w00t
Dit is wel een goed artikel dat in gaat op de beeldkwaliteit tussen de verschillende brillenIsniedood schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 00:38:
Ik ben wel benieuwd naar een vergelijking met de vive pre
http://imgur.com/jneHEwh echt of nep...
Ik heb nog niks ontvangen....
[ Voor 40% gewijzigd door markklok op 02-04-2016 09:09 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
2 april woehaaaamarkklok schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:03:
Misschien worden ze vanaf nu wel gratizzz verstuurd
http://imgur.com/jneHEwh echt of nep...
Ik heb nog niks ontvangen....
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
I heb nog geen enkele email gehad (order XXXX28XXXX (16 min over 5)), maar de shipping cost zijn inderdaad verdwenen.Njay schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:29:
Oculus mail gehad ... Shipping is idd vertraagd 12 april krijgt mijn order pas een update zij betalen alle xtra kosten daarom geen shipping fees meer
Toch netjes, maar ik betaal liever 4 tientjes extra en heb hem volgende week in huis.
Ik vermoed dat er een redelijk grote vertraging gaat komen (1 maand of meer) en dat daarom er nu free shipping word aangeboden.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ook geen mail gehad en ook ik denk dat het allemaal langer gaat duren dan we hadden gehoopt. Wanneer word de HTC Vive geleverd als je deze nu besteld?Henkus schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:20:
[...]
I heb nog geen enkele email gehad (order XXXX28XXXX (16 min over 5)), maar de shipping cost zijn inderdaad verdwenen.
Toch netjes, maar ik betaal liever 4 tientjes extra en heb hem volgende week in huis.![]()
Ik vermoed dat er een redelijk grote vertraging gaat komen (1 maand of meer) en dat daarom er nu free shipping word aangeboden.
Maar waarschijnlijk omdat ik een xxx30xxx nummer heb is het aantal mailtjes wat ik van Oculus ontvang erg laag. Als in: geen...
w00t
Ik denk dat ze toch een flinke tegenslag hebben gekregen. En dus ze de komende dagen gaan gebruiken om een andere oplossing te bedenken/organiseren. En je dus pas op 12 april een update krijgt omtrent je shipping. Wat natuurlijk niet perse hoeft te betekenen dat ie 12 april wordt verzonden. Betrap mezelf erop steeds pessimistischer te worden.FireStarter schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:09:
Oke m'n gevoel zegt dat er alsnog een kans is dat ik de Rift deze maand ga ontvangen. Hier ook een mail over 12 april. Spannend:) nog 10 dagen.
Hopelijk is dat goed nieuws. Maar dat ergens iets mis gegaan is lijkt me duidelijk.
(ordernummer xxx26xxx)
Misschien zit de mail bij jullie in het spam mapje?
Ik ben op zich wel blij met de 'korting'. Meer geld voor een grafische kaart en de levering komt waarschijnlijk dichter tegen de release van Pascal/Polaris. Voor VR in het algemeen: de periode waarin Rift het zonder Touch moet doen wordt korter?
Verwijderd
We know you're anxious to receive your Oculus Rift and apologize for not updating your order status sooner. We've been working through an unexpected component shortage, and unfortunately, that issue has impacted the original shipping estimates for some early customers.
We're working hard to get up-to-date ship windows, and you should expect to see your order status updated on oculus.com by Tuesday, April 12. Although many Rifts will be arriving on schedule and in line with original estimates, we'll be covering shipping and handling costs for all orders placed through today.
We're shipping rifts everyday. Don't hesitate to reach out to the Oculus support team if you have additional questions.
The Oculus Team
Legion 7i i9 3080 32gb
Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat alleen de mensen die in de shipping window voor 12.04 zaten deze e-mail (als eerste?) gehad hebben. Aangezien mijn x30x/+0:30 order toch al april shipping had kan het natuurlijk best zijn dat deze buiten de impacted orders valt en gewoon keurig in april bezorgt gaat worden. Geduld pffff... wat een schone zaakthat issue has impacted the original shipping estimates for some early customers.
Edit: Ik ben uit m'n droom geholpen, ook hier de mail, vannacht om 01:35
[ Voor 34% gewijzigd door DeathTrail op 03-04-2016 07:04 ]
BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070
Verwijderd
Ga daar maar niet van uit.TAA schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:46:
[...]
Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat alleen de mensen die in de shipping window voor 12.04 zaten deze e-mail (als eerste?) gehad hebben. Aangezien mijn x30x/+0:30 order toch al april shipping had kan het natuurlijk best zijn dat deze buiten de impacted orders valt en gewoon keurig in april bezorgt gaat worden. Geduld pffff... wat een schone zaak
Als latere orders gewoon volgens planning geleverd zouden kunnen worden, dan hadden ze niet voor iedereen free shipping doorgevoerd.
Vorig jaar in januari een AccuForce besteld, zou in april geleverd worden en dat werd eind mei.
Ik verwacht het zelfde nu bij de Oculus Rift.
Tot nu toe hebben de meeste orders voor xx.7:00 een 1-3 weeks mail ontvangen.
De volgende batch/wave heeft nu het laatst recente 12 april mailtje ontvangen.
Dus in ieder geval de orders tussen xx.7:00 - xx.16:01.
Ik ben toch wel benieuwd. Zou bijvoorbeeld alles in deze range oorspronkelijk in Maart worden geleverd, maar nu pas eind april?
We gaan het horen over 10 dagen
w00t
Mijn x27 order is volgens de website 13 min over geplaatst. Ik heb nooit een bevestiging of 1-3 weken mail ontvangen.FireStarter schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:15:
Ik heb heb een x27 order. Maar nog belangrijker m'n order is geplaatst rond xx.16:01u.
Tot nu toe hebben de meeste orders voor xx.7:00 een 1-3 weeks mail ontvangen.
De volgende batch/wave heeft nu het laatst recente 12 april mailtje ontvangen.
Dus in ieder geval de orders tussen xx.7:00 - xx.16:01.
Ik ben toch wel benieuwd. Zou bijvoorbeeld alles in deze range oorspronkelijk in Maart worden geleverd, maar nu pas eind april?
We gaan het horen over 10 dagen
Voor was het dus altijd spannend ga ik nu wel of geen mail ontvangen. Misschien dat het voor jou nog even duurt en dat je hem dan alsnog mag ontvangen.
Legion 7i i9 3080 32gb
Damn. You basterdsstimmits schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:50:
Hier is ie dan: super (on)professioneel en uncut fresh unbox van de Oculus Rift door Bart en mij.
Oculus Rift - Unboxing deel 1 - NL
[video]
Oculus Rift - Unboxing deel 2 - NL
[video]
* kan zijn dat de videos nog aan 't verwerken (of low-res) zijn, ze zijn echt vers van de pers en 1440p
Subject: Your Oculus Rift Order Status..
Wat een eikels!! Ik spring meteen een gat in de lucht maar ik kwam al snel weer terug op de grond
Maar goed, we hebben in ieder geval informatie..
It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..
Dat is de strategie denk ik:Roxsman schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:37:
.....
Maar goed, we hebben in ieder geval informatie..
Als ze over 2 weken zeggen dat het dan nog 2 weken duurt, voelt het minder lang aan als dat je nu hoort dat je het nog 4 weken duurt
Daarbij heb ik een april Vive order weten te bemachtigen, dus wellicht arriveert deze nog eerder dan de Rift zou zijn gearriveerd wanneer ik bij Oculus was gebleven. Iedereen hier veel plezier met de Rift, en ik hoop dat ze een beetje opschieten voor de mensen die nog blijven wachten.
Dat zou je ook gewoon als damage control kunnen zien hoor en er staat duidelijk dat alleen een aantal van de vroege pre-orders vertraging op heeft gelopen. Wishfull thinking: alleen de maart pre-orders zijn nu te laat; de rest kan nog gewoon op tijd geleverd worden. Er is de afgelopen dagen een enorme berg negatieve berichtgeving geweest rondom Oculus en deze move geeft ze weer wat credits. En zeg nou zelf als ze duizenden backers een gratis Rift kunnen sturen dan kunnen de verzendkosten bij de pre-orders er ook wel af. Die waren overigens ook nog eens belachelijk hoog.Henkus schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:02:
Als latere orders gewoon volgens planning geleverd zouden kunnen worden, dan hadden ze niet voor iedereen free shipping doorgevoerd.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Ben benieuwd..
Naja toch lekker geen shipping costs
Nieuwsartikel op frontpage heeft BaT ook even onze unboxing gedeeld zag ik net - top Bart
Maar goed mijn zes jaar oude pc trekt het helaas niet denk ik
Ik heb nog geen enkele mail gehad (xxx28xxxx). Het is helemaal niet zeker dat je een email krijgt:UncleSam schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:35:
Stond voor april gepland met x29 nummer en geen mail gehad. Iemand met x29 wel een mail gehad?
We're sending a very large number of emails which are done in waves over a very long period of time. This said, emails are an imperfect beast. There's spam filters, ISP mail configs, domain bounces, or maybe you are just a popular person that gets a crap-ton of email and it's buried. If you don't get it, IT DOESN'T MATTER. If you have an order from the launch of preorders on January 6th through the end of day on April 1st (Pacific Time), we're footing the bill for shipping, globally. That's it. You're welcome.
Now go buy some awesome VR content in the Oculus Store. Shoo!
[]-)
Bron: https://www.reddit.com/r/...oing_out_but_if_for_some/
En iets anders, na het zien van deze:

ook maar een Leap Motion besteld.
Korte review, voor zover het niet al verteld is in dit forum door BaT en stimmits.
Vanaf het uitpakken tot het installeren geeft alles een premium gevoel.
Immersion is echt goed, niet te vergelijken met bijv. de DK2. Ook is het mogelijk uren achtereen de Oculus op te houden, ik heb zeer weinig last van motion sickness itt. de eerdere dev kits. In de 360 degrees live videos van bijv. Jaunty valt me de scherpte een beetje tegen, maar dit is een kwestie van tijd voordat het opgelost is ( lees: hogere resolutie/post-processing/betere panelen ). In de games heb ik een beetje het gevoel alsof er grafisch e.e.a. is teruggeschroefd om de benodigde pixels te verplaatsen, ik heb een 6700k + 980ti, quality settings ben ik nog niet tegengekomen. De speakers zijn boven verwachting goed, wel wennen om weer iets op je oren te voelen.
Steam en Oculus Home werken prima samen, even aangeven in Oculus dat Unknown Sources zijn toegestaan en je kan zonder problemen content starten van beide platformen.
Tip: installeer Virtual Desktop via Steam, je desktop binnen de Rift werkt super. Goed genoeg om te browsen, Youtube, Netflix etc. met de Rift maar bovenal om al je spellen met de Rift te spelen. Gisteren o.a. The Witcher 3 en Rocket League gespeeld zonder mijn Rift af te zetten. Je kan niet rondkijken ( duh! ) maar je zit volledig in het spel omdat je het beeldvullend kan maken. Er lijkt ook zeer weinig sprake van lag tijdens het spelen. Ook bijv. Netflix gaat superstrak, beeldvullend - met voldoende kwaliteit.
Ik heb op dit moment vooral Project Cars gespeeld, natuurlijk voorheen met de DK2 geexperimenteerd - maar door de reactietijd, scherpte van het beeld is het echt een genot om op deze manier een auto over de baan te jagen.Ik hoop dat de andere race games snel volgen met volledige ondersteuning.
Ik denk dat de front-facing camera van de Vive geen overbodige luxe is... ik heb al minimaal 2x mijn hoofd gestoten tijdens het uitproberen van een aantal demos van de Oculus Dreamdeck.
Nu nog wachten op de Touch controllers en alle content die we de komende maanden gaan zien.
Nog 1 ding; Sinds dat ik de Rift heb aangesloten heb ik wel last van spontane shutdowns... waarschijnlijk gaat er iets qua temperatuur mis in mijn kast ( Silverstone SG13 ) , wel heel vreemd aangezien ik niet eerder dit soort problemen heb gehad, Dit moet ik nog verder onderzoeken.
Ik hoop echt dat iedere pre-order hier snel wordt uitgeleverd!
Hoe is het om rechtop te staan en te stappen met CV1? In DK2 voelde het al snel wat vreemd aan (misschien door beperkte tracking).
De 360 graden foto's en films in Home zijn leuk als voorbeeld. Nog niet zo veel interessante inhoud verder op het eerste zicht. De omgevingen om 2D films te zien zijn mooi uitgewerkt.
Verder vind ik de 'spiegel'-scene in Oculus Dreamdeck fascinerend
Deze is dus enkel compatibel met Oculus Home wat betekend dat als iemand met een ander type bril exact hetzelfde spel heeft maar bv via Steam speelt dus niet samen met jou zal kunnen spelen. Terwijl mensen met bepaalde andere types dan wel weer compatibel zijn met de meeste andere services.
Het is spijtig dat ze verdeling onder de pc-gamers proberen te krijgen. Laten we hopen dat het niet zoals de Console-war zal uitdraaien?!
Na dat ik eerst zwaar twijfelde en alles probeerde te vergelijken ben ik nu wel vrij zeker dat dit een minder goede keuze is (voor mij).
learning every day.
Nee, dit klopt niet. Games met Oculus support hoef je niet verplicht via de Oculus Store te spelen. Echter moet je dit wel inschakelen (is een checkbox).SoulsOnFire schreef op zondag 03 april 2016 @ 07:17:
Ik heb deze VR lange tijd van op afstand gevolgd zonder echt in te gaan op de reacties op het forum. Nu was ik gisteren op Reddit nog eens de kennis aan het bijschaven en blijkbaar kan je deze VR enkel op Oculus Home gebruiken? Ik weet niet tot hoe ver dit bekend is onder de Tweakers maar vond het toch de moeite waard om te vermelden.
Het is wel zo dat games uit de Oculus Store alleen met de Rift gespeeld kunnen worden. Vergelijk het met Apple's app store, daar vind je ook geen Android apps. Maar het is geen verplichting; als een game Oculus support heeft en die game ook buiten de Oculus Store beschikbaar is, dan kan je die ook op de Rift spelen.
Als dat waar is dan is dat een bewuste keuze van de ontwikkelaar van dat spel. Er is geen technische reden waardoor een Rift-gebruiker en een Vive-gebruiker niet samen zouden kunnen spelen.Deze is dus enkel compatibel met Oculus Home wat betekend dat als iemand met een ander type bril exact hetzelfde spel heeft maar bv via Steam speelt dus niet samen met jou zal kunnen spelen. Terwijl mensen met bepaalde andere types dan wel weer compatibel zijn met de meeste andere services.
Het is spijtig dat ze verdeling onder de pc-gamers proberen te krijgen. Laten we hopen dat het niet zoals de Console-war zal uitdraaien?!
Dat klopt niet helemaal. Content binnen Steam incl. SteamVR bieden ondersteuning voor de Rift. Valve zegt zelf dat ze 3rd party devices zullen ondersteunen, ook om te voorkomen dat Oculus Home zelf voet aan de grond krijgt. Wat je wel ziet is dat de ondersteuning in volgorde gebeurd, of eerst Vive, of eerst Oculus. Aan de developers te bepalen wat ze doen.SoulsOnFire schreef op zondag 03 april 2016 @ 07:17:
Ik heb deze VR lange tijd van op afstand gevolgd zonder echt in te gaan op de reacties op het forum. Nu was ik gisteren op Reddit nog eens de kennis aan het bijschaven en blijkbaar kan je deze VR enkel op Oculus Home gebruiken? Ik weet niet tot hoe ver dit bekend is onder de Tweakers maar vond het toch de moeite waard om te vermelden.
Zie : how-to-get-oculus-rift-working-with-steamvr-right-now
Uiteindelijk wil iedereen een stuk van de taart, en liefst zo groot mogelijk. Ik begrijp best dat Oculus het probeert met Oculus Home om een eigen verkoopplatform te creeren, persoonlijk denk ik dat Steam de overhand zal blijven houden simpelweg omdat ze te groot zijn om te negeren.
Ik ben zelf benieuwd wat Sony gaat doen, persoonlijk denk ik dat zij de komende jaren op games gebied VR gaan domineren.
[ Voor 18% gewijzigd door downsize op 03-04-2016 10:58 ]
Morgen avond weer verder spelen!
Oh en O-face is echt ernstig ... Ik heb de Rift prima afgesteld, maar blijf er last van hebben. Niet dat het pijnlijk is ofzo, maar je moet geen visite verwachten nadat je net uit de Rift bent gestapt

[ Voor 16% gewijzigd door stimmits op 03-04-2016 21:23 ]
Ik verwacht van Lucky's Tale dezelfde magie als toen ik voor het eerst de Mario64 / Mario Galaxy games speelde. Ik kijk er zelf heel erg naar uit.
Ik hoop zelf ook snel last te hebben van een O face
Ik heb een vraag over de FOV in de Oculus Rift:
Klopt het dat als je de handen in een hoek van 90 graden zet en ze dan aan de zijkant van je hoofd naast je ogen houd, je een idee krijgt van de horizontale FOV?
Kaal hoofd + O-face.... Daar moet een selfie van gemaakt wordenstimmits schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:22:
Vanavond een paar uur Lucky's Tale gespeeld. Ik had er zelf weinig van verwacht, maar wat heb ik een plezier gehad in die game!Moest wel even lachen toen ik met mijn hoofd wat dichter op Lucky ging zitten om de details te bekijken en Lucky een gekke bek terug trok
![]()
Morgen avond weer verder spelen!
Oh en O-face is echt ernstig ... Ik heb de Rift prima afgesteld, maar blijf er last van hebben. Niet dat het pijnlijk is ofzo, maar je moet geen visite verwachten nadat je net uit de Rift bent gestapt![]()
Legion 7i i9 3080 32gb
Nog geen tracking nummer maar het lijkt erop dat ik toch niet tot de 12e hoef te wachten.
Het lijkt er eerder op dat ze iedereen die mail hebben gestuurd om wat tijd te krijgen om het een en ander te versturen.
Gratz ! In de mail zeggen ze ook dat het shippen gewoon doorgaat... Dus voor andere ook grote kans dat ze voor die tijd nog de rift geleverd krijgen.. We can only hope !CILLER schreef op maandag 04 april 2016 @ 07:47:
Afgelopen nacht is mijn pre-order 613000026xxxxx naar shipped gegaan.
Nog geen tracking nummer maar het lijkt erop dat ik toch niet tot de 12e hoef te wachten.
Het lijkt er eerder op dat ze iedereen die mail hebben gestuurd om wat tijd te krijgen om het een en ander te versturen.
Legion 7i i9 3080 32gb
Ik heb de mail ook gehad, maar het is een globaal iets. Het houd niet in dat je rond de 12e de rift krijgt als je de e-mail hebt gehad.CILLER schreef op maandag 04 april 2016 @ 07:47:
Ik ben pas in juni. Met geluk (enig geluk) zal denk ik mijnes in mei krijgen ergens.
Oh, beter. Verzendpunt zit in Eindhoven dus dat zal betekenen dat je hem morgen ergens ontvangt!CILLER schreef op maandag 04 april 2016 @ 07:47:
die nummers zeggen niks. Het gaat om pre-order tijd.Njay schreef op maandag 04 april 2016 @ 07:53:
Nice ... Het is wel super random zeg jij hebt en 26 en ik een 25 maar nog niet shipped
Weet je je pre-order tijd? Ben wel benieuwd, heb zelf nl ook een 26x-order (:06 pre-order tijd) maar nog geen statuswijziging gezienCILLER schreef op maandag 04 april 2016 @ 07:47:
Preorder Time: 16:07:04arjamptey schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:20:
[...]
Weet je je pre-order tijd? Ben wel benieuwd, heb zelf nl ook een 26x-order (:06 pre-order tijd) maar nog geen statuswijziging gezien
Order: 23x
- 1-3 mail ontvangen
- Free Shipping mail ontvangen
Nog geen statuswijziging/afschrijving
BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070
Legion 7i i9 3080 32gb
Wed Jan 06 2016 17:05:54
Ik heb verder de 1 tot 3 weken mail gehad en de mail dat het vertraagd zou zijn en ik een update kon verwachten de 12e
Nu afwachten wanneer ik hem echt binnen krijg
Nice.CILLER schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:47:
Mijn order tijd was exact (uit de json xhr gehaald):
Wed Jan 06 2016 17:05:54
Ik heb verder de 1 tot 3 weken mail gehad en de mail dat het vertraagd zou zijn en ik een update kon verwachten de 12e
Nu afwachten wanneer ik hem echt binnen krijg
Bij mij is het Thurs Jan 07 2016 15:12:14
Alleen de mail van 12 april. Verder niks nog.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Hoe bedoel je tot en met 17:05 wordt nu verstuurd? Wou je zeggen dat ze al redelijk dicht in de buurt zitten op het einde van 6 jan pre-orders?evilpin0 schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:07:
Lucky you! tot en met 17:05 wordt nu verstuurd, hoop morgen de latere tijden (ben minuut 6 of 7)
grom grom hier minuut 13Xtr3me4me schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:50:
[...]
Nice.
Bij mij is het Thurs Jan 07 2016 15:12:14
Alleen de mail van 12 april. Verder niks nog.
Legion 7i i9 3080 32gb
Troost je, ik zit op 20:00
Laat maar, ik zit nog wel op 6 Januari
[ Voor 11% gewijzigd door Standby op 04-04-2016 10:30 ]
Blaat het niet dan schaapt het niet
hahaha ook 7 jan dus?
-
De mijne staat ook sinds donderdagavond al op Shipped maar nog steeds geen trackingCILLER schreef op maandag 04 april 2016 @ 07:47:
Wel irritant want het UPS depot is hier meer dan een uur rijden vandaan, ik werk voor de zekerheid thuis maar dat kan ik niet blijven doen als hij niet komt.
Wat bij mij hielp is even aanmelden voor UPS Mychoice. Krijg je een pushbericht als er een pakketje naar jouw adres is gestuurd. Die melding kreeg ik een dag eerder dan mijn t&t code. Zover ik weet, is dat als je status op Shipped staat, hij daadwerkelijk ook die volgende ochtend is verzonden vanuit Eindhoven (in jou geval vrijdag ochtend). Je moet je waarschijnlijk een dag (of 2) extra rekenen omdat je in Ierland zit.GekkePrutser schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:47:
[...]
De mijne staat ook sinds donderdagavond al op Shipped maar nog steeds geen trackingen ook nog geen Rift ontvangen. Ook geen mail gehad. Ik vraag me af of dat betekent dat ze hem klaar hebben staan maar er nog geen koerier sticker op zit?
Wel irritant want het UPS depot is hier meer dan een uur rijden vandaan, ik werk voor de zekerheid thuis maar dat kan ik niet blijven doen als hij niet komt.
Aanrader voor iedereen: meld je even aan bij UPS Mychoice
Dan denk ik, moet ik dan inloggen op oculus support om mijn ticket nr te zien? Maar zodra ik dat probleem lukt het inloggen niet.
Weliswaar lukt orderhistory en forum weer wel.
[ Voor 39% gewijzigd door Mirved op 04-04-2016 10:54 ]
De eerste reviews verschijnen online en zijn allemaal vrij positief. Ik was nog niet zeker of ik 'm echt wilde hebben en dacht zelfs aan annuleren. Maar ik ga er voor! Ook heb ik een nieuwe gamebak gekocht die het allemaal prima gaat trekken
Zijn er hier nog mensen die toch nog twijfelen en de order misschien cancellen?
Niet om heel lullig te doen, maar de hypetrain is momenteel de pre-order leverstatussen. Er zijn wat reviews binnen en er zijn maar een paar die momenteel hem ook echt in huis hebben.Nyarlathotep schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:55:
Kunnen we al die loze berichten over besteldata en mailtjes skippen? Het is al pagina's lang onzin...
De eerste reviews verschijnen online en zijn allemaal vrij positief. Ik was nog niet zeker of ik 'm echt wilde hebben en dacht zelfs aan annuleren. Maar ik ga er voor! Ook heb ik een nieuwe gamebak gekocht die het allemaal prima gaat trekken
Uiteraard voegt dit weinig toe aan de rift zelf. Maar er is gewoon te weinig mensen die hem hebben en zelf de ervaringen kunnen mededelen.
De order cancellen zal weinig uithalen tot betrekking wat er gebeurt is bij Oculus. Daarin tegen als je cancelling doet, is het dan ook puur alleen maar omdat je asap de VR in huis wilt hebben.
Niet zo zeer omdat je de rift kent en geprobeerd hebt.
Mensen zijn hyped en willen iets mededelen en het enige wat ze kunnen mededelen is hun status ervan.
We zijn als het komt tot nieuwe hardware net als kinderen
Het is geen Oculus game tot de Oculus Touch controllers uitkomen, maar vond het toch leuk om te delen. Vooral de manier hoe ze VR proberen over te brengen in een 2D video vind ik mooi gedaan. Hopelijk wordt dit de standaard om mensen die VR nog niet geprobeerd hebben, toch een idee te geven hoe VR er aan toe gaat.
Hele kleine kinderen hoor, sinterklaas is er niets bijXtr3me4me schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:05:
[...]
..........
We zijn als het komt tot nieuwe hardware net als kinderen
Ik denk dat het gewoon onderdeel is van de hypeNyarlathotep schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:55:
Kunnen we al die loze berichten over besteldata en mailtjes skippen? Het is al pagina's lang onzin...
Desalniettemin: de eerste reviews zijn zeker positief. Ik heb het hele weekend met de bril mogen spelen en ik ben er nog steeds enorm enthousiast over
Ik heb na gisteren zelfs de controls van EVE Valkyrie onder de knie. Dat was voor mij een hele klus aangezien ik nog nooit eerder een space shooter gespeeld heb
Je kunt in Valkyrie ook je eigen squad van Oculus friends samenstellen om samen op pad te gaan - vanavond even samen met BaT uittesten.
Dat lijkt me echt zooooo vet!!!stimmits schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:10:
[...]
Ik denk dat het gewoon onderdeel is van de hypeHet is natuurlijk lastig om te praten over "ervaringen" als je de bril nog niet in huis hebt. Dat zal eind deze week wel over waaien als de orders weer een beetje doorlopen.
Desalniettemin: de eerste reviews zijn zeker positief. Ik heb het hele weekend met de bril mogen spelen en ik ben er nog steeds enorm enthousiast over![]()
Ik heb na gisteren zelfs de controls van EVE Valkyrie onder de knie. Dat was voor mij een hele klus aangezien ik nog nooit eerder een space shooter gespeeld hebBen nog niet begonnen aan de online matches, maar heb me vooral eerst gefocussed op de chronicles; intro-story en exploren van space-structures op zoek naar salvages en echoes (collectable items).
Je kunt in Valkyrie ook je eigen squad van Oculus friends samenstellen om samen op pad te gaan - vanavond even samen met BaT uittesten.
Laten we dan vooral even onze Oculus id's sharen voor zover dat nog niet is gedaan
Jullie kunnen mij toevoegen op Stimmits voor diegene die geïnteresseerd zijn!
Ik ben Diabolicstimmits schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:13:
[...]
Laten we dan vooral even onze Oculus id's sharen voor zover dat nog niet is gedaan![]()
Hoe kunnen ze de naam van VR bij de eerste generatie zo te grabbel gooien...
Het staat in de voorwaarden. En het lijkt mij ook logisch, zeker m.b.t. de fysieke bewegingen. Die informatie kan erg van pas komen bij de ontwikkeling van de Rift en dan zeker de volgende generaties.Isniedood schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:14:
nieuws: Oculus Rift verzamelt data over fysieke bewegingen van gebruikers
Ik hoop niet dat we weer die aluhoedjesdiscussies gaan krijgen waar te pas en te onpas met het woord 'privacy' wordt gesmeten en dat je dan weer op de tenen moet lopen in zo'n 'discussie'....
Tof dat je zo enthousiast blijft! ondanks dat je al relatief ervaren bent met VR. Dat vind ik misschien nog wel het belangrijkstestimmits schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:13:
[...]
Laten we dan vooral even onze Oculus id's sharen voor zover dat nog niet is gedaan![]()
Ik zal jullie van de week ook even toevoegen.stimmits schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:13:
[...]
Kunnen we in groepjes diverse spellen spelen, al zou dat misschien via een ander topic moeten.
Het grote multiplayer vr topic
Op YouTube staan wel wat filmpjes, maar die zijn meer promotional dan technisch. Op reddit is ook niet veel te vinden...
Op reddit veel positieve reviews al gelezen. Dat SDE stuk minder is. Maar echte foto's zul je niet vinden.Drakandr schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:21:
Bij de DK2 was het screendoor effect nog best wel zichtbaar en vond ik het nog redelijk storend. Nu ben ik al een paar dagen het internet aan het afspeuren naar ervaringen met de CV1 (inclusief foto's) maar het lukt niet echt om die te vinden...
Op YouTube staan wel wat filmpjes, maar die zijn meer promotional dan technisch. Op reddit is ook niet veel te vinden...
Ik maak me er niet zoveel zorgen om.Nyarlathotep schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:16:
[...]
Het staat in de voorwaarden. En het lijkt mij ook logisch, zeker m.b.t. de fysieke bewegingen. Die informatie kan erg van pas komen bij de ontwikkeling van de Rift en dan zeker de volgende generaties.
Ik hoop niet dat we weer die aluhoedjesdiscussies gaan krijgen waar te pas en te onpas met het woord 'privacy' wordt gesmeten en dat je dan weer op de tenen moet lopen in zo'n 'discussie'....
Wat ik wel belangrijk vond was de voice / audio -data, maar Oculus gaf al aan dat deze niet worden geanalyseerd of op de server worden opgeslagen. (Ik zal straks de bron even opzoeken - voor nu neem het maar even aan op mijn woord).
Screendoor is zeker weten niet storend op de CV1. Ik heb de DK2 naast me liggen omdat ik er momenteel een experience voor ontwikkel, maar dat ding is echt _bagger_ vergeleken met de CV1 als het op screendoor aankomt. Datzelfde geld voor de Gear VR, ookal is die resolutie hoger dan de DK2 / dichterbij de CV1.Drakandr schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:21:
Bij de DK2 was het screendoor effect nog best wel zichtbaar en vond ik het nog redelijk storend. Nu ben ik al een paar dagen het internet aan het afspeuren naar ervaringen met de CV1 (inclusief foto's) maar het lukt niet echt om die te vinden...
Persoonlijk prefereer ik de CV1 over de Vive wat SDE betreft. Ik weet niet waardoor het komt, maar de CV1 lijkt gewoon scherper. Wat wel grappig is; voor de Vive heb ik mijn bril niet nodig om scherp te kunnen zien, bij de CV1 kan ik niet zonder.
[ Voor 7% gewijzigd door stimmits op 04-04-2016 11:27 ]
Heb Smash Hit VR gespeeld, een paar demos bekeken en door de menu's gebladerd. Was erg onder de indruk over de werking maar iets minder over de scherpte van het geheel; teksten die wazig zijn, pixels die je individueel kan tellen, het net niet perfect scherp kunnen stellen, etc.
Nou snap ik dat de Oculus Rift een veel geavanceerder apparaat is en dat de performance veel beter zal zijn maar in welke aspecten zijn deze apparaten nu te vergelijken?
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Zorg ervoor - vóórdat je Oculus Home installeert - dat je op de meest recente versie van Windows 10 zit. Ik heb afgelopen vrijdag eerst de Rift aangesloten voordat ik Windows geupdate had. Werkt in eerste instantie prima. Echter, de Xbox One wireless dongle vereist een recente update. Nadat ik de update doorgevoerd had - werkte mijn "Rift Sensor" (CV1 External Camera) niet langer. Ook een driver update / delete / reinstall / usbdeview werkte niet. Na lang speuren bleek dat ik de Oculus Home app moest verwijderen, CCleaner moest draaien (registry clean + temp files deleten), en Home opnieuw moest installeren. Daarna werkte de sensor weer.
Echter, dit betekend dus dat je al je pre-installed games opnieuw moet downloaden en installeren.
Niet leuk dus
En nog een tip: Mijn USB 3.0 controller werd door de Rift test tool (hoeheetdatdingookalweer) gemerkt als incompatible. Ook na het aansluiten van de Rift werd deze melding continu gegeven. De Sensor hoef je niet verplicht op een 3.0 port aan te sluiten (volgens Oculus minder accuraat - niets van gemerkt), de Rift wel. Echter, ondanks de melding dat het niet werkte - werkt de Rift headset wel. Dus momenteel draai ik de setup met de headset in een "incompatible" 3.0 port en de sensor in een 2.0 port. Wel heb ik een nieuwe PCI-E USB 3.0 controller chip gekocht die morgen binnen komt met de hoop dat deze wel ondersteund wordt. Ik houd jullie op de hoogte en zal het chiptype dan ook even delen voor de mensen die ook het "probleem" hebben zodra hij blijkt te werken.
[ Voor 32% gewijzigd door stimmits op 04-04-2016 11:39 ]
Gelukkig gebruik ik de Xbox controller niet wireless en heb ik daarvoor me microusb kabelstimmits schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:34:
Oh schiet me ineens te binnen:
Zorg ervoor - vóórdat je Oculus Home installeert - dat je op de meest recente versie van Windows 10 zit. Ik heb afgelopen vrijdag eerst de Rift aangesloten voordat ik Windows geupdate had. Werkt in eerste instantie prima. Echter, de Xbox One wireless dongle vereist een recente update. Nadat ik de update doorgevoerd had - werkte mijn "Rift Sensor" (CV1 External Camera) niet langer. Ook een driver update / delete / reinstall / usbdeview werkte niet. Na lang speuren bleek dat ik de Oculus Home app moest verwijderen, CCleaner moest draaien (registry clean + temp files deleten), en Home opnieuw moest installeren. Daarna werkte de sensor weer.
Echter, dit betekend dus dat je al je pre-installed games opnieuw moet downloaden en installeren.
Niet leuk dus.
Mocht het je interesseren, de HTC Vive heeft vergelijkbare zaken in hun Terms of Service staan.Isniedood schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:14:
nieuws: Oculus Rift verzamelt data over fysieke bewegingen van gebruikers
Als je niet wilt dat er data van je opgeslagen wordt, moet je niet verbinden met het internet, zo simpel is het tegenwoordig.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Oculus Home network traffic detailed analysis
Judge for yourselfSince my previous post garnered so much interest, I thought I'd do some proper analysis on the Oculus Home traffic, rather than the ~15 minutes of bandwidth monitoring that I did before posting that.
If anyone has any other posts covering this topic, let me know and I'll add some links here - I'm not trying to be the vigilante that uncovers the great conspiracy.
Given that you shouldn't normally trust anything anyone says on the Internet, I'll start by saying that I am a technical person. My day job involves infrastructure and software design, so any criticism I make is not pulled from nowhere.
Apologies for the poor layout; I'm a bit pressed for time to do the full write-up now, so I'll put as much up as I can and then come back and finish this tomorrow.
Planned Process: 1. Uninstall Oculus Home 1. Checked that all services were removed (they were) 1. Re-install Oculus Home 1. Run through set-up tutorial 1. Disconnect network 1. Shut down Oculus Home 1. Kill services 1. Restart PC and monitor services on start-up 1. Download and play a game
I'll use Wireshark for traffic analysis and TCPView for live monitoring throughout.
Uninstall
Didn't spot any traffic, which surprised me. I would have expected a call home to announce me as a defector (or tell them my computer was no longer part of the collective).
I'd be tempted to do it again after the re-install to double-check, but I'm being lazy. Maybe later.
Install
Unsurprisingly, this downloads the software (840MB) from a FBCDN address. Happy to see it's SSL.
Unfortunately, the install process decided at this point that "something is wrong" (probably the recent uninstall), so it wouldn't proceed without a reboot... which means redownloading everything again.
For me, not an issue; I have unlimited download and wide bandwidth, but it reeks of immature software (not an insult). Downloading a temporary package and reusing it is not "difficult". They've obviously designed from a "happy path" perspective (perfectly fine for a v1), but this will really upset people with limited/slow connections.
Reboot worked and took me straight to the store, which means that it didn't fully clear down some registry keys, because it remembered my Rift configuration (no tutorial) and it signed me in straight away. Second black mark, then, for not doing a complete uninstall.
I'll consider a full uninstall and profile clear later, but since I don't expect it to really add much value to the analysis, I'm going to skip it.
Services
So, as we all know, once installed OVRServer_x64.exe and OVRServiceLauncher.exe are always running.
OVRServer_x64 has a constant connectioned established to a facebook.com address (no traffic). Even just sitting and watching the logs, without doing anything on the PC, I saw the occassional small burst of traffic (~1KB somtimes up to ~5KB) to facebook.com on a new connection.
Given that all of this is happening over SSL, the traffic is slightly higher than the content. Some of it definitely looks like version checking (and uses fbcdn.com), but other bits need further analysis. (I'm not saying anything untoward is happening)
Given the name, I'm guessing OVRServiceLauncher exists purely to capture API requests and start Oculus Home if it isn't already. It doesn't appear to hold any connections, so that stacks up; but I will keep it in the monitor list. The logs show that the HMD is being polled every 5 seconds, so this also seems to confirm it, to some extent.
There's also some graph.facebook.com chatter going on, which I believe is what Oculus are using for the friends list. Given that I haven't got any friends in Home (don't feel bad for me), this might be quiet; if you've got a lot, it'll probably poll more frequently.
Disconnecting the network, the service loses it's connection (obviously), but as soon as the network is back, it's re-established to facebook.com.
Oculus Home
Home (OculusClient.exe) did not appear to hold any connections open, presumably relying on the service for most network chatter. On startup, it does contact oculus.fbcdn.com address and download ~5KB of data. I'm guessing it's updating the store front, but I'll need to dig further.
Shutting down Home doesn't appear to affect the rate at which the service polls facebook.com.
[Out of time - I'll try to complete this tomorrow]
Summary and TL;DR: The current functionality appears to be acceptable, even if it's a bit chatty. Given that this is a v1, I'm more inclined to call it out as inefficient rather than malicious.
If I was Oculus, I'd have the services either stop or go silent when not in use. Maybe a single version check, but nothing more.
I'm guessing that (one of) the services is used to start Oculus Home when something talks to the API and requests access to the Rift. This isn't an unacceptable nor unusual approach, but an official explanation wouldn't go amiss.
I'm making no comments on the whole "Facebook are evil" thing, I'm just analysing the traffic.
Weet je misschien of dit voor Windows 7 ook geldt? Daar heb je geen aparte versies van natuurlijk (behalve de service packs), ik heb hem wel helemaal gepatcht. Dit wordt door de Oculus ook ondersteund, volgens de systeemvereisten. Ik heb nooit de upgrade naar Windows 10 gedaan omdat ik er niet echt meerwaarde in zag (het is alleen mijn gamebox, vandaar)stimmits schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:34:
Oh schiet me ineens te binnen:
Helaas, niet beschikbaar in Ierlandstimmits schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:50:
[...]
Wat bij mij hielp is even aanmelden voor UPS Mychoice. Krijg je een pushbericht als er een pakketje naar jouw adres is gestuurd. Die melding kreeg ik een dag eerder dan mijn t&t code. Zover ik weet, is dat als je status op Shipped staat, hij daadwerkelijk ook die volgende ochtend is verzonden vanuit Eindhoven (in jou geval vrijdag ochtend). Je moet je waarschijnlijk een dag (of 2) extra rekenen omdat je in Ierland zit.
Aanrader voor iedereen: meld je even aan bij UPS Mychoice
[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 04-04-2016 12:26 ]
Thanks! Hier was ik nog naar op zoek. Wist zeker dat ik het ergens gelezen had maar kon het niet meer vinden. Geeft toch wel wat meer nuance aan de zaak. Nu hoop ik dat Oculus/FB nog een reactie geeft om de zaak te sussen, in plaats van (wat ze ook goed kunnen) geen reactie geven en hopen dat het overwaait.stimmits schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:05:
Een kort onderzoekje op Reddit over het verzamelen van data:
Oculus Home network traffic detailed analysis
[...]
Judge for yourself
Ik heb zelf de DK2 en heb Oculus Home geinstalleerd (win 8.1) zonder problemen. Alles werkt goed en het is leuk dat ik de DK2 weer een paar keer gebruikt heb nadat die vooral stof liep te happen. Ik heb bijv. Virtual Desktop gekocht (via steam) en de VPRO Missie Aarde 360 video gekeken. Echt lache, vooral als je de serie ook leuk vind
Ben ook weer even in AltspaceVR gegaan maar dat is wel saai als er geen event is.
De 1.3 driver is voor de DK2 dus ook echt een verbetering!
Mijn pre order voor de CV1 was om 16:08:30 en order nr xx26xx. Helaas nog geen status/shipping update. Overigens zijn er ook preorders vóór 16u gedaan omdat sommigen een hidden link hadden.
Ik hoop dat ik de CV1 snel binnen krijg en het lijkt me leuk om elkaar te ontmoeten, dus ik zal jullie toevoegen aan Home.
Stimmits ook bedankt voor het delen van je ervaringen. Ik vind dat erg leuk om te lezen!
[ Voor 4% gewijzigd door PuckStar op 04-04-2016 13:34 ]
Dan kunnen we elkaar makkelijk toevoegen
Mijn Oculus Home ID: Bart
edit: ik had het topic nog openstaan en had niet gezien dat Standby net hetzelfde had voorgesteld
[ Voor 32% gewijzigd door BaT op 04-04-2016 17:02 ]
Ik ben vooral benieuwd of je nog iets extra's moet regelen bij Paypal om die 699 euro foutloos af te laten schrijven.
w00t
Grotendeels wel en ben dus ook zeker niet iemand die denkt dat andere bedrijven niet vergelijkbare praktijken uithalen zoals Facebook dat doet, maar dit stukje dat uniek is voor de Oculus Rift, vind ik wel erg.Arfman schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:54:
[...]
Mocht het je interesseren, de HTC Vive heeft vergelijkbare zaken in hun Terms of Service staan.
Bron: nieuws: Oculus Rift verzamelt data over fysieke bewegingen van gebruikersIn de voorwaarden van de Rift, en niet bij de Vive, is opgenomen dat de Rift-gebruiker toestemming geeft voor het verzamelen van informatie over de fysieke bewegingen die worden gemaakt tijdens gebruik van de headset.
Dat klinkt simpel, maar dat is het niet. Zonder internet is er vaak veel minder interessante content of kunnen programmas soms niet eens gestart worden. Hoofd bewegingen (en kijk-richting) zijn veelal onderbewust en kun je niet vergelijken met informatie die je bewust opstuurt. Het is wat mij betreft de laatste stap voor het lezen van gedachten.Arfman schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:54:
[...]
Als je niet wilt dat er data van je opgeslagen wordt, moet je niet verbinden met het internet, zo simpel is het tegenwoordig.
[ Voor 3% gewijzigd door rickiii op 04-04-2016 16:18 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Mijnes: DiabolicBaT schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:56:
Misschien een idee om alle Oculus Home naampjes in de startpost te verzamelen?
Mijn Oculus Home ID: Bart
stimmits
Diabolic
Bart
PuckStar
downsize
cvvoorst
Zijn dat ook jullie AltspaceVR profiles? Zou je in Home kunnen zien als iemand ook in AltspaceVR zit?
Want dan kunnen we daar misschien ook eens meeten
Ter info AltspaceVR werkt ook via Vive, GearVR EN ook gewoon desktop!
Ik heb AltspaceVR een keer gedaan op m'n Gear VR, maar weet zo 123 m'n username niet meer. Waarschijnlijk Stimmits of TimVR - ik zal vanavond even kijkenPuckStar schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:45:
Ok, tot nu toe Oculus Home profiles van tweakers:
stimmits
Diabolic
Bart
PuckStar
Zijn dat ook jullie AltspaceVR profiles? Zou je in Home kunnen zien als iemand ook in AltspaceVR zit?
Voor een paar weken terug had ik gelezen dat ze een heel nieuw labyrinth hadden toegevoegd aan AltspaceVR - lijkt me echt tof om een keer met wat mensen in rond te hangen.

Ik heb nog geen Altspace VR. Ik heb wel de GearVR maar me vrouwtje heeft de Samsung S7 en ja helaas pindakaas mag ik niet telkens de telefoon lenen om een paar uurtjes achter GearVR te zitten hahaha.PuckStar schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:45:
Ok, tot nu toe Oculus Home profiles van tweakers:
stimmits
Diabolic
Bart
PuckStar
Daarom me Rift, geen gedoe meer
En net te horen gekregen dat ze d'r telefoon heeft laten kletteren...allemaal barstjes erin...nou bye bye gear vr
[ Voor 7% gewijzigd door Xtr3me4me op 04-04-2016 17:56 ]
Dat meen je niet! Arme meid - namens het hele Oculus Rift topic: we leven met haar meeXtr3me4me schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:27:
[...]
Ik heb nog geen Altspace VR. Ik heb wel de GearVR maar me vrouwtje heeft de Samsung S7 en ja helaas pindakaas mag ik niet telkens de telefoon lenen om een paar uurtjes achter GearVR te zitten hahaha.
Daarom me Rift, geen gedoe meer
En net te horen gekregen dat ze d'r telefoon heeft laten kletteren...allemaal barstjes erin...nou bye bye gear vr
Maar stiekem net iets meer met jou
Als je straks je Rift binnen hebt heb je die Gear VR helemaal niet meer nodig joh
Nee daarom, maar goed had tot die tijd iets van VR en nu helemaal geen VR...bahstimmits schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:39:
[...]
Dat meen je niet! Arme meid - namens het hele Oculus Rift topic: we leven met haar mee
Maar stiekem net iets meer met jou
Als je straks je Rift binnen hebt heb je die Gear VR helemaal niet meer nodig joh
Nu echt niks anders dan afwachten
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.