Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Verwijderd
Hier staat dat het wel Gorilla Glass is....MGSNK schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:40:
[...]
Klopt, maar het is waarschijnlijk Dragontrail glas. Vergelijkbaar met Gorilla Glass.
Ik heb de M2 zelf niet, had wel eerder een pre-order lopenmlguys schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:35:
[...]
Waarom via usb kabel koppelen terwijl MIUI een ftp functie heeft? Start file explorer ga naar tabblad sd card en helemaal onderaan staat FTP klik vervolgens op start en je krijgt een ftp url te zien. Ga naar de pc start verkenner en voer de url in op de adresregel, je kunt nu je backup bestanden rechtstreeks plaatsen op de telefoon. Kijk zo goed is dus MIUI!
Verwijderd
Misschien helpt dit je verder mbt MTP.C0rnelis schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:31:
[...]
Ik heb de M2 zelf niet, had wel eerder een pre-order lopen, is dat een functie van een losse file-explorer app of van de ingebakken miui versie? Dat is wel erg nice wanneer MTP niet werkt onder bijv. linux
Dat klinkt goed, maar waarom wordt er een schermfolie bijgeleverd? Dit is dan toch overbodig? Hiervoor had ik een htc desire en die had gorilla glass, zelfs na 2 jaar geen enkel krasje op het scherm.MGSNK schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:40:
[...]
Klopt, maar het is waarschijnlijk Dragontrail glas. Vergelijkbaar met Gorilla Glass.
Thanks, m'n vorige pogingen met libmtpfs lukten niet in debian, maar go-mtpfs ga ik zeker proberen,Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:08:
[...]
Misschien helpt dit je verder mbt MTP.
ik flash geen andere roms, ik draai alleen de updates. Hoop dat de jouwe met een update verholpen is.Law0070 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:05:
heb em ook net ontvangen, helft staat nog in chinees maar dat wordt dan andere rom flashen i guesstot nu toe voelt ie echt stevig aan, beestig toestel...
Overigens is de nieuwe batterij ook vandaag verschenen

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Update is 35MB en wiped geen data. (Jelly Bean 4.1.1)
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Er staat wel meer op het internet...Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:18:
[...]
Hier staat dat het wel Gorilla Glass is....
Tell that to my HTC One X.mlguys schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 11:28:
[...]
Dat klinkt goed, maar waarom wordt er een schermfolie bijgeleverd? Dit is dan toch overbodig? Hiervoor had ik een htc desire en die had gorilla glass, zelfs na 2 jaar geen enkel krasje op het scherm.
Dat is meer geluk dan wijsheid. Ook Gorilla Glass is absoluut wel te bekrassen met de juiste spullen
[ Voor 43% gewijzigd door MGSNK op 28-12-2012 10:42 ]
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Alles is te vinden op miuiandroid.comStaalborstel schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:26:
Hey, hier even een totale noob-vraag: waar download je de USB drivers voor de Xiaomi Mi 2? Kent iemand verder wat goede guides wat betreft rooten, custom roms installeren enzo? Dit wordt mijn eerste smartphone, en om eerlijk te zijn vind ik het allemaal nogal verwarrend.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Verwijderd
Ik heb ze allemaal geprobeerd en ben weer terug op het origineel in dit geval JBL7.0. JBL7.0 heeft voor mij wel de voorkeur en stabiel en OTA. Ik zie eigenlijk geen voordelen van de developers versie of je moet multilang willen draaien.Law0070 schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:43:
Heb nu de standaard miui rom erop staan, jbl 7.0, wat is het grote verschil met miuiandroid rom? Enkel de taal en enkele appjes? Ik twijfel nog tussen miui en aosp androidopinies over beide?
Ik had met JBL7.0 een gps issue maar door het vervangen van NetworkLocation.apk (gapps versie) is dat ook opgelost.
Heb ook een tijdje "stock" JB gedraait maar ook daar zitten best veel "miui" aanpassingen in.
Ieder zijn keuze!.
