Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 11:52
ChojinZ schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:13:
[...]

In princiepe is er niets mis met VorpX. Maar sommige games zijn gewoon lastig te porten voor VR dus de werking van VorpX kan nogal varieren. Soms werkt het super, soms voor geen meter.

Per game kan je een VR profiel aanmaken en deze word vervolgens geladen als je de game start. Ook zijn er al heel veel standaard profielen aanwezig die je kan gebruiken. Zo is Fallout 4 allang speelbaar (alhoewel... sort of 'speelbaar')
Tweaken verschilt dus per game. In sommige gevallen hoef je dus helemaal niet te tweaken.

Misschien is het verstandig om niet naar VorpX te kijken maar te kijken naar welk spel je wilt spelen in VorpX en of dat een beetje lekker loopt.
Ja, precies. Ik hoor dat vooral Skyrim best imposant is. Dus dat zou ik zelf wel eens willen ervaren.
En GTA5 ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Maar of die nieuwsgierigheid nou €35,- waard is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
ChojinZ schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:13:
[...]
Dus overtuigd door VR? Mooi, dan mag jij je vanaf nu ook irriteren aan al die mensen die roepen dat dit een hype is, netzoals 3D tv..... :+
Ik ben helemaal om :) Nu VR betaalbaar wordt kan het wel eens heel snel gaan. Het is niet te vergelijken met gamen op een plat scherm en als de resolutie van de bril de komende jaren verbetert kan het niet anders dan dat VR een succes gaat worden. Als dat het al niet is.. ik belde met Cooblue en daar waren de Rift+Touch bundles momenteel niet aan te slepen volgens de klantenservice medewerker.

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:45
Mijn ervaring met vorpx is dat het geweldig werkt als je games als 3d laat renderen op een groot scherm.

Vaak al genoeg om meer het spel ingezogen te worden. Alleen loop je daar wel tegen de lagere resolutie aan(tov mijn 4k scherm dat ik heb staan, een echt eerlijke vergelijking is het ook niet. :P )

De andere manier waar je vr forceert op een spel is heel wisselend en hangt vaak af van het spel en jezelf of je het kan spelen op die manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Echt mainstream is het nog wat duur voor, maar met de microsoft zooi die volgend jaar uitkomt zou het dan plots wel eens snel kunnen gaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
boe2 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:37:
Echt mainstream is het nog wat duur voor, maar met de microsoft zooi die volgend jaar uitkomt zou het dan plots wel eens snel kunnen gaan.
Ik ben juist erg bang voor die microsoft zooi.
De specs staan me nu niet als geweldig voor ogen. Resolutie is gelijk aan Rift en vive. fov ook.
Maar het is allemaal inside out tracking. En of die implementatie nu goed is...

De laatste paar jaar heeft alles wat MS uitbrengt een aantal patches nodig voordat het enigzins acceptabel werkt. Als we die lijn gaan doortrekken kan het nog wel eens wat minder leuk uitpakken. En als je dan ook de prijs nog in je achterhoofd houdt.

Tevens ben ik ook bang voor HTC, zo te zien kunnen ze niet echt omlaag met de prijs van de Vive, en de Vive 2 zal ook nog wel op zich laten wachten.

Ik ben benieuwd in iedergeval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen. Lone Echo alweer uitgespeeld. Ga 'm zeker nog een keer spelen! Maar nu moet ik weer op zoek naar wat anders... mss maar weer eens wat gratis spul uitproberen, ook om ff te kijken hoe alles nu werkt nu ik meer ruimte om me heen heb. Maar ik betwijfel of er iets kan tippen aan Lone Echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Herkenbaar @J van E Net Robo Recall uitgespeeld. Maar ik denk dat Lone Echo me ook wel zal bevallen. Alleen best een hoge prijs...Steam mag wel vaker een goede sale doen in de trant van 40-50% korting ;)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Felyrion schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:32:
[...]

Je kunt het éénmalig instellen. Nu heb ik twee SSD schijven met elk nog zo'n 60 GB vrij. Die wil ik beiden kunnen gebruiken voor games/apps. Succes daarmee, dat gaat dus gewoon niet. 8)7
Je kunt na installeren bepaalde mappen verplaatsen naar de andere schijf. Maak vervolgens een symolic link aan het werkt perfect.

Dus bijvoorbeeld je download/installeert penrose.
Dan verplaats je de map naar bijvoorbeeld je D:\ schijf en vervolgens doe je in een command prompt:
mklink /J "C:\Program Files (x86)\Oculus\Software\penrose-the-rose-and-i" "D:\Oculus\penrose-the-rose-and-i"

Oculus weet niet beter dan dat het op C:\ staat maar de ruimte wordt niet ingenomen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
PassieWassie schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:31:
Gisteren ook mijn Rift binnen gekregen. Zoals de mensen hier boven had ik ook wat moeite met het terugvinden van de gratis games. Ik heb kort de demo/tutorial gespeeld met het robotje in het ruimteschip. Erg indrukwekkend, vooral het gevoel dat je digitaal echte handen lijkt te hebben is bizar. Het reageert allemaal zo natuurlijk!

Wel vind ik het jammer dat je niet eenvoudig video kunt afspelen naar de Oculus. Wilde een 3d film inladen, maar dit werkt niet echt top. Of het schalen gaat niet goed of je moet helemaal via je Oculus navigeren in je mappen, wat ook niet handig is.
Werkt perfect met (gratis) BigScreen. Sinds kort heeft die ook een mega cinema :)
rippedchicken schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:25:
Ik krijg zo mijn oculus binnen, wat zijn jullie persoonlijke favoriete ervaringen op de oculus? games,videos etc
Ik vind Onward en Eleven Table Tennis erg leuk.

[ Voor 15% gewijzigd door PuckStar op 09-08-2017 20:51 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
Torched schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:56:
[...]

Tevens ben ik ook bang voor HTC, zo te zien kunnen ze niet echt omlaag met de prijs van de Vive, en de Vive 2 zal ook nog wel op zich laten wachten.
Ik vraag me af of HTC uberhaubt wel in prijs wil dalen.

Voor de launch van beide HMD's waren de verwachtingen dat de Oculus Rift het verkoop succes zouden worden en dat de Vive qua aantallen slechts in de schaduw van de OR kon bestaan. OR was al jaren bezig en had ook wat naamsbekendheid terwijl de Vive een 'ineens' kwam opdagen.

Wat blijkt: Vive is bijna 2 keer zoveel verkocht. Onverwacht dus een succes terwijl juist de verkoop aantallen van de OR tegenvielen. Ik vermoed dat HTC helemaal geen prijsdaling nodig heeft.
PuckStar schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:50:
[...]

Eleven Table Tennis erg leuk.
Zo simpel maar toch zo geweldig. Misschien wel de beste simulator die er is qua gameplay.

[ Voor 13% gewijzigd door ChojinZ op 09-08-2017 22:02 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
ChojinZ schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:01:
[...]

Ik vraag me af of HTC uberhaubt wel in prijs wil dalen.

Voor de launch van beide HMD's waren de verwachtingen dat de Oculus Rift het verkoop succes zouden worden en dat de Vive qua aantallen slechts in de schaduw van de OR kon bestaan. OR was al jaren bezig en had ook wat naamsbekendheid terwijl de Vive een 'ineens' kwam opdagen.

Wat blijkt: Vive is bijna 2 keer zoveel verkocht. Onverwacht dus een succes terwijl juist de verkoop aantallen van de OR tegenvielen. Ik vermoed dat HTC helemaal geen prijsdaling nodig heeft.
Ik verwacht nu ook niet, maar sinds de oculus prijs verlaging had ik wel verwacht dat HTC iets zou volgen.
Maar, in het achterhoofd houdend dat

- Het gaat niet zo heel goed met HTC
- Valve gaat samenwerken met LG
- De goedkopere MS headsets met dezelfde specs.

HTC kan niet de vive op de prijs houden die het nu heeft.
Het lijkt mij dat ze nu nog teveel aan de huidige prijs vastklampen.
Afhankelijk van wat er gaat gebeuren met Vive 2 waar ze bijster stil over zijn.
Ik zie HTC ook niet als bedrijf dat erg innovatief bezig is. Valve wel, ondanks HTC die de hardware maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Torched schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:59:
[...]

Ik verwacht nu ook niet, maar sinds de oculus prijs verlaging had ik wel verwacht dat HTC iets zou volgen.
Maar, in het achterhoofd houdend dat

- Het gaat niet zo heel goed met HTC
- Valve gaat samenwerken met LG
- De goedkopere MS headsets met dezelfde specs.

HTC kan niet de vive op de prijs houden die het nu heeft.
Het lijkt mij dat ze nu nog teveel aan de huidige prijs vastklampen.
Afhankelijk van wat er gaat gebeuren met Vive 2 waar ze bijster stil over zijn.
Zijn opzich wel valide punten. En wellicht dat de prijsdaling nog komt. Nu is het in iedergeval geen concurrentie voor de OR. Je moet wel hele sterke redenen hebben om nu nog voor de Vive te gaan. :+
Torched schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:59:
[...]

Ik zie HTC ook niet als bedrijf dat erg innovatief bezig is. Valve wel, ondanks HTC die de hardware maakt.
Volgens mij ontwikkeld HTC juist veel meer aan de huidige bril dan Oculus. De Vive bril zelf kent verschillende iteratie's waarin minimale verbeteringen worden aangebracht (zo is de bril al een stuk lichter geworden). Daarnaast zijn er al best veel accessoires te krijgen of in ontwikkeling. Naar mijn idee loopt juist Oculus hierin achter.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:26
De 'projections' videos op het Tested kanaal op YouTube zijn wel interessant voor jullie denk ik. De laatste video gaat over Lone Echo en covers voor de Rift. Ze noemen daar Lone Echo ook 'the first big killer app' voor VR.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Verwijderd

Largamelion schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 07:46:
De 'projections' videos op het Tested kanaal op YouTube zijn wel interessant voor jullie denk ik. De laatste video gaat over Lone Echo en covers voor de Rift. Ze noemen daar Lone Echo ook 'the first big killer app' voor VR.
Goede review, ben het er helemaal mee eens. Ik heb nu echt alweer zin het hele spel opnieuw te spelen!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:55:
[...]

Thx om Aerofly te noemen, doet me weer zin krijgen m'n Rift weer op te zetten. Echter ben ik geen die-hard gamer (meer) en heb ik gewoonweg de tijd en het geduld niet meer om een echte flight "sim" te spelen. In jeugdiger jaren speelde ik wel vaak MS Flight Simulator, maar was nooit heel uitgebreid met navigatie & radio bezig. Ik wil "gewoon vliegen".

Iemand die suggesties heeft (met goede Rift support, goede graphics en graag ook heli's)? Aerofly lijkt me redelijk hardcore sim, niet? (maar lijkt wel de meest seamless VR ondersteuning te bieden)

EDIT: misschien iets met reddingsacties ofzo, zou ook wel leuk zijn. Heli rescue missions, wildfires bestrijden, ... :9 (Vereist wel heel gedetailleerde ground textures en bij de meeste flight sims die ik tot nu toe geprobeerd heb, zijn die allemaal nogal fugly up close...)
EDIT 2: crop dusting, etc, ... :9
Je kan het gratis spel Red Bull Air Race proberen, werkt prima in VR. Is volgens mij niet heel hardcore (als in geen moeilijke opstartprocedures), maar geen grote jumbo jets alleen kleine (stunt) vliegtuigjes.
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:27:
[...]

Haha, ja, ik vroeg me ook al af of die optie er nou echt altijd al geweest is of niet. Kan ik me haast niet voorstellen want ik loop eigenlijk altijd ALLE opties langs van dingen die ik installeer. Hoe dan ook: ik ben blij dat die optie er is én dat ik 'm ontdekt heb. ;)
Ik had er altijd last van op m'n dk2, kwam die optie toevallig tegen bij het instellen van m'n CV1. Vraag me nu idd ook af of dat iets recent is.

Verder ben ik erg verrast hoe goed roomscale werkt met maar twee sensors. Heb een speelruimte van 2,5 x 2m waar ik echt bijna overal goed tracking heb (alleen niet als ik de touch controllers vlak tegen m'n lichaam houd aan de niet sensor kant). Word nu eigenlijk vooral beperkt door de rift kabel (en geen zin om de hele woonkamer te verbouwen). Misschien hoef ik die derde sensor toch niet te kopen.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 11:25

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Frenzy_LS schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 04:09:
[...]

Thanks for the tip, rete irritant idd. Het is ook niet eens intuatief. Als vrienden/kennissen de rift opzetten weten ze vaak niet wat ze moeten doen. "Ja het is grijs, en nu ?"

Dit moet wel in de laatste update als feature toegevoegd zijn. (anders ga ik ook aan mezelf twijfelen :D)
Ik heb dat nooit gezien en ik zit op de laatste software-update :? Maar je kunt ergens in de settings wel de gezondheidswaarschuwingen uitzetten, moet je een video kijken en daarna voorwaarden accepteren e.d. en dan ben je van alle gezeik af, ik neem aan ook van de dingen die jij bedoelt.

In Oculus Home: ga naar Settings, General en dan onderaan "Rift and Touch Safety".

Pfff anders lees ik effe terug en zie ik dat dat dus al gezegd was 8)7 Sorry :'(

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-08-2017 17:10 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:07:
[...]

Ik heb dat nooit gezien en ik zit op de laatste software-update :? Maar je kunt ergens in de settings wel de gezondheidswaarschuwingen uitzetten, moet je een video kijken en daarna voorwaarden accepteren e.d. en dan ben je van alle gezeik af, ik neem aan ook van de dingen die jij bedoelt.

In Oculus Home: ga naar Settings, General en dan onderaan "Rift and Touch Safety".

Pfff anders lees ik effe terug en zie ik dat dat dus al gezegd was 8)7 Sorry :'(
+1 voor de moeite :+

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dank je! _O- +1 voor de positieve instelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Gisteravond Dead & Buried geprobeerd. Meteen ook wat meubels verschoven om wat meer ruimte te creeren, want mijn 1.5 op 1.5 meter ruimte bleek niet voldoende om te schuilen op alle plaatsen.

Maar dat was best een leuke ervaring: Een eenvoudige shooter waar je volop interactie hebt met andere spelers. Eerst wat horde mode gedaan omdat dat het leukste leek, daarna 2 uur verspeeld in duel mode, puur omdat het zo chill is met wat andere positief ingestelde spelers :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Als ik een spel in VR speel (bijv Elite), zie ik stiekem ook een beeld op de monitor. Ik vroeg mij af in hoeverre deze "meekijkfunctie" performance kost.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij nul komma nul. Je gebruikt voor VR een andere uitgang dan je monitor voor hetzelfde beeld. Lijkt mij. Je GPU berekend niets extra. Als het performance zou kosten, zou er vast een optie zijn om dat uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:12
boe2 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:43:
Gisteravond Dead & Buried geprobeerd. Meteen ook wat meubels verschoven om wat meer ruimte te creeren, want mijn 1.5 op 1.5 meter ruimte bleek niet voldoende om te schuilen op alle plaatsen.

Maar dat was best een leuke ervaring: Een eenvoudige shooter waar je volop interactie hebt met andere spelers. Eerst wat horde mode gedaan omdat dat het leukste leek, daarna 2 uur verspeeld in duel mode, puur omdat het zo chill is met wat andere positief ingestelde spelers :)
Tot nu toe enkel een keer een mexican stand off kunnen doen. Was erg leuk! Voor de andere modi duurde het wel erg lang voordat ik een game gevonden kreeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Laatst online: 04-10 14:43
Ik ben er ff klaar mee geloof ik... na enorm veel gedoe eindelijk de boel gecentreerd te hebben wil mijn racestuur/pedalen niet meer mee werken. Ik vermoed dat het de USB 2.0 hub is. Hieraan zitten de 2 sensoren en mijn stuur.

Goed. Ik zoek een goede USB 3.0 hub bij voorkeur met voeding. Iemand een geverifieerde tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordanfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 07:09
Heb zelf de t-plink uh700 USB 3.0 hub. Deze is met voeding.
Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 22:11
Yonix schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:00:
Ook ik heb niet genoeg beschikbare usb-aansluitingen (usb 3.0) op mijn moederbord om al mijn apparatuur + de Rift & Sensoren op aan te sluiten, dus heb ik vanmiddag deze hub besteld van TP-Link: klik.

De Rift zal ik direct op het moederbord aansluiten, maar alle andere apparaten (Thrustmaster Force Feedback TMX Pro, usb-hub monitor, Wireless Dongle etc.) zullen op de hub aangesloten worden. Mochten jullie nieuwsgierig zijn of de hub iets is, dan wil ik de Rift ook best aansluiten op de hub. d:)b
Ik ben nieuwsgierig of het werkt als je de Oculus Rift + sensoren (liefst 2 of meer) en eventueel ook de Xbox controller allemaal aansluit via de USB3 hub.

Mijn roomscale setup kan alleen in de kamer naast mijn computerkamertje worden opgezet en ik zit daarvoor te kijken voor een oplossing waarbij in de grote kamer een USB3 hub komt te liggen waarvandaan een USB3 kabel (ongeveer 80cm) door de muur naar de PC zal moeten lopen.
Naast de USB3 kabel moet dan ook een HDMI verlengkabel door de muur van de grote kamer naar de PC moeten gaan lopen.

Op die manier zou ik mijn Oculus Rift HMD + 2 sensoren en eventueel de Xbox controller moeten kunnen aansluiten in de grote kamer om zo ook roomscale applicaties te kunnen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
jordanfreak schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:47:
Heb zelf de t-plink uh700 USB 3.0 hub. Deze is met voeding.
Werkt perfect
Heb je daar de complete Rift + sensoren + eventueel Xbox controller op aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Laatst online: 04-10 14:43
Situatie is gelijkend, rift op mainboard op het moment. Sensoren, Xbox en TMX/t3pa pro zitten nu op hub.
Ik vond de reviews van de TP Link wat wisselend. Kennelijk is er een oudere versie die klote was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zo, Lone Echo uitgespeeld. Solide gameplay, maar uiteindelijk toch nog een vrij kort spel. Ook eens de Portal VR game op steam gespeeld, maar op een klein halfuurtje was die uitgespeeld, niet echt de moeite.

Vervolgens Accounting geinstalleerd en tot de vaststelling gekomen dat mijn huidige opstelling totaal niet groot genoeg is :/. Is er een manier om rond te teleporteren in dat spel? Anders zal ik volgend weekend nog eens met meubels moeten schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:44

Felyrion

goodgoan!

Ik blijf problemen houden met USB 3.0 en de rift. Als de pc aan staat en ik sluit alles aan (via een powered USB 3.0 hubje) dan gaat het voor die sessie goed. Als ik vervolgens de PC uitzet of in stanby heb ik ongeveer 50% kans dat de pc niet meer aan wil totdat ik de rift (of de hub) uit de pc trek.
Daarnaast regelmatig issues als ik ook nog eens de XBOX controller aansluit. Regelmatig schiet één sensor dan in error of weigert de XBOX controller dienst.

Ook een PCI express kaartje hielp niet echt... zelfde verhaal een beetje, in eerste instantie werkt alles prima, maar na een uurtje in Lone Echo bevroor de PC compleet en wou daarna niet meer aan. Moest het PCI kaartje er weer uit halen om weer te kunnen booten.

Nu vermoed ik dat de oorzaak wat dieper zit dan de hubjes of kaartjes, en wellicht een beperking is op de pci express lanes of iets dergelijks, of eventueel een tekort schietende voeding, maar wel zwaar irritant dat het zo onvoorspelbaar is. Gisteren weer een half uur zitten knoeien om een game mét xbox controller actief te kunnen starten zonder problemen.

Gisteren voor het eerst ook eens getest met de sensors op USB2 aangesloten, dat leverde geen issues op. Gaat dat nog ten koste van bepaalde performance?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 20:02

Dizzy

Where am I?

Felyrion schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:50:
Ik blijf problemen houden met USB 3.0 en de rift. Als de pc aan staat en ik sluit alles aan (via een powered USB 3.0 hubje) dan gaat het voor die sessie goed..
-knip-
Gisteren voor het eerst ook eens getest met de sensors op USB2 aangesloten, dat leverde geen issues op. Gaat dat nog ten koste van bepaalde performance?
Oculus zelf beveelt 2 sensors aan op usb3, en 1 op usb2
zelf destijds 1 sensor usb3, en 2 op usb2, ging prima.

Wel moederbord tussentijds aangepast dat ik meer usb poorten heb, nu is bij mij alles via usb3.

Check eventueel ook dit artikel over hoe usb werkt met oculus: https://www.oculus.com/bl...lancing-bandwidth-on-usb/

Korte samenvatting artikel:
Keep these pointers in mind when connecting sensors to your PC:

PCs have varying numbers of host controllers, which share bandwidth across multiple USB ports.
The max bandwidth of devices connected to a single host controller is usually about 400MB/s in USB 3.0 mode and 36MB/s in USB 2.0 mode.
These bandwidth numbers are generally independent between USB standards, so using USB 3.0 bandwidth doesn’t reduce available USB 2.0 bandwidth on the same host controller.
We recommend connecting a maximum of two sensors to a given host controller in either mode. Our current recommendation for the best experience is a max of two USB 3.0 and one USB 2.0 for a total of three sensors.
Plugging a USB hub into your computer doesn’t increase the amount of available bandwidth on a given host controller, so we don’t recommend using hubs to connect sensors to your PC.

We hope this helps manage your USB bandwidth for your own Oculus roomscale set up.

[ Voor 38% gewijzigd door Dizzy op 16-08-2017 17:10 ]

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb 2 sensors, 1 in USB3 en 1 in USB2 en dat werkt bij mij probleemloos.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:12
Ikzelf zit hier met het 'probleem' dat, om één of andere reden, mijn twee sensoren - die elk aangesloten zitten op een USB 3.0-poort - denken dat ze op een USB 2.0-poort zitten. Alleen de Rift zelf zit, volgens Oculus Home, aangesloten op een USB 3.0-poort. Het gebruiken van een hub met eigen PSU (TP-link UH700) mocht niet helpen helaas.

Het zit het functioneren van de Rift niet in de weg gelukkig, maar vreemd is het wel natuurlijk. Ik heb het vermoeden dat het ligt aan de drivers voor de usb-hub(s). Mijn moederbord (ASUS Ranger VII) is van 2014 en op de website van ASUS zijn voor dit type moederbord geen recente drivers te vinden voor Windows 10. Via-via heb ik op het internet drivers gevonden die compatible zijn met mijn hardware, nieuwste drivers gesigned door een modder, maar die lossen het probleem slechts tijdelijk op of zorgen zelfs voor een BSOD.

Ik vraag mij dus af of het toevoegen van een derde sensor - iets wat ik wel van plan ben - misschien problemen gaat veroorzaken, maar goed daar kom ik dan maar op één manier achter. Tot die tijd kan ik gelukkig wel genieten van mijn Oculus. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Yonix op 17-08-2017 10:59 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:21
Ik heb sinds de cv1 een error in de device manager dat een usb driver "may not be working properly", maar m'n apparaten doen het allemaal dus ik laat het maar zo denk ik.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:02
SnoeiKoei schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:30:
Ik heb 2 sensors, 1 in USB3 en 1 in USB2 en dat werkt bij mij probleemloos.
Ik vind het toch wat vreemd dat zo veel mensen problemen hebben met USB.
Mijn hele setup voldoet op diverse vlakken niet aan de minimum vereisten, en hier werkt het nagenoeg probleemloos. Krijg wel in het hoofdmenu steeds in beeld dat mijn systeem niet aan de eisen voldoet.

Setup: Intel i7-920 op een intel smackover moederbord (DX58SO), 16 GB ram en een radeon 280x.
Dat moederbord heeft geen USB 3.0, dus nu zitten headset, 2 sensors, xbox ontvanger, keyboard, muis en bluetooth ontvanger allemaal verbonden met USB2.0. Qua CPU, USB en videokaart zit ik dus onder minimum specs.

Twee dingen starten uberhaupt niet van de +- 20 die ik geprobeerd heb (white house tour en national parks tour doen het hie rniet), maar wat wel start, werkt prima. Ook de grafisch wat zwaardere dingen zoals robo recall en echo arena.

Heb het met een andere pc nog even geprobeerd van een collega om te kijken wat het voor verschil maakt, en of ik dus ook aan een nieuwe setup moet (die wel dik boven de recommended specs zit) maar dat leek allemaal maar net iets vloeiender te gaan maar w.m.b. geen noemenswaardig verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:14
Eergisteren Onward gekocht, hoe je met 5vs5 tegen elkaar speelt is erg vet!
Handmatig herladen, kruipen over de grond, je team beschermen met een riot shield, de VIP door de map heen loodsen (gamemode).

Vooral de Voice-chat is zeer fijn en de medespelers zijn zeer behulpzaam/leuk! :)

Ik moet zeggen dat "2D" games opeens wat minder intensief/spannend zijn :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 10:41
dylan111111 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:05:
Eergisteren Onward gekocht, hoe je met 5vs5 tegen elkaar speelt is erg vet!
Handmatig herladen, kruipen over de grond, je team beschermen met een riot shield, de VIP door de map heen loodsen (gamemode).

Vooral de Voice-chat is zeer fijn en de medespelers zijn zeer behulpzaam/leuk! :)

Ik moet zeggen dat "2D" games opeens wat minder intensief/spannend zijn :>
Helaas word ik misselijk van dat spel :/ . Omdat je Loopt/schuift en niet kunt teleporteren.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:14
Cyw00d schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:10:
[...]

Helaas word ik misselijk van dat spel :/ . Omdat je Loopt/schuift en niet kunt teleporteren.
Aha dat is balen! :(:)
Na 5uur achter elkaar spelen krijg ik alleen lichte hoofdpijn van de druk op mijn voorhoofd, ik gebruik een 6mm Foam Replacement, wellicht nog even experimenteren met het afstellen van de hoofdband en strakheid van het klittenband aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 17:24
Ook HTC is overstag gegaan, ook de Vive is nu een flink stuk goedkoper: https://blog.vive.com/us/...ive-announces-price-drop/

Voor Europa ziet het er minder rooskleurig uit. €699. Hoewel ik de tracking op de Vive fijner vindt, is dat die paar honderd euro niet waard.

[ Voor 34% gewijzigd door SacreBleu op 21-08-2017 09:46 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:44

Felyrion

goodgoan!

SacreBleu schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:44:
Ook HTC is overstag gegaan, ook de Vive is nu een flink stuk goedkoper: https://blog.vive.com/us/...ive-announces-price-drop/

Voor Europa ziet het er minder rooskleurig uit. €699. Hoewel ik de tracking op de Vive fijner vindt, is dat die paar honderd euro niet waard.
Dat is natuurlijk altijd goed nieuws, ook voor de Rift. Een grotere markt zorgt ervoor dat ontwikkeling van VR content weer een stapje interessanter wordt voor ontwikkelaars :)

Ik heb trouwens sinds de laatste update van Lone Echo erg last van stotterende beelden af en toe.. Is dat bij jullie ook zo? Sommige stukken zijn nauwelijks speelbaar voor me terwijl ik vorige week eigenlijk nergens last van had.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SacreBleu schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:44:

Tracking van de vive lijkt me inderdaad fijn, maar voor mij wordt dat al gecompenseerd met de touch controllers die bij de rift weer fijner zijn. Als de prijs gelijk zou zijn zou ik waarschijnlijk voor de vive gegaan zijn puur omdat ik HTC/Valve een stuk sympathieker vind dan Facebook, maar het prijsverschil blijft significant.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Toch maar eens Rec Room geinstalleerd. Nooit gedacht dat ik de leukste co-op FPS ervaring hierin zou terugvinden!

Alleen iets te enthousiast zitten wegduiken, guardian grid genegeerd en printer van anderhalve meter hoog naar beneden laten storten. Oeps!
Gevloek van mijn kant, luidop gelach van teamgenoten en toch maar spel afgesloten om de boel op te ruimen. Printer werkt gelukkig nog :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Finraziel schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:39:
[...]

Tracking van de vive lijkt me inderdaad fijn, maar voor mij wordt dat al gecompenseerd met de touch controllers die bij de rift weer fijner zijn. Als de prijs gelijk zou zijn zou ik waarschijnlijk voor de vive gegaan zijn puur omdat ik HTC/Valve een stuk sympathieker vind dan Facebook, maar het prijsverschil blijft significant.
Vind je?

Het is bij mij vooral de content die bepaald of ik de Vive of OR controller fijn vind. Zo is poolen en tafeltennis een stuk prettiger met de Vive controller dan met de Touch omdat de Vive controller meer overeenkomt met datgene wat je in de virtuele wereld in handen hebt. Het bewegen van je eigen handen ziet er leuk uit maar voelt ook vaak wat gimmicky aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:34
Ik ben er ook over aan het nadenken om een Rift aan te schaffen, het enigste waar ik tegen aanloop is mijn videokaart, een GTX 760.

Rest van het systeem ziet er als volgt uit;
I5-6400 en 16 GB geheugen.

Is dit een major bottleneck of? :x

[ Voor 9% gewijzigd door DeadKnight op 22-08-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Felyrion schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:29:
[...]
Ik heb trouwens sinds de laatste update van Lone Echo erg last van stotterende beelden af en toe.. Is dat bij jullie ook zo? Sommige stukken zijn nauwelijks speelbaar voor me terwijl ik vorige week eigenlijk nergens last van had.
Yup en ook geregeld een crash....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeadKnight schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:56:
Ik ben er ook over aan het nadenken om een Rift aan te schaffen, het enigste waar ik tegen aanloop is mijn videokaart, een GTX 760.

Ik heb een 770 met een i5 2500K en ook 16 GB, dat gaat op zich al heel aardig maar ik loop wel al geregeld tegen beperkingen aan van de videokaart. Met een 760 zou dat nog meer zijn. Het is waarschijnlijk wel genoeg om een beetje aan VR te snuffelen maar waarschijnlijk wil je wel vlot upgraden. Dat wil ik ook maar het is nogal een rot tijd om een videokaart te kopen...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21
DeadKnight schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:56:

Cpu is helemaal prima. Je videokaart zou ik updaten. Kost tegenwoordig niet zo heel veel meer om een VR ready gfxcard te kopen.

https://www.reddit.com/r/...culus_rift_cv1_on_gtx760/

[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 22-08-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelexx
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-10-2023
Vandaag is de oculus binnen gekomen. Wow! Echt heel erg gaaf! Ik had heel erg veel gelezen over hoe emmersive het is maar het valt gewoon niet te beschrijven. Net heel even robo recall gedaan, wat is het toch gaaf als zo'n spin op je springt om het net op het laatste moment met een shotgun kapot te knallen.

Ik ga nog wel even opzoek naar een cover want ik kreeg het behoorlijk warm. Ik had die van vrcover.com en widmovr gezien. Heeft iemand ervaring met een van deze twee of misschien een ander merk?

Stelexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:34
Stelexx schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:05:
Vandaag is de oculus binnen gekomen. Wow! Echt heel erg gaaf! Ik had heel erg veel gelezen over hoe emmersive het is maar het valt gewoon niet te beschrijven. Net heel even robo recall gedaan, wat is het toch gaaf als zo'n spin op je springt om het net op het laatste moment met een shotgun kapot te knallen.

Ik ga nog wel even opzoek naar een cover want ik kreeg het behoorlijk warm. Ik had die van vrcover.com en widmovr gezien. Heeft iemand ervaring met een van deze twee of misschien een ander merk?
Ik heb precies het zelfde! Heb hem zojuist geïnstalleerd en alleen nog maar de demo geprobeerd 8)7

Wat een ervaring! :D

Nu dan maar even door sparen voor een upgrade van de videokaart :9

• PassieWassie

Ik heb de standaard katoenen cover van vrcover besteld. Als deze binnen is zal ik even verslag doen.

Tijdens het gamen loop ik zelf ook behoorlijk te zweten in het foam en naast het feit dat het erg warm is, is het ook niet erg hygiënisch als je met meerdere personen speelt. Een cover mag gewoon in de wasmachine dus dat is wel zo handig :)

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Gisteren is mijn cover van vrcover toegekomen: is leder-achtig materiaal waar een stoffen, afwasbaar hoesje overheen zit, ideaal. Zeker nu ik soundboxing heb leren kennen gaat dat een enorme verbetering zijn tegenover de zweetspons die er standaard opzit.

Enig punt is dat de stoffen hoes soms de nabijheidssensor van de rift triggert, waardoor het beeld aan blijft staan wanneer je hem neerlegt. Moet je wel op letten en de stof een duwtje geven wanneer het licht blijft branden.

Nog een voordeel bij mij is dat er geen haren in blijven plakken. Erger ik me dood aan bij de standaard cover.

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 24-08-2017 12:53 ]

• sueshijuu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10-2021
boe2 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:51:
Enig punt is dat de stoffen hoes soms de nabijheidssensor van de rift triggert, waardoor het beeld aan blijft staan wanneer je hem neerlegt. Moet je wel op letten en de stof een duwtje geven wanneer het licht blijft branden.
Zet je Rift (softwarematig) gewoon uit als je hem niet gebruikt met deze handige tool:
Oculus Tray Tool

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 11:23
Deze vraag wordt wel eens vaker gesteld, maar wie weet :) is er iemand die een tip heeft voor het uitproberen van de Rift in omg. Alkmaar? (of Amsterdam, of Utrecht).

Vanwege mijn bril die net wel/niet zou passen en de wisselende berichten over de beeldkwaliteit zou ik 'm heel graag een keer uitproberen. Als iemand toevallig een winkel weet waar dat kan ben ik erg dankbaar,

Niets...

• ChojinZ
Ahrnuld schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:24:
Deze vraag wordt wel eens vaker gesteld, maar wie weet :) is er iemand die een tip heeft voor het uitproberen van de Rift in omg. Alkmaar? (of Amsterdam, of Utrecht).

Vanwege mijn bril die net wel/niet zou passen en de wisselende berichten over de beeldkwaliteit zou ik 'm heel graag een keer uitproberen. Als iemand toevallig een winkel weet waar dat kan ben ik erg dankbaar,
Oei... das best tricky... de meeste brildragen klagen over draag comfort en slecht zicht. Verstandig dus dat je het eerst even test. Wel zijn er al lenzen op sterkte voor HMD's. Dus als een bril niet werkt, maar je wil wel echt een HMD, dan kan je nog die lenzen overwegen.

Maaruh, welke afwijking hebben je ogen?

• Ahrnuld
ChojinZ schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:45:
[...]
Oei... das best tricky... de meeste brildragen klagen over draag comfort en slecht zicht. Verstandig dus dat je het eerst even test. Wel zijn er al lenzen op sterkte voor HMD's. Dus als een bril niet werkt, maar je wil wel echt een HMD, dan kan je nog die lenzen overwegen.

Maaruh, welke afwijking hebben je ogen?
Precies daarom inderdaad, dat heb ik ook gelezen. Met google cardboard heb ik ook al moeite door de bril. Hij zit waarschijnlijk dan ook bij de rift in de weg tussen de ogen en de lenzen. Ik zal er dus niet snel een op de gok kopen.

Contactlenzen ligt dan voor de hand, maar is helaas ook geen optie (kan ik voorlopig niet dragen) anders zou ik dat nog overwegen. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat de afwijking precies is, maar 't is rond de -3 rechts en -4,5 links, beiden met cilinder.

Wel zonde, ik ben altijd gek op nieuwe technologie en geef soms ook les in game development met unity. Het lijkt me heel gaaf om daarmee dingen met VR te gaan doen _/-\o_. Maar ben bang dat het er voorlopig niet in zit.

Niets...

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:53
Ahrnuld schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:06:
[...]

Precies daarom inderdaad, dat heb ik ook gelezen. Met google cardboard heb ik ook al moeite door de bril. Hij zit waarschijnlijk dan ook bij de rift in de weg tussen de ogen en de lenzen. Ik zal er dus niet snel een op de gok kopen.

Contactlenzen ligt dan voor de hand, maar is helaas ook geen optie (kan ik voorlopig niet dragen) anders zou ik dat nog overwegen. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat de afwijking precies is, maar 't is rond de -3 rechts en -4,5 links, beiden met cilinder.

Wel zonde, ik ben altijd gek op nieuwe technologie en geef soms ook les in game development met unity. Het lijkt me heel gaaf om daarmee dingen met VR te gaan doen _/-\o_. Maar ben bang dat het er voorlopig niet in zit.
Bril op zichzelf is niet zo'n probleem. Heb zelf -10+ En 3 cilinder en werkt okay met zowel lenzen als een bril. Je zult wel rekening moeten houden dat het wat oncomfortabeler is en dat het glas van de bril zelf krassen op de lenzen van de Oculus kunnen veroorzaken en dat de bril niet te breed is. Ook het opzetten is een beetje onhandig. Met lenzen is het geen enkel probleem voor me. Zelf met 1 lens past het beeld zich zo aan dat ik toch een volledig beeld heb waar mee te werken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 16:33
Ik ben dus zo iemand die de Oculus niet kan gebruiken met bril. Voor mijn gevoel heb ik geen overdreven grote bril, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid over mijn bril geschoven.

Lenzen vind ik niet prettig, dus ik was al bang dat hij in de kast zou verdwijnen. Gelukkig kon ik via https://vr-lens-lab.com op maat en op sterkte gemaakte opzetstukjes krijgen, waardoor het nu prima werkt voor mij. Wellicht heeft iemand van jullie er ook iets aan.

• ChojinZ
Ahrnuld schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:06:
[...]

My Bad, ik was niet helemaal duidelijk. Met lenzen bedoel ik deze dingen:
https://vr-lens-lab.com/

Zolang je van dichtbij goed kan zien (lezen/smartphone gebruik) is het geen probleem. Een HMD is in feite 2 schermen die heel dicht op je ogen zitten. Met een min afwijking werkt het over het algemeen wel (kheb zelf -1).
Cilinder afwijking is geloof ik wel een probleem.
Qpido80 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:41:
Ik ben dus zo iemand die de Oculus niet kan gebruiken met bril. Voor mijn gevoel heb ik geen overdreven grote bril, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid over mijn bril geschoven.

Lenzen vind ik niet prettig, dus ik was al bang dat hij in de kast zou verdwijnen. Gelukkig kon ik via https://vr-lens-lab.com op maat en op sterkte gemaakte opzetstukjes krijgen, waardoor het nu prima werkt voor mij. Wellicht heeft iemand van jullie er ook iets aan.
Dit dus. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ChojinZ schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:43:
[...]
Zolang je van dichtbij goed kan zien (lezen/smartphone gebruik) is het geen probleem. Een HMD is in feite 2 schermen die heel dicht op je ogen zitten. Met een min afwijking werkt het over het algemeen wel (kheb zelf -1).
De fresnell-lenzen die tussen je ogen en het schermpje zitten zorgen ervoor dat je in de verte focust. Als je moeite hebt scherp te zien op afstand zie je met een VR-bril NIET scherp, het dikgedrukte deel van de quote is dus niet waar. Mijn ogen zijn beide -4.5, ik kan perfect dichtbij zien maar zonder bril zie ik met mijn Oculus Rift alles wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:43:
[...]

De fresnell-lenzen die tussen je ogen en het schermpje zitten zorgen ervoor dat je in de verte focust. Als je moeite hebt scherp te zien op afstand zie je met een VR-bril NIET scherp, het dikgedrukte deel van de quote is dus niet waar. Mijn ogen zijn beide -4.5, ik kan perfect dichtbij zien maar zonder bril zie ik met mijn Oculus Rift alles wazig.
Inderdaad!!! Sterker nog, die lenzen zitten zo dicht op je ogen dat volgens mij NIEMAND die lenzen zelf scherp kan zien! Ik ben zelf ook nogal bijziend maar als ik mijn smartphone vlak voor mijn ogen hou, zit' ie té dichtbij en kan ik niets goed scherp zien: zo zou het dan ook gaan met de Rift lenzen. Trouwens, als je echt het beeld 'op' de lenzen zelf zou zien, zou je volgens mij dikke hoofdpijn krijgen want je ziet iets wat heel dichtbij is terwijl je hersens denken dat het ver weg is. Het is juist doordat je alles écht ver weg ziet, dat het 1. realistisch oogt en 2. je hersens niet voor de gek hoeven te worden gehouden en je langere tijd met de bril op kan blijven zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
SnoeiKoei schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:43:
[...]

Ik heb zelf -1 en ondervind geen last. Hoe erg dit met -4.5 is weet ik niet maar de focal point van de Oculus is 2 meter en dat vind ik redelijk dichtbij. Is 2 meter voor jou irl ook een probleem?
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:54:
[...]

Inderdaad!!! Sterker nog, die lenzen zitten zo dicht op je ogen dat volgens mij NIEMAND die lenzen zelf scherp kan zien!
Je kijkt ook niet naar de lenzen, het gaat om het licht wat er door heen valt. :) Hetzelfde geld natuurlijk ook voor standaard brilglazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ChojinZ schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:28:
[...]

Ik heb zelf -1 en ondervind geen last. Hoe erg dit met -4.5 is weet ik niet maar de focal point van de Oculus is 2 meter en dat vind ik redelijk dichtbij. Is 2 meter voor jou irl ook een probleem?
Met -4.5 zie ik niks meer scherp wat meer dan een centimeter of 25 van m'n hoofd vandaan is ofzo. :X Daarentegen kan ik -als ik mijn bril afzet- beduidend dichterbij focusen dan mensen die geen bril nodig hebben. Ieder nadeel hep ze voordeel, zoals een bekend filosoof ooit zei. :P

[ Voor 17% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-08-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
SnoeiKoei schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:35:
[...]

Met -4.5 zie ik niks meer scherp wat meer dan een centimeter of 25 van m'n hoofd vandaan is ofzo. :X
Wow! Sry, my bad.... wist niet dat het met minder dan -5 zo erg was.... Was in de veronderstelling dat je dan toch nog wel een paar meter ver kon zien..

I stand corrected! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:53
ChojinZ schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:37:
[...]

Wow! Sry, my bad.... wist niet dat het met minder dan -5 zo erg was.... Was in de veronderstelling dat je dan toch nog wel een paar meter ver kon zien..

I stand corrected! :)
Ja je kan het wel zien alleen niet scherp. Scherpe lijnen en details gaan heel snel verloren. Dan wordt het meer gokken na een paar meter wat iets is en wat het voorsteld als je bijvoorbeeld na een schilderij kijkt. Ik ervaar overigens wel Dat ik net als snoeikoei extreem goed van dichtbij kan zien. Heb wel eens gelezen dat goede edelsmeden vroeger ook vaak bijziend waren en dat de bijziendheid hier een groot voordeel kan zijn in het beroep. Dat goed van dichtbij kijken is tevens een van de redenen dat ik geen lasercorrectie wil omdat dan het goed van dichtbij kijken vervalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Bartosy op 25-08-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Leader98 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:41:
[...]

Ik ben nieuwsgierig of het werkt als je de Oculus Rift + sensoren (liefst 2 of meer) en eventueel ook de Xbox controller allemaal aansluit via de USB3 hub.

Mijn roomscale setup kan alleen in de kamer naast mijn computerkamertje worden opgezet en ik zit daarvoor te kijken voor een oplossing waarbij in de grote kamer een USB3 hub komt te liggen waarvandaan een USB3 kabel (ongeveer 80cm) door de muur naar de PC zal moeten lopen.
Naast de USB3 kabel moet dan ook een HDMI verlengkabel door de muur van de grote kamer naar de PC moeten gaan lopen.

Op die manier zou ik mijn Oculus Rift HMD + 2 sensoren en eventueel de Xbox controller moeten kunnen aansluiten in de grote kamer om zo ook roomscale applicaties te kunnen ervaren.
Vandaag de roomscale setup opgezet in de kamer naast het kamertje waar mijn computer staat.
TP-Link UH700 hub neergezet met een 1 meter USB3 kabel en een 1 meter HDMI kabel die door de muur gaan naar de computer.
Rift en twee sensoren aangesloten en ff snel Robo Recall gespeeld.

WAUW! Dat had ik veel eerder moeten doen!

Conclusie is wel dat ik de USB3 kabel en de HDMI kabel iets langer moet kiezen zodat ik de hub wat meer midden aan de muur kan zetten en daardoor meer bewegingsruimte met de Oculus Rift heb.
Ik moet ook een beschermplaat maken voor de TV want die krijgt anders toch een keer een onbedoelde klap tijdens het gooien met robots en onderdelen.

Nu ff kijken naar The Lab om wat "rustiger" content te hebben voor de kinderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelexx
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-10-2023
Leader98 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:30:
[...]

Vandaag de roomscale setup opgezet in de kamer naast het kamertje waar mijn computer staat.
TP-Link UH700 hub neergezet met een 1 meter USB3 kabel en een 1 meter HDMI kabel die door de muur gaan naar de computer.
Rift en twee sensoren aangesloten en ff snel Robo Recall gespeeld.

WAUW! Dat had ik veel eerder moeten doen!

Conclusie is wel dat ik de USB3 kabel en de HDMI kabel iets langer moet kiezen zodat ik de hub wat meer midden aan de muur kan zetten en daardoor meer bewegingsruimte met de Oculus Rift heb.
Ik moet ook een beschermplaat maken voor de TV want die krijgt anders toch een keer een onbedoelde klap tijdens het gooien met robots en onderdelen.

Nu ff kijken naar The Lab om wat "rustiger" content te hebben voor de kinderen...
Ik ben het er mee eens dat een grote beweegruimte zeker ideaal is, vooral voor robo recall. Ik zit op een zolderkamer die wel groot is alleen soms stoot ik mij wel eens tegen de balken. Dus ik heb daar een paar handoeken tegen aangeplakt :P .

Bij the lab vind ik dat Towers defence spel altijd erg leuk :) .

Stelexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Excuus dat ik niet het hele topic gelezen heb, maar is er iemand die ervaringen heeft met de Oculus en lenzen op recept die erin te klikken zijn op je brilsterkte zegmaar?

Ik kwam laatst zo een site tegen waar ze die verkochten. Werkt dat een beetje goed?

Ik overweeg om een Rift of Vive te kopen, gewoon omdat tof natuurlijk, maar nog meer eigenlijk om mijn ogen te trainen zodat ik samen met 2 ogen kijk. Onlangs een operatie gehad aan beide ogen en merk dat ik lang niet altijd samen met allebei de ogen kijk. Niet dat dat op zichzelf een probleem is, maar misschien is zo een device dan wel een goeie manier om dit te oefenen.

Aankomende week moet ik terug naar het ziekenhuis en daar zal ik dit ook eens voorleggen wat de geleerden er van vinden. Misschien zegt ie wel moet je absoluut niet aan beginnen, want dat is juist slecht voor je ogen.

Aan de andere kant, met zo een Rift op je knarretje dan wordt je wel gedwongen om met 2 ogen tegelijk te kijken, dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het slecht zou zijn.

Beetje lastig uit te leggen, maargoed, of dus iemand ervaring heeft met van die lenzen die je erin kan klikken om je bril te vervangen en of dat goed werkt :)

=edit=
Voor de duidelijkheid, ik moet dus een beeetje moeite doen om 3D te kunnen kijken. Voor die operatie heb ik nooit diepte kunnen zien, ook niet als ik met beide ogen recht naar voren keek. En dat kan ik nu wel en ik vind het wel tof moet ik zeggen. Vandaar dat ik een Rift of Vive overweeg om mijn ogen te oefenen om meer samen te werken. Uiteraard raadpleeg ik eerst m's arts hierover, maar ik zie eigenlijk geen beren op de weg, maar alleen maar positieve punten. Dus dit is vooralsnog een beetje op de zaken vooruit lopen, maar aangezien ik dus een bril heb en VR lens lab tegen kwam dacht ik, ik vraag het eens aan de kenners hier of iemand er ervaring mee heeft met die lenzen en of dat prima werkt :)

[ Voor 22% gewijzigd door vosss op 26-08-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:42:
Excuus dat ik niet het hele topic gelezen heb, maar is er iemand die ervaringen heeft met de Oculus en lenzen op recept die erin te klikken zijn op je brilsterkte zegmaar?

Ik kwam laatst zo een site tegen waar ze die verkochten. Werkt dat een beetje goed?
Enkele posts naar boven...... :X ;)

Qpido80 in "[Oculus Rift] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
hier een korte vraag over de gratis meegeleverde spellen:
ik heb sinds deze week een Rift aangeschaft na la twijfelen , via Coolblue een "tweedekansje"
Nu heb ik de controllers en sensors etc geinstalleerd, maar ik krijg de gratis spellen zoals robo recall niet te zien . Kan dat zijn omdat de eerste eigenaar die spellen al heeft unlocked met deze hardware of kan dat er niet mee te maken hebben?

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Potverdorie, en ik had nog wel enkele pagina's vlug gescanned zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeNno
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
Jeuj sinds 3 dagen ook trotse bezitten van een Oculus Rift. De eerste ervaringen waren super (demo en Robo Recall), maar toch ben ik nog niet helemaal overtuigd.

Ik speel veel Diablo 3 en dat krijg ik niet lekker aan de praat met Vorpx, de muis lijkt een stuk te zweven en komt daardoor niet overeen met het scherm er achter. Je klikt dus altijd verkeerd.

GTA 5 even geprobeerd (slechts 1 uurtje gespeeld zonder Oculus), maar daar werkt het wel redelijk... alleen is het zo slecht beeld dat mikken (zelfs aardig dicht bij) erg moeilijk is en wordt dus gewoon hopen dat je wat raakt.

Dead and Buried en Robo Recall vond ik erg leuk om te spelen en heb ik ook al wat uurtjes gedaan. Bigscreen is ook erg leuk om eens op een groot scherm te kijken. Echter vindt ik ook hier weer dat het er niet heel denderend uit ziet. Tekst is slecht te lezen en het is ook niet echt scherp.

Ik weet dat de Oculus zijn beperkingen heeft, maar ik vroeg me af of dit vooral aan mijn pc ligt of toch aan de oculus? Momenteel draai ik 7970 in crossfire, want onder het minimum zit. Helaas is dit niet echt een goed moment om te upgraden.

Hoop dat jullie mij kunnen vertellen of het nog beter wordt met een andere kaart of dat dit toch wel is wat het is.

Als ik in game vraag of iemand tekst kan lezen of iets goed kan zien (Bigscreen bv), dan zeggen ze dat dit kan... mij lukt het echter niet goed. Maar nu heb ik ook lenzen omdat ik van ver af niet zo best kan zien, wellicht dat dit er ook mee te maken heeft?

Het is opzicht best storend, in Dead en burried bijvoorbeeld is het geen probleem, maar zodra ik GTA wil spelen of Bigscreen wil doen.. dan zie ik er dus niks van.

[ Voor 14% gewijzigd door jeNno op 27-08-2017 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:01
Jeroenit schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:38:
ik heb sinds deze week een Rift aangeschaft na la twijfelen , via Coolblue een "tweedekansje"
Nu heb ik de controllers en sensors etc geinstalleerd, maar ik krijg de gratis spellen zoals robo recall niet te zien . Kan dat zijn omdat de eerste eigenaar die spellen al heeft unlocked met deze hardware of kan dat er niet mee te maken hebben?
Hier precies hetzelfde gehad. Tweedekansje met dus al reeds geactiveerde games op iemand anders account.
Ik heb via supportticket bij oculus de games toch nog kunnen krijgen. Moest de factuur, foto van het serienummer op de doos en foto's van beide controllers (in het batterij vakje) mailen en paar uur later waren alsnog de games gekoppeld aan mijn account. Moet zeggen goed geregeld door ze.
Succes met aanvragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Bartosy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:20:
[...]
Bril op zichzelf is niet zo'n probleem. Heb zelf -10+ En 3 cilinder en werkt okay met zowel lenzen als een bril. Je zult wel rekening moeten houden dat het wat oncomfortabeler is en dat het glas van de bril zelf krassen op de lenzen van de Oculus kunnen veroorzaken en dat de bril niet te breed is. Ook het opzetten is een beetje onhandig. Met lenzen is het geen enkel probleem voor me. Zelf met 1 lens past het beeld zich zo aan dat ik toch een volledig beeld heb waar mee te werken is.
Ok, ik heb na lang twijfelen dan toch de knoop doorgehakt en besloten dat het me de moeite van het aanmeten van een paar lenzen ook wel waard is. Ik kan ze niet de hele dag dragen zonder dat het oncomfortabel wordt, maar voor maximaal een paar uurtjes in VR moet het kunnen.

Nu ben ik vooral nog heel benieuwd naar de beeldkwaliteit, maar die mag ik binnenkort dus zelf ervaren!

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het zelf met bril prima kunnen.

Overigens heb ik maar -1.5 en ik snap dan ook niet dat ik hem zonder bril niet scherp kan krijgen door hem hoger/lager te zetten. Heb wel een cylinder in 1 oog maar die is niet extreem.

Je moet inderdaad oppassen dat je de glazen van de Rift niet krast dus ik zet de bril altijd heel dicht naar mijn ogen toe. Opzetten is lastig maar als je de 'greep' eenmaal weet dan heb je het ook zo gedaan.

Het grootste nadeel vind ik nog dat mijn brillenglazen aan het begin altijd beslaan. Dat duurt een minuut of 10 tot ze opgewarmd zijn. Erg vervelend. Het helpt om de Rift een beetje van je gezicht af te trekken en dan van onderen te wapperen maar handig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak3D
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-09 18:21
Jeroenit schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:38:
Ja, uit de FAQ valt te lezen dat alleen het account waarop de Touch controllers als eerste zijn geactiveerd krijgt de gratis games. Maarrrr contact oculus support , via het web of support@oculusvr.com, en ze kunnen dit meestal wel verhelpen. Bij mij waren de gratis games ook niet zichtbaar/te spelen.

Na wat heen en weer gemail, ze zijn erg beleefd, is het geregeld. Je hebt je oculus account en bijbehorend email adres nodig, foto van het serienummer van beide Touch controllers, zit bij beide in het batterijvak, en het serienummer op de doos van je Oculus headset. Met dat weten ze voldoende en kan in de meeste gevallen je pret verder gaan/beginnen. zitten toch leuke games bij :)

Veel plezier trouwens..

[ Voor 0% gewijzigd door Tweak3D op 27-08-2017 19:39 . Reden: spellingsfautun ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 20:02

Dizzy

Where am I?

jeNno schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:34:
Bigscreen is ook erg leuk om eens op een groot scherm te kijken. Echter vindt ik ook hier weer dat het er niet heel denderend uit ziet. Tekst is slecht te lezen en het is ook niet echt scherp.
Bigscreen neemt de resolutie van je desktop over in de bigscreen applicatie. In mijn geval wil ik het nog enigzins willen kunnen lezen moet ik mijn desktop resolutie voordat ik bigscreen opstart op 1080p zetten. (gebruik een 21:9 scherm van 3440x1440)

bigscreen werkt het beste met een 16:9 resolutie.

Afhankelijk van hoe je scherm dus ingesteld staat kan dit invloed hebben op bigscreen.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een langere (3-5 meter) HDMI verleng kabel in combinatie met de Oculus Rift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Leader98 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:16:
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een langere (3-5 meter) HDMI verleng kabel in combinatie met de Oculus Rift?
Geen probleem met een 5 meter kabel. Heb er wel een repeater tussen zitten. En ook een usb met versterker.

[ Voor 4% gewijzigd door harrytasker op 29-08-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

Steffie

Opaque

Ik gebruik voor de headset niet-actieve verlengkabels van 2 meter aangesloten op een Asus Maximus VIII Hero. Dit werkt zonder problemen. Ik gebruik hiervoor de onderstaande kabels:

Konig KNV34090E20 HDMI-verlengkabel 2m
http://www.konigelectronic.com/nl_nl/550527380

Konig KNC61010E20 USB 3.0-verlengkabel 2m
http://www.konigelectroni.../connectiviteit/550527256

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Leader98 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:16:
Furfoot in "[Oculus Rift] Ervaringen & Discussie"

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeNno
Dizzy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

Bigscreen neemt de resolutie van je desktop over in de bigscreen applicatie. In mijn geval wil ik het nog enigzins willen kunnen lezen moet ik mijn desktop resolutie voordat ik bigscreen opstart op 1080p zetten. (gebruik een 21:9 scherm van 3440x1440)

bigscreen werkt het beste met een 16:9 resolutie.

Afhankelijk van hoe je scherm dus ingesteld staat kan dit invloed hebben op bigscreen.
Thx dat ga ik straks nog even proberen. Ook een idee of met een betere videokaart de kwaliteit ook beter wordt of is het alleen dat het vloeiender wordt? Nog bij weinig spellen instellingen daarvoor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
jeNno schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:39:
[...]

Thx dat ga ik straks nog even proberen. Ook een idee of met een betere videokaart de kwaliteit ook beter wordt of is het alleen dat het vloeiender wordt? Nog bij weinig spellen instellingen daarvoor kunnen vinden.
Er is een vrij bekend trucje om de kwaliteit, buiten de game settings om, toch wat op te krikken:
https://www.vrheads.com/e...supersampling-oculus-rift

Je zal ff moeten googlen maar er zijn wel wat tooltjes die je hier mee helpen. De kwaliteit gaat er op vooruit maar de setting is wel vrij intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
jeNno schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:34:
Jeuj sinds 3 dagen ook trotse bezitten van een Oculus Rift. De eerste ervaringen waren super (demo en Robo Recall), maar toch ben ik nog niet helemaal overtuigd.

Ik speel veel Diablo 3 en dat krijg ik niet lekker aan de praat met Vorpx, de muis lijkt een stuk te zweven en komt daardoor niet overeen met het scherm er achter. Je klikt dus altijd verkeerd.

GTA 5 even geprobeerd (slechts 1 uurtje gespeeld zonder Oculus), maar daar werkt het wel redelijk... alleen is het zo slecht beeld dat mikken (zelfs aardig dicht bij) erg moeilijk is en wordt dus gewoon hopen dat je wat raakt.

Dead and Buried en Robo Recall vond ik erg leuk om te spelen en heb ik ook al wat uurtjes gedaan. Bigscreen is ook erg leuk om eens op een groot scherm te kijken. Echter vindt ik ook hier weer dat het er niet heel denderend uit ziet. Tekst is slecht te lezen en het is ook niet echt scherp.

Ik weet dat de Oculus zijn beperkingen heeft, maar ik vroeg me af of dit vooral aan mijn pc ligt of toch aan de oculus? Momenteel draai ik 7970 in crossfire, want onder het minimum zit. Helaas is dit niet echt een goed moment om te upgraden.

Hoop dat jullie mij kunnen vertellen of het nog beter wordt met een andere kaart of dat dit toch wel is wat het is.

Als ik in game vraag of iemand tekst kan lezen of iets goed kan zien (Bigscreen bv), dan zeggen ze dat dit kan... mij lukt het echter niet goed. Maar nu heb ik ook lenzen omdat ik van ver af niet zo best kan zien, wellicht dat dit er ook mee te maken heeft?

Het is opzicht best storend, in Dead en burried bijvoorbeeld is het geen probleem, maar zodra ik GTA wil spelen of Bigscreen wil doen.. dan zie ik er dus niks van.
In BigScreen maak ik het scherm altijd best groot om het goed te kunnen lezen, maar het is dan zeker te doen.
Zet in BigScreen de settings eens alles op Ultra dan kun je zien of het beter wordt. Als je videokaart het niet aan kan wordt het misschien laggy maar dan weet je dat je vidkaart een bottleneck is.

Betreft GTA etc. dat is in principe niet voor VR gemaakt dus dat dat dan niet helemaal lekker loopt of er goed genoeg uit ziet vind ik begrijpelijk.
Kijk vooral naar games die voor VR gemaakt zijn of een echte VR port hebben gekregen.

Betreft Diablo 3 kun je misschien eens op Reddit (of andere forums) zoeken of iemand daar tips voor heeft.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:58:
[...]

Er is een vrij bekend trucje om de kwaliteit, buiten de game settings om, toch wat op te krikken:
https://www.vrheads.com/e...supersampling-oculus-rift

Je zal ff moeten googlen maar er zijn wel wat tooltjes die je hier mee helpen. De kwaliteit gaat er op vooruit maar de setting is wel vrij intensief.
Let erop dat meer en meer games deze optie gewoon in het optiescherm hebben staan! Dus dat je niet dubbelop dingen gaan instellen of onnodige tools gaat installeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:53:
[...]

Let erop dat meer en meer games deze optie gewoon in het optiescherm hebben staan! Dus dat je niet dubbelop dingen gaan instellen of onnodige tools gaat installeren. ;)
Dat spreekt voor zich, lijkt mij.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:58:
[...]

Dat spreekt voor zich, lijkt mij.... ;)
Nou, nee, want ik heb het al een paar keer gezien dat iemand die tool wilde downloaden en installeren voor een game die de optie gewoon had. De optie heet (in games) ook elke keer weer anders: dat maakt het er ook niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:07:
[...]

Nou, nee, want ik heb het al een paar keer gezien dat iemand die tool wilde downloaden en installeren voor een game die de optie gewoon had. De optie heet (in games) ook elke keer weer anders: dat maakt het er ook niet makkelijker op.
Het spreekt voor zich dat je dezelfde settings niet op 2 verschillende plekken instelt. ;)
98% van de gebruikers snapt dat echt wel.
Dat termen onduidelijk zijn en dat mensen ze door elkaar halen en daardoor fouten maken is een heel ander verhaal. Das een kwestie van je huiswerk beter doen.

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 05-09-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Zit te dubben over de aanschaf van een VR cover setje (https://vrcover.com/produ...am-replacement-basic-set/) omdat ik van de originele Oculus Rift randen behoorlijke afdrukken in mijn gezicht krijg.
Vooral dat PU leather foam replacement lijkt comfortabeler te zitten dan de standaard rand.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 20:53
Leader98 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:13:
Zit te dubben over de aanschaf van een VR cover setje (https://vrcover.com/produ...am-replacement-basic-set/) omdat ik van de originele Oculus Rift randen behoorlijke afdrukken in mijn gezicht krijg.
Vooral dat PU leather foam replacement lijkt comfortabeler te zitten dan de standaard rand.

Iemand ervaring mee?
Ik deze vrcover maandag ontvangen en heb er ook een universele afdekhoes bij besteld..
Is ongeveer een week onderweg geweest.
Eerste indruk. Zit comfortabel, geen afdruk meer op mijn gezicht en aangenamer ivm met zweten.
Je moet het er wel goed opspannen want anders zit het een stukje voor de oog en gaat de oculus niet in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeNno
Bedankt voor de tips, maaaar heb er toch voor gekozen om hem terug te doen. Ben bang dat ik hem niet genoeg ga gebruiken, ik heb een slechte rug en na een half uurtje staan krijg ik al last.

Gezien het toch een best bedrag is wacht ik liever op de volgende generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Leader98 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:13:

Iemand ervaring mee?
Ik heb deze besteld vanuit Polen:
https://widmovr.com/product/oculus-rift-cover/
Stelt niks voor als je hem ontvangt maar is echt super zacht en comfortabel als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet bekennen dat de Rift bij mij momenteel ook stof vergaart. Ik heb er veel lol mee gehad in Aerofly FS 2 (waarvoor ik 'm had gekocht) en Lone Echo (werkelijk waar het enige spel dat ik de moeite waard vond met de Rift: de rest vind ik helemaal niks) maar ik werd de lage resolutie zat en voelde me ook teveel belemmerd door dat ding op m'n kop.

Ik speel eigenlijk geen games meer maar alleen nog maar (civiele) flightsims en ja, de ervaring is schitterend in Aerofly FS 2 maar je zit eigenlijk iets teveel in die wereld. Je kan niet even een approach chart bekijken of een ingewikkelde tutorial volgen of tijdens een lange vlucht een boekje lezen of wat op het internet zoeken... Sinds een week of twee, drie vlieg ik weer in 2D en ik voel me serieus bevrijd! ;) Ik kan gewoon weer vliegen en ondertussen radio frequenties opzoeken, wat dingen noteren, de flight planner checken, om me heen kijken, iets lezen, de juiste toetscombinaties vinden... En alles ziet er op mijn scherm retescherp uit. Ik zie gewoon weer gebouwen staan op het vliegveld i.p.v dat ik wat pixels zie zweven.

Los van dat alles was ik het dragen van de Rift ook wel zat na een uurtje of zo. Ik heb nooit last gehad van duizeligheid of misselijkheid maar op een of andere manier was ik ook weer niet helemaal top als ik ermee klaar was. Een beetje drukkend hoofd of zo. Al was het alleen al van het gewicht op je kop de hele tijd. Het is toch een soort van vermoeiend iets.

Het is een leuk ding en ik heb ook geen spijt van de aankoop, ik zal 'm vast nog wel gebruiken voor een lollige demo of zo maar voorlopig ben ik blij met m'n 2D scherm en de echte wereld om me heen.

Het wordt sowieso pas echt interessant, denk ik, als de resolutie grote stappen gaat maken. Ik vraag me zelfs af of de volgende generatie al goed genoeg zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:14:
Ik moet bekennen dat de Rift bij mij momenteel ook stof vergaart. Ik heb er veel lol mee gehad in Aerofly FS 2 (waarvoor ik 'm had gekocht) en Lone Echo (werkelijk waar het enige spel dat ik de moeite waard vond met de Rift: de rest vind ik helemaal niks) maar ik werd de lage resolutie zat en voelde me ook teveel belemmerd door dat ding op m'n kop.

Ik speel eigenlijk geen games meer maar alleen nog maar (civiele) flightsims en ja, de ervaring is schitterend in Aerofly FS 2 maar je zit eigenlijk iets teveel in die wereld. Je kan niet even een approach chart bekijken of een ingewikkelde tutorial volgen of tijdens een lange vlucht een boekje lezen of wat op het internet zoeken... Sinds een week of twee, drie vlieg ik weer in 2D en ik voel me serieus bevrijd! ;) Ik kan gewoon weer vliegen en ondertussen radio frequenties opzoeken, wat dingen noteren, de flight planner checken, om me heen kijken, iets lezen, de juiste toetscombinaties vinden... En alles ziet er op mijn scherm retescherp uit. Ik zie gewoon weer gebouwen staan op het vliegveld i.p.v dat ik wat pixels zie zweven.

Los van dat alles was ik het dragen van de Rift ook wel zat na een uurtje of zo. Ik heb nooit last gehad van duizeligheid of misselijkheid maar op een of andere manier was ik ook weer niet helemaal top als ik ermee klaar was. Een beetje drukkend hoofd of zo. Al was het alleen al van het gewicht op je kop de hele tijd. Het is toch een soort van vermoeiend iets.

Het is een leuk ding en ik heb ook geen spijt van de aankoop, ik zal 'm vast nog wel gebruiken voor een lollige demo of zo maar voorlopig ben ik blij met m'n 2D scherm en de echte wereld om me heen.

Het wordt sowieso pas echt interessant, denk ik, als de resolutie grote stappen gaat maken. Ik vraag me zelfs af of de volgende generatie al goed genoeg zal zijn.
Ik gebruik mijn HMD ook een stuk minder maar ik heb een content probleem. Lage resolutie kan ik opzich nog wel mee leven maar alles wat leuk is om te spelen, heb ik al gedaan. Nieuwe content is magertjes en de echte juweeltjes blijven uit.

Kijk nog wel erg uit naar Fallout VR, ook al zijn de previews niet allemaal positief:
https://www.theverge.com/...bethesda-hands-on-e3-2017
:/

• PassieWassie
Ik heb van de week de VR cover binnengekregen. In eerste instantie leek het er op dat het design nooit goed zou blijven zitten, maar eenmaal gemonteerd is het echt prima. Het voelt ook fijner dan het schuim op je gezicht. Een aanrader!

Zijn er trouwens mensen die de laatste tijd last hebben van korte bibberingen in de tracking? Af en toe zie je een klein haperingetje in de tracking. Een soort bibbertje zeg maar. Dit is eens in de 20-30 seconden ofzo maximaal, maar in rustige scenes valt het wel op.

Meer mensen last van?

Games die ik nu speel:
- Echo Arena (erg tof, maar moet je wel een paar uurtjes in hebben gezeten om competitief te zijn)
- Rec room (paintballen) blijft erg tof en is laagdrempelig voor gasten
- Dead and Buried. Vooral de shootouts met andere mensen zijn erg tof en van het bukken de hele tijd krijg je behoorlijk zere kuiten. Goede workout >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
Als je niet echt een brede interesse hebt in verschillende soorten game genres dan zou ik sowieso een vr bril afraden. Persoonlijk speel ik eigenlijk amper gewone games meer omdat ik altijd al alle game genres wel fanatiek speelde.

Speel nu:

Dirt Rally (met stuur)
Assetto Corsa
Chronos
Lone Echo
Ultrawings
Racket NX
Everspace
Gorn
Superhot
Robo Recall
Thumper
Elite Dangerous
Wilson's Heart
Blaze Rush

Moet nog beginnen aan:

Mage Tale
Battlezone
Rec Room
Killing Floor
Subnautica
Minecraft (Fan van terraria maar minecraft eigenlijk nooit gespeeld nog)

En wacht op:

From Other Suns (FTL grijs gespeeld)
Fallout 4
Doom VFR

Voor mij is er iig tot begin 2018 genoeg content om me mee te vermaken.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
ChojinZ schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:25:
[...]

Ik gebruik mijn HMD ook een stuk minder maar ik heb een content probleem. Lage resolutie kan ik opzich nog wel mee leven maar alles wat leuk is om te spelen, heb ik al gedaan. Nieuwe content is magertjes en de echte juweeltjes blijven uit.

Kijk nog wel erg uit naar Fallout VR, ook al zijn de previews niet allemaal positief:
https://www.theverge.com/...bethesda-hands-on-e3-2017
:/
Helemaal mee eens. Het is voor mij ook echt nog steeds een content probleem. De meeste games laat ik na een of een paar potjes links liggen. Terwijl er ook games waren die ik regelmatig heb opgestart en helemaal heb uitgespeeld. Denk aan Edge of Nowhere, Arizona Sunshine, Fated en Chronos. Een goede volledige Action/Adventure is voor mij dus erg welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door Tasminos op 08-09-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb vorige week die HDMI kabel (de 3m versie) gekocht die aanbevolen stond in de OP. Die werkt echter niet met de rift. De kabel is prima, hij werkt wel met andere apparaten.

Weet iemand zo een HDMI kabel van 3m die wel gegarandeerd werkt met de rift? Ik zag deze reddit wiki maar dat is allemaal America.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
auw spierpijn van eleven table tennis vr! Was alweer een tijdje geleden! En ook vrij apart aangezien ik de laatste maanden hard getraind heb, inclusief sprint training. Pak net een een wat andere gedeelte van me benen met tafel tennis.

Ik speel tafel tennis nu trouwens al bijna een jaar (sinds oculus touch uit is)

Sinds lange tijd ook een spel gekocht: blaster of the univere, kwam level 1 niet voorbij na 3 x proberen :D Erg moeilijk dus, vet!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik had een hele tijd geleden mijn Oculus Rift 1 uitgeleend en kreeg hem net weer terug, ik ben er een tijdje uitgeweest, maar kan ik uberhaupt nog echt iets met dat ding of is hij echt te verouderd inmiddels?

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 09:22
Je bedoelt de development kit 1? Die kan je volgens mij niet gebruiken met de huidige drivers. Je kan nog wel de oude drivers installeren en de oude applicaties gebruiken maar dat is een stuk minder interessant. Zeker omdat hij geen positional tracking heeft. Met de DK2 kan (bijna) alle software nog gebruiken die geen motion controllers vereist.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Pagina: 1 ... 71 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.