Het enige moment dat je op tracks wilt schieten (bij elke tank) is wanneer je een tank wilt detracken. Je kunt wel proberen om op de zijkant te mikken, maar mik dan tussen de onderkant van de hull maar boven de wielen. Mocht je op zeer close range zitten, dan zijn de voorste of achterste wielen van de tracks ook een hele goede hit. Dat is bij elke tank** een weakspot. Dus je doet goede damage + je tracked je tegenstander.Seraphin schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:53:
[...]
Hmmmm dat verklaart in ieder geval de situatie, omdat ik inderdaad bijna al mijn shells op de tracks en de gun mantlet mikte. Desalniettemin; 11(!!!) schoten te plaatsen, groene pointer in je crosshair, netjes de feedback met "enemy hit" enz. en gewoon géén damage.
Belangrijker; we stonden dus met z'n 2en tegen 1, en in eerste instantie geen backup voor die enemy (later kwamen er wat andere enemy tankjes achter staan). In iedere andere situatie was die enemy tank na 20sec gewoon kapot geweest, waardoor de KV voor mij het netjes had overleefd, de overige enemy tanks hem dus ook niet (meer) konden spotten etc etc. We hadden met z'n 2en die crossing potdicht kunnen houden... nu kwamen er na verloop van tijd 3 enemies doorheen.
Maar goed; zal er voortaan op letten om bij USA tanks niet zonder meer op tracks te mikken.
[...]
Weet je; ik kan er zélfs nog mee leven dat je af en toe gekke bounces hebt. B.v. die nieuwe ELC AMX heeft 15mm armor (minder dan een willekeurige Tier 2!) maar die heb ik ook wel eens zien bouncen tegen tier 6-7-8(?) tanks. Goed, you win some, you lose some, volgende keer ben jij degene die een onmogelijke situatie toch overleefd.
Maar laat in godsnaam de game feedback gewoon correct zijn... dat heeft verder niets te maken met mechanics maar puur met interface design. Laat de gunner/commander roepen "no damage" of iets dergelijks. Combat log (waarvan ik al heb begrepen dat WG het niet wil?) zou ook al enorm helpen, dan kun je tenminste zien dat je -om wat voor reden dan ook- 0 schade doet.
**Met uitzondering van tanks waar de wielen achter armour zitten (Maus en T-14 uit mijn hoofd)
Met de ingebouwde OTM kan je nu zelf prima zien of en hoe veel damage je doet. Want je scoort wel gewoon een penetrating hit, echter wordt de damage geabsorbeerd door een module.Seraphin schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:53:
Maar laat in godsnaam de game feedback gewoon correct zijn... dat heeft verder niets te maken met mechanics maar puur met interface design. Laat de gunner/commander roepen "no damage" of iets dergelijks. Combat log (waarvan ik al heb begrepen dat WG het niet wil?) zou ook al enorm helpen, dan kun je tenminste zien dat je -om wat voor reden dan ook- 0 schade doet.
Een makkelijke tip, luister niet alleen naar wat je verteld wordt. Ga ook uit van je eigen observaties!
[Voor 14% gewijzigd door Appel op 08-08-2012 10:23]