Henkje.doc schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 07:54:
[...]
Dank voor de tips en de toelichting.Op basis hiervan nog wat aanpassingen gedaan aan de setup. Blijkbaar snap ik nog niets van de stats e.d.
Vanochtend op de AH een 1128dps xbow met 43% damage gekocht. Dit zou dan toch beter moeten zijn dan de huidige bow wat betreft stats, maar blijkbaar werkt het toch net iets anders.
Dit was dan 40k gelukkig dus niet zo heel duur. Vervelende is, dat ik dergelijke bows ook alleen maar tegenkom als ik zoek bij de 450k. De kans is dus voor mij bijna 100% dat ik een miskoop maak met een dergelijk bedrag. En dan is het spelplezier wel voorbij
Komt dat dan puur door de CHD of het ontbreken van Dex? Zat in mijn oorspronkelijk setup een maand ofzo terug op bijna 88k dps, maar met veel minder life. Toen speelde ik vooral met Chakrams en dat speelde wel lekker (maar blijkbaar niet optimaal, want op geen enkele site kom je dat tegen in optimale builds).
Geen dank, graag gedaan

40k gold voor een 1128bow? damn, netjes! moet je dmg wel shitload omhoog hebben gegooid denk ik? alleen 43% damage stat er op? is prima voor die prijs imho

doe je alleen op je wapen al 200 meer dps (zie trouwens mijn sig voor mijn chars).
overigens moet er wel bijgezegt worden dat sommige stats die op een wapen staan, ALLEEN voor dat wapen gelden. (zoals attackspeed, damage%, elemental damage). dus je doet niet ineens de helft keer meer damage dan hiervoor, maar je wapen doet 50% meer damage (dus de min/max damage zijn 50% hoger

).
alsnog gaat dit enorm schelen op je damage output!
de prijs van je boog (als dit 40k was) is enorm laag!
heb zelf dus mijn xbow voor 450k gekocht (wat ik al vrij goedkoop vond

)
een socket, CHD, dex, vit, CHC zijn allemaal ERG gewilde stats voor DH's, dus ja, dat drijft de prijs enorm op wat betreft wapens. (voor alle andere classes ook, hoewel voor melee LoH weer erg belangrijk is)
btw bij de damage output in je character screen word de +crit van Sharpshooter opgeteld. als je net gecrit hebt, zie je daarna ook je dps oplopen.
je kan het beste in town ff sharpshooter uitzetten en dan je kale dps (en crit) bekijken voor een goed beeld. Ik zit tegen de 40K aan zonder sharpshooter.
Chakrams is lekkere roomclear skill (als je ze goed mikt raken 2 shots alles). maar Elemental arrow met ball lightning raakt ook al alles wat in zijn pad komt, alleen dan meestal alles 2 keer. dus het voodeel van chakram valt beetje weg