Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:07

Arfman

Drome!

Geen idee, 10%?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
kaanmijo schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:29:
Ik heb vandaag de Vive en Rift mogen proberen, wat een prachtapparaten! Mijn keuze gaat echter uit naar de Rift. Ik vind de Rift mooier afgewerkt, het draagcomfort is een stuk hoger naar mijn mening en ik heb de ruimte niet om goed met de Vive te kunnen werken.

Nu mijn vraag: hoe groot is de kans dat als ik nu bestel, met een verwachte levering in augustus, dat mijn order eerder aankomt?
Goeie keus :)

De verwachting is wel dat je die dan eerder hebt (omdat ze op dit moment zeer conservatief schattingen doen en omdat ze dus een tekort hadden van een bepaald component maar dat nu in aan het inhalen zijn) echter moet je voor je eigen gemoedsrust gewoon uitgaan van wat ze opgeven :).
Ga er niet op hopen of planningen op aanpassen zoals vakanties ofzo. Stiekem mag je er wel op hopen natuurlijk ;)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
De Rift is in veel reviews bijna even goed met als minpunt meegenomen het ontbreken van de touch controllers.
Als deze zal worden toegevoegd aan de linup in H2 2016 dan heeft de Rift een goede voorsprong.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 08:23
Een technische vraag waar ik zelf nog geen verklaring voor heb kunnen vinden.

Als je om je heen kijkt zijn voorwerpen dichtbij relatief scherp (weinig pixels te zien). Echter zodra er afstand zichtbaar is worden de pixels merkbaarder. Hoe verder een voorwerp hoe meer de pixels zichtbaar worden. Bij een traditioneel scherm zou daar geen verschil tussen moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
RvdMeer schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:09:
Een technische vraag waar ik zelf nog geen verklaring voor heb kunnen vinden.

Als je om je heen kijkt zijn voorwerpen dichtbij relatief scherp (weinig pixels te zien). Echter zodra er afstand zichtbaar is worden de pixels merkbaarder. Hoe verder een voorwerp hoe meer de pixels zichtbaar worden. Bij een traditioneel scherm zou daar geen verschil tussen moeten zijn toch?
Als je de resolutie op 1280x1440 zet en dicht op de monitor gaat zitten dan zal je vergelijkbare resultaten zien.

Toch?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GabberKooij schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:20:
[...]
Een jaartje? 1x 4K is al lastig voor een 980Ti, Laat staan 2 maal. Daarnaast hebben we dan ook een andere kabel standaard nodig, want dat is een hoop data die over het lijntje moet.En veel betere schermpjes....

Een jaar of 5 voor 2x 4K schat ik zo in. En dan nog een paar jaar voor foto realisme. En dan nog games die dat kunnen realiseren op een zinvolle manier :-)
Ik denk dat dat wel meevalt. Op het moment zijn de GPU's niet geoptimaliseerd voor zulke hoge resoluties omdat ze gewoon nog weinig gebruikt worden. Maar 4K schermen worden steeds betaalbaarder.

En we zitten net in de uitloop van een oude generatie GPU's, 'Pascal' gaat al een hoop extra snelheid geven, en ik denk dat er voor VR een hoop te optimaliseren valt (want die 2 beelden voor links/rechts hebben veel gemeen qua inhoud).

Ik denk dat tegen de tijd dat 'Pascal' vervangen wordt door een hele nieuwe architectuur over een jaar of 2-3, VR genoeg ingeburgerd is om een echte markt te zijn voor de GPU makers en optimalisatie pas echt van de grond komt. 2x4K lijkt me dan al wel haalbaar zijn.

Verder weinig ervaringen van mij met de Oculus. Vanwege het 'hikken' had ik 16GB RAM besteld en een 1TB SSD (Samsung 850 Evo) maar deze SSD bleek enorm veel problemen te geven met mijn systeem. Ik krijg continu 'ATA bus errors', clonen onder Windows crasht, enz. Met Linux werkt het clonen wel (buiten die bus errors) maar hij crasht tijdens het booten continu op verschillende momenten, dus ik heb hem maar teruggestuurd. Ik weet niet of de SSD kapot is of de combinatie met mijn systeem (met alleen SATA-2 poort!) maar ik was het geklooi zat. Ik haal dan maar een BX200 ofzo (alhoewel die helaas veel trager is).

Maar met al dit gedoe heb ik hem de laatste week helemaal niet gebruikt en ik moet nog steeds de HDD weer terug inbouwen. Dan kan ik weer verder met de Oculus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 14:11
GabberKooij schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:35:
[...]

Pre renderen en head tracking lijken mij niet erg samen te gaan, dan moet je wel heeel veel mogelijkheden prerenderen...
Maar toch kan het, nozon is er mee bezig met PresenZ en Otoy is er mee bezig met lightfield.
http://www.nozon.com/presenz
YouTube: OTOY live-captured VR light field

zeer interessant, ook heeft Otoy een camera opstelling die een VR-foto kan maken van een kamer. En daar werkt head tracking ook.
YouTube: OTOY demonstrates first ever light field capture for VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
FireStarter schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:15:
[...]

Als je de resolutie op 1280x1440 zet en dicht op de monitor gaat zitten dan zal je vergelijkbare resultaten zien.

Toch?
De toch erachter spreekt boekdelen ;-) Ik probeer het ook te beredeneren maar lukt me niet helemaal omdat het 3D verhaal lastig te interpreteren is en wat precies de gevolgen zijn voor de pixels

[ Voor 3% gewijzigd door RvdMeer op 18-04-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Van het weekend thuis paar uur gespeeld met Rift. Als aanvulling wat hierboven al beschreven is: beelden op korte afstand zijn goed te doen, maar zeker iets wat op afstand is is totaal niet scherp. Dit valt erg goed op als je bijvoorbeeld een sportwedstrijd terug gaat kijken, dan voelt het alsof je naar een TV scherm van 15 jaar terug kijkt, omdat bij sport de focus automatisch uitgaat naar: hoe scherp is dat gras nu eigenlijk op dit tv scherm.

Een race game daarentegen vind ik wel weer opvallend scherp. Al krijgt de Rift het niet helemaal goed verwerkt als je hard tegen de zijkant van de baan stoot, ik zie niet direct visuele fouten maar ben na 5 minuten wel flink duizelig van het racen, tenzij ik gewoon netjes rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Malarky schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:02:
Van het weekend thuis paar uur gespeeld met Rift. Als aanvulling wat hierboven al beschreven is: beelden op korte afstand zijn goed te doen, maar zeker iets wat op afstand is is totaal niet scherp. Dit valt erg goed op als je bijvoorbeeld een sportwedstrijd terug gaat kijken, dan voelt het alsof je naar een TV scherm van 15 jaar terug kijkt, omdat bij sport de focus automatisch uitgaat naar: hoe scherp is dat gras nu eigenlijk op dit tv scherm.

Een race game daarentegen vind ik wel weer opvallend scherp. Al krijgt de Rift het niet helemaal goed verwerkt als je hard tegen de zijkant van de baan stoot, ik zie niet direct visuele fouten maar ben na 5 minuten wel flink duizelig van het racen, tenzij ik gewoon netjes rij.
Volgens mij ga je dan alleen maar beter presteren als er ook lichamelijke kwellingen aan te pas komt. Je hersenen zorgen daar wel voor. Overlevingsinstinct >:)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Malarky schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:02:
Ik werd ook best duizelig. De truck, las ik, is om toch even je ogen dicht te doen als je gaat crashen, en ook een 360 moet je effe met ogen dicht doen :). Totdat je hebt opgebouwd dat je er beter tegen kan.

Sommigen worden ook flink misselijk in de Galaxy map in Elite:Dangerous.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 09:01

Scrummie

Think different

Hoe is afstand perceptie? Zeg maar.. als je de verte in kijkt in een landschap, hoe realistisch komt dit over ten aanzien van de horizon? Is het diep?

Of bijvoorbeeld Adr1ft, hoe erg ervaar je de hoogte? Of bovenop een flatgebouw? "The Walk" was daar een goed voorbeeld van geloof ik.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Scrummie schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:38:
Hoe is afstand perceptie? Zeg maar.. als je de verte in kijkt in een landschap, hoe realistisch komt dit over ten aanzien van de horizon? Is het diep?

Of bijvoorbeeld Adr1ft, hoe erg ervaar je de hoogte? Of bovenop een flatgebouw? "The Walk" was daar een goed voorbeeld van geloof ik.
Afstand is heel goed in te schatten. Alles is namelijk op schaal gemaakt. Het ene spel zal het wel beter hebben gemaakt dan het andere, dus dat is wel belangrijk.
Maar bijv. in Elite Dangerous dan denk ik echt: Wow dat is groot, of dat is ver weg!

Lees bijv. ook deze ervaring waar hij schrijft "The feeling of toeing up to the edge of a building and leaning out over the street far below, made me feel like I really was up on a high place and a slight forward movement would make me fall."

Let wel dat net als in het echt je op een gegeven moment toch niet kunt inschatten hoe diep iets is. Je hersenen denken gewoon "het is heel erg ver", en dat is in de Rift ook.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 00:46
PuckStar schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:10:
[...]
Sommigen worden ook flink misselijk in de Galaxy map in Elite:Dangerous.
Ik speel tegenwoordig weer regelmatig terug Elite Dangerous (sinds SDK 1.3). Maar die Galaxy map is bij mij eigenlijk helemaal nog niet goed:
  • Mijn muiscursus is niet weergegeven op het punt waar ik klik, maar een eind er naast (zéér lastig)
  • Als ik met de cursor uit het ED venster ga, dan interageer ik plots met andere vensters in Windows
  • Ergonomisch zijn de kaart en bijhorende info verschikkelijk. Om de info aan de linkerkant te lezen, moet ik heel de tijd omhoog kijken
  • Met de thumbstick op mijn joystick kan ik ook navigeren, maar dat is inderdaad oncomfortabel (misselijkmakend)
Hebben jullie dezelfde problemen, of zijn er oplossingen die ik over het hoofd zie?

[ Voor 3% gewijzigd door Dionos op 18-04-2016 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Dionos schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:52:
[...]

Ik speel tegenwoordig weer regelmatig terug Elite Dangerous (sinds SDK 1.3). Maar die Galaxy map is bij mij eigenlijk helemaal nog niet goed:
  • Mijn muiscursus is niet weergegeven op het punt waar ik klik, maar een eind er naast (zéér lastig)
  • Als ik met de cursor uit het ED venster ga, dan interageer ik plots met andere vensters in Windows
  • Ergonomisch zijn de kaart en bijhorende info verschikkelijk. Om de infor aan de linkerkant te lezen, moet ik heel de tijd omhoog kijken
  • Met de thumbstick op mijn joystick kan ik ook navigeren, maar dat is inderdaad oncomfortabel (misselijkmakend)
Hebben jullie dezelfde problemen, of zijn er oplossingen die ik over het hoofd zie?
De galaxy map is inderdaad nog niet echt heel goed maar wat ik las is dat de meesten "klikken/selecteren" met de spatiebalk en de muis verder niet gebruiken. Dus rondkijken met een thumbstick (misschien dan de sensivity daarvan nog wel wat beter afgesteld worden in de instellingen?).
Misschien kun je ook het scherm groter maken zodat je minder gauw buiten het venster klikt?
Je kunt anders ook even op het reddit E:D forum (of zelfs het Frontier forum) kijken of anderen ideeën hebben.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Scrummie schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:38:

Wat hierboven ook al gezegd is, wat betreft de standaard demo dat je in Londen op een hoog gebouw staat: hier met 5 gebruikers die allen nog nooit iets hadden gedaan met VR, dus geen verwachtingen, geen ervaringen: allemaal zweet in de handen eerste keer met Rift op die toren in Londen.

Wat het denk voor je hersenen echt goed maakt is dat je kunt lopen op het dak van dat gebouw, dus lichamelijk/fysiek ook over een randje 'buigt'. Dat maakt de ervaring direct veel beter dan als de 360 graden demos waar je op 1 plek staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 07:11

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Na m'n Rift een week gebruikt te hebben, is het tijd om m'n ervaringen goed te kunnen delen.
Ik heb geen DK1/DK2 gehad, ook nog nooit wat uitgeprobeerd, dus sinds vorige week ook echt m'n eerste VR-Ervaring gehad. In 1 woord: WOW! 2 woorden: Boven verwachting!

Ik heb er denk ik zo'n 20 á 30 uur op zitten, het allergrootste "Wow"-gevoel is er uiteraard grotendeels af maar ik zou echt NIET meer terug willen naar een 2D Monitor voor gaming. In mijn geval gaat het concreet om Project Cars en Elite Dangerous: Horizons. Ik kijk er iedere avond weer naar uit om een uurtje (of 2) m'n Stuurtje/Hotas tevoorschijn te halen en ff te Riften.

Algemeen:

+ Grote FoV (+/- 110 graden). Ter vergelijking, een (grote) Single Monitor setup heeft misschien maar 90 graden, uiteraard afhankelijk van hoe dichtbij je erop zit.
+ HeadTracking met 6DoF/360 graden (Hoewel de meeste games voor 180 graden gemaakt zijn)
+/- Screen Door Effect lichtelijk aanwezig, niet storend
+/- Grote pixels, vergelijk het met een 100 Inch 1080p scherm op 1 meter afstand
- Lens Flares bij groot contrast, bijv. in Elite Dangerous

Project Cars:

Headtracking is echt een groot pluspunt en voegt enorm toe aan de immersie. De diepte kunnen inschatten is ook een enorm voordeel. De bochten inkijken is enorm fijn, en bijv. bij inhaalmanoevres opzij kijken om niet te botsen. Soms wil je wat lezen op het display van je stuur, ff naar voren leunen en je ziet het duidelijk. Ook leuk in Single Player: Tijdens een leuke inhaalactie de game op pauze zetten, uit je auto stappen, en het vanaf een andere hoek bekijken :D
Er zijn veel dingen te noemen waar je normaliter geen idee van hebt, deze dingen worden opeens mogelijk met een HMD als de Rift.

Elite Dangerous:

Ook hier is Headtracking een groot voordeel. Tijdens dogfights kan je nu goed om je heen kijken om je target te blijven volgen. Ook kan je door te kijken naar een ship, deze in 1x selecten. Naar de panels kijken om deze te activeren is ook erg handig. In combinatie met VoiceAttack + Astra is de ED-ervaring helemaal af :)
Echter, ondanks het feit dat ik erg veel binds aan m'n Hotas heb ingesteld zijn is het soms nog wel lastig zonder muis/toetsenbord wat te doen. Denk hierbij aan de System/Galaxy map. Ik verwacht echter wel dat dit gepatched gaat worden.

Eve Valkyrie:

Vind ik eerlijk gezegd wat tegenvallen. Graphics aan de lage kant, en w.m.b. te "Arcade". Het lijkt meer een spelletje voor de GearVR. Bij sommige bewegingen kreeg ik zelfs een ongemakkelijk gevoel. De controls kan je niet aanpassen. De Hotas werkt wel maar de buttons zijn 1:1 gemapped aan de XBONE controller. Start/Select ontbreekt, erg onhandig. Ik heb overigens niet de moeite genomen om dit op te lossen met 3rd party software, ben nog wel zoet met pCars en ED.

Lucky's Tale:

Maar half uurtje ofzo gespeeld. Erg leuk gemaakt, laat zien dat 1st person zeker geen vereiste is voor een goede VR game. De camerabewegingen waren overigens niet altijd even 'fijn'.

DreamDeck:

Wat een gave/mooie demo's! Goed om te (laten) zien wat er allemaal mogelijk is.

ShowDown:

Deze demo is helemaal awesome. Geeft me nog steeds het 'Wow'-gevoel.

(3D) 360 Video:

Erg matig, maar had hier ook niets van verwacht. Te lage resolutie/kwaliteit. Ik blijf erbij: (3D) 360 Video is geen VR. Pas als je van "perspectief" kan veranderen is w.m.b. de VR-ervaring pas compleet. Niet te doen dus met pre-rendered content.

Kan nog veel langer blijven doorgaan, maar hier houd ik het ff bij :)

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
Dus, wie schrijft als eerste een review? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 09:01

Scrummie

Think different

PuckStar schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:50:
[...]

Afstand is heel goed in te schatten. Alles is namelijk op schaal gemaakt. Het ene spel zal het wel beter hebben gemaakt dan het andere, dus dat is wel belangrijk.
Maar bijv. in Elite Dangerous dan denk ik echt: Wow dat is groot, of dat is ver weg!

Lees bijv. ook deze ervaring waar hij schrijft "The feeling of toeing up to the edge of a building and leaning out over the street far below, made me feel like I really was up on a high place and a slight forward movement would make me fall."

Let wel dat net als in het echt je op een gegeven moment toch niet kunt inschatten hoe diep iets is. Je hersenen denken gewoon "het is heel erg ver", en dat is in de Rift ook.
Malarky schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:11:
[...]

Wat hierboven ook al gezegd is, wat betreft de standaard demo dat je in Londen op een hoog gebouw staat: hier met 5 gebruikers die allen nog nooit iets hadden gedaan met VR, dus geen verwachtingen, geen ervaringen: allemaal zweet in de handen eerste keer met Rift op die toren in Londen.

Wat het denk voor je hersenen echt goed maakt is dat je kunt lopen op het dak van dat gebouw, dus lichamelijk/fysiek ook over een randje 'buigt'. Dat maakt de ervaring direct veel beter dan als de 360 graden demos waar je op 1 plek staat.
Bedankt beiden :). Klinkt heel positief! Ik was bang dat je na pakweg 3/4 meter tegen een (onzichtbare/zichtbare) muur zou oplopen als je begrijpt wat ik bedoel.

Wie weet kan ik met de Rift/Vive dan eindelijk mezelf trainen om weer omhoog te kijken langs een gebouw :D

[ Voor 3% gewijzigd door Scrummie op 18-04-2016 14:42 ]

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Scrummie schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:42:
[...]

[...]

Bedankt beiden :). Klinkt heel positief! Ik was bang dat je na pakweg 3/4 meter tegen een (onzichtbare/zichtbare) muur zou oplopen als je begrijpt wat ik bedoel.
Vergeet niet dat de Rift met een kabel (van ik schat standaard 2 a 2,5 meter) aan je zware desktop zit, waardoor je bewegingsvrijheid alsnog beperkt is. Ook heb ik niet zo'n grote huiskamer ter beschikking, om in elke mogelijke richting 3 a 4 meter te bewegen.

Denk dat het per omgeving verschilt in hoeverre je je in de rondte kunt bewegen. Praktisch probleem blijft natuurlijk de data overdracht per kabel. Die is nu waarschijnlijk zo groot dat draadloos voorlopig echt geen optie is. Ook met betrekking tot input lag welke een groot invloed heeft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Malarky schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:50:
[...]

Vergeet niet dat de Rift met een kabel (van ik schat standaard 2 a 2,5 meter) aan je zware desktop zit, waardoor je bewegingsvrijheid alsnog beperkt is. Ook heb ik niet zo'n grote huiskamer ter beschikking, om in elke mogelijke richting 3 a 4 meter te bewegen.

Denk dat het per omgeving verschilt in hoeverre je je in de rondte kunt bewegen. Praktisch probleem blijft natuurlijk de data overdracht per kabel. Die is nu waarschijnlijk zo groot dat draadloos voorlopig echt geen optie is. Ook met betrekking tot input lag welke een groot invloed heeft natuurlijk.
4 meter ;)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 22:12
Officieel bevestigd dat Oculus Rift support komt voor Dirt Rally _/-\o_

https://twitter.com/Kick_Up/status/722097998436634626

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Ohhhh nog een insta-buy!

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Wie speelt hier nog meer Airmech Command? Ik begin er aardig gefrustreerd door te raken! Missie Through the Woods kom ik echt niet doorheen. iets van 1,5u geprobeerd. Duurste tanks, heb ook moneyboxes gebouwd etc. Maar ik kom er maar niet doorheen :(

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:06
Software update je kunt nu ook je games op andere schijven installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Mirved schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:00:
Software update je kunt nu ook je games op andere schijven installeren :)
Daar zat ik op te wachten!!

Zijn er trouwens nog meer mensen die pizza komen eten vanavond?
https://www.seteliasc.com/pizza/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

CILLER schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:59:
[...]

Daar zat ik op te wachten!!

Zijn er trouwens nog meer mensen die pizza komen eten vanavond?
https://www.seteliasc.com/pizza/
had graag gewild maar beetje ver weg voor mij en moet ook nog eens werken de volgende dag :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Naast Edge of Nowhere (6 juni) komen er nog 2 titels van Insomniac Games:

http://venturebeat.com/20...projects-for-oculus-rift/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

UncleSam schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:44:
Naast Edge of Nowhere (6 juni) komen er nog 2 titels van Insomniac Games:

http://venturebeat.com/20...projects-for-oculus-rift/
Ja echt..dit moet mijn jaar worden van VR. Deze games zit ik nauwlettend te volgen. Zucht..was de rift er maar al :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:50:
[...]

Ja echt..dit moet mijn jaar worden van VR. Deze games zit ik nauwlettend te volgen. Zucht..was de rift er maar al :(
1 voordeel. Edge of Nowhere komt pas 6 juni en de overige games waarschijnlijk pas in de herfst. Maar ik begrijp je volledig. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

UncleSam schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:54:
[...]

1 voordeel. Edge of Nowhere komt pas 6 juni en de overige games waarschijnlijk pas in de herfst. Maar ik begrijp je volledig. :Y
De games zien er echt ziek uit. Edge of Nowhere heb ik gespeeld vorig jaar in een demo. Echt grandioos!!
Het duurt alleen zo allemachtig lang voordat Oculus iets van zich laat horen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Toch een issue met mijn rift denk ik ... moet hij detected worden als secondary display in het nvidia control panel? dit is nu niet zo en ik mis een hoop opties in elite

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Njay schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:18:
Toch een issue met mijn rift denk ik ... moet hij detected worden als secondary display in het nvidia control panel? dit is nu niet zo en ik mis een hoop opties in elite
Ik dacht het niet. Wat voor opties mis je?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
PuckStar schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:24:
[...]

Ik dacht het niet. Wat voor opties mis je?
resolutie schiet altijd terug naar 1280x760 , moet manueel de opties zetten op hmd headphones.
mega judder fest omdat ik wel 1920x1080 kan kiezen maar geen 90hz hij lijkt dus alleen de resolutie te pakken van mijn main monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 09:22
Zijn dat niet de instellingen voor de mirror op je monitor? Volgens mij had ik dat ook in Elite Dangerous. En afaik zou hij niet meer als extra scherm moeten functioneren.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Geen idee wat er mis is ... als ik de opties op hmd zet en de resolutie op 1920x1080 kan ik alleen maar 60hz kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 15:48
Even een vraag voor de Rift bezitters: om welke reden halen jullie een Rift t.o.v.. de Vive? Heb zelf de Vive besteld om de volgende redenen: controllers zitten er gelijk bij, SteamVR, tracking in een ruimte, camera op de Vive zelf en al met al lijkt mij dit het meest volwaardige apparaat.

Nu kost de Rift simpelweg minder, dus kan mij voorstellen dat dit voor veel mensen een doorslagpunt is. Hoor graag van jullie waarom jullie de Rift hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 10-10 08:41
gerwim schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:08:
Even een vraag voor de Rift bezitters: om welke reden halen jullie een Rift t.o.v.. de Vive? Heb zelf de Vive besteld om de volgende redenen: controllers zitten er gelijk bij, SteamVR, tracking in een ruimte, camera op de Vive zelf en al met al lijkt mij dit het meest volwaardige apparaat.

Nu kost de Rift simpelweg minder, dus kan mij voorstellen dat dit voor veel mensen een doorslagpunt is. Hoor graag van jullie waarom jullie de Rift hebben gekozen.
Draagcomfort (ervaring met DK2 dus weet dat gewicht en draagcomfort er veel toe doen!)
Prijs
Headset geintegreerd
Kamer te klein voor roomscale

[ Voor 7% gewijzigd door Leader98 op 20-04-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:22

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Leader98 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:10:
[...]

Draagcomfort
Prijs
Headset geintegreerd
Daarnaast kun je voor mij nog toevoegen dat mij de Touch controllers mij vele male praktischer en stijlvoller lijken en ik niet veel waarde hecht aan Room Scale.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 22:03
Momenteel is de ondersteuning in Elite Dangerous niet goed voor de Vive, maar dat is maar een tijdelijke reden mag ik hopen

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Ik ga tot nu toe voor de Rift omdat daar audio bij zit en ik verwacht dat de controllers, als ze er eenmaal zijn, beter of gelijkwaardig zijn aan die van de Vive. Valve heeft ook al aangekondigd dat roomscale beschikbaar wordt gesteld voor de Rift zodra de controllers er zijn. Wat logisch is aangezien er dan meer mensen gebruik maken van hun store.
In de vergelijking van Tested gaven ze ook aan dat ze beiden voor de Rift zouden gaan als deze ook controllers zou hebben omdat de Rift veel comfortabeler is en dat is heel belangrijk in the long run.

Oculus Home begint me wel steeds meer te irriteren, ik word niet goed van het gekloot met mn DK2. Bijna elke update tot nu toe verpest het de werking ervan. Het is erg jammer dat we niet alleen de drivers kunnen gebruiken los van de store, want ATW is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Laatst online: 28-09 22:03
ATW is ook een goede reden om nu een Rift boven een Vive te prefereren

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 10-10 12:42

Merkloyaliteit: ik heb de DK2 gehad en ik ben sympathiek naar Oculus. Ik geloof in wat ze voor elkaar willen krijgen en doen er alles aan om een zo goed mogelijk ecosysteem neer te zetten.

Het voordeel van de Vive, roomscale doet het niet voor mij, ik heb er de plek niet voor. Maar veel belangrijker, ik denk dat dat niet de goede form-factor is. De vertaling van echte beweging naar in-experience beweging gaat mank omdat er grenzen zitten aan de echte wereld waar je in loopt met roomscale, dus is het een sub-optimale oplossing. Een seated experience heeft die gebroken vertaling niet en heb je geen kunstmatige limitatie in hoe je beweegt. Dit gaat pas werken als je untethered bent en ongelimiteerd kunt rondlopen, maar dat is iets voor arcade halls, niet voor thuis. Eerder in het topic stond daar een filmpje van iemand die zoiets gedaan had, in een grote fabriekshal.

De pass-through camera is wel een voordeel, maar dat weegt voor mij niet op tegen de nadelen.

En verder: built-in audio maakt het een stuk eenvoudiger voor jezelf maar zeker ook voor demos aan anderen. Ik heb geen Vive in mijn handen gehad, maar de build quality is heel erg goed. De unboxing + setup procedure is één van de beste die ik ooit voor welke consumer product dan ook gezien heb. De enige die in de buurt komt is Sonos, maar dat is een apparaat met 1 kabel :-) Het nivo van afwerking in alles is uitmuntend.

[ Voor 12% gewijzigd door DaCoTa op 20-04-2016 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:34

Om eerst op jouw punten in te gaan:
De controllers van de Rift komen over een paar maand ook, daar zit ik niet over in. Ik vermaak me eerst wel met de xbox one controller en bijbehorende games.
SteamVR werkt prima samen met de Rift. Tenminste voor zover ik zie en voor de games waar ik interesse in heb.
Tracking in een ruimte vind ik zelf in de praktijk (nog) niet handig. Ik heb vrij kleine kamers en daarnaast beweeg je in een spel enorm veel. Alleen voor games die specifiek gemaakt worden voor room tracking kan het leuk zijn, maar meer is het nog niet.
Als je dus toch op een plek zit en rondkijkt, dan voegt de extra camera ook weinig toe. Daarnaast kan je langs je neus kijken bij de Rift als je even de echte wereld wil zien. Niet heel handig, maar voor mij is dat genoeg.
De prijs maakt mij voor dit soort dingen weinig uit. Als ik het kan betalen, dan koop ik het. Je hebt een enorm sterke pc nodig, dus de kosten worden in totaal toch veel hoger dan verwacht.

Verder:
Ik heb het idee dat de Oculus Rift technisch kwalitatief het best is. Ook qua draagcomfort en luidsprekers. Dat blijkt tot nu toe ook uit de reviews. Daarnaast wil ik graag ook de Oculus Store kunnen gebruiken voor bepaalde exclusives. En met de Rift kan ik verder ook SteamVR games spelen.
Het is verder jammer dat Facebook de boel heeft overgenomen, maar op zich vind ik Oculus een sympathiek bedrijf. Ze zijn als eerste begonnen met het ontwikkelen van een moderne HMD, waarna andere grote spelers er achteraan zijn gegaan. Op die manier gun ik Oculus dus ook wat van hun research kosten terug, door klant van hun te worden.

Het komt er in het kort op neer dat je voor de Vive kiest als je room tracking en (meteen) controllers wil. Je kiest voor Oculus als je geen roomtracking wil en even kan wachten op de controllers. Bij de Rift krijg je dan dus een (subjectief) iets beter beeld en beter draagcomfort. Verder lijkt het erop dat beide producten redelijk gelijkwaardig zijn en op zich een gelijkwaardige ervaring bieden (als Rift ook controllers heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

Vergeet ook niet de toegevoegde waarde van ATW (Asynchronous Time Warp) bij Oculus. Dat is schijnbaar toch ook een behoorlijk ondergewaarde functie die er wel voor zorgt dat alle kleine framedips e.d. goed opgevangen worden en je dus ook niet zo snel beroerd word in de VR wereld.

En daarnaast komen de touch controllers en roomscale er ook samen aan in het najaar voor Oculus, en dan maakt het dus eigenlijk niet zoveel meer uit welke je kiest. ;)

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Ik zou eerlijk gezegd nu nog geen aankoop doen in VR space.

Ik heb de DK2, kan er gelukkig dankzij de 1.3 update nog even mee verder (ATW is echt een blessing), maar er is bijzonder weinig content beschikbaar voor de rift en de vive, nu komt dat allemaal wel, maar echt triple-A titels zullen nog op zich laten wachten.

Het zijn veelal techdemo's en het is vooral leuker om het aan anderen te laten zien dan dat je daadwerkelijk gaat zitten gamen - op een paar uitzonderingen na. Na een maand vermoed ik dat de glans eraf is.

Ik merk dat ik vooral tijd besteed in altspacevr wat niet bepaald een vr-wonder is, maar een sociaal aspect heeft wat erg tof is. Zeker als je mensen met een vive tegenkomt en die "expressies" ziet maken met hun hoofd+controllers, erg grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11

ErA

Mijn grootste argument waarom Roomscale niet als argument gebruikt zou moeten worden, is omdat het niet de grote gemene deler is.

Software huizen gaan op zoek naar de grootst mogelijk afzetmarkt.

Die markt is de Rift, Vive en PSVR samen.

Als ik de CEO van een commercieel softwarehuis zou zijn, zou ik iets maken wat op alle drie gaat werken. Grootschalige roomscale mag dan sowieso geen beperkend element zijn.

Het mag best wat toegevoegde waarde bieden links en rechts, een leuke gimmick in een spel zeg maar, maar het moet het op alle platforms doen.

Ik zelf wacht met name op games Als Sim City, Roller Coaster Tycoon, een paar goede RTS'en ala Red Alert.

VR kan zoveel toevoegen aan die games.

Niet langer hoef ik de map over te scrollen om te kijken of er ergens iets aankomt. Even simpel de "verte" in kijken zegt mij genoeg.

Heerlijk: C&C Generals in VR, ik kan er nu al geen genoeg van krijgen, wat wordt dat vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:07

Arfman

Drome!

Beter draagcomfort
Betere touchcontrollers als ze uit zijn
Roomscale lijkt me minder nuttig (simracer hier)
Beeld van Oculus is iets beter

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
is er ergens een app dat je je IPD goed kan afstellen? hoe kan ik goed testen of mijn rift goed op mijn hoofd zit en de ipd correct is?

Elite gebruikt blijkbaar als je home version gebruikt de default rift reso en hz kan ik idd niks aan instellen :D

[ Voor 30% gewijzigd door Njay op 20-04-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
z1rconium schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:44:
Ik zou eerlijk gezegd nu nog geen aankoop doen in VR space.

Ik heb de DK2, kan er gelukkig dankzij de 1.3 update nog even mee verder (ATW is echt een blessing), maar er is bijzonder weinig content beschikbaar voor de rift en de vive, nu komt dat allemaal wel, maar echt triple-A titels zullen nog op zich laten wachten.

Het zijn veelal techdemo's en het is vooral leuker om het aan anderen te laten zien dan dat je daadwerkelijk gaat zitten gamen - op een paar uitzonderingen na. Na een maand vermoed ik dat de glans eraf is.
Ik heb toch aardig wat (uren!) lol met Airmech Command, Chronos, Lucky's Tale, Elite Dangerous, Euro Truck Simulator 2, Project Cars, Farland etc.
Er zijn veel techdemo's ja, maar er zijn ook al veel kant en klare games hoor. En dat worden er met de week meer :).

Wat noem jij triple A? Ik vind dit toch al best goeie volledige games :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

In de Oculus Setup zit een groen kruis waar je je IPD mee kan kalibreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 15:48
Thanks voor jullie reacties, allen. Ter verdeding van mijn keuze voor de Vive:
- ATW maakt niet uit, dit is immers een software implementatie. O.a. Nvidfia is hier al mee bezig (http://www.slashgear.com/...virtual-reality-19347228/)
- Betere draagcomfort: ik lees inderdaad veelal dat de Rift een beter draagcomfort heeft, dus dit is erg jammer (voor mij)
- Roomscale: sommige games zul je deze niet gebruiken, anderen weer wél. De Nintendo Wii vond ik erg gaaf jaren terug, omdat het je wat fysieke beweging gaf. I.c.m. de vive geeft dit meer mogelijkheden.
- Controllers: lees vooral de die van de Vive fijner zijn, al zal dit waarschijnlijk een persoonlijke voorkeur zijn (a lá PS4 vs XONE controller)
- Beeld: heb ik niets concreets over kunnen vinden behalve dat de Vive wat vaker een SDE hebt (immers, alleen als je er naar zoekt).
- Facebook: dat is wel iets waarom ik de Rift niet wil. Ja, Oculus is een tof bedrijf die al eerste een echt goede HMD had, maar Facebook wil ik niet.

Qua prijs maakt het tevens niet uit (vermoed ik) als de controllers voor de Rift uit zijn. Al met al trek ik de conclusie dat je eigenlijk de CV2 van de Rift of de Vive wil hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Ik verwacht dat, met het uitkomen van de Touch controllers voor de Rift later dit jaar, alle overige "pluspunten" van de Vive t.o.v. de Rift ook zullen vervallen. Op dat moment zullen het gewoon 2 goede eerste VR producten zijn en is het te hopen dat ze beide meer dan genoeg markt meepakken.

Dan kunnen we over een jaar genieten van alle AAA titels die er tegen die tijd dan wel zullen zijn.

Kort gezegd: Er is geen winnaar! Wij winnen allemaal omdat we dit soort mooie innovaties mogen meemaken. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Bullettooth op 20-04-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11

ErA

gerwim schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:20:
- ATW maakt niet uit, dit is immers een software implementatie. O.a. Nvidfia is hier al mee bezig (http://www.slashgear.com/...virtual-reality-19347228/)Gelijkspel
- Betere draagcomfort: ik lees inderdaad veelal dat de Rift een beter draagcomfort heeft, dus dit is erg jammer (voor mij)Winnaar Rift
- Roomscale: sommige games zul je deze niet gebruiken, anderen weer wél. De Nintendo Wii vond ik erg gaaf jaren terug, omdat het je wat fysieke beweging gaf. I.c.m. de vive geeft dit meer mogelijkheden.
Winnaar Vive (ook al is bewezen dat roomscale met Rift ook werkt
- Controllers: lees vooral de die van de Vive fijner zijn, al zal dit waarschijnlijk een persoonlijke voorkeur zijn (a lá PS4 vs XONE controller)Persoonlijke voorkeur
- Beeld: heb ik niets concreets over kunnen vinden behalve dat de Vive wat vaker een SDE hebt (immers, alleen als je er naar zoekt).Winnaar Rift
- Facebook: dat is wel iets waarom ik de Rift niet wil. Ja, Oculus is een tof bedrijf die al eerste een echt goede HMD had, maar Facebook wil ik niet.
persoonlijke voorkeur

Qua prijs maakt het tevens niet uit (vermoed ik) als de controllers voor de Rift uit zijn. Gelijkspel

Eindstand Rift 2 - 1 Vive

Al met al trek ik de conclusie dat je eigenlijk de CV2 van de Rift of de Vive wil hebben :-)
rare conclusie :)

Ik ben overigens van mening dat iedereen zijn keuze zal proberen te verdedigen. De rift en vive op dit moment zijn gelijkwaardig.

Het is ook niet langer aan de rift en vive om het succes van VR te bepalen, de producten zijn er nu immers. Het gaat nu om de software die komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Njay schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:19:
is er ergens een app dat je je IPD goed kan afstellen? hoe kan ik goed testen of mijn rift goed op mijn hoofd zit en de ipd correct is?
Betreft Elite kan ik vanavond pas reageren. Maar voor IPD zit in de setup een scherm waar je een groen kruis krijgt. Krijg je het daar niet goed mee? Als het kruis goed is kun je daarna de rift voor je ogen gaan verplaatsen totdat je scherp ziet.
Als je je eigen PD wilt opmeten kun je je effe op internet zoeken hoe dat moet of......naar de opticien :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Hebben jullie het over 0.8? In 1.3.x zit geen softwarematige IPD changer volgens mij.

Ik kwam deze post tegen op Reddit, nog niet geprobeerd though:
https://www.reddit.com/r/...ment_on_13_real_ugly_fix/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
gerwim schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:20:
Alleen omdat Touch nog niet uit is. Als je nu al heel erg graag roomscale wilt is Vive inderdaad betere keuze.
Ik vind roomscale voorals nog een gimmick. Ik zie mezelf niet uren staand/rondlopend gamen. Ik zou het dolgraag willen meemaken maar ga om die reden nu zeker niet voor Vive.
- Controllers: lees vooral de die van de Vive fijner zijn, al zal dit waarschijnlijk een persoonlijke voorkeur zijn (a lá PS4 vs XONE controller)
mag jij mij aanwijzen waar je dat leest want ik heb het nergens gelezen en lees juist het tegenovergestelde!
Dat blijkt allemaal best mee te vallen. Althans, het is het gebruikelijke wat je automatisch deelt. En dat is niet anders dan bij de Vive. Sterker nog, daar wordt volgens mij meer gedeeld dan bij Oculus.

En je vergeet geluid!!! Het scheelt echt een hoop dat je met de Rift daar compleet niet over hoeft na te denken. Ding op en gaan.
Met de Vive moet je oordopjes in doen (en zit je met de draad) of koptelefoon (extra gewicht en draad, tenzij wireless en dan is het nog zwaarder).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Khiu schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:45:
Hebben jullie het over 0.8? In 1.3.x zit geen softwarematige IPD changer volgens mij.

Ik kwam deze post tegen op Reddit, nog niet geprobeerd though:
https://www.reddit.com/r/...ment_on_13_real_ugly_fix/
1.3.x tijdens de setup van je Rift krijg je (zoals al gezegd) een groen kruis te zien. Dan kun je aan de slider zitten om het kruis goed in beeld te krijgen. Je ziet dan ook de IPD waarde in beeld.
Dat is dus de manier om het te doen. Voordeel: je hoeft je IPD niet te weten want je kunt zelf zien wanneer het goed is.

Voor dk2 is het inderdaad anders.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
PuckStar schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:19:
[...]

Ik heb toch aardig wat (uren!) lol met Airmech Command, Chronos, Lucky's Tale, Elite Dangerous, Euro Truck Simulator 2, Project Cars, Farland etc.
Er zijn veel techdemo's ja, maar er zijn ook al veel kant en klare games hoor. En dat worden er met de week meer :).

Wat noem jij triple A? Ik vind dit toch al best goeie volledige games :)
Ik begrijp wat je bedoeld, heb zelf ook honderden uren gespeeld (met de DK2) maar uiteindelijk is veel spielerij en vraag me af of je dit bezig gaat houden. Op dit moment zou ik geen keuze tussen de 2 kunnen maken vanwege het gebrek aan content.

Ik voorzie voor de vive een redelijk content probleem, je bent gebonden aan games die zich in een bepaalde ruimte afspelen, denk dat grote studios daar niet in gaan springen. Voor de controllers dan weer wel.

Overigens staat er echt niet zo gek veel in de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
z1rconium schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:26:
[...]
Ik voorzie voor de vive een redelijk content probleem, je bent gebonden aan games die zich in een bepaalde ruimte afspelen, denk dat grote studios daar niet in gaan springen. Voor de controllers dan weer wel.

Overigens staat er echt niet zo gek veel in de planning.
Ik denk dat er voor de Vive ook veel content komt echter niet specifiek voor roomscale.
Anders gezegd, ik denk dat er veel content komt voor een VR headset als Vive/Rift en voor consoles PSVR.
Roomscale kunnen devs nu vooral games uitgeven voor de Vive, maar Touch komt spoedig dus dan wordt roomscale ook gewoon voor beide HMD's.

Die planning is betreft bekende developments, maar er zijn zeker developers bezig met VR zonder dat wij dat al weten. Van veel releases die met de Rift release kwamen wisten we dat ook niet (ruim) van te voren.

Maar je hebt gelijk dat het in de kinderschoenen staat en er nog heel veel content moet komen. En dat GAAT komen! :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Pollen (nu ook 10% korting) is net uitgekomen en de eerste berichten zijn zeer positief! Ik heb het spel ook gekocht en zal het vanavond spelen.
Bijvoorbeeld deze review waar iemand het op een AAA game vind lijken ;)

"I think I take back when I said it didn't seem AAA. It actually does look really great indoors, just looked slightly bland at first because everything is very clean and bright in some spots. But there is tons of detail everywhere. Get close and read everything on the walls, notes, ect. I took a close look at a panel on the wall and noticed the letters were embossed, that's crazy." Hier de hele review.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khiu
PuckStar schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:17:
[...]

1.3.x tijdens de setup van je Rift krijg je (zoals al gezegd) een groen kruis te zien. Dan kun je aan de slider zitten om het kruis goed in beeld te krijgen. Je ziet dan ook de IPD waarde in beeld.
Dat is dus de manier om het te doen. Voordeel: je hoeft je IPD niet te weten want je kunt zelf zien wanneer het goed is.

Voor dk2 is het inderdaad anders.
Ik ging ervan uit dat het om de DK2 ging omdat de CV1 een slider heeft.
Assumptions...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
Mijn eerste ervaring in de CV :)

Wereld van verschil met de DK1 die ik had al eens eerder had geprobeerd.

Eve en lucky's tale zijn top games om mee te starten.

Ik moet bij eve wel telkens mijn positie resetten anders zit ik te hoog in de cockpit

Apollo 11 is erg leuk om te doen en te laten zien aan andere.

Met dreadhalls zijn mijn haren al meerdere keren recht overeind gaan staan pfff _/-\o_

Elite na mijn geklungel werkt uit eindelijk top met 1x5 super samples. ik zit alleen nog met de tekst dus ik ga straks nog ff verder pielen.

Enige lastige op dit moment is nog de sweetspot te vinden qua helderheid en de positie van de rift op mijn hoofd.. maar dat zal wel ervaring worden straks...

is er trouwens een rollercoaster te vinden voor de cv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Njay schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:27:
Mijn eerste ervaring in de CV :)

Wereld van verschil met de DK1 die ik had al eens eerder had geprobeerd.

Eve en lucky's tale zijn top games om mee te starten.

Ik moet bij eve wel telkens mijn positie resetten anders zit ik te hoog in de cockpit

Apollo 11 is erg leuk om te doen en te laten zien aan andere.

Met dreadhalls zijn mijn haren al meerdere keren recht overeind gaan staan pfff _/-\o_

Elite na mijn geklungel werkt uit eindelijk top met 1x5 super samples. ik zit alleen nog met de tekst dus ik ga straks nog ff verder pielen.

Enige lastige op dit moment is nog de sweetspot te vinden qua helderheid en de positie van de rift op mijn hoofd.. maar dat zal wel ervaring worden straks...

is er trouwens een rollercoaster te vinden voor de cv?
Leuk!

Ik heb in Elite de HUD in het groen, dat werkt iets fijner mijns inziens. Rollercoasters weet ik effe niet, maar dit is er wel: http://theriftarcade.com/...imate-booster-experience/

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
PuckStar schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:30:
[...]

Leuk!

Ik heb in Elite de HUD in het groen, dat werkt iets fijner mijns inziens. Rollercoasters weet ik effe niet, maar dit is er wel: http://theriftarcade.com/...imate-booster-experience/
Hoe zet je die in het groen ? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Njay schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:32:
[...]

http://arkku.com/elite/hud_editor/
Ik kijk vanavond even welke waardes ik heb.

[ Voor 10% gewijzigd door PuckStar op 20-04-2016 17:34 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Heb vandaag geregeld dat ik de DK2 mag lenen van mijn stagebedrijf. Dat wordt vanavond en van het weekend Lucky's Tale spelen.

Even een ervaring opdoen met de DK2 zodat ik die kan vergelijken met de CV1.

Edit: Misschien ook even E:D aanschaffen om te testen. Staat al langere tijd op mijn Wishlist.

[ Voor 19% gewijzigd door Wahloh op 20-04-2016 18:30 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 09:51

Phehistyr

De Epische Lurker

Heb je toevallig nog Razr Hydra's liggen en niet op Touch willen wachten, dan is er goed nieuws: Valve heeft OpenVR drivers uitgebracht voor de controllers zodat ook Vive spellen nu al speelbaar zijn met een Oculus HMD. https://github.com/ValveSoftware/driver_hydra

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
Njay schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:32:
[...]

Dit is wat ik heb (maar kijk evt dus zelf even via die link die gaf).

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<GraphicsConfig>
<GUIColour>
<Default>
<LocalisationName>Standard</LocalisationName>
<MatrixRed> 0.18, 0, -1 </MatrixRed>
<MatrixGreen> -1, 1, -1 </MatrixGreen>
<MatrixBlue> 0.15, 0.32, 1 </MatrixBlue>
</Default>
</GUIColour>
</GraphicsConfig>

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phehistyr schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:39:
Heb je toevallig nog Razr Hydra's liggen en niet op Touch willen wachten, dan is er goed nieuws: Valve heeft OpenVR drivers uitgebracht voor de controllers zodat ook Vive spellen nu al speelbaar zijn met een Oculus HMD. https://github.com/ValveSoftware/driver_hydra
Oh wat mooi!! Ik heb inderdaad nog een hydra liggen. Twee zelfs (al kan je ze niet tegelijk gebruiken, maar eentje was om te modden). Ik ben benieuwd! Wel balen dat je het moet compileren, kunnen ze niet gewoon de binary in Steam zetten?

Ik had trouwens flinke problemen met de oculus audio na de update, gelukkig doet alles het weer. Moest de drivers online updaten via device manager. Vreemd genoeg vindt de software nu de USB 3 poort waar de headset op zit wel goed maar die van de sensor niet :? Ze zitten beide op dezelfde controller :X

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 20-04-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Elite Dangerous: Arena is uit, kost 7 euro, leuk om te proberen tov de volledige versie, werkt ook met xbox controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khiu
GekkePrutser schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:00:
[...]
Oh wat mooi!! Ik heb inderdaad nog een hydra liggen. Twee zelfs (al kan je ze niet tegelijk gebruiken, maar eentje was om te modden). Ik ben benieuwd! Wel balen dat je het moet compileren, kunnen ze niet gewoon de binary in Steam zetten?
Hier staan de binaries (via iemand op reddit):
https://github.com/betavr/steamvr_driver_hydra/wiki

Bij mij crasht mn display driver na een random tijd als ik steamvr games/apps draai :(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BaT
  • Laatst online: 09-10 23:59
stimmits en ik hebben zojuist in 1 onderbroken take een Rift unboxing / Rift vs Vive (Pre) vergelijking geschoten (in het Nederlands) - ik verwacht dat stimmits deze later op de dag wel hier zal posten!

Kleine teaser:
Rift unboxing / Vive (Pre) comparison

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

BaT schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:36:
stimmits en ik hebben zojuist in 1 onderbroken take een Rift unboxing / Rift vs Vive (Pre) vergelijking geschoten (in het Nederlands) - ik verwacht dat stimmits deze later op de dag wel hier zal posten!

Kleine teaser:
[afbeelding]
Helemaal super! Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Die gaan we zeker even bekijken vanmiddag heren! Jullie zijn weer goed bezig. Terwijl we wachten is het toch leuk om af en toe nog eens iets nieuws voorbij te zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Gisteravond de hele avond Lucky's Tale gespeeld, er moeten echt meer van dat soort games komen. Het gaf mij een nostalgisch gevoel, flashbacks naar Banjo Kazooie, in een volledig nieuwe ervaring en zo veel nieuwe mogelijkheden die VR met zich mee brengt.

De DK2 zou voor mij al voldoende toevoegen, dit maakt me alleen maar nieuwsgieriger naar de beleving van de CV1. Het SDE dat je ziet in de DK2 is voor mij totaal niet storend, misschien komt het omdat ik een retrogamer ben en de kwaliteit daarvan op de TV's van tegenwoordig is ook niet geweldig. :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-10 10:45
Ladies and gentlemen, grab your popcorn - sit back and relax!

BaT en ik hebben vanmorgen onze cameraman gegijzeld en speciaal voor jullie een extra lange unboxing / review / comparison gemaakt.
Hoe lang is "extra lang"? Nou 1,5 uur welteverstaan :X

We hopen dat we alles aan bod hebben gebracht en zijn erg benieuwd naar jullie reacties!

ENJOY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Laatst online: 09-10 23:59
Jaja - het is echt een filmpje voor de liefhebber geworden... eigenlijk waren we nog lang niet uitgepraat... haha

Pas zeggen wat je er van vindt wanneer je hem helemaal hebt uitgekeken :p

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Zeer netjes! Allle overeenkomsten en verschillen zijn besproken. Ik heb mijn keuze goed gemaakt waarschijnlijk door voor de Rift te kiezen.
Over 20 jaar dan is zo'n CV1 gewoon geld waard :P
Er zijn er gewoon niet zoveel van gemaakt (door de productieproblemen LOL)

Klein puntje nog voor de heren, probeer iets anders uit qua achtergrond muziek. Na verloop van tijd kreeg het meer nadelen dan voordelen. Maar overall een zeer informatieve video.
Tweakers eat your heart out :P

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

stimmits schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:40:

BaT en ik hebben vanmorgen onze cameraman gegijzeld en speciaal voor jullie een extra lange unboxing / review / comparison gemaakt.

We hopen dat we alles aan bod hebben gebracht en zijn erg benieuwd naar jullie reacties!

[video]
Ik vond het zeer netjes gedaan, maar toch een aantal kleine puntjes:

- Achtergrond muziek is een beetje te droevig. Klinkt een beetje era achtig.
- Ik zou ook wat game introducties doen door je video heen van jullie zelf. Meer gezegd hoe jullie aan het gamen zijn met de HMD op.
- Wat zijn jullie eigen verwachtingen tot betrekking opkomende games, gamestyles en type genre's.
- Merk dat er veel over games gepraat wordt en dat is ook 1 van de hoofdredenen van VR. Maar er word haast nooit gepraat over films kijken in VR of 360 Foto's. Hoe dat bevalt met de plus en min punten van beide headsets. De gebruiksvriendelijkheid ervan.

Ik vind het sowieso netjes gedaan en leuke review daarom een +1 van mij en keep them coming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online

[video]
Mooi gedaan Bart en Tim. Heb met veel plezier naar het filmpje gekeken. Ik twijfel al een tijdje om alsnog de HTC Vive te bestellen. Het zou overigens dan zo maar kunnen dat ik m eerder binnen krijg dan de Rift. Wat een drama 8)7 Dankzij jullie filmpje zal ik dat toch maar niet doen. Ben denk ik ook liever een zittende VR bril drager. Dus is comfort zeker doorslag gevend. En om uit frustratie gezien de toestanden met de levering van de Oculus Rift de HTC Vive te bestellen. Toch maar niet.

Vond zelf het muziekje op de achtergrond niet echt storend. Als het maar niet te luid is en daardoor de overhand krijgt. Ik mis wel stukjes video materiaal tussendoor om een aantal zaken die jullie bespraken extra te benadrukken. Maar goed dat kost weer meer tijd met editten enz. Dus kan me voorstellen dat jullie dat niet willen. Al met al very very nice.

Ps gaan jullie nu ook VR games reviewen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Hebben jullie veel last van de god rays? Elite springt hierbij wel de pan uit.
Heb het ook een beetje in oculus home als je naar de letters kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

[video]
Leuk filmpje. Wel een beetje aan de suffe kant met dat liedje op de achtergrond. Misschien leuk om wat concreter in te gaan op de content voor de Vive en Rift. Ik vraag me namelijk echt af welk spel ik zou missen (los van de touch games, die zien er vet uit!) met de Vive die zo goed zijn voor de Rift. Wat zijn de spellen die jullie dagelijks spelen?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Snel!

Voor de mensen die een goede cover willen bestellen:
https://vrcover.com/product/oculus-rift-vr-cover/

Net nadat de newsletter mail binnen was hier was de site overbelast.

Vervelend hoor die hele Rift horde :(

Maar ik heb er 1 met pijn en moeite kunnen bestellen. Eind van de maand komt ie binnen. Voordat de Rift binnenkomt maar dat is ook alleen maar goed.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor de tip!!! _/-\o_ Ik had me ook ingeschreven dacht ik, maar geen mail gehad. Keek met mijn neus :X

Overigens werkte de site nu prima en snel, vreemd.

Edit: Ik had er trouwens snel zonder goed te lezen 2 besteld omdat de verzendkosten relatief hoog zijn, en omdat ik dacht er wel meer dan 1 nodig te hebben (voor als de eerste vies wordt of kapot gaat). Maar ik zie nu dat het gaat om een set van 2 covers! Dus als je er 1 besteld krijg je er 2 + draagzakje. Ik heb er dus 4 besteld.. Komen ook wel van pas want ik wil demo's gaan geven, maargoed.

Wel handig om te weten, want met 1 setje plus verzendkosten zit je net 1 euro boven de BTW vrije importprijs (De BTW-vrije grens is 22 euro, 26$ komt helaas met de huidige koers net rond 23 euro).

Maar ik weet niet wat voor marge ze hierbij hanteren. Misschien zijn ze wel een beetje coulant? Als je geluk hebt rekenen ze geen BTW en dan dus ook zonder 'inklaringskosten' van de post, dat is nog het duurste, want die rekenen 13 euro en dat is dus veel meer dan de BTW in dit geval. Met 2 stuks zit je sowieso ver boven het BTW vrije bedrag dus dan ben je sowieso de BTW + die 13 euro extra kwijt.

[ Voor 90% gewijzigd door GekkePrutser op 22-04-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
De link stond ook op Reddit inmiddels, vandaar...

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
GekkePrutser schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:19:
[...]
Wel handig om te weten, want met 1 setje plus verzendkosten zit je net 1 euro boven de BTW vrije importprijs (De BTW-vrije grens is 22 euro, 26$ komt helaas met de huidige koers net rond 23 euro).

Maar ik weet niet wat voor marge ze hierbij hanteren. Misschien zijn ze wel een beetje coulant? Als je geluk hebt rekenen ze geen BTW en dan dus ook zonder 'inklaringskosten' van de post, dat is nog het duurste, want die rekenen 13 euro en dat is dus veel meer dan de BTW in dit geval. Met 2 stuks zit je sowieso ver boven het BTW vrije bedrag dus dan ben je sowieso de BTW + die 13 euro extra kwijt.
huh wat? Ik heb gewoon 24,47 betaald. dus geen 13euro BTW.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:19
PuckStar schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:18:
[...]

Die moet je aan de douane betalen als ze jouw pakje onderscheppen.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PuckStar schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:18:
[...]

Zoals Largamelion zegt, komt de BTW er later pas bij als ze hem onderscheppen. Maar dat is niet die 13 euro, het is maar iets van 5 euro over 24,47.

Het probleem is dat de post er in dat geval ook nog eens 13 euro (vast bedrag ongeacht de waarde) er bij op gooit als vergoeding voor het afhandelen met de douane en het voorschieten van de kosten. Dit moet je dan aan de postbode betalen (contant, om het nog eens extra lastig te maken aangezien je niet van tevoren weet hoe veel het precies is). Het zou al een hoop helpen als je dat gewoon kon pinnen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
ah ok dat wist ik niet. heb 1 keer gehad dat ze een dashcam onderschepten en omdat er ook een display op zat moest ik nog eens iets van 50 euro lappen. echt idioot!

anyway zojuist POLLEN uitgespeeld. wat een super mooi spel is dat zeg! wow! echt heel mooi. veel details. je gaat helemaal op in de sfeer. wou dat het spel veel langer duurde :).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 22:12
Mooi filmpje Bart en Tim d:)b

Ik heb heb hem helemaal afgekeken, het duurde helemaal niet lang.

Het wachten op de Rift daar in tegen, duurt na het zien van jullie filmpje alleen nog maar weer langer.

Ik heb ook de VR covers besteld. Fijn voor de Demo's, vooral tijdens de intense simrace sessies.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:19
Ben hier ook naar jullie filmpje aan t kijken maar die muziek is echt storend omdat ze totaal niet past bij het thema... sorry heren. Ik heb liever geen muziek tijdens het praten maar even een deuntje tussen het praten door apprecieer ik wel (zoals Tweakers doet in hun video reviews).

Ok, nu proberen het te filteren in m'n hoofd en luisteren naar wat jullie te vertellen hebben :).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 15:03

amas

Law of Nature: Chaos

GekkePrutser schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:19:
[...]

De verzendkosten tellen niet mee voor waarde van het pakket. Aangezien het pakket zelf <€22 is betaal je als het goed is dus geen BTW en douanekosten. Zit de website van PostNL

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amas schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 01:29:
[...]

De verzendkosten tellen niet mee voor waarde van het pakket. Aangezien het pakket zelf <€22 is betaal je als het goed is dus geen BTW en douanekosten. Zit de website van PostNL
Oh ja inderdaad, je hebt gelijk! Ik dacht dat het juist wel meetelde, weer wat geleerd, bedankt!

Maar dan is het zeker belangrijk om er maar 1 tegelijk te bestellen, anders kom je er wel bovenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Bedankt voor het vermelden dat de VRCover te bestellen is!

Ik had me ook ingeschreven voor de nieuwsbrief, deze is helaas in m'n spambox terechtgekomen.
Zojuist besteld, krijg em ergens in Mei.

@Bart & Tim, leuk filmpje! Ik kan me overigens niet echt vinden in de kritiek over de muziek. Ik kijk uit naar jullie volgende reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ah eindelijk de VRCover .. met een bestel nummer na de #13000.
Ik hoop dat ze die niet allemaal met de hand hoeven te maken.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:34

Erg sympathiek gepresenteerd. Omdat ik hoop dat jullie nieuwe kanaal succesvol wordt, heb ik wat commentaar.

1. Muziek was storend, dat hebben meer mensen al gezegd.
2. Deze aflevering was veel te lang in verhouding met de hoeveelheid informatie.
3. Aansluitend: de planning van de inhoud/presentatie leek erg chaotisch en dat kost uiteindelijk ook heel veel tijd. Het gevolg was dat veel informatie meerdere keren voorbij kwam. Ook leek het soms alsof jullie elkaar tegenwerkten. Dan was de ene midden in een verhaal en dan begon de ander al in te haken, waarna er later weer moest worden terug gekomen op de eerdere punten. Verder werd er te vaak iets aangestipt om vervolgens te zeggen: maar daar vertellen we later meer over.
4. Een algemene presentatie-regel is dat je eerst verteld over de onderdelen in je presentatie en dat je op het eind dit samenvat of als geheel afrond. Dit hebben jullie deels gedaan, maar vooral in het begin niet duidelijk genoeg.
5. Visuele presentatie. Ik vind jullie persoonlijk sympathiek, maar mensen kijken liever niet heel lang naar twee mensen die alleen maar praten. Ik heb daarom het grootste deel van de video niet gezien, maar geluisterd. Is al door iemand anders gezegd, maar ingamebeelden of een foto van je gameroom thuis als je er over praat of een paar seconden van de presentatie van een bepaalde HMD. Het zijn relevante afwisselingen in je presentatie.
Daarnaast is het handig om een shot op te stellen, waarbij je een rift of vive perfect in beeld hebt voor als je details bespreekt. De apparaten werden nu heel vaak even opgepakt, maar je ziet en voelt als kijker te weinig op die manier. Je kan in nabewerking ook eventueel woorden, pijlen en highlights toevoegen als je een mooi shot hebt van een apparaat.

Allemaal opbouwend bedoeld. Als jullie in het Engels een goed kanaal willen neerzetten, moet er echt wel iets veranderen. Anders zijn er namelijk betere alternatieven ben ik bang. Ik heb alsnog de hele video gezien, dus dat is een compliment op zich. Er zijn ook positieve dingen: camera opstelling, decor en relaxed spreken. En natuurlijk subjectief een oordeel hebben over de Rift en de Vive.

Ik zet mijn commentaar in het forum, omdat ik ook niet alles weet en anderen dus nu punten van mij kunnen wegstrepen of eigen punten kunnen toevoegen. Succes met het kanaal en enorm bedankt voor het delen van jullie kennis!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Zie het ook als positieve feedback op de pilot aflevering :)

w00t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvdMeer
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik sinds gister weer een Oculus Rift thuis naast m'n racestoel heb liggen. Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik mijn eigen Rift twee weken geleden verkocht omdat ik niet te spreken was over de kwaliteit (resolutie). Na de verkoop heb ik met een aantal van jullie gediscussieerd over waarom je VR op dit moment nog niet mag zien als volwaardige vervanging van een PC scherm. De argumenten hebben me doen inzien dat ik door de hoge verwachtingen VR niet de kans heb gegeven die het zou moeten krijgen.

Tegen een ieder die dezelfde verwachtingen had als ondergetekende zeg ik dan ook: geef VR een kans en zie het als een leuke nieuwe manier om te experimenteren met een nieuwe technologie. Zeker als later dit jaar de controllers beschikbaar komen zal dat nog eens een extra dimensie geven. Het gaat je normale scherm (nog) niet vervangen omdat de technologie er nog niet klaar voor is maar het geeft je wel een unieke nieuwe speel ervaring met een tal aan mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
RvdMeer schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:44:
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik sinds gister weer een Oculus Rift thuis naast m'n racestoel heb liggen. Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik mijn eigen Rift twee weken geleden verkocht omdat ik niet te spreken was over de kwaliteit (resolutie). Na de verkoop heb ik met een aantal van jullie gediscussieerd over waarom je VR op dit moment nog niet mag zien als volwaardige vervanging van een PC scherm. De argumenten hebben me doen inzien dat ik door de hoge verwachtingen VR niet de kans heb gegeven die het zou moeten krijgen.

Tegen een ieder die dezelfde verwachtingen had als ondergetekende zeg ik dan ook: geef VR een kans en zie het als een leuke nieuwe manier om te experimenteren met een nieuwe technologie. Zeker als later dit jaar de controllers beschikbaar komen zal dat nog eens een extra dimensie geven. Het gaat je normale scherm (nog) niet vervangen omdat de technologie er nog niet klaar voor is maar het geeft je wel een unieke nieuwe speel ervaring met een tal aan mogelijkheden.
Ik had hier laatst nog met een collega over. Maar ik zie VR echt niet als vervanging van een monitor. Ik denk dat beide heel goed samen een bestaansrecht hebben. Ook voor op de lange termijn.

ps. Je hebt de een verkocht en hebt nu weer een ander. Hoe heb je dat geflikt :?

[ Voor 3% gewijzigd door Tasminos op 23-04-2016 13:10 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.