Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Hallo Matthias92.
Ik heb een LG Oled 55 E 8 PLA.
Ik heb, denk ik, goed nieuws voor je.
Mijn Bluesound Soundbar heb ik aangesloten via een HDMI kabel met de ARC CEC van de TV.
Mijn Humax en mijn Pioneer Blu-ray speler, worden prima afgespeeld, via de Soundbar.
Ik kan gewoon de afstandsbediening van de LG gebruiken.
Als je vragen hebt, hoe je dat moet doen, dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias92
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-05 08:13
blessure schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:40:
Hallo Matthias92.
Ik heb een LG Oled 55 E 8 PLA.
Ik heb, denk ik, goed nieuws voor je.
Mijn Bluesound Soundbar heb ik aangesloten via een HDMI kabel met de ARC CEC van de TV.
Mijn Humax en mijn Pioneer Blu-ray speler, worden prima afgespeeld, via de Soundbar.
Ik kan gewoon de afstandsbediening van de LG gebruiken.
Als je vragen hebt, hoe je dat moet doen, dan hoor ik het wel.
Super! Dankjewel voor de reactie! Dan kan ik op zoek naar een passende soundbar. Vraagje, heb jij je TV staan met de soundbar ervoor of hangt je tv? Als hij staat heb je dan eventueel nog tips? De soundbar van Bluesound ligt denk ik buiten mijn budget, ik zie prijzen van rond de 999 euro voorbijkomen, dat is wat ik voor mijn TV heb betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blessure
Mijn LG hangt aan de muur en de Bluesound Soundbar ook.
Let op als je een soundbar koopt, dat er een HDMI aansluiting op zit, die geschikt is voor ARC CEC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 11:54
Ik kan de Q80R zeker aanbevelen, voor 500 euro ongeveer nu echt heel goed geluid.

Hij past niet voor de B8, die heb ik zelf ook, maar ik heb de tv op een plankje van 4 cm hoog gezet en dan staat het prima. Het mooie is dat ze precies even breed zijn en ook qua stijl wel bij elkaar passen.

Ik kwam van de LG SK8 soundbar af, en dan is de Q80R toch wel een flinke verbetering. Ik ben overgestapt omdat de SK8 geen 4K passthrough heeft en ik een shield tv pro gekocht heb.

[ Voor 9% gewijzigd door marcovandam op 31-05-2020 22:48 ]

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias92
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-05 08:13
marcovandam schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:47:
Ik kan de Q80R zeker aanbevelen, voor 500 euro ongeveer nu echt heel goed geluid.

Hij past niet voor de B8, die heb ik zelf ook, maar ik heb de tv op een plankje van 4 cm hoog gezet en dan staat het prima. Het mooie is dat ze precies even breed zijn en ook qua stijl wel bij elkaar passen.

Ik kwam van de LG SK8 soundbar af, en dan is de Q80R toch wel een flinke verbetering. Ik ben overgestapt omdat de SK8 geen 4K passthrough heeft en ik een shield tv pro gekocht heb.
Dankjewel! Het plankje twijfel ik over, het is nu allemaal strak op een Ikea Bestå systeem, combinatie van verschillende hangende kastjes/lades waaronder een TV-meubel deel met uitsparingen voor kabels en een glazen plaat op de bovenkant. Misschien als ik iets van steigerhout kan bewerken en schilderen maar de WAF is daar wel een dingetje. ;)
Waarom is 4K passthrough belangrijk? Kan je de Shield TV niet gewoon onder een eigen HDMI aansluiting hangen? Ik denk dat ik het nog niet helemaal begrijp. Waarom ShieldTV-Soundbar-TV? Ik zie het als het dus kan meer als STB/PS/PC-TV-Soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
Matthias92 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:01:
[...]

Dankjewel! Het plankje twijfel ik over, het is nu allemaal strak op een Ikea Bestå systeem, combinatie van verschillende hangende kastjes/lades waaronder een TV-meubel deel met uitsparingen voor kabels en een glazen plaat op de bovenkant. Misschien als ik iets van steigerhout kan bewerken en schilderen maar de WAF is daar wel een dingetje. ;)
Waarom is 4K passthrough belangrijk? Kan je de Shield TV niet gewoon onder een eigen HDMI aansluiting hangen? Ik denk dat ik het nog niet helemaal begrijp. Waarom ShieldTV-Soundbar-TV? Ik zie het als het dus kan meer als STB/PS/PC-TV-Soundbar.
Als ik de shield aan de B8 hang met HDMI had ik weer geen DTS en dolby atmos losless, dat gaat niet over de arc naar de soundbar dan. En de shield aan de SK8 gaf dus weer geen 4K HDR door naar de televisie :(
Nu met de shield aan de Q80R heb ik en optimaal geluid en optimaal beeld.

De WAF was hier ook wel een ding, maar ik heb het netjes op maat gezaagd en met een mooi kleurtje zie je er hier eigenlijk niets van. Maar dat hangt dus wel van de kast af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-06 15:52
DON PAPA schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:25:
Mijn nieuwe DSN11RG set staat inmiddels op zijn plek en alles werkt, en voor de belangstellende het geluid is net zo indrukwekkend als het formaat, gewoon super. Zeker als je dolby Atmos content opzet op Netflix, maar ook het gewone TV geluid is gewoon top. Hier ga ik een ieder geval heel veel plezier aanbleven, of mijn buren er straks net zo overdenken betwijfel ik wel.. ;)
Volgens Coolblue zit er geen eARC op deze set. Volgens andere websites wel. Kan jij bevestigen welke van de 2 juist is?

Kan me een set in 2020 zonder eARC niet meer voorstellen, maar wil het toch zeker weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-06 13:27
AlxRoelofs schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:52:
[...]

Volgens Coolblue zit er geen eARC op deze set. Volgens andere websites wel. Kan jij bevestigen welke van de 2 juist is?

Kan me een set in 2020 zonder eARC niet meer voorstellen, maar wil het toch zeker weten.
https://www.lg.com/nl/audio/lg-dsn11rg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:44

DON PAPA

Tweaker-fan

AlxRoelofs schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:52:
[...]Volgens Coolblue zit er geen eARC op deze set. Volgens andere websites wel. Kan jij bevestigen welke van de 2 juist is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2o7j9GGZl8gpTyRRVr_t6_6fsAI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V0VcGR28RMCsuAFoWssIOMmq.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-06 14:28
Ik wil echt even jullie advies vragen mbt aanschaf midrange soundbar.

Mijn situatie en waar ik ong. naar zoek:
Budget: €700

-Breed TV meubel met kasten aan beide kanten (vraag me af hoe goed sidefiring speakers dan werken?)
- LG OLED 55C7 (geen eARC)
- Moet niet te hoog zijn want komt voor de TV te staan.
- DTS:X, Dolby Atmos en liefst ook Vision (geen must)
- TV kijk ik via een CI+ module
- Xbox One X en Apple TV 4K. Denk dat ik de ATV in ga wisselen voor een Shield met lossless Atmos.
- 2x HDMI in minimaal, of werkt een goede hdmi splitter ook?
- Moet ondersteuning hebben voor wireless achterspeakers die ik later nog aanschaf.

Nr 1. op de lijst is nu de Samsung HW-Q80R. Lijkt te hebben wat ik zoek en de prijs is goed maar opvolger komt zeer binnenkort. Ook de LG SL8YG of 9 zijn interessant. Of de 2020 LG SDN8YG met AI Room Calibration.

Ik kom van een Logitech Z906 wat ik al heel aardig vond klinken. Ben zeker geen audiofiel maar nu ik ga verhuizen zoek ik een enigszins simplistische oplossing om toch een redelijke Atmos ervaring te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Benny schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:52:
Ik wil echt even jullie advies vragen mbt aanschaf midrange soundbar.

Mijn situatie en waar ik ong. naar zoek:
Budget: €700

-Breed TV meubel met kasten aan beide kanten (vraag me af hoe goed sidefiring speakers dan werken?)
- LG OLED 55C7 (geen eARC)
- Moet niet te hoog zijn want komt voor de TV te staan.
- DTS:X, Dolby Atmos en liefst ook Vision (geen must)
- TV kijk ik via een CI+ module
- Xbox One X en Apple TV 4K. Denk dat ik de ATV in ga wisselen voor een Shield met lossless Atmos.
- 2x HDMI in minimaal, of werkt een goede hdmi splitter ook?
- Moet ondersteuning hebben voor wireless achterspeakers die ik later nog aanschaf.

Nr 1. op de lijst is nu de Samsung HW-Q80R. Lijkt te hebben wat ik zoek en de prijs is goed maar opvolger komt zeer binnenkort. Ook de LG SL8YG of 9 zijn interessant. Of de 2020 LG SDN8YG met AI Room Calibration.

Ik kom van een Logitech Z906 wat ik al heel aardig vond klinken. Ben zeker geen audiofiel maar nu ik ga verhuizen zoek ik een enigszins simplistische oplossing om toch een redelijke Atmos ervaring te krijgen.
lg sl9 + spk-8 set,hou je geld over,wel 1x hdmi-in,de rest kan via arc,hoogte gaat niet lukken,bijna elke soundbar zal te hoog zijn.iets onder de tv,zodat de tv iets hoger staat,soundbar staat er dan toch voor.ik heb zelf ook een c7 en een sk-9 + de spk-8 set.achterspeakers heb je wel nodig voor een goede surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:12
Hallo allemaal,

Gisteren toch maar besloten om een samsung HW Q90R soundbar te kopen. Lange tijd met mijn vriendin gestecheld wat we nou moesten doen.. Zij vind 3 losse speakers (bij een 5.1 set) op de TV meubel afschuwelijk dus met de Q90R heb ik in ieder geval nog een bioscoopervaring.

Klein vraagje aan jullie: tussen mijn LG C9 en Q90R (wordt vandaag geleverd) zit nog een HDMI 1.4 kabel. Heb ik, gezien de Earc update, nu een 2.0 HDMI kabel nodig of een 2.1 HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
niels2322 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:47:
Hallo allemaal,

Gisteren toch maar besloten om een samsung HW Q90R soundbar te kopen. Lange tijd met mijn vriendin gestecheld wat we nou moesten doen.. Zij vind 3 losse speakers (bij een 5.1 set) op de TV meubel afschuwelijk dus met de Q90R heb ik in ieder geval nog een bioscoopervaring.

Klein vraagje aan jullie: tussen mijn LG C9 en Q90R (wordt vandaag geleverd) zit nog een HDMI 1.4 kabel. Heb ik, gezien de Earc update, nu een 2.0 HDMI kabel nodig of een 2.1 HDMI?
2.1 https://www.onlinekabelsh...8k-60hz-hdr-zwart-2-meter bv.deze

[ Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 02-06-2020 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:10
Hallo allemaal,

Als het goed is wordt er een hdmi kabel mee geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
pwh53 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:08:
[...]

lg sl9 + spk-8 set,hou je geld over,wel 1x hdmi-in,de rest kan via arc,hoogte gaat niet lukken,bijna elke soundbar zal te hoog zijn.iets onder de tv,zodat de tv iets hoger staat,soundbar staat er dan toch voor.ik heb zelf ook een c7 en een sk-9 + de spk-8 set.achterspeakers heb je wel nodig voor een goede surround.
Thanks. Die 1x HDMI vind ik wel vervelend, moet ik dus kabels verwisselen tussen ATV/Shield en Xbox. Kan Xbox wel via ARC aansluiten maar heb ik dan het beste geluid mogelijk? Speel voornamelijk CoD MW met Atmos support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glennos1988
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-05 18:27
Voor de liefhebbers, hier een review van de Samsung Q800T:
https://www.homecinemamag...-een-goede-middenklasser/

De q90r blijft voorlopig nog hun flagship soundbar in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Benny schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:32:
[...]

Thanks. Die 1x HDMI vind ik wel vervelend, moet ik dus kabels verwisselen tussen ATV/Shield en Xbox. Kan Xbox wel via ARC aansluiten maar heb ik dan het beste geluid mogelijk? Speel voornamelijk CoD MW met Atmos support.
constant de kabels verwisselen is niet aan te bevelen,onhandig maar ook niet goed voor de aansluiting en de kabel zelf.ik heb geen shield en geen xbox kan ik je geeen antwoord opgeven,maar de sl10 heeft wel 2 ingangen,waarschijnlijk kun je die deze maand wel goedkoop vinden bij ibood of jouwveilingen iboodopruiming,ik heb daar de sk9 gekocht voor 299 euro vorig jaar,ex-winkelmodel,alles zat nog verpakt in de orginele verpakking alleen de soundbar was uitgepakt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-06 12:43
Glennos1988 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:58:
Voor de liefhebbers, hier een review van de Samsung Q800T:
https://www.homecinemamag...-een-goede-middenklasser/

De q90r blijft voorlopig nog hun flagship soundbar in ieder geval.
Ik zat eens te kijken... volgens mij is het enige verschil tussen de Q800T en de Q70T (niet de 'R' dus) de subwoofer (8 inch vs 6,5 inch). De soundbar zelf lijkt me hetzelfde. Prijsverschil: 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glennos1988
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-05 18:27
J-East schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:20:
[...]

Ik zat eens te kijken... volgens mij is het enige verschil tussen de Q800T en de Q70T (niet de 'R' dus) de subwoofer (8 inch vs 6,5 inch). De soundbar zelf lijkt me hetzelfde. Prijsverschil: 100 euro.
Als je de specs van dezelfde site er op nahoudt wel inderdaad. Heb ze nog niet in levende lijven gezien.

[ Voor 24% gewijzigd door Glennos1988 op 02-06-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:34
Ik ben geen audiofiel, Heb juist mijn b&w boxen en externe receiver ingeruild, maar houd wel erg van het ‘bioscoop gevoel‘.
Hoe zijn de verschillen tussen de Q90r van Samsung en bijv de LG DSN11RG? Beide erg goede soundboards. Zit wel een prijsverschil aan vast, de LG is veel duurder. Maar is die dan ook veel beter?
Ik twijfel echt welk van de twee nu beter zou passen bij mijn 55C9 van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Goofyduck384 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:06:
Ik twijfel echt welk van de twee nu beter zou passen bij mijn 55C9 van LG.
Over de verschillen tussen deze twee kan ik niks zeggen, want ik heb geen ervaring met de Samsung Q90R. Ik kan je wel vertellen dat ik persoonlijk heel erg tevreden ben over de LG DSN11RG die ik nu een aantal dagen heb staan. Hou er alleen wel rekening mee dat de DSN11RG soundbar net zo lang is als een 65 inch scherm. Totale afmeting: 1440 x 63 x 146 mm, dus of dat echt heel mooi staat onder een 55 inch scherm moet je zelf maar beslissen. Je zou ook nog naar de DSN9YG kunnen kijken, die is net zo breed als je 55 inch scherm en die kun je later ook nog uitbreiden naar 7.1.4 ;)

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 02-06-2020 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
DON PAPA schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:25:
Over de verschillen tussen deze twee kan ik niks zeggen, want ik heb geen ervaring met de Samsung Q90R. Ik kan je wel vertellen dat ik persoonlijk heel erg tevreden ben over de LG DSN11RG die ik nu een aantal dagen heb staan. Hou er alleen wel rekening mee dat de DSN11RG soundbar net zo lang is als een 65 inch scherm, dus of dat echt mooi staat onder een 55 inch scherm moet je zelf beslissen ;)
Oei, da's wel een dingetje, die lengte had ik even over het hoofd gezien. Dat is zeker een belangrijke reden om hem af te laten vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Hou er alleen wel rekening mee dat de DSN11RG soundbar net zo lang is als een 65 inch scherm, dus of dat echt mooi staat onder een 55 inch scherm moet je zelf beslissen ;)
Oei, da's wel een dingetje, die lengte had ik even over het hoofd gezien. Dat is zeker een belangrijke reden om hem af te laten vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
[...]

Over de verschillen tussen deze twee kan ik niks zeggen, want ik heb geen ervaring met de Samsung Q90R. Ik kan je wel vertellen dat ik persoonlijk heel erg tevreden ben over de LG DSN11RG die ik nu een aantal dagen heb staan. Hou er alleen wel rekening mee dat de DSN11RG soundbar net zo lang is als een 65 inch scherm, dus of dat echt mooi staat onder een 55 inch scherm moet je zelf beslissen ;)
hebben de achterspeakers,net zo als de samsung ook speakers voor in de hoogte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
@Goofyduck384 @DON PAPA Ik heb de Q90R, maar kan dan weer niets over de LG zeggen. Deze is ook niet echt compact, maar even breed als mijn 55B6, hij is wel redelijk diep (ongeveer 2x de hoogte) dus het hangt er vanaf wat je van plan bent. Ik heb hem op het tv meubel staat, maar als je hem wil op hangen ziet het er natuurlijk anders uit. Over het geluid kan ik alles behalve klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

pwh53 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:46:
[...]hebben de achterspeakers,net zo als de samsung ook speakers voor in de hoogte ?
Ja klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
pwh53 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:02:
[...]

constant de kabels verwisselen is niet aan te bevelen,onhandig maar ook niet goed voor de aansluiting en de kabel zelf.ik heb geen shield en geen xbox kan ik je geeen antwoord opgeven,maar de sl10 heeft wel 2 ingangen,waarschijnlijk kun je die deze maand wel goedkoop vinden bij ibood of jouwveilingen iboodopruiming,ik heb daar de sk9 gekocht voor 299 euro vorig jaar,ex-winkelmodel,alles zat nog verpakt in de orginele verpakking alleen de soundbar was uitgepakt geweest.
Als ik kijk naar de reviews neig ik toch meer naar de samsung Q80R.

Lees dit op rtings.com SL10YG review:

The Samsung HW-Q80R is a better soundbar than the LG SL10YG. Its audio reproduction follows our target curve more accurately and it has a noticeably larger soundstage. The SL10YG has a more V-shaped or exciting sound profile. The Atmos performance of the Q80R is also considerably better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Benny schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 23:30:
[...]

Als ik kijk naar de reviews neig ik toch meer naar de samsung Q80R.

Lees dit op rtings.com SL10YG review:

The Samsung HW-Q80R is a better soundbar than the LG SL10YG. Its audio reproduction follows our target curve more accurately and it has a noticeably larger soundstage. The SL10YG has a more V-shaped or exciting sound profile. The Atmos performance of the Q80R is also considerably better.
pak anders een webshop met een makkelijk retourbeleid en bestel ze beide,weet niet of je deze kunt uitbreiden met achterspeakers,zonder achter speakers is een wereld van verschil.kijk dan ook even naar de q90,wel boven je budget volgens mij,ipv. q80 + achter speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nassinho
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-04-2024
Na lang onderzoek doen ben ik er achter gekomen dat de nieuwe soundbar-line up van LG (waaronder ook de LG DSN11RG) niet geleverd/ verkocht wordt met een HDMI kabel. ik zelf vind het lastig om een geschikte hmdi kabel te vinden. Ik vroeg mij daarbij af waar ik rekening mee kan houden bij het kiezen van een hdmi kabel denkend aan (Future proof)??

Ook merk ik dat LG een slim/doordacht marketing strategie hanteert waarbij zij het specifiek hebben over Earc op hen website en niet over HDMI 2.1 (weet niet zeker of Earc & HDMI 2.1 hetzelfde zijn). Als ik naar de gebruikershandleiding kijk van het top model de LG DSN11RG staat daarin beschreven dat de HDMI poorten van de soundbar beschikken over een 2.0 aansluiting. Ook hier heb ik mijn twijfels over......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 10:27

DJT

Hoezo is het lastig om een geschikte HDMI kabel te vinden? Een beetje fatsoenlijke kabel van ná 2012 kan gewoon HDMI 2.1 doen hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Nassinho schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:55:
Ook merk ik dat LG een slim/doordacht marketing strategie hanteert waarbij zij het specifiek hebben over Earc op hen website en niet over HDMI 2.1
eARC kan alleen maar over HDMI 2.1 en op de LG website staat ook bij de DSN11RG dat er 3x HDMI 2.1 poorten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2F8cnDaWdrUXSTPPKwD4q_Od_k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RvkE3kjks50KxdcSTKeCpIqw.jpg?f=user_large

De verschillen in de verschillende HDMI versies
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQkrGb2bo8bWFM_7laHWAfPf3bM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cT9UpTQzN4HzGtRofTD6hlH6.jpg?f=fotoalbum_large

Informatie over HDMI 2.1
https://www.homecinemamag...-alles-wat-je-moet-weten/

Informatie over HDMI eARC
https://www.homecinemamag...-is-het-en-hoe-werkt-het/

En hier kun je HDMI 2.1 kabels vinden
https://www.allekabels.nl..._speed/8k-compatible.html
DJT schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:50:
Hoezo is het lastig om een geschikte HDMI kabel te vinden? Een beetje fatsoenlijke kabel van ná 2012 kan gewoon HDMI 2.1 doen hoor.
Een HDMI 2.1 kabel is toch iets anders dan een HDMI 2.0 kabel waar jij naar verwijst in je link, om de volledige bandbreedte (48 Gbps) van een HDMI 2.1 poort te kunnen benutten heb je een HDMI Ultra kabel nodig (zie voor meer uitleg de hierboven gegeven linken)

[ Voor 61% gewijzigd door DON PAPA op 07-06-2020 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 19:43
rjn27 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:33:
[...]

Heb je de Q80 inmiddels getest?
Bevalt zeer goed, vooral de subwoofer (die ik bij mijn HW-MS650 niet had en dacht dat ik die niet miste) is een zeer fijne toevoeging. Heb wat Dolby Atmos materiaal uitgeprobeerd en het geluid is geweldig, je wordt soms bijna letterlijk uit je bank geblazen ;). Het geluid heeft gewoon veel meer body dan mijn vorige soundbar. Ik mis de achterluidsprekers persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
Ik ben ook nog steeds onder de indruk van de Q80R. Ik kwam van een LGSK8Y en het verschil is echt heel groot (plus dat de LG idd zonder HDMI kabel geleverd wordt )

Na wat films met atmos en vooral ook wat live concerten met DTS geluid wil ik echt niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Is de Q80r hetzelfde als de q90r maar dan zonder de achterspeakers?
Dus in de zin van: ik koop nu de Q80r en mocht ik in de toekomst toch liever de q90r willen, dan koop ik er gewoon alleen die losse speakers bij? Of is de soundbar zelf ook anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Goofyduck384 Ja en nee, je kunt niet dezelfde speakers als de Q90 los krijgen. De enige losse achter speakers die Samsung verkoopt (SWA-9000S/SWA-8500S) hebben een losse draadloze module, en de speakers zijn met draad aan deze module verbonden. Ze hebben ook biet de upfireing speaker boven op.

De soundbar zelf is volgens mij identiek.

[ Voor 10% gewijzigd door LOTG op 04-06-2020 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
DON PAPA schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 00:02:
[...]

eARC kan alleen maar over HDMI 2.1 en op de LG website staat ook bij de DSN11RG dat er 3x HDMI 2.1 poorten zijn.

[Afbeelding]

De verschillen in de verschillende HDMI versies
[Afbeelding]

Informatie over HDMI 2.1
https://www.homecinemamag...-alles-wat-je-moet-weten/

Informatie over HDMI eARC
https://www.homecinemamag...-is-het-en-hoe-werkt-het/

En hier kun je HDMI 2.1 kabels vinden
https://www.allekabels.nl..._speed/8k-compatible.html

[...]

Nou een HDMI 2.1 kabel is toch echt anders dan een HDMI 2.0 kabel waar jij naar verwijst in je link, voor HDMI 2.1 heb je toch echt een HDMI Ultra kabel nodig (zie de uitleg hierboven)
Toch is deze informatie als je het over kabels hebt onjuist. Kabels hebben ondertussen al vele jaren geen versienummers meer. Diverse fabrikanten willen de consument vast anders doen geloven. Die HDMI versienummers hebben enkel betrekking op de aansluitingen op de apparatuur maar niet op de kabels. Voor de kabels is de maximale bandbreedte van belang. Zie ook deze tabel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BEYwAofOxU_w90WV2mrn8e6h3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDxd1tRKfjz62Fg5DLX17gl0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

S1NN3D schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:04:
[...]Toch is deze informatie als je het over kabels hebt onjuist. Voor de kabels is de maximale bandbreedte van belang.
En welke informatie is dan fout die ik geef, ik verwijs toch juist naar HDMI ultra kabels voor HDMI 2.1 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is super toevallig maar terwijl ik mijn post plaatste, is jouw post op hetzelfde moment grotendeels aangepast dus welk deel mij precies triggerde kan ik nu niet teruglezen.

Maar wat ik in ieder geval wil aangeven is dat HDMI 2.1 kabels niet bestaan. Daarnaast klopt het dat eARC een verplicht onderdeel is van de HDMI 2.1 specificaties. Maar er bestaan ook al langer receivers die eARC ondersteunen maar die hebben nog gewoon HDMI 2.0 aansluitingen. Het is dus minder zwart-wit dan het lijkt. Ik zie geen noodzaak om naar de winkel te rennen om een Ultra High Speed kabel te kopen. Als iemand nog een Premium High Speed of High Speed kabel heeft liggen, zou ik dat eerst proberen. Grote kans dat er voldoende bandbreedte beschikbaar is en dat het gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Wat is dan technisch gezien het verschil tussen de diverse kabels? Betere afscherming? Dikkere aders? Andere kwaliteit koper? De layout is naar mijn weten in ieder geval nooit veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
Weet iemand wanneer de nieuwe soundbars van Samsung beschikbaar komen?

Vanwege het formaat twijfel ik tussen de Q70R en de nieuwe Q70T en Q800T. De Q80R is te bulky.

Overigens las ik ergens op Reddit dat de Q70T en Q800T van kunststof zijn en niet van metaal (aluminium) zoals de Q70R. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten? Dit zou voor mij wel een deal-breaker kunnen zijn. Overigens lijken de specificaties van deze 3 modellen heel erg op elkaar en verschillen ze alleen op hele kleine onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

S1NN3D schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:44:
Ik zie geen noodzaak om naar de winkel te rennen om een Ultra High Speed kabel te kopen. Als iemand nog een Premium High Speed of High Speed kabel heeft liggen, zou ik dat eerst proberen. Grote kans dat er voldoende bandbreedte beschikbaar is en dat het gewoon werkt.
Mee eens, maar omdat er werd gevraagd

"ik zelf vind het lastig om een geschikte hmdi kabel te vinden. Ik vroeg mij daarbij af waar ik rekening mee kan houden bij het kiezen van een hdmi kabel denkend aan (Future proof)??"

Verwees ik hem naar de HDMI ultra kabels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
Heb lang getwijfeld tussen de Samsung Q90, Citation multiteam 700 + SW small + achter speakers en de Enchant 1300 + SW. Uiteindelijk heb ik gekozen voor muzikaliteit, brute power en built-in chromecast ... de Enchant 1300 + sub dus :-).

De komende week ga ik testen of de Enchant goed combineert met de TV (Samsung Q90) en of de kinderziektes / softwareproblemen zijn opgelost. Ook vraag ik me af of ik kan leven met het gemis van achter speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-06 19:54
Twijfel ook nog steeds.
De Q80 van Samsung lonkt nog steeds.
Vind het alleen een groot nadeel dat er alleen Spotify connect op zit.
Je kan niet even TuneIn of een andere Radio app casten. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
rjn27 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:21:
Twijfel ook nog steeds.
Via de app SmartThings kan je gewoon Deezer en TuneIn casten naar de Q80R. Dit zijn ook de enige 2 apps die erin staan trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
rjn27 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:21:
Twijfel ook nog steeds.
Ik heb er een chromecast audio aan gehangen, daarmee is het ook opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
https://www.rtlnieuws.nl/...d-zonder-gedoe-met-kabels

Zie veel reviews langs komen van de nieuwe JBL. Misschien is het iets? Moet hier nog steeds eerst een nieuwe tv kopen en dan pas een soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Laatst online: 10-06 11:26
Klopt het dat je bij de q80r soundbar om gebruik te maken van atmos alle kabels moet aansluiten aan de soundbar en dat atmos niet werkt als je alles aansluit op je tv en dan via arc naar soundbar?

Andere vraag: heb je nog steeds atmos met de q80r als je die twee extra (cheap) speakers toevoegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
aaaido schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:36:
Klopt het dat je bij de q80r soundbar om gebruik te maken van atmos alle kabels moet aansluiten aan de soundbar en dat atmos niet werkt als je alles aansluit op je tv en dan via arc naar soundbar?

Andere vraag: heb je nog steeds atmos met de q80r als je die twee extra (cheap) speakers toevoegt?
Dat klopt niet helemaal, je kan over arc wel de gecomprimeerde atmos van bijv. netflix naar de soundbar sturen. Maar als je lossless geluid als Dolby True HD of DTS HD naar je soundbar wilt hebben moet je e-arc gebruiken vanaf de TV of de bron direct op de soundbar aansluiten met HDMI.

Ik neem aan dat je nogsteeds atmos hebt met de 2 achterspeakers, en dat deze zelfs iets beter er van wordt. De achterspeakers hebben geen luidsprekers naar boven dus zijn iets minder atmosserig dan die van de Q90R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

In theorie:
Alle apparaten aansluiten op je TV.
De TV (e/Arc) aansluiting op de (E/Arc) output aansluiten van je Soundbar.
Zo behandeld de TV het beeldmateriaal en word het geluidmateriaal Lossless doorgestuurd.

Sommige TV’s staat Arc maar is met de recentste update eArc geworden. Welke je in de instelling menu kan schakelen tussen Arc en eArc (Voorbeeld LG OLED C9 + Samsung HW-QxxR series soundbar) nu geeft mijn setup standaard eArc aan + Dolby Atmos kortstondig.

Ik zit alleen nog te twijfelen welke instellingen het beste is, weet iemand waar ik een goede setup demo kan downloaden en hoe ik dit het beste kan instellen? (Nu halve week de HW-Q90R)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Om nog even door te gaan op de q80r met extra speakers vs de q90r denk ik dat Samsung alles zo heeft gemaakt dat voor een volledige atmos beleving je beter kan gaan voor een q90r dan een q80r met extra speakers. Het is wellicht ook wel logisch want die rear speakers is ook wat de q90r extra toevoegt. De q80r (met extra speakers) kan daarmee wat mij betreft nooit het atmos surround geluid evenaren van de q90r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
DutchWing schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:37:
In theorie:
Alle apparaten aansluiten op je TV.
De TV (e/Arc) aansluiting op de (E/Arc) output aansluiten van je Soundbar.
Zo behandeld de TV het beeldmateriaal en word het geluidmateriaal Lossless doorgestuurd.

Sommige TV’s staat Arc maar is met de recentste update eArc geworden. Welke je in de instelling menu kan schakelen tussen Arc en eArc (Voorbeeld LG OLED C9 + Samsung HW-QxxR series soundbar) nu geeft mijn setup standaard eArc aan + Dolby Atmos kortstondig.

Ik zit alleen nog te twijfelen welke instellingen het beste is, weet iemand waar ik een goede setup demo kan downloaden en hoe ik dit het beste kan instellen? (Nu halve week de HW-Q90R)
Hey ik heb ook de hw-q90r
Ik heb heb het zo aangesloten : Mijn shield (waarop atmos content staat via plex) op de soundbar en met hdmi van soundbar naar hdmi-arc op mijn tv
Als ik namelijk mijn shield aansluit op tv dan zie ik in de display van mijn soundbar geen dolby atmos verschijnen als ik een film afspeel met dolby atmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauT86
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-12-2022
Zou iemand mij kunnen helpen. Ik heb de q90r aangeschaft, maar ik snap niet hoe ik tv / netflix over de soundbar + rears kan krijgen. Ik heb hdmi in soundbar naar mijn lg 65e7 verbonden met hdmi 4 ingang, maar het geluid blijft over de speakers van mijn tv gaan. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
MauT86 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:44:
Zou iemand mij kunnen helpen. Ik heb de q90r aangeschaft, maar ik snap niet hoe ik tv / netflix over de soundbar + rears kan krijgen. Ik heb hdmi in soundbar naar mijn lg 65e7 verbonden met hdmi 4 ingang, maar het geluid blijft over de speakers van mijn tv gaan. Wat doe ik verkeerd?
De HDMI kabel moet in de ARC poort van de TV zitten (HDMI 4?) en in de instellingen van de TV moet je aangeven dat je het geluid via de ARC wil laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
Hallo allemaal,

Wat een ramp.. afgelopen maandag gekocht bij PlatteTV en hij zou die dag ook verzonden zijn volgens de winkel, alleen PostNL geeft aan: “zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL”. Hopen dat ze hem niet kwijt zijn.. iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 19:18
Wat adviseren jullie te kopen: Een HW-Q90R of een Sonos ARC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
Niekage schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:08:
Wat adviseren jullie te kopen: Een HW-Q90R of een Sonos ARC?
Ik heb ook getwijfeld tussen die 2. Voordeel van Sonos Arc: makkelijker te bedienen qua smart functies en mooi geluid wat betreft muziek (goede allrounder). Nadeel is de prijs. Wil je in de buurt komen van 5.1 ben je bijna 2.000 euro kwijt.. daarnaast heeft hij, zoals de naam al zegt, geen HDMI ingangen. Dus enige manier om hem aan te sluiten is via de HDMI ARC poort naar de TV.

De q90r doet het echt héél goed qua films (echt een bioscoopervaring) maar voor muziek moet je hem niet kopen, dat klinkt niet heel goed. Voordeel is 2 HDMI ingangen waardoor hij ook als “receiver” gebruikt kan worden. Voor 850-900 euro (goed onderhandelen in winkels) ben je meteen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauT86
niels2322 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:57:
[...]

De HDMI kabel moet in de ARC poort van de TV zitten (HDMI 4?) en in de instellingen van de TV moet je aangeven dat je het geluid via de ARC wil laten lopen.
Thanks! Dat werkt! Een andere vraag, hoe kan je zien dat hij Atmos afspeelt via Netflix. Heb geen earc ivm oudere tv, maar zou dan toch atmos af moeten spelen via ander geluidsbestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
MauT86 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Thanks! Dat werkt! Een andere vraag, hoe kan je zien dat hij Atmos afspeelt via Netflix. Heb geen earc ivm oudere tv, maar zou dan toch atmos af moeten spelen via ander geluidsbestand?
Op de soundbar komt dan “atmos” tevoorschijn dacht ik. Overigens kan dat volgens mij dan alleen via Netflix omdat dat gecomprimeerde atmos bestanden zijn. Maar dat ligt er denk ik ook weer aan hoe je Netflix kijkt. Ik weet niet of je atmos krijgt wanneer je bijvoorbeeld Netflix op een kpn of Ziggo box kijkt

[ Voor 7% gewijzigd door niels2322 op 07-06-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:42
niels2322 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:15:
[...]

Ik heb ook getwijfeld tussen die 2. Voordeel van Sonos Arc: makkelijker te bedienen qua smart functies en mooi geluid wat betreft muziek (goede allrounder). Nadeel is de prijs. Wil je in de buurt komen van 5.1 ben je bijna 2.000 euro kwijt.. daarnaast heeft hij, zoals de naam al zegt, geen HDMI ingangen. Dus enige manier om hem aan te sluiten is via de HDMI ARC poort naar de TV.

De q90r doet het echt héél goed qua films (echt een bioscoopervaring) maar voor muziek moet je hem niet kopen, dat klinkt niet heel goed. Voordeel is 2 HDMI ingangen waardoor hij ook als “receiver” gebruikt kan worden. Voor 850-900 euro (goed onderhandelen in winkels) ben je meteen klaar.
Volledig eens met bovenstaand.

Ik heb zelf de Q90R, voor films/series is het geluid gelijkwaardig aan een bioscoopervaring.
Voor reguliere muziek is het geluid helaas matig, dat komt doordat de rear speakers bij muziek een soort van fake surround op een lager volume afspelen i.p.v. regulier stereo geluid.
Speel je echter muziek in het Dolby Atmos formaat (via TIDAL) af, dan heb je weer top geluidskwaliteit. (Rear speakers functioneren dan zoals het hoort). Helaas zijn maar een beperkt aantal nummers geoptimaliseerd voor Atmos.

Jammer, de muziek prestaties kan Samsung dus met een simpele software wijziging makkelijk verbeteren door eenvoudige stereo output. Echter daar lijkt Samsung niet in geïnteresseerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Hmmm ik vind muziek toch wel belangrijk bij een soundbar en zeker bij eentje die zoveel kost als de q90r dus dat is dan wel een groot nadeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Doet de Q80 het dan beter met muziek dan de Q90?
Dan zijn er geen rear speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Soundbar q80r en q90r zijn toch identiek? Lijkt mij dus hetzelfde geluid maar dan zonder de rear speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
niels2322 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:01:
[...]

Wat een ramp.. afgelopen maandag gekocht bij PlatteTV en hij zou die dag ook verzonden zijn volgens de winkel, alleen PostNL geeft aan: “zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL”. Hopen dat ze hem niet kwijt zijn.. iemand ervaringen mee?
Even bellen met PlatteTV. Kan 2 dingen betekenen; óf ze hebben de bestelling nog niet fysiek meegegeven aan PostNL (wel alvast een verzendlabel aangemaakt), óf de zending heeft nog geen scan gekregen op het depot van PostNL. Vaak krijgen de pakketjes van webshops pas een 1e scan op het sorteercentrum. Door drukte kan het weleens zijn dat sommige (rol)containers enkele dagen staan te wachten totdat de pakketten een scan krijgen. Pas dan begint de track & trace te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjakieZulu
Voor mij is Sonos duidelijk een no go: te duur voor wat je krijgt; komt tekort op geluidskwaliteit, gebonden aan de Sonos app.

Dolby Atmos is voor mij geen must. Er is nog zo weinig content beschikbaar met Atmos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
@SjakieZulu Hangt er vanaf wat je kijkt, blurays zijn vrijwel allemaal Atmos. Netflix en Disney+ heeft veel van hun eigen content met Atmos. Alleen laten deze apps alleen zien wat je kunt afspelen. Net als met Dolby Vision. Disney en Netflix hebben ook bijna alles in DV, maar als je TV het niet support zie je dat niet er bij staan.

Amazon is voor mij de enige wat niet helemaal duidelijk is, daar staat het niet duidelijk er bij.

[ Voor 13% gewijzigd door LOTG op 08-06-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Ik zit alleen zelf nog uit te vogelen hoe je de geluid instellingen goed krijgt.

Nu heb ik een LG C9 OLED + HW-Q90R soundbar, nu als ik bij de LG ARC instellen eArc aanvinkt dan geeft de soundbar eArc aan. Nu kan ik kiezen tussen Auto, Passthrough of PCM. Bij PCM klinkt het nergens na, bij Auto lijkt het Passthrough te kiezen alleen bij handmatig Passthrough klinkt het geluid beter. (Dynamischer.)

Nu kan ik bij de HDMI ingang 1 nog kiezen tussen PCM/Bitstream (Ziggo mediabox next) dit geeft geen verschil.

Ik kan ook nog kiezen voor uitgangsformaat zoals Dolby Digital plus gewoon digital, automatisch etc.
Hierbij koos ik automatisch.

Moet ik nu alles gewoon op automatisch zetten? Of handmatig Passtrough en bij uitgangsformaat automatisch?

(Sommige benamingen kan ik even verkeerd hebben, zit niet voor de TV momenteel.)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

DutchWing schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:25:
Ik zit alleen zelf nog uit te vogelen hoe je de geluid instellingen goed krijgt.
Zo heb ik het staan bij mijn LG C9 OLED + LG DSN11RG

Geluiduitgang: HDMI ARC
Digital geluid uit < Passthrough >
eArc < Aan >

DTV audio-instellingen > Automatisch

Audioformaat HDMI-ingang > Bitstream

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 08-06-2020 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

DON PAPA schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:39:
[...]

Zo heb ik het staan bij mijn LG C9 OLED + LG DSN11RG

Geluiduitgang: HDMI ARC
Digital geluid uit < Passthrough >
eArc < Aan >

DTV audio-instellingen op automatisch

HDMI poorten op Bitstream
Zo heb ik het ook staan.

En de HDMI opties bij CEC zoiets staan ook alle drie aangevinkt.

Maar bij aanzetten tv ging de soundbar altijd mee aan en uit bij uitschakelen tv. Nu ineens gisteren deed de soundbar dit niet en vandaag reageerde alles weer na behoren, vreemd.

De surround mode werkt behoorlijk goed voor stereo of 3.1 omzetten na surround, alleen soms zit hier een hapering in en door even Passtrough/PCM handmatig even heen en weer te schakelen word dit weer opgelost en word stereo of 3.1 weer goed op geschaald na surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauT86
niels2322 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:35:
[...]

Op de soundbar komt dan “atmos” tevoorschijn dacht ik. Overigens kan dat volgens mij dan alleen via Netflix omdat dat gecomprimeerde atmos bestanden zijn. Maar dat ligt er denk ik ook weer aan hoe je Netflix kijkt. Ik weet niet of je atmos krijgt wanneer je bijvoorbeeld Netflix op een kpn of Ziggo box kijkt
Ik kijk netflix via de app op mijn LG TV, deze heeft zelf geen Earc, maar als ik jou begrijp zou het toch moet werken omdat hij het geluid rechtstreeks naar de soundbar stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bestaat er een soundbar met rear speakers waarbij je tv geluid ook optioneel in “multi channel stereo” kunt laten afspelen? Dus dat het tv geluid uit alle speakers even hard komt? Vind het met muziek via de tv (youtube of bijv The Voice) veel mooier in multichannel dan in een soort 5.1 setup waar de rear alleen wat achtergrond geluid aanvult. Ook is het voor de verstaanbaarheid van talkshows een stuk fijner om geluid ook hard uit de rear speakers te laten komen.
Bij Sonos kan dit blijkbaar niet, rears zitten vast in de “ambient” mode. En hierboven lees ik dat de Q90R dit ook niet aan kan.

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-06-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

CyBeRSPiN schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:44:
Bestaat er een soundbar met rear speakers waarbij je tv geluid ook optioneel in “multi channel stereo” kunt laten afspelen? Dus dat het tv geluid uit alle speakers even hard komt?
Ja zo heb ik mijn LG DSN11RG ingesteld staan als ik via de Ziggo Nextbox gewoon TV kijk, vooral om inderdaad de verstaanbaarheid bij talkshows.

[ Voor 56% gewijzigd door DON PAPA op 09-06-2020 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 07:58
DON PAPA schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:06:
[...]

Ja zo heb ik mijn LG DSN11RG ingesteld staan als ik via de Ziggo Nextbox gewoon TV kijk, vooral om inderdaad de verstaanbaarheid bij talkshows.
@DON PAPA hoe bevalt de soundbar? Ik zie maar mondjesmaat reviews, dus koopbeslissing vind ik lastig te maken. Doel is bioscoopervaring, maar ook muziek in de open woonkamer/keuken. (11x5m.) TV is LG C9, te linken aan odroid N2 voor 4khdr/atmos passtrough.

Heb je nog een bijzondere deal kunnen sluiten, als ik vragen mag? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Hij bevalt super, ik heb hier voor een complete Sonos en Bose 700 set gehad, maar ik vind deze set echt een veel betere bioscoopervaring geven, vooral met Dolby Atmos (wat de andere twee sets niet hadden). Ik heb echt nog geen moment spijt gehad van deze aankoop, ik heb wel het volle bedrag (1499) betaald want ik wou hem gewoon snel in huis hebben. Ik weet niet welke C9 je hebt, maar de soundbar is net zolang als een 65" scherm, maar of dit ook mooi staat onder een 55" scherm moet de koper zelf maar beslissen.

[ Voor 24% gewijzigd door DON PAPA op 09-06-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 07:58
@DON PAPA thx voor de snelle reactie. Zou inderdaad onder een 65inch zijn. Mag ik nog vragen hoeveel hdmi aansluitingen er op zitten en hoe jij het hebt aangesloten? Ik denk aan 1 kabel van soundbar naar tv via eARC en doorlussen naar mediaplayer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

@ziconl er zitten 3 HDMI 2.1 poorten (2 in, 1 out) op de soundbar. Ik heb mijn Ziggo Nextbox op de HDMI 1 van de TV, op HDMI 2 (ACR) zit de soundbar.

En op de soundbar komt met de tijd een Playstation 5

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 09-06-2020 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Ik heb een lg55c9.
Deze hangt bij mij aan de muur.
Nu zoek ik een soundbar om tegen de muur aan te hangen.
Dit omdat ik geen kast onder de tv heb.
Mijn budget is tussen de 300 en 400 euro.
Welke raden jullie mij aan.
Zat zelf aan de lg sl9yg te denken of de sl8yg maar vind nergens terug of ik die aan de muur kan hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
Demiesehv schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:37:
Ik heb een lg55c9.
Deze hangt bij mij aan de muur.
Nu zoek ik een soundbar om tegen de muur aan te hangen.
Dit omdat ik geen kast onder de tv heb.
Mijn budget is tussen de 300 en 400 euro.
Welke raden jullie mij aan.
Zat zelf aan de lg sl9yg te denken of de sl8yg maar vind nergens terug of ik die aan de muur kan hangen
De SL8YG kan aan de muur. Bevestigingsmateriaal word zelf mee geleverd. Bij de SL9YG kan het ook, alleen moet je het materiaal zelf aanschaffen. Wellicht is de Samsung HW-Q60R ook nog een optie. Ook hier word het materiaal meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
DON PAPA schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:39:
[...]

Hij bevalt super, ik heb hier voor een complete Sonos en Bose 700 set gehad, maar ik vind deze set echt een veel betere bioscoopervaring geven, vooral met Dolby Atmos (wat de andere twee sets niet hadden). Ik heb echt nog geen moment spijt gehad van deze aankoop, ik heb wel het volle bedrag (1499) betaald want ik wou hem gewoon snel in huis hebben. Ik weet niet welke C9 je hebt, maar de soundbar is net zolang als een 65" scherm, maar of dit ook mooi staat onder een 55" scherm moet de koper zelf maar beslissen.
En als je hem met de Bose 700 vergelijkt qua muziek? Bioscoopervaring is leuke bijkomstigheid voor mij, maar muziek is voor mij het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

AlxRoelofs schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:12:
[...]En als je hem met de Bose 700 vergelijkt qua muziek? Bioscoopervaring is leuke bijkomstigheid voor mij, maar muziek is voor mij het belangrijkste.
Ik luister niet heel veel naar muziek, maar ook dat vind ik met deze set beter omdat (net als bij de Sonos) de achter speakers het veel beter doen dan bij de Bose 700 set. De kamer is veel meer gevuld met geluid zeg maar (weet niet hoe ik het anders uit kan leggen). Ik zou een iedergeval niet terug willen naar één van de vorige sets, dat zegt volgens mij genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
DON PAPA schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:20:
[...]

Ik luister niet heel veel naar muziek, maar ook dat vind ik met deze set beter omdat (net als bij de Sonos) de achter speakers het veel beter doen dan bij de Bose 700 set. De kamer is veel meer gevuld met geluid zeg maar (weet niet hoe ik het anders uit kan leggen). Ik zou een iedergeval niet terug willen naar één van de vorige sets, dat zegt volgens mij genoeg...
Ik begrijp wat je bedoeld. Ik zal de sets echter gebruiken zonder achter speakers (wel met sub) waardoor die vergelijking voor mij lastig is.

Ik vind de LG overigens ook niet zo mooi en de speakers die omhoog staan zullen bij mij niet tot hun recht komen omdat de bar in een TV meubel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

AlxRoelofs schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:25:
[...]
Ik begrijp wat je bedoeld. Ik zal de sets echter gebruiken zonder achter speakers (wel met sub) waardoor die vergelijking voor mij lastig is.

Ik vind de LG overigens ook niet zo mooi en de speakers die omhoog staan zullen bij mij niet tot hun recht komen omdat de bar in een TV meubel komt.
Ja als je de achterspeakers en de bovenspeakers (Dolby Atmos) niet gaat gebruiken, dan zou ik je deze set ook niet aanraden (zonde van je geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
@Ben er , @Ted038 , en andere eigenaren van de HK Enchant 1300:

Weet iemand van jullie wat meest recente firmware is? Via google home zie ik bij mij 1545620863 staan.

Tot op heden bevallen de sounbar en subwoofer echt goed. Stemmen zijn heel goed te verstaan bij lage volumes, serieus brute power bij actiefilms en zeer muzikaal. En de connectiviteit is dmv build-in chromecast fijn/goed.
Met 2 rear speakers was de set onverslaanbaar geweest. Toch wel een (klein) gemis.

Eens in de zoveel tijd valt de wifi verbinding voor 1 seconde weg, gepaard met een piep. Iemand een idee waardoor dit komt en hoe op te lossen? Ik gebruik Unifi AC AP lite als access points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:07
SjakieZulu schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:59:
@Ben er , @Ted038 , en andere eigenaren van de HK Enchant 1300:

Weet iemand van jullie wat meest recente firmware is? Via google home zie ik bij mij 1545620863 staan.
Die versie heb ik ook, al kijk ik er nauwelijks naar : het werkt en dan is het goed ;)
Eens in de zoveel tijd valt de wifi verbinding voor 1 seconde weg, gepaard met een piep. Iemand een idee waardoor dit komt en hoe op te lossen? Ik gebruik Unifi AC AP lite als access points.
Ik heb ( merk?) dat niet ( met deco P7 mesh) , maar ben ook geen veeleisende gebruiker .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf27
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 13:05
Zins gisteren trotse bezitter van de LG dsn11rg soundbar.
Op HDM1 een Apple TV 4K via mijn LG 77CX aangesloten.
Hierna even Netflix afgespeeld, en dolby Vison/HDR werkte toen perfect.

Na installatie van de soundbar inc. een firmware update werkt Dolby Vision/HDR niet meer?

Heeft iemand hier ook last van?

Met Dolby Atmos geen probleem, allen geen HDR/Dolby Vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Don Papa,
Als het echt om goede muziek weerga gaat, luisterden eens naar de Bluesound soundbar.
Is echt geweldig en heeft geen subwoofer nodig.
Is wel leverbaar.
Heeft 20 streamingsdiensten aan boord .
Hij is recentelijk getest, met nog vele andere Soundbars , waaronder Sonos,
De Bluesound kwam royaal , als beste uit de bus, wat muzikaliteit betreft.
De test is gehouden, dacht ik, door Fa Alphenaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
blessure schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:39:
Don Papa,
Als het echt om goede muziek weerga gaat, luisterden eens naar de Bluesound soundbar.
Is wel leverbaar.
Bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-06 23:13
blessure schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:39:
Don Papa,
Is wel leverbaar.
Geen subwoofer nodig?
Dat ding heeft ' woofers' van 4". Dat gaat echt niet veel lager dan 70/80 hz op acceptabel volume waarbij dus een groot deel van de laagweergave ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Ik vind de bas, meer dan voldoende.
Vermoedelijk, speelt de akoestiek van de kamer een rol.
Overigens is er ook en subwoofer leverbaar.
Ik gebruik de soundbar voor beter tv geluid, tv is een LG Oled 55 E.
En ik maak gebruik van de streamings mogelijkheden.
Het is natuurlijk zeer persoonlijk, maar ik houd zelf niet van bassen , die ik in mijn stoel voel.
Voor personen, die veel films kijken, is dat waarschijnlijk een must.
Ik ben meer een muziek liefhebber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blessure
Beste forumleden,
Ik wil graag mijn excuses aanbieden.
De test die ik gelezen heb, was geen soundbar test, maar een streaming audio test.
Daar kwam de Bluesound node 2 I, als beste uit de test.
Nogmaals, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Ter aanvulling.
De test van de streamers, is te vinden op de site van Alpha Audio.
De test is van 07-06-2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

blessure schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:46:
Ik vind de bas, meer dan voldoende.
Vermoedelijk, speelt de akoestiek van de kamer een rol.
Overigens is er ook en subwoofer leverbaar.
Ik gebruik de soundbar voor beter tv geluid, tv is een LG Oled 55 E.
En ik maak gebruik van de streamings mogelijkheden.
Het is natuurlijk zeer persoonlijk, maar ik houd zelf niet van bassen , die ik in mijn stoel voel.
Voor personen, die veel films kijken, is dat waarschijnlijk een must.
Ik ben meer een muziek liefhebber.
Aanvullend heeft de Bluesound ook nog een sub out, dus je kunt er ieder merk sub op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Nog een aanvulling, er kunnen ook rearspeakers bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Ik vergeet nog iets belangrijks, vooral voor de muziek liefhebbers.
De Bluesound soundbar pulse 2 I, kan ook HI- RES Audio weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Jongens

Zouden jullie gaan voor de Harman Kardon multibeam 700.
Of de JBL 5.1 surround bar. (Zonder de afneembare speakers)

Beide in dezelfde prijsklasse.
Bij de JBL zit een subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
rjn27 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:26:
Jongens

Zouden jullie gaan voor de Harman Kardon multibeam 700.
Of de JBL 5.1 surround bar. (Zonder de afneembare speakers)

Beide in dezelfde prijsklasse.
Bij de JBL zit een subwoofer.
Ik zou sowieso voor de HK gaan.

Ben je van plan om naast de multibeam ook ook de rear speakers aan te schaffen? Zo niet, dan kun je veel beter voor de Enchant 1300 gaan. De Enchant subwoofer is een beest en is flink afgeprijsd naar €299.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
SjakieZulu schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:24:
[...]

Ik zou sowieso voor de HK gaan.

Ben je van plan om naast de multibeam ook ook de rear speakers aan te schaffen? Zo niet, dan kun je veel beter voor de Enchant 1300 gaan. De Enchant subwoofer is een beest en is flink afgeprijsd naar €299.
Ik twijfel over de rear speakers ik denk het niet.
Heeft de Enchant 1300 een redelijke bass zonder sub?
Vind namelijk dat de Multibeam zonder sub al een redelijke bass heeft.

Misschien dat ik die later aanschaf

Welke heeft beter geluid een Multibeam met Citation sub of een enchant 1300 met sub?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjakieZulu
rjn27 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:44:
[...]

Ik twijfel over de rear speakers ik denk het niet.
Heeft de Enchant 1300 een redelijke bass zonder sub?
Vind namelijk dat de Multibeam zonder sub al een redelijke bass heeft.

Misschien dat ik die later aanschaf

Welke heeft beter geluid een Multibeam met Citation sub of een enchant 1300 met sub?
Een soundbar kan nooit voldoende bas leveren voor een optimale filmbeleving. Daar is de kastvolume en woofer echt te klein voor.

De enchant sub (15kg!) is 2x het gewicht van de citation sub s. Bij introductie kostte de de enchant sub €699 (momenteel te vinden voor €299) vs de citation sub s €399. Nogal duidelijk welke beter is. De grotere citation sub is vergelijkbaar met de enchant sub, maar kost €799.
De enchant sub is vrij groot, maar kan mooi uit het zicht geplaatst worden.

Ik ben van een old school home cinema receiver (Marantz SR7005) en een 5.1 Phonar luidsprekersysteem naar de enchant 1300 + subwoofer gegaan. Verbaas me telkens hoe ik word meegenomen in een film (met dd of dts) Multibeam creëert een prima 360 graden geluidsbeeld, de subwoofer maakt het helemaal af.

De ingebouwde chromecast functionaliteit is echt een fijne toevoeging. Ik cast elke dag muziek naar de soundbar, meestal via de tunein app (er zijn echt veel muziek apps waarmee je kunt casten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
SjakieZulu schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 00:25:
[...]

Een soundbar kan nooit voldoende bas leveren voor een optimale filmbeleving. Daar is de kastvolume en woofer echt te klein voor.

De enchant sub (15kg!) is 2x het gewicht van de citation sub s. Bij introductie kostte de de enchant sub €699 (momenteel te vinden voor €299) vs de citation sub s €399. Nogal duidelijk welke beter is. De grotere citation sub is vergelijkbaar met de enchant sub, maar kost €799.
De enchant sub is vrij groot, maar kan mooi uit het zicht geplaatst worden.

Ik ben van een old school home cinema receiver (Marantz SR7005) en een 5.1 Phonar luidsprekersysteem naar de enchant 1300 + subwoofer gegaan. Verbaas me telkens hoe ik word meegenomen in een film (met dd of dts) Multibeam creëert een prima 360 graden geluidsbeeld, de subwoofer maakt het helemaal af.

De ingebouwde chromecast functionaliteit is echt een fijne toevoeging. Ik cast elke dag muziek naar de soundbar, meestal via de tunein app (er zijn echt veel muziek apps waarmee je kunt casten).
Bedankt voor je uitleg.
Situatie is iets veranderd ik kan namelijk een 20% kortingscode krijgen van Harman Kardon.
Of een 25% code van JBL.

De JBL 9.1 komt dan op €750 en dan ben je gelijk klaar.

Twijfel twijfel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik heb sinds vorig jaar een Q90R van Samsung, ben er heel blij mee, alleen ik wil een splitter/switch kopen omdat ik mijn BR speler wil aansluiten, welke raden jullie aan om te kopen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pagina: 1 ... 37 ... 58 Laatste