Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:07
Random drops...

In totaal zo'n 110 uur Diablo III gespeeld en daarin één keertje, met een character zo rond level 40, een Legendary drop, die maar liefst 5000 hele goudstukken waard was. Desondanks, vreselijk leuk om te vinden. Tijdlang op level 60 in inferno rondgehobbeld na patch 1.0.4, niets leuks gevonden.

Nu bezig een WD te levelen en vervolgens vind ik in de Dahlgur Oasis op Nightmare binnen 10 minuten 2x dezelfde Legendary (Butcher's Carver) en een Legendary Plan: Longshot. Hoe groot is die kans nou helemaal?

Nou ja, mijn dag is weer goed, in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 08:59
Whoei! net diablo op inferno gekilled. Samen met een Barb, 1e poging gelijk neer :)

Heb inmiddels aardige gear, en sinds gister ook wat gold verdiend. Weet eigenlijk niet welke gear ik nog kan upgraden.. Nieuw wapen is misschien nodig maar kan weinig echte upgrades vinden op de AH die nog een beetje betaalbaar zijn.. Heb nu iets van 30m te besteden maar eigenlijk weinig zin om direct 20 aan een wapen upgrade te besteden :P

Profile:
http://eu.battle.net/d3/e...mmie187-2217/hero/3175537

Iemand nog ideeen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:52

heuveltje

KoelkastFilosoof

Is er al een competitie voor meest waardeloze unique ooit ?
Anders heb ik hem net gewonnen denk ik :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LSiXo.png

[ Voor 14% gewijzigd door heuveltje op 02-09-2012 13:55 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Nee, je hebt een socket voor bonus XP :p

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
heuveltje schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:55:
Is er al een competitie voor meest waardeloze unique ooit ?
Anders heb ik hem net gewonnen denk ik :)

[afbeelding]
WD pet build met thorns kan hem wel gebruiken hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Nu online
http://www.twitch.tv/mouzetc#

Ga weer even een hele run streamen! 100K unbuffed Wiz Act 3, MF switch naar 375%.

nvm, mn PC lijkt met de dag trager te worden :< spelen met 15fps heeft weinig nut.

[ Voor 28% gewijzigd door mouzetc op 02-09-2012 14:25 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16

KneoK

Not in a million lightyears

DJskippy schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:21:
Vault met Trail of Cinders rune is echt te gek!

Ik heb m'n DH maar afgestoft om het te proberen en het werkt ook nog.
Probleem is alleen dat ik max 3-4 hits kan hebben voor ik neerga.

Dit is mijn DH: Demon Hunter
Waarom gebruik je Intelligence runes en geen Dexterity runes in je armor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 16:29

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Ik kom maar niet voorbij Belial op inferno. iemand zin om mijn DH te helpen :)?

Dit is trouwens mijn DH: http://eu.battle.net/d3/e...xverone-2669/hero/8411148

alexverone#2669

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Woei! Dat is het geluid van een Monk die in no-time van lvl 1 tot Act 2 inferno komt!

Vooral in 1.0.4 als je al wat gold en items in de bank hebt voor alts is het echt té simpel geworden. Maar wat mij echt duidelijk is geworden is hoe Diablo 3 echt alleen maar om endgame draait. normal, nightmare en hell zijn echt een vervelend verplicht klusje bij wijze van spreken. Het spel begint voor mij echt pas bij lvl60.

En wat momenteel het grootste probleem is, vind ik het beperkte aantal elite / champion prefixes. Je hebt zo'n beetje 1:2 kans op Reflect dmg, arcane enchanted of molten lijkt het wel. Omdat je zo op die elites / champs moet jagen, ben ik de huidige affixes al een beetje zat, ze zijn zo triviaal... Nu er een paar vrij-onmogelijke uit gegooid zijn, blijven er wel weinig over. Is er als iets bekend van plannen om er weer wat toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odysseus253 schreef op zondag 02 september 2012 @ 15:48:
Ik kom maar niet voorbij Belial op inferno. iemand zin om mijn DH te helpen :)?

Dit is trouwens mijn DH: http://eu.battle.net/d3/e...xverone-2669/hero/8411148

alexverone#2669
Friend request sent, pewpew WW barb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-10 19:20
ben momenteel aan t streamen met een stel dwazen :)
http://twitch.tv/zzattack
barb profile onderin m'n sig - goed voor ruim 100k dps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-10 17:15
http://nl.twitch.tv/mzkill3r

vanavond wordt er meer gestreamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJskippy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 18:15
KneoK schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:57:
[...]

Waarom gebruik je Intelligence runes en geen Dexterity runes in je armor?
Goeie vraag, mijn Dexterity runes zitten op mijn Monk en ... mijn level 32 andere DH.
Wat natuurlijk nogal nutteloos is.
Ik ga zo mijn gear en gems van mijn monk en level 32 DH overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16

KneoK

Not in a million lightyears

DJskippy schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:38:
[...]

Goeie vraag, mijn Dexterity runes zitten op mijn Monk en ... mijn level 32 andere DH.
Wat natuurlijk nogal nutteloos is.
Ik ga zo mijn gear en gems van mijn monk en level 32 DH overzetten.
Goed plan inderdaad :) Met 5 flawless squares krijg je er 'gratis' 170 dexterity bij. Dat levert je weer aardig wat damage op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 11:56
Kan nu act 2 goed doorlopen, maar act3 is niet te doen. Ik zat zelf te denken aan veel meer Vit items en nog wat dex erbij, maar ja dat geld heb ik niet, wie ziet een betere oplossing?

http://eu.battle.net/d3/e...enkBres-2132/hero/1479699

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

mhindrik schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:34:
Kan nu act 2 goed doorlopen, maar act3 is niet te doen. Ik zat zelf te denken aan veel meer Vit items en nog wat dex erbij, maar ja dat geld heb ik niet, wie ziet een betere oplossing?

http://eu.battle.net/d3/e...enkBres-2132/hero/1479699
Beetje mager wapen ook, kijk eens naar 900+ met "native" LoH en stop er wat CHD bij. In mijn en andermans ervaring zal je simpelweg over de 1600 van je primaire stat heen moeten als je Act 3 en 4 wilt kunnen uitspelen. De 750 res lijk je al te hebben, je HP is alleen nog wel wat achter ja.

Dus eigenlijk heb je het antwoord al een beetje zelf gegeven.

Toch bedankt voor je post, dat betekend dat ik deze monk ook Act 2 maar door ga duwen:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Uniqron-2942/hero/4525598

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wat is nu het beste wapen te nemen als Monk? Alsnog 1H wapen + shield (zoals vanouds voor de nieuwe patch) of toch 2 x 1h Wapen met LoH en CHD? of toch een 2H wapen?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:22
Haha, zit ik de hele tijd te farmen ... geen enkele goede drop :(

Om dan mijn farm runs maar wat te versnellen, besloot ik eigenlijk om niet elke normale demon te killen en me te richten op de champions / mobs. "per ongeluk" toch eentje gekilled ... en wat dropt er? een Ivory Tower :')

[ Voor 9% gewijzigd door De_Bastaard op 02-09-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 17:17
Drie dezelfde legendaries gevonden in 2 dagen. Begint eng te worden. Ik kill alle monsters maar aangezien ze dus bij normale minions tevoorschijn kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ja hier ook ... ik heb nog geen enkele legendary of set item gehad van een Champ / Mob / Boss.

Overigens is die Ivory Tower wel 'n klote schild zeg, ding zal wel 3x niets waard zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ja die gloves die ik heb gevonden zijn ook niet al te best. Het is iig beter dan niets :P Ben allang blij dat ze eindelijk eens bij mij dropten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
Xtr3me4me schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:23:
Wat is nu het beste wapen te nemen als Monk? Alsnog 1H wapen + shield (zoals vanouds voor de nieuwe patch) of toch 2 x 1h Wapen met LoH en CHD? of toch een 2H wapen?
het is een beetje eigen voorkeur me dunkt. als je voor dual gaat, zorg dat je een sloot armor/res/loh hebt en het zou moeten lukken. ik farm act3 met een vinger in mn neus met deze build (mantra is evade/hard target in inferno)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik zit dus net als Monk speler deze gast te checken @ Twitch:

http://us.battle.net/d3/en/profile/Rukrow-1275/hero/10455937

Behoorlijke gear, maar hij rent met die set-up echt door Act 3 heen alsof het Act 1 op Hell is ofzo :X

Die skill die hij onder 'Q' heeft, zie ik eigenlijk nooit gebruikt worden. Als ik hem die zo zie gebruiken, ga ik hem toch eens testen :+

http://nl.twitch.tv/rukrow

[ Voor 3% gewijzigd door De_Bastaard op 02-09-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:47
Wow, zowaar mijn eerste post-1.0.4-patch-Legendary!
En nog niet eens met een verkeerde roll voor die item (top of the AH :) )

Eens kijken of ie verkoopt en anders moet ik hem maar aan mijn follower geven.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9568531/diablo3.jpg

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:20

Neelon

FOR PONY!!!

De_Bastaard schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:19:

Behoorlijke gear, maar hij rent met die set-up echt door Act 3 heen alsof het Act 1 op Hell is ofzo :X

Die skill die hij onder 'Q' heeft, zie ik eigenlijk nooit gebruikt worden. Als ik hem die zo zie gebruiken, ga ik hem toch eens testen :+

Behoorlijke gear? Hij heeft meer dan 110k dps, noem ik persoonlijk wel iets meer dan behoorlijk... En dan ren je inderdaad als een malle door alle acts heen ja. :p

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 14:16

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Neelon schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:32:
[...]

Behoorlijke gear? Hij heeft meer dan 110k dps, noem ik persoonlijk wel iets meer dan behoorlijk... En dan ren je inderdaad als een malle door alle acts heen ja. :p
Inderdaad.. dit krijg je vanzelf wel als je gaat gold grinden ofzo.

Maar je kan echt met 1/5de van zijn gear Diablo verslaan op inferno.. dusja met 5 keer zo'n goede stats vind ik het meer dan normaal hoe hij erdoorheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Hij heeft 43,5% critchance ;) Crit damage increase 348%

[ Voor 30% gewijzigd door spookz0r op 02-09-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

spookz0r schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:52:
Hij heeft 43,5% critchance ;) Crit damage increase 348%
Crit damage increase is waar ik ook in de buurt aan het komen ben, alleen die crit chance is wel erg hoog... yum.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 11:44
djunicron schreef op zondag 02 september 2012 @ 15:56:
Woei! Dat is het geluid van een Monk die in no-time van lvl 1 tot Act 2 inferno komt!

Vooral in 1.0.4 als je al wat gold en items in de bank hebt voor alts is het echt té simpel geworden. Maar wat mij echt duidelijk is geworden is hoe Diablo 3 echt alleen maar om endgame draait. normal, nightmare en hell zijn echt een vervelend verplicht klusje bij wijze van spreken. Het spel begint voor mij echt pas bij lvl60.

En wat momenteel het grootste probleem is, vind ik het beperkte aantal elite / champion prefixes. Je hebt zo'n beetje 1:2 kans op Reflect dmg, arcane enchanted of molten lijkt het wel. Omdat je zo op die elites / champs moet jagen, ben ik de huidige affixes al een beetje zat, ze zijn zo triviaal... Nu er een paar vrij-onmogelijke uit gegooid zijn, blijven er wel weinig over. Is er als iets bekend van plannen om er weer wat toe te voegen?
Moet je hc gaan spelen als je meer uitdaging zoekt :)
De_Bastaard schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:19:

Heel gaaf! Ik neem aan dat je tempest rush bedoelt? Ik gebruik hem wel, maar niet echt op zijn manier, meer om uit hachelijke situaties te komen :) maar wel heel gaaf om zijn life regen op basis van dmg te zien, die gast crit veel! Mooie outfit ook :)

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Heel even gekeken, maar als ik zie hoe makkelijk hij door die acts heen rushed en ik met pijn en moeite erdoor heen worstel :P. Ook wel mooi dat hij gewoon rares laat liggen alleen al door de naam :) Ik pak alles op eigenlijk en zie wel wat het dan word na id'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strekie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
In het hardcore AH is 4x dezelfde amulet te koop met 163 int en 72 vit. 2 voor 36k, 1 voor 37k en 1 voor 38k allemaal met nog 1d 11h te gaan. Dit is de enige amulet met die 2 stats in die orde. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
strekie schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:11:
In het hardcore AH is 4x dezelfde amulet te koop met 163 int en 72 vit. 2 voor 36k, 1 voor 37k en 1 voor 38k allemaal met nog 1d 11h te gaan. Dit is de enige amulet met die 2 stats in die orde. Toeval?
Nee, dat zijn van die amulets die je volgens mij kan kopen bij een van de vendors (in act2/3 ergens), die worden dan op de AH gesmeten voor het dubbele van de prijs ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Laatst online: 25-09 04:09
Sfinx- schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:16:
[...]

Nee, dat zijn van die amulets die je volgens mij kan kopen bij een van de vendors (in act2/3 ergens), die worden dan op de AH gesmeten voor het dubbele van de prijs ofzo.
Was een trukje om vroeger geld te verdienen (werkte ooit ook op non hc toen mensen nog levelden nr 60)
Doen ze nu idd nog op HC

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
strekie schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:11:
De merchants in het spel kunnen een item in stock meerdere keren verkopen met exact dezelfde stats.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strekie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Ha dan kon ik beter naar die vendor gaan, weer iets bijgeleerd. Nu op hardcore is het veel makkelijker om iets te verkopen op het AH heb ik de indruk dus dat is zo weer terug verdiend.
sleepwalkerbe schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:19:
[...]

Was een trukje om vroeger geld te verdienen (werkte ooit ook op non hc toen mensen nog levelden nr 60)
Doen ze nu idd nog op HC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

In 26 paragon levels nog maar 2 legendaries gevonden die het niet waard waren om in het ronde gemeentearchief te gooien (aka de vuilnisemmer). Dawn, een 1handed crossbow met -8level requirement (807K netto) en Sever, een 1handed sword (de bom voor een gegearde lifesteal barbarian) die voor 945K nog op de AH staat en hopelijk verkoopt. Beide dit weekend trouwens.

Ik ben nog steeds aan het wachten op een echte grote klapper zodat ik mn gear kan upgraden naar meer crit chance en haste, en hopelijk een echt dik main hand wapen...

http://eu.battle.net/d3/e...lonRokk-2820/hero/4927305

Helm vandaag vervangen omdat de korte field-test met dual-wielden (met een Won Khim Lau, lighting damage boost ahoy) wel beviel en ik dus de +block op mn Helm of Command niet meer nodig heb.

Da's dus 40M uitgegeven en heb dus weer hard goudstukjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je voor 500K niets koopt waar je wat aan hebt en ik geen zit had m te farmen maar eens voor de leut voor 500K een plan gekocht voor Harvest Moon, en voor 40K spulletjes om er twaalf te fabben. Daar dan nog eens 100K aan besteed, uitgaven tot dusver ~640K. (oh yes).
Ik heb tot dusver negen harvest moons verkocht voor in totaal 270K - in 48 uur.
/me heeft een betere manier gevonden om centje te verdienen dan grinden: een beetje craften en voor een zacht prijsje legendaries dumpen op de AH :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:40:
Omdat je voor 500K niets koopt waar je wat aan hebt en ik geen zit had m te farmen maar eens voor de leut voor 500K een plan gekocht voor Harvest Moon, en voor 40K spulletjes om er twaalf te fabben. Daar dan nog eens 100K aan besteed, uitgaven tot dusver ~640K. (oh yes).
Ik heb tot dusver negen harvest moons verkocht voor in totaal 270K - in 48 uur.
/me heeft een betere manier gevonden om centje te verdienen dan grinden: een beetje craften en voor een zacht prijsje legendaries dumpen op de AH :+
Mist er niet ergens een 0? Nu sta je op een kleine 400K verlies.

En ik zit nog steeds af en aan naar die stream van Rukrow the kijken. 3 Cyclone Monks... man man man wat een bloedbad geeft dat zeg, geweldig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Laatst online: 17:34

Thompson

Beeromaniac

Zojuist mijn 2e legendary sinds de patch gevonden.
lvl59 Ring die met geluk 500k opbrengt :(

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:44
Nog steeds geen legendaries hier, snap ook niet dat mensen gaan miepen als ze 'maar 500k' er voor krijgen :')

Kwam trouwens langs een aantal draadjes op de officiele fora, over hoe er gediscrimineerd word tov gear drops. Zo vind ik maar 1 op de 500 items een offhand voor mijn WD, die dan 99% van de tijd absoluut troep is. Veel mensen geven ook aan dat ze op hun alt gear voor hun main vinden en vice versa. Tin foil hat tijd? Ik weet het niet. Het is in ieder geval een goede manier om AH levendig te houden en zal mij ook niets verbazen als Blizzard zo te werk gaat :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 17:35
kevz schreef op maandag 03 september 2012 @ 00:08:
Nog steeds geen legendaries hier, snap ook niet dat mensen gaan miepen als ze 'maar 500k' er voor krijgen :')

Kwam trouwens langs een aantal draadjes op de officiele fora, over hoe er gediscrimineerd word tov gear drops. Zo vind ik maar 1 op de 500 items een offhand voor mijn WD, die dan 99% van de tijd absoluut troep is. Veel mensen geven ook aan dat ze op hun alt gear voor hun main vinden en vice versa. Tin foil hat tijd? Ik weet het niet. Het is in ieder geval een goede manier om AH levendig te houden en zal mij ook niets verbazen als Blizzard zo te werk gaat :)
Huh, als dh/monk heb je 3/5 kans dat je spul voor je alt vind, als barb 4/5, als wd/wiz 3/5?
Dus das toch logisch, dat je voor een alt iets vaker spullen vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:44
bangkirai schreef op maandag 03 september 2012 @ 00:43:
[...]

Huh, als dh/monk heb je 3/5 kans dat je spul voor je alt vind, als barb 4/5, als wd/wiz 3/5?
Dus das toch logisch, dat je voor een alt iets vaker spullen vindt?
Tuurlijk, maar nog steeds droppen er voor mij praktisch geen offhands, zeg maar 0.2% van alle gear ongeveer. En dat over de complete speeltijd van 166 uur. Maar zoals ik al zei, 't zal wel tin foil hat tijd zijn ;P

Blizz heeft simpelweg gewoon baat bij vele verkopen op de RMAH ;)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 14:41
Volgens mij is legendaries vinden het een kwestie van veel magic find van het niet-swappen type en veel kills per uur, en je moet natuurlijk ook geluk hebben. Ik zag nooit legendaries tot ik flink wat MF kreeg, toen dropten ze ineens met enige regelmaat.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neelon schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:45:
[...]
Mist er niet ergens een 0? Nu sta je op een kleine 400K verlies.
Ah, ik zie dat de economische crisis niet geheel de schuld is van bankiers die niet weten wat "langetermijnplanning" is.
Nee, er mist geen 0. Er is toch niet gezegd dat ik maar 12 van die dingen mag craften? Gisterenavond nog even snel supplies voor tien gekocht (37K) en tien gecraft, vanmorgen alweer vier kwijt voor samen net iets over de 120K.
Zo verdient dat plan zich vanzelf terug, en de rest is winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middnight
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03-2013
Schaapje_BlaaT schreef op maandag 03 september 2012 @ 01:18:
[...]

Volgens mij is legendaries vinden het een kwestie van veel magic find van het niet-swappen type en veel kills per uur, en je moet natuurlijk ook geluk hebben. Ik zag nooit legendaries tot ik flink wat MF kreeg, toen dropten ze ineens met enige regelmaat.
Ik ben nu paragon level 22 en ik heb al 5 legendaries droppen gehad (waarvan 1 set item). Meesten waren geen fluit waard, behalve het set item die voor 13.5M verkocht werd en een legendary offhand die verkocht werd voor 25M.

Met mijn magic find gear heb ik 40k DPS unbuffed en 230MF unbuffed nu. Met mijn DPS gear heb ik 60k DPS unbuffed en maar 78MF unbuffed. Ik zou er niet eens aan denken om a3 inferno te farmen zonder mijn MF gear ...

Ik kan een volledige a3 run, behalve Ghom, doen in 60-70 min.

[ Voor 3% gewijzigd door Middnight op 03-09-2012 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03
Bij mij zijn er met 270%mf imiddels 6 legendaries gedropt (paragon lvl 15) waarvan er 1 meer dan 500k waard was (700k om precies te zijn).

De rest was de prijs van een fiery brimstone waard (70k).

Niet om vrolijk van te worden.
Middnight schreef op maandag 03 september 2012 @ 07:49:
[...]

Ik kan een volledige a3 run, behalve Ghom, doen in 60-70 min.
Doe jij dan ook alle white trash killen? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat je in die tijd act 3 doorfietst met die dps terwijl je alle white trash killt.

[ Voor 42% gewijzigd door Blaat op 03-09-2012 08:41 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souldemon
  • Laatst online: 19-03 13:16
hoewel ik geen bruikbare legendary's gevonden heb dropte er bij mij vrijdag toch een set plan

Congratulations on your successful auction in Diablo III!
Item name Plan: Sage's Plight
Time of transaction 01 Sep 2012 08:17 AM BST
Sale price EUR36.60

had wel beter eerst naar goud kennen omzetten achteraf wiist niet dat dat ook zo makelijk verkoopt nu, daar was et 10% meer waard

hoewel zon plan in je blacksmith ook wel wat heeft vond ik et wat te duur aan mat's om gok er op te wagen
gevonden in act3 store baracks 5nv +paragon 13~ bijna direct na 5 nv natuurlijk op white mob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middnight
Wolf schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:21:
Bij mij zijn er met 270%mf imiddels 6 legendaries gedropt (paragon lvl 15) waarvan er 1 meer dan 500k waard was (700k om precies te zijn).

De rest was de prijs van een fiery brimstone waard (70k).

Niet om vrolijk van te worden.

[...]

Doe jij dan ook alle white trash killen? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat je in die tijd act 3 doorfietst met die dps terwijl je alle white trash killt.
Ik probeer een 80-90% van de white trash te killen. Large packs zijn geen probleem omdat deze voldoende fury genereren, maar de willekeurige weglopende trash mobs negeer ik gewoon.

Ik heb voordien volledige runs gedaan waar ik iedere trash mob die ik tegenkwam met de grond gelijk maakte, maar zo een run duurde me soms 2u tot 2u30. Als ik nu een speedrun doe duurt me dit 1u en heb ik nog steeds 80-85% van de XP. Ik kan 2 runs doen ipv 1 en dan heb ik 160-170% XP ipv 100% XP en heb ik bijna dubbel zoveel loot omdat ik dubbel zoveel elite packs geloot heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
Middnight schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:00:
[...]

Ik probeer een 80-90% van de white trash te killen. Large packs zijn geen probleem omdat deze voldoende fury genereren, maar de willekeurige weglopende trash mobs negeer ik gewoon.

Ik heb voordien volledige runs gedaan waar ik iedere trash mob die ik tegenkwam met de grond gelijk maakte, maar zo een run duurde me soms 2u tot 2u30. Als ik nu een speedrun doe duurt me dit 1u en heb ik nog steeds 80-85% van de XP. Ik kan 2 runs doen ipv 1 en dan heb ik 160-170% XP ipv 100% XP en heb ik bijna dubbel zoveel loot omdat ik dubbel zoveel elite packs geloot heb.
Daar zit wat in. Ik heb alleen een soort dwangneurose alles wat beweegt neer te willen klappen. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middnight
Wolf schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:05:
[...]

Daar zit wat in. Ik heb alleen een soort dwangneurose alles wat beweegt neer te willen klappen. :P
Ja had ik voordien ook, totdat ik van Moldran zag hoe dit speedruns doet.
Hij heeft hier een chronometer programma voor waar je segmenten kan invullen Vul je bijvoorbeeld Stonefort, Depths of the keep, Fields of slaughter, Siegebreaker, Heart of Sin, Cydea en Azmodan in als segmenten.

Iedere segment dat je compleet, geef je aan aan je chronometer en gaat die door naar het volgende segment. Op einde van de run zie je da hoe lang je erover gedaan hebt voor je a3 clear en noteer je de verdiende XP van je run.

Volgende run start je je chronometer opnieuw en loop je tegen je tijd van je vorige run. Je kan per segment zien hoe je ervoor staat, of je tijd wint of verliest op stonefort ten opzichte van je vorige of snelste run.

Misschien best vreemd, maar Diablo 3 is plots 10x zo leuk weer om te farmen. Je loopt eigenlijk steeds tegen jezelf om je eigen tijd te verbeteren, maar zonder dat je het beseft ga je wel vlotter door de act lopen door beter je fury te beheren via sprint / berserker rage.

Zonder de speedruns had ik soms a3 runs die bijna 3 uur duurden. Maar sinds ik aan het timen gegaan ben halveerde ik de tijd al door 2 en ik mijn beste tijd gisteren was nu 58m, wat bijna heel de run door met berserker rage was. Echter super spannend, ik kan het maar aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf speel met een beetje MF, iets van 60% van gear + follower, maar heb al 8 legendary's gevonden sinds 1.0.4. Afgelopen zaterdag 4 in 8 uur!

Hoeze MF gear :)

ps. dat is in ongeveer 20 -30 uur spelen denk ik, aangezien ik niet zo heel veel tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middnight
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:22:
Ik zelf speel met een beetje MF, iets van 60% van gear + follower, maar heb al 8 legendary's gevonden sinds 1.0.4. Afgelopen zaterdag 4 in 8 uur!

Hoeze MF gear :)

ps. dat is in ongeveer 20 -30 uur spelen denk ik, aangezien ik niet zo heel veel tijd heb.
Nou dan denk ik dat jij behoorlijk veel geluk hebt en dat veel mensen wel graag in u plaats zouden zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
* Joarie doet aluhoedje op

Zouden ze dit weekend de droprate van legendaries stiekem opgeschroefd hebben? Ik vond er plots dit weekend 2 stuks binnen 2 uur tijd en mijn teamgenoot ook al eentje. Beetje raar tov slechts 2 legendaries in 4 maanden spelen.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middnight
Joarie schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:25:

Zouden ze dit weekend de droprate van legendaries stiekem opgeschroefd hebben? Ik vond er plots dit weekend 2 stuks binnen 2 uur tijd en mijn teamgenoot ook al eentje. Beetje raar tov slechts 2 legendaries in 4 maanden spelen.
Ik heb van vrijdag tot zondag wel een uur of 10-15 gespeeld en ik heb geen enkel legendary gevonden hoor. Volgens mij nog steeds RNG ofwel had ik ongeluk dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde gisteren op een stream dat er een gerucht is dat er servers zijn met betere drops. Het kan maar zo zijn dat ik toevallig zaterdag op de goede server zat ;) Helaas kon ik maar 4x act 3 doen voor ik me vriendin moest helpen verhuizen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Middnight schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:27:
[...]

Ik heb van vrijdag tot zondag wel een uur of 10-15 gespeeld en ik heb geen enkel legendary gevonden hoor. Volgens mij nog steeds RNG ofwel had ik ongeluk dit weekend.
Tijd zegt natuurlijk niet alles he ;) Welke act heb je hoe vaak gefarmed?

Edit: Sorry voor dubbelpost!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middnight
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:29:
[...]

Tijd zegt natuurlijk niet alles he ;) Welke act heb je hoe vaak gefarmed?

Edit: Sorry voor dubbelpost!
Enkel maar act 3. Ik veronderstel een run of 6-7 of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Mjah het is gewoon zuur dat je dan een bruine ring op de grond ziet liggen. Dan baal je al een klein beetje dat het een lvl 59 is en dan is het nog zuurder als ie dan nog tegenvalt ook. Tuurlijk is 500k leuk (alhoewel ik bang ben dat ik hem daar niet voor kwijt raak) maar ik ben op het moment aangekomen dat als ik echt aanzienlijke verbeteringen wil voor mijn gear dat ik dan toch 5mil+ (of eigenlijk zelfs 10m+) per stuk moet uitgeven, dan schiet die 500k niet echt op. Tel daarbij op dat ik tot nu toe 7 legendaries heb gevonden sinds ik speel en geen 1 was nuttig, dan begrijp je de frustatie waarschijnlijk :P

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Middnight schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:38:
[...]

Enkel maar act 3. Ik veronderstel een run of 6-7 of iets dergelijks.
Dat is wel nice! ik doe zelf ook ongeveer 1:30 -1:45 uur per volledige act 3 run. Raar dat je dan geen legendary vind :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Laatst online: 02-10-2023
Dit weekend heel eventjes Diablo kunnen spelen. Had maar een beginnetje in Act 4 gemaakt (inferno). En daar dropte dan een legendary van een special dude. Promise of Glory, dus mijn legendary count staat nu op 3 :P

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Alle legendaries van mij en mijn maat dropte dit weekend in Act3 (ik P10 en hij P16).
Moet zeggen dat het daar wel meer de moeite waard is, zeker met de hogere rate aan lvl 63 items. Beetje jammer alleen als je een lvl 63 ceremonial knife vind en dat ie dan maar een DPS heeft van 180. Daarvan zakt echt de moed in je schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de moeilijkheidsgraad van Ponyland op inferno, pre 1.04 heb ik het vermoeden dat de monsters qua power redelijk gelijk is aan elites in act 4 (heb post 1.04 niet meer Ponyland gefarmed, dus weet niet hoe het nu is). Echter, de affixes van de monsters in Ponyland zijn (voor mijn gevoel) minder eng dan die op act 4. Het voordeel van Pony land is dat je heel snel 5 NV stacks bij elkaar krijgt en daarna volop de level kan farmen (5 NV stacks + Ponyland clearen lukt meestal wel tussen 30-45 min), waarbij je op act 4 toch enigzins moeite moet doen om die 5 stacks bij elkaar te krijgen.

Post 1.04 patch farm ik nu eigenlijk alleen nog act 3, puur omdat ik de level leuker vind en je sneller Paragon level kunt opbouwen (en de legendary-Goden zijn mij goed gezind :D).

Nog een ander vraagje:
Weet iemand hoe het zit met items waarop staat +X% to Poison/Arcane/Holy/etc. damage (zoals Inna's Favor)? Heb van iemand gehoord dat die +X% Holy damage toevoegd op je reguliere damage (dus bij 100k dps krijg je +8k Holy damage erbij). Kan iemand dit bevestigen? Ik kon dit niet zo gauw vinden (ik zit op t werk, dus kan niet op de Blizzard site). Zo ja, dan zouden items zoals Zunimassa's Trail, Tal rasha's Allegiance en Inna's Favor wel erg ziek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Joarie schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:25:

Heb ik niks van gemerkt. Toch behoorlijk wat gefarmed. Teller staat na 280 uur nog steeeds op zon 7 vendor legendaries (waarvan 4<lvl60), 0 set items en 1 plans van meer dan 4 properties. En dat was ook een crap plan. Merk verder dua eigenlijk geen enkel verschil tussen mn wd met behoorlijk wat MF en monk zonder veel MF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Over elemental damage:
The "+x% Elemental Damage" affix works by adding "x%" of your physical damage to your attack, in the form of the damage type listed.

So, really basic example:

Your physical damage is 100, and the item adds +3% Fire damage.
You gain 3 extra damage to your attacks as Fire damage.

Things this takes into account:

Rings, mojos, orbs (etc) that have an "X-Y" damage affix (e.g. "1-2 Damage")
The base damage range of your weapon, before any elemental damage is added from the affix
+Min or +Max affixes on weapons

(Note: It doesn't benefit from "+X-Y Elemental Damage" affixes on weapons.)

We realize the current wording for this affix can be confusing, and it's something we'd like to make more clear in the future. If you have any suggestions for how this affix could be better worded, we're definitely interested in your suggestions. Just keep in mind that space is limited in item tooltips, and that whatever we use would need to be translated into all of our supported languages.
Bron: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/6413025317#13

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Thanks! Was mij ook nooit duidelijk.
Ik dacht namelijk juist dat als je een weapon hebt met XXX-YYY firedamage dat deze dan verhoogt worden met de Z% extra firedamage.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Thompson schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:52:
[...]

Thanks! Was mij ook nooit duidelijk.
Ik dacht namelijk juist dat als je een weapon hebt met XXX-YYY firedamage dat deze dan verhoogt worden met de Z% extra firedamage.
Ik dacht juist dat als je bijvoorbeeld een spell gebruikt die poison damage doet, en je heb +10% poison damage, dat je poison spells 10% extra damage zouden doen. Maar zo simpel is het blijkbaar niet.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Laatst online: 17-09 19:32
souldemon schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:56:
hoewel ik geen bruikbare legendary's gevonden heb dropte er bij mij vrijdag toch een set plan

Congratulations on your successful auction in Diablo III!
Item name Plan: Sage's Plight
Time of transaction 01 Sep 2012 08:17 AM BST
Sale price EUR36.60

had wel beter eerst naar goud kennen omzetten achteraf wiist niet dat dat ook zo makelijk verkoopt nu, daar was et 10% meer waard

hoewel zon plan in je blacksmith ook wel wat heeft vond ik et wat te duur aan mat's om gok er op te wagen
gevonden in act3 store baracks 5nv +paragon 13~ bijna direct na 5 nv natuurlijk op white mob
Eerst omzetten naar goud is niet verstandig.

Je kunt het namelijk niet meer omzetten naar euro's. Tenzij je je goud natuurlijk weet te verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Zucht, snap dat het een farmspel is maar werkelijk en dan ook werkelijk geeneen bruikbare drop, hele weekend ACT3 zitten farmen, zo'n 10 ilvl63 per run en dan maar hopen/bidden op wat bruikbaars. Drops zijn gewoon echt ruk en het frusterende is dat die ilvl63 nog slechter zijn dan ilvl52 die droppen.

Blizz zou het zo moeten maken dat er in inferno gewoon geen lagere ilvl droppen dan 60-61 en dat die items dan minimaal een inferno waardige waarde zouden moeten hebben.

Legendary, set en 6affix plans droppen al helemaal niet voor me. Als ik de verhalen zo hoor dan is de RNG heel erg RNG (sommige zien met regelmaat lekkere items, en andere werkelijk niks).

Dit is geen whine post, maar het zou toch wat beter geregeld mogen worden en hoop dat dat dan ook snel gebeurd (las een blue post dat ze er nog niet echt tevreden over zijn over de drops).

Dus blizz doe er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikromanic
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 17:19

Mikromanic

Onder de titel

Mistymo schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:03:
Zucht, snap dat het een farmspel is maar werkelijk en dan ook werkelijk geeneen bruikbare drop, hele weekend ACT3 zitten farmen, zo'n 10 ilvl63 per run en dan maar hopen/bidden op wat bruikbaars. Drops zijn gewoon echt ruk en het frusterende is dat die ilvl63 nog slechter zijn dan ilvl52 die droppen.

Blizz zou het zo moeten maken dat er in inferno gewoon geen lagere ilvl droppen dan 60-61 en dat die items dan minimaal een inferno waardige waarde zouden moeten hebben.

Legendary, set en 6affix plans droppen al helemaal niet voor me. Als ik de verhalen zo hoor dan is de RNG heel erg RNG (sommige zien met regelmaat lekkere items, en andere werkelijk niks).

Dit is geen whine post, maar het zou toch wat beter geregeld mogen worden en hoop dat dat dan ook snel gebeurd (las een blue post dat ze er nog niet echt tevreden over zijn over de drops).

Ik voel wat jij voelt man. Ook heel lang act 3 farmen.. en drops is echt dramatisch para lvl 24 op dit moment

Up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal

Er is geen probleem, wat moet er gefixed worden? Dat je het niet eens bent met RNG is jammer, dan moet je WoW gaan spelen. Heb je gegarandeerde loottabel.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Sja. Je kan het geen whine noemen maar dat is het natuurlijk wel. Op basis van "verhalen" stellen dat de RNG wel héél RNG is - komop zeg. Je moet de RNG wel in zijn geheel zien - over de gehele playerbase dus, en over langere tijd. En dan kan ik me niet voorstellen dat er iets vreemds aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souldemon
  • Laatst online: 19-03 13:16
Bert2000 schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:55:
[...]

Eerst omzetten naar goud is niet verstandig.
Je kunt het namelijk niet meer omzetten naar euro's. Tenzij je je goud natuurlijk weet te verkopen...
heb erna 11mln verkocht op ah was snel weg met fees eraf 11 eur over
weet niet of dat storm loopt dan of gewoon gelukje juiste hoeveelheid er op gezet had
maar wou er ook niet op gokken dat je et zo verkocht
is ook meer achter af van oh kreeg er 14% meer goud voor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dakreal schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:18:
[...]

Er is geen probleem, wat moet er gefixed worden? Dat je het niet eens bent met RNG is jammer, dan moet je WoW gaan spelen. Heb je gegarandeerde loottabel.
Er is duidelijk wél een probleem. Zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic: het is nu gewoon te random allemaal. De variatie is té groot, waardoor de kans op een enigszins bruikbare drop dramatisch klein is.

Het probleem is dat mensen nu uren spelen, maar daarvoor niet beloond worden. Een spel moet leuk zijn om te spelen; ergo: er moet iets tegenover staan als je er uren in steekt. Dit kan XP zijn, maar Paragon levels zijn nou niet iets waarvoor je speelt. Het kan content zijn, maar die is er niet, inmiddels heeft iedereen act 1 t/m 4 al 100x gedaan, er is niets nieuws en geen uitdaging meer te vinden daarin.

Er blijft dus maar 1 ding over: het constant opnieuw doen van die acts om items te vinden. Dat was bij Diablo II ook precies zo, de enige end-game was het itemfarmen. En die vindt je nu dus amper. Als dat dus óók al geen voldoening biedt, blijft er echt bar weinig over om nog voor te spelen.

Je gaat mij niet vertellen dat mensen die in een weekend 20 uur spelen en geen enkel nuttig item hebben gevonden alleen maar "pech" hebben. Er móet gewoon een beloning voor die speeltijd zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 03-09-2012 11:25 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:21:
[...]

Er is duidelijk wél een probleem. Zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic: het is nu gewoon te random allemaal. De variatie is té groot, waardoor de kans op een enigszins bruikbare drop dramatisch klein is.

Het probleem is dat mensen nu uren spelen, maar daarvoor niet beloond worden. Een spel moet leuk zijn om te spelen; ergo: er moet iets tegenover staan als je uren gaat spelen. Dit kan XP zijn, maar Paragon levels zijn nou niet iets waarvoor je speelt. Het kan content zijn, maar die is er niet, inmiddels heeft iedereen act 1 t/m 4 al 100x gedaan, er is niets nieuws en geen uitdaging meer te vinden daarin.

Er blijft dus maar 1 ding over: het constant opnieuw doen van die acts om items te vinden. En die vindt je nu dus amper. Als dat dus óók al geen voldoening biedt, blijft er echt bar weinig over om nog voor te spelen.

Je gaat mij niet vertellen dat mensen die in een weekend 20 uur spelen en geen enkel nuttig item hebben gevonden alleen maar "pech" hebben. Er móet gewoon een beloning voor die speeltijd zijn.
Voor mij zijn paragon levels wel een beloning! op high end gear betaal je makkelijk meerdere mils om net die extra 10 of 20 dex te krijgen. Dit krijg ik met paragon levels. hetzelfde met MF etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Angeloonie schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:21:
[...]

Het probleem is dat mensen nu uren spelen, maar daarvoor niet beloond worden. Een spel moet leuk zijn om te spelen; ergo: er moet iets tegenover staan als je er uren in steekt. Dit kan XP zijn, maar Paragon levels zijn nou niet iets waarvoor je speelt. Het kan content zijn, maar die is er niet, inmiddels heeft iedereen act 1 t/m 4 al 100x gedaan, er is niets nieuws en geen uitdaging meer te vinden daarin.

Er blijft dus maar 1 ding over: het constant opnieuw doen van die acts om items te vinden. Dat was bij Diablo II ook precies zo, de enige end-game was het itemfarmen. En die vindt je nu dus amper. Als dat dus óók al geen voldoening biedt, blijft er echt bar weinig over om nog voor te spelen.

Ik heb dit weekend hooguit 1 uurtje gespeelt en 1 legendary gevangen :P Maarja.. ik zal wel met een andere insteek spelen. Vind het gewoon leuk om te smacken en te gearen, als ik niets vind vind ik niets. Jammer dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-10 15:13
Dakreal schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:27:
[...]

Ik heb dit weekend hooguit 1 uurtje gespeelt en 1 legendary gevangen :P Maarja.. ik zal wel met een andere insteek spelen. Vind het gewoon leuk om te smacken en te gearen, als ik niets vind vind ik niets. Jammer dan :)
Dat is leuk voor jou natuurlijk, maar ik heb sinds patch 1.0.3 geen legend of set item meer gevonden daarvoor had ik er 5 gevonden. En ik speel toch dagelijks wel een uurtje of 3. Als je er zoveel tijd in steekt en je vind gewoon helemaal niets wordt het spel wel snel steeds minder leuk. Ik ben nu gewoon gold aan het grinden zodat ik in AH mijn upgrade kan kopen, maar zo hoor je Diablo imo niet te spelen.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Dakreal schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:27:
[...]

Soms vraag ik me af of dergelijke posts (2-3 legendaries in een paar uurtjes etc) trolls zijn of gewoon mensen die op de Lotto moeten gaan spelen ipv Diablo.

Maar goed, Paragon zorgt er wel voor dat je farming niet helemaal voor niets is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Laatst online: 25-09 04:09
Sfinx- schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:32:
[...]

Soms vraag ik me af of dergelijke posts (2-3 legendaries in een paar uurtjes etc) trolls zijn of gewoon mensen die op de Lotto moeten gaan spelen ipv Diablo.

Maar goed, Paragon zorgt er wel voor dat je farming niet helemaal voor niets is :)
Ik kan je verzekeren dat het zeker geen trolling is. Ik heb in een run van 2 uur ooit 3 legend drops gehad, elke drop was minstens 3 mil waard...
Er is volgens mij iets mis met de RNG aangezien velen zeggen ofwel veel legends te droppen in een run ofwel geen ...

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Geen troll, gewoon oprechte verbazing dat opeens dit weekend meerdere bruine items op mijn beeldscherm dropte. En met dat idd de RNG van het spel in twijfel te trekken. Maar goed, het wordt tijd om eens data te gaan verzamelen zodat die randomness in kaart gebracht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:44
Gister mijn 2e set item gevonden, Inna's nogwat (een broek in ieder geval).
Ik ben benieuwd of het nog iets leuks gaat opleveren zodat ik mijn WD wat kan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ik vind het paragorn lvlen ook wel een toegevoegde waarde hebben.
Hoef niet te gaan zoeken naar MF gear (tegen de tijd dat ik goeie items kan kopen waar ook nog eens magic find op zit ben ik 10 lvls paragon verder, en dat levert al 30% op :P) en je wordt er toch elke keer weer wat sterker door. Maar ben het er mee eens dat er TE veel bagger valt op inferno. lvl 52 wapens met 100 dps? lvl 63 wapens met 250 dps? Komop wat moet je ermee... Doe dan iig minimaal lvl 58 en bij wapens bijv. minimaal 500 dps, zodat als je dan geluk hebt met hele hoge CHD/LoH het nog iets kan zijn.
Had laatst een 1-hander met 260 dps, maar wel 98% critdmg, 400+ LoH en socket, maarja met die DPS is het gewoon vendor troep.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Dakreal schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:18:
[...]

Goh als er geen probleem is waarom zegt blizzard zelf dan dat ze naar mogelijkheden zoeken om het beter te balanceren? Waarom patch 1.04 dan, waarbij toch echt duidelijk het een patch betrof die betere balans in quality drops/legendaries zou moeten bewerkstelligen.

Zoals Angeloonie al aangaf, het moet een reward zijn om te spelen en uren erin te stoppen en dat is het op dit moment absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Hoe kan RNG nou niet werken, of hoe kun je het in twijfel trekken? RNG = Random, als er 50 in 1 game droppen en in de andere niets. Dan is dat nog steeds RNG. Ik snap de discussie niet zo :P je hebt 50% kans op drops, het dropt wel, of het dropt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah thanks voor de bevestiging, dus de +X% elemental damage geeft echt een hele goede bonus op je totale DPS.

Wat betreft Euro's omzetten naar Goud, afhankelijk wat je met het goud wil kopen/doen is het wel/niet verstandig. De laatste keer dat ik keek kon je 1 miljoen kopen voor 1.4 euro. Stel je zet 36 euro om naar goud, dan krijg je daar 25.7 Miljoen voor. Een item als Natalya's bloody footprints, koop je op de GAH voor +/- 10 mil. Op de RMAH is de goedkoopste tussen de 17-20 euro. I.e. je kunt dus met goud meer kopen dan met euro's. Een Natalya's reflection daarentegen, kan voordeliger zijn op de RMAH (ze fluctueren tussen de 25-35 euro), terwijl ze op de GAH 25mil-30 mil kosten.
Het ligt er gewoon heel erg aan wat je wil kopen op de RMAH/GAH.

Wat betreft de slechte drops waar veel mensen mee zitten, het is gewoon heel erg random (wss wel vaker gezegd) en niet per se afhankelijk van je MF. Tuurlijk, je vind meer gouden items als je hoge MF hebt, maar mijn ervaring is, dat hoe minder MF ik heb, hoe beter mijn itemdrops zijn tot nu toe. Zo heb ik een maand niks boeiends gevonden en zo heb ik afgelopen weekend 2 goeie legendaries gevonden waarbij 1 1tje gevonden was met slechts 1 NV stack en 18%MF. Kwestie van geluk denk ik maar altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Maar iedereen snapt toch hopelijk wel, dat als alle drops op inferno opeens 'inferno-waardig' worden, dat je drops dan relatief binnen een week *alweer* niets waard zijn? Want iedereen vind ze, iedereen upgrade z'n equipment, dumpt het op de AH, waar het geen fluit meer waard wordt. En dan is je beloning na een week al weer naar de gallemiezen. En wat moet blizzard dan doen? Nog eens alles bumpen, zodat weer iedereen 1 week blij is?

En verder: Random is ook *echt* random. Het snapt geen geschiedenis. Het enige wat zeker is, is dat je over een hele lange tijd waarschijnlijk net zoveel drops krijgt als een ander. Ja, soms lees je een bericht van iemand die er 3 op 2 uur krijgt. Maar als die persoon honderden uren gespeeld heeft, zal het gemiddeld toch niet veel anders zijn dan wat je zelf vindt. En je moet er inderdaad rekening mee houden dat er nogal wat gebluft zal worden over wat men vindt.

[ Voor 37% gewijzigd door brama op 03-09-2012 11:52 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dakreal schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:48:
Hoe kan RNG nou niet werken, of hoe kun je het in twijfel trekken? RNG = Random, als er 50 in 1 game droppen en in de andere niets. Dan is dat nog steeds RNG. Ik snap de discussie niet zo :P je hebt 50% kans op drops, het dropt wel, of het dropt niet.
Als dat je mening is, dan moeten we ook maar alle lvl 1-50 items op inferno laten droppen, want random is lekker toch? :) Hij is nu dus al niet random, er zit al wat sturing aan, het systeem heeft gewoon nog wat tweaks nodig.

Bijv. alleen items met lvl 60 of hoger te laten droppen op inferno. Alleen zo'n wijziging zou al een enorm verschil kunnen maken. Dan doe je verder niets met droprates en gegarandeerde stats. De kans dat je dan crap krijgt is nog steeds gigantisch, maar daarmee haal je de low level zooi er wel uit, die 100% van de tijd crap is (m.u.v. ringen/amulets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Heeft trouwens iemand een idee hoe en vooral waar je dat stuk hout kan vinden om dat pony lvl te maken?
Ik heb al 2 paddo's, dat lsd ding en die cowbell is ook zo gekocht.. maar dat stuk hout... bah. (al op zoek sinds release)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
Leoric's Shinbone bedoel je?

Open haard bij Leoric's manor in Act 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:52:
Heeft trouwens iemand een idee hoe en vooral waar je dat stuk hout kan vinden om dat pony lvl te maken?
Ik heb al 2 paddo's, dat lsd ding en die cowbell is ook zo gekocht.. maar dat stuk hout... bah. (al op zoek sinds release)
Leoric's Manor.

Gewoon dat huis binnenlopen en voor de trap naar de kamer rechtsboven gaan, daar zit een open haard, als die klikbaar is heb je hem.

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 03-09-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middnight
brama schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:51:
[...]

Maar iedereen snapt toch hopelijk wel, dat als alle drops op inferno opeens 'inferno-waardig' worden, dat je drops dan relatief binnen een week *alweer* niets waard zijn? Want iedereen vind ze, iedereen upgrade z'n equipment, dumpt het op de AH, waar het geen fluit meer waard wordt. En dan is je beloning na een week al weer naar de gallemiezen. En wat moet blizzard dan doen? Nog eens alles bumpen, zodat weer iedereen 1 week blij is?

En verder: Random is ook *echt* random. Het snapt geen geschiedenis. Het enige wat zeker is, is dat je over een hele lange tijd waarschijnlijk net zoveel drops krijgt als een ander. Ja, soms lees je een bericht van iemand die er 3 op 2 uur krijgt. Maar als die persoon honderden uren gespeeld heeft, zal het gemiddeld toch niet veel anders zijn dan wat je zelf vindt. En je moet er inderdaad rekening mee houden dat er nogal wat gebluft zal worden over wat men vindt.
Gelukkig toch 1 persoon die wat logisch nadenkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik snap echt geen bal van dat One WIth Everything talent. Moet ik nou van 1 elemental resist alles stacken, of mag dat ook gemixed? Heb alles op fire gestacked en de rest is physical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Dakreal schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:48:
Heb toch niet gezegd dat RNG niet werkt? Zeg alleen dat het niet gebalanceerd is.
Voorbeeld: Als je 50% kans hebt dan kan je nog 10000000000000 uren in het spel steken en 0 bruikbare drops krijgen. Betekend dus in dat geval niet echt rewarding om te spelen. Je zou ook kunnen zeggen hoe meer je speelt hoe groter de kans zou moeten bestaan om een bruikbare drop te krijgen wat dus op dit moment dus niet is.

RNG (Farmen) is niks mis mee, maar de balans van bruikbare drops is ver te zoeken. Zoals eerder aangegeven het zou beter zijn om de variabelen op items meer in pas te laten lopen op de moeilijkheidsgraad van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft zit het probleem in items meer in de vaste affixes die je moet rollen om een nuttig item te krijgen. Zeker met wapens is dit het geval, maar ook met armor. Omdat er zoveel affixes zijn die bijna niets toevoegen aan een item, is de kans op de juiste zeer klein. Krijg je geen combinatie van x+y+z? Vendor.
Dat is voor mij in ieder geval de reden waarom ik hele inventories van 60+ items naar de vendor breng. Daarbij, hoe beter je gear, hoe hoger de lat.

Legendaries zijn een stap in de goede richting, al vind ik ook hier de variatie vaak nog onzinnig. Een lvl 62 mojo legendary die een damage range kan rollen van 23-63, maar ook 100-400? Dat mag best wat strakker m.i.
Of de kans op deze legendaries moet veel groter zijn, zodat de zoektocht naar een betere versie interessant is (zie D2).

Was daarom ook positief verrast dat Blizzard zelf heeft aangegeven dat het gevoel van reward ook na 1.04 nog niet voldoende is. Het spel ontwikkelt zich in een richting die mij aantrekt, dus ik vind het prima. Maar ik kan me voorstellen dat anderen hier anders over denken natuurlijk.
Hier sluit ik me overigens helemaal bij aan. Daarom ben ik ook blij dat Blizzard enigzins terughoudend is geweest. Overigens begrijp ik het tegenargument voor mensen die zonder AH willen spelen, maar dat is nu eenmaal de richting die D3 op is gegaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcManiaxx schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:53:
Ik snap echt geen bal van dat One WIth Everything talent. Moet ik nou van 1 elemental resist alles stacken, of mag dat ook gemixed? Heb alles op fire gestacked en de rest is physical.
Je moet + all res hebben , en 1 na keuze, bijv fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is er niet aan te snappen? Je resist all (dus je resistances per element) wordt evenhoog als je hoogste single resist.

Dus: all resist + 1 single resist stacken. Bijv. 300 resist all en 300 physical resistance = 600 resist all.

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 03-09-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze skill zorgt ervoor dat al je Elemenal resistances gelijk zijn aan de hoogste elemental resistance.
Bijv.
Je hoogste elemental resistance = 600
Dan zullen alle elemental resistance (fire, poison, phys, ...) verhoogt worden naar die 600.

Wat je dus moet doen is alles stacken op 1 soort elemental resistance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mistymo schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:54:
[...]

Heb toch niet gezegd dat RNG niet werkt? Zeg alleen dat het niet gebalanceerd is.
Voorbeeld: Als je 50% kans hebt dan kan je nog 10000000000000 uren in het spel steken en 0 bruikbare drops krijgen. Betekend dus in dat geval niet echt rewarding om te spelen. Je zou ook kunnen zeggen hoe meer je speelt hoe groter de kans zou moeten bestaan om een bruikbare drop te krijgen wat dus op dit moment dus niet is.

RNG (Farmen) is niks mis mee, maar de balans van bruikbare drops is ver te zoeken. Zoals eerder aangegeven het zou beter zijn om de variabelen op items meer in pas te laten lopen op de moeilijkheidsgraad van het spel.
Het aantal uren dat je het spel speelt zegt toch niks over de kans dat je een item vind ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:56:
[...]

Het aantal uren dat je het spel speelt zegt toch niks over de kans dat je een item vind ?
Hij geeft alleen aan dat je beloond moet worden als je er tijd in steekt. Zodat je niet 100000000 uur speelt zonder dat je bruikbare items krijgt.

Nu is 100000000 uur natuurlijk overdreven, maar bijv. 40 uur spelen zonder een upgrade of écht waardevol item (dus niet een 500K dingetje) slaat nergens op.

[ Voor 28% gewijzigd door Angeloonie op 03-09-2012 11:58 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 241 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

JapyDooge heeft een TS server opengesteld, gebruik aub je battletag: 141.138.137.131

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Voor alle vragen over item prijzen en het ruilen ervan kun je terecht in [PC] Diablo 3 Trading topic
Alles over beveiliging van je Battlenet/Diablo 3 account kan in [PC] Diablo 3 - Battlenet Beveiliging

Discussies over welles/nietes van het verkopen van ingame gold tegen harde euro's of het daadwerkelijk willen aanbieden hier op tweakers is NIET de bedoeling.

Als iemand een geschikte kandidaat weet of zichzelf als vrijwilliger wilt opgeven voor danwel het onderhouden van de TS danwel het overnemen ervan kan mij een DM sturen.