Vanaf 32:14...,
the official, formal stratagy is that Oculus goes big, full consumer on Samsung's next release cycle.
...
Release date = Note 5 aankondiging =
IFA 2015 = tussen 3 en 9 September 2015!
Ze hebben het wel over Mobile VR, dus of de Rift ook al full consumer gaat is dus de vraag. Maar vrijwel zeker is dat in september een VR bril op de markt komt (Gear VR) waar Oculus achter staat en een flink deel van de software maakt

.
Oculus maakt voor hun Rifts gebruik van Samsung's OLED schermen, dus als de Note 5 op grote schaal met Gear VR verkocht gaat worden betekend dat dat het scherm dus erg geschikt voor VR is (low-percistence, high refresh rates, high resolution etc.). Datzelfde scherm kan dus ook in de volgende Rift terug komen, wat ze dan logischer wijs rond dezelfde tijd zal verschijnen.
Qua specs denk ik nog niet dat ze 4k aandurven, maar 1440p RBG (met dus drie subpixels per pixel in plaats van de voor Samsung's OLED gebruikelijke twee) zou erg mooi zijn. Ook verwacht ik wel minimaal 90Hz, maar misschien doen ze het goed en kondigen het eerste 120Hz smartphone scherm aan.
Helemaal awesome zouden G-Sync / FreeSync achtige technologie zijn in VR. Games kan je dan draaien op de refresh rate die ze aankunnen waarbij je veel minder last hebt van een variabele frame rate, en video's in hun native refresh rate, of het nu 24, 25, 30, 48, 50, 60, 96, 100 of 120 fps is. Bespaard stroom én ziet er veel beter uit

.
Edit:
Scherp! Toch denk ik dat de release date om en nabij die van de Note 5 + Gear VR zit. Ze gebruiken dezelfde schermen en meestal heeft Samsung ze niet al maanden van te voren klaar en in massaproductie. Het kan een maand eerder of later zijn, maar het zal rond begin september zijn.
Als ze slim zijn (en op tijd de schermen krijgen) kunnen ze hem vlak voor
Gamescom 2015 (dat ding waar Tweakers
een hele trein voor ombouwt) aankondigen, om dan duizenden gamers kennis te kunnen laten maken met de laatste versie van de Rift.
[
Voor 25% gewijzigd door
Balance op 08-03-2015 13:33
]