Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

PuckStar schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:14:
[...]

ze hebben ongeveer elke maand een nieuw prototype van Crescend Bay dus ze zijn gewoon nog lekker bezig.
ik ga er van uit dat er dit jaar nog een CV1 op de markt komt.
OK, geen nieuw prototype dat ze aan het publiek tonen.

[ Voor 73% gewijzigd door TNJ op 08-01-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik kijk heel erg uit naar de STEM die ik hopelijk krijg door het steunen van de Kickstarter...

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Zoals palmer zelf al uitteld, we zijn nu nog geen 3 jaar op de markt en we hebben tot nu toe elk jaar sinds ons bestaan een product uitgebracht.

Dus hopelijk CV1 tegen het einde van dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

CILLER schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:18:
Zoals palmer zelf al uitteld, we zijn nu nog geen 3 jaar op de markt en we hebben tot nu toe elk jaar sinds ons bestaan een product uitgebracht.

Dus hopelijk CV1 tegen het einde van dit jaar
Zo is het. Het is een bedrijf wat vanaf het begin hun belangrijkste prototypes met het publiek/dev's gedeeld heeft. Kom daar bij Apple/Samsung oid maar eens om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Als iemand geïnteresseerd is, ik heb nog een Razer Hydra die ik net te koop heb gezet in de v&a. Voor de mensen die niet op de STEM kunnen wachten om te lightsaberen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
thibaultvdb schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:47:
Als iemand geïnteresseerd is, ik heb nog een Razer Hydra die ik net te koop heb gezet in de v&a. Voor de mensen die niet op de STEM kunnen wachten om te lightsaberen ;p
is die al verkocht? of heb jem goed verstopt? ik zie em niet in V&A

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
rickiii schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:54:
Ik kijk heel erg uit naar de STEM die ik hopelijk krijg door het steunen van de Kickstarter...

[video]
ben heel benieuwd hoe ze je bevallen!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
PuckStar schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:18:
[...]
Ik zie zijn advertentie ook niet. En ga de mijne trouwens ook verkopen denk ik, maar ik twijfel of ik even moet wachten tot de STEM binnenkomt, want er zijn nu al een aantal Oculus Rift demos die de Hydra ondersteunen, maar volgens mij nog niks dat de STEM ondersteunt, omdat ze nog niet in de winkel verkocht worden. - Volgens dit filmpje zijn ze 100% backwards compatible met de Razer Hydra.

[YouTube: http://youtu.be/Ux89C3YhPVc]
Zie ook http://sixense.com/wireless (pre-order voor €254 excl. verzendkosten)
ben heel benieuwd hoe ze je bevallen!
Ja, ik vind de Hydra heel cool, maar die draden zijn gewoon irritant. Maargoed de STEM is dan gelijk weer ~€300+, dus dat is ook niet voor iedereen weggelegd. Ik hoop dat ze iig niet slechter zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door rickiii op 12-01-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

rickiii schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:01:
[...]
Ja, ik vind de Hydra heel cool, maar die draden zijn gewoon irritant. Maargoed de STEM is dan gelijk weer ~€300+, dus dat is ook niet voor iedereen weggelegd. Ik hoop dat ze iig niet slechter zijn.
Ik weet niet of je de 'shooting range' kunt downloaden en testen met je Hydra's, maar de eerste gebruikerservaringen met de STEM contollers waren lovend over de nauwkeurigheid.

Ik kijk ook uit naar de levering, ergens eind maart, april. 8)

[ Voor 1% gewijzigd door TNJ op 13-01-2015 10:34 . Reden: Hydra's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemekker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-07 21:45
Na wat rondgezocht te hebben op Marktplaats toch maar besloten een nieuwe DK2 te bestellen. Het prijsverschil is zo klein (de meeste op Marktplaats gaan weg voor +400 euro) dat je net zo goed een nieuwe kan bestellen :p. Dus dat heb ik maar gedaan :) Zeker toen ik op de website las dat de levering binnen 1 tot 2 weken wordt verwacht ipv de 2 tot 4 weken die ze eerder communiceerde.

Dus hopelijk kan ik hier straks ook mijn ervaringen delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:01
@Gemekker Geniet ervan :)
En ik maar blijven wachten op consumenten versie :/

[ Voor 20% gewijzigd door royalt123 op 13-01-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
royalt123 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:10:
@Gemekker Geniet ervan :)
En ik maar blijven wachten op consumenten versie :/
We wachten er allemaal op :P ook als je een dk2 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
Wat zijn de verwachtingen eigenlijk? Zou de DK2 nog bruikbaar blijven als de consumentenversie er eenmaal is (even afgezien van de naar verwachting betere specs natuurlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
geen idee, maar ik verwacht/hoop dat die net als de dk1 zo achterhaald is dat die eigenlijk niet meer echt mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
PuckStar schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:18:
[...]

Hij was nogal snel weg, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 12:32

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

anboni schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:42:
Wat zijn de verwachtingen eigenlijk? Zou de DK2 nog bruikbaar blijven als de consumentenversie er eenmaal is (even afgezien van de naar verwachting betere specs natuurlijk)?
Lijkt mij sterk eerlijk gezegd. CV krijgt andere hard- en software. Lijkt me niet dat Oculus nog ondersteuning gaat bieden voor een prototype.

Ik kan eerlijk gezegd ook niet wachten totdat ik zo'n Oculus in mijn handen(op mijn hoofd) kan krijgen. Ik heb sterk het vermoeden dat het zeker nog een jaar gaat duren voordat ze de CV uit gaan brengen. Het apparaat is nog steeds in ontwikkeling. En al is het af, er komt nog zo veel bij kijken om het product aan consumenten te kunnen verkopen (fabrieken vinden die juiste volumes kunnen produceren, aftersales, reparatiecentra etc).

Maar goed, ze hebben Facebook achter zich staan dus je weet het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik heb intussen besloten dat ik toch niet wil wachten en vanochtend een DK2 besteld :) Ben heel benieuwd, ik lees erg veel enthousiaste verhalen over de Rift in Elite:Dangerous...

Gezien de berichten hier en op het oculus forum over krasgevoeligheid van de lenzen heb ik er voor de zekerheid maar een setje http://www.amazon.co.uk/dp/B00OLUPZ8W bijbesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Placid_K schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:24:
[...]

