Ik was teveel gehyped. Ik had een DK 2 gehad voor een paar dagen maar deze al heel snel weer verkocht, ik zag de resolutie en dacht ik ga mijn eerste VR ervaringen niet laten verpesten door de lage resolutie van de DK2.GekkePrutser schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:29:
[...]
Vind je dat echt? Je kan in het midden de losse pixels wel zien ja, vooral met elementaire kleuren zoals rood en blauw (omdat dan maar 1 van de 4 pixels oplicht). Maar screendoor effect zoals ik met de DK1 had, nee daar had je echt een rechthoekig raster voor je ogen.
En helaas krijg ik direct dit gevoel toen ik Project cars en ED opstartte. De demos en spellen van Oculus die ik gespeeld hebt valt het wel mee, afgezien van Eve zit je vaak naar dingen te kijken binnen 10-15-meter, een afstand waar de lage resolutie en de SDE aanwezig is maar niet eruit springt.
Falklands is de absolute uitschieter waar alles zodanig groot gemaakt is en op een bepaalde afstand staat dat de resolutie geen probleem, alleen dat is niet bepaalt mijn spel.
Om heel eerlijk te zijn, ik voel mij zelf misleid door alle reviews die beweren dat het geweldig is en dat SDE zoveel minder is. Feit is als heel heel erg is (SDE DK2), en als dat dan veel minder wordt op de CV1, het alsnog heel erg is. Er zijn zelfs reviewers geweest die zeggen dat de SDE echt niet meer opvalt….wtf? Je ziet nu dat het raster anders van de pixels, hierdoor is het niet super obvious dat het SDE is, maar alle die zwarten punten staan nu in en een soort diamond, wat overal aanwezig is, maar je ook kijkt zie je SDE.
Door de lage resolutie kan je alles prima op low zetten, knappe vogel die high en low settings kan onderscheiden in de rift!
Ik heb ook reviews gelezen waar mensen beweren dat virtual toerisme heel groot gaat worden, heb via de videospeler een aantal filmpjes gekeken, maar de resolutie was echt veel te laag, wederom.
Adrift zag er vet uit, helaas op het eerste punt (waar je het touw beet pakt) al FPS drops. Draai op een 290 met een dikke 25+% overclock, daarmee is die sneller dan een standaard 390x. En toch nog flinke judder en geen optie om de graphics op low te zetten ofzo. Miskoop dus en waarschijnlijk slechte AMD optimalisatie, 5 minuten kunnen spelen.
Radical G was wel leuk, spel zelf is erg matig en zou dit zelf niet op een 2d scherm spelen. Werd er wel misselijk van! Kwestie van wening denk ik.
Al met al, VR is wat mij betreft net klaar voor consumenten gebruik. Maar het was niet eens slecht geweest als dit 5 jaar laten was uitgekomen ivm met hogere resoluties. Ik durf zelf zover te gaan om te beweren dat Oculus en VR games ontwikkelaars het moeilijk gaan krijgen.
• Geen 700 euro waard
• Reviews zijn misleidend
• SDE is all over
• Games waar je meer dan 15-20 meter moet kijken leiden erg onder de lage resolutie
http://www.twitch.tv/jannustitannus