Life Steal - geen twijfel. Ik heb een poosje terug een mesje gevonden met gelijke DPS aan mijn wapen en 700+ LoH, en daarmee kwam ik niet aan een vol rood bolletje. Met 3% LS wel, en snel ook (helemaal met de terrorteddies).
En hoeveel procent Life Steal zou dan voldoende zijn ? Zou ik bijvoorbeeld een 'Manajuma's Carving Knife' kunnen kopen deze hebben 3% life steal.
Meer is beter natuurlijk. het handige aan life steal is dat het makkelijk rekent: per getroffen target kun je grofweg zien wat je gaat hebben aan life. Ik doe, zonder buffs behalve PtV (die altijd aan staat natuurlijk) 86K dps. Dus als ik één seconde een beestje beuk zou ik met 3% LS ongeveer (0,2 * 0,03 * 86K = ) 516 life moeten krijgen. Nu even verder denken: Ghost Bomb doet 110% damage op doelen die het ding direct koppen (dus 567 life/sec per beestje) en 30% op alles er kort bij (!160 life/sec per beestje), beertjes doen veel meer schade en als je een kudde beertjes over een groepje beestjes jaagt krijg je dus navenant meer life/sec. Vooral in Act3 waar je veel white mobs heb is bijna-dood naar 100% health in één goeie berenbeuk mogelijk - en als je buffs op je DPS hebt (Soul Siphon, Gruesome Feast, Slam Dance) gaat je life/sec navenant mee. Mijn glass cannon WD is makkelijk te slopen, maar alleen als er niets in de buurt is wat ik pijn kan doen - met m'n DPS buff skills kan ik m'n DPS door een mobje te mollen rustig boven de 250K krijgen, in als je dan een mob beert...
250K DPS * (0,2 * 0,03) * 2,37 = 3555 life/sec per getroffen beestje. Dus als er vier van die blauwe rotzakken staan is dat 14K life/sec. Wat nou Desecrator? Eat my bears, bastards!
Maar als je ook je Jungle Fort gaat vervangen door Grave Injustice (wat gezien je mojo wel logisch lijkt) heb je daar ook 2% life/mana per kill bij, wat het nóg makkelijker maakt om met white trash je health weer snel op te vullen. Dus het kan er allemaal wat beter uitkomen. en je leeching beasts niet vergeten - hun damage gaat overigens ook met de jouwe mee omhoog als je bufft dus zij brengen ook nog wat meer life in...
Wat mij betreft is het hebben van de hoogste LS die je kunt krijgen in combi met maximale DPS dus de beste oplossing als je meer life/sec wilt krijgen tijdens gevechten. En je hoeft niet eens heel vet te buffen om LS sterker te maken dan LoH...