Lijkt mij sterk eerlijk gezegd. CV krijgt andere hard- en software. Lijkt me niet dat Oculus nog ondersteuning gaat bieden voor een prototype.
Misschien moet men meer de hoop richten op de game devs, dat die tijdens de ontwikkeling zowel DK2 als CV1 ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
anboni schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:07:
Ik heb intussen besloten dat ik toch niet wil wachten en vanochtend een DK2 besteld :) Ben heel benieuwd, ik lees erg veel enthousiaste verhalen over de Rift in Elite:Dangerous...

Gezien de berichten hier en op het oculus forum over krasgevoeligheid van de lenzen heb ik er voor de zekerheid maar een setje http://www.amazon.co.uk/dp/B00OLUPZ8W bijbesteld.
welcome to the club :).
slim van die protectors. hier vind je nog wat tips: http://www.puckstar.com/oculus-rift-dk2/

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
anboni schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:07:
Dat zijn vaak wel de mensen met de meest brute PC's om de boel aan te sturen, blijft het nadeel voor de Rift. Zometeen komt de CV1 uit en die vereist 90fps, geen idee hoe we dat moeten gaan halen met de huidige hardware, kan niet zo zijn dat we allemaal met SLI moeten gaan klooien hoop ik.

Nog een aanrader voor Rift gebruikers; Vox Machinae (gebruik DSR bij een nvidia kaart, kraakhelder beeld)
Geweldige demo.

[ Voor 3% gewijzigd door z1rconium op 17-01-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 2 weken (27 en 28 januari) is er een virtual reality symposium in eindhoven. CEO van Virtuix Omni komt en je kan met Oculus Rift allerlei dingen doen.
Klik

misschien wel leuk voor mensen die interesse hebben in virtual reality techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
@Puck: bedankt voor de tips, zal ze er zeker nog bijpakken als ik de rift binnen heb :)
z1rconium schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:05:
[...]

Dat zijn vaak wel de mensen met de meest brute PC's om de boel aan te sturen, blijft het nadeel voor de Rift. Zometeen komt de CV1 uit en die vereist 90fps, geen idee hoe we dat moeten gaan halen met de huidige hardware, kan niet zo zijn dat we allemaal met SLI moeten gaan klooien hoop ik.
Ik heb m'n PC net geupgrade naar een GTX970, dus dat moet wel goed zitten ;) (zonder vsync komt m'n fps in ED niet onder de 100 op m'n huidige 1920x1200 resolutie). Tegen de tijd dat de CV1 uitkomt (als ik de berichten zo lees, is dat niet voor eind dit jaar) ligt er wel weer een krachtigere generatie GPUs in de winkel. En daarbij, je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen om niet alle GPU-intensieve features aan te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Ja maar die 100fps moet je dus /2 doen voor de rift, plus nog extra resolutie die word gebruikt voor de warp-correctie ;) en ware het niet dat je 75fps (*2) moet halen, loop je dus tegen de technisch haalbare limieten.

Een GTX970 is op zich niet verkeerd, maar ik heb zelf een 780ti en ook die loopt af en toe tegen z'n limiet (en zover ik kan zien loopt die sneller dan een 970)

[ Voor 15% gewijzigd door z1rconium op 17-01-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
z1rconium schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:04:
Ja maar die 100fps moet je dus /2 doen voor de rift, plus nog extra resolutie die word gebruikt voor de warp-correctie ;) en ware het niet dat je 75fps (*2) moet halen, loop je dus tegen de technisch haalbare limieten.

Een GTX970 is op zich niet verkeerd, maar ik heb zelf een 780ti en ook die loopt af en toe tegen z'n limiet (en zover ik kan zien loopt die sneller dan een 970)
Ach, het zijn ook vooral ineffecient geprogrammeerde demo's. Een game als CS:GO speel ik met mijn setup met gemak 300+ fps op 2560*1440 met alles op zo hoogst mogelijke setting. In de rift moet dat dus geen probleem zijn, toch zien de meeste demo's er een stuk beroerder uit en werken ze ook nog maar eens half.

Denk dat het allemaal wel meevalt, net als dat je de meeste games ook gewoon op 4k kan spelen met goede framerates, je moet alleen geen Far Cry 4 op ultra verwachten.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Grappig :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 19:18
Ik overweeg een nieuw systeem voor mijn DK2 die onderweg is, voor een groot deel de BBG van januari. Iemand nog op- of aanmerkingen over dit systeem i.c.m. de DK2? Verder een simpele monitor, want hoofddoel wordt toch de DK2, met name Assetto Corsa, Project Cars, etc.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 317,95€ 317,95
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 125,95€ 125,95
1MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G€ 549,95€ 549,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 73,95€ 73,95
1Corsair Obsidian 450D€ 105,95€ 105,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 89,95€ 89,95
1Scythe Mugen MAX€ 33,95€ 33,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 132,95€ 132,95
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 82,95€ 82,95
1Crucial MX100 512GB€ 188,95€ 188,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.702,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
oei zon systeem en dan pixels gaan tellen met de DK 2 :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
evilpin0 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:00:
oei zon systeem en dan pixels gaan tellen met de DK 2 :)
Tja moet ergens beginnen :)

Misschien kan ik het systeem dan met minimale mods ook voor de CV1 gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Online JJ schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:57:
Ik overweeg een nieuw systeem voor mijn DK2 die onderweg is, voor een groot deel de BBG van januari. Iemand nog op- of aanmerkingen over dit systeem i.c.m. de DK2? Verder een simpele monitor, want hoofddoel wordt toch de DK2, met name Assetto Corsa, Project Cars, etc.
Dit is wel een erg goed systeem. Ik verwacht dat je met een enkele GTX970 al voldoende hebt om de meeste demos en games uitstekend te draaien. Hou er ook rekening mee dat met VR het ineens een stuk interessanter wordt om speciale controls te gebruiken ipv muis en toetsenbord. H.O.T.A.S., Stuur, Leap Motion, een Hydra of STEM controller... allemaal dingen die de ervaring een stuk leuker maken en volgens mij meer toevoegen dan een beetje extra grafische kracht van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
rickiii schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:02:
[...]

Hou er ook rekening mee dat met VR het ineens een stuk interessanter wordt om speciale controls te gebruiken ipv muis en toetsenbord. H.O.T.A.S., Stuur, Leap Motion, een Hydra of STEM controller...
Ik heb al een Playseat met Fanatec setup staan, dus qua racen zit dat wel goed, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Voor pCars kan ik de 980 ook echt aanraden. Die redt het af en toe net niet op mijn 970. Al hoop ik dat asynchronous timewarp eens vaker geïmplementeerd wordt! Dit zal ook wel moeten als de resolutie bij CV1 omhoog gaat!

Dit werkt bijvoorbeeld erg goed in prepare3d die af en toe naar 15 fps dropt!!! Dan zie je dat het niet soepel gaat maar je bewegingen blijven kloppen. Het gevolg is dat je zonder problemen kunt spelen. Overigens moet ik nog eens uitzoeken waarom prepare3d zo slecht loopt want het vliegveld komt op me af schokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

rickiii schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:02:
[...]

Dit is wel een erg goed systeem. Ik verwacht dat je met een enkele GTX970 al voldoende hebt om de meeste demos en games uitstekend te draaien.
Met het prijsverschil van 200€ tussen de 980 en de 970, dan zou je toch liever voor de 970 gaan? Je betaalt 200€ voor ong. 10% meer frames. En als het later bij nieuwere games wat tegenvalt, dan heb je nog SLI als oplossing.
Hou er ook rekening mee dat met VR het ineens een stuk interessanter wordt om speciale controls te gebruiken ipv muis en toetsenbord. H.O.T.A.S., Stuur, Leap Motion, een Hydra of STEM controller... allemaal dingen die de ervaring een stuk leuker maken en volgens mij meer toevoegen dan een beetje extra grafische kracht van de videokaart.
LOL. Check, check, check, en 'on the way'. En een Obutto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
SLI met VR heeft nog de nodige issues voor zover ik e.e.a. gelezen heb, maar kan misschien al opgelost zijn door VR-SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Zijn er hier mensen die race-sims (Iracing, Assetto Corsa,...) spelen met de DK2? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen? Te verkiezen boven een triple-screen setup? En heb je eigenlijk veel power onder de kap nodig om vlot te kunnen spelen? Ik meende ergens te hebben gelezen dat je je FPS echt wel boven de 75 moet houden voor een vlotte ervaring. Ikzelf heb wel een stevige pc (i5-4670k CPU @ 3.40GHZ, 16GB RAM, GTX 780 Ti) maar ik weer niet juist hoe veeleisend die race-sims zijn.

De technologie spreekt me enorm aan moet ik zeggen. Daarom ook dat ik wel is een race-rig wil kopen, gewoon voor de immersion. :p

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik speel met enige regelmaat een race sim met de dk2 en heb een triple screen setup staan dus ik zal eens antwoord geven.

Allereerst, de power voor iRacing en assetto corsa valt mee. Ik verwacht dat je daarvoor genoeg hebt staan!

De dk2 heeft zijn voor en nadelen ten opzichte van een triple screen setup. Het inschatten van snelheden is makkelijker en kleine correcties ook. Als je auto begint te glijden is het veel merkbaarder dan met een triple screen setup. Intenser is het in ieder geval!

Echter, het gebrek aan resolutie zorgt ervoor dat je bochten soms te laat ziet! Met name hele trage bochten na een lang recht stuk zie je vaak te laat! Daardoor is het onmogelijk een goede tijd neer te zetten als je niet eerst een paar rondes rustig rijdt en je rempunten zoekt, ik rij zelf een nieuwe track eerst het liefst op een gewoon scherm om de baan te leren kennen. Wel moet ik zeggen dat de ervaring gewoon leuker is met de dk2.

Zelf doe ik het meest met assetto corsa. (ik weiger maandelijks te betalen voor een game dus ben gestopt met iRacing na een gratis trial) maar de beste support op dit moment zit in live for speed. Daarbij is het door het weinige detail ook makkelijker ver weg te kijken.

iRacing support was oké maar nog niet helemaal af toen ik het probeerde maar dat is alweer een half jaar geleden.

helaas werkt assetto corsa nog niet goed met dsr want dat zou al een stuk schelen op afstanden.

Verder werkt de multiplayer van assetto corsa ook nog verre van vlekkeloos met de dk2.

Hopelijk gaat de resolutie omhoog en dan is de ervaring van de oculus ongeëvenaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Ik heb zelf een DK2 en speel weleens Asserto corsa hiermee. samen met een logitech G27 en een playseat geeft dit toch wel een erg realistische ervaring.

ik ben zelf niet echt een goede rijder maar dat ligt zeker niet aan het beperkt zicht. " te weinig geoefend nog"

het realisme als je er lang genoeg in zit is zo hoog dat toen ik een tijdje in een formule 1 auto rond reed ik na mijn laps uit wou stappen en zonder er bij na te denken met mijn hand op de zeikant van de formule 1 auto leunen om uit mijn formule 1 auto te komen. Resultaat is dat ik uit me playseat donder want de zeikant van de auto was er niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de oculus nou echt zwaarder dan en normaal scherm? Of kan ik gewoon kijken naar fullHD/1440p benchmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
Flghter1982 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:47:
Ik heb zelf een DK2 en speel weleens Asserto corsa hiermee. samen met een logitech G27 en een playseat geeft dit toch wel een erg realistische ervaring.

ik ben zelf niet echt een goede rijder maar dat ligt zeker niet aan het beperkt zicht. " te weinig geoefend nog"

het realisme als je er lang genoeg in zit is zo hoog dat toen ik een tijdje in een formule 1 auto rond reed ik na mijn laps uit wou stappen en zonder er bij na te denken met mijn hand op de zeikant van de formule 1 auto leunen om uit mijn formule 1 auto te komen. Resultaat is dat ik uit me playseat donder want de zeikant van de auto was er niet :).
hahaha, geweldig! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dat is wat we willen met VR! :9

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Dat is iets dat ik erg graag zou willen ja! :9 Ik ben alleen 'stereo blind' en dus huiverig om een Rift te kopen.

Nu kwam ik na wat zoeken het volgende artikel tegen: I Am Stereoblind, But The Oculus Rift Is My Corrective Lens waardoor ik wel heel nieuwschierig ben geworden. Na al die testen (ziekenhuizen, contact met Susan Sue, verschillende 3D technieken etc.) is er dus misschien wel een manier om de volledige 3D ervaring te krijgen! _/-\o_

Is er iemand -liefst in de buurt van Gouda- waar ik een Oculus Rift zou mogen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

zAo schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:20:
Dat is iets dat ik erg graag zou willen ja! :9 Ik ben alleen 'stereo blind' en dus huiverig om een Rift te kopen.

