derx666 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:12:
koeisjovis: mijn scherm is helaas ook zojuist gesneuveld nadat ik er een schroevendraaier op heb laten vallen (met de plastic achterkant nog wel). Heb jij misschien een handleiding hoe hij uitelkaar te schroeven is. Ben vrij handig ermee, maar een handleiding is natuurlijk altijd welkom. En welk gereedschap heb je nodig gehad?
Heb al een mailtje naar ibuygou gestuurd om te kijken wat zij evt. voor me kunnen betekenen aangezien ik daar de phone gekocht heb, maar ik verwacht er niet veel van.
Nja, zo sterk is het dragontail glass dus niet... Dit is de m'n eerste keer dat me een scherm van een gsm stuk gaat, en heb er toch al behoorlijk wat gehad. Mijn htc Touch pro en desire Z zijn in hun tijd zo vaak gevallen dat ik er nog steeds versteld van sta dat ze dat allemaal overleefd hebben. En hier zou mega sterk glas in zitten, en deze gaat stuk

tsja...
Ik heb als handleiding inderdaad het genoemde You Tube filmpje gebruikt, bij gebrek aan betere instructies. Het wijst uiteindelijk zichzelf grotendeels, maar let dus, zoals ik al zei, héél goed op dat je de camera flex cable niet kapot trekt. Zorg dat je bij het openmaken van de behuizing van het toestel begint aan de onderkant van het toestel (als je het toestel in de lengte bekijkt), zodat de bovenkant, waar de camera zit, zo dicht mogelijk in elkaar blijft zitten (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).
Verder is het even lastig om het kapotte schermpje los te krijgen aangezien het via de bovenkant verwijderd moet worden. Glas, digitizer en scherm zitten aan elkaar vastegelijmd en zijn niet of nauwelijks van elkaar los te krijgen, dus ook als maar een van deze onderdelen stuk is, raad ik aan ze toch altijd alle drie in één te vervangen.
Qua gereedschap heb ik gewoon zo'n klein schroevedraaiersetje gebruikt, en nog wat kleine tooltjes die ik had liggen toen ik ooit een schermpje van een andere telefoon verving, maar die waren volgens mij niet strict noodzakelijk.
Ik heb trouwens hiervoor ook de Desire Z gehad en bij mij is het schermpje 3 keer kapot gegaan (precies even vaak als ik het toestel heb laten vallen

). Het schermpje zelf is daarbij elke keer heel gebleven maar de flex cable niet. Dat was bij deze telefoon dan ook wel hét kwetsbare punt. Wat dat betreft is de Mi2 toch minder kwetsbaar denk ik. Je kunt ook pech hebben gehad!