Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:19:
[...]

Altijd leuk om het advies te lezen van iemand die er geen heeft ;w

Het valt mij op dat je in elke discussie de poten onder de Xiaomi tafel probeert te zagen. Begin mij er eerlijk gezegd mateloos aan te irriteren, vooral omdat je zelf geen hebt en dus ook niet weet waar je het over hebt.
Het is gewoon een fantastisch goed toestel, met wat flaws zoals ieder ander toestel. De Honor 2 heeft een eigen topic waar je dat mooie apparaat kan ophemelen.
Nou ik zaagde juist niet de poten onder de Xiaomi uit, ik gaf alleen common advies over opslagruimte, dan maakt het niet uit of het een Huawei, LG, Xiaomi, HTC of whatever is, 16GB is gewoon krap dus 32GB is eigenlijk wel een must en bij het niet hebben van een sd kaart slot is dat nog belangrijkere.

Maar ik deed juist de GPU van de Xiaomi Mi2 ophemelen, ik zei dat die juist veel beter is.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Als je niets met films op je mobiel doet, dan heb je niet meer dan 32GB nodig. De Xiaomi kies je niet alleen om zijn zeer goede specs, maar ook doordat deze zeer interessant is voor rom ontwikkelaars en mensen die het zat zijn in een telefoon van 13cm of meer te moeten hebben, dat zijn er inmiddels meer dan genoeg van. Als je een grote telefoon wilt hebben dan zijn er buiten dit toestel een tiental alternatieven.

p.s. zolang de bug in ICS en wellicht ook in JB op een niet-geroot nog niet is opgelost, dan kun je alleen data kwijt op je externe geheugenkaart. Verplaatsen van Apps is dus niet mee mogelijk.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:21
Het komt er allemaal op neer hoe je gebruik maakt van je device, kijk hoe je zat met je vorige device?

Heb voor mezelf een spotify abbo genomen omdat ik toch naar een goedkoper sim only ging met 10gb data. En als ik een keer een videootje kijk dan gebruikte ik al Plex.

En laten we niet moeilijk lopen doen over welke telefoon beter is aub, dit zijn wedstrijden die niet te winnen iedereen gebruikt het apparaat anders en heeft andere eisen. Op basis hiervan past deze telefoon het beste bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Heeft iemand al ervaring met de 3100 mAh batterij? Die 2 mm dikker is wel mee te leven denk ik.

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Iemand enig idee wat de app: Airkan Phone doet? Een search actie op miuiandroid.com leverde niks op en mijn chinees is ook zwak, google bakt er ook weinig drol van: http://zhidao.baidu.com/question/504047908.html

De app zat ook volgens mij op de stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seez schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 02:05:
Iemand enig idee wat de app: Airkan Phone doet? Een search actie op miuiandroid.com leverde niks op en mijn chinees is ook zwak, google bakt er ook weinig drol van: http://zhidao.baidu.com/question/504047908.html

De app zat ook volgens mij op de stock rom.
Het is een e-book reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalborstel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 15:06
Heb nog een handige functie gevonden die niet heel makkelijk te ontdekken is. Als je in het lockscreen twee keer op dat slotje klikt dan kan je je muziek aanzetten zonder de music app te openen. Misschien wisten jullie dit al, en anders is het handig om te weten :).

[ Voor 4% gewijzigd door Staalborstel op 01-02-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Helaas heb ik een pincode vanwege mijn werkmail. Dat slotje in het homescreen is daardoor niet zichtbaar.
Heb je de flashlight al ontdekt door de home in te drukken?
Face-unlock al uitgeprobeerd? (Helaas zelf niet getest door de pincode verplichtingen via mijn werkmail.)

@beele.nl. Die gaat dus verwijderd worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 01-02-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
e-book reader? Meen ooit ergens gelezen te hebben dat het met telefonie binnen miui te maken.. Zou het niet zomaar verwijderen...

@edit Even een translate over die link, word letterlijk afgeraden om het te verwijderen door iemand van ?miui? http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=zh-CN&tl=en&u=http%3A%2F%2Fzhidao.baidu.com%2Fquestion%2F504047908.html

[ Voor 48% gewijzigd door mitch187 op 01-02-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitch187 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:48:
e-book reader? Meen ooit ergens gelezen te hebben dat het met telefonie binnen miui te maken.. Zou het niet zomaar verwijderen...

@edit Even een translate over die link, word letterlijk afgeraden om het te verwijderen door iemand van ?miui? http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=zh-CN&tl=en&u=http%3A%2F%2Fzhidao.baidu.com%2Fquestion%2F504047908.html
Het is blijkbaar onderdeel van duokan e-reader. http://en.duokan.com/?page_id=25

Maar ik heb Airkan er niet op een Doukan e-reader werkt gewoon dus beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Mag ik vragen waar je dit van heb?

Ja Duokan staat bekend om zijn e-reader, maar ze maken ook andere software. En Xiaomi is de eigenaar, dus kan zijn dat ze iets hebben gebouwd onder de naam van.

Zou graag een bron willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mijne is binnen! In totaal €397 betaald voor de 32GB versie, die afzetters van DHL vroegen nog €37,95 euro extra douanekosten :(
Maarja, eerste indruk is extreem positief, scherm is prachtig, toestel voelt enorm solide en snel aan.
Mijn vrienden met een Galaxy SIII zijn jelly bro :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tAm3XRPl.jpg

Dat scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oJWz0Pml.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Mavamaarten op 01-02-2013 22:15 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Goddamn, jealous.

Ik wacht nog geduldig op de mijne (van G4u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 11:30
Staalborstel schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:08:
Heb nog een handige functie gevonden die niet heel makkelijk te ontdekken is. Als je in het lockscreen twee keer op dat slotje klikt dan kan je je muziek aanzetten zonder de music app te openen. Misschien wisten jullie dit al, en anders is het handig om te weten :).
Bedankt!

Andere tip om je icoontjes te ordenen, bijvoorbeeld als je een aantal aps hebt verwijderd: klik op de instellingenknop, links naast de home button en kies voor 'Layout bewerken'. Selecteer vervolgens het betreffende scherm, schud 3x met je telefoon en alles is weer netjes gerangschikt! Gaat trouwens niet op alfabetische volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 12:12
Mavamaarten schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:57:
Mijne is binnen! In totaal €397 betaald voor de 32GB versie, die afzetters van DHL vroegen nog €37,95 euro extra douanekosten :(
Ik geloof niet dat dat de schuld is van DHL. Het heet niet voor niets douanekosten. Is het risico van kopen buiten Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
Mavamaarten schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:57:
[...]
Van dat bedrag gaat (uit mijn hoofd) € 13,- naar DHL voor inklaringskosten (arbeidsloon / de moeite), de rest is de ingeschatte BTW. Heb je een kopie van de factuur moeten opsturen?

Naar mijn idee ben je hiermee erg goedkoop uit. Normaal betaal je boven de €150,- ook nog invoerkosten/douanerechten, en die zitten er niet bij denk ik zo.

Wil je het echt weten?
http://www.postnlpakkette...ket-ontvangen/buitenland/

Je hebt gemazzeld, alleen wist je het niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik kwam er gisteren pas achter dat wps ( Office reader) bijna geheel in het Chinees is, dat was wel een tegenvaller. Vandaag even op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 10:29
Gewoon Kingsoft downloaden in Playstore

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

guapper schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 04:42:
[...]

Van dat bedrag gaat (uit mijn hoofd) € 13,- naar DHL voor inklaringskosten (arbeidsloon / de moeite), de rest is de ingeschatte BTW. Heb je een kopie van de factuur moeten opsturen?

Naar mijn idee ben je hiermee erg goedkoop uit. Normaal betaal je boven de €150,- ook nog invoerkosten/douanerechten, en die zitten er niet bij denk ik zo.

Wil je het echt weten?
http://www.postnlpakkette...ket-ontvangen/buitenland/

Je hebt gemazzeld, alleen wist je het niet. ;)
Als je van veel mensen hoort dat ze helemaal niets of veel minder moegen bijbetalen, vind ik toch niet echt dat ik gemazzeld heb hoor... Het is trouwens ook België, dus de tarieven van PostNL zullen ook nog wel wat anders zijn.
Maar ach ja, in totaal €400 is véél minder dan wat je ervoor terugkrijgt, daaaamn wat is hij nice.
Ik had hoge verwachtingen maar hij heeft ze overtroffen, no doubt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Mijn toestel is van Hong Kong naar Duitsland en België naar NL gekomen. Ik vermoed dat ze in Belgie het pakketje hebben beoordeeld/geopend.
Ik zat ook rond dat bedrag. Je moet dus eigenlijk rekenen op een rekening van 30-50 euro. Uiteraard kan het ook meer zijn, maar dat heb ik nog niet gehoord. Zit je onder deze prijs dan heb je geluk :)
MGSNK schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:18:
Gewoon Kingsoft downloaden in Playstore
Bedankt die ga ik eens even testen. Hij is in ieder geval Engels, prima te doen dus :)

[ Voor 26% gewijzigd door Kiswum op 02-02-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ohja, en voor de mensen die zeggen dat de camera slecht is, jullie hebben een vreemde definitie van slecht.
Een foto van men ontbijt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TMaxme0l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Practhige foto, maar het kleine diepteverschil tussen het aders-dichtslippende beleg en het met "gezond oké" bekroonde drankje, is maar erg klein. Echter is geen letter te herkennen op dit flesje. Dat is minder..

Ik denk dat ik hem echt nog steeds wil, juist ook vanwege de camera.

Nou heb ik trek. Even eitje bij bakken.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wdeb schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:46:
Practhige foto, maar het kleine diepteverschil tussen het aders-dichtslippende beleg en het met "gezond oké" bekroonde drankje, is maar erg klein. Echter is geen letter te herkennen op dit flesje. Dat is minder..

Ik denk dat ik hem echt nog steeds wil, juist ook vanwege de camera.

Nou heb ik trek. Even eitje bij bakken.

Wdeb
Je hebt gelijk. Ik heb nog wat lopen knoeien met de camera en de camera zelf is zeker en vast okee, maar met het scherpstellen loopt soms wel wat mis. Soms stelt hij bijvoorbeeld scherp op wat dichtbij is terwijl je iets verder weg wil fotograferen. Je kan natuurlijk zelf aanduiden wat je scherm wil hebben maar het blijft niet altijd ideaal.
Over de kwaliteit valt natuurlijk weinig aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Voor de geïnteresseerden:

Een wat uitgebreidere review van de camera.van de mi2
http://blog.arinium.fi/20...amera/#the-primary-camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

mitch187 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:56:
Voor de geïnteresseerden:

Een wat uitgebreidere review van de camera.van de mi2
http://blog.arinium.fi/20...amera/#the-primary-camera
Vreemd, ze zeggen:
Cons: No image stabilization like in Nokia Lumia 920
Terwijl er wel degelijk stabilization is... De optie is vrij vreemd vertaald, er staat "Movie Solid", maar dat is videostabilisatie en die werkt best goed eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik vind dat ik zelf toch ook wel een leuke collectie foto's had verzameld, maar dit is wel iets professioneler aangepakt. Zo heb ik weinig verstand van die ISO waardes, waardoor ik niet goed foto's in het donker zou kunnen maken. Hiervoor heb ik echt wel een standaard instelling nodig die helaas momenteel niet aanwezig is.

De kwaliteit van de foto's vind ik zelf eigenlijk ook wel goed, ik vind het alleen jammer dat er een roze vlek zichtbaar is als je een wit object fotografeert en dat de foto's grauwig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
Mavamaarten schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:53:
[...]

Je hebt gelijk. Ik heb nog wat lopen knoeien met de camera en de camera zelf is zeker en vast okee, maar met het scherpstellen loopt soms wel wat mis. Soms stelt hij bijvoorbeeld scherp op wat dichtbij is terwijl je iets verder weg wil fotograferen. Je kan natuurlijk zelf aanduiden wat je scherm wil hebben maar het blijft niet altijd ideaal.
Over de kwaliteit valt natuurlijk weinig aan te merken.
De beperkte scherptediepte heeft eerder te maken met de lens die in de camera zit: f/2.0.
The large 2.0 aperture means you will get a bokeh usually associated with DSL cameras
Een lichtsterke lens van f/2.0 heeft een kortere scherptediepte waardoor je bokeh in de foto krijgt.

Het voordeel van een lichtsterke lens is dat er veel licht door komt, waardoor de belichtingstijd korter is. Je hebt dus een grotere kans om een scherpe, net bewogen, foto te maken.
Aan de andere kant is er dus een beperkte scherptediepte (DOF/Depth of Field), waardoor zaken buiten het focusgebied niet op ligt onscherp worden. Dit komt bijvoorbeeld bij portretfoto's goed van pas, omdat de aandacht automatisch geleid wordt naar het scherpe deel van de foto.
Gelukkig heb je er bij bijvoorbeeld landschapsfoto's minder last van, omdat daar het scherpte-diepte gebied groter wordt.

Meer over DOF bij DOFmaster.
Kiswum schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:55:
[...]

De kwaliteit van de foto's vind ik zelf eigenlijk ook wel goed, ik vind het alleen jammer dat er een roze vlek zichtbaar is als je een wit object fotografeert en dat de foto's grauwig zijn.
Ik weet niet goed wat ik zie op de foto. Is dat links een gewone, en rechts een HDR foto?

[ Voor 12% gewijzigd door guapper op 02-02-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Op de foto zie je een lichtkleurige muur, links is gemaakt met een Sony Xperia S en rechts zie je een foto die gemaakt is met de Xiaomi Mi2 met de standaard settings (HDR staat niet aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
De reden om een Mi2 te kopen
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8076/8439520640_972aacb579_z.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door MGSNK op 03-02-2013 09:12 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leg eens uit? Wat bedoel je met de foto, ik zie een HTC One X en een batterij oplader voor de batterij van de Xiaomi Mi2.

Ik vermoed dat je probeert te vertellen dat je de batterij uit de Xiaomi Mi2 kan halen en een tweede bij je kan dragen als reserve batterij?

Maar jij hebt wel erg kleine micro usb kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Je kan inderdaad een tweede batterij separaat laden en altijd bij je hebben.
De kabels horen bij Jawbone Bluetooth headsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja das wel handig inderdaad, maar die Chinezen verkopen meestal van die universieel opladers, dan kun je tweede batterij met dat ding opladen.

Maar ik heb zelf bij mijn HTC Desire HD en HTC Evo 3D ook altijd een tweede batterij gehad, opzich handig, maar ik heb mezelf erop betrapt dat de reserve batterij bijna nooit gebruikt werd en dan heeft de HTC Evo 3D echt wel een waardeloze batterij.

Maar zo'n batterij van een smartphone verliest na een jaar ofzo redelijk wat van zijn originele capaciteit en dan is het fijn als je tenminste de optie hebt om voor een tientje een nieuwe batterij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
bij dit soort accu's is het verstandig om ze regelmatig om te wisselen. Volgens mij is het zo dat hij zijn capaciteit verliest na een bepaalde tijd en óók nadat hij meerdere keren is opgeladen, volgens mij is dat maximaal 600x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker erg handig. En handig dat 2de accu in doosje zit, krijg je geen kortsluiting in je tas ofzo.
Enige domme is dat micro usb connector op externe lader andersom zit dan op de telefoon. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Waar heb je die korte kabeltjes vandaan?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
CLB schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:33:
Waar heb je die korte kabeltjes vandaan?
MGSNK schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:32:
Je kan inderdaad een tweede batterij separaat laden en altijd bij je hebben.
De kabels horen bij Jawbone Bluetooth headsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:19
Nu ook deze site in het engels https://i.xiaomi.com/ site heeft cloud functie voor contacten, foto s, sms maar ook een wis functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Die wisfunctie werkt vooralsnog alleen in China ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quidje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 12:15
Wat is de voornaamste reden om de rom te flashen met MiuiAndroid? Is dat de mogelijkheid NL als taal te kunnen instellen? Of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wat mij betreft alleen de NL taal, de updates krijg je daarna volgens mij niet meer automatisch binnen, maar deze moet je via de site wekelijks (of wanneer je wilt) naar binnen halen. Dit kan overigens gewoon vanaf je mobiel en je hoeft geen gegevens te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quidje
F1!! Hoe zet ik um van Chinees op Engels? Sim geplaatst en aangezet, dan krijg je pin scherm, daar kom ik doorheen door pin in te typen en dan rechtsonder knopje, maar dan allerlei knoppen in het chinees. Ben zover dat ik al in het homescherm kom. Instellingen lukt ook nog aardig maar loop hier toch vast. Alle hulp welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
homescreen -> menuknop -> onderste optie -> toetsenbord icoontje -> bovenste veld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quidje
Thx Mitch! Kon het niet vinden op de interwebs. Nu snap ik ook wat ik aanklik :P Toetsenbord icoontje staat overigens op 2e tab ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Mehh ik deed nog zo mijn best..

Anyway welcome to the club ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quidje
Foons (2x16gb en 1x32 gb voor collega, vrouw en mijzelf met 3 covers) besteld via iBuygou.com afgelopen maandag en vandaag binnen gekregen (1 week). Aantal maal via live chat contact gehad en voor de bestelling nog een extra OTG kabel erbij gekletst omdat we 3 foons bestelden. Ze zijn vriendelijk en hebben humor :) Op de vraag op donderdag wanneer er geshipped ging worden werd zaterdag geantwoord, 2 tellen later werd het diezelfde dag. Vanmorgen kwam de DHL mijnheer en gaf mij pakketje. Had portemonnaie al klaar gelegd maar die bleek niet nodig. Wel zit er een kwitantie op het pakket met bedrag 26,46 en daarop staat of ik zo vriendelijk wil zijn deze met mijnheer de bezorger af te rekenen. Die vroeg echter alleen om een krabbel. Ik verwacht dus nog een nota hiervoor, zo niet dan mazzel en bedankt :)
Ga nu op toestel 1 MiuiAndroid zetten met de updater die er op staat.
Als je foon aanzet zonder SIM krijg je wel een keuze menu waar je 'English' kan kiezen (of ik heb in mijn enthousiasme deze bij foon 1 gemist :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF?! Kunnen we dit serieus nemen? (Xiaomi Mi3)

http://www.gizchina.com/2...ecs-are-just-too-awesome/

Lijkt me niet, maar apart dat ze het op Gizchina zetten als het onzin is, want normaal plaatsen die geen onzin.

edit:
Hmm, sorry voor het plaatsen ervan.
Heb toch even gezocht waar dat nu precies vandaan kwam.

''Ok, this is just photoshoped by one of the MIUI fans in China.''

bron: http://en.miui.com/thread-844-1-1.html

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
Wat denk je zelf? 8)7 In één keer van 2GB RAM naar 16GB RAM? Buiten het feit dat het niet realistisch is heeft het ook geen enkel nut. Het is gewoon één of andere nerd die gewoon wat leuke specs heeft verzonnen. Geruchten over Tegra 4 en Full HD display geloof ik wel, hoewel Tegra 4 ook niet echt logisch is voor een bedrijf wat gedeeltelijk in handen is van Qualcomm (als ik het me goed herinner), de rest is gewoon totale bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W. Coumans
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 19:38
Hallo,

ik ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van de Mi-Two. Heb meteen de miuiandroid versie 3.2.1 erop gezet maar bij het flashen van de multilang ging het fout.

Het pull doen menu verdwijnt en boven in beeld staat een soort van "add widget" vierkant op de achtergrond. Wat doe ik fout?

Ik heb eerst de miuiandroid rom geflashed en meteen erna zonder reboot de multilang zip, beide via de updater app. De md5's van beide files kloppen en staan in de root.

System 1 is geupdate naar JLB 11 en op system 2 staat miui 3.2.1. Als ik van system 1 boot en een app wil openen (maakt niet uit of dat de settings, file explorer of updater app is) sluit deze zich weer na een paar tellen. het wipen van cache maakt geen verschil.

[ Voor 23% gewijzigd door W. Coumans op 05-02-2013 08:09 . Reden: Tekst toegevoegd en layout overzichtelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Klopt het switches tussen partitie 1 en 2 is niet gemakkelijk, beide gebruiken dezelfde userdata, Maar reboot de telefoon niet autmatisch na het flashen van de rom?

Probeer het anders nog eens via miflash. Wipen -> rom -> reboot -> multilang -> reboot

@edit http://miuiandroid.com/community/threads/guide-flashing-rom-using-miflash.19287/ Zoals aangegeven probeer het eerst vanuit recovery.

[ Voor 43% gewijzigd door mitch187 op 05-02-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Rebooten doet hij inderdaad als goed is automatisch als je de rom/languagepack installeert.
Eerst even zonder te wipen (tenzij er geen relevante info op staat.)
Upgraden doe je dan vanaf het miui update menu in je instellingen (onder about)
Eerst de volledige versie -> reboot
Taalpakket -> reboot
Beide versies moeten blijkbaar wel hetzelfde zijn. Beide zijn dan 3.2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W. Coumans
Probleem opgelost!

Het had er inderdaad mee te maken dat op de ene partitie JLB 11 stond en op de andere 3.2.1. Nadat ik op beide partities 3.2.1 had gezet kon ik het taalpakket zonder wipen installeren. Bedankt voor het duwtje in de goede richting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W. Coumans schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:06:
Probleem opgelost!

Het had er inderdaad mee te maken dat op de ene partitie JLB 11 stond en op de andere 3.2.1. Nadat ik op beide partities 3.2.1 had gezet kon ik het taalpakket zonder wipen installeren. Bedankt voor het duwtje in de goede richting!
Die JLB 11 is hier redelijk onstabiel sinds die erop staat heb ik 2-3x per dag reboots |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharetra
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:12
Heb zojuist het geld voor de Mi-2 overgemaakt. Kan niet wachten tot 'ie binnen is :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Hoe stabiel zijn de diverse roms voor de Mi-2? Ik heb tot nu toe alleen ervaring met de stock JLB rom van Xiaomi en die is niet erg stabiel; minstens 1 reboot en/of freeze per 2 dagen. Jammer maar ergens wel logisch aangezien dat een 'as is' versie is. Ik probeer nu de miuiandroid versie, eens kijken of die wel stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzman
  • Laatst online: 13-09 11:30
Momenteel draai ik zonder problemen versie 3.1.25 van miuiandroid, inclusief taalpakket. Nog geen foutmelding (FC) ontvangen, Antutu score van exact 22.000. Geweldige telefoon, een spel zoals NFS draait zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kapitein Prozac schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:07:
Hoe stabiel zijn de diverse roms voor de Mi-2? Ik heb tot nu toe alleen ervaring met de stock JLB rom van Xiaomi en die is niet erg stabiel; minstens 1 reboot en/of freeze per 2 dagen. Jammer maar ergens wel logisch aangezien dat een 'as is' versie is. Ik probeer nu de miuiandroid versie, eens kijken of die wel stabiel is.
De stock JLB rom was bij mij erg stabiel, heb in de anderhalve week dat ik hem heb geen enkele keer een freeze of reboot gekregen. Het enige dat niet goed werkte was GPS.
Net (uurtje geleden) MIUIandroid 3.2.1 geflashed want ik wou echt root hebben. Gelijk ook het taalpack meegeflashed. GPS op Belgie ingesteld met FasterFix en GPS heeft nu een fix binnen de seconde, nauwkeurig tot op 1,5m (!)

So far so good :)
Volgende dingetje op men lijstje: Overclocken en underclocken. Ben benieuwd of dat werkt zoals op mijn ouwe HTC Legend, daar kon je namelijk echt massa's batterij sparen en tegelijk prestaties verbeteren.
Edit: Nope. Frequentie gaat maar tot 1512 en zelfs met wat aanpassingen aan SetCPU kan ik wel custom frequenties toevoegen maar hij blijft staan op "1512 max, 384 min" :c

[ Voor 17% gewijzigd door Mavamaarten op 06-02-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Sinds de 2e week van januari, miuiandroid. Geen reboots gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W. Coumans
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/31400101/Carbon%20cover%20small.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nice, zelf gedaan of gekocht?
Ik ben trouwens nog op zoek naar een soort van pouch om hem in te doen. Een vriend van me met een Galaxy SII heeft een erg nice zakje waarbij de phone eruit komt wanneer je aan een tabje/draadje trekt. Jammer genoeg heb ik er maar 1 gevonden voor de Xiaomi MI-2 en ik vind deze er redelijk crappy uit zien: http://www.ebay.com/itm/P...&var=&hash=item27ca66d10c

Vooral ook omdat ze hem showen met een iPhone :F
Iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Is inderdaad een mooi hoesje.

Ik heb zelf een stevige Meifeng case om m'n Mi-2 zitten die z'n eerste val inmiddels al heeft meegemaakt (kat vs Mi-2). Ik heb dergelijke pull tab hoesjes voorbij zien komen op de diverse Chinese internetshops maar of die beter zijn?

Mijn flash-saga blijft doorgaan; net miuiandroid 3.2.1 nog een keer geflasht, de eerste keer had ik een slecht reagerende touchscreen. Ook nog even 2 verschillende stock roms geprobeerd maar daar deed het touchscreen helemaal niks. Diezelfde roms gaven eerder weinig/andere problemen. Hoe dan ook, op m'n Mi-2 is geen enkele flash hetzelfde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Misschien een stomme vraag, heb je geverifieerd dat je een echte mi2 heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kapitein Prozac schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:53:
[...]

Ik heb zelf een stevige Meifeng case om m'n Mi-2 zitten die z'n eerste val inmiddels al heeft meegemaakt (kat vs Mi-2). Ik heb dergelijke pull tab hoesjes voorbij zien komen op de diverse Chinese internetshops maar of die beter zijn?

Mijn flash-saga blijft doorgaan; net miuiandroid 3.2.1 nog een keer geflasht, de eerste keer had ik een slecht reagerende touchscreen. Ook nog even 2 verschillende stock roms geprobeerd maar daar deed het touchscreen helemaal niks. Diezelfde roms gaven eerder weinig/andere problemen. Hoe dan ook, op m'n Mi-2 is geen enkele flash hetzelfde :?
Een case maakt de telefoon onnodig veel dikker vind ik, hetzelfde probleem heb ik bij men tablet.
Zo'n pull-tab ding zou ideaal zijn, maar jammer genoeg zijn er alleen van die lelijke namaak chinese pulltabdingetjes die gewoon 1 grootte zijn voor een hele hoop phones.
Ik was aan het denken, een Galaxy S2 is héél erg close qua grootte, alleen is de Xiaomi een stuk dikker.

Ik zal eens aan mijn vriend vragen of ik even mag testen of mijn Xiaomi in zijn zakje past :)

Ik heb overigens geen enkel probleem met flashen. Elke rom die ik tot nu toe had werkte prima :/

[ Voor 3% gewijzigd door Mavamaarten op 06-02-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W. Coumans
Mavamaarten schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:29:
[...]

Nice, zelf gedaan of gekocht?
Ik ben trouwens nog op zoek naar een soort van pouch om hem in te doen. Een vriend van me met een Galaxy SII heeft een erg nice zakje waarbij de phone eruit komt wanneer je aan een tabje/draadje trekt. Jammer genoeg heb ik er maar 1 gevonden voor de Xiaomi MI-2 en ik vind deze er redelijk crappy uit zien: http://www.ebay.com/itm/P...&var=&hash=item27ca66d10c

Vooral ook omdat ze hem showen met een iPhone :F
Iemand een alternatief?
Zelf gedaan met vinylfolie.
Denk dat ik em nog eens opnieuw doe en dan gaatjes prik voor de speaker ipv het wegsnijden wat ik nu heb gedaan. Daarbij blijf ik om de hoeken naadjes houden die ik slecht weg krijg.

Op Aliexpress staat een Pull Case, maar ik vind dat die site maar een rare betalingsmethode hebben. Was van plan om daar wat extra covers te bestellen maar ben wegens het ontbreken van Paypal toch maar naar ibuygou gegaan, ondanks dat ze daar wat duurder zijn. Helaas hebben ze daar die pull cover niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W. Coumans
Kapitein Prozac schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:53:
[...]

Ik heb in eerste instantie ook problemen gehad, maar deze hadden misschien een andere oorzaak.
Probeer eens 3.2.1 te flashen via updater app (nog niet het taal pakket), dan rebooten (boot automatisch van ander systeem partitie), dan nogmaals 3.2.1 flashen, zonder reboot gelijk het taal pakket erachter aan flashen en dan pas rebooten. Bij problemen zou ik eens alles wipen nadat je de eerste keer reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Dit toestel kun je qua formaat zeer goed vergelijken met de Galaxy Advance S. Mocht je iets willen zoeken qua hoesjes (waarbij de knoppen niet uitmaken), dan kun je daar wel iets mee doen.

Ik heb tot vorig jaar ook zo'n pull hoesje gehad en die vind ik fijner dat het originele hoesje die ik nu van Xiaomi heb. Ik zal eens meezoeken voor jullie.

Zo'n soort hoesje bedoelde ik. Deze was toen te koop in de T-mobile winkel voor ongeveer 18 euro.

http://www.smartphoneshop...nta-pocket-deluxe-15.html

p.s stabiliteit Originele ROM: Ik had JLB ongeveer 1,5 week getest en ik 3 hangups in het startmenu.
Met de MIUI Developers versie heb ik in 1,5 jaar nog geen enkele keer een reboot gehad. Eigenlijk alleen maar voordelen (incl. taalpakket), maar helaas is het niet gelukt om de update via FOTA binnen te krijgen. Je moet daarvoor naar de site gaan en de upgrade via je toestel downloaden. Dit is allemaal goed te doen, maar dat is het enige nadeel tegenover het origineel. Oh ja ik baal dat ik de Chinese Market niet meer heb :)

[ Voor 58% gewijzigd door Kiswum op 06-02-2013 21:17 . Reden: hoesje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
mitch187 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:58:
Misschien een stomme vraag, heb je geverifieerd dat je een echte mi2 heb?
Yep, het is een originele.
Zo te zien staat miuiandroid 3.2.1 er nu goed op. Ik heb het taalpakket nog niet geprobeerd, misschien later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,

Ik ben sinds deze morgen de eigenaar van mijn eigen Mi2.Gekocht via Ibuygou.com, via een link die iemand hier plaatste.
Alleen heb ik een onbruikbare Chinese stekker die ik niet in mijn Belgisch stopcontact kan steken...
ik heb nergens de optie gezien om een europese stekker te bestellen...
Ondertussen een stekker ervoor besteld op een andere site..

Hoe zit dat nu met die dualboot? Zit die er nu op of niet?
En zoja, hoe bereik je die andere dan?

Upgraden gaat via de bootloader? Is dat power + volume up knop om die te starten?
Door alle discussies is het allemaal een beetje onduidelijk...

Cheers,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Dualboot is inderdaad beschikbaar maar alleen de eerste partitie is gevuld, op de tweede moet je zelf een rom zetten. Het updaten/flashen/upgraden gaat vie de Updater app of via de Mi recovery en die is inderdaad te bereiken met de power en volume up knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
In de tussentijd kun je met je je toestel via een usb stekker in je laptop opladen ;)

Dualboot is volgens mij gewoon een backup van je huidige versie. Je hoeft hier pas iets mee te doen als je upgrade niet goed werkt, je kunt dan via je recoverymenu naar de "vorige versie/partitie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:42:
Dag,

Ik ben sinds deze morgen de eigenaar van mijn eigen Mi2.Gekocht via Ibuygou.com, via een link die iemand hier plaatste.
Alleen heb ik een onbruikbare Chinese stekker die ik niet in mijn Belgisch stopcontact kan steken...
ik heb nergens de optie gezien om een europese stekker te bestellen...
Ondertussen een stekker ervoor besteld op een andere site..

Upgraden gaat via de bootloader? Is dat power + volume up knop om die te starten?

Cheers,

Rob
Je kunt toch ook via USB opladen of Samsung of Apple lader gebruiken. (bijna elke lader met USB aansluiting) maar apple en samsung laders heb ik getest.

Anyway die reboots die ik had met JBL11 kwam waarschijnlijk door het theme, draai nu weer paar dagen het default theme en geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quidje
Na ontvangst heb ik 10 geupdate naar 11, vervolgens 3.2.1. middels de updater erop gezet. Erna de langpack en heb geen reboots gehad. Wel 1 FC maar dat komt omdat gapps zich niet liet installeren en voice search er nog niet op stond en ik die vanuit navigatie wel starte. Na installatie van VS via market dat probleem ook weer opgelost. Ik heb in de statusbalk opties nog notificaties aangezet voor elke app (gmail, wap) waar ik een icoontje van in de statusbalk wil zien. Ben erg tevreden over het scherm. Vanmorgen in de auto navi aangezet (GNav) en werkte goed. De Haicom houder die Kiswum heeft genoemd heb ik ook gekocht. Tijdens het pielen in de auto (hij paste toevallig over de swivel van mijn vorige foon #lekkah) ging mijn foon uit en heb ik een inkeping gemaakt in het plastic zodat de powerknop weer vrij is.

[ Voor 0% gewijzigd door quidje op 07-02-2013 11:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:42:

Dualboot zit er op, al is het technisch gezien niet echt dual boot.
Je hebt 2 systeempartities, maar 1 gedeelde data partitie. Met andere woorden, je kan bijvoorbeeld JLB10 op partitie 1 draaien en JLB11 op de andere zonder problemen. MIUIandroid en JLB dual-boot gaat echter niet lukken omdat het andere roms zijn.

Upgraden kan zowel via de updater app en de bootloader.
Via de bootloader kan je alleen Partitie 1 updaten/vervangen, via de updater kan je enkel de andere partitie bewerken.

Mijn ervaring met 3.2.1 is dat hij toch wat extra batterij verbruikt tegenover JLB. Na 10 uur aanstaan (3G met slecht bereik :X ) geeft mij 67% resterend. Niet echt schitterend maar ook niet vreselijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Mavamaarten op 07-02-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de bug van accu in combinatie met een vodafone sim al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Heb heb hier tot de review van tweakers nergens iets over gehoord en gebruik zelf ook vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Volgens mij is iedereen eraan gewend om het toestel elke avond op te laden tegenwoordig, wellicht dat het daardoor niet wordt opgemerkt. Met mijn gebruik kan ik hem maandagochtend van de lader halen en dinsdagavond er weer op doen met 10% over ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Onzin, ik heb er hier absoluut geen last van, hou de dag gemakkelijk vol met hevig gebruik.
Zou mij niet verbazen als ze de software niet bijgewerkt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Arnoud heeft JLB 7.0 gebruikt tijdens de review. Ik heb zelf de 1e week ook gebruik gemaakt van JLB 7.0 en ik had toen geen problemen met de accu met mijn T-mobile sim (alleen van de hangups). Het kan dus nog steeds een probleem zijn die niet iedereen opmerkt of die al is opgelost in latere updates.

(Dit zeggende, weet Arnoud en zijn folowers straks wat mijn echte naam is :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Hier ook geen last van een accu bug in combo met Vodafone.

Nog een handig topic met alle Xiaomi roms; http://en.miui.com/thread-1885-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nog altijd enorm tevreden hier :9
Enige minpuntjes die ik tot hiertoe heb kunnen vinden:
- Powerknop zit wel heel dicht bij de volumeknoppen. Vaak lock je je toestel ipv het volume te veranderen en vice versa.
- Hij trilt echt niet hard. Je kan hem harder en zachter zetten, maar zelfs op het hardste is het niet erg goed voelbaar in je zak.
- De achterkant krast redelijk snel en is een echte vingerafdrukkenmagneet

[ Voor 9% gewijzigd door Mavamaarten op 08-02-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
De mijne is gisteren besteld en nu maar afwachten. Ik ben stilletjes aan het kijken om er een andere ROM op te plaatsen en nu wat aan het vergelijken. Wat is het verschil tussen "Zip/Card Flash Version" en "MiFlash Fastboot Version". Is er iemand die al meerdere ROM's heeft getest en welke komt dan als beste uit de bus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:20:
- De achterkant krast redelijk snel en is een echte vingerafdrukkenmagneet
TPU hoesje aanschaffen? Het ziet wellicht cheap uit, maar ik koop er bij iedere smartphone eentje omdat het uitstekend bescherming bied en ook tegen krassen op de achterkant.

Ik denk dat je er taobao wel kunt vinden of Xiaomi moet er zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

chundo schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:51:
De mijne is gisteren besteld en nu maar afwachten. Ik ben stilletjes aan het kijken om er een andere ROM op te plaatsen en nu wat aan het vergelijken. Wat is het verschil tussen "Zip/Card Flash Version" en "MiFlash Fastboot Version". Is er iemand die al meerdere ROM's heeft getest en welke komt dan als beste uit de bus?
Voor zover ik weet is de Zip/Card flash versie een versie die je gewoon op je phone zet en via recovery flasht. De MiFlash versie is een versie die je kan flashen met je PC door je phone in fastboot mode te zetten en dan via je PC de ROM te flashen. Dat is dus eigenlijk de versie die je gebruikt moest je geen toegang tot de recovery hebben ofzoiets.

Ik heb JLB10, JLB11 en MIUIandroid getest en tot hiertoe vind ik geen verschil buiten dat MIUIandroid root heeft en beter vertaald is naar het engels. Het Nederlandse taalpack vind ik eerlijk gezegd om te huilen, veel te veel letterlijke vertalingen en niet alles is vertaald.
Ik zou MIUIandroid aanraden, veel updates en engelstalige support :)
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:23:
[...]
TPU hoesje aanschaffen? Het ziet wellicht cheap uit, maar ik koop er bij iedere smartphone eentje omdat het uitstekend bescherming bied en ook tegen krassen op de achterkant.

Ik denk dat je er taobao wel kunt vinden of Xiaomi moet er zelf maken.
Heb ze al gezien maar ik vind die dingen vreselijk. Ik heb er zo een voor mijn tablet, dat maakt hem een pak dikker en lelijker en in het geval van de Xiaomi kan je gewoon de achterkant vervangen moest het te erg worden. Tegen dat mijn witte achterkant te erg is geworden zijn er al wel zwarte achterkantjes te vinden op ebay :9

[ Voor 23% gewijzigd door Mavamaarten op 09-02-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is over 4 uurtjes nieuwjaar hier in China. En ben de nieuwjaarsshow aan het kijken die is elk jaar op alle zenders. Kijken dus +1 miljard mensen naar. En net kwam Xiaomi reclame voorbij haha! Erg vaag want kost echt super veel zo een reclame blok. Zou zelfde zijn als je Nederland - Duitsland WK finale reclameblok zou kopen. Zal straks eens kijken op youku (chines youtube) of ik ie al erop staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Mavamaarten, ik kan je een beetje geruststellen. Ik heb gisteren de vertaling gedaan samen met een MIUI Android gebruiker.
Deze zal in de volgende upgrade worden geplaatst.
Het kan inderdaad zijn dat dingen te letterlijk zijn vertaald, maar ik heb niet de kennis om het even zelf op mijn toestel te zetten om te zien of de zinnen 100% kloppen. Alle Engelse termen zijn er inmiddels (hopelijk) uitgehaald en de NL vertaling is nu beter.

Wist u dat:
Het tegenwoordig mogelijk is om je toestel te vinden als je hem kwijt bent?
Hoe schakel je deze optie in:

Ga naar de website https://i.xiaomi.com -> maak een account aan of log in -> klik op "Find Device"

Nu weet ik niet meer wat er precies staat, want ik had mijn toestel al ingesteld. Ik vermoed dat je nu je telefoon moet registreren waardoor er een SMS naar je wordt toegestuurd. Je moet hier dan gewoon voor kiezen (ik weet niet of dit geld kost, dat zie ik later op mijn rekening :)) Een SMS zal naar je worden verstuurd, maar deze zal niet in je inbox terecht komen, dit gebeurd op de achtergrond.
Laat de website open staan en ga jaar je mobiel.

Op je toestel:
Ga naar settings - >Voeg een Xiaomi account toe -> Other settings en schakel "Find Device" in.

Ga terug naar de website en laat je toestel zoeken.

Het lijkt er dan op dat de website niet veel doet, maar uiteindelijk krijg je na 1 minuut onderaan de pagina een bericht dat Google Maps je locatie niet op de website kan weergeven. Klik vervolgens op de link onderaan die pagina waardoor Google Maps wordt geopend met de locatie van je toestel.