Nu kwam ik na wat zoeken het volgende artikel tegen: I Am Stereoblind, But The Oculus Rift Is My Corrective Lens waardoor ik wel heel nieuwschierig ben geworden. Na al die testen (ziekenhuizen, contact met Susan Sue, verschillende 3D technieken etc.) is er dus misschien wel een manier om de volledige 3D ervaring te krijgen! _/-\o_

Is er iemand -liefst in de buurt van Gouda- waar ik een Oculus Rift zou mogen testen?
Ik kan je helaas niet helpen, maar ben wel heel benieuwd naar je bevindingen! Houd ons op de hoogte aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Pathogen schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:28:
[...]
Ik kan je helaas niet helpen, maar ben wel heel benieuwd naar je bevindingen! Houd ons op de hoogte aub :)
Dat zal ik zeker doen! Ik heb vanalles geprobeerd om 'diepte te kunnen zien', maar op wat rare momenten na, is dit nooit gelukt. Ook ken ik nog 2 mensen met het zelfde probleem.

In mijn omgeving zeggen veel mensen dat het 'overrated' is, maar dat wil ik met eigen ogen beoordelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Zo te zien zijn er 3 in Delft :
https://www.google.com/ma...3uWEbI.k7yXLlv2HcGY&msa=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Gave map. Ik heb een PM gestuurd via Reddit. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Hier 1 beschikbaar in Leiden voor demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Superinteressant, heb net een DK2 voor een weekje geleend om mijn eigen troubles met stereo blindness te kunnen testen in de rift. Moet nog eerst wel even nVidia Optimus op zijn donder geven tot het werkt, maar tot daar aan toe...

EDIT: misschien even mijn eigen ervaring: geen dieptezicht in de meeste omstandigheden, behalve héél erg uitzonderlijk. Neem bijvoorbeeld de Pandadroom in Europapark (denk dezelfde als in de Efteling), daar zie ik 3D alleen bij de onderwaterscene van de zeeslang die héél clean is qua achtergrond, en dan alleen als ik een relatief "proper" brilletje op heb. Ik ben van plan om "diplopia game" te gaan testen, om te kijken of dit inderdaad iets kan verhelpen.

[ Voor 52% gewijzigd door DexterBelgium op 22-01-2015 18:00 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
DexterBelgium schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:57:
Superinteressant, heb net een DK2 voor een weekje geleend om mijn eigen troubles met stereo blindness te kunnen testen in de rift. [...] misschien even mijn eigen ervaring: geen dieptezicht in de meeste omstandigheden, behalve héél erg uitzonderlijk. Neem bijvoorbeeld de Pandadroom in Europapark (denk dezelfde als in de Efteling), daar zie ik 3D alleen bij ...
Dit klinkt als een veelgemaakte aanname. De Oculus Rift werkt niet met 3D op een 2D oppervlakte. Het zijn twee afzonderlijke beelden, net als je in het echt met je ogen zou zien. Dus wat je ziet is gewoon hetzelfde wat je normaal ziet als je naar de wereld kijkt, met een iets lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 21:02

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ikzelf ben al lang een race sim fanaat , heb zelf lange rijd op een triple screen gespeeld met een 30inch in het midden en 2 20 inch schermen in portrait modus. PLP setup dus.

Tot nu toe enkel ervaring met Project Cars.

De Oculus is een totaal andere ervaring, het stopt je letterlijk in het spel. zoals al eerder gezegt is geweest kun je inderdaad betere correcties uitvoeren en beter voelen hoe de auto slipt.

er is inderdaad een tekort aan resolutie tot nu toe , hopelijk zal 1440p dit oplossen.

Ik rij zelf erg veel Nurburgring (eifelwald) in het spel en daar heeft de game nog wel wat last van texture pop in .

Ik heb zelf een 980GTX en ik merk geen frame drops , het speelt prachtig !

Als ik met de Ariel Atom V8 een rondje of 3 rij wil het me soms overkomen dat ik het chasis wil vastnemen om uit mijn stoel te komen.

Zelf rij ik met een Fanatec GT3 met de G25 pedalen. Ik zit in een echte OMP race bureaustoel.

De grootste markt voor VR ligt in racers en flight sims in mijn opinie.

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
rickiii schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:21:
[...]

Dit klinkt als een veelgemaakte aanname. De Oculus Rift werkt niet met 3D op een 2D oppervlakte. Het zijn twee afzonderlijke beelden, net als je in het echt met je ogen zou zien. Dus wat je ziet is gewoon hetzelfde wat je normaal ziet als je naar de wereld kijkt, met een iets lagere resolutie.
Mmmm, ik begrijp je post niet goed. Waar zeg ik iets dat er niet van uit gaat dat de Oculus met twee verschillende beelden naar twee verschillende ogen werkt?

Datzelfde is immers wat de gepolariseerde brilletjes van 3D films zoals de aangehaalde pandadroom ook (proberen) doen.

Voor alle duidelijkheid: ik zie de wereld standaard in "2D". Ik kan diepte "schatten" door bijvoorbeeld mijn hoofd licht te bewegen, of dmv andere "hints", maar écht diepte? Zie ik normaal niet. Dus 3D films zien er normaal even "echt" uit als 2D films, die er net even "echt" uit zien dan de echte wereld.

En inderdaad, je zou dan aannemen dat mensen met stereo-blindness gewoon net zo veel 3D zien dan in de echte wereld (niks dus), zoals het geval is bij vele 3D films. Maar dat is (volgens vele reports op het internet) niet altijd zo.

Ligt het aan het "overdreven" 3D effect dat je bij Rift-experiences hebt? Ligt het aan het feit dat je de Rift kan kalibreren, terwijl je dat bij de echte wereld niet kan (mijn stereoblindness komt door strabismus, mijn rechts oog staat wat meer naar buiten en naar beneden dan mijn links, zodat ik geen "fusion" van de twee beelden heb normaal)?

Noone knows, for now, maar er zijn reports genoeg om me minstens erin te verdiepen. Nog interessanter zijn de rapporten die erop wijzen dat het niet zien van diepte kan gelinkt zijn aan het feit dat je brein bij het leren zien gewoon "beslist" heeft van de input van één van je twee ogen te negeren, eerder dan te proberen twee inputs die niet goed matchen te laten samenwerken (vandaar de "oude wijven wijsheid" dat een lui oog niet meer te fixen is na een jaar of 8 ), en dat nu blijkt dat je dat kan afleren met oefening, door in een situatie gezet te worden waar je ogen "geforceerd" worden om samen te werken. Op dat vlak zou de rift misschien geweldige dingen kunnen doen.

Naast het hoger aangehaalde artikel, zijn er ook nog:
http://www.diplopiagame.com
http://rifty-business.blo...s-correction-in-rift.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Stereopsis_recovery
http://journals.lww.com/o...sion_Researcher_s.17.aspx

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
DexterBelgium schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:18:
[...]

Mmmm, ik begrijp je post niet goed. Waar zeg ik iets dat er niet van uit gaat dat de Oculus met twee verschillende beelden naar twee verschillende ogen werkt?
Sorry als ik je verkeerd begrepen heb, ik dacht het op basis van je vergelijking met de PandaDroom.
Ligt het aan het feit dat je de Rift kan kalibreren, terwijl je dat bij de echte wereld niet kan...
Ik snap nu wat je bedoelt. Met een Oculus Rift heeft een developer inderdaad meer controle over de dynamische transformatie van beelden en lichtsterkte per oog. Succes, ik ben benieuwd naar je resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Bedankt voor de reacties iedereen! Ik heb een aanbod op zak om er eentje over te kopen voor 350€ in nieuwstaat (DK2, that is). Aanrader? Ik weet dat de consumentenversie niet meer zo veraf is (al is daar nog niks officieels van dacht ik?) maar ik zou zo graag een keertje aan de slag willen met die nieuwe technologie. :p

Ik ben wel een brildrager, is dat een probleem? Nu, ik heb ook contactlenzen dus dat is altijd een optie om te spelen maar is er ook een optie om 'de lenzen' van de Oculus aan te passen zodat je ook zonder bril/lenzen kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:52
Brick Top schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:04:
Bedankt voor de reacties iedereen! Ik heb een aanbod op zak om er eentje over te kopen voor 350€ in nieuwstaat (DK2, that is). Aanrader? Ik weet dat de consumentenversie niet meer zo veraf is (al is daar nog niks officieels van dacht ik?) maar ik zou zo graag een keertje aan de slag willen met die nieuwe technologie. :p

Ik ben wel een brildrager, is dat een probleem? Nu, ik heb ook contactlenzen dus dat is altijd een optie om te spelen maar is er ook een optie om 'de lenzen' van de Oculus aan te passen zodat je ook zonder bril/lenzen kan spelen?
Lees het forum op Oculus VR eens door zou ik zeggen, en beslis dan of de DK2 iets voor jou is. €350 is niet zo veel geld (nieuw zal het een €400 zijn dacht ik).

Op de DK2 kan je de focusafstand van de lenzen niet aanpassen (in tegenstelling tot de Samsung Gear VR). Je kan wel de lenzen verder plaatsen, zodat je makkelijker met een bril op kan spelen. Met of zonder bril gebruiken, ga je eens moeten uitproberen denk ik. Aangezien je ook contactlenzen hebt, kan je natuurlijk alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Precies de reden waarom ik graag een Oculus wil proberen. Ik heb jaren met een pleister op mijn oog gelopen waardoor mijn hersenen het nooit geleerd hebben. Metingen wijzen tot nu toe alleen uit dat het technisch wel zou moeten kunnen doordat het grootste gedeelte van de 2 beelden overlapt (en dus kan 'fusen').
Inmiddels heb ik reactie gehad van de persoon in Delft en ben dus benieuwd To be continued :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Brick Top schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:04:
Inclusief verzenden en belasting was ik ongeveer E425 kwijt. Over die consumentenversie lees ik hele wisselende berichten, dat hij nog (eind) dit jaar zou komen, maar ook dat het zomaar (eind) volgend jaar kan worden. Is dus pure speculatie.
Ik draag ook een bril (en heb m'n DK2 net binnen). Mijn ervaring is dat mijn bril prima onder de DK2 past. Probleem wat ik wel ondervind is dat als ik niet precies door het midden van de bril kijk, lijnen duidelijk zichtbaar uit elkaar worden getrokken in de verschillende pixelkleuren (chromatic aberration heet dat volgens mij). Doet m'n bril bij normaal kijken ook heel minimaal - volgens de opticien was dat normaal (ik weet alleen niet meer of dat nou kwam door mijn specifieke oogafwijking, het materiaal van de bril of nog iets heel anders). Geen idee of jij hier ook last van gaat krijgen dus. Er zit ook nog een apart setje lenzen bij die enige bijziendheid kunnen corrigeren (tot rond -2, geloof ik), maar door mijn cilindrische afwijking heb ik daar in ieder geval niks aan.

Ik heb m'n Rift nu 'n uur of twee in Elite: Dangerous gebruikt en ik heb er een heel dubbel gevoel bij: aan de ene kant is het verschrikkelijk gaaf om om je heen te kunnen kijken. Je hebt echt het gevoel in zo'n ruimteschip te zitten en alles lijkt ineens ook immens groot (een plat scherm doet er eigenlijk geen recht aan). Aan de andere kant, de resolutie is echt erg laag, waardoor tekst vaak maar moeilijk leesbaar is en ook de grafische details zijn natuurlijk maar vrij beperkt. Misschien kan ik nog wat verbetering bereiken door met m'n instellingen te klooien, daar moet ik nog in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anboni schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:46:
[...]
Ik heb m'n Rift nu 'n uur of twee in Elite: Dangerous gebruikt en ik heb er een heel dubbel gevoel bij: aan de ene kant is het verschrikkelijk gaaf om om je heen te kunnen kijken. Je hebt echt het gevoel in zo'n ruimteschip te zitten en alles lijkt ineens ook immens groot (een plat scherm doet er eigenlijk geen recht aan). Aan de andere kant, de resolutie is echt erg laag, waardoor tekst vaak maar moeilijk leesbaar is en ook de grafische details zijn natuurlijk maar vrij beperkt. Misschien kan ik nog wat verbetering bereiken door met m'n instellingen te klooien, daar moet ik nog in duiken.
Ik zou ook je HUD op groen zetten, het PenTile scherm in de DK2 heeft immers twee keer zo veel groene pixels als rode en blauwe. Dat schijnt ook flink te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

GekkePrutser schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:23:
[...]

Ik zou ook je HUD op groen zetten, het PenTile scherm in de DK2 heeft immers twee keer zo veel groene pixels als rode en blauwe. Dat schijnt ook flink te helpen.
http://www.reddit.com/r/E..._customize_the_gui_colors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ja, groene HUD had ik ook al. Ik begin te vermoeden dat die chromatic aberration voor mij het grootste probleem is. Misschien binnenkort nog eens met lenzen proberen, en anders eens bij de opticien gaan buurten om te kijken of er nog oplossing voor te verzinnen zijn (en anders toch maar 'ns serieus 'n ooglaserbehandeling gaan overwegen _O- )

*edit* yup, met lenzen gaat het al een stuk beter. Nog een beetje aberration, maar een stuk beter te doen. En dan is de ervaring inderdaad wel grandioos.

[ Voor 18% gewijzigd door anboni op 24-01-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Net weer een half uur Elite:Dangerous gespeeld met de Oculus Rift en Interstellar soundtrack op de achtergrond (langer blijft toch een beetje onprettig vanwege de druk die de headset uitoefent op mn gezicht) Maar in die tijd een paar keer heen en weer vliegen in mn Type 6 en X-55... 20 minuutjes compleet wanen in een ruimteschip. Echt mijn mooiste ervaringen in de DK2 tot nu toe zijn met E:D.

Dit lijkt er wel een beetje op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 19:38

Er gaat een wereld voor mij open. Nooit geweten dat dat stereoblind heet. Ik heb ook nog nooit met iemand gesproken die dat ook had. Als ik dat artikel lees word ik ook wel erg nieuwsgierig.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik ben ook erg nieuwsgierig geworden naar je bevindingen. En met name of je net als in het artikel meer diepte kan zien dan in de echte wereld. Dat zou wel vreemd zijn maar wel erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

CILLER schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:25:
Ik ben ook erg nieuwsgierig geworden naar je bevindingen. En met name of je net als in het artikel meer diepte kan zien dan in de echte wereld. Dat zou wel vreemd zijn maar wel erg gaaf!
Helaas nog geen afspraak gemaakt vanwege een te drukke agenda :X Ook gaf de eigenaar aan problemen te hebben met zijn laptop waardoor de ervaring wat minder kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
hmm jammer,

Ik woon zelf niet in de buurt van Gouda dus denk niet dat ik je kan helpen.

Elite is voor mij op het moment trouwens de beste game. Al blijven racers ook erg gaaf.
Ik hoop nog steeds op support in FSX of X-plane. Maar FSX verwacht ik eigenlijk niet meer en X-plane heeft problemen met de openGL drivers op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
komende Zaterdag kan men in de paradigit in Eindhoven ook gebruikmaken van de Oculus rift voor degene die belangstelling heeft ;)

http://www.paradigit.nl/academy/demo/oculus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

CILLER schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:53:
Ik hoop nog steeds op support in FSX of X-plane. Maar FSX verwacht ik eigenlijk niet meer en X-plane heeft problemen met de openGL drivers op dit moment.
DCS World anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Tsja, Ik krijg DCS niet stabiel aan de gang. Soort van hit en miss!
En dan is 90% miss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 18:39

Tweakarim

PSN: Karimineel3

jimz93 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:06:
komende Zaterdag kan men in de paradigit in Eindhoven ook gebruikmaken van de Oculus rift voor degene die belangstelling heeft ;)

http://www.paradigit.nl/academy/demo/oculus
Bedankt voor de tip. Ik houdt de oculus als sinds het begin in de gaten en kan niet wachten op de consumenten versie. Ga zaterdag naar de paradigit om te ervaren of dit werkelijk de immersie bied die ik me erbij voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Tweakarim schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:48:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik houdt de oculus als sinds het begin in de gaten en kan niet wachten op de consumenten versie. Ga zaterdag naar de paradigit om te ervaren of dit werkelijk de immersie bied die ik me erbij voorstel.
Graag gedaan! :)

Ik vraag me af of het inderdaad de consumentenversie betreft van de oculus rift en niet de DK2.
indien dit eerste het geval zou zijn is het zeker de moeite waardt om langs te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Er is nog geen consumentenversie aangekondigd en de Crystal Cove prototypes (waar de finale versie waarschijnlijk op gaat lijken) blijven strict binnen Oculus zelf. Wat je te zien zal krijgen is de DK2.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
boe2 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:18:
Er is nog geen consumentenversie aangekondigd en de Crystal Cove prototypes (waar de finale versie waarschijnlijk op gaat lijken) blijven strict binnen Oculus zelf. Wat je te zien zal krijgen is de DK2.
lijkt mij inderdaad ook het geval, ze melden op de website (zie linkje in vorige post) echter het volgende:

"Ervaar nu als één van de eersten de nieuwe Oculus Rift!

De allernieuwste Oculus Rift komt eind 2015 pas in de verkoop, maar Paradigit heeft er één weten te bemachtigen. Dit is dé kans op de ultieme game ervaring. Deze virtual reality headset heeft namelijk het vermogen om jouw lichaam en geest te laten denken dat je daadwerkelijk deel uit maakt van een virtuele wereld. Kom naar onze Gaming Demo Dag en ervaar hoe het is om écht volledig op te gaan in je favoriete game! "

Sterk verhaal... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:39
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Leap Motion. Ik had er al een keer eerder mee gespeeld maar toen vond ik het niet meer dan een leuke gimmick. Echter nu in combinatie met de DK2 moet ik zeggen dat dit wel zeker toegevoegde waarde heeft! De leap is origineel niet ontwikkeld voor dit doel (vastzetten op de DK2) en dit merk je ook wel, zo is de afstand tussen de 2 camera's niet gelijk aan de afstand tussen je ogen en krijg je dus een beetje vertekend beeld.

Echter na het gebruik van de leap op de rift in een paar demo's kan ik toch wel zeggen dat het weer een nieuwe dimensie toevoegt aan VR! Het kunnen zien van je handen met passtrough en deze meteen kunnen gebruiken om in de VR omgeving dingen te kunnen beïnvloeden voegt erg veel immersie toe, meer dan dat ik had verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
Deze week de DK2 ontvangen, levertijd iets meer dan een week. Nog wel een hoop geklooi, zeker op een matige laptop. Dus vandaag maar even wat betere hardware besteld; i7 4790K, GTX980 4GB GDDR5, 512GB SSD, 3TB HDD, 8GB DDR3, Z97 MB, Win8.1 64bit. Daarop zal t een stuk vloeiender lopen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze wilde ik jullie niet onthouden. Best grappig hoe intens mensen ook hierbij reageren. Volgens mij netjes gecensureerd, misschien niet SFW.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 04:28:
Deze wilde ik jullie niet onthouden. Best grappig hoe intens mensen ook hierbij reageren. Volgens mij netjes gecensureerd, misschien niet SFW.

[video]
heb deze ook pas gezien, eerste gedachte: * fapfapfap* :D
maar ff serieus, ik denk wel dat daar potentie in zit eigenlijk :p
nadeel is wel dat er daardoor mogelijk minder behoefte komt aan echte seks lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimz93 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:23:
maar ff serieus, ik denk wel dat daar potentie in zit eigenlijk :p
Gezien de reacties van de mensen in dat filmpje denk ik dat inderdaad ook wel, al zal de branche waarschijnlijk eerst een goede vorm moeten ontdekken. De ontvangst lijkt toch behoorlijk positief.
nadeel is wel dat er daardoor mogelijk minder behoefte komt aan echte seks lijkt me?
Ik gok dat hetzelfde werd gezegd van de vroege vieze blaadjes, of internetporno, of noem maar op. Bij iedere nieuwe techniek is de klacht dat het persoonlijk contact nu wel echt zal afnemen, dus ik gok dat dat wel los zal lopen.

Anders is de Oculus Rift verantwoordelijk voor het uitsterven van het menselijk ras, ook geen geringe prestatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Vandaag bij paradigit geweest en de dev kit 2 geprobeerd. De immersie is zoals ik had gehoopt dat deze zou zijn. In een demo waarbij ik door een soort horrorhuis liep waande ik me min of meer daadwerkelijk in dit huis. Toen er vervolgens een soort demon verschijning uit het niets opdook schrok ik me oprecht rot. Grootste nadeel is dat ik na 5 tot 10 minuten een misselijk gevoel begon te krijgen. Zelf had ik het idee dat dit kwam doordat je met de controller naar links en rechts beweegt en los daarvan ook nog om je heen kan kijken.
De ervaring met de oculus rift laat me dan ook met een dubbel gevoel. Aan de ene kant voegt het veel toe door de immersie maar aan de andere kant maak ik me zorgen om de misselijkheid. Dit haalt het plezier uit de hele ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Tweakarim schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:10:
De ervaring met de oculus rift laat me dan ook met een dubbel gevoel. Aan de ene kant voegt het veel toe door de immersie maar aan de andere kant maak ik me zorgen om de misselijkheid. Dit haalt het plezier uit de hele ervaring.
Die misselijkheid gaat bij vaker gebruik meestal wel weg..Je leert na een paar dagen op de juiste manier te bewegen en rond te kijken waarmee je snelle onverwachtig bewegingen voorkomt. Je lichaam went eraan. Maar sommige dingen blijven voor mij ook gewoon moeilijk, zoals een lage framerate, high latency headtracking, teveel blur of een slecht afgestelde IPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Er kan ook een groot verschil zitten tussen types games. In een FPS is de 'disconnect' tussen wat je ziet en wat je voelt een stuk groter (je ziet dat je loopt, maar de rest van je zintuigen ervaren dat niet). Best kans dat die misselijkheid al een stuk minder zou zijn als je (bijvoorbeeld) Elite: Dangerous zou spelen. Ik merk dat in ieder geval wel, met Portal 2 werd ik na 'n paar minuten rondlopen al wat draaierig terwijl ik Elite probleemloos 'n paar uur kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Ja dat speelt zeker mee. Je zit stil terwijl je in het spel rond loopt. Dat zal wel bijdragen aan de misselijkheid. Op het laast had ik een race spel, grid, geprobeerd. Jammer genoeg was ik al niet helemaal lekker meer maar ik denk wel dat dit soort spellen, racers etc, meer geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
rickiii schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:40:
[...]

Maar sommige dingen blijven voor mij ook gewoon moeilijk, zoals een lage framerate, high latency headtracking, teveel blur of een slecht afgestelde IPD.
Dat kan ik wel beamen. In eerste instantie had ik mijn DK2 aangesloten op een laptopje, met als gevolg een lage framerate, etc. Iets wat het VR gevoel absoluut niet ten goede komt en na verloop van tijd ook voor misselijkheid zorgt. Ik heb dus snel besloten een nieuwe PC te bouwen, dedicated voor de Oculus, een met een GTX980 kaart. De beleving is veel beter nu, max fps ook op grafisch hoogste niveau.

Enige probleem wat ik nu nog wel eens ervaar is het screendoor effect, zeker bij Assetto Corsa wanneer ik in de verte probeer te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Ontvang over enkele dagen (als het goed is) mijn Oculus Rift DK2.
Wat zijn must haves om te proberen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik zit eraan te denken om een DK1 of DK2 te kopen, is dit het nog waard op moment? Ik kan nergens een release dat vinden van de consumer version. Mogelijk dat de Devkits in waarde stijgen over enkele jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Als je er geen moeite mee hebt om behoorlijk wat tijd kwijt te kunnen zijn om 'n DK2 goed werkend te krijgen, is het denk ik nog wel de moeite waard. De CV verwacht ik niet voor eind van het jaar (en dat is optimistisch). Ik zou 'm alleen niet als potentiele investering kopen. Ervanuitgaande dat de CV betere beeld- en bouwkwaliteit krijgt (en vergelijkbare nieuwprijs) denk ik dat niemand meer een DK2 zal willen hebben, zeker niet voor meer dan de CV prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bedenk ook dat er minstens 50k exemplaren van zijn, dus waardestijging is niet erg waarschijnlijk voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat een DK1 kopen sowieso niet zo'n goed idee is, de support wordt daarvoor alweer gedropt.

Een vraagje aan de huidige eigenaren - spellen gebruiken nogal wat trucs om relatief simpele modellen een stuk gladder en mooier te laten lijken. Een betrekkelijk laag aantal polygonen wordt met allerlei trucs van extra detail en diepte voorzien. In twee dimensies levert dat een prachtige illusie op, maar ik ben best benieuwd hoe goed dat zich houdt in drie dimensies. Verschilt dat? Kan je opeens zien dat dingen simpele vormen zijn? Of is er eigenlijk weinig verschil met een plat beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 14:38
Opvallend dat nog niemand in dit topic heeft gepraat over de proef van het Westfries Museum met "De Gouden Eeuw VR"-tentoonstelling. Paar weken geleden heb ik deze virtuele rondwandeling door Hoorn in 1650 gedaan met een DK2 op mijn hoofd 8) Het Westfries Museum werkt voor deze tentoonstelling nauw samen met Oculus, vandaar ook dat ze wel 20 DK2's hadden liggen! De pilot is nu helaas afgelopen, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze er niet mee door gaan.

Ik ben door deze ervaring erg enthousiast geworden over de mogelijkheden van een Oculus :) Je ziet duidelijk dat het nog in de kinderschoenen staat (het doet mij denken aan de opkomst van 3D-grafische kaarten en -spellen), maar je weet dat het slechts een kwestie van tijd is en het uiteindelijk alleen maar mooier gaat worden!

Voor een foto zie dit artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit van gehoord. Maar wel super leuk natuurlijk. Je zal er maar wonen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Vandaag voor het eerst met de DK2 gespeeld. Mijn eerste reactie was echt 'wow'.

Ik merk dat af en toe de kleur weergave niet goed is. In mijn Rift zie ik dan veel rood/blauw/groen strepen, terwijl er op mijn computer monitor prima uit ziet.
In de game 'InMind VR' word het welkomstscherm in blauw weergegeven op mijn computermonitor met witte tekst. Op de Rift is deze geel met blauw/groen/rode tekst.. erg merkwaardig.

Meer mensen hier last van of iemand een idee hoe dit gefixt kan worden?`

[ Voor 22% gewijzigd door MurtnR op 08-02-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Klinkt een beetje als http://en.wikipedia.org/wiki/Chromatic_aberration

Draag je een bril of lenzen met een sterke cilinder? Ik heb daar namelijk met m'n bril ook extreem last van (met m'n lenzen veel minder, maar ook nog wel merkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
De rift heeft een relatief kleine hotspot, het is zaak om deze eerst te vinden - daarom zie je veel mensen in YT filmpjes altijd de rift bijstellen tijdens het gebruik.

Wat veel mensen doen als ze een rift op hebben is met hun ogen rondkijken terwijl je dat met je hoofd zou moeten doen. Je hoofd achtervolgt meestal de richting waar je ogen heenkijken, in VR blijken veel mensen dat ineens niet te doen (mss omdat ze gewend zijn recht naar een scherm te kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:52
z1rconium schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:54:
De rift heeft een relatief kleine hotspot, het is zaak om deze eerst te vinden - daarom zie je veel mensen in YT filmpjes altijd de rift bijstellen tijdens het gebruik.

Wat veel mensen doen als ze een rift op hebben is met hun ogen rondkijken terwijl je dat met je hoofd zou moeten doen. Je hoofd achtervolgt meestal de richting waar je ogen heenkijken, in VR blijken veel mensen dat ineens niet te doen (mss omdat ze gewend zijn recht naar een scherm te kijken).
Juist. Daarom dat demo's die rondkijken stimuleren (zoals Sightline: the chair) goed werken als VR-demonstratie. Langs de andere kant is de kleine "hotspot" wel een beperking. Om details zoals tekst te bekijken ben je wel verplicht om ze precies recht in beeld te hebben.

Terzijde: op kickstarter is een nieuw project te vinden waarin de Apollo 11 Maanlanding als VR-ervaring wordt gebracht. Vanuit een historisch-educatieve invalshoek worden 3D beelden gecombineerd met video- en audiofragmenten.

De demo is te downloaden op de Kickstarter-pagina: https://www.kickstarter.c...lity-experience-education

Wat er al is, ziet er veelbelovend uit vind ik! Dit is zeker het soort ervaringen waarbij VR een meerwaarde biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Klopt, de hotspot schijn in crescent bay groter te zijn tov de DK2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:30
Ik kan de "speldjes" allemaal bewegen en op bijvoorbeeld antarctica neerzetten. Ik ben benieuwd of de locaties dus wel kloppen...

• rickiii
luuksnijmegen schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:08:
[...]
Ik kan de "speldjes" allemaal bewegen en op bijvoorbeeld antarctica neerzetten. Ik ben benieuwd of de locaties dus wel kloppen...
Er staat ook in de informatie van de speldjes dat ze in Delft zitten.

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:30
rickiii schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:51:
[...]

Er staat ook in de informatie van de speldjes dat ze in Delft zitten.
Ja dat klopt, wat ik bedoelde is dat als er eentje in Berlijn staat, hij zomaar van iemand in Parijs kan zijn. Als ze allemaal vanuit Nederland in Zimbabwe zijn geplaatst, is het nog steeds lastig iemand te vinden in Delft haha. Verder een handig systeem, ik ga zelf ook eens kijken of ik er eentje kan proberen! Ik gebruik nu een plastic google cardboard met een Note2, erg leuk maar het is wel echt pixels tellen.

[ Voor 8% gewijzigd door luuksnijmegen op 12-02-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Zojuist even geëxperimenteerd met de DK2 met A-cups vs de B-cups. En dat had ik veel eerder moeten doen,

Ondanks dat mijn ogen prima zijn geven de B-cups mij een veel beter beeld. Dit komt met name doordat het beeld naar de randen toe scherp blijft, dit maakt het bewegen van je ogen om om je heen te kijken een stuk prettiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Toch leren om met je hoofd te kijken ipv met je ogen, dit doe je normaal namelijk ook; je hoofd achtervolgt je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

z1rconium schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 18:01:
Toch leren om met je hoofd te kijken ipv met je ogen, dit doe je normaal namelijk ook; je hoofd achtervolgt je ogen.
Gezien de OR het overgrote deel van je blikveld afdekt moet kijken met je ogen ook gewoon werken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Denk nog eens na over je statement ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

z1rconium schreef op zondag 01 maart 2015 @ 07:38:
Denk nog eens na over je statement ?
Is dat een vraag? Oogbewegingen horen bij normaal kijken naar iets.
Pagina: 1 ... 19 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.