Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 08:37

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Njay schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:08:
Damn zou het vandaag ship day zijn :P
Jij hebt tenminste al een bevestiging gekregen (alleen moet hij nog verzonden worden).. Ik bid elke dag voor een mail dat ik in de komende batch zit.

Hoop gevloek als ik steeds weer een spamm mailtje krijgen van bol.com of amazon :F

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wahloh schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:13:
[...]

Heb de specs al eens eerder gepost, het gaat om dit exemplaar: pricewatch: Asus Republic Of Gamers G751JY-T7234H

Geen Optimus, dat is allemaal al gecontroleerd, verder ook niks aan op te merken.
Ik voorzie geen problemen. Verwacht alleen geen high settings met je mobiele gpu.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
markklok schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:30:
[...]

Jij hebt tenminste al een bevestiging gekregen (alleen moet hij nog verzonden worden).. Ik bid elke dag voor een mail dat ik in de komende batch zit.

Hoop gevloek als ik steeds weer een spamm mailtje krijgen van bol.com of amazon :F
Elk non oculus mailtje is er een teveel :o

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-10 10:45
markklok schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:30:
[...]

Ik schrik ook telkens bij iedere nieuwsbrief :+ Vooral de "Oculus is shipping" update die naar iedereen gestuurd is was wel even genieten :|

Trouwens... Sommige collega's hebben ook af en toe duivelse humor... *kuch* BaT *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:39

Phehistyr

De Epische Lurker

Frenzy_LS schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 04:49:
Steam/HTC heeft iig in China een streepje voor, dit is gewoon beschickbaar. De Oculus store moet je via VPN benaderen wat bijna geen chinees heeft.

Die "walled garden approach" hekel ik me gelijk aan, zie Project Cars. Om in aanmerking voor een key te komen, moet ik dus alle DLC kopen om mijn Steam versie "on par" te krijgen met de Oculus store versie. :/

Hopelijk is met nieuwe spel releases gelijk beschickbaar in Steam& Oculus store, gehannes elke keer anders zeg met keys.
Volgens mij is Steam ook niet toegestaan in China en heeft HTC daarom zijn eigen VR store ontwikkeld. Maar de Vive zou inderdaad wel in China beschikbaar moeten zijn en dat is natuurlijk een leuke potentiele markt om een de facto monopolie te hebben.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

stimmits schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:37:
[...]

Ik schrik ook telkens bij iedere nieuwsbrief :+ Vooral de "Oculus is shipping" update die naar iedereen gestuurd is was wel even genieten :|

Trouwens... Sommige collega's hebben ook af en toe duivelse humor... *kuch* BaT *kuch*
Hahaha vind hem wel grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42

Arfman

Drome!

Ik heb een 29 ordernummer maar nog niks gehoord qua shipping. Zelfs die troll mail van oculus niet gehad. We wachten maar weer af, maar de communicatie is wel ver beneden peil zeg.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Arfman schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:00:
Ik heb een 29 ordernummer maar nog niks gehoord qua shipping. Zelfs die troll mail van oculus niet gehad. We wachten maar weer af, maar de communicatie is wel ver beneden peil zeg.
Precies....
Lijkt mij dat ze weten
- Hoeveel orders er zijn
- Hoeveel er op voorraad liggen
- Hoeveel ze er per maand kunnen maken
nou reken maar uit... en plak er een datum/periode op

Ik heb nr 27 en voel me bij elke levering van een non-ks genaaid dat ik het niet ben :+
natuurlijk is dat niet juist maar m'n gevoelt zegt anders ;w

Plak er een datum op en ik kan ergens naartoe leven ipv dat gevoelsmatig iedereen zijn rift krijgt behalve ik :X

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Men moet geduld hebben. Als er april stond bij je pre-order dan kan dit van begin tot eind april betekenen.

Ik snap dat iedereen het graag in huis wilt. Liefst zie ik ook graag een leverdatum en een mail waarop staat wanneer ze het geld eraf gaan halen (als datum) maar ik en net als de rest moet geduld hebben.

Sommige krijgen hem in april. Ik moet wachten tot juni al mag ik de datum geloven toen ik pre-ordered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Nu voel ik me net een klein kind die op de sint wacht en is me mening zeker biased, maar als er een goed alternatief was en ik hoor morgen weer niks was ik overgestapt (Vive geen alternatief ivm gebrek aan game support en geen ATW).

Als dit is hoe oculus zaken gaat doen is dat geen goed teken. Ik lees al veel dingen over de walled garden, nu doet oculus voorkomen alsof het meevalt (en het valt ook wel mee) maar ik denk dat we op onze knieën mogen en HTC/Valve mogen bedanken voor concurrentie want dit bedrijf lijkt weinig te geven om zijn klanten en er nog minder naar te luisteren.

Ik zal me mening ook zeker laten spreken door terughoudend te zijn met software aankopen

Ik had echt verwacht dat na de zeer awkard levering vand e eerste rift de deuren zouden opengaan :( Dat impliceert dat namelijk wel als je persoonlijk de eerste levering gaat doen. En op de 28ste een persbericht uitsturen dat de levering gestart is...grrrr

/end rand mode

[ Voor 15% gewijzigd door evilpin0 op 30-03-2016 09:19 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:00:
Ook ik heb 29 en geen mail gehad. Er word inmiddels niet eens meer gereageerd op mail. Moet Xtr3me4me wel gelijk geven. Denk dat we te ongeduldig zijn. Als we straks vele uren aan de Rift hebben gesleten kunnen we hier lachend aan terug denken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
evilpin0 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:11:
Vive geen alternatief ivm gebrek aan game support en geen ATW
ATW is niet iets wat Oculus heeft uitgevonden en komt (zit) ook al naar andere brillen, video drivers, etc...

https://www.reddit.com/r/...us_exclusive_feature_nor/

[ Voor 17% gewijzigd door DarthSjaak op 30-03-2016 10:26 ]

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15

Als dit is hoe oculus zaken gaat doen is dat geen goed teken. Ik lees al veel dingen over de walled garden, nu doet oculus voorkomen alsof het meevalt (en het valt ook wel mee) maar ik denk dat we op onze knieën mogen en HTC/Valve mogen bedanken voor concurrentie want dit bedrijf lijkt weinig te geven om zijn klanten en er nog minder naar te luisteren.
En daar werk je zelf aan mee door toch een Rift aan te schaffen. ;) Als je echt een signaal wilt afgeven moet je gewoon voor de Vive gaan.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

ChojinZ schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:41:
[...]

En daar werk je zelf aan mee door toch een Rift aan te schaffen. ;) Als je echt een signaal wilt afgeven moet je gewoon voor de Vive gaan.
of koop gewoon beide.... *Make it rain*

Over 1,5 jaar ofzo als de CV2 uitkomt (of Vive 2) gaan we toch allemaal weer over O-)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

DarthSjaak schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:25:
[...]

ATW is niet iets wat Oculus heeft uitgevonden en komt (zit) ook al naar andere brillen, video drivers, etc...

https://www.reddit.com/r/...us_exclusive_feature_nor/
Yup, de voordelen voor de Rift bleken de afgelopen weken voor mij steeds minder op te wegen tegen de voordelen van de Vive tot het punt dat puur de HMDs voor mij vrijwel gelijkwaardig zijn. De aanwezigheid van motion controls vanaf het begin, focus op room scale en houding van Valve als bedrijf maken de keuze voor mij dus duidelijk.
markklok schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:43:
[...]

Over 1,5 jaar ofzo als de CV2 uitkomt (of Vive 2) gaan we toch allemaal weer over O-)
Was mijn budget maar geen beperking ...

[ Voor 18% gewijzigd door Phehistyr op 30-03-2016 11:02 ]

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaT
  • Laatst online: 09-10 23:59
Walled garden... man man man wat een heisa. Android doet precies hetzelfde (alleen is het vinkje daar een stuk moelijker weggewerkt) en wordt door iedereen als 'open' gezien.

Daar komt bij (NB: op reddit gelezen, dus nog niet zelf kunnen testen): het schijnt dat wanneer je niet ingelogd bent in Oculus Home 3rd party content gewoon OOTB werkt (of je die switch nou wel of niet hebt omgezet).

Storm in een glas water.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

BaT schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:02:
Walled garden... man man man wat een heisa. Android doet precies hetzelfde (alleen is het vinkje daar een stuk moelijker weggewerkt) en wordt door iedereen als 'open' gezien.

Daar komt bij (NB: op reddit gelezen, dus nog niet zelf kunnen testen): het schijnt dat wanneer je niet ingelogd bent in Oculus Home 3rd party content gewoon OOTB werkt (of je die switch nou wel of niet hebt omgezet).

Storm in een glas water.
OOTB is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjamptey
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-07 10:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Oh op zo'n manier. Ik zou niet weten waarom het niet out of the box zou kunnen werken met Third party.
Bedoel DK2 werkt ook met Vorpx en andere games die vanuit steam speelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:22

Wahloh

Professioneel Nietsnut

[...]
Ik zal me mening ook zeker laten spreken door terughoudend te zijn met software aankopen
[...]
En vervolgens heb je hier alleen jezelf mee, als iedereen zo zou denken dan komt er ook geen nieuwe software meer en zit je met een mooi paperweight.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 08-10 13:15
markklok schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:43:
[...]

Jij biedt je aan als sponser? O-)
Phehistyr schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:02:
[...]

Yup, de voordelen voor de Rift bleken de afgelopen weken voor mij steeds minder op te wegen tegen de voordelen van de Vive tot het punt dat puur de HMDs voor mij vrijwel gelijkwaardig zijn. De aanwezigheid van motion controls vanaf het begin, focus op room scale en houding van Valve als bedrijf maken de keuze voor mij dus duidelijk.
Ik heb exact hetzelfde. Waar ik in het begin nog twijfelde, gaat nu mijn voorkeur steeds meer uit naar de Vive. Bedrijfs filosofie/cultuur was doorslaggevend aangezien de hardware niet heel veel van elkaar verschild. De houding van Oculus spreekt me steeds minder aan omdat ze bij mij de indruk wekken een zeer gesloten eco systeem te maken. In tegenstelling tot Valve, die bezig is VR zo breed en goed mogelijk te introduceren.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Phehistyr schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:49:
[...]

Volgens mij is Steam ook niet toegestaan in China en heeft HTC daarom zijn eigen VR store ontwikkeld. Maar de Vive zou inderdaad wel in China beschikbaar moeten zijn en dat is natuurlijk een leuke potentiele markt om een de facto monopolie te hebben.
Ik woon in China (Shanghai), en steam kan ik zonder VPN benaderen en werkt prima. Of het strict genomen echt 'toegestaan' is is een tweede.
De Vive heb ik besteld, en moest een voorschot betalen van ~200 euro (1500 rmb).

Alleen het probleem hier, nog meer dan europa, is dat bijna niemand een degelijke PC thuis heeft, laat staan een VR capabale. Ook bedenk ik me net, als wij al problemen hebben met het lezen van tekst, laat staan een Chinees met z'n karakters B) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Frenzy_LS schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:13:
[...]
Ook bedenk ik me net, als wij al problemen hebben met het lezen van tekst, laat staan een Chinees met z'n karakters B) .
Ik denk dat de meeste ontwikkelaars daar wel rekening mee gaan houden, dat kan namelijk op heel veel verschillende manieren. Maar als je denkt dat dat problematisch wordt gewoon annuleren en een paar jaar wachten op de Rift 3 of Vive 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Xtr3me4me schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:08:
Men moet geduld hebben. Als er april stond bij je pre-order dan kan dit van begin tot eind april betekenen.
Dat is het probleem. Ik kreeg geen orderdatum te zien, geen bevestigingsmail, helemaal niets. De site deed het een half uur niet en toen hij wel half deed werd mijn betaling niet geaccepteerd terwijl ik zowel een CC als PayPal heb. De hele launch/preorder was een farce van epische proporties, met name omdat je zou verwachten dat er genoeg capaciteit in huis is als je o.a. ook Facebook laat draaien.

Dat kan nog verklaard worden door initiële hype. En als IT-er weet ik dat het heel lastig is om piekmomenten op te vangen. Wat er daarna allemaal gebeurd is (of het gebrek eraan), dat is pas erg. Ik heb een maand(!) moeten wachten op een mail. Verder heb ik nog NIETS gehoord terwijl ik toch voornemens ben om een apparaat van 741 euro te kopen. Het moet toch mogelijk zijn om de supplychain zodanig te beheren dat je ongeveer weet waar je aan toe bent?

Ook dat kan ik ze allemaal nog vergeven maar de totale radiostilte van de afgelopen week, behalve dan de epic fail eerste levering door Palmer zelf, is onvergeeflijk. Zeg waar we aan toe zijn.

Uiteindelijk zal ik enorm blij zijn als hij binnen is en ik had het ook zeker nog een keer gedaan maar de hele handling van Oculus richting klant is ver beneden peil, dat moet je met me eens zijn.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Arfman schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:37:
[...]

Dat is het probleem. Ik kreeg geen orderdatum te zien, geen bevestigingsmail, helemaal niets. De site deed het een half uur niet en toen hij wel half deed werd mijn betaling niet geaccepteerd terwijl ik zowel een CC als PayPal heb. De hele launch/preorder was een farce van epische proporties, met name omdat je zou verwachten dat er genoeg capaciteit in huis is als je o.a. ook Facebook laat draaien.

Dat kan nog verklaard worden door initiële hype. En als IT-er weet ik dat het heel lastig is om piekmomenten op te vangen. Wat er daarna allemaal gebeurd is (of het gebrek eraan), dat is pas erg. Ik heb een maand(!) moeten wachten op een mail. Verder heb ik nog NIETS gehoord terwijl ik toch voornemens ben om een apparaat van 741 euro te kopen. Het moet toch mogelijk zijn om de supplychain zodanig te beheren dat je ongeveer weet waar je aan toe bent?

Ook dat kan ik ze allemaal nog vergeven maar de totale radiostilte van de afgelopen week, behalve dan de epic fail eerste levering door Palmer zelf, is onvergeeflijk. Zeg waar we aan toe zijn.

Uiteindelijk zal ik enorm blij zijn als hij binnen is en ik had het ook zeker nog een keer gedaan maar de hele handling van Oculus richting klant is ver beneden peil, dat moet je met me eens zijn.
Ik ben het met je eens dat ze weinig van hun laten horen. Maar de vraag is, wat wil je precies dan horen? Continue gebrabbel van Palmer? Mailtjes omtrent je order? Bedoel in mijn optiek is het vrij simpel.

1. Pre-order datum X (X staat voor maand)
2. Begin levering datum was bekend 28 maart.

Ik zou niet weten waarom ik nog andere mail moet krijgen hierover. Ik weet de datum, geld staat erop.
Dat ze vrij weinig van zich laten horen? Ik zou niet weten wat ze allemaal zouden moeten zeggen.
Bedoel maand periode is een maand periode. Dat je nog geen mail hebt, ja spijtig maar april is nog niet eens begonnen.

Iedereen hoopt altijd in de eerste batch te zitten, helaas is dit niet het geval en zou je moeten wachten.
Dat de site gefaald hebt omdat weet ik niet hoeveel mensen op F5 hebben lopen bashen en hierdoor meer requests binnen kwam dan de server het aan kon omdat weet ik niet hoeveel mensen bij de eerste order wilden zijn.
Sorry maar dan moet je de schuld niet leggen bij Oculus of Facebook maar meer bij diegene die als een idioot page request hebben gedaan en hierdoor een overload kreeg.

Je zegt dat je een maand heb moeten wachten op je mail. Begrijp wel dat er tig mensen waren met dezelfde issues als jij had en nog meer bizzare dingen. Als ze overspoelt worden met vragen vanaf dag 1 van zelfs mensen waarbij de order wel goed liep (Bedoel kijk het forum onder general).
Dan ja, kun je pech hebben dat je issue / ticket beetje achteraan staat.

Wat mij verbaast is dat mensen bestellen een apparaat of dat ding nu 800 euro kost of 8000 euro kost. Het principe ervan blijft op hetzelfde neer komen. "Mensen hebben geen geduld" en de reden waarom is omdat het voor hun een klap geld ergens op gewed hebben en geen antwoord op terug krijgen.

Ben je bang dat je je geld kwijt bent? Want zo uit het zich wel, omdat je geen antwoord krijgt erop waar het apparaat blijft of wanneer deze daadwerkelijk aankomt.
Wees geduldig, dit is geen aankoop van 1 of andere chinese verkoop site. Je rift komt heus wel.

Ik zie het echt voor me dat mensen niet 1, niet 2, maar volgens mij wel minimaal 5 keer per dag hun e-mail controleren en hun history order bij oculus. Om te zien of er wel of niet iets binnen gekomen.
Wees toch geduldig en kalm. Het apparaat komt echt wel en het komt binnen het tijdsbestek van de pre-order datum die aangegeven stond op jouw order (en dit geld voor iedereen).

We willen te graag maar we willen niet wachten. Dat is een uiting om niet in de wachtrij te willen staan en het liefst stiekem voor te dringen om het product het allerliefst asap in handen te hebben. Sorry dit is geen winkel waar je in een rij staat en voordringen gaat ook niet werken, hoe graag ook je het apparaat wilt hebben.
We moeten nu eenmaal allemaal wachten op dat ene moment van bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Frenzy_LS schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:13:
[...]

Ik woon in China (Shanghai), en steam kan ik zonder VPN benaderen en werkt prima. Of het strict genomen echt 'toegestaan' is is een tweede.
De Vive heb ik besteld, en moest een voorschot betalen van ~200 euro (1500 rmb).

Alleen het probleem hier, nog meer dan europa, is dat bijna niemand een degelijke PC thuis heeft, laat staan een VR capabale. Ook bedenk ik me net, als wij al problemen hebben met het lezen van tekst, laat staan een Chinees met z'n karakters B) .
Het lijkt me zeer sterk dat Steam niet is toegestaan in China, ze hebben binnen Steam ondersteuning voor betalingen met Unionpay (van Chinese banken) en Alipay (Chinese PayPal) en China heeft een eigen region met prijzen specifiek voor China in RMB (en da's wel leuk voor nu, lekker goedkoop gamen... minder leuk wanneer je terug naar Nederland gaat en al je spellen ineens niet meer werken ; ). Waarom HTC een aparte store heeft weet ik niet, maar het lijkt me niet dat een eventueel probleem tussen Steam en China daar de oorzaak van is.

Verder valt het wat betreft pc's ook wel mee, China is een enorm land waar een hoop mensen misschien geen snelle pc hebben, maar er zijn in absolute aantallen een hoop Chinezen met een snelle pc, meer dan Nederlanders denk ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Xtr3me4me schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:57:
[...]

Ik ben het met je eens dat ze weinig van hun laten horen. Maar de vraag is, wat wil je precies dan horen? Continue gebrabbel van Palmer? Mailtjes omtrent je order? Bedoel in mijn optiek is het vrij simpel.

2. Begin levering datum was bekend 28 maart.

Ik zou niet weten waarom ik nog andere mail moet krijgen hierover. Ik weet de datum, geld staat erop.
Dat ze vrij weinig van zich laten horen? Ik zou niet weten wat ze allemaal zouden moeten zeggen.
Bedoel maand periode is een maand periode. Dat je nog geen mail hebt, ja spijtig maar april is nog niet eens begonnen.

Iedereen hoopt altijd in de eerste batch te zitten, helaas is dit niet het geval en zou je moeten wachten.
Dat de site gefaald hebt omdat weet ik niet hoeveel mensen op F5 hebben lopen bashen en hierdoor meer requests binnen kwam dan de server het aan kon omdat weet ik niet hoeveel mensen bij de eerste order wilden zijn.
Sorry maar dan moet je de schuld niet leggen bij Oculus of Facebook maar meer bij diegene die als een idioot page request hebben gedaan en hierdoor een overload kreeg.

Je zegt dat je een maand heb moeten wachten op je mail. Begrijp wel dat er tig mensen waren met dezelfde issues als jij had en nog meer bizzare dingen. Als ze overspoelt worden met vragen vanaf dag 1 van zelfs mensen waarbij de order wel goed liep (Bedoel kijk het forum onder general).
Dan ja, kun je pech hebben dat je issue / ticket beetje achteraan staat.

Wat mij verbaast is dat mensen bestellen een apparaat of dat ding nu 800 euro kost of 8000 euro kost. Het principe ervan blijft op hetzelfde neer komen. "Mensen hebben geen geduld" en de reden waarom is omdat het voor hun een klap geld ergens op gewed hebben en geen antwoord op terug krijgen.

Ben je bang dat je je geld kwijt bent? Want zo uit het zich wel, omdat je geen antwoord krijgt erop waar het apparaat blijft of wanneer deze daadwerkelijk aankomt.
Wees geduldig, dit is geen aankoop van 1 of andere chinese verkoop site. Je rift komt heus wel.

Ik zie het echt voor me dat mensen niet 1, niet 2, maar volgens mij wel minimaal 5 keer per dag hun e-mail controleren en hun history order bij oculus. Om te zien of er wel of niet iets binnen gekomen.
Wees toch geduldig en kalm. Het apparaat komt echt wel en het komt binnen het tijdsbestek van de pre-order datum die aangegeven stond op jouw order (en dit geld voor iedereen).

We willen te graag maar we willen niet wachten. Dat is een uiting om niet in de wachtrij te willen staan en het liefst stiekem voor te dringen om het product het allerliefst asap in handen te hebben. Sorry dit is geen winkel waar je in een rij staat en voordringen gaat ook niet werken, hoe graag je het apparaat wilt hebben.
We moeten nu eenmaal allemaal wachten op dat ene moment van bevestiging.
Niet iedereen heeft een mail ontvangen met die X (waaronder ikzelf) (En die X krijg je dan ook nooit meer te zien tot het zover is)

En ja O+ Hier zit ook een kartonnetje tussen de F5...

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

markklok schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:01:
[...]

Niet iedereen heeft een mail ontvangen met die X (waaronder ikzelf) (En die X krijg je dan ook nooit meer te zien tot het zover is)

Je hebt de mail niet ontvangen met datum X? Je krijgt ook geen mail met de order datum erop. De order datum stond in de order zelf op de pagina. deze is vooralsnog nog steeds te zien in de order history van je account waarop je de pre-order hebt gedaan.

Heb je onder paypal of creditcard de order uitgevoerd? Onder Paypal kun je controleren of Oculus Ireland de activering heeft uitgevoerd of niet. Had dit niet lang geleden nog gepost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimmits
Ik snap de frustratie wel, helaas kunnen we er zelf weinig aan doen.

Palmer zei dat vanaf vandaag pre-orders verstuurd worden. Men zou verwachten dat ze de Europese distributie centra al voorzien hebben van Rifts vóór woensdag (vandaag) zodat deze de Rifts kunnen versturen op die dag, zoals waarschijnlijk onderling afgesproken is. Er is geen reden om te denken dat de Europese centra al niet voorzien zijn van stock aangezien ze de units al maanden lang produceren.

Mijn verwachting is dat alles vandaag zal gaan lopen, en we de eerste Rifts aanstaande vrijdag zien verschijnen hier in NL. No worries be happy, het is 't allemaal dubbel en dwars waard :)
markklok schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:01:
[...]

Probeer hier eens achter wat meer info te komen over je order: https://www.reddit.com/r/...extra_info_on_your_order/

[ Voor 27% gewijzigd door stimmits op 30-03-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

stimmits schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:11:
Ik snap de frustratie wel, helaas kunnen we er zelf weinig aan doen.

Palmer zei dat vanaf vandaag pre-orders verstuurd worden. Men zou verwachten dat ze de Europese distributie centra al voorzien hebben van Rifts vóór woensdag (vandaag) zodat deze de Rifts kunnen versturen op die dag, zoals waarschijnlijk onderling afgesproken is. Er is geen reden om te denken dat de Europese centra al niet voorzien zijn van stock aangezien ze de units al maanden lang produceren.

Mijn verwachting is dat alles vandaag zal gaan lopen, en we de eerste Rifts aanstaande vrijdag zien verschijnen hier in NL. No worries be happy, het is 't allemaal dubbel en dwars waard :)
Helemaal mee eens! Don't worry and be happy. De rifts komen echt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:50

TAA

Liever IRC

Tja... da's voor jou waarschijnlijk nét iets gemakkelijker om te roepen als voor de gemiddelde tweakert die al maanden zit te wachten op z'n pre-order en misschien wel eerste VR ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
TAA schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:34:
[...]

Tja... da's voor jou waarschijnlijk nét iets gemakkelijker om te roepen als voor de gemiddelde tweakert die al maanden zit te wachten op z'n pre-order en misschien wel eerste VR ervaring ;)
Maanden wachten? Vandaag is de eerste dag dat ze leveren. 8)7 Ben het toch eens met voorgaande posters. We draven een beetje door. Ook ik heb nul VR ervaring en heb m liever vandaag dan morgen. Patience my young padawans ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
UncleSam schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:38:
[...]

Maanden wachten? Vandaag is de eerste dag dat ze leveren. 8)7 Ben het toch eens met voorgaande posters. We draven een beetje door. Ook ik heb nul VR ervaring en heb m liever vandaag dan morgen. Patience my young padawans ;)
Ah ik snap hem wel hoor, het maakt het wachten gewoon nét iets moeilijker. Maar vergeet niet dat wachten op iets waarvan je weet wat je kan verwachten ook erg tergend kan zijn :P

We moeten eigenlijk gewoon iets vinden om onze gedachten af te leiden van de shipments. Iemand nog leuke nieuwtjes?

Hier wat Oculus kijk / leesvoer (onderwerpen schaamteloos gekopieerd vanaf Reddit):

My Experience With CV1 After A Full Day - I Love It!
A Day-2 CV1 Review - Loving it!
Jeremy Williams on Twitter: "OMG it's so good!!! VR Pinball controller (PinSim?) is a huge success.

Windlands Launch Trailer

Airmech Command Video Review

Lucky's Tale Video Review

Chronos Video Review

EVE: Valkyrie Video Review

En tot slot een leuke video van wat wij gemaakt hebben voor GDC met de Oculus DK2

[ Voor 5% gewijzigd door stimmits op 30-03-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik geloof wel dat de Rift komt, dat is het probleem niet. Maar het moet toch mogelijk zijn om een schatting te geven van wanneer? Nogmaals, ik heb tijdens de order geen maand gezien, in de mail staat er niets over genoemd en in de order history staat geen datum of zelfs maar maand genoemd. Antwoord van support van "don't worry your order is fine" maar ook weer niks over een eventuele datum. Ik vind dat raar na bijna 800 euro te gaan uitgeven, maar misschien ben ik wel te kritisch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Arfman schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:58:
Ik geloof wel dat de Rift komt, dat is het probleem niet. Maar het moet toch mogelijk zijn om een schatting te geven van wanneer? Nogmaals, ik heb tijdens de order geen maand gezien, in de mail staat er niets over genoemd en in de order history staat geen datum of zelfs maar maand genoemd. Antwoord van support van "don't worry your order is fine" maar ook weer niks over een eventuele datum. Ik vind dat raar na bijna 800 euro te gaan uitgeven, maar misschien ben ik wel te kritisch 8)7
Oke, heb je dit geprobeerd?

https://www.reddit.com/r/...extra_info_on_your_order/

Zodra je je unix time hebt:
Zoek een order in deze lijst met ongeveer dezelfde unix preorder time en je kunt je "given month" terugvinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Als ik dat doe zie ik een id, als ik dat converteer kom ik op 09/28/29416887 uit, dat lijkt me niet goed. Ik zie niks over een server data geval, of ik kijk niet goed.

EDIT: oh wacht, je moet een aantal keren doorklikken, ik heb nu de tijd dat mijn order is geregistreerd.

EDIT2: bedankt voor je hulp, maar ik kan geen chocola maken van die spreadsheet. Ik zie nergens een UNIX timestamp :? Mijn timestamp is 1452097294, kan iemand me helpen? :)

[ Voor 48% gewijzigd door Arfman op 30-03-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Arfman schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:08:
Als ik dat doe zie ik een id, als ik dat converteer kom ik op 09/28/29416887 uit, dat lijkt me niet goed. Ik zie niks over een server data geval, of ik kijk niet goed.

EDIT: oh wacht, je moet een aantal keren doorklikken, ik heb nu de tijd dat mijn order is geregistreerd.

EDIT2: bedankt voor je hulp, maar ik kan geen chocola maken van die spreadsheet. Ik zie nergens een UNIX timestamp :? Mijn timestamp is 1452097294, kan iemand me helpen? :)
1452097294 = 01/06/2016 @ 4:21pm (UTC)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Arfman schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:58:
Ik geloof wel dat de Rift komt, dat is het probleem niet. Maar het moet toch mogelijk zijn om een schatting te geven van wanneer? Nogmaals, ik heb tijdens de order geen maand gezien, in de mail staat er niets over genoemd en in de order history staat geen datum of zelfs maar maand genoemd.
Het is denk ik niet zozeer dat mensen moeten wachten, het is de onduidelijkheid waar Oculus toch een behoorlijk aandeel in heeft. Denk aan de 'granular shipping information' die al maanden wordt beloofd, maar nog steeds niet is waargemaakt. Zie verder ook: When Is A Launch Not A Launch? When It's The Oculus Rift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

markklok schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:15:
[...]

1452097294 = 01/06/2016 @ 4:21pm (UTC)
Dank, dat had ik gevonden :) Kan alleen niet vinden hoe ik nu in die spreadsheet kan zoeken op die timestamp en welke maand het dan zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Arfman schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:16:
[...]

Dank, dat had ik gevonden :) Kan alleen niet vinden hoe ik nu in die spreadsheet kan zoeken op die timestamp en welke maand het dan zou moeten zijn.
De personen rond jou order zijn:

1452097255 - April
1452097271 - Mei
1452097294 <-- Jij
1452097307 - April
1452097338 - April

Maar voornamelijk April rond jouw nummer. Pas vanaf 1452099314 wordt het consequent Mei. Dus je kunt uitgaan van een "given month" April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
stimmits schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:18:
[...]

1452097255 - April
1452097271 - Mei
1452097294 <-- Jij
1452097307 - April
1452097338 - April

Maar voornamelijk April rond jouw nummer. Pas vanaf 1452099314 wordt het consequent Mei. Dus je kunt uitgaan van een "given month" April.
ik heb je geadd stimmits .. mijn nick is njaynl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:16:
[...]

Je was me precies 6 minuten voor met bestellen. Welkom bij de April club ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

[...]

1452097255 - April
1452097271 - Mei
1452097294 <-- Jij
1452097307 - April
1452097338 - April

Zit ik dan met m'n 1452096805

uit de lijst:
April 1452096840
March 1452096842

Op het randje ! :)

Wel grappig hoever mensen gaan om dit allemaal uit te zoeken

[ Voor 20% gewijzigd door markklok op 30-03-2016 14:27 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:50

TAA

Liever IRC

UncleSam schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:38:
[...]
Als ik voor het gemak even alles voor 06.01.2016 'vergeet' dan zit ik al "maanden" te wachten! :+
En young padawan? Ikke niet hoor! Al 16 jaar geregged hier 8)

De hele communicatie rondom het pre-order proces verdient gewoon geen schoonheidsprijs. Maar dat zijn we waarschijnlijk allemaal ook zo weer vergeten als de Rifts uitgeleverd zijn en we uiteindelijk ook onze Touch controllers in huis hebben. Tot die tijd zal het nog wel lang rumoerig blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Phehistyr schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:16:
[...]

Het is denk ik niet zozeer dat mensen moeten wachten, het is de onduidelijkheid waar Oculus toch een behoorlijk aandeel in heeft. Denk aan de 'granular shipping information' die al maanden wordt beloofd, maar nog steeds niet is waargemaakt. Zie verder ook: When Is A Launch Not A Launch? When It's The Oculus Rift
Waar hij ook mee eindigt :) :

"I will continue on my quest to discover what’s happened to my Rift, and will reach out to Oculus for comment. If I can manage to find any actual human beings there, that is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

1452097255 - April
1452097271 - Mei
1452097294 <-- Jij
1452097307 - April
1452097338 - April

Mijn (kickstarter) order is zelfs 1458067911 :) Maar die is ook op 15 Maart pas toegevoegd aan het order systeem, na alle preorders dus. Is dat met de jouwe ook zo?

Dus ik denk dat dit voor kickstarter orders niet zo opgaat.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 30-03-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
GekkePrutser schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:34:
[...]

Mijn (kickstarter) order is zelfs 1458067911 :) Maar die is ook op 15 Maart pas toegevoegd aan het order systeem, na alle preorders dus. Is dat met de jouwe ook zo?
Ja klopt - de mijne is 1458076753, maar wij zijn een uitzondering. Kickstarter units gaan voor de pre-orders en zijn volgens Palmer al onderweg :)

Shipping update: Kickstarter Rifts will start arriving Mon, pre-orders start shipping mid-week (likely Wed) and will arrive this week too.

[ Voor 23% gewijzigd door stimmits op 30-03-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
TAA schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:29:
[...]

Als ik voor het gemak even alles voor 06.01.2016 'vergeet' dan zit ik al "maanden" te wachten! :+
En young padawan? Ikke niet hoor! Al 16 jaar geregged hier 8)

De hele communicatie rondom het pre-order proces verdient gewoon geen schoonheidsprijs. Maar dat zijn we waarschijnlijk allemaal ook zo weer vergeten als de Rifts uitgeleverd zijn en we uiteindelijk ook onze Touch controllers in huis hebben. Tot die tijd zal het nog wel lang rumoerig blijven...
Mee eens. Laten we hopen dat het kinderziektes zijn en dat ze dit de op korte termijn wat beter voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

[...]

1452097255 - April
1452097271 - Mei
1452097294 <-- Jij
1452097307 - April
1452097338 - April

Dankjewel stimmits! Ik wacht maar gewoon af, er is niets wat ik kan doen. April klinkt hoopvol, dan is het nog amximaal een maandje wachten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimmits
Sommige mensen zijn wel erg ongeduldig (zie ik mezelf ook nog wel doen :X )

Afbeeldingslocatie: http://www.timmoelard.nl/public/tweakers/ups-ongeduldig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

stimmits schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:46:
Sommige mensen zijn wel erg ongeduldig (zie ik mezelf ook nog wel doen :X )

[afbeelding]
Haha prachtig! Dan heb je wel vertrouwen in de medebewoners van je wijk :)

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:45
Ik had het al eerder geprobeerd, maar kwam er niet helemaal uit.

Hier een copy paste: "preorder_time":14520970100. Moet dat getal nog ergens ingeven of zo?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
Henkus schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:58:
Ik had het al eerder geprobeerd, maar kwam er niet helemaal uit.

Hier een copy paste: "preorder_time":14520970100. Moet dat getal nog ergens ingeven of zo?
Zit op het randje van Maart / April. De twee orders voor jou geven Maart aan, de twee daarna April.

Edit: ga maar uit van April, 1452097099 is namelijk April en dat is echt 1 unit voor jou.

Edit2: Zie net bij die van jouw een extra 0 staan, in dat geval zit je na unit 1452097009 - wederom April.

[ Voor 21% gewijzigd door stimmits op 30-03-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Als jij nou april pakt... dan doe ik Maart..1452096805

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier 1452618805, dus juni... ik was zo verstandig om een week te wachten met de pre-order... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

1452179543, zit tussen mei en juni in.
Datum omgerekend: 01/07/2016 @ 3:12pm (UTC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
stimmits schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:01:
[...]

Zit op het randje van Maart / April. De twee orders voor jou geven Maart aan, de twee daarna April.

Edit: ga maar uit van April, 1452097099 is namelijk April en dat is echt 1 unit voor jou.

Edit2: Zie net bij die van jouw een extra 0 staan, in dat geval zit je na unit 1452097009 - wederom April.
Maart gaat hem in ieder geval niet meer worden :)

Met een beetje geluk, dus 1e helft van april (al hoewel ik geen email gekregen heb over shipping zoals sommige)

Het valt mijn trouwens op dat naast tweakers.net ook Hardware info niets te melden heeft over de oculus rift launch. Sinds mijn pre-order ben ik ook een dagelijkse reddit gebruiker geworden voor alle info over VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Henkus schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:16:
[...]

Met een beetje geluk, dus 1e helft van april (al hoewel ik geen email gekregen heb over shipping zoals sommige)

Het valt mijn trouwens op dat naast tweakers.net ook Hardware info niets te melden heeft over de oculus rift launch. Sinds mijn pre-order ben ik ook een dagelijkse reddit gebruiker geworden voor alle info over VR.
Ik en paar andere van hier zitten op Discord VR. Een communitie waarover niks anders gepraat wordt dan VR.
Van zowel PSVR als Vive als Rift. Announcement komen er ook op te staan. Mede info over billing en shipping info en alle soort informatie tot aan games aan toe.

Mijn naam daar is trouwens: Diabolic :) Dat is tevens ook mijn Oculus Home username, mocht je als friends willen inviten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xtr3me4me op 30-03-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Henkus schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:16:
[...]

Vreemd hè? Ik had op z'n minst een artikeltje verwacht over dat de eerste units uitgeleverd zijn. Pocketgamer heeft een recensie gemaakt over de "moeizame" launch (ivm shipping etc). Vond de cover foto wel grappig :+

Afbeeldingslocatie: http://www.timmoelard.nl/public/tweakers/rift-launch.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
@ Xtr3me4me ik zal binnenkort ook eens op Discord VR komen.

@stimmits: Erg vreemd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stimmits schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:36:
[...]

Ja klopt - de mijne is 1458076753, maar wij zijn een uitzondering. Kickstarter units gaan voor de pre-orders en zijn volgens Palmer al onderweg :)

Shipping update: Kickstarter Rifts will start arriving Mon, pre-orders start shipping mid-week (likely Wed) and will arrive this week too.
Bedankt voor de bevestiging!

Ja die tweet heb ik gezien, maar er wordt nu hier en daar (ik heb /r/Oculus op reddit gevolgd en #oculus op Freenode IRC) gespeculeerd dat die opmerking alleen de VS betreft en niet de rest van de wereld. Aangezien de kickstarter orders die aankomen allemaal in de VS zijn en allemaal al een paar dagen geleden op Shipped status zijn gezet. Palmer of Oculus reageren nooit als hier naar gevraagd wordt. Het zou wel fijn zijn als ze in elk geval wat zeggen.

Edit: Nu lees ik toevallig net op Freenode, "some guy asked support about EU KS, got this answer : "I do not have an exact ETA available for when your free Kickstarter Rift will ship, but I can tell you that it should be shipping very soon.". Klinkt toch wel alsof ze er mee bezig zijn gelukkig.

Ik zal vanavond de software alvast installeren. Ik zie alleen dat mijn oculus 'id' op mijn voornaam staat en niet 'GekkePrutser', dat is wel raar (ik kan het ook nergens veranderen), denk dat ik daar maar een support ticket voor aan ga maken.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 30-03-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:06
Ik heb een pre order 4 minuten na start en reeds een mail gehad dat ik hem binnen 1-3 weken kan verwachten. Maar nog niks gehoord vandaag..

Volgens mij heeft nog niemand in Europa een ontvangen. Zelfs de KS backers niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Oculus mag opschieten, als de eerste Vive's maandag geleverd worden betekend dat dat HTC de eerste was die eenvVR consumer versie heeft geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

evilpin0 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:07:
Oculus mag opschieten, als de eerste Vive's maandag geleverd worden betekend dat dat HTC de eerste was die eenvVR consumer versie heeft geleverd.
De eerste CV1 is al uitgeleverd remember. Alaska :) De eerste pre-order was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Xtr3me4me schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:09:
[...]

De eerste CV1 is al uitgeleverd remember. Alaska :) De eerste pre-order was dat.
Vraag me af of die ook betaald heeft :D

Als ontwikkelaar zou ik zelf flink balen van deze vertraagde launch, kan me best voorstellen dat er ontwikkelaars zijn die graag eens wat geld willen zien binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja, het is dat mijn favoriete racingsim (IRacing) op relatief korte termijn alleen Rift ondersteuning biedt, anders zou je bijna een Vive bestellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
De devs van Assetto Corsa hebben bevestigd dat VR support komt, maar het kan nog wel even duren

https://www.reddit.com/r/..._corsa_realistically_not/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Shipping update van Palmer Luckey:
(Fake overigens maar wel grappig) :X
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/STX9Wm6.png

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Had hem voorbij zien komen op Reddit - had het wel humor gevonden als ie niet fake was geweest :P

Maar goed - dagen duren wel lang zo - Oculus kan wel iets meer info terugkoppelen...

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
En de eerste CC is ge-charged :) - Source

Something is happening ...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jjJAt3C.jpg

Edit:

Meer mensen melden CC charge:
27er US West Coast, 5m 59s. My card was charged.
Er blijkt een user op Reddit meer te weten aangezien hij/zij precies wist wanneer er gecharged ging worden. User beweert dat morgen deliveries beginnen.

[ Voor 44% gewijzigd door stimmits op 30-03-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
stimmits schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:58:
En de eerste CC is ge-charged :) - Source

Something is happening ...

[afbeelding]

Edit:

Meer mensen melden CC charge:

[...]

Er blijkt een user op Reddit meer te weten aangezien hij/zij precies wist wanneer er gecharged ging worden. User beweert dat morgen deliveries beginnen.
Nice. Las net op reddit ook dat iemand uit Zuid Afrika zijn kickstarter editie binnen heeft:

https://www.reddit.com/r/...rter_backer_here_my_rift/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
UncleSam schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:07:
[...]

Nice. Las net op reddit ook dat iemand uit Zuid Afrika zijn kickstarter editie binnen heeft:

https://www.reddit.com/r/...rter_backer_here_my_rift/?
Ja - niet helemaal eerlijk though. Hij gaf aan dat hij een US mail address had opgegeven die de post forward naar zijn adres in Zuid Afrika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
nothing here yet 25 order :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Mijn games in home:

Blazerush
Adr1ft
Elite Dangerous
Lucky' tale
dreamdeck
Farlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Sorry - kon het niet laten en leek me qua timing briljant :D

Hitler reacts to the Oculus Rift Launch

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Er gebeurd wel degelijk iets!
It's Happneing! CV1 Preorders Officially Shipping! Prepare your corneas friends.
Please use this thread for all shipping discussions as we approach critical mass!
I don't have a tracking number yet!
Has X region announced shipping?
I just got my CV1!
What should I do if I can't be home on my shipdate?
I haven't eaten since my CV1 arrived!
And so much more all right here in one convenient spot! New posts created to discuss shipping will be locked / deleted and the creator will be asked to post here instead.
Sincerely, Your Glorious Leaders The mod team
https://www.reddit.com/r/...arged_26er_us_east_coast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
BaT schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:04:
Sorry - kon het niet laten en leek me qua timing briljant :D

Hitler reacts to the Oculus Rift Launch
Briljant _/-\o_

(Al is natuurlijk alles met Hitler wel foute humor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kreeg net bericht dat mijn (Kickstarter) order processing is en nu snel verstuurd gaat worden! Dus Europese orders komen er aan!
Your order has been processed and your Rift is almost on its way! Look for a shipping confirmation email with tracking information soon.

Please keep this email handy for reference. If you have any questions or concerns about your order, please contact Oculus Support.

[ Voor 52% gewijzigd door GekkePrutser op 31-03-2016 02:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stimmits
Haha ik zag het voorbij komen op de live reddit:
Kickstarter /u/GekkePrutser in Ireland received a processing email as reported on IRC Freenode #oculus as well as here on Reddit. /u/MacNugget
Maaaaaar....
Mijn kickstarter staat op shipped _/-\o_

[ Voor 74% gewijzigd door stimmits op 31-03-2016 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
nog steeeds niks gvd :P

Maar grats aan boven :D

[ Voor 37% gewijzigd door Njay op 31-03-2016 07:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

stimmits schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 05:43:

[...]

Maaaaaar....
Grats! Laat ons weten wanneer je hem binnen hebt. Dan weten we ook hoe lang het duurde tussen status shipped en ook daadwerkelijk afgeleverd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
hahaha ja idd ... damn had stiekem toch verwacht er al tussen zitten maar het lijkt nogal random te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

En jawel.. hij ligt al uit elkaar... Erg leuk om te zien (aan de andere kant natuurlijk doodzonde :P
https://www.ifixit.com/Te...s+Rift+CV1+Teardown/60612

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
markklok schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 07:43:
En jawel.. hij ligt al uit elkaar... Erg leuk om te zien (aan de andere kant natuurlijk doodzonde :P
https://www.ifixit.com/Te...s+Rift+CV1+Teardown/60612
Noooooooooooooooooooooooo (into endless vacuum :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Eerst worden de EU kickstarters verstuurd daarna de preorders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stimmits schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 05:43:
[...]
Maaaaaar....
Gefeliciteerd!! Ik hoop dat je hem nog voor het weekend hebt!

De mijne staat (vreemd genoeg) nog steeds op 'Pre-Order', niet op 'Processing'. Maar ik heb wel die email gehad vannacht. Dus ze zullen wel een beetje achter lopen op de website.

Wat is die live reddit eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

It is happening! De Rifts worden verscheept en de Vive schijnen ook onderweg te zijn! Welcome to a new era! :D

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
GekkePrutser schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:49:
[...]

Gefeliciteerd!! Ik hoop dat je hem nog voor het weekend hebt!

De mijne staat (vreemd genoeg) nog steeds op 'Pre-Order', niet op 'Processing'. Maar ik heb wel die email gehad vannacht. Dus ze zullen wel een beetje achter lopen op de website.

Wat is die live reddit eigenlijk?
Ik hoop het ook. Ik zag op reddit veel US-kickstarters die op "Shipping" over schakelden en toen in werkelijkheid al een dag onderweg waren. Keeping my hopes up for tomorrow :)

Live Redit:
https://www.reddit.com/live/wo8xml6rhfw6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Oculus Home gedownload, probeer hem nu aan de praat te krijgen met de dk2. Hij laat netjes zien de headset en sensor gedetecteerd te hebben alleen gaat het scherm van de headset niet aan :( iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Ik zie trouwens net een leuk detail onder de shipping confirmation:
Oculus VR Ireland Limited
We kunnen er dus inderdaad vrijwel zeker vanuit gaan dat ze vanuit Ierland worden verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

Hoeveel Oculus orders zouden ze nu op Nederlandse bodem hebben?

Vraag me wel af hoe groot die groep early adopters in Nederland nu is waar ik me straks bij mag scharen. Ik heb in ieder geval de software ook alvast geinstalleerd staan, incl. Lucky's tale. Nu alleen nog een HMD om er op aan te sluiten...

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:05

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

stimmits schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:37:
Ik zie trouwens net een leuk detail onder de shipping confirmation:

[...]

We kunnen er dus inderdaad vrijwel zeker vanuit gaan dat ze vanuit Ierland worden verstuurd.
Nice, is maar 5 dagen:

https://goo.gl/maps/Y3SGAwnGL9M2

>:)

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Versturen vanaf een eiland in de EU....zou wel een soort belasting walhalla zijn. Meer geld voor Oculus, langer wachten voor ons :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
Als je te voet gaat, wees dan ook zo'n vent dat je gaat zwemmen i.p.v. de veerboot. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarthSjaak
evilpin0 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:57:
Versturen vanaf een eiland in de EU....zou wel een soort belasting walhalla zijn. Meer geld voor Oculus, langer wachten voor ons :(
En goedkoper en sneller voor ons, want je betaalt geen invoerrechten en je pakje ligt niet weken bij de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Het kan ook prima zijn dat dat alleen een postbus is voor de belasting en dat het verzenden ergens anders plaats vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:05

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Het is echt een adres aan de haven, ik verwacht een loods o.i.d.

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
DeathTrail schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:12:
Het is echt een adres aan de haven, ik verwacht een loods o.i.d.
Jup - had liever gezien dat ze aan het vliegveld zaten en dan droppen op vliegveld Twente :9

Afbeeldingslocatie: http://www.timmoelard.nl/public/tweakers/haven-oculus-ierland.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Ben er helemaal klaar voor - net als Stimmits verwacht ik hem ook vandaag/morgen!

Ben benieuwd of ze in 1 doos komen (we hebben hetzelfde afleveradres), net als toen met de Kickstarter reward ;)

Product Owner - Connec2

Pagina: 1 ... 41 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.