Dakreal schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:50:
Vroeger ruilde ik met diablo2, en nu gebruik de AH. Das gewoon een functie ingame, niet iets waardoor je zou ' cheaten '. Gebruik van de AH maakt het ook niet makkelijker, het kost nog steeds tijd om goeie gear te fixen van de ah.
Ik vind wel dat er veel veranderd is. In d2 kon je hele setjes klaarleggen voor je nieuwe char. Man man, op level 26kon je los met je amazon, want dan kon je Skystrike boog gebruiken, met 1-250 lightning dmg! Het maakte ECHT uit wat voor items je had. Zooitje tir-runes equippen, en losgaan met multishot in die 8-player games, bloodruns of hoe 't dan ook heette. En eerder nog, kon je je Sigons belt, boots + gloves aan!^EINDELIJK 10% lifesteal, hoop str + vit, 30% faster run, en een flink zooitje MF, en goeie armor. En op level watdanook, je shaftstop. Of je Herald of Zakarum. En een amazon dan, voor en na Titans revenge? Oei.
Nu zit je telkens in het AH te kijken hoe duur de volgende rare is, en hoeveel str + vit daar dan op zit.
Mijn lvl99 hardcore paladin had een 197% defense ethereal Zakarum met een Zod erin. Man, dat wisten al mijn vrienden ;-) Mijn SC barb had als een vd eersten een BOTD warpike (397% ik had zo'n teringmazzel). 'Is that a BOTD warpike?' 'can i see your weap plz'? 'whats maxdmg?? '1279 =]' ww00t', dat was bruut hoor.
Grootste nadeel van het AH vind ik; je ziet of spreekt niemand meer. Geen trade-games, geen trade-channels, geen afdingen, geen contacten maken, geen ruilhandel, niet ff mephisto beuken als je toch in die game bent: je zit gewoon in je eentje een database door te scrollen (elke keer op mainstat+vitality en later res-all of lifeonhit), naar generieke items. Je betaalt met gold en dan equip je het ding en dan wordt je 6% sterker. Of: als je een -14level requirement wapen hebt liggen (dat is echt leuk!) even tien keer zo sterk ;-)
D2: elk wapen had een unique range. Een war scythe zat op -20 attack speed, met range 4. Een Warpike zat op +20 attackspeed (langzamer dus), met range 6. Elk wapentype kon een maximaal aantal sockets hebben. Je kon kiezen uit 50+ soorten runes ipv str/vit/dex/int. Och, en dan heb ik het nog niet eens over je stats, en je skillpunten die je moest verdelen.
Eigenlijk is d3 best wel een saai kutspel. Ze zouden de stat allocation terug moeten brengen, en daarnaast skillpoints moeten geven zodat je je RUNES kan 'levellen'. Stel je voor, Cleave gebruiken met 10 punten in de dmg rune, 1 puntje in de andere rune, en 5 punten in de increased dmg rune. Dat lijkt me HEEL vet. Maar toch niet kunnen stoppen met spelen