Oja op de vraag wat het verschil is tussen de roms JBL en die van miuiandroid.....miuiandroid is de developers versie. Zodra daar een versie geschikt word geacht om stabiel te zijn word dit een JBL versie.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2012 20:50 ]
Waar heb je de stock vandaan gehaald?Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:43:
[...]
Ik heb ze allemaal geprobeerd en ben weer terug op het origineel in dit geval JBL7.0. JBL7.0 heeft voor mij wel de voorkeur en stabiel en OTA. Ik zie eigenlijk geen voordelen van de developers versie of je moet multilang willen draaien.
Ik had met JBL7.0 een gps issue maar door het vervangen van NetworkLocation.apk (gapps versie) is dat ook opgelost.
Heb ook een tijdje "stock" JB gedraait maar ook daar zitten best veel "miui" aanpassingen in.
Ieder zijn keuze!.
Tnx ga ik ook eens proberen
Ik gebruik zelf alleen maar developer versies vanwege de root access (voor o.a. Adaway en MyBackup Pro).
Ik denk dat er hier toch wat mis gaat. Je hebt voor Miui twee versies: Developer Rom en de Stable Rom. JLB is de versie die Android uitgeeft en niet Miui. Zo worden er naar mijnsinzien versies door elkaar gehaaldVerwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:43:
[...]
Ik heb ze allemaal geprobeerd en ben weer terug op het origineel in dit geval JBL7.0. JBL7.0 heeft voor mij wel de voorkeur en stabiel en OTA. Ik zie eigenlijk geen voordelen van de developers versie of je moet multilang willen draaien.
Ieder zijn keuze!.
Oja op de vraag wat het verschil is tussen de roms JBL en die van miuiandroid.....miuiandroid is de developers versie. Zodra daar een versie geschikt word geacht om stabiel te zijn word dit een JBL versie.
Miui Developer rom Wekelijks zelf updaten
Stable Rom (MIUI V4 Stable JLB7.0) Maandelijkse update (is inmiddels als versie 15.0)
JLB 4.1.1 Stock JLB Maandelijkse update OTA (Over the Air)
[ Voor 3% gewijzigd door lekzzz op 17-05-2013 21:32 ]
Verwijderd
Je hoeft geen developers versie te draaien voor root access.Kapitein Prozac schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:18:
Ik heb deze pagina gebookmarked voor de diverse versies/updates; http://bbs.xiaomi.cn/topic-mirom.html
Ik gebruik zelf alleen maar developer versies vanwege de root access (voor o.a. Adaway en MyBackup Pro).
Het installeren van een simpele apk geeft je ook root access op de stable versie.
Zoek op LBESecV2_Su.apk
hmmm weet niet of dit nu helemaal offtopic gaat. Even corrigeren "de telefoon bevalt mij prima!!!"
Maar... de batterij is absoluut niet slechter dan die van andere vergelijkbare telefoons (zoals de Nexus 4).Kapitein Prozac schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:40:
Tot nu toe ben ik wel tevreden met de Mi-2. Het probleem wat ik had met het niet kunnen installeren van apk's is opgelost door de JLB 4.1.1 developer rom opnieuw te flashen. Het enige waar ik nog tegenaan loop is de matige accuduur dus de grotere accu van Xiaomi staat hoog op het verlanglijstje.
Thanks, zal het eens proberen.
@MGSNK
Daar heb je wel gelijk in. In z'n algemeenheid zuigt de accuduur van smartphones (imo dan). Dat de accutechniek maar rap moge verbeteren.
Check je batterydrain als je nog geen apps hebt geinstalleerd voor 1-2 dagen.
Doe hetzelfde als je al je apps hebt geinstalleerd, je zult zien dat je een zeer groot verschil zal zien.
