Alleen kickstarter backers tot nu toe. Nog geen europese pre order verwerkt zien wordenGekkePrutser schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 02:40:
Ik kreeg net bericht dat mijn (Kickstarter) order processing is en nu snel verstuurd gaat worden! Dus Europese orders komen er aan!
[...]
Hoop dat jullie m snel binnen krijgen. (stimmits, BaT en de rest
) . Zijn er cijfers bekend over aantal bestellingen tot nu toe en cijfers over hoeveel ze kunnen produceren? Ik heb het idee dat ze uiteindelijk veel meer bestellingen hebben gekregen dan ze zelf hadden verwacht. En het voor de rest (na eerste batch) allemaal een stuk langer gaat duren voor ons pre-orders. Mijn vermoeden baseer ik op de volgende feiten:
- Site plat gegaan op pre-order dag. Als ze het aantal hadden verwacht hadden ze hier naar mijn mening wel de nodige resources op ingeregeld.
- Huidige bestellingen worden pas in juli geleverd.
- Er word totaal niks gezegd over levertijden na de eerste batch. Ocuslus support heeft zo te zien strenge instructies gekregen en moge hier totaal niks over zeggen.
- Naar mijn weten heeft Oculus en Facebook geen ervaring met dit soort grote leveringen.
Hoop niet dat ik ervoor heb gezorgd dat bij iemand de moed is ingezakt.
- Site plat gegaan op pre-order dag. Als ze het aantal hadden verwacht hadden ze hier naar mijn mening wel de nodige resources op ingeregeld.
- Huidige bestellingen worden pas in juli geleverd.
- Er word totaal niks gezegd over levertijden na de eerste batch. Ocuslus support heeft zo te zien strenge instructies gekregen en moge hier totaal niks over zeggen.
- Naar mijn weten heeft Oculus en Facebook geen ervaring met dit soort grote leveringen.
Hoop niet dat ik ervoor heb gezorgd dat bij iemand de moed is ingezakt.
[ Voor 11% gewijzigd door Tasminos op 31-03-2016 12:47 ]
Nee iddMirved schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:29:
[...]
Alleen kickstarter backers tot nu toe. Nog geen europese pre order verwerkt zien worden
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Ik geef het op ... geen rift dit weekend vrees ik ...
Damn, dus hij is al hier in het land.. Ik zou bijna bellen of ik hem op kan halenstimmits schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:18:
[...]
Jup - had liever gezien dat ze aan het vliegveld zaten en dan droppen op vliegveld Twente
Met welke koerier wordt de jouwe verzonden trouwens? Ik heb nog geen shipment confirmation zelf.
[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 31-03-2016 15:28 ]
Gaat volgende week worden denk ik. Ik heb ook nog niks gehad. (x26 met 1-3 weken mail)Njay schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:23:
Ik geef het op ... geen rift dit weekend vrees ik ...
Dit weekend was dan ook wel het Best Case Scenario geweest.
23x hier, ik verwacht hem vóór volgend weekend (week 14) te hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door DeathTrail op 31-03-2016 16:04 ]
BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070
Zijn er hier mensen die ook maart zagen staan tijdens de checkout maar vanaf morgen dus maart niet halen?
w00t
Maar dan ben ik met vakantieDeathTrail schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:03:
Dit weekend was dan ook wel het Best Case Scenario geweest.
Ohja das waar ook!
Ik zal aan je denken: http://view.360tourist.ne...72b188d7eb&view-mode=rift
Srry, URL fail
Ik zal aan je denken: http://view.360tourist.ne...72b188d7eb&view-mode=rift
Srry, URL fail
[ Voor 187% gewijzigd door DeathTrail op 31-03-2016 18:27 ]
BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070
Verwijderd
net m'n tracking code ontvangen, morgen end-of-day verwacht (als kickstarter backer)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2016 18:30 ]
Hmm, ik had Reddit eerder moeten hebben. Blijkbaar werd 6 minuten voor tijd de link naar de store gepost. Dan had je nu ook al een tracking code gekregen..
https://www.reddit.com/r/...ers_are_going_out/d1jg1pw
https://www.reddit.com/r/...ers_are_going_out/d1jg1pw
w00t
Zojuist UPS melding gekregen! Morgen tussen 9:00 en 13:00 
Trouwens viel me op, location of origin: Venray
[ Voor 31% gewijzigd door stimmits op 31-03-2016 18:52 ]
Nice! Enjoy!
Houd ons op de hoogte
Houd ons op de hoogte
Komen dus uit Venraystimmits schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:51:
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Grats !stimmits schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:51:
hahaha mega slechtVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:03:
Wauw, de mails zijn echt slecht vertaald:
[...]
