Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

UncleSam schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:42:
Verzenden gaat wel erg traag zeg. Volgens reddit zitten ze nu bij de mensen die 5 a 6 minuten na pre order opening hebben besteld. Zit ik dan met mijn 4:27pm (UTC) :-(
Jij op 4:27pm ik op 7 jan 03:12pm ;)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 23:59
The Foo Show is idd een leuk concept - leuk om tijdens een interview ineens te teleporteren naar een scene uit de game waar het over gaat :) Bij mij was alleen de interactie met de props bugged (je mag tijdens de sessie nl props uit de scene pakken, om te bekijken - klein beetje interactie dus).

Erg leuk gedaan en ben benieuwd naar de volgende aflevering!

[ Voor 60% gewijzigd door BaT op 06-04-2016 16:21 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:07:
[...]

Jij op 4:27pm ik op 7 jan 03:12pm ;)
Moet gewoon geduld hebben ;( Kunnen de gelukkige bezitters van de rift iets roepen over replay waarde. Zit je met een sessie uren met rift op? Wissel je dat af? Of heb je het na een paar keer 15 minuten al wel gezien en leg je het ding vervolgens voor langere tijd weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-10 10:45
BaT schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:20:
The Foo Show is idd een leuk concept - leuk om tijdens een interview ineens te teleporteren naar een scene uit de game waar het over gaat :) Bij mij was alleen de interactie met de props gebugged (je mag tijdens de sessie nl props uit de scene pakken, om te bekijken - klein beetje interactie dus).

Erg leuk gedaan en ben benieuwd naar de volgende aflevering!
Ja echt tof gedaan! Man man... wat waren die props gebugged idd, vlogen alle kanten uit - maar nevertheless very cool :)
Basekid schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:03:
Man man wat wil ik dit ding graag (de vive specifiek)... Nog even sparen!
Ik zie veel mensen die graag eens VR willen proberen (zowel Vive als Rift), maar er geen geld voor hebben. Vandaar nog een keer het aanbod:

Mocht je nou echt graag een keer consumer Vive of Rift willen proberen en je bent in de gelegenheid om een keer op een vrijdagmiddag naar Wierden te reizen - alleen of samen met iemand anders; kom vooral langs voor een toffe demo! Stuur me een berichtje en we plannen gewoon een keer een uurtje in. Er zijn al vele Tweakerts langs geweest hier in de studio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
UncleSam schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:20:
[...]

Moet gewoon geduld hebben ;( Kunnen de gelukkige bezitters van de rift iets roepen over replay waarde. Zit je met een sessie uren met rift op? Wissel je dat af? Of heb je het na een paar keer 15 minuten al wel gezien en leg je het ding vervolgens voor langere tijd weg?
Qua gaming heb ik de laatste dagen niet anders gedaan dan elke avond een paar uur met dat ding op m'n hoofd zitten :P

Wel is het zo dat het game aanbod nog redelijk beperkt is, in de zin van: je moet er wel allemaal van houden.
Maar vooralsnog heb ik me nog geen moment verveeld 8)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
BaT schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:24:
[...]

Qua gaming heb ik de laatste dagen niet anders gedaan dan elke avond een paar uur met dat ding op m'n hoofd zitten :P

Wel is het zo dat het game aanbod nog redelijk beperkt is, in de zin van: je moet er wel allemaal van houden.
Maar vooralsnog heb ik me nog geen moment verveeld 8)
nice _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 12:51
stimmits schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:22:
[...]

Ja echt tof gedaan! Man man... wat waren die props gebugged idd, vlogen alle kanten uit - maar nevertheless very cool :)

[...]

Ik zie veel mensen die graag eens VR willen proberen (zowel Vive als Rift), maar er geen geld voor hebben. Vandaar nog een keer het aanbod:

Mocht je nou echt graag een keer consumer Vive of Rift willen proberen en je bent in de gelegenheid om een keer op een vrijdagmiddag naar Wierden te reizen - alleen of samen met iemand anders; kom vooral langs voor een toffe demo! Stuur me een berichtje en we plannen gewoon een keer een uurtje in. Er zijn al vele Tweakerts langs geweest hier in de studio :)
Zou dat ook een keer op zaterdag kunnen? het is voor mij anderhalf uur rijden en dan kom ik samen met een maat van me :)
Laat maar, had die vrijdag over het hoofd gezien ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Standby op 06-04-2016 16:55 ]

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:35
Jeetje, heb het apparaat nu al 2 dagen en krijg het maar niet voor elkaar om normaal te beginnen.
Alles stopt bij de SETUP. Aansluitingen krijg ik alle drie groen, maar dan daarna vlieg ik uit het programma en blijft er een vage transparante window over (die nergens af te kappen is)

Heb gekeken naar wat Stimmits had aangegeven, maar alles lijkt (volgens mij te kloppen)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/puUmF24.png

Het downloaden van de Runtime package begrijp ik ook niet. Want schijnbaar moet daar een executable inzitten, maar die kom ik niet tegen.

HELLUP, I want to go into the Rift! :'(

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimmits
Feutis991 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:25:
Jeetje, heb het apparaat nu al 2 dagen en krijg het maar niet voor elkaar om normaal te beginnen.
Alles stopt bij de SETUP. Aansluitingen krijg ik alle drie groen, maar dan daarna vlieg ik uit het programma en blijft er een vage transparante window over (die nergens af te kappen is)

Heb gekeken naar wat Stimmits had aangegeven, maar alles lijkt (volgens mij te kloppen)
[afbeelding]

Het downloaden van de Runtime package begrijp ik ook niet. Want schijnbaar moet daar een executable inzitten, maar die kom ik niet tegen.

HELLUP, I want to go into the Rift! :'(
Probeer dit eens:

- (indien je het snapt: Installeer USBDeview en verwijder alle Oculus drivers)
- Koppel alle Oculus apparaten af
- Uninstalleer Home vanuit je Windows Configuration Panel
- Zorg ervoor dat er geen Oculus mapjes meer in Program files zitten (ook x86)
- Kijk in: C:\Users\{USERNAME}\Appdata\Roaming > en delete alle eventuele Oculus / OculusClient mapjes
- Kijk in: C:\Users\{USERNAME}\Appdata\Local > en delete alle eventuele Oculus mapjes
- C:\Users\{USERNAME}\Appdata\Local\Temp > en delete alle eventuele Oculus mapjes
- Draai CCleaner en clear je temp files + registry cleanen
- Herstart je computer
- Download opnieuw de Oculus installer en installeer Home
- Sluit je Oculus apparaten pas aan wanneer Home dit vraagt

Profit?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Helaas een no-profit Stimmits! Heb je stappen mooi kunnen opvolgen.

Ik heb alle varianten gehad (ook beide eerste groen)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2Vx8vab.png
Heb alle scenario's geprobeerd, van het beginnen met hdmi tot usb eerst. En zo ook de volgorde van de apparaten in andere usb poorten.
Hij vliegt eruit zodra ik de laatste erin plug.

Maar desondanks denk ik dat ik er wel achter ben wat de issue zal zijn... (maar weet niet of ik het durf te melden hier)

Blijkbaar heb ik helemaal geen USB3.0 poorten..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Feutis991 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:36:
Helaas een no-profit Stimmits! Heb je stappen mooi kunnen opvolgen.

Ik heb alle varianten gehad (ook beide eerste groen)
[afbeelding]
Heb alle scenario's geprobeerd, van het beginnen met hdmi tot usb eerst. En zo ook de volgorde van de apparaten in andere usb poorten.
Hij vliegt eruit zodra ik de laatste erin plug.

Maar desondanks denk ik dat ik er wel achter ben wat de issue zal zijn... (maar weet niet of ik het durf te melden hier)

Blijkbaar heb ik helemaal geen USB3.0 poorten..
hahaha ohhhhh.....Wacht dit moet goed uitgedrukt worden:

Blijkbaar heb ik helemaal geen USB3.0 poorten.. :+

Dan moet je zo'n pci kaartje kopen met USB 3.0 poorten eraan.

[ Voor 4% gewijzigd door Xtr3me4me op 06-04-2016 21:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoelZ
Lach maar! :+

Guess what!? Zojuist de laatste bij Azerty (nog voor 22:00u) weten te bestellen :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uGjSW8u.png

Nou morgen weer verder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Feutis991 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:53:
Lach maar! :+

Guess what!? Zojuist de laatste bij Azerty (nog voor 22:00u) weten te bestellen :P
[afbeelding]

Nou morgen weer verder 8)7
Nou morgen is het riften voor je :) Gratz sowieso ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Hey @PalmerLuckey, this teardown is for you! Feast your eyes on the Constellation sensor. http://bit.ly/1US33c2
https://twitter.com/iFixit/status/717305810297229312
Yikes, 1/10? You don't have to dremel it open, guys, the guts slide out if you pull the stand hardware off!
https://twitter.com/PalmerLuckey/status/717770566887825408
@PalmerLuckey Ours was like Excalibur. Three knights tried to pull the sword from the stone—no dice. Instructions would have been handy ;)
https://twitter.com/iFixit/status/717774246152253440

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaT
hahaha wat een prutsers bij iFixit :P

Heb trouwens Virtual Desktop gekocht - aanrader!

Als je hem via Steam koopt kan je vervolgens gewoon de CD-KEY copy/pasten in Oculus Home.

Wel diehard blind typen de hele tijd ;)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
BaT schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:47:
hahaha wat een prutsers bij iFixit :P
Hier ook. Zat er een lange tijd in en echt geweldig. Kan steeds niet kiezen wat ik nou liever wil voor videos. Rounded, Flat of Home Theater. Allemaal geweldig. Maar steeds die druk op mn gezicht waardoor ik rode lijnen in mn gezicht krijg. Ik ga morgen eens kijken of mn DK2 cover erop past. Met een betere balans los ik het iig niet op.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downsize
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-10 12:55
BaT schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:47:
ja, absolute must-have.

Ik ga nog een kleine uitbreiding doen voor Virtual Desktop : http://headlessghost.com/
Multi monitor setup in VR, gewoon om te proberen hoe dit is.
Bijv. meerdere streams en stats bij het kijken van F1 met de Rift.

Vanavond met een paar users de maze doorgewandeld in altspacevr - op een gegeven moment maar op mijn stoel gaan staan om de maze te kunnen overzien, mijn vriendin vond het erg grappig.

[ Voor 18% gewijzigd door downsize op 07-04-2016 00:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Op je stoel gaan staan, I call hacks!!

Maar gister heb ik ook mijn Oculus binnen gekregen, volgens mij heb ik iedereen hier toegevoegd aan mijn oculus friends list, maar als ik iemand mis: CILLER

Ik ben vervolgens een rustig gaan zitten en testen.
Wat mij als eerste opviel is dat de kleuren mooier zijn dan in de DK2. En dan ook echt veel mooier, dus dat is een pre. Echter voor mij was het SDE nog steeds redelijk aanwezig en hoewel de sweetspot voor de lenzen een stuk groter is treed er nog steeds wat chromatic abboration op. Tot slot hebben we er door de freznel lenzen een extra halo effect bij gekregen wat in sommige scenes toch wel storend kan zijn.
Voor mij is de beeldkwaliteit dus wel beter, maar ik had eigenlijk nog iets beter gehoopt.

Op het gebied van comfort is wel een hele grote jump gemaakt en daar ben ik zeer over te spreken, het goed afstellen, en vooral niet te strak afstellen kost even tijd maar dan kun je rustig een paar uur doorbrengen in VR zonder dat het storend is. Ook de IPD adjuster werkt erg goed.

Zoals al zo vaak gezegd is, het geluid is gewoon goed! Ik had zelf een enorme hekel aan het gedoe met mijn koptelefoon en de DK2 en ik ben dan ook erg blij dat het nu gewoon een apparaat is wat je makkelijk op en af zet.

Tot slot heb ik heel even snel gekeken hoe de tracking werkt, en ik moet zeggen ik ben erg onder de indruk van de camera. Dit ding kan in een enorme groothoek kijken. Het opstaan en weer gaan zitten waarbij je bij een normale camera al lang tracking zou verliezen is bij deze camera geen probleem. Ik heb bij gebruik dan ook geen enkele hickup of ander issue gevonden.
Het enige jammere is dat door de opstelling bij mij thuis ik de camera niet voor me kan plaatsen (tripple screen en geen mount voor op de monitor meer) en hem dus van opzij laat kijken. Dit werkt perfect, behalve in Oculus home want daar kun je de orientatie niet instellen, het home menu verschijnt dus altijd op de plek van de camera.

Maar waar het allemaal om gaat zijn natuurlijk de ervaringen:

Lucky's tale is gewoon leuk en was leuk om te spelen, maar stiekem had ik die al met de DK2 gespeeld.

Eve valkerie ziet er prachtig uit en speelt vast lekker, maar ik blijf gewoon in zo klein mogelijke rondjes vliegen om iemand te willen raken die precies hetzelfde doet, niet heel leuk om te doen en na 15 minuten was ik er alweer klaar mee.

Toen heb ik nog even adrift gespeeld, wat echt een super mooie ervaring is. De game beloont ook voor rustig spelen wat de hele vr ervaring natuurlijk af maakt. Helaas zit er een mechanisme in dat de game je orientation reset als je de rand van de helm raakt. Dit gebeurde mij vaker per ongeluk dan leuk was. Met name als je iets langs de rand van je helm wilt zien en dus even iets te ver naar voren leunt.

Uiteindelijk heb ik project cars opgestart. Een game die ik met monitor al graag speel, en met de DK2 wel gespeeld heb maar doordat ik net niet ver genoeg vooruit kon kijken niet goed speelbaar was.
Nu met de CV1 van oculus is dit speelbaar, dus de rest van de avond heb ik in de auto gezeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

CILLER schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:04:

Maar gister heb ik ook mijn Oculus binnen gekregen, volgens mij heb ik iedereen hier toegevoegd aan mijn oculus friends list, maar als ik iemand mis: CILLER

Ik ben vervolgens een rustig gaan zitten en testen.
Wat mij als eerste opviel is dat de kleuren mooier zijn dan in de DK2. En dan ook echt veel mooier, dus dat is een pre. Echter voor mij was het SDE nog steeds redelijk aanwezig en hoewel de sweetspot voor de lenzen een stuk groter is treed er nog steeds wat chromatic abboration op. Tot slot hebben we er door de freznel lenzen een extra halo effect bij gekregen wat in sommige scenes toch wel storend kan zijn.
Voor mij is de beeldkwaliteit dus wel beter, maar ik had eigenlijk nog iets beter gehoopt.

Op het gebied van comfort is wel een hele grote jump gemaakt en daar ben ik zeer over te spreken, het goed afstellen, en vooral niet te strak afstellen kost even tijd maar dan kun je rustig een paar uur doorbrengen in VR zonder dat het storend is. Ook de IPD adjuster werkt erg goed.

Zoals al zo vaak gezegd is, het geluid is gewoon goed! Ik had zelf een enorme hekel aan het gedoe met mijn koptelefoon en de DK2 en ik ben dan ook erg blij dat het nu gewoon een apparaat is wat je makkelijk op en af zet.

Tot slot heb ik heel even snel gekeken hoe de tracking werkt, en ik moet zeggen ik ben erg onder de indruk van de camera. Dit ding kan in een enorme groothoek kijken. Het opstaan en weer gaan zitten waarbij je bij een normale camera al lang tracking zou verliezen is bij deze camera geen probleem. Ik heb bij gebruik dan ook geen enkele hickup of ander issue gevonden.
Het enige jammere is dat door de opstelling bij mij thuis ik de camera niet voor me kan plaatsen (tripple screen en geen mount voor op de monitor meer) en hem dus van opzij laat kijken. Dit werkt perfect, behalve in Oculus home want daar kun je de orientatie niet instellen, het home menu verschijnt dus altijd op de plek van de camera.

Maar waar het allemaal om gaat zijn natuurlijk de ervaringen:

Lucky's tale is gewoon leuk en was leuk om te spelen, maar stiekem had ik die al met de DK2 gespeeld.

Eve valkerie ziet er prachtig uit en speelt vast lekker, maar ik blijf gewoon in zo klein mogelijke rondjes vliegen om iemand te willen raken die precies hetzelfde doet, niet heel leuk om te doen en na 15 minuten was ik er alweer klaar mee.

Toen heb ik nog even adrift gespeeld, wat echt een super mooie ervaring is. De game beloont ook voor rustig spelen wat de hele vr ervaring natuurlijk af maakt. Helaas zit er een mechanisme in dat de game je orientation reset als je de rand van de helm raakt. Dit gebeurde mij vaker per ongeluk dan leuk was. Met name als je iets langs de rand van je helm wilt zien en dus even iets te ver naar voren leunt.

Uiteindelijk heb ik project cars opgestart. Een game die ik met monitor al graag speel, en met de DK2 wel gespeeld heb maar doordat ik net niet ver genoeg vooruit kon kijken niet goed speelbaar was.
Nu met de CV1 van oculus is dit speelbaar, dus de rest van de avond heb ik in de auto gezeten!
Super vet! Kan zelf haast niet wachten totdat ie bij mij binnen is! Nog een maandje wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoelZ
Mooi verhaal inderdaad Ciller!

Mochten hier nog mensen (zoals Xtr3me4me) mijn verhaal hilarisch vinden.... well, it continues.

Zojuist bericht gekregen van PostNL dat de PCIe USB 3.0 geleverd wordt tussen 12 en 14....op het verkeerde adres!

Wet van Murphy, iemand? (of heb ik een heel slecht leven geleid en is het me gewoon niet gegund?) :+

Goed, de fout zat hem in de manier waarop Azerty vragen stelt bij het aanpassen van je gegevens.
Heb dit ook meteen als ticket ingediend.

Hoop nu met hun en/of PostNL te kunnen regelen dat het vanavond gewoon bij een afhaalpunt wordt gedropt. Anders toch de hoop dat de Mediamarkt er eentje heeft liggen.

IK WIL RIFTEN! :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 08:05

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Ik heb ook een kleine faalactie...

UPS My Choice aangevraagd, maar m'n huisnummer niet bij m'n adres gezet.
Maar voordat je je adres kunt wijzigen, wordt er een activatiecode gestuurd naar je vorige adres. Laat dat adres nou net niet bestaan omdat er geen huisnummer in staat.... zucht.....

Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als een servicedesk voor dergelijke acties :')

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Feutis991 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:42:
Mooi verhaal inderdaad Ciller!

Mochten hier nog mensen (zoals Xtr3me4me) mijn verhaal hilarisch vinden.... well, it continues.

Zojuist bericht gekregen van PostNL dat de PCIe USB 3.0 geleverd wordt tussen 12 en 14....op het verkeerde adres!

Wet van Murphy, iemand? (of heb ik een heel slecht leven geleid en is het me gewoon niet gegund?) :+

Goed, de fout zat hem in de manier waarop Azerty vragen stelt bij het aanpassen van je gegevens.
Heb dit ook meteen als ticket ingediend.

Hoop nu met hun en/of PostNL te kunnen regelen dat het vanavond gewoon bij een afhaalpunt wordt gedropt. Anders toch de hoop dat de Mediamarkt er eentje heeft liggen.

IK WIL RIFTEN! :'(
Sorry...maar _O- _O- _O- _O- _O-

Heb je nergens in de buurt een lokale pc boer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-10 08:37

Tweakarim

PSN: Karimineel3

....................

Hoe is je ervaring met project cars? Bied het echt meerwaarde en denk je dat ook op langere termijn de rift boven een beeldscherm zal preferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Tweakarim schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:27:
[...]

Hoe is je ervaring met project cars? Bied het echt meerwaarde en denk je dat ook op langere termijn de rift boven een beeldscherm zal preferen?
Ik sluit aan, zit er ook over na te denken om project Cars te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 00:29
HDMI vraagje:

- Is een mini-HDMI naar HDMI verloop stukje ook goed?
- Is een mini-DP naar HDMI verloop stukje ook goed?
(Heb een GTX970, waarvan de mini-HDMI eigenlijk al in gebruik is en er geen volwaardige HDMI is. DisplayPorts genoeg...)

Virtual Desktop vraagje:

- Wat is hier nu concreet het nut van? Qua productiviteit kan dit toch niet veel toevoegen gezien de lagere non-native resolutie van die virtuele desktop, met de fresnel lens artifacten, het blind typen, zweet, en het O-face erbovenop? :p

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:32:
HDMI vraagje:

- Is een mini-HDMI naar HDMI verloop stukje ook goed?
- Is een mini-DP naar HDMI verloop stukje ook goed?
(Heb een GTX970, waarvan de mini-HDMI eigenlijk al in gebruik is en er geen volwaardige HDMI is. DisplayPorts genoeg...)

Virtual Desktop vraagje:

- Wat is hier nu concreet het nut van? Qua productiviteit kan dit toch niet veel toevoegen gezien de lagere non-native resolutie van die virtuele desktop, met de fresnel lens artifacten, het blind typen, zweet, en het O-face erbovenop? :p
Moet beide geen probleem zijn. :)
Voorkeur voor mini-HDMI i.v.m. audio - weet niet of de Rift de USB of HDMI daarvoor gebruikt.

Virtual desktop heeft geen concreet nut qua productiviteit of iets. Het is gewoon heel gaaf - meer een gimmick. Gisteren ook aangeschaft en had echt even een Minority Report momentje 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CILLER
Tweakarim schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:27:
[...]

Ik prefereer het boven een beeldscherm, zeker in de moeilijkere autos is het makkelijker om de wagen op de baan te houden. Ik speelde tot voor kort mijn racegames met triple screen en trackIr maar dit is toch wel veel gaver.
Een stuurtje en pedalen zijn wel een vereiste.

Over virtual desktop, op het minority report moment na is het imo de beste video player in de rift, de ondersteuning voor 180 en 360 3d video is erg stabiel.
Ook de mogelijkheid om gewoon een youtube filmpje makkelijk in VR te kijken heeft wel een behoorlijke meerwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downsize
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:32:

Virtual Desktop vraagje:

Ja, je hebt voor een deel gelijk, echter vind ik het wel heel chill om mijn Rift niet af te hoeven zetten om bijv. even mijn mail en/of dit forum te checken. Ook het spelen van normale games via Rift is werkt goed.

Je hebt gewoon een groot scherm voor je neus, die je ook nog behoorlijk kan vergroten/verkleinen.

Virtual Desktop heeft de potentie om op termijn de monitor te vervangen, Door de resolutie ligt de beperking voor mij nu op tekst en bijv. photo editing, voor het bekijken van video, foto's en kort browsen hoeft de Rift in principe niet meer af.

Dat blind typen valt wel mee, ik kan na een paar dagen intensief gebruik nu 'blindelings' m'n controller, remote en keyboard vinden en bedienen.

Binnenkort kan ik mijn ervaring met multi-monitor delen binnen de Rift, ik ga voor de mogelijkheid van 4 schermen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 12:42

Arfman

Drome!

Xtr3me4me schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:18:
[...]

Super vet! Kan zelf haast niet wachten totdat ie bij mij binnen is! Nog een maandje wachten.
Heb jij al bericht gekregen dan? Ik heb een 29 ordernummer maar behalve de 12 april mail van Oculus nog niks gehoord ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Arfman schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:57:
[...]

Heb jij al bericht gekregen dan? Ik heb een 29 ordernummer maar behalve de 12 april mail van Oculus nog niks gehoord ...
Nee geen bericht. Maar denk dat het niet lang meer zal duren. Heb gewoon hoop meer gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 08:37

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Er gebeurt maar bar weinig voor wat betreft verzendingen :O

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:06
Het gekke is dat ik een mail vannacht heb gekregen "your order has changed" maar niks is veranderd. Geen geld afgehouden, geen melding bij UPS, geen verandering op de order page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Mirved schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:20:
Het gekke is dat ik een mail vannacht heb gekregen "your order has changed" maar niks is veranderd. Geen geld afgehouden, geen melding bij UPS, geen verandering op de order page.
Precies hetzelfde hier, om 02:49. (Pre-ordertime 16:07:04)

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Als iemand nog een manier zoekt om de camera van de rift op het scherm te monteren.

A cheap sensor mount - the ps3 eye toy mount
http://imgur.com/r/oculus/kWgX3Qa

De vraag is natuurlijk hoe stabiel hij vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Voor wie het leuk vind: http://www.meetup.com/Vir.../events/230195055/?rv=ea1

[EDIT]
Ik vermoed dat ik er ook heen ga!

[ Voor 20% gewijzigd door PuckStar op 07-04-2016 13:30 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Vind ik leuk :)

Dus ik heb me opgegeven! Vast wel meer mensen hier die komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Standby schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:52:
Als iemand nog een manier zoekt om de camera van de rift op het scherm te monteren.

A cheap sensor mount - the ps3 eye toy mount
http://imgur.com/r/oculus/kWgX3Qa

De vraag is natuurlijk hoe stabiel hij vast zit.
"On a stable surface. Don't put the sensor on top of your monitor or computer, or anywhere else it will vibrate or wobble."

https://product-guides.oc...tup/#rgsg-hw-setup-sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

DeathTrail schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:27:
[...]

"On a stable surface. Don't put the sensor on top of your monitor or computer, or anywhere else it will vibrate or wobble."

https://product-guides.oc...tup/#rgsg-hw-setup-sensor
Hoe ervaren jullie dat met een sensor op een bureau waar een stuur aan vast zit met force feedback? Mijn bureau gaat dan aardig heen en weer. Beetje doable?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Beetje offtopic:

Ik gebruik voor Project Cars de Wheel Stand Pro Deluxe v2:
http://www.wheelstandpro....g27-racing-wheel---deluxe

Geen gedoe met op/afbouwen, gewoon ding onder je bureau schuiven en klaar is kees.
Ook geen wiebelend bureau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
DeathTrail schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:35:
Beetje offtopic:

Geen gedoe met op/afbouwen, gewoon ding onder je bureau schuiven en klaar is kees.
Interessant maar wel duur.
Weet niet of dit goedkoper is maar zag het toevallig vanmorgen door iemand gepost worden op Reddit: http://i.imgur.com/c7a1pOx.jpg

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Prima oplossing toch, je ziet het toch niet met een Rift op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
downsize schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:35:
[...]

Ja, je hebt voor een deel gelijk, echter vind ik het wel heel chill om mijn Rift niet af te hoeven zetten om bijv. even mijn mail en/of dit forum te checken. Ook het spelen van normale games via Rift is werkt goed.

Je hebt gewoon een groot scherm voor je neus, die je ook nog behoorlijk kan vergroten/verkleinen.

Virtual Desktop heeft de potentie om op termijn de monitor te vervangen, Door de resolutie ligt de beperking voor mij nu op tekst en bijv. photo editing, voor het bekijken van video, foto's en kort browsen hoeft de Rift in principe niet meer af.

Dat blind typen valt wel mee, ik kan na een paar dagen intensief gebruik nu 'blindelings' m'n controller, remote en keyboard vinden en bedienen.

Binnenkort kan ik mijn ervaring met multi-monitor delen binnen de Rift, ik ga voor de mogelijkheid van 4 schermen. :)
Kan die ook een 34" 21:9 3440x1440 scherm vervangen? :p

Ik kan inderdaad begrijpen dat het het makkelijk maakt om tussen 2 game sessies even in je desktop te kunnen rommelen, maar voor langdurig gebruik, blijft het mij vreemd lijken.
En een game op een non-native resolutie spelen op een normaal scherm, ziet er al snel belabberd uit, laat staan verkleind/schuin/"dansend" op ergens binnenin een 1080x1200 resolutie, met "bloom" van de fresnel lenzen, (en mogelijks met een performance penalty (?)), toch?

Nu, ik wil je wel geloven hoor, maar ik blijf voorlopig sceptisch. Ik ben benieuwd naar hoe ik het uiteindelijk zelf ervaar; helaas zit ik pas in de juni-batch (en dat met de oude estimates). Voorlopig kan ik enkel maar ervaringen van anderen lezen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

DeathTrail schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:35:
Beetje offtopic:

Ik zal de camera op een plankje plaatsen aan de muur. Dus ken dan zoveel stoten en bewegen als ik wil :)
Gewoon simpel klein plankje waar die op staat.

Sorry ik quote gewoon de verkeerde vraag :F
[b]Hoe ervaren jullie dat met een sensor op een bureau waar een stuur aan vast zit met force feedback? Mijn bureau gaat dan aardig heen en weer. Beetje doable?
Was voor isniedood bedoeld :P

[ Voor 18% gewijzigd door Xtr3me4me op 07-04-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:06:
[...]

Ik kan inderdaad begrijpen dat het het makkelijk maakt om tussen 2 game sessies even in je desktop te kunnen rommelen, maar voor langdurig gebruik, blijft het mij vreemd lijken.
En een game op een non-native resolutie spelen op een normaal scherm, ziet er al snel belabberd uit, laat staan verkleind/schuin/"dansend" op ergens binnenin een 1080x1200 resolutie, met "bloom" van de fresnel lenzen, (en mogelijks met een performance penalty (?)), toch?

Nu, ik wil je wel geloven hoor, maar ik blijf voorlopig sceptisch. Ik ben benieuwd naar hoe ik het uiteindelijk zelf ervaar; helaas zit ik pas in de juni-batch (en dat met de oude estimates). Voorlopig kan ik enkel maar ervaringen van anderen lezen :'(
Ik ga mee in je gedachten. Echter toen ik Downside zijn bevinden in gebruik las begon het bij mij allemaal te vallen dat we wellicht straks allemaal zo gaan werken... en dan vind ik het (voor het eerst) ineens best eng worden.
Iedereen met een masker op zijn kop.

Ik zie helemaal de toegevoegde waarde van downside zijn gebruik. Ik zou exact hetzelfde doen! En naast de eventuele penalties in resoluties en fps, is het idee dat je straks met alles wat je op internet doet, allemaal in een masker doet... voelt nog al... (nog erger) afgezonderd. En PLOP! zie ik ineens The Matrix, Surrogates, etc voor me :)

Toch blijf ik dit soort ontwikkelingen super gaaf vinden en kan niet wachten totdat ik vanavond (als ik mijn zending onderschept krijg) het zelf kan ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downsize
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:06:
[...]

Nee, nog lang niet. Daar ga je sowieso nog een paar jaar plezier aan beleven. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downsize
Feutis991 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:25:
[...]

Ik ga mee in je gedachten. Echter toen ik Downside zijn bevinden in gebruik las begon het bij mij allemaal te vallen dat we wellicht straks allemaal zo gaan werken... en dan vind ik het (voor het eerst) ineens best eng worden.
Iedereen met een masker op zijn kop.
Ja, het is wel een stuk meer afgesloten, nu al. Op zich kan ik prima een gesprek voeren met mijn vriendin als ik bijv. game op mijn ps4, Met de Rift sluit je je echt helemaal af voor de rest. Met de DK2 was dit geen probleem omdat die niet geschikt was voor lange sessies, de Rift daarentegen kan je uren achterelkaar dragen zonder problemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Pfff.. door al jullie bevindingen kan ik echt niet meer wachten op vanavond! :+

Heb mezelf al toegezegd, mocht het vanavond wederom niet door gaan huur ik er vanavond nog ééntje bij oculusrifteindhoven.nl :9~ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Feutis991 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:06:
Pfff.. door al jullie bevindingen kan ik echt niet meer wachten op vanavond! :+

Heb mezelf al toegezegd, mocht het vanavond wederom niet door gaan huur ik er vanavond nog ééntje bij oculusrifteindhoven.nl :9~ :9~
Hartstikke illegaal! smerige scalpers! (pun intended)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo, de rift is binnen!!! Eindelijk :) Het heeft bijna een week geduurd na het versturen, jullie in Nederland hebben echt geluk dat ze uit Eindhoven komen. Naar het buitenland duurt het veel langer.

Maar hij werkt geweldig, net de Apollo 11 experience een stukje uitgeprobeerd. Hij zeurt wel over niet ondersteunde USB poorten maar alles werkt verder wel gewoon prima. Alles zit in USB 3.0 poorten dus ik snap het probleem niet zo. Ik had de USB 3.0 driver net geupdate en in het begin vond hij ze wel goed, maar na een reboot klaagt hij er over :) Andere poorten toevoegen kan helaas niet op deze PC (heeft maar 1 PCI slot voor de videokaart)

Verder is de Oculus Remote stukgegaan, tijdens de setup procedure kwam het lichtje aan, maar toen begon hij vanzelf de firmware te updaten en dat ging kennelijk mis: Eerst zei hij failed en kwam er een 'Restart' knop. Die drukte ik in, toen zei hij meteen dat de update gelukt was. Maar sindsdien doet de remote het niet meer, volgens het control panel staat hij uit en als ik hem probeer te pairen dan komt het lampje niet meer aan. Ook heb ik de batterij al vervangen maar dat hielp ook niet :'(

Ik heb het vermoeden dat hij tijdens het proberen van updaten van de firmware stuk is gegaan. Vreemd, want ik heb nergens aangezeten verder. Tijdens het updaten van de headset ging het de eerste keer ook mis maar gelukkig doet die het nog wel (oef). Ik denk dat het kwam omdat hij op dat moment nog wat drivers aan het installeren was want ik kreeg wat popups daarvan. Terwijl ze na het inpluggen wel meteen groen waren in de setup wizard.... :/

Maargoed met de controller werkt het verder ook prima. De remote heb je niet echt ergens voor nodig zo te zien. Ik kijk wel wat de support er van zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

2 uur rijden, nee dank je :P

Verder heb ik de hoop opgegeven dat ik binnen afzienbare tijd de Rift binnenkrijg. Als ik lees dat :07 en :08 mensen nu nog niet eens de Rift binnenhebben is er voor een :26-er als ik (of rond die tijd) al helemaal weinig hoop. Zal nog wel weken duren :(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Arfman schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:56:
[...]

2 uur rijden, nee dank je :P

Verder heb ik de hoop opgegeven dat ik binnen afzienbare tijd de Rift binnenkrijg. Als ik lees dat :07 en :08 mensen nu nog niet eens de Rift binnenhebben is er voor een :26-er als ik (of rond die tijd) al helemaal weinig hoop. Zal nog wel weken duren :(
Geduld :) je rift komt echt wel. Jij hebt een 26 en ik een 36. Ben 10 verder dan jou. Het kan zomaar zijn dat ze opeens een jump maken.

12april weten we sowieso meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Vraag hun een Home key te leveren. Daarin schijnt wat jij ervaart opgelost te zijn.
Zie ook https://www.reddit.com/r/...eam_versions_are_not_the/

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De remote doet het weer! *O*

Ik heb de batterij er een half uur uit laten liggen en toen startte hij weer op. Ik kon hem toen gewoon pairen en updaten.

Dus als iemand dit ook heeft, probeer dat dan even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
GekkePrutser schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:43:
Zo, de rift is binnen!!! Eindelijk :) Het heeft bijna een week geduurd na het versturen, jullie in Nederland hebben echt geluk dat ze uit Eindhoven komen. Naar het buitenland duurt het veel langer.

Maar hij werkt geweldig, net de Apollo 11 experience een stukje uitgeprobeerd. Hij zeurt wel over niet ondersteunde USB poorten maar alles werkt verder wel gewoon prima. Alles zit in USB 3.0 poorten dus ik snap het probleem niet zo. Ik had de USB 3.0 driver net geupdate en in het begin vond hij ze wel goed, maar na een reboot klaagt hij er over :) Andere poorten toevoegen kan helaas niet op deze PC (heeft maar 1 PCI slot voor de videokaart)

Verder is de Oculus Remote stukgegaan, tijdens de setup procedure kwam het lichtje aan, maar toen begon hij vanzelf de firmware te updaten en dat ging kennelijk mis: Eerst zei hij failed en kwam er een 'Restart' knop. Die drukte ik in, toen zei hij meteen dat de update gelukt was. Maar sindsdien doet de remote het niet meer, volgens het control panel staat hij uit en als ik hem probeer te pairen dan komt het lampje niet meer aan. Ook heb ik de batterij al vervangen maar dat hielp ook niet :'(

Ik heb het vermoeden dat hij tijdens het proberen van updaten van de firmware stuk is gegaan. Vreemd, want ik heb nergens aangezeten verder. Tijdens het updaten van de headset ging het de eerste keer ook mis maar gelukkig doet die het nog wel (oef). Ik denk dat het kwam omdat hij op dat moment nog wat drivers aan het installeren was want ik kreeg wat popups daarvan. Terwijl ze na het inpluggen wel meteen groen waren in de setup wizard.... :/

Maargoed met de controller werkt het verder ook prima. De remote heb je niet echt ergens voor nodig zo te zien. Ik kijk wel wat de support er van zegt.
Poeh, klinkt ook niet als een heel fijne eerste start. Gelukkig, zoals je zelf ook al aangeeft, is de remove best optioneel.

Kun je misschien aangeven wat voor systeem je hebt een welke USB poorten je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
PuckStar schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:22:
[...]

Vraag hun een Home key te leveren. Daarin schijnt wat jij ervaart opgelost te zijn.
Zie ook https://www.reddit.com/r/...eam_versions_are_not_the/
Mijn versie is in de oculus store gekocht, dus voor mij nog niet opgelost, misschien komt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Xtr3me4me schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:09:
[...]

Geduld :) je rift komt echt wel. Jij hebt een 26 en ik een 36. Ben 10 verder dan jou. Het kan zomaar zijn dat ze opeens een jump maken.

12april weten we sowieso meer.
Inderdaad. Ik kan me zo voorstellen dat voor nu het investeren in het verdubbelen van de productie capaciteit meer opleverd dan zo doorgaan en uiteindelijk orders mislopen :)

w00t

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Feutis991 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:30:
[...]

Poeh, klinkt ook niet als een heel fijne eerste start. Gelukkig, zoals je zelf ook al aangeeft, is de remove best optioneel.

Kun je misschien aangeven wat voor systeem je hebt een welke USB poorten je gebruikt.
Alienware X51 R1 (met R2 powerboard anders trok hij de 970 niet), GTX 970. CPU is i5-3330, beneden de minimale spec dus. Maar dat maakt niet zo heel veel uit volgens mij. Die remote doet het trouwens alweer he!

USB poorten zijn gewoon de ingebouwde 3.0 poorten (2 stuks helaas, de rest is 2.0).

Volgens de device manager zijn ze van 'Renesas'. Maar niet officieel supported dus. Ik heb wel af en toe wat 'hikjes' in de headtracking, misschien komt dat daardoor. Maar over het algemeen werkt het prima.

Net 20 minuten FSX met FlyInside geprobeerd, werkt ook mooi al was het vrij schokkerig (de ATW wordt veel gebruikt, dat zie je duidelijk), detail stond wel op vrij hoog, dat wel. Had met een C172 hier in de buurt gevlogen, dat doe ik ook wel eens in het echt dus ik kon het goed vergelijken. Eerste punt dat me opviel, het is wel veel makkelijker vliegen in een sim dan in het echt :) (Maargoed wind en turbulentie stond op 0, dat is in het echt natuurlijk nooit zo). Vooral aanvliegen in het circuit is veel echter nu omdat je echt over je schouder kan kijken naar de positie ten opzichte van de landingsbaan, vroeger moest ik dat met toetsen doen en dan krijg je geen goede inschatting van de hoek die je hebt. Ook de stand van de horizon in 3D is veel echter. Het is een totaal andere ervaring en in veel opzichten veel realistischer. Ik vind wel de standaard zitpositie veel te hoog (als ik omhoog kijk komen mijn ogen door het dak heen) en te ver van de instrumenten. In het echt voelt een 172 veel krapper van binnen trouwens, maar dat komt ook doordat je hier je benen niet ziet natuurlijk.

De cockpit ziet er erg realistisch uit, helaas is de resolutie wel te laag om goed de meters af te lezen. Vooral bij gebruik van de digitale cockpit (Garmin G1000 model). Grappig is dat ik in het echt juist liever die Garmin heb omdat die in het echt beter af te lezen is, en overzichtelijker. Maar hier is het een blurry zooi helaas dus dan kan je beter die met analoge meters nemen.

Maar al met al is het realisme wel echt enorm toegenomen met FSX. Alleen het feit al dat je naar beneden kan kijken en je wiel ziet hangen, dat soort dingen. Echt briljant.

Oh wat me ook nog opviel: Het motorgeluid is VEEEEEEL te zacht :)

Edit: Ook heel kort even Elite Dangerous geprobeerd, ook echt een ervaring dat je nu de hele cockpit kan zien. Nog niet rondgevlogen want dat kon niet met de controller, ik moet ff de joystick van zolder halen. Eve Valkyrie ook heel even geprobeerd, werkte wel leuk maar ik werd er wat duizeliger van dan FSX op de een of andere manier. Maar niets vergeleken met de DK1, daarmee kon ik zelfs als ik stond maar een paar minuten spelen en dan had ik uren (letterlijk!) last van duizeligheid. Dat was voor mij gewoon niet bruikbaar. Dit werkt langdurig comfortabel.

Edit2: nu ff rondgevlogen met Elite, werkte geweldig todat opeens mijn hoofdpositie (neutraal) naar opzij stond. Geen enkele knop werkte om dit recht te zetten. Geprobeerd een knop in-game aan headlines reset te binden maar ook dat wou niet. Jammer. Wellicht werkt dit beter met Oculus store integratie maar ik heb het spel al buiten de store gekocht (was beta speler). Dat moet nog gefixt worden dus. Verder is het gevoel van schaal wel enorm en heeft de cockpit een heel mooi ruim uiterlijk met die holografische schermpjes.

Daarna nog ff Adr1ft gedaan maar dat was toch nog een stap te ver ivm duizeligheid. Maar ff pauze genomen dus :)

Het 'flare' effect van witte dingen op een zwarte achtergrond, waar veel over geklaagd wordt online, merk ik ook wel. Maar ik vind het niet storend. Het gebeurt bovendien vooral tijdens de laadschermen en die zijn toch niet erg interessant.

En ondanks dat de kijkhoek kleiner schijnt te zijn dan met de DK1 had ik met de DK1 veel meer het gevoel door een verrekijker te kijken. Nu is de immersie veel beter, ik denk doordat het nu allemaal zoveel beter werkt. Dus de kijkhoek vind ik ook geen enkel probleem.

[ Voor 30% gewijzigd door GekkePrutser op 07-04-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelZ
Iets wat ik blijkbaar heeeel veeel heb. Met een Oculus Rift al vier dagen uitgepakt hebben liggen zonder een keer beeld te hebben gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 06:45
Feutis991 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:08:
[...]

Iets wat ik blijkbaar heeeel veeel heb. Met een Oculus Rift al vier dagen uitgepakt hebben liggen zonder een keer beeld te hebben gehad ;)
Knap hoor _/-\o_

Dat zou mij letterlijk slapeloze nachten bezorgen 8)7

Ik ben al ongeduldig totdat het 12 april is en dan moet ik waarschijnlijk nog een behoorlijk tijdje wachten.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Ik weet niet in welk programma het voorkwam maar aan het begin van dit filmpje de CV1: http://www.dumpert.nl/med...evee_gemist_%2825%29.html

[EDIT] Ook interessant voor mensen die normaal gesproken een bril dragen: https://www.kickstarter.c...-virtual-reality-headsets

[ Voor 33% gewijzigd door PuckStar op 07-04-2016 22:16 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CILLER
Zo ik heb zojuist 3 uur aan een stuk elite gespeeld, oké 1 keer afgezet voor een appje dus ik snap ook meteen de functie die valve erin heeft gemaakt voor mobiele integratie :)

Na 3 uur aan een stuk heb ik wel iets last van eye strain maar verder helemaal niets, en mogelijk moet ik de ipd iets tweaken. Ik heb de bril opgezet met daglicht en toen ik hem net afzette was het ineens donker (geen lampen aan alleen ongezellig licht van de monitoren)

De menus en dergelijke zijn comfortabel leesbaar in elite dus het is zeer speelbaar, en stukke leuker dan op een monitor. Op een monitor vind ik het namelijk een saaie draak van een spel.

Dus bedankt oculus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Wauw! Wat super om te horen Ciller!

Mocht ik vannacht nog geluk hebben wou ik met Elite starten. Maar ik kwam erachter dat ze #€&! alleen de CV1 supporten vanuit de laatste DLC! Grrr

Die Rift is nu al een money leecher ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Iemand een Rift nodig.... :-( :-( :(
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TqWrOXR.png

Ik heb wederom de tips van jullie doorgenomen, maar krijg het werkelijk niet voor elkaar... ffs
Wat ik ook doe.

Note is wel: Heb door fout bij Azerty nu wel een Transcend USB3.0 PCIe Card ipv de DeLock PCIe Card.

Maar ik heb het echt op gegeven. Ik weet nu echt niet meer wat ik kan proberen.

Daar gaat ie dan.. zielig zonder die mooie ervaring rijker te zijn... naar bedje toe... *aaaaww* (hoor ik jullie allemaal zeggen) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 02:15
Feutis991 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 00:21:
Iemand een Rift nodig.... :-( :-( :(
[afbeelding]

Ik heb wederom de tips van jullie doorgenomen, maar krijg het werkelijk niet voor elkaar... ffs
Wat ik ook doe.

Note is wel: Heb door fout bij Azerty nu wel een Transcend USB3.0 PCIe Card ipv de DeLock PCIe Card.

Maar ik heb het echt op gegeven. Ik weet nu echt niet meer wat ik kan proberen.

Daar gaat ie dan.. zielig zonder die mooie ervaring rijker te zijn... naar bedje toe... *aaaaww* (hoor ik jullie allemaal zeggen) :X
Zou jou rift niet gewoon een DOA zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Das wel sneu idd...

Die Oculus check tool (los te downloaden) gaat dus ook over de zeik bij jou?

Edit: Deze dus.

[ Voor 22% gewijzigd door BaT op 08-04-2016 00:57 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Zo de moed toch maar weer (als een echte tweaker) verzameld..

Mijn huidige USB Expansion lijkt een "Renesas USB 3.0 eXtensible Host Controller - 1.0 (Microsoft) te zijn. Geen idee, maar werkt dus niet.

Wat research vertelt me dat je specifiek moet letten op expansion cards met de Fresco Logic FL1100EX chipset. Nu nog een lijst met winnaars vinden.
Ben er achter dat de Silverstone lijn dit nog al vaak heeft. Als ik deze op Pricewatch zoek, vindt ik helaas niet directe afhaal winkels waar ik morgen dan langs zou kunnen. Dus wordt het op zijn vroegst zaterdag, met risico dat ik de verkeerde heb.

Edit: Hi BaT, lees nu je reactie.
Daar had ik de info inderdaad zojuist vandaan gehaald.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9HBWoK0.png

[ Voor 10% gewijzigd door RoelZ op 08-04-2016 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Kijk, iig een duidelijk oorzaak - nog steeds sneu, maar beter dan helemaal geen zicht op de zaak :)

Edit:
Weet je overigens zeker dat dat tooltje het heeft over je expension slot met extra USB poorten? Als je die kaart er uit haalt, staat er dan een andere fabrikant gelist?

[ Voor 47% gewijzigd door BaT op 08-04-2016 01:03 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
BaT schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 01:00:
Kijk, iig een duidelijk oorzaak - nog steeds sneu, maar beter dan helemaal geen zicht op de zaak :)
Helemaal waar!
Morgen verder, ook al hoopte ik morgen ochtend meteen de Rift op te kunnen zetten.

Nu maar gaan slapen en hopen dat er een geniale oplossing ontstaat tijdens de nachtrust waardoor ik morgen ochtend meteen weet waar ik de juiste PCIe kan scoren!

Bedankt voor je reactie iig BaT! :)

:O

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Feutis991 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 00:57:
Zo de moed toch maar weer (als een echte tweaker) verzameld..

Mijn huidige USB Expansion lijkt een "Renesas USB 3.0 eXtensible Host Controller - 1.0 (Microsoft) te zijn. Geen idee, maar werkt dus niet.
Ik heb ook die Renesas in mijn Alienware on board. Ik krijg ook precies die errormeldingen over de headset en sensor. MAAR Ze werken wel gewoon! Je kan alleen die wizard niet doorlopen, je moet bepaalde stappen skippen. Maar daarna werkt hij dus wel gewoon. Wellicht bij jou ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
woop order processed ! 25 nummer ! ben benieuwd eerst nog ff vakantie vieren

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Njay schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 04:00:
woop order processed ! 25 nummer ! ben benieuwd eerst nog ff vakantie vieren
Nice njay! Hopelijk heb je hem snel binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
GekkePrutser schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 03:25:
[...]

Ik heb ook die Renesas in mijn Alienware on board. Ik krijg ook precies die errormeldingen over de headset en sensor. MAAR Ze werken wel gewoon! Je kan alleen die wizard niet doorlopen, je moet bepaalde stappen skippen. Maar daarna werkt hij dus wel gewoon. Wellicht bij jou ook.
Ja dit had ik ook. Trouwens ook met die delock kaart. De tool van oculus let echt speciefiek op die ene controller - betekend niet dat andere USB 3.0 controllers niet werken. Dat had cyberreality ook gezegd op het oculus forum; "if it works for you, you should be okay".
De tool vergelijkt alleen de hardware onderdelen met een database online, waar slechts een beperkt aantal onderdelen in staan waarvan oculus 100% zeker weet dat ze werken. Zo krijgen de high end AMD processoren ook dezelfde melding omdat AMD gewoon helemaal niet in die lijst is opgenomen.

De Delock gaf bij initiële installatie direct groene lampjes en geen errors, maar ook die zegt na 2 dagen en een driver update verder: "incompatible", terwijl hij perfect werkt. Puur cosmetisch van Oculus, geen benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
stimmits schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 07:05:
[...]

Ja dit had ik ook. Trouwens ook met die delock kaart. De tool van oculus let echt speciefiek op die ene controller - betekend niet dat andere USB 3.0 controllers niet werken. Dat had cyberreality ook gezegd op het oculus forum; "if it works for you, you should be okay".
De tool vergelijkt alleen de hardware onderdelen met een database online, waar slechts een beperkt aantal onderdelen in staan waarvan oculus 100% zeker weet dat ze werken. Zo krijgen de high end AMD processoren ook dezelfde melding omdat AMD gewoon helemaal niet in die lijst is opgenomen.

De Delock gaf bij initiële installatie direct groene lampjes en geen errors, maar ook die zegt na 2 dagen en een driver update verder: "incompatible", terwijl hij perfect werkt. Puur cosmetisch van Oculus, geen benchmark.
Bleg, de hunt for de Delock gaat vandaag beginnen! En dat allemaal op de fiets gezien de vrouw de auto heeft.
Thanks voor deze update! Geeft mij in ieder geval vertrouwen in ieder geval één oplossing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 08:37

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Van Reddit live:
Two more from Europe!
UK Rifter /u/wasyl00 and his 06:23 have been charged and processed!
Dutch order time 06:14 belonging to /u/Animetic makes like unhealthy food and gets processed! /u/Aftershok

Dan denk je toch... Fijn :X maar waarom ik 6:13 niet !!! :F :)

Zooo UPS My Choice is geactiveerd :*)

[ Voor 6% gewijzigd door markklok op 08-04-2016 07:55 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

markklok schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 07:40:
Van Reddit live:
Two more from Europe!
UK Rifter /u/wasyl00 and his 06:23 have been charged and processed!
Dutch order time 06:14 belonging to /u/Animetic makes like unhealthy food and gets processed! /u/Aftershok

Dan denk je toch... Fijn :X maar waarom ik 6:13 niet !!! :F :)

Zooo UPS My Choice is geactiveerd :*)
16:07:04 hier (wél ordernr 23x), vannacht om 05:03 processed & charged _/-\o_
It's happening!! :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoelZ
Ik ben er uit! (nu nog zorgen dat het product de oplossing biedt)

Heb mijn plannetje klaar voor vandaag :X
Van alle DeLock Adapters ben ik eerst alle winkels op gaan schrijven die voorbij komen.
Gezien ik dus met OV moet, bekeken hoeveel reistijd me dit vraagt.
En per product gaan noteren hoevaak deze aangeboden wordt door welke winkel.

++++++++replacedirectBeek en Donk(1,25)
++++++++++sicomputersRotterdam(1,5)
++++++++++++Max ICTTilburg(1,5)
+++++ACESTilburg(1,5)
+++++++HardwareWebValkenswaard(0,8)
AfutureVeenendaal(2uur)
informatiqueBerkel en rodenrijs(2,5)
AlternateRidderkerk(2u)
AzertyRaalte(3u)
Dutch Computer CentreBergen op Zoom (2u)

Op het begin was het gevoel al heel sterk dat het Tilburg zou worden, maar ineens na 5 producten komt er een klein webwinkeltje uit Valkenswaard om de hoek kijken... die vervolgens bijna elk product op voorraad heeft!

Nou die gun ik het daarbij ook nog eens heel erg _/-\o_ :9~

Op naar Valkenswaard!
Duimen jullie voor mij dat de kaart gewoon gaat werken en ik deze ochtend nog mag Riften? O+

Edit: Markklok en Deathtrail, gefeliciteerd jongens! Ik begrijp jullie gevoel helemaal! Dat hij maar snel binnen mag zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door RoelZ op 08-04-2016 08:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-06 17:28
Order processed, payment done... Waiting for tracking information :)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

LoadedBaton schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:12:
Order processed, payment done... Waiting for tracking information :)
Ordernummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BaT schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 00:55:
Das wel sneu idd...

Die Oculus check tool (los te downloaden) gaat dus ook over de zeik bij jou?

Edit: Deze dus.
wow, een I5 4460 (3.2- 3.4 GHz) is niet genoeg voor de Rift? Dat valt me behoorlijk tegen.
Werkt het dan helemaal niet, of wat voor problemen kan ik dan verwachten?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Trevor schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:25:
[...]

wow, een I5 4460 (3.2- 3.4 GHz) is niet genoeg voor de Rift? Dat valt me behoorlijk tegen.
Werkt het dan helemaal niet, of wat voor problemen kan ik dan verwachten?
Zoals Stimmits aangaf. Ze hebben een lijst met devices dat 100% zeker werkt met de Rift. De rest blijft dus gissen en zelf achterkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CILLER
Feutis991 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 23:30:
Wauw! Wat super om te horen Ciller!

Mocht ik vannacht nog geluk hebben wou ik met Elite starten. Maar ik kwam erachter dat ze #€&! alleen de CV1 supporten vanuit de laatste DLC! Grrr

Die Rift is nu al een money leecher ;)
Volgens mij valt dat mee, ik heb de DLC namelijk niet en hij start gewoon netjes op.

Ik zou om te beginnen gewoon alle stappen met problemen skippen, grote kans dat het dan gewoon werkt. Die installation tool deed het bij mij ook niet omdat ik die met een DK2 doorlopen heb. Maar die tool is ook nergens goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
CILLER schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:44:
[...]

Volgens mij valt dat mee, ik heb de DLC namelijk niet en hij start gewoon netjes op.

Ik zou om te beginnen gewoon alle stappen met problemen skippen, grote kans dat het dan gewoon werkt. Die installation tool deed het bij mij ook niet omdat ik die met een DK2 doorlopen heb. Maar die tool is ook nergens goed voor.
Kan de bron nu effe niet vinden (andere computer), maar las (zo ver ik me herinner) op de officiële site dat er alleen Oculus Support was voor Horizons. Toch werkt het bij jou, maar dan vraag ik me af hoe jij die game start en hoe jij het beeld dan in de Oculus krijgt. Ik heb hem inderdaad ook vanuit de pre-order (buiten Steam of andere Stores dus)

Bij mij ligt dat apparaat maar lekker een zwart scherm te geven de heletijd en brand er een oranje lampje midden boven.
In Elite staan ook geen opties om naar Oculus te schakelen zo ver ik kon vinden. Hoe werkt dit dan bij games buiten de Oculus Store?

Zelf heb ik geen DK1 of DK2 gehad. Dus heb de installaties van destijds nooit gedaan. (weet niet of dit uitmaakt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 09:19
Feutis991 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:06:
Ik ben er uit! (nu nog zorgen dat het product de oplossing biedt)

Heb mijn plannetje klaar voor vandaag :X
....

Nou die gun ik het daarbij ook nog eens heel erg _/-\o_ :9~

Op naar Valkenswaard!
Offtopic maar hardwarewebwinkel is zeker in aanrader! Haal daar bijna al mijn computerspullen. Let wel: is een webwinkel aan huis, afhalen kan gewoon op hun adres maar ze hebben geen showroom. Service is echter wel top dus als je ze even belt voor het product denk ik dat je het direct kan komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-06 17:28

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Feutis991 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:52:
[...]

Kan de bron nu effe niet vinden (andere computer), maar las (zo ver ik me herinner) op de officiële site dat er alleen Oculus Support was voor Horizons. Toch werkt het bij jou, maar dan vraag ik me af hoe jij die game start en hoe jij het beeld dan in de Oculus krijgt. Ik heb hem inderdaad ook vanuit de pre-order (buiten Steam of andere Stores dus)

Bij mij ligt dat apparaat maar lekker een zwart scherm te geven de heletijd en brand er een oranje lampje midden boven.
In Elite staan ook geen opties om naar Oculus te schakelen zo ver ik kon vinden. Hoe werkt dit dan bij games buiten de Oculus Store?

Zelf heb ik geen DK1 of DK2 gehad. Dus heb de installaties van destijds nooit gedaan. (weet niet of dit uitmaakt)
In the graphics settings is een stukje voor 3d hmd. Die moet op oculus staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kickstarter toevallig? Of je ordernummer is 28?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Ordernummers zeggen niets. Als je een xx23xx order hebt maar de order heeft een timestamp van x:34:xx dan kan je wachten tot mei of juni, terwijl een order van xx28xx met een timestamp van xx:07:xx dan ben je bijna aan de beurt.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Feutis991 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:06:

...

Op naar Valkenswaard!
Duimen jullie voor mij dat de kaart gewoon gaat werken en ik deze ochtend nog mag Riften? O+

Edit: Markklok en Deathtrail, gefeliciteerd jongens! Ik begrijp jullie gevoel helemaal! Dat hij maar snel binnen mag zijn!
Succes!!! Ik hoop echt voor je dat je eindelijk een keer aan de slag kunt. Hou ons op de hoogte :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
"Your order has been processed and your Rift is almost on its way! Look for a shipping confirmation email with tracking information soon." YES!!!!!!

xx26xx besteld om 16:08:30

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

PuckStar schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:56:
"Your order has been processed and your Rift is almost on its way! Look for a shipping confirmation email with tracking information soon." YES!!!!!!

xx26xx besteld om 16:08:30
Nice om 16:08 in de middag al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Xtr3me4me schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:15:
[...]

Nice om 16:08 in de middag al?
Nederlandse tijd ja. Dus launch time xx en dan 8,5 minuut daarna was het mij gelukt door alle errors van de site heen te komen en een bestelling te plaatsen :).

Overigens is het geld van mijn CC afgeboekt dus waar ik eerder bang voor was lijkt niet te zijn gebeurd! :) HAPPY!

Iedereen die een status update heeft in het hele proces vul deze even in (en bewaar je reactie link zodat je die later weer kunt updaten): https://docs.google.com/f...4Nvukk3p4AHn1WpA/viewform

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

PuckStar schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:41:
[...]

Nederlandse tijd ja. Dus launch time xx en dan 8,5 minuut daarna was het mij gelukt door alle errors van de site heen te komen en een bestelling te plaatsen :).

Overigens is het geld van mijn CC afgeboekt dus waar ik eerder bang voor was lijkt niet te zijn gebeurd! :) HAPPY!

Iedereen die een status update heeft in het hele proces vul deze even in (en bewaar je reactie link zodat je die later weer kunt updaten): https://docs.google.com/f...4Nvukk3p4AHn1WpA/viewform
Ja ok, maar dat is wel jouw timestamp. Die van mij is pas 7 jan om 15:12. Hehehe heb nog wel even te gaan met wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CILLER schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:16:
Zo ik heb zojuist 3 uur aan een stuk elite gespeeld, oké 1 keer afgezet voor een appje dus ik snap ook meteen de functie die valve erin heeft gemaakt voor mobiele integratie :)

Na 3 uur aan een stuk heb ik wel iets last van eye strain maar verder helemaal niets, en mogelijk moet ik de ipd iets tweaken. Ik heb de bril opgezet met daglicht en toen ik hem net afzette was het ineens donker (geen lampen aan alleen ongezellig licht van de monitoren)

De menus en dergelijke zijn comfortabel leesbaar in elite dus het is zeer speelbaar, en stukke leuker dan op een monitor. Op een monitor vind ik het namelijk een saaie draak van een spel.

Dus bedankt oculus _/-\o_
Over Elite Dangerous, werkt hij bij jou wel helemaal goed dan? Ik heb er zo veel problemen mee. Heb je misschien de versie van Oculus Home? Ik heb de losstaande versie.

Ik heb in elk geval deze problemen:
  • Regelmatig verspringt mijn 'neutrale' beeldstand waardoor ik opeens opzij kijk, F12 zou dit moeten resetten maar dat werkt niet. Dus ik moet het spel helemaal afsluiten en opnieuw opstarten.
  • Regelmatig springt de Xbox One controller in slaap mode (ik gebruik een joystick om te spelen) waardoor het Oculus Home scherm er overheen springt met de melding dat de controller uit is (dus ik zie elite helemaal niet terwijl het spel gewoon doorloopt) waardoor ik midden in een gevecht opeens niks meer zie tot ik op OK heb geklikt (bovendien triggert dit een verschuiving van de beeldstand)
  • De galaxy map is onbruikbaar, ik kan de muispointer wel bedienen om planeten aan te klikken maar hij 'klikt' op een andere plek dan waar de muispointer verschijnt. Dit is heel vervelend want zo kan ik geen routes plannen
  • Regelmatig druk ik (door het niet kunnen zien van het toetsenbord) op een verkeerde knop en daardoor krijgt een ander window de focus, hierdoor werkt de bediening van Elite (joystick + toetsenbord) niet meer zonder dat je in de rift ziet waar dat door komt. Dus moet ik onder de Rift doorkijken en het Elite window weer aanklikken om het weer te laten werken.
  • De HUD kleur is zo gemaakt dat hij maar 1 primaire kleur echt fel gebruikt (dus 1 van de 4 pixels licht op) waardoor de resolutie veel lager lijkt - Dit is gelukkig met een hack wel aan te passen en bovendien niet zo'n groot probleem maar dat zou er inmiddels wel standaard in moeten zitten.
Als je geen last van de problemen hebt, voegt het inderdaad een hele dimensie toe, ik heb ook nog even 2D gespeeld omdat ik door de galaxy map problemen een missie niet af kon maken, maar het dashboard ziet er in 2D gewoon uit als een plaatje in plaats van een echte 3D cockpit. Ook zie je niet hoe mooi de verschillende holografische schermen op verschillende dieptes zitten. Maar die problemen moeten ze echt oplossen want zo is het eigenlijk niet goed speelbaar.

Ik heb gisteravond nog 2 uur zitten spelen maar uiteindelijk dus terug geswitched naar 2D omdat het gewoon te frustrerend was om een route te proberen te plannen.

Ik vraag me af of de Oculus Home versie wel goed werkt zo. Lijkt me dat de integratie daar in elk geval wel beter werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 08-04-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik speel de losstaande versie, heb het spel ooit als alpha aangeschaft om te testen met de dk2
  • spontaan verspringen is bij mij niet voorgekomen, en f12 werkt prima voor mij
  • het probleem van de xbox controller is makkelijk op te lossen door hem uit te zetten voor je begint
  • galaxy map is idd niet lekker bruikbaar, die moet gewoon nog geoptimaliseerd worden voor vr
  • het focus issue had ik een keer, gewoon een beetje opletten en niet je muis gebruiken
  • het oranje van de HUD is niet ideaal maar goed genoeg. Waar het bij een DK2 echt naar groen gehackt moest worden is het nu voor mij goed speelbaar

[ Voor 56% gewijzigd door CILLER op 08-04-2016 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Kan er misschien ook een Bestelling & Levering topic voor de Rift gestart worden, zoals dat voor de Vive gebeurd is, waar alle posts met ordernummers, tijden, emailnotificaties & tracking info en accurate logs van welke UPS truck welke straat in de benelux op dit moment doorkruist, in gedumpt kunnen worden?

Voor mensen zoals ik met preorders die nog maanden op zich zullen laten wachten, is het niet goed voor onze bloeddruk en onze RSI-vingers om hier altijd maar doorheen te moeten blijven scrollen...

Bedankt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 08-04-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvschie
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 23:47
E:D Galaxy map werkt eigenlijk alleen als je de muis niet gebruikt. Keyboard gebruiken om een sterrestelsel te kiezen, en hat switch en dergelijke om opties er op te kiezen. Dan werkt het aardig. De muis in galaxy- en system-map zijn volledig stuk.

Het verliezen van focus vind ik inderdaad ook irritant, vooral ook weer als je met de muis aan de haal gaat. Als 't gaat om Windows keys, die kan ik uitzetten op m'n toetsenbord. :)

Mijn neutrale beeld verspringt nooit zonder mijn input (die ik maar ga unmappen). Zelfs als ik buiten sensorbereik ga, dan blijft het beeld gewoon op de plek waar ie was en springt ie goed zodra ik weer in bereik ben. Heb je 'm niet gebind aan iets raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Wederom geen resultaat tot dus ver (met DeLock PCIe kaartje)... en ben er inmiddels ongelooflijk klaar mee.
De Oculus setup blijft maar herstarten nadat ik alles in plug.
Schumi riep al iets van DOA... Tja daar begint het nu steeds meer op te lijken.

Kan iemand mij vertellen waar je kunt zien dat je device aangesloten is zonder Oculus Home of de device manager te gebruiken?

Ik doel hier op opties die hier door mensen aangegeven zijn, maar weet überhaupt niet hoe je in Windows kunt zien dat het apparaat beschikbaar is. Bijvoorbeeld in je Nvidia CP? Of hoe reageert het op losse games of steam games?
Geeft je headset altijd beeld bijvoorbeeld?

Bvd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Feutis991 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:18:
Wederom geen resultaat tot dus ver (met DeLock PCIe kaartje)... en ben er inmiddels ongelooflijk klaar mee.
De Oculus setup blijft maar herstarten nadat ik alles in plug.
Schumi riep al iets van DOA... Tja daar begint het nu steeds meer op te lijken.

Kan iemand mij vertellen waar je kunt zien dat je device aangesloten is zonder Oculus Home of de device manager te gebruiken?

Ik doel hier op opties die hier door mensen aangegeven zijn, maar weet überhaupt niet hoe je in Windows kunt zien dat het apparaat beschikbaar is. Bijvoorbeeld in je Nvidia CP? Of hoe reageert het op losse games of steam games?
Geeft je headset altijd beeld bijvoorbeeld?

Bvd
post eens hier je hele pc eens. Begin eens helemaal vanaf het begin, dan nemen we het stap voor stap de boel door.
Anders PM je me. Dat lijkt me handiger, hou wel van een uitdaging. Kan nooit kwaad iemand te helpen, vooral als het om een splinternieuwe rift gaat. En DOA, nee daar ben ik niet van overtuigd dat dit hier ten sprake is.

[ Voor 14% gewijzigd door Xtr3me4me op 08-04-2016 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireStarter
Kan je anders je PC niet even refreshen? Dan ben je wel alles kwijt maar een schone lei kan helpen. Ook onder windows 10 :/

w00t

Pagina: 1 ... 45 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.