Even een vraagje uit interesse.
Ik heb het prima naar mijn zin met Diablo 3, al heb ik mijn bedenkingen over de loot. Niet zozeer de kans op drops, maar meer de variatie. Wolf heeft er eerder een post aan gewijd waar ik me wel in kon vinden.
Dat even daargelaten, na veel te veel uren spelen had ik uiteindelijk een drop die ik voor veel gold kon verkopen. Dit was ook gelukt, waarna ik naar de AH zat te staren om het uit te geven.
En toen sloeg de verveling ineens toe. Ik kreeg ontzettende D2
non-ladder vibes, een mode die ik ook nooit lang heb kunnen spelen. Ik kan nu items kopen waarvan ik op voorhand weet dat de kans dat ik die zelf upgrade uit een drop, nihil zijn. Nu is dit inherent aan het spel en progressie, maar iets klikt er ineens niet meer.
Ik ben, mede hierom en omdat een vriend HC speelt, op HC gestart. Eerst als leuke bezigheid ernaast, maar ik merk dat ik mijn SC karakters niet meer aanraak. Het is niet de spanning van het dood gaan (want ik ga er vanuit dat ik rubberband / DC / andere onzin), maar meer het "eindige" dat me interesseert. Gear verdwijnt, karakters verdwijnen, een nieuwe starten is hoe dan ook prettig (backup), etc. Het voelt alsof ik van D2 non-ladder naar ladder ben gegaan. Het voelt, ehm, nuttiger. Hoe dom deze term ook moge zijn in een spel.

Zijn er meer spelers die dit deels herkennen? Gaat dit over als ik rip?
Ik zit er nu zelfs sterk aan te denken om mijn gold / gear te verkopen en op e.o.a. manier naar HC te transferren, maar dat gaat niet via de normale wegen denk ik?
Daarnaast, de aangekondigde veranderingen voelen ook goed aan voor HC. Wat hogere droprates, een instelbare moeilijkheidsgraad, waardoor act 1 interessant wordt, etc. De risk/reward lijkt me echt uit te dagen totdat ik over een grens ga.
Voor de duidelijkheid, dit is voor mij absoluut geen HC > SC vraagstuk, maar ik lijk iets te missen vanuit het ladder era van D2. Even uit interesse dus.