Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 14:05
Een vraagje i.v.m. Taal/land instellingen.
Ik heb Navigon (GPS navigatie) geïntstalleerd; deze selecteert blijkbaar automatisch de juiste stem vertaling a.d.h.v. de instellingen in Android.
Nu heeft hij bij mij gekozen voor de "Hollandse" stemmen en ik zou graag de Vlaamse stemmen krijgen (die waren er op mijn Motorola Defy, dus ze bestaan). Iemand enig idee hoe dit kan worden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Hagen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-07-2013
Ik dacht dat Find My Device voorlopig alleen beschikbaar is voor China. Of is er een update geweest want bij mij werkt dit nog altijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:35
lekzzz schreef op zondag 10 februari 2013 @ 23:36:
[...]

Ik zal van de week ff wat foto's plaatsen van m'n vakantie afgelopen weken, Mi2 en spiegelreflex Canon 450 18x270 als daar behoefte naar is?
haha uiteraard gaat het resultaat totaal verschillend zijn (i guess) maar voor casual gebruik is dit toch voldoende? of verwacht jij van je canon spiegelreflex ook prestaties zoals die van de hubble ruimtetelescoop? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Tom Hagen schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:43:
Ik dacht dat Find My Device voorlopig alleen beschikbaar is voor China. Of is er een update geweest want bij mij werkt dit nog altijd niet.
Hmm hij werkt niet altijd merk ik al. Ik heb het zojuist getest en als ik mijn telefoon activeer dan werkt het direct, als ik het een dag later nogmaals probeer om mijn locatie te zoeken, dan ziet hij mijn toestel niet.

Ik dacht zelf ook dat hij alleen beschikbaar is voor China, maar mijn onderzoekje bewijst iets anders ;)

edit: nu werkt het weer wel zoals het hoort. Het blijft vreend die optie :)
Farmie schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:36:
Een vraagje i.v.m. Taal/land instellingen.
Ik heb Navigon (GPS navigatie) geïntstalleerd; deze selecteert blijkbaar automatisch de juiste stem vertaling a.d.h.v. de instellingen in Android.
Nu heeft hij bij mij gekozen voor de "Hollandse" stemmen en ik zou graag de Vlaamse stemmen krijgen (die waren er op mijn Motorola Defy, dus ze bestaan). Iemand enig idee hoe dit kan worden aangepast?
Ik denk dat dit geen toestel vraag is, maar een vraag over je software.
Ik neem aan dat dit gewoon in de instellingen van je applicatie aan te passen is.

[ Voor 38% gewijzigd door Kiswum op 12-02-2013 20:45 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Law0070 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:56:
[...]

hehehe effe m'n gsm testen, duik maar wat struiken in :') hey man ik ben van schilde O.o niet gedacht dat iemand in een straal van 10km ook de mi-2 zou hebben >.<

beeldkwaliteit is trouwens niet slecht vind ik (om even tegendraads te doen over de commentaar op de camera)
:o ook ik dacht uniek te zijn :+
Haha de struiken in is gewoonte/traditie bij dag op wieltjes (ben leider van de jeugdbeweging daar).
Ik vind de camera ook gewoon goed te noemen, alleen bij het focussen heeft hij soms last maar verder is het gewoon echt okee.
Tom Hagen schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:43:
Hier werkt het gewoon, net voor het eerst getest. Je kan niet zien op de site maar als je klikt op "view external" krijg je een link naar google maps met "Your phone may appear in a 300m radius of this location" en hij zit er maar 2 straten naast :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bij zat ie er niet ver naast, volgens mij klopte het in een straal van 10 meter.

Oh ja je bedoelt dit plaatje ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ub1Q10Evdn4DN0t3HKdGxPmS/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Law0070 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:08:
[...]

haha uiteraard gaat het resultaat totaal verschillend zijn (i guess) maar voor casual gebruik is dit toch voldoende? of verwacht jij van je canon spiegelreflex ook prestaties zoals die van de hubble ruimtetelescoop? :)
Haha sterker nog je zou het straks moeten zien. Dan mag je zeggen wat je vind :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 11:30
Iemand al een mooi hoesje gevonden?

Ik zit te twijfelen tussen een hoesje van leer (bijvoorbeeld Nillkin Fashion Leather Flipcase) of gewoon een bumper (Nillkin Super Frosted Shield). Zie bijvoorbeeld deze post in dit forum (klik hier).