Kan me wel voorstellen waarom er geen "de" staat. Oculus wil Rift verkopen als een 'merk' en zegt zelf ook nooit THE Rift. Let maar eens opVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:03:
Wauw, de mails zijn echt slecht vertaald:
[...]
Verwijderd
maar om dan de bedrijfsnaam verkeerd te tikken is toch wel slordig imostimmits schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:17:
[...]
Kan me wel voorstellen waarom er geen "de" staat. Oculus wil Rift verkopen als een 'merk' en zegt zelf ook nooit THE Rift. Let maar eens opzelfde geld voor Touch.

Goed nieuws. Gezien je ervaringen met andere/voorgaande modellen ben ik echt benieuwd naar je bevindingen.stimmits schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:51:
CV1 is niet echt bepaald nieuw voor ons haha Maar wordt idd wel voor het eerst dat we hem letterlijk uren achter elkaar kunnen dragen
Das waar ook. Toch benieuwd naar jullie langere ervaringen met een Nederlandse blikBaT schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:28:
CV1 is niet echt bepaald nieuw voor ons haha Maar wordt idd wel voor het eerst dat we hem letterlijk uren achter elkaar kunnen dragen
Heb Home maar alvast eens geinstalleerd en wat spellen/videos/experiences gedownload. Hoef ik daar niet meer op te wachten.
Je zal je Rift maar thuis krijgen home alvast geïnstalleerd en je update nog even je nvidia drivers. Crash! 
Veel succes vannacht met slapen en have fun morgen. En laat ons weten hoe het is.
Als de Vive flink beter uitgeleverd gaat worden dan wordt Oculus toch wel een lesje geleerd. Dan hadden ze het geld dat ze mislopen in orders en omzet beter moeten investeren in een hogere productie rate
Veel succes vannacht met slapen en have fun morgen. En laat ons weten hoe het is.
Als de Vive flink beter uitgeleverd gaat worden dan wordt Oculus toch wel een lesje geleerd. Dan hadden ze het geld dat ze mislopen in orders en omzet beter moeten investeren in een hogere productie rate
w00t
Die zullen we ook zeker gaan delen! Ik ben vooral benieuwd naar de content - die wordt met de release van de Rift ineens een stuk volwassener: bring it onUncleSam schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:35:
[...]
Das waar ook. Toch benieuwd naar jullie langere ervaringen met een Nederlandse blik
Het ziet er naar uit dat er een partij Rifts zich in ons land bevind. Eindhoven om precies te zijn:
https://www.reddit.com/r/...ad_discuss_your_european/
1 minuut van mn werk af, Flight forumUncleSam schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 00:31:
Het ziet er naar uit dat er een partij Rifts zich in ons land bevind. Eindhoven om precies te zijn:
Zou dit waar zijn?

Het zou wel logisch zijn
[ Voor 22% gewijzigd door FireStarter op 01-04-2016 08:14 ]
w00t
Iedereen die vandaag zijn rift krijgt .. fucking enjoy !! pics needed !
Klinkt geloofwaardig en komt ook overeen met Palmers reactie toen hij de rift van Ross opende.FireStarter schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 07:49:
[...]
1 minuut van mn werk af, Flight forum
Zou dit waar zijn?
[afbeelding]
Het zou wel logisch zijn

Wordt dus ergens mid april voor mij :(Ah april fools!!
[ Voor 10% gewijzigd door evilpin0 op 01-04-2016 08:20 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
haha idd zal wel aprils fools zijn
of toch niet hmmm
Grote doos met een baksteen erin....
Legion 7i i9 3080 32gb
Die post was April Fools 
Certain partners, when they screw up, disallow companies who partnered with them from publicly stating their mistake.
Wel denk ik dat er bepaalde issues zijn bij partners. Check deze post op reddit bijvoorbeeld. Hij heeft een reputatie opgebouwd als 'anonieme Oculus werknemer' doordat hij accuraat en vroeg de prijs van de Rift had voorspeld door te waarschuwen.Edit: April fools, you animals. Love this subreddit.
Certain partners, when they screw up, disallow companies who partnered with them from publicly stating their mistake.
En Palmer die reageert op een vraag over communicatie:quote: VRResearcherThis can cause the company to take the hit with their customers, even when the fault was not theirs.
- I don't think he's allowed to unfortunately. He's got bosses now too.
Not really. Don't shunt blame to other people, this is my call. I am not going to wax poetic about this, since I have done so in the past, but bottom-line: I won't give in-depth updates on any situation without knowing it is solid, true, and finalized. Until I can do so, the best I can do is remind people that I will get them information as quickly as I can.
On the rare occasions when things still change, even when they change for reasons out of my control, I get crucified anyway. Sometimes that means updates have to wait until things get locked down, and sometimes that means waiting a little longer to give everyone good info.
[ Voor 50% gewijzigd door Thermometer op 01-04-2016 08:38 ]
Nou liever een goed werkende unit met correcte lenzen dan maar later...Thermometer schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:30:
Ik heb sterk het vermoeden dat het geen grap/troll is. Check deze post op reddit bijvoorbeeld. Hij heeft een reputatie opgebouwd als 'anonieme Oculus werknemer' doordat hij accuraat en vroeg de prijs van de Rift had voorspeld door te waarschuwen.
[...]
maakt het nog erger dat ik mijn laag order nummer NIKS heb nog verdammte sheise
[ Voor 20% gewijzigd door Njay op 01-04-2016 08:59 ]
Haha check m'n edit. Was toch wel een 1 april grapNjay schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:37:
[...]
Nou liever een goed werkende unit met correcte lenzen dan maar later...
[...]
maakt het nog erger dat ik mijn laag order nummer NIKS heb nog verdammte sheise
Voor de mensen die nog meer over VR willen zien, dit is een toffe podcast van Tested waar ze het veel over VR hebben:
Bastard !
Ben inmiddels in de acceptatiefase beland en ga mee akkoord dat die ergens in april binnenkomt. Deze emo rollercoaster begon invloed te hebben op me werk
En op me slaap ... merk toch dat ik als ik ff wakker wordt in de nacht mijn mail check op de phoneevilpin0 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:10:
Ben inmiddels in de acceptatiefase beland en ga mee akkoord dat die ergens in april binnenkomt. Deze emo rollercoaster begon invloed te hebben op me werk
Vannacht niet veel vordering geweest in europe orders die verwerkt zijn 
Moet toch iets goed mis zijn.

Moet toch iets goed mis zijn.
Volgens mij heeft iedereen het inmiddels geaccepteerd, reddit oculus forum lijkt op te drogen. Blijft zuur dat de Vive eerder aankomt voor preorders dan de rift.
Toch wel lullig voor Palmer, jaren gewerkt en een goede brand opgebouwd en over een week zijn vermoedelijke een stuk meer consumenten met een Vive dan met een Rift.
Het billen als het product verstuurd wordt snapte ik in het begin al niet. Had dan de optie gegeven om direct te betalen. Toch een beetje vragen om moeilijkheden dit.
Onze hoop hier is dat stimmits vandaag ze rift ontvangt en dat die goed is
Toch wel lullig voor Palmer, jaren gewerkt en een goede brand opgebouwd en over een week zijn vermoedelijke een stuk meer consumenten met een Vive dan met een Rift.
Het billen als het product verstuurd wordt snapte ik in het begin al niet. Had dan de optie gegeven om direct te betalen. Toch een beetje vragen om moeilijkheden dit.
No pressure.evilpin0 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:21:
...
UPS geeft aan: "In voertuig voor aflevering vandaag". Met een levertijd vóór 13:00 - kan ieder moment gebeuren!
* breekt z'n nek bijna weer bij het volgen van ieder voertuig wat voorbij komt rijden *
Jawel hoor. Ik heb vanochtend een bevestigingsmail gekregen dat deze verstuurd is, maar de regel is hier:Mirved schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:18:
Vannacht niet veel vordering geweest in europe orders die verwerkt zijn
- Houd het inhoudelijk, posts (over bevestigingsmails) t.a.v. pre-orders e.d. voegen niets toe
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Op dit moment is de levering (het gebrek eraan) en de onduidelijkheid topic nummer 1 wereldwijd over Oculus, dus het lijkt me zeker ontopic hier.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dus jouw ene order is bewijs dat er heel veel europese orders verwerkt zijn? Als ik kijk naar het europe shipping topic on op reddit zie ik gister nauwelijks comments dat er nog verstuurd zijn. Woensdag zelfs meer comments dan gisteren. Dat topic is op zich aardig representatief.rickiii schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:09:
[...]
Jawel hoor. Ik heb vanochtend een bevestigingsmail gekregen dat deze verstuurd is, maar de regel is hier:
[...]
Sowieso nog geen enkele europese pre-order verwerkt gezien enkel kickstarter backers.
Misschien handig om te vermelden: Soms verandert de status op de Oculus site zonder dat je een mail krijgt!
Ik had donderdagnacht dus die mail gehad dat hij 'processed' was maar op de website stond hij nog op preorder.
Nu kijk ik vanmorgen op de website en hij is Shipped! Maar geen mail ontvangen. Dus ik zou regelmatig ff de oculus order site checken.
Overigens zie ik nog geen tracking nummer (Er staat nog "(TBA when your order ships)" - beetje raar aangezien mijn status Shipped is). Ik hoop dat hij niet net nu komt nu ik op kantoor zit, als ik het geweten had, had ik wel thuis gewerkt.
Edit: Kickstarter
Ik had donderdagnacht dus die mail gehad dat hij 'processed' was maar op de website stond hij nog op preorder.
Nu kijk ik vanmorgen op de website en hij is Shipped! Maar geen mail ontvangen. Dus ik zou regelmatig ff de oculus order site checken.
Overigens zie ik nog geen tracking nummer (Er staat nog "(TBA when your order ships)" - beetje raar aangezien mijn status Shipped is). Ik hoop dat hij niet net nu komt nu ik op kantoor zit, als ik het geweten had, had ik wel thuis gewerkt.
Edit: Kickstarter
preorder of kickstarter?GekkePrutser schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:37:
Misschien handig om te vermelden: Soms verandert de status op de Oculus site zonder dat je een mail krijgt!
Nog niet binnen of te druk met uitpakkenstimmits schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:28:
[...]
No pressure.![]()
UPS geeft aan: "In voertuig voor aflevering vandaag". Met een levertijd vóór 13:00 - kan ieder moment gebeuren!
* breekt z'n nek bijna weer bij het volgen van ieder voertuig wat voorbij komt rijden *
Nog niet binnen
Leuk om vanaf mijn bureau het hoofd van BaT omhoog te zien gaan bij iedere auto die voorbij rijd
hahahahastimmits schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:02:
[...]
Nog niet binnen![]()
Leuk om vanaf mijn bureau het hoofd van BaT omhoog te zien gaan bij iedere auto die voorbij rijd![]()
Zouden alle Rifts die nu worden uitgeleverd gecontroleerd zijn en geen last hebben van de oude lenzen?
Een shortcut lijkt nu wel aantrekkelijk. Al heeft dat lange wachten op je pre-oder ook wel wat...
BTW wel een raar verhaal, als backer heb je destijds veel geld ervoor neergelegd. Ach ja, hij zal het geld wel hard nodig hebben..
Een shortcut lijkt nu wel aantrekkelijk. Al heeft dat lange wachten op je pre-oder ook wel wat...
BTW wel een raar verhaal, als backer heb je destijds veel geld ervoor neergelegd. Ach ja, hij zal het geld wel hard nodig hebben..
[ Voor 25% gewijzigd door FireStarter op 01-04-2016 13:30 ]
w00t
Dat verhaal over de lenzen is toch al debunked als zijnde een 1 april grap?FireStarter schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:29:
Zouden alle Rifts die nu worden uitgeleverd gecontroleerd zijn en geen last hebben van de oude lenzen?
Gravity is a habit that is hard to shake off.
Op marktplaats wordt al 1000 euro geboden 
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Ja dat klopt. Laten we er dan maar niet meer woorden aan vuil maken.Bullettooth schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:32:
[...]
Dat verhaal over de lenzen is toch al debunked als zijnde een 1 april grap?
[ Voor 39% gewijzigd door FireStarter op 01-04-2016 13:35 ]
w00t
De 'oude lenzen' post was blijkbaar een 1 april-grapFireStarter schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:29:
Mocht je ooit al eens gedacht hebben om een pinball machine aan te schaffen, wellicht is dit dan een leuk DIY project voor je:
Waar blijft die unboxing video?stimmits schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:02:
[...]
Nog niet binnen![]()
Leuk om vanaf mijn bureau het hoofd van BaT omhoog te zien gaan bij iedere auto die voorbij rijd![]()
Unboxing video!!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Congrats! En laat de pre-orders nu maar ook snel geleverd worden, ik gun het iedereen van harte.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
BaT en ik zullen zo even een snelle raw-uncut uboxing maken en uploaden voor jullie
Top! Mooi in HD kwaliteit en als het kan dat je hem opzet en hoe gemakkelijk dat gaat. En liefst lengte van de kabels erbij. Kan ik ook zien hoe lang die dingen zijn voor bij mij thuisstimmits schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:20:
BaT en ik zullen zo even een snelle raw-uncut uboxing maken en uploaden voor jullie
Ondanks dat ik toch wel heeeeel jaloers ben geeft dit toch ook wel weer een stukje hype gevoel. Rifts op Nederlandse grond. Dat de pre-orders nu ook maar heeeeel snel mogen volgen!
En dat de mensen die in de volgende batch zitten hopelijk over 2 weken ook een "1-3 weken" mail ontvangen van Oculus.TAA schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:31:
Ondanks dat ik toch wel heeeeel jaloers ben geeft dit toch ook wel weer een stukje hype gevoel. Rifts op Nederlandse grond. Dat de pre-orders nu ook maar heeeeel snel mogen volgen!
w00t
Waaaaarrrrrr blijft de raw uncut unboxing?!? Hallo!!!
Uploading!TAA schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:42:
Waaaaarrrrrr blijft de raw uncut unboxing?!? Hallo!!!
2 woorden, 9 letters.
Hier is ie dan: super (on)professioneel en uncut fresh unbox van de Oculus Rift door Bart en mij.
Oculus Rift - Unboxing deel 1 - NL
Oculus Rift - Unboxing deel 2 - NL
* kan zijn dat de videos nog aan 't verwerken (of low-res) zijn, ze zijn echt vers van de pers en 1440p
* kan zijn dat de videos nog aan 't verwerken (of low-res) zijn, ze zijn echt vers van de pers en 1440p
Woohooo!
En natuurlijk gefeliciteerd!
#helden! Leuk hoor!
en gewoon op 240p gekeken natuurlijk
En natuurlijk gefeliciteerd!
#helden! Leuk hoor!
en gewoon op 240p gekeken natuurlijk
[ Voor 113% gewijzigd door TAA op 01-04-2016 17:05 ]
Ohh super jongens! Heeel erg gaaf! bedankt voor deze unboxing en top tim dat je hem even op hebt gehad.stimmits schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:50:
Hier is ie dan: super (on)professioneel en uncut fresh unbox van de Oculus Rift door Bart en mij.
[video]
[video]
Arghhh nu wil ik hem alleen maar nog erger dan het al was
Top video jongens
Haha jaja not our best - stimmits en ik gaan binnenkort trouwens een soort 'Tested'-achtige / terugkerende 'talkshow' starten waarin we alleen maar over VR gerelateerde zaken praten!
Stay tuned!
Stay tuned!
Ik wist niet dat we dat al naar buiten mochten brengen hahaBaT schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:34:
Haha jaja not our best - stimmits en ik gaan binnenkort trouwens een soort 'Tested'-achtige / terugkerende 'talkshow' starten waarin we alleen maar over VR gerelateerde zaken praten!
Stay tuned!
Maakt het allemaal uit jongens. Net voor de 2e keer de hele video nog eens op het gemak gekeken. Echt ongelofelijk leuk! Veel plezier ermee en vergeet niet nog eens een keer wat te posten hier
We zijn van plan vanavond airmech command samen te spelen. Zal een potje opnemen met shadowplay en hier posten voor jullie
[ Voor 3% gewijzigd door stimmits op 01-04-2016 17:49 ]
Ik hoop dat je hem ook even met bril gaat testen. Daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar
Legion 7i i9 3080 32gb
Leuke video boys!
Voelt toch weer anders als Nederlanders een unboxing doen.
Hop de hele redactie van tweakers naar jullie toe nu
Voelt toch weer anders als Nederlanders een unboxing doen.
Hop de hele redactie van tweakers naar jullie toe nu
w00t
Leuk filmpje!
En nu maar weer terug naar de order history page F5 F5 F5...
En nu maar weer terug naar de order history page F5 F5 F5...

Game time
Lengte kabel van ir camera: rond de 210 cm.Xtr3me4me schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:25:
[...]
Top! Mooi in HD kwaliteit en als het kan dat je hem opzet en hoe gemakkelijk dat gaat. En liefst lengte van de kabels erbij. Kan ik ook zien hoe lang die dingen zijn voor bij mij thuis
Lengte kabel van bril: rond de 370 cm.
Edit: direct firmware updates lol
Thanksss! Super. Handig om te weten welke kant ik de camera kan plaatsen. De kabel van de bril is lang genoeg haha jeetjeBaT schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:19:
[afbeelding]
Game timeZie je in de Rift stimmits!
[...]
Lengte kabel van ir camera: rond de 210 cm.
Lengte kabel van bril: rond de 370 cm.
Edit: direct firmware updates lol
Graag gedaan 
Wow, net even Oculus Dreamdeck gedaan - dat waren grotendeels de demo's die toen voor het eerst tijdens Oculus Connect 1 (2014) werden getoond: ik dacht dacht bij het afzetten van de bril dat ik in het Loews in Hollywood stond... maar helaas (aan de andere kant ook weer goed dat ik dat nu ook thuis kan beleven haha).
Wow, net even Oculus Dreamdeck gedaan - dat waren grotendeels de demo's die toen voor het eerst tijdens Oculus Connect 1 (2014) werden getoond: ik dacht dacht bij het afzetten van de bril dat ik in het Loews in Hollywood stond... maar helaas (aan de andere kant ook weer goed dat ik dat nu ook thuis kan beleven haha).
Ik ben jaloers!
Super dat ze geleverd zijn. Nu nog even wachten op mijn preorder. Hopelijk inderdaad in de komende week ergens.
Wat is jullie mening van de VIVE Pre vs de Rift CV1
Ik weet dat er op internet genoeg vergelijkingen staan, maar van een betrouwbare Nederlandse bron vind ik toch interessanter.
Super dat ze geleverd zijn. Nu nog even wachten op mijn preorder. Hopelijk inderdaad in de komende week ergens.
Ik weet dat er op internet genoeg vergelijkingen staan, maar van een betrouwbare Nederlandse bron vind ik toch interessanter.
Review van tested:
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Binnenkort ff echt een goede vergelijking doen (ff echt om en om checken met iets dat we zelf hebben gemaakt), maar hier iig globaal m'n bevindingen:CILLER schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:37:
Ik ben jaloers!
Op een of andere manier moet ik bij de Rift wel m'n bril ophouden om heel scherp te zien (had hem ook altijd op bij CV1 demo's nu ik er aan terugdenk). Bij de Vive Pre hier geen last van (doe ik daarom ook altijd zonder bril, zal hem binnenkort weer eens met bril testen) - maar de Rift oogt 'crispier'.
Van de FOV merk ik zo niet dat ie kleiner is (wederom - dan moet je hem echt om en om vergelijken met dezelfde content).
Wat ik wel merk: hij zit veel lekkerder (lichter dan de Vive) en de integrated audio geeft helder geluid! Ik ben geen audiofiel verder ofzo, maar ik prefereer dit echt boven het dragen van een losse koptelefoon (je 'voelt' hem nl ook niet).
Beeld kwaliteit - bij echt donkere scenes zie je een lichte waas (bij Vive Pre heb je ook niet echt zwart) en als je in een donkere ruimte wat witte letters ziet willen ze bij de randen een beetje 'glaren' - dit was puur omdat ik dingen probeerde te zoeken: als je bezig bent merk je er niks van!
Kortom: al met al een zeer geslaagde ervaring (wederom) - ik duik er weer snel in
Belangrijker is waar je je PC plaatst merk ik: de kabel loopt via de linker kant op de bril naar achteren en mijn PC staat rechts van mij (op bureau). Ik heb het idee dat het 'fijner' is wanneer je PC ook links staat (op of onder je bureau maakt denk ik dan niet eens zo heel veel uit).Xtr3me4me schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:22:
[...]
Thanksss! Super. Handig om te weten welke kant ik de camera kan plaatsen. De kabel van de bril is lang genoeg haha jeetje
Ahhh komt dat mooi uit. Mijn toren staat links. Toch weer voordeeltjeBaT schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:04:
[...]
Belangrijker is waar je je PC plaatst merk ik: de kabel loopt via de linker kant op de bril naar achteren en mijn PC staat rechts van mij (op bureau). Ik heb het idee dat het 'fijner' is wanneer je PC ook links staat (op of onder je bureau maakt denk ik dan niet eens zo heel veel uit).
Dat is een gevaarlijke vraag. Voordat je het weet heb je een fanboy oorlog ontketend.CILLER schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:37:
Qua hardware zijn de verschillen minimaal en op beide systemen is de ervaring goed. Ik denk dat het grote verschil voornamelijk zit in de software (aanbod van titels/exclusives) en de bedrijfsfilosofie van de producent.
Ik persoonlijk kan mij meer vinden in de filosofie van HTC/Valve. Daarnaast heb ik een Steam library van meer dan 1000 euro dus dan is de keuze al snel gemaakt.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Pcars (steam) heeft zojuist een patch gehad en heeft nu ook full VR support voor de Oculus Rift
https://www.reddit.com/r/...full_vr_support_released/
https://www.reddit.com/r/...full_vr_support_released/
Die steam library werkt toch ook helemaal op de Oculus of niet?ChojinZ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:40:
[...]
Dat is een gevaarlijke vraag. Voordat je het weet heb je een fanboy oorlog ontketend.![]()
Qua hardware zijn de verschillen minimaal en op beide systemen is de ervaring goed. Ik denk dat het grote verschil voornamelijk zit in de software (aanbod van titels/exclusives) en de bedrijfsfilosofie van de producent.
Ik persoonlijk kan mij meer vinden in de filosofie van HTC/Valve. Daarnaast heb ik een Steam library van meer dan 1000 euro dus dan is de keuze al snel gemaakt.
Zover ik heb begrepen wel. Maar voor hoe lang?Henkus schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:42:
[...]
Die steam library werkt toch ook helemaal op de Oculus of niet?
Ik wil niet beweren dat het tzt niet meer mogelijk is maar ik hou alle optie's open. De strijd tussen Facebook en HTC/Valve zou weleens heel smerig kunnen worden.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik weet wie ik het vraag, 
Beide zijn goed maar in de bouw en lenzen zitten de verschillen en ik vraag me af in hoeverre dat merkbaar is.
Ik heb een oculus besteld eigenlijk vooral met het oog op comfort. Of dat de juiste keuze blijkt te zijn valt af te wachten. Ik speel vooral Sim Games en ik zie mezelf niet zo snel Room scale thuis gebruiken anders dan om te testen.
Beide zijn goed maar in de bouw en lenzen zitten de verschillen en ik vraag me af in hoeverre dat merkbaar is.
Ik heb een oculus besteld eigenlijk vooral met het oog op comfort. Of dat de juiste keuze blijkt te zijn valt af te wachten. Ik speel vooral Sim Games en ik zie mezelf niet zo snel Room scale thuis gebruiken anders dan om te testen.
Ja hoor, SteamVR werkt gewoon op de Oculus, is gisteren nog een patch voor geweest.
Ondanks alle preorder/shipmentellende blijf ik toch nog bij Oculus. Vrijwel iedere review zegt dat het SDE wat minder is bij de Rift en dat het comfort beter is, dat zijn toch de belangrijkste dingen.
Ondanks alle preorder/shipmentellende blijf ik toch nog bij Oculus. Vrijwel iedere review zegt dat het SDE wat minder is bij de Rift en dat het comfort beter is, dat zijn toch de belangrijkste dingen.
Pfoee.. kom net uit een 4 uur lange Rift sessie. Dat was me een rit haha.
Allereerst de Rift thuis aangesloten op de PC en werd direct verwelkomd met een leuk aantal errors. Geen ondersteunde USB 3.0 controller, firmware niet up to date en Xbox wireless dongle werd niet herkend. Het bleek dat ik moest zorgen dat ik de meest recente versie van Windows 10 op m'n PC geïnstalleerd heb om de Xbox dongle werkend te krijgen. Dus ik updaten!
Na de update werd m'n Rift sensor niet langer herkend en bleek na enig speurwerk dat ik de Oculus App moest verwijderen en opnieuw moest installeren. Ook een hele klus! Met als vervelende bijkomstigheid dat ik alle reeds gedownloade games/apps opnieuw binnen moest hengelen.
Alles binnen; eerste test: Oculus Dreamdeck! Oh... geweldig - ik was weer helemaal terug in Los Angeles (waar Bart en ik de Crescent Bay voor het eerst hadden getest) bij het proberen van de korte experiences. Super super super vet. En dat geluid uit de headphones is echt rete-strak. Ik wil niet meer zonder!
Ik moet wel zeggen dat ik de eerste paar experiences zonder bril heb geprobeerd, maar dat was echt een stuk waziger dan de Vive zonder bril. Toch maar bril op. Gelukkig kan dat makkelijk met de Rift, zelfs met mijn grote Rayban montuur.
Na Dreamdeck was Henry aan de beurt. Het lieve kleine egeltje weet me telkens weer te raken met z'n ballonvriendjes. Henry blijft echt een must-try voor iedere CV1 eigenaar
Ik ga morgen proberen mijn vriendin kennis te laten maken met de schattige egel - ben erg benieuwd wat ze er van gaat vinden.
Ondertussen contact gehad met Bart en hij zat klaar om Airmech te gaan spelen. Helaas moest ik daar achter komen door hem via de telefoon te bellen, aangezien de Oculus social integratie nog in beta is en je niet kunt voice-chatten met elkaar voordat je in de lobby van een (ondersteunde) game zit.
Voordat je de game uberhaupt spelen kunt, word je eerst door een korte tutorial geleid. Super leuk gedaan - het zag er uit als een klein slagveld voor je neus waar je met je robot doorheen navigeert. De interactie met menu's is leuk bedacht; zo moet je met je robotje naar een bepaalde "knop" op een tafel lopen om de functie te activeren.
Op het moment dat Bart mijn game joinde konden we direct met elkaar voice chatten, en: WAUW! De kwaliteit van de chat is echt geweldig! Het klinkt werkelijk alsof je bij elkaar in de kamer zit. Super!
Onze eerste match in Airmech Command ging niet helemaal vlekkeloos. Naast het feit dat we er niet veel van snapten (er zijn best veel soorten units en knoppen), werden we er al na 10 minuten spelen uitgekicked. Mijn vermoedden was dat mijn wifi de schuldige was, dus ik heb er maar direct even een kabel ingeprikt. Helaas bleek ook het tweede potje na een minuut of 20 afgekapt te worden en konden we niet verder spelen.
Daarna nog even Valkyrie geprobeerd, maar ik ben gestopt na de tutorial aangezien het ontzettend vermoeiend is om de hele avond zoveel actie om je heen te hebben. Morgen weer verder gamen!
Zijn er nog mensen die bepaalde dingen willen weten? Vraag maar raak voor een knaak
Edit: Heuy zie net m'n gezicht in de spiegel; O-face!
Allereerst de Rift thuis aangesloten op de PC en werd direct verwelkomd met een leuk aantal errors. Geen ondersteunde USB 3.0 controller, firmware niet up to date en Xbox wireless dongle werd niet herkend. Het bleek dat ik moest zorgen dat ik de meest recente versie van Windows 10 op m'n PC geïnstalleerd heb om de Xbox dongle werkend te krijgen. Dus ik updaten!
Na de update werd m'n Rift sensor niet langer herkend en bleek na enig speurwerk dat ik de Oculus App moest verwijderen en opnieuw moest installeren. Ook een hele klus! Met als vervelende bijkomstigheid dat ik alle reeds gedownloade games/apps opnieuw binnen moest hengelen.
Alles binnen; eerste test: Oculus Dreamdeck! Oh... geweldig - ik was weer helemaal terug in Los Angeles (waar Bart en ik de Crescent Bay voor het eerst hadden getest) bij het proberen van de korte experiences. Super super super vet. En dat geluid uit de headphones is echt rete-strak. Ik wil niet meer zonder!
Ik moet wel zeggen dat ik de eerste paar experiences zonder bril heb geprobeerd, maar dat was echt een stuk waziger dan de Vive zonder bril. Toch maar bril op. Gelukkig kan dat makkelijk met de Rift, zelfs met mijn grote Rayban montuur.
Na Dreamdeck was Henry aan de beurt. Het lieve kleine egeltje weet me telkens weer te raken met z'n ballonvriendjes. Henry blijft echt een must-try voor iedere CV1 eigenaar
Ondertussen contact gehad met Bart en hij zat klaar om Airmech te gaan spelen. Helaas moest ik daar achter komen door hem via de telefoon te bellen, aangezien de Oculus social integratie nog in beta is en je niet kunt voice-chatten met elkaar voordat je in de lobby van een (ondersteunde) game zit.
Voordat je de game uberhaupt spelen kunt, word je eerst door een korte tutorial geleid. Super leuk gedaan - het zag er uit als een klein slagveld voor je neus waar je met je robot doorheen navigeert. De interactie met menu's is leuk bedacht; zo moet je met je robotje naar een bepaalde "knop" op een tafel lopen om de functie te activeren.
Op het moment dat Bart mijn game joinde konden we direct met elkaar voice chatten, en: WAUW! De kwaliteit van de chat is echt geweldig! Het klinkt werkelijk alsof je bij elkaar in de kamer zit. Super!
Onze eerste match in Airmech Command ging niet helemaal vlekkeloos. Naast het feit dat we er niet veel van snapten (er zijn best veel soorten units en knoppen), werden we er al na 10 minuten spelen uitgekicked. Mijn vermoedden was dat mijn wifi de schuldige was, dus ik heb er maar direct even een kabel ingeprikt. Helaas bleek ook het tweede potje na een minuut of 20 afgekapt te worden en konden we niet verder spelen.
Daarna nog even Valkyrie geprobeerd, maar ik ben gestopt na de tutorial aangezien het ontzettend vermoeiend is om de hele avond zoveel actie om je heen te hebben. Morgen weer verder gamen!
Zijn er nog mensen die bepaalde dingen willen weten? Vraag maar raak voor een knaak
[ Voor 4% gewijzigd door stimmits op 02-04-2016 00:25 ]
Ik ben wel benieuwd naar een vergelijking met de vive pre
Al een film bekijken in een virtuele bios? Hoe was dat? Is de resolutie goed genoeg om toch te kunnen genieten van de film?stimmits schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 00:17:
Ga ik morgen even voor je proberen. Ben er zelf ook erg benieuwd naar aangezien ik ook een Gear VR heb, waarbij het naar mijn mening echt waardeloos is om een film te kijken (mede door de drift en resolutie).maniak schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 01:03:
[...]
Al een film bekijken in een virtuele bios? Hoe was dat? Is de resolutie goed genoeg om toch te kunnen genieten van de film?
Ik heb ook een Vive thuis liggen, zal dit weekend even wat foto vergelijkingen maken en mijn mening geven over het verschil in comfort, beeldkwaliteit en trackingIsniedood schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 00:38:
Ik ben wel benieuwd naar een vergelijking met de vive pre
Mag ik vragen hoe breed jouw montuur is?stimmits schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 00:17:
Toch maar bril op. Gelukkig kan dat makkelijk met de Rift, zelfs met mijn grote Rayban montuur.
Wat ik uit de review van Tested heb gehaald is dat dat vooral een teken is dat de Rift nog niet helemaal goed is afgesteld voor jouw hoofd.stimmits schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 00:17:
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
De verzendkosten zijn verwijderd bij alle/sommige?? orders. Die van mij gecheckt en hij staat inderdaad op een totaal van €699,- Heel vreemd.
[ Voor 5% gewijzigd door Tasminos op 02-04-2016 08:55 ]
Same hier .... Vaag
Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.