Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Je moet CWM eerst erop flashen via ADB, zul je toch moeten zoeken op het internet.mlguys schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:08:
Ook hier telefoon ontvangen van g4u. De telefoon staat std in Engels en ik wil de nederlandse miui, iemand toevallig dit al voor elkaar? Cwm draait hier niet op? Voorheen had ik een HTC desire en een ROM installeren deed ik via cwm.
Ik weet niet of er een MIUI is met een NL taal erop. Kijk eens in de instellingen?
[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 14-12-2012 19:26 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
http://miuiandroid.com/co...lang-2-12-7-ics-jb.18967/mlguys schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:08:
Ook hier telefoon ontvangen van g4u. De telefoon staat std in Engels en ik wil de nederlandse miui, iemand toevallig dit al voor elkaar? Cwm draait hier niet op? Voorheen had ik een HTC desire en een ROM installeren deed ik via cwm.
daaro, een van de goeie website.
gewoon via miui recovery, denk ik. ik gebruik het gewoon in het engels.
link update,was verkeerde
[ Voor 5% gewijzigd door tamil18 op 14-12-2012 21:01 ]
maar natuurlijk allemaal veel plezier ermee
Waarom een Nederlandse versie? Het is een telefoon in China gemaakt en ik vind het helemaal top dat hij in Engels goed is. Daarbij zijn er wat betreft woordenboek etc. voldoende keyboards die dit ondersteunen.mlguys schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:08:
[ Voor 69% gewijzigd door lekzzz op 14-12-2012 20:16 ]
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
mijne ligt thuis, weekend ga ik ermee spelen, Lekzzz!lekzzz schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:13:
Sh*t ben ik niet meer de enige NL'er in het bezit van de Mi2![]()
maar natuurlijk allemaal veel plezier ermee
[...]
Waarom een Nederlandse versie? Het is een telefoon in China gemaakt en ik vind het helemaal top dat hij in Engels goed is. Daarbij zijn er wat betreft woordenboek etc. voldoende keyboards die dit ondersteunen.
heb ook account aan gemaakt op http://miuiandroid.com/.
draai al miui op mijn sensation. ben blij mee!
Ik moet je bekennen dat ik van rooten, flashen etc. nog geen kaas gegeten heb dus eigenlijk vraag ik me vooral af of de Xiaomi al rootacces heeft en hoe het zit met apps installeren. M.a.w. heb je direct toegang tot de Playstore?MGSNK schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:51:
Laat maar weten wat je precies wil weten, ik zal mijn best doen antwoord te geven.
Sinds gisteren ook eigenaar van de Mi2Law0070 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:51:
vraagje, las ergens dat front camera niet gebruikt kan worden voor videobellen etc..klopt dit?
Frontcamera werkt wel, alleen aan videobellen ben ik nog niet aan toegekomen, maar naar ik aanneem zal dit wel gewoon werken.
De MI2 heeft gewoon rootaccess, kan alles installeren wat ik tot nu toe ben tegengekomen, je hebt de opties van de gewone market en de chinese market (is alleen lastig leesbaar).MartiFCT schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:48:
[...]
Ik moet je bekennen dat ik van rooten, flashen etc. nog geen kaas gegeten heb dus eigenlijk vraag ik me vooral af of de Xiaomi al rootacces heeft en hoe het zit met apps installeren. M.a.w. heb je direct toegang tot de Playstore?
Zit alleen momenteel te wachten op bericht van activering van Xiaomi voor eventuele themes installatie....
En ook al staat deze in het engels, er staan hier en daar nog wat dingen in het chinees, bij voorbeeld het keyboard.
Al met al een heel fijn apparaat als je van de oude Desire afkomt
skype werkt gewoon goed met frontcameraLaw0070 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:51:
vraagje, las ergens dat front camera niet gebruikt kan worden voor videobellen etc..klopt dit?
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Hoe doe je dat?MGSNK schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:14:
Je kan het toetsenbord uitzetten en gewoon het AOSP roetsenbord gebruiken
Aha, dankjewel.MGSNK schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:37:
Via languages en input, toetsenborden deselecteren.
Nu weer ontopic, ok er zijn er hier dus een aantal mensen die de Xiaomi binnen hebben gekregen. Dit vraagt om een review en toevoeging van de MI-2 aan de Pricewatch
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ja ik ben inderdaad ook benieuwd naar de ervaringen van anderen. Nu alweer een maand verder voor mij en zeeeeer tevredenKiswum schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:56:
desnoods kun je Swype (beta) installeren. Dit wordt gedownload via een APK op de website van Swype zelf. Het kan zijn dat je toestel wat vertraging heeft als je een app opent waar een toetsenbord in voorkomt.
Nu weer ontopic, ok er zijn er hier dus een aantal mensen die de Xiaomi binnen hebben gekregen. Dit vraagt om een review en toevoeging van de MI-2 aan de Pricewatch
ik gebruik de Xiaomi Mi-Two voor iets meer dan een week , erg tevreden over de kwaliteit en snelheid i.i.g. Alleen de update naar V5 uitgevoerd nog geen developpers versie geprobeerd eingelijk .lekzzz schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:47:
[...]
Ja ik ben inderdaad ook benieuwd naar de ervaringen van anderen. Nu alweer een maand verder voor mij en zeeeeer tevreden
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Overigens vond ik de levering van G4u perfect. Het Xiaomi doosje was uiterst degelijk verpakt en ook nog een verloopstekker, screen protector en bumper bijgeleverd, top!
[ Voor 57% gewijzigd door Kapitein Prozac op 15-12-2012 16:56 ]
Thanks, werd knettergek van die engelse aanvullingen. Iemand google talk icm front cam werkend, hier knalt hij er elke keer uit. Ook wil ik het lockscreen gedisabled hebben, kan dit nergens vinden. Ik gebruik nu nl paternunlock.MGSNK schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:14:
Je kan het toetsenbord uitzetten en gewoon het AOSP roetsenbord gebruiken
http://miuiandroid.com/community/Kapitein Prozac schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 16:39:
Heeft/weet iemand misschien een mirror voor de developer versie?
Overigens vond ik de levering van G4u perfect. Het Xiaomi doosje was uiterst degelijk verpakt en ook nog een verloopstekker, screen protector en bumper bijgeleverd, top!
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Maar... als je bedenkt dat je voor onder de 20 euro een extra batterij + lader hebt...
De ergonomie is even wennen maar erg logisch.
Dit is dé telefoon voor iedereen die zijn telefoon linkshandig bestuurt.
De knoppenorientatie ontleent zich daar uitstekend voor.
Het scherm is prima, doet niet onder voor de HTCs en LGs van deze wereld.
Terugkomend op het formaat... dit is eigenlijk dé telefoon voor iedereen die de iPhone qua formaat kan waarderen maar die te duur vind of gewoon graag Android gebruikt.
No nonsense vormgeving in een unieke verpakking.
Komt het ff goed uit dat ik linkshandig benMGSNK schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:30:
So far so good. Battery life is ok, niet bijster goed, niet bijster slecht, kijk naar de Nexus 4...
Maar... als je bedenkt dat je voor onder de 20 euro een extra batterij + lader hebt...
De ergonomie is even wennen maar erg logisch.
Dit is dé telefoon voor iedereen die zijn telefoon linkshandig bestuurt.
De knoppenorientatie ontleent zich daar uitstekend voor.
Het scherm is prima, doet niet onder voor de HTCs en LGs van deze wereld.
Terugkomend op het formaat... dit is eigenlijk dé telefoon voor iedereen die de iPhone qua formaat kan waarderen maar die te duur vind of gewoon graag Android gebruikt.
No nonsense vormgeving in een unieke verpakking.
Wat draait er nu op jouw versie? Heb je er een developers rom opgezet?
[ Voor 5% gewijzigd door MGSNK op 16-12-2012 09:20 ]
Tot nu toe twee (bekende) minpunten voor mij; toch krapjes zo zonder externe SD kaart en de powerbutton aan de zijkant ipv aan de bovenkant.
@duderuud
Tot nu toe draait ie lekker. Ik moest alleen Google Play uit de Mi Market halen (of sideloaden) en verplaatsen naar system/app met de juiste permissies.
[ Voor 17% gewijzigd door Kapitein Prozac op 16-12-2012 17:22 ]
Als je onder settings> security&privacy> screen security> screen lock> patternmlguys schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:01:
[...]
Thanks, werd knettergek van die engelse aanvullingen. Iemand google talk icm front cam werkend, hier knalt hij er elke keer uit. Ook wil ik het lockscreen gedisabled hebben, kan dit nergens vinden. Ik gebruik nu nl paternunlock.
