't is een leuk verhaal ja

en met een kern van waarheid natuurlijk.
Zo zijn alle combinaties van skills en runes op papier misschien miljoenen "builds", maar een cookiecutter monk met die fire rune ipv cyclone op sweeping wind is natuurlijk geen andere build. Maar D3 is hier natuurlijk niet de eerste leugenaar in; Borderlands 1 pochte met miljoenen guns, terwijl dat ook gewoon maar een handvol was, met wat verschillende foefjes erop.
Wat mij voornamelijk stoort is de simpelheid van de classes, het gebrek aan vergezochte combo's die wel degelijk viable zijn, de afhankelijkheid in je gear stats tov je DPS, en de totale willekeur in stats op items die je vindt.
- waarom rollen class specific items met off-class main stat?
- waarom kan ik geen fist met dex erop craften?
- waarom kan ik dan ook geen dex
erbij craften?
- wie was die magische smid die wel sockets maken kon, en nu verder niemand in de hele wereld?
Dit hele spel is 1 grote time sink, eigenlijk is het te kansloos voor woorden, maar toch ben ik hooked
Nou ben ik geen gamedesigner, maar als ik 1 ding kon veranderen, dan zou ik het mogelijk maken om met gems properties aan items toe te voegen via crafting. Sockets, CHD, LS, wat jij wil; de hoeveelheid afhankelijk van de gem quality, en het item zelf.
Verder vond ik de balans tussen wit, magic, rare en unique in D2 prima, ik vind meer rares dan magic items nu