Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
"Gezien de OR het overgrote deel van je blikveld afdekt" - als dit niet het geval had geweest, dan had het VR concept niet gewerkt (en had je het geen VR kunnen/mogen noemen).

Kijk maar eens rond in je omgeving met je ogen, je hoofd gaat er altijd achteraan. In VR "vergeten" mensen regelmatig dat dit precies hetzelfde werkt en houden hun hoofd stil en beweging alleen hun ogen.

Ben het verder niet oneens dat de hotspot groter mag/moet zijn, dit is 1 van de technische problemen waar ze mee kampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:39
z1rconium schreef op zondag 01 maart 2015 @ 08:07:
"Gezien de OR het overgrote deel van je blikveld afdekt" - als dit niet het geval had geweest, dan had het VR concept niet gewerkt (en had je het geen VR kunnen/mogen noemen).

Kijk maar eens rond in je omgeving met je ogen, je hoofd gaat er altijd achteraan. In VR "vergeten" mensen regelmatig dat dit precies hetzelfde werkt en houden hun hoofd stil en beweging alleen hun ogen.

Ben het verder niet oneens dat de hotspot groter mag/moet zijn, dit is 1 van de technische problemen waar ze mee kampen.
Dat is helemaal niet waar. Misschien als ik buiten rondloop, maar als ik achter mijn PC zit, heb ik 3 monitoren, waar ik echt niet helemaal mijn nek voor ga bewegen om even te kijken wat daar staat. Zo is het ook in VR, als ik een tekst links in mijn blikveld zie, dan wil ik dat gewoon kunnen lezen zonder er eerst helemaal recht voor te gaan zitten. Dat kan momenteel niet en daarom vraagt iedereen om eye-tracking. Oculus heeft zelf bevestigd dat ze dit om deze reden het liefst in de CV zien verschijnen. Of het mogelijk is weet ik niet, vooral niet met alle concurrentie op de stoep.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Iedereen zal het wel anders doen, maar naar mijn 27" scherm draai ik over het algemeen mijn hoofd om mijn ogen te volgen.

Voor een korte glimp van een hoek doe ik een snelle heen- en terugbeweging met mijn ogen en blijft mijn hoofd stil staan, als ik langer dan een fractie ergens naar kijk (of iets scherp moet zien) volgt mij hoofd mijn ogen zodat ik binnen no-time weer recht vooruit kijk.

Dus als het FOV groot genoeg is om de snelle darts op te vangen ben ik dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ok, dit is dus niet direct Oculus Rift gerelateerd, maar indirect wel

Valve en HTC brengen samen een VR bril uit

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dbTkoa3.jpg

[YouTube: http://youtu.be/eTITJSSRUso]

[ Voor 14% gewijzigd door rickiii op 01-03-2015 16:58 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
http://www.htcvr.com/

Eind dit jaar dus. Ben benieuwd naar het vergelijk met Oculus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Ik ook, de technische specs zien er veelbelovend uit, maar ik ben ban dat door het gebruik van 2 schermen de prijs ook wel hoger zal zijn dan die van de OR.

Over het ogen hoofd verhaal!
Ik kijk meestal met mijn ogen in de spiegels van mijn auto, alleen als ik langere tijd naar iets kijk draai ik mijn hoofd, dat kan dus met de B-cups in de oculus ook, al heb ik wel het idee dat ik meer last heb van "eye strain"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
Ik denk dat er bij het wel of niet draaien van het hoofd ook meespeelt of iemand een bril draagt of niet. Brildragers zullen waarschijnlijk eerder geneigd zijn hun hoofd mee te draaien, simpelweg omdat de correctie in het midden van de bril vaak net iets beter is dan richting de randen (bij mij in ieder geval wel) of simpelweg omdat er ueberhaupt randen zitten die het beeld blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Extra concurrentie juich ik van harte toe; alleen hoop ik wel dat er geen aparte ecosystemen op de PC komen. Dat Morpheus alleen voor Playstation is begrijp ik, maar ik wil niet bijv. voor Steam games per sé een SteamVR moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

Roamor schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:01:
..., maar ik wil niet bijv. voor Steam games per sé een SteamVR moeten hebben.
Kan me niet voorstellen dat dat een restrictie wordt. Steam is vooral een winkel voor verschillende devs, dus die zullen in hun games wel zorgen dat meerdere VR producten ondersteund worden. Evt. dat de SteamVR ervaring meer geoptimaliseerd zal zijn voor de Vive, maar Valve zal andere VR producten niet 'blacklisten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:40
Ik hoop wel dat er een standaard komt voor VR anders komen games uit die alleen steamvr ofwel oculus rift... Anders moet je alle verschillende VR producten kopen 8)7

Er zijn nu momenteel 5 geloof ik
-Oculus Rift
-Razer (OSVR)
-Steam/HTC VR
-Microsoft (xbox one alleen denk ik)
-Sony (ps4 alleen geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 20:30
royalt123 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:27:
Ik hoop wel dat er een standaard komt voor VR anders komen games uit die alleen steamvr ofwel oculus rift... Anders moet je alle verschillende VR producten kopen 8)7

-Oculus Rift
-Razer (OSVR)
-Steam/HTC VR
Net zoals met consoles zul je universele games hebben, maar vanzelfsprekend zal ieder platform ook zijn exclusives krijgen.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
royalt123 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:27:

-Oculus Rift
-Razer (OSVR)
-Steam/HTC VR
Msoft heeft geen VR product. Msoft gaat een holobril lanceren...geen vrbril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:40
Blijkbaar heb je gelijk, bedankt om te melden :)
Brutal1ty schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:17:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
royalt123 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:19:
Blijkbaar heb je gelijk, bedankt om te melden :)