Zo'n originele pull case van Xiaomi ziet er wel mooi uit, maar dat lijkt mij niet praktisch (vooral bij opnemen van een telefoontje). Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
pffft bij mij zat er standaard een zwarte hoes bij (dank je G4U) eigenlijk gewoon een extra beschermer voor de achterzijde, 't is dragontrail glass, een screen protector is in feite al overbodig :p hoezen vind ik over het algemeen niet zo handig :)

zag hier 1 pagina terug wel een leuk ontwerpje van iemand die er zelf 1 heeft gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik ben zelf aan het denken om de officiele zwarte Xiaomi pull-case te bestellen alleen weet ik nog niet waar hij het goedkoopste is. Hier is overigens een fotoalbum van veel toebehoren: https://www.dropbox.com/sh/ch9h0yh3mnwgrqe/r1p-OLlY0B?m (zubehoer :+)

Wat ik trouwens ook niet snap is waarom er niet gewoon een zwarte achterkant te verkrijgen is. Fluo roze, groen, of geel geen probleem maar een gewone zwarte achterkant is toch niet veel gevraagd? Hij zit er echt prachtig uit met de zwarte achterkant van de extended battery maar dan wordt hij me toch een beetje te dik en een nieuwe batterij heb ik niet nodig. Enige alternatief is een roze kopen en zelf verven? 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Mavamaarten op 11-02-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Mavamaarten schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:33:
Ik ben zelf aan het denken om de officiele zwarte Xiaomi pull-case te bestellen alleen weet ik nog niet waar hij het goedkoopste is. Hier is overigens een fotoalbum van veel toebehoren: https://www.dropbox.com/sh/ch9h0yh3mnwgrqe/r1p-OLlY0B?m (zubehoer :+)

Wat ik trouwens ook niet snap is waarom er niet gewoon een zwarte achterkant te verkrijgen is. Fluo roze, groen, of geel geen probleem maar een gewone zwarte achterkant is toch niet veel gevraagd? Hij zit er echt prachtig uit met de zwarte achterkant van de extended battery maar dan wordt hij me toch een beetje te dik en een nieuwe batterij heb ik niet nodig. Enige alternatief is een roze kopen en zelf verven? 8)7
Ik heb gewoon een zwarte, niet mat maar licht glanzend. Ziet super uit vind ik zelf

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 21:34
Vandaag mijn Mi2 binnen, super ding.
Ik heb alleen een paar problemen:

Heb de telefoon geflashed met de stock android rom QCS99 maar ik krijg de google play store niet aan de praat, ik krijg steeds de melding google play store stopped working.
Ik heb de play store via de Mi market geinstalleerd, maar ook door een apk te downloaden en deze in de root/system/apps map te zetten en vauit daar te installeren, maar dit geeft hetzelfde resultaat.

Ik heb ook geprobeerd de 3.2.8 MIUI versie geprobeerd, maar bij deze versie begrijp ik niet hoe ik het language pack moet flashen. Weet iemand hier een tutorial voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W. Coumans
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 19:38
Medjai schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:08:
...
Ik heb ook geprobeerd de 3.2.8 MIUI versie geprobeerd, maar bij deze versie begrijp ik niet hoe ik het language pack moet flashen. Weet iemand hier een tutorial voor?
Eerst 3.2.8 flashen en daarna rebooten, dan 3.2.8 flashen en dan zonder reboot het taal pakket flashen, daarna rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
maar hoe flash je dat taalpakket dan?
Voor de rom heb ik deze tutorial gevolgd: http://miuiandroid.com/co...-rom-using-miflash.19287/
en het taalpakket heb ik hier vandaan, maar wat moet ik met die zip?

[ Voor 16% gewijzigd door Medjai op 11-02-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Medjai schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:36:
Voor de rom heb ik deze tutorial gevolgd: http://miuiandroid.com/co...-rom-using-miflash.19287/
zelfde manier als die rom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Heb je de language pack hernoemd voordat je hem ging flashen? http://miuiandroid.com/co...uide-for-xiaomi-m2.18942/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W. Coumans
Waarom via MiFlash? Vanwege stock android?
Ik heb het tot nu toe nog altijd via de ingebouwde updater app gedaan, zie deze guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
W. Coumans schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:42:
[...]

Waarom via MiFlash? Vanwege stock android?
Ik heb het tot nu toe nog altijd via de ingebouwde updater app gedaan, zie deze guide
Dankje, echt super simpel dus.
Ik gebruikte inderdaad MiFlash vanwege de stock android die ik eerst had geprobeerd.

Al vind ik dat er nog steeds best veel dingen in het chinees zijn.....
Kan iemand me misschien helpen om de play store in de stock android werkend te krijgen? Lijkt me dat de stock android wel gewoon volledig in het engels of nederlands is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:21
Waar zie je nog chinese tekens als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
Op het toetsenbord bijvoorbeeld, de knop van cijfer invoer weer terug naar letter invoer onder andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W. Coumans
Medjai schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:58:
Op het toetsenbord bijvoorbeeld, de knop van cijfer invoer weer terug naar letter invoer onder andere
Beetje off-topic, maar probeer SwiftKey3 eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

lekzzz schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:03:
[...]

