Zonder specifiek je items na te lopen _Peter2_, ik heb mezelf tijdens het starten van mijn gear gericht op:
- Een item met Arcane Power on Crit (Wand / Wizard Hat of Source)
- Een totale crit rate, inclusief Scoundrel van 35%
- Res all van 600+ inclusief Prismatic Armor
- Life on Hit van 500-600
Waar ik mezelf initieel totaal niet gericht op heb:
- Armor
- DPS
- Critical Hit Damage
- Life
Daarnaast zou je tevens kunnen proberen om te starten met een redelijk shield (Sacred met crit / all res / 15%+ block) en een Helm of Command. Beide zijn relatief goedkoop te vinden (en ik denk dat ik je anders nog wel kan helpen met left-over items). Het lastige is om daar Arcane Power on Crit in te passen, omdat je dan beperkt bent tot een Wand. Het geeft je wel veel survivability als je nog niet zover bent om Nova / DS / Explosion te spammen.
Waar je voor moet waken is om, tenzij je zwemt in het gold, alle stats op een item te zoeken. Een source met APC, CC en hoge Int is gewoon duur in de 100-300 range. Als je niet veel tijd kwijt wil zijn met koopjes zoeken en speuren, is het handig om naar je totaal te kijken en niet naar de individuele items.
Mocht je AP on Crit zoeken op een Helm, zoek eens op Dark Mage Shade (legendary). Vaak goedkoop te vinden met een bid (mij 2x gelukt onder 200k) en best aardig om mee te starten.
Qua spec was mijn grootste eye-opener om Frostnova - Reduced cooldown rune + de passive evocation te gebruiken. Met genoeg crit kun je hier uiteindelijk weer uit speccen, maar het is een goede manier om met je gear en build te starten.
Uiteindelijk ga je natuurlijk voor steeds betere gear, maar dit was voor mij een vrij gemakkelijke start om act 2 door te komen. Ter info; mijn dps was maar krap 10.000. In act 3 volstond dit overigens absoluut niet, maar dat is voor latere zorg toch?
Hier overigens mijn geschifte huidige profiel met 80.000 life. Niet teveel op letten, ik rommel maar wat aan.
Wat wel overeind blijft is dat het duurste gekochte item mijn wapen was, voor 1.000.000 b/o. Misschien m'n source, maar die kan ik even niet herinneren.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Jaxe-2229/hero/16440960
Heb nog wat upgrades te gaan (chest, legs, bracers, een extra ring) want ik wil mijn life nog verder pushen, maar het begint kostbaar te worden. Ik kan met name maar nooit leuke chests of legs vinden.
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 13-08-2012 12:20
]