Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
GekkePrutser schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:29:
[...]

Vind je dat echt? Je kan in het midden de losse pixels wel zien ja, vooral met elementaire kleuren zoals rood en blauw (omdat dan maar 1 van de 4 pixels oplicht). Maar screendoor effect zoals ik met de DK1 had, nee daar had je echt een rechthoekig raster voor je ogen.
Ik was teveel gehyped. Ik had een DK 2 gehad voor een paar dagen maar deze al heel snel weer verkocht, ik zag de resolutie en dacht ik ga mijn eerste VR ervaringen niet laten verpesten door de lage resolutie van de DK2.

En helaas krijg ik direct dit gevoel toen ik Project cars en ED opstartte. De demos en spellen van Oculus die ik gespeeld hebt valt het wel mee, afgezien van Eve zit je vaak naar dingen te kijken binnen 10-15-meter, een afstand waar de lage resolutie en de SDE aanwezig is maar niet eruit springt.

Falklands is de absolute uitschieter waar alles zodanig groot gemaakt is en op een bepaalde afstand staat dat de resolutie geen probleem, alleen dat is niet bepaalt mijn spel.

Om heel eerlijk te zijn, ik voel mij zelf misleid door alle reviews die beweren dat het geweldig is en dat SDE zoveel minder is. Feit is als heel heel erg is (SDE DK2), en als dat dan veel minder wordt op de CV1, het alsnog heel erg is. Er zijn zelfs reviewers geweest die zeggen dat de SDE echt niet meer opvalt….wtf? Je ziet nu dat het raster anders van de pixels, hierdoor is het niet super obvious dat het SDE is, maar alle die zwarten punten staan nu in en een soort diamond, wat overal aanwezig is, maar je ook kijkt zie je SDE.

Door de lage resolutie kan je alles prima op low zetten, knappe vogel die high en low settings kan onderscheiden in de rift!

Ik heb ook reviews gelezen waar mensen beweren dat virtual toerisme heel groot gaat worden, heb via de videospeler een aantal filmpjes gekeken, maar de resolutie was echt veel te laag, wederom.

Adrift zag er vet uit, helaas op het eerste punt (waar je het touw beet pakt) al FPS drops. Draai op een 290 met een dikke 25+% overclock, daarmee is die sneller dan een standaard 390x. En toch nog flinke judder en geen optie om de graphics op low te zetten ofzo. Miskoop dus en waarschijnlijk slechte AMD optimalisatie, 5 minuten kunnen spelen.

Radical G was wel leuk, spel zelf is erg matig en zou dit zelf niet op een 2d scherm spelen. Werd er wel misselijk van! Kwestie van wening denk ik.

Al met al, VR is wat mij betreft net klaar voor consumenten gebruik. Maar het was niet eens slecht geweest als dit 5 jaar laten was uitgekomen ivm met hogere resoluties. Ik durf zelf zover te gaan om te beweren dat Oculus en VR games ontwikkelaars het moeilijk gaan krijgen.

• Geen 700 euro waard
• Reviews zijn misleidend
• SDE is all over
• Games waar je meer dan 15-20 meter moet kijken leiden erg onder de lage resolutie

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb ook reviews gelezen waar mensen beweren dat virtual toerisme heel groot gaat worden, heb via de videospeler een aantal filmpjes gekeken, maar de resolutie was echt veel te laag, wederom.
Dit ben ik met je eens. Veel van die 360° filmpjes in Oculus Video zijn in veel te lage resolutie en volgens mij kan het op de Rift veel beter dan dat.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

evilpin0 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:52:
[...]

Ik was teveel gehyped. Ik had een DK 2 gehad voor een paar dagen maar deze al heel snel weer verkocht, ik zag de resolutie en dacht ik ga mijn eerste VR ervaringen niet laten verpesten door de lage resolutie van de DK2.

En helaas krijg ik direct dit gevoel toen ik Project cars en ED opstartte. De demos en spellen van Oculus die ik gespeeld hebt valt het wel mee, afgezien van Eve zit je vaak naar dingen te kijken binnen 10-15-meter, een afstand waar de lage resolutie en de SDE aanwezig is maar niet eruit springt.

Falklands is de absolute uitschieter waar alles zodanig groot gemaakt is en op een bepaalde afstand staat dat de resolutie geen probleem, alleen dat is niet bepaalt mijn spel.

Om heel eerlijk te zijn, ik voel mij zelf misleid door alle reviews die beweren dat het geweldig is en dat SDE zoveel minder is. Feit is als heel heel erg is (SDE DK2), en als dat dan veel minder wordt op de CV1, het alsnog heel erg is. Er zijn zelfs reviewers geweest die zeggen dat de SDE echt niet meer opvalt….wtf? Je ziet nu dat het raster anders van de pixels, hierdoor is het niet super obvious dat het SDE is, maar alle die zwarten punten staan nu in en een soort diamond, wat overal aanwezig is, maar je ook kijkt zie je SDE.

Door de lage resolutie kan je alles prima op low zetten, knappe vogel die high en low settings kan onderscheiden in de rift!

Adrift zag er vet uit, helaas op het eerste punt (waar je het touw beet pakt) al FPS drops. Draai op een 290 met een dikke 25+% overclock, daarmee is die sneller dan een standaard 390x. En toch nog flinke judder en geen optie om de graphics op low te zetten ofzo. Miskoop dus en waarschijnlijk slechte AMD optimalisatie, 5 minuten kunnen spelen.

Radical G was wel leuk, spel zelf is erg matig en zou dit zelf niet op een 2d scherm spelen. Werd er wel misselijk van! Kwestie van wening denk ik.

Al met al, VR is wat mij betreft net klaar voor consumenten gebruik. Maar het was niet eens slecht geweest als dit 5 jaar laten was uitgekomen ivm met hogere resoluties. Ik durf zelf zover te gaan om te beweren dat Oculus en VR games ontwikkelaars het moeilijk gaan krijgen.

• Geen 700 euro waard
• SDE is all over
• Games waar je meer dan 15-20 meter moet kijken leiden erg onder de lage resolutie
Het is inderdaad nog te vroeg voor VR in jouw geval denk ik, de resolutie en dat soort zaken zullen in de volgende iteraties zeker nog verbeterd gaan worden. Maar voor nu is dit het voorlopig even. Dus als je er vanaf wilt, ik heb zeker interesse. Stuur maar een DM. O-)

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

• Geen 700 euro waard
• SDE is all over
En zo zien we maar weer dat het voor iedereen anders kan zijn :)

Ik herken wat je zegt over objecten die veraf slecht te zien zijn vanwege de lage resolutie en zijn 360 filmpjes niet van een al te hoge kwaliteit (ik wordt bij de meeste zelfs misselijk).
Verder "beleef" ik VR nu gewoon en ik vind het fantastisch!

Ja, als ik met sommige beelden heel erg ga zoeken dan zie ik iets van een SDE en ja de witte flares bij hoge contrast beelden zijn aanwezig maar ik denk dan "lekker boeiend", het is niet te zien als je met een spel bezig bent waar veel in bewogen wordt en meer kleuren getoond worden.

Om reviews misleidend te gaan noemen vind ik wat te ver gaan. De ervaring is dus voor iedereen anders. Wellicht ben jij echt op zoek naar dingen die je tegenstaan in de huidige VR en laten anderen dat voor wat het is en gaan meer op in de hele beleving.

Voorbeeld: Ik ga nooit meer terug naar E:D in 2d aangezien nu blijkt dat de cockpit van mijn Type 9 transporter 4 meter hoog blijkt te zijn :9~ Dat het allemaal wat lager is in resolutie weegt bij mij niet op tegen het gevoel van immersion.

700 is voor jou teveel en ik ben zelfs bereidt om er 1000 euro voor neer te leggen.
Wellicht moet je even wat generaties brillen afwachten totdat het aan je verwachtingen voldoet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:45
[...]

• Geen 700 euro waard
• SDE is all over
Ik ben eigenlijk wel bang voor dezelfde ervaring. Ik wil nl. vooral racegames gaan spelen met de rift.

Ik weet ook niet goed hoe ik een vergelijk moet maken. Ik zit nu 1m van 55" HD tv, wat voor sommige ook niet te doen is.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:42
Henkus schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:30:
[...]

Ik ben eigenlijk wel bang voor dezelfde ervaring. Ik wil nl. vooral racegames gaan spelen met de rift.

Ik weet ook niet goed hoe ik een vergelijk moet maken. Ik zit nu 1m van 55" HD tv, wat voor sommige ook niet te doen is.
Als je één meter van een 55 inch tv zit, dan zie je ook duidelijk pixeleffecten. Ik denk dat je dan de Rift vergelijkbaar zal vinden.
Vooral mensen die gewend zijn aan superscherpe schermen van dure telefoons of 4K schermen zullen de Rift als een stap terug ervaren qua scherpte (denk ik).

Ik heb dus zelf nog geen Rift getest nog, maar ik weet wel dat ik als FullHD 60 fps gamer, niet kon wennen aan een xbox360 op het zelfde scherm (720p en 30 fps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik hoop echt dat mijn mening veranderd! Ik hoop ook echt dat ik minder op de SDE ga letten. Ik weet zelfs elke dat ik een nieuwe monitor koop ik alles grondig test en giga zit te mierenneuker op minpuntjes, die binnen een week niet eens meer zie.

@Henkus
Volgens mij zit dat ding zo in je snufferd dat jij ook al de pixels moet zien. Maar verwacht als je rift gebruikt de resolutie met een factor 2 nog te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:22

Wahloh

Professioneel Nietsnut

[...]
• Geen 700 euro waard
• SDE is all over
Klinkt allemaal erg beangstigend, hiermee schrik je mensen af. Misschien is de beleving van andere wel helemaal anders. Ik heb alleen maar 10 minuten ervaring met de Gear VR en ik hoop toch echt wel dat de ervaring met de Rift CV1 een heel stuk beter is.

Maar als je het echt niks vind, ik sta altijd open om iemand zijn CV1 over te nemen, want ik ben gewoon ontzettend ongeduldig. :P

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:35
[...]
• Geen 700 euro waard
• SDE is all over
Vervelend voor je dat je dit zo ervaart.

Zoals andere zeggen is het dus blijkbaar compleet persoonlijk hoe de ervaring is tot de Rift.
Mijn gevoel zegt me, als ik jouw review lees, dat je wellicht vanuit het huidige tijdperk (HD,UHD resoluties en DX12 games) je dit ook 1:1 verwacht in de Rift. Een logische gedachte, want zo ver zijn we nu.
Echter is het probleem dat dit voorlopig nog te zwaar is en dingen dus gedownscaled moeten worden. Wat inderdaad jammer is. En hier ligt een acceptatie die sommige early adopters nemen, en sommige gewoonweg niet. En dat is ieders goed recht.

Het SDE is ook zoiets waar sommige over/doorheen kijken om meer bezig te zijn met de totale ervaring.

Kortom, ik voel beide ervaringen als waarheid. Maar vindt ik het persoonlijk vervelend voor je dat je terug komt van een koude kermis. Dit wens ik niemand.

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilpin0
Wahloh schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:53:
[...]

Klinkt allemaal erg beangstigend, hiermee schrik je mensen af. Misschien is de beleving van andere wel helemaal anders. Ik heb alleen maar 10 minuten ervaring met de Gear VR en ik hoop toch echt wel dat de ervaring met de Rift CV1 een heel stuk beter is.

Maar als je het echt niks vind, ik sta altijd open om iemand zijn CV1 over te nemen, want ik ben gewoon ontzettend ongeduldig. :P
Ik ben zelf erg verbaast, heb nog niet iemand zo negatief over de CV1 gehoord als mijzelf namelijk... Maar als je zelf al 3D gehad (heb heel skyrim op me 3d tv al uigespeeld bv) en ook de DK2 hebt probeert en het WOW effect al een beetje weg is, dan zou ik wel je verwachtingen iets temperen.

Maar interessant om te zien of ik in dit geval, een gevallen VR believers, alsnog kan terug klimmen en ook het allemaal super gaat vinden! Ben benieuwd wat ik er volgende week van vind.

Ik hou de CV1 ook gewoon! (sorry ;) ) Ik heb er zelf overigens wel 700 euro voor over, maar dat is meer dat ik toch altijd met geld smijt.

@
RoelZ
Dat klopt, ik speelde bijvoorbeeld hiervoor elke dag Battlefleet Gothic, wat op de UT4 engine draait en die graphics zijn zo gruwelijk! Ik game al vele jaren met alle opties open op een 75hz ultra widescreen IPS scherm en ben ook verwent.

[ Voor 9% gewijzigd door evilpin0 op 13-04-2016 10:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoelZ
Off-topic, maar hier wel meerdere malen over gesproken.

Voor de mensen die Elite Dangerous spelen, zoals Xtr3me4me en GekkePrutser en volledig erin willen zitten. Vergeet Voice attack niet te gebruiken!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelZ
Andere off-topic post :9

Er komen even geen updates meer over mijn "road-to-VR" omdat mij gisteren gevraagd is de Rift uit te lenen voor een Tweakers.net Review.

Ik zal pas op zijn vroegst volgende week verder kunnen. Ik hoop tegen die tijd mijn systeem goed up-and-running te hebben zodat het ook voor mij plug-and-play gaat zijn.

Edit: En dan lees ik net een artikel als deze, die ik nu ga missen! (dan maar met mijn Cardboard) :+

[ Voor 23% gewijzigd door RoelZ op 13-04-2016 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
RoelZ schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:03:
Andere off-topic post :9

Er komen even geen updates meer over mijn "road-to-VR" omdat mij gisteren gevraagd is de Rift uit te lenen voor een Tweakers.net Review.

Ik zal pas op zijn vroegst volgende week verder kunnen. Ik hoop tegen die tijd mijn systeem goed up-and-running te hebben zodat het ook voor mij plug-and-play gaat zijn.
Super dat je wilt doen voor Tweakers!!! _/-\o_

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 08:48
Dus niemand van Tweakers.net heeft een Rift?! Tssk tssk tsk :)

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RoelZ schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:01:
Off-topic, maar hier wel meerdere malen over gesproken.

Voor de mensen die Elite Dangerous spelen, zoals Xtr3me4me en GekkePrutser en volledig erin willen zitten. Vergeet Voice attack niet te gebruiken!!
[video]
Ik gebruik ook Voice attack :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Oehhhh heerlijk, bedenk me net dat het binnenkort alweer tijd gaat worden voor de Tweakers Express :D
Uiteraard weer daar aanwezig met de Tweakers crew! Hopelijk @ gamescom 2016 meer richting VR content :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:15
Ik heb nog nooit een vr bril gebruikt maar ik denk dat mijn ervarinh precies zo gaat zijn als wat evilpin0 ervaart, ben veel te erg gewend aan hoge resoluties, ik kan mij erg storen aan slechte framerate enscreen tearing.

Project cars bevoordeeld
Als je een simracer bent met een pc die makkelijk alles op high draaid en 60fps haalt en zo al jaren hebt gespeeld dan denk ik dat je zo bent uitgekeken op je vr bril aangezien je veel scherpte en detail inleverd

Denk dat de vr gebruikers die wel heel tevreden zijn, gewoon goed beseft hebben dat het een grote stap terug zal zijn mbt. Grafische kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat ik gewoon een maand voor de aanschaf van een VR bril maar eens terug stap van 4k naar 1080 als ik dit zo allemaal lees. :D (Of ik ga een generatie wachten. Want voor ik het geld bij elkaar heb is het sowieso 2017, eerst een pascal kaart in mijn pc :) )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 12:42
schumi1986 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:37:
Project cars bevoordeeld
Als je een simracer bent met een pc die makkelijk alles op high draaid en 60fps haalt en zo al jaren hebt gespeeld dan denk ik dat je zo bent uitgekeken op je vr bril aangezien je veel scherpte en detail inleverd
Kijk dan nog eens naar Sim Racing Police Chase in VR - [Oculus Rift CV1 + T300RS], op geen enkele scherpe monitor kun je even over je schouder kijken om te zien waar de ander is. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb nog nooit een vr bril gebruikt maar ik denk dat mijn ervarinh precies zo gaat zijn als wat evilpin0 ervaart, ben veel te erg gewend aan hoge resoluties, ik kan mij erg storen aan slechte framerate enscreen tearing.

Project cars bevoordeeld

Denk dat de vr gebruikers die wel heel tevreden zijn, gewoon goed beseft hebben dat het een grote stap terug zal zijn mbt. Grafische kwaliteit.
Dat kan inderdaad zo zijn. Als je speelt op 2k of zelfs 4k resolutie, dan zal de resolutie van de rift wel wat tegenvallen.
Maar goed dat is op je eigen tenen staan. Hoe lang is het al niet bekend wat de resolutie zou zijn per oog.
Diegene die op 1080p spelen zullen het heel anders ervaren dan diegene die op 2K of 4K gamen.

Tearing en Ghosting zal er niet zo zijn, aangezien je met 90Hz aan het gamen bent. Wat wel zo is dat sommige hun settings omlaag moeten gooien, omdat ze op hoge resolutie settings met alles max de informatie x 2 moeten doorspelen en dan nog eens in stereoscopische weergave. Het is een aanslag op de GPU. Ja helaas zit hier geen G-Sync ingebouwd, dus je zult een krachtige GPU moeten hebben die de constante 90fps kan behouden zonder al te veel fluctaties.

Als je AAA games gaat spelen en dan alsnog smooth wilt spelen, mag ook dan denken aan hun game pc power.
Bedenk ook daarbij, dit is de allereerste consumenten versie en ik vind het zelf erg knap dat we al zover gekomen zijn. Probleem alleen is, voor diegene die al met hoge resolutie gamen. Zodra 4K VR uitkomt, zal er tegen die tijd al 8K schermen zijn.
Wat ga je dan krijgen, inderdaad. Mensen vinden de resolutie niks. Het is achter de feiten aanlopen. En in dit geval kun je 2 dingen doen.

1. Zeggen ik wacht op een beter model wat beter voor me ogen lijkt te zijn qua resolutie.
2. Je laat het voor jezelf wennen, gebruik de rift vaker en game er net zo vaak mee als je voorgaand hebt gespeeld op je monitor.
Uiteindelijk zul je je echt niet meer irriteren aan de resolutie.

Maar hey, dit is mijn mening hoe ik het zie.

[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 13-04-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
DaCoTa schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:43:
[...]

Kijk dan nog eens naar Sim Racing Police Chase in VR - [Oculus Rift CV1 + T300RS], op geen enkele scherpe monitor kun je even over je schouder kijken om te zien waar de ander is. :-)
Met mijn trackir 5 kan ik precies hetzelfde :p

Ik weet ook wel dat het met een vr bril voelt alsof je echt in een auto zit alleen met de beperkingen van de huidige vr zou ik het snel beu zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door schumi1986 op 13-04-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
schumi1986 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:48:
[...]

Met mijn trackir 5 kan ik precies hetzelfde :p

Ik weet ook wel dat het met een vr bril voelt alsof je echt in een auto zit alleen met de beperkingen van de huidige vr zou ik het snel beu zijn.
Ik heb nog niemand gehoord die dat zei. Iedereen zegt steevast als hij VR heeft geprobeerd in een race spel of bijv vliegspel: IK WIL NOOIT MEER NAAR EEN MONITOR (of tackir).

Simpelweg omdat blijkbaar het inleveren van wat beeldkwaliteit absoluut niet opweegt tegen het feit dat je met VR veel betere inschattingen kunt maken en je veel meer immersed in de race en auto voelt.
Dat is absoluut niet te vergelijken met een trackir.

Ik zou zeggen probeer het eerst eens en kom dan met je vergelijkingen en meningen :).

BTW je zult nooit weten hoe het in VR is als je het niet hebt geprobeerd. Je kunt dat nooit uit 2D beelden op je monitor begrijpen. Het is niet uit te leggen. De enige manier om het te ervaren is het een keer te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door PuckStar op 13-04-2016 11:11 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 10-10 12:42
PuckStar schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:07:
[...]

Ik heb nog niemand gehoord die dat zei. Iedereen zegt steevast als hij VR heeft geprobeerd in een race spel of bijv vliegspel: IK WIL NOOIT MEER NAAR EEN MONITOR (of tackir).

Simpelweg omdat blijkbaar het inleveren van wat beeldkwaliteit absoluut niet opweegt tegen het feit dat je met VR veel betere inschattingen kunt maken en je veel meer immersed in de race en auto voelt.

Ik zou zeggen probeer het eerst eens en kom dan met je vergelijkingen en meningen :).
Als ik video's van trackir bekijk, vind ik het er raar uitzien dat je je hoofd draait maar toch vooruit blijft kijken. Wellicht is het gewoon een kwestie van Post-purchase rationalization ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
DaCoTa schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:11:
[...]

Als ik video's van trackir bekijk, vind ik het er raar uitzien dat je je hoofd draait maar toch vooruit blijft kijken. Wellicht is het gewoon een kwestie van Post-purchase rationalization ;-)
Dat is ook raar maar t/m VR was dat wel de manier om je meer immersed te voelen in race/vlieg games.
Overigens is dat niet zo heel duur die trackir dus dat Post Purchase Rationalization zal denk ik wel meevallen :).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
PuckStar schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:07:
[...]

BTW je zult nooit weten hoe het in VR is als je het niet hebt geprobeerd. Je kunt dat nooit uit 2D beelden op je monitor begrijpen. Het is niet uit te leggen. De enige manier om het te ervaren is het een keer te doen.
Ik had het in mijn post over sim racers/vliegers

Het is gewoon een nadeel dat je met een vr bril op niet even makkelijk naar je toetsenbord/cocpit/knopjes kunt kijken maar alles op gevoel moet doen omdat je een vr bril op hebt. Verder had ik in mijn vorige post aangegeven dat het om mijn mening gaat en idd nog nooit een vr bril getest heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:06
Ik heb een zelfde branderig/droog gevoel in het verleden gehad toen ik lenzen aan had en een zonnebril op. Wat nou precies de oorzaak daarvan is, is mij onduidelijk misschien iets met weinig zuurstof die bij de ogen komt. Geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 08:48

Project cars bevoordeeld

dat is het ook.. Maar als je van de DK1 naar de DK2 en nu de CV1 gaat, dan is het dus alleen maar beter geworden. Feit blijft dat voor het gros van de mensen de extra immersie die VR biedt, de teruggang in grafische kwaliteit MEER dan goed maakt.. Voor mij is het hetzelfde; Elite Dangerous ziet er op mijn monitor veel beter uit dan op mijn DK2, maar het gevoel dat Elite geeft in de Rift daar kan geen monitor tegenop. Zelfde geldt voor racers, flightsims, etc.. Het zou mooi zijn als de gfx beter worden met de tijd, maar iedereen snapt dat dat nog wel even op zich laat wachten.. Tot die tijd vind ik dit al prachtig en vind ik het enorm knap wat Oculus (en inmiddels anderen) in korte tijd hebben neergezet _/-\o_

Het is gewoon een nadeel dat je met een vr bril op niet even makkelijk naar je toetsenbord/cocpit/knopjes kunt kijken maar alles op gevoel moet doen omdat je een vr bril op hebt. Verder had ik in mijn vorige post aangegeven dat het om mijn mening gaat en idd nog nooit een vr bril getest heb :)
En daar heb je VoiceAttack voor i.c.m. met een goede HOTAS met genoeg knoppen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Roxsman op 13-04-2016 11:35 ]

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
schumi1986 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:23:
[...]

Toetsenbord spellen werken naar mijn mening ook echt niet lekker met VR. Als je race of vliegspellen doet moet je echt een stuurtje/hotas aanschaffen. Voegt ook nog extra immersion toe.

Ik vond de grafische pracht juist hoger dan verwacht. Na de negatieve berichten over screendoor/FOV/resolutie had ik een stuk slechter verwacht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo veel waarde hecht aan super hoge graphics. Ik weet wel na nu 3 dagen in VR gegamed te hebben dat ik niet meer terug kan naar 2d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 15:55

Dizzy

Where am I?

Kan iemand mij vertellen hoe de ervaring met de virtuele bioscoop is?
Bij de DK1 was SDE het grootste probleem, verder geen bril geprobeerd.

Dus is het de moeite waard een speelfilm in vr te kijken? Vooral wat betreft resolutie/sde

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 22:11

ErA

Dizzy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:13:
Kan iemand mij vertellen hoe de ervaring met de virtuele bioscoop is?
Bij de DK1 was SDE het grootste probleem, verder geen bril geprobeerd.

Dus is het de moeite waard een speelfilm in vr te kijken? Vooral wat betreft resolutie/sde
Ik wil het je graag vertellen, als ik zou weten hoe ik uberhaupt films kijk :D .

Daarnaast moet ik nog even googlen wat SDE nu precies is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:44:
[...]

Diegene die op 1080p spelen zullen het heel anders ervaren dan diegene die op 2K of 4K gamen.
Klopt, ik speel normaal op 1080p.

Zelfs dan is het een flinke stap terug in resolutie trouwens. Als ik even in 2D speel dan valt gelijk op hoe scherp alles is. Ondanks dat de Rift niet zo veel verschilt met 1080p maar de pixels worden gewoon veel verder uitgesmeerd dus de uiteindelijke resolutie is lager. Bijvoorbeeld tekst is veel scherper op het normale beeld. Maar de immersie en het brede beeld maakt dat meer dan goed. Absoluut. (Wat Roxsman hieronder ook zegt dus).

@hierboven: SDE is "Screen Door Effect" oftewel hordeur effect. Dus het zwarte raster om de pixels heen (bij de Rift is dat trouwens geen rechthoekig raster omdat hij een ruitvormige pixel indeling heeft). Ik heb de DK1 ook gehad en die had (wel rechthoekig) dit echt enorm. Bij de CV1 zie ik het nauwelijks, al heb je wel dat je bij bepaalde kleuren de losse pixels duidelijk ziet omdat er maar 1 van de 4 subpixels oplicht. Dat is naar mijn mening geen SDE. Als je grijze vlakken ziet (waarbij alle 4 subpixels dus oplichten) dan vind ik het SDE echt nauwelijks merkbaar.

Overigens heb ik films nog niet geprobeerd, ik zie eerlijk gezegd ook het voordeel er niet zo van. Tenzij het een 3D film is misschien.

Om films te kijken zit er een movie player in de Oculus Home store.

@edit2: En bedankt RoelZ, ik zal Voice Attack ook proberen. Ik vraag me af of ik alle letters er ook in kan zetten zodat ik het als toetsenbord vervanger in kan zetten (bijv. het intypen van de bestemming in de galaxy map). Want typen is lastig met HMD op (niet zozeer het typen zelf maar het vinden van de toetsen)

[ Voor 34% gewijzigd door GekkePrutser op 13-04-2016 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Eigenlijk een must read:

When it comes to resolution its all relative

[ Voor 20% gewijzigd door FireStarter op 13-04-2016 16:15 ]

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:00

TAA

Liever IRC

Xtr3me4me schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:16:
[...]
Ik gebruik ook Voice attack :P
Een engelstalige windows UI? Krijg de speech engine alleen aan de gang als ik Windows in zijn geheel op engels zet en reboot. Wat ik dus eigenlijk niet wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

TAA schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:21:
[...]

Een engelstalige windows UI? Krijg de speech engine alleen aan de gang als ik Windows in zijn geheel op engels zet en reboot. Wat ik dus eigenlijk niet wil...
Dat probleem had ik inderdaad ook, wil graag voice attack gebruiken maar dit was een beetje een deal breaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Bullettooth schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:23:
Dat probleem had ik inderdaad ook, wil graag voice attack gebruiken maar dit was een beetje een deal breaker.
TAA schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:21:
Echt? Voor mij voelt dat juist helemaal inspace hierdoor! :9
Ik vind de nederlandse taal nog altijd erg afbreuk doen aan de geloofwaardigheid. Ben er alleen nog steeds niet achter waarom.

Dus ik praat nog lekker engels tegen mijn kompjoeter :X

Ahh.. maar jullie willen natuurlijk Katja Schuurman die tegen je praat... tja dan kan ik meteen mee! :9~

[ Voor 6% gewijzigd door RoelZ op 13-04-2016 16:39 . Reden: extra humor toegevoegd :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

RoelZ schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:38:
[...]

[...]

Echt? Voor mij voelt dat juist helemaal inspace hierdoor! :9
Ik vind de nederlandse taal nog altijd erg afbreuk doen aan de geloofwaardigheid. Ben er alleen nog steeds niet achter waarom.

Dus ik praat nog lekker engels tegen mijn kompjoeter :X

Ahh.. maar jullie willen natuurlijk Katja Schuurman die tegen je praat... tja dan kan ik meteen mee! :9~
Begrijp me niet verkeerd... dat vind ik zeker ook. Maar ik wil mijn Windows installatie niet helemaal omzetten alleen maar om voice attack te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
ErA schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:28:
[...]
Daarnaast moet ik nog even googlen wat SDE nu precies is :P
Deze video legt dat goed uit (laatst gepost door iemand (sorry) hier in het topic)

@8m42s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:00

TAA

Liever IRC

Wat een bullshit. Natuurlijk praat ik gewoon engels tegen dat ding en mag William Shatner de stem van Orion vertolken. Maar om nu de display (!) language van windows hiervoor op engels te zetten is gewoon niet praktisch in mijn use-case. Had gehoopt dat hier een workaround voor zou zijn oid. #tweakers toch?

En Katja kan beter niet praten imo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Allen: de Tweakers Virtual Reality Community sheet heeft nu een formulier om het in te vullen.
Als je vervolgens de Edit link (na submitten) bewaard kun je in de toekomst je input weer wijzigen.

Wie er al op stond blijf in het 2e tabblad staan maar kan zich opnieuw registreren voor de Main sheet.

Het formulier: http://goo.gl/forms/3k7J8yZebu
De resultaten: https://docs.google.com/s...iPsLg-8ZC_TzgkCD734cgSdp8

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Social VR van Facebook. Dat is toch wel serieus gaaf.

http://uploadvr.com/you-f...-dropping-social-vr-demo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Even terug komend op de brandende ogen. Had er ook een comment over geplaatst op reddit en toen kreeg ik al reacties over knipperen. Dat je mogelijk onbewust niet meer knippert met je ogen als je hem op hebt. Zojuist 2 uurtjes de rift op gehad en wat meer bewust geknipperd. Veel minder last van mijn ogen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Mirved schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:56:
Even terug komend op de brandende ogen. Had er ook een comment over geplaatst op reddit en toen kreeg ik al reacties over knipperen. Dat je mogelijk onbewust niet meer knippert met je ogen als je hem op hebt. Zojuist 2 uurtjes de rift op gehad en wat meer bewust geknipperd. Veel minder last van mijn ogen nu.
Ik dacht precies hetzelfde vanmiddag! Onbewust zit je denk ik langer met je ogen open zonder te knipperen. Ik had het soms ook bij veel Battlefield spelen. Ik moest me aanleren om vaker te knipperen :).

Betreft dat Social VR van FB is inderdaad echt heel tof ge

[edit]Iemand enig idee wat ongeveer de play duration is van Chronos? Ik zit sterk te twijfelen om het te kopen maar vind 50dollar best veel.
[edit2] hmm ik vind net ergens dat het 12 tot 14u gameplay is. ik vind dat eigenlijk wel wat weinig voor dat geld. wie heeft het al en kan me overhalen? :)

[ Voor 17% gewijzigd door PuckStar op 13-04-2016 23:13 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Even te duidelijkheid. Mocht je een Asus moederbord hebben met Asmedia 3.0/3.1 USB poorten. Ze hebben een nieuwe driver gereleased met ondersteuning voor Oculus Rift.

http://www.asus.com/nl/su...GAMING/HelpDesk_Download/

(bovenstaande is mijn moederbord, maar misschien hebben ze ook nieuwe drivers voor jouw moederbord)

Is gewoon een tip, mocht je het hebben en nog niet gedaan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

PuckStar schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:59:
[...]

Ik dacht precies hetzelfde vanmiddag! Onbewust zit je denk ik langer met je ogen open zonder te knipperen. Ik had het soms ook bij veel Battlefield spelen. Ik moest me aanleren om vaker te knipperen :).

Betreft dat Social VR van FB is inderdaad echt heel tof ge

[edit]Iemand enig idee wat ongeveer de play duration is van Chronos? Ik zit sterk te twijfelen om het te kopen maar vind 50dollar best veel.
[edit2] hmm ik vind net ergens dat het 12 tot 14u gameplay is. ik vind dat eigenlijk wel wat weinig voor dat geld. wie heeft het al en kan me overhalen? :)
Vind ik best lang voor een VRgame. Vanishing Realms en The gallery zijn beide 3 uur en 30€.

Ze moeten met VR hetzelfde geld terug verdienen op eem kleinere markt. Minder afzet hogere prijzen. Voorlopig blijft VR duur.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 22:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mirved schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:56:
Goeie tip. Ik ga dit vanavond eens proberen aan te leren :)

Heb gisteren zelfs oogdruppels gebruikt om het branderige gevoel weg te krijgen (wat ik al had van de avond ervoor). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 12:45
Weet iemand waar je de ORC zou kunnen proberen. In de passage in scheveningen zit een vr winkel maar die hebben alleen de DK2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

https://www.reddit.com/r/...ear_bright_grey_with_the/

Zeer goede tip om eventueel flets beeld naar goede zwartwaardes te zetten. De rift schijnt soms op tv instellingen te staan waardoor de kleuren niet goed weergegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
michielvz schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:39:
Weet iemand waar je de ORC zou kunnen proberen. In de passage in scheveningen zit een vr winkel maar die hebben alleen de DK2.
Wat is ORC?

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielvz
Oculus Rift Consumer versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Ah ok ik vermoedde al zoiets maar had van nog een V verwacht :). Er worden veel naampjes geven maar Rift (zelfs niet eens The Rift) is de officiele naam.
Anyway stimmits heeft aangeboden dat je bij hun langs kun komen om de Rift (en Vive volgens mij ook) te proberen. Zie deze post: stimmits in "[Oculus Rift] Ervaringen & Discussie"
In Veenendaal kan dat ook bij mij (alleen Rift).

[EDIT] link klopte niet.

[ Voor 14% gewijzigd door PuckStar op 14-04-2016 12:50 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Harstikke bedankt voor het aanbod! Het is alleen te ver voor mij. Ik woon in Zoetermeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
michielvz schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:24:
Harstikke bedankt voor het aanbod! Het is alleen te ver voor mij. Ik woon in Zoetermeer.
Ik zie dat de link niet klopte voor Stimmits post. Dit is de juiste: stimmits in "[Oculus Rift] Ervaringen & Discussie"
Maar Wierden is nog veel verder voor je.
Anyway als je een keer in de buurt zou zijn laat maar weten.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

michielvz schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:24:
Om even reclame te maken, het kan ook bij Roelz!

http://www.oculusrifteindhoven.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Haha, houd je in he ;)

Even een vraagje naar alle Rift bezitters die lekker in VR zitten.
Welke PCI-E bus hebben jullie? 1.0, 2.0 of 3.0?

Ik krijg van de officiële support nu de opmerking dat het daar wellicht aan zou kunnen liggen.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik nergens terug vindt of ik daadwerkelijk op 1.0 zit.
Maar ben benieuwd naar een verschillen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:07

Arfman

Drome!

PCI-E 1.0 lijkt me sterk. Welk moederbord heb je?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RoelZ schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:11:
Haha, houd je in he ;)

Ik krijg van de officiële support nu de opmerking dat het daar wellicht aan zou kunnen liggen.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik nergens terug vindt of ik daadwerkelijk op 1.0 zit.
Dat klinkt toch wel een beetje als een vaag excuus, zeker aangezien PCI-E 2 en 3 nauwelijks uitmaken qua performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:19:
[...]

Dat klinkt toch wel een beetje als een vaag excuus, zeker aangezien PCI-E 2 en 3 nauwelijks uitmaken qua performance.
Je bevestigd hiermee precies wat zojuist iemand ook aanhaalde!

Maar zo blijf ik in het donker tasten. :(
Heb niet de money om aan een upgrade te beginnen, omdat dit dan alle componenten betreft.

Heb de Gigabyte P35C-DS3R

Twijfel nog of een ander mobo wonderen kan doen. Dat bied een andere chipset en wellicht het power management in zijn geheel.

Ben daarom nu opzoek naar socket 775 mobo's.

[ Voor 8% gewijzigd door RoelZ op 15-04-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelZ schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:39:
Heb niet de money om aan een upgrade te beginnen, omdat dit dan alle componenten betreft.

Twijfel nog of een ander mobo wonderen kan doen. Dat bied een andere chipset en wellicht het power management in zijn geheel.

Ik zou niet naar andere hardware gaan upgraden/sidegraden. Dat kost geld en levert niet veel op. Wellicht is testen bij iemand anders een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:40:
[...]
Wellicht is testen bij iemand anders een optie.
Gedaan, en werkt. Op een "ook ouder" systeem. (I7 920 en 670 GTX)

Maar dan... leuk dat hij het doet. Maar ik zit inmiddels al bijna vier weken zonder werkende Rift :x

De hulp hier op het forum is super btw!
Had dus in het vooruit zicht, ander mobo en clean install.

Dat laatste is al een keer gebeurt, maar was te ongeduldig en heb tussen de 380 updates door Oculus geïnstalleerd :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RoelZ schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:39:
[...]

Je bevestigd hiermee precies wat zojuist iemand ook aanhaalde!

Heb de Gigabyte P35C-DS3R

Je had toch een ander mobo op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RoelZ schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:11:
Haha, houd je in he ;)

PCI bus interfaces 1.0 of 2.0 of 3.0 heeft niks met stroom toevoer te maken maar voor bandbreedte.

Hoeveel molex pluggen heb je nog vrij van je voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Heb inderdaad wat ASUS bordjes van mede tweakers op het oog. De GA-P35C-DS3R is mijn huidige mobo, vandaar de link ter referentie.

Molex heb ik nog 6x, en de plattere (sata) versie ook 6x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RoelZ schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:36:
Heb inderdaad wat ASUS bordjes van mede tweakers op het oog. De GA-P35C-DS3R is mijn huidige mobo, vandaar de link ter referentie.

Probeer eens een een aparte molex op je pci-e USb 3.0 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Had ik gedaan laatst. Twee kabels gelegd. 1 voor HDDs en de ander puur voor USB PCI-e, maar maakte geen verschil.

Heel het USB 2.0 of 3.0 heeft me wat minder zorgen gemaakt omdat ik overal lees (en heb gemerkt) dat het helemaal niet zo uit maakt. Oculus wil zelf zorgen dat er 0 problemen zijn en komt daarom met recommended specs. Maar zoals je nu al ziet heeft bijna niemand problemen en die zitten echt niet allemaal op 3.0.

Het zal gewoon te maken hebben met oud mobo (chipset wellicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RoelZ schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:43:
Had ik gedaan laatst. Twee kabels gelegd. 1 voor HDDs en de ander puur voor USB PCI-e, maar maakte geen verschil.

Heel het USB 2.0 of 3.0 heeft me wat minder zorgen gemaakt omdat ik overal lees (en heb gemerkt) dat het helemaal niet zo uit maakt. Oculus wil zelf zorgen dat er 0 problemen zijn en komt daarom met recommended specs. Maar zoals je nu al ziet heeft bijna niemand problemen en die zitten echt niet allemaal op 3.0.

Nou hup hup snel nieuw mobo halen dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:59
RoelZ schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:36:

Ik zou net als jij van alles blijven proberen, laten we dat voorop stellen. Maar je computer is serieus een oud beestje dat niet voldoet aan de eisen van de Rift. Misschien zijn er gewoon dingen incompatible, ook al is het onlogisch. Maar voor hetzelfde geld is er iets met de chipset wat incompatible is, of de videokaart werkt niet goed met de rift, of misschien heeft het tóch te maken met die PCI-E poorten, of wie weet is je voeding niet goed genoeg, of mist je CPU bepaalde instructies etc. Ik noem maar even random wat op.

Natuurlijk zou ik zelf ook blijven proberen, maar houd er rekening mee dat je de rift niet aan de praat kan krijgen, of als je 'm wel aan de praat krijgt je mogelijk een niet-optimale ervaring krijgt doordat je videokaart erg langzaam is in verhouding. Overigens heb ik er ook wel een beetje een hard hoofd in of je processor geen bottleneck gaat worden als je een GTX970 erin gaat stoppen. Ik heb zelf een vergelijkbaar systeem als jij gehad (Q9450, 8GB RAM etc), maar daar begon de CPU toch wel echt een bottleneck te worden.

Mijn persoonlijke mening is wel dat je een behoorlijk risico neemt om zoveel geld aan een oculus uit te geven terwijl je weet dat je systeem absoluut niet toereikend is.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 15-04-2016 10:47 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 23:03
RoelZ schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:43:

Je kan toch gewoon een USB 3.0 controller kopen voor een PCI-E poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
NotSoSteady schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:22:
[...]
Je kan toch gewoon een USB 3.0 controller kopen voor een PCI-E poort?
I did, maar probleem was dat er maar een enkeling werkt (lees: 100% getest zijn) voor de Rift.
Maar het is zoals Luuk hierboven zegt. Het is een combinatie van factoren. Maar het feit dat mijn PC nog steeds games als The Division gewoon soepel laat lopen heeft er voor gezorgd dat ik niet complete upgrades heb gedaan.

Bij het aanschaffen van de Rift had ik in gedachte meer met development (Unity en UE4) bezig te zijn, met daarnaast wat leuke ervaringen van demo's en mods te proberen. (zoals Doom VR en Half-Life VR).
Mij gaat het niet om die laatste AAA games in full definition te spelen. Ik neem vanwege kosten, genoegen met wat minder.

Uberhaupt de Rift gewoon niet te kunnen installeren blijft bij mij een doorn in het oog. Of de FPS nu laag is, of wat dan ook. Dat de installatie crasht.. dat wil ik opgelost hebben.
En daarom dus maar stap-voor-stap bezig blijven in de hoop voor de bottleneck uiteindelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RoelZ schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:27:
[...]

I did, maar probleem was dat er maar een enkeling werkt (lees: 100% getest zijn) voor de Rift.
Maar het is zoals Luuk hierboven zegt. Het is een combinatie van factoren. Maar het feit dat mijn PC nog steeds games als The Division gewoon soepel laat lopen heeft er voor gezorgd dat ik niet complete upgrades heb gedaan.

Bij het aanschaffen van de Rift had ik in gedachte meer met development (Unity en UE4) bezig te zijn, met daarnaast wat leuke ervaringen van demo's en mods te proberen. (zoals Doom VR en Half-Life VR).
Mij gaat het niet om die laatste AAA games in full definition te spelen. Ik neem vanwege kosten, genoegen met wat minder.

Uberhaupt de Rift gewoon niet te kunnen installeren blijft bij mij een doorn in het oog. Of de FPS nu laag is, of wat dan ook. Dat de installatie crasht.. dat wil ik opgelost hebben.
En daarom dus maar stap-voor-stap bezig blijven in de hoop voor de bottleneck uiteindelijk te vinden.
Het is jammer dat je zo'n eind hier vandaan woont. Kan me voorstellen dat het frustrerend is en de oplossing lastiger is dan gehoopt.

Het was je sensor toch die niet wilt functioneren? Of was het je HMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 23:03
[...]

Deze is Rift compatibel.

Fresco Logic FL1100EX chipset

http://www.amazon.com/Ina...E-Expansion/dp/B00FPIMICA

Deze ook:  NEC uPD720201

http://www.ebay.nl/sch/i....%A0NEC+uPD720201&_sacat=0

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 15-04-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Deze heeft stimmits en bevestigd dat die werkt: pricewatch: Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Hoe kan ik in EVE een potje spelen? Ik kan echt nergens iets vinden om de een campagne te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 22:11

ErA

gewoon meteen online. Het is welliswaar de zwaarste maar ook de snelste leerschool :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Wordt niet echt enthousiast van dit filmpje. :/

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fQ0JTkBZdyw]

Veel games nog niet optimaal (Vive)

[ Voor 46% gewijzigd door Cyberamp op 15-04-2016 22:44 ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
CyberAmp schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:39:

[video]

Voor mij zijn elite en pCars voldoende nu. Verder zijn er wel meer leuke volwassen games, luckys tale is een leuk platformer bijvoorbeeld en defence grid en adrift zijn leuk om te doen in VR.

Maar er zijn inderdaad erg veel dingen die gewoon belachelijk duur zijn.
Zo heb ik the rose and I gekocht (ik ben dol op 'le petit prince') maar dat was echt de 5 euro niet waard.

Een rating systeem in the oculus store zou erg fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 09:52
Heeft iemand al DCS A10 geprobeerd met de nieuwe Rift?
Werkt dit Out of the box?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvdMeer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 08:23
Afgelopen week kreeg ik de Oculus Rift van de UPS bezorger. Vanzelfsprekend zeer enthousiast en direct begonnen met het uitpakken en aansluiten. De setup was eenvoudig en binnen een halfuur kon ik beginnen aan m'n eerste spel.

Wat me direct opviel is dat de witte kop letters in het hoofdscherm boven en onder een gekleurde rand laten zien. Boven blauw en onder geel of andersom. Enkel als je rechtstreeks naar de letters kijkt door je hoofd omhoog te kantelen gaat dit effect weg. Ook letters of getallen ingame zijn lastig te lezen als ze iets kleiner worden weergeven. Je ziet vooral de pixels maar niet wat er precies staat. Daarnaast valt op dat bij objecten op afstand de pixels erg duidelijk zichtbaar zijn. Ik speel graag racegames en het is lastig om de bocht goed in te schatten omdat de pixels het lastig maken om de bocht vroegtijdig goed te kunnen zien. Ook zag ik duidelijk diagonale strepen door het scherm lopen. Het is alsof je dicht bij bij een oude TV staat en de beeldlijnen ziet.

Tot zover de kwaliteit van het scherm. Ik merkte na een tijdje spelen dat mijn ogen vermoeid raakten. Ook vond ik dat de Oculus behoorlijk warm werd. Je voelt de warmte van het scherm en op een gegeven moment is het fijn als je hem weer af kunt zetten. Verder ziet de oculus wel goed.

Ik had hoge verwachtingen van dit product en keek er al een tijd naar uit. :/ Helaas heb ik moeten concluderen dat deze versie van de Rift nog niet is wat het zou moeten zijn. Zeker niet in een wereld waarin (vooral de early adopters van nieuwe technologie) FullHD of zelfs 4K schermen gewend zijn. Leuk dat het goed werkt maar kwalitatief niet sterk. Ik heb de Rift inmiddels verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Weet er iemand hoe goed je Star Citizen kunt spelen met de Oculus Rift? En is dat een ervaring die de hoge prijs (supercomputer + oculurs) rechtvaardigt?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickiii
RvdMeer schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 03:00:
Ik had hoge verwachtingen van dit product en keek er al een tijd naar uit. :/ Helaas heb ik moeten concluderen dat deze versie van de Rift nog niet is wat het zou moeten zijn. Zeker niet in een wereld waarin (vooral de early adopters van nieuwe technologie) FullHD of zelfs 4K schermen gewend zijn. Leuk dat het goed werkt maar kwalitatief niet sterk. Ik heb de Rift inmiddels verkocht.
Deze reacties zullen we zeker meer gaan horen na de grote hype die er is geweest. De hype is volgens mij terecht als je bedenkt wat we gewend waren, maar daardoor krijgen mensen die nog nooit VR geprobeerd hebben misschien te hoge verwachtingen. Mensen die niks van de hype meekrijgen staan overigens helemaal versteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Afgelopen week kreeg ik de Oculus Rift van de UPS bezorger. Vanzelfsprekend zeer enthousiast en direct begonnen met het uitpakken en aansluiten. De setup was eenvoudig en binnen een halfuur kon ik beginnen aan m'n eerste spel.

Wat me direct opviel is dat de witte kop letters in het hoofdscherm boven en onder een gekleurde rand laten zien. Boven blauw en onder geel of andersom. Enkel als je rechtstreeks naar de letters kijkt door je hoofd omhoog te kantelen gaat dit effect weg. Ook letters of getallen ingame zijn lastig te lezen als ze iets kleiner worden weergeven. Je ziet vooral de pixels maar niet wat er precies staat. Daarnaast valt op dat bij objecten op afstand de pixels erg duidelijk zichtbaar zijn. Ik speel graag racegames en het is lastig om de bocht goed in te schatten omdat de pixels het lastig maken om de bocht vroegtijdig goed te kunnen zien. Ook zag ik duidelijk diagonale strepen door het scherm lopen. Het is alsof je dicht bij bij een oude TV staat en de beeldlijnen ziet.

Tot zover de kwaliteit van het scherm. Ik merkte na een tijdje spelen dat mijn ogen vermoeid raakten. Ook vond ik dat de Oculus behoorlijk warm werd. Je voelt de warmte van het scherm en op een gegeven moment is het fijn als je hem weer af kunt zetten. Verder ziet de oculus wel goed.

Bedankt voor je reactie.

Ik vind het belangrijk om ook de mindere ervaringen te kunnen lezen. Het tempert in ieder geval de verwachting. Ik speel ook voornamelijk racegames en vind een race game eigenlijk niet te spelen als er niet minimaal 4x MSAA ingeschakeld is.

Mede door jouw post ben ik toch weer iets meer voorbereid op dat ook voor mij de OR tegen kan vallen. (iets waar ik eigenlijk vanaf het bestel moment al rekening mee hou)

Mijn Oculus Rift komt ongeveer over een maand, dus als deze tegenvalt is er nog tijd genoeg om hem te verkopen.

Ik vind het erg jammer dat het eigenlijk niemand lukt ook een goede beeld kwaliteit voorstelling te maken tussen de Oculus Rift en een 1080P monitor.

[ Voor 3% gewijzigd door Henkus op 16-04-2016 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Henkus schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:12:
Ik vind het erg jammer dat het eigenlijk niemand lukt ook een goede beeld kwaliteit voorstelling te maken tussen de Oculus Rift en een 1080P monitor.
Die vergelijking is makkelijk te maken maar doet de rift geen eer aan.
Het probleem met het vergelijken is dat de Rift (en vive) een ander medium vertegenwoordigen dan een scherm.

Voor de vergelijking, een monitor is vele male scherper.
Deze vergelijking is voor mij echter vergelijkbaar met een boek en een van de eerste monitoren. Tuurlijk was het boek scherper en las dat lekkerder, maar toch had de monitor meer aantrekkingskracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Enkel als je rechtstreeks naar de letters kijkt door je hoofd omhoog te kantelen gaat dit effect weg.
Voor iedereen zit de rift weer net ietsje anders zodat hij het het scherpst en beste kan zien. Wat je schrijft klinkt alsof je de rift dus iets lager op je voorhoofd moet zetten. Bijstellen dus.

Betreft je andere ervaringen, erg jammer dat je teleurgesteld bent. Ik hoop dat je wel veel hebt lopen spelen met instellingen (bijv. in Project Cars) want daarmee is nog zeker wat te winnen betreft beeldkwaliteit.
De diagonale strepen hoor ik voor het eerst dus ben benieuwd wat het is en hoe het komt.

Dat je schrijft dat de Rift zeker niet voldoende is zeker in een wereld van 4k klinkt een beetje vreemd. Namelijk vooral andere baanbrekende nieuwe dingen aan de Rift maken het een uniek apparaat. Ja er zijn al tv's van 4k, maar is er al een device waarin je op zo'n hemakkelijke en unieke manier je in een virtuele nieuwe of bestaande wereld kunt begeven??? Nee die was er niet, of het kostte 10duizenden euro's (en was nog beperkt).
Dat is dus vooral het baanbrekende en hetgeen early adopters aanspreekt. En logisch dat bij een 1st gen apparaat niet alles perfect is. Dat zouden kopers moeten begrijpen!

De eerste tv was ook geen 4k, maar dat boeide niemand omdat het gewoon ongelofelijk was dat je bewegend beeld op een stuk glas kon zien!
Je moet zaken wel in in perspectief bekijken en het is jammer dat mensen van bijv. de beeldkwaliteit dus veel te hoge verwachtingen hebben. Terwijl het wel in alle reviews terugkomt.....

Hopelijk is de nieuwe eigenaar van je rift er gelukkiger mee en komt jouw ideale versie ook snel op de markt :)
Maar komt amper voor. Ikzelf heb het bijvoorbeeld totaal niet. En ik lees er op Reddit ook amper over.
Wat heel heel belangrijk is is om de Rift goed af te stellen. En dat doen veel mensen niet goed.
Ik zou me er niet te druk over maken.

[ Voor 10% gewijzigd door PuckStar op 16-04-2016 09:50 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
CILLER schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:40:
[...]

Die vergelijking is makkelijk te maken maar doet de rift geen eer aan.
Het probleem met het vergelijken is dat de Rift (en vive) een ander medium vertegenwoordigen dan een scherm.

Voor de vergelijking, een monitor is vele male scherper.
Deze vergelijking is voor mij echter vergelijkbaar met een boek en een van de eerste monitoren. Tuurlijk was het boek scherper en las dat lekkerder, maar toch had de monitor meer aantrekkingskracht!
Ik weet dat die vergelijking niet (goed) gemaakt kan worden, maar ik heb er nu helemaal geen voorstelling van.

Zoals hierboven al eens eerder vermeld.

Ik zit nu op minder dan 1 meter te typen op een 55" 1080p tv welke ik ook gebruik als monitor. Deze tv is vele male minder scherp dan mijn dell 30" op 2500x1600, maar ik vind het beeld prima. Iemand met een 4k tv zou daar anders over kunnen denken.

Ik ben wel bekend met de oculus simulator, maar die is niet meer actueel volgens mij.
http://vr.mkeblx.net/oculus-sim/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

PuckStar schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:49:
[...]

Maar komt amper voor. Ikzelf heb het bijvoorbeeld totaal niet. En ik lees er op Reddit ook amper over.
Wat heel heel belangrijk is is om de Rift goed af te stellen. En dat doen veel mensen niet goed.
Ik zou me er niet te druk over maken.
Nee ik bedoelde meer de inhoud van het filmpje, niet zijn rode voorhoofd :P De kosten van de games vs de pay-off... Alles in de (Vive) store lijkt nog experimenteel met een te hoog prijskaartje en erg buggy. Dit is wat mijns inziens verkeerd gaat. Zo proberen developers een slaatje uit de huidige markt te slaan. Dit imho het enige wat de markt penetratie tegenhoud. Er is geen controle in deze markt en elke willekeurige ' nietsnut' kan iets maken en rommel verkopen als VR. Dit mag gewoon, maar ze snappen niet dat dit averechts werkt. Ze moeten tegen het eind van het jaar echt goede games maken die enige ' sense ' maken van het VR platform ipv het medium dom laten lijken. Als zo rondkijk heeft Vive toch echt 0,01% meerwaarde tov Oculus met de room tracking, want niemand heeft die space in huis waar je ongevaarlijk rond kan lopen. Valt al heleboel af wat in de store is, ze mogen een grote schoonmaak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
  • Laatst online: 23-06 08:23
PuckStar schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:49:
Dat je schrijft dat de Rift zeker niet voldoende is zeker in een wereld van 4k klinkt een beetje vreemd. Namelijk vooral andere baanbrekende nieuwe dingen aan de Rift maken het een uniek apparaat. Ja er zijn al tv's van 4k, maar is er al een device waarin je op zo'n hemakkelijke en unieke manier je in een virtuele nieuwe of bestaande wereld kunt begeven??? Nee die was er niet, of het kostte 10duizenden euro's (en was nog beperkt).
Dat is dus vooral het baanbrekende en hetgeen early adopters aanspreekt. En logisch dat bij een 1st gen apparaat niet alles perfect is. Dat zouden kopers moeten begrijpen!

De eerste tv was ook geen 4k, maar dat boeide niemand omdat het gewoon ongelofelijk was dat je bewegend beeld op een stuk glas kon zien!
Je moet zaken wel in in perspectief bekijken en het is jammer dat mensen van bijv. de beeldkwaliteit dus veel te hoge verwachtingen hebben. Terwijl het wel in alle reviews terugkomt.....
Toen de eerste TV op de markt kwam was er niets om het mee te vergelijken. Sindsdien zijn de meeste nieuwe technologieën altijd beter geweest dan de voorgaande technologieën. Zeker in geval ze met een oudere technologie moesten concurreren. In dit geval koop je een nieuwe technologie, welke je kunt vergelijken met een langer bestaande technologie (TV) en blijkt dat die nieuwe technologie kwalitatief minder goed is dan de reeds bestaande technologie. Het is niet vreemd dat mensen dan gaan vergelijken en het product niet goed genoeg vinden.

Ik had het persoonlijk geen probleem gevonden als we nog een jaartje langer hadden moeten wachten en dat er dan wel een 4K scherm in had gezeten. Immers is Sony hier al mee bezig. Dan was mijn gebruikerservaring waarschijnlijk een stuk positiever geweest.

In ieder geval voor mij in racegames wel. De andere spelconcepten had ik zelf al redelijk snel gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik zie dat je je Rift in de tussentijd aan Tweakers beschikbaar gesteld hebt? ;) Nice!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
RvdMeer schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:56:
[...]

Toen de eerste TV op de markt kwam was er niets om het mee te vergelijken. Sindsdien zijn de meeste nieuwe technologieën altijd beter geweest dan de voorgaande technologieën. Zeker in geval ze met een oudere technologie moesten concurreren. In dit geval koop je een nieuwe technologie, welke je kunt vergelijken met een langer bestaande technologie (TV) en blijkt dat die nieuwe technologie kwalitatief minder goed is dan de reeds bestaande technologie. Het is niet vreemd dat mensen dan gaan vergelijken en het product niet goed genoeg vinden.

Ik had het persoonlijk geen probleem gevonden als we nog een jaartje langer hadden moeten wachten en dat er dan wel een 4K scherm in had gezeten. Immers is Sony hier al mee bezig. Dan was mijn gebruikerservaring waarschijnlijk een stuk positiever geweest.

In ieder geval voor mij in racegames wel. De andere spelconcepten had ik zelf al redelijk snel gezien.
Toch wordt VR niet vergeleken met 2D naar een scherm kijken.
Dit wordt niet gezien als een opvolgende technologie van een 2D scherm en dus is er ook een ander beginpunt. VR (om je heen kijken, positionele tracking (Heel belangrijk!), op ware schaal in een andere wereld duiken) is 100% iets anders dan naar een 2D (of van mijn part 3D) plat (of curved) scherm kijken.
Ik denk dat velen niet goed doorhebben en dus ook niet begrijpen wat voor uitdagingen er allemaal zijn.

Sommigen zeuren bijvoorbeeld over waarom het niet wireless kan. Omdat je telefoon en xbox controller etc. dat al lang wel zijn. ja pfffff kom op hey. ok de gearvr is wireless maar dan loop je dus weer tegen andere beperkingen aan.

Anyway ik denk dat jij inderdaad moet wachten tot de VR headsets volwassen genoeg zijn om jouw specifieke wens te vervullen. Ondertussen geniet ik in ieder geval van hoever men al is :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Als de volgende persoon die er niks aan vind mij even een DM wil sturen aub! Ik wil hem graag van je overnemen, aangezien ik de vooruitgang wel gezien heb die ze tot nu toe al behaald hebben.

Als ik me nu nog bedenk hoe beroerd de dk1 er uitzag in het begin, en hoe enthousiast ik daar al van werd...
Alles moet ergens beginnen mensen, en VR is vlot volwassen aan het worden.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018

[video]

Ik heb het filmpje gezien en daar word ik zeker niet warm van. Lelijke graphics en simpele spelletjes. Ik denk echter dat het zeer zeker wel een succes gaat worden als er mooie games komen. Gewoon even wachten tot die uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Tennisbal schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:46:
[...]

Ik heb het filmpje gezien en daar word ik zeker niet warm van. Lelijke graphics en simpele spelletjes. Ik denk echter dat het zeer zeker wel een succes gaat worden als er mooie games komen. Gewoon even wachten tot die uitkomen.
ik denk dat we 4K nodig hebben, veel comfortabelere (lichtere) headsets plus inderdaad de mooie content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
CyberAmp schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:54:
ik denk dat we 4K nodig hebben, veel comfortabelere (lichtere) headsets plus inderdaad de mooie content.
Uiteindelijk wel. Maar voor alles geldt: je moet ergens beginnen. Ik heb zelf een tijdje met de DK2 gespeeld en daarvan vond ik het al knap hoe je opgaat in de spelwereld en hoe goed de tracking werkt. Ik denk dat de DK2 al goed genoeg was voor een eerste kennismaking met VR als het nog nieuw is. Wel merkte je inderdaad dat de content nog minder is en je veel traditionele spellen niet 'zomaar' eventjes geschikt maakt voor VR.

Zodra de nieuwigheid er vanaf is (en het liefst daarvoor al) moet inderdaad de volgende stap genomen zijn en moet er genoeg kwaliteitscontent zijn. Anders krijg je net zo iets als bij de Wii: gaaf en revolutionair ding, maar zodra de nieuwigheid van de controls er vanaf is blijven er maar matige spellen over en daalt de populariteit.

Deze generatie VR is toch echt voor de early adopters. En dat heb je ook nodig. Je moet, zoals ik al zei, ergens beginnen, je moet ergens geld mee gaan verdienen en de content makers moeten ook ergens mee beginnen. Met wat je daarvan leert en het geld wat je daarmee verdient kan je verder gaan naar nieuwere versies die -hopelijk- steeds beter en betaalbaarder worden. Dit is ook precies hoe Tesla werkt: eerst dure modellen voor de elite om met die opbrengsten de goedkopere modellen voor de massa te kunnen bekostigen.

Maar voor een eerste versie vind ik zowel de Rift als de Vive behoorlijk volwassen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Tweakers en de Oculus Rift. Ben zeer benieuwd naar de bevindingen de komende periode:

video: Inleiding op de Oculus Rift - Uitpakken, aansluiten, installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Laatst online: 28-09 22:03
RvdMeer schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:56:
[...]
Een jaartje? 1x 4K is al lastig voor een 980Ti, Laat staan 2 maal. Daarnaast hebben we dan ook een andere kabel standaard nodig, want dat is een hoop data die over het lijntje moet.En veel betere schermpjes....

Een jaar of 5 voor 2x 4K schat ik zo in. En dan nog een paar jaar voor foto realisme. En dan nog games die dat kunnen realiseren op een zinvolle manier :-)

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

GabberKooij schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:20:
[...]

Een jaartje? 1x 4K is al lastig voor een 980Ti, Laat staan 2 maal. Daarnaast hebben we dan ook een andere kabel standaard nodig, want dat is een hoop data die over het lijntje moet.En veel betere schermpjes....

Een jaar of 5 voor 2x 4K schat ik zo in. En dan nog een paar jaar voor foto realisme. En dan nog games die dat kunnen realiseren op een zinvolle manier :-)
Als het pre-rendered is niet, 4K VR films zouden veel eerder gemaakt kunnen. Netflix bied al 4K content, youtube bied al VR content en pr0n ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberamp op 16-04-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Laatst online: 28-09 22:03
Pre renderen en head tracking lijken mij niet erg samen te gaan, dan moet je wel heeel veel mogelijkheden prerenderen...

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

GabberKooij schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:35:
[...]

Pre renderen en head tracking lijken mij niet erg samen te gaan, dan moet je wel heeel veel mogelijkheden prerenderen...
Nee hoor ik heb al wat film trailers bekeken op Samsung (oculus) VR, werkt prima, alleen niet 4K. Je kan idd niet rondlopen, maar je moet het als een rollercoaster zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

UncleSam schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:07:
Tweakers en de Oculus Rift. Ben zeer benieuwd naar de bevindingen de komende periode:

video: Inleiding op de Oculus Rift - Uitpakken, aansluiten, installeren
Ben ook benieuwd wat de redactie ervan gaat vinden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Gisteren de pc weer eens aangeslingerd, W10 erop gezet en Oculus Home geinstalleerd, verbazingwekkend dat alles nu op de DK2 gewoon goed werkt (i7 4790+ 780ti). Lucky's Tale is erg fraai en speelt goed zelfs met graphics op high. Alles vloeiend en nog geen stotter gezien, timewarp doet z'n werk. Kan er nog even mee vooruit tot touch op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:15

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik heb vandaag de Vive en Rift mogen proberen, wat een prachtapparaten! Mijn keuze gaat echter uit naar de Rift. Ik vind de Rift mooier afgewerkt, het draagcomfort is een stuk hoger naar mijn mening en ik heb de ruimte niet om goed met de Vive te kunnen werken.

Nu mijn vraag: hoe groot is de kans dat als ik nu bestel, met een verwachte levering in augustus, dat mijn order eerder aankomt?
Pagina: 1 ... 48 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.