• Middnight
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03-2013
Vandaag eindelijk mijn budget voorbij de 50M gold kunnen brengen _/-\o_
Heeft me veel tijd en farming gekost, maar is uiteindelijk toch gelukt.

Ik heb me wel paar dagen moeten inhouden om het niet weer meteen uit te geven :)
Een week terug had ik al 30M in gems gespendeerd, waardoor ik uiteindelijk terug van 0 kon beginnen ...

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:11
Lekker doorsparen zou ik zeggen. Pas na de patch als alle prijzen aangepast zullen worden (ZEKER van wapens), pas weer gaan uitgeven. Just my 2 cents.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Middnight
Wolf schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:24:
Lekker doorsparen zou ik zeggen. Pas na de patch als alle prijzen aangepast zullen worden (ZEKER van wapens), pas weer gaan uitgeven. Just my 2 cents.
Jep dat ben ik ook van plan. Zou graag een nieuwe MH kopen, maar lijkt me wat gek om dit nu nog te doen, zeker met de buff die komt voor 2h weapons. Ik zal eerst even afwachten en zien wat voor effect het daadwerkelijk heeft.

MH: 850 DPS, 950 LOH, 100 str, 100% CHD gem
OH: 795 DPS, 70 CDH, 100 vit, 100 str, 70 CHD gem
http://eu.battle.net/d3/e...dnight-2583/hero/11433140

Ik zou graag de de MH naar OH brengen en een nieuwe MH kopen met betere DPS en hoge CHD, maar denk dat ik mogelijks veel meer zal nodig hebben dan 50 of 60M ...

[ Voor 4% gewijzigd door Middnight op 16-08-2012 08:28 ]

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46
Sfinx- schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:40:
Sinds ik diablo down heb weer wat HC gespeeld met mijn monk, best uitdagend :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sfinx-2884/hero/14837055

Ghom op Hell ging te gemakkelijk neer, ik kon 'm facetanken met de vingers in de neus. Nu nog wat koopjes zoeken om vlotter te progressen.. zou je denken dat de AH op HC nog 'normaal' is maar endgame items zijn dus even duur zoniet duurder dan in SC :'(
ik vind het wel meevallen op de AH, items verkopen ook.Dus je verdient ook wel wat geld, sommige lvl 30-50 items zijn duurder dan lvl 60 items met dezelfde stats. Maar natuurlijk zou ik ook wel een paar M willen op HC.
Maar dan is de fun eraf, dan loop ik zo Inferno door denk ik :+

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

De Wizard notes zijn inderdaad een beetje, hmm, saai. Wellicht laten ze gewoon nog niet het achterste van hun tong zien.
De Energy Twister verandering snap ik wel, al zal dit voor spelers die in end-gear rondlopen op dit moment haast geen invloed hebben? Voor mij des te meer. :P Ik zou echter sowieso Energy Twister in mijn build liever veranderen naar een andere (leukere) skill. Misschien komen hier mogelijkheden voor. :)

Of beter nog... Als de WD changes leuk zijn, kan ik mijn gear van m'n Wiz naar WD overbrengen. :) Houd ik meteen lekker m'n 250% MF (incl NV).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 09:03 ]

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Wolf schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:19:
Hoewel het jammer is dat ze de proc rate van de ww wiz nerfen is het wel begrijpelijk.

Gisteren nog zag ik twee van dit soort wiz'es act III facerollen alsof het niets is. Alles om je heen permafrosted hebben, dat is toch lichtelijk OP. Ze konden gewoon beter tanken dan ik met mijn tank monk. En ik denk dat ik kan garanderen dat mijn gear duurder was dan die van hun.
1 van die wiz ben ik? :P Jij hebt dan denk ik nog geen goede ww baba gezien, die vind ik pas op ^^ Maar ik vind het wel jammer, maar begrijpelijk als andere skills "echt" beter en bruikbaarder worden.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Blaat
An1mA schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:36:
[...]

1 van die wiz ben ik? :P Jij hebt dan denk ik nog geen goede ww baba gezien, die vind ik pas op ^^ Maar ik vind het wel jammer, maar begrijpelijk als andere skills "echt" beter en bruikbaarder worden.
Klopt jij was er 1 van. Ik wel goede ww barbs gezien maar daar komt imho ook nog enige vorm van skillz bij kijken. Bij de kleinste fout kan plotseling je grafsteen op de grond verschijnen. Dat is bij ww wiz niet het geval, gewoon frost en twister spammen tot je lamme vingers hebt.

No offense natuurlijk.

Sterker nog, ik vond het wel gaaf zo want ik heb nog nooit zo snel act 3 doorgefarmt. Ik hoefde niet zoveel te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Blaat op 16-08-2012 08:51 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Jaja nieuwe helm, erg blij mee!

http://eu.battle.net/d3/e...Bastard-2484/hero/1924314

Iemand nog tips voor het upgraden van m'n gear om Act II te farmen? Heb eigenlijk wat MF te kort, maarja dat krijg je als je iets moet inruilen om überhaupt te kunnen spelen :P

Helm was 6m overigens ....

All resist is nu 840. Is dat genoeg :?

[ Voor 6% gewijzigd door De_Bastaard op 16-08-2012 09:25 ]

• Blaat
Je komt knetterhard life on hit tekort, ook wat life regen en chc. Ook heb je veel teveel vit voor je beoogde build. De rest is goed!

[ Voor 59% gewijzigd door Blaat op 16-08-2012 09:27 ]

• De_Bastaard
Wolf schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:26:
Je komt knetterhard life on hit tekort, ook wat life regen en chc. Ook heb je veel teveel vit voor je beoogde build. De rest is goed!
Ja nou ik had dus eigenlijk 2 wapens. Een gekocht van een GoT'er met wat Life Leech en de ander met LoH.

Die met LoH heb ik net ingeruild voor een schild, dat is toch wel handig in Act II als je geen tientallen miljoenen kunt spenderen aan wapens :+

• Middnight
De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:28:
[...]

Ja nou ik had dus eigenlijk 2 wapens. Een gekocht van een GoT'er met wat Life Leech en de ander met LoH.

Die met LoH heb ik net ingeruild voor een schild, dat is toch wel handig in Act II als je geen tientallen miljoenen kunt spenderen aan wapens :+
Ik heb gisteren nog een 1h sword (800 DPS) met 850 LoH (geen socket) verkocht voor 2 mill gold. Dus als je even zoekt kan je best een leuk OH vinden met behoorlijk wat LoH voor een niet te dure prijs.

Als je natuurlijk gaat zoeken met LoH weapons met sockets, dan kan het best duur gaan worden.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:40

skoozie

SCSI

Wolf schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:26:
Je schild lijkt me ook weinig block% te hebben. maar speel zelf geen monk.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Middnight
Is er hier trouwens iemand die a3 inferno farmed met MF gear (200+) ?
En dit is met MF gear fulltime on en niet MF gear-switch net voor de kill.

Indien ja, hoeveel gold heb je daar ongeveer moeten in dumpen en vind je het ook waard ?

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 13:10
skoozie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:30:
[...]

Je schild lijkt me ook weinig block% te hebben. maar speel zelf geen monk.
Samen met zijn helm komt ie toch aardig uit. Mooi ding trouwens die helm de_bastaard.

Ik heb trouwens nog een amulet voor je als je goedkoop LoH wil stacken
stats;
-
8-25DMG als ik het goed heb
300LoH
en geloof ook nog een socket

Hoeft niet veel te kosten voor een tweaker :)

bl44t

• Blaat
Zijn amulet heeft al Loh. ;)

• YaaD
Ah je hebt gelijk, excuses daarvoor.

bl44t

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Hoewel het jammer is dat ze de proc rate van de ww wiz nerfen is het wel begrijpelijk.
Ik ben benieuwd in hoeverre dit de ww wiz build gaat aanpassen, ik zou het geen ramp vinden om te moeten switchen want het button bashen begint soms wel te vervelen. Aan de andere kant is het wel leuk om 95% van de content te face tanken :)
En ik denk dat ik kan garanderen dat mijn gear duurder was dan die van hun.
Sommige ww wizards hebben er wel een hoop gold in gestopt ;)

• skoozie

skoozie

SCSI

YaaD schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:34:
[...]

Samen met zijn helm komt ie toch aardig uit. Mooi ding trouwens die helm de_bastaard.
Klopt, maar waarom diep in de buidel tasten voor een helm met block% als het op het schild zelf relatief goedkoop erbij gekregen kan worden? 24% tot 26% block is niet zo heel duur..

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• De_Bastaard
Is die 2.9% damage to health niet goed genoeg btw?

• Middnight
De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:40:
Op inferno blijft er maar 20% over van de life steal, dus heb je maar 0,58% damage to health op inferno.

• Blaat
De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:40:
Die wordt generft in inferno naar 20% daarvan. Je moet dus effectief iets van 100k dps doen om het beter te laten zijn dan loh.

Verwijderd

Delph schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:38:
[...]

Ik ben benieuwd in hoeverre dit de ww wiz build gaat aanpassen, ik zou het geen ramp vinden om te moeten switchen want het button bashen begint soms wel te vervelen. Aan de andere kant is het wel leuk om 95% van de content te face tanken :)
Ik denk ook dat de high-end wizards met 50% crit er weinig van zullen merken. Eerder de spelers die met 35% rondlopen. Maar goed, Nova + cooldown rune + evocation passive kan helpen. Daar speel ik nu ook mee, omdat dit me mijn MF gear laat dragen in act 2/3. Na de patch zien we wel.

Een 50% wizard die zometeen een toffe legendary + proc gaat dragen.... wow. :)

• De_Bastaard
Euh ok... ik doe dus ~20k damage nu .. niet bijzonder veel.

• Puff_Danny
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 12:05
ze leggen het wel goed uit (combinatie met nieuwe legendaries met "phenomenal" proc effects)

Ik ben wel erg benieuwd of er meer build diversity komt. Lijkt mij erg leuk om wat meer te variëren met m'n wiz. voor nu nog snel even een WW build de komende twee weken uitproberen ;)
Middnight schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:32:
Is er hier trouwens iemand die a3 inferno farmed met MF gear (200+) ?
En dit is met MF gear fulltime on en niet MF gear-switch net voor de kill.

Indien ja, hoeveel gold heb je daar ongeveer moeten in dumpen en vind je het ook waard ?
Jep, heb 199 geloof ik in m'n standaard set :) Pff geen idee inmiddels misschien 40-80M? Ik vind dat switchen irritant dus heb gewoon een mainset gear met MF erop. Best prijzig maar worth it imo, what else is there than MFing ;)

Bnet pindle#2913

• Puff_Danny
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:41:
[...]

Ik denk ook dat de high-end wizards met 50% crit er weinig van zullen merken. Eerder de spelers die met 35% rondlopen. Maar goed, Nova + cooldown rune + evocation passive kan helpen. Daar speel ik nu ook mee, omdat dit me mijn MF gear laat dragen in act 2/3. Na de patch zien we wel.

Een 50% wizard die zometeen een toffe legendary + proc gaat dragen.... wow. :)
Ja dat is ook zo'n beetje wat ie zegt in die blogpost:

"By reducing the proc coefficient from 0.25 to 0.125, the build still works and remains fairly strong, but it won’t be quite as good as it is now. (For those with extremely high Crit rates, you may not even notice much difference, but I wanted to call it out anyway. )"

• Delph
Puff_Danny schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:44:
[...]

Ja dat is ook zo'n beetje wat ie zegt in die blogpost:

"By reducing the proc coefficient from 0.25 to 0.125, the build still works and remains fairly strong, but it won’t be quite as good as it is now. (For those with extremely high Crit rates, you may not even notice much difference, but I wanted to call it out anyway. )"
Hij zegt dat wel, maar is het niet gewoon zo dat zelfs met hoge chc je de helft minder crits gaat krijgen? Of je nou 10% of 50% hebt, het wordt voor beiden gehalveerd.

• skoozie

skoozie

SCSI

Delph schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:46:
[...]

Hij zegt dat wel, maar is het niet gewoon zo dat zelfs met hoge chc je de helft minder crits gaat krijgen? Of je nou 10% of 50% hebt, het wordt voor beiden gehalveerd.
maar als je zoveel procced dat je binnen .25 seconden weer een frost nova kan plaatsen, dat dat nu .5 seconden wordt maakt dat weinig verschil.
Kan ik om de 3 seconden een frost nova plaatsen wordt dat straks 6 seconden, dat is toch wel een groot verschil..

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• De_Bastaard
Ik twijfel erover om deze te kopen (400k):

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/got/schield_upgr.JPG

Het enige waar ik dan op achteruit ga, is resistance ....

[ Voor 21% gewijzigd door De_Bastaard op 16-08-2012 09:49 ]

• Middnight
De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:49:
Ik twijfel erover om deze te kopen (400k):

[afbeelding]

Het enige waar ik dan op achteruit ga, is resistance ....
Is al stukken beter. Zowiezo altijd een sacred shield kopen voor de hogere block amount al. Er zullen er ook wel zijn met +all resistance, maar die zullen misschien stukje duurder zijn.

Hoeveel resistance heb je nu met warcry buff ?

• Blaat
De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:42:
Euh ok... ik doe dus ~20k damage nu .. niet bijzonder veel.
Over de schilden, neem er een met chc, daar ga je veel aan hebben.

Misschiend dat je er wat aan hebt om naar mijn monk te kijken..

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Blaat-2925/hero/13677757

Mijn schild moet je even negeren, dat is een 50k replacement voor mijn offhand die net verkocht is. Ik koop pas na de patch een andere ivm de wapen buffs.

• Puff_Danny
skoozie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:48:
[...]

maar als je zoveel procced dat je binnen .25 seconden weer een frost nova kan plaatsen, dat dat nu .5 seconden wordt maakt dat weinig verschil.
Kan ik om de 3 seconden een frost nova plaatsen wordt dat straks 6 seconden, dat is toch wel een groot verschil..
klopt, en niet te vergeten dat je AS ook meetelt: vaker aanvallen, meer kans op proc. dus veel CHC en/of hoge AS -> nerf maakt niet zo veel uit.

• De_Bastaard
Middnight schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:51:
[...]

Is al stukken beter. Zowiezo altijd een sacred shield kopen voor de hogere block amount al. Er zullen er ook wel zijn met +all resistance, maar die zullen misschien stukje duurder zijn.

Hoeveel resistance heb je nu met warcry buff ?
Geen idee, ik speel eigenlijk altijd alleen....

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
http://eu.battle.net/d3/e...Preview_Wizard-16_08_2012

Wizard shiz!

spuit 1111 ;D

[ Voor 8% gewijzigd door mouzetc op 16-08-2012 09:57 ]

Signature

• Middnight
De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:54:
[...]

Geen idee, ik speel eigenlijk altijd alleen....
Mijn excuses, je bent monk en niet barbarian :)

• Blaat
Anders doe je even spuit 11-en. :p

[ Voor 75% gewijzigd door Blaat op 16-08-2012 09:55 ]

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:24:
Jaja nieuwe helm, erg blij mee!

http://eu.battle.net/d3/e...Bastard-2484/hero/1924314

Iemand nog tips voor het upgraden van m'n gear om Act II te farmen? Heb eigenlijk wat MF te kort, maarja dat krijg je als je iets moet inruilen om überhaupt te kunnen spelen :P

Helm was 6m overigens ....

All resist is nu 840. Is dat genoeg :?
Ik snap je sixth sense keuze niet, je crit chance is nml best laag. Als je nu enigszins van lifesteal afhankelijk bent kan je beter je DPS maximizen, bv met: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#bYgXSh!XfU!ccabZa

Guiding light met breath of heaven doet echt insane damage, en met blinding flash heb je er ook nog een safety bij. Meer dodge zou ik uit evasion halen, en de armor dus uit thunderclap. Alternatief kan je ook naar healing met boon of insipartion kijken, of retribution met transgression, maar dan ga je wel erg van defense af.

Je gear is volgens mij ruim voldoende om tot act 3 te komen :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• YaaD
Clay schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:57:
[...]

Ik snap je sixth sense keuze niet, je crit chance is nml best laag. Als je nu enigszins van lifesteal afhankelijk bent kan je beter je DPS maximizen, bv met: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#bYgXSh!XfU!ccabZa

Guiding light met breath of heaven doet echt insane damage, en met blinding flash heb je er ook nog een safety bij. Meer dodge zou ik uit evasion halen, en de armor dus uit thunderclap. Alternatief kan je ook naar healing met boon of insipartion kijken, of retribution met transgression, maar dan ga je wel erg van defense af.

Je gear is volgens mij ruim voldoende om tot act 3 te komen imo.
Proct guiding light ook bij je eigen heal dan? aangezien de omschrijving aangeeft: on another player.
Dat zou inhouden dat je dus altijd moet samenspelen wil je er wat aan hebben

bl44t

• De_Bastaard
Eigenlijk vind ik die Crippling Wave behoorlijk lekker, vooral als je door groepen omsingeld bent. Ik zie hem echter door niemand gebruikt worden :+

• Blaat
De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:00:
Eigenlijk vind ik die Crippling Wave behoorlijk lekker, vooral als je door groepen omsingeld bent. Ik zie hem echter door niemand gebruikt worden :+
Ik heb net mijn monk gelinkt waarin staat dat ik hem gebruik. :P

• De_Bastaard
Oké thanks, ik ga aan de slag.

Ik twijfel alleen wel of mijn Character genoeg MF heeft om fatsoenlijk gear te kunnen vinden ....

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

YaaD schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:00:
[...]

Proct guiding light ook bij je eigen heal dan? aangezien de omschrijving aangeeft: on another player.
Dat zou inhouden dat je dus altijd moet samenspelen wil je er wat aan hebben
Hmz, dat durf ik ff niet te zeggen ;) Zou je ff moeten proberen.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:16:
Oké thanks, ik ga aan de slag.

Ik twijfel alleen wel of mijn Character genoeg MF heeft om fatsoenlijk gear te kunnen vinden ....
Beetje mijn probleem op het moment. Ik ben zeer benieuwd naar eventuele MF changes. Op dit moment kan ik wel een ander karakter willen spelen, maar mainstat / vit / res / mf is schreeuwend duur voor bijvoorbeeld mijn Barb. Ook het splitsen van stats over gear heen gaat me moeilijk af.

Daarentegen was het gearen van mijn Wizard inclusief MF een eitje. Nu is het echter totaal niet lonend om iets anders te spelen, omdat farmen snel en met veel MF gaat. Daar komt dan toch een hoop van mijn plezier vandaan. Beetje dubbel; gear zonder MF vind ik totaal niet interessant meer.

edit: De oplossing, even een item van 50 mil+ vinden toch? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 10:33 ]

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20
Heb best wel hoge Mf set (185) zonder 5 stack.
Maar kan alleen in Act 1 overleven.
Niet geschiked voor Act2 wat jamer is ..
Act 1 tja items zijn niet echt super.
Allemaal van mwa leuk handig maar niet WOW !!!

<GOT>DrOPje #2516

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

<-- wizz nr 2 ;)

Erg benieuwd hoe die nieuwe proc rate gaat uitvallen.

Misschien toch maar eens aan een nieuw poppetje werken :(

Legion 7i i9 3080 32gb

• De_Bastaard
Raoul.TLS schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:35:
Heb best wel hoge Mf set (185) zonder 5 stack.
Maar kan alleen in Act 1 overleven.
Niet geschiked voor Act2 wat jamer is ..
Act 1 tja items zijn niet echt super.
Allemaal van mwa leuk handig maar niet WOW !!!
Op een Monk? Link je profile eens?

• nyX1989
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09 16:41
Ik zit nu vast in act 3, de helft van de elite packs kan ik gewoon niet aan.
Wat kan ik het beste aanpassen om beter door act 3 te komen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/nyX-2456/hero/435639

Ik heb voor me helm nog een amethyst die er normaal in zit.
Is het me resistance die te laag is of moet ik voor meer life on hit gaan?

• Middnight
porn* schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:35:
Int/vit/res/mf gear is supercheap idd, Barbs zijn gewoon duur om te gearen :P Ach gewoon piece voor piece upgraden :)
Ik heb net een leuke set DPS gear verzameld voor mijn barb waarmee ik act 3 faceroll ... en dan mag ik nu terug beginnen met deze te vervangen voor items met magic find ...

Kom ik even depressief van, maar langs de andere kant denk ik dat het beter is om voor de patch wat MF gear te kopen omdat het na de patch misschien stukken duurder kan worden ... Want als ze wijzigingen doorvoeren dat je geen gear kan switchen of je verliest je valor stacks, zal MF gear-switch niet meer mogelijk worden waardoor MF gear zal skyrocketen ... Iemand anders hier een mening over ?
nyX1989 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:37:
Ik zit nu vast in act 3, de helft van de elite packs kan ik gewoon niet aan.
Wat kan ik het beste aanpassen om beter door act 3 te komen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/nyX-2456/hero/435639

Ik heb voor me helm nog een amethyst die er normaal in zit.
Is het me resistance die te laag is of moet ik voor meer life on hit gaan?
Je resists zijn redelijk, maar aan de lage kant. Maar je hebt verder gewoon geen LoH.. Alleen op je 2e wapen, waardoor je alleen om de hit wat LoH hebt, en dan nog te weinig ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 16-08-2012 10:42 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:56
Beide is wel het beste voor nu. Dubbele resistance op je belt, pants. Misschien een LoH koopje in de AH proberen te vinden. Ik neem aan dat je bracers duur waren, maar 6% cc op bracers lever je imho teveel andere niceties voor in.

• Blaat
Vuistregel voor een monk is 700 all res 7k armor, 2k life regen, 1,2k loh en 15k dps om act 3 goed door te komen imho.

Faceroll wordt het met 28k dps+ 850 all res+ en 9k armor+.

• nyX1989
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09 16:41
zzattack schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:41:
Beide is wel het beste voor nu. Dubbele resistance op je belt, pants. Misschien een LoH koopje in de AH proberen te vinden. Ik neem aan dat je bracers duur waren, maar 6% cc op bracers lever je imho teveel andere niceties voor in.
Ik zou het thuis even moeten nakijken voor hoeveel ik ze precies gekocht heb, maar ik heb niet veel gekocht wat meer als 2 mil ps was dus die bracers zullen ook daar rond zitten

Verwijderd

Middnight schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:40:
[...]
Want als ze wijzigingen doorvoeren dat je geen gear kan switchen of je verliest je valor stacks, zal MF gear-switch niet meer mogelijk worden waardoor MF gear zal skyrocketen ... Iemand anders hier een mening over ?
Ik verwacht dat ze NV gaan buffen, maar magic find vanaf een bepaalde hoogte minder effectief gaan maken. Dus de basis voor alle spelers verhogen en de limiet wat lager leggen.
Stel dat NV 30% gaat geven per stack, en dan MF sterk reduceren vanaf een totaal van 300%.
Dan krijg je iets meer een keuze tussen MF stacken of meer damage (snellere kills), omdat je op enkele onderdelen gemakkelijker je MF kan laten varen.

De end-gamers onder ons kunnen dan nog steeds op alle items min/maxen zonder iets in te leveren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 10:48 ]

• Blaat
Wat mij gaaf lijkt is als ze de buff cap op NV verhogen naar iets van 15 oid. Dan wordt je pas echt gemotiveerd om door te spelen en met veel stacks whites neer te maaien voor legendaries.

• Middnight
Wolf schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:48:
Wat mij gaaf lijkt is als ze de buff cap op NV verhogen naar iets van 15 oid. Dan wordt je pas echt gemotiveerd om door te spelen en met veel stacks whites neer te maaien voor legendaries.
Zou leuk zijn voor mensen die veel tijd hebben en lange runs kunnen doen ipv steeds kleine stukjes over en over te farmen. Ik zou grote voorstander zijn van een dergelijke wijziging, maar ik denk dat er veel mensen zijn die niet 2-3-4 uur aan 1 stuk kunnen spelen, waardoor deze dan benadeeld zullen zijn.

Verwijderd

Ook een leuke suggestie ja. :) Moeten ze wel eens zorgen dat je je NV stacks niet verliest als je van act wisselt!

• Middnight
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:52:
Ook een leuke suggestie ja. :) Moeten ze wel eens zorgen dat je je NV stacks niet verliest als je van act wisselt!
Of wanneer je even pech hebt en een disconnect hebt ......

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 15:43
Zo mijn MF gear voor ACT2 is bijna compleet, alleen nog een schild met minimaal 15MF/25%block/all res/strength en ik zit samen met mijn Enchantress op 216MF zonder NV,doel was eigenlijk 300 met NV, maar dat gaat dus net niet lukken.

Blijf ook het idee hebben dat ACT2 effectiever is dan ACT3 te farmen, omdat de elites echt veel sneller neergaan en ik meer MF aan kan, zonder dat dit 100en miljoenen kost

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Michael-2678/hero/8757602

Movies: letterboxd

• Puff_Danny
Middnight schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:40:

... Want als ze wijzigingen doorvoeren dat je geen gear kan switchen of je verliest je valor stacks, zal MF gear-switch niet meer mogelijk worden waardoor MF gear zal skyrocketen ... Iemand anders hier een mening over ?
Dat MF-switch trucje kan generfd worden, omdat het een soort van ongelijkheid tussen spelers creëert die het toepassen en zij die dat noet doen (ik heb echt geen in om zo te spelen, dat je net voor een elite doodgaat snél je MF zooi aantrekt) - de nerf die voor de hand ligt; is dus dat je dan NV kwijtraakt.

Aan de andere kant, het is ook een beetje een spelertje-pesten-nerf - ik zie niet zo snel hoe het in hun filosofie past (meer build diversity, betere finds etc)

Verwijderd

Middnight schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:52:
[...]

Zou leuk zijn voor mensen die veel tijd hebben en lange runs kunnen doen ipv steeds kleine stukjes over en over te farmen. Ik zou grote voorstander zijn van een dergelijke wijziging, maar ik denk dat er veel mensen zijn die niet 2-3-4 uur aan 1 stuk kunnen spelen, waardoor deze dan benadeeld zullen zijn.
Mee eens. Maar misschien zou voor de mensen met wat minder tijd, MF gear dan weer een rol kunnen spelen. Zit je sneller op een goede hoeveelheid MF. Krijg je in ieder geval weer een betekenisvolle keuze tussen korte runs met MF gear, of lange runs met hoge killsnelheid die zich richt op veel NV stacks. Voor ieder tijdsbudget wat wils. ;)
Of wanneer je even pech hebt en een disconnect hebt ......
Oh god ja! En dat idiote gedoe dat je een d/c krijgt als je te lang AFK bent... Of ben ik de enige die daar last van heeft? Ik durf mijn game niet eens meer op pauze te zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 10:55 ]

• Middnight
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:54:
[...]

Mee eens. Maar misschien zou voor de mensen met wat minder tijd, MF gear dan weer een rol kunnen spelen. Zit je sneller op een goede hoeveelheid MF. Krijg je in ieder geval weer een betekenisvolle keuze tussen korte runs met MF gear, of lange runs met hoge killsnelheid die zich richt op veel NV stacks. Voor ieder tijdsbudget wat wils. ;)
Inderdaad, ik kan maar dromen van zo een wijziging. Ik speel vaak volledige act runs, waardoor zoiets wel interessant is dan.

Ik hoop gewoon van harte dat de komende wijzigingen er niet zullen voor zorgen dat enkel maar MF gear de focus zal krijgen.

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20
nee DH helaas maar moet je ook op een monk kunnen doen.
Of je het overleeft weet ik niet. Lever wel een deel resist 2 aal in en doe de helf minder damage .
De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:36:
[...]

Op een Monk? Link je profile eens?

<GOT>DrOPje #2516

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 21:58
[...]

Oh god ja! En dat idiote gedoe dat je een d/c krijgt als je te lang AFK bent... Of ben ik de enige die daar last van heeft? Ik durf mijn game niet eens meer op pauze te zetten.
Had ik laatste ook. Roept m'n vriendin of ik haar even snel met iets kan helpen, kom ik na enkele minuten terug lig ik eruit. Doei NV5... :'(

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

[...]

[...]

Een d/c bij te lang AFK? Nee nog nooit en ik laat regelmatig m'n chars ingame staan (hoop thuiswerken, even alt tabben en je staat zo weer 4 uur ingame zonder iets te doen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:10:
[...]

Een d/c bij te lang AFK? Nee nog nooit en ik laat regelmatig m'n chars ingame staan (hoop thuiswerken, even alt tabben en je staat zo weer 4 uur ingame zonder iets te doen)
Op pauze (escape), of gewoon in-game actief in town?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:14
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:10:
[...]

Confirmed idd, geen problemen hier.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:11:
[...]

Op pauze (escape), of gewoon in-game actief in town?
Allebei, zonder problemen (en dan echt uren achter elkaar). Geloof dat er op m'n sorc nu 300+ speeluren zitten maar ik vermoed dat zo'n 100 uur afk is:)

Verwijderd

Goed nieuws! Dan kan ik eens proberen of ik er misschien op een andere wijze iets aan kan doen.

• Middnight
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:14:
Goed nieuws! Dan kan ik eens proberen of ik er misschien op een andere wijze iets aan kan doen.
Normaal als je escape duwt (in solo game is dit pauzeren game) word je er na 30 minuten gedisconnect. Als je ingame blijft, zonder het spel te pauzeren, kan je uren in het spel blijven zonder disconnect.

Dit is toch hoe het werkt voor mij en enkele van mijn vrienden ...

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:06
Sinds gister in Act 2 Inferno bezig, nadat ik Act 1 redelijk makkelijk kon voltooien. Toch ga ik in Act 2 bij elk elite pack wel 4x dood voordat zij dood zijn... Iemand misschien enig idee wat ik kan veranderen zodat Act 2 een beetje te doen is? Ik heb toch niet het idee dat mn stats echt laag zijn (als energy armor aan is dan heb ik al mn resistances tussen 560 en 660 zitten en met force weapon is mijn DPS 28k). Verder met energy armor 4k aan armor en met life regen ook nog zo'n 850 life/sec.

Als iemand suggesties heeft dan zou ik daar zeer geholpen mee zijn :)
http://eu.battle.net/d3/e...be4life-2223/hero/8112070

• Blaat
* Blaat mompelt iets over life on hit.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:00:
Volgens mij gebruikt echt iedere monk crippling wave. Heb er nog geen gezien die hem niet gebruikt.

Dit is mijn monk iig en hiermee facerol ik A2 echt heel gemakkelijk. A3 is een heel ander verhaal.

http://eu.battle.net/d3/e...eetsok-2203/hero/16452240

• Blaat
Wat een herkenbaar wapen Darth. :P

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wolf schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:52:
Wat een herkenbaar wapen Darth. :P
Heha ja.. had ik er bij moeten zeggen.. wapen is geleend van wolfje! :)

• Puff_Danny
AlexV schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:45:
Sinds gister in Act 2 Inferno bezig, nadat ik Act 1 redelijk makkelijk kon voltooien. Toch ga ik in Act 2 bij elk elite pack wel 4x dood voordat zij dood zijn... Iemand misschien enig idee wat ik kan veranderen zodat Act 2 een beetje te doen is? Ik heb toch niet het idee dat mn stats echt laag zijn (als energy armor aan is dan heb ik al mn resistances tussen 560 en 660 zitten en met force weapon is mijn DPS 28k). Verder met energy armor 4k aan armor en met life regen ook nog zo'n 850 life/sec.

Nou, dat stemt hoopvol voor mijn Wiz, die zit allemaal onder jouw specs, waar ik nu act I ook mee kan solo'en maar Act 2 nog moet uitproberen: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Puffdanny-1409/hero/3051112

Ik gebruik vooral Blizzard & Venom Hydra en cold blooded. Ik ga Blizzard toch maar op Frozen Solid runen denk ik (nu Stark Winter). Ik kan Venom Hydra sowieso aanraden (is nu een beetje de cookie cutter voor wizards). Mijn ChC is maar +8% dus ik zit nog niet op een viable WW+frost nova build, is dat iets voor jou misschien? Moet je wel flink investeren in +CHC en +CHD spul, heb je veel gold (er voor) over?

Dus, suggestie 1: ga voor een melee/WW+frost nova build; 2. speel met vrienden; 3 wat Wolf mompelde ;) over LoH. Maar ikzelf geloof toch meer in Life regen dan LoH voor Wiz (tenzij je echt melee wilt spelen) en zeker met een AoE of channeling werkt LoH volgens mij voor geen meter.
of suggestie 4: domweg toch meer res all en armor stacken... (je vita vind ik behoorlijk hoog)

En kiten, natuurlijk. Meer kan ik even niet bedenken.

[ Voor 7% gewijzigd door Puff_Danny op 16-08-2012 12:04 ]

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
desjaak909 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:53:
Zo mijn MF gear voor ACT2 is bijna compleet, alleen nog een schild met minimaal 15MF/25%block/all res/strength en ik zit samen met mijn Enchantress op 216MF zonder NV,doel was eigenlijk 300 met NV, maar dat gaat dus net niet lukken.

Blijf ook het idee hebben dat ACT2 effectiever is dan ACT3 te farmen, omdat de elites echt veel sneller neergaan en ik meer MF aan kan, zonder dat dit 100en miljoenen kost

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Michael-2678/hero/8757602
Volgens mij is dat inderdaad het geval. Vaak is het ook mogelijk om hp of resists in te ruilen voor meer damage op een lagere act, waardoor het nóg sneller gaat. Ik lijk ook significant meer legendaries te vinden met hoge MF, wat na de patch natuurlijk helemaal mooi zal zijn.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:06
Puff_Danny schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:59:
[...]

Nou, dat stemt hoopvol voor mijn Wiz, die zit allemaal onder jouw specs, waar ik nu act I ook mee kan solo'en maar Act 2 nog moet uitproberen: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Puffdanny-1409/hero/3051112

Ik gebruik vooral Blizzard & Venom Hydra en cold blooded. Ik ga Blizzard toch maar op Frozen Solid runen denk ik (nu Stark Winter). Ik kan blizzard sowieso aanraden. Mijn ChC is maar +8% dus ik zit nog niet op een viable WW build, is dat iets voor jou misschien? Moet je wel flink investeren in +CHC en +CHD spul, heb je veel gold (er voor) over?

Dus, suggestie 1: ga voor een melee/WW build; 2. speel met vrienden; 3 wat Wolf mompelde ;) over LoH.
of suggestie 4: domweg toch meer res all en armor stacken... (je vita vindt ik behoorlijk hoog)

En kiten, natuurlijk. Meer kan ik even niet bedenken.
Ik heb deze build van internet gehaald, aangezien ik met mijn eigen build al niet eens voorbij Hell Act 4 kwam :+. Momenteel even aan het kijken naar zo'n melee/WW build, maar vooral voor die WW build moet ik veel CHC hebben en dat gaat een aardige berg geld kosten vermoed ik. Ik bezit ongeveer 800k, niet belachelijk veel helaas.

Met vrienden spelen doe ik al, een vriend van me speelt als DH, maar die gaat nog eerder dood dan ik. Als ik op 3/4 van mn levens zit heeft hij al 3 keer het loodje gelegd :P. LoH is een optie, maar dan daalt mn DPS flink, aangezien die LoH wapens pittig duur zijn. Meer AR en armor stacken ben ik een beetje mee uitgepoept, betere gear is moeilijk te vinden omdat het belachelijk veel geld kost.. 8)7

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 00:29
Alleen maar CHC stacken hoeft niet zo duur te zijn. De vraag is echter hoelang je plezier gaat hebben van een dergelijke build met P1.04 in aantocht.

Zomaar een filmpje van youtube getrokken: YouTube: Diablo 3 - Wizard - Budget Wicked Wind Setup Farming Act 2 Inferno - Critical Mass Optimized

xVortexx D3

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 15:43
Schaapje_BlaaT schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:06:
[...]

Volgens mij is dat inderdaad het geval. Vaak is het ook mogelijk om hp of resists in te ruilen voor meer damage op een lagere act, waardoor het nóg sneller gaat. Ik lijk ook significant meer legendaries te vinden met hoge MF, wat na de patch natuurlijk helemaal mooi zal zijn.
Dat gevoel heb ik ook, van Goblins heb ik de afgelopen 2 dagen een set en vanochtend in 10min testen een Legend (crappy lvl 56 schild) gekregen.

Movies: letterboxd

Verwijderd

AlexV schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:17:
[...]

Ik heb deze build van internet gehaald, aangezien ik met mijn eigen build al niet eens voorbij Hell Act 4 kwam :+. Momenteel even aan het kijken naar zo'n melee/WW build, maar vooral voor die WW build moet ik veel CHC hebben en dat gaat een aardige berg geld kosten vermoed ik. Ik bezit ongeveer 800k, niet belachelijk veel helaas.

Met vrienden spelen doe ik al, een vriend van me speelt als DH, maar die gaat nog eerder dood dan ik. Als ik op 3/4 van mn levens zit heeft hij al 3 keer het loodje gelegd :P. LoH is een optie, maar dan daalt mn DPS flink, aangezien die LoH wapens pittig duur zijn. Meer AR en armor stacken ben ik een beetje mee uitgepoept, betere gear is moeilijk te vinden omdat het belachelijk veel geld kost.. 8)7
Met die build red je het echt wel om act 2 door te komen hoor. Loh heeft voor een wiz niet echt veel nut in deze build. Ik speel het niet veel anders normaal zie hier http://eu.battle.net/d3/e...ppymoos-2738/hero/2202099 Normaal zonder archon en familiar maar met Diamond Skin (CS) en Venom Hydra. In act 2 is een tikkie meer res echter wel aan te raden. Daarnaast zou ik overstappen van een 2H naar 1H = source of zelfs shield (die zijn niet al te duur met +INT+VIT+ALL RES+ CHD. Kost je wel iets aan dps maar je survivalbility wordt vele malen hoger. Met mijn build (toegegeven veel meer AR) kan je act3 en 4 solo aan.

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:12

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik zit nu ook in act 2 inferno. Als ik mijn stats vergelijk met die van jou dan is je resist all en armor wat aan de lage kant. Ik speel zonder items van het AH dus mijn build is min of meer tot stand gekomen door het vinden van betere items. Ik voel mij nog niet op mijn gemak in act 2. Sommige elites krijg ik gewoon heel lastig neer, met name die met de fast affix. Aangezien ik geen specifieke build heb maar gewoon bij elk item afweeg of ik er op vooruit ga kan ik geen advies geven maar alleen aangeven wat ik ervaar. Gisteren de vault of assasins doorgeveegd en 1 van de dungeons in de terminus en dan zolten kulle. Natuurlijk wel een paar keer doodgegaan (mede door MF swap) maar het was niet onmogelijk.

Ze hebben trouwens al aangegeven dat ze het swappen willen gaan aanpassen dus dit zal tot het verleden gaan behoren en derhalve zou ik dus niet investeren in een MF gear waar je in act 1 inferno niet mee uit de voeten kan.

• Puff_Danny
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:01:
[...]

Met die build red je het echt wel om act 2 door te komen hoor. Loh heeft voor een wiz niet echt veel nut in deze build. Ik speel het niet veel anders normaal zie hier http://eu.battle.net/d3/e...ppymoos-2738/hero/2202099 Normaal zonder archon en familiar maar met Diamond Skin (CS) en Venom Hydra. In act 2 is een tikkie meer res echter wel aan te raden. Daarnaast zou ik overstappen van een 2H naar 1H = source of zelfs shield (die zijn niet al te duur met +INT+VIT+ALL RES+ CHD. Kost je wel iets aan dps maar je survivalbility wordt vele malen hoger. Met mijn build (toegegeven veel meer AR) kan je act3 en 4 solo aan.
Jouw DPS is echt torenhoog vergeleken bij die van mij en AlexV trouwens :) dat is een van de voordelen van hoge ChC én een snel (lees: 1h ipv 2h) wapen.

Ik heb wel ergens gelezen (ga ik even opzoeken)* dat met blizzard spammen juist een langzaam wapen (2hander) beter werkt - sneller aanvallen heeft namelijk geen zin voor je DPS als je blizzard gebruikt en anders brandt je maar te snel door je AP heen. Plus, om een hydra te casten heb je ook geen snelle wapens nodig.

Wat wel een groot voordeel is, denk ik, is een shield gebruiken - dat wordt ook vaak aangeraden. Heb het zelf echter nog niet geprobeerd.

*gevonden: http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?832274-The-inferno-wizard-common-builds-and-gear-choices Ik weet niet hoe actueel die nog is (na 1.0.4 vast onbruikpaar :P ) maar ik vond het een hele goede guide.

[ Voor 11% gewijzigd door Puff_Danny op 16-08-2012 13:21 ]

• Delph

Je regen is goed dus je hebt geen LOH perse nodig, verder zou ik asap nieuwe gloves en boots zoeken. Op je gloves moeten AS/CHC/CHD/Int, hoeveel precies is afhankelijk van je budget, en je boots sowieso 12% MS. Als kitende wizard kan je niet zonder

edit: Ik zie ook dat je 3 damage spells hebt, kan je deze alle 3 tegelijk casten? Zo niet dan zou ik desintegrate vervangen met venom hydra

[ Voor 6% gewijzigd door Delph op 16-08-2012 13:23 ]

Verwijderd

Puff_Danny schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:16:
[...]

Jouw DPS is echt torenhoog vergeleken bij die van mij en AlexV trouwens :) dat is een van de voordelen van hoge ChC én een snel (lees: 1h ipv 2h) wapen.

Ik heb wel ergens gelezen (ga ik even opzoeken) dat met blizzard spammen juist een langzaam wapen (2hander) beter werkt - sneller aanvallen heeft namelijk geen zin voor je DPS als je blizzard gebruikt en anders brandt je maar te snel door je AP heen. Plus, om een hydra te casten heb je ook geen snelle wapens nodig.

Wat wel een groot voordeel is, denk ik, is een shield gebruiken - dat wordt ook vaak aangeraden. Heb het zelf echter nog niet geprobeerd.
Je moet ook niet naar mijn dps kijken (heeft wat zweet en tranen gekost:) ) maar wel naar de rest van de verdeling. En vergeet ook even niet dat deze dps inclusief buffs is die ik normaal niet gebruik. Geloof dat ik standaard rond 40K zit maar dat heeft veel tijd gekost. Toen ik door act 2 liep zat ik ook rond de 25 a 30K maar wel met met name meer AR. Denk toch dat daar je voornaamste verbeterpunt zit. Daar ben ik ook een shield gaan gebruiken met name om klappen op te kunnen vangen van die K@#%!^slangen. Dan merk je ook dat een shield gebruiken wel degelijk meerwaarde heeft. Kun je gewoon testen door er eentje van 10 of 20K van de AH te halen.

Tuurlijk kun je ook redelijk goedkoop switchen naar een Energy Twister build maar dat kost je een toetsenbord:) Heb het zelf geprobeerd maar ik word er gestoord van. Hoe het overigens werkt na de aangekondigde patch is maar de vraag (of je moet ENORM veel CHD hebben)

edit: Bovenstaande poster heeft volledig gelijk met z'n 12% MS overigens! Klopt bij een kitende wiz

• Blaat
Ik ben het niet met je eens dat het grootste verbeterpunt bij resists zit. Dat zit imho bij armor.

De 10/1 verhouding is bij alexV op het moment ver te zoeken (meer richting de 5/1) wat bepaald niet efficient is voor je defenses.

Armor is net zo belangrijk als All res, alleen op de een of andere manier focust iedereen zich altijd op AR.

• Delph
Wolf schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:30:
Ik ben het niet met je eens dat het grootste verbeterpunt bij resists zit. Dat zit imho bij armor.

De 10/1 verhouding is bij alexV op het moment ver te zoeken (meer richting de 5/1) wat bepaald niet efficient is voor je defenses.

Armor is net zo belangrijk als All res, alleen op de een of andere manier focust iedereen zich altijd op AR.
Omdat een kitende wizard niet geraakt hoort te worden, daardoor is AR belangrijker

• Blaat
Delph schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:31:
[...]

Omdat een kitende wizard niet geraakt hoort te worden, daardoor is AR belangrijker
Dit snap ik even niet. Kan je dit uitleggen?

Armor werkt exact hetzelfde als AR alleen het getalletje is anders. Waarom is er een discrepantie tussen kiten en niet kiten?

• Puff_Danny
Ik dénk dat Delph bedoelt dat het risico groter is dat je geraakt wordt door een effect dan dat je een klap krijgt als je kite.

PS ook eens met 12% MS - lifesaver. Je moet echt de hele tijd kiten en dan is het superfijn (en je runs gaan ook sneller :P) Dus dat, venom hydra er in en shield in je offhand lijkt me alledrie zinvol.

• Delph
Wolf schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:32:
[...]

Armor werkt exact hetzelfde als AR alleen het getalletje is anders. Waarom is er een discrepantie tussen kiten en niet kiten?
ik zat even te slapen met nog het idee dat spell damage eerst wordt opgevangen door je resistance..

• Puff_Danny
Delph schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:38:
[...]

ik zat even te slapen met nog het idee dat spell damage eerst wordt opgevangen door je resistance..
Dan heb ik niks gezegd 8)7

Verwijderd

Wolf schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:32:
[...]

Je hebt een punt hoor Wolf, zit wat in

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Ehm. Armor is toch tegen fysieke damage en AR tegen elemental damage? Als je dan rond rent en alles op afstand neerschiet, dan heb je toch niet zoveel aan armor?

• Blaat
Dat is dus niet waar. Je hebt toch ook physical resist?

Armor reduced ook elemental dmg.

• ejtnaj
Echt waar? Pfff nou nog iets wat ik zo raar vind aan D3. Het lijkt mij logischer dat een Barb een volle plaat armor meot hebben en de Wizard kan rondrennen in een jurk...

Maar als het zo werkt, dan ga ik ook maar meer opletten op armor, thx

• Blaat
Het staat zelfs in de tooltips in Diablo.
Armor reduces all damage taken...
De reden waarom je resist erbij wil is omdat het stackbaar is met armor. Als een item armor heeft, neem je dus ook resist erop om de hoeveelheid dmg reduction op dat item te vergroten. Je doet het dus verkeerd als je een item neemt met 200 minder armor en 10 meer all resist.

[ Voor 61% gewijzigd door Blaat op 16-08-2012 14:19 ]

• ejtnaj
Ik begrijp nu waarom de AH standaard op armor sorteert. Ik dacht dat ze alleen een Barb-bril ophadden tijdens het opstellen.

edit: en dan heb ik blijkbaar nog mijn D2 bril op :)

[ Voor 18% gewijzigd door ejtnaj op 16-08-2012 14:19 ]

• Puff_Danny
Ja, het is wel grappig, we zijn met z'n allen getraind om zo te denken :P tank/warrior/beuker -> dikke armor;
spellcaster wordt "gehinderd" door dikke armor -> cloth (of hooguit leather, of, vooruit, mail als je een WoW shaman bent)

Maar in Diablo is het dus: armor = armor = damage reduction. Voor iedereen. punt.

Moet wel eerlijk bekennen dat het ook voor mij nogal een eyeopener is Wolf.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Kripp riep maanden geleden al uitgebreid in een van zijn videos dat armor een vaak genegeerde stat was. Het gaat tegen alle logica in hoe simpel dit geimplementeerd is in D3 vandaar dat velen het belang er waarschijnlijk niet direct van inzien. Totdat je hoort hoe het werkt natuurlijk.

• Puff_Danny
Hmm en zoiets als dit dan?
So do I want more Armor, or more Resistance?
This Blizzard forum post has a good discussion on how Armor and Resistance linearly scale up your effective health, so your first 100 points of Armor is just as good as your next 100 points of Armor in terms of your overall effective health, when looking at just the armor stat. So while armor and resistances have diminishing returns in terms of the % of damage that they reduce, they don't have diminishing returns in terms of your effective health.

That said, as your Armor and Resistance levels change, their value relative to each other will shift. You can look at this matrix to see what 1 point of Resistance is worth in terms of Armor to you at your current gearing levels. So let's say you've got 7000 armor and 200 resistance. You can see that 1 point of resistance is worth about 20 armor. If you're looking at some gear which would increase all of your resistances by 5 but lower your armor by 70, it's a good trade. If it would raise your resistances by 5 but lower your armor by 130, it's a bad trade.
vooral die matrix waarin res all waardes in armor waardes worden uitgedrukt. Klopt dat een beetje?
Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

JapyDooge heeft een TS server opengesteld: ts3.jovianlegacy.net

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Voor alle vragen over item prijzen en het ruilen ervan kun je terecht in [PC] Diablo 3 Trading topic
Alles over beveiliging van je Battlenet/Diablo 3 account kan in [PC] Diablo 3 - Battlenet Beveiliging