Dan moet uiteindelijk de lockscreen slide uit zijn
Bedankt, nog een aanvulling: Display screen password interface moet ook uitstaan.lekzzz schreef op zondag 16 december 2012 @ 17:25:
[...]
Als je onder settings> security&privacy> screen security> screen lock> pattern
Dan moet uiteindelijk de lockscreen slide uit zijn
Tip: wanneer je lockscreen slide aanstaat en je tikt hier 2x op dan krijg je de music lockscreen.
welke screen protector gebruik je ? Ik heb nog steeds de standaard versie erop (bevalt prima) , maar ik ben 2 setjes hsr screenprotectors onderweg komend nuKapitein Prozac schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:56:
M'n screen protector bleek het probleem te veroorzaken door de sensors (teveel) te bedekken. Ook weer opgelost
Ik ben zeer tevreden over deze telefoon en heb de miui interface al jaren, kan niet anders zeggen dan dat ik gewoon niet meer anders wilt. ik heb al zoveel roms geprobeerd maar deze rom en telefoon zijn gewoon top!
Hoeveel was je in totaal kwijt voor de telefoon? Heb je nog invoerrechten moeten betalen?x2tharay schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:23:
Hierbij mijn review YouTube: Xiaomi mi-2 Review (NL-Dutch)
Ik ben zeer tevreden over deze telefoon en heb de miui interface al jaren, kan niet anders zeggen dan dat ik gewoon niet meer anders wilt. ik heb al zoveel roms geprobeerd maar deze rom en telefoon zijn gewoon top!
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
kosten waren ongeveer 300,- Maar hoeveel was het precies?FrankGuthrie schreef op maandag 17 december 2012 @ 01:47:
[...]
Hoeveel was je in totaal kwijt voor de telefoon? Heb je nog invoerrechten moeten betalen?
Leuke review!x2tharay schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:23:
Hierbij mijn review YouTube: Xiaomi mi-2 Review (NL-Dutch)
Welke languagepack heb je geinstalleerd?
Ik heb meteen naar de miuiandroid versie van deze week geupgrade (ging enorm eenvoudig, Updater app en deze guide gevolgd.
Verder nog maar net alle applicaties weer geinstalleerd en ingesteld, dus kan er verder nog niet zoveel over zeggen.
Ik kon 'm gelukkig in China laten leveren, dus besteld op taobao en had 'm voor 305 euro inclusief verzending in 2 dagen geleverd.
32 GB is dus ook beschikbaar, ik dacht alleen 16.Adion schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:55:
Ik heb 'm ook binnen (32GB in het wit), en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Ik heb meteen naar de miuiandroid versie van deze week geupgrade (ging enorm eenvoudig, Updater app en deze guide gevolgd.
Verder nog maar net alle applicaties weer geinstalleerd en ingesteld, dus kan er verder nog niet zoveel over zeggen.
Ik kon 'm gelukkig in China laten leveren, dus besteld op taobao en had 'm voor 305 euro inclusief verzending in 2 dagen geleverd.
Wat betreft de upgrade zoals jij hem hebt gedaan, ik begrijp uit de guide dat je hem dan op de andere partitie upgrade? Maar daar merk je verder niks van in de praktijk of moet je instellen vanaf welke partitie wordt opgestart?
De bijgeleverde witte bumper heb ik vervangen door een matzwarte met ribbels van het merk Meifeng. Bijkomend voordeel is dat de knoppen aan de zijkant in uitsparingen zitten zodat ik bij het oppakken de powerbutton niet meer per ongeluk indruk.
Heb je ook een linkje voor die bumper?Kapitein Prozac schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:48:
Yep, gaat probleemloos. Ik heb nu de Xiaomi AOSP developer rom op partitie 1 en de tweede partitie is bij mij leeg. MIUI kan daar helaas niet op in combo met de AOSP want dat geeft problemen met de gedeelde apps en data. Voor de rest loopt het als een speer als ik het vergelijk met de LG P990.
De bijgeleverde witte bumper heb ik vervangen door een matzwarte met ribbels van het merk Meifeng. Bijkomend voordeel is dat de knoppen aan de zijkant in uitsparingen zitten zodat ik bij het oppakken de powerbutton niet meer per ongeluk indruk.
