Mavamaarten, ik kan je een beetje geruststellen. Ik heb gisteren de vertaling gedaan samen met een MIUI Android gebruiker.
Deze zal in de volgende upgrade worden geplaatst.
Het kan inderdaad zijn dat dingen te letterlijk zijn vertaald, maar ik heb niet de kennis om het even zelf op mijn toestel te zetten om te zien of de zinnen 100% kloppen. Alle Engelse termen zijn er inmiddels (hopelijk) uitgehaald en de NL vertaling is nu beter.
Wist u dat:
Het tegenwoordig mogelijk is om je toestel te vinden als je hem kwijt bent?
Hoe schakel je deze optie in:
Ga naar de website
https://i.xiaomi.com -> maak een account aan of log in -> klik op "Find Device"
Nu weet ik niet meer wat er precies staat, want ik had mijn toestel al ingesteld. Ik vermoed dat je nu je telefoon moet registreren waardoor er een SMS naar je wordt toegestuurd. Je moet hier dan gewoon voor kiezen (ik weet niet of dit geld kost, dat zie ik later op mijn rekening

) Een SMS zal naar je worden verstuurd, maar deze zal niet in je inbox terecht komen, dit gebeurd op de achtergrond.
Laat de website open staan en ga jaar je mobiel.
Op je toestel:
Ga naar settings - >Voeg een Xiaomi account toe -> Other settings en schakel "Find Device" in.
Ga terug naar de website en laat je toestel zoeken.
Het lijkt er dan op dat de website niet veel doet, maar uiteindelijk krijg je na 1 minuut onderaan de pagina een bericht dat Google Maps je locatie niet op de website kan weergeven. Klik vervolgens op de link onderaan die pagina waardoor Google Maps wordt geopend met de locatie van je toestel.
Als je de logfile controleerd dan zul je zoiets zien als hieronder:
2013-02-09 13:21:08 Execute command Phone location number is +316*Phonenumber*
2013-02-09 10:50:29 Execute Phone location return command, number is +316*Phonenumber*
2013-02-09 10:50:29 Execute command Phone location number is +316*Phonenumber*
2013-02-09 10:46:53 Execute command Phone location number is +316*Phonenumber*
Hier wat screenshots":
Login:
Menu Find device:
Find device:
Lokatie:
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag