Nou daar gaan we dan.
Om 14:00 heb ik de gewilde doos in ontvangst mogen nemen van de bezorgman.
Nogmaals dank Tweakers "Luckeh" voor het afstaan van je pre-order.
Helaas moest er nog wel gewerkt worden dus hij moet nog even wachten.
Ik had vandaag ook al een installatie gedaan van windows 10 (helemaal vers) en was al helemaal blij met hoe soepel dat verlopen is.
Hopen dus dat de oculus net zo soepel verloopt.
Tijd om de doos te openen en aan de slag te gaan....
Oculus krijgt nu al de prijs voor de meest eenvoudige en goed uitgewerkte setup aller tijden. Alles ging goed en de instructies waren perfect. Eindstand na 30 minuten is een werkende Rift.
Het enige momentje van verwarring was toen ik een USB verlening had gebruikt voor de Sensor, die niet USB3 was.
Vervolgens de boel opgestart en begonnen met het downloaden van Lucky's Tale.
Ik heb nog nooit de DK1, DK2 of welke vorm van VR op mijn hoofd gehad, dus dit was een eerste keer

.
Ik ga zo meteen nog EVE spelen maar over lucky's tale ben ik zeeer enthousiast. De uitwerking is zeer goed gedaan.
Het meest mooie is dat met een simpele druk op de knop, je het speelveld "verplaatst" al naar gelang waar je zelf ziet. Dit zou een functie moeten zijn die eenvoudig overal in de oculus uit te voeren is.
Op deze manier is het namelijk mogelijk om "in te zoomen" terwijl je op de stoel zit. Ik leun namelijk naar achteren -> recalibreer het speelveld -> en vervolgens ga ik naar voren en zoom ik ver in.
Ik zie hier zeer veel mogelijkheden mee op het moment dat er sim games uitkomen zoals RTC en Sim City of natuurlijk het RTS genre.
Omdat ik nog geen andere dingen heb geprobeerd ben ik al snel tevreden

en eigenlijk ben ik daar wel blij om.
Ik ben zeer blij met de oculus en weet dat er in de toekomst veel goede VR content gaat komen, daar waar deze nu nog beperkt is.
Als ik Eve heb gedaan zal ik weer een update posten

.
OW ps: Ik ben net klaar van een half uur Lucky's tale, en merk dat mijn orientatie een beetje fucked is. Ben benieuwd!
(zie net pas hoe ik in telegram stijl heb geschreven, excuus)
Ow jah: niet vergeten:
Mijn specs:
2x4GB ram
i3570K overgeclocked (weet niet hoeveel

)
Radeon r290X
loopt als een trein!
[
Voor 4% gewijzigd door
ErA op 12-04-2016 18:45
]