Ik heb gewoon een zwarte, niet mat maar licht glanzend. Ziet super uit vind ik zelf
Waar heb je die gehaald als ik vragen mag? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Medjai schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:50:
[...]

Dankje, echt super simpel dus.
Ik gebruikte inderdaad MiFlash vanwege de stock android die ik eerst had geprobeerd.

Al vind ik dat er nog steeds best veel dingen in het chinees zijn.....
Kan iemand me misschien helpen om de play store in de stock android werkend te krijgen? Lijkt me dat de stock android wel gewoon volledig in het engels of nederlands is?
Play Store in de stock Android;

Installeer de Play Store apk en verplaats daarna pas de Play Store apk uit root/data/apps (als ik het goed heb) naar root/system/apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
De play store app blijft maar crashen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Meteen na het verplaatsen permissies gecontroleerd en gereboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
:$ Nee, reboot had ik niet gedaan, dat lost het op. Super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.2shared.com/file/suj1UEpR/gapps_jb.html

Met dit zipje gaat Google apps toevoegen nog eenvoudigere, enige voorwaarde is dat je al root hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Mavamaarten schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:08:
[...]

Waar heb je die gehaald als ik vragen mag? :D
Via tweaker G4U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Montsubai op 12-02-2013 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ook nvm :P

[ Voor 128% gewijzigd door Kapitein Prozac op 12-02-2013 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb71
  • Laatst online: 16-08-2019
Op de miuiandroid forums is een afbeelding verschenen met een vergelijking van de looks van de huidige miui v4 vs de nieuwe miui v5:

http://imageshack.us/photo/my-images/838/comparisonf.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
W. Coumans schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:05:
[...]

Beetje off-topic, maar probeer SwiftKey3 eens.
Ik houd zelf niet van trials
Try SwiftKey 3 for one month on us with this free trial
Ik gebruik daardoor de gratis Swype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
Kiswum schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:19:
[...]

Ik denk dat dit geen toestel vraag is, maar een vraag over je software.
Ik neem aan dat dit gewoon in de instellingen van je applicatie aan te passen is.
Dat is niet aan te passen in de applicatie, enkel keuze "Standaardstem" en "Standaarstem TTS" (= vrouw of man) maar dus geen taalkeuze (= "Hollands" of Vlaams). Ik heb ergens gelezen dat de instelling voor taal uit de Android configuratie wordt gehaald. Ik vermoed dat dit ergens een instelling is in het Mui Taalpakket? Vermoedelijk staat dit op Nederland ingesteld en niet op België.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
In dat geval Instellingen -> Taal en toestenbord -> bij taal staat nu Nederlands, maar Vlaams is niet beschikbaar. Wellicht kun je deze aanmaken met hulp van een aantal Developers.
http://miuiandroid.com/co...ies/miui-translations.81/

Zo heb ik de NL taal samen met Quidje deels aangepast zodat er vanaf de volgende versie meer vertaald is.
Een taalpakket toevoegen lijkt me in dit geval geen groot probleem te zijn zodat Vlaams er ook in komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Als je op de Vlaamse stemmen gebrand bent, is het misschien handiger om de bestanden waar die in zitten van naam te veranderen.
In de Navigon installatiemap dus.

Ik heb geen kaas gegeten van de android versie, maar in de stand-alone navigatie apparaten was dat goed te doen.
Daar staan de bestanden in ./navigon/sounds/ en dan de dut-NLD_xxxx en dut-BEL_xxxx bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Klopt, je kunt inderdaad beter de stemmen aanpassen (hoe ben ik daar niet op gekomen :D)
Je kunt voor bepaalde landen dan eventueel ook de flitspalen weggooien, bijvoorbeeld voor Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

paulb71 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:15:
Op de miuiandroid forums is een afbeelding verschenen met een vergelijking van de looks van de huidige miui v4 vs de nieuwe miui v5:

http://imageshack.us/photo/my-images/838/comparisonf.png/
Bweh, ben niet zo'n fan van dat groen, vind het vooral een achteruitgang eigenlijk... :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het is denk ik gewoon wennen. De hele website is nu al groen. Het ziet er niet uit, maar goed voor mij is het waarschijnlijk ook even wennen. Waarom gaan bedrijven eigenlijk over op groen, de Mac heeft die kleuren ook al tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kiswum schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:35:
Het is denk ik gewoon wennen. De hele website is nu al groen. Het ziet er niet uit, maar goed voor mij is het waarschijnlijk ook even wennen. Waarom gaan bedrijven eigenlijk over op groen, de Mac heeft die kleuren ook al tegenwoordig...
Mwah, waarom wennen aan iets lelijkers? Op zich ziet de functionaliteit er nog wel handig uit maar dat groen :r
Uiteraard komen er wel themes uit maar mijn ervaring met themes is dat deze nooit zo polished en perfect zijn als het originele. En diegene die wel polished zijn kosten dan weer MiGeld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Hagen
Vind ook oranje beter, maar het is nog niet af dus hopelijk wordt het beter.