Meer manieren om je accutijd omlaag te brengen is door gebruik te maken van alleen puur 2G of 3G. Verder kan switchen van WiFi hotspots veel van je accu verbruiken, dit heb ik gemerkt bij mij op het werk. Thuis maakt het niet uit of ik Wifi aan heb staan, maar op het werk met veel verschillende hotspots kan het voorkomen dat ik thuis kom met 30% accu ipv 60-70%.
de mijne gaat makkelijk een dag mee op een accu, thuis kan hij dan in de nacht aan de opladerKiswum schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:04:
Als je gratis apps gebruikt, dan gebruik je ook bewust de reclames in deze gratis apps. Deze reclames kunnen veel bandbreedte en accutijd misbruiken.
Check je batterydrain als je nog geen apps hebt geinstalleerd voor 1-2 dagen.
Doe hetzelfde als je al je apps hebt geinstalleerd, je zult zien dat je een zeer groot verschil zal zien.
Meer manieren om je accutijd omlaag te brengen is door gebruik te maken van alleen puur 2G of 3G. Verder kan switchen van WiFi hotspots veel van je accu verbruiken, dit heb ik gemerkt bij mij op het werk. Thuis maakt het niet uit of ik Wifi aan heb staan, maar op het werk met veel verschillende hotspots kan het voorkomen dat ik thuis kom met 30% accu ipv 60-70%.
Als formaat niet uitmaakt, dan kun je voor de Nexus of Huwai toestellen gaan.
Wil je toch nog een handzaam formaat, dan is het bijna niet anders dan dat je er 1 zou moeten importeren uit China via een webshop.

Aangezien ik me besefte dat het toestel sneller is dan mijn 10 jaar oude desktop pc kwam ik op het idee uit te zoeken of er Ubuntu op te draaien is, en ja, het kan! Door simpelweg de stappen te volgen in deze app (die je instructies geeft om een ubuntu image te downloaden en enkele andere apps te installeren zoals busybox) heb ik ubuntu draaiend gekregen op de MI2. Het is nog even wachten tot ik beschik over een micro-USB naar HDMI MHL adapter om dit ook op groter scherm te kunnen testen. In combinatie met een bluetooth toetsenbord/muis kan dat nog best wel eens werken als simpele desktopvervanging
Verder ook XBMC for Android geinstalleerd. Deze is hier te vinden. Bekijk ook de wiki
Ook dit is een leuke toepassing voor gebruik met een micro-usb naar hdmi adapter. In combinatie met een ftp of smb share (of simpelweg je mediabestanden of games op het interne geheugen) kun je zo een simpel portable media center met je meedragen dat makkelijk overal aan te sluiten is
Leuk om zo het uiterste uit deze krachtige telefoon te halen
Verwijderd
Dus, is die flitser sterk? En de camera kwaliteit zelf? Ik was op dat vlak namelijk teleurgesteld in de Jiayu G3 die ik even heb gehad.
Groeten
Volgens miuiandroid worden er steeds meer fakes vekocht die moeilijk te onderscheiden zijn van echt, check je verkoper!
Via Tweaker G4U heb ik nog niets vernomen over fake modellen. Maar goed inderdaad wel even opletten.mitch187 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 09:45:
Heb zelf (nog) geen ervaring met het toestel maar wil iedereen toch even waarschuwen..
Volgens miuiandroid worden er steeds meer fakes vekocht die moeilijk te onderscheiden zijn van echt, check je verkoper!
Wat betreft de camera ben ik zeer tevreden, flitsgebruik binnen is ook voldoende. Had hiervoor de OneX en die vond ik echt niet enorm veel beter.
http://miuiandroid.com/community/threads/fake-mi2s.19192/
en youtube staat er ook vol mee
YouTube: mi2 fake
http://www.ibuygou.com/crazy-discount/
Heb begrepen dat Ibuygou een betrouwbare site is.