Als je de logfile controleerd dan zul je zoiets zien als hieronder:
2013-02-09 13:21:08 Execute command Phone location number is +316*Phonenumber*
2013-02-09 10:50:29 Execute Phone location return command, number is +316*Phonenumber*
2013-02-09 10:50:29 Execute command Phone location number is +316*Phonenumber*
2013-02-09 10:46:53 Execute command Phone location number is +316*Phonenumber*

Hier wat screenshots":

Login:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HWE8jRqSjtTljJ8cTOKZkIMJ/medium.png

Menu Find device:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vnRiPwbj5Tjm0QVD7YzAiqdu/medium.png

Find device:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z7hg1IAODqeScyZmeJAqScMn/medium.png

Lokatie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sqpX1o3TywVLAODNRlM49qjx/medium.png

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Bah ben gister ook bezig geweest met vertalingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Als je daar quidje heet dan heb ik met jou contact gehad;-) anders kan ik jou vertalingen evt. wel doorsturen naar hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Haha, nee maak misschien wel even een nieuwe zipfile, heb geen mi2 gekocht om 2 weken te wachten op een update :P

En als ik nog vertalingen zie die nog niet gedaan zijn gooi ik ze rechstreeks naar de repository.

Heeft er iemand hier ervaring met die silicone case van xiaomi zelf? Lijkt echt alsof hij alleen de backcover beschermt en niet eens in de buurt glas wat doorloopt aan de zijkant.
http://www.xiaomi.com/goods/1704

[ Voor 58% gewijzigd door mitch187 op 09-02-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
De Meifeng case die ik heb lijkt op die case. Dat glanzende randje aan de voorkant is een opstaand randje dat om de rand van het toestel klemt. Het dient dus ook als stootrand om het glas te beschermen en werkt prima als het toestel plat op z'n buik valt.
chundo schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:51:
Ik heb zelf de JLB 10, Miuiandroid en de stock Android (QCR89 en QCS99) geprobeerd en neig persoonlijk (na 2,5 jaar MIUI roms) naar de stock Android. De stock Android mist de MIUI camera app, de temperatuur en kleur settings bij de beeldscherm settings (standaard temperatuur bij de stock Android is Normal en kleur is Brilliant zoals standaard is ingesteld bij MIUI), wat apps en wat andere instellingen maar heeft wel de Powermode, File Explorer, Mi Market en de toggle tab in de notificatiebalk. Daarnaast is de stock Android iets zuiniger in standby. Ook heb ik minder GPS problemen met de stock dan met MIUI. Helaas was de stock QCR89 rom minder stabiel dan de JLB en Miuiandroid roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ik heb hier ook een (witte) Meifeng maar na een maand is hij echt niet wit meer >:)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:14:
Het is over 4 uurtjes nieuwjaar hier in China. En ben de nieuwjaarsshow aan het kijken die is elk jaar op alle zenders. Kijken dus +1 miljard mensen naar. En net kwam Xiaomi reclame voorbij haha! Erg vaag want kost echt super veel zo een reclame blok. Zou zelfde zijn als je Nederland - Duitsland WK finale reclameblok zou kopen. Zal straks eens kijken op youku (chines youtube) of ik ie al erop staat
http://v.youku.com/v_show/id_XNTExNzgxMjAw.html

De video, erg vage reclame. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr
  • Laatst online: 05-09 08:20

Tmr

Na een paar weken in bezit te zijn van de mi2 (32 GB) kan ik alleen maar tevreden zijn!

In het begin had ik nog wel eens een spontane reboot/vastloper, dit was met JLB5. Na te zijn overgestapt naar de miuiandroid.com rom (3.2.1) heb ik hier helemaal geen last meer van. Top!

Wel heb ik het idee dat de batterij een stuk sneller leeg gaat. Aan het eind van de dag is ie toch meestal echt wel leeg. En om nou te zeggen dat ik een hele zware gebruiker ben.. Ik krijg door de weeks veel mail, maar wat er verder nou allemaal de stroom verbruikt, geen idee.

Ook kon ik met JLB5 de brightness gewoon op 20% laten staan ofzo. Nu moet die naar 60% (de schaalverdeling is wat anders denk ik..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:35
na de vraag hier reeds gesteld te hebben en na een paar x zoeken nog steeds niet gevonden te hebben hoe, wil ik nog steeds weten of het in godsnaam mogelijk is om bij de camera een timer-functie in te stellen, niet de noise-activation functie maar een echte timer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Haha de slomo functie is erg leuk. Vandaag bij de jeugdbeweging wat rondgereden op stepjes en wat beeldmateriaal verzameld. (Please note, alles wat ze deden stelden ze zelf voor :+)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=O_HvIXVoJo8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Mavamaarten schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:27:
Haha de slomo functie is erg leuk. Vandaag bij de jeugdbeweging wat rondgereden op stepjes en wat beeldmateriaal verzameld. (Please note, alles wat ze deden stelden ze zelf voor :+)
[video]
Erg Leuk gefilmd en in elkaar gezet hoor, wat heb je voor het editen gebruikt?
ook de acteurs bedankt :+

[ Voor 4% gewijzigd door lekzzz op 10-02-2013 20:54 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

lekzzz schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:53:
[...]

Erg Leuk gefilmd en in elkaar gezet hoor, wat heb je voor het editen gebruikt?
ook de acteurs bedankt :+
Ik gebruikte Sony Vegas Pro 11 om alles aan elkaar te plakken. Om het beeld zo te laten "verspringen" heb ik gewoon elke keer een stukje video eruitgeknipt, op de juiste momenten. En ja, alles is gefilmd met de Xiaomi MI-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:35
Mavamaarten schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:27:
[video]
hehehe effe m'n gsm testen, duik maar wat struiken in :') hey man ik ben van schilde O.o niet gedacht dat iemand in een straal van 10km ook de mi-2 zou hebben >.<

beeldkwaliteit is trouwens niet slecht vind ik (om even tegendraads te doen over de commentaar op de camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Law0070 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:56:
[...]

hehehe effe m'n gsm testen, duik maar wat struiken in :') hey man ik ben van schilde O.o niet gedacht dat iemand in een straal van 10km ook de mi-2 zou hebben >.<

beeldkwaliteit is trouwens niet slecht vind ik (om even tegendraads te doen over de commentaar op de camera)
Ik zal van de week ff wat foto's plaatsen van m'n vakantie afgelopen weken, Mi2 en spiegelreflex Canon 450 18x270 als daar behoefte naar is?

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken