ejtnaj schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:23:
Heeft iemand deze build al gebruikt voor CM-sorcs?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/DHH-2994/hero/16193109
Ik was een beetje aan het spelen met de andere armors, voornamelijk de Storm Armor. En ben er achter gekomen dat het ontzettend veel damage doet icm WW. Ik weet niet of het meer damage doet dan Archon, maar voor mijn gevoel ben ik iets sneller omdat ik nu teleport kan gebruiken. Het is ook zeker meer risico nemen, omdat je jezelf goed door de levels/packs moet bewegen, maar als je een beetje goed oplet dan is het leuker dan de grind van Archon.
Het zit best goed in elkaar:
- Storm Armor - Shocking Aspect. Deze heeft als rune 35% weapon damage elke critical hit.
- Energy Twister - Storm Chaser. Deze is nodig voor de procs.
- Frost Nova - Bone Chill. Deze doet 15% extra damage op de target mits frozen.
- Cold Blooded (passive). Deze doet 20% extra damage op de target mits frozen.
- Critical Mass (passive). Duh.
- Glass Cannon (passive). Gear en speelwijze afhankelijk, hier kan je van alles gebruiken.
Bovenstaande combo doet al erg veel damage. Probeer het maar een keertje! Het is ook best leuk om te zien hoe alles electrocute wordt. Maar daar komt nog bovenop:
- Explosive Blast - Obliterate (ik gebruik deze rune omdat ik van de radius hou). Deze wordt ook gespamd voor nog meer damage.
De ervaren sorc zal gelijk zeggen: maar wacht eens even! Je defence gaat omlaag omdat je geen Energy Armor meer gebruikt. En dat klopt, je bent ook meer kwetsbaar. Dat vang ik op met:
- Teleport - Safe Passage. Door de hele tijd rond te tp'en heb je bijna constant 30% damage reduction, en bovendien kan je je damage skills beter richten door middenin een pack te teleporten terwijl je je nova's spamt.
- Diamond Armor - Deze kan je toch spammen, dus is die extra Energy Armor nodig?
Al met al, een leuke subtiele spinoff van de standaard CM wizard. Door teleport te gebruiken kan je naar mijn mening sneller door de levels heen en al helemaal als je de Wormhole rune gebruikt omdat je toch ubergear hebt. Deze build zal niet meeschalen met de Archon build, dus als je al 100k+ dps doet daarmee dan is dat toch misschien sneller en veiliger. Maar ik heb er nu veel lol mee, iig tot aan de 1.05 patch omdat ik dan verwacht dat WW procs zal worden generfd.