Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Er zijn wel meer mensen, ook op dit forum, die een adapter en de 55-250 er bij hebben gekocht en die er heel tevreden mee zijn.
Natuurlijk is er altijd iets beters en je gaat geen hele collectie EF lenzen kopen, maar die lens is maar 150 euro en de adapter een paar tientjes.... Totdat Canon met een goedkope EF-M telelens komt ben ik er heel tevreden mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Ploink op 01-06-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nog geen Canon dSLR objectieven hebt zou ik zeker geen investering doen om zo'n adapter voor de EOS M te kopen en dan alsnog een dSLR objectief.

En als je wil wachten op Canon.... volgens mij kan je dan wachten tot je een ons weegt want die zijn volgens mij niet zo heel veel van plan met het EOS M systeem. Een beetje een doodgeboren kindje lijkt het te worden. Als systeem dan bedoel ik. Slechts 3 objectieven in een jaar of 2 tijd.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
jesper86 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 15:07:
Als je het mij vraagt lijkt het me het verstandigste om de Canon te verkopen/retourneren en een ILC te nemen waar wèl een tele lens voor te krijgen is (die ervoor gemaakt is) of zelfs al bij zit. Zoals bijvoorbeeld deze pricewatch: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50mm + XC 50-230mm Zwart
pricewatch: Sony NEX-3NY + 16-50mm f/3.5-5.6 OSS + 55-210mm f/4.5-6.3 OSS Zwart
pricewatch: Olympus E-PL5 + 14-42mm II R f/3.5-5.6 + 40-150mm R f/4.0-5.6 Zwart
500 euro voor een X-A1 met 16-50 en 50-230 ziet er best netjes uit ja. en de Fuji-familie heeft een net aanbod lenzen en een duidelijke toekomst.

De A1 heeft blijkbaar wat lag op het lcd-schermpje en zou als ik veel sites moet geloven wat minder IQ leveren dan de EOS M. Desondanks is het volgens veel reviews een prima instap-model dat (ondanks een bayer ipv x-trans) prima mee kan met de X-M1.

Verder is het is maar de vraag wat de EOS M aan opties gaat bieden. Er zijn 2 geruchten die over het net gaan:
  • De EOS M is verdwenen van de Noord-Amerikaanse Canon site en Canon heeft het opgegeven met de EOS M
  • Er komen later dit jaar 2 EOS M camera's uit, een soort M3 en een M Pro-achtig apparaat
Allebei slechts geruchten, dus niemand die het weet. Als Canon inderdaad stopt met de M-serie, dan wordt het een jammer verhaal qua lenzen. Adapter en EF-S is dan de enige optie buiten de 3 bestaande (die dan snel duurder zullen worden waarschijnlijk). Zoals jesper86 aangeeft, ben je dan een flink deel van de compactheid kwijt. Het voordeel is dat de lenzen mee te nemen zijn als je een keer de stap naar een dslr wil zetten.

Als er wel nieuwe bodies uitkomen, dan volgen lenzen waarschijnlijk ook. Canon zal dan waarschijnlijk een volwaardig alternatief willen bieden tov Pana/Fuji/Sony/Nikon/Oly. De eerste EOS M heeft wat minpunten, maar hij is erg betaalbaar. Je stapt dan goedkoop in, krijgt veel camera voor weinig en kan later alsnog op het gemakje uitbreiden.

De reden dat ik niet annuleer bij iBood en geen X-A1+lenzen aanschaf (hoewel ik het even overwogen heb) is dat het zeker geen garantie is dat ik genoeg ga fotograferen om er meteen 500 euro tegenaan te gooien. Voor minder dan 300 euro denk ik niet dat ik meer camera ga vinden voor mijn geld. Ik ben nu 275 kwijt, daar komt nog wat bij aan accessoires, maar dan ben ik er voorlopig wel.

Daarnaast: tele geloof ik wel eigenlijk. Ik zie mezelf sneller de 22mm prime en een groothoek-oplossing aanschaffen (die 11-22 ziet er smakelijk uit!). Ik ben groot voorstander van 'er naartoe lopen' en heb (nog?) niet de behoefte om hertjes op de veluwe te fotograferen. Mocht het in de toekomst allemaal veranderen, dan zie ik dat dan wel weer. Eerst maar eens aanprutsen met een betaalbaar cameraatje om te zien of ik qua interesse het niveau 'vakantiekiekje' ga overstijgen :)

Qua benodigde accessoires, wat raden jullie me aan?
Sowieso nodig: tas, geheugenkaart
Mogelijk ook: tweede accu, gezien accuduur een veel genoemde minpunt is, uv-filter oid als bescherming tegen krasjes
Als ik na een maand nog enthousiast ben: 22mm prime
Als ik de staatsloterij win: de 11-22 alles cadeau doen aan een ander en een Olympus E-M1 kopen.

[ Voor 51% gewijzigd door Bundin op 01-06-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:00
Canon EOS M verdwenen van de Canon USA site volgens CanonRumors:

http://www.canonrumors.co...-from-canon-usa-web-site/

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 16:50
Ik ga inderdaad vooral vakantiefoto's maken. Ik had hiervoor een SX240 maar die is gestolen. De Eos M is voor een leuk budget veel camera. Het lijkt me mooi als canon een allround telelens uitbrengt van 18-135mm oid, maargoed voorlopig even met de 18-55 spelen als een volwaardige dslr lens de compactheid teveel teniet doet.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

NoepZor schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:52:
Ik heb een EOS M besteld bij ibood, maar ik wil er misschien nog een telelens bijkopen. Hiervoor is een EF-s adapter nodig. Nu zie ik op ebay namaak staan voor een fractie van de prijs. Zijn deze net zo goed als de originele? Of werkt dan bijv. de autofocus niet?
Ik heb de Meike variant gekocht (voor nog geen €25,- incl. verzenden). Werkt perfect met mijn EF & EF-S lenzen op de EOS M. Auto-focus snelheid en accuraatheid is gelijk aan de EF-M lenzen. Moet wel zeggen dat de 22mm zo'n beetje is vastgegroeid aan mijn EOS M. Perfecte combo en must have voor EOS M bezitters, vind ik.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:40
Ik kreeg gister mijn meike adapter binnen en wat ik er even mee heb zitten spelen werkte het prima, maar wat me wel gelijk opviel is dat je de lenzen continue hoort scherpstellen en dat het minder snel is dan op mijn 50D. Maar prima bruikbaar voor niet snelle dingen.

Gezien de positieve reacties op de 22mm denk ik er wel over om deze ook via ebay te kopen, maar ik mis eigenlijk het meest de groothoek lens. De 11-22 vind ik een beetje prijzig voor een extra camera en voor een systeem waarvan ik bang ben dat canon er de stekker uit zal trekken op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:34

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik had voor de EOSM een M43 cam en daar gaat dat 'gedoe' over de stekker eruit trekken ook al jaren.
Ondertussen heb ik daar ook gewoon leuk mee gefotografeerd.
En al trekken ze de stekker eruit na een paar jaar, dan ging je wellicht toch al weer upgraden.

En voor nog geen 99 euro de lens ga je met de EOSM teminste niet het schip in zoals met de M43 waar ik 300+ neer knalde per lens.. daar heb ik meer spijt van niet 100% spijt tenslotte heb ik veel geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

jesper86 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 15:07:
Daar zou ik echt niet aan beginnen, eerlijk gezegd. Een mirrorless koop je niet om grote SLR lenzen op te zetten met een dikke adapter, toch. :F Zo'n dure adapter is bedoeld voor mensen die al een hele reeks lenzen hadden bij hun DSLR, en die graag op hun extra 'mini' Canon willen gebruiken, voor erbij.
* nero355 Panasonic GF3C gekocht heeft om op een 100-400L te monteren... :+
Gewoon omdat ik nieuwsgierig was en het ding geen drol heeft gekost en je nog allerlei zooi erbij kreeg gratis :P
Als je het mij vraagt lijkt het me het verstandigste om de Canon te verkopen/retourneren en een ILC te nemen waar wèl een tele lens voor te krijgen is (die ervoor gemaakt is) of zelfs al bij zit. Zoals bijvoorbeeld deze pricewatch: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50mm + XC 50-230mm Zwart
pricewatch: Sony NEX-3NY + 16-50mm f/3.5-5.6 OSS + 55-210mm f/4.5-6.3 OSS Zwart
pricewatch: Olympus E-PL5 + 14-42mm II R f/3.5-5.6 + 40-150mm R f/4.0-5.6 Zwart
Als Canon nou eens met een EOS-M toestel komt met een EVF + dSLR ergonomie dan zijn alle concurrenten wat mij betreft in 1 klap niet interessant en koop ik die meteen i.c.m. de 22 mm. pancake + 11-22 met IS :)
De Sigma 17-50 f/2.8 kan er dan mooi op als kitlens vervanger en blijft het allemaal nog steeds compact!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silencedead schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:45:
Ik kreeg gister mijn meike adapter binnen en wat ik er even mee heb zitten spelen werkte het prima, maar wat me wel gelijk opviel is dat je de lenzen continue hoort scherpstellen en dat het minder snel is dan op mijn 50D. Maar prima bruikbaar voor niet snelle dingen.
Dat continue scherpstellen kun je uitzetten, vond ik zelf niet prettig werken. Was ook iets wat ik dus als eerste in het menu heb uitgezet. Zit op het 2de tabje en heet Continuous AF die op disable en jij hebt wanneer die focust zelf onder controle.
nero355 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:53:
[...]

* nero355 Panasonic GF3C gekocht heeft om op een 100-400L te monteren... :+
Gewoon omdat ik nieuwsgierig was en het ding geen drol heeft gekost en je nog allerlei zooi erbij kreeg gratis :P
Hier al een aantal keer met de EF 70-300mm L rond gelopen op de EOS M is zelfs nog best te doen en lichter als met de 7D achterop ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
CT schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:50:
En voor nog geen 99 euro de lens ga je met de EOSM teminste niet het schip in zoals met de M43 waar ik 300+ neer knalde per lens.. daar heb ik meer spijt van niet 100% spijt tenslotte heb ik veel geleerd
Helemaal waar voor de 22mm, maar de 11-22 doet 450 dollar op ebay en een stuk meer in een brick and mortar. Dus dan is het geen toylensje meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de prijs en als tele geen vereiste is dan is het absoluut een mooi deal en leuke camera. Het ligt er maar net aan wat je wensen zijn kwa uitbreiding, de 22 en 11-22 zijn ook super en relatief gezien niet eens 'duur' al lijkt dat misschien zo als instapper, en veel geld is het natuurlijk wel -maar met een reden.
Het weghalen van de spiegel geeft veel voordelen, maar maakt over het algemeen de prestaties of kosten van lenzen er niet minder op, het is nogsteeds APSC en 18MP, uiteindelijk doet de lens (en fotograaf) het echte werk of daar nou een pro-SLR of ILC met 3 knoppen achter zit, en dat zit in principe wel snor met de tot nu toe beschikbare lenzen .. het moet maar net zijn wat je zoekt. =)

[ Voor 6% gewijzigd door jesper86 op 02-06-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:31
Voor die prijzen moet je een EOS M gewoon zien als een luxe, ietswat grote maar uitstekende compactcamera of als bijna concurrent voor de RX100 of zo. Net zo duur als een huis tuin en keukencompact, maar wel veel beter. Als volwaardige systeemcamera lijkt die dood echter dood te zijn verklaard door Canon. Die prijserosie lijkt overigens sterk op het dumpen van de (laatste) voorraden.

Als je goedkoop wilt instappen in een mooi "echt" systeem lijkt een X-A1 met die leuke set objectieven een veel betere keuze. Ruimte op cameragebied en uitstekende objectieven die allemaal bovengemiddeld presteren. Ook veel mooi (lichtsterk) glas in een hele mooie range (14, 18, 23, 35, 60 en een stel mooie zoomobjectieven). De 16 megapixel APS zal in de praktijk net iets beter presteren dan de 18 van Canon (groter/ minder ruis en ook een beter dynamisch bereik) en de doorstartmogelijheid naar een Trans-X is ook niet slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
Hehe, toch maar even een ef adapter gekocht op ebay, voor 56 euro toch wel de moeite :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
en ik gister de 22mm voor +/-€70,- :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Heb je die 22mm via ebay gekocht? Ik zit te denken om deze lens er bij te kopen, voor low light fotografie op vakantie. Met f/2 kun je denk ik wel aardige plaatjes maken in schemer/straatverlichte omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
NoepZor schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:28:
Heb je die 22mm via ebay gekocht? Ik zit te denken om deze lens er bij te kopen, voor low light fotografie op vakantie. Met f/2 kun je denk ik wel aardige plaatjes maken in schemer/straatverlichte omgevingen.
Ja via ebay. Paar weekjes wachten en dan valt die op de mat hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Laatst online: 17-09 20:53
De 22 mm lens zie ik niet goedkoper dan 94 euro exclusief verzendkosten? (eBay)??

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Justin2000 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 07:07:
De 22 mm lens zie ik niet goedkoper dan 94 euro exclusief verzendkosten? (eBay)??
ja, ebay, via zo'n verkoper uit hongkong staan er meerdere te koop tussen de $94,- en $99,99 incl verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dan heb je zo'n made in china exemplaar. Oh wacht ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Link naar naar 22m lens op ebay.
Net ontdekt dat je op UPC code kan zoeken en dan weet ebay precies welk produkt je bedoelt :)

Helaas zie je dan niet de shop gegevens in de lijst, dan is een gewone search misschien beter.

[ Voor 86% gewijzigd door Ploink op 04-06-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb mijn EOS M binnen, net even mee gespeeld en de focussnelheid valt me nog mee. Ik had hiervoor een Powershot SX240, dus voor mij gaat er een hele wereld open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ook binnen hier. Snelheid had ik veel minder verwacht, valt me echt wel mee. Bouwkwaliteit is ook echt goed, je hebt echt een degelijke camera in de hand, zeker voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ook ik ben erg content met het ding voor deze prijs. Net even 10min buiten gestaan om een paar testshots te doen, de snelheid is heel behoorlijk. Nu was het allemaal weinig ingewikkeld gezien de hoeveelheid licht, maar toch :) Flitsertje heeft niet echt oomph, maar voor noodgevallen is er wel wat mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

En hij kan masteren voor andere flitsers!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Is het nog aan te raden om een polarisatiefilter aan te schaffen voor vakantielandschappen? Ik neem aan dat je die gewoon op de lens van de Eos M kunt schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Welke lens noem jij "de lens"? Is dat de 18-55? Zo uit mijn hoofd weet ik niet op die een meedraaiend frontelement heeft (dacht van niet). Dat is toch wel een voorwaarde om een beetje lekker met een pola te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Front element draait niet inderdaad.

Wel even goed opletten wat je nodig hebt aan maat. Volgens mij 52mm voor de EF-M 18-55mm. Of het aan te raden is, ik zou zeggen dat het geen must is maar kan je in diverse situaties wel helpen. Voor een aardig filter zit je volgens mij al snel richting/boven de 65 euro. Je hebt ze ook voor minder maar of dat was is? Ik gebruik zelf geen pola filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb een 18-55mm lens inderdaad, kitje van ibood zoals eerder in dit topic is gemeld :) Maar als het 65 euro kost dan ga ik eerst maar zonder proberen! Heb inmiddels al wel een boek besteld over digitale fotografie, die van het weekend even doorgronden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als je niet weet of je een polarisatie filter wilt hebben, is het misschien handig om eerst op te zoeken wat een polarisatie filter doet. Het kan meer contrast geven aan de lucht (sterkte van het effect is afhankelijk van je orientatie t.o.v. de zon), het kan spiegelingen in/op een reflecterend onderwerp verminderen.

Het is in ieder geval niet een filter om altijd op je lens te laten zitten. Het houdt namelijk ook meer dan de helft van het licht tegen (zo'n 1.5 stop kun je aanhouden) en zal ook de kans op flares verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dat van de reflecties verminderen en contrast verhogen in fel zonlicht had ik begrepen, wellicht was zoiets handig voor op vakantie. Maar ik ben nog een leek op fotografiegebied, dus dan houden we het maar simpel, zonder filter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Heb mijn 22mm via ebay binnen. Zo op het eerste gezicht, lekker compact, scherp, goede bokeh en blijft waarschijnlijk voorlopig op de camera zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

silencedead schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:19:
Heb mijn 22mm via ebay binnen. Zo op het eerste gezicht, lekker compact, scherp, goede bokeh en blijft waarschijnlijk voorlopig op de camera zitten.
Je hebt voor die €70,- geen steen, maar dus echt een 22mm lens via eBay gekregen?! :)

Mooie deal, toplensje!

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
Ze staan er wel vaker op voor die prijs. Mijne was rond de 80 euro uit china/japan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon is toch nog bezig met wat uitbreiding voor de EOS M. Er lijkt nu een EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM zoom bij te komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.co.nz/~/Media/Products/Lenses/Lenses/EF-M/EF-M-55-200mm-f45-63-IS-STM/Black/Canon-EF-M-55-200mm-Front-with-Cap.ashx?w=350&mh=270

- http://www.canon.co.nz/en...-M-55-200mm-f45-63-IS-STM
- http://www.canonrumors.co...6-3-is-stm-gets-official/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Jammer dat het geen allrounder is vanaf 18 of 25mm oid. En diafragmawaarden zijn ook niet briljant goed. Echter voor vakantiekiekjes van zaken die scherp in beeld moeten komen is het prima genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als de lens optisch net zo presteert als z'n grote broer, de EF-S 55-250 IS STM, dan is het allemaal wel prima, zou ik zeggen. Aangenomen dat deze 55-200 niet meer kost dan de 55-250.

Verder werd het ook wel eens tijd dat er een nieuwe lens bij kwam voor de EF-M-mount.

Nou nog een keer die update van de EOS-M zelf naar een sensor met DPAF zoals in de 70D. Je zou denken dat ze problemen hebben met de produktie van de 70D sensor, anders had ik die allang een keer in de 750D, 150D(?) en EOS-M2/3 verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Mooi dat er nog een nieuwe lens bij komt, geeft toch hoop dat het systeem nog niet helemaal dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:08:
Jammer dat het geen allrounder is vanaf 18 of 25mm oid. En diafragmawaarden zijn ook niet briljant goed. Echter voor vakantiekiekjes van zaken die scherp in beeld moeten komen is het prima genoeg.
Misschien dat dit ooit nog gaat komen maar een allrounder met 18-200mm zou wel erg groot worden denk ik. Diafragma is niet briljant inderdaad maar je ziet dat ze niet de enige zijn die dit doet om de lens toch wat compacter te houden. Sony doet dit ook bij zijn 55-210mm en Fuijfilm doet dit ook bij hun 50-230mm en die is F/6.7. Dus het is redelijk normaal om dit te doen blijkt wel.
henkie196 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:15:
Als de lens optisch net zo presteert als z'n grote broer, de EF-S 55-250 IS STM, dan is het allemaal wel prima, zou ik zeggen. Aangenomen dat deze 55-200 niet meer kost dan de 55-250.
Tot nu toe presteren alle lenzen erg goed voor hun prijs en doen het zelfs net iets beter dan de EF-S broers over het algemeen. Ik denk zelf dat deze lens iets meer gaat kosten dan de EF-S 55-250mm STM. De bouw is net wat beter met metal mount en aluminium/magnesium in de buitenkant van de lens. Ik denk dat ie ergens tussen de 300-400 euro uitkomt, maar hoop minder eigenlijk even afwachten nog.

Edit:
De lens ziet er wel erg compact uit als ik ook wat foto's opzoek van de Sony 50-210mm. Die lijkt een stuk dikker en langer dan deze EF-M 55-200mm. Welke de zelfde dikte lijkt te hebben als de 18-55mm maar dan een stukje langer. Ben benieuwd hoe dit eruit ziet op de EOS M.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Is inderdaad behoorlijk compact. Specs nu ook op Canon EU.
PHYSICAL SPECIFICATIONS
Filter diameter (mm) 52
Max. diameter x length (mm) 60.9 x 86.5
Weight (g) 260
/edit
Iemand in die thread op het CR forum noemde 49000 Yen als prijs voor de 55-200 IS STM, wat iets als 355 euro zou zijn. Dat zou duurder zijn dan de 55-250 IS STM, inderdaad.

/edit2
Prijsgeving gesignaleerd hier: € 329. Leverbaar juli 2014, volgens hetzelfde artikel.

[ Voor 45% gewijzigd door henkie196 op 17-06-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was nog niet zo slim geweest omdat op te zoeken. Maar als je dit vergelijkt met een aantal lenzen dan is ie redelijk klein.

- 60,9 x 61 (EF-M 18-55mm)
- 60,9 x 86,5 (EF-M 55-200mm)
- 70 x 111,2 (EF-S 55-250mm STM) (Eigenlijk moet je er nog 22mm bij tellen voor de EF Adapter als je op de EOS M monteert)

- 63,8 x 108 (Sony E 55-210mm)
- 69,5 x 111 (Fujifilm XC 50-230mm)

De Olympus en panasonic en Nikon 1 lenzen zijn nog wel wat compacter. Maar veel scheelt dat niet. Wat dat betreft wel gunstig dat deze lekker klein is. Kan die makkelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

In het tweakers bericht staat 309 euro: nieuws: Canon kondigt 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM voor EOS M aan

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Facebook heeft Canon Nederland het ook over € 309,- advies prijs en in juni al beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Wel balen eigenlijk dit nieuws :P ik had een hoesje van ebay geplukt voor de EOS M + 18-55. Dit objectief lijkt me wel interessant voor er bij, maar dan moet ik weer een tasje hebben waar een extra objectief bij in past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Hopen dat er binnenkort ook een nieuwe body uit komt met de sensor van de 70d. Ben overigens tevreden met de huidige, maar een nieuwe zou meer mensen aan moeten trekken en gaat de eos m wat meer leven :)

vandaag een leuk lensje binnen gekregen; Samyang 8mm F2.8 Fisheye II. Geen autofocus nodig :+

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/13362L1t1A3Z/IMG_9769.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er leuk uit al wat voorbeeld foto's om te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Na het weekend. Ik zal hem aanstaande zaterdag gaan gebruiken naast me DSLR op een festival.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die fish eye heb ik ook op het oog. Ben ook benieuwd naar ervaringen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ik zal morgen anders wel even wat kleine tests doen :) scherpte etc. Na het weekend plaats ik dan wat praktijk foto's.

Tot nu toe bevalt die heel goed, ook al wat 360 graden panorama's geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Fijn te zien dat het systeem niet dood is. Nu er een nieuwe lens is aangekondigd is de kans groot dat het gerucht over nieuwe bodies ook een stuk waarschijnlijker. Deze nieuwe lens is niet bijster lichtsterk, maar voor de buiten-vakantie-kerktoren kiekjes prima. En binnen heb je zo'n toeter toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je dan verwachten dat een standaard telezoom lichtsterk is en nog steeds rond de 300 euro kost? Oke F/4.0-5.6 had misschien prettiger geweest en meer in overeenkomst met wat je normaal bij DSLR's ziet. Bij de 55-250 en 70-300mm lenzen. Maar wat dat betreft is F/6.3 maar 1/3 stop trager dan F/5.6, dat vind ik zelf nog wel meevallen en nog steeds goed bruikbaar. Nu krijgen we wel een compact lensje die maar iets langer is dan de standaard 18-55mm en even dik is. Wat zou F/4.0-5.6 met de grootte van de lens gedaan hebben? Misschien wel een behoorlijk stuk dikker en ook wel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Oh ik klaag zeker niet :) Ik ben alleen al blij dat dit toch aangeeft dat de M-serie niet dood is, zoals velen dachten. Maar of dit nou is waar ik naar op zoek ben... ik denk het niet. Het wordt dan toch een (relatief natuurlijk) flink apparaat. Ik heb nu een tasje voor camera+18-55 en een tasje voor camera+22, denk dat ik het daar voorlopig bij laat. Als ik er over een aantal maanden nog enthousiast over ben, dan zal eerder de 11-22 op het menu staan dan de 55-200. Maargoed, als ik dan toch met een tas moet slepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Hier wat snelle testjes van de Samyang 8mm F2.8 fisheye II.

vanaf 2.8 is die al goed scherp in het midden, maar bij f8 is die echt loep zuiver.
op 2.8 in de hoeken is die iets minder, maar meer dan acceptabel. Ook weer bij f8 goed scherp.

Center f2.8: http://cl.ly/image/082N1j411X1S/2.8.jpg
Center f4: http://cl.ly/image/2f1Y0G2w2g1e/f4.jpg
Center f8: http://cl.ly/image/1Q2m0h2a0L03/f8.jpg
FOV 30/40cm (2.8): http://cl.ly/image/003o3M1n0o2N/IMG_4976.jpg

Hoek f2.8: http://cl.ly/image/0G2B3h0i0A20/hoek2.8.jpg
Hoek f4: http://cl.ly/image/3N1L2Y2n2P1q/hoek%204.jpg
Hoek f8: http://cl.ly/image/233M1a2U450n/f8%20hoek.jpg
FOV 1m (2.8): http://cl.ly/image/11093b2p470p/IMG_4981.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:31
Bundin schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:23:
Fijn te zien dat het systeem niet dood is. Nu er een nieuwe lens is aangekondigd is de kans groot dat het gerucht over nieuwe bodies ook een stuk waarschijnlijker. Deze nieuwe lens is niet bijster lichtsterk, maar voor de buiten-vakantie-kerktoren kiekjes prima. En binnen heb je zo'n toeter toch niet nodig.
Of het systeem niet dood is kunnen we nog niet zeggen. Na een enthousiast onthaal bij de introductie is het systeem dus nu wel even uit de belangrijkste winkels verdwenen of staat ergens bij de winkeldochters. De prijs is er ook naar, maar voor die prijs is het een aardig en goed systeem.

Als Canon nog iets wil op de ilc markt moeten ze wel snel met wat leukes en goeds komen anders weet geen enkele handelaar meer wat dat ook al weer was die EOS-M..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij introductie is het product nou niet bepaald enthousiast omhaalt. Het werd toen al gelijk gezien als ene halfslachtige poging van Canon. Pas nadat de camera voor absolute dumpprijzen beschikbaar kwam en Canon een software update uitbracht die de AF dragelijk maakte begon een aantal mensen enthousiast te worden.

Dat Canon flink aan de bak moet, daar is denk ik iedereen het wel over eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Nu ook Tamron een 18-200 voor EF-M in de pijplijn heeft zitten, wordt het ook voor instappers een optie:

http://www.canonrumors.co...i-iii-vc-for-ef-m-coming/

Goed om te zien dat meer fabrikanten objectieven gaan ontwikkelen voor EF-M

[ Voor 17% gewijzigd door vandijk op 18-06-2014 15:21 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Benieuwd of dat objectief nog een beetje scherp is. Voor allround gebruik staat me die 18-200 namelijk wel aan. Scheelt het wisselen tussen een 18-55 en een 55-200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Zou die Tamron niet gewoon dezelfde zijn als die 18-200 die Tamron heeft voor de E-mount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Hierbij een aantal shots met de Samyang 8mm f2.8 Fisheye II

Wat een genot om naast een dslr te gebruiken :)

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/0j2s3f0t1y2U/IMG_0013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/0j2U0q1s3e1D/IMG_0016.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/112m2E3p341i/IMG_0035.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1Y0J2O2t2N1o/IMG_9939.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/162X2z342U10/IMG_9983.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Win win win, Allemaal mooi. :*)

Heerlijk inderdaad in zo'n omgeving met zo'n handformaat camera'tje (en lens dus) zulke kwaliteit plaatjes te schieten, je ziet het dan ook echt aan de mensen dat ze op hun gemak zijn zegmaar (in het algemeen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Wat gaaf :D
Wat kost zo'n lensje nu als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Had ik al opgezocht :)
€ 315,00 bij cameranu.nl, ook in het zwart.
Mij nog te duur helaas, wel goeie review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ah thanx :)

Vandaag mijn EF adapter binnen gekregen van Ebay. Lijkt op het eerste gezicht zeker niet nadelig te werken voor de focussnelheid. Zeker de 70-200 2.8L heeft echt razendsnel de focus te pakken valt me op :)

[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 24-06-2014 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Fisheye op een compacte mirrorless body werkt erg fijn. Ik heb de 7.5mm op mijn e-pl5 en dat is ook altijd een genot om mee te schieten. Makkelijk om in kleine hoeken te plaatsen en licht genoeg om met één hand in rare hoeken te houden. Zeker een aanrader om mee te spelen als je budget het kan hebben.
Met goeie lens correctie kan je er ook nog erg aardige groothoek plaatjes mee schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Laatst online: 19-03-2020
Haak ook maar in op dit topic :)
Vandaag ook mijn eos M binnen gekregen. mooi dealtje via de Media Markt voor €277
Goedkoper gaat hij niet meer worden vrees ik ;)

[ Voor 30% gewijzigd door -Magnat- op 25-06-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11:07
Jammer dat er zo weinig eos M + 22mm en eventuele adapter wordt aangeboden.

Die flitser en kitlens kunnen me gestolen worden.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Die 22mm lens was enkele weken nog 93 dollar. Lijkt me nog een fijne lens voor erbij voor in de stad bij weinig licht enz. Daarnaast lijkt me die zoomlens ook wel wat. Keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Alle berichten die (deels) gingen over het stimuleren van importkosten ontduiking en alles daaromtrent zijn verwijderd. Dit gaat namelijk tegen het algemeen beleid van tweakers in

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik heb 'm dus met 18-55 kit gekocht en de 22mm gisteren binnengekregen vanuit Hong Kong. Prima combi zo, erg compact binnen/feestjes apparaat, de 18-55 voor wanneer wat meer flexibiliteit nodig is.

Het is wel plannen of de 18-55 mee moet naar een activiteit, ik heb een tasje waar de camera precies inpast met de 22mm en een tasje waar ie netjes inpast met de 18-55. Ik verwacht niet heel vaak beide nodig te hebben zonder dat er ruimte is om wat veilig weg te leggen. Geen tas dus waar ze allebei inkunnen. wel een klein geval waar een van beide lenzen los inpast, dus die kan dan wel relatief veilig in een jaszak of andere tas worden gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:48
Ga me een van deze dagen ook de 22mm bestellen. Hij moet erg goed zijn heb ik begrepen!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
@bundin: wat voor tasje heb je voor de body + 22mm?

@hamed: de 22mm is wijd open al heel scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Thx, net besteld :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
sweebee schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:00:
@bundin: wat voor tasje heb je voor de body + 22mm?

@hamed: de 22mm is wijd open al heel scherp.
Ik heb de Lowepro Dashpoint 30 voor de 18-55. Daar kan je de strap prima bij invouwen als je 'm dichtritst. Voor de 22mm heb ik de Dashpoint 20, de strap past daar eigenlijk net niet goed bij in, tenzij je 'm netjes dubbelvouwt. Voor herhaaldelijk pakken en terugstoppen is dat minder ideaal, maar het is wel een mooi compact tasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor iedereens informatie: Deze week is de EOS-M incl. 18-55 lens te koop voor €277 bij Mediamarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Iemand ervaring met EF-M 11-22?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, heb wel een tijdje zitten twijfelen om hem te kopen.

Voor wat betreft de reviews lijkt ie wel behoorlijk goed, zelfs nog wat beter dan de nieuwe 10-18mm. Uiteindelijk zelf voor de 10-18mm gekozen doordat ie weer 100 euro goedkoper was en ook op mijn 7D past en met de EF adapter ook op de EOS M.

Alleen wel wat groter op de EOS M dan die 11-22mm.
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3854/14159320830_c228fd47f0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem sinds kort en ben er erg tevreden over. De lens is ingeklapt even groot als de 18-55 en levert voor mijn gevoel (en cf reviews) erg scherpe resultaten. Als het je om een compact systeem voor op reis te doen is is het een uitstekende keuze, maar je zit wel met een behoorlijke investering opeens aan de M vast. Ik heb dan ook de keus gemaakt om voorlopig alleen maar met de M te fotograferen. Gezien jouw sig is de oplossing van Pasquald wellicht logischer, dan blijft de M meer voor erbij.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5582/14203839648_e76753ed1a_c.jpg
Mestreech by dningel, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier trouwens een aantal fotootjes die ik tegen ben gekomen van de EOS M met de EF-M 55-200mm erop.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/slideshows/images/slides/274/119/8/S2741198/slug/l/canon-55-200mm-lens-2014-06-30-4-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/309305ec3067fecc1d9714b7071a6386/200341967/Canon-EOS-M-55-200mm-lens.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/slideshows/images/slides/274/120/1/S2741201/slug/l/canon-55-200mm-lens-2014-06-30-7-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo Kamera Express had gister de EF-M 55-200mm binnen en vandaag maar 1tje aangeschaft. Helaas is de lens voorzien van een plastic mount en niet van een metal mount zoals de 3 andere lenzen. Maar echt een groot probleem is het ook niet. Nu even het weer in de gaten houden om nog wat foto's te maken. Maar dat zal maandag worden denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3910/14391388577_07192b0177_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:37:
Nee, heb wel een tijdje zitten twijfelen om hem te kopen.

Voor wat betreft de reviews lijkt ie wel behoorlijk goed, zelfs nog wat beter dan de nieuwe 10-18mm. Uiteindelijk zelf voor de 10-18mm gekozen doordat ie weer 100 euro goedkoper was en ook op mijn 7D past en met de EF adapter ook op de EOS M.

Alleen wel wat groter op de EOS M dan die 11-22mm.
[afbeelding]
Dat is nog niet eens zo'n heel gek idee eigenlijk :)

Combi valt me ook nog wel mee, ietwat groot, maar mogelijkheid om hem ook op de 7D te passen compenseerd dat wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:06
Ik overweeg deze aan te schaffen voor video. Gebruiken jullie deze optie vaak? En zijn de resultaten goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Uitstekend! Gebruik hem regelmatig daarvoor. Vooral omdat autofocus wel aardig werkt in video.

Gebruik hem dan ook meestal met een rode videomic pro.

Hier een snel voorbeeldje van wat ik gisteren eventjes snel moest opnemen: http://wiebenieuwenhuis.nl/test.mov

dit is met de 18-55mm. IS werkt mooi en je hebt nog een aardige kleine scherpte diepte.

[ Voor 40% gewijzigd door sweebee op 06-07-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Ziet er inderdaad prima uit. Weet ik niet of er betere opties zijn voor 299,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beter weet ik niet, maar wel andere. En ik zie dat de EOS-M maar 30fps heeft bij 1080p (hoeft niet belangrijk te zijn maar toch), de GF5 bijvoorbeeld heeft 60fps.
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-GF5 Zwart
Of met powerzoom voor smooth control over zoom tijdens video:
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-GF5X Rood

Of voor iets meer natuurlijk een Sony, ook powerzoom, en echt een video-merk. ;)
pricewatch: Sony Alpha A5000 + 16-50mm F3.5-5.6 OSS Zwart

[ Voor 20% gewijzigd door jesper86 op 06-07-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Sony ziet er goed uit, en heeft wifi.
Met canon kan ik mjjn bestaande lenzen gebruiken.....

Altijd lastig keuzes maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Mijn 22mm is zaterdag binnen gekomen. Moet wel zeggen dat hij best wel goed is :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Laatst online: 19-03-2020
Zit nog steeds te wachten op mijn 22mm pancake uit China, 28-07 besteld dus verwacht hem toch wel eerdaags als alles goed gegaan is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ik heb hem vorige week vanuit Japan besteld. Precies binnen 5 werkdagen binnen :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 10:00
Zijn er hier mensen die gebruik maken van een Eye-fi kaartje met hun EOS-M? Kan je je EOS dan ook bedienen of is het puur om fotos over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
http://support.eye.fi/cameras/canon/eos_m Maar volgens mij geen remote liveview etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Sinds een paar dagen heb ik de 22mm. Het is mij opgevallen dat hij constant bezig is met focuses zonder dat ik iets doe.

Is dat normaal?
Is de accu verbruik niet veel?
Is dat uit te zetten?

Thx

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je C-AF aan staan? Zo ja, overschakelen naar S-AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Bedankt. Het werkt :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh, dat is wel heel erg basiskennis toch. Aan je sig te zien zou je geen tekort aan ervaring moeten hebben, :+ het overgrote deel is dan wel Manual Focus waar je dat 'probleem' niet heb, maar met al die overige AF lenzen ben je nog nooit C-AF tegen gekomen? :o Grappig dat zoiets dan toch kan ontglippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn M staat gewoon in de Servo-mode (ipv single shot) en die gaat met de 22 mm echt niet spontaan staan te focussen. Dat doet hij pas bij het half indrukken van de sluiter.
Hebben jullie het over hetzelfde als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jesper86 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:38:
Huh, dat is wel heel erg basiskennis toch. Aan je sig te zien zou je geen tekort aan ervaring moeten hebben, :+ het overgrote deel is dan wel Manual Focus waar je dat 'probleem' niet heb, maar met al die overige AF lenzen ben je nog nooit C-AF tegen gekomen? :o Grappig dat zoiets dan toch kan ontglippen.
Och ja, ik als hobbyfotograaf heb ook wel eens een instellingsfoutje gemaakt waar ik dan pas na een paar foto's achter kwam en vol verbazing moest nadenken over wat er fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ajhaverkamp schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:45:
Hebben jullie het over hetzelfde als ik?
Nee. Ergens in het menu kun je continous focus aanzetten. Dan stelt de camera altijd scherp, ook als je de shutter niet half indrukt. Waar dat voor nodig is weet ik niet, ik vond het heel irritant en heb het meteen uitgezet.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.