w00t
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
that's what money doesCyberAmp schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:21:
Zo Palmer Lucky is echt aangekomen.,..
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
hehe idd,
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Ook voor de eu ?
Pre-order games zitten vast aan je Oculus ID waarmee je besteld hebt
Je kunt wel je e-mail adres wijzigen in Oculus Home. Het is nog niet bekend hoe het zit voor mensen die met een Guest account besteld hebben, of die vast zitten aan dat e-mail adres, of dat ook kunnen wijzigen.
De Oculus Store heeft bij launch twee grote verassingen:
De eerste is een collectie van interne techdemo's van Oculus genaamd 'Dreamdeck'. Hopelijk wordt dit een goede 'demo de Oculus Rift aan vrienden en familie' mogelijkheid?
De tweede is een gratis game van Oculus Studios genaamd 'Farlands'. Dit is de grootste verassing volgens de developer die dit lekt. Schijnbaar is het volledig voice-acted en qua gameplay een soort mix tussen Pokémon Snap en Viva Pinata.
Ongetwijfeld gaan we vandaag (wanneer het embargo voor de pers afloopt) veel meer informatie krijgen. Dit is een klein voorproefje.
Ik heb dus gebruik gemaakt van een gast account bestellingNjay schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:58:
Lucky's tale is zojuist toevoegd aan mijn order history ... even sign in op de forums dan op die pagina order history

Edit: had later met het mailadres wat ik heb gebruikt voor de gast account bestelling een gewone account gemaakt. Als ik daarmee inlog zie ik inderdaad Lucky's Tale in de order historie. Samen met wat andere content overigens.
[ Voor 18% gewijzigd door Tasminos op 28-03-2016 15:27 ]
http://uploadvr.com/oculus-rift-cv1-review/
http://gizmodo.com/oculus...-shit-is-legit-1767483554
http://au.ign.com/articles/2016/03/28/oculus-rift-review
http://www.engadget.com/2016/03/28/oculus-rift-review/
http://www.tomshardware.c...ual-reality-hmd,4506.html
(Tomshardware heeft leuke benchmarks gedraaid voor wat betreft verschillende GPU's)
http://www.cnet.com/special-reports/oculus-rift-review/
[ Voor 39% gewijzigd door markklok op 28-03-2016 16:31 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
yes sirNjay schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:34:
Je kan op de frontiershop van elite dangerous je partner key claimen voor oculus home
https://www.frontierstore.net/frontier_partnerkeys/
CLAIM A KEY FOR ELITE DANGEROUS (STEAM)
CLAIM A KEY FOR ELITE DANGEROUS: ARENA (STEAM)
CLAIM A KEY FOR ELITE DANGEROUS (OCULUS RIFT)
Legion 7i i9 3080 32gb

Configureren van de Oculus Rift zelf kun je skippen en dus uitvoeren zodra je deze binnen hebt.

[ Voor 58% gewijzigd door Tasminos op 28-03-2016 18:08 ]
Waar vul ik die in?Njay schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:34:
Je kan op de frontiershop van elite dangerous je partner key claimen voor oculus home
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Ik heb geen CC en ga ik echt hiervoor niet aanschaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xtr3me4me op 28-03-2016 19:11 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Ik ga wel nog wat over laten om met de 'echte' Rift te doen...
Edit: Dreamdeck bevat een heel aantal van de demo's die Oculus eerder demonstreerde:
[ Voor 22% gewijzigd door Dionos op 28-03-2016 20:27 ]
Redeem code in de oculus home app
Damn net ook een mail van oculus ik dacht yeeaah shipping is het maar info
Dat kan een issue zijn: "Oculus enables an IPD range between 58mm and 72mm to cover most adult faces (the average is 64mm)."warcow schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:26:
Is er al wat meer bekend over de instelbaarheid van de IPD bij de oculus rift cv? Dat het instelbaar is weet ik ondertussen maar met welk bereik? Mijn ogen staan iets van 74-76 mm uit elkaar en dat is helaas ruim meer dan gemiddeld.
Bron: http://www.tomshardware.c...l-reality-hmd,4506-2.html
Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu
Verwijderd
Reactie Epic:
https://twitter.com/TimSweeneyEpic/status/714478222260498432
WebVR lijkt daarmee ook niet meer mogelijk..
Verwijderd
Internet, je weet wel. Snel paniek om kleine dingen..z1rconium schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:54:
huh, je kunt gewoon een vinkje zetten en dan werkt het wel, wat is het issue ?
https://www.reddit.com/r/...nting_oculus_is_treating/
Mensen zijn vooral bang dat Oculus hetzelfde (wil) gaan doen als Apple.
Heb je hier wat voor moeten tweaken/aanpassen? Wanneer ik met DK2 naar Oculus Home ga krijg ik expliciet de melding dat DK2 niet wordt ondersteund. Kon ook geen applicaties opstarten (?)Dionos schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:52:
Woohoo, zonet met de DK2 in Oculus Home geweest. Nu bezig met Dreamdeck te downloaden. Lijkt goed te werken, dus als je al een preview wil van wat je met de CV1 kan doen. Selecteren doe je met spatie trouwens (als je geen controller/remote hebt).
Ik ga wel nog wat over laten om met de 'echte' Rift te doen...
Edit: Dreamdeck bevat een heel aantal van de demo's die Oculus eerder demonstreerde:
[afbeelding]
Neen, er zijn geen tweaks nodig. De melding dat DK2 niet ondersteund wordt mag je negeren.BaT schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:17:
[...]
Heb je hier wat voor moeten tweaken/aanpassen? Wanneer ik met DK2 naar Oculus Home ga krijg ik expliciet de melding dat DK2 niet wordt ondersteund. Kon ook geen applicaties opstarten (?)
Je zit dus al in VR in Oculus Home? Zo ja, dan mag je niet in het desktopvenster klikken of typen (dan werkt het toetsenbord niet meer in VR). Het Oculus-programma opzetten dus (dan verschijnt er automatisch beeld in de DK2) en meteen in de VR interface werken (spatie: selecteren, cursors: links en rechts, escape werkt ook dacht ik).
YouTube: Room Scale Single Camer Oculus CV1 Test 2
En microfoon klinkt ook erg goed.
[ Voor 22% gewijzigd door z1rconium op 28-03-2016 22:48 ]
Nee, zat nog niet in VR mode - gewoon in de desktop app. Zal het morgen nog eens proberen. Thnx iigDionos schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:23:
[...]
Neen, er zijn geen tweaks nodig. De melding dat DK2 niet ondersteund wordt mag je negeren.
Je zit dus al in VR in Oculus Home? Zo ja, dan mag je niet in het desktopvenster klikken of typen (dan werkt het toetsenbord niet meer in VR). Het Oculus-programma opzetten dus (dan verschijnt er automatisch beeld in de DK2) en meteen in de VR interface werken (spatie: selecteren, cursors: links en rechts, escape werkt ook dacht ik).
Hele roomscale discussie gaat dan ook over Rift icm Touch Controllers... dan wordt het ander verhaal (aldus verhalen van developers die deze ook al hebben gekregen). Komt oa doordat de Touch controllers wat kleiner zijn (in verhouding met Vive controllers) en dus veel sneller ge-occlude worden in een dergelijke setup.z1rconium schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:42:
Zo kunnen we de roomscale discussie ook weer achter ons laten
En microfoon klinkt ook erg goed.
[ Voor 35% gewijzigd door BaT op 28-03-2016 23:34 ]
Ja het is niet verkeerd, maar aangezien oculus het niet faciliteert en stimuleert zal je er geen spellen voor krijgen. Bovendien heb je voor echte roomscale nog steeds 2 cameras nodig die tegenover elkaar staan. Dat gaat kan wel, maar gaat natuurlijk niemand doen met een camera die aan de pc via usb aangesloten moet worden.z1rconium schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:42:
Zo kunnen we de roomscale discussie ook weer achter ons laten
Ja theoretisch kan de rift roomscale, maar in de praktijk gaat het niet gebruikt worden op de rift, althans niet in 360 graden, dus is het nog steeds flink crippled.
[ Voor 12% gewijzigd door Isniedood op 28-03-2016 23:36 ]
Gezien de vive software ook op de rift werkt, voorzie ik geen problemen, nog los van developers die 9 van de 10x voor een zittende experience zullen gaan kiezen. Overigens wel in 360 graden, er zitten immers sensoren op de achterkant. En zeker als je met 2 cameras werkt.
[ Voor 34% gewijzigd door z1rconium op 28-03-2016 23:41 ]
Dat is mijn punt helemaal niet. Dit is allemaal allang bekend dat de oculus dat kon. Bijna niemand gaat een usb kabel over 5 meter leggen om een camera in contra positie te krijgen van de andere camera.z1rconium schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:38:
Laten we dat eerst maar eens afwachten ipv die anekdotische verhaaltjes. Roomtracking "kon" rift ook niet, nu zijn het ineens de controllers. Dit is nog met 1 camera. Occlusion zal vast voorkomen maar verre van onbruikbaar, zoals vele voorbeelden al hebben laten zien.
Het grote verschil is dat de kabel van de cameras naar de pc moet waar je die van de Vive aan het stopcontact aansluit. Bovendien zet oculus in op 180 graden "roomscalig" en niet op 360 graden. Verder niks mis mee, ontwerp keuze, maar het filmpje dat je laat zien is niks nieuws. Roomscaling zal je op een andere manier krijgen op de vive dan op de rift. Als je 360 graden roomscale wil dan moet je gewoon voor de Vive gaan, maar veel mensen hebben die behoefte niet, ga dan lekker voor de rift.
Roomscale discussie gaat over ... eh ja, roomscale dus.BaT schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:31:
[...]
Hele roomscale discussie gaat dan ook over Rift icm Touch Controllers...
Een groot deel van het enthousiasme voor de Vive komt uiteraard ook door het gebruik van je handen, maar dat het LED oppervlak van de Touch controller veel kleiner is dan de sensor-oppervlak van de Vive controller vind ik ver gezocht. Dat zullen de tests van de uiteindelijke producten moeten uitwijzen.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Zet er een camera bij en het word 360.
En over die kabel: neem je een mannetje in dienst die achter je aan gaat lopen zoals op al die vive filmpjes? Beiden zijn niet praktisch.
Maar goed ieder voor zich, ik zit nog op de fence, ik zie de toevoeging voor roomscale niet direct, handjevol software die daar mee gaat werken vermoed ik.
Voorlopig zal ik geen van beiden (or/vive) kunnen krijgen vanwege de voorverkoop. Benieuwd hoe de markt zich ontwikkelt.
[ Voor 12% gewijzigd door z1rconium op 29-03-2016 00:05 ]
Het gaat om de kabel van de camera... Die moet aan de pc aangesloten worden en is simpelweg te kort om contra geplaatst te worden ten op zichte van de andere camera. Het is onpraktisch, en je moet er extra moeite voor doen, door bijvoorbeeld een verlengkabel te kopen waardoor echt maar een handje vol mensen het zullen willen doen. Daar is geen markt voor.z1rconium schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 00:03:
En over die kabel: neem je een mannetje in dienst die achter je aan gaat lopen zoals op al die vive filmpjes? Beiden zijn niet praktisch.
Job simulator is zo'n 360 graden roomscale spel dat ook de rift gaat ondersteunen. Ook zij hebben bevestigt dat dit in 180 graden gaat worden. En er zijn meer voorbeelden. Er zijn 0 spellen die bevestigt 360 graden voor de touch gaat ondersteunen tegenover inmiddels 53 roomscale spellen in de steam store voor de vive. nogmaals niks mis mee, maar als je roomscale wil moet je bij de Vive zijn. Als het je niet interesseert neem je lekker een rift.
Kabel van de vive is gemaakt om over te struikelen, dat vind je wel praktisch ?
Die "53 roomscale spellen" zijn (tech)demos, geen aaa-titels. Behalve misschien Elite Dangerous, oh maar wacht eens even, dat is een 180 graden spel...hmm
Roomscale lopen met enkel de headset werd al met het Crescent Bay prototype in 2014 gedemonstreerd. Punt blijft dat de Touch constrollers van Oculus zich lenen voor de wat subtielere interacties (katapult in bv Toybox was bv heel goed te doen, zonder dat de controllers tegen je headset aankwam - dat was wel anders bij de longbow demo op de Vive: bijna iedereen bij ons tikte daar met de Vive de controller tegen de headset aan (bij spannen boog en aimen)).rickiii schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:57:
[...]
Roomscale discussie gaat over ... eh ja, roomscale dus.
Een groot deel van het enthousiasme voor de Vive komt uiteraard ook door het gebruik van je handen, maar dat het LED oppervlak van de Touch controller veel kleiner is dan de sensor-oppervlak van de Vive controller vind ik ver gezocht. Dat zullen de tests van de uiteindelijke producten moeten uitwijzen.
Ik heb het dus ook niet over LED oppervlak, maar dat ze gewoon 'dichter' op elkaar gebruikt kunnen worden en daarom, zeker in een proffesorische roomscale setup (daar is de Rift momenteel niet voor ontworpen, dat het kan is wat anders) eerder gaan occluden. Dat is de reden ook dat je er straks twee voor je hebt staan op je bureau: met 1 werken ze ook wel, maar ze occluden dan blijkbaar met iets te vaak (anders hadden ze het bij 1 sensor aan de voorkant gehouden: voor de tracking van de headset hoeft het iig niet).
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Patience is a virtueevilpin0 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:44:
Zou leuk zijn als ze dat ding eens versturen.
Je mist mijn punt. Er zijn weinig mensen die een kabel over de grond gaan leggen voor de camera, bovendien moet je die kabel van de camera gaan verlengen. De kabel van de headset ligt alleen over de grond als je speelt, als je de camera vast mount zoals bijna iedereen zal doen met de lighthouses dan ligt die altijd in de weg ongeacht of je speelt.z1rconium schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 07:24:
Dat kabeltje ligt statisch op de grond.
Kabel van de vive is gemaakt om over te struikelen, dat vind je wel praktisch ?
Die "53 roomscale spellen" zijn (tech)demos, geen aaa-titels. Behalve misschien Elite Dangerous, oh maar wacht eens even, dat is een 180 graden spel...hmm
Verder heb ik nog nooit gelezen dat iemand is gestruikeld over de vive kabel maar dat is verder irrelevant.
Als je AAA games wil moet je sowieso geen VR bril kopen want dat gaat nog jaren op zich laten wachten, los van enkele cockpit games. AAA game betekend ook niet per definitie meer fun, maar ik geloof dat ik hier tegen iemand zit te praten die nog nooit een VR bril op zijn hoofd gehad heeft, dus dat is toch vrij zinloos. Helemaal als je nog nooit roomscale gedaan hebt.
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de OR en de Vive, maar ik denk toch dat ik maar voor de OR ga. Zeker vanwege het prijsverschil en de goede ervaringen met de DK1 & DK2.
Wat denken jullie wat de levertijd zal zijn als ik hem deze week nog bestel?
Juli ?
[ Voor 9% gewijzigd door Splendiddd op 29-03-2016 09:38 ]
Ja dan wordt het nog steeds juli. De datum die aangegeven staat is wel de datum waaraan je kunt vasthouden.Splendiddd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:37:
Ik heb nu de DK2 (sinds het begin) en icm Oculus Home werkt het prima. Elite & Adr1ft werken goed, Adr1ft is heel tof trouwens in VR als je van Space dingen houdt.
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de OR en de Vive, maar ik denk toch dat ik maar voor de OR ga. Zeker vanwege het prijsverschil en de goede ervaringen met de DK1 & DK2.
Wat denken jullie wat de levertijd zal zijn als ik hem deze week nog bestel?
Juli ?
Dat heb je niet gelezen of gezien omdat er altijd een 2e mannetje achteraan loopt om het kabeltje sturen.Isniedood schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:31:
[...]
Verder heb ik nog nooit gelezen dat iemand is gestruikeld over de vive kabel maar dat is verder irrelevant.
Jup honderden uren.maar ik geloof dat ik hier tegen iemand zit te praten die nog nooit een VR bril op zijn hoofd gehad heeft, dus dat is toch vrij zinloos.
Genoeg mensen met een Vive Pre waar geen mannetje aan te pas komt. Ja draadloos zou fijn zijn, maar struikelen is pertinent onzin. Het haalt je hooguit even uit je immersie, maar ook daar schijn je steeds beter mee om te gaan als een soort sixth sense.z1rconium schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:51:
[...]
Dat heb je niet gelezen of gezien omdat er altijd een 2e mannetje achteraan loopt om het kabeltje sturen.
[...]
Jup honderden uren.
Maargoed, voordat we afdwalen naar een vive topic kap ik ermee. Bovendien lijk je nog steeds erg vooringenomen zonder roomscale ervaring.
Ik heb alleen gisteren en vandaag al vier keer mijn systeem hard moeten herstarten omdat de AMD driver crasht... Meer mensen last van?
"Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered." volgens de syslog, maar het beeld blijft in die gevallen gewoon gezellig zwart. Dit gebeurt (tot nu toe) alleen als ik in de desktop app van Oculus bezig ben.
Op basis daarvan denk ik dat de grote titels roomscale wellicht ondersteunen, maar waarbij het geen must is. Het zal dus bij dergelijke titels een gimmick worden in plaats van een gamedefining onderdeel.
Software ontwikkelaars doen het uiteindelijk om er geld mee te verdienen en gaan dus voor de grootst mogelijke afzetmarkt.
Tijd zal het leren of dit klopt, echter uitgaande van een commerciële gedachte lijkt me dit vrij normaal.
[ Voor 95% gewijzigd door Isniedood op 29-03-2016 13:09 ]
Ik vind het nog te vroeg om nu mijn pre-order te cancelen, ik heb er nog alle vertrouwen in dat het goed komt met de rift.
Gravity is a habit that is hard to shake off.
De lage brightness is waarschijnlijk een keuze, misschien is het erg onprettig een grote lichtbron bij je ogen?Isniedood schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:54:
Heb zojuist mijn oculus pre-order gecanceled. Ja het nieuwe scherm is scherper met minder sde, maar de vof is teleurstellend en zelfs de brightness is veel minder dan de vive.
Bovendien hebben de nieuwe fresnell lenzen van de rift dezelfde problemen als die van de vive. Er zijn zelfs mensen die de dk2 lenzen als prettiger ervaren.
Ik had gehoopt dat de lenzen van de rift waar konden maken wat ze beweerden.
De FOV moet gelijk zijn aan de vive, lijkt me niet dat die zoveel kleiner is. Ligt er ook aan hoe dicht je met je ogen op de lensen zit.
Als je je preorder canceld vanwege een reddit post
Het FOV plaatje is niet van de CV1. dat is al eerder genoemd in dit topic, maar de CV1 laat geen ronde lenzen zienIsniedood schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:54:
edit: verkeerde topic
De foto die je nu ziet is van BrandonJLa. Zie hier hoe ze de foto gemaakt hebben. Dit is niet te vergelijken met de eerder vermeende fake foto (die waarschijnlijk toch niet fake was). Dit is wat een fisheye doet met de rift lenzen. BrandonJLa kan het zich niet permiteren om hierover te liegenCILLER schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:10:
[...]
Het FOV plaatje is niet van de CV1. dat is al eerder genoemd in dit topic, maar de CV1 laat geen ronde lenzen zien
[ Voor 89% gewijzigd door Isniedood op 29-03-2016 13:19 ]
Dus het is niet zo erg als het er staat? die lage fov?Isniedood schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:11:
excuus, ik zat nog in het verkeerde topic.
[...]
De foto die je nu ziet is van BrandonJLa. Zie hier hoe ze de foto gemaakt hebben. Dit is niet te vergelijken met de eerder vermeende fake foto (die waarschijnlijk toch niet fake was). Dit is wat een fisheye doet met de rift lenzen. BrandonJLa kan het zich niet permiteren om hierover te liegen
Ben bang van wel, al moet ik erbij zeggen dat getallen met VR ook weer niet heel veel zeggen. Uiteindelijk gaat het om de ervaring en moet je compromissen maken. Meer vof, minder scherpte of minder vof meer scherpte.Njay schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:22:
[...]
Dus het is niet zo erg als het er staat? die lage fov?
BrandonJLa is van Stress Level Zero, de hoover junkies ontwikkelaar. Hij is ook de oprichter van het Youtube kanaal Node en tevens bekend van de Rocketpower filmpjes.,
Hmmmz ... we zullen het wel zien ik maar dus minder fov als de dk1 en dk2 .. ik snap dat echt niet .. waarom je specs omlaag gooien met een nieuwer model? hebben ze andere truukjes ingebouwd?Isniedood schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:28:
[...]
Ben bang van wel, al moet ik erbij zeggen dat getallen met VR ook weer niet heel veel zeggen. Uiteindelijk gaat het om de ervaring en moet je compromissen maken. Meer vof, minder scherpte of minder vof meer scherpte.
BrandonJLa is van Stress Level Zero, de hoover junkies ontwikkelaar. Hij is ook de oprichter van het Youtube kanaal Node en tevens bekend van de Rocketpower filmpjes.,
Specs omlaag of veranderen... Wat ik zeg het is het één of het ander. Meer scherpte of meer Vof. Ik weet ook niet wat de afweging is geweest, maar ik heb nog niks kunnen vinden dat deze bewijzen tegenspreken.Njay schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:29:
[...]
Hmmmz ... we zullen het wel zien ik maar dus minder fov als de dk1 en dk2 .. ik snap dat echt niet .. waarom je specs omlaag gooien met een nieuwer model? hebben ze andere truukjes ingebouwd?
In principe kan je ook de ruimte tussen de pixels kleiner maken. Dat ze strakker tegen elkaar aanzitten. Ik dacht eigenlijk dat de Rift dat voor elkaar gekregen had met hun customized schermen, maar nu heb ik daar mijn twijfels bij.Bullettooth schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:31:
Het is een tradeoff om het SDE minder te maken. Hoe groter je FOV is hoe meer je met de lenzen het beeld als het ware moet oprekken, dus hoe groter de waarneembare ruimte tussen de pixels wordt.
Het is allemaal specs mierenneukerij, maar het maakt mij wat sceptischer.
Ben ik ook erg benieuwd naar. Krijg de Vive eind april als het goed is (tweede wave)Njay schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:31:
wel tof als ik de cv1 heb om eens iemand te inviten thuis met een vive gewoon weg om te vergelijken
"These are the good old days!"
je bent welkomIsniedood schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:33:
[...]
Ben ik ook erg benieuwd naar. Krijg de Vive eind april als het goed is (tweede wave)
Same here, zodra ik hem heb. Bier is er in ieder geval altijd.
De FoV zal wel erg meevallen. Je zal hetzelf niet eens merken. Ik merkte het niet eens bij de Pre-CV1 en denk niet dat ze in een korte tijd van eind 2015 en release de FoV zouden aanpassen.Njay schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:29:
[...]
Hmmmz ... we zullen het wel zien ik maar dus minder fov als de dk1 en dk2 .. ik snap dat echt niet .. waarom je specs omlaag gooien met een nieuwer model? hebben ze andere truukjes ingebouwd?
Je zal je ogen wel heel erg naar de hoeken moeten brengen om buiten de fov te zitten. Nou geloof mij, dat voelt niet prettig aan.
Dus al dat geklaag over FoV, de vive vs rift. Bedoel men heeft ze niet eens in huis, dus men klaagt op basis wat men leest en niet zelf ervaart.
Zodra men ze heeft zal dat allemaal weer stilletjes in een hoekje wegvallen.
Wat ik weet van de pre-cv1 is dat:
1. Text was perfect leesbaar, crystal helder.
2. FoV was zo breed, dat ik me oogbal zowat 90 graden kon draaien met me hoofd stil en nog steeds beeld zag. Het is mierenneukerig gedoe hierom. Bedoel als je naar een monitor kijkt, kijk je naast je scherm of midden in je scherm?
Zelfde met je helm op. Je kijkt voorruit en niet opzij, want daarvoor draai je je hoofd. 110 graden is meer dan zat.
3. Pixels, je moet je echt focussen om pixels te zien. En trust me, ook al heb ik een 4K scherm. Als ik met me gok erop zit dan zie ik ook pixels.
Zodra je aan het gamen bent, zie je het allemaal net zo nice als je naar een 2k scherm zit te tuuren.
Zoals gezegd. Eerst maar in huis hebben en "zelf" ervaren.
Nice write upXtr3me4me schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:38:
[...]
De FoV zal wel erg meevallen. Je zal hetzelf niet eens merken. Ik merkte het niet eens bij de Pre-CV1 en denk niet dat ze in een korte tijd van eind 2015 en release de FoV zouden aanpassen.
Je zal je ogen wel heel erg naar de hoeken moeten brengen om buiten de fov te zitten. Nou geloof mij, dat voelt niet prettig aan.
Dus al dat geklaag over FoV, de vive vs rift. Bedoel men heeft ze niet eens in huis, dus men klaagt op basis wat men leest en niet zelf ervaart.
Zodra men ze heeft zal dat allemaal weer stilletjes in een hoekje wegvallen.
Wat ik weet van de pre-cv1 is dat:
1. Text was perfect leesbaar, crystal helder.
2. FoV was zo breed, dat ik me oogbal zowat 90 graden kon draaien met me hoofd stil en nog steeds beeld zag. Het is mierenneukerig gedoe hierom. Bedoel als je naar een monitor kijkt, kijk je naast je scherm of midden in je scherm?
Zelfde met je helm op. Je kijkt voorruit en niet opzij, want daarvoor draai je je hoofd. 110 graden is meer dan zat.
3. Pixels, je moet je echt focussen om pixels te zien. En trust me, ook al heb ik een 4K scherm. Als ik met me gok erop zit dan zie ik ook pixels.
Zodra je aan het gamen bent, zie je het allemaal net zo nice als je naar een 2k scherm zit te tuuren.![]()
Zoals gezegd. Eerst maar in huis hebben en "zelf" ervaren.
Let's hope so ik heb idd de mail gehad binnen 1 tot 3 weken een shipmentUncleSam schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:47:
Jammer dat ze zo weinig los laten over levertijden. Als ik het nu goed begrijp hebben een aantal mensen een mail gekregen. Los van de kickstarters. Voor die mensen geld dat ze woensdag worden verzonden. Toch?
als het goed is morgen
Lijkt mij dat er een sticker met je NAW opgaat als ze het afschrijven, tenzij ze dat ergens in de EU gaan doen kan ik me niet voorstellen dat die deze week nog binnen komt.
Grrr heb mezelf zo geoverhyped hiermee
Zover ik heb gehoord wordt de Rift verstuurd vanuit een Warehouse in Ierland. De import tax is dan al afgehandeld.evilpin0 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:48:
Dat ze nog hebben afgeschreven baart me wel "zorgen". Lijkt me sterk dat ze het bedrag afschrijven en dan de rift direct leveren vanuit de EU. Zou betekenen dat er veel pakjes in de EU "achterblijven" waarvan de afschrijving niet lukt.
Lijkt mij dat er een sticker met je NAW opgaat als ze het afschrijven, tenzij ze dat ergens in de EU gaan doen kan ik me niet voorstellen dat die deze week nog binnen komt.
Mijn vermoeden m.b.t. dat we nog niets gehoord hebben, is dat ze wel rond het weekend in pallets richting Ierland zijn verstuurd maar pas daarna "in het systeem" van - processing > shipped - terecht komen. Mede door de reden die jij net noemde. Het restant waarvan de afschrijving niet lukt staat toch al gedeeltelijk in back-order, gok ik.
Als ik op mijn - zoals mijn collega's het noemen - oracle-feeling™ af ga krijgen we (Kickstarters) vandaag of morgen een berichtje van processing waarop de shipment vrijwel direct volgt. Reken dan twee dagen voor transport dan hebben we de Rift op z'n vroegst aanstaande vrijdag binnen.
Heb je Paypal of Creditcard geselecteerd? Creditcard wordt altijd pas aan het einde van de maand afgehouden en Paypal duurt meestal ook een week, die krijgen hun geld toch wel van je rekening af. Als de betaling niet lukt zal je wel een herinnering krijgen en als je dan nog niks laat weten een aanmaning, werkt hetzelfde als dat je bij bol.com achteraf betaald. Toch? Lijkt mij in ieder geval.evilpin0 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:48:
Dat ze nog hebben afgeschreven baart me wel "zorgen". Lijkt me sterk dat ze het bedrag afschrijven en dan de rift direct leveren vanuit de EU. Zou betekenen dat er veel pakjes in de EU "achterblijven" waarvan de afschrijving niet lukt.
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Strategische gezien zou NL natuurlijk de beste locatie (nouja, beter dan Ireland) zijn om de Rift te verspreiden, maar nu zit mezelf eigenlijk alleen maar extra te hypen....stimmits schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:55:
[...]
Zover ik heb gehoord wordt de Rift verstuurd vanuit een Warehouse in Ierland. De import tax is dan al afgehandeld.
Mijn vermoeden m.b.t. dat we nog niets gehoord hebben, is dat ze wel rond het weekend in pallets richting Ierland zijn verstuurd maar pas daarna "in het systeem" van - processing > shipped - terecht komen. Mede door de reden die jij net noemde. Het restant waarvan de afschrijving niet lukt staat toch al gedeeltelijk in back-order, gok ik.
Als ik op mijn - zoals mijn collega's het noemen - oracle-feeling™ af ga krijgen we (Kickstarters) vandaag of morgen een berichtje van processing waarop de shipment vrijwel direct volgt. Reken dan twee dagen voor transport dan hebben we de Rift op z'n vroegst aanstaande vrijdag binnen.

Ligt er maar net in waar de import taxes en warehouse huur etc. het laagst zijn. De HTC Vive (Pre) werd verstuurd vanuit een warehouse in Praag, Tsjechië.evilpin0 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:12:
[...]
Strategische gezien zou NL natuurlijk de beste locatie (nouja, beter dan Ireland) zijn om de Rift te verspreiden, maar nu zit mezelf eigenlijk alleen maar extra te hypen....
Maar even on-topic: Ik kan niet wachten tot ik de Rift binnen heb. Gisteren een livestream gekeken van AirMech: Command...
AWESOME.
Meer mensen die voor deze game gaan?

[ Voor 8% gewijzigd door stimmits op 29-03-2016 15:27 ]
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Vertel eens je laptop specsWahloh schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:34:
Ik ga voor Chronos en Elite: Dangerous, moet alleen wel wachten tot Juni en dan nog hopen dat mijn laptop het trekt. Anders wordt het nog een duurder grapje en moet er een deel van mijn retro verzameling uit om dat te bekostigen.
Hopelijk heb je geen GPU met Optimus ingebouwd
[ Voor 6% gewijzigd door Xtr3me4me op 29-03-2016 15:54 ]
Radical racing G had ik ook al gekocht op steam, scheelde 50%
Voordat ik 40 dollar in een game als Air mech dump wil ik toch eerst ff een demo spelen. Ben bang dat ik zelf veel games ga kopen erop die ik een paar minuten speel. Een refund policy op de oculus store zou wel prettig zijn om het een en ander te proberen.
Het immersion van VR lijkt me toch alleen echt goed te werken als het spel wat je speelt al vanzelf goede immersion biedt.
Zat gisteren de giant bomb VR stream te kijken, man dat was wel een afknapper. Zat ook een blonde knakker tussen met lang haar die volgens mij het liefst heel graag naar huis wou en helemaal geen zin had om te spelen. Merkte totaal geen enthousiasme, hij speelde project cars en zat te beweren tijdens het spelen dat het maar mwha was en hij liever op ze beeldscherm speelde met track IR...wtf?
Robinson lijkt me erg vet, maar das geloof ik alleen PSVR. En gemaakt door Crytek (die maken naar mijn mening helaas geen top games). Het concept lijkt mijzelf het best, gedropped te worden in de jurrasic period met alle gevaren van dien. Een spel als bijvoorbeeld Tresspasser (oudje) waar je moet overleven in de dinotijd lijkt me zelf de ultieme ervaring.
Project Cars koop ik later wel zodra ik een Wheel heb.
Al met al, dit zijn de eerste paar games en toegegeven, sommige zien er echt bagger uit. Alsof de maker met een crappy engine aan het spelen is.
Wachten rustig af, er komt genoeg content binnen. Voorlopig met E:D en Chronos en Adr1ft hou ik mezelf wel een tijdje zoet
-Pcars (steam versie) werkt (nog) niet
-Pcars (oculus home versie) werkt (nog) niet met Simcommander 4 (accuforce & simvibe gebruikers)
Hier een update over Pcars :
Daarnaast zijn er een aantal racegames die wel met de DK2 werkten, maar waarvoor CV1 support nog niet bevestigd zoals bijvoorbeeld Assetto Corsa & Dirt Rally.Originally Posted by Stephen Viljoen View Post
Hey guys, It's going pretty crazy over here in "get all this stuff done and out there" land, and I wish I had solid answers for you on all your questions, but I don't. Here's what we have so far:
The version we released on the Oculus Store is the base Project CARS game plus all DLC up to this point. We will patch it up to full GOTY version for free once the final DLC is live. So what you buy/get on Oculus Store is the full GOTY version.
What we are pushing for is to give Oculus Store keys to those customers who's purchased the same on Steam. So, if you've either purchased the base game and all DLC, or you buy the upcoming GOTY version on Steam, then you will get a complimentary key for the Oculus Store version. The final call is with our publisher, but we feel that this is a very fair scenario and expect that they will agree.
We don't know yet the exact logistics of how we'll manage to verify the required purchases, but are working on it with Valve, and pushing as much as we can so that we can have it all in place as soon as possible. This has been ongoing for months, so not something we just left to the last minute. Now that it's all 'live', I expect us to have a wrap-up very soon on this.
As far as the game on Steam goes - We will be patching it up to the same level, feature and bug fixes wise, as the Oculus Store level. This will take a little time obviously as there's a lot to port back over, test, etc. The work we've put into the VR support has been extensive. We've had a sub-team working on this for a few months to ensure that it's a proper, polished VR experience in all aspects. So don't feel too bad if you're tempted to support the team by buying it again on Oculus Store if you can't wait for the Steam update.
I will post updates to the above as and when we receive them.
...And yes, shadows are fully working, and pretty darn sweet if I say so myself.
Op het moment van bestelling ging ik er eigenlijk blindelings vanuit dat als de DK2 ondersteund werd, de CV1 ook zou werken. Dit blijkt echter niet zo te zijn.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Die stream van Giantbomb was inderdaad echt flut ja. Ik denk dat het gewoon heel lastig is om de ervaring van (seated) VR goed op een publiek over te laten komen met een stream. Wanneer je tracked controllers gebruikt is het al een stuk leuker om ernaar te kijken.evilpin0 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:54:
Zat gisteren de giant bomb VR stream te kijken, man dat was wel een afknapper. Zat ook een blonde knakker tussen met lang haar die volgens mij het liefst heel graag naar huis wou en helemaal geen zin had om te spelen. Merkte totaal geen enthousiasme, hij speelde project cars en zat te beweren tijdens het spelen dat het maar mwha was en hij liever op ze beeldscherm speelde met track IR...wtf?
Heb er na die stream wel even aan gedacht om over te stappen op de Vive, maar dan moet ik tot mei wachten en daar heb ik dus echt geen zin in. Als de Rift toch niet zo goed blijkt te zijn dan verkoop ik hem wel en ga ik daarna alsnog voor de Vive.
Heeft niet zo zeer te maken met de headset zelf maar met de SDK die gereleased is. 1.3 namelijk.Henkus schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:42:
Ik heb de rift besteld voornamelijk voor race games. Hoewel ik niet kan wachten totdat ie geleverd word is er toch wel enige teleurstelling:
-Pcars (steam versie) werkt (nog) niet
-Pcars (oculus home versie) werkt (nog) niet met Simcommander 4 (accuforce & simvibe gebruikers)
Hier een update over Pcars :
[...]
Daarnaast zijn er een aantal racegames die wel met de DK2 werkten, maar waarvoor CV1 support nog niet bevestigd zoals bijvoorbeeld Assetto Corsa & Dirt Rally.
Op het moment van bestelling ging ik er eigenlijk blindelings vanuit dat als de DK2 ondersteund werd, de CV1 ook zou werken. Dit blijkt echter niet zo te zijn.
Hiervoor moeten de makers ondersteuning voor gaan bieden. Dit zal ook komen, aangezien E:D dit ook netjes gedaan heeft.
Alleen Oculus Home is een closed environment. De games van Steam inc. met Oculus home gaat niet werken. Je kunt wel VR opstarten binnen het spel zelf als je start vanuit steam. Alleen moet je de game settings gebruiken om calibraties uit te voeren.
@Henkus: filmpje was al eerder gepost door iemand anders
[ Voor 16% gewijzigd door BaT op 29-03-2016 18:57 ]
Heb de specs al eens eerder gepost, het gaat om dit exemplaar: pricewatch: Asus Republic Of Gamers G751JY-T7234HXtr3me4me schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:53:
[...]
Vertel eens je laptop specs
Hopelijk heb je geen GPU met Optimus ingebouwd
Geen Optimus, dat is allemaal al gecontroleerd, verder ook niks aan op te merken.
Ik had er overheen gekekenBaT schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:55:
Ligt het aan mij, of vinden jullie het ook raar dat een site als Tweakers geen enkel nieuwsartikel aan de launch van de Rift heeft gewijd? Beetje jammer...

Inderdaad raar dat tweakers niets te melden heeft, hebben geen cv1 ter beschikking gehad misschien??
Over het algemeen vind ik persoonlijk dat Tweakers te weinig - al dan niet véél te laat - aandacht besteed aan de release van Rift (of de Vive). Gelukkig hebben we reddit voor de interessante nieuwtjesBaT schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:55:
Ligt het aan mij, of vinden jullie het ook raar dat een site als Tweakers geen enkel nieuwsartikel aan de launch van de Rift heeft gewijd? Beetje jammer...
Hè bah. Schiet eens op met die verzending Oculus. Ik kan met nog herinneren dat ik zo lang moest wachten op die DK1 - alleen dit keer weet ik wat ik kan verwachten... wachten op de "CV1" terwijl de halve wereld het ding al opgestuurd krijgt, voelt daardoor echt alsof je met een hele groep hongerig aan het kerstdiner zit en er wordt uitgeserveerd, maar de ober is vergeten jouw bestellen aan de keuken door te geven

[ Voor 5% gewijzigd door schumi1986 op 29-03-2016 20:44 ]
Klopt. Zou daar ook niet al te veel zorgen over makenschumi1986 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:53:
Mijn i5-6400 schijnt niet vr ready te zijn volgens NVIDEA gaming experience, maar dat lijkt mij niet helemaal kloppen?
Is iig zacht voor je huid.schumi1986 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:53:
volgens NVIDEA gaming experience
My rollercoaster first evening with the Rift. Overall, it's pretty fantastic. AMA.
Leuke review waar je echt vrolijk van wordt.
De game Farlands lees ik ook steeds meer positieve berichten over, quote:
IK. KAN. NIET. WACHTEN.Already Rank 4! I feel like an explorer watching over a planet like in the first Avatar movie!
Haha, and that sarcastic professor! It is so much fun just observing those creatures. And my Assistant, lol - A positive A.I. I am a scientist on researching another planet! Tomorrow will be fun, next region unlocked due rank
Great work Oculus - Next to Lucky's Tale, this is an amazing game and at the moment my favorite. I didn't buy any game yet - might look into AirMech Command =).
Cheers =D!
I feel your pain brotherNjay schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:26:
When does the hurting stop............waiting
Zijn er mensen die al Oculus Home geïnstalleerd hebben en friend-tags willen uitwisselen? De mijne is Stimmits (no shit sherlock).
Njaynl of njay is die van mijstimmits schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:33:
[...]
I feel your pain brother![]()
Zijn er mensen die al Oculus Home geïnstalleerd hebben en friend-tags willen uitwisselen? De mijne is Stimmits (no shit sherlock).
Verwijderd
De tracking werkt beter dan ik had verwacht. Indrukwekkend met 1 camera.
Wel vreemd dat Oculus er zo mysterieus over doet. Misschien hebben ze gewoon nog geen echt chaperonne systeem op orde of werkt het nog niet zo goed met de controllers.
Hopelijk maken ze vaart met de touch controllers zodat developers zich kunnen concentreren op een algemene input methode voor alle HMDs.

De test software van Oculus herkent m'n GTX970 nogeens niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Die "walled garden approach" hekel ik me gelijk aan, zie Project Cars. Om in aanmerking voor een key te komen, moet ik dus alle DLC kopen om mijn Steam versie "on par" te krijgen met de Oculus store versie.

Hopelijk is met nieuwe spel releases gelijk beschickbaar in Steam& Oculus store, gehannes elke keer anders zeg met keys.
[ Voor 15% gewijzigd door Frenzy_LS op 30-03-2016 04:52 ]
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.