Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenzy_LS schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 05:05:
Na de vele ervaringen toch niet makkelijk meer van m’n sokken te blazen.
Maar gister gestart met Lone Echo, holy crap,. _/-\o_ .… wat is dit een vet spel zeg.
Pantalaimon schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:00:
Gisteren dit spel uitgespeeld. Wat een ervaring zeg :9. Nog niet eerder ben ik zó onder de indruk geweest van een VR spel.
Nou, dan ga ik 'm misschien toch maar kopen. Ik heb de Rift nu een half jaar en zit nog steeds op een game te wachten die me van m'n sokken blaast. Een heleboel is lollig en grappig maar niets is echt WOW tot nu toe. Ja, Aerofly FS 2 maar dat is een heel andersoortig 'spel'.

Lone Echo heeft geen room scale nodig, toch? Ik heb een nogal beperkte ruimte. Een spel als The Climb is met Touch nog wel te doen. Of moet je in Lone Echo ook vaak echt naar beneden reiken en zo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:56:
[...]

[...]

Nou, dan ga ik 'm misschien toch maar kopen. Ik heb de Rift nu een half jaar en zit nog steeds op een game te wachten die me van m'n sokken blaast. Een heleboel is lollig en grappig maar niets is echt WOW tot nu toe. Ja, Aerofly FS 2 maar dat is een heel andersoortig 'spel'.
Serieus? Ik ben met je eens dat de content mager is maar na 1 1/12 jaar kan ik toch wel zeggen dat ik wel wat pareltjes heb gespeeld. Arizon Sunshine en VR sportsbar vond ik persoonlijk erg goed! Daarnaast vermaakt ik mij nog steeds veel met table tennis eleven. Heel simpel, maar de simulatie komt voor 90% over als echt tafeltennis en dus erg goed speelbaar.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:58:
[...]

Serieus? Ik ben met je eens dat de content mager is maar na 1 1/12 jaar kan ik toch wel zeggen dat ik wel wat pareltjes heb gespeeld. Arizon Sunshine en VR sportsbar vond ik persoonlijk erg goed! Daarnaast vermaakt ik mij nog steeds veel met table tennis eleven. Heel simpel, maar de simulatie komt voor 90% over als echt tafeltennis en dus erg goed speelbaar.
Games als Arizona Sunshine heb ik een ont-zet-ten-de hekel aan. Totaal niet mijn ding. VR Sportsbar en Table tennis eleven kunnen inderdaad wel leuk zijn maar dat zijn toch een ander soort games: ik doelde vooral op 'echte' games met een verhaal en een interessante wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:37:
[...]

Games als Arizona Sunshine heb ik een ont-zet-ten-de hekel aan. Totaal niet mijn ding. VR Sportsbar en Table tennis eleven kunnen inderdaad wel leuk zijn maar dat zijn toch een ander soort games: ik doelde vooral op 'echte' games met een verhaal en een interessante wereld.
Achteraf vind ik dat ook wel tegenvallen. Niet dat ik had verwacht een groot aanbod te zien maar 1 a 2 triple A titels had ik eigenlijk wel verwacht. Er zijn zat indie devvers die leuk spul uitbrengen maar er zijn niet echt games waar veel geld in is gestoken en waar dat dan ook aan af te zien is.

Mijn hoop is nu gevestigd op Fallout. Als ze die goed weten te porten kan dat weleens de eerste echte triple A game zijn voor VR. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Hoewel ik erg tevreden ben met de bril heb ik toch nog een dingetje. Ik loop nog wat te stoeien met de scherpstelling. Ik ben niet brildragend of zo. Als ik het schuifje onder de bril verzet lijkt dat geen effect te hebben. Toch zijn sommige onderdelen nog onscherp. Vooral in Elite is het goed te merken met een vage sterrenhemel. Andere spellen/demos heb ik geen moeite mee, vooralsnog.

Kortom, zou het schuifje effect moeten hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door RobV op 27-07-2017 20:16 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

RobV schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:16:
Toch zijn sommige onderdelen nog onscherp. Vooral in Elite is het goed te merken met een vage sterrenhemel.
Bij Elite Dangerous moet je of super-sampling of HMD image quality opschroeven (bij de instellingen van ED zelf). Je moet even stoeien en googelen welke je hoger moet zetten (gaat beide ten koste van je framerate).

Bij mij hielp het hielp het in ieder geval met m'n Dk2.

[ Voor 3% gewijzigd door Arm1n op 27-07-2017 21:05 ]

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Het is geen render issue, denk ik. ik zie de sterren echt dubbel. Dat lijkt mij niet aan de AA of SS te liggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

RobV schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:30:
Het is geen render issue, denk ik. ik zie de sterren echt dubbel. Dat lijkt mij niet aan de AA of SS te liggen toch?
Hmm dan zou ik het niet weten, omdat je noemde dat het alleen in ED optreedt.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Arm1n schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:40:
[...]

Hmm dan zou ik het niet weten, omdat je noemde dat het alleen in ED optreedt.
Ik kijk morgen nog eens naar die IPD calibratie, komt vast goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
RobV schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:16:
Hoewel ik erg tevreden ben met de bril heb ik toch nog een dingetje. Ik loop nog wat te stoeien met de scherpstelling. Ik ben niet brildragend of zo. Als ik het schuifje onder de bril verzet lijkt dat geen effect te hebben. Toch zijn sommige onderdelen nog onscherp. Vooral in Elite is het goed te merken met een vage sterrenhemel. Andere spellen/demos heb ik geen moeite mee, vooralsnog.

Kortom, zou het schuifje effect moeten hebben?
De lenzen hebben een sweetspot. Dit is het gedeelte wat het scherpst beeld weer geeft. Die sweetspot zit precies in het midden van de lens. Naarmate je naar buiten gaat word het beeld steeds onscherper.
In de ideale situatie staan je puppillen loodrecht op de sweetspots. Is dat niet het geval, dan word het beeld minder scherp. Vandaar ook dat er word aangeraden om niet met je ogen te kijken (door je ogen te draaien) maar om met je hoofd te kijken (door je hoofd te draaien).

Wellicht dat daar je probleem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Lol, teveel games "insufficient capacity". De SSD op mijn gamepc is bijna vol. nooit gedacht. Ik speelde enkel Elite met een 120gb hd, toch maar eventjes opschonen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Cyw00d schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:22:
Ik word helaas misselijk bij Lone Echo, zodra ik de muur vastpakt sta je opeens stil en daar kan ik blijkbaar niet zo goed tegen. Maar van wat ik gespeeld heb is het echt vet idd.
Kwestie van gewenning als je nog niet veel VR gespeeld hebt (hoop ik voor je). Ik kan nu in de ruimte full speed (met die booster op je rug) op die transport afstevenen en dan mezelf erop laten knallen zonder af te remmen, om'm dan vast te grijpen. Geen misselijkheid of knikkende knieen. Maar ben er sowieso niet echt gevoelig voor.

Kan niet wachten tot de volgende generatie headsets. Met dit spel heb je soms echt het gevoel dat je "ziel" verplaatst is in de spel omgeving. Met wat betere graphics/FOV/resolutie etc in de toekomst zal dit gevoel alleen maar sterker worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zit zelfs al nog verder te hopen, dat je richting de 4k monitor ervaring gaat.
Van de week in google earth VR namelijk naar de sterren gekeken. Dat is nu al heel tof, maar moet je voorstellen dat je dat tegen bijna annaloog zien aan zou hebben. Gaat zeker nog wel 10 en misschien 20 jaar duren. Maar ik kijk daar wel echt naar uit. Heb nu niet de mogelijkheid om naar gebieden zonder lichtvervuiling te gaan. Maar op die manier kun je dat gewoon prima voor elkaar krijgen dan.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:50
Daarnet 'Echo Arena' gespeeld en hoewel de setting zeker tof is, merk ik dat mijn lichaam het niet erg comfortabel vindt helaas. :'(

Vanavond maar weer eens wat robots afknallen in 'Robo Recall' of een missie in 'Bridge Crew'. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Talking about 'wow': heeft iemand hier Miyubi al bekeken? Ik dacht 'zal wel weer zo'n dom plat 360 filmpje zijn' maar toen zag ik het dat van Felix & Peter Studios is: het is compleet 3D en duurt bijna 40 minuten. Ziet er beter uit dat de meeste 3D 360 films die ik tot nu toe gezien heb. Aanrader. (Heb 'm nog niet afgekeken dus verklap niets.) Is trouwens helemaal leuk voor mensen die in de jaren 80 al op deze aardkloot rondwandelden. ;)

Gratis te downloaden in de Oculus Store.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:31
Yonix schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:30:
Daarnet 'Echo Arena' gespeeld en hoewel de setting zeker tof is, merk ik dat mijn lichaam het niet erg comfortabel vindt helaas. :'(

Vanavond maar weer eens wat robots afknallen in 'Robo Recall' of een missie in 'Bridge Crew'. :*)
Komt mogelijk vanzelf goed. Ik weet nog dat ik bijna viel toen ik voor de eerste keer Hover Junkers. Het voelde alsof iemand de grond onder mijn voeten weg trok. Dit is een beetje gewenning maar komt uiteindelijk goed. In Onward was het ook even wennen, dit was het eerste spel wat ik speelde welke werkte met de joystick. Hoe vaker je het doet hoe minder gevoelig je hiervoor wordt.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yonix
Tadaa! _/-\o_ *O*

2x JOTO Headphone Stand
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WaFrvxDJ6J9rxove9O2yxLTO/medium.jpg

Nu kan ik eindelijk mijn Oculus Rift + Touch Controllers netjes opbergen. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TsHrzFfRCXCVGjMsRH7mtuGD/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BupowMcytGe7gxGe13Kwetd4/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T8Tqb7dcpB96wUEtSdYHr4ue/medium.jpg

Staat best netjes, toch? :D

[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 29-07-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrits
  • Laatst online: 29-09 23:57
Op vrijdag 4 augustus 2017 om 4:00AM Nederlandse tijd sluit AltspaceVR voorgoed de deuren, en daarmee ook een stuk VR geschiedenis. Lijkt me mooi om die laatste uren samen met een groep Tweakers mee te maken. Geen grootse plannen: Gewoon casual praten over het verleden en de toekomst van VR, en daarbij andere mensen ontmoeten met dezelfde interesses :)

Om elkaar makkelijker te kunnen vinden heb ik een event gemaakt dat als hub zal dienen.
Het scherm en de 3D enclosure zijn nu nog locked, maar deze zal ik op de avond zelf openstellen zodat het makkelijker is om content te beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 11:22

Pantalaimon

Daemon.

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:56:
[...]

[...]

Lone Echo heeft geen room scale nodig, toch? Ik heb een nogal beperkte ruimte. Een spel als The Climb is met Touch nog wel te doen. Of moet je in Lone Echo ook vaak echt naar beneden reiken en zo...?
Ik ben zelf ook erg beperkt in mijn ruimte, en heb maar 2 camera's voor mijn Rift, maar ik heb het hele spel zonder problemen uit kunnen spelen zonder van mijn plek te komen. Room scale kan soms handig zijn maar absoluut geen vereiste. 360 draaien kan ik niet met mijn opstelling maar je kan makkelijk in het spel roteren met een van de sticks.

Naar beneden reiken is erg relatief hier. Je kunt jezelf prima positioneren zodat je nooit door de knieen hoeft.

Think of me long enough to make a memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pantalaimon schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:47:
[...]

Ik ben zelf ook erg beperkt in mijn ruimte, en heb maar 2 camera's voor mijn Rift, maar ik heb het hele spel zonder problemen uit kunnen spelen zonder van mijn plek te komen. Room scale kan soms handig zijn maar absoluut geen vereiste. 360 draaien kan ik niet met mijn opstelling maar je kan makkelijk in het spel roteren met een van de sticks.

Naar beneden reiken is erg relatief hier. Je kunt jezelf prima positioneren zodat je nooit door de knieen hoeft.
Goed om te horen! Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de rift meegenomen naar een (kleine) lanparty en hier een paar mensen laten proberen, maar in robo recall leken er nou totaal geen problemen te zijn als we 180 graden weg draaiden van de sensors. Ze staan hier wat verder uit elkaar, en dichter bij de rand van de tafel, maar valt me alleszins mee. Echte 360 graden tracking zal nog wel betrouwbaarder zijn met drie sensors, maar met goede plaatsing van de sensors gaat het al best goed... En daarvoor hoeven ze dus niet tegenover elkaar te staan met jou in het midden.

Overigens wel weer iemand die nu ook verleid wordt en een ander die zei bij een vorige demonstratie met een racegame gelijk misselijk geworden te zijn die nu bij first encounter en robo recall nergens last van had, roomscale is duidelijk makkelijker te verteren voor de VR gevoeligen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb ook gemerkt dat de setup, en echt goede plaatsing op het hoofd heel belangrijk is voor misselijkheid. De mensen die snel zeggen "het is wel goed" die worden misselijk, mensen die goed luisteren naar de aanwijzingen en hij pupil breedte goed laten meten (etc) hebben veel minder snel last daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Alien Isolation werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-03-2024
Vindt het nogsteeds mega, mega zonde dat Sega nooit een officiele VR versie heeft gemaakt van AI. Die game leent zich zo perfect. Gemiste kans..

Ik wacht nog wel met de mod tot er roomscaling/touchcontroller support is alá Doom 3 BFG. Maar erg toffe progress. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 10:41
Yonix schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:05:
Tadaa! _/-\o_ *O*

2x JOTO Headphone Stand
[afbeelding]

Nu kan ik eindelijk mijn Oculus Rift + Touch Controllers netjes opbergen. :*)

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Staat best netjes, toch? :D
Inderdaad erg netjes! Ik heb persoonlijk allen liever dat de headset andersom hangt. Maar dit staat zeker niet verkeerd.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Cyw00d schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Inderdaad erg netjes! Ik heb persoonlijk allen liever dat de headset andersom hangt. Maar dit staat zeker niet verkeerd.
Waarschijnlijk vanwege het (op)vangen van stof ;)

Tenminste, dat is gelijk waar ik aan dacht toen ik die foto zag. "Mooi om je Rift op te bergen alleen wordt het nu/zo geen stofvanger?"

Die beugels zien er wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
NINjak schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:36:
[...]

Waarschijnlijk vanwege het (op)vangen van stof ;)

Tenminste, dat is gelijk waar ik aan dacht toen ik die foto zag. "Mooi om je Rift op te bergen alleen wordt het nu/zo geen stofvanger?"

Die beugels zien er wel netjes uit.
Precies, nu zie ik op de foto wel een doekje over de lenzen, maar het lijkt me gewoon beter om hem andersom op te hangen, dan weet je zeker dat ze niet beschadigen ook. Maar als je dat zo wilt doen dan kom je al snel bij de 3D printer oplossingen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Cyw00d schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Thanks! :*)

Omdat de headset nu 'ondersteboven' hangt heb ik een microvezeldoekje op de lenzen gelegd om hen te behoeden voor stof. Echter, dat doekje activeert nu telkens de sensor, waardoor Oculus Home automatisch meestart met Windows 10. :P I am working on that! :D

Trouwens, ik zie nu dat Oculus een aantal games aanbiedt om gratis te proberen dit weekend, zoals 'Landfall'. Die ga ik straks maar eens proberen! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Robo recall is wel een leuk spel idd, hoewel ik nog op veel punten verlies omdat mijn munitie op is. Maarja, je kunt niet verwachten dat je het spel al beheerst na 15 minuten :X

[ Voor 28% gewijzigd door RobV op 30-07-2017 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:54:
Talking about 'wow': heeft iemand hier Miyubi al bekeken? Ik dacht 'zal wel weer zo'n dom plat 360 filmpje zijn' maar toen zag ik het dat van Felix & Peter Studios is: het is compleet 3D en duurt bijna 40 minuten. Ziet er beter uit dat de meeste 3D 360 films die ik tot nu toe gezien heb. Aanrader. (Heb 'm nog niet afgekeken dus verklap niets.) Is trouwens helemaal leuk voor mensen die in de jaren 80 al op deze aardkloot rondwandelden. ;)

Gratis te downloaden in de Oculus Store.
Vandaag gekeken. Voor mensen die net als ik in de jaren '80 zijn opgegroeid is dit echt een aanrader, bomvol met herkenbaar speelgoed, muziek, de hele sfeer, kleding, haarstijl etc. Gewoon aanzetten en lekker rondkijken, relaxed het verhaaltje volgen, kijken wat er allemaal op de achtergrond gebeurt. Van mij mogen er véél van dit soort producties volgen! d:)b

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
RobV schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:21:
Robo recall is wel een leuk spel idd, hoewel ik nog op veel punten verlies omdat mijn munitie op is. Maarja, je kunt niet verwachten dat je het spel al beheerst na 15 minuten :X
Daarnet de laatste missie (3-3) van 'Robo Recall' gespeeld. Eindconclusie: érg gaaf! Nu maar eens overal drie sterren zien te behalen en misschien nog wat mods proberen. :D

BTW: Ik zie nu dat 'Robo Recall' gebaseerd is op 'Bullet Train'. Die gaan we dan maar eens toevoegen aan de library! 8) _/-\o_

Vraagje: Is er een mogelijkheid om een FPS counter te tonen in-game terwijl je de headset op hebt? Ben wel nieuwsgierig naar de numbers, maar heb geen zin om steeds naar mijn monitor te moeten kijken (MSI Afterburner).

[ Voor 29% gewijzigd door Yonix op 31-07-2017 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azziax
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-09-2024
Helmet Kamikaze schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:59:
Is er iemand in de buurt van Groningen (stad) met een Oculus Rift die ik een keertje mag uitproberen? Ik zou hem graag een keertje opgehad hebben voordat ik hem aanschaf.
Weet niet of je hem al eens getest hebt, maar bij de Mediamarkt Sontplein ligt er één in de winkel. Kun je testen met de Oculus remote. De controllers hebben ze daar helaas niet of die zijn niet aangesloten. Ik heb een Oculus Rift via Coolblue besteld, die komt echter pas op 13 augustus volgens de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
The Red Stare is uit... ben benieuwd.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:00

nitrodesign

There is more joy on a ...

Als er nog een aantal mensen zijn die met mij samen willen gamen in de VR wereld laat mij maar weten, je kan me toevoegen als vriend: NitroDesign

Ik heb de volgende games:
* Dead and Buried
* Robo Recall
* The Unspoken
* Space Pirate Trainer
* Ripcoil
* Echo Arena

Laat maar weten :).

Grtz,

NitroDesign

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 09:22
Yonix schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:51:
[...]
Vraagje: Is er een mogelijkheid om een FPS counter te tonen in-game terwijl je de headset op hebt? Ben wel nieuwsgierig naar de numbers, maar heb geen zin om steeds naar mijn monitor te moeten kijken (MSI Afterburner).
Yes, met de debug tool:
https://developer.oculus....2/concepts/dg-debug-tool/

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Voordat ik mijn rift had, had ik een bass shaker oplossing waarbij ik het analog signaal splitste naar speakers en shakers maar dat werkt natuurlijk niet meer nu alle audio naar de rift gaat.

Via andere fora heb ik nu de oplossing: wijzig de windows output naar de geluidskaart (staat waarschijnlijk op Rift) gebruik dan de windows audio recorder en 'set listening device' als de Rift, het overige kanaal op je geluidskaart blijft dan vrij voor de shakers.

(Sorry voor de gebrekkige uitleg, ik doe dit uit het hoofd)

[ Voor 6% gewijzigd door RobV op 01-08-2017 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khiu
Ik dacht dat de Rift tegenwoordig ook audio mirroring heeft.

Yup:
https://www.reddit.com/r/...lus_home_lets_you_mirror/

[ Voor 46% gewijzigd door Khiu op 01-08-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Khiu schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:33:
Ik dacht dat de Rift tegenwoordig ook audio mirroring heeft.

Yup:
https://www.reddit.com/r/...lus_home_lets_you_mirror/
Maar maar maar dat is amazing! 8) _/-\o_ _/-\o_

* RobV likes old school pdf manuals

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:38
Ik doe ook met een doekje over de bril, in verband met dat Oculus Home automatisch start heb ik simpel oplossing voor, wat ook goed is voor algemeen stabiliteit van pc en dat de bril niet constant warm is! (misschien is het ondertussen opgelost). Maak een .bat bestand aan met deze onderstaand commando in.

sc config OVRService start= demand
net start "OVRService"
if %errorlevel% == 2 net stop "OVRService"

Voor de zekerheid, open services.msc en zet Oculus VR lbirary service en Oculus VR Runtime service op 'manual'

Als je zin hebt om Oculus te spelen, run je dat script en dan wordt de nodige service opgestart en je kan dan beginnen :) als je stopt dan run je hetzelfde script en service zal stopgezet worden.
Yonix schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:58:
[...]

Thanks! :*)

Omdat de headset nu 'ondersteboven' hangt heb ik een microvezeldoekje op de lenzen gelegd om hen te behoeden voor stof. Echter, dat doekje activeert nu telkens de sensor, waardoor Oculus Home automatisch meestart met Windows 10. :P I am working on that! :D

Trouwens, ik zie nu dat Oculus een aantal games aanbiedt om gratis te proberen dit weekend, zoals 'Landfall'. Die ga ik straks maar eens proberen! :*)

[ Voor 2% gewijzigd door royalt123 op 01-08-2017 18:48 . Reden: zinbouw verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
royalt123 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:13:

Voor zekerheid, zet bij services van Oculus VR lbirary service en VR Runtime serivce op 'manual"
Domme vraag misschien, maar waar zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
royalt123 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:13:
Ik doe ook met doekje over de bril, in verband met dat Oculus Home automatisch start heb ik simpel oplossing voor, wat ook goed is voor algemeen stabiliteit van pc en dat de bril niet constant warm is! (misschien is het ondertussen opgelost). Maak een bat bestand met deze onderstaand commando in.
Kheb geen OR maar als je de bril niet gebruikt, springt hij dan niet in een standby modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trevor schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:17:
[...]

Domme vraag misschien, maar waar zit dat precies?
Start - run (of ga gewoon typen in Win 10) - services.msc
Dan krijg je een lijst van services en kun je dubbelklikken en de startup type aanpassen... Maar bij mij staat hij standaard al op manual dus denk niet dat dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Die onderste stond bij mij op automatisch, en ik moest even opnieuw opstarten, maar nu werkt het.

Dat oranje ledje gaat nu wel uit, maar dat maakt dus verder niet uit?

In elk geval hartelijk dank, nu kan dat doekje er gewoon continue in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
ChojinZ schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:23:
[...]

Kheb geen OR maar als je de bril niet gebruikt, springt hij dan niet in een standby modus?
Jawel, maar niet als de sensor denkt dat hij op een hoofd zit aka een doekje ervoor...

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Laatst online: 30-09 14:42
Zo dan dat echo arena zit goed in elkaar ! maar mijn rift headset kabels lopen over de grond en ik verwikkel mijzelf continue in de kabels wat het plezier verpest .. iemand een leuk idee voor cable management?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Njay schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:54:
Zo dan dat echo arena zit goed in elkaar ! maar mijn rift headset kabels lopen over de grond en ik verwikkel mijzelf continue in de kabels wat het plezier verpest .. iemand een leuk idee voor cable management?
Dit is gewoon te bestellen op aliexpress of ebay:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/814grg0wurL._SX522_.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Cyw00d op 02-08-2017 13:58 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Cyw00d schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

Dit is gewoon te bestellen op aliexpress of ebay:
[afbeelding]
Heb ik zelf geprobeerd maar vond het niet lekker werken. De trekkracht was OF te sterk waardoor de kabel richting het plafond ging OF te slap waardoor de kabels langzaam naar beneden gingen. Daarnaast raakte de touwtjes regelmatis in de knoop. Als je een snelle shooter speelt waarin je veel rondjes draait, zit dat systeem binnen no time in de knoop.
Njay schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:54:
iemand een leuk idee voor cable management?
Lame oplossing, maar werkt bij mij wel:
Je hebt tijdens het draaien om je as, een voorkeursrichting. Dat is de richting waar naar toe je geneigd bent te draaien. Als je voor het spelen de kabel tegen je
voorkeurs richting indraait, dan word het snoer tijdens het spelen vanzelf 'ontwokkeld'.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Hierbij even een lijstje om een verlengkabel van 5m to maken voor de headset over USB 3.0, scheelt 30 euro met nederlandse webshops:

HDMI Repeater: https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
5M USB 3 verlengsnoer: https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
HDMI Kabel 5M: https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Kabelbinders: https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Werkt super alleen die kabelbinders zijn niet geweldig merk ik nu aangezien je er soms op kunt stappen.

[ Voor 5% gewijzigd door Furfoot op 03-08-2017 08:15 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Zojuist de Miyugi film op de Rift uitgekeken. Echt heel bijzonder vond ik het verhaal niet. Veel amerikaans geschreeuw, kan ik héél slecht tegen... Opa was wel ok. Technisch gezien wel goed gedaan, maarja ik denk dat ieder zo zijn eigen mening heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
RobV schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:06:
Zojuist de Miyugi film op de Rift uitgekeken. Echt heel bijzonder vond ik het verhaal niet. Veel amerikaans geschreeuw, kan ik héél slecht tegen... Opa was wel ok. Technisch gezien wel goed gedaan, maarja ik denk dat ieder zo zijn eigen mening heeft.
Ik vind het ook maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Great minds think alike O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:33
Allumette is wel een aanrader als je die nog niet gezien hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
First contact > Google VR > Roborecall is voor sommige mensen blijkbaar een te hevige intro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Torched schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:46:
Allumette is wel een aanrader als je die nog niet gezien hebt.
Yup! Mogen ze wel meer van maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet Lone Echo gekocht en ik kom meteen al niet verder in de tutorial...? Ik moet met een robot praten over 'the two points of interest in the room to continue' maar het scherm voor de communicatie laat geen opties zien... dus blijft het spel maar zeggen 'please talk about the two points...' en ik kom geen steek verder.

Iemand enig idee wat ik (NU AL!) fout doe?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:30:
Zonet Lone Echo gekocht en ik kom meteen al niet verder in de tutorial...? Ik moet met een robot praten over 'the two points of interest in the room to continue' maar het scherm voor de communicatie laat geen opties zien... dus blijft het spel maar zeggen 'please talk about the two points...' en ik kom geen steek verder.

Iemand enig idee wat ik (NU AL!) fout doe?!
Volgens mij moet je in het midden bij die grote tafel met een robot praten die daar aan de zijkant bezig is.

Andere optie: zoek even een walktrough op youtube.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cyw00d schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:35:
[...]

Andere optie: zoek even een walktrough op youtube.
Haha, bedankt voor de tip (dat ik daar zelf niet aan dacht. :X ) Ik heb even gezocht en vond een filmpje van iemand die ook tegen dit probleem aanliep en steeds op dat lege scherm klikte: blijkt even later dat je tegen een apparaat moet 'praten' dat ook in die kamer ligt... beetje onduidelijk, maar oké, ik kan weer verder! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:36

kaanmijo

Picobello B.V.

Heeft iemand hier Rangi al uitgeprobeerd? Ben wel benieuwd hoelang deze game duurt en wat de indrukken zijn. De game is ook te verkrijgen op Steam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:06:
Ja, ik heb 'm onderhand afgekeken en vooral technisch was het okay: voor de rest was het een beetje suf...

Zonet even verder gespeeld met Lone Echo en ja, dit is denk ik wel aardig 'wow. Je hebt 'echt' armen en zo en die handen zien er goed uit. Ook het drukken op alle mogelijke knopjes (op je handen) werkt leuk! Gave uitzichten ook en zo: helemaal top! De interactie is ook prima! Ik vind dit echt honderd keer leuker en interessanter dan bijvoorbeeld Robo Recall. Mooie graphics trouwens ook: ik heb alles op z'n hoogst staan (resolutie en RSF op 2.0) en alles loopt PRIMA op mijn 1080!

En wat betreft cable management, waar het eerder over ging: ik zit op zolder en dus onder een schuin dak wat niet echt handig is maar wat wel handig is, is dat de balken vlak boven mij van hout zijn dus daar heb ik zonet met de hand een doodsimpel rond haakje ingedraaid, zo'n ding van 3 cent dat ik nog had liggen, en daar hang ik nu de kabel van de Rift aan zodat 'ie niet in de weg zit! Werkt ideaal! 8) Ik moest wel alleen de kabel met tape aan de achterkant van de Rift vastplakken zodat 'ie vanzelf al wat omhoog staat anders viel 'ie alsnog naast m'n hoofd of tikte ik er steeds tegen aan als ik rondkeek. (Ronddraaien in Lone Echo doe ik trouwens met de joystick op de Touch: echt ronddraaien is wat lastig i.v.m. de ruimte en het ontbreken van een derde sensor.) Vorige week is de zolder ook wat opgeruimd en is een kastje dat achter mij stond naar het grog vuil verhuisd dus ik heb nu een alsnog beperkte maar wel grotere ruimte om me heen zodat ik niet meer tegen de tafel aan ram als ik iets moet pakken dat een beetje lager voor me ligt. Zo langzamerhand begint het wat te worden hier met de Rift! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:51:
[...]
interessanter dan bijvoorbeeld Robo Recall. Mooie graphics trouwens ook: ik heb alles op z'n hoogst staan (resolutie en RSF op 2.0) en alles loopt PRIMA op mijn 1080!
Wat bedoel je met RSF???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik ken de afkorting ook niet maar ik denk dat hij de Rift supersampling bedoelt. Deze is onafhankelijk van de supersampling van je videokaart en kan veel betekenen voor je kwaliteit of performance. Hij in in te stellen met oa de Oculus Tray Tool, Oculus Debug tool of ingame bijvoorbeeld binnen Elite als aparte instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

RobV schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:07:
[...]

Ik ken de afkorting ook niet maar ik denk dat hij de Rift supersampling bedoelt. Deze is onafhankelijk van de supersampling van je videokaart en kan veel betekenen voor je kwaliteit of performance. Hij in in te stellen met oa de Oculus Tray Tool, Oculus Debug tool of ingame bijvoorbeeld binnen Elite als aparte instellen.
Hey Rob, bedankt voor je antwoord, ik zat al te snuffelen naar de Oculus Debug Tool, maar de versie die ik had/heb werkt niet meer.

Verder zoekend kom ik SDK 1.16 tegen, maar daar zit die DebugTool niet meer in??? 8)7

Nah ja, nog even verder zoeken, dus...

Oh ja, ik heb deze foutmelding:
https://forums.oculus.com...nt-connect-to-service-hmd

Ennn, de oplossing:

https://forums.oculus.com...us-debug-tool-for-1-13/p1

:+

[ Voor 14% gewijzigd door NaN op 05-08-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:07:
[...]

Ik ken de afkorting ook niet maar ik denk dat hij de Rift supersampling bedoelt. Deze is onafhankelijk van de supersampling van je videokaart en kan veel betekenen voor je kwaliteit of performance. Hij in in te stellen met oa de Oculus Tray Tool, Oculus Debug tool of ingame bijvoorbeeld binnen Elite als aparte instelling.
Ja, sorry, RSF staat voor Render Scale Factor: zo heet die 'supersampling' optie in Aerofly FS 2 en Lone Echo heeft 'm ook gewoon in de opties staan (ben de exacte benaming ff kwijt) dus daarvoor heb je die Debug tool niet nodig.

Dat Lone Echo is aardig verslavend... en ik heb nu voor het eerst echt last van de Rift, haha, doordat ik 'm te lang op heb. ;) En dat simpele haakje van mij verdiend enige aanpassing want de rest van de kabel hangt teveel waardoor 'ie steeds strak trekt en ik om de haverklap die kabel door het haakje moet trekken. Beetje een gedoe... een wireless Rift zou toch wel heeeeeeeeel top zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
De term heb ik opgezocht en is "pixel density"

En in plaatst van de debug tool kun je ook zoeken op Oculus Tray Tool van een onafhankelijke hobbyist. Ik heb het niet draaiend want ik speel enkel Elite

[ Voor 67% gewijzigd door RobV op 05-08-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al wat nieuws bedacht voor mijn kabel: het haakje had ik teveel voor me hangen (dom dom dom) en het was maar één haak: nu heb ik de haak achter me hangen en een extra haakje (ver) voor me, zowel om het gewicht van de kabel wat op te vangen en om te voorkomen dat ik er tegen zwaai met mijn Touch. Ik heb de kabel ook niet meer met tape vast geplakt aan mijn Rift (omdat het me voor die eerste opzet handig leek dat 'ie omhoog ging). De kabel hangt nu gewoon naar beneden op mijn rug (wat je soms wel voelt maar niet in de weg zit) en door het gewicht van dat hangen blijft 'ie nu ook waar 'ie is. Eens kijken hoe dat werkt... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Sangroid schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:09:
[...]

Hey Rob, bedankt voor je antwoord, ik zat al te snuffelen naar de Oculus Debug Tool, maar de versie die ik had/heb werkt niet meer.

Verder zoekend kom ik SDK 1.16 tegen, maar daar zit die DebugTool niet meer in??? 8)7

Nah ja, nog even verder zoeken, dus...

Oh ja, ik heb deze foutmelding:
https://forums.oculus.com...nt-connect-to-service-hmd

Ennn, de oplossing:

https://forums.oculus.com...us-debug-tool-for-1-13/p1

:+
De oplossing:
Since 1.14 this tool is now included in your Oculus app install, for example in this folder:
C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-diagnostics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

-O-

;)
(ik had al zoiets ergens gelezen, dacht ik...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
kaanmijo schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:29:
Heeft iemand hier Rangi al uitgeprobeerd? Ben wel benieuwd hoelang deze game duurt en wat de indrukken zijn. De game is ook te verkrijgen op Steam.
Geen idee, maar als je het eerst wilt proberen zou ik voor Steam kiezen. Je kan via Steam namelijk heel gemakkelijk spellen refunden zolang je ze minder dan 2 uur gespeeld hebt. Heb ik ook al een aantal keer gedaan. (Extra tip: Koop het niet via Kinguin oid, want gifts kun je niet refunden).

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Twee avondjes kunnen experimenteren sinds hij vorige week is aangekomen (weekendje weg met vrouw kwam er nog tussen).

Eerst en vooral: Ik had dit usb3 pci-e kaartje gekocht. Het is niet de chipset die aangeraden wordt, maar werkt wel perfect met de Rift: Alle 3 usb kabels op het kaartje aangesloten en het werkte meteen.

Na de standaard introductiedemos geprobeerd te hebben heb ik eerst Robo Recall gedownload, en holy crap, wat voel je je absoluut bad-ass :D. Het geeft zo'n gigantische voldoening om je pistool leeg te schieten op een robot terwijl je uithaalt met je shotgun on een klein robotje dat op je springt last-second weg te schieten, je leeggeschoten pistool naar een andere robot te werpen, achter hem te teleporten en het pistool terug op te vangen. Kogels ontwijken op opvangen: Beiden even cool. Raketten uit de lucht plukken om ze terug naar afzender te werpen: Nog leuker.

Omdat ik er veel goede dingen over hoorde heb ik ook eens Big Screen geprobeerd. Als cinema is die best aardig, maar de multiplayer was best een unieke ervaring: Elkaar kunnen zien en met elkaar kunnen praten terwijl iemand een filmpje opzet. Leuke gimmick :)

Wat overigens een stuk leuker was dan ik verwacht had: Lucky's Tale. Echt zo'n typische N64-era verzamel-platformer, maar de Rift is echt een leuke toevoeging. Vooral de ondergrondse stukjes zijn enorm tof uitgewerkt.

*edit* zou ik haast Elite: Dangerous vergeten. Echt dag en nacht verschil qua ervaring :D. Was altijd al perfect tevreden om Elite met men xbox controller te spelen, maar nu kriebelt het wel om een HOTAS te kopen om mijn "ik ben een ruimtepiloot" ervaring compleet te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door boe2 op 07-08-2017 10:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Laatst online: 12:35
Ik krijg zo mijn oculus binnen, wat zijn jullie persoonlijke favoriete ervaringen op de oculus? games,videos etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Ik zou beginnen met de gratis of inbegrepen games zoals Robo Recall, MIssion: ISS en Echo Arena.
Robo Recall is een singleplayer fps en teleporten zorgt ervoor dat je niet snel misselijk wordt. Mission: ISS is singeplayer de ISS rondzweven, ik vond em erg mooi. Echo Arena is multiplayer handbal in zero-g met erg leuke locomotion.
Mijn favoriete game is Arizona Sunshine, zeker de coop campaign ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azziax
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-09-2024
rippedchicken schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:25:
Ik krijg zo mijn oculus binnen, wat zijn jullie persoonlijke favoriete ervaringen op de oculus? games,videos etc
Begin maar eens met Robo Recall en Lucky's Tale. Beiden super leuke games en een geweldige ervaring. Ook is Google Earth VR echt fantastisch om eens door je eigen stad te kijken. Ook mooie stukken natuur zoals de Grand Canyon etc zijn geweldig om te bekijken.

Daarnaast heb ik zelf nog games als Elite en Project Cars, wat een ervaring was die laatste. Heb er ook een stuur bij, dus dat maakt het echt fantastisch. Wilde zelfs even m'n binnenspiegel verstellen, dus ik zat al in de lucht te grijpen..... 8)7 . Voor Elite moet ik nu echt nog een Hotas aanschaffen....

Echo Arena is ook gaaf als een multiplayer, wel even wennen hoe je daar beweegt, maar als je dat eenmaal onder de knie hebt.... Awesome.

Gewoon lekker proberen en testen, je zult sowieso geen spijt van je aankoop krijgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rippedchicken schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:25:
Lone Echo. Het eerste spel waarbij ik denk 'Ja, kijk, hiervoor heb ik een Rift gekocht'. De meeste andere games (of moet ik zeggen tech demo's) was ik (heel) snel zat. Ja, ook Robo Recall: leuk voor even maar na drie keer spelen had ik het echt wel gezien. Gisteren had ik een uur of zo Lone Echo gespeeld en op een bepaald moment moest ik ermee stoppen: toen ik de headset afdeed had ik echt iets van 'O ja, shit zeg, ik ben gewoon thuis...?!' Ik zat echt compléét in dat spel! Helemaal top.

Wat ook wel een leuke ervaring is, is The Climb, al vind ik de normale prijs daarvoor echt veel te hoog. Ik heb 'm voor 20 tijdens een sale kunnen kopen.

En los van dit alles gebruik ik de Rift met Aerofly FS 2: daar had ik 'm eigenlijk ook voor gekocht. Maar goed, een flight sim is niet ieders hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Superhot. Het spel is kort maar je kan het sowieso nog een paar keer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:36

kaanmijo

Picobello B.V.

kaanmijo schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:29:
Heb 'm zelf gekocht, vind het erg leuk. Het is een soort zelfde game als The Witness maar dan iets makkelijker. Aanrader, zeker voor een tientje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Laatst online: 12:35
Zo heb hem binnen, die robot van de tutorial was echt wel een wow moment. blijkbaar heb ik de versie met xbox controller gekregen. alleen de gratis games heb ik niet, dus daar even voor contact op nemen met customer support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
De gratis games haal je gewoon binnen bij oculus home. dus geen codes of wat dan ook.

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-08-2017 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 09:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

De meeste van die gratis games komen overigens pas beschikbaar in Oculus Home als je je Touch controllers hebt geïnstalleerd, dus als je dat nog niet gedaan hebt: even doen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
SnoeiKoei schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:22:
De meeste van die gratis games komen overigens pas beschikbaar in Oculus Home als je je Touch controllers hebt geïnstalleerd, dus als je dat nog niet gedaan hebt: even doen.
Na configureren van de touch controllers worden de gebundelde games 'free', waarna je ze nog wel moet installeren natuurlijk. Dat gaat niet vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zouden ze wel beter mogen doen trouwens vind ik, nou moet je al weten dat je wat gratis kan krijgen en gaan googlen wat dat is. Eigenlijk zou er gewoon een pop-up of zo moeten verschijnen met zoiets als thank you for purchasing the rift and touch controllers! Please enjoy these complimentary games and experiences.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Gisteravond echo arena geprobeerd. Was cool, maar ik ga het toch niet verderspelen, want ik ben oprecht bezorgd dat ik men hardware ga beschadigen.

Tot nu toe was rond me heen zwaaien geen probleem, ik kan altijd netjes binnen men boundaries blijven. Bij echo arena heb je echter steeds de reflex om naar die disc te duiken Eerst had ik een zijmuur vrij hard mee. Daarna verkocht ik de bureaustoel waar men vrouw inzat een mep, die nochtans een halve meter buiten men guardian grid zit. Dat is het mij toch niet waard, vooral omdat ik haar verzekerd had dat ze daar veilig zit, en zelfs bij Robo Recall was dat inderdaad geen probleem :p

Heeft iemand anders ook last van een vreemde sensatie de ochtend nadat hij/zij een hele avond de Rift gebruikt heeft? Het is moeilijk te omschrijven, maar het alsof mijn hoofd denkt dat ik de bril nog draag, met een licht gevoel van misselijkheid.

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 08-08-2017 10:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
boe2 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:05:
Heeft iemand anders ook last van een vreemde sensatie de ochtend nadat hij/zij een hele avond de Rift gebruikt heeft? Het is moeilijk te omschrijven, maar het alsof mijn hoofd denkt dat ik de bril nog draag, met een licht gevoel van misselijkheid.
Niet zozeer een gevoel van misselijkheid, maar wel problemen met het grijpen naar dingen of het vastpakken van objecten. ;)

Ik blijf het tevens leuk vinden hoe de omgeving reageert op de Rift. Heb nu al een paar vrienden op bezoek gehad die (soms letterlijk) helemaal ondersteboven waren van de ervaring(en). :D En iedereen is erg te spreken over de leuke 'First Contact' demo van Oculus. :*)

Misschien moet ik maar entree gaan vragen ofzo. ;) Eerste keer gratis, daarna € 1,- per keer/spel. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, gelukkig niet, maar het zal ook afhangen van welke games je speelt en hoe lang. Ik ben meer van de rustige games (Lone Echo, Aerofly FS 2, The Climb) dus dat zal helpen en ik speel zelden langer dan een (heel dik) uur of zo (ook omdat ik dan toch wel last krijg van dat ding op m'n kop). Maar ik heb ook wel eens drukkere dingen geprobeerd en had daar nauwelijks of geen last van. Verschilt ook per persoon, natuurlijk. Maar het lijkt me wel een vervelende sensatie... De sensatie die ik wel ken is leuker: ik postte het eerder al: dat je je bril afzet en echt verbaasd bent dat je gewoon thuis op zolder staat! Dat is soms ook echt heel vreemd ("O verhip, het is nog gewoon overdag...!?") maar wel leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
Gisteren ook mijn Rift binnen gekregen. Zoals de mensen hier boven had ik ook wat moeite met het terugvinden van de gratis games. Ik heb kort de demo/tutorial gespeeld met het robotje in het ruimteschip. Erg indrukwekkend, vooral het gevoel dat je digitaal echte handen lijkt te hebben is bizar. Het reageert allemaal zo natuurlijk!

Wel vind ik het jammer dat je niet eenvoudig video kunt afspelen naar de Oculus. Wilde een 3d film inladen, maar dit werkt niet echt top. Of het schalen gaat niet goed of je moet helemaal via je Oculus navigeren in je mappen, wat ook niet handig is.

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:54
PassieWassie schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:31:
Gisteren ook mijn Rift binnen gekregen. Zoals de mensen hier boven had ik ook wat moeite met het terugvinden van de gratis games. Ik heb kort de demo/tutorial gespeeld met het robotje in het ruimteschip. Erg indrukwekkend, vooral het gevoel dat je digitaal echte handen lijkt te hebben is bizar. Het reageert allemaal zo natuurlijk!

Wel vind ik het jammer dat je niet eenvoudig video kunt afspelen naar de Oculus. Wilde een 3d film inladen, maar dit werkt niet echt top. Of het schalen gaat niet goed of je moet helemaal via je Oculus navigeren in je mappen, wat ook niet handig is.
kan whirligig media player aanraden voor allerlei soorten films. werkt erg goed. Van big screen(gratis) weet ik dat het goed met 2d films werkt maar nier met 3d films(niet geprobeerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 20:02

Dizzy

Where am I?

Whirligig inderdaad erg goed, gratis versie kan je hier vinden: http://www.whirligig.xyz/player2-1-2/
Er is ook een betaalde, deze heb ik op een gegeven moment aangeschaft, maar gratis versie vind ik fijner werken dan betaalde (betaalde zit vol bugs)

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:32

Felyrion

goodgoan!

Ik heb hem nu ook een paar weken. Heerlijke ervaringen moet ik zeggen! Veel lol gehad aan de demo's en kleine experience apps zoals Allumette, Fantasynth, Dear Angelica en natuurlijk the lab van steam.

Echo Arena vond ik echt super qua presence gevoel. De armen maken dat je je echt in die wereld waant.

Maar ik ben wel kritisch over Oculus zelf, en dan met name de software kant. De store is verschrikkelijk onoverzichtelijk, sorteringsopties missen, filters missen, beoordelingen zijn niet te zien, en zo kan ik nog wel even doorgaan....
Alleen maar van die grote nietszeggende tegels. Waardeloos.

En vervolgens kun je niet eens je download locatie aanpassen.... kansloos. (ja, ik weet dat je met junctions eventueel spul kunt verplaatsen... maar kom op.. kijk één keer naar Steam die dit probleem jaren geleden al heeft opgelost. Ik vind dat echt te slecht voor woorden.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na een paar uur sublevel zero met de rift had ik dat wel een beetje, alsof de echte wereld net niet helemaal volgens verwachting reageerde. Maar dat was juist voordat ik ging slapen, niet er na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Felyrion schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:25:
En vervolgens kun je niet eens je download locatie aanpassen.... kansloos. (ja, ik weet dat je met junctions eventueel spul kunt verplaatsen... maar kom op.. kijk één keer naar Steam die dit probleem jaren geleden al heeft opgelost. Ik vind dat echt te slecht voor woorden.
Tijdens de installatie kan je toch je downoad folder wijzigen. Achteraf misschien niet, maar nog niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 11:52
Heb nu een weekje mijn Rift, en wat is het tof! In Google Earth het idee alsof je echt in Groningen rondwandelt...! (Waarom heeft Utrecht geen 3D gebouwen?)
Ik heb een tijdje de DK2 gehad, maar de CV1 met Touch is wel echt een stuk beter!
Wel gek trouwens dat ik m'n bril niet echt lekker op kan houden. Maar gelukkig kan ik zonder bril het nog net lezen :)

Heeft iemand hier trouwens (recente) ervaring met VorpX? Op internet zijn de meningen echt bizar verdeeld. De één is super lovend, de ander super negatief. De nieuwste versie lijkt wel beter, maar nog steeds is het verdeeld.
Het vraagt kennelijk veel tweaken, maar wat is veel? En is het één keer instellen, of moet je elke keer weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:32

Felyrion

goodgoan!

harrytasker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:35:
[...]

Tijdens de installatie kan je toch je downoad folder wijzigen. Achteraf misschien niet, maar nog niet nodig gehad.
Je kunt het éénmalig instellen. Nu heb ik twee SSD schijven met elk nog zo'n 60 GB vrij. Die wil ik beiden kunnen gebruiken voor games/apps. Succes daarmee, dat gaat dus gewoon niet. 8)7

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 20:02

Dizzy

Where am I?

Luther schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:56:
Heeft iemand hier trouwens (recente) ervaring met VorpX? Op internet zijn de meningen echt bizar verdeeld. De één is super lovend, de ander super negatief. De nieuwste versie lijkt wel beter, maar nog steeds is het verdeeld.
Het vraagt kennelijk veel tweaken, maar wat is veel? En is het één keer instellen, of moet je elke keer weer?
Mijn ervaringen zijn niet echt positief met VorpX, en dit heeft er vooral mee te maken dat je bestaande games welliswaar patched voor VR, maar de games zijn alles behalve optimaal voor VR.

Fallout en Skyrim vond ik niet de moeite waard in VR, bewegingen gaan te snel waardoor je snel misselijk wordt. En je moet blind keyboard+muis gebruiken, of controller. Touch support is er sowieso al niet. Bij fallout 4 heb je teveel details op het scherm (objects,details, natuur etc..) waardoor de ervaring een beetje blurry overkomt vanwege de kwaliteit van het display van de rift. Je zal ook zien denk ik bij fallout vr, dat dergelijke objecten geoptimaliseerd zullen worden.

Na meer dan 100 vr titels uitgeprobeerd te hebben neig ik eigenlijk alleen nog maar naar de triple-a games. Die zijn mooi optimized, en haal je naar mijn mening op de lange termijn meer plezier uit je VR bril.

Van de week is er een patch uitgekomen om Alien Isolation in VR te laten functioneren. Dit is een beetje vergelijkbaar met hoe het werkt met VorpX waardoor je wellicht een eigen conclusie kan trekken. Bij Alien Isolation vind ik nu vooral de manier van bewegen misselijkmakend, je houdt het met de default settings niet echt lang vol imo.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Gisteravond echo arena geprobeerd. Was cool, maar ik ga het toch niet verderspelen, want ik ben oprecht bezorgd dat ik men hardware ga beschadigen.

Tot nu toe was rond me heen zwaaien geen probleem, ik kan altijd netjes binnen men boundaries blijven. Bij echo arena heb je echter steeds de reflex om naar die disc te duiken Eerst had ik een zijmuur vrij hard mee. Daarna verkocht ik de bureaustoel waar men vrouw inzat een mep, die nochtans een halve meter buiten men guardian grid zit. Dat is het mij toch niet waard, vooral omdat ik haar verzekerd had dat ze daar veilig zit, en zelfs bij Robo Recall was dat inderdaad geen probleem :p

Ik heb een schuin plafond. Normaal geen probleem. Sinds superhot zitten daar 2 deuken in :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:50:
[...]

En los van dit alles gebruik ik de Rift met Aerofly FS 2: daar had ik 'm eigenlijk ook voor gekocht. Maar goed, een flight sim is niet ieders hobby.
Thx om Aerofly te noemen, doet me weer zin krijgen m'n Rift weer op te zetten. Echter ben ik geen die-hard gamer (meer) en heb ik gewoonweg de tijd en het geduld niet meer om een echte flight "sim" te spelen. In jeugdiger jaren speelde ik wel vaak MS Flight Simulator, maar was nooit heel uitgebreid met navigatie & radio bezig. Ik wil "gewoon vliegen".

Iemand die suggesties heeft (met goede Rift support, goede graphics en graag ook heli's)? Aerofly lijkt me redelijk hardcore sim, niet? (maar lijkt wel de meest seamless VR ondersteuning te bieden)

EDIT: misschien iets met reddingsacties ofzo, zou ook wel leuk zijn. Heli rescue missions, wildfires bestrijden, ... :9 (Vereist wel heel gedetailleerde ground textures en bij de meeste flight sims die ik tot nu toe geprobeerd heb, zijn die allemaal nogal fugly up close...)
EDIT 2: crop dusting, etc, ... :9

[ Voor 18% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 08-08-2017 17:13 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:55:
[...]

Thx om Aerofly te noemen, doet me weer zin krijgen m'n Rift weer op te zetten. Echter ben ik geen die-hard gamer (meer) en heb ik gewoonweg de tijd en het geduld niet meer om een echte flight "sim" te spelen. In jeugdiger jaren speelde ik wel vaak MS Flight Simulator, maar was nooit heel uitgebreid met navigatie & radio bezig. Ik wil "gewoon vliegen".

Iemand die suggesties heeft (met goede Rift support, goede graphics en graag ook heli's)? Aerofly lijkt me redelijk hardcore sim, niet? (maar lijkt wel de meest seamless VR ondersteuning te bieden)

EDIT: misschien iets met reddingsacties ofzo, zou ook wel leuk zijn. Heli rescue missions, wildfires bestrijden, ... :9 (Vereist wel heel gedetailleerde ground textures en bij de meeste flight sims die ik tot nu toe geprobeerd heb, zijn die allemaal nogal fugly up close...)
Aerofly FS 2 is juist dé sim voor gewoon vliegen!!! En heeft VERREWEG de beste VR ondersteuning. Maar geen missies, dat dan weer niet... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Neeeee zeg, ben ik dom of ben ik dom...! Al sinds ik de Rift heb irriteer ik me mateloos aan dat opstartscherm dat je krijgt als je de Rift opzet, met allerlei waarschuwingen, en waarop je dan zo'n 2 seconden naar een balk moet kijken voordat 'ie vol is en je echt kan 'Riften'. Hoogst irritant.

Nu zit ik net even te kijken naar wat instellingen, zie ik opeens bij de General settings onderaan staan: Rift and Touch Safety - Display health and safety notifications when entering VR... en die optie staat standaard aan maar kan je, o glorie, ook UITZETTEN! Moet je wel even verplicht een filmpje van een dikke minuut bekijken maar dan ben je ook van die melding af! Eindelijk! Pfffffff...

Ik dacht: ik post het maar even voor al die andere domoren die dit ook niet doorhadden... ;)

Trouwens nog steeds bezig met Lone Echo... schitterend!!!!! Als je zo vliegt langs die gigantisch grote schepen... dit is echt een perfect spel voor VR! Alleen moet ik nu door een nogal lastige gang met etterbakken en na 4 keer af te zijn gegaan, stop ik er nu maar even mee. ;) Maar echt een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:49:
Neeeee zeg, ben ik dom of ben ik dom...! Al sinds ik de Rift heb irriteer ik me mateloos aan dat opstartscherm dat je krijgt als je de Rift opzet, met allerlei waarschuwingen, en waarop je dan zo'n 2 seconden naar een balk moet kijken voordat 'ie vol is en je echt kan 'Riften'. Hoogst irritant.
...
Thanks for the tip, rete irritant idd. Het is ook niet eens intuatief. Als vrienden/kennissen de rift opzetten weten ze vaak niet wat ze moeten doen. "Ja het is grijs, en nu ?"

Dit moet wel in de laatste update als feature toegevoegd zijn. (anders ga ik ook aan mezelf twijfelen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenzy_LS schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 04:09:
[...]

Dit moet wel in de laatste update als feature toegevoegd zijn. (anders ga ik ook aan mezelf twijfelen :D)
Haha, ja, ik vroeg me ook al af of die optie er nou echt altijd al geweest is of niet. Kan ik me haast niet voorstellen want ik loop eigenlijk altijd ALLE opties langs van dingen die ik installeer. Hoe dan ook: ik ben blij dat die optie er is én dat ik 'm ontdekt heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
Bartosy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:37:
[...]
kan whirligig media player aanraden voor allerlei soorten films. werkt erg goed. Van big screen(gratis) weet ik dat het goed met 2d films werkt maar nier met 3d films(niet geprobeerd).
Ga ik even proberen, dank!

Gisteren Robo Recall geïnstalleerd en gespeeld in de woonkamer. Wat een toffe ervaring. Het is echt lang geleden dat ik gamen zo gaaf vond als nu via de Oculus. Je kunt perfect de borders van de kamer instellen zodat je nooit tegen dingen aan loopt. In-game zie je op de grond altijd een symbool met de oriëntatie naar voren. Kan niet missen!

Ik was helemaal buiten adem na de eerste pot, maar wat is het verslavend! _/-\o_

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luther schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:56:
:)

In princiepe is er niets mis met VorpX. Maar sommige games zijn gewoon lastig te porten voor VR dus de werking van VorpX kan nogal varieren. Soms werkt het super, soms voor geen meter.

Per game kan je een VR profiel aanmaken en deze word vervolgens geladen als je de game start. Ook zijn er al heel veel standaard profielen aanwezig die je kan gebruiken. Zo is Fallout 4 allang speelbaar (alhoewel... sort of 'speelbaar')
Tweaken verschilt dus per game. In sommige gevallen hoef je dus helemaal niet te tweaken.

Misschien is het verstandig om niet naar VorpX te kijken maar te kijken naar welk spel je wilt spelen in VorpX en of dat een beetje lekker loopt.
PassieWassie schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:24:
[...]

Ga ik even proberen, dank!

Gisteren Robo Recall geïnstalleerd en gespeeld in de woonkamer. Wat een toffe ervaring. Het is echt lang geleden dat ik gamen zo gaaf vond als nu via de Oculus. Je kunt perfect de borders van de kamer instellen zodat je nooit tegen dingen aan loopt. In-game zie je op de grond altijd een symbool met de oriëntatie naar voren. Kan niet missen!
Dus overtuigd door VR? Mooi, dan mag jij je vanaf nu ook irriteren aan al die mensen die roepen dat dit een hype is, netzoals 3D tv..... :+

[ Voor 22% gewijzigd door ChojinZ op 09-08-2017 15:15 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.