Hier zie je meer screenshots

http://en.miui.com/thread-2002-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
Ik krijg constant No service op mijn Xiaomi M2 (MIUIandroid 3.2.8) met mijn Hi/KPN sim. Tevens met een Britse O2 simkaart geprobeerd, precies hetzelfde. Als ik mijn telefoon opstart heb ik voor een enkele minuut nog wel bereik (soms heel weinig, sommige keren gewoon normaal) waarna hij ineens opeens alles verliest ook al heb ik nog bereik. Iemand die weet wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Hagen
Montsubai schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:26:
Ik krijg constant No service op mijn Xiaomi M2 (MIUIandroid 3.2.8) met mijn Hi/KPN sim. Tevens met een Britse O2 simkaart geprobeerd, precies hetzelfde. Als ik mijn telefoon opstart heb ik voor een enkele minuut nog wel bereik (soms heel weinig, sommige keren gewoon normaal) waarna hij ineens opeens alles verliest ook al heb ik nog bereik. Iemand die weet wat ik moet doen?
Hmm nog nooit gehoord tegenwoordig. (Enkele versies terug gebeurde dat wanneer een sms werd verstuurd, dat is normaal wel opgelost) Ik zou zeggen gewoon stap voor stap terug installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
Heb de telefoon gisteravond ontvangen, gelijk MIUI Android 3.2.8 er op gezet. Het probleem deed zich voor het eerst voor toen ik vandaag probeerde mijn simkaart er in te doen. Zal nu maar even inderdaad wat eerdere versies van MIUI Android proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Waar heb je hem aangeschaft?

[ Voor 157% gewijzigd door mitch187 op 12-02-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 13:40
Wat is een goede en betrouwbare site waar je deze telefoon kan kopeN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Heb je wel ontvangst en geeft hij gewoon niet je provider aan of heb je geen ontvangst? In 3.2.1 zat een fout mbt de verkeerde naam bij de provider, wellicht heb je dat probleem ook in 3.2.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
Zelfs op JB 11.0 verliest de telefoon na enkele minuten bereik (No Service). Als hij het 1 keer is verloren, is het voor goed weg en werkt alleen een reboot.

Iemand tips?

Ja, het is een echte in combinatie met een KPN/Hi-simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ok het ligt dus niet aan de custom firmware. Probeer de telefoon eens vast te zetten op alleen 2G of 3G.
Dit kan je vanuit settings en dan mobile networs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
dr34m3dd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:57:
Wat is een goede en betrouwbare site waar je deze telefoon kan kopeN?
Topic al een beetje doorgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
Kiswum schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:20:
Ok het ligt dus niet aan de custom firmware. Probeer de telefoon eens vast te zetten op alleen 2G of 3G.
Dit kan je vanuit settings en dan mobile networs
Dit werkt eveneens niet. Met 2G lijkt hij wel voor die enkele minuten een beter signaal te hebben, maar bij beide stopt het bereik het met werken na enkele minuten.. (WiFi aan/WiFi uit/GPS aan/GPS uit lijkt allemaal geen verschil te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Montsubai schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:57:
[...]

Dit werkt eveneens niet. Met 2G lijkt hij wel voor die enkele minuten een beter signaal te hebben, maar bij beide stopt het bereik het met werken na enkele minuten.. (WiFi aan/WiFi uit/GPS aan/GPS uit lijkt allemaal geen verschil te maken).
Heb je al gecheckt of het een echte is?
sorry maar just to be sure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
Ja, het is een echte (besteld bij G4u). Ik heb inmiddels al verscheidene roms geprobeerd, en ze vertonen allemaal hetzelfde probleem. Simkaart werkt nog prima in een HTC Desire. Met 2G lijkt de telefoon veel grotere signaalsterkte te hebben, maar ook dan is het ineens weg. Als het eenmaal weg is, komt met geen enkele mogelijkheid terug. Bij het switchen van 2 naar 3G in Preferences is het ook gelijk over.

[ Voor 117% gewijzigd door Montsubai op 12-02-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Als een harde reset niet werkt dan is het denk ik een RMA en dan kan G4U je hierbij verder helpen, wellicht heeft hij nog ideeen voordat je het toestel terug moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
Heb G4u maar een berichtje gestuurd, ik hoop dat hij me kan helpen.

Dingen die ik nog zal proberen is of het misschien op andere plekken het wel fatsoenlijk doet (HTC Desire werkt hier op vol bereik, en tevens zijn er andere problemen te merken dus het lijkt me sterk) en ik zal kijken of ik een simkaart van een ander netwerk te pakken kan krijgen.

Man, drie weken op gewacht en dan dit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Zwaar Klo** voor je, helaas kan dit altijd gebeuren, maar je hoopt het niet.

Uit welke provincie kom je, misschien zit er een Tweaker bij je in de buurt die jou simkaart in zijn/haar Mi2 wilt plaatsen. Ik kom zelf uit overigens uit het zuiden van het land :)

Laat maar ik weet het al

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 12-02-2013 21:01 . Reden: locatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
Heb de telefoon ook met een Tele-2 simkaart geprobeerd (T-Mobile netwerk), vertoonde precies dezelfde kuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Misschien kan je wat meer info krijgen als je een logcat maakt wanneer het gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:42
Hey mensen,

Bij mijn vriendins m2 klagen meerdere mensen over een echo.. Als ik met mijn eigen m2 naar haar bel heb ik geen problemen. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Met en zonder hoesje maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
mitch187 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:58:
Misschien kan je wat meer info krijgen als je een logcat maakt wanneer het gebeurd.
Weet jij waar ik dan eventueel naar zou moeten kijken? Heb wel Catlog gedownload en de log eens bekeken, maar ik word er niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Scamid schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:36:
Hey mensen,

Bij mijn vriendins m2 klagen meerdere mensen over een echo.. Als ik met mijn eigen m2 naar haar bel heb ik geen problemen. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Met en zonder hoesje maakt geen verschil.
Ik ken het probleem niet, wellicht hetzelfde probleem als deze Tweaker?

seez in "[Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Scamid schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:36:
Hey mensen,

Welke rom draai je (en je vriendin)? Misschien helpt een andere rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enervate
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 00:24
Ik heb het topic een beetje doorgelezen, lijkt me een goede telefoon en ben dan ook van plan er een te bestellen.

Ik ben echter niet echt thuis in webwinkels voor dit soort spul, bij http://www.ibuygou.com/crazy-discount/ en merimobiles is die $439 (€326), maar ik weet niet welke andere webshops ik nog zou kunnen checken, terwijl ik toch ook bedragen rond de €270 ($360) gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
$369,- voor de 16GB uitvoering bij xxxxxxxxxxx. Voor de 32GB uitvoering zit je al meteen weer aan de $424,-

Over de winkel kan ik niets zeggen, ik ben verder niet met ze bekend.

edit:
vanwege twijfels over de betrouwbaarheid van deze webshop (fastcardtech) heb ik de URL verwijderd.

[ Voor 76% gewijzigd door guapper op 27-02-2013 10:53 . Reden: dollars ipv euro's | url verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01-2021
Enervate schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:48:
Ik ben echter niet echt thuis in webwinkels voor dit soort spul, bij http://www.ibuygou.com/crazy-discount/ en merimobiles is die $439 (€326), maar ik weet niet welke andere webshops ik nog zou kunnen checken, terwijl ik toch ook bedragen rond de €270 ($360) gehoord heb.
Ik heb de Mi2 gisteren bij Ibuygou besteld. Uiteraard de Crazy Discount actie gedaan. Dan heb je de 32gb versie voor de prijs van de 16gb versie (bij Merimobiles)

Per ongeluk had ik zonder account besteld en betaald met Paypal. Ik kreeg meteen een vriendelijk mailtje, in goed geschreven engels, dat het beter was om een account aan te maken. Zo konden ze mijn order in het account verwerken zodat ik deze online kon checken. Goed geregeld dus. Ik heb er wel vertrouwen in en lees verder goede reviews over deze shop.

De verzending vind dan plaats na chinees oud- en nieuw. Ik verwacht hem dan ook over ca. 2 weken binnen te hebben (verzending middels DHL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Vandaag een zwart TPU hoesje van Xiaomi binnengekregen; een erg prettig hoesje moet ik zeggen. Zachter spul dan dat van Meifeng waardoor ik minder gauw de achterkant van het toestel mee trek bij het verwijderen. Het hoesje beschermt het glas bij de randen met een klein stootrandje en sluit perfect om het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Montsubai schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:37:
[...]

Weet jij waar ik dan eventueel naar zou moeten kijken? Heb wel Catlog gedownload en de log eens bekeken, maar ik word er niet veel wijzer van.
Zodra je probeert te bellen en ophangt doe je daarna de logcat openen, die info sla je op. Misschien dat er op miuiandroid mensen zijn die je met de inhoud kunnen helpen. Of is er hier een persoon die meer verstand ervan heeft dan wij samen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kapitein Prozac schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:58:
Vandaag een zwart TPU hoesje van Xiaomi binnengekregen; een erg prettig hoesje moet ik zeggen. Zachter spul dan dat van Meifeng waardoor ik minder gauw de achterkant van het toestel mee trek bij het verwijderen. Het hoesje beschermt het glas bij de randen met een klein stootrandje en sluit perfect om het toestel.
Zou je enkele pica's kunnen uploaden? O-)
Ik wil graag een zwarte achterkant zonder die extra batterij (en vooral dikte), maar kan nergens iets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
Enervate schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:48:
Ik heb het topic een beetje doorgelezen, lijkt me een goede telefoon en ben dan ook van plan er een te bestellen.

ik heb mijne op eBay besteld voor bijna 250 euro (http://www.benl.ebay.be/i...ombos&hash=item56528435a3) Ik ben niet de enige die daar gekocht heeft en denk wel dat ik het toestel ga krijgen (het is altijd een risico maar het leven is aan de durvers ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Mavamaarten schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:12:
[...]

Zou je enkele pica's kunnen uploaden? O-)
Ik wil graag een zwarte achterkant zonder die extra batterij (en vooral dikte), maar kan nergens iets vinden...
Hij is doorzichtig zwart dus met de witte achterkant doet het al gauw rookgrijs aan. De Meifeng hoes is zwart.

Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o285/KapiteinProzac/13022013467n_zps5c9960d3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o285/KapiteinProzac/13022013470n_zpsb84f0df2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o285/KapiteinProzac/13022013471n_zps28866637.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o285/KapiteinProzac/13022013472n_zps44a3e597.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o285/KapiteinProzac/13022013473n_zps59f8790e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enervate
chundo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:23:
[...]

ik heb mijne op eBay besteld voor bijna 250 euro (http://www.benl.ebay.be/i...ombos&hash=item56528435a3) Ik ben niet de enige die daar gekocht heeft en denk wel dat ik het toestel ga krijgen (het is altijd een risico maar het leven is aan de durvers ;) ).
Dat scheelt wel een hoop, heb al besteld bij iBuygou maar kan nu nog cancelen... En als je de telefoon niet krijgt kan je toch via ebay/paypal je geld terugkrijgen?

Wel erg goedkoop, ik hoor ook dat er nep toestellen in omloop zijn, heeft iemand er al een van ebay thuis en is het een echte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
de verkoper verzekerde mij dat het een echte is, ik heb redelijk wat gemaild met hem en op dat gebied mag ik niet klagen, snel antwoord en zonder rond de pot te draaien.
hij heeft er 30 verkocht, als meerdere klachten komen doet paypal niet moeilijk en krijg je je geld terug maar het blijft natuurlijk een gok.

• crispo
  • Laatst online: 12-09 09:35
Ben benieuwd, hij verkoopt ze nu met nog eens 20% korting. Ook heel vreemd dat hij z'n positieve feedback te danken heeft aan het verkopen van schilderijen en sierraden en nu over is gegaan op het verkopen van 3 verschillende telefoons tegen een zeer scherpe prijs. Laat je weten als je iets binnen krijgt? (natuurlijk doe je dat..)

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
mensen trap er niet in,
deze verkoper heeft aantal weken geleden net als een andere verkoper alleen maar schildereijen verkocht. nu heeft hij in eens een gewild producht voor veel geld. ik ben er de vorige keer ook ingetrapt en heb gelukkig de bevestiging gekregen van paypal dat ik mijn geld terug krijg. het klopt gewoon niet.
chundo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:23:
[...]

• Farmie
Waar heb je dit hoesje gekocht?
Kapitein Prozac schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:46:
[...]

Hij is doorzichtig zwart dus met de witte achterkant doet het al gauw rookgrijs aan. De Meifeng hoes is zwart.

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

L1800 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:44:
mensen trap er niet in,
deze verkoper heeft aantal weken geleden net als een andere verkoper alleen maar schildereijen verkocht. nu heeft hij in eens een gewild producht voor veel geld. ik ben er de vorige keer ook ingetrapt en heb gelukkig de bevestiging gekregen van paypal dat ik mijn geld terug krijg. het klopt gewoon niet.