Het ziet er goed uit, er zijn momenteel nog 83 toestellen over om te bestellen. Ik had het toestel zelf al ergens anders besteld, maar ik hoop dat we straks zoveel gebruikers hebben dat we hier alle "reviews" kunnen plaatsen. Eventueel de review in de pricewatch worden geplaatst.Mick_P schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 02:26:
Even een tip voor diegene die geinteresseerd zijn in een 32Gb versie, die is bij Ibuygou momenteel in de "sale". De eerste 100 krijgen hem voor die prijs (365 euro), heb er zelf net een besteld.
http://tweakers.net/product/322686/xiaomi-mi-two/
[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 08-01-2013 10:58 ]
Dat is een mooie prijs voor de 32Gb versie. Nog even nadenken (er zijn er nog 58) maar klinkt erg goed.Mick_P schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 02:26:
Even een tip voor diegene die geinteresseerd zijn in een 32Gb versie, die is bij Ibuygou momenteel in de "sale". De eerste 100 krijgen hem voor die prijs (365 euro), heb er zelf net een besteld.
Edit: ach, waarom zou ik hierover moeten nadenken. Dus meteen toch maar besteld. Ben benieuwd, mijn HTC Desire met MIUI bevalt al jaren prima!
Dank voor de tip Mick_P!
[ Voor 14% gewijzigd door Tmr op 09-01-2013 10:44 ]
Ontopic: Iemand enig idee hoe je de gps fix issue oplost? Alleen door een andere rom te pakken?
Ik kom er wel net achter dat er een issue is met de front-facing camera. Als ik daarnaartoe switch, blijft de Camera app hangen... Moet dan echt rebooten om de app weer werkend te krijgen (met de camera aan de achterzijde). Ik gebruik de 2.12.28 rom van miuiandroid. Zijn er meer mensen met dit probleem?
De 32GB versie nu ook voor 370.- bij G4u? Ben ik weer te vroeg geweest met bestellen
@Tympie Ik had ook de 16GB versie gekocht bij G4U maar heb die aan mijn vriendin gegeven en ben zelf aan het wachten tot mijn 32GB binnen is. Ook had ik hem even op marktplaats gezet (400 euro)voordat ik bedacht om hem aan me vriendin te geven. De reacties liepen storm dus je zou hem makkelijk kwijt komen als je een 32GB besteld.
@Ikbenivo G4U is heel erg druk met werk en gezin en heeft maar weinig tijd. Het kan soms wat langer duren voordat hij reageert maar hij reageert maak je maar niet druk. Het kan een aantal dagen tot 2 weken duren voordat G4U de track en trace via dhl binnen krijgt en zodra hij hem heeft zal hij deze meteen doorsturen naar jou. (dit vertel ik uit eigen ervaring van meerdere bestellingen bij G4U)
Waar haal je die info vandaan dat de 32gb 370,- kost?Scamid schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:14:
Bij g4u kost de 32gb versie 370 incl verzenden.
Ontopic: Iemand enig idee hoe je de gps fix issue oplost? Alleen door een andere rom te pakken?
Wie zegt dan van nietStaalborstel schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:32:
Ik heb hem ook gekocht van g4u voor 370 euro. De vermelde prijs klopt dus wel.
Verwijderd
Ja, simpel....als je op de orginele rom zit dan moet je zoeken naar de volgende app:Scamid schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:44:
Ik las bij Ratel dat je de NetworkLocation.apk kon overschrijven me de Gapps versie?? iemand die hier meer van weet?
LBESecV2_Su.apk
Deze installeer je. Daarna installeer je "Root explorer".
Geef via LBESec "root" rechten aan Root Explorer. Dan kun je /system/ "rw" mounten en in de /system/app NetWorkLocation.apk vervangen met die van gapps versie. Rebooten en klaar ben je.
Ik had ook gelezen dat de NetworkLocation.apk vervangen een oplossing kan bieden. Ik heb de gps fix issue in de AOSP rom opgelost door de rom opnieuw te flashen en schoon te beginnen. Daarna heb ik Fasterfix gebruikt. De enige issue die ik nog overhield was de klok app die voor BSODs zorgde. Disablen van de klok app en een andere klok app gebruiken loste ook dat probleem op. Voor de rest werkt de AOSP rom nu naar behoren. Ik krijg alleen af en toe een login failure popup die daarna weer verdwijnt. Geen idee van welke app dat is want alles werkt verder prima. Weet iemand een app die kan laten zien welke apps verbinding zoeken/willen?
Ik zal zodra de mijnr binnen is (mijn vriendin wil niet dat ik met die van haar "speel") eens proberen. Zelf was ik aan het denken om de miuiandroid.com rom te pakken met de nederlandse language pack. Maar als de gps fix werkt dan is dat niet nodig eigenlijk. (al ben je dan wel weer meteen van die chinese troep apps en browser af.)
Ben zelf zéér geïnteresseerd in de Mi2 en dus hoogstwaarschijnlijk van plan om hem te kopen
Maar heeft deze telefoon eigenlijk ook ruimte voor en SD-kaartje?
Wat denken jullie van deze site? http://www.ibuygou.com/crazy-discount/
als ik heb bestel voor 440$ + DHL (22$) zijn dit dan de totale kosten nl. 462$ of komt hier ook nog eens BTW bij en importbelasting (30%?).
Al vast bedankt
Deze telefoon heeft GEEN plaats voor een SD kaart.
Zelf heb ik en meerdere tweakers hem besteld bij tweaker G4U. Mijn 2de M2 is nu onderweg.
Dit is bij mij beide keren naar volle tevredenheid gegaan. G4U heeft het druk dus soms duurt het wat langer voor hij reageerd.
Ik doe dit liever gezien ik zelf niet zo een goede ervaring heb met chinese Webshops.
En ik weet dat G4U te vertrouwen is. En zijn prijs is natuurlijk erg goed! hij vraagt 370Euro incl verzenden voor zowel de 16GB als 32GB versie.
Edit: Bij mij is er 32 euro bijgekomen aan invoerrechten wat ik aan de deur moest betalen.
[ Voor 8% gewijzigd door Scamid op 10-01-2013 18:01 ]
Ik kan niet wachten namelijk!
Ik had hem als één van de eerste binnen vijf dagen maar weet niet hoe het op het moment is.casefan schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:19:
Hey, hoelang duurde het ongeveer voordat je Mi2 binnen was? (Van betaling tot aan in ontvangstneming?)(G4U)
Ik kan niet wachten namelijk!
@Lambo
En zijn prijs is natuurlijk erg goed! hij vraagt 370Euro incl verzenden voor zowel de 16GB als 32GB versie.
Om hier niet helemaal een prijs/levering topic van te maken, kan ik alleen maar voorstellen om een PM naar G4u te sturen voor de actuele prijzen of check de diverse websites voor eventuele vergelijkbare prijzen.
werkt perfect met miuiandroid roms
Back on-topic!
Ik heb het even opgezocht en ik zag dat de volgende maten:
Samsung Galaxy S Advance
123 * 63 * 10
LG Optimus 2X P990
124 * 63 * 11
Dit zouden prima maten zijn als je hem alleen in een autohouder zou plaatsen, maar waarschijnlijk niet geheel geschikt voor een hoesje, maar hiervoor zijn eventueel wel genoeg alternatieven die niet toestelgebonden zijn.
De Xiaomi meet 126 * 62 * 10,2
Wat gebruiken jullie voor extra spul of hebben jullie op maat gemaakte accesoires voor de Mi2?
YouTube: Incredible aMazing Dragontrail glass screen test for xiaomi m2 smartphone from ibuygou
Die Cases van de SGP Steinheil ultra series (www.sgpstore.com)zijn echt niets. de vorm en uitsparingen klopt wel maar het hangt er echt maar wat los omheen klemt niet en valt er zo af.
Denk trouwens wel dat het geen officiele case van SGP is aangezien hij niet op hun site staat.
Dan bevalt de rubberen witten cover zoals geleverd bij de eerste m2 echt 1000 keer beter. Dit is ook de witte case die in het excell bestandje staat bij de groupbuy
Edit: Mijn 32GB versie is ook net binnen gekomen!
[ Voor 27% gewijzigd door Scamid op 11-01-2013 19:28 ]
edit: 1e ervaringen, ik heb de telefoon sinds gisteren aan staan. ik weet niet op hoeveel procent ik ben begonnen, maar rond 22.00 uur had ik ontdekt dat ik de accu in percentages kom weergeven. Op dat moment stond hij op 42%. Inmiddels heb ik alle syncs aan gezet die ik normaal gebruik zoals Exchange, Gmail Facebook, whatsapp en Hotmail.
Het toestel is sinds gisteren 22.00 uur tot nu 30% gezakt. Voor een accu die nog moet " leren" vind ik dit zeer goed. Dit bericht is via Swype geveegd en dat werkt redelijk goed, maar ik moet hem nog een beetje finetunen.
[ Voor 75% gewijzigd door Kiswum op 12-01-2013 10:50 ]
Gewoon uit interesse (en ja, ik heb de Huawei besteld).
De enige echte reden voor mij is dat ik MIUI roms wat voor mij toch wel het beste is wat android te bieden heeft.Qurius schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:00:
Ik wil niet brutaal zijn, maar waarom verkiezen jullie dit toestel boven de 100€ goedkopere en eveneens uit china komende, gelijk gespeccde Huawei Honor 2?
Gewoon uit interesse (en ja, ik heb de Huawei besteld).
Zo zit er standaard extra security in ( Geintegreerde LBE Privacy Guard ), Wekelijkse updates, weinig bugs ( Wel is langer dan een dag met een Samsung of een HTC gelopen?.
Neem deze rom, en bouw er een telefoon voor.. Dan krijg je de basis van de MI2. Gebruik hierbij een S4 pro, DragonTail glas en een uitstekende GPS dankzij een combinatie van GPS en Glonass
Maargoed misschien ben ik wel gewoon een fanboy van MIUI, uiteindelijk blijft het allemaal persoonlijk..
@edit Waar vind je de Honor 2 voor 100 euro goedkoper? Voor +/- 225 euro is het wel een mooi apparaat dan! :) ]
[ Voor 5% gewijzigd door mitch187 op 12-01-2013 16:05 ]
Ok dat snap ik wel, hoewel MIUI voor de Honor 2 er ook al is. Glonass is gewoon de russische tegenhanger van GPS iirc, je krijgt er geen beter signaal mee. De processors zijn ook quasi gelijk.mitch187 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:22:
[...]
De enige echte reden voor mij is dat ik MIUI roms wat voor mij toch wel het beste is wat android te bieden heeft.
Zo zit er standaard extra security in ( Geintegreerde LBE Privacy Guard ), Wekelijkse updates, weinig bugs ( Wel is langer dan een dag met een Samsung of een HTC gelopen?.) en alles ziet er daarbij ziet alles er net wat gelikter uit en het lijkt alsof elke standaard app ontworpen is door dezelfde persoon.
Neem deze rom, en bouw er een telefoon voor.. Dan krijg je de basis van de MI2. Gebruik hierbij een S4 pro, DragonTail glas en een uitstekende GPS dankzij een combinatie van GPS en Glonass
Maargoed misschien ben ik wel gewoon een fanboy van MIUI, uiteindelijk blijft het allemaal persoonlijk..
@edit Waar vind je de Honor 2 voor 100 euro goedkoper? Voor +/- 225 euro is het wel een mooi apparaat dan! :) ]
De community support van de mi2 zal daarentegen nog wel een geruime tijd een stuk beter zijn, tot de honor 2 hier ook gereleaset wordt. Ze hebben allebei hun voor en nadelen dus.
De honor 2 zit rond die prijs, als ik het goed heb.
Ik vind de Mi 2 qua design wel mooi (op foto), is hij in het echt ook zo knap, of komt ie toch wat cheap over?
[ Voor 3% gewijzigd door Qurius op 12-01-2013 16:39 ]
De Krait quadcore is eerder met een Cortex A15 vergelijkbaar...
Verwijderd
mitch187 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:22:
[...]
De enige echte reden voor mij is dat ik MIUI roms wat voor mij toch wel het beste is wat android te bieden heeft.
Zo zit er standaard extra security in ( Geintegreerde LBE Privacy Guard ), Wekelijkse updates, weinig bugs ( Wel is langer dan een dag met een Samsung of een HTC gelopen?.) en alles ziet er daarbij ziet alles er net wat gelikter uit en het lijkt alsof elke standaard app ontworpen is door dezelfde persoon.
De retail prijs van de Huawei Honor 2 is 1888 yuan, wat omgerekend ongeveer € 235 is, dus voor € 225 importeer je hem nooit. Overigens is de Huawei Honor 2 een stuk goedkoper dan de Xiaomi Mi2 en is hij heel makkelijk verkrijgbaar in China, alleen dat was voor mij al een reden om Xiaomi te negeren, hij is ja gewoon niet voor zijn normale prijs van 1999 yuan te krijgen.
Maar daarnaast wou ik ook een sd kaart slot en die heeft de Huawei Honor 2 en Xiaomi niet, voor rest verschillen deze toestellen niet veel van elkaar.

Ieder zijn eigen meug. Ik durf na een maand wel te zeggen dat de Mi-2 zijn geld dubbel en dwars waard is.
De HTC One X gebruik ik nu als werktelefoon, zou hem maar al te graag inruilen voor iets handzamers
Verder heb ik in de afgelopen 5 dagen dat ik het toestel 2 flinke minpunten opgemerkt, het missen van backlight op de capacitieve knoppen en de 3 knoppen aan de zijkant zijn iets te wiebelig naar mijn mening. Dit komt waarschijnlijk door dat deze aan de back cover vastzitten.
Bronnen:
Mi2 in het donker:
http://www.gizmochina.com...5vsXiamoMI2-screen-16.jpg
Antutu
Neem aan dat een verkoper niet expres lagere scores laat zien
http://android-sale.com/huawei-honor-2-android-phone.html
Gemaakt wanneer hij uit de verpakking kwam, heb alleen taal op engels gezet.
https://www.dropbox.com/s...2013-01-07%2013.25.04.png
@Diqiu-Long
Mag ik vragen wat je kwijt was voor jou honor2? ik was 329 incl. verzenden kwijt
Las eerder dat er nog twijfelaars waren omdat het geen het toestel geen Gorilla Glass heeft
YouTube: Incredible aMazing Dragontrail glass screen test for xiaomi m2 smartphone from ibuygou
Ik heb geen last van wiebeligheid van de knoppen, misschien dat ze niet goed in de cover zitten?
[ Voor 21% gewijzigd door MGSNK op 12-01-2013 17:49 ]
Het is een telefoon die je wel of niet wil. Wat betreft specs en prijs is hij het echt waard.Montsubai schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:37:
Zit sterk te twijfelen tussen deze, en de Meizu MX2. Hmmm.
Ja dat had ik ook, de Meizu leek me iets sneller hardware te hebben, maar de intergratie van Miui op de Xiaomi trok me over de streep, nooit meer lang wachten op een software updateMontsubai schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:37:
Zit sterk te twijfelen tussen deze, en de Meizu MX2. Hmmm.
Daarnaast heb ik begrepen dat de Meizu skin niet de meest fantastische is, dan kun je nog denken "dan gooi je er toch Miui op", maar de Miui ROM voor de Meizu MX2 is er nog niet, en bij de Meizu MX werd die ondersteuning iets te snel gestaakt (van wat ik gelezen heb) voor mij om de gok te wagen.
Ik wil gewoon een functionele telefoon, en dan wint de Xiaomi het toch volgens mij.
Het is niet meer en niet minder dan een Exynos Cortex A9 quadcore chipset. Dat is echt geen snellere hardware.
ik gebruik de ingebouwde FTP functie. heb zelfs linux en krijg mtp niet voor elkaar.Staalborstel schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:51:
Hey, hier ook een Xiaomi Mi 2 ontvangen via G4u. Ik merk nu echter dat er 1 klein probleem mee is, als ik hem verbind met mijn PC dan is de dataoverdracht erg instabiel. Soms disconnect en connect hij weer uit het niks. Zijn er nog anderen met dit probleem?
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken