Quantor schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:24:
Ik heb toch het idee dat schoten die geen damage doen, juist een crewlid / module uitschakelen. Heb wel eens in een multiklik gehad dat ik zo'n 0 damage schot had en het slachtoffer had 1 of meerdere crewleden die niet meer deden wat ze moesten doen.
Mja, zijn dat niet de befaamde "critical hits"?
Zoals ik het begrijp, kun je bij on-target shots (dus je granaat raakt de andere tank) het volgende meemaken:
- Een aangekondigde bounce
- Een normale hit, waarbij je de hp van de ander omlaag ziet gaan
- Een aangekondigde critical hit ("we hit them hard", en dergelijke audio respons) waarbij je (ook) hp omlaag ziet gaan
- Een aangekondigde critical hit waarbij je geen hp omlaag ziet gaan (--> maar waar de tank in kwestie dus wel een module / crewman kwijt is).
- Een aangekondigde normal hit, zonder hp omlaag --> er "schijnen" mensen in training rooms dit te hebben uitgeprobeerd, waarbij het slachtoffer in kwestie inderdaad geen hp / crew / module verloor, terwijl de schutter via audio wel te horen kreeg dat er penetratie was.
Ik heb zelf in ieder geval vaak genoeg meegemaakt dat ik een "normal" hit scoorde zonder hp omlaag te zien gaan. Ik hoop op zo'n moment dat er misschien eventueel hopelijk toch een module / crew geraakt is. Mijn persoonlijke (ongefundeerde / ongetestte) verklaring is dat een eerder opgelapte module / crew die voor de 2e keer wordt afgeschoten wellicht niet als critical wordt bestempeld in de audio reactie van je gunner.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.