Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:35
Arfman schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:09:
Beste Feutis, probeer nu gewoon eerst eens even een clean install uit. Al die rare dingen die je beschrijft (administrator checks, filerechten) wijzen allemaal op een oude/beschadigde Windows installatie. Tegenwoordig heb je Windows 10 er in een kwartiertje opstaan, dat mag geen probleem zijn.
:$

Voorheen was dit nog geen optie voor me. Inmiddels ben ik zo ver dat ik jouw advies ga uitproberen vanavond. (zie mijn laatste post)

Sowieso zal ik mijn bevindingen na vanavond posten.

Maar heel erg bedankt voor het meedenken!

[ Voor 0% gewijzigd door RoelZ op 11-04-2016 16:19 . Reden: Mobiele typo ]

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Oh trouwens ik heb wel de Samsung Gear VR voor de google docs :) Vergeten te melden

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Feutis991 schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:18:
[...]

:$

Voorheen was dit nog geen optie voor me. Inmiddels ben ik zo ver dat ik jouw advies ga uitproberen vanavond. (zie mijn laatste post)

Sowieso zal ik mijn bevindingen na vanavond posten.

Maar heel erg bedankt voor het meedenken!
Als je Windows 8.1 geïnstalleerd hebt en daarbij de Windows updates en alle daarbij behorende drivers. Installeer nog geen virusscanner. Laat dat voorlopig achterwegen.

Kijk eens eerst of je HMD nu goed herkent wordt zonder virusscanner geïnstalleerd te hebben. Je moet even je Windows met zo min mogelijk belemmeringen installeren. Dus Firewalls en Virusscanners laat dat even achterwegen nadat je alle Windows updates hebt uitgevoerd en alle drivers van je hardware hebt geïnstalleerd.

Mocht je je Rift dit keer eindelijk doen wat ie moet doen, herstart je hele pc en probeer het dan nogmaals als dubbel check. Mocht het daarna weer goed herkend worden, probeer dan de virusscanner te installeren.

Je moet het behandelen alsof het een nieuwe pc is. Nieuwe onderdelen, als je pc niet start ga je onderdeel voor onderdeel controleren.
Je bent nu zover dat je een clean install gaat uitvoeren. Doe dit dan ook met je Rift. Dan kun je aantal zaken weg krassen waaraan het eventueel zou hebben kunnen liggen met je voorgaande tig probeersels :P .

Het is meer een just-to-be-safe scenario :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 11-04-2016 16:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:05

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Omfg net ff 5 min de Rift opgehad, echt awesome! Ik had een beetje verwacht dat de FoV laag zou zijn en je door '2 ronde vierkantjes' kijkt maar dit is echt NIET het geval, gewoon vol beeld :D
Alleen nog maar Home gezien en de T-Rex in DreamDeck, kan niet wachten tot vanavond...

Ik zal pCars ook nog ff testen (heb ook de Steam versie), laat ik nog weten.

En Elite Dangerous natuurlijk, ook de TrustMaster Hotas Flight X hier liggen met het fijne 'klikje' :)

P.s. hype hype hype :D

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

DeathTrail schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:48:
Omfg net ff 5 min de Rift opgehad, echt awesome! Ik had een beetje verwacht dat de FoV laag zou zijn en je door '2 ronde vierkantjes' kijkt maar dit is echt NIET het geval, gewoon vol beeld :D
Alleen nog maar Home gezien en de T-Rex in DreamDeck, kan niet wachten tot vanavond...

Ik zal pCars ook nog ff testen (heb ook de Steam versie), laat ik nog weten.

En Elite Dangerous natuurlijk, ook de TrustMaster Hotas Flight X hier liggen met het fijne 'klikje' :)

P.s. hype hype hype :D
Gefeliciteerd man! superrr! Keep the experience coming :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Zsm naar huis gegaan nadat ik op mijn werk de Rift binnen kreeg! En mijn bezit voorzichtig behandeld :)
http://imgur.com/V6u5SVr :)

En mijn eerste reactie na +/-30min in de Rift:

- Installatie ging goed op de xbox wireless driver na. Beetje vreemd want kwam wel in devices maar met uitroepteken. En dan zeggen: update de driver maar, dat werkte dus niet. Een "check for new windows updates" gaf de driver wel aan, dus daarna was het snel gepiept.
Het calibreren van de sensor liep eerst ook niet soepel. Hij staat naast mijn monitor en ik ging dus iets verder van mijn buro staan om te calibreren (er stond namelijk ook dat je moet staan). Maar keer op keer bleef hij zeggen dat de sensor niet goed staat. Toen maar gewoon gaan zitten en dat pakte hij wel. Beetje wazig.
Verder ging alles erg soepel. Ik had Home al geinstalleerd vorige week en al veel gedownload dus gelijk aan de slag :)

- Krijg nog wel wat lastig de headset goed op mijn hoofd. De driehoek achter heb ik erg laag (zoals hoort), maar het drukt een beetje op mijn voorhoofd net boven de wenkbrauwen. Nu zou de rift o.a. moeten leunen op je jukbeenderen maar ik ben best dun dus weinig vet en dus valt dat nog niet helemaal goed. Ik blijf nog even finetunen :). Zit in ieder geval veel lichter dan de DK2, maar voelt wel wat harder aan. Hopelijk kan een zachte cover helpen voor mij.

- Project Cars werkte in 1 keer. Gisteren dus gekocht via Steam. Nu, Oculus Home staat open. Ik ga via desktop naar steam, klik Play Project Cars en hij start gelijk op in de Rift! Ik had eerder al een keer Steam VR helemaal ingesteld met mijn DK2, dus misschien zou je dat eerst moeten doen @Seph.

- Lucky's Tale heel even gedaan. Best vermakelijk. Heel soms (was bij de DK2 ook) lijkt het beeld een fractie van een seconde te draggen. Dat zie je vooral als je beetje heen en weer schud met je hoofd. Misschien ben ik erg kritisch (mede vanwege de DK2) maar ik zie dat dus wel soms.
Overigens vergeet je dat snel als je gewoon lekker bezig bent.

- Blazerush startte op maar geen geluid. Moet ik nog uitzoeken.

- Pixels kun je nog zien, maar is echt vele malen beter dan de DK2. Heb de dreamdinges demo's ook nog op de DK2 bekeken vorige week maar in de Rift komt het echt tot zijn recht!

- De glow waar meer over gesproken wordt is inderdaad best aanwezig. Soms lijkt het alsof, als wit licht in de hoeken van je beeld zit, het een beetje smoezelig is ofzo. Maar je moet er op letten want eenmaal aan het spelen valt het me vrijwel niet op. Op de foto kun je zien hoe het een beetje in de Rift is betreft dat witte wazige.

- Straks maar even Apollo 11 en Airmech gaan proberen. Oh ja en Elite Dangerous! Oh en Virtual Desktop en Farland! haha nog genoeg te doen!

[My Home Automations]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De Oculus Rift vs HTC Vive by Tested:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:45
Het lijkt er op Oculus Rift toch wel de beste keuze blijkt te zijn, mits je bereid bent om te wachten op de touch controlers.

Norm: Every time I play a Vive game, 10 minutes in I think to myself, "Boy I wish I could be playing this game with tracked controllers but wearing an Oculus Rift". Coz it's about the comfort.
Jeremy: I could say the exact same sentence. And, in fact, yesterday when I was playing the Vive, I had to take it off and say "Ugh, I really miss my Oculus Rift" because it is just so much more comfortable.

[ Voor 54% gewijzigd door Henkus op 11-04-2016 20:54 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Man man man man wat een belevenis!

Vandaag mijn CV1 gekregen en deze vanavond aangesloten en wat een feest!

Had alleen ervaring met een DK1 die ik op de Game of Thrones tentoonstelling in A'dam tegen kwam, dit is toch wel andere koek!

Ik wil dit eigenlijk helemaal niet typen maar gewoon weer verder gaan in mijn Rift lol ....maar goed, Elite Dangerous staat even te downloaden en heb inmiddels ook de sheet van PuckStar even aangevuld met mijn gegevens.

Lijkt me leuk om meer mensen te ontmoeten en samen te spelen als de tijd daar is dus voeg me maar toe aan de vriendenlijst als je dat wilt.

Geen idee wat Altspace VR is maar daar ga ik nog even naar opzoek. (zal wel op steam staan neem ik aan) :)

Jongens ik ben veel te hyper nu en ik ga mijn bril weer opzetten! Veel plezier iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
lolololol heerlijk die reacties!!!
Laat wel iedereen helemaal pumped achter zo zonder Rift.

Maar super om al deze reacties te lezen!

(ben bijna klaar met mijn clean install en updates *crossing his fingers intensly*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Feutis991 schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:40:
lolololol heerlijk die reacties!!!
Laat wel iedereen helemaal pumped achter zo zonder Rift.

Maar super om al deze reacties te lezen!

(ben bijna klaar met mijn clean install en updates *crossing his fingers intensly*)
Succes straks! Hahaha ja...hier helaas nog niks! En maar wachten op de hype train :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik word alleen maar enthousiaster van al die berichten :9~

Dat word morgen heel de dag F5 -en. Ben benieuwd wat voor een mail we krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:22

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik vind die positieve berichten hier maar niks. :P

Moet nog tot Juni wachten, hopelijk krijg ik morgen te horen dat het toch Mei wordt of nog eerder aangezien de verzenddata wordt geupdate!!!

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_Ver
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-01-2023
Wahloh schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:00:
Ik vind die positieve berichten hier maar niks. :P

Moet nog tot Juni wachten, hopelijk krijg ik morgen te horen dat het toch Mei wordt of nog eerder aangezien de verzenddata wordt geupdate!!!
Hier hoop ik dus ook heel hard op! Ik check dagelijks meerdere keren het forum, doet geen goed voor mijn geduld... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Ik geef het op ... :'( :'(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EamX7jn.png

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

UncleSam schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:23:
De Oculus Rift vs HTC Vive by Tested:

[video]
Echt een toffe vergelijking. Zij kunnen het erg feitelijk/objectief brengen en goed de voor/nadelen uitleggen waardoor je kunt kijken welke headset nu het beste voor je is.

Ik kan in ieder geval niet wachten totdat de Touch controllers uit zijn zodat er een proper vergelijking gedaan kan worden (oja shit ik moet ook nog wachten op de Rift zelf :+ ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trouwens nog iets dat ik vergeten was: ik ben de Rift met bril gaan gebruiken omdat dat scherper is. De eerste dag had ik het zonder geprobeerd omdat ik bang was de lenzen te bekrassen maar ik kreeg het nooit goed scherp ondanks dat ik maar licht bijziend ben.

Met bril op is de Rift voor mij wel scherp en ook behoorlijk comfortabel. De druk aan de zijkanten waarover in de Tested review gesproken werd, heb ik niet.

Maar, het is wel heel vervelend met op- en afzetten. Zonder bril zet je hem heel makkelijk op, maar met bril blijft het schuimrubber steeds aan de hoekjes van mijn bril haken tijdens het opzetten. Afzetten gaat beter omdat de band achterop dan al wat lager zit. Wat wel helpt is dat je de Rift een beetje kan kantelen. Maar het blijft een gedoe en is vervelend als je tijdens een spel wat op wil zoeken op de PC zoals een trade route voor Elite. Meestal probeer ik dan door het gat rond de neus te kijken maar comfortabel is dat niet.

Ik hoop daar ze met andere schuimrubber randen komen die beter passen voor brildragers. En dat je sowieso die rubber rand los kan gaan kopen want alhoewel hij nu nog niet beschadigd is, blijft hij elke keer aan mijn bril haken waardoor hij uiteindelijk wel zal beschadigen.
Niet opgeven! :) Het is de moeite waard, hoe vervelend ook.

Ik zou even rust nemen en dan verder knutselen. Je hebt nu in elk geval de helft al aan de praat!

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 11-04-2016 20:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Stuur die Rift dan maar naar mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat waanzinnig rot Feutis991! Een programma dat bij mij altijd voor ellende heeft gezorgd is Komodo antivirus. Longshot maar ik wilde het toch even opperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Dat is echt heel jammer!
Is er echt niets meer te verzinnen. Ik hou niet van opgeven met computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:50

TAA

Liever IRC

@Feutis991 waarom zit je nog op 8.1? W10 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Same here guys!

Hoe kut het ook voelt, bij inmiddels heb ik (geen gein) succes wat betreft het aansluiten in setup en geen crash!

Vervolgens kom ik in home en gaat het feestje nog niet door.
Maar dit heeft echt iets met rechten te maken.

Heb de App data/temp map op iedereen gezet met alle rechten.
En elke exe op Admin.

Dit laatste verpest de boel, maar dat eerste heeft er dus voor gezorgd dat ik zonder crash door die ene stap kom.

Vervolgens moest ik de Rift updaten... (alweer?) en dat gaat fout.
Ps. Kom er zojuist achter dat ik na 130 updates nóg niet klaar ben.
Dus ik ga weer updates (164 stuks) hopende we dan een keer klaar zijn zodat ik zeker weet of ik recht heb om nu al conclusies te trekken :p

[ Voor 16% gewijzigd door RoelZ op 11-04-2016 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

UAC volledig uitschakelen even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Feutis991 schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:38:
Same here guys!

Hoe kut het ook voelt, bij inmiddels heb ik (geen gein) succes wat betreft het aansluiten in setup en geen crash!

Vervolgens kom ik in home en gaat het feestje nog niet door.
Maar dit heeft echt iets met rechten te maken.

Heb de App data/temp map op iedereen gezet met alle rechten.
En elke exe op Admin.

Dit laatste verpest de boel, maar dat eerste heeft er dus voor gezorgd dat ik zonder crash door die ene stap kom.

Vervolgens moest ik de Rift updaten... (alweer?) en dat gaat fout.
Heb je windows opnieuw geinstalleerd? Of nog steeds aan het proberen met je huidige install?

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 23:59
Balen Feutis991: je bent van harte welkom bij ons om het eea te testen: we hebben hier een half dozijn VR capable PC's staan: dan weet je iig dat het wel/niet aan de Rift zelf ligt... maar das wel in Wierden :)

Zijn er toevallig nog andere zaken die je kan doen: BIOS updaten en dat soort zaken? Heb je toevallig nog apparatuur aangesloten (printers usb hubs, weet ik veel wat): allemaal disconnecten en met zo min mogelijk spul aangesloten het nogmaals proberen... Heb je toevallig al je system specs naar Oculus teuggekoppeld? Nooit geschoten is altijd mis zeg maar...

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Goede tips,

- Heb clean install sinds vanavond ja (nieuwe SSD met kale 8.1)
- UAC is een hele goede! Maar hoe doe ik dat? (effe Googlen of beter advies?)
- Heb de Rift bij maat stiefbroer getest en werkte perfect
- BIOS is zeker de laatste versie
- Naast muis en keyboard is alles losgekoppeld

Kwam er zojuist achter dat alle updates (na 3x herstart nog steeds niet klaar waren) nu bezig met 184 (inmiddels) updates
Dus ik houd mijn gevloek nog even voor me ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RoelZ op 11-04-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:15
Waarom update je niet gratis naar Windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Ik kom zojuist van 10 af.
Windows 8 is mijn originele installatie, vandaar. En moet voldoende zijn voor deze test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:15
Ah vandaar.

Ik hoop echt voor je dat het installeren van alle updates het gewenst resultaat bied!

[ Voor 198% gewijzigd door schumi1986 op 11-04-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Windows 8.1 werkt perfect met de Rift.

Heb wel een vraag voor de Commanders (dus Elite:Dangerous spelers). Heeft iemand E:D buiten steam en Oculus Home om gekocht en het werkend gekregen dat het geluid over de koptelefoon van de Rift gaat?
Zo ja, hoe? :)

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Feutis991 schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:57:
Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen

Open Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer door te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start en vervolgens op Configuratiescherm. Typ gebruikersaccountbeheer in het zoekvak en klik vervolgens op Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen.

Ga op een van de volgende manieren te werk:

Als u Gebruikersaccountbeheer wilt uitschakelen, verplaatst u de schuifregelaar naar Nooit waarschuwen en klikt u op OK. Beheerdersmachtiging vereistAls u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging. U moet de computer opnieuw opstarten voordat Gebruikersaccountbeheer is uitgeschakeld.

Als u Gebruikersaccountbeheer wilt inschakelen, verplaatst u de schuifregelaar om te kiezen wanneer u een melding wilt ontvangen en klikt u op OK. Beheerdersmachtiging vereistAls u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Feutis991 schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:57:
Goede tips,

- Heb clean install sinds vanavond ja (nieuwe SSD met kale 8.1)
- Heb de Rift bij maat stiefbroer getest en werkte perfect
- BIOS is zeker de laatste versie
- Naast muis en keyboard is alles losgekoppeld

Kwam er zojuist achter dat alle updates (na 3x herstart nog steeds niet klaar waren) nu bezig met 184 (inmiddels) updates
Dus ik houd mijn gevloek nog even voor me ;)
UAC uitzetten:

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/6ekmy4oqp/KNIP.jpg

Maar wat me opvalt is dat 1 USB 3.0 hem wel pakt en de 2e USB 3.0 niet. Je sensor pakt ie niet maar wel je helm.
Het lijkt er toch heel sterk op dat een single molex niet voldoende stroom kan leveren verdeelt over meerdere hardware (aangezien je een kabel hebt die zowel van je cd-rom speler naar je HDD naar je SSD en dan naar je PCI-e gaat.
Probeer eens een losstaande molex, dus eentje die alleen van je PCI-e naar je voeding gaat.

Het kan zijn dat de molex kabel vanuit je voeding niet voldoende ampere geeft. http://hackaday.com/2013/...the-oculus-rift-with-usb/

Ik denk zelf sterk dat als je een losse molex koopt naar Sata en die kan koppelen op een nog molex kabel van je voeding die over is dat je probleem opgelost is.
Dus zo'n eentje http://www.allekabels.nl/...P-w7Ye3h8wCFdgaGwod7RkDvA

Alles duid naar stroom toevoer probleem. Je kaart krijgt niet genoeg om beide USB 3.0 apparaten van stroom te voorzien.

[ Voor 42% gewijzigd door Xtr3me4me op 11-04-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PuckStar schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:18:
[...]

Windows 8.1 werkt perfect met de Rift.

Heb wel een vraag voor de Commanders (dus Elite:Dangerous spelers). Heeft iemand E:D buiten steam en Oculus Home om gekocht en het werkend gekregen dat het geluid over de koptelefoon van de Rift gaat?
Zo ja, hoe? :)
Yes, ik heb nog steeds de standalone versie en het geluid werkt prima via de Rift.

Ik heb er ook een USB hoofdtelefoon aan hangen en die hangt er nog steeds aan. Het geluid kwam daar inderdaad eerst door, maar ik heb gewoon onder Audio settings de Rift als default ingesteld en het werkte meteen (ik hoefde niet eens Elite opnieuw te starten).

@hierboven: Ik heb hier trouwens ook nog Windows 7 :) En dat werkt gewoon, ook met de Rift. Ik ga wel een keer upgraden maar ik ben bang dat er van alles stuk gaat, het is al een redelijk oude installatie. Ik heb net een SSD besteld dus als ik die inbouw moet ik toch alle data kopieren, daarna zal ik de upgrade wel proberen, als het dan van alles stukmaakt dan kan ik nog terug met de oude image van de HDD.

Misschien werkt het tegenwoordig wel soepel maar ik gebruik al Windows sinds versie 3.1 en ik ben door de jaren heen mijn vertrouwen in Microsoft OS upgrades een beetje verloren :X Ik doe op mijn game PC niks anders dan gamen (op mijn andere PC's heb ik Mac OS en Linux) dus Win10 biedt me weinig voordelen buiten DirectX 12 dat nog weinig gebruikt wordt, en alleen maar kans op mogelijke problemen. Dus ik zit nog in de 'het werkt dus afblijven' fase :)

Maargoed ik ga hem zeker upgraden voordat niet meer kan na 29 Juli.

[ Voor 46% gewijzigd door GekkePrutser op 11-04-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Is het ok om verlengkabels te plaatsen tussen de pc en de kabels van de Rift? Dus 3x usb verlengen en 1x hdmi.

edit: Never mind. Krijg net antwoord op mijn vraag in het tested filmpje. Verlengkabels zijn toegestaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Tasminos op 11-04-2016 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
UncleSam schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:02:
Is het ok om verlengkabels te plaatsen tussen de pc en de kabels van de Rift? Dus 3x usb verlengen en 1x hdmi.

edit: Never mind. Krijg net antwoord op mijn vraag in het tested filmpje. Verlengkabels zijn toegestaan.
ik meende ergens gelezen te hebben dat het kan. effe kijken of ik het nog kan vinden.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In de praktijk hoef je waarschijnlijk maar 1 USB te verlengen. En die HDMI. Die USB zit aan de headset samen met de HDMI. De camera staat toch ergens vast opgesteld, waarschijnlijk wel bij je PC. En de derde USB is voor de ontvanger van de Xbox controller en die is toch draadloos dus die hoef je zeker niet te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:04
Mail gehad expected shipment date 11-21 July.

Zou hem in Juni moeten krijgen eigenlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 08:48
Geen mail maar in de Order History staat nu tussen 23 mei en 6 juni.. Had april moeten zijn!

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

*verkeerde thread*

[ Voor 78% gewijzigd door TAA op 12-04-2016 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Nu de verwachte shipping datum eindelijk bekend is (16-26 mei) ga ik proberen voorlopig even van dit topic weg te blijven uit zelf behoud.

Ik reken dus op 6 weken. Valt inderdaad wel tegen, maar het was eigenlijk wel te verwachten. Voor een weekje vertraging geven ze nl. geen free shipping aan iedereen.

Het geeft me wel mooi de tijd om de nieuwe Rachet & Clank en Uncharted 4 te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Had de rift besteld op naam van een collega met zijn CC en adres. Ook zijn oculus account gebruikt.

Moet ik nu zijn account overnemen, daar zal wel dan Eve en Lucky op staan? Of kan ik me eigen account gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door evilpin0 op 12-04-2016 08:10 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Zo, dankzij jullie en wat eigen inzicht weer een stapje verder naar VR!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BaytUk8.png

Enige probleem wat ik nu nog ervaar is dat mijn installatie/setup elke keer naar dit scherm gaat.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7iXiGlU.png

Sinds dien kan ik ook niet meer in de home komen.

Maar het grote verschil nu is dat de Service van Oculus niet meer crasht wanneer ik alle apparaten aansluiten!

Heb inmiddels dus alle updates ontvangen van Microsoft.
Heb geprobeerd Oculus te repairen zonder geluk.
Vanavond deinstalleren (Oculus), USBdeview en CCleaner (tip van stimmits) en dan alles braaf opnieuw met vingertjes gekruist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
evilpin0 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:09:
Had de rift besteld op naam van een collega met zijn CC en adres. Ook zijn oculus account gebruikt.

Moet ik nu zijn account overnemen, daar zal wel dan Eve en Lucky op staan? Of kan ik me eigen account gebruiken?
Je hoeft zijn account niet over te nemen.
Hij krijgt een key voor Eve. En volgens mij is voor iedereen Lucky's Tail gratis.

Althans dit is bij ook zo gegaan en heb hem ook van iemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

ErA

Ik wil bij deze even de tweaker Luckeh bedanken. Ik heb 2 maandjes geleden zijn pre order overgenomen en zit nu te brievenbus campen om vandaag de oculus in ontvangst te nemen!

En op korte termijn ga ik naar Luckeh toe of andersom om te kijken of zijn hardware toereikend is. Dan kan luckeh aan de haal met mijn pre order :)

Er hangt een groot briefje bij de deur "IK BEN THUIS, BLIJVEN AANBELLEN" haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
ErA schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:46:
Ik heb 2 maandjes geleden zijn pre order overgenomen en zit nu te brievenbus campen om vandaag de oculus in ontvangst te nemen!

Er hangt een groot briefje bij de deur "IK BEN THUIS, BLIJVEN AANBELLEN" haha :)
Dat vraagt om een selfie!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-06 17:28
Hier werkt alles naar behoren. Asrock Z97 MB met MSI GTX980ti.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Bij bestelling stond er een levertijd in Juni, vandaag met de Estimated Ship Date update staat er 6/27/2016 - 7/7/2016. Meh, duurt me te lang. :P

Iemand toevallig al een CV1 liggen die ik kan overnemen? Haha

[ Voor 7% gewijzigd door Wahloh op 12-04-2016 09:37 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Wahloh schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:36:
Bij bestelling stond er een levertijd in Juni, vandaag met de Estimated Ship Date update staat er 6/27/2016 - 7/7/2016. Meh, duurt me te lang. :P

Iemand toevallig al een CV1 liggen die ik kan overnemen? Haha
Je had het al eerder gevraagd. Ik sta er voor open om hem eventueel uit te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Feutis991 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:39:
[...]
Je had het al eerder gevraagd. Ik sta er voor open om hem eventueel uit te lenen.
Dat zou super nice zijn! Ik zal je eens een PM sturen als ik genoeg vrije tijd heb om eens langs te komen.

Ik ben nooit goed met wachten, altijd zo geweest, als ik iets wil dan moet ik het meteen hebben. Sla mezelf nog steeds voor de kop dat ik niet meteen een pre-order heb geplaatst, zat tenslotte al klaar op de pagina om er een met launch te bestellen maar haakte af door de onverwacht hoge prijs. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_Ver
Ik heb ook een update gehad van oculus. Ik zal mijn rift pas begin juli krijgen ipv juni 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Wahloh schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:44:
[...]

Dat zou super nice zijn! Ik zal je eens een PM sturen als ik genoeg vrije tijd heb om eens langs te komen.

Ik ben nooit goed met wachten, altijd zo geweest, als ik iets wil dan moet ik het meteen hebben. Sla mezelf nog steeds voor de kop dat ik niet meteen een pre-order heb geplaatst, zat tenslotte al klaar op de pagina om er een met launch te bestellen maar haakte af door de onverwacht hoge prijs. ;(
Bekijk het van de andere kant, door jou afhaken heb ik hem mogelijk al binnen, dus bedankt _/-\o_

Mensen die een keer willen testen en daarvoor naar Tiel willen/kunnen zijn, stuur maar een PM

[ Voor 7% gewijzigd door CILLER op 12-04-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
CILLER schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:16:
[...]

Bekijk het van de andere kant, door jou afhaken heb ik hem mogelijk al binnen, dus bedankt _/-\o_
Om eerlijk te zijn was ik dolblij dat die zo "duur" was. Omdat mensen dan gaan twijfelen en ik eerder aan de beurt was!

Nou hij komt zo binnen, enthousiasme is wel weg, maar hoop dat als ik hem opzet ik zeer blij wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

evilpin0 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:19:
[...]

Om eerlijk te zijn was ik dolblij dat die zo "duur" was. Omdat mensen dan gaan twijfelen en ik eerder aan de beurt was!

Nou hij komt zo binnen, enthousiasme is wel weg, maar hoop dat als ik hem opzet ik zeer blij wordt!
Enthousiasme is weg?!? :?

Haha, dat zal zo dan wel weer helemaal terug komen denk ik. Juni is echt nog te ver weg... ;w

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Bullettooth schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:23:
[...]

Enthousiasme is weg?!? :?

Haha, dat zal zo dan wel weer helemaal terug komen denk ik. Juni is echt nog te ver weg... ;w
Teveel mezelf zitten hypen, en dan die vertraging :( Ben echt een zuurpruim geworden erdoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feutis991 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:15:
Zo, dankzij jullie en wat eigen inzicht weer een stapje verder naar VR!

[afbeelding]

Enige probleem wat ik nu nog ervaar is dat mijn installatie/setup elke keer naar dit scherm gaat.
[afbeelding]

Sinds dien kan ik ook niet meer in de home komen.

Maar het grote verschil nu is dat de Service van Oculus niet meer crasht wanneer ik alle apparaten aansluiten!

Heb inmiddels dus alle updates ontvangen van Microsoft.
Heb geprobeerd Oculus te repairen zonder geluk.
Vanavond deinstalleren (Oculus), USBdeview en CCleaner (tip van stimmits) en dan alles braaf opnieuw met vingertjes gekruist :P
Wellicht heb je dit al geprobeerd (heb het hele topic nog niet volledig doorgelezen) maar start die setup van Home eens op als administrator. Die tekst in het rood geeft aan dat je te weinig rechten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:19:
[...]

Ik geef je.... 2 seconden.

Gisteren had ik hetzelfde namelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:06
Welke spellen kunnen jullie aanraden. Wil sowieso Chronos kopen en ben aan het kijken voor Technolust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Mirved schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:12:
Welke spellen kunnen jullie aanraden. Wil sowieso Chronos kopen en ben aan het kijken voor Technolust
Airmech Command is echt geinig! Check ook even mijn vorige post met mijn eerste ervaringen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 07:49
Seph schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:04:
Ik vindt het moeilijk om een goed scherp beeld te krijgen. Vooral objected dichtbij zijn vooral out of focus. Maar alles lijkt een klein beetje wazig. ik heb het niet over de 'lage resolutie/screendoor effect. Ik heb zelf goede ogen (zowel veraf als dichtbij zicht). Bijvoorbeeld de panelen in de helm van het spel Adrift lijken onscherp (alsof ik er niet op kan focussen). Ook als ik dicht op figuurtjes kijk zoals Lucky worden ze erg onscherp. Ik heb al alles proberen in te stellen aan de Rift (Straps, Eye separation) maar het help niet voldoende. Is dit normaal?
Zou dit het 'vergence-accommodation conflict' kunnen zijn? Ik heb vooral last bij objecten dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
PuckStar schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:15:
[...]

Airmech Command is echt geinig! Check ook even mijn vorige post met mijn eerste ervaringen.
Ik had daar wel al beelden van gezien maar sprak mij (toen) niet aan. Maar het is me ondertussen wel duidelijk dat VR totaal niet over komt op een 2d beeld. Zoiets als lucky's tale is gewoon zo anders dan een 2d filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Seph schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:53:
[...]

Zou dit het 'vergence-accommodation conflict' kunnen zijn? Ik heb vooral last bij objecten dichtbij.
Ik weet niet hoe het heet maar volgens mij is het wel gebruikelijk. Als ik heel dichtbij een object kijk wordt het ook onscherp en gaat het beeld ook een beetje convergeren.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Even om verwarring te voorkomen nu ik (Feutis991) redelijk actief ben in dit topic.
Vanaf nu geen Feutis991 meer maar RoelZ.
Dus vergis je ook niet in de DM's :P

Achtergrond: Zat al een tijdje met deze temp-nick en kwam vandaag tot de conclusie dat ik deze eenvoudig mag veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Even ter info ik heb de sheet nu toch op alleen lezen gezet. Gewoon om te voorkomen dat het verkeerd kan gaan.

Dus als je toegevoegd wilt worden of een wijziging wilt doorvoeren stuur mij dan een PM (je mag ook via je google account toegang vragen, omdat je dan geen anonieme bewerker bent is dat ook ok namelijk).
Dit is de sheet: Tweakers Virtual Reality Community

Laat dit je niet tegenhouden om er op te komen ik zal proberen verzoeken zsm te verwerken!

[ Voor 12% gewijzigd door PuckStar op 12-04-2016 13:53 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelZ
PuckStar schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:15:
Laat dit je niet tegenhouden om er op te komen ik zal proberen verzoeken zsm te verwerken!
Je hebt mij al meteen aangepast zie ik :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Even ter info ik heb de sheet nu toch op alleen lezen gezet. Gewoon om te voorkomen dat het verkeerd kan gaan.

Dus als je toegevoegd wilt worden of een wijziging wilt doorvoeren stuur mij dan een PM.

Niet in bezit ( pas in begin juli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 07:49
PuckStar schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:42:
[...]

Ik weet niet hoe het heet maar volgens mij is het wel gebruikelijk. Als ik heel dichtbij een object kijk wordt het ook onscherp en gaat het beeld ook een beetje convergeren.
Maar kun je wel de tekst en cijfertjes in de helm van 'Adrift' lezen? Ik kan alleen de aller grootste letters lezen en die zijn ook al niet scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Seph schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:52:
[...]

Maar kun je wel de tekst en cijfertjes in de helm van 'Adrift' lezen? Ik kan alleen de aller grootste letters lezen en die zijn ook al niet scherp.
Ik heb Adr1ft niet gekocht. Vooralsnog zal ik dat ook niet doen denk ik.
Maar in Elite Dangerous en Project Cars bijv. kan ik tekst goed lezen. Uiteraard behalve als ik er met m'n neus bovenop ga zitten, maar dat doe ik als ik de krant lees ook niet :).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:51

Dus als je toegevoegd wilt worden of een wijziging wilt doorvoeren stuur mij dan een PM (je mag ook via je google account toegang vragen, omdat je dan geen anonieme bewerker bent is dat ook ok namelijk).

Dit is mijn verwachte datum: 20-06-2016 - 30-06-2016

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie toevallig ook oogirritatie na het (lang) gebruiken van de Rift?

Ik heb gisteren ongeveer 2-3 uur Elite Dangerous gespeeld met de rift, met bril op. Van het weekend heb ik elke dag iets van 3-4 uur achter elkaar gespeeld maar ik had geen merkbare problemen.

Maar vandaag heb ik al de hele dag een branderig gevoel in mijn ogen en ze zijn nogal 'waterig' (een beetje tranend), ook zijn ze rood uitgeslagen. Verder geen hoofdpijn ofzo. Vreemd genoeg had ik direct na het spelen (en tijdens) nergens last van.

Ik vroeg me af of jullie dit ook hebben. Ik zal vandaag de Rift in elk geval maar laten liggen, ik ben erg voorzichtig met mijn ogen.

Het zou ook door hooikoorts kunnen komen, maar meestal krijg ik dat pas eind Mei, bovendien is het hier (Ierland) nog erg koud voor de tijd van het jaar dus er staat nog niks in bloei.

Ik hoop dat het maar een kwestie van wennen is, en eerlijk is eerlijk ik heb wel steeds erg lang achter elkaar gespeeld. Maar ik had tijdens het spelen nergens (merkbaar) last van dus ik dacht dat het wel goed zat.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 12-04-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

GekkePrutser schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:27:

Ik heb gisteren ongeveer 2-3 uur Elite Dangerous gespeeld met de rift, met bril op. Van het weekend heb ik elke dag iets van 3-4 uur achter elkaar gespeeld maar ik had geen merkbare problemen.

Maar vandaag heb ik al de hele dag een branderig gevoel in mijn ogen en ze zijn nogal 'waterig' (een beetje tranend), ook zijn ze rood uitgeslagen. Verder geen hoofdpijn ofzo. Vreemd genoeg had ik direct na het spelen (en tijdens) nergens last van.

Ik vroeg me af of jullie dit ook hebben. Ik zal vandaag de Rift in elk geval maar laten liggen, ik ben erg voorzichtig met mijn ogen.

Het zou ook door hooikoorts kunnen komen, maar meestal krijg ik dat pas eind Mei, bovendien is het hier (Ierland) nog erg koud voor de tijd van het jaar dus er staat nog niks in bloei.
Zou kunnen dat je overgevoelig bent. Je ogen continue aan het focussen zijn en het beeld te dicht op je ogen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:29:
[...]

Zou kunnen dat je overgevoelig bent. Je ogen continue aan het focussen zijn en het beeld te dicht op je ogen zit.
Maar dat zou op zich niet uit moeten maken toch? De Rift focust het beeld op oneindig, dus het is even ontspannen als in de verte kijken. In theorie tenminste. Het is wat dat betreft juist beter voor je ogen dan naar een beeldscherm kijken, want ze hoeven geen moeite te doen om scherp te stellen.

Al zou het misschien wel kunnen dat ik hem net te hoog/laag had staan om goed op oneindig gefocused te zijn waardoor mijn ogen wel scherp moesten stellen.. Goed punt.. Het is moeilijk om dat in te schatten omdat je ogen zich automatisch aanpassen natuurlijk.

Aan de andere kant zit ik ook vaak uren naar een scherm te kijken op korte afstand en daar heb ik dan geen last van.

Maar inderdaad ik denk ook dat ik er gevoelig voor ben en er te snel te lang mee bezig ben geweest. Ik ben benieuwd of iedereen dit heeft (BaT en stimmits, jullie hebben al langer HMD's toch?)

Ik ga wel rust nemen van de rift tot dit helemaal weg is (vanavond heb ik toch al geen tijd om te spelen).. Probleem is wel... sinds de rift vind ik er (in elk geval met Elite) geen bal meer aan om in 2D te spelen :)

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 12-04-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

GekkePrutser schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:32:
[...]

Maar dat zou op zich niet uit moeten maken toch? De Rift focust het beeld op oneindig, dus het is even ontspannen als in de verte kijken. In theorie tenminste. Het is wat dat betreft juist beter voor je ogen dan naar een beeldscherm kijken, want ze hoeven geen moeite te doen om scherp te stellen.

Al zou het misschien wel kunnen dat ik hem net te hoog/laag had staan om goed op oneindig gefocused te zijn waardoor mijn ogen wel scherp moesten stellen.. Goed punt.. Het is moeilijk om dat in te schatten omdat je ogen zich automatisch aanpassen natuurlijk.

Aan de andere kant zit ik ook vaak uren naar een scherm te kijken op korte afstand en daar heb ik dan geen last van.

Maar inderdaad ik denk ook dat ik er gevoelig voor ben en er te snel te lang mee bezig ben geweest. Ik ben benieuwd of iedereen dit heeft (BaT en stimmits, jullie hebben al langer HMD's toch?)
Maar je scherm is niet indirect ;) Rift weer wel, je hebt geen links of rechts om naar te kijken, het is 1 en al speelveld. Je ogen zullen denk steeds zichzelf moeten bijstellen hiervoor.

Dacht zelf eerst aan de slechte resolutie, maar dacht later, dat heeft er niks mee te maken. Het re-autofocus van het beeld tov je ogen is het probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Xtr3me4me op 12-04-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:37:
[...]

Maar je scherm is niet indirect ;) Rift weer wel, je hebt geen links of rechts om naar te kijken, het is 1 en al speelveld. Je ogen zullen denk steeds zichzelf moeten bijstellen hiervoor.
Dacht zelf eerst aan de slechte resolutie, maar dacht later, dat heeft er niks mee te maken. Het re-autofocus van het beeld tov je ogen is het probleem.
Ja dat is waar, goed punt! Vooral in de hoeken is de scherpte een beetje 'raar' in de rift, het is daar niet meer echt scherp en een beetje vervormd, het kan zijn dat dat rare dingen doet met het focussen.

Ik kijk in Elite inderdaad veel in de hoeken van het rift beeld omdat je blik ook een functie heeft: Als je niet naar een cockpit schermpje kijkt dan verdwijnt het. Vooral tijdens het aanvliegen van een ruimtestation draai ik mijn hoofd dan naar het 'contacts' scherm waar je je kan aanmelden voor het docken, terwijl ik dan mijn ogen draai naar de uiterste hoek van het beeld om net nog de afstand in een ander schermpje te kunnen zien, want je kan pas docking aanvragen vanaf 7,5km :) Als ik mijn hoofd naar het afstandsschermpje draai dan verdwijnt het docking schermpje weer namelijk. Misschien moet ik dat ook wat minder gaan doen (trouwens, in het spel zonder rift kan dit helemaal niet zonder omslachtig de mouselook te gebruiken).

Ik bedacht me ook net dat mijn ogen in de rift anders moeten scherpstellen, dingen die dichtbij lijken zijn toch veraf gefocused, heel anders dan in het echt (die vergence accomodation). Misschien dat ze nu in de echte wereld weer een beetje 'terug' moeten wennen.. Hmm.

Ik dacht ook nog aan de IPD maar het 'groene kruis' is bij mij gewoon helemaal scherp, bovendien heb ik mijn IPD vorige week nog door de opticien op laten meten en hem sinds het begin al op precies de goede waarde ingesteld (63mm). Dus ik denk dat het wat dat betreft wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Gister heb ik voor de grap even staand defence grid gespeeld. Best leuk om rond te lopen in de wereld!

Mijn conclusie was wel dat de 2e tracker wel echt nodig is voor room scale. De tracking werd merkbaar minder precies op grotere afstand van de camera, dit effect was het ergst merkbaar met je rug naar de camera.
Ik had geen omgevingsverlichting aan dus geen mogelijke verstoringen van buiten af.

Hopelijk is een 2e tracker voldoende om dit op te lossen, maar dat verwacht ik wel aangezien ik eigenlijk nooit tracking verloor, alleen precisie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Ik hoop dat het maar een kwestie van wennen is, en eerlijk is eerlijk ik heb wel steeds erg lang achter elkaar gespeeld. Maar ik had tijdens het spelen nergens (merkbaar) last van dus ik dacht dat het wel goed zat.
Lijkt me eerder hooikoorts, er hangen nu ontzettend veel pollen rond.

EDIT; zie nu pas het Ierland stukje |:(

[ Voor 89% gewijzigd door TommyGun op 12-04-2016 15:53 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

TommyGun schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:52:
[...]

Lijkt me eerder hooikoorts, er hangen nu ontzettend veel pollen rond.

EDIT; zie nu pas het Ierland stukje |:(
uhu :) En hij speelde toevallig in een groene wei met madeliefjes in VR :P
Als je hooikoorts hebt, dan heb je het constant en niet alleen wanneer je de rift op hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

GekkePrutser schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:49:
[...]

Ja dat is waar, goed punt! Vooral in de hoeken is de scherpte een beetje 'raar' in de rift, het is daar niet meer echt scherp en een beetje vervormd, het kan zijn dat dat rare dingen doet met het focussen.

Ik kijk in Elite inderdaad veel in de hoeken van het rift beeld omdat je blik ook een functie heeft: Als je niet naar een cockpit schermpje kijkt dan verdwijnt het. Vooral tijdens het aanvliegen van een ruimtestation draai ik mijn hoofd dan naar het 'contacts' scherm waar je je kan aanmelden voor het docken, terwijl ik dan mijn ogen draai naar de uiterste hoek van het beeld om net nog de afstand in een ander schermpje te kunnen zien, want je kan pas docking aanvragen vanaf 7,5km :) Als ik mijn hoofd naar het afstandsschermpje draai dan verdwijnt het docking schermpje weer namelijk. Misschien moet ik dat ook wat minder gaan doen (trouwens, in het spel zonder rift kan dit helemaal niet zonder omslachtig de mouselook te gebruiken).

Ik bedacht me ook net dat mijn ogen in de rift anders moeten scherpstellen, dingen die dichtbij lijken zijn toch veraf gefocused, heel anders dan in het echt (die vergence accomodation). Misschien dat ze nu in de echte wereld weer een beetje 'terug' moeten wennen.. Hmm.

Ik dacht ook nog aan de IPD maar het 'groene kruis' is bij mij gewoon helemaal scherp, bovendien heb ik mijn IPD vorige week nog door de opticien op laten meten en hem sinds het begin al op precies de goede waarde ingesteld (63mm). Dus ik denk dat het wat dat betreft wel goed zit.
63mm dat moet wel goed zitten met de rift. Maar dat is meer voor scherp stellen. Je ogen hebben beetje moeite met het perspectief van afstand en dichtbij. Het stereoscopisch effect wat het geeft.
E:D heeft daar erg veel effect van en kan wat onrustig zijn.

Wat je kunt doen is eens een filmpje kijken. Bekijk eens een film in de theater mode en kijk dan of je nog last heb van je ogen, aangezien een film constante vast punt heeft (ook in de rift), tenzij je 360 video neemt.
Maar zou zeggen probeer eens.

Het kan zijn dat jouw ogen even te gevoelig is en dit kan een tijdelijk effect zijn alleen om dit effect weg te nemen, zou je dagelijks een aantal uurtjes moeten riften totdat je ogen en hersenen eraan gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Aangesloten en uurtje gespeeld.

Zeer teleurgesteld op het moment :( Weet niet wat het is maar de graphics zijn zeer matig en SDE is heel erg aanwezig.

project cars had ik zeer veel van verwacht, 2 min gespeeld toen had ik wel gezien.

Eve, ziet er niet uit op ultra, ik zie nog steeds bijna geen bal in de afstand :(

Farlands ziet er wel redelijke maar ook zeer veel SDE.

Had ooit een DK2 gehad en dit is eigenlijk hoe ik mijn Dk2 herinner...

Eerste indruk zee matig dus! Eens kijken of in de loop van de avond veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

evilpin0 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:21:

Zeer teleurgesteld op het moment :( Weet niet wat het is maar de graphics zijn zeer matig en SDE is heel erg aanwezig.

project cars had ik zeer veel van verwacht, 2 min gespeeld toen had ik wel gezien.

Eve, ziet er niet uit op ultra, ik zie nog steeds bijna geen bal in de afstand :(

Misschien moet je wat spelen met de settings? Misschien niet helemaal goed afgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER

ik begrijp je punt enigszins, SDE is niet afwezig, maar zet de DK2 nog een keertje op en je zult zien dat het wel degelijk een stuk minder is dan in de DK2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:09
Ik heb een bestelling met nummer xx33xx. Zou in mei arriveren toen ik bestelde. Ik kreeg vandaag tijdens de bestellingen-update als datum 5/30/2016 - 6/9/2016. Ben ik best tevreden over. Ik vroeg mij af of hier meer mensen met 33 een vergelijkbare leveringsdatum hebben.
In het nieuwsartikel van tweakers ging het over een vertraging van twee maand, terwijl dat bij mij twee weken is. Ben ik heel blij mee. Het lijkt erop dat de productie van de Rift enorm is verhoogd en dat dat zorgt voor veel leveringen vanaf eind mei/begin juni.

Alsnog ben ik een beetje pissig, omdat ik (en veel anderen) bij de pre-order een uur lang niet kon bestellen door technische problemen met de site. Ik zat netjes te wachten en had dus eigenlijk meteen kunnen en willen bestellen.

Duurt niet lang meer, twee maanden zijn zo voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Heb je de IPD calibratie wel gedaan? Je klinkt wel heel veel negatiever dan het mediaan

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Playa del C. schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:53:
Ik heb een bestelling met nummer xx33xx. Zou in mei arriveren toen ik bestelde. Ik kreeg vandaag tijdens de bestellingen-update als datum 5/30/2016 - 6/9/2016. Ben ik best tevreden over. Ik vroeg mij af of hier meer mensen met 33 een vergelijkbare leveringsdatum hebben.
In het nieuwsartikel van tweakers ging het over een vertraging van twee maand, terwijl dat bij mij twee weken is. Ben ik heel blij mee. Het lijkt erop dat de productie van de Rift enorm is verhoogd en dat dat zorgt voor veel leveringen vanaf eind mei/begin juni.

Alsnog ben ik een beetje pissig, omdat ik (en veel anderen) bij de pre-order een uur lang niet kon bestellen door technische problemen met de site. Ik zat netjes te wachten en had dus eigenlijk meteen kunnen en willen bestellen.

Duurt niet lang meer, twee maanden zijn zo voorbij.
Dit soort ervaringen kun je het beste delen op de [Oculus Rift] Bestelling & Levering topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind je dat echt? Je kan in het midden de losse pixels wel zien ja, vooral met elementaire kleuren zoals rood en blauw (omdat dan maar 1 van de 4 pixels oplicht). Maar screendoor effect zoals ik met de DK1 had, nee daar had je echt een rechthoekig raster voor je ogen.

De DK2 heb ik nooit gehad en zelfs nooit gebruikt dus die kan ik niet vergelijken. Maar ik ben wel degelijk onder de indruk van de CV1. De tekst met Elite is ook goed te lezen en hier waren met de DK2 veel klachten over dus ik ga er vanuit dat de resolutie wel enorm verbeterd is.

Ja de resolutie veraf is wel wat minder, dat zie ik met Elite ook, maar voor de speelbaarheid is het geen probleem. Ik merk wel dat de videokaart het nu al erg zwaar heeft dus een veel hogere resolutie dan dit lijkt me op dit moment nog niet wenselijk. Dan zou ik namelijk toch moeten downscalen. Ik denk dat de volgende generatie videokaarten wel een hoop mogelijk gaat maken voor de volgende generatie VR. Maar als early adopter ben ik onder de indruk van wat ik nu voorgeschoteld krijg.

Ik merk trouwens wel dat in Oculus Home de graphics van de spellen vaak expres wat 'simpel' is gehouden (zoals de gestileerde 'vuur' blokken in de open haard van Oculus Home). Waarschijnlijk om een goede framerate te garanderen. Met Elite krijg ik wel de volledige kwaliteit, en de planeten waarvan de textures op 2D (Full HD resolutie) niet zo erg gedetailleerd zijn, zien er nu juist wel goed uit door de lagere effectieve resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

Als je er vanaf wilt... :+

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_Ver
Ik was van plan om Elite te kopen zodra ik de Rift had maar gezien ik nu moet wachten tot juli overweeg ik om deze al eerder te kopen. Is Elite de moeite zoals het spel nu is? En is er veel verschil tussen spelen met de Rift vs een monitor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

ErA

Nou daar gaan we dan.

Om 14:00 heb ik de gewilde doos in ontvangst mogen nemen van de bezorgman.

Nogmaals dank Tweakers "Luckeh" voor het afstaan van je pre-order.

Helaas moest er nog wel gewerkt worden dus hij moet nog even wachten.

Ik had vandaag ook al een installatie gedaan van windows 10 (helemaal vers) en was al helemaal blij met hoe soepel dat verlopen is.

Hopen dus dat de oculus net zo soepel verloopt.

Tijd om de doos te openen en aan de slag te gaan....

Oculus krijgt nu al de prijs voor de meest eenvoudige en goed uitgewerkte setup aller tijden. Alles ging goed en de instructies waren perfect. Eindstand na 30 minuten is een werkende Rift.

Het enige momentje van verwarring was toen ik een USB verlening had gebruikt voor de Sensor, die niet USB3 was.

Vervolgens de boel opgestart en begonnen met het downloaden van Lucky's Tale.

Ik heb nog nooit de DK1, DK2 of welke vorm van VR op mijn hoofd gehad, dus dit was een eerste keer :D.

Ik ga zo meteen nog EVE spelen maar over lucky's tale ben ik zeeer enthousiast. De uitwerking is zeer goed gedaan.

Het meest mooie is dat met een simpele druk op de knop, je het speelveld "verplaatst" al naar gelang waar je zelf ziet. Dit zou een functie moeten zijn die eenvoudig overal in de oculus uit te voeren is.

Op deze manier is het namelijk mogelijk om "in te zoomen" terwijl je op de stoel zit. Ik leun namelijk naar achteren -> recalibreer het speelveld -> en vervolgens ga ik naar voren en zoom ik ver in.
Ik zie hier zeer veel mogelijkheden mee op het moment dat er sim games uitkomen zoals RTC en Sim City of natuurlijk het RTS genre.

Omdat ik nog geen andere dingen heb geprobeerd ben ik al snel tevreden :) en eigenlijk ben ik daar wel blij om.

Ik ben zeer blij met de oculus en weet dat er in de toekomst veel goede VR content gaat komen, daar waar deze nu nog beperkt is.

Als ik Eve heb gedaan zal ik weer een update posten :).

OW ps: Ik ben net klaar van een half uur Lucky's tale, en merk dat mijn orientatie een beetje fucked is. Ben benieuwd!

(zie net pas hoe ik in telegram stijl heb geschreven, excuus)

Ow jah: niet vergeten:

Mijn specs:

2x4GB ram
i3570K overgeclocked (weet niet hoeveel 8)7 )
Radeon r290X

loopt als een trein!

[ Voor 4% gewijzigd door ErA op 12-04-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Chris_Ver schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:04:
Ik was van plan om Elite te kopen zodra ik de Rift had maar gezien ik nu moet wachten tot juli overweeg ik om deze al eerder te kopen. Is Elite de moeite zoals het spel nu is? En is er veel verschil tussen spelen met de Rift vs een monitor?
Ik speel veel E:D en het verschil is enorm tussen gewoon monitor en VR. Maar dat was redelijk duidelijk dacht ik :P

Ik speel gewoon nu nog op de monitor en het spel is belachelijk mooi en gaaf en zooooveeeeeel om te zien en doen en wordt steeds maar uitgebreider. Ze hebbe ons melkweg behoorlijk in kaart kunnen brengen en ze blijven dat steeds doen naarmate er meer dingen vrij komen.

Het gevoel van reizen is ook top! Tuurlijk je kan sneller reizen dan we nu doen maar vooralsnog, je bent er niet zomaar van ene kant naar de andere kant.

Daarbij is E:D geweldig op een monitor maar in VR zoals ik van vele al gehoord heb en op youtube...fucking amazing!! Gewoon ongekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_Ver
Xtr3me4me schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:17:
[...]

Ik speel veel E:D en het verschil is enorm tussen gewoon monitor en VR. Maar dat was redelijk duidelijk dacht ik :P

Ik speel gewoon nu nog op de monitor en het spel is belachelijk mooi en gaaf en zooooveeeeeel om te zien en doen en wordt steeds maar uitgebreider. Ze hebbe ons melkweg behoorlijk in kaart kunnen brengen en ze blijven dat steeds doen naarmate er meer dingen vrij komen.

Het gevoel van reizen is ook top! Tuurlijk je kan sneller reizen dan we nu doen maar vooralsnog, je bent er niet zomaar van ene kant naar de andere kant.

Daarbij is E:D geweldig op een monitor maar in VR zoals ik van vele al gehoord heb en op youtube...fucking amazing!! Gewoon ongekend!
Er waren inderdaad al een paar mensen die zeiden dat het verschil heel groot is, maar hoe meer mensen dit bevestigen hoe beter :-p

Maar behalve dat had ik nog mijn twijfels, mijn vrees was dat Elite enkel interessant was om te spelen met een Rift.

Maar goed, ik zal maar meteen de hele zwik erop gooien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Chris_Ver schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:24:
[...]

Er waren inderdaad al een paar mensen die zeiden dat het verschil heel groot is, maar hoe meer mensen dit bevestigen hoe beter :-p

Maar behalve dat had ik nog mijn twijfels, mijn vrees was dat Elite enkel interessant was om te spelen met een Rift.

Maar goed, ik zal maar meteen de hele zwik erop gooien :9
Hotas zekers aan te raden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_Ver
Xtr3me4me schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:24:
[...]

Hotas zekers aan te raden!!
Een hotas stond ook al op mijn verlanglijstje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Moet zeggen dat ik wel last van mijn ogen krijg. Ik heb vandaag paar uur gespeeld en nu een half uur later nog steeds een droog/branderig gevoel. Maar wel heel veel plezier gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Mirved schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:48:
Moet zeggen dat ik wel last van mijn ogen krijg. Ik heb vandaag paar uur gespeeld en nu een half uur later nog steeds een droog/branderig gevoel. Maar wel heel veel plezier gehad.
Je ogen zullen ook wel moeten wennen hieraan. Ik weet nog met de DK2 dat ik aan alles moest wennen. Ik speelde zelfs niet langer dan 30min ermee. Niet alleen vanwege mijn ogen maar ook het gewicht, en soms wat judder etc.
Nu met de Rift heb ik al bijna 1,5u achter elkaar gespeeld!

Net Airmech gespeeld een tijdje. Maar ik kom op geven moment niet verder. Best moeilijk.
Ook Farlands weer even. Lekker rustgevend :).
Morgen Project Cars maar even goed bekijken. Daar kun je veel doen in het spel wat voor mij in eerste instantie wat afschrikt. Maar ik zal er even goed naar kijken. Oh en ETS2 ga ik ook morgen spelen, als ik mijn stuurtje dan toch heb aangesloten :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mirved schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:48:
Goed te horen dat ik niet de enige ben.. Ik denk ook dat het wel went maar ik had vanmiddag nog last terwijl ik gisteravond gespeeld had. Dus vandaag sla ik hem even over.

Verder kwam ik dit tegen: Nieuwe joystick van Saitek, speciaal gemarket voor VR. Het is wel een remake van de X55 maar wat ik zelf wel interessant vind zijn 2 analoge HAT's, voor Elite lijkt me dat heel prettig voor de landing thrusters. De Thrustmaster HOTAS X heeft een zijwaartse analoge kantelknop op de throttle maar niks voor omhoog/omlaag dus ik heb daar digitale knoppen voor gemapt.

Helaas is die Saitek wel megaduur :-( Ik zag hem voor bijna $400 op preorder. Oh hee bij Amazon is hij $250 zie ik nu, misschien had ik per ongeluk op de Canadese site gekeken. Als hij hier 250 euro wordt is dat nog steeds erg duur maar komt in de richting :) Met een actie haal ik hem dan wel.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 12-04-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
GekkePrutser schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:11:
[...]

Goed te horen dat ik niet de enige ben.. Ik denk ook dat het wel went maar ik had vanmiddag nog last terwijl ik gisteravond gespeeld had. Dus vandaag sla ik hem even over.

Verder kwam ik dit tegen: Nieuwe joystick van Saitek, speciaal gemarket voor VR. Het is wel een remake van de X55 maar wat ik zelf wel interessant vind zijn 2 analoge HAT's, voor Elite lijkt me dat heel prettig voor de landing thrusters. De Thrustmaster HOTAS X heeft een zijwaartse analoge kantelknop op de throttle maar niks voor omhoog/omlaag dus ik heb daar digitale knoppen voor gemapt.

Helaas is die Saitek wel megaduur :-( Ik zag hem voor bijna $400 op preorder. Oh hee bij Amazon is hij $250 zie ik nu, misschien had ik per ongeluk op de Canadese site gekeken. Als hij hier 250 euro wordt is dat nog steeds erg duur maar komt in de richting :) Met een actie haal ik hem dan wel.
Ik zag die Saitek ook. Ziet er interessant uit. Wil wel weten of de issues met de x55 opgelost zijn!
Daarnaast vind ik de kleuren een beetje schreeuwerig. Er zit RGB licht in wat je dus zelf kunt bepalen maar de blauwe kleur die je standaard ziet blijft dus het zelfde.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_Ver
Ik heb de Saitek x52 pro besteld. De x56 is mij wat aan de dure kant.

Normaal is de x52 pro meer dan voldoende denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PuckStar schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:33:
[...]

Ik zag die Saitek ook. Ziet er interessant uit. Wil wel weten of de issues met de x55 opgelost zijn!
Daarnaast vind ik de kleuren een beetje schreeuwerig. Er zit RGB licht in wat je dus zelf kunt bepalen maar de blauwe kleur die je standaard ziet blijft dus het zelfde.
Oh misschien was het wel hier ergens dat ik 'm zag :) Sorry, ik weet niet meer precies waar ik hem tegenkwam.

Wat waren er voor problemen dan met die x55?

Voordeel met VR is trouwens wel dat je er niet naar hoeft te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

GekkePrutser schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:44:
[...]

Oh misschien was het wel hier ergens dat ik 'm zag :) Sorry, ik weet niet meer precies waar ik hem tegenkwam.

Wat waren er voor problemen dan met die x55?

Voordeel met VR is trouwens wel dat je er niet naar hoeft te kijken ;)
Problemen met de X55 Rhino was de Throttle. De slider zelf werkte erg tegen en was voor velen een irritatie omdat het namelijk 2 losse hendels zijn. Denk dat de Rhino meer bedoeld is voor Flight sim. Rustige flight sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Chris_Ver schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:42:
Ik heb de Saitek x52 pro besteld. De x56 is mij wat aan de dure kant.

Normaal is de x52 pro meer dan voldoende denk ik.
De X52 Pro is meer dan voldoende en een heerlijke hotas. Je zult er meer dan genoeg plezier aan beleven. Helaas is de software om in te stellen erg outdated. Maar je kunt binnen E:D zelf de keybindings doen eraan.

Voordeel wel is dat E:D al een geprepareerde setting voor je heeft. Enige wat je moet doen is de keybindings ervan uitproberen in test flights zodat je eraan gewend kan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde hier net zelf over beginnen.

Gisteren vrij lang gespeeld met de Rift en toen ik hem af deed had ik ook een branderig gevoel in mijn ogen. Dit voel ik nu op dit moment nog steeds.
Ik ben zelf brildragend maar doe deze af als ik de Rift opzet. Weet niet of dit wat uitmaakt maar ik zal de volgende sessie eens mijn bril proberen op te houden (als ik hem erin gewurmt krijg.

Vanavond zal ik hem ook even met rust laten en gewoon in 2d verder gaan gamen :O

Wat overigens ook een vreemde gewaarwording is.... Je Rift afzetten en erachter komen dat je al uren in een compleet donkere kamer zit zonder licht aan _O-
Pagina: 1 ... 47 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.