Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:05
In aanloop van de levering van de Rift alvast Oculus Home geïnstalleerd.
Lucky's Tale is gratis (?) maar die spacegame kon ik zo gauw niet vinden.

Wat me opviel was de eindeloze stroom van events in mijn eventlog over het niet kunnen vinden van een aangesloten Oculus Rift.
Dat had netter gekund, maar wordt wellicht opgepakt met een patch oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Leader98 schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:51:
In aanloop van de levering van de Rift alvast Oculus Home geïnstalleerd.
Lucky's Tale is gratis (?) maar die spacegame kon ik zo gauw niet vinden.

Wat me opviel was de eindeloze stroom van events in mijn eventlog over het niet kunnen vinden van een aangesloten Oculus Rift.
Dat had netter gekund, maar wordt wellicht opgepakt met een patch oid.
Eve valkerie krijg je als de rift geleverd is. Zit een redeem code in voor het spel.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:25
Gisteren nog eens Elite Dangerous gedaan (via Steam). Dat was al meer dan een half jaar geleden. Elite Dangerous werkt nu prima met de 1.3 runtime. Je merkt duidelijk dat ATW actief is: soms schokt het beeld lichtjes, maar de headtracking blijft soepel werken.

Voor de CV1 maak ik me niet zozeer zorgen over het SDE, maar eerder over de resolutie. Vraag me af in welke mate die hoog genoeg is voor racesims (ver kijken) and flightsims (kleine instrumenten lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

rickiii schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:16:
[Dat klinkt simpel, maar dat is het niet. Zonder internet is er vaak veel minder interessante content of kunnen programmas soms niet eens gestart worden. Hoofd bewegingen (en kijk-richting) zijn veelal onderbewust en kun je niet vergelijken met informatie die je bewust opstuurt. Het is wat mij betreft de laatste stap voor het lezen van gedachten.
Dat is me toch net even iets te ver hoor :D Ze zullen zeker niet zomaar deze gegevens verzamelen "voor de heb", ze weten dat er vanuit allerlei privacygroepen flink op ze wordt gelet, zeker sinds de overname door Facebook. Ik ga er van uit dat ze het gebruiken om de Rift uiteindelijk een beter product te maken. Je bent ook niet verplicht om de Rift te gebruiken, het is je eigen vrije wil ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeg13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 12:58
Ik krijg morgen een tweedehands DK2 als eerste ervaring met de rift. In de (ietwat late, geef ik toe) voorbereiding denk ik na om een PC samen te stellen om het goed te kunnen ervaren en wellicht ooit te kunnen upgraden naar een CV1 of Vive (vloeken in de kerk in dit topic zeker?).

Ik hoop dat ik jullie topic niet te veel vervuil, maar als er iemand met Rift-ervaring een korte blik zou willen werpen op het systeem dat ik wil bouwen, zou ik dat enorm op prijs stellen!

VR (Rift DK2 voorlopig) PC voor 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

aeg13 schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:08:
Ik krijg morgen een tweedehands DK2 als eerste ervaring met de rift. In de (ietwat late, geef ik toe) voorbereiding denk ik na om een PC samen te stellen om het goed te kunnen ervaren en wellicht ooit te kunnen upgraden naar een CV1 of Vive (vloeken in de kerk in dit topic zeker?).

Ik hoop dat ik jullie topic niet te veel vervuil, maar als er iemand met Rift-ervaring een korte blik zou willen werpen op het systeem dat ik wil bouwen, zou ik dat enorm op prijs stellen!

VR (Rift DK2 voorlopig) PC voor 1200
In mijn ervaring, kun je beter voor een 500GB Evo gaan. Je zal ruimte nodig hebben en 250GB is net aan de krappe kant.
Daarnaast in mijn optiek, VR van oculus heeft minimaal 8GB nodig. Geheugen is niet heel erg duur, zou dan het beste voor 16GB gaan dan kun je voorlopig een lange tijd voort.

De rest is uitstekend, niks op aan te merken. Later als Pascal uit is, kun je altijd de 970 verkopen en voor Pascal editie gaan.

Onthoud, sowieso de SSD naar 500GB brengen. Die zijn nu rond de 150 euro van samsung evo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:17
PuckStar schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:45:
Ok, tot nu toe Oculus Home profiles van tweakers:
stimmits
Diabolic
Bart
PuckStar

Zijn dat ook jullie AltspaceVR profiles? Zou je in Home kunnen zien als iemand ook in AltspaceVR zit?
Want dan kunnen we daar misschien ook eens meeten :)

Ter info AltspaceVR werkt ook via Vive, GearVR EN ook gewoon desktop!
Mijn Oculus ID is cvvoorst (hoop dat ik dat nog eens kan veranderen)
en Altspacevr is Standby

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grm, mijn order is na 4 dagen van status 'Shipped' (met tracking TBA) teruggegaan naar 'Processing for Shipping'. Vreemd. Ik heb ook geen uitstel-mail gehad (was een kickstarter order immers).

Maar als je dus 'Shipped' hebt en geen tracking nummer, hou het dan goed in de gaten want het kan ook weer terug veranderen :/ Wat wel vervelend is, is dat ze geen notificatie sturen als ze het veranderen.

Ik zal binnenkort mijn home ID doorgeven, maar ik wil hem eerst veranderen naar GekkePrutser (en daarvoor moet ik een ander account met een ander email adres eerst opzeggen).

In elk geval hoef ik nu mijn thuiswerk dagen niet op te maken morgen :)

Edit: oh en over al die data die hij verstuurt, dat is vast wel te blokkeren op de een of andere manier. Zal er naar kijken als ik het aan de praat heb.

[ Voor 46% gewijzigd door GekkePrutser op 05-04-2016 05:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downsize
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-10 12:55
Mijn Oculus & Altspacevr ID is downsize

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
GekkePrutser schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 01:46:
Grm, mijn order is na 4 dagen van status 'Shipped' (met tracking TBA) teruggegaan naar 'Processing for Shipping'. Vreemd. Ik heb ook geen uitstel-mail gehad (was een kickstarter order immers).
Hier ook. Ik vraag me af of dit betekent dat er wederom vertraging is of dat ze gewoon een meer gedetailleerde status hebben geimplementeerd voor verschillende fasen in het proces.

Edit:
Ok ik heb een Tracking nummer via UPS Choice ontvangen: Dinsdag 05/04/2016, Voor het einde van de dag

[ Voor 10% gewijzigd door rickiii op 05-04-2016 08:42 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjamptey
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-07 10:50
Kreeg vanmorgen om 6:39 een mailtje van Oculus:

"Your order has been processed and your Rift is almost on its way! Look for a shipping confirmation email with tracking information soon.

Please keep this email handy for reference. If you have any questions or concerns about your order, please contact Oculus Support.

The Oculus Team"

Heb een 26x pre-order met ordertijd :06.

Bedrag is tevens van creditcard afgeschreven:

Bedrag (€) 699,00 Af
Datum 05-04-2016
Mutatiesoort Afschrijving
Omschrijving OCULUS *PAYMENT oculus.com IE

Op mijn Oculus account staat nu bij Order status: "Processing for Shipping"

Nog geen trackingnummer gekregen. Heb me ook ingeschreven voor de UPS MyChoice, maar nog niets gehoord. Zodra ik meer weet laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Mijn oculus wordt vandaag geleverd!
Helaas ben ik morgen avond pas weer thuis :(

hopelijk wordt die bij de buren afgeleverd en kan ik morgen vanuit de stembus direct de ruimte in! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

CILLER schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:45:

hopelijk wordt die bij de buren afgeleverd en kan ik morgen vanuit de stembus direct de ruimte in! _/-\o_
Je moet toch zelf tekenen of geldt dat niet in Nederland?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Had de 1-3 week mail op 25-3 gehad. Alleen helaas ook de delivery delayed mail gehad op zondag.

De hype begint toch een beetje te sterven hier :( Staat nog steeds op preorder TBA

[ Voor 9% gewijzigd door evilpin0 op 05-04-2016 09:10 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
evilpin0 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:10:
Had de 1-3 week mail op 25-3 gehad. Alleen helaas ook de delivery delayed mail gehad op zondag.

De hype begint toch een beetje te sterven hier :( Staat nog steeds op preorder TBA
Hier geen 1-3 mail gehad. Maar op zaterdag 9:25u de delay mail gekregen.
Wanneer is je order geplaatst? Mijne 17:16:01 bv.

https://www.reddit.com/r/...t_but_if_for_some/d1n1l68

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downsize
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-10 12:55
CILLER schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:45:

Je kan met UPS mychoice de leverdatum aanpassen. Het wordt vlgs mij niet bij de buren afgeleverd, tekenen voor ontvangst.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 23:59
Mooi CILLER! Kan niet wachten om met een gevuld Tweakers Squad het luchtruim van EVE Valkyrie onveilig te maken :)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Hij is al onderweg dus wijzigen lukt nu in ieder geval niet meer. Mocht die niet bij de buren geleverd worden dan zet ik hem voor morgen gewoon op een afhaalpunt.

Het tweakers squad gaat het luchtruim van EVE Valkyrie zeker onveilig maken.
Hopelijk kunnen we ook een keer een tweakers pCars meetup organiseren ;)

Morgen zal ik iedereen meteen toevoegen aan oculus home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 12:50

TAA

Liever IRC

Is EVE te doen met de XBO controller of moeten we dan ook nog massaal aan de X-weetikveel controllers? Vervanging van mijn antieke Wingman Formula Force staat ook al op de planning voor pCars ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:06
Ik heb EVE valkyrie gedaan bij gamescon met xbox controller. Was prima te doen, niet veel knoppen nodig want het is vrij arcade.

[ Voor 8% gewijzigd door Mirved op 05-04-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-10 10:45
Mirved schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:35:
Ik heb EVE valkyrie gedaan bij gamescon met xbox controller. Was prima te doen, niet veel knoppen nodig want het is vrij arcade.
Ik speel het prima met de Xbox One controller. BaT heeft volgens mij voorkeur voor een joystick, maar daar gaat hij zelf ff wat over vertellen:

* ziet BaT reactie typen vanaf hier... *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaT
Ik vind een echte Joystick toch echt wel een must (heb het met X-Wing, Tie-Fighter, X-wing vs Tie-Fighter, X-Wing: Alliance en de gehele Wing Commander series back in days niet anders gedaan haha).

Maar ik vind controllers dan ook eigenlijk alleen maar fijn voor platform spellen / casual race games...

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 01-10 23:15
downsize schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 02:23:
Mijn Oculus & Altspacevr ID is downsize
Toen ik je vorige bericht zag wilde ik al reageren met dat je het als het goed is kunt aanpassen voor Oculus Home :)
GekkePrutser schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 01:46:
Ik zal binnenkort mijn home ID doorgeven, maar ik wil hem eerst veranderen naar GekkePrutser (en daarvoor moet ik een ander account met een ander email adres eerst opzeggen).
Kun je als het goed is wijzigen zonder dat je een nieuw account moet maken.
Isniedood schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:54:
[...]

Je moet toch zelf tekenen of geldt dat niet in Nederland?
Mijn DK2 werd bij de receptie afgeleverd en door haar getekend. Heel persoonlijk hoeft het dus blijkbaar niet altijd.

Waar ik me zelf een beetje zorgen over maak is dat ik het nu weer op mijn werk laat bezorgen en om te voorkomen dat Oculus het niet zou accepteren heb ik bij mijn creditcard gegevens ook mijn werk adres opgegeven. Officieel hoort dat nr natuurlijk niet bij dat adres. Hopelijk gaat de incasso dus wel goed.

[EDIT] Ok laatste edit :). Er worden dus de hele tijd nog Rifts opgestuurd. Ik vond de berichtgeving in diverse media dus ook niet goed (weet even niet hoe tweakers het had verwoord) dat er pas vanaf 12 April weer wordt geleverd.
Ik wist al dat dat niet klopte en nu wordt dat dus ook bewezen. Jammer van de media.

[EDIT 2] ok toch nog een edit (omdat ik nog steeds de laatste ben die reageert), interessante update over de traffic tussen jouw pc en Facebook/Oculus https://www.reddit.com/r/...network_traffic_contains/

[ Voor 90% gewijzigd door PuckStar op 05-04-2016 12:24 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rickiii
Jaaa hij's binnen! Gelijk aansluiten en ik zal verslag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 08:48
rickiii schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:57:
Gaaf! I envy you...

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
rickiii schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:57:
YES! :D

Pic or it didn't happen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
moet tweakers trouwens niet een VR bril smiley toe gaan voegen aan de emoticons? :)

zoiets als []-)

[ Voor 10% gewijzigd door Roxsman op 05-04-2016 13:05 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rickiii
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rITBuCv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fXOqonb.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk man, enjoy! *O* oOo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:35
Weet iemand of het mogelijk is om je shipping address nog aan te passen wanneer je je "1-3 weeks" mailing al hebt ontvangen?

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Gefeliciteerd en alvast heel veel plezier ervan!!! _/-\o_

Ik wil graag een eigen carry case maken en zoek daarvoor alvast de afmetingen van de oculus case. Zodat ik deze klaar heb voordat ik hem binnen heb.
@rickiii, zou je deze kunnen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

Wat is er mis met de box waar hij in aankomt?

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roxsman
Bullettooth schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:20:
Wat is er mis met de box waar hij in aankomt?
heeft geen plexiglas side panels met neon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Feutis991 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:18:
[...]
Ik wil graag een eigen carry case maken en zoek daarvoor alvast de afmetingen van de oculus case. Zodat ik deze klaar heb voordat ik hem binnen heb.
@rickiii, zou je deze kunnen delen?
Aan de buitenkant opgemeten en de Rift meer dan genoeg ruimte erin, dus er kunnen misschien nog wel wat millimeters af: 393mm (L) x b 309mm (B ) x 165mm (H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
rickiii schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:26:
[...]

Aan de buitenkant opgemeten en de Rift meer dan genoeg ruimte erin, dus er kunnen misschien nog wel wat millimeters af: 393mm (L) x b 309mm (B ) x 165mm (H)
Super bedankt voor het melden! :D []-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
Ik had trouwens afgelopen weekend Lucky's Tale voor het eerst opgestart op mijn DK2 en het viel me op dat als een spel ECHT voor VR gemaakt wordt dit dus ook wel goed merkbaar is. Veel minder last van SDE (zelfs op de DK2). Nu heeft dit waarschijnlijk ook te maken met het tekenfilmachtige karakter van het spel maar ik vond het er allemaal zeer goed uit zien (BlazeRush had dat ook goed gedaan vond ik).. Enige dingetje (maar kan aan mij hebben gelegen) is dat ik er in game niet achter kwam hoe ik het spel af moest sluiten. Dus heb maar ALT-F4 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik heb voor het eerst mail ontvangen van Oculus en in title stond your Oculus Rift Order Status.
Toen dacht ik Yes zo snel want ik zou normaal pas in Juni krijgen.
Maar in mail stond iets anders dan ik hoopte, het stond erin dat ze op 12 april order status zal updaten.
Dus denk dat meesten op 12 april meer info zal krijgen over wanneer ze hun rift kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
royalt123 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:15:
Ik heb voor het eerst mail ontvangen van Oculus en in title stond your Oculus Rift Order Status.
Toen dacht ik Yes zo snel want ik zou normaal pas in Juni krijgen.
Maar in mail stond iets anders dan ik hoopte, het stond erin dat ze op 12 april order status zal updaten.
Dus denk dat meesten op 12 april meer info zal krijgen over wanneer ze hun rift kunnen verwachten.
Volgens mij heeft een mede tweaker (Rickiii) ook een vergelijkbare situatie gehad, maar desondanks wel zijn Rift inmiddels binnen!
Dus heb ik toch meer hoop op je verzending dan jijzelf wellicht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Nice! Veel plezier mannen! See you in Rift soon haha

Product Owner - Connec2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoelZ
Ik heb vanmorgen 6:38 de mail "Your Order Update" met daarin het verhaal "almost on it's way".

Begint toch best te kriebelen nou :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rickiii
Feutis991 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:51:
Ik heb vanmorgen 6:38 de mail "Your Order Update" met daarin het verhaal "almost on it's way".
Begint toch best te kriebelen nou :D
Maak anders even een UPS Choice account aan, want mijn Oculus status is nog steeds niet aangepast en heb nooit een tracking id via Oculus ontvangen. Maar tijdens het aanmaken van mn UPS account kreeg ik wel ineens bericht dat er een bezorging zou plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
rickiii schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:53:
[...]

Maak anders even een UPS Choice account aan, want mijn Oculus status is nog steeds niet aangepast en heb nooit een tracking id via Oculus ontvangen. Maar tijdens het aanmaken van mn UPS account kreeg ik wel ineens bericht dat er een bezorging zou plaatsvinden.
Bedankt voor deze info! Dat ga ik zeker doen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Tof rickiii !

Wat ik eerder schreef, wat denken jullie?

Waar ik me zelf een beetje zorgen over maak is dat ik het nu weer op mijn werk laat bezorgen en om te voorkomen dat Oculus het niet zou accepteren heb ik bij mijn creditcard gegevens ook mijn werk adres opgegeven. Officieel hoort dat nr natuurlijk niet bij dat adres. Hopelijk gaat de incasso dus wel goed.

Kan ik zoiets bij mijn bank aangeven? of juist niet?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
[...]

maar ik neem aan dat je het sowieso eerst ziet aan de afschrijving van geld.. tenminste, voor het gewone (non-kickstarter) volk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Roxsman schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:26:
[...]

maar ik neem aan dat je het sowieso eerst ziet aan de afschrijving van geld.. tenminste, voor het gewone (non-kickstarter) volk :)
maar niet iedereen kijkt de hele tijd naar zijn afschrijvingen. en UPS stuurt je wel gelijk een mail, sms of push bericht :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Ik heb alvast wat mensen invites gestuurd in Oculus Home. Ondanks dat ik nog moet wachten tot mei waarschijnlijk voordat ik de hardware er ook werkelijk bij heb. :(

Add me gerust: "Pigroaster"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Even een gekke vraag maar is er interesse in een Telegram of Slack groep? Dat is wat meer slowchat en past soms beter daar dan in dit topic.
Omdat we nog niet met zo'n hele grote groep zijn is het misschien wel leuk om daar dan vragen, meningen, ervaringen etc. te delen?

Of kan het nog prima hier? Weet niet wie en hoe er gemod wordt.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 06:45
[...]

Goed idee, heb ik zojuist gedaan. :)

Er staat inmiddels voldoende saldo op mijn pay pal. Nu afwachten maar..........

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Als je anderen wat wilt helpen kun je deze invullen/updaten: https://docs.google.com/f...4Nvukk3p4AHn1WpA/viewform

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

PuckStar schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:20:
Even een gekke vraag maar is er interesse in een Telegram of Slack groep? Dat is wat meer slowchat en past soms beter daar dan in dit topic.
Omdat we nog niet met zo'n hele grote groep zijn is het misschien wel leuk om daar dan vragen, meningen, ervaringen etc. te delen?

Of kan het nog prima hier? Weet niet wie en hoe er gemod wordt.
Of je joined gewoon de VR discord waar een aantal mensen van hier al zitten sinds 6 januari ;)

https://discordapp.com/ch...102848/134286179121102848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

BaT schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 03:40:
Even wat impressies vanuit Amerika:

The Void (Salt Lake City, Utah)

Ik heb het genoegen gehad om the Void te testen - het ging om de opstelling die vorige maand tijdens TED werd gedemonstreerd aan onder andere Steven Spielberg en Harrison Ford.

Wow wat een unieke ervaring: ik waande me samen met mijn collega Roelof in een oude tempel - de content was opgezet als een soort 'escape room': per ruimte moest je een handeling verrichten om door te gaan naar de volgende ruimte: om zo eindelijk weer bij het begin te belanden. Je loopt letterlijk een rondje, maar door slim gebruik te maken van de content / psycholoische truukjes, heb je dit eigenlijk helemaal niet door. Je word bv voor de gek gehouden: een gangetje dat in het echt ge-curved is, is in de VR Experience een rechte gang - dit wordt door bepaalde technieken verbloemd dat je hier niets van mee krijgt.

Wat the Void verder zo bijzonder maakt: alles is echt. Zie je een muur: dat is hij er ook 'echt': in het begin test je dit op diverse plekken: het zorgt er voor dat de ervaring het nog echter wordt. Dit effect wordt nog eens versterkt door gebruik te maken van '4D' effecten zoals haptix feedback (in het pak dat je draagt - wanneer je bv in VR van hoogte veranderd dmv een bewegend platform / een vloer die instort), ventilatoren (wind), draadjes (icm trillingen in het pak lijkt het net alsof je door spinnenwebben heen loopt - bizar haha), heaters (vuur), airco (bij het binnentreden van een grot) en door ook gebruik te maken van echte props (stok die je vast houdt is in de VR wereld een toorts).

De content is echter zo te veranderen: wij zagen nu een tempel, maar voor hetzelfde geldt is het een ruimtebasis (zonder de echte fysieke opstelling aan te passen). Ook werken ze aan verschillende 'moeilijkheids graden' : als in - stel ik loop met mijn kleine dochter door de ervaring: zij ziet alleen maar de muren en de puzzels en ik krijg allerlei spannende zaken / schik effecten (die zij dus mist): zo kan je toch gezamelijk door een ervaring heen gaan, zonder dat het bv te eng wordt voor iemand in de groep.

Al met al duurde de ervaring zo'n 15 a 20 minuten: het is de meest bijzondere VR Ervaring die ik tot dus ver heb ervaren: ik deed hem samen met m'n collega: de andere persoon wordt als een soort cartoony avatar afgebeeld (in de stijl zoals Oculus hun hoofd / touchcontrollers in VR visualiseren). Je kon met elkaar praten mbv een microfoon in de bril. De hardware is momenteel nog niet helemaal custom made (daar werken ze echter wel naar toe: momenteel gebruiken zo nog onderdelen van de Oculus Rift voor de HMD: de brill is echter wel omhoog te flippen (alleen het scherm gedeelte zeg maar) - daarnaast gebruiken ze voor de input momenteel nog de Leap Motion, maar ook daar gaan ze van af stappen.

Heel bijzonder allemaal: dit is echter niet iets voor thuis - ze hebben eerder het idee te gaan concureren met bioscopen, dan met een Oculus Rift / HTC Vive. Je loopt dan ook rond met een zeer krachtige mobiele computer met accu: deze draag je echter op zo'n manier dat je je geen moment stoort aan het gewicht (gewicht verdeling van het harnas waar deze in zit bevestigd is perfect). Positional tracking gebeurt momenteel met een x aantal dure tracking camera's: ook hier willen ze tzt van af.

Hier onder wat fotomateriaal:

Ingang kantoor the Void in Salt Lake City (lijkt klein, maar er zitten gigantische ruimtes / loodsen achter de kantoor ruimte)
[afbeelding]

Foto van de componenten in de gear (wapen werd niet gebruikt in onze opstelling)
[afbeelding]

Aanzicht van de opstelling (mocht geen foto's van binnen maken)
[afbeelding]

Harnas / HMD zoals je het aantrekt
[afbeelding]

Selfie :) Paarse gloed is van de Leap Motion die blijkbaar zichtbaar wordt op de foto
[afbeelding]

GDC 2016 (San Francisco, Californie)

Om het even on-topic te houden: we zijn ook naar GDC geweest (nu net afgelopen - we stonden afgelopen twee dagen op de beursvloer bij Xsens een full body mocap / Manus VR Glove VR Experience te demonstreren - erg gaaf al zeg ik het zelf, zal hier later ook nog wel wat over posten: mocap data werd nl realtime icm een Oculus Rift DK2 in een VR Experience gebruikt) - hier alvast even wat sfeer impressies:.

Ingang van GDC 2016
[afbeelding]

Oculus booth (nog lekker rustig als je voor het publiek naar binnen mag :))
[afbeelding]

Oculus CV1 verpakking (uiteraard al langer bekend - nu voor het eerst zelf in het echt gezien)
[afbeelding]

Oculus Community event tijdens GDC 2016 (The Village, San Francisco)
[afbeelding]

Oculus Community event: je kon multiplayer EVE Valkyrie spelen tegen developers van EVE Valkyrie
[afbeelding]

Sfeer impressie - achter deze foto (dus niet in beeld) werd de GearVR game/versie van EVE Valkyrie gedemonstreerd
[afbeelding]
Wow! Ik heb ook in mijn leven een VR headset op gehad. Wil dat zo graag eens meemaken. Maar ik er nog de computer voor nog de 700 dollar voor een oculus. :(

Over een jaar of 10 zullen de beste spelen die er bestaan toch echt VR zijn zou ik zo zeggen.

Ik wil het liefste Star Citizen spelen met een Oculus en een joystick (waar je een echte joystick vast hebt maar in het spel in VR ook een joystick ziet)

En ook voor first person view flying moet het ooit mogelijk zijn om de latency laag genoeg te hebben zodat je met twee camera's kunt vliegen en in 3D kunt zien met je oculus. (wel lage resolutie video)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Kain_niaK schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:40:
[...]

En ook voor first person view flying moet het ooit mogelijk zijn om de latency laag genoeg te hebben zodat je met twee camera's kunt vliegen en in 3D kunt zien met je oculus. (wel lage resolutie video)
Dit is al mogelijk in de RC wereld, ook in 3d al sinds een tijdje. Heb zelf geen 3d maar 2d met een fat shark dominator v2. Camera volgt mijn hoofdbewegingen wel dmv pan/tilt en gimbal in geval van gopro. :D
Gezien de oculus veel meer immersive is lijkt mij dat een leuke upgrade. Zal vast niet lastig zijn dat te koppelen met een laptop/tablet ertussen. Resolutie is dan helaas wel kak. Er zijn al oplossingen met HD draadloos beeld maar dat werkt maar op beperkte afstanden en is extreem duur. Meest gangbare is gewoon pal/ntsc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stimmits
Yes yes, goed nieuws voor de mensen met een "incompatible" USB 3.0 of een 2.0 poort.

Ik heb een USB 3.0 controller op de gok gekocht om compatible te zijn. Oculus gaf slechts 1 type aan als "zeker weten compatible" (één of andere Inatek) maar die bleek gloeiend duur te zijn om te importeren. Bij deze dus een werkende controller die je gewoon voor 25 euro in ons kikkerlandje kan bestellen!

Om precies te zijn deze: Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0

Werkt als een tiet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Heb ik gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Steam verwelkomt de Oculus Rift

http://store.steampowered.com/sale/rift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
TAA schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:57:
[...]

Of je joined gewoon de VR discord waar een aantal mensen van hier al zitten sinds 6 januari ;)

hmmm weer een nieuwe app. ik denk er effe over na. is het gezellig/interessant daar? :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

PuckStar schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:22:
[...]

hmmm weer een nieuwe app. ik denk er effe over na. is het gezellig/interessant daar? :)
Velen zitten daar van hier. Waaronder ik ook als Diabolic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

PuckStar schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:22:
[...]

Actieve, gezellige community. Voordeel van Discord (naast zowel PC software als mobile apps) is de ingebouwde voice functie (met overlay) die we bijvoorbeeld gebruiken tijdens pCars races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik me dan afvraag: Merk je ook verschil?

Mijn PC heeft helaas geen vrij PCI slot (Alienware X51) dus ik zal het met 2 niet-officieel-ondersteunde 3.0 poorten en verder 2.0 ondersteunde poorten moeten doen. Maar je zei eerder dat het wel meeviel toch, op 2.0? Zodra de rift binnen komt zal ik het uiteraard proberen dus voor als er anderen in deze zelfde situatie zitten zal ik het laten weten!

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 06-04-2016 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:25
stimmits schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:53:Oculus gaf slechts 1 type aan als "zeker weten compatible" (één of andere Inatek) maar die bleek gloeiend duur te zijn om te importeren.
Die Inateck-kaart kan je gewoon via Amazon.de bestellen voor €31 hoor. Dat heb ik trouwens gedaan, maar heb ze eigenlijk pas nodig als Touch er is (of als de CV1 toch niet met mijn Intel-poorten overweg zou kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Heeft iemand deze ervaring ook als je vanuit de setup naar je calibratie wilt gaan?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TBqbqsh.png

Heb al meerdere malen gezocht. Maar regedit verhelpt dit probleem niet.
Heb zelf twijfels of de drivers van de Sensor helemaal goed zijn. Maar Windows geeft aan van wel.

Natuurlijk al [understatement]meerdere keren[/understatement] gerestart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik heb nog geen Oculus ID en installeer home pas als ik de rift binnen heb.

Valve heeft bevestigd dat chaparone ook werkt met de Oculus Rift. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
Dionos schreef op woensdag 06 april 2016 @ 00:37:
[...]

Die Inateck-kaart kan je gewoon via Amazon.de bestellen voor €31 hoor. Dat heb ik trouwens gedaan, maar heb ze eigenlijk pas nodig als Touch er is (of als de CV1 toch niet met mijn Intel-poorten overweg zou kunnen).
Ik zie het! Inclusief verzendkosten nog steeds een stuk duurder dan de Delock controller. Mijn poorten werden niet ondersteund gaf Home aan. Echter, ik denk dat het alleen een cosmetische error was aangezien ze wel werkten.

Hetzelfde geld voor mijn processor. Ik heb een AMD FX-8350 i.c.m. een GTX970; Oculus heeft AMD processoren niet opgenomen in hun lijst voor ondersteunde recommended hardware, dus ik heb continu een melding boven in Home "Hardware setup does not meet required recommended blabla" :+ Terwijl bij de meeste games in Home een aanbevolen AMD processor staat á la FX-6300 8)7
Feutis991 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 07:18:
Heeft iemand deze ervaring ook als je vanuit de setup naar je calibratie wilt gaan?
[afbeelding]

Heb al meerdere malen gezocht. Maar regedit verhelpt dit probleem niet.
Heb zelf twijfels of de drivers van de Sensor helemaal goed zijn. Maar Windows geeft aan van wel.

Natuurlijk al [understatement]meerdere keren[/understatement] gerestart :P
Hoe staat de sensor vermeld in je device manager? Ik had hetzelfde probleem toen ik nadat ik Home had geïnstalleerd een update voor Windows (10) had gedraaid. Een re-install van Home had het voor mij opgelost.

Device zou "Rift Sensor" moeten weergeven en niet "CV1 External Camera".

De device met USBDeview verwijderen en daarna opnieuw aansluiten werkt vaak ook.

[ Voor 38% gewijzigd door stimmits op 06-04-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Gisteren met Tim even EVE Valkyrie gedaan, maar we kregen de ingame voice chat niet aan de praat: toevallig al iemand hier die dit voor elkaar heeft gekregen? :P

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

BaT schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:15:
Gisteren met Tim even EVE Valkyrie gedaan, maar we kregen de ingame voice chat niet aan de praat: toevallig al iemand hier die dit voor elkaar heeft gekregen? :P
hahaha ik wou zoooo graag dat ik mee kon kijken :P Helaas, geen rift hier nog :(
Is het niet beter zoiets te gebruiken als Teamspeak? Benieuwd of je de audio hardware kan selecteren binnen Teamspeak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Mooi om te zien dat iedereen zich gewoon inzet om VR een succes te laten worden. Valve doet het goed zo.

http://store.steampowered.com/sale/rift

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Xtr3me4me schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:29:
[...]
hahaha ik wou zoooo graag dat ik mee kon kijken :P Helaas, geen rift hier nog :(
Is het niet beter zoiets te gebruiken als Teamspeak? Benieuwd of je de audio hardware kan selecteren binnen Teamspeak.
Bij een ander spel werkt het wel naar behoren (hoort bij EVE ook te werken, staat er nl wanneer je een squad samenstelt): de kwaliteit ervan is daar heel goed - ik denk dat alle relevante games (iig multiplayer) wel een soort van ingame audio chat gaan implementeren (aangezien ook elke Rift een mic heeft) - ik denk dat je daarom dan ook in de toekomst geen teamspeak hoeft te gebruiken (die Oculus friends hub in Home gaat het nl ook wel ondersteunen, maar is nog even in beta).

[ Voor 25% gewijzigd door BaT op 06-04-2016 10:42 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

BaT schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:40:
Bij een ander spel werkt het wel naar behoren (hoort bij EVE ook te werken, staat er nl wanneer je een squad samenstelt): de kwaliteit ervan is daar heel goed - ik denk dat alle relevante games (iig multiplayer) wel een soort van ingame audio chat gaan implementeren (aangezien ook elke Rift een mic heeft) - ik denk dat je daarom dan ook in de toekomst geen teamspeak hoeft te gebruiken (die Oculus friends hub in Home gaat het nl ook wel ondersteunen, maar is nog even in beta).
Ik ben nog in dubio of ik de headset van de rift erop laat of eraf haal. Bedoel heb een aardige dure headset die ik gebruik voor gamen die overear is met goede noise cancelling.
Daarbij vind ik me mic van me headset behoorlijk goed en praktisch aangezien ik hem in en uit kan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Geloof me: het geluid (en comfort!) van deze headset zal je verbazen (tuurlijk: er is altijd baas boven baas, maar er komt degelijk geluid uit).

Ook al had ik een betere headset, dan zou ik nog de geintegreerde variant gebruiken (of je moet in een wel heel lawaaierige omgeving zitten dat je perse noice-canceling gear gaat dragen....) Volume staat momenteel aardig hard (slechts 50%! - stond standaard op 60% ingesteld en dat vond ik dus al te hard).

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

BaT schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:46:
Geloof me: het geluid (en comfort!) van deze headset zal je verbazen (tuurlijk: er is altijd baas boven baas, maar er komt degelijk geluid uit).

Ook al had ik een betere headset, dan zou ik nog de geintegreerde variant gebruiken (of je moet in een wel heel lawaaierige omgeving zitten dat je perse noice-canceling gear gaat dragen....) Volume staat momenteel aardig hard (slechts 50%! - stond standaard op 60% ingesteld en dat vond ik dus al te hard).
Ik zal in de woonkamer zitten met vrouw die geluid soms nogal hard aan heeft staan van de TV. Dus noise cancelling is voor mij prio omdat ik volledig immersed wil zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
Xtr3me4me schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:53:
[...]

Ik zal in de woonkamer zitten met vrouw die geluid soms nogal hard aan heeft staan van de TV. Dus noise cancelling is voor mij prio omdat ik volledig immersed wil zijn.
Vrouw koptelefoon op?

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Je zou denken, maar helaas ga ik dat niet voor elkaar krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Laatst online: 11-10 14:39

Phehistyr

De Epische Lurker

BaT schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:46:

Ook al had ik een betere headset, dan zou ik nog de geintegreerde variant gebruiken
Yup, de geintegreerde speakers zijn een serieus voordeel tov de Vive. Alleen al het feit dat je alles in één keer van je hoofd kan halen lijkt me een reden om het lekker bij die te houden. Het scheelt ook dat ik bepaald geen audiofiel ben, de grens voor 'goed genoeg' ligt bij mij vrij laag. Wel zo goedkoop. :+

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Henkus schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:36:
Ik heb nog geen Oculus ID en installeer home pas als ik de rift binnen heb.

Valve heeft bevestigd dat chaparone ook werkt met de Oculus Rift. _/-\o_

[video]
Dit is pas echt groot nieuws, en wordt hier bijna genegeerd ? :P

Gefeliciteerd Rifters! Dit gaan jullie geweldig vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Dus eigenlijk gaan alle Vive "exclusives" straks ook voor de rift geschikt worden zodra Touch uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 12:42
Bullettooth schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:25:
Dus eigenlijk gaan alle Vive "exclusives" straks ook voor de rift geschikt worden zodra Touch uit is?
Het is nog steeds aan de developer om Rift support in te bouwen, maar het is wel erg mooi om te zien dat het Steam platform niet discrimineert. Lijkt dat Steam > Valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Laatst online: 11-10 14:39

Phehistyr

De Epische Lurker

Dat is de bedoeling ja. Valve is niet van plan aan exclusives te doen, maar door het ontbreken van Touch zijn spellen met motion controls voorlopig de facto exclusive. Developers moeten wel wat aanpassingen doen voor de controllers, maar dat zou niet heel ingrijpend moeten zijn lijkt me.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
stimmits schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:53:
Yes yes, goed nieuws voor de mensen met een "incompatible" USB 3.0 of een 2.0 poort.

Ik heb een USB 3.0 controller op de gok gekocht om compatible te zijn. Oculus gaf slechts 1 type aan als "zeker weten compatible" (één of andere Inatek) maar die bleek gloeiend duur te zijn om te importeren. Bij deze dus een werkende controller die je gewoon voor 25 euro in ons kikkerlandje kan bestellen!

Nice, toevallig deze gekocht van de week ( wist niet eens dat er niet compatible waren :P )

Wel even een vraagje heb jij de kaart op je voeding aangesloten of is dit niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Yop, oftewel er komt een hele groep mensen bij de roomscale kunnen gaan gebruiken. Ben benieuwd wat dit gaat doen met de ontwikkeling van dergelijke spellen en een eigen roomscale systeem van Oculus. Het werkt namelijk alleen icm met Steam en niet de Oculus store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjamptey
WimPliers schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:29:
[...]

Nice, toevallig deze gekocht van de week ( wist niet eens dat er niet compatible waren :P )

Wel even een vraagje heb jij de kaart op je voeding aangesloten of is dit niet nodig?
Als ik het goed heb gelezen heeft de Rift powered USB3.0 poorten nodig. Ik heb hetzelfde kaartje als stimmits en heb 'm aangesloten op SATA-power (zelfde als de voeding van bv een harddisk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Even ten aanzien van de touch controllers nog. Als ze straks in de 2e helft van dit jaar geïntroduceerd gaan worden, welke prijs verwachten we dan te zien?

Ik houd zelf rekening met een prijs van +/- € 150,-

Niet dat het veel uitmaakt, het word natuurlijk sowieso een no brainer om die dingen aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
stimmits schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:53:

Goeie tip! Als de compatiblity check aangeeft dat de USB poorten voor mij in orde zijn neem ik aan dat ik deze uitbreiding niet hoef te kopen.
TAA schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:57:
[...]

Ok ik zit nu ook in die groep maar zie dat het een internationale groep is. Ik zat juist te denken aan een puur Nederlandse TG/Slack/Discord groep. Maar daar is niet zo behoefte aan lijkt het.

[ Voor 22% gewijzigd door PuckStar op 06-04-2016 11:37 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjamptey
Bullettooth schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:34:
Even ten aanzien van de touch controllers nog. Als ze straks in de 2e helft van dit jaar geïntroduceerd gaan worden, welke prijs verwachten we dan te zien?

Ik houd zelf rekening met een prijs van +/- € 150,-

Niet dat het veel uitmaakt, het word natuurlijk sowieso een no brainer om die dingen aan te schaffen.
Interessant artikeltje hierover: http://www.roadtovr.com/including-controllers-htc-vive-and-oculus-rift-could-be-evenly-matched-on-price-touch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Als je als VR developer je doelgroep met relatief weinig effort kan verdubbelen...

[ Voor 58% gewijzigd door BaT op 06-04-2016 12:07 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
BaT schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:39:
[...]

Als je als VR developer je doelgroep met relatief weinig effort kan verdubbelen...
Ik ben wel heel benieuwd na de uiteindelijk install-base van zowel de Rift als de Vive, als ze beiden over hun initiële uitlevering heen zijn. Is er iets bekend van het aantal preorders van beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 19:47
Helaas heb ik zelf momenteel geen budget/tijd/ruimte om een Oculus Rift aan te schaffen, maar om toch mijn enthousiasme voor alle VR hype te kunnen uitten ben ik een Nederlandstalige VR website begonnen. Aangezien de eerste bestellingen vorige week geleverd zijn, zijn unboxing of review video's meer dan welkom mocht iemand dat leuk vinden!

Hopelijk is dit het juiste topic om dit te plaatsen :) Het enthousiasme hier werkt in ieder geval aanstekelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
DaCoTa schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:06:
[...]

Ik ben wel heel benieuwd na de uiteindelijk install-base van zowel de Rift als de Vive, als ze beiden over hun initiële uitlevering heen zijn. Is er iets bekend van het aantal preorders van beiden?
Oculus zegt iig niets over aantallen - bij Steam kan je eventueel de statistieken van populaire HTC Vive only games in de gaten houden (?)

[ Voor 53% gewijzigd door BaT op 06-04-2016 13:38 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stimmits
Therach schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:36:
Helaas heb ik zelf momenteel geen budget/tijd/ruimte om een Oculus Rift aan te schaffen, maar om toch mijn enthousiasme voor alle VR hype te kunnen uitten ben ik een Nederlandstalige VR website begonnen. Aangezien de eerste bestellingen vorige week geleverd zijn, zijn unboxing of review video's meer dan welkom mocht iemand dat leuk vinden!

Hopelijk is dit het juiste topic om dit te plaatsen :) Het enthousiasme hier werkt in ieder geval aanstekelijk!
Wees vrij om die van ons te plaatsen hoor als je het leuk lijkt!

Deel 1
Deel 2

Btw; binnenkort is mijn kaalhoofd te zien op RTL Z / Bright TV samen met Bart als "Eerste Nederlanders met een Oculus Rift" :)

TWEAKERS WAAR BLIJVEN JULLIE? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 19:47
stimmits schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:40:
[...]

Wees vrij om die van ons te plaatsen hoor als je het leuk lijkt!

Deel 1
Deel 2

Btw; aankomende week opnames RTL-Z / Bright TV samen met Bart als "Eerste Nederlanders met een Oculus Rift" :)

Ga ik doen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CILLER
Als rtl-z voorloopt op tweakers met tech :Z

Ik ga zo mijn oculus ophalen bij het UPS afhaalpunt, dus vanavond rift time *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
stimmits schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:40:
[...]

Btw; binnenkort is mijn kaalhoofd te zien op RTL Z / Bright TV samen met Bart als "Eerste Nederlanders met een Oculus Rift" :)

Kom jij maar lekker met je hoofd op TV.
Ik ben intussen lekker verloren in de virtuele wereld en wil niet meer terug 8)
Je bent inmiddels toegevoegd op Oculus Home.

[ Voor 5% gewijzigd door rickiii op 06-04-2016 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
Vive-vloeken in de Oculus-kerk!
Haha ik zag hem je al eerder in Vive topic plaatsen, dus zo per ongeluk is dat niet :9

Nee jk - gefeliciteerd! :)
rickiii schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:58:
[...]
Kom jij maar lekker met je hoofd op TV.
Ik ben intussen lekker verloren in de virtuele wereld en wil niet meer terug 8)
Bevalt 'ie? Beetje wat je had verwacht? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rickiii
stimmits schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:01:
[...]

Bevalt 'ie? Beetje wat je had verwacht? :)
Beter dan ik had verwacht zelfs. En ik had mijn verwachtingen behoorlijk hoog. Vreemd hoe dat werkt. Je hoort al van mensen dat Lucky's Tale veel leuker is dan je verwacht en ik heb behoorlijk wat met de DK2 gespeeld, maar dat heeft me toch niet voorbereid op hoe gelikt de combinatie van goeie hardware en goeie software is. Ik heb meer plezier in een platformer dan ik in lange tijd heb gehad.

Bij de DK2 dacht ik nog dat het kwam door de 'nieuwheid' van het medium, maar ik begin steeds meer in te zien dat het komt doordat games steeds beter gebruik maken van de hardware en slimmer omgaan met de mogelijkheden.

Maar ook de tracking is zoveel beter geworden en de headset zoveel lichter (beter gebalanceerd)

Ik snap nu ook ineens wat mensen bedoelden met die "glare". Dat is inderdaad best nadrukkelijk aanwezig op sommige momenten. Vooral als de achtergrond zwart is. Maar ik dacht dat het in het scherm zou zitten, maar het is een soort glans op de lenzen. Die is er niet als de rest van het scherm ook gewoon belicht is.
Mijn grootste zorg op dit moment is proberen te voorkomen dat ik Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AzowYPC.png-face krijg.

Henry is kort, maar het is zo'n persoonlijk verhaal omdat het vlak voor je afspeelt. Dat is dan ook gelijk het enige moment dat ik mijn headset heb moeten afzetten sinds gisteren om de tranen weg te vegen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:17
rickiii schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:10:
[...]

Beter dan ik had verwacht zelfs. En ik had mijn verwachtingen behoorlijk hoog. Vreemd hoe dat werkt. Je hoort al van mensen dat Lucky's Tale veel leuker is dan je verwacht en ik heb behoorlijk wat met de DK2 gespeeld, maar dat heeft me toch niet voorbereid op hoe gelikt de combinatie van goeie hardware en goeie software is. Ik heb meer plezier in een platformer dan ik in lange tijd heb gehad.

Bij de DK2 dacht ik nog dat het kwam door de 'nieuwheid' van het medium, maar ik begin steeds meer in te zien dat het komt doordat games steeds beter gebruik maken van de hardware en slimmer omgaan met de mogelijkheden.

Maar ook de tracking is zoveel beter geworden en de headset zoveel lichter (beter gebalanceerd)

Ik snap nu ook ineens wat mensen bedoelden met die "glare". Dat is inderdaad best nadrukkelijk aanwezig op sommige momenten. Vooral als de achtergrond zwart is. Maar ik dacht dat het in het scherm zou zitten, maar het is een soort glans op de lenzen. Die is er niet als de rest van het scherm ook gewoon belicht is.
Mijn grootste zorg op dit moment is proberen te voorkomen dat ik [afbeelding]-face krijg.

Henry is kort, maar het is zo'n persoonlijk verhaal omdat het vlak voor je afspeelt. Dat is dan ook gelijk het enige moment dat ik mijn headset heb moeten afzetten sinds gisteren om de tranen weg te vegen ;(
Ik ben helaas er niet meer aan toe gekomen om jou dk2 eens uit te proberen, maar ik blijf in volle verwachting op mijn cv1 :)
Hoe kan je het gezichtsveld omschrijven?
Lijkt het een beetje alsof je een duikbril op heb qua breedte ?

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaT
Echt jammer dat dat friends gebeuren in Oculus Home nog zo brak is - had graag vanavond met alle Rifters willen kletsen in de VR - kan daarnaast niet wachten tot Oculus Touch uitkomt!! AARGGH :p

Edit: kan natuurlijk ook in Altspace ed lolz - maar ik wil van uit Oculus Home direct games kunnen opstarten met wat anderen, ff iets testen en dan weer seamless terug kunnen komen in de group meeting - komt vanzelf!

[ Voor 35% gewijzigd door BaT op 06-04-2016 15:25 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
BaT schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:21:
Echt jammer dat dat friends gebeuren in Oculus Home nog zo brak is - had graag vanavond met alle Rifters willen kletsen in de VR - kan daarnaast niet wachten tot Oculus Touch uitkomt!! AARGGH :p

Edit: kan natuurlijk ook in Altspace ed lolz - maar ik wil van uit Oculus Home direct games kunnen opstarten met wat anderen, ff iets testen en dan weer seamless terug kunnen komen in de group meeting - komt vanzelf!
Gebruiken we toch AltspaceVR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verzenden gaat wel erg traag zeg. Volgens reddit zitten ze nu bij de mensen die 5 a 6 minuten na pre order opening hebben besteld. Zit ik dan met mijn 4:27pm (UTC) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
stimmits schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:27:
[...]

Gebruiken we toch AltspaceVR :)
dat wilde ik net zeggen! helaas kan ik vanavond niet :(

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Heeft iemand al The Foo Show geprobeerd?

En verder, wellicht is dit een mooie oplossing kunnen zijn voor mensen die niet achter hun pc willen kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Man man wat wil ik dit ding graag (de vive specifiek)... Nog even sparen!
Pagina: 1 ... 44 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.