Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 22:01
haarbal schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:50:
Wel irritant dat je bij oculus met paypal niet gewoon kan afrekenen, kreng wil toestemming hebben om af te schrijven en dan moet je weer een bankrekening koppelen.
Je kunt hem ook bij Coolblue of andere webwinkel bestellen.

Daar is het pakket ~20 euro duurder maar heb je wel meer betaalmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

Ik zou er bijna over denken om hem weer terug te kopen, maar ik verwacht dat er iets nieuws aangekondigd gaat worden voor het eind van het jaar. Of misschien sluit Oculus zijn deuren wel, want zo geweldig lijkt het ook allemaal niet te lopen.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:29
Nieuwsflash:

Mark Zuckerberg: We're dropping the price of Oculus Rift for the summer so more people can get into VR. Now you can pick up the best VR experience with Rift and Touch for $399!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:10
Willen ze misschien hun stock buiten om daarna een Rift v2 aan te kondigen, dat zou wel een verrassing zijn. Of hopen ze die korting eruit te halen met de verkoop van software? In ieder geval een mooie deal.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 19:21
Ik heb hem besteld bij Oculus zelf, maar ik zie nu dat hij ook bij Coolblue te bestellen is, maar dan heb je hem dus zaterdag pas binnen. Iemand enig idee wat de levertijd bij oculus ongeveer zal zijn?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Largamelion schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:20:
Willen ze misschien hun stock buiten om daarna een Rift v2 aan te kondigen, dat zou wel een verrassing zijn. Of hopen ze die korting eruit te halen met de verkoop van software? In ieder geval een mooie deal.
Denk dat het nog te vroeg is voor een serieuze upgrade. Misschien dat ze dat ze met een ergonomische upgrade komen, met een betere hoofdband en misschien ook wat ligter. Maar geen verhoging van de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 06-10 17:05
Upgrade verwacht ik de komende 2 jaar niet. Ik vermoed dat ze een grotere userbase willen opzetten. De huidige userbase is waarschijnlijk kleiner dan verwacht door het grote succes van de Vive. Om een product te laten slagen heb je veel klanten nodig die geld uitgeven zodat jij je product kan blijven ontwikkelen en devvers content blijven genereren. Een succesvol platform begint bij een degelijke userbase.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Cyw00d schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:34:
Ik heb hem besteld bij Oculus zelf, maar ik zie nu dat hij ook bij Coolblue te bestellen is, maar dan heb je hem dus zaterdag pas binnen. Iemand enig idee wat de levertijd bij oculus ongeveer zal zijn?
Hij is niet bij Coolblue te bestellen, hij staat daar als permanente preorder tot Facebook de Rift vrijgeeft voor retail verkoop. Hij is dus alleen bij Oculus te koop.

Weet iemand trouwens wat "a limited time" is in Facebook tijd? Een week terug bij de Steam sale heb ik een Vive op de kop getikt en ben nu helemaal om. En 450 euro is een mooie deal voor de Oculus en exclusieve content op dat platform :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 18:58
Sinds dat ik de CV1 heb zie ik met mijn linkeroog in donkere scenes een soort "sterrenhemel" als ik naar iets donkers kijk.
De "sterren" zitten in de bril zelf (want bewegen niet) en alleen bij het linkeroog.

Ik twijfelde aan mezelf tot ik op https://forums.oculus.com...-in-one-lens-hard-to-see/ las dat ik niet de enige ben met dit euvel.

Heeft iemand anders dit ook en is het al voorgelegd aan Oculus support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wel irritant dat je bij oculus met paypal niet gewoon kan afrekenen, kreng wil toestemming hebben om af te schrijven en dan moet je weer een bankrekening koppelen.
Tijdelijk bankrekening koppelen en na betaling weer ontkoppelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:43
mindcrash schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:15:
[...]

Hij is niet bij Coolblue te bestellen, hij staat daar als permanente preorder tot Facebook de Rift vrijgeeft voor retail verkoop. Hij is dus alleen bij Oculus te koop.

Weet iemand trouwens wat "a limited time" is in Facebook tijd? Een week terug bij de Steam sale heb ik een Vive op de kop getikt en ben nu helemaal om. En 450 euro is een mooie deal voor de Oculus en exclusieve content op dat platform :)
Waar heb je het over? De Rift is al tijden beschikbaar bij retailers.
ChojinZ schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:15:
[...]

Upgrade verwacht ik de komende 2 jaar niet. Ik vermoed dat ze een grotere userbase willen opzetten. De huidige userbase is waarschijnlijk kleiner dan verwacht door het grote succes van de Vive. Om een product te laten slagen heb je veel klanten nodig die geld uitgeven zodat jij je product kan blijven ontwikkelen en devvers content blijven genereren. Een succesvol platform begint bij een degelijke userbase.
Ik wel, maar deze bril blijft natuurlijk gewoon compatibel, dus het maakt weinig uit of je moet willen wachten op een hogere resolutie.

[ Voor 35% gewijzigd door NotSoSteady op 10-07-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-North
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:18
Is het niet mogelijk om via iDeal het bedrag naar je paypal account over te maken en daarna via paypal te betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 20:54
Frozen-North schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 00:13:
[...]
Is het niet mogelijk om via iDeal het bedrag naar je paypal account over te maken en daarna via paypal te betalen?
Dat was ik dus van plan, paypal opgeladen, ingevoerd bij oculus maar hij schreef het niet af.

Misschien had ik dat saldo nog wat langer moeten laten staan, dat hij het uiteindelijk wel zou hebben gedaan. dunno, ik ben bij paypal gewend dat je gewoon gelijk kan afrekenen.

[ Voor 21% gewijzigd door haarbal op 11-07-2017 00:57 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

NotSoSteady schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:50:
[...]
Waar heb je het over? De Rift is al tijden beschikbaar bij retailers.
Coolblue gaf ten tijde van de Steam Summersale aan dat ze de Rift niet konden leveren omdat Facebook niet aan derde partijen wilde leveren. Maar blijkbaar dan sinds heel kort dan ineens wel, want dat bericht staat schijnbaar niet meer op de website.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aksnes
haarbal schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 00:49:
[...]

Dat was ik dus van plan, paypal opgeladen, ingevoerd bij oculus maar hij schreef het niet af.

Misschien had ik dat saldo nog wat langer moeten laten staan, dat hij het uiteindelijk wel zou hebben gedaan. dunno, ik ben bij paypal gewend dat je gewoon gelijk kan afrekenen.
Ze schrijven inderdaad niet meteen af. Mijn CC werdt ook geweigerd omdat er voor grote bedragen nog een TAN code moet worden ingevuld die gesms't wordt als ik betaal. Maar oculus voert een testbetaling uit van 1 dollar die meteen wordt gedaan en probeert op een later moment het bedrag af te schrijven. Dan mislukt het want ze hebben geen toestemming voor z'n groot bedrag in 1x af te schrijven.

Uiteindelijk maar ouderwets 450 op Paypal gezet afgerekend en ik denk een ~uurtje later was het van Paypal afgehaald door Oculus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 15:10
Aksnes schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:57:
[...]

Ze schrijven inderdaad niet meteen af. Mijn CC werdt ook geweigerd omdat er voor grote bedragen nog een TAN code moet worden ingevuld die gesms't wordt als ik betaal. Maar oculus voert een testbetaling uit van 1 dollar die meteen wordt gedaan en probeert op een later moment het bedrag af te schrijven. Dan mislukt het want ze hebben geen toestemming voor z'n groot bedrag in 1x af te schrijven.

Uiteindelijk maar ouderwets 450 op Paypal gezet afgerekend en ik denk een ~uurtje later was het van Paypal afgehaald door Oculus.
Ah dat is er bij mij dus ook fout gegaan.... bank kon hierbij niet helpen ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 16:27
Ik zit er aan te denken om met deze aanbieding ook de oculus te halen. Ik heb alleen twijfels over mijn hardware, wat is jullie ervaring kwa hardware?

Kwa gpu zit ik volgens oculus op de recommended, maar is dat ook voldoende? (vooral icm de oudere cpu)
Cpu: i-7 2600k
Ram: 16gb
gpu: GTX 980

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Axewi schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:48:
Ik zit er aan te denken om met deze aanbieding ook de oculus te halen. Ik heb alleen twijfels over mijn hardware, wat is jullie ervaring kwa hardware?

Kwa gpu zit ik volgens oculus op de recommended, maar is dat ook voldoende? (vooral icm de oudere cpu)
Zelfde vraag met een r290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Axewi schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:48:

Is goed te doen. Je zal niet alles op high kunnen spelen maar medium is voor de meeste games zeker haalbaar! Wellicht valt er nog winst uit je CPU te halen mits je deze overclockt (als je dat al niet hebt gedaan ;) )

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Die CPU kan makkelijk naar 4,6Ghz, maar...de grafische kaart moet het echte verschil maken. Het zal wel te doen moeten zijn ja.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
ChojinZ schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:53:
[...]

Is goed te doen. Je zal niet alles op high kunnen spelen maar medium is voor de meeste games zeker haalbaar! Wellicht valt er nog winst uit je CPU te halen mits je deze overclockt (als je dat al niet hebt gedaan ;) )
Dank, dan ga ik me daar geen zorgen over maken. CPU draait op dit moment zonder overclock, maar bij aanschaf heb ik wel rekening gehouden met een overclock dus koeling en moederbord zijn voorbereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:49
Hmm met die nieuwe prijs ook maar eens kijken wat de DK2 nog op gaat leveren. Wilde een generatie overslaan maar met deze prijs wordt het toch wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 11:31
mindcrash schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:15:
[...]

Je kunt ook Revive gebruiken om Oculus content af te spelen op je Vive. Enige minpunt is dat op de Touch de gripknop vaak wordt gebruikt, die werkt ook veel fijner dan die op de Wands. Maar het geeft je wel een kans om een paar gratis games te proberen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Beakzz schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:13:
Hmm met die nieuwe prijs ook maar eens kijken wat de DK2 nog op gaat leveren. Wilde een generatie overslaan maar met deze prijs wordt het toch wel aantrekkelijk.
Die is door deze actie weer wat minder waard geworden. Daarnaast heeft Oculus 0,0 toezegging gedaan om de DK2 te blijven ondersteunen dus eigenlijk had je die al eerder moeten verpatsen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Arfman schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:50:
[...]

Die is door deze actie weer wat minder waard geworden. Daarnaast heeft Oculus 0,0 toezegging gedaan om de DK2 te blijven ondersteunen dus eigenlijk had je die al eerder moeten verpatsen :)
Tja ik was niet van plan om deze generatie mee te doen en ik had nog (de zeldzame keer dat ik hem gebruik) plezier genoeg van de DK2. Als het niet €150 + oplevert dan komt er gewoon geen CV1. Heb die ook al even hier gehad en daar is ook nog genoeg op aan te merken.

De DK2 wordt vanzelf weer geld waard zodra die retro is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Beakzz schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:09:
[...]

Tja ik was niet van plan om deze generatie mee te doen en ik had nog (de zeldzame keer dat ik hem gebruik) plezier genoeg van de DK2. Als het niet €150 + oplevert dan komt er gewoon geen CV1. Heb die ook al even hier gehad en daar is ook nog genoeg op aan te merken.

De DK2 wordt vanzelf weer geld waard zodra die retro is :+
Ja, de NES, SNES Commodore kosten nu ook fortuinen. :+

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:47

ABD

Denk je dat er stock is? Of dat het verstandig is de specs te verhogen, terwijl de huidige PC hardware de bril bij Premium Games nauwelijks kan bijbenen@90Hz?

Ik denk persoonlijk dat het een poging is het marktaandeel te vergroten i.c.m. het goedkoper worden van de productie.

[ Voor 11% gewijzigd door ABD op 11-07-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
SacreBleu schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:51:
[...]

Nieuw in doos wel ja:
http://www.ebay.com/itm/N...et-Brand-New/302380048533
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Hopelijk heb jij je DK2 ook niet gebruikt dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
SacreBleu schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:02:
[...]

Hopelijk heb jij je DK2 ook niet gebruikt dan. ;)
400 uur op de Vive maar geen enkele gebruikerspoor. Enkel de band zou verwisseld moeten worden. Heb ook nog al het verpakkingsmateriaal + manuals + doos. Als ik mijn best doe kan ik dat ding als nieuw verkopen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
SacreBleu schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:51:
[...]

Ondanks dat ik (hopelijk overduidelijk) een geintje maakte is het niet te vergelijken met de apparaten die je opnoemt. De aantallen van die 3 zijn veel groter dus de kans op een goede werkend exemplaar is logischerwijs ook groter. Denk dat de DK1 echt nog wel geld waard wordt bijvoorbeeld over een jaar of 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Beakzz schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:11:
[...]

Ondanks dat ik (hopelijk overduidelijk) een geintje maakte is het niet te vergelijken met de apparaten die je opnoemt. De aantallen van die 3 zijn veel groter dus de kans op een goede werkend exemplaar is logischerwijs ook groter. Denk dat de DK1 echt nog wel geld waard wordt bijvoorbeeld over een jaar of 10.
Nauwelijks. Grote verschil met dingen zoals een C64 of SNES, die je gewoon nog kunt aansluiten voor een potje retrogamen, is namelijk dat een DK1 nu al nauwelijks meer bruikbaar is doordat software ontbreekt of niet meer compatibel is met Windows 8 of 10, of met de videodrivers van nu. De DK1 is nu al een duur stuk plastic met lenzen, een DK2 zal spoedig volgen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Arfman schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:18:
[...]

Nauwelijks. Grote verschil met dingen zoals een C64 of SNES, die je gewoon nog kunt aansluiten voor een potje retrogamen, is namelijk dat een DK1 nu al nauwelijks meer bruikbaar is doordat software ontbreekt of niet meer compatibel is met Windows 8 of 10, of met de videodrivers van nu. De DK1 is nu al een duur stuk plastic met lenzen, een DK2 zal spoedig volgen.
Kan je nu nog weinig over zeggen. Het is maar net wat de gek er voor geeft. Er zijn grotere bedragen betaald voor items die nog minder konden dan een niet werkende HMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:54
Ja er is toch altijd nog veel meer wat minder kan en een stuk minder waard is geworden. De uitzondering wordt meer waard, lang niet alles. Arfman kaart hele goede punten aan waarom het voor de DK1 niet zal zijn maar je hebt altijd mensen die toch het e.e.a. hopen en hem vast blijven houden. Dat mag natuurlijk en hoor over 10 jaar graag wat het gedaan heeft. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Voor mij niet de reden om hem te houden, Eigenlijk verkoop ik helemaal niks, want ik heb helemaal geen zin in mensen aan de deur dus of het gaat naar familie of naar zolder (de laatste is een voortraject richting de vuilnisbelt ;)).

Tijdens mijn testsessie vond ik de CV1 nog niet wat het moest zijn en dan maakt een lagere prijs eigenlijk ook niet uit dus ik wacht wel op het volgende. De resolutie en de warmte (zeker in combinatie met simracen) zijn voor mij de dealbreakers. De prijs was dat eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik overweeg, gezien de huidige aanbieding, om er eentje aan te schaffen.
Ik lees echter overal dat hij voor brildragers toch niet echt ideaal is.
Daarom overweeg ik om custom lenses aan te schaffen. Bijvoorbeeld hier: https://vr-lens-lab.com/
Zij maken de lenzen precies op jouw sterkte.

Heeft iemand ervaring hiermee of kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

[ Voor 6% gewijzigd door Qpido80 op 11-07-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:45
Voor deze prijs kan ik 'm bijna niet aan me voorbij laten gaan. Mijn Alienware 15 R3 met GTX1070 en i7 7700hq is er meer dan krachtig genoeg voor. :) Ik overweeg om 'm rechtstreeks bij Oculus aan te schaffen, maar hoe zijn de ervaringen hiermee, ook qua support? B.v. bij defect.... moet je 'm dan opsturen naar het buitenland? Ik vind hier verder niets over terug op de Oculus site.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:10
ABD schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:58:
[...]

Denk je dat er stock is? Of dat het verstandig is de specs te verhogen, terwijl de huidige PC hardware de bril bij Premium Games nauwelijks kan bijbenen@90Hz?
Hangt er vanaf, met technieken als foveated rendering kan men de prestaties net verhogen, daar zijn andere fabrikanten al mee bezig dus waarom Oculus niet. Nu denk ik zelf ook wel dat het nog te vroeg is voor een Rift 2 en vermoed ik dat ze gewoon meer brillen op de markt willen krijgen om de omzet van software en games te verhogen en de ontwikkeling ervan te stimuleren.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefiniteTmn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 09:32
Telkens wanneer ik de bundel wil bestellen via Oculus.com krijg ik ongeveer 30 minuten na de bestelling een melding: "bestelling gepauzeerd, kan betaalmethode niet verifiëren". Ik heb het geprobeerd via Visa, MasterCard en PayPal. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

i7 6700K, GTX 1070, 16GB DDR4 | Fanatec CSL Elite Base + LC, Thrustmaster TH8A, Oculus Rift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robyrq
  • Laatst online: 17-09 12:44
DefiniteTmn schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:17:
Telkens wanneer ik de bundel wil bestellen via Oculus.com krijg ik ongeveer 30 minuten na de bestelling een melding: "bestelling gepauzeerd, kan betaalmethode niet verifiëren". Ik heb het geprobeerd via Visa, MasterCard en PayPal. Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Ik heb de andere methoden niet geprobeerd, heb met m'n creditcard via Paypal betaald. Dat deed het zonder problemen. Er kwamen hier ook wat berichten langs dat je eerst geld van de bankrekening op je Paypal account moet zetten, dus misschien dat dat het oplost?
(als dat niet lukt, probeer het even hier)

[ Voor 8% gewijzigd door Robyrq op 11-07-2017 21:52 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefiniteTmn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 09:32
Robyrq schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:50:
[...]

Ik heb de andere methoden niet geprobeerd, heb met m'n creditcard via Paypal betaald. Dat deed het zonder problemen. Er kwamen hier ook wat berichten langs dat je eerst geld van de bankrekening op je Paypal account moet zetten, dus misschien dat dat het oplost?
Ik heb het zojuist nog een keer geprobeerd met een ander e-mailadres. Dit e-mailadres komt wél overeen met het betaaladres. Misschien dat dat het probleem was...?

Mocht het niet lukken, dan zal ik het vragen in de thread die je gelinkt hebt (bedankt! ik wist niet eens dat die thread bestond)

i7 6700K, GTX 1070, 16GB DDR4 | Fanatec CSL Elite Base + LC, Thrustmaster TH8A, Oculus Rift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD

ABD

DefiniteTmn schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:06:
[...]

Ik heb het zojuist nog een keer geprobeerd met een ander e-mailadres. Dit e-mailadres komt wél overeen met het betaaladres. Misschien dat dat het probleem was...?

Mocht het niet lukken, dan zal ik het vragen in de thread die je gelinkt hebt (bedankt! ik wist niet eens dat die thread bestond)
De betalingscheck is niet gelukt. Er zijn een aantal redenen waarom het niet zou kunnen werken om veiligheidsredenen. B.v. als je een credit- of debitcard hebt dat geregisteerd is in een ander land dan waarin je woont, hoewel je dat met paypal zou moeten kunnen omzeilen. Dus wellicht het probleem niet bij jou lag, maar aan hun kant. Dat het aan je emailadres ligt lijkt me stug. Ik zou het support van je cardverstrekker vragen en anders bij paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Largamelion schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:57:
[...]
Hangt er vanaf, met technieken als foveated rendering kan men de prestaties net verhogen, daar zijn andere fabrikanten al mee bezig dus waarom Oculus niet. Nu denk ik zelf ook wel dat het nog te vroeg is voor een Rift 2 en vermoed ik dat ze gewoon meer brillen op de markt willen krijgen om de omzet van software en games te verhogen en de ontwikkeling ervan te stimuleren.
Ik denk ook dat het even duurt voordat "twee" uitkomt. Het lijkt me dat VR eerst groter moet worden wil het rendabel worden voor Facebook om versie twee uit te brengen.

Stock is er, ik zag in het andere draadje dat tweakers de zending vrij snel opgestuurd kregen en bij mij komt hij er ook al aan, hoewel ik de T&T nog moet krijgen. Ik heb hem maandagavond besteld rond een uur of zes, het geld is afgescheven en de order is processing for shipping. VR fascineert me en ik kon het niet laten voor die prijs.

LG is overigens met/voor Valve bezig aan een bril die waarschijnlijk aan dit eind van het jaar wordt gereleased, maar die heeft maar een klein beetje betere specs: 2x 1440x1280@90Hz en FOV van 110.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 20:02

Dizzy

Where am I?

PatrickC schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:36:
Voor deze prijs kan ik 'm bijna niet aan me voorbij laten gaan. Mijn Alienware 15 R3 met GTX1070 en i7 7700hq is er meer dan krachtig genoeg voor. :) Ik overweeg om 'm rechtstreeks bij Oculus aan te schaffen, maar hoe zijn de ervaringen hiermee, ook qua support? B.v. bij defect.... moet je 'm dan opsturen naar het buitenland? Ik vind hier verder niets over terug op de Oculus site.
Bij bestelling wordt je order volgens mij doorgaans binnen 2 a 3 werkdagen verwerkt, en ups staat zo voor je deur.

Met betrekking tot garantie, ik heb die van mij laten stuiteren. Ticket ingeschoten bij Oculus met de mededeling linkerscherm doet het niet meer.
Wat serienummers en foto's moeten opsturen, en daarna warranty replacement procedure in gang gesteld.

Kreeg ups label per e-mail, en het adres was voor ergens in Venlo waar die naar opgestuurd moest worden. Na 4 werkdagen kreeg ik melding dat de nieuwe onderweg was, dag later ups al aan de deur met gloednieuwe retailkit. Mijn ervaring met betrekking tot garantie is in ieder geval erg positief. Ook biedt oculus voor klanten in Europa twee jaar garantie vs 1 jaar in de US. (de mijne was precies 1 jaar en 1 dag oud)

Echter, terwijl mijn warranty replacement liep, heb ik ook horror verhalen gelezen bij reddit. Dat valschade (en ook zonschade, lenzen kunnen niet tegen zonlicht) in principe niet vergoed wordt, en er van je verwacht wordt dat je maar volledig nieuwe retailkit koopt (losse unit bijbestellen niet mogelijk schijnbaar).

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
Robyrq schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:50:
[...]

ABD schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:08:
[...]

De betalingscheck is niet gelukt. Er zijn een aantal redenen waarom het niet zou kunnen werken om veiligheidsredenen. B.v. als je een credit- of debitcard hebt dat geregisteerd is in een ander land dan waarin je woont, hoewel je dat met paypal zou moeten kunnen omzeilen. Dus wellicht het probleem niet bij jou lag, maar aan hun kant. Dat het aan je emailadres ligt lijkt me stug. Ik zou het support van je cardverstrekker vragen en anders bij paypal.
DefiniteTmn schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:17:
Heren, laten we dit topic ff schoon houden:
[Oculus Rift] Bestelling & Levering
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 07:52
Is er ook ergens een overzicht met geschikte verlengkabels voor de Rift?
Op reddit heb ik voor de Vive een gezien maar de Rift pagina is nogal beperkt
Ook zijn de meeste hier niet te bestellen.

Ik heb inmiddels een 5 meter usb 3.0 actieve verleng kabel besteld, en een female-female hdmi koppelstuk om mijn eigen hdmi kabels als verlening te testen, maar hoor graag de ervaringen van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

tK0wnZ schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:31:
Is er ook ergens een overzicht met geschikte verlengkabels voor de Rift?
Op reddit heb ik voor de Vive een gezien maar de Rift pagina is nogal beperkt
Ook zijn de meeste hier niet te bestellen.

Ik heb inmiddels een 5 meter usb 3.0 actieve verleng kabel besteld, en een female-female hdmi koppelstuk om mijn eigen hdmi kabels als verlening te testen, maar hoor graag de ervaringen van jullie.
Ik heb een actieve verlengkabel van 5 meter gekocht van starttech. Alle sbehalve goedkoop, maar werkt wel goed.

pricewatch unsorted: StarTech .com 3m USB 3.0. Verbindingsmogelijkheden: 3.0,...

edit: Link is naar 3 meter variant. 5 meter variant is 5 euro duurder ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Dizzy op 12-07-2017 10:37 ]

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Ik heb op dit moment de 2 sensoren naast mijn beeldscherm staan (Zoals afgebeeld bij de room scale setup). Nu zie ik op youtube dat mensen heb schuin tegenover elkaar zetten zodat je 360 graden getracked kan worden, als ik me nu omdraai werken de controllers namelijk niet meer. Is er iemand die dit ook gedaan heeft en werkt dat goed?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:54
Cyw00d schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:53:
Ik heb op dit moment de 2 sensoren naast mijn beeldscherm staan (Zoals afgebeeld bij de room scale setup). Nu zie ik op youtube dat mensen heb schuin tegenover elkaar zetten zodat je 360 graden getracked kan worden, als ik me nu omdraai werken de controllers namelijk niet meer. Is er iemand die dit ook gedaan heeft en werkt dat goed?
Zie hier: How do I try the 2-sensor 360 experimental setup for my Oculus Rift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 07:52
Dizzy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:36:
[...]

Ik heb een actieve verlengkabel van 5 meter gekocht van starttech. Alle sbehalve goedkoop, maar werkt wel goed.

pricewatch unsorted: StarTech .com 3m USB 3.0. Verbindingsmogelijkheden: 3.0,...

edit: Link is naar 3 meter variant. 5 meter variant is 5 euro duurder ofzo.
Heb je ook een werkende 5m HDMI verleng kabel gekocht? Daar ben ik vooral benieuwd naar.
Ik verwacht namelijk met de USB kabel minder problemen. Heb zelf de "ROLINE USB 3.0 Actieve Repeater kabel 5m" gekocht voor € 30,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dizzy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:47:
[...]

Bij bestelling wordt je order volgens mij doorgaans binnen 2 a 3 werkdagen verwerkt, en ups staat zo voor je deur.

Met betrekking tot garantie, ik heb die van mij laten stuiteren. Ticket ingeschoten bij Oculus met de mededeling linkerscherm doet het niet meer.
Wat serienummers en foto's moeten opsturen, en daarna warranty replacement procedure in gang gesteld.

Kreeg ups label per e-mail, en het adres was voor ergens in Venlo waar die naar opgestuurd moest worden. Na 4 werkdagen kreeg ik melding dat de nieuwe onderweg was, dag later ups al aan de deur met gloednieuwe retailkit. Mijn ervaring met betrekking tot garantie is in ieder geval erg positief. Ook biedt oculus voor klanten in Europa twee jaar garantie vs 1 jaar in de US. (de mijne was precies 1 jaar en 1 dag oud)

Echter, terwijl mijn warranty replacement liep, heb ik ook horror verhalen gelezen bij reddit. Dat valschade (en ook zonschade, lenzen kunnen niet tegen zonlicht) in principe niet vergoed wordt, en er van je verwacht wordt dat je maar volledig nieuwe retailkit koopt (losse unit bijbestellen niet mogelijk schijnbaar).
Klinkt goed (ik woon ook binnen 15km van Venlo). Ik heb 'm nu rechstreeks bij Oculus besteld. Scheelt toch weer €40 tov Coolblue. :) Ben wel benieuwd... heb nog nooit een OR (of andere VR bril) gebruikt... ga 'm met name gebruiken voor racing games (Project Cars 1&2, Assetto Corsa, rFactor 2, R3E).

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

tK0wnZ schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:09:
[...]

Heb je ook een werkende 5m HDMI verleng kabel gekocht? Daar ben ik vooral benieuwd naar.
Ik verwacht namelijk met de USB kabel minder problemen. Heb zelf de "ROLINE USB 3.0 Actieve Repeater kabel 5m" gekocht voor € 30,-
Nee helaas, alleen sensor verlengt in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

PatrickC schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:19:
[...]

Klinkt goed (ik woon ook binnen 15km van Venlo). Ik heb 'm nu rechstreeks bij Oculus besteld. Scheelt toch weer €40 tov Coolblue. :) Ben wel benieuwd... heb nog nooit een OR (of andere VR bril) gebruikt... ga 'm met name gebruiken voor racing games (Project Cars 1&2, Assetto Corsa, rFactor 2, R3E).
Ik mag hopen dat ze Project Cars 2 een stuk efficiënter programmeren qua VR dan deel 1. Dat draait waardeloos. Assetto Corsa draait fenomenaal daarentegen, en ik heb niet eens een 1070 of 1080.

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Stringer schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:33:
[...]

Ik mag hopen dat ze Project Cars 2 een stuk efficiënter programmeren qua VR dan deel 1. Dat draait waardeloos. Assetto Corsa draait fenomenaal daarentegen, en ik heb niet eens een 1070 of 1080.
Ik neem deel aan de beta van PC2 dus dat kan ik dan meteen uitproberen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 10:48
Vorig jaar, bij het samenstellen van m'n nieuwe pc, toch serieus rekening gehouden met de komst van VR. Zou het met deze aanbieding de moment zijn om in te stappen? Alles goed speelbaar met een R9 Fury?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat mag geen probleem zijn nee. Die is toch beter dan de 970 van het andere kamp? Daar zie ik namelijk gewoon best veel tevreden gebruikers mee.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakson
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-08-2022
Hier een GTX 970 gebruiker, alles werkt super. Erg vloeiend en merk nergens ook maar enige vertraging (heb tot dusver 2x een soort van mini-freeze gezien in Robo Recall, maar dat leek niet op een frame drop).

I7-6700k, 32GB ddr4, GTX 970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kan iemand bevestigen of ontkrachten dat de Rift + Touch bundle die nu voor €449 wordt aangeboden een XBox-controller bevat zoals het nieuwsbericht vermeldt? In de beschrijving van de bundle in de Oculus webshop zie ik er geen vermelding van:
Rift + Touch Bundle
Includes: headset, 2x sensors, Touch controllers, necessary cables, and seven free titles available when you set up Rift+Touch, including Lucky's Tale, Medium, Toybox, Quill, Dead and Buried, Dragon Front, and Robo Recall.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
SnoeiKoei schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:50:
Kan iemand bevestigen of ontkrachten dat de Rift + Touch bundle die nu voor €449 wordt aangeboden een XBox-controller bevat zoals het nieuwsbericht vermeldt? In de beschrijving van de bundle in de Oculus webshop zie ik er geen vermelding van:

[...]
Bij Coolblue staat:
Standaard meegeleverd

Oculus Rift
Oculus afstandsbediening
Draadloze Xbox One controller
Xbox One controller dongle
Oculus Touch Controller (2x)
Oculus sensor (2x)
Batterijen voor de controllers
Polsbandje
7 gratis VR games
Robo Recall
Lucky's Tale
Dragon Front
Quill
Medium
Dead and Buried
Toybox
Ik neem aan van wel, en anders spreek ik ze er gewoon op aan ;)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:13

[...]
De xbox controller zit standaard bij de rift. Ik denk dat die er nog steeds bij zit omdat iemand in het Lever topic aangaf dat zijn ontvanger stuk was die hij kreeg.

Marshalty in "[Oculus Rift] Bestelling & Levering"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d

[...]
Yes, hij zit er bij, dit is een foto van wat ik ontvangen heb 2 dagen terug:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ipB3qNi31mf6lUJATtKosvTj/medium.jpg

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Het lijkt erop dat (zoals verwacht) de prijs doorslaggevend is. Ik ken een aantal mensen om mij heen die ook een bestelling hebben geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
UncleSam schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:00:
Het lijkt erop dat (zoals verwacht) de prijs doorslaggevend is. Ik ken een aantal mensen om mij heen die ook een bestelling hebben geplaatst.
Ja erg blij mee, heb een aantal vrienden die de Vive hebben, dus we hebben de Star Trek game al geplanned staan om te spelen met zn allen, erg vet. Zeker als nog meer mensen de Oculus gaan aanschaffen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
UncleSam schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:00:
Voor mij zeker, ik vind de originele prijs te hoog om early adopter te spelen, voor dat geld haal je volgens mij een complete ps4 inclusief vr set.

€449,- heb niet zo lang over hoeven te denken, voor dat geld vind ik het minder erg om tegen de early adopter problemen aan te lopen.

Die van mij is inmiddels binnen, ik hoop dat de usb3 card ook binnen is dan kan ik vanavond de boel ook gaan testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Lijkt me een apparaat voor mensen die vooral filmpjes willen kijken. Als Netflix er een beetje goed op werkt zou ik er nog wel over denken ook. Lekker plat op bed liggen en kijken, gewoon draaien om anders te liggen en ondertussen doorkijken.

Het heeft sowieso geen positie tracking, dus echt veel meer gear dan Rift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Afhankelijk van de doelgroep die je wilt aanspreken. Ik ben er van overtuigd dat het een mindere ervaring zal zijn dan de huidige Oculus Rift. Dat lees je ook uit het artikel. Maar goed. We shall see..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ben hem even aan het uitproberen, maar man, wat zijn die pixels duidelijk zichtbaar zeg. Denk niet dat het me echt gaat ergeren want het werkt wel prima verder. Maar had toch wel iets minder verwacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Weet iemand hoe je de touch controllers gepaired krijgt?
Ik blijf de melding houden dat mijn sensors in een niet compatible device zitten en hierdoor kan ik de setup niet afmaken. De sensors werken echter prima maar ik moet dat setup door om de pairing te doen.

ik heb de compatibility json al aangepast maar hij blijft incompatible sensors aangeven

Of weet iemand compatible usb 3.0 cards die in nl te krijgen zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Axewi op 13-07-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Trevor schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:13:
Ben hem even aan het uitproberen, maar man, wat zijn die pixels duidelijk zichtbaar zeg. Denk niet dat het me echt gaat ergeren want het werkt wel prima verder. Maar had toch wel iets minder verwacht eigenlijk.
Bedoel je de beeldpunten/diodes van het display of simpelweg de lage resolutie? Dat eerste zal je mee moeten leven, dat 2e is grotendeels afhankelijk van de content die je afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
beeldpunten, ik zal er echt mee moeten leren leven dus. Pas over 10 jaar lijkt het een klein beetje op mijn monitor nu denk ik :D
Had wel gelezen dat ze zichtbaar waren, maar niet begrepen 'hoe' zichtbaar zeg maar :D

Het was even schrikken, maar de rest is zo goed en vloeiend. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Trevor schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:34:
beeldpunten, ik zal er echt mee moeten leren leven dus. Pas over 10 jaar lijkt het een klein beetje op mijn monitor nu denk ik :D
Had wel gelezen dat ze zichtbaar waren, maar niet begrepen 'hoe' zichtbaar zeg maar :D

Het was even schrikken, maar de rest is zo goed en vloeiend. :)
Mijn ervaring is dat je daar steeds minder op let. Eea word ook bepaald door de immersie. Hoe groter die is, hoe minder je de pixels ziet. Oplossing is dus vrij simpel: Gewoon veel coole content bekijken/spelen. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 14:49
Hieronder mijn ervaring en (hopelijk) eventuele oplossing voor mensen die problemen hebben met de sensor(en)

Afgelopen woensdag heb ik de Rift binnen gekregen, geïnstalleerd en getest, alles ging vlekkeloos, tot gisteren.

Ik kwam terug van werk en wilde Dead and Buried uitproberen, ik zag dat mijn touch-controller zich op een hele andere positie bevond dan waar ik mijn hand had en ging er vanuit dat het aan het spel lag, vervolgens ander spel geprobeerd maar precies hetzelfde.

Toen de sensoren opnieuw proberen in te stellen via Oculus software; zonder succes, usb poort(en) waren fout of de sensor kon niet gevonden worden, wat mij wel opviel is dat het elke keer mijn rechter sensor was.

Uiteindelijk ALLES gerelateerd tot Oculus verwijderd incl games, opnieuw gedownload maar bij de installatie bleef de bende weer hangen bij de sensoren, zwaar frustrerend en al helemaal als je weet dat het één dag ervoor allemaal perfect heeft gedaan. Na een paar uur te hebben geprobeerd gaf ik het op.

Eigenwijs dat ik was zat ik 30 minuten later de usb kabel van de sensor er weer op allerlei plekken in te steken, nogmaals, zonder succes.

MAAR

Ik zag toen ik in mijn stoel zat de reflectie van buiten in één van de sensoren. (de dag ervoor was het druilerig en somber weer, tevens was mijn raam dicht en rolgordijn naar beneden)
Het enige wat er toen te binnen schoot was ''Het zal toch niet''.

Dus mijn raam dichtgedaan, rolgordijn naar beneden, sensor-setup gestart en warempel....zonder gezeur waren allebei de usb poorten OK, niks geen problemen en alles kunnen afronden om vervolgens het een en ander aan calorieën te verbranden met Dead and Burried, mensen die de game hebben weten wat ik bedoel.

Los van het gekl**t, super tevreden over de Oculus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Mijn ervaring is overigens ook positief, heb nog niet zoveel kunnen proberen maar tot nu toe erg leuk.

Kijkhoek is beter dan verwacht, niet te vergelijken met de mobile vr oplossingen die ik geprobeerd heb. De resolutie is wat laag maar zeker niet storend in games vind ik, ik merk het pas echt bij bijvoorbeeld "Bigscreen beta" daar is het niet echt te doen om je desktop te virtualiseren ivm de resolutie.

Ik heb project cars geprobeerd, erg leuk, draait ook prima op mijn hardware. Moet alleen nog even stoeien met mijn positie in de auto die nog niet helemaal klopt.
Lucky's Tale, apparte ervaring om er zo "Omheen" te lopen terwijl je je character bestuurd. De eerste keer verloor ik zelfs mijn evenwicht toen ik begon te lopen.
Verder kort minecraft vr geprobeerd, maar ik wist niet dat je moest switchen naar "immersive mode" 8)7 dus die ga ik vanavond opnieuw proberen.

Al met al erg positief, ik hoop dat mijn 2e usb expansion kaart wel ondersteund is zodat ik ook met de touch controllers aan de gang kan zodra deze binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:13
Axewi schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:00:
Mijn ervaring is overigens ook positief, heb nog niet zoveel kunnen proberen maar tot nu toe erg leuk.

Kijkhoek is beter dan verwacht, niet te vergelijken met de mobile vr oplossingen die ik geprobeerd heb. De resolutie is wat laag maar zeker niet storend in games vind ik, ik merk het pas echt bij bijvoorbeeld "Bigscreen beta" daar is het niet echt te doen om je desktop te virtualiseren ivm de resolutie.

Ik heb project cars geprobeerd, erg leuk, draait ook prima op mijn hardware. Moet alleen nog even stoeien met mijn positie in de auto die nog niet helemaal klopt.
Lucky's Tale, apparte ervaring om er zo "Omheen" te lopen terwijl je je character bestuurd. De eerste keer verloor ik zelfs mijn evenwicht toen ik begon te lopen.
Verder kort minecraft vr geprobeerd, maar ik wist niet dat je moest switchen naar "immersive mode" 8)7 dus die ga ik vanavond opnieuw proberen.

Al met al erg positief, ik hoop dat mijn 2e usb expansion kaart wel ondersteund is zodat ik ook met de touch controllers aan de gang kan zodra deze binnen is.
Voor project cars kan je ingame je camera positie in de hoogte en lengte aanpassen.
Er is een menu voor, dit is auto specifiek ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walhallo
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik had ook een vraag over het pakket, als je bij www.oculus.com kijk naar de aanbieding zie je daar 7 titels bij de advertentie (unspoken, lone echo, star trek bridge crew, superhot VR, Robo recal, Rick and Morty en batman). Als ik hem toevoeg aan de winkelwagen zie ik 7 andere titels staan.(Robo Recal,Lucky's Tale,Dragon Front,Quill,Medium,Dead and Buried,Toybox)

Ik vind het erg verwarrend maar ik neem aan dat je de winkelwagen moet aanhouden? Dat scheelt namelijk aanzienlijk in de Euro's aan software die in deze bundel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Walhallo schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:04:
Ik had ook een vraag over het pakket, als je bij www.oculus.com kijk naar de aanbieding zie je daar 7 titels bij de advertentie (unspoken, lone echo, star trek bridge crew, superhot VR, Robo recal, Rick and Morty en batman). Als ik hem toevoeg aan de winkelwagen zie ik 7 andere titels staan.(Robo Recal,Lucky's Tale,Dragon Front,Quill,Medium,Dead and Buried,Toybox)

Ik vind het erg verwarrend maar ik neem aan dat je de winkelwagen moet aanhouden? Dat scheelt namelijk aanzienlijk in de Euro's aan software die in deze bundel zit.
Voor zover ik het begrepen heb worden de gratis games automatisch aan je account toegevoegd zodra je de touchcontrollers gesynct hebt met je oculus.

https://forums.oculus.com...-do-i-claim-my-free-games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakson
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-08-2022
Axewi schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Voor zover ik het begrepen heb worden de gratis games automatisch aan je account toegevoegd zodra je de touchcontrollers gesynct hebt met je oculus.

https://forums.oculus.com...-do-i-claim-my-free-games
Dit is exact hoe het werkt ja :) De games worden in je library gezet zodra je klaar bent met rift + touch setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:04
Vanmiddag komt hij binnen, hopelijk is de buurman thuis :P

Daarna installeren, stuurtje aansluiten en gaan met Project-Cars op Spa ;)
Daarna denk SuperHot aanschaffen voor de touch controllers.
Voor de rest nog weinig plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik de Rift wil voor zo'n mooie prijs. Ik wilde eigenlijk de vive hebben ivm rond kunnen lopen. Hoe erg missen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Tennisbal schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:02:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik de Rift wil voor zo'n mooie prijs. Ik wilde eigenlijk de vive hebben ivm rond kunnen lopen. Hoe erg missen jullie dat?
Je kunt met de Rift ook gewoon rondlopen. Het werkt alleen pas als je met meerdere sensoren gaat werken. Maar dat is met deze set geen probleem want er zitten 2 sensoren bij. Met Oculus Gaurdian kun je, je speelomgeving markeren en daarbinnen kun je prima rondlopen.

Ik gebruik het in iedergeval af en toe in Elite Dangerous om door de cockpit te lopen. als ik nog wel even onderweg ben. Prachtig ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Aksnes schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:09:
[...]

Je kunt met de Rift ook gewoon rondlopen. Het werkt alleen pas als je met meerdere sensoren gaat werken. Maar dat is met deze set geen probleem want er zitten 2 sensoren bij. Met Oculus Gaurdian kun je, je speelomgeving markeren en daarbinnen kun je prima rondlopen.

Ik gebruik het in iedergeval af en toe in Elite Dangerous om door de cockpit te lopen. als ik nog wel even onderweg ben. Prachtig ervaring.
Ok dus dat werkt dus wel gewoon goed. Tof! Is Project Cars nog enigzins redelijk te spelen met een R290 en nog wel mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Daar heb ik helaas geen ervaring mee. Staat nog wel op de wishlist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Tennisbal schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:10:
[...]

Ok dus dat werkt dus wel gewoon goed. Tof! Is Project Cars nog enigzins redelijk te spelen met een R290 en nog wel mooi?
Ik heb geen ervaring met de R290 maar op mijn gtx980 werkt het prima.
Controleer alleen van te voren je usb poorten met de tool, want blijkbaar is oculus echt een b*ch op de poorten, ik spreek uit ervaring :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik vind project cars echt goed te doen. Maar je levert grafisch best wat in. Echter is het wel veel overweldigend. De pixels die je ziet zijn groot, echt groot. Maar je zit wel echt in de auto voor je gevoel. Zelf kan ik op monitoren echt slecht tegen pixels zien en grafische onvolkomenheden. In de Rift heb ik daar geen moeite mee. Het is echter wel iets om bij voorbaat wel echt rekening mee te houden.
Om het grof te zeggen het is 800*600 kwaliteit, maar ondanks dat geweldig om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 01-10 23:15
Tennisbal schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:02:
Ik dacht zelfs dat ik meer zou rondlopen met mijn Rift sinds ik wat meer ruimte in de kamer heb, maar nee ik mis het niet en ik verlang er ook niet naar.
Punt is dat je altijd wel tegen een boundary op zult lopen, of je nou 2 m2 hebt of 25 m2. Dus je zult toch een keer moeten teleporten of virtueel lopen. Ik heb er geen moeite mee om vrijwel op 1 plek te staan en dus alles te teleporten of virtueel te lopen.
Zolang je met armen gestrekt niets raakt en eventueel 1 of 2 stappen kunt zetten kun je alle games/apps perfect spelen.

Wat ik wel erg fijn vind is dat mijn kabel nu boven mijn hoofd hangt ipv op de grond.
https://www.amazon.co.uk/dp/B06XT2XLZ5 (speciaal voor de Rift)

Ik heb boven de rift 2 kabels aan 1 sleutelhanger hangen (en bij het plafond wel aan 2 hangers).
En dan 1 bij de muur en het plafond, en 1 ongeveer 60cm daarnaast, maar wel weer aan dezelfde hanger."

[ Voor 18% gewijzigd door PuckStar op 14-07-2017 15:24 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Axewi schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Ik heb geen ervaring met de R290 maar op mijn gtx980 werkt het prima.
Controleer alleen van te voren je usb poorten met de tool, want blijkbaar is oculus echt een b*ch op de poorten, ik spreek uit ervaring :'(
Bedoel je de compatibility tool van Oculus zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Marshalty schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 06:50:
Hieronder mijn ervaring en (hopelijk) eventuele oplossing voor mensen die problemen hebben met de sensor(en)

Afgelopen woensdag heb ik de Rift binnen gekregen, geïnstalleerd en getest, alles ging vlekkeloos, tot gisteren.

Ik kwam terug van werk en wilde Dead and Buried uitproberen, ik zag dat mijn touch-controller zich op een hele andere positie bevond dan waar ik mijn hand had en ging er vanuit dat het aan het spel lag, vervolgens ander spel geprobeerd maar precies hetzelfde.

Toen de sensoren opnieuw proberen in te stellen via Oculus software; zonder succes, usb poort(en) waren fout of de sensor kon niet gevonden worden, wat mij wel opviel is dat het elke keer mijn rechter sensor was.

Uiteindelijk ALLES gerelateerd tot Oculus verwijderd incl games, opnieuw gedownload maar bij de installatie bleef de bende weer hangen bij de sensoren, zwaar frustrerend en al helemaal als je weet dat het één dag ervoor allemaal perfect heeft gedaan. Na een paar uur te hebben geprobeerd gaf ik het op.

Eigenwijs dat ik was zat ik 30 minuten later de usb kabel van de sensor er weer op allerlei plekken in te steken, nogmaals, zonder succes.

MAAR

Ik zag toen ik in mijn stoel zat de reflectie van buiten in één van de sensoren. (de dag ervoor was het druilerig en somber weer, tevens was mijn raam dicht en rolgordijn naar beneden)
Het enige wat er toen te binnen schoot was ''Het zal toch niet''.

Dus mijn raam dichtgedaan, rolgordijn naar beneden, sensor-setup gestart en warempel....zonder gezeur waren allebei de usb poorten OK, niks geen problemen en alles kunnen afronden om vervolgens het een en ander aan calorieën te verbranden met Dead and Burried, mensen die de game hebben weten wat ik bedoel.

Los van het gekl**t, super tevreden over de Oculus!
Dat troubleshooten kan echt flink irritant zijn!
Ik had pas ook weer dat ik 1 sensor even eruit had gehaald en daarna bleef de wizard aangeven iets van weak sensor signal. Echt van alles geprobeerd tot ik maar even de pc helemaal uit zette en stroom eraf haalde.
Herstarten had ik al tig keer gedaan maar helemaal uit zetten dus niet.
En warempel......na het weer opstarten alles groen en goed.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Misschien een slechte vraag in dit topic, maar vinden jullie de rift zijn geld waard? Of is het een ding die snel stof ligt te happen.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
SnoeiKoei schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:25:
[...]

Bedoel je de compatibility tool van Oculus zelf?
Ja diegene die op de site te vinden is https://ocul.us/compat-tool
Opzich is de kans aanwezig dat je oculus prima werkt ookal is je usb niet supported (zoals bij mij) maar je kan dan niet de setup doorlopen om bijvoorbeeld de touch controllers te pairen of om je omgeving te markeren. Dus dan blijf je zitten met een halve ervaring :P

@Tennisbal
Tja dat ligt aan jezelf, ik kan wel zeggen dat tot nu toe de kwaliteit prima in orde is, apparaat voelt degelijk setup is simpel en vloeiend, en de paar spellen die ik geprobeerd heb zijn van prima kwaliteit. Het is een hele andere ervaring dan VR op je mobiel.

Ik denk wel dat het goed is om je te realiseren dat je wel een early adopter bent, dus in een zekere zin moet je het geld er echt voor over hebben, het zal (iig bij mij) niet de standaard manier zijn waarop ik game maar meer een extra ervaring bij sommige games.

[ Voor 34% gewijzigd door Axewi op 14-07-2017 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Tennisbal schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:34:
Misschien een slechte vraag in dit topic, maar vinden jullie de rift zijn geld waard? Of is het een ding die snel stof ligt te happen.?
Persoonlijk vond ik het het geld wat ik er destijds voor betaalde meer dan waard. Op dit moment is de prijs zo laag dat ik het dus nog veel meer waard vind. Maar ik ben dan wel een enthousiast en heb er het geld voor over.
Zit ik dagelijks met de Rift op mijn hoofd? Nee, maar dus wel met zekere regelmaat.
Ik speel dus zowel 2d spellen als VR spellen.

Als je krap bij kas zit of je twijfelt er enorm over dan zou ik het eerst goed overwegen. Wat kan helpen is om het een keer te proberen bij iemand. Je bent in ieder geval welkom bij mij (Veenendaal) :).

Waar ik wel wat teveel geld aan heb uitgegeven is spellen waarvan ik dacht ik ze veel zou gaan spelen omdat het in VR zo geweldig is. Maar die spellen speelde ik 2d al vrijwel niet en in VR veranderde dat dus weinig (ook al is de immersie veel groter). Ik heb het dan over flight en race sims.
Als je die sims leuk vind dan is VR sowieso echt een gave investering.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Axewi schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:37:
[...]

Ja diegene die op de site te vinden is https://ocul.us/compat-tool
Opzich is de kans aanwezig dat je oculus prima werkt ookal is je usb niet supported (zoals bij mij) maar je kan dan niet de setup doorlopen om bijvoorbeeld de touch controllers te pairen of om je omgeving te markeren. Dus dan blijf je zitten met een halve ervaring :P
Mooi. Ik maakte me een beetje bezorgd over mijn systeem (ik heb een nogal ouwe Aldi-Medion met i7, wel genoeg USB3-poorten maar wel uit een periode dat dat nog niet erg uitontwikkeld leek) maar die tool gaf aan dat mijn systeem er klaar voor was, dus daar ga ik dan maar van uit! Voor hetzelfde geld was die positieve score alleen afhankelijk van processor, geheugen en GPU (vorig jaar een GTX1070 in gezet), maar goed om te lezen dat de USB-poorten ook daadwerkelijk gecheckt worden.

[ Voor 13% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-07-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb minder betaald, en hem slechts 1 dag. Maar ik zou er zeker 600 euro voor over hebben (inclusief derde sensor).
Maar wat voor mij sowieso de doorslag gegeven heeft is medium. Een soort sculpture programma. Op het platte scherm vond ik met een muis creatief zijn helemaal niks. Maar hier kun je 'bijna' realistisch aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Kheb geen Rift maar wel een Vive (maar dat is eigenlijk hetzelfde :+ ) en ik vond het het geld meer dan waard. Maar je moet wel de juiste verwachtingen hebben:
  • Het is een 1e gen apparaat met allerlei kinderziektes
  • Er is relatief weinig content
  • Graphics zijn minimaal. Het is te doen, maar de resolutie had niet lager moeten zijn
  • Duur. Niet alleen de bril zelf maar ook de accessoires en software. Ik denk dat ik in een jaar tijd rond de 600 euro extra heb uitgegeven aan games en accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
ChojinZ schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:18:
[...]

Kheb geen Rift maar wel een Vive (maar dat is eigenlijk hetzelfde :+ ) en ik vond het het geld meer dan waard. Maar je moet wel de juiste verwachtingen hebben:
  • Het is een 1e gen apparaat met allerlei kinderziektes
  • Er is relatief weinig content
  • Graphics zijn minimaal. Het is te doen, maar de resolutie had niet lager moeten zijn
  • Duur. Niet alleen de bril zelf maar ook de accessoires en software. Ik denk dat ik in een jaar tijd rond de 600 euro extra heb uitgegeven aan games en accessoires.
Uit nieuwsgierigheid, over welke kinderziektes heb je het?
Ik heb op de zeer uitzonderlijke crash van SteamVR na eigenlijk nooit problemen.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Zo, met de korting ook gezwicht en besteld :).

Alleen wordt het qua usb3 aansluitingen wel krap, dus ben ik aan het kijken voor een pci-e usb3 kaartje. Iemand dat een goed model kan aanraden?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
boe2 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:56:
Zo, met de korting ook gezwicht en besteld :).

Alleen wordt het qua usb3 aansluitingen wel krap, dus ben ik aan het kijken voor een pci-e usb3 kaartje. Iemand dat een goed model kan aanraden?
Omdat er vaker naar gevraagd heb ik het nu in de TS gezet. Zie GekkePrutser in "[Oculus Rift] Ervaringen & Discussie"

Als iemand nog andere tips heeft laat me aub weten! (bijv. VR cover ofzo :)) Dan zet ik het er bij.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Heel geapprecieerd, maar dat is een externe hub, met aparte voeding. Ik zoek eerder een intern pci-e kaartje :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
boe2 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:31:
Heel geapprecieerd, maar dat is een externe hub, met aparte voeding. Ik zoek eerder een intern pci-e kaartje :)
Ohja dat kan ook ja :). Ik had liever aan de buitenkant omdat ik heel soms (heeft met het hibernaten van mijn pc te maken) even een kabeltje eruit en erin moet doen zodat de sensor weer werkt na het opstarten van mijn pc. En dat gaat makkelijker met een losse adapter dan helemaal achter de pc :).

Maar ik weet van anderen hier die wel zo'n kaartje hebben. Ik vraag ook effe in de Telegram groep.

[My Home Automations]

Pagina: 1 ... 67 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.