Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:50
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:26:
touch controllers van dag ontvangen, maar na twee uur (heel veel plezier) en een pauze liep alles vast. computer herstart (er was tevens een windows 10 updated) werden sensors en headset hdmi niet meer gezien. alle kabels los gemaakt. herconected en oculus setup gedraaid. hdmi van headset wordt nu weer gezien. maar beide sensors worden niet meer gezien. oculus-drivers.exe gedraaid. maar no go! support ticket naar oculus verstuurd.

iemand anders die problemen ondervind na de windows 10 update van vandaag?
Nu al twee keer last gehad van een error waarbij Windows 10 mijn Oculus Headset niet meer herkent. Alle kabels opnieuw koppelen was geen oplossing toen maar besloten dat het misschien aan de grafische drivers kan liggen, dus heb even een schone installatie gedaan van de Nvidia-drivers en heb sindsdien geen last meer van de error.

Mocht hij nu toch terugkomen, dan ga ik het in de usb 3.0-drivers zoeken, maar helaas zijn er voor mijn mobo (Asus Ranger VII) geen usb-drivers voor Windows 10. Ben daarvoor aangewezen op Microsoft.

Vriendin speelt, as we speak, 'Mission ISS' en ze voelt zich een beetje lichtjes in haar benen en hoofd nu. :P Vindt het verder erg gaaf! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, mission ISS is interessant maar comfort level is wat minder. het "door zweven" heeft mij er ook toe aangezet om deze zittend te spelen.

Zowel driver updater van AMD als Intel gedraaid. helaas geen geluk. zal moeten afwachten wat oculus support te melden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethikka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 13:33
Yonix schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:16:
Hoe bergen jullie de Oculus + controllers eigenlijk? Die controllers laten zich nu niet bepaald makkelijk wegleggen i.v.m. de vorm. :P
Ik gebruik een aantal kapstokhaken om het op te hangen zodat mijn bureau niet vol ligt.
Perfect voor 360 pad/steam controller
Headset/Rift hanger met de lagere haak voor Touch controllers

Deze setup heb ik wel een microvezel doekje in mn Rift liggen bij opruimen om de hoeveelheid stof op de lenzen te minimalizeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik wil eigenlijk nog ergens een hoesje scoren dat ik om de foamrand van de Rift kan doen zodat de lenzen zijn afgedicht tegen stof enzo als ik hem niet gebruik. Ik zag dat VRcover wel iets dergelijks heeft:

https://vrcover.com/product/universal-vr-headset-cover/

maar als iemand een goed alternatief weet houd ik me aanbevolen!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:32
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:41:
Ik wil eigenlijk nog ergens een hoesje scoren dat ik om de foamrand van de Rift kan doen zodat de lenzen zijn afgedicht tegen stof enzo als ik hem niet gebruik. Ik zag dat VRcover wel iets dergelijks heeft:

Dat ziet er uit alsof je ook een washand van de Hema kan gebruiken. Nog goedkoper ook.
Overigens doe ik dat wel thuis met al mijn spullen in de gameroom. Gewoon een handdoekje over het toetsenbord en mijn racesetup en het blijft een stuk beter stofvrij.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Is er iemand in de buurt van Leiden - Utrecht waar ik de setup kan testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:05
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:41:

Zonde van je geld.... ;)

Je zal zien dat vette vingers op de lensen een veel groter probleem zijn. Omdat dit vaker voor komt ben je ook vaker bezig met het schoonmaken van de lenzen wat er voor zorgt dat stof geen kans krijgt.

Ik heb al een tijdje een HMD en loop in beide topics (OR/Vive) ook al een tijd mee maar ik heb daar nog nooit iemand over horen klagen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gewoontim
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:19
Stringer schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:05:
[...]

Gebruik je wel de uitgang van die kaart? En niet de uitgang van je onboard GPU?
Het is inmiddels gelukt. Ik had op mijn mobo de multiscreen van igp aan staan. Nu een beelscherm aangesloten via dvi op de kaart en de rift via hdmi op de kaart en het werkt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Gisteren voor het eerst gebruikt. Echt heel stoer alleen wat mij enorm tegenvalt is dat ik toch via mijn neus nog mijn kamer in kan kijken. Dit valt echter niet op als je eenmaal aan het racen bent maar het blijft een "open" plek. En het beeld is toch pixelated vind ik. Al met al heb ik er gisteren wel plezier aan beleefd. Mijn vrouw vond het ook stoer om te racen :D dat is altijd goed nieuws.
Ik vraag mij toch af hoe ik gewoon kan youtuben met dit ding want dat lukt niet zo 1-2-3 blijkbaar. Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:21
RifatSahin schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:52:
Gisteren voor het eerst gebruikt. Echt heel stoer alleen wat mij enorm tegenvalt is dat ik toch via mijn neus nog mijn kamer in kan kijken. Dit valt echter niet op als je eenmaal aan het racen bent maar het blijft een "open" plek. En het beeld is toch pixelated vind ik. Al met al heb ik er gisteren wel plezier aan beleefd. Mijn vrouw vond het ook stoer om te racen :D dat is altijd goed nieuws.
Ik vraag mij toch af hoe ik gewoon kan youtuben met dit ding want dat lukt niet zo 1-2-3 blijkbaar. Iemand ervaring daarmee?
Bigscreen in de oculus store kan je daar mss bij helpen? Dan heb je virtueel gewoon je beeldscherm en die kun je mega groot maken. Ik heb laatst Netflix zitten kijken via de bril, leuke ervaring.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die opening was mij inderdaad ook opgevallen, maar het stoort me niet en kan juist wel handig zijn. Kan er net bv mijn controller door vinden.
Qua pixels is het vergelijkbaar met de Gear VR, maar de lenzen zijn wel duidelijk veel beter en dat is belangrijker wat mij betreft. In de Gear VR is nooit het hele beeld scherp en dat is totaal geen probleem in de rift. Ook is de rift nog niet gaan beslaan, wat ik bij de Gear VR wel snel heb.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

ABD

Yonix schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:16:
[...]

Nu al twee keer last gehad van een error waarbij Windows 10 mijn Oculus Headset niet meer herkent. Alle kabels opnieuw koppelen was geen oplossing toen maar besloten dat het misschien aan de grafische drivers kan liggen, dus heb even een schone installatie gedaan van de Nvidia-drivers en heb sindsdien geen last meer van de error.

Mocht hij nu toch terugkomen, dan ga ik het in de usb 3.0-drivers zoeken, maar helaas zijn er voor mijn mobo (Asus Ranger VII) geen usb-drivers voor Windows 10. Ben daarvoor aangewezen op Microsoft.

Vriendin speelt, as we speak, 'Mission ISS' en ze voelt zich een beetje lichtjes in haar benen en hoofd nu. :P Vindt het verder erg gaaf! :D
Het zou kunnen dat het een powermanagement probleem is, d.w.z. dat windows de mogelijkheid heeft om het usb apparaat uit te zetten om stroom te besparen. Je kan proberen om powersaving bij apparaatbeheer uit te vinken.
Tennisbal schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:38:
Is er iemand in de buurt van Leiden - Utrecht waar ik de setup kan testen?
Volgens mij kan je bij Coolblue ook geopende producten terugsturen mocht de Rift niet bevallen. Je kan er alleen geen 3e sensor kopen, voor zover ik gezien heb, maar als dat je enige probleem met de Rift is, bestel je die bij Oculus zelf
Cyw00d schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:00:
[...]

Bigscreen in de oculus store kan je daar mss bij helpen? Dan heb je virtueel gewoon je beeldscherm en die kun je mega groot maken. Ik heb laatst Netflix zitten kijken via de bril, leuke ervaring.
Ik vind dat zelfs 'slechts' 2D kijken vet; het is net alsof je in een bioscoopzaal zit.

Ik vind de Rift echt een waanzinnige ervaring, zelfs als het beeld een beetje korrelig is. Als je er echt inzit, merk je dat niet eens.

[ Voor 32% gewijzigd door ABD op 19-07-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Echt heel stoer alleen wat mij enorm tegenvalt is dat ik toch via mijn neus nog mijn kamer in kan kijken.
Dat klinkt als een verkeerde afstelling of jij hebt een nogal afwijkend gezichts formaat. :+
Via je neus zou je nog wel wat kieren kunnen hebben, maar je huiskamer in kunnen kijken klinkt niet goed.
Dit valt echter niet op als je eenmaal aan het racen bent maar het blijft een "open" plek. En het beeld is toch pixelated vind ik.
Komt mede door het type games. Race games zijn, grafische gezien, niet de beste games om te spelen. En dat komt door de afstand van de objecten: Alles wat dichtbij gerenderd ziet er goed uit. Wanneer objecten die ver weg staan worden gerenderd ziet dat er al snel pixelated uit, simpelweg omdat er te weinig pixels zijn om mooie objecten te rederen.

Nu heb je tijdens het racen te maken met veel objecten die ver weg staan en dat ziet er al snel pixelated uit. Een racecar, die 100 meter ver staat, word als snel 4 tot 6 pixels groot en dat ziet er van dichtbij (met een HMD) niet uit..

Tip: Veel spellen spelen die zich afspelen in kleine ruimtes. Ziet er veel minder pixelated uit. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Sowieso supersampling aanzetten, tot wat maximaal je grafische kaart aan kan. Enorm verschil in sommige games. Als een game het ingame niet kan, dan via SteamVR bij Developper instellingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Stringer op 19-07-2017 15:53 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Stringer schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:52:
Sowieso supersampling aanzetten, tot wat maximaal je grafische kaart aan kan. Enorm verschil in sommige games. Als een game het ingame niet kan, dan via SteamVR bij Developper instellingen.
Yup! Goede tip:
https://www.roadtovr.com/...dvanced-settings-sharpen/
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robyrq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 12:44
Stringer schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:52:
Vanavond ook eens proberen. Vond het beeld redelijk scherp, maar op sommige momenten kon het opeens vrij wazig worden. Eens kijken hoe ver ik dat kan pushen met een GTX 1080 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Wat is Robo Recall toch een geweldig gaaf spel! _/-\o_

[YouTube: https://youtu.be/bbiiLFWgX78]Gespeeld door ondergetekende. :P

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/goLpnbEBOsaIg/giphy.gif
'Just shooting some b-ball outside of my school.' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Na 5 dagen kreeg ik bij Oculus geen verzendcode. Ook op emails en support requests kreeg ik geen antwoord. Toen zag ik dat coolblue wél leveren kan dus heb ik hem daar besteld. En jawel: morgen geleverd. Is wel iets duurder maar dat heb ik er graag voor over. De bestelling bij oculus heb ik dan ook geannuleerd.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:58:
Wat is Robo Recall toch een geweldig gaaf spel! _/-\o_
Mwah... ik had het na een paar keer spelen al snel gezien. De eerste keer was gaaf maar al snel vond ik het dodelijk saai. En dit is ook nog een van de betere games... kan je nagaan. Ik vind het spelaanbod voor de Rift erg magertjes. Maar dat zal ook komen doordat ik na zo'n 30 jaar gamen alles wel gezien heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyw00d schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:00:
[...]

Wat nog leuker is, is films kijken in de virtuele bioscoop. Het is net alsof je er echt zit en het scherm is serieus mega groot. Gaaf. Helemaal met 3D films. Netflix via de Netflix VR app is trouwens ook leuk, op zo'n mega tv in een luxe hut in de bergen. Maar ik bedenk me nu dat deed ik op m'n (verkochte) Gear: ik weet eigenlijk niet op die app ook voor de Rift beschikbaar is... Toch maar eens uitzoeken. Films in een virtuele bios is toch leuker dan op een klein scherm, ook al is niet alles scherp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:54:
[...]

Wat nog leuker is, is films kijken in de virtuele bioscoop. Het is net alsof je er echt zit en het scherm is serieus mega groot. Gaaf. Helemaal met 3D films. Netflix via de Netflix VR app is trouwens ook leuk, op zo'n mega tv in een luxe hut in de bergen. Maar ik bedenk me nu dat deed ik op m'n (verkochte) Gear: ik weet eigenlijk niet op die app ook voor de Rift beschikbaar is... Toch maar eens uitzoeken. Films in een virtuele bios is toch leuker dan op een klein scherm, ook al is niet alles scherp.
Zit je dan met een 4k tv in de living om dan op je bureau met de rift op je kop lekker asociaal naar een gaatjes print te kijken. Nee dank je.

Verder top ding :)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

ABD

RobV schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:24:
Na 5 dagen kreeg ik bij Oculus geen verzendcode. Ook op emails en support requests kreeg ik geen antwoord. Toen zag ik dat coolblue wél leveren kan dus heb ik hem daar besteld. En jawel: morgen geleverd. Is wel iets duurder maar dat heb ik er graag voor over. De bestelling bij oculus heb ik dan ook geannuleerd.
Rot voor je, maar verkeerde topic, vriend. Ik raad je overigens wel een derde sensor aan, en die zal je toch echt bij Oculus moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
ABD schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:40:
Rot voor je, maar verkeerde topic, vriend. Ik raad je overigens wel een derde sensor aan, en die zal je toch echt bij Oculus moeten bestellen.
Excuses, ik dacht dat ik mijn ervaringen met de maker van de Rift hier kwijt kon. Zal niet meer gebeuren. (Welke dan wel?)

Wat betreft de derde sensor, ik ben gebonden aan zittend spelen, ik denk niet dat ik hem nodig ga hebben. Toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:37
RobV schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:04:
[...]

Excuses, ik dacht dat ik mijn ervaringen met de maker van de Rift hier kwijt kon. Zal niet meer gebeuren. (Welke dan wel?)
Er is een apart topic voor Bestelling & Levering, namelijk: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1683965
Waarschijnlijk wordt dat bedoeld in de reactie op je bericht, maar de boodschap had misschien iets anders verpakt kunnen worden. ;) Ik vind het zelf soms ook wel eens verwarrend, maar je ziet wel meer aparte topics voor Bestelling & Levering van andere producten, waarschijnlijk om een Ervaringen topic niet teveel te vervuilen met meldingen over bestellingen en leveringen. :)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
@PatrickC bedankt, ik ga daar verder (sorry wist het echt niet, ondanks topicwarning)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:54:
[...]

Vind ik zelf toch wel 1 van de mindere ervaringen.
Het idee om een film virtueel in een bioscoop te kijken, eventueel met andere gebruikers, is hardstikke tof maar de techniek is nog niet goed genoeg om een prettige ervaring neer te zetten. Resolutie is nog te laag, de bril zit niet heel prettig om lange films mee te bekijken en de sweetspot van de lenzen is te klein om de gehele film goed te kunnen zien. Wil je iets goed zien, dan moet je toch de HMD daarop richten terwijl je irl gewoon je ogen kan draaien. VR bioscoop heeft zeker potentie maar voorlopig zijn we er nog niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het leuke is dat je echt supergroot beeld hebt. Maar verder ben ik het met je eens. Toch blijf ik het soms wel doen, voordeel is dat je echt kunt liggen op bed en dan Netflix kijken :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 23:56
Ik ben echt positief verrast over hoe goed Robo Recall draait op mijn R9 280! En wat een geweldig spel is dat :o

Ben erg benieuwd hoe alles er uit ziet met een gtx 1060 of 1070. Hopelijk dalen de prijzen snel.

Werkt The Lab voor de HTC Vive ook op de Oculus Rift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Therach schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 00:42:

Werkt The Lab voor de HTC Vive ook op de Oculus Rift?
Jahoor, geen enkel probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 20:02

Dizzy

Where am I?

Voor alle nieuwkomers, Welkom :)

Er is een nederlandse tweakers vr groep gemaakt in discord en telegram. Voor algemene discussie of om voor een game af te spreken.

PuckStar in "[Oculus Rift] Ervaringen & Discussie"

See u in the Rift :)

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:24
Erg interessant om nu in te stappen gezien de price cut, betekend die bundel ook dat je verder niks meer hoeft aan te schaffen en meteen VR proof bent, of zitten er nog addertjes onder het gras (extra camera's oid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Voor full room scale is een derde sensor aan te bevelen. Maar niet per se noodzakelijk als je een wat kleinere ruimte hebt. (Je kunt ook rustig beginnen met de huidige set en als je tegen problemen met room scale aanloopt altijd die derde sensor nog halen. Genoeg mensen die het met 2 helemaal perfect hebben lopen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
kwdtje schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:59:
Erg interessant om nu in te stappen gezien de price cut, betekend die bundel ook dat je verder niks meer hoeft aan te schaffen en meteen VR proof bent, of zitten er nog addertjes onder het gras (extra camera's oid).
Met deze bundel kun je meteen aan de slag! Voor zover ik weet geen addertjes onder het gras. En wat betreft 'future proof': mocht je een volledige 360 graden VR-experience willen ervaren, dan kun je altijd nog een losse sensor toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yonix schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:12:
[...]

Met deze bundel kun je meteen aan de slag! Voor zover ik weet geen addertjes onder het gras. En wat betreft 'future proof': mocht je een volledige 360 graden VR-experience willen ervaren, dan kun je altijd nog een losse sensor toevoegen.
Zo'n Rift werkt niet op een gemiddelde MacBook he? Tenzij je zo'n externe GPU enclosure hebt?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
DennusB schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:14:
[...]

Zo'n Rift werkt niet op een gemiddelde MacBook he? Tenzij je zo'n externe GPU enclosure hebt?
Volgens AppleInsider.com, Macworld.co.uk en Polygon.com is de Oculus Rift niet compatibel met MacOS en komt daar voorlopig ook geen verandering in (helaas). Daarvoor moet je bij Valve's SteamVR en HTC's Vive zijn: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net toch ook eens de tweede sensor en touch controllers in gebruik genomen... twee sensors over USB 2.0 ipv 3.0 lijkt geen enkel probleem te zijn gelukkig.
Alleen even de demonstratie met dat robotje gespeeld nog maar woooow wat is dat cool zeg! Voelt heel erg natuurlijk aan, was gelijk met dingen aan het gooien, schieten met de guns die hij maakt op een gegeven moment... Ook leuk dat je gewoon het schijfje er nog eens in kan duwen voor een tweede gun, akimbo!
Lukte me ook één keer om de dart uit de gun te vangen! Daarna uiteraard niet meer :+

Ok nou maar eens kijken welke games je als touch bezitter nou nog meer gratis kon installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Finraziel schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:19:
Net toch ook eens de tweede sensor en touch controllers in gebruik genomen... twee sensors over USB 2.0 ipv 3.0 lijkt geen enkel probleem te zijn gelukkig.
Alleen even de demonstratie met dat robotje gespeeld nog maar woooow wat is dat cool zeg! Voelt heel erg natuurlijk aan, was gelijk met dingen aan het gooien, schieten met de guns die hij maakt op een gegeven moment... Ook leuk dat je gewoon het schijfje er nog eens in kan duwen voor een tweede gun, akimbo!
Lukte me ook één keer om de dart uit de gun te vangen! Daarna uiteraard niet meer :+

Ok nou maar eens kijken welke games je als touch bezitter nou nog meer gratis kon installeren...
Die demo is briljant! Ik heb idd ook twee guns gemaakt en lekker knallen maar, ook op het robotje (reageert geïrriteerd :D ). Die raketjes met dat trektouwtje zijn ook awesome, die kun je ook weer opvangen en een andere kant op loslaten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
kwdtje schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:59:
Vergeet je game budget niet. ;)

Er is zat gratis spul maar dat is vooral demo materiaal. Het echte leuke spul is gewoon betaald dus daar moet je in investeren. Daarnaast zijn VR games best wel prijzig dus dat loopt snel op. Het eerste jaar heb ik honderden euro's uitgegeven aan software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
ChojinZ schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:49:
[...]

Er is zat gratis spul maar dat is vooral demo materiaal. Het echte leuke spul is gewoon betaald dus daar moet je in investeren. Daarnaast zijn VR games best wel prijzig dus dat loopt snel op. Het eerste jaar heb ik honderden euro's uitgegeven aan software.
Hoewel ik het met je eens ben betreft geld opzij houden (game budget) voor spellen vind ik dat de gratis spellen zoals Robo Recall ook al "echt leuk spul" is.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 08:22
Ik ben de setup aan het doen, net binnen, maar god wat gaat de download binnen de setup langzaam. Is er ergens een volledig bestand te downloaden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Finraziel schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:19:

Belko VR: An escape room op steam is ook absoluut een aanradertje
http://store.steampowered.com/app/600140/

En als je van Star Wars houdt, gratis experience op steam:
http://store.steampowered.com/app/381940/

Waltz of the wizard is ook wel grappig als je nieuw bent in VR:
http://store.steampowered.com/app/436820/

Bovenstaande allemaal gratis.

Dan hierbij ook nog twee aanbevolen relatief goedkope games:

ultimate booster experience. De enige vr beleveing die mij nog steeds een onderbuik gevoel kan geven:
http://store.steampowered...imate_Booster_Experience/
momenteel 3,50 in aanbieding (normal 5,-)

Gunjack:
http://store.steampowered.com/app/410570/Gunjack/

10,- in sale meestal 5,-
arcade shooter met goede graphics.
gunjack/ultimate booster ook aanwezig in oculus store.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
[...]

Thanks for the tip. Wat zijn nou de echte full VR games, naast al die techdemo's? De enige die mij te binnen schieten zijn Farpoint en RE7, beide voor de PSVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Let er wel op dat veel prijzige games soms niet meer zijn dan tech demo's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dizzy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:24:
[...]

Belko VR: An escape room op steam is ook absoluut een aanradertje
http://store.steampowered.com/app/600140/

En als je van Star Wars houdt, gratis experience op steam:
http://store.steampowered.com/app/381940/

Waltz of the wizard is ook wel grappig als je nieuw bent in VR:
http://store.steampowered.com/app/436820/

Bovenstaande allemaal gratis.

Dan hierbij ook nog twee aanbevolen relatief goedkope games:

ultimate booster experience. De enige vr beleveing die mij nog steeds een onderbuik gevoel kan geven:
http://store.steampowered...imate_Booster_Experience/
momenteel 3,50 in aanbieding (normal 5,-)

Gunjack:
http://store.steampowered.com/app/410570/Gunjack/

10,- in sale meestal 5,-
arcade shooter met goede graphics.
gunjack/ultimate booster ook aanwezig in oculus store.
Hm, een paar hiervan kende ik nog niet. Dat Ultimate booster lijkt me wel geinig voor dat geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Net even 'Ripcoil' gespeeld en nu een beetje misselijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwdtje schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:47:
[...]

Thanks for the tip. Wat zijn nou de echte full VR games, naast al die techdemo's? De enige die mij te binnen schieten zijn Farpoint en RE7, beide voor de PSVR.
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar... Ik kan er zelf wel wat noemen maar dat zijn vooral de cockpit ervaringen (diverse racegames, elite dangerous)

Dingen als job simulator... ja sorry, lijkt me wel geinig om eens te proberen, maar 28 euro? Whut? Of 50 euro om een berg te beklimmen in The Climb? Die zit dan nog in een valuepack voor 70 euro momenteel, maar blijft een hoop geld voor games waarvan ik toch het idee heb dat ik ze niet heel veel ga spelen.

Ik ben wat dat betreft dan ook nog steeds meer benieuwd naar vorpX, maar ik verwacht dat mijn huidige videokaart daar echt niet toereikend voor is (GTX770, heeft het nu geregeld echt zwaar). Ben aan het twijfelen of ik zou gaan upgraden, maar op dit moment is het enige dat ik zou overwegen een 1080Ti, alles daaronder is momenteel overpriced voor de performance die het levert vind ik. Maar het is wel een heleboel geld...

Overigens bevalt Sublevel Zero Redux me ook erg goed, dus wie wel geïnteresseerd is in descent stijl gameplay in VR (maar dan in een procedurally generated omgeving rogue lite type ding) kan ik hem zeker aanraden. Je zou denken dat je met 6dof in VR snel misselijk zou worden, maar ik heb werkelijk nergens last van. Ze hebben ook een soort van devblog filmpje waar ze in uitleggen wat ze gedaan hebben om te voorkomen dat hun game juist een voorbeeld zou worden van hoe snel je mensen simsick kan krijgen: YouTube: Sublevel Zero Redux Dev Diary - New VR Features
Interessant, en ik ben benieuwd of dat niet in meer games gebruikt kan worden om bijvoorbeeld wel 'echte' first person shooters zoals we ze gewend zijn in VR te kunnen spelen zonder dat te veel mensen misselijk worden. Hij zegt het ergens in het filmpje maar inderdaad in VR valt het nauwelijks op. Je ziet het wel als je er op let, maar het is niet zo opvallend aanwezig als dat het lijkt op een monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Finraziel schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:36:
[...]

Dingen als job simulator... ja sorry, lijkt me wel geinig om eens te proberen, maar 28 euro? Whut? Of 50 euro om een berg te beklimmen in The Climb? Die zit dan nog in een valuepack voor 70 euro momenteel, maar blijft een hoop geld voor games waarvan ik toch het idee heb dat ik ze niet heel veel ga spelen.

Ik ben wat dat betreft dan ook nog steeds meer benieuwd naar vorpX, maar ik verwacht dat mijn huidige videokaart daar echt niet toereikend voor is (GTX770, heeft het nu geregeld echt zwaar). Ben aan het twijfelen of ik zou gaan upgraden, maar op dit moment is het enige dat ik zou overwegen een 1080Ti, alles daaronder is momenteel overpriced voor de performance die het levert vind ik. Maar het is wel een heleboel geld...
Job Simulator is grappig, maar absoluut de prijs niet waard. The Climb daarentegen vond ik wel de moeite waard, maar heb die zelf ook in een sale gekocht :)

VorpX, ik heb het gekocht, maar zie het als een miskoop. Ja je kan games converteren naar VR, maar het komt totaal niet in de buurt van games die specifiek voor VR ontwikkeld zijn. En eigenlijk komt het de ervaring in the end niet ten goede toe. Skyrim/Fallout 4, grappig, maar daar hield het voor mij ook wel bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:42
Job Simulator is een hele goede demo voor mensen die geen VR-ervaring hebben. Als je van plan bent om je Rift ook door anderen even te laten testen, vind ik het geen slechte investering.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sublevel Zero Redux: hm, nog een game die me wel wat lijkt. Ik heb het origineel van Descent echt grijs gespeeld.

Ik heb The Climb voor 20 in een sale gekocht en dat is het spel zeker waard, ook omdat jet echt wat anders is en speelt dan de meeste games, vooral met Touch. Ik durf me nog steeds nauwelijks om te draaien en te bewegen als ik op de top sta, haha! Maar dat gezegd hebbende: 50 is belachelijk veel voor zo'n spel...

Iemand toevallig al Lone Echo geprobeerd? Werd aangekondigd als een absolute topper en een echt AAA spel. Ik lees nu alleen in de eerste reviews dat je na zo'n 4 uur al klaar bent... dat is wel magertjes, natuurlijk. Op zo'n manier worden VR games nooit volwassen. Dat blijft toch wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
PuckStar schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:04:
[...]

Hoewel ik het met je eens ben betreft geld opzij houden (game budget) voor spellen vind ik dat de gratis spellen zoals Robo Recall ook al "echt leuk spul" is.
My bad, Vive gebruiker en ik heb moeten dokken voor Robo Recall. Was ff vergeten dat 'jullie' die gratis krijgen. :+
[...]

Een aantal 2D games die VR ondersteunen zijn erg populair: Project Cars, Asseto Corsa en
Elite Dangerous. Daarnaast vond ik Arizona Sunshine, The Solus Project, The Brookhaven project en Vanishing Realms als echte VR games ook erg goed!

Maar kijk ook naar sportgames. De tracking van controllers word over het algemeen goed weergegeven in VR waardoor spellen als tennis, pingpong en pool zeer realistisch overkomen.
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:53:
[...]

Let er wel op dat veel prijzige games soms niet meer zijn dan tech demo's...
Batman Arkham VR?
Voelde voor mij nogal techy aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Lucky's Tale is trouwens ook een leuk spel (en gratis, in ieder geval als je je OR na de prijsverlaging hebt gekocht). Ik weet niet of het Touch ondersteunt maar prima te spelen met de XBox-controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 09:22
[...]

Doom 3 is ook erg vet in VR:
https://github.com/KozGit/DOOM-3-BFG-VR/releases

Edit:
Korte playthrough van de meest recente release: YouTube: DOOM 3 BFG VR - New MOD update with teleportation movement for HTC V...

[ Voor 29% gewijzigd door Khiu op 21-07-2017 09:22 ]

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Ziet er erg vet uit! Is het ook mogelijk om gewoon te lopen? Ik moet erg wennen aan het teleporteren, maar dat is dus om misselijkheid tegen te gaan las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Ja, dat is ook mogelijk. De laatste release voegt teleporting toe, ervoor had kon je al gewoon lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Over Doom gesproken: komen DOOM VFR, Fallout VR en Skyrim VR ook naar de Oculus Rift? Zo niet, is het dan mogelijk om de spellen via SteamVR toch te kunnen spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khiu
Ik denk niet dat ze in Home komen gezien de rechtzaak tussen Zenimax en Oculus. Maar waarschijnlijk werkt het inderdaad gewoon via SteamVR, mochten ze Oculus users uitsluiten zoals Street View initieel deed dan zal er vast een patch komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:15:
Sublevel Zero Redux: hm, nog een game die me wel wat lijkt. Ik heb het origineel van Descent echt grijs gespeeld.

Ik heb The Climb voor 20 in een sale gekocht en dat is het spel zeker waard, ook omdat jet echt wat anders is en speelt dan de meeste games, vooral met Touch. Ik durf me nog steeds nauwelijks om te draaien en te bewegen als ik op de top sta, haha! Maar dat gezegd hebbende: 50 is belachelijk veel voor zo'n spel...

Iemand toevallig al Lone Echo geprobeerd? Werd aangekondigd als een absolute topper en een echt AAA spel. Ik lees nu alleen in de eerste reviews dat je na zo'n 4 uur al klaar bent... dat is wel magertjes, natuurlijk. Op zo'n manier worden VR games nooit volwassen. Dat blijft toch wel een probleem.
Gisteravond even bezig geweest met Lone Echo, wat mij betreft wel echt een milestone in VR games. Het ziet er goed uit, het speelt lekker met goede besturing en er zit een verhaal in wat in vele andere VR games vaak ontbreekt. 35 euro/40 euro is wat prijzig voor een game van een paar uur maar aan de andere kant is het wel een hele toffe game, echt een ervaring. Ik was bereid het er voor te betalen, al is het maar als bedankje voor het gratis aangeboden Echo Arena naast deze singleplayer :+

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Is er iemand hier die ervaring heeft met goede kwaliteit usb-kabels (usb 3.0)? Ik wil één van de twee sensoren verplaatsen i.v.m. kabelmanagement, maar dan haalt de kabel het nét niet naar de computer/hub.

Ik stel deze vraag ook i.v.m. de toekomstige uitbreiding naar een derde sensor die elders in de ruimte komt te staan. Ik heb begrepen dat een kabel i.c.m. met ingebouwde boost(er) dan handig kan zijn.

Dus mocht er iemand zijn in dit topic die daar ervaring mee heeft: alle tips zijn welkom! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Gisteren eindelijk tijd gehad voor de Oculus Rift en wat een geweldige ervaring, in dit geval met Project Cars :) Beste game ervaring ooit kan ik wel zeggen :)

Zie ook de volgende topic:

Henkus in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khiu
Yonix schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:09:
Is er iemand hier die ervaring heeft met goede kwaliteit usb-kabels (usb 3.0)? Ik wil één van de twee sensoren verplaatsen i.v.m. kabelmanagement, maar dan haalt de kabel het nét niet naar de computer/hub.

Ik stel deze vraag ook i.v.m. de toekomstige uitbreiding naar een derde sensor die elders in de ruimte komt te staan. Ik heb begrepen dat een kabel i.c.m. met ingebouwde boost(er) dan handig kan zijn.

Dus mocht er iemand zijn in dit topic die daar ervaring mee heeft: alle tips zijn welkom! :*)
Ik heb goedkope USB2.0 kabels gebruikt, werkt prima tot een meter of 3. Deze om precies te zijn:
https://www.allekabels.nl.../usb-20-verlengkabel.html

Als je een derde sensor bestelt krijg je er een actieve verlengkabel van 5m bij, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
VTec schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:34:
Gisteren eindelijk tijd gehad voor de Oculus Rift en wat een geweldige ervaring, in dit geval met Project Cars :) Beste game ervaring ooit kan ik wel zeggen :)
Mooi toch de juiste keuze gemaakt dus. :)

Erg gave setup trouwens, totaal niet te vergelijken met mijn Logitech Driving Force GT. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Cobaltjeh op 21-07-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Khiu schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:08:
[...]

Ik heb goedkope USB2.0 kabels gebruikt, werkt prima tot een meter of 3. Deze om precies te zijn:

Als je een derde sensor bestelt krijg je er een actieve verlengkabel van 5m bij, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Maar geeft dat geen problemen (latency e.d.), daar de sensoren op een usb 3.0-poort aangesloten moeten worden (idealiter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Voor de sensoren maakt dat volgens mij niet uit, in mijn ervaring niet iig. Volgens mij heb ik het op reddit ook regelmatig voorbij zien komen, maar precieze bronnen heb ik niet. Je HMD moet wel op een 3.0+ poort worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Cobaltjeh schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:31:
[...]

Mooi toch de juiste keuze gemaakt dus. :)

Erg gave setup trouwens, totaal niet te vergelijken met mijn Logitech Driving Force GT. :+
Yup, eigenlijk mede dankzij jou haha

En idd zeer blij met deze setup en eigenlijk nog maar net klaar met de setup. En nu compleet met de VR erbij ;)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Khiu schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:12:
Voor de sensoren maakt dat volgens mij niet uit, in mijn ervaring niet iig. Volgens mij heb ik het op reddit ook regelmatig voorbij zien komen, maar precieze bronnen heb ik niet. Je HMD moet wel op een 3.0+ poort worden aangesloten.
Niet per se hoor! Ik heb alles op 2.0 zitten tegenwoordig omdat de onboard NEC Renesas niet ondersteund wordt en ook steeds crasht. En ik heb geen vrije PCIe sloten (Alienware X51 heeft maar 1 lot :'( )

Het is wel wat minder soepel, je ziet bijvoorbeeld de dot in het pauzescherm wat wiebelen. In de praktijk merk je er niet zo veel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khiu
Oh, weer wat geleerd. Mn DK2 werkt wel goed op USB2.0, maar met de CV1 heb ik het nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
GekkePrutser schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:33:
[...]

Niet per se hoor! Ik heb alles op 2.0 zitten tegenwoordig omdat de onboard NEC Renesas niet ondersteund wordt en ook steeds crasht. En ik heb geen vrije PCIe sloten (Alienware X51 heeft maar 1 lot :'( )

Het is wel wat minder soepel, je ziet bijvoorbeeld de dot in het pauzescherm wat wiebelen. In de praktijk merk je er niet zo veel van.
Dit dus. Ik heb geen zin in een sensor die niet goed functioneert i.v.m. het feit dat hij op een usb 2.0-poort zit of via een brakke kabel op een usb 3.0-poort. Maar tof om te lezen dat er een verlengkabel zit bij de losse sensor! 😎

Trouwens, waar kun je een beetje voor een leuke prijs in NL een extra sensor halen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ok, ok ok ok! Ik zal proberen om niet bij iedere game die ik uitprobeer te posten... maar net Robo Recall voor het eerst gespeeld... OMFG!!! Dat was de meest intense game ervaring die ik ooit gehad heb! Prijs van de rift is het nu al waard :P Zweette me overigens ook kapot met het ontwijken van dingen en mijn armen rond zwaaien, je zou het niet denken maar het is best een aardige workout :+

Helaas begon de game in de 2e missie wel een beetje te hakkelen af en toe. Op zich nog speelbaar, maar toch minder. Ook niet gek, mijn 770 zit duidelijk onder de minimum eisen van Oculus... Ben er nog steeds niet over uit of ik het geld over heb voor een 1080 Ti of dat ik toch maar even zou wachten om te zien of de mid/high end prijzen nog een beetje normaal gaan doen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Finraziel schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 23:34:
Ok, ok ok ok! Ik zal proberen om niet bij iedere game die ik uitprobeer te posten... maar net Robo Recall voor het eerst gespeeld... OMFG!!! Dat was de meest intense game ervaring die ik ooit gehad heb! Prijs van de rift is het nu al waard :P Zweette me overigens ook kapot met het ontwijken van dingen en mijn armen rond zwaaien, je zou het niet denken maar het is best een aardige workout :+
[...]
Holopoint is (kan) ook een workout zijn ;)
Hier zie je TribalInstincts erop los (eerder uit) gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NINjak schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 01:16:
[...]

Holopoint is (kan) ook een workout zijn ;)
Hier zie je TribalInstincts erop los (eerder uit) gaan :+
Ziet er cool uit inderdaad, maar helaas heb ik daar de ruimte en tracking (nog?) niet voor. Heb de eettafel achter mijn game plekje een beetje opgeschoven om genoeg ruimte te creëren om te staan en mijn armen rond te zwaaien, maar om meer te kunnen bewegen en 360 graden te kunnen tracken zou ik mijn huiskamer toch nog wat meer moeten verbouwen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
Ik ging de rift enkel gebruiken om te simracen... gisteren toch de touch controllers uitgepakt en als eerste google vr geprobeerd.

Die controllers gaan niet meer in de doos! Wat een ongelooflijke ervaring. O+

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A1AD schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 09:12:
Ik ging de rift enkel gebruiken om te simracen... gisteren toch de touch controllers uitgepakt en als eerste google vr geprobeerd.

Die controllers gaan niet meer in de doos! Wat een ongelooflijke ervaring. O+
Ja, ik ben ook erg blij dat ze het zo in een combo pakket verkopen nu. Als ze alleen de rift verkocht zouden hebben voor 400 (en dan niet 450 voor de touch er bij want dan zou je nog winst maken op verkopen) dan had ik daarvoor gegaan, mijn algemene indruk was namelijk dat ik voornamelijk zittend wat cockpit games zou spelen en wat gaan experimenteren met vorpx. De roomscale ervaringen leken mij nog niet de moeite waard. Nu ben vrij serieus na aan het denken of ik een eettafel nou echt nodig heb })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Finraziel schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:23:
[...]
Nu ben vrij serieus na aan het denken of ik een eettafel nou echt nodig heb })
Wat je jezelf moet afvragen is of Agent 34 een eettafel nodig heeft. ;)

Wat betreft Oculus stands voor de Rift en Touch Controllers:
Op Thingiverse.com staan leuke en eenvoudige 3D-ontwerpen van standaarden voor de Rift/Touch Controllers.

Ik had een simpele standaard gevonden voor de Touch Controllers, maar kon deze helaas niet laten 3D-printen bij de lokale bibliotheek i.v.m. de tijd die het kost om het standaard te printen (8u). :'(

Maar goed, voor hen die een 3D-printer hebben: eat your heart out. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Yonix op 22-07-2017 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:32:
[...]

Wat je jezelf moet afvragen is of Agent 34 een eettafel nodig heeft. ;)

Wat betreft Oculus stands voor de Rift en Touch Controllers:
Op Thingiverse.com staan leuke en eenvoudige 3D-ontwerpen van standaarden voor de Rift/Touch Controllers.

Ik had een simpele standaard gevonden voor de Touch Controllers, maar kon deze helaas niet laten 3D-printen bij de lokale bibliotheek i.v.m. de tijd die het kost om het standaard te printen (8u). :'(

Maar goed, voor hen die een 3D-printer hebben: eat your heart out. :)
Bibliotheken hebben tegenwoordig 3D printers? Cool!!

Maar voor het geval je het niet weet: Je hebt ook bedrijven waar je gewoon 3D prints kan laten maken. Zoals Shapeways en i.materialise. Die hebben bovendien veel betere apparaten (laser sintering) waardoor het er beter uit komt te zien. Wel zijn ze redelijk duur.

Of je moet even de mensen bij een hackerspace in de buurt vriendelijk aankijken :) Ik heb zelf ook een 3D printer maar met een heel klein build volume bovendien ga ik verhuizen dus ik heb niet zoveel tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 22-07-2017 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
GekkePrutser schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:55:
[...]

Bibliotheken hebben tegenwoordig 3D printers? Cool!!

Maar voor het geval je het niet weet: Je hebt ook bedrijven waar je gewoon 3D prints kan laten maken. Zoals Shapeways en i.materialise. Die hebben bovendien veel betere apparaten (laser sintering) waardoor het er beter uit komt te zien. Wel zijn ze redelijk duur.

Of je moet even de mensen bij een hackerspace in de buurt vriendelijk aankijken :) Ik heb zelf ook een 3D printer maar met een heel klein build volume bovendien ga ik verhuizen dus ik heb niet zoveel tijd.
https://www.3dhubs.com/3dprint/Netherlands is ook interessant als je iets in 3D wilt laten printen.

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 12:52

edwinjm

Webdeveloper

De trailer van READY PLAYER ONE is net vrijgegeven:

YouTube: READY PLAYER ONE Official Comic Con Trailer #1 (2018) Steven Spielbe...

Speelfilm van Spielberg met VR-brilgebruikers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Vanavond "The Lab' gespeeld. Super leuk! :D Tof hoe je in de wereld van Aperture Science wordt geplaatst met o.a. Robot Repair en Xortex! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool! Zat vanavond net te denken dat ik Rear Window weer eens wou kijken.

Dit lijkt trouwens heel erg op een demo/minigame uit het begin van de DK1 tijd. Volgens mij is dit hetzelfde maar dan helemaal uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is de losse 3de sensor hetzelfde als de versie samen met de 2 controllers? Ik heb begrepen dat bij de losse een langere kabel zit met versterking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
De sensors zijn hetzelfde, maar bij de losse sensor krijg je inderdaad nog een (actieve USB 2.0) verlengkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Trevor schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:17:
De sensors zijn hetzelfde, maar bij de losse sensor krijg je inderdaad nog een (actieve USB 2.0) verlengkabel.
Ik zou namelijk graag een setje extra touch controllers willen hebben, kosten nu 119 euro incl. de sensor zonder verlengkabel tegenover alleen de sensor met actieve kabel voor 69 euro. Een setje extra touch controllers a 49 euro vind ik niet te duur aangezien je ze op het moment niet los kan kopen volgens mij. Actieve verlengkabel tik ik wel ergens op de kop. Neem aan dat het niets speciaals is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 22:45
Weet iemand waar ik alleen de headset kan kopen? Ik zie nergens prijzen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rene44 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 04:06:
Weet iemand waar ik alleen de headset kan kopen? Ik zie nergens prijzen daarvoor.
pricewatch: Oculus Rift
Staat gewoon in de pricewatch... Alleen is die een stuk duurder dan de huidige combo aanbieding, dus als je echt alleen de rift zonder touch wil kun je die touch beter proberen door te verkopen.

Maar ik zou je aanraden om de touch ervaring dan toch een kans te geven. Zoals ik al zei had ik als dat significant goedkoper geweest was ook alleen de rift gekocht maar ben nu erg blij dat ik de touch er bij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waarom Rene44 alleen de headset wil, maar voor degenen die niet geïnteresseerd zijn in de Touch controllers: bedenk wel dat meer en meer games Touch vereisen! Ik had in het begin alleen de headset en liep er regelmatig tegenaan dat ik een interessant spel niet kon spelen omdat ik de Touch niet had.

Wat ik er tegelijkertijd meteen bij moet zeggen: Touch games vereisen ruimte om je heen. Ik heb absoluut geen ruimte voor room scale en dat op zich beperkt ook het aantal games dat je kan spelen. Maar zelfs games die je op één plek kan spelen, zittend of staand, vereisen toch een bepaalde ruimte om je heen. Mijn computer staat op een tafel in een kleine ruimte en ik heb al een paar games/demo's gespeeld die ik nauwelijks of gewoon helemaal niet kon spelen omdat ik met mijn controllers zo nu en dan naar beneden moest en dus onder de tafel uitkwam en dus het contact met de sensoren verloor. En dat was dus zelfs met games die ik staande speelde! Als je een game zittend speelt, zijn de Touch nog sneller nutteloos: je ramt voor je het weet tegen alles aan.

Het enige Touch spel dat ik aardig kan spelen is The Climb (waarin je meestal omhoog moet en dus niet onder de tafel terechtkomt). Games waarin je stil staat en om je heen moet schieten, gaan ook nog wel maar dat vind ik dodelijk saaie games. Al met al speel ik dus nauwelijks Touch games.

In ieder geval: wees je er van bewust dat je voor Touch echt ruimte nodig hebt, meer dan je wellicht zou denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 22:45
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:17:
Ik weet niet waarom Rene44 alleen de headset wil, maar voor degenen die niet geïnteresseerd zijn in de Touch controllers: bedenk wel dat meer en meer games Touch vereisen! Ik had in het begin alleen de headset en liep er regelmatig tegenaan dat ik een interessant spel niet kon spelen omdat ik de Touch niet had.

Wat ik er tegelijkertijd meteen bij moet zeggen: Touch games vereisen ruimte om je heen. Ik heb absoluut geen ruimte voor room scale en dat op zich beperkt ook het aantal games dat je kan spelen. Maar zelfs games die je op één plek kan spelen, zittend of staand, vereisen toch een bepaalde ruimte om je heen. Mijn computer staat op een tafel in een kleine ruimte en ik heb al een paar games/demo's gespeeld die ik nauwelijks of gewoon helemaal niet kon spelen omdat ik met mijn controllers zo nu en dan naar beneden moest en dus onder de tafel uitkwam en dus het contact met de sensoren verloor. En dat was dus zelfs met games die ik staande speelde! Als je een game zittend speelt, zijn de Touch nog sneller nutteloos: je ramt voor je het weet tegen alles aan.

Het enige Touch spel dat ik aardig kan spelen is The Climb (waarin je meestal omhoog moet en dus niet onder de tafel terechtkomt). Games waarin je stil staat en om je heen moet schieten, gaan ook nog wel maar dat vind ik dodelijk saaie games. Al met al speel ik dus nauwelijks Touch games.

In ieder geval: wees je er van bewust dat je voor Touch echt ruimte nodig hebt, meer dan je wellicht zou denken.
Dit kon je niet weten dus no biggie!

Gisteravond vond ik op alternate wel een oculus rift voor 499, en die was volgens mij zonder touch maar nu kan ik de link nergens meer vinden. Enfin, ik denk dat ik er wel voor ga. VR FTW!

[ Voor 3% gewijzigd door Rene44 op 24-09-2017 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Rene44 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:42:
[...]

Wees niet gegeneerd maar ik zit in een rolstoel vanwege een lage dwarslaesie ;) Ik kan niet staan. Verder wil ik voornamelijk gaan racen. Dit kon je niet weten dus no biggie!

Gisteravond vond ik op alternate wel een oculus rift voor 499, en die was volgens mij zonder touch maar nu kan ik de link nergens meer vinden. Enfin, ik denk dat ik er wel voor ga. VR FTW!
kan je toch beter het setje nemen op coolblue voor 469?
verkoop je de rest los.. was je niet nodig hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
[...]

Wees niet gegeneerd maar ik zit in een rolstoel vanwege een lage dwarslaesie ;) Ik kan niet staan. Verder wil ik voornamelijk gaan racen. Dit kon je niet weten dus no biggie!

Ik weet niet of je Star Trek iets vindt, maar 'Star Trek: Bridge Crew' biedt ook een toffe zittende VR-ervaring. Daarnaast is het ook nog eens een gezellige multiplayer game. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
[...]

Heel veel dingen zijn prima zittend te doen met de controllers. Roomscale betekent zeker niet bij alle spellen dat je ook echt moet bewegen binnen die ruimte, anders dan iets naar voren leunen, of naar de zijkanten. Bij de meeste dingen beweeg ik mijn bureaustoel een halve tot een hele meter naar achteren en blijf daar zitten tijdens de sessie. Teleporteer spellen zijn dan uiteraard wel handiger.
Ik geef toe dat je voor racen er weinig aan hebt. Maar persoonlijk zou ik toch gewoon de controllers erbij aanraden, omdat je er (denk ik) snel achter komt dat je zelfs met een dwarslaesie er gewoon diverse voordelen mee hebt tov alleen een controller.

Maar goed, dat is slechts mijn opinie natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:41

Felyrion

goodgoan!

[...]

Je kunt het misschien bij de MM proberen. Ik had hem origineel bij Mediamakrt Duitsland besteld en daar bleek na een tijdje dat een deel van de set onbekende levertijd kreeg. Daar leek het geen probleem een deel van de bestelling te annuleren en voor deellevering te gaan. Dit waren de omgerekende prijzen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yq6CDwwGvuzmVS0JKY4UJCo1/full.png

Uiteindelijk heb ik gewoon gekozen voor Coolblue en de gehele set geannuleerd.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Zojuist de Rift geinstalleerd en de eerste demos bekeken.

Samenvatting: wow. Van mijn stoel geblazen! Geweldig!

Ps. Voor discussie over levering kun je beter [Oculus Rift] Bestelling & Levering kijken. Ik werd eerder al doorverwezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-09 19:22
Misschien dat iemand van jullie mijn vraag kan beantwoorden. De benodigde specs zijn alom bekend maar gelden deze ook als je games van je Xbox One streamt naar je Occulus? Zit namelijk hard te denken om er toch eentje aan te schaffen, zeker met de discount die er nu is alleen heb ik tegenwoordig geen powerhouse PC meer.

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bunta schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:12:
Misschien dat iemand van jullie mijn vraag kan beantwoorden. De benodigde specs zijn alom bekend maar gelden deze ook als je games van je Xbox One streamt naar je Occulus? Zit namelijk hard te denken om er toch eentje aan te schaffen, zeker met de discount die er nu is alleen heb ik tegenwoordig geen powerhouse PC meer.
Ik heb xbox streaming nog niet zelf geprobeerd, maar je PC zal alsnog de omgeving waar het xbox beeld in getoond wordt moeten kunnen renderen. Ik denk dat je wel iets onder de minimum requirements kan gaan, maar niet heel veel. Zelf heb ik een GTX 770 en de meeste dingen die ik tot nu toe geprobeerd heb lopen prima. Mocht je toevallig een soortgelijke GPU hebben dan kan ik de xbox streaming wel eens uitproberen (morgen, nu bed).
Overigens vraag ik me zelf af of dat het nou echt waard zou zijn, als je alleen maar xbox streaming gaat doen. Dat is alleen maar een groot beeld voor je neus wat gewoon 2D blijft, en een stuk slechtere resolutie gaat hebben dan een Full HD TV lijkt me. Misschien zou je dan beter naar een goedkoop beamertje kunnen kijken als je op een groot scherm wil gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Het plan om vanavond los te gaan in 'Robo Recall' is hier helemaal in het water gevallen ... :'(

Voorafgaand aan de sessie leek het mij wel verstandig om de meest recente Nvidia-drivers te installeren (384.94). De installatie ging voorspoedig en al snel kon ik 'Robo Recall' opstarten. Echter, eenmaal in het spel viel het mij op dat de bewegingen van mijn Touch Controllers niet helemaal sync liepen met de bewegingen in het spel. Zo moest ik bijvoorbeeld de controller iets naar boven kantelen om het pistool in het spel recht te houden. Geen groot probleem, want dit leek mij een kwestie van de sensoren opnieuw kalibreren. Dat dacht ik tenminste, want eenmaal in het kalibratiescherm aangekomen begon de ellende ...

Allereerst kreeg ik daar te lezen dat de sensoren via een usb 2.0-aansluiting met de computer verbonden zijn. Dat is raar, want zowel de sensoren als de HMD zijn via usb 3.0 met de computer verbonden. :s Nou ja, dan maar even loskoppelen en na een herstart opnieuw te koppelen. Maar hielp dat? Nee. Volgens Oculus Setup waren de sensoren nog steeds via usb 2.0 met de computer verbonden en daarbij kwam nu ook het probleem dat de sensoren 'spontaan' last kregen van 'Tracking errors'. Al mijn verdere pogingen waren niet voldoende om de sensoren weer op usb 3.0 te krijgen. :(

Na het bovenstaande heb ik alle kabels maar losgekoppeld en gekeken of ik mijn usb-drivers kon voorzien van een update. Helaas, Asus biedt voor mijn moederbord (Ranger VII) geen 'up-to-date' usb-drivers aan. Uiteindelijk kwam ik op het idee om het Windows 10 dan maar op te laten lossen en de huidige usb-drivers te verwijderen. Toen ging het van kwaad tot erger ...

Na een herstart van de computer deed geen enkel usb-apparaat het meer en sloeg Windows 10 er niet in om (nieuwe) drivers te installeren.

Veilige modus, reset van het BIOS, zelfs een toetsenbord aansluiten via de 'ouderwetse' PS/2-manier hielp niet eens! Kortom: redelijk FUBAR dus!

En nu? Nu ben ik via de Media Creation Tool van Microsoft Windows 10 maar opnieuw aan het downloaden om zo meteen een clean install uit te gaan voeren.

Alleen maar, omdat ik zo graag 'Robo Recall' wilde gaan spelen vanavond. :/

/me Yonix kan wel janken nu. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 23:56
Yonix, ik kan 2 dingen zeggen over wat je hebt meegemaakt.

Ik las op Reddit dat de meest recente Nvidia drivers problemen met de Oculus Rift lijken te hebben, en dat je beter 1 versie daarvoor kunt installeren.

Het probleem met de usb poorten heb ik ook gehad. Beide sensoren zitten op usb 3.0. De eerste keer tijdens de setup werden deze ook als 3.0 herkend. Echter toen ik mijn setup ging veranderen werden ze ineens als usb 2.0 poorten gezien. Ik heb de setup gewoon af gemaakt en merk helemaal geen verschil qua tracking, dus wellicht is het gewoon een fout in het setupproces.

Hopelijk werkt alles weer voor je na een clean install! Robo Recall is het waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Therach schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:25:
Yonix, ik kan 2 dingen zeggen over wat je hebt meegemaakt.

Ik las op Reddit dat de meest recente Nvidia drivers problemen met de Oculus Rift lijken te hebben, en dat je beter 1 versie daarvoor kunt installeren.

Het probleem met de usb poorten heb ik ook gehad. Beide sensoren zitten op usb 3.0. De eerste keer tijdens de setup werden deze ook als 3.0 herkend. Echter toen ik mijn setup ging veranderen werden ze ineens als usb 2.0 poorten gezien. Ik heb de setup gewoon af gemaakt en merk helemaal geen verschil qua tracking, dus wellicht is het gewoon een fout in het setupproces.

Hopelijk werkt alles weer voor je na een clean install! Robo Recall is het waard :)
Thanks! Fingers crossed. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Google Earth VR is ook een mooie belevenis zeg! Ik vind de bediening wat vervelend (zoals draaien) verder supermooie beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Al ruim een jaar nu met de Vive en Rift. Inmiddels nu zo’n ~100+ spellen en ervaringen verder 8)

Na de vele ervaringen toch niet makkelijk meer van m’n sokken te blazen.
Maar gister gestart met Lone Echo, holy crap,. _/-\o_ .… wat is dit een vet spel zeg.

Het is duidelijk een nieuwe benchmark. Robo recall was ook best goed, maar dit gaat er voor mij toch een stuk overheen. Graphics hoogstand, controls intuatief, „body experience / presence“ met het simuleren van je armen is erg goed uitgevoerd. Bewegen door de omgeving is ff wennen maar gaandeweg steeds makkelijker. Apart van "thrusters" aan je pols, gebruik je vooral de omgeving om je aan vast te grijpen en dan jezelf vooruit te gooien zegmaar, werkt goed.

„Echo Arena“ is gratis te downloaden de komende 3 maanden, zeker aan te raden om een voorproefje te krijgen hoe het spel is. Echo Arena is een soort “enders game” spel. Heb er nog maar 10 minuten in gestoken, voornamelijk met de singleplayer.

Lone Echo is het complete spel. Ik ben zo’n 2 uur bezig geweest. Ik begrijp dat het totale spel niet zo gek lang is 4a5 uur. Liefst langer voor deze prijs, maar iig als ervaring vind ik het al waard.

Als je een beetje van ruimte / sci-fi houdt echt een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 11:22

Pantalaimon

Daemon.

Frenzy_LS schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 05:05:
Al ruim een jaar nu met de Vive en Rift. Inmiddels nu zo’n ~100+ spellen en ervaringen verder 8)

Na de vele ervaringen toch niet makkelijk meer van m’n sokken te blazen.
Maar gister gestart met Lone Echo, holy crap,. _/-\o_ .… wat is dit een vet spel zeg.

...

Lone Echo is het complete spel. Ik ben zo’n 2 uur bezig geweest. Ik begrijp dat het totale spel niet zo gek lang is 4a5 uur. Liefst langer voor deze prijs, maar iig als ervaring vind ik het al waard.

Als je een beetje van ruimte / sci-fi houdt echt een aanrader.
Gisteren dit spel uitgespeeld. Wat een ervaring zeg :9. Nog niet eerder ben ik zó onder de indruk geweest van een VR spel. Goed verhaal en boeiende personages. Waar ik normaal gesproken wel een beetje misselijk kan worden van VR had ik daar in dit spel bijna geen last van. Komt denk ik vooral door de fijne en intuitieve besturing, en dat er toch een soort van boven/onder gevoel aanwezig is, ondanks dat het een zero-grav spel is :).

Ik ben geen rusher en heb er zo'n 7 uur over gedaan in zijn totaliteit denk ik. 4 uur lijkt me dan ook erg snel om deze uit te spelen.

Think of me long enough to make a memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:21
Ik word helaas misselijk bij Lone Echo, zodra ik de muur vastpakt sta je opeens stil en daar kan ik blijkbaar niet zo goed tegen. Maar van wat ik gespeeld heb is het echt vet idd.

[ Tesla MIG MYP ]

Pagina: 1 ... 69 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.