Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50
Samsung The Frame 2019 (tegelijk met de soundbar gekocht) en het werkte altijd prima samen met aan gaan en bedienen via tv remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 15:40
@Oekol ik heb een LG OLED 65C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Gremen schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:16:
Sinds de samsung update gaat mij soundbar niet meer aan als ik de tv aan zet en blijft de tv op luidspreker staan ipv soundbar/HDMI. Moet nu steeds zelf soundbar als uitvoer selecteren.
Iemand dit ook wel eens gehad?
Ik weet niet of je ook een Samsung TV hebt. Bij mij ging de Q90R soundbar ook niet aan als de TV (ook Q90R) aan werd gezet. Ook voor de update. Met de SmartThings app kun je "Automatische instellingen" configureren, en dus ook dat de soundbar aan moet als de TV aan gaat. Zit wel wat vertraging in maar beter dan helemaal niet. (Uitzetten gebeurt dan weer wel zoals verwacht mag worden zonder trukjes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-06 09:25
Oekol schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:40:
[...]

Dat dat doet hij, als je hem dan 'iets' harder wilt doen gaat hij naar level 9000. Je schrikt je 't apenzuur.
Ongekend man. Ik heb het zelf snel afgeleerd.. gebruik nu eigenlijk altijd de Soundbar remote.

Nog een irritatiepuntje: ik heb behoorlijk input lag als ik de Audio in (3,5mm jack) gebruik. Kan daardoor niet vanaf mijn Pioneer DDJ-400 draaien over de soundbar. Geen idee waar dat voor nodig is. Heb nog nooit iets gehad dat zoveel lag had via een normale audio plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Iemand met een HT-ZF9 die mij kan vertellen of het schermpje op de soundbar uit gaat of aan blijft staan?

Ik zou zweren dat die altijd uit ging, of ik ben nu echt gek aan het worden, maar laatste tijd blijft die continue aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:25
NeutraleTeun schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:32:
Iemand met een HT-ZF9 die mij kan vertellen of het schermpje op de soundbar uit gaat of aan blijft staan?

Ik zou zweren dat die altijd uit ging, of ik ben nu echt gek aan het worden, maar laatste tijd blijft die continue aanstaan.
Dit kan je in het menu instellen. Misschien zelfs heel makkelijk met de knop 'dimmer' op de afstandsbediening. Weet ik zo niet zeker.

[ Voor 11% gewijzigd door rscheper op 13-05-2020 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Okee ik heb in een opwelling een Sonos Playbar gekocht. Hij was zo goedkoop (€321) dat ik hem maar heb gekocht.

Nu zou ik dat normaal niet zo snel doen (too good to be true), maar deze was via Amazon, dus dan durf ik het wel aan.

Waar ik eerst dacht dat het een prijs fout betrof, is hij tot mijn grote verbazing gisteren verzonden. Ben benieuwd.

Tegelijkertijd heb ik mij ingeschreven voor een test en review campagne voor de gloednieuwe Samsung HW-S60T soundbar.

Ik ben echt een noob op het gebuid van Soundbars en mocht ik uitgekozen worden bij de Samsung campagne. Wat kan ik van beide verwachten?

De playbar is volgens mij wat ouder, maar lijkt mij beter geluid te geven. De Samsung heeft weer zaken als Alexa ingebouwd.

De playbar is al veel over gezegd, maar wat vinden jullie van de Samsung? Heeft iemand hem toevallig al?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
rscheper schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 01:23:
[...]

Dit kan je in het menu instellen. Misschien zelfs heel makkelijk met de knop 'dimmer' op de afstandsbediening. Weet ik zo niet zeker.
In het menu kon ik het niet vinden. Daarom de vraag hier.
Maar dimmer did the trick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoehir
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-07-2023
Ik wil een soundbar kopen en heb totaal geen ervaring in deze materie. Ik heb mij wel ingelezen. Ik zit te denken aan de Samsung q90 of het Sonos systeem en dan met name de Sonos arc.

Ik heb een lg c8 tv en wil daaraan goed geluid koppelen. Ik wil met name gebruiken voor films en tv kijken.

Nu ben ik een paar keer naar winkels geweest en iedere verkoper leiden mij elke keer naar Sonos?

