Arfman schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:37:
[...]
Dat is het probleem. Ik kreeg geen orderdatum te zien, geen bevestigingsmail, helemaal niets. De site deed het een half uur niet en toen hij wel half deed werd mijn betaling niet geaccepteerd terwijl ik zowel een CC als PayPal heb. De hele launch/preorder was een farce van epische proporties, met name omdat je zou verwachten dat er genoeg capaciteit in huis is als je o.a. ook Facebook laat draaien.
Dat kan nog verklaard worden door initiële hype. En als IT-er weet ik dat het heel lastig is om piekmomenten op te vangen. Wat er daarna allemaal gebeurd is (of het gebrek eraan), dat is pas erg. Ik heb een maand(!) moeten wachten op een mail. Verder heb ik nog NIETS gehoord terwijl ik toch voornemens ben om een apparaat van 741 euro te kopen. Het moet toch mogelijk zijn om de supplychain zodanig te beheren dat je ongeveer weet waar je aan toe bent?
Ook dat kan ik ze allemaal nog vergeven maar de totale radiostilte van de afgelopen week, behalve dan de epic fail eerste levering door Palmer zelf, is onvergeeflijk. Zeg waar we aan toe zijn.
Uiteindelijk zal ik enorm blij zijn als hij binnen is en ik had het ook zeker nog een keer gedaan maar de hele handling van Oculus richting klant is ver beneden peil, dat moet je met me eens zijn.
Ik ben het met je eens dat ze weinig van hun laten horen. Maar de vraag is, wat wil je precies dan horen? Continue gebrabbel van Palmer? Mailtjes omtrent je order? Bedoel in mijn optiek is het vrij simpel.
1. Pre-order datum X (X staat voor maand)
2. Begin levering datum was bekend 28 maart.
Ik zou niet weten waarom ik nog andere mail moet krijgen hierover. Ik weet de datum, geld staat erop.
Dat ze vrij weinig van zich laten horen? Ik zou niet weten wat ze allemaal zouden moeten zeggen.
Bedoel maand periode is een maand periode. Dat je nog geen mail hebt, ja spijtig maar april is nog niet eens begonnen.
Iedereen hoopt altijd in de eerste batch te zitten, helaas is dit niet het geval en zou je moeten wachten.
Dat de site gefaald hebt omdat weet ik niet hoeveel mensen op F5 hebben lopen bashen en hierdoor meer requests binnen kwam dan de server het aan kon omdat weet ik niet hoeveel mensen bij de eerste order wilden zijn.
Sorry maar dan moet je de schuld niet leggen bij Oculus of Facebook maar meer bij diegene die als een idioot page request hebben gedaan en hierdoor een overload kreeg.
Je zegt dat je een maand heb moeten wachten op je mail. Begrijp wel dat er tig mensen waren met dezelfde issues als jij had en nog meer bizzare dingen. Als ze overspoelt worden met vragen vanaf dag 1 van zelfs mensen waarbij de order wel goed liep (Bedoel kijk het forum onder general).
Dan ja, kun je pech hebben dat je issue / ticket beetje achteraan staat.
Wat mij verbaast is dat mensen bestellen een apparaat of dat ding nu 800 euro kost of 8000 euro kost. Het principe ervan blijft op hetzelfde neer komen. "Mensen hebben geen geduld" en de reden waarom is omdat het voor hun een klap geld ergens op gewed hebben en geen antwoord op terug krijgen.
Ben je bang dat je je geld kwijt bent? Want zo uit het zich wel, omdat je geen antwoord krijgt erop waar het apparaat blijft of wanneer deze daadwerkelijk aankomt.
Wees geduldig, dit is geen aankoop van 1 of andere chinese verkoop site. Je rift komt heus wel.
Ik zie het echt voor me dat mensen niet 1, niet 2, maar volgens mij wel minimaal 5 keer per dag hun e-mail controleren en hun history order bij oculus. Om te zien of er wel of niet iets binnen gekomen.
Wees toch geduldig en kalm. Het apparaat komt echt wel en het komt binnen het tijdsbestek van de pre-order datum die aangegeven stond op jouw order (en dit geld voor iedereen).
We willen te graag maar we willen niet wachten. Dat is een uiting om niet in de wachtrij te willen staan en het liefst stiekem voor te dringen om het product het allerliefst asap in handen te hebben. Sorry dit is geen winkel waar je in een rij staat en voordringen gaat ook niet werken, hoe graag ook je het apparaat wilt hebben.
We moeten nu eenmaal allemaal wachten op dat ene moment van bevestiging.