[...]
Valt wel in dezelfde categorie van type gadget vind ik hoor, maar het is wel een andere, tevens originele, manier van augmented reality ipv virtual reality idd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brutal1ty schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:17:
Dat is natuurlijk ook een beetje marketingspeak - in de technische zin zijn dit geen hologrammen. Ze doen wel degelijk iets anders door de beelden over de bestaande werkelijkheid heen te leggen (en ik ben ook zeer benieuwd of volledige VR door die bril mogelijk is), maar de term Holo is wat dat betreft een beetje hetzelfde als Retina: vooral knappe marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat hier om AR niet om VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10 21:51
Uitleg van de tracking in de SteamVR headset:

Klinkt superieur aan die van Oculus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Ook de twee displays kan zorgen voor een ervaring die superieur is aan de OR. (Mits Oculus komt met een 21:9 of 21:10 display)
- Met twee displays kan men de IPD mechanisch instellen
- Met 4:3 displays heb je van het 3:3 deel 100% overlap en 1/3 (33%) zorgt voor beeld in het perifere zichtveld, zodat men de indruk heeft naar een 5:3 display te kijken.

i.g.v. een 21:9 heb je maar 1.5/9 deel "over" -> (10.5 +1.5) / 9 = 12/9 = 4 : 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:32

Auredium

Informaticus Chaoticus

Het probleem van de MS AR bril is dat het vooral toekomstpraat is. In de wandelgangen van verschillende tech websites en podcast is men bang dat dit vooral doet denken aan standaard Microsoft 'would be' zoals bijvoorbeeld ddat surface product waarbij je een touchscreen tafel had. Erg mooi in concept nooit goed gerealiseerd in een fatsoenlijk betaalbaar en veel gebruikt eindproduct.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 13:56

Scrummie

Think different

Auredium schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:00:
Het probleem van de MS AR bril is dat het vooral toekomstpraat is. In de wandelgangen van verschillende tech websites en podcast is men bang dat dit vooral doet denken aan standaard Microsoft 'would be' zoals bijvoorbeeld ddat surface product waarbij je een touchscreen tafel had. Erg mooi in concept nooit goed gerealiseerd in een fatsoenlijk betaalbaar en veel gebruikt eindproduct.
Stiekem ben ik dan ook enthousiaster over het Magic Leap. Die hetzelfde doet als Microsoft volgens mij, of ik moet de (weinig) beschikbare informatie verkeerd interpreteren.

Ik zat gister wel te fantaseren over film projecten met VR/AR;

Wat zou het tof zijn als je huis gewoon onderdeel word van een film. Je zet (bij voorkeur een AR) bril op, en de film begint. Je TV floept aan. BREAKING NEWS, zombie apocalypse begonnen. Met audio (waarbij je hoort waar het vandaan komt) hoor je ineens gebonk op de voordeur, je loopt er naar toe en ziet door het raam al een zombie lopen. Je (AR) voordeur begint te kraken en te bonken en dan houd het weer even op. Terug naar de TV waar je de live apocalypse weer mee maakt door het nieuws. Etc etc, laat je fantasie maar de vrije loop. Ik zie hier wel wat in :).

Idee is dat je omgeving word betrokken in een film, mixed reality soap ofzoiets. :P

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Bij AR brillen en dergelijke is het wachten op de ultime AR app; de Dragonball Z powerlevel meter!

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 12:49

Vanaf 32:14
...,
the official, formal stratagy is that Oculus goes big, full consumer on Samsung's next release cycle.
...
Release date = Note 5 aankondiging = IFA 2015 = tussen 3 en 9 September 2015!

Ze hebben het wel over Mobile VR, dus of de Rift ook al full consumer gaat is dus de vraag. Maar vrijwel zeker is dat in september een VR bril op de markt komt (Gear VR) waar Oculus achter staat en een flink deel van de software maakt :).

Oculus maakt voor hun Rifts gebruik van Samsung's OLED schermen, dus als de Note 5 op grote schaal met Gear VR verkocht gaat worden betekend dat dat het scherm dus erg geschikt voor VR is (low-percistence, high refresh rates, high resolution etc.). Datzelfde scherm kan dus ook in de volgende Rift terug komen, wat ze dan logischer wijs rond dezelfde tijd zal verschijnen.

Qua specs denk ik nog niet dat ze 4k aandurven, maar 1440p RBG (met dus drie subpixels per pixel in plaats van de voor Samsung's OLED gebruikelijke twee) zou erg mooi zijn. Ook verwacht ik wel minimaal 90Hz, maar misschien doen ze het goed en kondigen het eerste 120Hz smartphone scherm aan.

Helemaal awesome zouden G-Sync / FreeSync achtige technologie zijn in VR. Games kan je dan draaien op de refresh rate die ze aankunnen waarbij je veel minder last hebt van een variabele frame rate, en video's in hun native refresh rate, of het nu 24, 25, 30, 48, 50, 60, 96, 100 of 120 fps is. Bespaard stroom én ziet er veel beter uit :D.

Edit:
boe2 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:34:
Carmack heeft vlak daarna dit getweet. Voor de release van de rift mogen we ons niet baseren op de geplande schedulde van GearVR opvolgers.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xdqFr8CH8cPC5IOUgktaFJ3d/full.png

Scherp! Toch denk ik dat de release date om en nabij die van de Note 5 + Gear VR zit. Ze gebruiken dezelfde schermen en meestal heeft Samsung ze niet al maanden van te voren klaar en in massaproductie. Het kan een maand eerder of later zijn, maar het zal rond begin september zijn.

Als ze slim zijn (en op tijd de schermen krijgen) kunnen ze hem vlak voor Gamescom 2015 (dat ding waar Tweakers een hele trein voor ombouwt) aankondigen, om dan duizenden gamers kennis te kunnen laten maken met de laatste versie van de Rift.

[ Voor 25% gewijzigd door Balance op 08-03-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Carmack heeft vlak daarna dit getweet. Voor de release van de rift mogen we ons niet baseren op de geplande schedulde van GearVR opvolgers.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Consumentenversie Oculus Rift mogelijk niet uit in 2015
De consumentenversie van de populaire virtual reality-bril Oculus Rift verschijnt mogelijk niet in 2015.
Daar hint Oculus-oprichter Lucky Palmer naar tijdens het South by Southwest-festival in de Verenigde Staten.
Ben benieuwd wat dit op termijn voor hun concurrentiepositie betekent. Da's natuurlijk sterk afhankelijk van wat HTC/Valve daadwerkelijk op de markt brengen dit najaar, maar als dat doet wat ze beloven, kon het voor OR wel eens lastig worden (tenzij ze stiekem aan het werken zijn aan een 4K resolutie bril, maar als ze daar al concrete vorderingen in hebben gemaakt zou je verwachten dat ze daar wel hints over loslaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 21:41
Maar als ze dit jaar ook geen nieuwe developer-versie uitbrengen zie ik het inderdaad wel inkakken. Een kleine upgrade qua scherm mag onderhand wel?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Er is vrijdag ook aangekondigd dat de CV1 van de Rift 2 schermen zal bevatten:
YouTube: 2015 SXSW Explore the Future of Virtual Reality with Oculus vanaf 10:00 grofweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Dat lijkt me ook de meest logische aanpak, denk dat de ervaringen met de DK2 al goed genoeg laten zien dat een enkel scherm teveel problemen geeft met afwijkende IPD. Ik neem tenminste aan dat zelfs als dat niet de primaire reden is om twee schermen te gebruiken, ze die mogelijkheid in ieder geval aangrijpen om IPD mechanisch instelbaar te maken. (heb die talk verder niet uitgekeken, na 3 minuten viel ik in slaap...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Navi schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:52:
Er is vrijdag ook aangekondigd dat de CV1 van de Rift 2 schermen zal bevatten:
YouTube: 2015 SXSW Explore the Future of Virtual Reality with Oculus vanaf 10:00 grofweg
Interessant :). Vanaf 10:07 hebben ze het over input. Om 16:13 beginnen ze over 'andere richtingen' die ze op zouden kunnen gaan, met als dilemma's Fresnellenzen ja of nee, 1 of 2 schermen en zitten of staan. Op 18:28 begint hij dan over het 1 vs 2 schermen dilemma. Hij zegt dat, in tegenstelling tot DK2, Cresent Bay twee schermen heeft.

En het is logisch. Twee kleine schermen zijn goedkoper om te produceren dan 1 groot scherm, op meer manieren te plaatsen in de headset en op maat te maken (qua formaat en aspect ratio). Het zou me niet verbazen als ze twee vierkante 1440*1440 OLED schermen gebruiken voor hun uiteindelijke productie model, in plaats van één enkel 2560*1440 OLED scherm.

Bovendien zou je de OLED schermen kunnen buigen, zodat de lenzen minder complex en dus kleiner en lichter gemaakt kunnen worden. Dit gaat een stuk makkelijker met 2 losse, kleine schermen dan met 1 grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 17:30
Erg interessante discussie met Valve ontwikkelaar Chet Faliszek en o.a. Nederlandse developers over het ontwikkelen van games voor Virtual Reality. Leuk om te zien dat een Rotterdams bedrijfje al zo goed in VR development zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

AlphaBlack_NL schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:08:
Uitleg van de tracking in de SteamVR headset:

[video]

Klinkt superieur aan die van Oculus
Zit nu deze pas te kijken maar die controller is wel baas. Zie je het al voor je? Multiplayer Rockband, op een podium, met je vrienden sta je daar kijken naar een menigte van weet ik veel hoeveel mensen die uit hun dak gaan als jij als drummer er even een lekkere solo uit slaat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:26
Scrummie schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:15:
[...]

Zit nu deze pas te kijken maar die controller is wel baas. Zie je het al voor je? Multiplayer Rockband, op een podium, met je vrienden sta je daar kijken naar een menigte van weet ik veel hoeveel mensen die uit hun dak gaan als jij als drummer er even een lekkere solo uit slaat :P.
De controllers zijn blijkbaar heel knap gemaakt en hebben goede tracking. Toch ben ik niet helemaal overtuigd dat dit de beste input-oplossing is, aangezien je toch nog altijd twee "general-purpose" toestellen vasthebt die eigenlijk niet overeenkomen met voorwerpen in de realiteit. Bijvoorbeeld, drumsticks hebben toch echt wel een heel andere vorm, net als de andere objecten die je in games gebruikt. Het lijkt mij beter je eigen handen en vingers even precies te tracken dan deze controllers (via een soort van "handschoen"), maar ik dacht dat de positiebepaling bij Vive uitgaat van vaste objecten die niet veranderen van vorm.

Even terzijde, het Apollo 11 VR project op Kickstarter heeft al meer dan voldoende funding gekregen (+ er is een update van de demo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
Dionos schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:39:
De controllers zijn blijkbaar heel knap gemaakt en hebben goede tracking. Toch ben ik niet helemaal overtuigd dat dit de beste input-oplossing is, aangezien je toch nog altijd twee "general-purpose" toestellen vasthebt die eigenlijk niet overeenkomen met voorwerpen in de realiteit. Bijvoorbeeld, drumsticks hebben toch echt wel een heel andere vorm, net als de andere objecten die je in games gebruikt. Het lijkt mij beter je eigen handen en vingers even precies te tracken dan deze controllers (via een soort van "handschoen"), maar ik dacht dat de positiebepaling bij Vive uitgaat van vaste objecten die niet veranderen van vorm.
Het lijkt mij juist fijner om wat in je handen te hebben, en de grootte lijkt me ook minder belangrijk dan het feit dat je nu tot op de centimeter nauwkeurig door de 3d wereld je controller kan bewegen.

In de video die ik hierboven gelinkt had werden een paar voorbeelden gegeven van de controllers en de mogenlijkheden van lighthouse. Toen iemand bijvoorbeeld in VR een hengel vasthield voor een game en daarna iets anders wou spelen dacht hij dat hij de hengel te groot zou zijn voor het andere spel. Een mooi voorbeeld van de precisie is dat ze bij valve een bal met lighthouse erop naar iemand met de bril op konden gooien, en dat die persoon de bal dan kon vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Niet verbaasd opkijken, als in de toekomst er neusvleugels in je VR blikveld zitten :
http://arstechnica.com/ga...world-vr-sickness-at-bay/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
Een mooi onderzoek, maar als ik het zo lees is het niet dé oplossing.
The "nasum virtualis" group lasted an average of 94.2 seconds longer in a simulated walk-around on a Tuscan villa before feeling sick and lasted 2.2 seconds longer on average in a roller coaster simulation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43

D4NG3R

kiwi

:)

Anderhalve minuut legt echter wel een mooie basis voor meer. :)

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 26-03-2015 03:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Tja, het bericht vertelt niet wat het percentage was van de verbetering. Als de wandeling van 15 minuten naar 16.5 minuten verlengd werd, is dat een 10% verbetering. Ze zeggen ook niet of het de DK2 betreft. Met de DK1 is anderhalve minuut een flinke verbetering, zeker als ze vaak de trap op en af zijn gegaan in de Tuscany demo. :)

Het legt ook wel een beetje het effect uit, dat de cockpit games langer uit te houden zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door TNJ op 26-03-2015 08:56 . Reden: spelling en laatse regel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
TNJ schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:53:
Tja, het bericht vertelt niet wat het percentage was van de verbetering. Als de wandeling van 15 minuten naar 16.5 minuten verlengd werd, is dat een 10% verbetering. Ze zeggen ook niet of het de DK2 betreft. Met de DK1 is anderhalve minuut een flinke verbetering, zeker als ze vaak de trap op en af zijn gegaan in de Tuscany demo. :)

Het legt ook wel een beetje het effect uit, dat de cockpit games langer uit te houden zijn.
Ik las het eergister op Engadget, en die melden dat er op de DK1 is getest.
Both groups tested on Oculus' DK1. It's a technology that has a lot more latency and produces more simulator sickness than it's successor, DK2. "For understanding the phenomenon, having older technology is good for us because we're studying the effects of the sickness," says Whittinghill. "It's the equivalent of studying diabetes in rats. You give the rats diabetes."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 20:11
Had het nog niet eerder gemeld en heb het hier nog niet voorbij zien komen maar wie hier heeft allemaal blazerush? Als de bulldozer acher de auto's aankomt, dan komt het zo nu en dan voor dat de zwarte rook die uit de uitlaten van die bulldozer komt, visueel in je gezichtsveld komt.. Ik krijg dan dus echt het gevoel alsof ik in een dikke pluim rook sta.. enigszins benauwd.. en het voelt ook alsof de vettige rook in mijn neus komt.

Geweldig hoe VR dit soort dingen met je hersenen doet :)

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
blazerush is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:42
Lol net een steamkey voor minder dan €3,- gekocht en inderdaad wat is dit top zeg. Nu moet ik 4 OR's hebben:+

Werkt Toybox Turbos ook zo ?, want dan koop ik die ook.

Verder gebruik ik mijn OR alleen voor Assetta Cors en Iracing dus ben niet echt op de hoogte wat er alleemaal is. Iemand nog leuk tips om aan mensen te laten zien die er niet bekend mee zijn ? Die attractie die over de kop gaat werkt altijd goed, maar op achtbanen lijkt iedereen anders te reageren.

Verder heb ik AaaaaAaaaaa enz. :p voor the awesome ook en die is ook erg leuk met de OR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Beakzz schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:57:
Werkt Toybox Turbos ook zo ?, want dan koop ik die ook.
ja en besturing is makkelijker dan bij blazerush.

verder is altijd wel een succes: Don't Let Go, Welcome to Oculus, Titans of Space.

[ Voor 16% gewijzigd door PuckStar op 30-03-2015 21:51 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 10:28
Net even 10 mins GTA V met de Oculus Rift geprobeerd, moet nog wel even de FOV fix aanpassen en wat settings zodat het allemaal soepel loopt maar man man man wat een ervaring. Net alsof je echt door Los Santos heen loopt. Echt een aanrader voor iedereen die een DK2 heeft en een sterke PC. Je moet overigens wel Vorpx aanschaffen (€29,99)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Vandaag op de Autorai diverse stands gezien met een VR-demo. Zelf de mogelijkheid hem even bij de Ford stand uit te proberen. Demo was niet echt top-notch maar VR zelf is wel leuk. Probleem bij demo was niet alleen dat de camera te laag stond waardoor ik met mijn hoofd in het virtuele dak zat, maar ook dat de graphics van dusdanig laag niveau waren dat het er totaal niet mooi uit zag. Kon dus niet echt zeggen of het goede kwaliteit was van het scherm zelf. Werd er overigens ook niet misselijk van, dus dat is wel mooi 8)

Toch maar eens gaan kijken of ik er toch niet 1 wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:57
Zou zelf dolgraag is een keer de oculus willen proberen met een leuke spacesim of racegame. Lijkt mij een geweldige ervaring. Maar even een hoop geld investeren om er vervolgens achter te komen dat ik er misselijk van wordt vind ik een beetje zonde.

Heeft iemand een suggestie waar ik dit zou kunnen testen?

Waarschijnlijk is het voor mij verstandiger om tot de consumenten versies te wachten maar het kriebelt haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 20:59
Mexikola schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:07:
Zou zelf dolgraag is een keer de oculus willen proberen met een leuke spacesim of racegame. Lijkt mij een geweldige ervaring. Maar even een hoop geld investeren om er vervolgens achter te komen dat ik er misselijk van wordt vind ik een beetje zonde.

Heeft iemand een suggestie waar ik dit zou kunnen testen?

Waarschijnlijk is het voor mij verstandiger om tot de consumenten versies te wachten maar het kriebelt haha. :P
Je kan op maps.google zien wie bij jou in de buurt de Oculus beschikbaar stellen om te proberen.

https://www.google.com/ma...zOfhcB3uWEbI.k7yXLlv2HcGY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Iemand de nieuwe Dirt Rally (early acces) al aan de praat gekregen met de DK2 ? Op Youtube heb ik gevonden dat 4x MSAA aan moet om een zwart raam te voorkomen, maar bij mij lijkt alles in de cockpit door elkaar te lopen :? Kan er iig niet fatsoenlijk mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Net een mailtje van Oculus (net als vele hier waarschijnlijk)
Oculus

Since the earliest days of the Oculus Kickstarter, the Rift has been shaped by gamers, backers, developers, and enthusiasts around the world. Today, we’re incredibly excited to announce that the Oculus Rift will be shipping to consumers in Q1 2016, with pre-orders later this year.

The Rift delivers on the dream of consumer VR with compelling content, a full ecosystem, and a fully-integrated hardware/software tech stack designed specifically for virtual reality. It’s a system designed by a team of extremely passionate gamers, developers, and engineers to reimagine what gaming can be.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iz8aMwW.jpg
A first look at what the world can expect in Q1 2016

The Oculus Rift builds on the presence, immersion, and comfort of the Crescent Bay prototype with an improved tracking system that supports both seated and standing experiences, as well as a highly refined industrial design, and updated ergonomics for a more natural fit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/raDNHMN.jpg
A peek inside the Oculus Rift

In the weeks ahead, we’ll be revealing the details around hardware, software, input, and many of our unannounced made-for-VR games and experiences coming to the Rift. Next week, we’ll share more of the technical specifications here on the Oculus blog.

Virtual reality is going to transform gaming, film, entertainment, communication, and much more. If you’re interested in building a next-generation VR game or application, everything you need to start developing for the Rift is available at the Oculus Developer Center.

E3 is just around the corner -- this is only the beginning.

-- The Oculus Team
Inmiddels ook terug te vinden op de site van Oculus!!
https://www.oculus.com/bl...he-rift-shipping-q1-2016/

[ Voor 7% gewijzigd door CILLER op 06-05-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ziet er niet uit of er nog een nieuw dev-prototype komt helaas. Q1 2016 duurt ook nog wel effe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Riskant omdat de HTC Vive voor deze zomer verwacht wordt en via Valve/Steam veel aandacht zal krijgen.

Hopelijk krijgen we tijdig de definitieve specs van beide apparaten, zodat we kunnen vergelijken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
boe2 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:39:
Riskant omdat de HTC Vive voor deze zomer verwacht wordt en via Valve/Steam veel aandacht zal krijgen.

Hopelijk krijgen we tijdig de definitieve specs van beide apparaten, zodat we kunnen vergelijken.
De Vive wordt pas verwacht in November...enkel de development kit (ook echt alleen voor developers uitgekozen door Valve!) is deze zomer beschikbaar. Desalniettemin zit er natuurlijk een groot gat tussen de releases van beide.

Volgende week krijgen we de technische specs van de Rift, ben erg benieuwd hoe dit zich verhoudt tot die van de Vive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastynasterd
  • Laatst online: 25-09 15:16
Mooi, rond de kerst dus een nieuw systeempje samenstellen, hopelijk met skylake. Alleen nog even onderzoek doen naar wat er nog aan zit te komen op de gpu markt.

Er zal wss ook wel een VR bbg'tje komen rond die tijd ^^.

Kerst 2015 voor de Vive of Q1 2016 voor de Oculus maakt mij ook niet zoveel meer uit, heb toch al lang zat gewacht ;).

De prijs voor de Oculus komt gok ik pas nadat Vive hun prijs bekend heeft gemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Bastynasterd op 06-05-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Valve ontkent dat er eerst een dev kit komt!
http://www.roadtovr.com/h...d-before-consumer-launch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ze bedoelen daar mee dat er niet een publiek beschikbare development kit beschikbaar komt, wel eentje voor een select aantal developer door hun zelf geselecteerd. Er komt dus niet een development kit zoals bij de oculus rift die door iedereen is te bestellen. Er komt dus wel een development kit maar niet voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 15:59
Ik ga vanavond de dk 2.0 ophalen, neem aan dat als ik vragen heb dat ik ze hier kan stellen (als ik er niet uitkom qua google)

Wil er mee Warthunder uitproberen, hebben jullie nog tips of must play titels?

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ja racegames :) Assetto Corsa, Project Cars, Dirt Rally of als je cheap wilt beginnen Richard Burns Rally of Live for speed.

Kleinere games die ik erg leuk vind zijn AaaaAaaaAaa!! Of zoiets :p en Blazerush.

Van die laatste heb ik nog een key over trouwens voor de liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Beakzz schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:16:
Ja racegames :) Assetto Corsa, Project Cars, Dirt Rally of als je cheap wilt beginnen Richard Burns Rally of Live for speed.

Kleinere games die ik erg leuk vind zijn AaaaAaaaAaa!! Of zoiets :p en Blazerush.

Van die laatste heb ik nog een key over trouwens voor de liefhebber.
blazerush ziet er iig leuk uit, maar ik heb idd al een aantal race games

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Elite: Dangerous is ook een hele ervaring in de Rift (maar waarschijnlijk wat stevig geprijsd als je het alleen maar voor de Rift-ervaring wilt proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Heeft niemand dat de DK2 zo ongeveer van je gezicht af zweet nu het wat warmer wordt ? Ik heb gisteren maar even 2 USB fans besteld voor op de monitor, want met racen is het zo goed als niet meer te doen met dit weer :) Of hebben jullie allemaal airco ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anboni schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:24:
Elite: Dangerous is ook een hele ervaring in de Rift (maar waarschijnlijk wat stevig geprijsd als je het alleen maar voor de Rift-ervaring wilt proberen)
Eens! De eerste keer dat ik "even" Elite uit wilde proberen werd een speel sessie van 6 uur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 08:24

Madstorm

Derping all the way!

Beakzz schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:26:
Heeft niemand dat de DK2 zo ongeveer van je gezicht af zweet nu het wat warmer wordt ? Ik heb gisteren maar even 2 USB fans besteld voor op de monitor, want met racen is het zo goed als niet meer te doen met dit weer :) Of hebben jullie allemaal airco ?
En dan in een cabrio gaan rijden. Net alsof de wind door je haren gaan :+

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Madstorm schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:18:
[...]

En dan in een cabrio gaan rijden. Net alsof de wind door je haren gaan :+
Haha je lacht er om, maar met er zijn genoeg mensen die het prog. simvibes daar voor toepassen. Dan gaan de fans harder draaien als je harder rijdt en het schijnt echt veel toe te voegen (check Youtube).

Voor mij is het voorlopig alleen verkoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Haha, ik heb ooit een ambx setje gehad met fans:
http://www.philips.nl/c-p/SGC5103BD_12/ambx-premium-kit

Helaas nooit van de grond gekomen met support, maar met vr kunnen dit soort dingen wel weer terug komen, en dan hopelijk ook met meer support/implementaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:32
CILLER schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:55:

Helaas nooit van de grond gekomen met support, maar met vr kunnen dit soort dingen wel weer terug komen, en dan hopelijk ook met meer support/implementaties!
Grappig, ik heb ergens in de kast ook zo'n setje staan, alleen dan zonder ventilatoren.
Het was alleen altijd stoeien met drivers om het in windows 7 aan de praat te krijgen.
Maar het werkte wel aardig, alleen voegde het naar mijn mening niet heel veel toe

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
anboni schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:24:
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:06:
[...]
Eens! De eerste keer dat ik "even" Elite uit wilde proberen werd een speel sessie van 6 uur :+
Toch idd maar aangeschaft (49.99 euro)
Ga het vrijdag maar eens proberen :D

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
CILLER schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:55:

grappig!
Ik heb zelf hetzelfde staan (hoewel de trillende palmrest & ventilatoren de klast in zijn gedaan) heb echter nooit de kleurtjes aan de gang gekregen vanwege falende drivers voor W7/8 :'(

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
System specs Oculus Rift.
NVIDIA GTX 970 / AMD 290 equivalent or greater
Intel i5-4590 equivalent or greater
8GB+ RAM
Compatible HDMI 1.3 video output
2x USB 3.0 ports
Windows 7 SP1 or newer
Laat mijn PC hier nou precies aan voldoen. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
the Rift runs at 2160×1200 at 90Hz split over dual displays, consuming 233 million pixels per second.
Bron: https://www.oculus.com/blog/powering-the-rift/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bK59T2brZ1CLSw35e9YHlSqS/full.png
Jongens ben ik helderziend of wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:13

Mystikal

It never hurts to help!

Misschien een domme vraag. Maar hogere spec eisen is toch ook niet nodig, als de desbetreffende applicatie/game die niet eist?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Balance schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 00:41:
[afbeelding]
Jongens ben ik helderziend of wat :P
Heb precies dezelfde config. :+

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 203,-€ 203,-
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 127,-€ 127,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 362,-€ 362,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 76,23€ 76,23
1Corsair Carbide 330R Blackout Edition€ 94,66€ 94,66
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 215,70€ 215,70
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,-€ 53,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 57,95€ 57,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.329,53

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 18:00
Is de 4460 ook voldoende? Het scheelt maar 0.1 tot 0.3 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Mooie eisen. Eind van 't jaar een leuk systeempje in elkaar zetten, kosten weer wat lager etc.
Kan niet wachten tot de E3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
BiaggioLuciano schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:53:
Is de 4460 ook voldoende? Het scheelt maar 0.1 tot 0.3 Ghz.
Ik denk dat het meer van de game af zal hangen dan dit. Het gaat er in ieder geval om of je 90fps kunt halen in games op een net iets meer dan full-hd resolutie. En overclocken kan altijd nog.

Gezien het merendeel simpele demo's zijn, verwacht ik niet dat het een groot probleem gaat zijn. Maar als je games als Unity of The Witcher op ultra + 90fps + 2k wilt hebben, dan ga je wel een probleem krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Afbeeldingslocatie: http://www.roadtovr.com/wp-content/uploads/2015/05/oculus-rift-cv1-headstrap-back-plate-700x394.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Al een geluk dat ik deze zomervakantie een nieuwe computer ga in elkaar steken. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Le Enfant! op 16-05-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Daar gaat Oculus Rift voor mijn idee...Het gaat voorlopig niet voor Linux en Mac worden ondersteund. Jammer want de Oculus had mijn voorkeur. De push voor market first zorgt ervoor dat het alleen voor Windows uit komt. Ik denk dat ik dan maar op de Steam variant wacht. Ook jammer voor de linux backers van het product oorspronkelijk.

Iemand anders daar gedachten over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Auredium schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:36:
Iemand anders daar gedachten over?
Ik ben ook gebruiker van een Mac (mijn "hoofd computer"), Linux (onderweg) en Windows (op de gamepc en werk).

Maar ik vind het niet zo'n enorm probleem. Het aantal games op Mac en al helemaal op Linux is gewoon enorm beperkt. De meesten zijn oude games. En er zijn maar een paar Macs die uberhaupt aan de systeemeisen voldoen.

Ik heb jaren gekeken naar een Mac om op te gamen maar uiteindelijk die droom opgegeven. Als je al een Mac kan kopen met een behoorlijke GPU dan betaal je de hoofdprijs en zit je met een ding dat je niet kan upgraden. Uiteindelijk heb ik een tweedehands Alienware X51 gekocht en ben daar erg blij mee qua performance voor de prijs. Nu heb ik een Mac Mini plus de X51 voor minder geld dan een iMac met goede GPU en heb ik iets dat wel upgradebaar is en ik kan alles spelen wat ik wil.

Voor Linux geldt dat wat minder aangezien dat zo ongeveer overal op draait, maar het game aanbod is ook behoorlijk beperkt. Ik denk dat dat uiteindelijk wel gaat veranderen als SteamOS een beetje van de grond komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik had gehoopt dat ze met steamOS support zouden lanceren! helaas gebeurd dat dus niet. En heeft oculus waarschijnlijk een nadeel tegenover de HTC Vive.
Juist de oculus in de woonkamer op een steambox leek me leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Ik zou (in de toekomst) graag een VR headset zien met USB Type-C support. Zowel video, tracking data én stroom kan dan over een enkele kabel. Voor zover ik begrijp zijn dat nu nog drie losse kabels (HDMI, 2x USB 3.0). Je bent dan een stuk flexibeler dan je nu bent.

Verder is bij een nieuw product software support altijd een heikelpunt. Ik ben het er absoluut mee eens dat Linux en Steam OS ondersteuning een must zijn, en Mac ondersteuning ook als Apple een beetje meewerkt.

[ Voor 183% gewijzigd door Balance op 18-05-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Balance schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:59:
Ik zou (in de toekomst) graag een VR headset zien met USB Type-C support. Zowel video, tracking data én stroom kan dan over een enkele kabel. Voor zover ik begrijp zijn dat nu nog drie losse kabels (HDMI, 2x USB 3.0). Je bent dan een stuk flexibeler dan je nu bent.

Verder is bij een nieuw product software support altijd een heikelpunt. Ik ben het er absoluut mee eens dat Linux en Steam OS ondersteuning een must zijn, en Mac ondersteuning ook als Apple een beetje meewerkt.
Waarom is dat een must. Die potentiele user base is zo klein, dat het voor nu niet de moeite loont. Wellicht een must voor Linux gebruikers, maar zeker niet voor Oculus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Ik ben erg geintreseerd in de CV. Ik heb in t verleden al ooit een DK1 op gehad bij een demo, maar ik zou graag een keer een DK2 willen uitproberen voor een langere periode om motion sickness te testen enzo, voordat ik de CV preorder plaats. woont er iemand in de omgeving veghel/eindhoven met een DK2?

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CFZJqlZUsAErt2n.jpg:large
11-06-2015: Waarschijnlijk de launch event waarbij de CV1 aan het publiek wordt getoond.

[ Voor 27% gewijzigd door rickiii op 19-05-2015 23:18 . Reden: datum duidelijk gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Ik ga morgen maar eens kijken of ik dat ding wat beter geinstalled krijg in Warthunder (DK2.0)
en of ik de framerate wat omhoog kan krijgen, iemand nog tips?

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Jep. Ben heel benieuwd naar wat ze gaan tonen op het event. Zal het ook een standing-room experience zijn net zoals HTC/Valve?

En... de controllers/input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Valentijn schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:06:
Ik ben erg geintreseerd in de CV. Ik heb in t verleden al ooit een DK1 op gehad bij een demo, maar ik zou graag een keer een DK2 willen uitproberen voor een langere periode om motion sickness te testen enzo, voordat ik de CV preorder plaats. woont er iemand in de omgeving veghel/eindhoven met een DK2?
Binnenkort gaat er weer een virtuele tour in het Westfries museum van start.
Het is in Hoorn en het is dan best wel een stuk rijden voor je, maar het is misschien de moeite waard.
Ik heb vandaag gereserveerd en dit word voor mij de 1e keer dat ik met de rift in aanraking kom :)
Hier kan je reserveren http://wfm.nl/oculus/
Presentatie de ‘Gouden Eeuw VR’ in het Westfries Museum krijgt een vervolg.

Vanaf zaterdag 30 mei heeft het Westfries Museum een geheel vernieuwde presentatie van ‘Hoorn 1650’. Vanaf 13 juni komt daar een nieuwe ervaring bij: Kaap Varen, een tocht met het schip De Eendracht rond Kaap Hoorn in 1616.

Sinds de start op 13 december, hebben meer dan 4500 mensen in het museum genoten van de virtuele wandeling door het Hoorn van 1650. De reacties op onze wereldprimeur zijn zeer positief. Gemiddeld krijgt de presentatie het rapportcijfer 8.4 van de bezoeker.

Een nieuw project.
Het museum heeft samen met Rob Tuytel een geheel nieuwe VR-presentatie gemaakt die, vanaf 13 juni in het kader van het jubileumjaar Kaap Hoorn 400, in het Westfries Museum te zien is.
In Kaap Varen stapt de bezoeker aan boord van het schip De Eendracht en mag zich even schipper Willem Cornelisz Schouten wanen en ervaren hoe het geweest moet zijn om in 1616, als eerste Kaap Hoorn te ronden.
Zo komt geschiedenis wel erg dicht bij en tot leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Standby schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:28:
[...]

Binnenkort gaat er weer een virtuele tour in het Westfries museum van start.
Het is in Hoorn en het is dan best wel een stuk rijden voor je, maar het is misschien de moeite waard.
Ik heb vandaag gereserveerd en dit word voor mij de 1e keer dat ik met de rift in aanraking kom :)
Hier kan je reserveren http://wfm.nl/oculus/

[...]
Cool! ik hoop dat jij minder ver hoeft te rijden als ik; 146 km

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Valentijn schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 07:57:
[...]

Cool! ik hoop dat jij minder ver hoeft te rijden als ik; 146 km
Dat is wel een aardig stukje rijden ja, ik moet zelf ongeveer 75km dus dat is redelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

rickiii schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:08:
[afbeelding]
11-06-2015: Waarschijnlijk de launch event waarbij de CV1 aan het publiek wordt getoond.
Het kan geen toeval zijn dat die event op mijn verjaardag gehouden wordt. Kan nu al niet meer wachten op alle mooie info die we dan gaan krijgen! :9~

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
“We are looking at an all-in price, if you have to go out and actually need to buy a new computer and you’re going to buy the Rift … at most you should be in that $1,500 range,” Iribe said onstage at Re/code’s annual Code Conference in Rancho Palos Verdes, Calif. Over time, he’d like to see that cost come down to under $1,000.
Bron: Re/code

Laten we hopen dat dit niet betekend dat de Rift zelf richting de €500 gaat kosten, in ieder geval niet met de specs die nu bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:06
De minimum specs voor de Rift voor nieuwere games zijn ook niet mals toch?

die 1500$ zal wel een kant en klare pc zijn denk ik. Niet zelf samen gesteld. En een high end i5 met een GTX 970 of 290X. is ook al niet heel goedkoop...

Ik hoop ook dat die niet te duur wordt... want moet sowieso mijn videokaart upgraden (560ti) als ik de CV wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:04:
De minimum specs voor de Rift voor nieuwere games zijn ook niet mals toch?

die 1500$ zal wel een kant en klare pc zijn denk ik. Niet zelf samen gesteld. En een high end i5 met een GTX 970 of 290X. is ook al niet heel goedkoop...

Ik hoop ook dat die niet te duur wordt... want moet sowieso mijn videokaart upgraden (560ti) als ik de CV wil.
Valt mee denk ik, tegen de tijd dat de CV er is zijn deze prijzen al aanzienlijk gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:06
Roamor schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:05:
[...]

Valt mee denk ik, tegen de tijd dat de CV er is zijn deze prijzen al aanzienlijk gedaald.
Als ze hem 11-06 aankondigen :+ voor het publiek, verwacht ik eigenlijk niet dat ze nog een jaar gaan wachten met de release? of ben ik nu heel erg naïef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastynasterd
  • Laatst online: 25-09 15:16
Ik was 23 mei bij Paradigit om daar de Oculus Rift demo te bekijken (DK2), en de verkoper daar vertelde me dat hun te horen hadden gekregen dat ze moesten rekenen op maart 2016 als release datum (was eerst januari 2016, maar de datum is al 2x verschoven aldus verkoper).

Erg vette ervaring overigens, het was de 1e keer dat ik m op mn kop kreeg :), helaas werkte project cars niet (je stuurde de auto ook als je naar links of rechts keek), ik kon dus alleen een demofilmpje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb speciaal voor oculus rift 2 x GTX970 in SLi mode gekocht. Dus kom maar op Oculus!!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 18:21
Mijn eerste ervaring: ketsmisselijk na Helix Rollercoaster. Niet normaal, heeft me zeker een uur gekost om dat gevoel weg te laten gaan. Nu ben ik iemand die super snel misselijk wordt helaas, maar dit was best intens. Gewoon echt evenwichtsorgaan behoorlijk f*cked ofzo...

Wel bizar dat dit het doet met je lijf, het was wel een intense ervaring. Ben alleen bang dat het dan helemaal niet voor mij weggelegd is. Jammer zou dat zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Mosselmaniac schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:26:
Mijn eerste ervaring: ketsmisselijk na Helix Rollercoaster. Niet normaal, heeft me zeker een uur gekost om dat gevoel weg te laten gaan. Nu ben ik iemand die super snel misselijk wordt helaas, maar dit was best intens. Gewoon echt evenwichtsorgaan behoorlijk f*cked ofzo...

Wel bizar dat dit het doet met je lijf, het was wel een intense ervaring. Ben alleen bang dat het dan helemaal niet voor mij weggelegd is. Jammer zou dat zijn....
Is dat met de Dk1 of 2 ? In de consumenten versie zou het een stuk verbeterd moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Standby schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:36:
[...]

Is dat met de Dk1 of 2 ? In de consumenten versie zou het een stuk verbeterd moeten zijn
Voor gemiddeld volk ja. Mensen die ook niet kunnen lezen in de auto of trein zullen waarschijnlijk nooit vr kunnen beleven. ;)

Is ook best logisch als je er over na denkt en beseft hoe het evenwichtsorgaan ongeveer werkt :P

Schijnt wel dat je aan dit soort dingen kunt wennen, maar de gewenningen en trainingsperiode is absoluut niet bepaald prettig dus denk niet dat velen dat er voor over zouden hebben eerlijk gezegd.

[ Voor 18% gewijzigd door Brutal1ty op 02-06-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Mmm, let op. Ben zelf éxtreem gevoelig voor simulator sickness en dergelijke (Wikipedia: Ziekte van Menière) maar kon eigenlijk verrassend goed tegen bepaalde simulaties van de Rift (DK2 een weekje mogen lenen)

De truc is vooral: absolute controle over de beweging van je hoofd. Dus driving sim waar je zelf rijdt, space sim, etc.

Vanaf je moet wandelen (aangezien je dan zelf niet wandelt maar via de omweg van je gamepad gaat) of (horrible) "bewogen wordt" gaat het bij mij een stuk sneller mis tot zelfs onmiddellijk.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

Op zich niet gek toch, je ziet beweging maar je evenwichtorgaan detecteert dat niet. Je hersens gaan helemaal in de war, met misselijkheid als gevolg. Om het probleem echt op te lossen moeten de beelden ondersteund worden door g krachten. En dat is helaas nog niet met een klein dingetje op te lossen als een bril. Wat dat betreft is de 'bril' naar de VR wereld toe nog het makkelijkste onderdeel.

Om VR echt te doen slagen is er meer nodig dan alleen de grafisch input voor de ogen.
De user interactie met de VR omgeving (gamepads etc.) staat nog absoluut in de kinderschoenen, en ik hoop dat dit puntje ook snel opgepakt wordt. Race games werken wel oke, 1 omdat de user interactie via externe apparatuur gaat zoals een stuurtje, 2 je een vaste positie hebt in een auto. Shooters en open wereld games (wat juist superleuk is in VR) zullen helaas lange tijd nog niet echt een geweldige ervaring bieden. Zeker niet in de huiskamer, gezien er wel enkele opstellingen zijn waar je wel kan lopen/rennen.
Pagina: 1 ... 20 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.