[...]
Inderdaad. Zie ook de review op zijn profiel "Postal insurance SCAM sends empty envelope to invalid address without return adr"

• Enervate
L1800 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:44:
mensen trap er niet in,

[...]
Ok bedankt, vond het ook al wat vreemd (had ook de reviews van schilderijen gezien). Had mijn order bij iBuygou nog niet gecanceled gelukkig :)

• chundo
ik wacht nog even af voor ik klaag bij paypal, normaal betalen ze vlot terug als er iets mis loopt.

• Kapitein Prozac
Farmie schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:01:
Waar heb je dit hoesje gekocht?

[...]
Ik had het Xiaomi hoesje hier vandaan; http://www.aliexpress.com...ery/509100_716493916.html

• kezzman
  • Laatst online: 13-09 11:30
En ik heb bij dezelfde shop dit hoesje van Nillkin (leren hoesje, nieuw model, ultrathin, $14,89) aangeschaft: http://www.aliexpress.com/snapshot/216531688.html. Verkoper heeft een diamantje bij de ondernemingsnaam, dus dat moet goed komen .

[ Voor 0% gewijzigd door kezzman op 14-02-2013 21:07 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Hebben jullie de nieuwe mogelijkheid voor MiuiRecovery al gezien? Geen CWM maar toch al beter dan de huidige MiRecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Mavamaarten schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:20:
Nog altijd enorm tevreden hier :9
Enige minpuntjes die ik tot hiertoe heb kunnen vinden:
- Powerknop zit wel heel dicht bij de volumeknoppen. Vaak lock je je toestel ipv het volume te veranderen en vice versa.
- Hij trilt echt niet hard. Je kan hem harder en zachter zetten, maar zelfs op het hardste is het niet erg goed voelbaar in je zak.
- De achterkant krast redelijk snel en is een echte vingerafdrukkenmagneet
Het probleem met de trilfunctie heb ik nu ook te vaak meegemaakt, waardoor ik berichten niet voelde als mijn geluid wat zachter was.
Ik heb dit ook in mijn review gezet middels een update. Verder staat hij nu ook bij de minpuntjes.

Doordat de kleur groen is geworden in V4, moet ik misschien wel al mijn logo's gaan aanpassen in de review :(

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 15-02-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Hagen
Ik weet niet of dit hier mag posten (sorry indien neen).
Ik verkoop m'n 1 maand oude MI2 (heb een ander toestel gekregen). Stuur maar PM voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Tom Hagen schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 09:09:
Ik weet niet of dit hier mag posten (sorry indien neen).
Ik verkoop m'n 1 maand oude MI2 (heb een ander toestel gekregen). Stuur maar PM voor meer info.
Hier hebben we de v&a in de pricewatch voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Hagen
mitch187 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 09:33:
[...]

Hier hebben we de v&a in de pricewatch voor!
Sorry voor te posten hier. Dacht dat het hier meer aandacht zou trekken voor tweakers die nog een MI2 zoeken. Je uitroepteken was niet nodig mitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Tom Hagen schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:25:
[...]

Sorry voor te posten hier. Dacht dat het hier meer aandacht zou trekken voor tweakers die nog een MI2 zoeken. Je uitroepteken was niet nodig mitch.
Mwah, het uitroepteken vond ik eerlijk gezegd niet zo storend, ik denk niet dat het zo bedoeld was zoals jij het opvatte.

Anyways, voor mensen die nog op zoek zijn naar een pull-tab case, ik heb gisteren mijn Xiaomi MI-2 eens gepast in het hoesje van een vriend zijn Galaxy S2. Past perfect! En het is nog een mooie case ook. Vandaag ook maar zoeen besteld, binnen enkele dagen zou hij binnen moeten zijn.

Linky: http://www.amazon.de/gp/p...ref?ie=UTF8&psc=1&s=ce-de

Verkrijgbaar in verschillende kleuren, maar de "wash bruin" van mijn vriend vond ik erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Nou of het mooi is, laat ik in het midden. Ik vind het wel goed dat de S2 hoesjes ook op de Mi2 passen. Dit maakt het voor ons fijner om op zoek te gaan naar een leuk hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ben nu de getweakte WIUI rom (de experimentele versie) aan het proberen, eens kijken of dat een betere accuduur geeft; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=37980865

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
ben benieuwd naar je ervaring, ik zou graag zien dat de 2g/3g toggle er ook in komt. dan wordt het helemaal een mooie batterijduur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb71
  • Laatst online: 16-08-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Even een kort vraagje:
Waarschijnlijk een domme vraag - maar ik kan nergens precies vinden wat de roms van Miuiandroid.com nou precies zijn. Zijn dit de officiele roms van Xia, of zijn dit custom roms voor de telefoons? Ik krijg als het goed is volgende week mijn Mi2 binnen en zit te kijken naar welke rom ik erop ga flashen. Ik ging ervan uit dat de roms van miuiandroid.com custom waren en (misschien stom om daarvan uit te gaan) gebasseerd waren op de recentste versie van android. Nu zie ik verschillende berichten over een basis op android 2.3.3 etc een weet ik niet meer helemaal wat wat is.

wat is welke versie nou precies? (ik had al door dat ook voor de miuiandroid.com roms een appart language pack geflashd kan worden etc)

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Onderaan die pagina kun je op 'contact' klikken.
Je kunt dan via het venster een email verzenden. Als controlevraag krijg je het volgende voorgeschoterd:
Where is Xiaomi ( Creators of MIUI ) based?
Als je naar de miui.com website gaat, staat onderaan het volgende:
MIUI Official Site-Beijing Xiaomi Corporation©2012Beijing ICP No.10046444
Wist ik ook niet overigens...

[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 19-02-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Bombtrack schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:03:
Even een kort vraagje:
Waarschijnlijk een domme vraag - maar ik kan nergens precies vinden wat de roms van Miuiandroid.com nou precies zijn. Zijn dit de officiele roms van Xia, of zijn dit custom roms voor de telefoons? Ik krijg als het goed is volgende week mijn Mi2 binnen en zit te kijken naar welke rom ik erop ga flashen. Ik ging ervan uit dat de roms van miuiandroid.com custom waren en (misschien stom om daarvan uit te gaan) gebasseerd waren op de recentste versie van android. Nu zie ik verschillende berichten over een basis op android 2.3.3 etc een weet ik niet meer helemaal wat wat is.

wat is welke versie nou precies? (ik had al door dat ook voor de miuiandroid.com roms een appart language pack geflashd kan worden etc)
http://miuiandroid.com/co...rent-than-miui-com.18629/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quidje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 12:15
Welke tweakert hier kan voor mij de camera afbeeldingen van de Mi2 'vertalen'. Het gaat om 6 png's met een kleine tekst op een transparante achtergrond die van Engels naar NL vertaald moeten worden. De AOSP en Mi2 camera strings zijn al vertaald, ik ben alleen niet handig met grafies :P Graag nog VOOR vrijdag (i.v.m. release). DM me even s.v.p. Thx _/-\o_
P.S. deze post komt ook op MiuiAndroid.com in de NL vertalingsdraad.

Update, het ziet ernaar uit dat er iemand zich heeft aangediend :) As you were :D

[ Voor 18% gewijzigd door quidje op 19-02-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Zo nu na 15 uur gebruik m'n batterij op 73%. Ik heb hetzelfde gebruik als normaal. eEt het verschil dat ik sinds vandaag overgestapt ben naar 2g ipv 3g. Meer heb ik niet veranderd. Als het te langzaam ga switch ik wel even naar 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
2G scheelt bij mij ook de helft. (Moto Defy, geen Xiaomi Mi2.) Het heeft geen effect op notifications (doen het gewoon), en als je data gaat gebruiken schakel je 3G of WiFi in.
Kan geen andere energysaver tegen op dacht ik zo.

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 19-02-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Goed bezig Quidje!

2g naar 3g switchen, ja dat scheelt inderdaad 1 dag extra speelgenot. Als ik trager internet had gewild, dan was ik wel bij mijn oude internetsnelheid gebleven ;)
Ik heb het noodgedwongen 2 jaar moeten gebruiken doordat T-mobile problemen had met 3G, na 2 jaar kwam het eindelijk op het nieuws en Tweakers en toen deed men er eindelijk iets aan.
Sindsdien gebruik zet ik hem op 2G als ik in het buitenland ben, maar ik ga mijn databundel niet omlaag zetten zodat ik wat meer accutijd overhoud.
Op dit moment wordt ik 's ochtends wakker met ongeveer 42% over op mijn toestel. Dit is voor mij genoeg om de rest van de dag en avond te halen.
Als ik echt verder zou willen besparen op accutijd, dan zou ik de gratis apps met reclame van mijn telefoon af moeten gooien. Nee ik houd er niet van om steeds te moeten switchen, alles moet automatisch goed zijn. Ik houd meer van gemak dan van besparingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
ik zou het gewoon fijn vinden dat hij in standby op 2g overgaat, zoals eerder in het linkje wat ik geplaatst heb wordt besproken. Dit scheelt enorm, dan kan ik gewoon wifi en 3g blijven gebruiken als ik m'n telefoon in gebruik heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Kapitein Prozac schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:20:
Ben nu de getweakte WIUI rom (de experimentele versie) aan het proberen, eens kijken of dat een betere accuduur geeft; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=37980865
Heb je al iets meer zicht over het gebruik van de Wiui-Rom?

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken