Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu
Als het zijn voeding was geweest dan zou zijn pc een reboot krijgen of blijven hangen, wat dus in dit geval niet het probleem is.GabberKooij schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:36:
Trekt je voeding het?
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
In je Device Manager zou je een categorie 'Oculus VR Devices' of zoiets moeten hebben, daar kan je ze zien. Ik ben nu op mijn werk dus ik kan niet kijken hoe het precies heet. Het kan ook zijn dat je een driver probleem hebt, dan zou je enkele 'Unknown devices' moeten hebben.Feutis991 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:18:
Wederom geen resultaat tot dus ver (met DeLock PCIe kaartje)... en ben er inmiddels ongelooflijk klaar mee.
De Oculus setup blijft maar herstarten nadat ik alles in plug.
Schumi riep al iets van DOA... Tja daar begint het nu steeds meer op te lijken.
Kan iemand mij vertellen waar je kunt zien dat je device aangesloten is zonder Oculus Home of de device manager te gebruiken?
Ik doel hier op opties die hier door mensen aangegeven zijn, maar weet überhaupt niet hoe je in Windows kunt zien dat het apparaat beschikbaar is. Bijvoorbeeld in je Nvidia CP? Of hoe reageert het op losse games of steam games?
Geeft je headset altijd beeld bijvoorbeeld?
Bvd
Je ziet normaal gezien geen beeld in de Rift als je hem niet op hebt, maar als Oculus Home draait en je zet hem op dan zou je wel een wit beeld moeten zien met een soort lege 3D scene en wat tekst. Er zit een lampje boven in de rift (aan de binnenkant), die is in slaap mode oranje, als hij actief is maar je hebt hem niet op dan is hij wit (en toont hij geen beeld), en als je hem op hebt dan is het lampje uit (maar dan toont hij wel beeld).
Heb je al geprobeerd de ingebouwde USB controller te blokkeren met device manager? Aan de andere kant, ik bedacht me net, misschien is dat wel niet zo'n heel goed idee als je toetsenbord/muis daar op zitten, dan kan je het misschien niet meer ongedaan maken. Dus het is misschien wel handig om te zorgen dat je er ook met Remote Desktop of teamviewer in kan.
Ah ja hier ook de losstaande versie (heb hem sinds de beta). Vreemd dat voor jou F12 wel werkt.. Bij mij doet het helemaal niks. Misschien heb ik die functie een keer per ongeluk geremapped. Ik gebruik trouwens wel een Apple toetsenbord (normaal gebruik ik een Mac Mini, en ik plug het toetsenbord en muis in de game PC als ik ga gamen). Misschien dat dat net even wat anders werkt. Ik heb wel ook Fn-F12 geprobeerd en dat werkte ook niet.CILLER schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:05:
Ik speel de losstaande versie, heb het spel ooit als alpha aangeschaft om te testen met de dk2
[...]
Gebruik van de muis veroorzaakt inderdaad dat focus issue maar zonder dat kan ik de galaxy map niet gebruiken en dat is toch wel een essentieel onderdeel dus daar kan ik niet altijd omheen (alhoewel hij dus helemaal niet lekker werkt). Ook kan ik zonder muis niet op 'Apply' in de instellingen klikken maar daar moet ik misschien ook een button voor mappen. Ik vind het trouwens wel teleurstellend dat die Galaxy Map nog steeds zo slecht werkt, ze zijn immers al aan de VR support bezig sinds de tijd van de DK2. Ik hoop dat ze dat snel oplossen.
Wel vreemd trouwens dat hij bij jou niet verspringt. Het gebeurt niet heel vaak, ik heb het maar 2x spontaan gehad (meestal toen ik net opzij keek dus misschien was hij de tracking even kwijt). En een heleboel keer met die controller popup, maar in het menu dat dan verschijnt heb je gelukkig wel een 'reset view' optie. Helaas kan ik dat menu juist weer niet handmatig laten verschijnen. Als die F12 gewoon zou werken dan zou het geen enkel probleem zijn natuurlijk, ik zal eens in de key mappings duiken. Het zijn er zo enorm veel dat ik er misschien eentje over het hoofd heb gezien.
Bedankt voor de tip om de controller uit te zetten, daar had ik nog niet aan gedacht (stom eigenlijk

[ Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 08-04-2016 12:56 ]
En als je nou gewoon Home installeert en de setup skipt? Ik heb nooit die Home device setup doorlopen, gewoon Home installeren en dan Rift naderhand aansluiten.Feutis991 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:18:
Wederom geen resultaat tot dus ver (met DeLock PCIe kaartje)... en ben er inmiddels ongelooflijk klaar mee.
De Oculus setup blijft maar herstarten nadat ik alles in plug.
Schumi riep al iets van DOA... Tja daar begint het nu steeds meer op te lijken.
Kan iemand mij vertellen waar je kunt zien dat je device aangesloten is zonder Oculus Home of de device manager te gebruiken?
Ik doel hier op opties die hier door mensen aangegeven zijn, maar weet überhaupt niet hoe je in Windows kunt zien dat het apparaat beschikbaar is. Bijvoorbeeld in je Nvidia CP? Of hoe reageert het op losse games of steam games?
Geeft je headset altijd beeld bijvoorbeeld?
Bvd
- PC specs van mijn oud maar toch krachtig beestje zijn (en hier zal waarschijnlijk toch het pijnpunt in gaan zitten)
- Intel Q9550 (2.83)
- Gigabyte P35C-DS3R
- 8 GB (DDR2 (ja twee)
- Windows 10 Pro (64)
- EVGA 950 GTX
(kom er bij het typen achter dat ik in al mijn berichten mijn videokaart hier nog niet vermeld had!)
Ik ben van plan om toch even de 970 te gaan halen en zal straks nog even opnemen in PM naar Xtr3me4me (thanks hiervoor!!)
Verhaal achter het oude systeem is meer principieel iets
Om het max rendement te bewijzen in aanschaf van goede producten!
Systeem dateert uit 2009! Met enkel upgrades in GFX en na eerste jaar (toen prijs gedaald was) de Q9550.
- Device manager geeft dit aan

- USB compat check geeft nu een andere vendor aan.

- Skippen werkt maar in de Store is dan geen Rift en Sensor gevonden. (de ene keer wel deels, de andere keer niets)
- Heb al heel vaak de stappen van Stimmits doorgenomen (program files del, usbdeview, cc cleaner). Maar kom dan altijd weer bij hetzelfde uit.
- Repair vanuit Oculus setup werkt volgens mij net zo goed (misschien zelfs beter)
En dan de hele mik opnieuw. Heb het gevoel dat ik dit nog niet netjes gedaan heb sinds ik met de DeLock PCIe ben begonnen.
If that fails, ga ik voor de 970 en wellicht tips van jullie of Xtr3me4me
- Creating more joy for people who interact with our digital world
Dat gebeurd meestal. Toch zou ik het nog niet meteen uitsluiten, zeker als het een al wat ouder systeem is (en een nieuwe video kaart geeft dan geheid problemen)Xtr3me4me schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:43:
[...]
Als het zijn voeding was geweest dan zou zijn pc een reboot krijgen of blijven hangen, wat dus in dit geval niet het probleem is.
Goed, om te beginnen zou ik als ik jou was helemaal van scratch af aan beginnen. Dit houd in, alles eraf gooien wat met Oculus te maken heeft. Daar bedoel ik mee ook echt alles. (Uiteraard is clean Windows install het beste).Feutis991 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:14:
Echt ongelofelijk bedankt voor alle tips en hulp guys!Hier speel ik dus gewoon The Division op met een 30fps+ op High!
- PC specs van mijn oud maar toch krachtig beestje zijn:
- Intel Q9550 (2.83)
- Gigabyte P35C-DS3R
- 8 GB (DDR2 (ja twee)
- Windows 10 Pro (64)
- EVGA 950 GTX
(kom er bij het typen achter dat ik in al mijn berichten mijn videokaart hier nog niet vermeld had!)
Ik ben van plan om toch even de 970 te gaan halen en zal straks nog even opnemen in PM naar Xtr3me4me (thanks hiervoor!!)
Verhaal achter het oude systeem is meer principieel iets![]()
Om het max rendement te bewijzen in aanschaf van goede producten!
Systeem dateert uit 2009! Met enkel upgrades in GFX en na eerste jaar (toen prijs gedaald was) de Q9550.[afbeelding]
- Device manager geeft dit aan
[afbeelding]
- USB compat check geeft nu een andere vendor aan.
Ik ga nu dus nog een keer even alles verwijderen (geen reinstall). Oculus unplugged laten. Goed restarten.
- Skippen werkt maar in de Store is dan geen Rift en Sensor gevonden. (de ene keer wel deels, de andere keer niets)
- Heb al heel vaak de stappen van Stimmits doorgenomen (program files del, usbdeview, cc cleaner). Maar kom dan altijd weer bij hetzelfde uit.
- Repair vanuit Oculus setup werkt volgens mij net zo goed (misschien zelfs beter)
En dan de hele mik opnieuw. Heb het gevoel dat ik dit nog niet netjes gedaan heb sinds ik met de DeLock PCIe ben begonnen.
If that fails, ga ik voor de 970 en wellicht tips van jullie of Xtr3me4me
Daarnaast zou ik eens kijken bij je moederbord fabrikant naar de laatste drivers voor je chipset en usb voor Windows 10. (Niet de standaard Windows drivers gebruiken) Download je die en zet je die op een aparte schijf of USB sticky.
Vervolgens zoek je de fabrikant op van PCI kaart DeLock en ook daar download je de nieuwste driver voor Windows 10.
Als ik het zo bekijk, lijkt het alsof de PCI kaart niet goed aangestuurd word en de rift zoiets heeft van, herken dit niet.
Laten we vanaf het begin beginnen. Stap voor stap. We moeten dit aanpakken alsof het de allereerste keer is dat je Oculus Rift gaat aansluiten. Dus je moet er echt voor zorgen dat alles van je systeem is wat ermee te maken heeft.
Ondertussen zorg je dat je de drivers (nieuwste) klaar hebt liggen in een apart mapje of USB sticky.
Je kunt ook de driver utility gebruiken van Gigabyte zelf: http://misyota.com/get-dr...-ds3r-win10_26418_07.html
Deze scant naar je hardware en zoekt zelf de drivers op die goed onder Windows 10 werkt.
(Onder de screenshot op de webpagina zie je "free download" staan. Klik erop, voer de code in en je krijgt de utility bestand.
Vermeld ook je voeding. Je zegt dat je een gtx970 gaat halen, dat is geheel afhankelijk wat voor voeding je hebt momenteel.
[ Voor 6% gewijzigd door Xtr3me4me op 08-04-2016 13:31 ]
Videokaart ja, maar aangezien hij een 950 heeft die sowieso amper wat trekt. Zal dit naar mijn idee niet aan de orde zijn van zijn probleem.GabberKooij schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:20:
[...]
Dat gebeurd meestal. Toch zou ik het nog niet meteen uitsluiten, zeker als het een al wat ouder systeem is (en een nieuwe video kaart geeft dan geheid problemen)
inderdaad.. Heb je niet gewoon ergens een losse harddisk liggen? Dan sluit je die tijdelijk aan, kale Windows 10 erop en kijken of dat de boel verhelpt?FireStarter schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:35:
Kan je anders je PC niet even refreshen? Dan ben je wel alles kwijt maar een schone lei kan helpen. Ook onder windows 10
Of ga langs bij een maat met je Oculus om te kijken of ie daar werkt?
Sluit in ieder geval even je eigen software/hardware uit.
It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..
Dat is trouwens wel een beetje kort door de bocht.. voedingsproblemen kunnen letterlijk ALLES veroorzakenXtr3me4me schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:43:
[...]
Als het zijn voeding was geweest dan zou zijn pc een reboot krijgen of blijven hangen, wat dus in dit geval niet het probleem is.
It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..
Het probleem lijkt mij meer in de aansturing van de DeLock kaart. Er wordt geen foutmelding gegeven onder apparaatbeheer, maar toch iets zegt me dat het niet goed aangestuurd wordt. Dit omdat de PCI kaart een zelfstandige hardware is en alleen afhankelijk is van OS en driver.Roxsman schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:40:
[...]
Dat is trouwens wel een beetje kort door de bocht.. voedingsproblemen kunnen letterlijk ALLES veroorzakenMaar ben het wel met je eens dat het in dit geval waarschijnlijk niet de verstorende factor is.
Okay, heb het volgende gedaan.Xtr3me4me schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:22:
[...]
Goed, om te beginnen zou ik als ik jou was helemaal van scratch af aan beginnen. Dit houd in, alles eraf gooien wat met Oculus te maken heeft. Daar bedoel ik mee ook echt alles. (Uiteraard is clean Windows install het beste).
Daarnaast zou ik eens kijken bij je moederbord fabrikant naar de laatste drivers voor je chipset en usb voor Windows 10. (Niet de standaard Windows drivers gebruiken) Download je die en zet je die op een aparte schijf of USB sticky.
Vervolgens zoek je de fabrikant op van PCI kaart DeLock en ook daar download je de nieuwste driver voor Windows 10.
Als ik het zo bekijk, lijkt het alsof de PCI kaart niet goed aangestuurd word en de rift zoiets heeft van, herken dit niet.
Laten we vanaf het begin beginnen. Stap voor stap. We moeten dit aanpakken alsof het de allereerste keer is dat je Oculus Rift gaat aansluiten. Dus je moet er echt voor zorgen dat alles van je systeem is wat ermee te maken heeft.
Ondertussen zorg je dat je de drivers (nieuwste) klaar hebt liggen in een apart mapje of USB sticky.
Je kunt ook de driver utility gebruiken van Gigabyte zelf: http://misyota.com/get-dr...-ds3r-win10_26418_07.html
Deze scant naar je hardware en zoekt zelf de drivers op die goed onder Windows 10 werkt.
(Onder de screenshot op de webpagina zie je "free download" staan. Klik erop, voer de code in en je krijgt de utility bestand.
Vermeld ook je voeding. Je zegt dat je een gtx970 gaat halen, dat is geheel afhankelijk wat voor voeding je hebt momenteel.
- Oculus losgekoppeld
- Oculus gerepaired
- Oculus geuninstalled
- Mappen gecontroleerd (Prog,AppData)
- USBdeview
- Device Manager gecheckt
- CC Cleaner (voor en na)
- Services gecontroleerd
- Drivers bekeken voor mobo, maar geen Windows 10 drivers (ook geen
- Drivers bekeken voor DeLock adapter, maar geen Windows 10 drivers (wel
Voeding is btw een Cooler Master Voeding Silent Pro M2 620W
So what's next boss(es)?!
Edit: Lees nu jullie reacties.
- Maat is al geregeld. (vanavond, maar waarschijnlijk morgen pas)
- Andere HDD is een goede! Die zal ik ook maar gelijk meenemen bij 4Launch dan.
Edit 2: iemand tips op 970 of 980?
[ Voor 6% gewijzigd door RoelZ op 08-04-2016 13:59 ]
Even tussendoor, ik zag dat je in de buurt van Eindhoven woonde. Zou ik misschien eens een keer langs kunnen komen met mijn laptop om te kijken of ie het hele VR gebeuren wel trekt? Dan ben ik in ieder geval voorbereid, haha. De teleurstelling zou zo groot zijn als ie het bij aankomst van de Oculus Rift niet zou trekken.
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Ik zit ook op de DeLock stock windows drivers, dus dat zal het niet zijn.Feutis991 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:45:
[...]
Okay, heb het volgende gedaan.Ik ga nu restarten, ondertussen naar de 4launch de 970 (of 980) halen op mijn fietsje.
- Oculus losgekoppeld
- Oculus gerepaired
- Oculus geuninstalled
- USBdeview
- Services gecontroleerd
![]()
So what's next boss(es)?!![]()
- Heb je de voedingskabel aangesloten op de DeLock in je PC?
- Heb je geprobeerd de Rift alleen op de DeLock te zetten en de Sensor op een 2.0 poort (moet ook werken)? Dan kunnen we uitsluiten dat je DeLock USB 3.0 poorten voldoende bandbreedte krijgen als t probleem blijft bestaan. (Lijkt me trouwens niet dat dit het probleem is; zodra de Sensor te weinig bandbreedte krijgt gaat hij truncaten en niet volledig uit).
- Heb je je PC op "maximum performance" staan in energiebeheer?
@feutis; Handig! Weet je gelijk of het aan je Rift ligtWahloh schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:47:
[...]
Even tussendoor, ik zag dat je in de buurt van Eindhoven woonde. Zou ik misschien eens een keer langs kunnen komen met mijn laptop om te kijken of ie het hele VR gebeuren wel trekt? Dan ben ik in ieder geval voorbereid, haha. De teleurstelling zou zo groot zijn als ie het bij aankomst van de Oculus Rift niet zou trekken.
[ Voor 3% gewijzigd door stimmits op 08-04-2016 13:50 ]
Netjes. Zou alleen niet voor de 980 gaan. Is prijs/prestatie niet waard. Zou het bij GTX970 houden.Feutis991 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:45:
[...]
Okay, heb het volgende gedaan.Ik ga nu restarten, ondertussen naar de 4launch de 970 (of 980) halen op mijn fietsje.
- Oculus losgekoppeld
- Oculus gerepaired
- Oculus geuninstalled
- USBdeview
- Services gecontroleerd
![]()
So what's next boss(es)?!![]()
Check sowieso zoals stimmits zei de energiebeheer, dat dit op max staat. Tevens dat ook USB Sleeptimer uitstaat.
Daarnaast, sluit enkel de HMD aan de DeLock. Niet anders. En de camera op het moederbord USB ingang.
Installeer sowieso eerst de drivers voordat je wat dan ook doet qua installatie. Check ook je Windows update!
Deze is trouwens ook goedgekeurd door Cyberreality van Oculus: http://www.amazon.com/gp/product/B00FPIMJEW
Tevens jouw insteekkaart, hoe heb je hem aangesloten voor stroom? Want ik lees net van een mede tweaker over deze kaart: Letop deze insteek kaart heeft een stroomvoorziening via Sata nodig.
Zou het kunnen dat je hem niet aangesloten hebt op de Sata poort voor stroom toevoer en hierdoor je USB poorten niet genoeg van stroom word voorzien om 3.0 speed aan te spreken?
[ Voor 12% gewijzigd door Xtr3me4me op 08-04-2016 14:03 ]
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Absoluut! Met mijn ervaring gun ik dit proces niemand!Wahloh schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:47:
[...]
Dus je bent zeker welkom!!
Oculus Rift Bestelling en Levering topic
Heb jullie tips uitgeprobeerd.
- Gigabyte tool voelde een beetje shady. Maar ik heb vertrouwen in mede tweakers
dus toch gedownload.
- Geeft uiteindelijk geen hardware weer na scan.
- Kreeg nog een melding, die ik geprobeerd heb, maar gaf me al helemaal geen goed gevoel
- Drivers van DeLock willen installeren, maar krijg vervolgens een erreur dat de hardware niet te vinden is... (misschien toch stroom?)
- Stroom voorziening had ik willen uitbreiden vanmorgen, maar miste de sleutel naar de schuur
waardoor ik geen nieuwe kabels kon aansluiten op de PSU.
- Heb nu 1x oud molex naar CD
- 1x sATA power kabel naar 1. HDD, 2. SSD, 3.PCIe adapter
Je moet sowieso de Sata kabel aansluiten op je PCi-E kaart. Anders gaat het gewoon niet werken. Je kaart wordt al niet herkent blijkbaar.Feutis991 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:38:
Goed, terug van 4Launch en heb de EVGA 970 GTX. Nog netjes in de verpakking hoor!
Heb jullie tips uitgeprobeerd.Gezien vrouwlief thuis is kan ik nu bij de schuur! Dus ga ik even kabels halen, hopende jullie alweer nieuwe ideeen hebben!
- Gigabyte tool voelde een beetje shady. Maar ik heb vertrouwen in mede tweakers
dus toch gedownload.
- Geeft uiteindelijk geen hardware weer na scan.
- Kreeg nog een melding, die ik geprobeerd heb, maar gaf me al helemaal geen goed gevoel
- Drivers van DeLock willen installeren, maar krijg vervolgens een erreur dat de hardware niet te vinden is... (misschien toch stroom?)
- Stroom voorziening had ik willen uitbreiden vanmorgen, maar miste de sleutel naar de schuur
waardoor ik geen nieuwe kabels kon aansluiten op de PSU.
- Heb nu 1x oud molex naar CD
- 1x sATA power kabel naar 1. HDD, 2. SSD, 3.PCIe adapter
Zal je net zien, dat je hele probleem de sata kabel aansluiting was
Dat gigabyte ding, wegpleuren. Leek even in mijn ogen dat het van gigabyte zelf was (een utility software). Helaas denk gewoon zelfbouw door iemand. Excuses daarvoor.
[ Voor 5% gewijzigd door Xtr3me4me op 08-04-2016 14:41 ]
Kak! Wat doe ik nu fout dan?Xtr3me4me schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:40:
[...]
Je moet sowieso de Sata kabel aansluiten op je PCi-E kaart. Anders gaat het gewoon niet werken. Je kaart wordt al niet herkent blijkbaar.
Zal je net zien, dat je hele probleem de sata kabel aansluiting was
Dat gigabyte ding, wegpleuren. Leek even in mijn ogen dat het van gigabyte zelf was (een utility software). Helaas denk gewoon zelfbouw door iemand. Excuses daarvoor.
Wat bedoelen jullie met Sata kabel? Dat heb ik toch?
Er is maar één aansluiting en die heb ik voorzien. Dus vanuit de PSU > HDD > SSD > PCIe.
Of bedoelen jullie iets anders nu?
Hier de review wat de tweaker zegt erover.Feutis991 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:09:
[...]
Kak! Wat doe ik nu fout dan?
Wat bedoelen jullie met Sata kabel? Dat heb ik toch?
Er is maar één aansluiting en die heb ik voorzien. Dus vanuit de PSU > HDD > SSD > PCIe.
Of bedoelen jullie iets anders nu?
pricewatch: Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0
Tenminste, volgens mij heb je deze kaart toch? Daar zit een Sata aansluiting op, deze moet connected worden op de sata poort middels een sata kabel voor stroom voorziening.

Yep, dat is de kaart.Xtr3me4me schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:18:
[...]
Hier de review wat de tweaker zegt erover.
pricewatch: Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0
Tenminste, volgens mij heb je deze kaart toch? Daar zit een Sata aansluiting op, deze moet connected worden op de sata poort middels een sata kabel voor stroom voorziening.
[afbeelding]
En die aansluiting heb ik dus met deze kabel vast gemaakt (en dus ook mijn HDD en SSD op de weg erheen)

Maar begrijp ik nu (en dit is nieuw voor mij) dat het dus van je SATA aansluiting voor DATA naar de Power ingang van de adapter? (die jij aanwijst op jou afbeelding)
Wat je moet doen is een losse sata kabel pakken. Deze in de DeLock kaart steken en de andere kant in een sata poort steken. Het is niet voor data maar voor stroom voorziening.Feutis991 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:23:
[...]
Yep, dat is de kaart.
En die aansluiting heb ik dus met deze kabel vast gemaakt (en dus ook mijn HDD en SSD op de weg erheen)
[afbeelding]
Maar begrijp ik nu (en dit is nieuw voor mij) dat het dus van je SATA aansluiting voor DATA naar de Power ingang van de adapter? (die jij aanwijst op jou afbeelding)
Die kabel die hij heeft is volgens mij ook een stroomkabel (bij SATA is de brede voor stroom en dit is zo te zien de brede stekker).Xtr3me4me schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:26:
[...]
Wat je moet doen is een losse sata kabel pakken. Deze in de DeLock kaart steken en de andere kant in een sata poort steken. Het is niet voor data maar voor stroom voorziening.
Zie je in je BIOS iets staan over die kaart? Wordt die daar al herkend?
Sommige moederborden delen ook de bandbreedte tussen een bepaald PCIE slot en bepaalde SATA/M.2 poorten, misschien heeft je bios een optie om een van de 2 uit te schakelen en staat dat verkeerd?
[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 08-04-2016 15:51 ]
Mijn order is op 6 januari 17:21 bevestigdXtr3me4me schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:49:
[...]
Ja ok, maar dat is wel jouw timestamp. Die van mij is pas 7 jan om 15:12. Hehehe heb nog wel even te gaan met wachten
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires
Ja klopt, was even onduidelijk ook voor mij hoe hij het had aangesloten. Maar we zijn inmiddels op PM bezig zijn probleem op te lossenGekkePrutser schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:40:
[...]
Die kabel die hij heeft is volgens mij ook een stroomkabel (bij SATA is de brede voor stroom en dit is zo te zien de brede stekker).
Xtr3me4me schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:55:
[...]
Ja klopt, was even onduidelijk ook voor mij hoe hij het had aangesloten. Maar we zijn inmiddels op PM bezig zijn probleem op te lossen

Jammer, ben wel benieuwd hoe het afloopt
Blaat het niet dan schaapt het niet
Mijn gedachte omtrent zijn controller was waar ik bang voor was. Hij heeft een VIA USB 3.0 eXtensible Host Controller - 1.0 (Microsoft
Hier zit een VLI chip op en geen Fresco chip. De HMD wordt niet herkend. Nogmaals voor iedereen die straks ook problemen krijgt als bij Feutis991
Controllers I've seen people report as incompatible here and on the Oculus forums:
Etron USB 3.0 Extensible Host Controller
VIA USB 3.0 eXtensible Host Controller - 1.0 (Microsoft)
ASMedia USB 3.0 eXtensible Host Controller
ASMedia XHCI Controller
Renesas USB 3.0 eXtensible-Hostcontroller
Deze worden gewoon niet herkent door de HMD. De PCI-e USB 3.0 controller met Fresco Logic FL1100EX chip is wel goed en ook door andere mensen aangeschaft op aanbeveling door Oculus (Cyberreality in het begin) en werkend bevonden met hun Rift.
Ik kan anders perfect Riften met de VIA USB 3.0 eXtensible Host Controller - 1.0 (Microsoft) (DeLock PCIe USB 3.0)Xtr3me4me schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:20:
[...]
Mijn gedachte omtrent zijn controller was waar ik bang voor was. Hij heeft een VIA USB 3.0 eXtensible Host Controller - 1.0 (Microsoft
Hier zit een VLI chip op en geen Fresco chip. De HMD wordt niet herkend. Nogmaals voor iedereen die straks ook problemen krijgt als bij Feutis991
Controllers I've seen people report as incompatible here and on the Oculus forums:
ASMedia XHCI Controller
Deze worden gewoon niet herkent door de HMD. De PCI-e USB 3.0 controller met Fresco Logic FL1100EX chip is wel goed en ook door andere mensen aangeschaft op aanbeveling door Oculus (Cyberreality in het begin) en werkend bevonden met hun Rift.
Geeft ie bij jou in apparaatbeheer dezelfde VIA USB 3.0 host controller 1.0 aan? Vreemde zaak dan waarom hij keihard de melding krijgt de HMD niet herkent wordt.stimmits schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:33:
[...]
Ik kan anders perfect Riften met de VIA USB 3.0 eXtensible Host Controller - 1.0 (Microsoft) (DeLock PCIe USB 3.0)
Zowel op Reddit als Oculus forum word hij juist aangegeven incompatible with Rift.
[ Voor 9% gewijzigd door Xtr3me4me op 08-04-2016 16:37 ]
Ja geeft exact zo aan. Geen aparte Drivers geïnstalleerd, gewoon Delock in mobo geprikt, stroomkabel er aan en opgestart. Rift en sensor ingeprikt en mijn Rift werd per direct herkend, Senor ookXtr3me4me schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:36:
[...]
Geeft ie bij jou in apparaatbeheer dezelfde VIA USB 3.0 host controller 1.0 aan? Vreemde zaak dan waarom hij keihard de melding krijgt de HMD niet herkent wordt.
Zou het kunnen dat de Windows standaard drivers wel goed overweg komen en de drivers die erbij geleverd worden juist incompatible word met Windows 10?stimmits schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:38:
[...]
Ja geeft exact zo aan. Geen aparte Drivers geïnstalleerd, gewoon Delock in mobo geprikt, stroomkabel er aan en opgestart. Rift en sensor ingeprikt en mijn Rift werd per direct herkend, Senor ook
Ehh, geloof ondertussen alles omtrent Windows problemen
De kans is 0.0000%. Om GTA 5 voor VR ondersteuning te bieden, zouden ze de boel op de schop moeten gooien. Dat zal maanden kosten en een klap met geld voor een game die al behoorlijke lange tijd uit is.Tennisbal schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:06:
hoe groot is de kans dat GTA 5 bijvoorbeeld een update krijgt om VR te ondersteunen? en andere spellen uiteraard? De api is al lang uit toch?
Deze games kun je wel spelen in VR maar dan met behulp van Vorpx software. Alleen het heeft niet dezelfde immersie als games die wel VR ondersteuning bieden.
Oh ok, maar bedoel je dan dat je een virtueel scherm voor je krijgt? Of kan je dan wel om je heen kijken enzo?(ik ga even onderzoeken wat vorpx precies is) Is geen virtueel scherm, maar wat is het verschil met echt vr?Xtr3me4me schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:07:
[...]
De kans is 0.0000%. Om GTA 5 voor VR ondersteuning te bieden, zouden ze de boel op de schop moeten gooien. Dat zal maanden kosten en een klap met geld voor een game die al behoorlijke lange tijd uit is.
Deze games kun je wel spelen in VR maar dan met behulp van Vorpx software. Alleen het heeft niet dezelfde immersie als games die wel VR ondersteuning bieden.
Ik hoop ook dat de porno industrie de VR brillen mede groot gaan maken. Hoe meer brillen verkocht worden hoe beter lijkt mij.
[ Voor 3% gewijzigd door Tennisbal op 08-04-2016 17:14 ]
Dat houd in dat tekst onduidelijk eruit kan zien, dat je glitches kan zien of een enorme koppijn kan opwekken.Tennisbal schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:11:
[...]
Oh ok, maar bedoel je dan dat je een virtueel scherm voor je krijgt? Of kan je dan wel om je heen kijken enzo?(ik ga even onderzoeken wat vorpx precies is)
Ik hoop ook dat de porno industrie de VR brillen mede groot gaan maken. Hoe meer brillen verkocht worden hoe beter lijkt mij.
Je bent gewoon in game, je hebt het gewoon voor je. Alleen het is niet geoptimaliseerd voor VR.
Games die echt VR gebouwd zijn, hebben volledige immersie met stereoscopisch 3D effect. Dus je ziet duidelijk dingen voor je en achter je.
Games zoals GTA5, zal deze immersie niet geven. Je merkt wel dat alsof je in het spel zit, maar de volledige immersion heb je niet. Daarvoor zou het spel op de schop moeten.
[ Voor 20% gewijzigd door Xtr3me4me op 08-04-2016 17:15 ]
Ok helder. Op zicht minder gevoel enzo en glitches (mits niet teveel) lijken mij wel mee te lezen. Alleen koppijn/misselijkheid lijkt me wel vervelend. Weet niet hoe vaak dat dan voorkomt? en of dat bij de vive ook zo is?Xtr3me4me schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:14:
[...]
Dat houd in dat tekst onduidelijk eruit kan zien, dat je glitches kan zien of een enorme koppijn kan opwekken.
Je bent gewoon in game, je hebt het gewoon voor je. Alleen het is niet geoptimaliseerd voor VR.
Games die echt VR gebouwd zijn, hebben volledige immersie met stereoscopisch 3D effect. Dus je ziet duidelijk dingen voor je en achter je.
Games zoals GTA5, zal deze immersie niet geven. Je merkt wel dat alsof je in het spel zit, maar de volledige immersion heb je niet. Daarvoor zou het spel op de schop moeten.
Hoe (en OF) de Vive hiermee omgaat is bij mij onbekend.
BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070
Ja ik moet zeggen dat de ATW zeer goed werkt. Ik zie het regelmatig in bijvoorbeeld Flight Simulator X. Wat er dan gebeurt is dat de grafische content niet wordt geupdate, maar dat het wel heen en weer beweegt als je je hoofd beweegt. Concreet houdt dat in dat je dan een zwart vlak ziet verschijnen als je je hoofd naar links draait. En dan het volgende frame is het spel weer 'bij' en dan wordt alles ingetekend.DeathTrail schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:19:
Een stabiele framerate van 90FPS schijnt erg belangrijk te zijn. Framedrops kunnen je o.a. misselijk maken als je daar gevoelig voor bent. Oculus Rift gebruikt in Games die ervoor gemaakt zijn, de 1.3 SDK, met ATW (Asynchronous TimeWarp), dit zorgt er o.a. voor dat als de Frames droppen, er toch Displacement plaatsvindt (hoofdbeweging), wat die misselijkheid voorkomt.
Het breekt de immersie een beetje maar het zorgt ervoor dat je niet misselijk wordt door schokkerige beelden en dat is veel belangrijker. Met de DK1 kon ik geen 5 minuten spelen zonder echt zwaar misselijk te worden, zo erg dat je het uren later nog voelt.
Met Rift geoptimaliseerde spellen zie ik het trouwens bijna nooit, zelfs met hele zware Rift-enabled games als Elite Dangerous (Ik heb maar een 970GTX en Elite vereist officieel een 980GTX voor Rift support) zie ik het zelden gebeuren. Het is vooral met FS X dat ik er last van heb, en dat is natuurlijk een erg oud spel met een zeer verouderde DirectX engine. De rift support is een third partya ddon. En is bovendien niet goed multithreading en CPU heavy.
Het enige dat ik zou verbeteren aan ATW is het vervangen van het zwarte beeld in de ongetekende randen door een 'blurry' voortzetting van de laatste paar pixels van het bekende beeld. Dat ziet er ook niet geweldig uit maar het trekt je blik niet zo als een zwart vlak dat opeens in je ooghoek verschijnt. Eigenlijk een soort 'ambilight' voor VR dus
Je kunt de Steam en Oculus Home keys gewoon krijgen via de Frontier website.GekkePrutser schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:00:
[...]
Over Elite Dangerous, werkt hij bij jou wel helemaal goed dan? Ik heb er zo veel problemen mee. Heb je misschien de versie van Oculus Home? Ik heb de losstaande versie.
Zie hier: https://www.frontierstore.net/eur/frontier_partnerkeys/
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
[ Voor 6% gewijzigd door SpiceWorm op 08-04-2016 19:41 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Verwijderd
(indien niet toegelaten: verwijder deze post gerust).
Dit was al maanden bekend en ik snap dan ook niet dat mensen nog steeds zo prutsen. Als het toch werkt heb je geluk maar anders gewoon de goede usb3 controller kopen en riften maar.Xtr3me4me schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:20:
[...]
ASMedia XHCI Controller
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Met een normale joystick speelt het naar mijn mening al veeeel beterrickiii schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:35:
Bah, EVE:Valkyrie vind ik maar niets. Al helemaal niet vanwege de Xbox controller. Ik kan het niet precies genoeg besturen, waardoor ik half misselijk word. Denk dat het met een HOTAS iets beter zou zijn, maar dan nog is de game niet erg prettig. Misschien kan ik er nog aan wennen, maar gebruiksvriendelijk is anders.
Enige probleem dat ik momenteel heb met EVE is dat je vanwege de nog wat beperkte userbase continu tegen bots speelt. Je kan ook niet wat instelllen: er wordt een game toegwezen en daar moet je het mee doen (en die zit altijd vol met bots)
Gewoon op m'n bureau: ik laat de achterkant van de rift rusten op de xbox controller - zodat de headphones vrij hangen (en daar dus niet op steunen wanneer ie ligt).PuckStar schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 10:54:
Waar leggen/hangen jullie je Rift? Gewoon plat op het buro? Of ophangen ergens aan?
[ Voor 20% gewijzigd door BaT op 09-04-2016 15:45 ]
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Ik vind het best. In de TS zou ook kunnen (had iemand al voorgesteld).Njay schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:40:
Idee om een google docs te doen met onze oculus usernanrs ?
Dit is wat ik tot nu toe weet (en in dit topic is gedeeld):
stimmits
Diabolic
Bart
downsize
cvvoorst
CILLER
PuckStar
BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070
Hee, dat wist ik niet! Bedankt! Het werkt inderdaad.rickiii schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:24:
[...]
Je kunt de Steam en Oculus Home keys gewoon krijgen via de Frontier website.
Zie hier: https://www.frontierstore.net/eur/frontier_partnerkeys/
Ik ben hem nu aan het downloaden, ik hoop dat de ervaring hierin wat meer geoptimaliseerd is voor de Rift.
Zover ik begrepen heb is het enige verschil dat je hem dan vanuit de Oculus Home kan starten. Vervolgens ga je gewoon naar de launcher van Elite en log je daar in. etcGekkePrutser schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:20:
[...]
Hee, dat wist ik niet! Bedankt! Het werkt inderdaad.
Ik ben hem nu aan het downloaden, ik hoop dat de ervaring hierin wat meer geoptimaliseerd is voor de Rift.
Maar als het anders is dan hoor ik het graag :-)
PigroasterPuckStar schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:10:
[...]
Ik vind het best. In de TS zou ook kunnen (had iemand al voorgesteld).
stimmits
Diabolic
Bart
downsize
cvvoorst
CILLER
PuckStar
Gravity is a habit that is hard to shake off.
BatsAapPuckStar schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:10:
[...]
Ik vind het best. In de TS zou ook kunnen (had iemand al voorgesteld).
stimmits
Diabolic
Bart
downsize
cvvoorst
CILLER
PuckStar
Al moet ik nog wel even wachten op mn levering
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Vooralsnog kan iedereen met de link bewerken. Even kijken of dat goed blijft gaan
Je mag mij ook een PM sturen als je liever hebt dat ik je aan de sheet toevoeg.
Mocht iemand suggesties hebben voor de sheet dan hoor ik die graag.
En als de meesten de sheet handig vinden zou hij in de TS opgenomen kunnen worden.
https://docs.google.com/s...34cgSdp8/edit?usp=sharing
Top gedaan! Op steam heet ik RadiCalPuckStar schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:38:
Allright ik heb een Google Sheet gemaakt om Oculus Home ID's te sharen etc.
Vooralsnog kan iedereen met de link bewerken. Even kijken of dat goed blijft gaan.
Je mag mij ook een PM sturen als je liever hebt dat ik je aan de sheet toevoeg.
Mocht iemand suggesties hebben voor de sheet dan hoor ik die graag.
En als de meesten de sheet handig vinden zou hij in de TS opgenomen kunnen worden.
https://docs.google.com/s...34cgSdp8/edit?usp=sharing
Interesse op meeting altspace, zeker weten.
Interessante info : Den Helder en 34 jaar
Echte naam: Daniel
Device: CV1 (als die lullo's ooit opschieten met versturen)
[ Voor 11% gewijzigd door Xtr3me4me op 10-04-2016 13:56 ]
Een tweede vraag die ik had was, hoe ik de Steam versie van Project Cars (die ik al bezat) werkend krijg op de oculus Rift.
Volgens mij in Oculus Home aanvinken "Unknown Sources" en het dan gewoon vanuit Steam VR starten.Seph schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:04:
Een tweede vraag die ik had was, hoe ik de Steam versie van Project Cars (die ik al bezat) werkend krijg op de oculus Rift.
Project Cars trouwens nog heel even in de aanbieding!
https://uk.gamesplanet.co...ail&utm_source=2016-04-10
[ Voor 26% gewijzigd door PuckStar op 10-04-2016 18:12 ]
Bij de Rift zit alles in hetzelfde focusvlak dus het zou niet uit moeten maken of iets dichtbij of veraf staat. Ik denk dat je IPD niet goed staat. Heb je het al eens op laten meten door een opticien?Seph schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:04:
Ik vindt het moeilijk om een goed scherp beeld te krijgen. Vooral objected dichtbij zijn vooral out of focus. Maar alles lijkt een klein beetje wazig. ik heb het niet over de 'lage resolutie/screendoor effect. Ik heb zelf goede ogen (zowel veraf als dichtbij zicht). Bijvoorbeeld de panelen in de helm van het spel Adrift lijken onscherp (alsof ik er niet op kan focussen). Ook als ik dicht op figuurtjes kijk zoals Lucky worden ze erg onscherp. Ik heb al alles proberen in te stellen aan de Rift (Straps, Eye separation) maar het help niet voldoende. Is dit normaal?
Wat het ook kan zijn is dat je hersenen er nog aan moeten wennen. Normaal moeten je ogen anders focussen (accommoderen) voor iets dat dichtbij staat. In de Rift moet dat niet omdat het hele beeld op oneindig gefocused is. Dus als je ogen dat toch gaan proberen dan maken ze het juist onscherp.
[ Voor 14% gewijzigd door DeathTrail op 11-04-2016 07:34 ]
Goeie tip voor Project Cars, thanks!PuckStar schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:12:
[...]
Volgens mij in Oculus Home aanvinken "Unknown Sources" en het dan gewoon vanuit Steam VR starten.
Ik wacht intussen ook met spanning op de mail van Oculus die me meer gaat vertellen over de levering van m'n Rift (ordernr xx34xx). Volg dit topic al een tijd om te ontdekken wat er zoal te beleven is en bijv. net als Seph hoe Oculus Home en Steam samenwerken, maar zo te lezen zou dat vrij simpel moeten zijn
Graag gedaan. Mijn Rift komt als het goed is morgen!jeroen__online schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:10:
[...]
Goeie tip voor Project Cars, thanks!
Ik wacht intussen ook met spanning op de mail van Oculus die me meer gaat vertellen over de levering van m'n Rift (ordernr xx34xx). Volg dit topic al een tijd om te ontdekken wat er zoal te beleven is en bijv. net als Seph hoe Oculus Home en Steam samenwerken, maar zo te lezen zou dat vrij simpel moeten zijn
En ja het meeste werkt wel goed samen. Ik heb bijv. Virtual Desktop op steam gekocht en dat werkt perfect met de DK2.
Dit heb ik gedaan en als ik Project cars start dan start hij gewoon en niet in VR modus.PuckStar schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:12:
[...]
Volgens mij in Oculus Home aanvinken "Unknown Sources" en het dan gewoon vanuit Steam VR starten.
Aan het einde van de week bedacht ik me dat mijn berichten wellicht wat off-topic gingen, vandaar (en vanwege het weekend) dat ik gekozen heb om het even in PM met [b]Xtr3me4me[/n] verder te bespreken.
Gezien ik las dat er toch wat mensen benieuwd waren hoe het nu verder is verlopen, post ik toch nog even een update.
Ik had voorgenomen om dit pas te posten als het 100% zou werken... dus je voelt hem al... still nuttin'
Na de voeding vernieuwd te hebben, een andere videokaart (970gtx) getest en USB poorten gemeten had op ampere. 0 verschil in resultaat.
Een hele nacht nog bezig geweest om vanuit een debug modus te zoeken naar de boosdoener.
Nu lijkt het er erg op dat het te maken heeft (en dit is belangrijk voor mensen die ooit vergelijkbare problemen krijgen!) met:
- Anti-virus die draait (dit is bevestigd)
- Schrijfrechten in de AppData temp mappen
- Admin rechten en Windows 8 mode op alle .exe zoals Runtime,OculusVR,Client,etc
Uiteindelijk kreeg ik alles verbonden, maar crashte de debug/runtime modus en ben ik nog steeds terug bij af.
De Rift meegenomen en in een andere PC gehangen. Eentje die niet direct veel beter is.
- i7 920 (uit 2008)
- 670 gtx
- Geen USB3.0
En wauw.. wat is die ervaring toch ontzettend gaaf!
Daar heb ik dus even mijn tijd genomen om te mogen genieten van dit mooie apparaat.
Inmiddels ben ik weer terug in de realiteit en zit ik dus nog steeds met mijn probleem

Had de stille hoop dat de firmware updates (die goed gingen bij deze PC) voor mij de oplossing zouden kunnen zijn. (tja, je gelooft onderhand in alles he
Mijn volgende stap gaat een nieuwe install van Windows op een nieuwe SSD zijn (zoals ook al eerder aangegeven hier)
Heb vanmorgen toch nog even mijn chipset (mobo) drivers gedownload. Deze gaat maar tot Windows 7 64bit. Maar ik heb echt het vermoeden dat mijn power management en bussen gewoon niet goed geregeld worden. En dat hier heel het probleem uit ontstaat.
De Rift moet (zover ik heb kunnen onderzoeken) USB3.0 hebben vanwege stroom toevoer. Niet zo zeer vanwege data. USB2.0 = 1A, USB3.0 = ~2A
Wanneer ik ooit live ben krijgen jullie het allemaal te horen natuurlijk!
En als ik het opgegeven heb mogen jullie hem komen lenen.. want dan wordt het even sparen voordat ik een nieuw systeem kan kopen.
p.s: Ik wil iedereen en met name [b]Xtr3me4me[/n], [b]GekkePrutser[/n] en [b]stimmits[/n] bedanken voor alle tips en mee denken!
[ Voor 2% gewijzigd door RoelZ op 11-04-2016 08:43 . Reden: p.s. vergeten ]
Als het inderdaad mogelijk word om games zoals Dota2 te spectaten in VR lijkt me dat wel heel vet.
Maar dan liever vanuit een bank o.i.d en het zou natuurlijk handig zijn als ik dan niks hoef te verplaatsen
[ Voor 16% gewijzigd door Shadowhawkje op 11-04-2016 09:12 ]
Oeeehh... dat lijkt wel heel erg op mijn oude systeem dat ik aan de kant heb geschoven (lees: staat nu bij mijn zoon op z'n kamer) voor een nieuwe VR ready bak. Hoe was je ervaring? Wat heb je gedaan? Veel last van frame drops? Als het een beetje werkt op die bak overweeg ik een 2e Rift te kopenFeutis991 schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:41:
De Rift meegenomen en in een andere PC gehangen. Eentje die niet direct veel beter is.
- i7 920 (uit 2008)
- 670 gtx
- Geen USB3.0

Ongeveer 4 meterShadowhawkje schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:05:
Hoe lang zijn de kabels van de Rift nu precies?
Als het inderdaad mogelijk word om games zoals Dota2 te spectaten in VR lijkt me dat wel heel vet.
Maar dan liever vanuit een bank o.i.d en het zou natuurlijk handig zijn als ik dan niks hoef te verplaatsen
BAT had hier eerder al een antwoord over gegeven:Shadowhawkje schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:05:
Hoe lang zijn de kabels van de Rift nu precies?
Lengte kabel van ir camera: rond de 210 cm.
Lengte kabel van bril: rond de 370 cm.
Legion 7i i9 3080 32gb
Sorry, had ik even niet gezien.markklok schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:19:
[...]
BAT had hier eerder al een antwoord over gegeven:
Lengte kabel van ir camera: rond de 210 cm.
Lengte kabel van bril: rond de 370 cm.
Maar dat is echt een fatsoenlijke lengte, heel fijn!
Het is geen enkel probleem een mede rifter te helpen. Vervelend dat het nog steeds niet operationeel is op je systeem. Misschien helpt een volledige clean install wel.Feutis991 schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:41:
Hi Rift-enthusiasts
Aan het einde van de week bedacht ik me dat mijn berichten wellicht wat off-topic gingen, vandaar (en vanwege het weekend) dat ik gekozen heb om het even in PM met [b]Xtr3me4me[/n] verder te bespreken.
Gezien ik las dat er toch wat mensen benieuwd waren hoe het nu verder is verlopen, post ik toch nog even een update.
Ik had voorgenomen om dit pas te posten als het 100% zou werken... dus je voelt hem al... still nuttin'
Na de voeding vernieuwd te hebben, een andere videokaart (970gtx) getest en USB poorten gemeten had op ampere. 0 verschil in resultaat.
Een hele nacht nog bezig geweest om vanuit een debug modus te zoeken naar de boosdoener.
Nu lijkt het er erg op dat het te maken heeft (en dit is belangrijk voor mensen die ooit vergelijkbare problemen krijgen!) met:Bovenstaande punten heeft mij verder gebracht. En zelfs zo ver dat ik (wel met moeite) stappen verder kwam in de setup. Er kwamen melden met Rift en Remote firmware updates.
- Anti-virus die draait (dit is bevestigd)
- Schrijfrechten in de AppData temp mappen
- Admin rechten en Windows 8 mode op alle .exe zoals Runtime,OculusVR,Client,etc
Uiteindelijk kreeg ik alles verbonden, maar crashte de debug/runtime modus en ben ik nog steeds terug bij af.
De Rift meegenomen en in een andere PC gehangen. Eentje die niet direct veel beter is.Hier werkte de rift instantly! (dus de Rift werkt iig!) In 10 minuten stonden we letterlijk in de Home!
- i7 920 (uit 2008)
- 670 gtx
- Geen USB3.0
![]()
![]()
![]()
En wauw.. wat is die ervaring toch ontzettend gaaf!
Daar heb ik dus even mijn tijd genomen om te mogen genieten van dit mooie apparaat.
Inmiddels ben ik weer terug in de realiteit en zit ik dus nog steeds met mijn probleem![]()
Had de stille hoop dat de firmware updates (die goed gingen bij deze PC) voor mij de oplossing zouden kunnen zijn. (tja, je gelooft onderhand in alles he)
Mijn volgende stap gaat een nieuwe install van Windows op een nieuwe SSD zijn (zoals ook al eerder aangegeven hier)
Heb vanmorgen toch nog even mijn chipset (mobo) drivers gedownload. Deze gaat maar tot Windows 7 64bit. Maar ik heb echt het vermoeden dat mijn power management en bussen gewoon niet goed geregeld worden. En dat hier heel het probleem uit ontstaat.
De Rift moet (zover ik heb kunnen onderzoeken) USB3.0 hebben vanwege stroom toevoer. Niet zo zeer vanwege data. USB2.0 = 1A, USB3.0 = ~2A
Wanneer ik ooit live ben krijgen jullie het allemaal te horen natuurlijk!
En als ik het opgegeven heb mogen jullie hem komen lenen.. want dan wordt het even sparen voordat ik een nieuw systeem kan kopen.
p.s: Ik wil iedereen en met name [b]Xtr3me4me[/n], [b]GekkePrutser[/n] en [b]stimmits[/n] bedanken voor alle tips en mee denken!![]()
Maar was nog steeds 1 ding wat ik me afvroeg en dat is je DeLock kaartje. Als je een ander apparaat met USB 3.0 erop aansluit, doet het apparaat het ook? Krijgt ie stroom? Zoals bijvoorbeeld een USB 3.0 stickie of externe HDD.
Hopelijk doet alles het na je clean install
Om eerlijk te zijn kan ik je hier voor nog geen goed genoeg advies geven.TAA schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:12:
[...]
Oeeehh... dat lijkt wel heel erg op mijn oude systeem dat ik aan de kant heb geschoven (lees: staat nu bij mijn zoon op z'n kamer) voor een nieuwe VR ready bak. Hoe was je ervaring? Wat heb je gedaan? Veel last van frame drops? Als het een beetje werkt op die bak overweeg ik een 2e Rift te kopen
Ik stond zelf versteld van de snelheid en wat dit systeem er toch nog uit kreeg. Fraps gaf (natuurlijk) 90fps. En zoals hier ook al omschreven was bewaakt de software van Oculus de frame met zijn leven
In het begin merkte ik af-en-toe frame drops, maar
- In home geen framedrops
- Dreamdeck (een leuke showcase demo) (enkele minor drops)
- Elite Dangerous (alleen in het begin nog)
- Henry demo (geen)
- Lucky's Tail (geen, logisch want die game is eigenlijk grafisch gezien een mobiele game, maar wel ontzettend leuke ervaring!)
Dus door het missen van goede content is het moeilijk.
Maar mijn gevoel zegt dat dit systeem het uiteindelijk dan bij de simpelere games zal moeten houden.
Maar wel mooi te zien dat het wel gewoon gedraaid mag worden vanuit de Oculus software. Niets wordt beperkt dus.
Yep, andere apparaten werken zoals USB sticky of HDD.Xtr3me4me schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:49:
[...]
Maar was nog steeds 1 ding wat ik me afvroeg en dat is je DeLock kaartje. Als je een ander apparaat met USB 3.0 erop aansluit, doet het apparaat het ook? Krijgt ie stroom? Zoals bijvoorbeeld een USB 3.0 stickie of externe HDD.
Kreeg er ook de "power tool" bij, maar geeft alleen een melding bij sticks en hdd's. Niet bij de Rift

[ Voor 14% gewijzigd door RoelZ op 11-04-2016 09:59 . Reden: Reactie op Xtr3me4me toegevoegd ]
Oke top! Nou in iedergeval werkt je HMD gewoon goed (met de test op een andere pc). Dus DOA is het niet, dat is een goed teken.Feutis991 schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:56:
[...]
Om eerlijk te zijn kan ik je hier voor nog geen goed genoeg advies geven.
Ik stond zelf versteld van de snelheid en wat dit systeem er toch nog uit kreeg. Fraps gaf (natuurlijk) 90fps. En zoals hier ook al omschreven was bewaakt de software van Oculus de frame met zijn leven![]()
In het begin merkte ik af-en-toe frame drops, maarIk heb dus eigenlijk niet (op Elite na) echte A+ games gedraaid nog. Had geen tijd om mijn Valkyrie key te proberen. En zou zelf het idee van Project Cars wel leuk vinden (heb alleen geen stuurtje), maar geef daar liever nu geen geld voor uit.
- In home geen framedrops
- Dreamdeck (een leuke showcase demo) (enkele minor drops)
- Elite Dangerous (alleen in het begin nog)
- Henry demo (geen)
- Lucky's Tail (geen, logisch want die game is eigenlijk grafisch gezien een mobiele game, maar wel ontzettend leuke ervaring!)
Dus door het missen van goede content is het moeilijk.
Maar mijn gevoel zegt dat dit systeem het uiteindelijk dan bij de simpelere games zal moeten houden.
Maar wel mooi te zien dat het wel gewoon gedraaid mag worden vanuit de Oculus software. Niets wordt beperkt dus.
[...]
Yep, andere apparaten werken zoals USB sticky of HDD.
Kreeg er ook de "power tool" bij, maar geeft alleen een melding bij sticks en hdd's. Niet bij de Rift
[afbeelding]
Nu hopen dat bij clean install de boel wel herkent wordt. Let us know
Heeft iemand Project Cars in Steam werkend gekregen? Hij wil bij mij nog steeds niet in VR modus Starten. Ik heb wel unknown sources aanstaan. UE4 heeft ook de optie voor VR grayed out staan dus misschien kan ik geen enkele externe VR app draaien.
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=43062
Ik heb de Rift vanmorgen binnen gekregen op mijn werk en ga er vanmiddag thuis mee aan de slag. Ik heb Project Cars ook dus zal het testen en je laten weten hoe of het gaat.Seph schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:14:
Heeft iemand Project Cars in Steam werkend gekregen? Hij wil bij mij nog steeds niet in VR modus Starten. Ik heb wel unknown sources aanstaan. UE4 heeft ook de optie voor VR grayed out staan dus misschien kan ik geen enkele externe VR app draaien.
Je kunt eventueel zelf ook even op de reddit zoeken (https://www.reddit.com/r/...s&sort=new&restrict_sr=on) of op Project Cars forum.
Je bent zeker weten niet de enige die het op deze manier wil spelen
Ik vind het moeilijk om je hier in te helpen.Seph schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:14:
Dus als je heel dicht op objecten kijkt (b.v 10 CM) moeten ze gewoon scherp zijn? Bij mij is het dan ontzettend out of focus en blurry. Ik heb de bril omhoog en omlaag verschoven en de eye distance aangepast.
Maar heb je al eens vanuit een game op de home knop gedrukt en daar de recalibration (rechtsboven) te probeert? Dat beeld met het groene kruis?
Voor mij is alles van heel dicht bij gewoon scherp en heb ik meer bij het kijken vanuit je ogen naar boven of onder dat je de twee beelden (een beetje) over elkaar ziet.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Vertel ons hoe jouw installatie is verlopen en op welk systeem je de Rift gaat aansluiten.PuckStar schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:37:
[...]
Ik heb de Rift vanmorgen binnen gekregen op mijn werk en ga er vanmiddag thuis mee aan de slag. Ik heb Project Cars ook dus zal het testen en je laten weten hoe of het gaat.
Je kunt eventueel zelf ook even op de reddit zoeken (https://www.reddit.com/r/...s&sort=new&restrict_sr=on) of op Project Cars forum.
Heb ik al gedaan, alleen was er veel onduidelijkheid over. Er waren veel mensen met problemen.PuckStar schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:37:
[...]
Ik heb de Rift vanmorgen binnen gekregen op mijn werk en ga er vanmiddag thuis mee aan de slag. Ik heb Project Cars ook dus zal het testen en je laten weten hoe of het gaat.
Echt heerlijk zo'n game! (los van de graphics ofcourse)
Wanneer had je bericht dat je order geproccesed was? Had zelf zaterdag nacht bericht gehad, zat te hopen dat die vandaag binnenkomt, maar zal wel morgen worden.PuckStar schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:37:
[...]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Zie mijn reactie in het Bestelling en Levering topic: PuckStar in "[Oculus Rift] Bestelling & Levering"evilpin0 schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:00:
[...]
Wanneer had je bericht dat je order geproccesed was? Had zelf zaterdag nacht bericht gehad, zat te hopen dat die vandaag binnenkomt, maar zal wel morgen worden.
Kan het zijn dat ik een beetje bijziend ben en dat het een buiten proportioneel effect heeft? Ik heb hier normaal gesproken niet zoveel last van, maar objecten die heel ver weg zin, zijn wat waziger voor mij.Feutis991 schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:37:
[...]
Ik vind het moeilijk om je hier in te helpen.
Maar heb je al eens vanuit een game op de home knop gedrukt en daar de recalibration (rechtsboven) te probeert? Dat beeld met het groene kruis?
Voor mij is alles van heel dicht bij gewoon scherp en heb ik meer bij het kijken vanuit je ogen naar boven of onder dat je de twee beelden (een beetje) over elkaar ziet.
Mijn vriendin had bij het gebruiken van de Rift haar bril op en zetten deze af om zo gemakkelijk de Rift op te zetten. Mijn gedachte was hier (op voorhand): Logisch dat je dan scherp ziet want je kijkt eigenlijk heel dicht op een OLED scherm.
Toch zag zij alles net zo onscherp als in haar werkelijkheid. En dit blijft bij mij hangen als iets vreemds.
Mijn eigen conclusie is dan meer... Het zijn dus alleen de lensen (icm het scheiden van het beeld voor beide ogen) die in de Oculus zitten die er voor zorgen dat je daadwerkelijk diepte krijgt.
Ondanks dat dit een menselijk truukje is kunnen je ogen hierdoor dus minder scherp zien.
Toch blijft dit apart!

Wie kan dit wetenschappelijk onderbouwen?
Meld je even hier aanFeutis991 schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:33:
Een leuke discussie. Want zo had ik gisteren dus een zelfde constatering.
Mijn vriendin had bij het gebruiken van de Rift haar bril op en zetten deze af om zo gemakkelijk de Rift op te zetten. Mijn gedachte was hier (op voorhand): Logisch dat je dan scherp ziet want je kijkt eigenlijk heel dicht op een OLED scherm.
Toch zag zij alles net zo onscherp als in haar werkelijkheid. En dit blijft bij mij hangen als iets vreemds.
Mijn eigen conclusie is dan meer... Het zijn dus alleen de lensen (icm het scheiden van het beeld voor beide ogen) die in de Oculus zitten die er voor zorgen dat je daadwerkelijk diepte krijgt.
Ondanks dat dit een menselijk truukje is kunnen je ogen hierdoor dus minder scherp zien.
Toch blijft dit apart!![]()
Wie kan dit wetenschappelijk onderbouwen?
Kun je doen bij PuckStar
Dit geld voor iedereen uiteraard
Ik heb nu de meeste dingen op kunnen lossen. Het recenteren van de rift (hij verspringt nog steeds af en toe) kan je gewoon aan een joystick knop binden! Ik had die binding in eerste instantie niet gevonden omdat ik onder de uitgebreide 'Headlook' opties zat te zoeken (voor mouse look), daar zit namelijk ook een recenter functie en die werkt dus niet. Maar onder 'Miscellaneous' zit dus een HMD recenter en die doet het gewoon. Dat was mijn grootste probleem opgelost.
Met de galaxy map had ik de fout gemaakt hem met de muis te bedienen zoals je normaal doet. Dat werkt niet lekker omdat je niet goed kan zien waar je klikt (de muispijl zit op een ander focus vlak dan de map zelf, die in 3D is). Maar door de joystick assen en POV hat te mappen kan je de map manoeuvreren waardoor je hem wel redelijk kan bedienen. Helaas moet je op 'plan route' nog wel met de muis klikken en het popup menu met die optie verdwijnt als je je hoofd draait dus dat is nog wel een beetje lastig mikken
Verder heb ik door het vele spelen kunnen upgraden naar een Cobra MkIII (had eerst een Hauler, had het nooit veel gespeeld) en deze heeft een veel ruimere cockpit. Man, wat is het mooi nu. Je kan gewoon opstaan en over het randje van je dashboard door het raam kijken, waar je de neus van het schip ziet. Of naast je stoel gaan staan en door de cockpit lopen. Het geeft zo enorm veel dimensie aan het spel. Het niveau van de details in de cockpit is ook heel goed, zelfs details die je in de normale 2D mode niet kan zien (zelfs in 2D met mouselook kan je bijvoorbeeld niet helemaal achterom kijken). Ook details als je vingers, als ik op een knop op de joystick druk dan zie ik hem dat in het echt ook doen. Vaak zie ik uit mijn ooghoek de throttle verdwijnen als ik voor een ster stop om te discovery scannen. Het is echt met veel zorg gemaakt, dat zie je wel.
Ook is het heel mooi om over een planeet te vliegen en te rijden met de Scarab (al wordt ik van die scarab nog wel een beetje duizelig want hij is nogal zwabberig). Ik wil niet meer zonder de rift spelen
Ik kwam op een gegeven moment een ruimtebasis tegen op een planeet, die veel groter was dan normaal (die basis dus), een grote ronde met allemaal kleurige torens, drones die rondvlogen in de omgeving en met lasers liepen te scannen, schepen die landden op de andere pads. Ondertussen ging de zon net onder, en ik ben naar het raam van het schip gelopen om het allemaal goed te kunnen bekijken, ik heb er echt een paar minuten staan kijken. Op een gegeven moment landde er een imperial eagle op de pad naast me en ik zag hem manoeuvreren naar zijn plek. Prachtig!! Dat is wat ik me had voorgresteld bij VR en het is er nu eindelijk!
Wat ik wel merk met elite is dat er een memory leak in zit. Ik heb maar 8GB en na een uur of 2 spelen begint het geheugen vol te raken, dan gaat hij swappen en dan wordt het spel steeds schokkeriger, wat leidt tot de nodige duizeligheid. Ik heb dat met de task manager gecheckt, hij zat echt tot de nok toe vol. Ik heb net 16GB besteld
De Oculus home dingen zijn ook mooi en de ervaring is veel afgewerkter dan Elite Dangerous. Er zitten geen ruwe kantjes aan zoals Elite nog wel een beetje heeft en het loopt allemaal soepeler. Maar het voelt veel meer aan als mini games, Elite is voor mij echt de killer app voor de Oculus op dit moment.
[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 11-04-2016 14:55 ]
Regel ik, heb je ook Altspace?Njay schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:52:
Kan iemand mij op de google docs zetten ? Username op alles is njaynl ... Wifi is te traag hier haha thx
En welke set(s) heb of krijg je?
[ Voor 10% gewijzigd door Standby op 11-04-2016 15:15 ]
Thx nog geen altspace ga ik aanmaken als ik terug ben , ik heb de cv1 al ligt hij nu nog bij upsStandby schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:14:
[...]
Regel ik, heb je ook Altspace?
En welke set(s) heb of krijg je?
Wauw.... wat een ervaring beschrijf je hier! Damn ik doe een moord voor deze ervaring GP!GekkePrutser schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:47:
Ik kwam op een gegeven moment een ruimtebasis tegen op een planeet, die veel groter was dan normaal (die basis dus), een grote ronde met allemaal kleurige torens, drones die rondvlogen in de omgeving en met lasers liepen te scannen, schepen die landden op de andere pads. Ondertussen ging de zon net onder, en ik ben naar het raam van het schip gelopen om het allemaal goed te kunnen bekijken, ik heb er echt een paar minuten staan kijken. Op een gegeven moment landde er een imperial eagle op de pad naast me en ik zag hem manoeuvreren naar zijn plek. Prachtig!! Dat is wat ik me had voorgresteld bij VR en het is er nu eindelijk!
Klinkt allemaal echt extreem next-gen dit! Geloof helemaal dat jezelf hier helemaal in kunt verliezen.
En als je na zo'n game sessie je Rift afzet echt wel effe tevreden in je bedje ligt
Heel het idee van Elite vindt ik al zo gaaf. Het universum verkennen zoals hij (voor zover bekend bij NASA) ook daadwerkelijk is.
Heb zelf een Saitek x52, maar hoop het ooit zo te ervaren als jou!
Alles staat er in voor je.Njay schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:16:
[...]
Thx nog geen altspace ga ik aanmaken als ik terug ben , ik heb de cv1 al ligt hij nu nog bij ups
Ik ben benieuwd hoe goed altspace met het geluid omgaat.
hangt ook een beetje af van de mic van de rift natuurlijk, maar ben benieuwd of de locatie
van de spreker ten opzichte van je zelf invloed heeft
[ Voor 29% gewijzigd door Standby op 11-04-2016 15:29 ]
Ja ik ben echt enorm onder de indruk. Nu ik beter gewend ben aan de Rift is het echt overweldigend.Feutis991 schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:22:
[...]
Wauw.... wat een ervaring beschrijf je hier! Damn ik doe een moord voor deze ervaring GP!![]()
Klinkt allemaal echt extreem next-gen dit! Geloof helemaal dat jezelf hier helemaal in kunt verliezen.
En als je na zo'n game sessie je Rift afzet echt wel effe tevreden in je bedje ligt![]()
Heel het idee van Elite vindt ik al zo gaaf. Het universum verkennen zoals hij (voor zover bekend bij NASA) ook daadwerkelijk is.
Heb zelf een Saitek x52, maar hoop het ooit zo te ervaren als jou!
Ik hoop dat je de jouwe ook snel aan de praat krijgt. Het lijkt me heel frustrerend om hem klaar te hebben liggen maar je er niets mee kan doen.
Had je al een schone installatie geprobeerd? Desnoods op een aparte schijf? Dat je alleen Windows 7 64 drivers hebt is geen probleem trouwens, ik draai ook nog op Windows 7.
Een goede joystick heb je dus al, dat heb je wel nodig inderdaad voor Elite. Het mooie aan die Saitek is trouwens dat de ingame stick daar op is gebaseerd. Dus die ziet er hetzelfde uit. Zelfs met dat flapje over de middelste button. Dus dat maakt de immersie nog een stuk beter.
Ik heb zelf de trust Hotas X. Dat is wel een veel mindere stick qua kwaliteit maar hij heeft een klikje in het midden van de throttle waardoor je de "0" stand van de thrusters goed voelt.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 11-04-2016 15:45 ]
Ontzettend veel plezier gewenst vanavond!!!Njay schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:16:
[...]
Thx nog geen altspace ga ik aanmaken als ik terug ben , ik heb de cv1 al ligt hij nu nog bij ups
Ik ga wat vroeger naar huis vandaag om zo langs de winkel te gaan voor een tweede SSD. Hierop ga ik dit soort dingen gewoon vrij kunnen uitproberen. Heb helaas alleen Windows 8.1 en 10. Heb al mijn tests gedraaid op 10. Maar probeer vanavond (met gebrek aan Windows 7) even vanuit een clean install op 8.GekkePrutser schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:43:
[...]
Had je al een schond installatie geprobeerd? Desnoods op een aparte schijf? Dat je alleen Windows 7 64 drivers hebt is geen probleem trouwens, ik draai ook nog op Windows 7.
Ben ondertussen aan het kijken of er mede tweakers zijn met een socket 775 mobo die ik kan overkopen.
Ik voel namelijk heel sterk dat hier de oplossing in zit. Met een klein (stiekem heel groot) hoopje dat een clean install al mijn problemen oplost

Btw: Gebruik je VoiceAttack al voor Elite? Kan je dit heel erg aanraden! Brengt je nog meer in die game! (kopen waard btw!)
[ Voor 69% gewijzigd door RoelZ op 11-04-2016 15:50 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.