Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:03:
Los van het feit dat de Honor 2 hier en daar last heeft van compatibiliteitsissues met spellen zijn er inderdaad weinig verschillen _O-

Ieder zijn eigen meug. Ik durf na een maand wel te zeggen dat de Mi-2 zijn geld dubbel en dwars waard is.
De HTC One X gebruik ik nu als werktelefoon, zou hem maar al te graag inruilen voor iets handzamers :') , zoals de Mi-2.
Welke compatibiliteit issues? Ik ben er nog geen een tegen gekomen hoor. Maar goed beide telefoons hebben zijn voor en nadelen.

Maar grootste nadeel blijft de verkrijgbaarheid, met de prijs is echt niks mis mee die is heel scherp, maar als ik nu zeg van hey ik wil een Xiaomi kopen en ik surf naar de website dan kan ik hem niet kopen of ik moet hem met contract kopen.

Voor rest verschillen de Xiaomi Mi2, Huawei Honor 2, Meizu MX2 niet veel van elkaar, de Honor 2 heeft nu trouwens ook een soort iOS achtige skin, persoonlijk vind ik emiu van Huawei toch net wat beter, al gebruik ik het niet, ik moet zeggen ze hebben goed hun best gedaan.

@mitch187

Ik heb de retail prijs betaald, dus 1888 yuan, de Xiaomi Mi2 krijg je onmogelijk aan retail prijs, de export prijs ligt altijd hoger.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29
Ja, dus dan komt het uiteindelijk wel op neer dat de prijs een dealbreaker is, dat zeg je nu immers zelf.
Wat betreft de verkrijgbaarheid, dat zit wel snor, er zijn afgelopen maand genoeg tweakers geweest die er 1 aan hebben kunnen schaffen. Ja, je betaalt er inderdaad wel meer voor dan de officiele 1999yuan, eerder +-350 euro . Je hebt het er voor over, of niet... Maar verkrijgbaarheid gebruiken als excuus om er niet 1 te kopen is gewoon lulkoek.

Ik heb wel hier en daar wat compatibility issues gezien met de Honor 2, kan zo 123 de sites niet terugvinden. Komt er op neer dat sommige games glitches vertonen. Wat weer een gevolg is van een niet veel gebruikte CPU/GPU chipset, waardoor veel optimalisaties niet gedaan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door MGSNK op 13-01-2013 14:18 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijs dealbreaker? Welnee, de prijzen van zowel de Xiaomi Mi2 en Huawei Honor 2 zijn heel scherp, maar de Huawei Honor 2 zal uiteindelijk goedkoper krijgen zijn omdat Huawei wel gewoon genoeg voorraad heeft.

Xiaomi die zijn nog een slag ergere dan Apple, die Mi2 is nu al maand of drie uit en nog steeds niet fatsoenlijk te krijgen en dat resulteert uiteindelijk in hogere prijzen, want handelaars kopen ze dan massaal in en dan word het met dikke meer prijs verkocht.

De verkrijgbaarheid was voor mij niet reden om hem niet te kopen, maar wel ontbreken van sd kaart slot, al zou ik me ook niet keer op keer proberen de Xiaomi loting te proberen winnen en dan wel iets kopen wat wel verkrijgbaar is.

Eigelijk zijn beide telefoons geen game telefoons, als je een game telefoon wilt hebben dan moet je een Tegra 3 telefoon nemen, daar worden geoptimiseerde games voor uitgebracht, zo moet je bij Death trigger iets aanpassingen om dezelfde ultra high graphics te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Sinds half december doet Xiaomi niet meer aan de loterij verkoop, volgens mij zijn ze gewoon leverbaar via de website.
Diqiu-Long, jij verblijft momenteel toch in China? Of kun je eventueel Chinees? In dat geval zou je die info van de website van Xiaomi kunnen halen. Levering vanuit China is in mijn geval 1 werkdagen geweest. Donderdag verstuurd, vrijdag binnen/opgehaald.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 21:43
@Diqiu-Long
Dat is zeker een nette prijs! Maar voor die prijs kunnen wij hem dan ook bij lange na niet importeren. Na de wat bekendere sites afgespeurd te hebben lijkt het dat je deze ook niet kan krijgen zonder 280-290(incl verzenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse016
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:28
Wat is het verschil tussen de firmware op de xiaomi website en de firmware op de miui website?

http://en.miui.com/download.html en http://miuiandroid.com/co...-weekly-rom-releases.103/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
jesse016 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:10:
Wat is het verschil tussen de firmware op de xiaomi website en de firmware op de miui website?

http://en.miui.com/download.html en http://miuiandroid.com/co...-weekly-rom-releases.103/
miuiandroid.com is niet van Xiaomi, het zijn een stel developers die alle China only zooi eruithaald en download zo'n 10x sneller.

Leesvoer:
http://miuiandroid.com/co...rent-than-miui-com.18629/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hey Lekz, ik zie dat de Xiaomi Mi2 inmiddels in de Pricewatch te vinden is.
pricewatch: Xiaomi Mi-Two Wit, Zwart

Zou je je huidige ervaringen daaraan toe kunnen voegen? Ik ben zelf met een blog bezig om erachter te komen hoe je het beste een perfecte review kan schrijven, maar als ik de score van de TS-er CLB zie, dan lijkt het erop dat hij wel goed weet hoe het met de HTC One X+ :) Zal er binnenkort nog een review over de Xiaomi bij komen van zijn hand?

Ik zal waarschijnlijk aan het eind van deze maand mijn ervaringen delen met jullie over deze telefoon.

[ Voor 23% gewijzigd door Kiswum op 13-01-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:58:
Sinds half december doet Xiaomi niet meer aan de loterij verkoop, volgens mij zijn ze gewoon leverbaar via de website.
Diqiu-Long, jij verblijft momenteel toch in China? Of kun je eventueel Chinees? In dat geval zou je die info van de website van Xiaomi kunnen halen. Levering vanuit China is in mijn geval 1 werkdagen geweest. Donderdag verstuurd, vrijdag binnen/opgehaald.
Nee hoor je moet een of andere code bemachtigen, bijvoorbeeld als moderater van miui kun je een code krijgen. De enige manier hoe hij wel te krijgen is via een mobiel contract.

Want ik kijk natuurlijk ook wel even op de website voordat ik zeg dat het niet leverbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NqzI2o95CVPsIVihKSItpflt/full.png
Hij is te krijgen, maar dan moet je 2319 yuan betalen en hem via een provider kopen met contract, en hij word ook verkocht voor 2599 yuan blijkbaar, maar dan neem je geen of minder duur contract af ofzo.

Als ik trouwens op dat linkje klik links kom ik bij die pagina uit die vraagt naar een f code en een f code kun je bemachten al moderater van miui bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fxU3wrjVncnejIW1BM2HOn2f/full.png
mitch187 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:39:
@Diqiu-Long
Dat is zeker een nette prijs! Maar voor die prijs kunnen wij hem dan ook bij lange na niet importeren. Na de wat bekendere sites afgespeurd te hebben lijkt het dat je deze ook niet kan krijgen zonder 280-290(incl verzenden).
Ik zou zeggen boek een vakantie naar China, bestel hem dan via amazon.cn en laat hem afleveren bij je hotel, dan heb je en een mooie vakantie gehad en je hebt je Chinese mobiel even duur kunnen aanschaffen als de Chinezen.

Als je dat niet doet moet je ook niet klagen dat jij met importeren meer betaald dan ik betaal door hem in China online te kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Denk niet dat t vrouwtje daarmee akkoord zal gaan maar ik zal eens een balletje opgooien.

Woon jij in China? Of ben je er tijdelijk voor werk of vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick_P
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-04 20:46
MGSNK schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:48:
Waar halen mensen toch vandaan dat de hardware van de Meizu MX2 sneller is?
Het is niet meer en niet minder dan een Exynos Cortex A9 quadcore chipset. Dat is echt geen snellere hardware.
Ik weet zelf niet zoveel van de hardware af, en heb me vooral gebasseerd op een paar tests die ik vond op youtube:

YouTube: Meizu MX2 vs Xiaomi 2
YouTube: Which Is Faster Meizu MX2 VS Xiaomi Mi2

The proof of the pudding is in the eating, was mijn gedachte. :) Daar leek de Meizu mij sneller.

Maar uitgaande van deze benchmark heb je gelijk:

http://www.engadget.com/2...s4-pro-apq8064-benchmark/

Deze week wordt de mijne verstuurd, kan niet wachten tot ik hem in mijn handen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Kiswum schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:25:
Hey Lekz, ik zie dat de Xiaomi Mi2 inmiddels in de Pricewatch te vinden is.
pricewatch: Xiaomi Mi-Two Wit, Zwart

Zou je je huidige ervaringen daaraan toe kunnen voegen? Ik ben zelf met een blog bezig om erachter te komen hoe je het beste een perfecte review kan schrijven, maar als ik de score van de TS-er CLB zie, dan lijkt het erop dat hij wel goed weet hoe het met de HTC One X+ :) Zal er binnenkort nog een review over de Xiaomi bij komen van zijn hand?

Ik zal waarschijnlijk aan het eind van deze maand mijn ervaringen delen met jullie over deze telefoon.
Ik zal er binnenkort even voor gaan zitten inderdaad. Heb iig wel al m'n beoordeling gegeven.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Diqiu-Long: Door de vertaling van Google Translater, dacht ik dat je je code op kon vragen door je mobiele nummer in te geven, maar dit maakt het alsnog lastig verkrijgbaar.

Lekz: Ik heb mijn huidige score op het toestel gegeven en ik kan voor het algemene resultaat niet minder dan 5 sterren geven. Wellicht zweef ik nog op een roze wolk en zijn de standaard tekortkomingen op dit moment niet zo erg (zoals veel Chinese programma's, Engelse teksten bevatten vaak alsnog Chinese tekens en dat er standaard maar 3 talen beschikbaar zijn waaronder Engels.) Uiteraard zijn al deze dingen op te lossen door de apps te verwijderen, talen toe te voegen, gebruik te maken van andere rom's etc en door Swype te installeren kun je ook vegen over het scherm om mooie Nederlandse woorden te kunnen maken.
Tot nu toe, doet hij wat hij moet doen en ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn telefoon wel 48 uur zal halen terwijl ik met het normale gebruik van mijn andere toestel op nog geen 24 uur zit.
Ik heb het toestel vanochtend van de lader gehaald en ik zal hem morgenavond als ik naar bed ga weer bijladen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 14-01-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Heb in eerste instantie mijn review erin gezet. Helaas lukt het uploaden van de 4 recente foto's niet. Wilde vier foto's toevoegen gemaakt met m'n Mi2

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de M2 ontvangen via Ibuygou, 16Gb versie incl.OTG-kabel voor 330 euro thuis geleverd.
Die OTG-kabel is schitterend, als je twijfelt tussen 16Gb en 32Gb voor de prijs, bestel dan zo'n kabeltje.
Is amper 10cm lang, hang er een microstick aan van 16-32-... Gb en je hebt opslag zat.
Niet handig... zullen de meesten denken, mja elk zijn ding hé 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Dit is mijn oplossing ipv een otg kabel. Kleine sleutelhanger

Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g378/lekzzz/2012-11-29081047.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g378/lekzzz/2012-11-29081027.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 14:05
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:28:
Vandaag de M2 ontvangen via Ibuygou, 16Gb versie incl.OTG-kabel voor 330 euro thuis geleverd.
Die OTG-kabel is schitterend, als je twijfelt tussen 16Gb en 32Gb voor de prijs, bestel dan zo'n kabeltje.
Is amper 10cm lang, hang er een microstick aan van 16-32-... Gb en je hebt opslag zat.
Niet handig... zullen de meesten denken, mja elk zijn ding hé 8)
Is het zeker dat je een originele hebt gekregen? Hoelang heeft de zending geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Ibuygou.com is een betrouwbare, dinsdagbesteld maandag binnen.

[ Voor 5% gewijzigd door mitch187 op 15-01-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 14:05
Ik zie dat er binnen 2 uur terug een actie start:
http://www.ibuygou.com/crazy-discount/

399,9 dollar > 304,8€ + 16,75€ (verzending DHL) = 321,56€

Denk dat ik straks ga bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenivo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
dat lijkt me een goede deal. Ik was 340 kwijt via G4u. Nog niet binnen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Farmie: ja hoor, is helemaal origineel.

De actie die trouwens nu loopt via Ibuygou is dezelfde waarop ik heb besteld eind december. DOEN!!

Net Antutu gedraaid = 21407 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ lekzzz:

Gisteren een usb-stick voor extra opslag ingeplugd via de OTG (=hetzelfde principe als uw tussenstuk) maar ik kreeg steeds de melding 'blanco usb device of niet herkende bestandsindeling'... ook bij andere sticks krijg ik nu deze melding... en er staat wel degelijk iets op. Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wat is je bestandsformaat, kun je hem op een andere wijze formatteren, hoe groot is je usb stick?

Zonder goede info, is hulp lastig te geven.

[ Voor 19% gewijzigd door Kiswum op 15-01-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stickje van 1Gb, 8Gb en externe HD van 500Gb geprobeerd. Telkens dezelfde melding, qua bestandsindeling weet ik niet meteen... Als ik stick koop, plug ik die in en hop... aan het werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik zou beginnen met de 1GB stick, deze zou normaal gesproken moeten werken hij is niet te groot niet te klein. Als je niet met een computer werkt dan zou je de stick vanuit het apparaat moeten kunnen formateren of je zou hem zelf als NTFS of FAT32 moeten formateren.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd op mijn telefoon en kan je hier niet doorheen leiden, maar ik vermoed dat je telefoon de usb stick niet zal formateren, dit moet je dus zelf doen. Wat de bestandsindeling out of the box is weet ik niet, maar soms zet er zelfs bloatware/autoinstaller op je hardeschijf of usb stick waar je sowieso niets aan hebt.

Je zou hem dus als eerste kunnen formateren. Tenzij iemand een goed idee heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:58:
@ lekzzz:

Gisteren een usb-stick voor extra opslag ingeplugd via de OTG (=hetzelfde principe als uw tussenstuk) maar ik kreeg steeds de melding 'blanco usb device of niet herkende bestandsindeling'... ook bij andere sticks krijg ik nu deze melding... en er staat wel degelijk iets op. Iemand enig idee hoe dit komt?
Ik heb een stickje van 16gb, werkte meteen via OTG. De kabel die je gebruikt is zeker OTG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick_P
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-04 20:46
Hier nog een aardige review van de camera op de Xiaomi Mi2, voor de liefhebber:

http://blog.arinium.fi/2012/12/review-xiaomi-mi-2-camera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Lekzzz:

Kabel is zeker OTG, is origineel van Xiaomi.
Gisteravond herkende hij toch 1 stick, maar hoe krijg ik toegang tot de inhoud van de stick? (via welke app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:04

duderuud

Sliden is koel

Pfff, hehe, eidelijk!

15 november(!!) een 16GB variant besteld op Merimobiles. Na lange discussies wordt nu eindelijk de telefoon opgestuurd.

Beetje jammer dat het zo lang heeft geduurd want ik heb de Nexus 4 nu al :(

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:12:
@ Lekzzz:

Kabel is zeker OTG, is origineel van Xiaomi.
Gisteravond herkende hij toch 1 stick, maar hoe krijg ik toegang tot de inhoud van de stick? (via welke app)
Ik gebruik file explorer die herkend meteen de stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
duderuud schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:32:
Pfff, hehe, eidelijk!

15 november(!!) een 16GB variant besteld op Merimobiles. Na lange discussies wordt nu eindelijk de telefoon opgestuurd.

Beetje jammer dat het zo lang heeft geduurd want ik heb de Nexus 4 nu al :(
Voor hoeveel heb je de telefoon toentertijd gekocht? Mocht je hem niet (meer) willen hebben, ben ik eventueel wel geinteresseerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Montsubai schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:17:
[...]

Voor hoeveel heb je de telefoon toentertijd gekocht? Mocht je hem niet (meer) willen hebben, ben ik eventueel wel geinteresseerd. :P
Wel ff controleren of het een echte is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het sterretje bovenin de mi is tegewoordig geen kenmerk meer. Ik denk/hoop dat dit nu niet meer erop wordt gezet. Waarschijnlijk was dit alleen bij de 1e (beta) batch. De rest van de kenmerken lijken bij mij in ieder geval wel te kloppen zoals drukknoppen, logo kwaliteit, zwarte sticker onder de accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
In dit topic staan wat tips over hoe je het kan controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Volgens deze site staat eigenlijk dat ik een fak zou hebben...
www.gizchina.com/2013/01/...f-your-xiaomi-m2-is-fake/
Ik heb aan de zijkant normale kruiskop schroeven en boven het woordje MI is geen * te zien. Ik vermoed dat ik verder een originele Mi2 heb en dat Xiaomi de productie heeft aangepast...

edit: even getest met Quick System
en de cpu is een msm8960 en het scherm is HD-ready (320dpi) 32bit

[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 16-01-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Dat * is echt al zo oud en achterhaald, is nog van de beta-productie. Wat betreft het controleren kan je echt alleen maar doen via de app Quick systeem info, view properties, device: daar moet staan Board : MSM8960

Ook kan je nog kijken onder Screen, daar moet een resolutie staan van 720x1280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
ik had hem inderdaad al ge-edit toen jij het antwoord gaf ;) Ik wil hiermee in ieder geval aantonen dat de productie aangepast kan zijn in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Hagen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-07-2013
Een Antutu benchmark zou ook kunnen zeggen of het een fake of een echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharetra
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 08:07
Ik ben van plan een Mi-Two te bestellen, raden jullie nog iets aan? Ik twijfel nu een beetje tussen G4u en Ibuygou.

Het lijkt me in ieder geval een heel interessante telefoon. Dubbel en dwars zijn geld waard lijkt me op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenivo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
ik heb gisteren mijn Mi2 via G4u binnen gekregen. Keurig verpakt en met wat extra goodies ;-) En gelukkig ook een echte...
Ik lees hier echter ook goede ervaringen met Ibuygou. Je kan het van de prijs af laten hangen.
En ja, hij is het geld zeker dubbel en dwars waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:42
@ P-Sign Persoonlijk zou ik je G4U aanraden. Dit omdat er nog al veel fake m2's in de rondgang zijn en omdat hij te vertrouwen is. Veel tweakers hebben hem al bij hem besteld. Het is mischien wel een paar tientjes duurder als Ibuygou. Ik heb zelf 2 m2's bij hem besteld en nu ook een aantal hoesjes en accesoires, Communicatie en verzending allemaal goed verlopen. (soms duurt het wat langer voor hij reageert want hij is gewoon heel druk)

Iemand anders opgevallen dat als je switch tussen Powersaving, normall en performance dat hij gewoon 3 of 2 cores uitschakeld? Ik was aan het spelen met quick system info toen ik ergens dual-core zag staan (normall mode) toen ik switchte naar powersaving stond er niets en naar performance stond er quad - core. ook zag je de snelheden van de andere cores niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik zou zelf ook kiezen voor de persoon of website waar je vertrouwen bij hebt. Ik heb vertrouwen in G4U en mocht ik iemand de winst gunnen dan gun ik het een mede-tweaker. (Al vraag ik me af hoeveel winst hij überhaupt maakt, volgens mij niets tot weinig).

Ik ben het toestel de komende 2 weken intensief aan het testen ivm een review, maar de powersaving modus heb ik nog niet geprobeerd.

(Nu is er overigens een nieuwe stable update binnen gekomen. De changelog kan ik helaas kan ik geen Chinees, maar de vertaling zal binnenkort wel online zijn.)
(edit: Na de update kwam de link te voorschijn, hier de link incl. de Engelse vertaling: http://translate.google.c...ngelog.html%3Fv%3Djlb10.0)

Het staat niet in de change log, maar de achtergrond verlichting kun je helaas niet meer aanpassen.
Je kunt hem via de volgende "easter egg" alsnog inschakelen (uitschakelen lukt niet ;) kan toch wel, door in het brightness menu op de menuknop te drukken kun je hem daarin uitschakelen) Inschakelen: Via menuknop en volume+

Ik heb de vraag bij Miui en Xiaomi neergelegd

[ Voor 34% gewijzigd door Kiswum op 18-01-2013 09:51 . Reden: changelog vertaling toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
De changelog van miuiandroid is wat duidelijker

http://miuiandroid.com/co...ds/miui-rom-3-1-18.19334/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:19
P-Sign schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:25:
Ik ben van plan een Mi-Two te bestellen, raden jullie nog iets aan? Ik twijfel nu een beetje tussen G4u en Ibuygou.

Het lijkt me in ieder geval een heel interessante telefoon. Dubbel en dwars zijn geld waard lijkt me op het eerste gezicht.
Ik heb hem ook via g4u besteld, het toestel is het geld zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Mijn observaties mbt de Power Mode;

Performance;
Alle cores zijn actief. Max snelheid is 1,5 GHz.

Normal;
Core 1 is actief. Core 2 springt bij en heeft een lage inschakeldrempel. Core 3 en 4 springen ook bij maar hebben een hogere drempel. Max snelheid is 1,5 GHz.

Powersaving;
Core 1 is actief. Core 2 en 3 springen bij maar hebben een hogere inschakeldrempel, vergelijkbaar met die van core 3 en 4 bij Normal. Core 4 lijkt uitgeschakeld te blijven. Max snelheid is 918 MHz.

Ook de instellingen van de I/O scheduler (standaard is dat cfq) worden veranderd, simpel en grofweg gezegd; performance - hoog, normal - medium en powersaving - laag.

De andere beschikbare I/O schedulers zijn noop en deadline. De standaard CPU governor is interactive. Opties zijn ondemand en nog een paar andere governors.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein Prozac op 20-01-2013 15:25 . Reden: revisie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Goed om te weten, als ik benchmarks zou maken, dan is het dus verstandig om de performance mode te gebruiken. Kan ik weer opnieuw beginnen met mijn verzamelde data voor benchmarks ;)

Kan iemand iets voor me testen?
In de 1080p modus heb je een slowmotion optie. Klopt het dat deze alles sneller afspeelt opneemt, in plaats van trager? Hierdoor kun je geen slowmotion gebruiken bij full HD
In de 720p modus zit wel een optie om iets in slowmotion op te nemen. Zou iemand die kunnen checken? Alvast bedankt

edit:

Ter verduidelijking de foto's

1080P heeft 2 modussen, maar de onderste stand is geen slowmotion, maar fastforward
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jtHhOqp09rLWwATunnNRp44R/full.png

720P heeft 3 modussen, slowmotion is hier wel aanwezig en werkt ook als zodanig
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MabUGh84X0ed8NcZKh8aYwDe/full.png

480P heeft 2 modussen
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iLIOu67BhOhU4Vnr7yKJsloN/full.png

[ Voor 81% gewijzigd door Kiswum op 19-01-2013 21:00 . Reden: foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Xiaomi Mi2 nu ook sinds een paar dagen en elke keer denk ik: "Wat een awesome smartphone!'. Ik moet wel toegeven dat ik van een 1.5 jaar oude Samsung Galaxy Ace kom, dus dan lijken veel smartphones wel veel beter, maar toch.

Zelfs de zwaarste games zijn geen probleem voor de quad core (de performance modes zijn trouwens ook zeer handig). De batterij is wel beter dan de gemiddelde smartphone (ga mss nog wel upgraden na een tijdje naar de zwaardere batterij). En het scherm 1 van de beste LCD's dat ik al gezien heb.

De enige dingen dat ik iets minder vind (maar dan moet ik echt al zoeken): dat de onderste buttons niet oplichten hadden ze wel mogen veranderen. Het materiaal van de backcover vind ik een beetje goedkoop aanvoelen, shiny plastic. En het feit dat als de gsm plat op tafel ligt, hij wat wankelt wnr je typt (wrs door het bultje over de speaker waardoor de gsm niet helemaal plat ligt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Kiswum schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:40:
Goed om te weten, als ik benchmarks zou maken, dan is het dus verstandig om de performance mode te gebruiken. Kan ik weer opnieuw beginnen met mijn verzamelde data voor benchmarks ;)

Kan iemand iets voor me testen?
In de 1080p modus heb je een slowmotion optie. Klopt het dat deze alles sneller afspeelt opneemt, in plaats van trager? Hierdoor kun je geen slowmotion gebruiken bij full HD
In de 720p modus zit wel een optie om iets in slowmotion op te nemen. Zou iemand die kunnen checken? Alvast bedankt

edit:

Ter verduidelijking de foto's

1080P heeft 2 modussen, maar de onderste stand is geen slowmotion, maar fastforward
[afbeelding]

720P heeft 3 modussen, slowmotion is hier wel aanwezig en werkt ook als zodanig
[afbeelding]

480P heeft 2 modussen
[afbeelding]
Klopt, slowmotion werkt niet in 1080, alleen in 720p, merkt ook dat het aanvinken van power saver niet heel goed is om full hd filmpjes te maken. Gelukkig is het switchen snel gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
Ladies and gentlemen, we've got him (en de review verschijnt morgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Damn, dan moet ik nog opschieten met mijn review om jullie voor te zijn Arnoud!

p.s. heb jij hem ook van G4U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je foto is niet China vriendelijk :( ( Ik bedoel dus dat je host twitpic blijkbaar geblokkeerd is in China. )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
haha, fail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

LOL @arnoudwokke Die gaat morgen lekker wokke? :P

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:33
Heb de mijne vandaag ook binnengekregen, eindelijk leverbaar via China Unicom (provider) ipv die stomme website-actie -_-

Nice phonetje so far, maar heb wel t idee dat er in deze versie wat troep in zit gebakken die er bij de 'normale' versie niet inzit. Zo heb ik na het installen van de miuiandroid ROM nog altijd een hoop chinese apps en als ik tijdens het booten volume up (of down) en power ingedrukt houd, dan blijft ie in een loop hanger en zie ik telkens het logo van de provider op het scherm verschijnen en weer verdwijnen. Soms als afwisseling met foto van dat miui konijn met fastload of fastloader ofzo.... Anyway, dat zal vast niet de bedoeling zijn, mjah misschien nog wel een fix voor te vinden later >.<

Verder vandaag 2 gesprekken mee gevoerd met (iPhone) headset en bij het eerste telefoontje werkte het geluid + mic prima, maar kon ik het scherm van de phone tijdens het gesprek niet aanzetten (als ik twee keer snel op power drukte ging het scherm voor 1 milisecond aan en direct weer uit), tijdens het 2e gesprek werkte de mic van de headset niet en werkte het scherm prima. Dat is opzich dus wel vaag, vooral omdat ik bij 2e gesprek nog een keer heb opgehangen en terug gebeld en de headset opnieuw in de phone heb geduwd, maar dat hielp allemaal niet...

Hoop dat ik deze probleempjes weet op te lossen, want de phone bevalt verder ok so far...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Snowdog:
Gewoon de rom van http://miuiandroid.com er op zetten. Heeft geen chinese bloatware, betere vertaling en word elke week ge-update. Is het eerste wat ik gedaan heb toen ik hem binnen had.
Het enige "nadeel" is geen OTA updates meer, je moet dus manueel de update downloaden. Maar kan gewoon ge-update worden met de geïntegreerde update tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Kiswum schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:44:
Damn, dan moet ik nog opschieten met mijn review om jullie voor te zijn Arnoud!

p.s. heb jij hem ook van G4U?
Dat zou wat zijn, als de dicatuur hier een telefoon koopt van de persoon die ze al meerdere maal overgemoddereerd hebben :X

dat zou pas fail zijn

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hmm ik wist niet dat zijn mond een paar keer was gesnoerd, althans ik neem aan dat je het daar over hebt. Het valt alleen op dat hij niet veel reacties plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
Ik wil ook een engelse rom installeren op mijn xiaomi.
Van de site http://miuiandroid.com/ heb ik gedownload miuiandroid_aries_jb-3.1.19.zip en gapps-jb-20121011_MIUI.zip.
Vroeger maakte ik een backup van de apps en data met titatium backup, dit doe ik nu via de xiaomi app.
- rom in de root map
- hernoem rom naar update.zip
- installeer(system1) rom
- wipe data
-herstart toestel
-wederom in recovery system2 zelfde stappen als hierboven
- installeer gapps

Hoe krijg ik de appdata weer terug? Via de xiami backup app? Klopt bovenstaande stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalborstel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 15:06
Als ik jou was zou ik gewoon de ROM via de Updater app installeren. Je verliest geen gegevens en alles werkt nog gewoon. Hij wordt dan wel in partitie 2 geinstalleerd.

[ Voor 78% gewijzigd door Staalborstel op 22-01-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
mlguys schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:39:
Ik wil ook een engelse rom installeren op mijn xiaomi.
Van de site http://miuiandroid.com/ heb ik gedownload miuiandroid_aries_jb-3.1.19.zip en gapps-jb-20121011_MIUI.zip.
Vroeger maakte ik een backup van de apps en data met titatium backup, dit doe ik nu via de xiaomi app.
- rom in de root map
- hernoem rom naar update.zip
- installeer(system1) rom
- wipe data
-herstart toestel
-wederom in recovery system2 zelfde stappen als hierboven
- installeer gapps

Hoe krijg ik de appdata weer terug? Via de xiami backup app? Klopt bovenstaande stappen?
Gapps hoef je niet te installeren tenzij je na de update iets ontbreekt? Ik draai wekelijks de update en heb nergens last van. Gapps zijn vooral bedoeld voor mensen zonder Mi2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:33
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:51:
@Snowdog:
Gewoon de rom van http://miuiandroid.com er op zetten. Heeft geen chinese bloatware, betere vertaling en word elke week ge-update. Is het eerste wat ik gedaan heb toen ik hem binnen had.
Het enige "nadeel" is geen OTA updates meer, je moet dus manueel de update downloaden. Maar kan gewoon ge-update worden met de geïntegreerde update tool.
Yea dat had ik dus ook gedaan en gewoon geinstalled met de ingebakken update applicatie, maar was wat mis gegaan ofzo... Toen ik eerder vandaag terug bootte naar de 1e partitie deed ie nix meer, maar inmiddels via recovery + wipe + reinstall is alles ok en lijktie normaal te werken :P

Als mn headphones vandaag ook nog goed werken dan is alles in orde, maja da's nog ff afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Mijn review is deels online gezet en ik heb gezien dat Tweakers ook een oordeel heeft gegeven voor dit toestel:
productreview: Xiaomi Mi-Two Wit, Zwart review door Kiswum
Let op mijn review is nog niet compleet, maar ik wilde jullie wel alvast het grootste gedeelte hiervan laten zien.

reviews: Xiaomi Mi-Two: keizer der Chinese smartphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbaast me eigenlijk dat ze de camera onder gemiddeld beoordelen, ik dacht die camera in de Xiaomi Mi2 was zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:08

4bit

Onward, to futility!

Moest ik deze foon op ibuygou kopen, kan ik mij dan nog verwachten aan een BTW oplage tijdens de levering door DHL?

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casefan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04 21:31

casefan

Elektrotechniek!

Het klopt trouwens niet dat er 4 uitvoeringen zijn van deze telefoon. Er zijn er maar 2, de 16gb en de 32gb versie. In de pricewatch staan er 4: zwart-wit en nog 3 andere kleuren. Maar dat zijn natuurlijk gewoon losse backcovers van xiaomi.com.

Ik vind de MIUIAndroid (en dan vooral de Multilang) ROM zó veel beter dan wat Xiaomi zelf levert, het is écht zonde als je geen MIUIAndroid flasht. :P (Zie ook mijn reactie op de review (de tekst review, niet de videoreview). (Ik vind het trouwens stom dat dat 2 apparte reactie-threads zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:20:
Het verbaast me eigenlijk dat ze de camera onder gemiddeld beoordelen, ik dacht die camera in de Xiaomi Mi2 was zo goed?
De camera kwaliteit is echt goed te noemen, het gaat meer om het gebruikersgemak wat beschreven staat. Overigens vind ik het zelf een kwestie van wennen. Ik krijg vaak genoeg de vraag waarmee ik foto's gemaakt heb omdat ze zo goed zijn.

Ook dat de accu snel leeg is met Vodafone begrijp ik niet. 24 uur intensief gebruik is toch niet slecht? Hier twee toestellen en beide Vodafone dus.

[ Voor 13% gewijzigd door lekzzz op 23-01-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik vind de camera zelf ook goed, niet perfect, maar wel meer dan goed genoeg voor het privé foto album. Je moet uiteraard geen compactcamera kwaliteit verwachten. Bij het nemen van een foto gaat het daardoor ook vaak om het juiste moment, eventuele instellingen en stil blijven tijdens het maken van een foto.

Niet veel mis mee toch?
http://imageshack.us/a/img27/3175/img20130119142918.jpg

@Lekkz, het gaat meer om de slechte standby tijd of tijdens normaal gebruik. Als je hem maximum belast, dan merk je weinig van het slecht functionerende telefoon of eventueel wifi netwerk. Je zult hier niet veel van merken, maar als je het toestel met rust laat, dan moet hij wel rustig blijven en niet stresserig van telefoonpaal moeten wisselen.

[ Voor 30% gewijzigd door Kiswum op 23-01-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
ziet er prima uit.. toch eens navraag doen voor zo een telefoon... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Laatst online: 10-09 16:45
zijn er mensen die er 1 willen hebben sta op het punt 1 (of meer te kopen) direct uit china.
Zoja stuur maar ff DM, prijs schat ik op ca 200 euro...
Lijkt me een leuk spele dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Mijn God Arnoud. Wat is dat voor een post en picture?!?! Spijt me zeer, was niet van plan meer te reageren op T.net of GoT na de laatste E-mail die jullie mij stuurden, maar dit is echt bij-de-beesten-af.
Ben je helemaal gek geworden? Misschien lollig bedoeld, maar het is overduidelijk dat jij nooit buiten NL (of EU) bent geweest.
Ik zeg permaban.

edit/ Jij vindt "Sambalbij?" waarschijnlijk ook grappig.
Wat een laag niveau van een "redacteur" zeg.
Ik edit omdat ik er nog steeds aan denk.
Ik ben echt geschokt.
Freedom of speech, just watch what you say...or post.

[ Voor 24% gewijzigd door HMC op 23-01-2013 13:30 . Reden: Nog steeds geschokt ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het gaat denk ik om de foto waarin Arnoud de stereotype Chinees weergeeft. Het kan zijn dat dit buiten onze landsgrenzen niet op prijs wordt gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
gezien de vele reacties voor een dergelijke telefoon hier het directe linkje vanuit ebay!
Lijkt me het risico waard....
http://www.ebay.nl/itm/Wo...z-32GB-MIUI-/140908875050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 10:42
Moeilijk hoor, €155 voor een telefoon waar doorgaans €350 voor betaald wordt. Ik vraag me af wat het effectieve risico is met PP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalborstel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 15:06
Ik denk dat die Xiaomi Mi 2 van ebay namaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
op basis van de prijs?
de korting loopt over een paar uur af....daarna volle pond...
Staalborstel schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:25:
Ik denk dat die Xiaomi Mi 2 van ebay namaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Hij wordt onder de kostprijs verkocht.

You know what they say: it its too good to be true, it is. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
zou kunnen in dat geval claimen by paypal toch?
MGSNK schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:34:
Hij wordt onder de kostprijs verkocht.

You know what they say: it its too good to be true, it is. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:34:
Het gaat denk ik om de foto waarin Arnoud de stereotype Chinees weergeeft. Het kan zijn dat dit buiten onze landsgrenzen niet op prijs wordt gesteld.
Vandaar dat ik die foto niet kan zien in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
Ik ga er ook vanuit dat het fake is. Verkoper probeert snel een goede status te bereiken door het maken van veel kleine transacties: hij verkoopt parelsnoeren voor minder dan €1. Dan laat hij uitschijnen dat het een aanbieding is door het te beperken in de tijd. Ik denk dat hij op korte tijd veel toestellen wil verkopen, maar niet teveel dat het verdacht wordt, vandaar de privé-verkoop. Zo blijft hij onder de radar van de massa oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je kunt je geld niet claimen als je je een fake toestel hebt ontvangen. Je kunt het alleen claimen als je niets hebt ontvangen en vaak mag je je pakket pas openen als je hebt getekend voor ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
Kiswum schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:18:
Je kunt je geld niet claimen als je je een fake toestel hebt ontvangen. Je kunt het alleen claimen als je niets hebt ontvangen en vaak mag je je pakket pas openen als je hebt getekend voor ontvangst.
Dat is volgens mij niet correct.

PayPal-Kopersbescherming helpt u bij de volgende soorten problemen:
  • U heeft het met PayPal betaalde object niet ontvangen: niet-ontvangen object ("NOO")
  • U heeft een object ontvangen dat u op eBay heeft gekocht en via PayPal heeft betaald, maar het wijkt sterk af van omschrijving ("SAVO"). Meer informatie over wat we bedoelen met SAVO staat in artikel 13.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
ben al eerder opgelicht door afwijkende spullen te hebben ontvangen en keurig mijn geld terug gekregen...
Dus niet zo maar iets roepen maar graag feiten of eigen voorbeelden.
Kiswum schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:18:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Zie het als een maas in de wet:

13.8 Wat is een object dat sterk afwijkt van de omschrijving (SAVO)?

Een object wijkt sterk af van de omschrijving als het in materieel opzicht afwijkt van wat de verkoper in de aanbieding heeft beschreven. Hier zijn enkele voorbeelden:
U heeft een totaal ander object ontvangen. U heeft bijvoorbeeld een boek gekocht en een dvd of lege verpakking ontvangen.
De staat van het object is anders dan in de aanbieding is beschreven. In de aanbieding stond bijvoorbeeld 'nieuw' en het object is gebruikt.
In de beschrijving stond dat het object authentiek was, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Er ontbreken belangrijke onderdelen of functies en dit was in de aanbieding niet gemeld.
U heeft 3 objecten van een verkoper gekocht, maar er slechts 2 ontvangen.
Het object is tijdens de verzending beschadigd.
Een object geen SAVO-object als het niet wezenlijk verschilt van de beschrijving door de verkoper. Hieronder volgen enkele voorbeelden, maar deze lijst is niet exhaustief.
Het defect van het object is correct in de aanbieding beschreven.
Het object is correct beschreven, maar na ontvangst wilde u het niet meer hebben.
De omschrijving van het object was correct, maar het object voldeed niet aan uw verwachtingen.
Het object vertoont enkele kleine krasjes en werd aangeboden als 'in gebruikte staat'.

Als je een claim wilt indienen moet je wel op de kleine letter letten.
o.a. waar staat in het artikel dat het om een originele Xiaomi Mi2 gaat? De titel is hier te vaag over. Verder komen de specs ook overeen met een aantal nep toestellen.

Verder nog de regels vanuit de verkoper, hierin is het niet 100% duidelijk wat er wordt bedoelt, met name door de typefouten:

About Return Policy:

100% money refund or free exchange,if you were not pleased with it.
please contact us. All returns must be received within seven days after the retruned project. The importer shall be responsible for return shipping costs.

Bij deze de feiten killer2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
@Kiswum: sorry maar je vertelt onzin. Namaak MAG niet op Ebay verkocht worden. Je mag bijgevolg verwachten dat als een verkoper een Xiaomi M2 verkoopt, je een authentiek exemplaar krijgt.

Je wijst ook op de specs: bij een echte M2 is dat een quadcore, waar de fake slechts een dualcore processor heeft. Dan wijkt het imho sterk genoeg af van wat je kon verwachten.

Los daarvan zijn er indicaties genoeg dat het hier om oplichting gaat, zie mijn eerdere post omtrent de strategie die gehanteerd werd om tot het label van 'betrouwbare verkoper' te komen. Ik neem het risico iig niet.

Edit: ik begrijp echt niet hoe ik mezelf hier tegenspreek. Ik zou zeggen: bespaar jezelf een hoop moeite, gok niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Dnomaid op 23-01-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je spreekt jezelf tegen Dnomaid.
Namaak mag niet, maar tegelijkertijd ga je er vanuit dat er een luchtje aan de verkoper zit (die ikzelf ook voor mogelijk houd).

Ik zou zeggen voor de gokkers, doe de gok en laat weten wat eruit is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfieldtjuh
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik reageer niet vaak maar heb ooit een fake usb stick ontvangen en mooi niet me geld terug gekregen van paypal.

Ik moest me usb stick terug sturen aangetekend maar toen ie in china was was opeens het pakketje verdwenen was? paypal zei dat ze er niks aan konde doen en hebben mijn geld niet terug gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
Staalborstel schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:23:
Als ik jou was zou ik gewoon de ROM via de Updater app installeren. Je verliest geen gegevens en alles werkt nog gewoon. Hij wordt dan wel in partitie 2 geinstalleerd.
Thanks,inmiddels geupdate naar de engelse versie en alles draait als een trein. Ik dacht dat je alles moest wipen ivm odex en deodex of zoiets. Vergeleken met een htc desire is dit kinderspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik ben serieus aan het twijfelen om een MI-2 te bestellen ter vervanging van mijn ouwe HTC Legend.
Ik las dat een zekere G4u MI2's verkoopt, maar hier nergens iets over vinden op tweakers v&a of op zijn profiel.
Mensen die hij hem gekocht hebben, moet je gewoon DM sturen of...?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Gewoon een direct message idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
@ mensen die hem via ebay besteld hebben, voor zover ik kan zien meer dan 20!
Zullen we elkaar op de hoogte houden over het verloop? Of moeten we hier een ander draadje voor opstarten?
ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Lopen best al wat dingen door elkaar over updates, ervaringen, waar te kopen e.d. Maar de vraag is of je voldoende info en comments krijgt als je meerdere draadjes maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 12:03

Legoblokje

Stap niet op me!

Nou ik heb er ook één besteld maar dan bij Ibuygou. Heeft er nog iemand een goede guide voor het "vernederlandsen" van de Mi-Two?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
Je kunt het beste de rom pakken van Miuiandroid.com. deze is stabiel en heeft een aantal verbeteringen ten opzichten van de stock Xiaoimi miui die er op staat zoals: Werkende gps, Engels talig, geen Chinese onzin apps enz.. Op deze site kun je ook een language pack downloaden waar ook nederlands in zit. Meer inzo over hoe te flashen enz staat op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

Voila, mijne is ook besteld op ibuygou. G4u accepteerde jammer genoeg geen paypal en de 32GB versie was toch net goedkoper. Kwam uit op 359€ inclusief verzending met DHL.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
Je kan wel nog invoerrechten verwachten. Bij allebij mijn m2's was dat tussen de 30 - 35 euro via G4U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 01:19
Vandaag is de mijne bezorgd. Besteld via Ibuygou.com.

Op de website zeggen ze dat ze hem als een "gift" verpakken, en ik kan je vertellen dat dat ook inderdaad klopt. Prachtig ingepakt, met een handgeschreven briefje erop met de tekst: "Dear JJ (mijn naam), Happy birthday, Happy 2013, Love you, Celline." Haha, ik kon er wel om lachen.

Ik moest 23 euro aan de deur bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
haha mooi en goed dat ze het hebben geprobeerd. 20-35 is zeg maar het risico om het toestel snel binnen te krijgen. Volgens mij is de pakkans bij DHL vrij groot, maar voor dit kleine bedrag hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Kiswum schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:10:
haha mooi en goed dat ze het hebben geprobeerd. 20-35 is zeg maar het risico om het toestel snel binnen te krijgen. Volgens mij is de pakkans bij DHL vrij groot, maar voor dit kleine bedrag hoef je het niet te laten.
Ik heb in het verleden meerde bezorgdiensten gebruikt en bij allen heb je wel een risico. Daarbij vind ik het bedrag wat betaald moet worden nog best netjes. Natuurlijk liever niets maar ach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
JJvdM schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:01:
Vandaag is de mijne bezorgd. Besteld via Ibuygou.com.

Op de website zeggen ze dat ze hem als een "gift" verpakken, en ik kan je vertellen dat dat ook inderdaad klopt. Prachtig ingepakt, met een handgeschreven briefje erop met de tekst: "Dear JJ (mijn naam), Happy birthday, Happy 2013, Love you, Celline." Haha, ik kon er wel om lachen.

Ik moest 23 euro aan de deur bijbetalen.
Wanneer had je hem besteld?
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken