Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-North
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35
boe2 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:31:
Heel geapprecieerd, maar dat is een externe hub, met aparte voeding. Ik zoek eerder een intern pci-e kaartje :)
Ik heb deze speciaal voor de rift gekocht: https://www.amazon.de/dp/...3044161_189395811_TE_dp_1

Ik kon hem helaas niet in Nederland vinden. Er komt ongeveer 5 euro aan verzendkosten bij.
Het kaartje werkt iig perfect i.c.m. de rift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
PuckStar schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:45:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, over welke kinderziektes heb je het?
Ik heb op de zeer uitzonderlijke crash van SteamVR na eigenlijk nooit problemen.
Godrays, screendoor effect, tracking die soms wat foutjes maakt, het beslaan van de lensen bij warm weer/veel activiteit, afvoer van zweet, etc.

Wellicht niet allemaal kinderziektes maar wel zaken die je van te voren wel ff moet weten anders kan je eerste ervaring ietwat tegenvallen. Zo schrok ik zelf erg van het screendoor effect en godrays en was even bang dat dat op de lange duur een showstopper zou zijn.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:41
Zou deze aanbieding/prijsverlaging ook een voorbode kunnen zijn van het VR project van Microsoft? Daar hebben verschillende fabrikanten al een bril voor gepresenteerd en deze zouden aanzienlijk goedkoper worden dat de Rift en Vive.

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
meintje schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:03:
Zou deze aanbieding/prijsverlaging ook een voorbode kunnen zijn van het VR project van Microsoft? Daar hebben verschillende fabrikanten al een bril voor gepresenteerd en deze zouden aanzienlijk goedkoper worden dat de Rift en Vive.

Enig idee?
Zou kunnen. Maar de markt is de laatste tijd sowieso erg druk en Oculus moet de concurrentie voorblijven.

Daarnaast moeten ze gewoon het klanten bestand uitbreiden. Het aantal users is nu nog te klein om een mooi volwaardig platvorm/ecosysteem op te zetten.

Nu is het nog een beetje het kip- en ei verhaal:
Er zijn te weinig potentiele kopers om een duur software/game project te kunnen starten. Maar zonder fancy software/games koopt weer niemand de bril. Ergens zal Oculus moeten investeren. En het lijkt erop dat ze nu dus gaan investeren in het opbouwen van een grotere userbase. Als die er is komt de software vanzelf.

Neem een Overwatch, Battlefield of Call of Duty. Zo'n game kan je alleen maar ontwikkelen als je van te voren weet dat er miljoenen exemplaren worden verkocht. De OR en Vive samen hebben nog geen half miljoen users. Daar gaan de grote ontwikkelaars zich niet snel op richten.

Overigens zal het mij niets verbazen dat ze de bril nu met verlies moeten verkopen, enkel vanwege bovenstaande met de verwachting om op de lange duur winst te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door ChojinZ op 14-07-2017 21:27 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:31:
Heel geapprecieerd, maar dat is een externe hub, met aparte voeding. Ik zoek eerder een intern pci-e kaartje :)
Let op: Slechts bepaalde modellen zijn officieel ondersteund door Oculus. Sommige NEC Renesas USB 3.0 kaartjes (die het meest voorkomen) niet, en dan krijg je zo'n gele waarschuwing over een niet ondersteunde USB, en valt hij terug naar USB 2.0. Ik weet niet of het voor alle Renesassen geldt maar in elk geval wel voor die bij mij on board zit. Die werkt absoluut niet goed.

Wat het meest wordt aangeraden (in elk geval een jaar geleden toen ik de mijne kocht) is een kaart met de Fresno Logic FL1100 chipset. Zoals de kaarten van Inateck (wellicht niet alle dus check wel de chipset). Dus idd die die Frozen-North noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChojinZ schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:18:
[...]

Kheb geen Rift maar wel een Vive (maar dat is eigenlijk hetzelfde :+ ) en ik vond het het geld meer dan waard. Maar je moet wel de juiste verwachtingen hebben:
  • Het is een 1e gen apparaat met allerlei kinderziektes
  • Er is relatief weinig content
  • Graphics zijn minimaal. Het is te doen, maar de resolutie had niet lager moeten zijn
  • Duur. Niet alleen de bril zelf maar ook de accessoires en software. Ik denk dat ik in een jaar tijd rond de 600 euro extra heb uitgegeven aan games en accessoires.
Helemaal mee eens. En veel van wat er aan software is komt het niveau 'minigame'/'tech demo' nauwelijks te boven. Zeker als je kijkt naar de stevige prijs van veel software geen goede deal. Zo veel spul dat 20 euro kost en je een half uurtje probeert en dan heb je het wel weer gezien. :O Net als met de 'smartphone' apps voor de iPhone tijd eigenlijk (Windows CE / Symbian)

Er zijn wel wat pareltjes bij. Elite Dangerous is er zeker een als zo'n spel je ligt maar vereist een zwaar systeem met de rift. Ook vond ik Obduction erg goed, al was de bediening met de Rift niet erg optimaal. Maar wel erg mooi en ook uitdagend (en toch niet al te moeilijk zoals Myst wel was).

Edit: Sorry voor dubbelpost. Niet opgelet :X

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 14-07-2017 21:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Vanochtend ook gezwicht en direct bij oculus besteld. Ik had het eerder willen doen, maar omdat ik hier een zelfbouw 3-scherm setup heb met een gaming seat en schakelpaneeltjes wilde ik aanvankelijk wachten op de 2e gen. Gezien mijn ziekte kan ik echter niet zo lang meer wachten. De gezondheid gaat hard achteruit en ik wil dit moois wel meemaken. De aanbieding trok mij over de streep. Ik ga hem enkel voor elite gebruiken, mijn pc heeft een gtx1080 dat moet voldoende zijn!

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

GekkePrutser schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:43:
[...]
Wat het meest wordt aangeraden (in elk geval een jaar geleden toen ik de mijne kocht) is een kaart met de Fresno Logic FL1100 chipset. Zoals de kaarten van Inateck (wellicht niet alle dus check wel de chipset). Dus idd die die Frozen-North noemt.
Dat is idd wat ook op de site van oculus aangeraden wordt. Die kaarten zijn hier echter slecht verkrijgbaar, maar heb ze kunnen bestellen via de amazon.de link die hier gegeven werd :).

Vind het hele screendoor effect nogal overroepen trouwens. Heb zelf de huidige oculus vorige week nog bij een vriend kunnen proberen, en als je vorige ervaring de eerste development kit was is het echt wel een gigantische verbetering: Met de huidige oculus kan je echt wel vergeten dat je een headset op hebt :)
Overigens zal het mij niets verbazen dat ze de bril nu met verlies moeten verkopen, enkel vanwege bovenstaande met de verwachting om op de lange duur winst te maken.
Wat ook wel meespeelt is dat de markt die 800 euro wil betalen voor een VR headset ondertussen wel uitgeput is. Nu is het tijd om de volgende prijstier aan te spreken en de potentiele markt daarvan binnen te halen vooraleer HTC of Microsoft dat kan doen. Ik kijk al jaren uit naar een degelijke VR headset, en Oculus komt nu bij een prijs die mij kan overhalen. Om echt mainstream te gaan zal de prijs echter nog een tweetal keer moeten halveren vrees ik.

[ Voor 47% gewijzigd door boe2 op 14-07-2017 22:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik lees nu dat de bundle geen xbox controller zou bevatten. Volgens mij was dat tijdens bestellen wel zo. Ik zie het nergens terug op mijn afschriften wat er precies geleverd zou worden maar het zou vreemd zijn als ze het pakket opeens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik zit zo erg te twijfelen om deze te nemen!! Hij is echt goed afgeprijsd. Ik ben alleen bang dat het een enorm teleurstelling gaat worden. De games die ik sowieso speel zijn racing games, battlefield en fifa. Ik ben gewoon bang dat ik hem alleen gebruik om visite te laten zien wat ik heb. Ik heb al zitten Tuben om te kijken "is it worth it". En de meningen zijn echt enorm verdeeld. Dit is natuurlijk logisch maar ik kan me niet herinneren waar de meningen zodanig verdeeld waren. Er zijn mensen die overtuigend zeggen DO IT en mensen die overtuigd zijn van DONT DO IT!

Wat zouden jullie mij adviseren. Mijn PC is sowieso meer dan VR ready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakson
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-08-2022
RifatSahin schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:09:
Ik zit zo erg te twijfelen om deze te nemen!! Hij is echt goed afgeprijsd. Ik ben alleen bang dat het een enorm teleurstelling gaat worden. De games die ik sowieso speel zijn racing games, battlefield en fifa. Ik ben gewoon bang dat ik hem alleen gebruik om visite te laten zien wat ik heb. Ik heb al zitten Tuben om te kijken "is it worth it". En de meningen zijn echt enorm verdeeld. Dit is natuurlijk logisch maar ik kan me niet herinneren waar de meningen zodanig verdeeld waren. Er zijn mensen die overtuigend zeggen DO IT en mensen die overtuigd zijn van DONT DO IT!

Ik speel zelf ook veel multiplayer games en dat mis ik wel erg, daardoor zal ik de meeste van mijn tijd nog steeds gewoon PUBG/CS:GO spelen (zonder VR dus). Echter als je PC VR Ready is (en je het gemakkelijk kunt betalen) zou ik het wel doen, ook al heeft het wel een beetje een hoog 'gimmick' gehalte, zal je er zeker wel de nodige uren plezier van hebben.
Het is ook gewoon gaaf om te ervaren. Ik heb mijn Rift pas 3 dagen en vind het in ieder geval wel erg gaaf, echter mis ik dus wel het multiplayer aspect (weinig mensen online in meeste games). Ook is het veel uitputtender dan 'normaal' gamen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:54
Als je al een klein kapitaal in je pc hebt zitten zou ik het gewoon doen, worst case verkoop je hem weer door met 100 euro verlies.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 14:16
RobV schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:01:
Ik lees nu dat de bundle geen xbox controller zou bevatten. Volgens mij was dat tijdens bestellen wel zo. Ik zie het nergens terug op mijn afschriften wat er precies geleverd zou worden maar het zou vreemd zijn als ze het pakket opeens aanpassen.
Zit er gewoon bij, zit in de doos waar de rift ook in zit. Dus lijkt mij heel erg vreemd als die er niet bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

multynoob schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:33:
[...]
Zit er gewoon bij, zit in de doos waar de rift ook in zit. Dus lijkt mij heel erg vreemd als die er niet bij zit.
Klopt, de Xbox controller is immers de standaard controller voor de Rift. De motion controllers zijn extra.

Dit itt tot de Vive waar de wands de standaard controllers zijn, en - voor een kleine hoeveelheid games die geen support hebben voor de wands zoals Elite Dangerous - nog een extra input device erbij moet kopen.

Update

Alhoewel...
It looks like the Xbox controller and remote have been removed from the deal in the last day or so, which is a pretty disappointing move from Oculus.
Dat zou inderdaad niet zo heel erg cool zijn van Oculus. Voornamelijk omdat de Xbox One controller nodig is om Elite Dangerous te kunnen spelen in VR.
Ik zit zo erg te twijfelen om deze te nemen!! Hij is echt goed afgeprijsd. Ik ben alleen bang dat het een enorm teleurstelling gaat worden. De games die ik sowieso speel zijn racing games, battlefield en fifa.

Doen. Ik was eerst ook nogal achterdochtig, maar heb op aandringen van een vriend een Vive gekocht tijdens de Steam Sale. In een paart uurtjes op een zaterdag geinstalleerd, in eerste instantie voor staande/zittende interactie, en toen ik de bril voor het eerst ophad viel alle achterdocht weg. Het is echt enorm cool. Inmiddels heb ik al behoorlijk wat game uurtjes, en nu ook in room scale erop zitten ;)

Wat betreft je favoriete games, juist met die games moet je het doen. Voetballen wordt een beetje lastig, maar car sims in VR bieden echt een unieke ervaring omdat je echt om je heen in de auto kunt kijken. Project Cars (en ook de aankomende Project Cars 2), iRacing, Assetto Corsa, Dirt Rally en RaceRoom Racing Experience ondersteunen allemaal VR.

Daarnaast is er geen gebrek aan schietspellen. Aangezien je Battlefield leuk vind denk ik dat je vooral milsims wel leuk vinden om te spelen. Dan zou je eens moeten kijken naar bijvoorbeeld Onward waar het tactische aspect heel belangrijk is.

Voetballen wordt echter wel lastig ;)

[ Voor 64% gewijzigd door mindcrash op 15-07-2017 14:15 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oculus gaat overschakelen van 2 pakketten naar 1 pakket voor controllers en bril samen, vanaf dat moment zal de Xbox controller en de afstandsbediening eruit gaan. Als ik het goed begrijp zal dat al snel zijn. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat nu al is zonder een wat grotere aankondiging.

Vraagje voor de project cars (en eventueel euro truck simulator 2) gebruikers. Is het mogelijk de teksten in het spel groter te maken? ik vind de huds nu vaak onleesbaar omdat ze zo klein zijn.
Sowieso in ETS is bij bepaalde camerastandpunten (bijvoorbeeld van boven voor inparkeren) de bril zeer slecht in het tracken waar en hoe je kijkt. Iemand daar ook nog tips voor?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Trevor schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 14:04:
Sowieso in ETS is bij bepaalde camerastandpunten (bijvoorbeeld van boven voor inparkeren) de bril zeer slecht in het tracken waar en hoe je kijkt. Iemand daar ook nog tips voor?
Als je problemen hebt met 360 graden motion tracking moet je eigenlijk nog een derde tracker erbij kopen. Met twee stuks voor en achter zou het eventueel wel kunnen, maar dat is nog experimenteel. Drie stuks (2 voor, 1 achter) wordt officieel ondersteund

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Heb ik, is alleen in ETS en ook alleen in bepaalde camerastandpunten. Het gewone rijden gaat prima.
Misschien heb ik het woord tracken niet goed gebruikt. Wat ik bedoel is dat bij het camerastandpunt van boven, mijn hoofdbeweging niet gewoon natuurlijk gevolgd wordt.

[ Voor 46% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-07-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

multynoob schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:33:
Goed, ik heb net even verder gekeken.

In de "oude" doos werden de remote en Xbox controller nog meegeleverd. Deze dozen zijn dus nu grotendeels op.

Bij nieuwe aankopen heb je een grote kans (> 90%) dat je de nieuwe doos krijgt. Hier zit dus geen remote en xbox controller bij

Wil je dus alsnog een xbox controller en remote hebben dan zul je dus zelf een wireless xbox controller moeten kopen (kost ongeveer 60 tot 80 euro) en een Oculus remote bij Oculus mee moeten bestellen (kost 39 euro extra)

TL;DR: Bij nieuwe bestellingen worden geen xbox controller en oculus remote meegeleverd omdat de oude SKUs inmiddels vrijwel op zijn.

De Xbox controller heb je wel nodig om bepaalde games (Project Racing, Elite Dangerous) enigzins fatsoenlijk te kunnen spelen,houd daar bij aanschaf rekening mee. De remote heb je inmiddels niet nodig, want praktisch vervangen door de knuckle controllers, maar is wellicht nice to have.

[ Voor 14% gewijzigd door mindcrash op 15-07-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
mindcrash schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 14:24:
[...]

In de "oude" doos werden de remote en Xbox controller nog meegeleverd. Deze dozen zijn dus nu grotendeels op.

Bij nieuwe aankopen heb je een grote kans (> 90%) dat je de nieuwe doos krijgt. Hier zit dus geen remote en xbox controller bij

Wil je dus alsnog een xbox controller en remote hebben dan zul je dus zelf een wireless xbox controller moeten kopen (kost ongeveer 60 tot 80 euro) en een Oculus remote bij Oculus mee moeten bestellen (kost 39 euro extra)

TL;DR: Bij nieuwe bestellingen worden geen xbox controller en oculus remote meegeleverd omdat de oude SKUs inmiddels vrijwel op zijn. De Xbox controller heb je wel nodig om bepaalde games (Project Racing, Elite Dangerous) enigzins fatsoenlijk te kunnen spelen,houd daar bij aanschaf rekening mee. De remote heb je inmiddels niet nodig, want praktisch vervangen door de knuckle controllers, maar is wellicht nice to have.
Je TLDR gedeelte is langer dan wat je ervoor typte :'( hahahaha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RifatSahin
Met de dame des huize nog even wezen overleggen ( Na bijna €3500,- uitgegeven te hebben aan mijn Gaming Pc incl randapparatuur is dat meer dan logisch :D ) toch de bestelling geplaatst :)

En nu hopen dat mijn racingskills erop vooruit gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
[...]

TL;DR: Bij nieuwe bestellingen worden geen xbox controller en oculus remote meegeleverd omdat de oude SKUs inmiddels vrijwel op zijn.

De Xbox controller heb je wel nodig om bepaalde games (Project Racing, Elite Dangerous) enigzins fatsoenlijk te kunnen spelen,houd daar bij aanschaf rekening mee. De remote heb je inmiddels niet nodig, want praktisch vervangen door de knuckle controllers, maar is wellicht nice to have.
Betreft Elite ben ik het daar niet helemaal mee eens. Koop dan een goedkope (of tweedehands) joystick en doe een joystick keyboard combinatie.
Als je interesse hebt in racing kun je ook kijken voor een tweedehands stuur+pedalen. Ik heb de Logitech Driving Force GT 2 jaar terug voor iets van 40euro 2ehands gekocht.

Anyway: Ik heb nog een amper gebruikte xbox controller over want ik kocht er 1 in het DK2 tijdperk terwijl er bij de Rift ook 1 bij zat.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[...]

Tot nu toe krijgt iedereen nog 2 track&trace codes, 1 voor de bril + 1 sensor + xbox controller en 1 voor de touch controllers + de tweede sensor. Voor zover ik lees geeft Oculus toe dat de verkoop harder gaat dan ze hadden ingeschat en dat ze introductie van de nieuwe set moeten vervroegen maar die nieuwe set zou er oorspronkelijk pas na de zomer komen. Roepen dat je >90% kans hebt dat je een nieuwe set zonder xbox controller krijgt als je nu bestelt is niet alleen koffiedik kijken maar bovendien paniek zaaien. :N

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over die controller: het werkt ook gewoon met de x360 controller. Die heeft dezelfde functies behalve de IR Leds maar volgens mij werken die helemaal niet met de Oculus sensoren want ik heb nog geen spel gezien waar de controller in beeld komt. Edit: De versie die met de rift meegeleverd wordt schijnt die IR leds ook niet te hebben en ze schijnen sowieso niet compatible te zijn met de Rift tracking sensoren.

Ik heb de rift sinds het begin maar vind de Xbone controller niet lekker in de hand liggen dus ik gebruik altijd die van de 360 want daar had ik er toch al zat van.

Die is een stuk goedkoper en er is ook een wired versie zodat je de wireless ontvanger niet hoeft te kopen (let wel op: de receivers van de xbone en 360 zijn niet uitwisselbaar!)

Edit: Okee, ik heb even gekeken en de lage prijs van de Xbox 360 controllers (rond de 25 euro) gaat blijkbaar niet meer op tegenwoordig. Ze zitten nu rond de prijs van de Xbox one controller. Dan kan je beter die nemen natuurlijk. Maar als je die 360's nog hebt liggen wellicht wel een optie.

[ Voor 95% gewijzigd door GekkePrutser op 15-07-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-North
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35
Als je een spel zoekt waarbij je in je stoel kan zitten en de xbox controller kan gebruiken, probeer dan eens Thumper.
Aangezien ik rond mijn pc wat minder ruimte heb om de touch controllers optimaal te gebruiken zocht ik een spel waarbij je in je stoel kan blijven.
Momenteel in de aanbieding bij Steam: http://store.steampowered.com/app/356400/Thumper/?l=dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
GekkePrutser schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:39:
Edit: Okee, ik heb even gekeken en de lage prijs van de Xbox 360 controllers (rond de 25 euro) gaat blijkbaar niet meer op tegenwoordig. Ze zitten nu rond de prijs van de Xbox one controller. Dan kan je beter die nemen natuurlijk. Maar als je die 360's nog hebt liggen wellicht wel een optie.
Weet niet of deze controller "legit" is.
https://www.onlinekabelsh...oor-xbox360-wit-2-5-meter
Maar die wordt ook gewoon door oculus geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Frozen-North schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:52:
Als je een spel zoekt waarbij je in je stoel kan zitten en de xbox controller kan gebruiken, probeer dan eens Thumper.
Aangezien ik rond mijn pc wat minder ruimte heb om de touch controllers optimaal te gebruiken zocht ik een spel waarbij je in je stoel kan blijven.
Momenteel in de aanbieding bij Steam: http://store.steampowered.com/app/356400/Thumper/?l=dutch
Er zijn heel wat spellen die je prima zittend in je stoel met een controller kunt spelen.
O.a. Landfall, Blazerush, Subnautica etc. En gratis: Mission ISS.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haarbal schreef op zondag 16 juli 2017 @ 00:12:
[...]

Weet niet of deze controller "legit" is.
https://www.onlinekabelsh...oor-xbox360-wit-2-5-meter
Maar die wordt ook gewoon door oculus geaccepteerd.
Er staat bij dat die nep is ja. "Let op! Dit is geen originele Microsoft controller. De knoppen indeling en hantering is vergelijkbaar met het origineel."

Niet dat het uitmaakt denk ik.. Als je Touch hebt, heeft dat meestal toch wel de voorkeur, lijkt me. Dus dit is meer voor er bij. En hij ziet er verder hetzelfde uit (eigenlijk alleen het bolletje is anders)

Overigens is dat ook de prijs die ik een jaar geleden nog voor mijn originele wired 360 controller betaald heb (heb er toen eentje gekocht om mee op reis te nemen). Vreemd dat ze nu zo duur zijn, had verwacht dat ze juist zouden dalen in prijs in verband met mindere vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 16-07-2017 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robyrq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 12:44
SnoeiKoei schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:15:
[...]

Tot nu toe krijgt iedereen nog 2 track&trace codes, 1 voor de bril + 1 sensor + xbox controller en 1 voor de touch controllers + de tweede sensor. Voor zover ik lees geeft Oculus toe dat de verkoop harder gaat dan ze hadden ingeschat en dat ze introductie van de nieuwe set moeten vervroegen maar die nieuwe set zou er oorspronkelijk pas na de zomer komen. Roepen dat je >90% kans hebt dat je een nieuwe set zonder xbox controller krijgt als je nu bestelt is niet alleen koffiedik kijken maar bovendien paniek zaaien. :N
Net even gekeken op de website. Volgens mij hebben ze nu de beschrijving van het pakket aangepast. Voorheen zaten zowel de xbox controller als de Oculus remote in het pakket. Die lijken er nu allebei uit te zijn gehaald. Dit is de beschrijving die ik in m'n bestelling van afgelopen dinsdag heb staan
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/7iPOEtf.png
En dit is wat er nu op de website staat
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/vXiLlsX.png
Het wordt in ieder geval niet beloofd in de beschrijving, dus ik denk dat je er nu wel vanuit kunt gaan dat ze er niet bij zitten :/.

[ Voor 0% gewijzigd door Robyrq op 16-07-2017 15:12 . Reden: verduidelijking van bestelmoment ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Robyrq schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:53:
[...]
Het wordt in ieder geval niet beloofd in de beschrijving, dus ik denk dat je er nu wel vanuit kunt gaan dat ze er niet bij zitten :/.
Nuja, het is sowieso een veel betere deal nu met de touch controllers die er standaard bijzitten. Een 360 controller koop je voor 35 euro tegenwoordig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:01
Ik heb de Xbox One controller er gewoon bij staan bij mijn bestelling (11 juli besteld) , dus dan zullen ze 'm er ook bij moeten leveren.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Oculus wil dus straks komen met een standalone gearvr achtige bril?

Ben bang dat ze voor die 200 euro er geen 4K scherm in kunnen bouwen.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDx schreef op zondag 16 juli 2017 @ 16:13:

Ik denk dat je hooguit moet denken aan dezelfde specs als de huidige rift. Of zelfs minder.

Vergeet niet dat je nu voor 4K gaming nog een hele flinke PC nodig hebt. Inclusief stroomvereisten. Dat gaan ze ook niet zomaar in een headsetje inbouwen.

Ik zou er maar vanuit gaan dat de mobiele versies flink achter blijven lopen op de desktop versies. Wellicht zal de volgende Rift wel voor 4K gaan, ik hoop wel op een flinke resolutie upgrade in elk geval. Het screen door effect is nog steeds duidelijk aanwezig. Niet zo hinderlijk als je opgaat in het spel, maar het blijft wel een beperking (en het lezen van tekst in games ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Inderdaad, Oculus Gear, ook die specs ongeveer denk ik. Gewoon makkelijk 360 videos bekijken, misschien wat netflix en een eenvoudig spelletje. Dat idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ

Voor 200 euro? Wat denk je zelf? Niet echt realistisch he! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op zondag 16 juli 2017 @ 16:30:
[...]

Ik denk dat je hooguit moet denken aan dezelfde specs als de huidige rift. Of zelfs minder.
Minder. Want ik heb gelezen dat die bril geen positionering kan zien, of hoe je dat ook noemt. Het is inderdaad meer een Samsung Gear zonder mobiel. De echt nieuwe Rift komt niet voor 2019, volgens een of andere CEO van Oculus.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

SnoeiKoei schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:15:
Roepen dat je >90% kans hebt dat je een nieuwe set zonder xbox controller krijgt als je nu bestelt is niet alleen koffiedik kijken maar bovendien paniek zaaien. :N
Ik meld alleen maar wat game journo's melden en mensen na bestelling hadden ondervonden en gemeld hebben op forums. Het kan natuurlijk ook maar zomaar zijn dat de vooraad alleen in de VS op is en daar de oude kit niet meer geleverd kan worden, en dat er hier in Ierland nog genoeg ligt.

Morgen ga ik het waarschijnlijk zelf ondervinden als ze dan mijn order gaan verwerken. Ben benieuwd :)
Yep, over een week of 6 gaat de prijs weer omhoog naar een bedrag van rond de $699. Feitelijk de huidige kit, min de spellen voor een lagere prijs dan de Rift met Xbox controller. Als je dan toch VR wil ervaren is dit dus nu wel het moment om die beslissing te maken (mits je het geld ervoor (over) hebt natuurlijk)

Wat ik tot dusver heb begrepen is dat het een soort van Gear VR gaat worden, waarbij de SoC van een Samsung Galaxy S8 like telefoon netjes weggewerkt is ingebouwd. ("een Samsung telefoon zonder modem" zoals een vriend mij vertelde). Gaat dus geen ding worden waarmee je serieuze games a la Arizona Sunshine, Vanishing Realms, of Raw Data zal kunnen spelen maar meer een beetje kan rommelen met entrypoint VR zoals nu met de Gear VR (maar dan zonder dat je een telefoon nodig hebt).

[ Voor 53% gewijzigd door mindcrash op 16-07-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

mindcrash schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:42:
[...]

Ik meld alleen maar wat game journo's melden en mensen na bestelling hadden ondervonden en gemeld hebben op forums. Het kan natuurlijk ook maar zomaar zijn dat de vooraad alleen in de VS op is en daar de oude kit niet meer geleverd kan worden, en dat er hier in Ierland nog genoeg ligt.

Morgen ga ik het waarschijnlijk zelf ondervinden als ze dan mijn order gaan verwerken. Ben benieuwd :)
Ik ben ook benieuwd! Ik moet toegeven dat de berichten tegenstrijdig zijn. Morgen aan het eind van de dag of anders overmorgen hoop ik mijn bestelling ook binnen te hebben *O*

Met of zonder XBox-controller, het blijft een geweldige deal. Die remote schjjnt weinig nut te hebben dus die zou ik vast ook niet missen. Maar we gaan het zien!
mindcrash schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:42:

Yep, over een week of 6 gaat de prijs weer omhoog naar een bedrag van rond de $699. Feitelijk de huidige kit, min de spellen voor een lagere prijs dan de Rift met Xbox controller. Als je dan toch VR wil ervaren is dit dus nu wel het moment om die beslissing te maken (mits je het geld ervoor (over) hebt natuurlijk)
$499 toch? Kan er naast zitten maar dat meen ik gelezen te hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door SnoeiKoei op 16-07-2017 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

SnoeiKoei schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:49:
$499 toch? Kan er naast zitten maar dat meen ik gelezen te hebben.
Ja inderdaad, ik was helemaal dat artikel over de prijsverlaging vergeten. Het wordt al laat :>

Maar goed:

$499,- in de VS dus zo'n 599 tot 699 euro hier in Europa (je weet het maar nooit met die maffe conversiekoersen tegenwoordig). In de VS kost de set op dit moment $399,- dus hij wordt zowiezo dus zo'n 100 euro duurder. En dan halen ze ook nog waarschijnlijk ook nog alle extraatjes eruit die je nu krijgt met de sale, net zoals Valve en HTC dat toen en nu hebben gedaan met de Vive, dus feitelijk wordt het prijsverschil tussen nu en dan eigenlijk nog wel wat groter.

[ Voor 35% gewijzigd door mindcrash op 16-07-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
US $399 is excl. btw, want dat scheelt per staat, dat wordt nog wel eens vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik kwam trouwens er net ook achter dat ze drie starter bundles met VR games/ervaringen hebben:

Summer of Rift Adventure Pack voor EUR 69,99

Bestaande uit "The Climb" (Klim simulator van Crytek, exclusive), "Raw Data" (FPS), Sports Bar VR (Social games), "I Expect You To Die" (FPS)

Summer of Rift Action Pack voor EUR 49,99

Bestaande uit "Superhot VR" (FPS), "Wilson's Heart" (Psychologische thriller, exclusive), "Fantastic Contraption" (Builder)

Summer of Rift Explore Pack voor EUR 33,99

"The Unspoken" (spellcasting duelling - niet echt beter te beschrijven dan dat :), exclusive). "Everest VR" (Klim simulator), "Space Pirate Trainer" (FPS)

Hoop leuke games, alleen is veruit het gros ook voor de Vive te koop (handig om te weten als je die ook hebt c.q. fijner vindt). The Climb en The Unspoken zijn daarentegen als exclusives wel erg interessant. Heb die allebei op YouTube in aktie gezien, dat zag er echt supergaaf uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:21
Mijn neef heeft hem nu ook besteld, gelijk incl 3e sensor en het maakt hem niet uit of de xbox controller er bij zit of niet, die gebruik je toch nauwelijks. Ik heb al een aantal multiplayer games gespeeld met vrienden, erg vette ervaring ook! Super grappig om die persoon dan virtueel naast je te zien staan.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Is die derde sensor echt nodig voor 360 graden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
boe2 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:14:
Is die derde sensor echt nodig voor 360 graden dan?
Ja, ik heb het geprobeerd met 2 sensoren, maar het werkt slecht, zodra je 180 graden van je scherm gedraaid staat en je probeert te schieten bijv dan blijft je controller ergens hangen waar je hem niet vasthoud, dus dat werkt niet. Ik raad het wel aan, op youtube ook.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hoe goed werkt de bril (zonder touch controllers) nou met maar 1 sensor, zoals de oorspronkelijke set werd verkocht? Ik snap dat je dan geen room scaling kunt verwachten maar zittend en in een spel als Elite Dangerous?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
SnoeiKoei schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:05:
Hoe goed werkt de bril (zonder touch controllers) nou met maar 1 sensor, zoals de oorspronkelijke set werd verkocht? Ik snap dat je dan geen room scaling kunt verwachten maar zittend en in een spel als Elite Dangerous?
Zonder touch controllers werkt de bril goed met 1 sensor in een zittende positie. Volgens mij zelfs als je achter je kijkt, ik kan dit vanavond nog wel even extra testen als je wil.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Cyw00d schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:08:
[...]

Zonder touch controllers werkt de bril goed met 1 sensor in een zittende positie. Volgens mij zelfs als je achter je kijkt, ik kan dit vanavond nog wel even extra testen als je wil.
Thanks, dan weet ik eerst voldoende hoor! Als het goed is heb ik vandaag of morgen zelf de bril en eerste sensor, de tweede sensor en touch controllers hebben vooralsnog een onbekende vertraging. Maar dan kan ik iig vast aan de slag! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neejij
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-09 12:20
Net mijn Rift binnen. Setup verliep soepel en alles werkt prima.
Alleen om een af andere reden kan ik alleen Lucky's Tale downloaden.
Wanneer ik een andere app of game probeer te downloaden gebeurt er niets zodra ik op Install druk.

Ik heb al van alles geprobeerd, net zelfs Windows 10 opnieuw geinstalleerd. Firewall is uit, ik start de app als Admin.
Behoorlijk matige eerste indruk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

neejij schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:14:
Net mijn Rift binnen. Setup verliep soepel en alles werkt prima.
Alleen om een af andere reden kan ik alleen Lucky's Tale downloaden.
Wanneer ik een andere app of game probeer te downloaden gebeurt er niets zodra ik op Install druk.

Ik heb al van alles geprobeerd, net zelfs Windows 10 opnieuw geinstalleerd. Firewall is uit, ik start de app als Admin.
Behoorlijk matige eerste indruk zo.
Een paar van de apps die je gratis krijgt bij deze bundel schijnen pas te kunnen worden geïnstalleerd als je de touch controllers installeert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neejij
SnoeiKoei schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:15:
[...]

Een paar van de apps die je gratis krijgt bij deze bundel schijnen pas te kunnen worden geïnstalleerd als je de touch controllers installeert!
Ik kan helemaal niets installeren, zelfs geen apps die niet in de bundle zitten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neejij schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Ik kan helemaal niets installeren, zelfs geen apps die niet in de bundle zitten ;(
Probeer eens wat van de tips in dit topic:

https://forums.oculus.com...566/cant-install-anything

Zoals Download folder en Temp leeghalen, antivirus uit, Radeon Gaming software sluiten, zet Secure boot uit, etc. (Niet allemaal tegelijk maar probeer een voor een iets. ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neejij
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:38:
[...]

Probeer eens wat van de tips in dit topic:

https://forums.oculus.com...566/cant-install-anything

Zoals Download folder en Temp leeghalen, antivirus uit, Radeon Gaming software sluiten, zet Secure boot uit, etc. (Niet allemaal tegelijk maar probeer een voor een iets. ;) )
Thanks, heb het opgelost. Niet door de oplossingen uit dat topic maar door mijn Windows tijd juist in te stellen.
Door mijn dualboot staat de tijd niet altijd goed, blijkbaar vindt de Oculus app dat niet zo tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 07:52
Mijn ervaring tot nu toe met het verlengen van de kabels is ook positief. Na een paar keer het schuine dak te hebben geramd toch besloten de opstelling te verhuizen.

Zolang er gebruik wordt gemaakt van actieve repeaters (voor zowel hdmi als usb) lijkt het prima te werken, zonder merkbare vertraging. Heb de sensors tot 10 meter verlengd met USB 2.0 repeaters, de headset met een USB 3.0 5 meter repeater en een HDMI 4K tussenstukje met ingebouwde versterker met daarnaast een noname HDMI kabel van 8 meter die ik nog had liggen. Het HDMI koppelstuk wat ik al had zonder ingebouwde versterker kon niet meer dan 2 tot 3 meter verlengen, langere (noname) kabels gaven geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 16:03
Heb de ocolus nu al 3 dagen, maar wordt helemaal gek van die sound drops :(
Oculus software resetten werkt meestal wel, maar het komt ook elke keer weer terug.
Is er op dat USB/PCI kaartje na helemaal niks dat werkt?
Uitschakelen van overige apparaten werkt ook niet echt

[ Voor 11% gewijzigd door neggix op 17-07-2017 15:52 ]

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
neggix schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:48:
Heb de ocolus nu al 3 dagen, maar wordt helemaal gek van die sound drops :(
Oculus software resetten werkt meestal wel, maar het komt ook elke keer weer terug.
Is er op dat USB/PCI kaartje na helemaal niks dat werkt?
Uitschakelen van overige apparaten werkt ook niet echt
Welke sound drops? Heb nergens last van, wellicht support vragen of je hem retour mag sturen?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
Cyw00d schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:36:
[...]

Welke sound drops? Heb nergens last van, wellicht support vragen of je hem retour mag sturen?
Na 10 minuten gamen stopt het geluid ermee. Als ik het geluid standaard op m'n boxen heb staan is er niks aan de hand.
Zie online wel dat er meer mensen zijn en daarvoor een aparte USB3 kaart hebben aangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 17:33

Auredium

Informaticus Chaoticus

neggix schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:52:
[...]

Na 10 minuten gamen stopt het geluid ermee. Als ik het geluid standaard op m'n boxen heb staan is er niks aan de hand.
Zie online wel dat er meer mensen zijn en daarvoor een aparte USB3 kaart hebben aangeschaft
Waarschijnlijk de USB 3.0 chipset dan. Ik weet dat sommige oudere USB chipsets soms problemen kunnen hebben. Of dat met de Oculus ook is, geen idee . (ik heb er geen maar ik lurk soms in dit topic en heb wel USB 3.0 perikelen meegemaakt vaker)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik overweeg ook een USB3 kaart aan te schaffen, ik heb maar 2 usb3 poorten, heb dus de sensor van het touch pakket in een usb2 slot gestoken, lijkt wel goed te werken dus ik kijk het nog even aan.

Wel een error in device manager voor een "generic superspeed usb hub". Weet niet wat ik daar mee moet want al m'n usb poorten lijken gewoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
Auredium schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:58:
[...]

Waarschijnlijk de USB 3.0 chipset dan. Ik weet dat sommige oudere USB chipsets soms problemen kunnen hebben. Of dat met de Oculus ook is, geen idee . (ik heb er geen maar ik lurk soms in dit topic en heb wel USB 3.0 perikelen meegemaakt vaker)
Waarschijnlijk zo iets ja. Maar ik heb hem nu net in een USB 2 zitten en dat werkt blijkbaar wel. Dus maar ff dat afwachten en anders zo'n kaartje halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet Kamikaze
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 22:44
Is er iemand in de buurt van Groningen (stad) met een Oculus Rift die ik een keertje mag uitproberen? Ik zou hem graag een keertje opgehad hebben voordat ik hem aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Helmet Kamikaze schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:59:
Is er iemand in de buurt van Groningen (stad) met een Oculus Rift die ik een keertje mag uitproberen? Ik zou hem graag een keertje opgehad hebben voordat ik hem aanschaf.
Mocht je toevallig binnenkort in Rotterdam komen dan kan ik je er bij helpen. Kun je niet naar een winkel toe? Coolblue bijvoorbeeld? Of heeft die er geen staan daar.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Echt geweldig om met de Rift op Google Earth aan te zetten. Net een uurtje over Los Angeles gevlogen op zoek naar GTA V elementen. Morgen eens langs de kust van Noorwegen door de Fjorden. Denk dat ik de komende tijd heel wat van de aarde ga bekijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Trevor schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:08:
Echt geweldig om met de Rift op Google Earth aan te zetten. Net een uurtje over Los Angeles gevlogen op zoek naar GTA V elementen. Morgen eens langs de kust van Noorwegen door de Fjorden. Denk dat ik de komende tijd heel wat van de aarde ga bekijken :D
Yup, mooi stukje techniek wat Google laat zien. En het heeft ook praktisch nut: Laats opzoek naar een grasveldje om te vliegen met mijn drone. Avond ervoor gewoon ff Google Earth VR opgezet en gezocht naar veldjes. Leverde nog nuttige resultaten op ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:57
Misschien een stomme vraag, maar zijn er ook soort spelletjes/filmpjes dat je in een achtbaan zit.. En andere leuke dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Aggressor schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:17:
Misschien een stomme vraag, maar zijn er ook soort spelletjes/filmpjes dat je in een achtbaan zit.. En andere leuke dingen?
Geen stomme vraag. Je kunt hier gerust eens rondkijken:

http://store.steampowered.com/vr/
https://www.oculus.com/experiences/rift/

Snelle zoektocht:
https://www.oculus.com/experiences/rift/898159320296348/
https://www.oculus.com/experiences/rift/1032148483570028/

[ Voor 15% gewijzigd door Cyw00d op 17-07-2017 22:30 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:57
Thanks. Ik heb ook een samsung gear vr gehad.
Hiermee kon ik ook grais filmpjes bekijken
Dat ik bv in een achtbaan zit. Of in een jungel sta... Kan dat hier ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Ik zat erover te denken om mijn sensors aan de muur te bevestigen.
Online kan ik wel het een en ander vinden, maar voornamelijk uit china.
Echter heb ik geen zin om hierop te wachten.

Nu vroeg ik mij dus af er misschien een andere tweaker is die hetzelfde gedaan heeft, en weet waar je zulk soort bevestigingsmateriaal in nederland kunt bestellen.

De sensor heeft blijkbaar een 1/4 inch schroefdraad met 20 groeven per inch, echter vindt ik dit soort informatie niet snel terug als ik bijvoorbeeld naar camera beugels kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Aggressor schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 00:10:
[...]

Thanks. Ik heb ook een samsung gear vr gehad.
Hiermee kon ik ook gratis filmpjes bekijken
Dat ik bv in een achtbaan zit. Of in een jungle sta... Kan dat hier ook mee?
In Oculus Home staat de discovery app, die heeft best wat aardige filmpjes. Ook kun je de youtube 360 graden filmpjes gewoon afspelen. (kleine omweg omdat je de link van het youtube filmpje moet kopiëren en in de oculus videospeler moet zetten voor het afspelen.) Al moet ik wel zeggen dat bij dit soort filmpjes de resolutie meer een issue is dan bij games en dergelijke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyw00d
Crotchy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 01:47:
Ik zat erover te denken om mijn sensors aan de muur te bevestigen.
Online kan ik wel het een en ander vinden, maar voornamelijk uit china.
Echter heb ik geen zin om hierop te wachten.

Nu vroeg ik mij dus af er misschien een andere tweaker is die hetzelfde gedaan heeft, en weet waar je zulk soort bevestigingsmateriaal in nederland kunt bestellen.

De sensor heeft blijkbaar een 1/4 inch schroefdraad met 20 groeven per inch, echter vindt ik dit soort informatie niet snel terug als ik bijvoorbeeld naar camera beugels kijk.
Blijkbaar dezelfde schroefdraad als bij de gopro/camera's volgens mij, maar dit is wel een mooie oplossing lijkt me?

https://forums.oculus.com...nd-easy-sensor-wall-mount

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Volgens mij is dat Dat is standaard schroefdraad voor statiefbevestiging van camera's.

[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-07-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wee! Ook ik heb nu een rift besteld. Kort vraagje; ik las dat het beter is om een cover te bestellen tegen zweten. Weet iemand misschien waar je relatief goedkoop er 1 zoals deze kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbaasde me enorm dat de GTX 1050 Ti die ik heb (minimum spec) ook echt goéd werkt samen de Rift. Games zoals Dead and Buried en Robo Recall draaien niet alleen vlot, ze zien er ook nog eens heel mooi uit.

Zijn er nog mensen met deze grafische kaart? Zo ja: zijn er applicaties waarvan je vond dat ze niet goed draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DohnJoe
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 08:02
Ik bestelde afgelopen zondag mijn Rift, heeft iemand hier recente ervaringen met de levertijden momenteel? Oculus laat er niks over los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:54
Bij elke keer dat ik de PC opstart moet ik de HDMI kabel er uit halen en er in doen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

DohnJoe schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:03:
Ik bestelde afgelopen zondag mijn Rift, heeft iemand hier recente ervaringen met de levertijden momenteel? Oculus laat er niks over los...
Ikzelf heb op vrijdag besteld en heb nog geen verandering in status gezien. Op reddit las ik dat iemand zijn exemplaar vorige week dinsdag besteld had en het gisteren verzonden kreeg. Een officiele statement van oculus zou wel leuk zijn.

Ik laat mijn order voorlopig staan. Mijn usb3 expansiekaartje wordt ook sowieso pas eind deze week verwacht en moet nog studeren voor certificeringsexamens, dus het dringt allemaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DohnJoe @boe2 Ik heb m'n Rift op 10 juli besteld. Op 13 juli zijn de touch controllers afgeleverd en op 14 juli de Rift zelf. Ze zijn beide verzonden vanuit Eindhoven met UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
actionInvoke schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:56:
Wee! Ook ik heb nu een rift besteld. Kort vraagje; ik las dat het beter is om een cover te bestellen tegen zweten. Weet iemand misschien waar je relatief goedkoop er 1 zoals deze kan kopen?
Nog goedkoper? Ik vind 2 covers voor 20 euro al een koopje. Vraag me ook af of je het goedkoper kan vinden voor dezelfde kwaliteit.

Maaruh, doe anders een gezamelijke inkoop actie met een tweaker. 2 stuks voor 20 euro is een tientje de man! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Tegen zweten had ik bedacht om daarvoor een buff te gebruiken (fancy woord voor een outdoor mannensjaaltje) zoals je ook veel ziet onder een helm. Ik heb er nog een paar liggen hier. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zweten...? Ik gebruik de Rift nu een half jaar en ik zit op zolder waar het wel eens warm wil worden, maar ik heb geen idee waar je het over hebt met dat zweten. ;) Mijn advies: ga nou niet allemaal zooi bestellen voordat je de Rift in huis hebt: probeer 'm gewoon even en als je ondekt dat je toevallig een wel heel zweterig type ben, ga dán pas op zoek naar covers. Veel van die rommel is imho gewoon makkelijk-geld-verdienen-met-onnodige-zooi-rommel.

[ Voor 178% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:05:
[...]

Zweten...? Ik gebruik de Rift nu een half jaar en ik zit op zolder waar het wel eens warm wil worden, maar ik heb geen idee waar je het over hebt met dat zweten. ;) Mijn advies: ga nou niet allemaal zooi bestellen voordat je de Rift in huis hebt: probeer 'm gewoon even en als je ondekt dat je toevallig een wel heel zweterig type ben, ga dán pas op zoek naar covers. Veel van die rommel is imho gewoon makkelijk-geld-verdienen-met-onnodige-zooi-rommel.
Ik kan het wel aanraden hoor, zweet me soms kapot zeker met spelletjes zoals Robo Recall. Daarnaast is het fijn om zo'n ding te gebruiken voor als andere hem uit willen proberen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyw00d schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:07:
[...]

Ik kan het wel aanraden hoor, zweet me soms kapot zeker met spelletjes zoals Robo Recall. Daarnaast is het fijn om zo'n ding te gebruiken voor als andere hem uit willen proberen.
Ok, maar dan nóg zou ik dat soort extra's niet bestellen voordat je de Rift een tijdje uitgeprobeerd hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:08:
[...]

Ok, maar dan nóg zou ik dat soort extra's niet bestellen voordat je de Rift een tijdje uitgeprobeerd hebt. ;)
Mee eens!

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ChojinZ schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:07:
[...]

Nog goedkoper? Ik vind 2 covers voor 20 euro al een koopje. Vraag me ook af of je het goedkoper kan vinden voor dezelfde kwaliteit.

Maaruh, doe anders een gezamelijke inkoop actie met een tweaker. 2 stuks voor 20 euro is een tientje de man! :)
Oh die prijs was wel oke maar ik zocht eerder een plek die in NL gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
actionInvoke schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:06:
[...]

Oh die prijs was wel oke maar ik zocht eerder een plek die in NL gebaseerd is.
Heb zelf de 6mm voor de Vive besteld en leveren gebeurt gewoon netjes. Geen problemen ondervonden. Ik zou me daar dan ook geen zorgen over maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Cyw00d schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:52:
[...]

Blijkbaar dezelfde schroefdraad als bij de gopro/camera's volgens mij, maar dit is wel een mooie oplossing lijkt me?

https://forums.oculus.com...nd-easy-sensor-wall-mount
https://www.conrad.nl/nl/...gopro-hero-3-1526342.html
https://www.conrad.nl/nl/...t-voor-gopro-1277834.html
Besteld!
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 12:50
Sinds vanmiddag in het bezit van een Oculus Rift:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fN7vKSfGlj72oxWuZW6YqCVI/medium.jpg

Eerste indruk(ken): wat een fan-tas-tisch apparaat! Ik heb enkel nog 'Oculus: First Contact' en 'Robo Recall' gespeeld, maar potverdorie wat ben ik zwáár onder de indruk zeg! :D

Tijdens 'First Contact' heb ik volgens mij zo'n 30 minuten alleen maar raketjes lopen wegschieten en met een rammelaar lopen spelen. :P En ik zweet mij nu al kapot van de (toffe) excercise die 'Robo Recall' heet. Wat is dat een leuk spel! Volgens mij heb ik als een wannabe Rambo of Terminator door de studeerkamer lopen springen. 8)

Dit is dus de ervaring die ik had verwacht én meer! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
Yonix schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:13:
Sinds vanmiddag in het bezit van een Oculus Rift:
[afbeelding]

Eerste indruk(ken): wat een fan-tas-tisch apparaat! Ik heb enkel nog 'Oculus: First Contact' en 'Robo Recall' gespeeld, maar potverdorie wat ben ik zwáár onder de indruk zeg! :D

Tijdens 'First Contact' heb ik volgens mij zo'n 30 minuten alleen maar raketjes lopen wegschieten en met een rammelaar lopen spelen. :P En ik zweet mij nu al kapot van de (toffe) excercise die 'Robo Recall' heet. Wat is dat een leuk spel! Volgens mij heb ik als een wannabe Rambo of Terminator door de studeerkamer lopen springen. 8)

Dit is dus de ervaring die ik had verwacht én meer! :*)
Rec Room is ook de moeite waard ! (En gratis op Steam en Oculus Store)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
Gisternacht net iets te lang dead & burried gedaan, maar beetje jammer dat er zoveel mensen halverwege weggaan online. Echt wel dikke gamemodes 👍
Zijn er hier nog mensen die veel online zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoontim
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:19
Zojuist m'n rift ontvangen: wat een topverpakking! Een vraagje aan jullie:

Als ik hem aansluit krijg ik geen beeld op de Rift (ook bij het doorlopen van de setup). Mijn grafische kaart die ik nu gebruik is 7870XT, volgens de Oculus site niet genoeg voor de Rift. Oranje lampje brandt dan ook. Dit komt toch omdat ik een te lichte grafische kaart gebruik? Of geeft de Rift wel beeld bij een mindere gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 14:16
neggix schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:24:
Gisternacht net iets te lang dead & burried gedaan, maar beetje jammer dat er zoveel mensen halverwege weggaan online. Echt wel dikke gamemodes 👍
Zijn er hier nog mensen die veel online zitten?
Ik ben doordeweeks veel online meestal tot een uurtje of 9. Dead & burried is idd wel leuk, jammer dat vaak alleen in shoot out mensen online zijn. Ook een aanrader is eleven: table tennis op steam. Word op een gegeven moment alleen gek van de beslagen lenzen.

Mijn naam op steam en bij oculus is ThePunkPantherNL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

gewoontim schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:07:
Zojuist m'n rift ontvangen: wat een topverpakking! Een vraagje aan jullie:

Als ik hem aansluit krijg ik geen beeld op de Rift (ook bij het doorlopen van de setup). Mijn grafische kaart die ik nu gebruik is 7870XT, volgens de Oculus site niet genoeg voor de Rift. Oranje lampje brandt dan ook. Dit komt toch omdat ik een te lichte grafische kaart gebruik? Of geeft de Rift wel beeld bij een mindere gpu?
Gebruik je wel de uitgang van die kaart? En niet de uitgang van je onboard GPU?

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Hoe bergen jullie de Oculus + controllers eigenlijk? Die controllers laten zich nu niet bepaald makkelijk wegleggen i.v.m. de vorm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
gewoon wat naar achteren op mijn bureau zodat ze niet kunnen vallen. Maar verder geen speciale plek of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoontim
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:19
Stringer schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:05:
[...]

Gebruik je wel de uitgang van die kaart? En niet de uitgang van je onboard GPU?
Yep. Met een 7970 hetzelfde probleem. Geen beeld en oranje ledje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van een powered USB3 hub icm de OR (ik lees op veel plekken dat dit niet (goed) werkt)? Mijn Alienware 15 R3 heeft namelijk maar 2 USB 3.0 type A en 1 USB 3.0 type C /thunderbolt poorten Nu is dit in principe wel voldoende voor een OR (ook als je een 2e sensor nodig hebt voor de touch controllers), maar... ik moet ook nog andere USB apparatuur aansluiten, met name m'n logitech G27 stuur. Ik ga de OR met name gebruiken in racing games namelijk.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 00:39

Edd

PatrickC schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:34:
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van een powered USB3 hub icm de OR (ik lees op veel plekken dat dit niet (goed) werkt)? Mijn Alienware 15 R3 heeft namelijk maar 2 USB 3.0 type A en 1 USB 3.0 type C /thunderbolt poorten Nu is dit in principe wel voldoende voor een OR (ook als je een 2e sensor nodig hebt voor de touch controllers), maar... ik moet ook nog andere USB apparatuur aansluiten, met name m'n logitech G27 stuur. Ik ga de OR met name gebruiken in racing games namelijk.
Voor gebruik van mijn OR met een Alienware 13 R3 heb ik bij de Media Markt een Trust USB Type-C hubje gekocht met 4 poorten en dat werkt perfect. Ik sluit hier de Headset + 2 sensors op aan.

Wel moet ik hem in de poort aan de zijkant inpluggen, want als ik hem in de Thunerbolt-poort aansluit geeft dit problemen. Iets dat mij al eerder is opgevallen met andere accessoires.
Als het goed is hou je dan nog iets van 2 usb-poorten over? Althans ik iig wel.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Edd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:42:
[...]

Voor gebruik van mijn OR met een Alienware 13 R3 heb ik bij de Media Markt een Trust USB Type-C hubje gekocht met 4 poorten en dat werkt perfect. Ik sluit hier de Headset + 2 sensors op aan.

Wel moet ik hem in de poort aan de zijkant inpluggen, want als ik hem in de Thunerbolt-poort aansluit geeft dit problemen. Iets dat mij al eerder is opgevallen met andere accessoires.
Als het goed is hou je dan nog iets van 2 usb-poorten over? Althans ik iig wel.
Ik zie dat dat niet eens een powered USB hub is? Ik gebruik deze https://tweakers.net/pricewatch/694133/sitecom-cn-084.html al een tijdje bij de laptop, dus hopelijk werkt die ook icm de OR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
boe2 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:14:
[...]

Ikzelf heb op vrijdag besteld en heb nog geen verandering in status gezien. Op reddit las ik dat iemand zijn exemplaar vorige week dinsdag besteld had en het gisteren verzonden kreeg. Een officiele statement van oculus zou wel leuk zijn.

Ik laat mijn order voorlopig staan. Mijn usb3 expansiekaartje wordt ook sowieso pas eind deze week verwacht en moet nog studeren voor certificeringsexamens, dus het dringt allemaal niet :)
Ik heb afgelopen donderdag besteld, vrijdag bevestiging dat hij onderweg was en gistermiddag afgeleverd door UPS. Lijkt me dus dat je toch wel snel iets moet horen. Op de Oculus site zelf staat voor europa 2 tot 4 werkdagen (in mijn geval waren ze dus aan de snelle kant).

Tot nu toe erg cool, ook al is mijn PC eigenlijk echt niet krachtig genoeg met zijn GTX770 (ik twijfel heel erg of ik zou upgraden ondanks dat de markt ge-assrapet wordt door miners, of toch zou wachten). Toch zijn Lucky's Tale en Sublevel Zero Redux prima speelbaar. Verder heb ik nog niet veel gedaan, ook pas 1 sensor in gebruik en de touch controllers dus nog niet geprobeerd. Die ene sensor zit ook op een USB2.0 poort want op de 3.0 bleef het rondje gewoon draaien. Het werkt op zich goed, gaat af en toe hakkelen in het menu maar heb het idee dat dat meer een processingpower probleem is. Was aan het twijfelen of ik ook een USB3.0 PCI-E kaartje zou moeten halen, maar op zich werkt die sensor prima over USB2.0, misschien eerst eens proberen de tweede daar ook aan te hangen.
Wat betreft die USB hub die in de TS aangeraden wordt... ik las ook een blogpost van Oculus dat een van de mogelijke problemen kan zijn dat je USB 3.0 controller domweg de throughput niet aan kan van de rift en sensors bij elkaar, dus dan gaat zo'n hub toch niet helpen? Ook als het probleem een incompatibele USB controller is lijkt me dat toch weinig te doen, het gaat dan nog steeds over dezelfde controller. Of zie ik dat nou verkeerd?

Moet zeggen dat ik nog niet echt het topic doorgelezen heb, dat wou ik nog doen maar ik zag boe2's post en wou daarop reageren, dus gelijk mijn eerste ervaring er maar bij gezet :P ik ga nog wel teruglezen...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ook ik heb niet genoeg beschikbare usb-aansluitingen (usb 3.0) op mijn moederbord om al mijn apparatuur + de Rift & Sensoren op aan te sluiten, dus heb ik vanmiddag deze hub besteld van TP-Link: klik.

De Rift zal ik direct op het moederbord aansluiten, maar alle andere apparaten (Thrustmaster Force Feedback TMX Pro, usb-hub monitor, Wireless Dongle etc.) zullen op de hub aangesloten worden. Mochten jullie nieuwsgierig zijn of de hub iets is, dan wil ik de Rift ook best aansluiten op de hub. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

touch controllers van dag ontvangen, maar na twee uur (heel veel plezier) en een pauze liep alles vast. computer herstart (er was tevens een windows 10 updated) werden sensors en headset hdmi niet meer gezien. alle kabels los gemaakt. herconected en oculus setup gedraaid. hdmi van headset wordt nu weer gezien. maar beide sensors worden niet meer gezien. oculus-drivers.exe gedraaid. maar no go! support ticket naar oculus verstuurd.

iemand anders die problemen ondervind na de windows 10 update van vandaag?
Pagina: 1 ... 68 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.