De bumper heeft ronde openingen voor de camera, led, etc.
Verwijderd
Ik heb twee vragen:
- Hoe wijzig ik de taal van het toestel naar Nederlands (Kan nu alleen kiezen tussen Chinees en Engels).
Engels gebruiken vind ik ook prima, maar voor het typen van smsjes/whatsapp etc zou het fijn zijn om NL woordenboek te gebruiken. Wat zijn de correctie settings (n.b. ik ben echt een leek!).
- Hoe krijg je het voor elkaar om Google Play app te installeren. Via de Mi Market kan ik deze niet vinden.
Veel dank!
[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Prozac op 17-12-2012 20:39 ]
Verwijderd
Dank! Gevonden!Kapitein Prozac schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:38:
Google Play hoort er tussen te staan. Ik vond hem door in de Mi Market te zoeken op Google Play en dan even scrollen tot je het bekende icoontje ziet. Zoeken op Google Play Store zou je meteen naar de juiste keuze moeten brengen.
Weet jij toevallig ook hoe ik de Nederlandse taal / woordenboek instel?
linkje
Ikzelf heb nog 2 probleempjes waar ik nog niets mee kan:
- Funambol client, op een of andere manier wordt de contactlist hiervan readonly kan niets wijzigen en toevoegen.
- Themes, krijg ik niet aan het werk.
Verder werkt het super
Denk het wel, krijg account ook niet geactiveerd,..toch eens verder zoeken naar oplossing daarvoorlekzzz schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:22:
themes werkt bij mij prima, heb wel een xiaomi account. Weet niet of het daaraan ligt
Ik heb het even via google-chrome op m'n computer gedaan (vertaald lekker makkelijk). Daarna was aanmelden makkelijkerradial schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:24:
[...]
Denk het wel, krijg account ook niet geactiveerd,..toch eens verder zoeken naar oplossing daarvoor
[ Voor 4% gewijzigd door lekzzz op 17-12-2012 21:43 ]
Verwijderd
Dank Radial voor de link.radial schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:59:
Voor de nederlandse taal moet je toch een andere rom installeren + multi languagepack.
linkje
Om eerlijk te zijn is dit allemaal nieuw voor me. Kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet volgen om de nieuwste rom te installeren + multi language pack. Ik ben bang dat ik het anders helemaal verkloot.
Kijk hier even op miuiandroid daar kan je alles vindenVerwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:51:
[...]
Dank Radial voor de link.
Om eerlijk te zijn is dit allemaal nieuw voor me. Kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet volgen om de nieuwste rom te installeren + multi language pack. Ik ben bang dat ik het anders helemaal verkloot.![]()
A simple update guide for xiaomi M2 - http://miuiandroid.com/community/index.php?threads/18942/
Ik gokte telkens goed met dat account aanmakenlekzzz schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:32:
[...]
Ik heb het even via google-chrome op m'n computer gedaan (vertaald lekker makkelijk). Daarna was aanmelden makkelijker
linkje
Nu nog het probleem met Funambol zien op te lossen.
Verwijderd
En heeft iemand enig idee of de 32GB versie al uit is en of G4u die kan leveren?
Dat laatste kun je beter aan herm zelf vragen.Scamid schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:29:
Ik las op verschillende sites dat er een 3000mah batterij beschikbaar komt? Heeft iemand enig idee of dit klopt en of deze leverbaar is ergens?
En heeft iemand enig idee of de 32GB versie al uit is en of G4u die kan leveren?
#MIUI: 50,000 sets of M2 will be sold at http://weibo.com at 10:00, Dec. 21. http://en.miui.com/thread-1427-1-1.html … pic.twitter.com/iQM3ulK4
Het schermpje van de MI2 is 4.3 inch, ik zou niet weten wat het nut is van een enorme kijkhoek
Gezien het formaat van het scherm zul je deze toch meestel in je buurt houden om er iets van af te lezen.
Qua kleur/contrast is de het schermpje van de Xiaomi iets 'koeler', kwestie van smaak, kwestie van wennen.
Ik kan prima leven met beide tekortkomingen.
Dankje, zijn voor mij ook geen superbelangrijke dingen hoor.MGSNK schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:48:
De kijkhoek van mijn HTC One X is beter, maar om daar een enorm punt van te maken. Daar moet ik wel bij zeggen, de HTC One X wordt geprezen als dé scherm referentie in de 4.7inch categorie.
Het schermpje van de MI2 is 4.3 inch, ik zou niet weten wat het nut is van een enorme kijkhoek![]()
Gezien het formaat van het scherm zul je deze toch meestel in je buurt houden om er iets van af te lezen.
Qua kleur/contrast is de het schermpje van de Xiaomi iets 'koeler', kwestie van smaak, kwestie van wennen.
Ik kan prima leven met beide tekortkomingen.
[ Voor 17% gewijzigd door Wirehub op 19-12-2012 16:14 ]
Waar moet dan staan? Onder de stable build V5 zie ik dat nergens.Adion schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:16:
Je kan trouwens in de instellingen zowel kleurverzadiging als kleurtemperatuur zelf kiezen, met de instellingen 'nature' en 'standard' ziet het scherm er best goed uit vind ik.
ik heb de developer-rom: settings> display> en dan staat het onder screen Adjust....MGSNK schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:27:
[...]
Waar moet dan staan? Onder de stable build V5 zie ik dat nergens.
Maar ehh, hoe krijg ik de playstore er nu op?
Gewoon downloaden via Miui market en installeren dus.....

[ Voor 15% gewijzigd door MartiFCT op 19-12-2012 20:30 ]
Ik heb iPhone, One X, Mi1 en Mi2 naast elkaar gehad en eerlijk gezegd......alles is andersKapitein Prozac schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:41:
Kleurverzadiging deed bij mij niks, althans ik zag geen verschil. Qua kleurtemperatuur vind ik het scherm warm (gelig) op de standaard instelling. Het scherm van de LG P990 was in vergelijking behoorlijk (blauw)roze. Het scherm van m'n Desire heb ik maar niet vergeleken want AMOLED is sowieso way off. Ach, het is gewoon even wennen. Ik ben lange tijd ook dik tevreden geweest met het scherm van de Desire.
Op miuiandroid kreeg ik het bericht dat dit niet zomaar kan. Blijkt dat vanuit beide een gedeelte van de andere boot gebruikt word. Heb het zelf nog niet geprobeerd.MiTM schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:23:
Iemand al een goed werkend dualboot (stock & miui) voor elkaar gekregen? Ben er mee aan het spelen geweest maar krijg een hoop FC's
Iemand enig idee? Kan dit met de telefoon te maken hebben?
dat heb ik ook gehad, bij mij deed What's app het niet. Enige manier is What;s APK downloaden en handmatig installeren (via whatsapp zelf, niet via google play)MartiFCT schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:20:
Rare ervaring vanochtend. Bij opstarten Whatsapp gebeurde er niks meer, telefoon werkte wel. Vervolgens whatsapp uninstall en opnieuw downloaden en installeren. Nu lukt het niet meer om verder te komen dan het scherm waar whatsapp om je naam vraagt: cannot connect.
Iemand enig idee? Kan dit met de telefoon te maken hebben?
ok, dankje. zal het proberen.Wirehub schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:31:
[...]
dat heb ik ook gehad, bij mij deed What's app het niet. Enige manier is What;s APK downloaden en handmatig installeren (via whatsapp zelf, niet via google play)
Kan bellen en muziek afspelen (via Bluetooth) zonder enig probleem.
Tot zover ben ik erg tevreden na 1 week gebruik. Veel mensen die nieuwsgierig zijn naar wat het is, in die zin wel een eyecatcher.
Zeker, bij mij ook veel mensen die de telefoon heel interessant vinden en vooral ook mooi.MGSNK schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:35:
Bluetooth connectiviteit in mijn Ford Focus werkt ook prima.
Kan bellen en muziek afspelen (via Bluetooth) zonder enig probleem.
Tot zover ben ik erg tevreden na 1 week gebruik. Veel mensen die nieuwsgierig zijn naar wat het is, in die zin wel een eyecatcher.
Wat dacht je van play.apk invullen in Google?MartiFCT schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:04:
Nou jongens, ik heb 'm vandaag gekregen hoor! Eerste indruk prima hoor. Moet wel wennen aan miui maar dat gaat vast wel lukken.
Maar ehh, hoe krijg ik de playstore er nu op?
Gewoon downloaden via Miui market en installeren dus.....
Inderdaad, beetje dom van me.Kiswum schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:16:
[...]
Wat dacht je van play.apk invullen in Google?

Was bij m'n OneX inderdaad ook met Miui, schijnt al langer een probleem te zijn. Was met GB helaas ook. Ach ik bel toch bijna niet meerMartiFCT schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:02:
Hebben jullie ook een kleine vertraging tussen het opnemen bij een telefoontje en het moment dat er daadwerkelijk verbinding is? Zag dit ook ergens voorbij komen op miui.com. Hopelijk kan dit met een update verbeterd worden.
[ Voor 3% gewijzigd door lekzzz op 22-12-2012 15:46 ]
Ik heb de stock rom en vinkje onbekende bronne aan staan. Totaal geen probleen om buiten de market om apk te installereb. Dit doe ik id met ES fileexplorer welke met mijn nas verbinding maakt.Kapitein Prozac schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:56:
Ik kan maar geen (middels de browser gedownloade) apk's installeren; ik krijg het installatiescherm maar de installknop doet niks. Van onbekende bronnen installeren staat aangevinkt en installeren via Play of Mi Market gaat prima. Ook met ES File Explorer gebackupte apk's installeren prima. Is dit nu een Xiaomi, AOSP Jelly Bean ding of iets anders? (Ik gebruik de Xiaomi AOSP developer rom)
maar heb je er met de xiaomi geen last van dan?lekzzz schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:46:
[...]
Was bij m'n OneX inderdaad ook met Miui, schijnt al langer een probleem te zijn. Was met GB helaas ook. Ach ik bel toch bijna niet meer

[ Voor 54% gewijzigd door akerssies op 24-12-2012 12:52 ]
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar nederlandse gebruikerservaringen. Zou leuk zijn als wat meer mensen hier hun day-to-day-use ervaringen deelden. Hoe bevalt 'ie? Tegenvallers? Bouwkwaliteit?
Build quality is top notch, het is hoogwaardig plastic, onderhuids een stevig metalen frame.
Uiteraard kun je een universele houde aanschaffen, maar mijn ervaring en van verkopers is dat deze vaak binnen 6 maanden kapot gaan doordat je steeds af moet stellen.
Hierdoor ben ik een voorstander van houders van bijv. Brodit of Haicom.
Lampje kan je ook nog 6 kleuren aan geven, dus voor iedere app ietsikbenivo schreef op maandag 24 december 2012 @ 12:58:
ah. Super bedankt. Dat is goed nieuws :-)
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar nederlandse gebruikerservaringen. Zou leuk zijn als wat meer mensen hier hun day-to-day-use ervaringen deelden. Hoe bevalt 'ie? Tegenvallers? Bouwkwaliteit?
Ik heb een universele die het al 5 jaar goed doet, m'n OneX paste erin en m'n Mi2 ookKiswum schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:29:
Heeft iemand zijn Xiaomi in een autohouder geplaatst? Past deze in een autohouder van een bekend merk bijvoorbeeld een bepaalde Samsung of een ander merkt dat houders maakt van de breedte van de Mi2's?
Uiteraard kun je een universele houde aanschaffen, maar mijn ervaring en van verkopers is dat deze vaak binnen 6 maanden kapot gaan doordat je steeds af moet stellen.
Hierdoor ben ik een voorstander van houders van bijv. Brodit of Haicom.

Verwijderd
Ik vraag het hier omdat er geen ander "levertijden" topic is en mijn vraag is offtopic.
Als iemand nog een bestelling heeft uitstaan weet hij/zij wat daarvan de status is?
Alvast bedank!
Ja ik heb een bestelling van een Xiaomi Mi-2 bij hem. Hij heeft alleen nog 32 gb's, weet niet of het de laatste was. Ik heb vandaag betaald, hij verstuurd het de 27e(na kerst dus). Voor verdere vragen kan je me DM'enVerwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:39:
Vraagje, heeft hier iemand nog een toestel in bestelling staan bij g4u?
Ik vraag het hier omdat er geen ander "levertijden" topic is en mijn vraag is offtopic.
Als iemand nog een bestelling heeft uitstaan weet hij/zij wat daarvan de status is?
Alvast bedank!
[ Voor 6% gewijzigd door Staalborstel op 24-12-2012 21:07 ]
Voor USB Mass storage moet normaalgesproken de SD card ge-unmount (uitgeworpen) worden zodat Windows/Mac/Linux deze in z'n beheer krijgt. Veel nieuwe machines hebben enkel intern geheugen waar ook het OS z'n dingetjes kwijt wilt, waarbij het unmounten niet gaat lukken als het allemaal op 1 partitie staat (geen idee of dit -altijd- zo is/of het unmounten van enkel die partitie ondersteunt is). Er zijn volgens mij wel apps in de play store die dit unmounten forceren, maar volgens mij enkel bij externe SD kaarten. Misschien dat die ook werken wanneer het vrijgestelde interne geheugen een aparte partitie is? Dat zou je kunnen proberen. Mocht hij daarna vastlopen zou een reboot dit verhelpen. MTP is -blijkbaar- de manier om te kunnen lezen/schrijven terwijl het OS ook op die kaart draait. Dit werkt voor mij in Win7 voor m'n galaxy tablet perfect, maar MTP krijg ik niet aan de praat in linuxtympie schreef op donderdag 20 december 2012 @ 02:13:
Hmm.. Dacht 'm wel even via USB op m'n pc aan te kunnen sluiten om backups etc. van m'n oude telefoon over te zetten. Maar google vond 't blijkbaar handig om een werkend iets als USB mass storage uit de laatste android versies te slopen, en mijn Windows 7 doos lijkt MTP alleen maar read-only te doen... *zucht*
Positieve punten:
- Supersnel
- Bouwkwaliteit
- Camera maakt erg goede foto's
- MIUI
- Themes
- Beveiligingsinstellingen
- updates elke 2 weken
Negatieve punten
- geen NFC sensor
- geen 4
- geen gorilla gluas
- Scherm had toch een stuk groter gemogen
- geen sd kaart
Wat mij het meest heeft verrast is MIUI als besturingssysteem. Ik heb ook een ASUS tablet met ICS, maar ik vind MIUI veel completer als besturingssysteem. Bijvoorbeeld de beveiligingsinstellingen: virusscanner,Netwerk assist(bv apps 3g/wifi verbinding blokkeren), backup (ook apps+data), anti spam, Permission manager.
Het volgende voorbeeld de standaard muziekspeler, automatisch downloaden album art/ lyrics vanaf het lockscreen te starten. En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Wat ik als laatste wil vermelden is dat niet alles vertaald is, en dat is erg jammer. Als er een xiaomi account op het toestel is aangemaakt heb je een backup dienst voor oa foto's, contactpersonen en een funtie om het toestel op afstand te wissen en/of blokkeren. Helaas is de site ixiaomi.com in het chinees en voor mij onbruikbaar. Ook is er een erg goede voice app zoals bv SIRI van Apple, maar ook hier is alleen een chinese taal te selecteren.
[ Voor 74% gewijzigd door mlguys op 24-12-2012 21:58 ]
Waarom via usb kabel koppelen terwijl MIUI een ftp functie heeft? Start file explorer ga naar tabblad sd card en helemaal onderaan staat FTP klik vervolgens op start en je krijgt een ftp url te zien. Ga naar de pc start verkenner en voer de url in op de adresregel, je kunt nu je backup bestanden rechtstreeks plaatsen op de telefoon. Kijk zo goed is dus MIUI!C0rnelis schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:24:
[...]
Voor USB Mass storage moet normaalgesproken de SD card ge-unmount (uitgeworpen) worden zodat Windows/Mac/Linux deze in z'n beheer krijgt. Veel nieuwe machines hebben enkel intern geheugen waar ook het OS z'n dingetjes kwijt wilt, waarbij het unmounten niet gaat lukken als het allemaal op 1 partitie staat (geen idee of dit -altijd- zo is/of het unmounten van enkel die partitie ondersteunt is). Er zijn volgens mij wel apps in de play store die dit unmounten forceren, maar volgens mij enkel bij externe SD kaarten. Misschien dat die ook werken wanneer het vrijgestelde interne geheugen een aparte partitie is? Dat zou je kunnen proberen. Mocht hij daarna vastlopen zou een reboot dit verhelpen. MTP is -blijkbaar- de manier om te kunnen lezen/schrijven terwijl het OS ook op die kaart draait. Dit werkt voor mij in Win7 voor m'n galaxy tablet perfect, maar MTP krijg ik niet aan de praat in linux
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken