Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:58
@rjn27 : ik heb de enchant 1300 met 20% korting gekocht bij HK (via ING rentepunten). De enchant sub kost bij Smits €299 (bij HK is deze geprijst voor €699). Dan ben je voor €778 klaar.

Ik zou deze HK set altijd verkiezen boven JBL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 07:58
@DON PAPA we hebben inmiddels de LG DSN11RG ook thuis staan:)

We zijn er wel tevreden over. Wat atmos content afgespeeld, waarbij ik de speakers achter niet zo aanwezig vond en soms in geheel niet hoor. Doe ik iets mis qua instellingen? Ik zie wel atmos in soundbar display staan bij afspelen. Heb je de achter speakers hangen/staan en op welke hoogte? Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:39

DON PAPA

Tweaker-fan

Heb je wel "room calibration" gedaan in de "LG WiFi speaker" app ? En in die app kun je ook de achter speakers ook een paar db harder zetten. Mijn achter speakers hangen aan de muur op ongeveer 120cm vanaf de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th.
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-12-2024

Th.

Ondertitel

Hi all. Wij hebben net een huis gekocht, er moet nog flink verbouwd worden en verwacht over ong 6 maanden te verhuizen.

Ik ben op zoek naar een nieuwe soundbar voor bij de (nieuwe??) tv (Netflix) die tevens ook moet dienen als achtergrond muziek voor bv Spotify. Ook wil ik uiteindelijk speakers door ‘t huis gaan hangen (keuken, slaapkamer) die idealiter te groeperen of apart aan te sturen zijn.

Het eerste wat een noob als ik tegen kom is uiteraard Sonos. Ik heb zo’n vermoeden dat bv de Arc niet de beste optie is prijs / kwaliteit. Betaal je veel voor hun marketing?? Al schijnt de installatie & bediening wel weer super eenvoudig te zijn.

Qua budget heb ik nog geen echt idee.. welke opties kunnen aanbevolen worden als ik al gecharmeerd werd door de Sonos marketing uitingen die ik overal tegen kom :-)

so it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartex
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13
Ik lees mee, ik zit met precies dezelfde vraag.

Ben mij voorzichtig ook aan het oriënteren op een nieuwe soundbar, gecombineerd met boxen die ik door ons huis wil gaan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Zijn er meer Atmos sounbars met afneembare achterspeakers dan de JBL bar 9.1? Die setup is perfect voor onze inrichting, geen gehannes met stekkerblokken achter de bank, en surround is toch niet van toegevoegde waarde bij standaard muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
@coazter: mooi concept van JBL bar 9.1, alleen jammer dat de reviews niet echt positief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjakieZulu
@Th.: ik zou zelf nooit voor Sonos gaan. Te duur voor de geleverde audiokwaliteit en (voor mij) een te gesloten systeem. Vervelend om altijd afhankelijk te zijn van de Sonos app. Google integratie geeft je de optie om rechtstreeks te casten vanuit heel veel muziek apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th.

Th.

Ondertitel

@SjakieZulu Bedankt voor de reply. In welke hoek kan ik mij dan gaan oriënteren met een budget van ong €1000? Excl de vervolg speakers in de rest van ‘t huis.

Voor m’n gevoel is de Netflix ervaring van eenzelfde belang als muziek luisteren. Dus ik ben niet perse opzoek naar een systeem dat uitgesproken beter is voor ‘t een of ander. Dus meer allround experience.

so it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-06 19:54
SjakieZulu schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:23:
@coazter: mooi concept van JBL bar 9.1, alleen jammer dat de reviews niet echt positief zijn.
Zou je dat kunnen toelichten. De reviews doe ik heb gelezen waren toch wel positief.
Ik heb ook interesse in de JBL 9.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coazter
Weinig subtiel, niet veel zelf in te stellen qua equalizer. Bombastisch filmgeluid fantastisch en als je een aardbeving wil simuleren lukt dat met die mega woofer prima, maar bij muziek komt de set finesse tekort.

Mijn alternatief is de q90r. Ik lees ook dat die tekort komt op muziekgebied door het kunstmatig omzetten naar surround. Is dat ook zo als je de achterspeakers uitzet? Komt er wel zuivere muziek/gewoon stereo uit enkel de bar zelf? Er staat hier de hele dag muziek aan.

[ Voor 5% gewijzigd door coazter op 15-06-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een soundbar voor een (kleinere) woonkamer. Het liefst in een prijsklasse van 100 - 150 euro. Nu heb ik al een aantal soundbars gezien, maar is het erg lastig omdat elke soundbar weer zijn voor- en nadelen heeft.

Zie hieronder welke ik op dit moment in gedachte heb:

Sony HTSF150
https://www.amazon.nl/Son...ndbar-zwart/dp/B078Y5Q6W9

Sony HTSF200
https://www.amazon.nl/Son...tertainment/dp/B078X6T3HV

Philips HTL3310
https://www.amazon.nl/Phi...0-draadloze/dp/B07YN61CQJ

Graag hoor ik jullie meningen over bovenstaande soundbars en welke jullie het beste lijkt. Eventuele andere aanraders zijn ook welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramajob
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
LG DSN11RG is perfect voor films, maar voor muziek minder. Met de instellingen kreeg ik hem niet op de gewenste kwaliteit voor muziek met lage tonen. Heb hem helaas teruggestuurd.

Iemand die een set weet die wel uitmuntend is voor het afspelen van films & muziek? Budget 1000-2500.

Sonos?
Harman Kardon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

dramajob schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:02:
LG DSN11RG is perfect voor films, maar voor muziek minder. Met de instellingen kreeg ik hem niet op de gewenste kwaliteit voor muziek met lage tonen. Heb hem helaas teruggestuurd.
Bedoel je dat je te weinig bas had ? Ik heb na de room calibration de woofer zelfs een paar db terug moeten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 15:33
Heb gister de JBL 9.1 besteld met 25% korting. Jammer dat ie maar 1x HDMI in heeft maar ik kijk later wel voor een goede switch ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLice88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06 08:01
Benny schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:39:
Heb gister de JBL 9.1 besteld met 25% korting. Jammer dat ie maar 1x HDMI in heeft maar ik kijk later wel voor een goede switch ofzo.
Ik lees graag je bevindingen over deze soundbar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
dramajob schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:02:

Iemand die een set weet die wel uitmuntend is voor het afspelen van films & muziek? Budget 1000-2500.

Sonos?
Harman Kardon?
Ik zou eens naar Bluesound gaan luisteren , ben eerst voor sonos wezen luisteren , toen liet men de Bluesound soundbar horen ,wat een verschil veel voller geluid .ik had eerst alleen de soundbar , sinds 2 weken de sub erbij gekocht geeft een extra dimensie vooral bij serie's / films .Ben er zeer tevreden over voor zowel muziek als films , de app werkt prima goede instel mogelijkheden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Ik heb de Bluesound soundbar nu een maand ongeveer.
Ik ben er erg tevreden over.
Bij het kijken naar een film, maak ik gebruik van de film present.
Dat werkt uitstekend.
Als muziek liefhebber, vind ik het ook fijn, dat de Soundbar ook Hi- RES weer kan geven.
Probeer het maar eens via een You tube kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th.

Th.

Ondertitel

blessure schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:04:
Ik heb de Bluesound soundbar nu een maand ongeveer.
Ik ben er erg tevreden over.
Bij het kijken naar een film, maak ik gebruik van de film present.
Dat werkt uitstekend.
Als muziek liefhebber, vind ik het ook fijn, dat de Soundbar ook Hi- RES weer kan geven.
Probeer het maar eens via een You tube kanaal.
Heb je alleen de soundbar? Of een set-up met meerdere speakers?

so it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 16:57
Hoe belangrijk is het ondersteunen van DTS nou eigenlijk voor een soundbar? Ik zie hele volksstammen voor Sonos apparatuur gaan en deze ondersteunen geen DTS, maar mensen zijn er vaak dan wel tevreden over. Ik ben nu opzoek naar een soundbar voor in mijn appartement waarbij ik rekening wil houden met de buren, dus geen overdreven hard geluid of een subwoofer, maar beter geluid dan standaard uit mijn TV komt. Echt surround hoef en verwacht ik niet maar virtueel surround zou wel leuk zijn. Is DTS dan belangrijk? Netflix gebruikt Dolby Digital weet ik, maar als ik films kijk op blu-ray staat er vaak DTS op het doosje. Heb ik dan bij die films geen geluid over de soundbar als deze geen DTS ondersteund?

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 16-06-2020 20:45 . Reden: Hinten naar illegale content ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
.

[ Voor 99% gewijzigd door ramrodwillem op 16-06-2020 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Ik heb gister de JBL 9.1 besteld. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
@Benny , @rjn27: hebben jullie de JBL 9.1 ergens beluisterd? Voor een soundbar in die prijscategorie, met een focus meer op films, zou ik eerder voor de Samsung HW Q90R gaan. Die vond ik echt overtuigen bij films, helaas was 'ie minder muzikaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
SjakieZulu schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:30:
@Benny , @rjn27: hebben jullie de JBL 9.1 ergens beluisterd? Voor een soundbar in die prijscategorie, met een focus meer op films, zou ik eerder voor de Samsung HW Q90R gaan. Die vond ik echt overtuigen bij films, helaas was 'ie minder muzikaal.
Nee ik heb hem niet beluisterd. Bij mij is het 50/50 film en muziek.
Bevalt ie niet kan ik hem altijd terug sturen.
De Samsung valt af die heeft geen Chromecast en AirPlay ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
SjakieZulu schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:30:
Ook niet beluisterd maar zal me vast niet tegen gaan vallen. Ik zou waarschijnlijk voor de Q90R zijn gegaan maar die ligt net boven mijn budget en heb ook Airplay nodig en de volledig wireless achterspeakers zijn ideaal voor mijn woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th.

Th.

Ondertitel

rjn27 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:54:
Ik heb gister de JBL 9.1 besteld. Ben benieuwd.
Keep us posted! Hoeveel vierkante meter is de ruimte die je gaat vullen met sound?

so it goes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rjn27
Th. schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:10:
[...]

Keep us posted! Hoeveel vierkante meter is de ruimte die je gaat vullen met sound?
Huis kamer is 5x5.
Ben echt benieuwd JBL heeft 30 dagen proef en gratis retour.
Heb ING korting gebruikt en €750,- betaald mooie prijs voor deze set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistymo
  • Laatst online: 03-03-2022
Th. schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:29:
Hi all. Wij hebben net een huis gekocht, er moet nog flink verbouwd worden en verwacht over ong 6 maanden te verhuizen.

Ik ben op zoek naar een nieuwe soundbar voor bij de (nieuwe??) tv (Netflix) die tevens ook moet dienen als achtergrond muziek voor bv Spotify. Ook wil ik uiteindelijk speakers door ‘t huis gaan hangen (keuken, slaapkamer) die idealiter te groeperen of apart aan te sturen zijn.

Het eerste wat een noob als ik tegen kom is uiteraard Sonos. Ik heb zo’n vermoeden dat bv de Arc niet de beste optie is prijs / kwaliteit. Betaal je veel voor hun marketing?? Al schijnt de installatie & bediening wel weer super eenvoudig te zijn.

Qua budget heb ik nog geen echt idee.. welke opties kunnen aanbevolen worden als ik al gecharmeerd werd door de Sonos marketing uitingen die ik overal tegen kom :-)
En waarom twijfel je zo over Sonos? Ik ben ook een “noob” die overstag is gegaan en een Sonos eco systeem heeft gekocht. Ik gebruik nu de Sonos Arc in combinatie met een LG OLED en ben zeer tevreden. Het gemak van Sonos en het geluid wat uit de Arc komt als ik films via Netflix kijk is heel erg goed. Maar ook muziek via spotify afspelen vanaf de Arc is ook heel erg goed. Ik vindt de Arc juist een hele goede allrounder. Mensen die iets tegen Sonos hebben en altijd maar zeggen het kan veel beter, zijn misschien puristen. Ik Zou zeggen als je in de buurt woon kom eens luisteren bij mij en oordeel zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Th
Ik heb alleen de Soundbar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benny
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a83qAZpHzyCVmI4zqJGk0SR5vTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKPSr0cpQ70kjh5P0qsVarpK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben heel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-06 13:25
Cubic X schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:37:
Hoe belangrijk is het ondersteunen van DTS nou eigenlijk voor een soundbar? Ik zie hele volksstammen voor Sonos apparatuur gaan en deze ondersteunen geen DTS, maar mensen zijn er vaak dan wel tevreden over. Ik ben nu opzoek naar een soundbar voor in mijn appartement waarbij ik rekening wil houden met de buren, dus geen overdreven hard geluid of een subwoofer, maar beter geluid dan standaard uit mijn TV komt. Echt surround hoef en verwacht ik niet maar virtueel surround zou wel leuk zijn. Is DTS dan belangrijk? Netflix gebruikt Dolby Digital weet ik, maar als ik films kijk op blu-ray staat er vaak DTS op het doosje. Heb ik dan bij die films geen geluid over de soundbar als deze geen DTS ondersteund?
Als de boy-ray speler DTS doorgeeft naar de tv en de tv dit ook weer zo doorstuurt naar de SONOS heb je inderdaad geen geluid. Dit kan je oplossen door de blu-ray speler het audio signaal te laten omzetten (veel, maar niet alle spelers kunnen dit!), of door je tv het signaal te laten omzetten. In het laatste geval blijft er vaak wel maar een 2.1 signaal over. Dat is inderdaad minder erg als je alleen de soundbar gebruikt, maar wel jammer als je achterspoilers toevoegt.

De volksstammen kijken tegenwoordig met name Netflix / Amazon prime / Disney plus, en daar wordt gebruik gemaakt van Dolby ipv DTS, dus dan heb je het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
marcovandam schreef op zondag 7 juni 2020 @ 01:29:
[...]

Ik heb er een chromecast audio aan gehangen, daarmee is het ook opgelost :)
Mag ik vragen hoe je de Chromecast audio hebt aangesloten? De Q80 heeft toch geen analoge audio in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benny
Wat korte eerste ervaringen met de JBL 9.1:

- Goede bouwkwaliteit, zeer degelijk.
- Krijg via de LG WebOs apps (OLED 55C7) met geen mogelijkheid Atmos over de soundbar. Dolby Access app en netflix. Blijft Dolby Surround aangeven op de bar en krijg geen Atmos te zien in netflix menu. Andere kabel geprobeerd, andere audio instellingen, TV factory reset. Niks helpt. Direct aangesloten op de soundbar wel gewoon Atmos op ATV en Xbox One X. Heb een HDMI splitter met 5 uitgangen aangesloten die alles netjes lijkt door te ondersteunen.
- Zuiver, mooi vol geluid met een flinke bass. Meer dan goed voor mij. Sub kan echt hard.
- Surround ervaring prima, atmos hoogte audio merk ik niet echt (beetje CoD MW gespeeld en wat netflix) Viel me tegen maar ga morgen goed testen met een Shield, heb al wat atmos demo’s op plex server gezet.

ATV ga ik verkopen, prima ding maar is toch wel een dealbreaker dat ie geen lossless atmos ondersteund. Wil gewoon 1 device die alles kan en dat lijkt toch de Shield te zijn.

Niet al te positief dus maar hoop dat dat morgen veranderd. Snap niet dat m’n TV geen Atmos lijkt te ondersteunen terwijl dat wel zou moeten kunnen.

Heb de achterspeakers trouwens op universele standaards gemonteerd, ziet er wel netjes uit en 2x samsung fast chargers erbij. Gelukkig zaten die afdek kapjes erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
Vraag over soundbars icm tv. Morgen komen ze een tv ophangen, deze komt boven een meubel te hangen. Ik wil later een soundbar op het meubel leggen. Een aantal soudbars die ik zo zag, zaten tussen de 6 en 9 cm hoogte. Vraag: wat is een handige standaard ruimte om tussen tv meubel en tv aan te houden om rekening te houden met een soundbar? 10 cm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:16
SjakieZulu schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:02:
[...]

Mag ik vragen hoe je de Chromecast audio hebt aangesloten? De Q80 heeft toch geen analoge audio in?
Hij hangt aan de optical-in met een verloopje.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SjakieZulu
Heb nu 2 weken de HK enchant 1300 en subwoofer draaien. Bevalt heel goed, op de built-in chromecast na. Het casten van muziek (tunein en spotify) levert een hoop gestotter op (echt jammer). Via BT werkt het feilloos.

De set is heel goed bij films (mulitibeam werkt echt en de subwooder geeft een strakke en diepe bas) en goed bij muziek. Het afwerkingsniveau is subliem, echt een sierraad in de woonkamer.

Ik heb vandaag de Samsung HW Q90R besteld. De performance bij films zal ongetwijfeld uitstekend zijn, ben erg benieuwd naar de muziek performance. Verder zal de integratie met met mijn Samsung TV ( Q90R) optimaal zijn. Zo moet ik bij de HK, de TV audio output zo nu en dan terug aanpassen van pcm naar dolby digital; hdmi cec / anynet+ werkt wel prima.

Lekker een weekje testen en dan stuur ik 1 van de 2 terug ... wat een weelde :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:17
Benny schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:19:
Wat korte eerste ervaringen met de JBL 9.1:

- Goede bouwkwaliteit, zeer degelijk.
- Krijg via de LG WebOs apps (OLED 55C7) met geen mogelijkheid Atmos over de soundbar. Dolby Access app en netflix. Blijft Dolby Surround aangeven op de bar en krijg geen Atmos te zien in netflix menu. Andere kabel geprobeerd, andere audio instellingen, TV factory reset. Niks helpt. Direct aangesloten op de soundbar wel gewoon Atmos op ATV en Xbox One X. Heb een HDMI splitter met 5 uitgangen aangesloten die alles netjes lijkt door te ondersteunen.
- Zuiver, mooi vol geluid met een flinke bass. Meer dan goed voor mij. Sub kan echt hard.
- Surround ervaring prima, atmos hoogte audio merk ik niet echt (beetje CoD MW gespeeld en wat netflix) Viel me tegen maar ga morgen goed testen met een Shield, heb al wat atmos demo’s op plex server gezet.

ATV ga ik verkopen, prima ding maar is toch wel een dealbreaker dat ie geen lossless atmos ondersteund. Wil gewoon 1 device die alles kan en dat lijkt toch de Shield te zijn.

Niet al te positief dus maar hoop dat dat morgen veranderd. Snap niet dat m’n TV geen Atmos lijkt te ondersteunen terwijl dat wel zou moeten kunnen.

Heb de achterspeakers trouwens op universele standaards gemonteerd, ziet er wel netjes uit en 2x samsung fast chargers erbij. Gelukkig zaten die afdek kapjes erbij.
Ik heb geen LG televisie maar heb even gekeken op Google voor je. Volgens mij moet je om Atmos uit je TV te krijgen de extra optie earc aanzetten, dit is een extra setting bovenop de normale HDMI Arc.
Wellicht is dit de oplossing voor je probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:46
SjakieZulu schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:40:
Heb nu 2 weken de HK enchant 1300 en subwoofer draaien. Bevalt heel goed, op de built-in chromecast na. Het casten van muziek (tunein en spotify) levert een hoop gestotter op (echt jammer). Via BT werkt het feilloos.

De set is heel goed bij films (mulitibeam werkt echt en de subwooder geeft een strakke en diepe bas) en goed bij muziek. Het afwerkingsniveau is subliem, echt een sierraad in de woonkamer.

Ik heb vandaag de Samsung HW Q90R besteld. De performance bij films zal ongetwijfeld uitstekend zijn, ben erg benieuwd naar de muziek performance. Verder zal de integratie met met mijn Samsung TV ( Q90R) optimaal zijn. Zo moet ik bij de HK, de TV audio output zo nu en dan terug aanpassen van pcm naar dolby digital; hdmi cec / anynet+ werkt wel prima.

Lekker een weekje testen en dan stuur ik 1 van de 2 terug ... wat een weelde :-)
De HW-Q90R is qua geluidweergave bij film inderdaad de beste soundbar die op dit moment te krijgen is.

Qua muziek doet ie het iets minder goed omdat de subwoofer dan redelijk enthousiast meedoet. Dit los ik zelf op door de sub altijd wat zachter te zetten wanneer ik muziek ga luisteren.

Op lagere volumes mist er tevens wat dynamiek in het geluid bij het luisteren naar muziek.
Ook dit is op te lossen door 'm flink luider te zetten 8)

Muziek casten werkt feilloos via Spotify Connect en de Samsung SmartThings app.

Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
brtkpr schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:14:
[...]

Ik heb geen LG televisie maar heb even gekeken op Google voor je. Volgens mij moet je om Atmos uit je TV te krijgen de extra optie earc aanzetten, dit is een extra setting bovenop de normale HDMI Arc.
Wellicht is dit de oplossing voor je probleem.
Thanks maar dit klopt niet. ARC hoort lossy DD+ met Atmos te ondersteunen, dit is wat de streamingdiensten allemaal gebruiken.. ik lees dat meer mensen met deze TV dit probleem hebben, en bij sommige werkt het wel gewoon.. heel vreemd

Lossless Dolby TrueHD Atmos en DTS:X wordt alleen ondersteund met eARC maar dat heeft mijn TV sowieso niet.

Maar goed, vanavond komt m’n Shield en dan zal ik via daar alles afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
X2X2X schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:44:
[...]De HW-Q90R is qua geluidweergave bij film inderdaad de beste soundbar die op dit moment te krijgen is.

Qua muziek doet ie het iets minder goed omdat de subwoofer dan redelijk enthousiast meedoet. Dit los ik zelf op door de sub altijd wat zachter te zetten wanneer ik muziek ga luisteren.

Op lagere volumes mist er tevens wat dynamiek in het geluid bij het luisteren naar muziek.
Herken je ook, dat stereo geluid kunstmatig aangepast wordt naar surround, en dat dat niet zo tof klinkt? Je schijnt niet voor gewoon stereo uit enkel de soundbar te kunnen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
coazter schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:34:
[...]

Herken je ook, dat stereo geluid kunstmatig aangepast wordt naar surround, en dat dat niet zo tof klinkt? Je schijnt niet voor gewoon stereo uit enkel de soundbar te kunnen kiezen?
Nee hoor dat is onjuist.
In de standaard geluidsmodus wordt stereo content gewoon afgespeeld als stereo en doen de surroundkanalen niet mee.

Je kunt er wel voor kiezen om via de surround of adaptive sound geluidsmodi stereo content als surround af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Nou de JBL binnengekregen. Helaas vond mijn vrouw hem te groot en niet mooi.
Ik ga hem terugsturen.
Heb inmiddels de HK multibeam 700 besteld.
Deze valt beter in de smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Heb de JBL beetje kunnen testen met lossless Atmos. Vind de hoogte effecten niet echt overtuigend maar denk dat ik te hoge verwachtingen had.. Zit denk ik ook iets te ver van de TV, 3.5 - 4 meter, JBL raad 3m aan. Verder wel tevreden hoor, zeker icm met de Shield die alles probleemloos speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-06 13:27
Benny schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:03:
[...]

Thanks maar dit klopt niet. ARC hoort lossy DD+ met Atmos te ondersteunen, dit is wat de streamingdiensten allemaal gebruiken.. ik lees dat meer mensen met deze TV dit probleem hebben, en bij sommige werkt het wel gewoon.. heel vreemd

Lossless Dolby TrueHD Atmos en DTS:X wordt alleen ondersteund met eARC maar dat heeft mijn TV sowieso niet.

Maar goed, vanavond komt m’n Shield en dan zal ik via daar alles afspelen :)
ik heb ook een c7,bij mij werkt het goed bij netflix,(lg sk9y) andere kabel proberen en/of tv factory-reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
Benny schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:48:
Heb de JBL beetje kunnen testen met lossless Atmos. Vind de hoogte effecten niet echt overtuigend maar denk dat ik te hoge verwachtingen had.. Zit denk ik ook iets te ver van de TV, 3.5 - 4 meter, JBL raad 3m aan. Verder wel tevreden hoor, zeker icm met de Shield die alles probleemloos speelt.
Je klinkt niet echt enthousiast. Kun je wel positieve punten benoemen aan de JBL? Overtuigt 'ie bij 5.1 dd en dts? Klinkt muziek een beetje in stereo? Werkt de chromecast built-in functie goed (zonder gestotter)?

Bij twijfel altijd retour sturen (vind ik) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
Review JBL door WHAT HI-FI:

OUR VERDICT

The JBL’s detachable speakers provide proper surround sound and are a big selling point, but its rivals are sonically superior

FOR
Room-filling Atmos sound
Lots of bass
Reasonably detailed

AGAINST
Lacking dynamic appeal
Imprecise effect placement
Not punchy enough

-------------

Da's niet best ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
SjakieZulu schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:07:
Review JBL door WHAT HI-FI:

OUR VERDICT

The JBL’s detachable speakers provide proper surround sound and are a big selling point, but its rivals are sonically superior

FOR
Room-filling Atmos sound
Lots of bass
Reasonably detailed

AGAINST
Lacking dynamic appeal
Imprecise effect placement
Not punchy enough

-------------

Da's niet best ....
Whathifi is nou niet bepaald een betrouwbare bron als het op reviews aankomt.

Desalniettemin lijkende andere reviews van de JBL ook niet allemaal heel erg positief te zijn.

Dit was van te voren ook wel te verwachten...
Afneembare draadloze achterspeakers is een leuk concept maar komt met te veel haken en ogen in de praktijk. De batterijduur is beperkt en uiteindelijk zullen de meeste mensen ze daarom toch permanent met een usb kabel aan de stroom hangen.

De surroundervaring kan ook nooit geweldig zijn gezien het formaat van de rearspeakers en het feit dat er alleen maar upfiring drivers in de rearspeakers verwerkt zit. Die moeten zowel de rear als rear height kanalen weergeven. Het is onmogelijk om een rearkanaal fatsoenlijk weer te geven met een upfiring driver.

Los daarvan heeft de JBL ook een heleboel positieve punten zoals de 10 inch subwoofer en room calibration optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 23:43

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

komt er dit jaar een opvolger van de hw q90r? ik lees dit topic al een poos mee en ben opzoek naar een soundbar. Ben mn 5.1 met receiver opstelling beu.

Mij lijkt de q80 of q90 een waardige opvolger.. of er moet dit jaar iets nieuws komen??

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42

Oekol

waka waka hey hey

rjn27 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:21:
Twijfel ook nog steeds.
De Q80 van Samsung lonkt nog steeds.
Vind het alleen een groot nadeel dat er alleen Spotify connect op zit.
Je kan niet even TuneIn of een andere Radio app casten. Klopt dat?
In de app van Samsung kun je gewoon radio zenders van TuneIn selecteren. Zelf doe ik het okn via spraak met amazon alexa. Dat werkt ook prima.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauT86
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-12-2022
Iemand die zijn settings kan delen voor de q90r, beetje mee zitten spelen, maar kom er niet helemaal uit? Woonkamer 5,5mt breed 11mt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
MauT86 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:24:
Iemand die zijn settings kan delen voor de q90r, beetje mee zitten spelen, maar kom er niet helemaal uit? Woonkamer 5,5mt breed 11mt lang.
Dat is een lang uitgestrekte woonkamer. Zit daar de eethoek bij, of zo?

Welke settings bedoel je meer specifiek?

Belangrijkste in mijn ogen:

Om te beginnen dient de meest recente firmware geladen te worden en de sub plus rears verbonden te worden met de bar.

Belangrijkste settings zijn volgens mij dat de TV e-arc signaal doorgeeft (indien beschikbaar) en dat de volume van iedere driver wordt gecalibreerd (met db meter app vanuit de sweetspot gemeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:38

13art

Moderator Mobile
MauT86 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:24:
Foto of wat meer uitleg is wel handig denk ik. Zoals waar staat de soundbar? Lange muur of korte muur? In het midden of de hoek? En waar kom je niet uit? Geluidskwaliteit? Of geen surround effect? Wat heb je al gedaan/geprobeerd?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 10:00
Nickrsd schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:08:
komt er dit jaar een opvolger van de hw q90r? ik lees dit topic al een poos mee en ben opzoek naar een soundbar. Ben mn 5.1 met receiver opstelling beu.

Mij lijkt de q80 of q90 een waardige opvolger.. of er moet dit jaar iets nieuws komen??
Ja: https://www.homecinemamag...up-met-hw-q800t-topmodel/
In het najaar, de HW-Q900T en de HW-Q950T.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:58

TheTeek

TheTeek

SjakieZulu schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:40:

Toch wel een beetje benieuwd of je al een duidelijke keuze hebt kunnen maken.
Met de huidige aanbiedingen is het een hard to resist deal voor een enchant soundbar + sub... O-)

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Ik ben van plan om de HW-Q90R te kopen icm mijn Samsung KS8000 alleen kan ik nergens terug vinden of ik dan ATMOS kan afspelen via Netflix of lokaal via HDD. heeft iemand KS8000 icm met HW-Q90R en werkt Atmos? ik heb begrepen dat deze tv zelf geen ATMOS ondersteund alleen weet ik dus niet of deze wel geluid kan doorsturen.

En bij heel wat reviews lees ik wel dat de rear speakers en of sub vaak verbinding verliest, het is toch een hoop geld als je voor ATMOS gaat en het blijkt niet te werken met je tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Laatst online: 15-06 18:07
jackzonztyl schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:23:
Ik ben van plan om de HW-Q90R te kopen icm mijn Samsung KS8000 alleen kan ik nergens terug vinden of ik dan ATMOS kan afspelen via Netflix of lokaal via HDD. heeft iemand KS8000 icm met HW-Q90R en werkt Atmos? ik heb begrepen dat deze tv zelf geen ATMOS ondersteund alleen weet ik dus niet of deze wel geluid kan doorsturen.

En bij heel wat reviews lees ik wel dat de rear speakers en of sub vaak verbinding verliest, het is toch een hoop geld als je voor ATMOS gaat en het blijkt niet te werken met je tv.
Over die verbindingen, dat was inderdaad een issue, en dat is is allang opgelost door een firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
Dat is goed om te horen, nu moet ik nog achterhalen of KS8000 Atmos kan doorsturen naar HW-Q90R en of andere geluidsformateren lossless zijn of helamaal niet ondersteund worden
hasseroderman schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:53:
[...]

Over die verbindingen, dat was inderdaad een issue, en dat is is allang opgelost door een firmware update

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SjakieZulu
@theteek: as woensdag wordt de HW Q90R afgeleverd en geïnstalleerd (Samsung premium installatie).

Mijn bevindingen volgen 1-2 dagen later ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoehir
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-07-2023
na twee keer de samsung soundbar q90R geprobeerd te hebben. Eerste keer deed de subwoofer het niet, 2e soundbar van samsung had ik connectie problemen met de subwoofer. Helemaal klaar mee en teruggestuurd. Ook slechte ervaringen gehad met de webshop van samsung. Totaal geen service. Nu toch maar gekozen voor Teufel de ultima 40 home cinema set. Een groot verschil vind ik de service van Teufel. 2 keer gebeld en uitstekend geholpen. Ik krijg de Teufel home cinema set deze week gelijk geleverd. En gelukkig niet door Dynalogic. Ik ga toch maar bedraad ipv via bluetooth ;) Overigens wel goed geholpen door de winkel Platte Tv door Youri in nijmegen. DAt was hele goede service. maar voor mij nooit meer iets rechtstreeks bestellen bij samsung zelf. Alleen maar ellende ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
jackzonztyl schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:28:
Dat is goed om te horen, nu moet ik nog achterhalen of KS8000 Atmos kan doorsturen naar HW-Q90R en of andere geluidsformateren lossless zijn of helamaal niet ondersteund worden

[...]
tv is van 2016 ?
heb je geen atmos.
lg oled c7 (2017) waren een vd eerste die atmos (dd+) via arc naar bv. een soundbar konden sturen

[ Voor 12% gewijzigd door pwh53 op 23-06-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
pwh53 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:39:
[...]

tv is van 2016 ?
heb je geen atmos.
lg oled c7 (2017) waren een vd eerste die atmos (dd+) via arc naar bv. een soundbar konden sturen
Idd een model uit 2016, ik denk ook niet dat het op een andere manier kan zoals bij receivers.
Bijvoorbeeld een Nvidia shield aansluiten aan de soundbar en dan de soundbar aan de tv. maar geen idee of dat zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
jackzonztyl schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:39:
[...]

Idd een model uit 2016, ik denk ook niet dat het op een andere manier kan zoals bij receivers.
Bijvoorbeeld een Nvidia shield aansluiten aan de soundbar en dan de soundbar aan de tv. maar geen idee of dat zou werken.
dat zou wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
  • Laatst online: 11-07-2024
jackzonztyl schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:39:
[...]

Waarom zou dat niet werken? Ik zou alleen je Shield aan de soundbar hangen (voor de Atmos content) en de rest gewoon gewoon direct aan je TV en via Arc geluid naar soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
Dalim schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:32:
[...]

Waarom zou dat niet werken? Ik zou alleen je Shield aan de soundbar hangen (voor de Atmos content) en de rest gewoon gewoon direct aan je TV en via Arc geluid naar soundbar.
Ik weet niet of de soundbar een 4k passtrhough heeft zoals bij receivers namelijk, maar moet er even in duiken, heb de soundbar niet en de shield niet namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalim
  • Laatst online: 11-07-2024
jackzonztyl schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:19:
[...]

Ik weet niet of de soundbar een 4k passtrhough heeft zoals bij receivers namelijk, maar moet er even in duiken, heb de soundbar niet en de shield niet namelijk.
De soundbar heeft (op papier) 4K HDR (HDR10, HDR10+ en Dolby Vision) passthrough. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd precies tot hoeveel hz in HDR.
Kan me ook herinneren dat er vorig jaar klachten waren over DV passthrough, en daar zou een update voor uitgekomen zijn. Maar of het nu allemaal wel werkt weet ik niet omdat ik hem zelf niet heb. Misschien goed om dat te Googlen als Dolby Vision voor jou relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
SjakieZulu schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:35:
@theteek: as woensdag wordt de HW Q90R afgeleverd en geïnstalleerd (Samsung premium installatie).

Mijn bevindingen volgen 1-2 dagen later ...
En hoe bevalt de set? Ben benieuwd naar je ervaringen, ook hoe de achterspeakers functioneren bij muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
coazter schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:44:
[...]

En hoe bevalt de set? Ben benieuwd naar je ervaringen, ook hoe de achterspeakers functioneren bij muziek.
Wordt vandaag pas geleverd ... tbc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoehir
SjakieZulu schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:51:
[...]

Wordt vandaag pas geleverd ... tbc
Toch niet door Dynalogic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
@zoehir : jawel ..

Vorig jaar werd de TV - vlot en probleemloos - geleverd en geïnstalleerd door Dynalogic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoehir
SjakieZulu schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:38:
@zoehir : jawel ..

Vorig jaar werd de TV - vlot en probleemloos - geleverd en geïnstalleerd door Dynalogic.
Ik had er zoveel slechte reviews over gelezen. Ik kreeg een email dat ze zouden komen, en op de dag een melding krijgen dat ze toch niet kunnen komen vanwege een sorteer fout. En als je ze belt dan betaal 0,45 cent per minuut. Ik was er helemaal klaar mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41
Ik krijg morgen een q90r soundbar. Wil hem dan aansluiten op mijn 55C9, en dan geluid laten lopen via eArc, zoals ik hier regelmatig lees.
Maar heb ik daar dan nog een speciale HDMI kabel voor nodig? Of gewoon een normale 2.0 kabel?

[ Voor 7% gewijzigd door Goofyduck384 op 25-06-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
Goofyduck384 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:40:
Ik krijg morgen een q90r soundbar. Wil hem dan aansluiten op mijn 55C9, en dan geluid laten lopen via eArc, zoals ik hier regelmatig lees.
Maar heb ik daar dan nog een speciale HDMI kabel voor nodig? Of gewoon een normale 2.0 kabel?
Er zit een HDMI kabel bij de soundbar die zou moeten voldoen.
Als je problemen hebt kan je altijd nog een andere bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benny
https://www.avforums.com/...9-1-soundbar-review.17696

JBL 9.1 review van AVForums is erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Goofyduck384 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:40:
HDMI-kabels hebben geen nummer. Ze hebben een naam die de bandbreedte aangeeft.
Standaard, High Speed, Premium High Speed, of Ultra High Speed. Ze komen allemaal in 2 smaken; met of zonder ethernet. Omdat er eigenlijk geen commerciële apparatuur is die de ethernetspecificatie van HDMI ondersteunt, staat dat lang niet altijd op de kabel, omdat het toch niet gebruikt wordt.

In principe kan je ervan uitgaan dat een high speed kabel (met ethernet) al eARC ondersteunt. (Sommige standaard kabels kunnen dit zelfs al) Omdat je echter zulke kabels hoofdzakelijk voor de beeld-bandbreedte koopt (4k ...Hz) kijk je dus vooral naar wat voor beeld je naar je tv en/of receiver cq soundbar je wil doorsturen. Voor de meeste 4k-beelden voldoet een high speed kabel. Heb je heel specifieke 4k wensen, dan ga je een stapje hoger naar premium high speed.

Laat je niet gek maken door kabel-nummers. Als je weet welke bandbreedte de kabel heeft, weet je ook precies wat hij aankan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
Bedankt voor het delen. Ook qua muziek is de review positief, al ligt de focus nagenoeg helemaal op films. Maar wat een enorme sub zeg, die kan ik vermoedelijk niet eens kwijt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:30

The_Worst

Unox

Schiet mij maar lek. 8)7

Afgelopen week verhuist en nu valt bij de Samsung HW-Q90R om de minuut de wifi-verbinding weg. Voor de verhuizing werkt het probleemloos. Zelfde soundbar, zelfde router, zelfde televisie. Reset, stroomloos maken, ander Wifi-wachtwoord... niks helpt. :-(

[ Voor 8% gewijzigd door The_Worst op 26-06-2020 20:22 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Heb nu vandaag de q90r geleverd gekregen. Mooi ding man! Heerlijkgeluid. Gelijk maar even wat test demo’s gespeeld met dolby atmos, maar ben echt verbaast hoe een soundbar (oké met subwoofer en speakers achter) zo’n geluidsbeleving kan weergeven..
Moet je nu ook nog een setup draaien zodat hij alles zelf het beste instelt? Zo ja, hoe dan? Kon het niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
@Goofyduck384 : via settings op de AB kun je handmatig alle luidsprekers calibreren door piepjes harder/zachter te zetten. Gebruik een db meter (evt via app) gemeten vanuit de sweetspot / grote bank voor de TV. Er gaat dus niks automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ok, ik dacht ergens (maar kon het al niet terug vinden) gelezen te hebben dat dit een standaard programma was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjakieZulu
Ik heb gisteren de HW Q90R ontvangen en geïnstalleerd.

De eerste stap was het koppelen van de rears en sub met de bar. Ik wilde de subsoofer uit het zicht, achter de bank, op 6 meter van de bar plaatsen. Kreeg de sub helaas niet gekoppeld; heb de sub maar voorlopig naast de bar geplaatst.
Stap 2 is een update van de firmware. Dit ging soepel mbv de SmartThings app.
Stap 3 was de bar aansluiten op de TV (65Q90R); bar en TV vormen een perfect geïntegreerd geheel. Bijgeleverde HDMI kabel is e-arc compatible.
Laatste stap was het aansluiten van de mediaplayer; eerst op de one connect box, helaas is deze niet dts compatible. Daarna aangesloten op bar, wat resulteerde in slecht geluid. Met een andere kabel was dit probleem opgelost.

Muziek

Spotify connect en Tunein radio (via SmartThings) werken probleemloos. Meer heb ik niet nodig.
Via SmartThings kun je gebruik maken van een equalizer :-). Met de sound mode standard krijg je stereo weergave.

Films

Hierin excelleert de HW Q90R!
Hoe beter de input (pcm, dd, dts, dolby atmos, dts x) des te gaver het geluid. Je zit midden in de film en wordt er helemaal in gezogen. Wat een accurate plaatsing van het geluid, power en 100% pegelfest.
Kan - voor een bar - niet veel beter.

De HW Q90R wint het van de HK Enchant 1300 plus sub.
De built-in Chromecast bij de Enchant biedt meer mogelijkheden dan de streamopties bij de HW Q90R, echter is deze verre van stabiel (= onbruikbaar). De Enchant heeft een prima music mode (deze heeft de HK Q90R niet), maar mist een equalizer (heeft de HW Q90R wel).
Bij films is de HW Q90R duidelijk beter dan de Enchant: betere plaatsing van het geluid (2 rear speakers) met als extraatje dolby atmos (al werkt multibeam prima!) en zeer pegelfest.

Ik stuur de Enchant + sub terug. Met pijn in mijn hart, want het design van de HK is zooooo mooi! En de 10 inch sub is als een tank zo mooi. Met 2 rear speakers en een stabiel werkende built-in Chromecast was de HK onverslaanbaar geweest.

Zijn er meer gebruikers van de HW Q90R die de sub dichter bij de bar hebben moeten zetten? Hoe communiceert de sub met de bar (wifi?)?. Hoe los ik dit probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
Vraagje, hoe ver zit je van de bar af? Samsung raadt 2.5m-3m aan, maar hier zit ik er 5m vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjakieZulu
@coazter : ik zit er ook 5m vanaf.

Heb een TV kamer (30 m2) die helemaal afgesloten kan worden. De Q90R komt helemaal tot z'n recht :-). Dichterbij ziten is niet nodig en ook niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Hoever zet je normaal de subwoofer? Moet die er vlak naast staan? Of mag die rustig in de hoek van de kamer (en dus iets uit het zicht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
https://www.homecinemamag...en-voor-het-beste-geluid/

Liever niet in een hoek en ook niet dicht tegen een muur. Voor de rest zou het niet zoveel moeten uitmaken welke muur je neemt. Al moet het praktisch uitvoerbaar zijn (elektra aansluiting, ramen van vloer tot plafond, brede hangend tv kast over de volle breedte, etc). En de connectie met de bar moet goed/stabiel zijn. Met de sub op 6 m van de bar (achter de bank) heb ik geen connectie.

[ Voor 46% gewijzigd door SjakieZulu op 27-06-2020 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:24
The_Worst schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:21:
Schiet mij maar lek. 8)7

Afgelopen week verhuist en nu valt bij de Samsung HW-Q90R om de minuut de wifi-verbinding weg. Voor de verhuizing werkt het probleemloos. Zelfde soundbar, zelfde router, zelfde televisie. Reset, stroomloos maken, ander Wifi-wachtwoord... niks helpt. :-(
Heb dit ook al eens gehad. Oplossing: WiFi kanaal in je router wijzigen.

(Als de kanaalkeuze op automatisch Ingesteld staat kan het al voldoende zijn om stroom 10 sec uit / aan, met beetje geluk word vanzelf een ander kanaal gekozen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een eenvoudige soundbar voor een pc. De maximale breedte is ongeveer 50 cm, maar liever 40 cm of korter. Daarnaast zou het fijn zijn om hem op te kunnen hangen aan mijn monitor, bijvoorbeeld via de VESA aansluiting. De prijs mag rond de 50 euro zijn, maar goedkoper is fijner. Duurder als het veel meerwaarde biedt. Het dient als vervanging voor het geluid dat uit mijn Philips 49P499 monitor komt. Wordt gebruikt om te lustreren naar spraak van YouTube filmpjes en het luisteren naar YouTube muziek. Liever zonder accu. Zonde om het milieu te belasten met iets wat je niet gebruikt. Ter vergelijking: de Dell AX510 soundbar vorige monitor voldeed goed. Helaas kan deze niet bevestigd of aangestuurd worden bij mijn nieuwe monitor.

Dit heb ik reeds gevonden:
Tapio II Soundbar => 60 euro, 42 cm, 3,5mm/AUX, RCA, bluetooth
Xoro HSB 50 Soundbar => 44 euro, 51 cm, AUX, optical, wandmontagepunten die misschien voor VESA gebruikt kunnen worden
Salora SBO360 => 39 euro, AUX, optical
JVC Compact Sound Bar => 90 euro, 3,5/AUX, optical, bluetooth

Hebben jullie advies of suggesties?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:30

The_Worst

Unox

RVE_NL schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:53:
[...]

Heb dit ook al eens gehad. Oplossing: WiFi kanaal in je router wijzigen.

(Als de kanaalkeuze op automatisch Ingesteld staat kan het al voldoende zijn om stroom 10 sec uit / aan, met beetje geluk word vanzelf een ander kanaal gekozen)
Was inderdaad al aan het spelen met de Wifi-instellingen. Het wijzigen van het kanaal heeft inderdaad geholpen hoewel er erg weinig andere Wifi-netwerken aanwezig zijn. Zeker in vergelijking met het vorige huis maar het werkt nu weer. _/-\o_

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldeneye22
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-06 22:10
Voor degenen met een Samsung HW-Q90R (of iemand anders die ik er blij mee kan maken) heb ik nog een aantal 1/4"-20 UNC bouten liggen van 1/2" lang om de achterspreakers op te hangen. Ik verkoop ze voor €3 per 2 stuks inclusief verzenden. Zie V&A advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:33
crimby schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:16:
Ik zit momenteel naar de Samsung HW-Q60R te kijken en kreeg net een Tweakers prijsnotificatie dat ie nu bij Amazon.nl voor slechts 228 euro te bestellen is. Het gaat trouwens om een HW-Q60R/ZF en niet de XN versie?
hier de link

Een no brainer of is dit een versie die niet goed in NL te gebruiken is?
Wat is het verschil tussen beide versies? Heb de ZF besteld maar kan het zo niet vinden via Google. Lijkt me sterk dat Amazon NL iets zou verkopen dat niet goed te gebruiken is in Nederland, maar ben nu wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:27
Slickk schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:47:
[...]

Wat is het verschil tussen beide versies? Heb de ZF besteld maar kan het zo niet vinden via Google. Lijkt me sterk dat Amazon NL iets zou verkopen dat niet goed te gebruiken is in Nederland, maar ben nu wel benieuwd.
Ik heb van Samsung zelf vernomen dat XN de benelux versie is en de ZF is dat niet. Werkt opzich allemaal goed, maar je kan in de knoei komen met garantie of reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:33
crimby schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:29:
[...]

Ik heb van Samsung zelf vernomen dat XN de benelux versie is en de ZF is dat niet. Werkt opzich allemaal goed, maar je kan in de knoei komen met garantie of reparaties.
Ah oké, dankje!
Bij de advertentie Amazon staan ook Spaanstalige teksten in de afbeeldingen, dus dat verklaart wel het één en ander. Ach, vind het de gok wel waard en anders kan ik altijd nog bij Amazon aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
Ik ben op zoek naar stands voor Q90R soundbar (rear speakers) hebben deze een bepaalde standaard waar het op gemonteerd kan worden zodat ze niet omvallen?

Zelf heb ik een paar langs zien komen maar ze zijn zo een beetje allemaal 150+ lijkt me nog al veel geld voor enkel stands.

Ik sta open voor tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:03

Trackerfire

BTC HODLER

jackzonztyl schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:41:
Ik ben op zoek naar stands voor Q90R soundbar (rear speakers) hebben deze een bepaalde standaard waar het op gemonteerd kan worden zodat ze niet omvallen?

Zelf heb ik een paar langs zien komen maar ze zijn zo een beetje allemaal 150+ lijkt me nog al veel geld voor enkel stands.

Ik sta open voor tips?
Ik heb ze zelf van de Vebos. Inderdaad wel wat geld, maar dubbel en dwars waard. Kabels mooi weggewerkt in de standaard en zijn zwaar en massief uitgevoerd. Een erg mooie verschijning. Ook een hoge WAF 8)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi1974
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-09-2022
Ben al een tijd aan het rondkijken voor een soundbar voor onder mijn Samsung QE65Q80R.
Ondertussen zij al vele soundbars de revue gepasseerd.
Mijn budget is 1500 euro. Wat zouden jullie in huis halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Dimi1974 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:35:
Mijn advies, ga is in de winkel luisteren naar de LG DSN11RG ;)

[ Voor 22% gewijzigd door DON PAPA op 01-07-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
Ben al een tijd aan het rondkijken voor een soundbar voor onder mijn Samsung QE65Q80R.
Ik ben super tevreden over het geluid van mijn Q80R. Voor dat budget zou ik zeker de Q90R halen.

Maar ik heb die LG niet gehoord, mijn vorige LG SK8Y was in ieder geval veel minder goed dan de samsung.

PLus je hebt goede integratie met de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
Wat zijn je minimale eisen? Wat voor opstelling heeft je voorkeur, met achterspeakers of niet? Misschien iets meer richting geven aan je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-05 14:53
Ik ben aan het twijfelen om een soundbar te kopen i.c.m. de LG CX

Ik lees hier paar regels erboven dat de Q80r een aanrader is?

Hoe zit dat nu met eARC, ondersteund de Q80r dit nu al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
Greg1983 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:20:
Ik ben aan het twijfelen om een soundbar te kopen i.c.m. de LG CX

Ik lees hier paar regels erboven dat de Q80r een aanrader is?

Hoe zit dat nu met eARC, ondersteund de Q80r dit nu al?
Ja dat zou moeten werken met firmwareversie 1010.5.

Je zal hem nog wel moeten updaten denk ik, is nu een maandje beschikbaar dus zal er nog niet uit de fabriek opstaan.

Je hebt met de Q80R geen achterspeakers i.t.t. de Q90R. Ik heb hem zelf uitgebreid met de bijbehorende rear speakers, dat maakt het nog wel een stukje mooier maar eigenlijk alleen echt bij 7.1 geluidsbron.
En atmos en DTX krijgen ook wel wat meer ruimtelijk effect, maar de speakers hebben geen upfiring.

[ Voor 24% gewijzigd door marcovandam op 01-07-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi1974
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-09-2022
Don Papa:

Op een of andere manier, kan ik mij niet vinden om 1500 euro uit te geven aan een product van LG.
Maar misschien moet ik nog eens wat reviews lezen en bekijken.

[ Voor 52% gewijzigd door Dimi1974 op 01-07-2020 17:40 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 58 Laatste