Ik vind de Sonos aardig prijzig maar wil er wel investeren als het goede kwaliteit is. Sonos arc krijgt wel Atmos maar bij de Samsung heb je 4 kanalen. Atmos wil ik wel hebben.

Ik hoor de verkopers zeggen dat er veel problemen zijn met de Samsung q90 met verbindingsproblemen.

Nu is mijn vraag zijn er ook mensen die eerst Sonos hebben gehad en zijn overgestapt naar Samsung?

En zijn er inderdaad veel verbindingsproblemen met de Samsung q90?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb sinds kort een Samsung ms650 soundbar.

Prima ding. Maar ik vroeg mij af of jullie ook bepaalde geluidsinstellingen hanteren om het geluid nog net even wat beter te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:43
@zoehir
Ik heb de Samsung Q90r nu al enkele maanden en heb nog geen enkel moment gehad van verbindingsproblemen met de achterspeakers of subwoofer. In diverse forums is hier wel regelmatig melding van gemaakt, maar naar mijn weten zijn deze met latere updates verholpen. Qua geluidbeleving ben ik ook zeer tevreden en ook Atmos geeft een lekker vol geluid waarin de rearspeakers goed meedoen. Natuurlijk is fatsoenlijk Atmos of surround geluidspoor van groot belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:03

Trackerfire

BTC HODLER

zoehir schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:10:
Ik wil een soundbar kopen en heb totaal geen ervaring in deze materie. Ik heb mij wel ingelezen. Ik zit te denken aan de Samsung q90 of het Sonos systeem en dan met name de Sonos arc.

Ik heb een lg c8 tv en wil daaraan goed geluid koppelen. Ik wil met name gebruiken voor films en tv kijken.

Nu ben ik een paar keer naar winkels geweest en iedere verkoper leiden mij elke keer naar Sonos?

Ik vind de Sonos aardig prijzig maar wil er wel investeren als het goede kwaliteit is. Sonos arc krijgt wel Atmos maar bij de Samsung heb je 4 kanalen. Atmos wil ik wel hebben.

Ik hoor de verkopers zeggen dat er veel problemen zijn met de Samsung q90 met verbindingsproblemen.

Nu is mijn vraag zijn er ook mensen die eerst Sonos hebben gehad en zijn overgestapt naar Samsung?

Hier ook al sinds vele maanden een Q90R. Na de update van destijds geen enkele problemen meer gehad met verbinden. Gok dat ze je een duurder setje willen aansmeren en daardoor oude koeien uit de sloot halen. No problem dus en zeer tevreden mee!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 10:00
Ik was gisteren in een HiFi zaakje en daar vroeg ik ook een beetje naar het verschil tussen Sonos/HK/Denon en Sony/Samsung/LG. Zij vertelde mij dat de eerste 3 een stuk voller, helderder geluid creëren wat je voornamelijk merkt bij muziek luisteren, daar excelleert die eerste 3 t.o.v. die andere 3. Voor films is dit minder van belang, daar presteren Sony/Samsung/LG ook wel prima.
Hij liet me qua muziek het verschil horen tussen een Sonos Beam en een random Sony soundbar (weet de prijs en model niet) en hoorde inderdaad verschil in hoe vol/rijk het geluid was.

Ik denk dat als je veel muziek luistert je voor Sonos/HK/Denon moet gaan, ben je meer van TV kijken en films, dan zijn de soundbars van Sony/Samsung/LG prima, zeker met extra toevoegingen van Dolby Atmos en rear speakers.

Maargoed ik heb geen verstand van geluid/soundbars, dit is wat ik gisteren heb begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Laatst online: 19:56

Metian

Snert is vies

Hmm door hier ben ik toch aan het twijfelen of ik wil gaan voor de SL10YG + SPK8.. of dat ik wacht op de nieuwe modellen van 2020; hoewel ik nergens kan vinden wanneer die uit moeten gaan komen. Echter zit ik ook te kijken naar de HW-Q90R.. lastig keuze maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Metian op 18-05-2020 19:30 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou ik heb €239 euro betaald om de Samsung HW-S60T te mogen testen.

Waar moet ik op letten bij soundbars?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 12:54
zoehir schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:10:

Zit hier in dezelfde boot, toevallig ook een topic aangemaakt in het aankoopadvies hierover. Lees inderdaad behoorlijk wat meldingen over verschillende problemen, denk aan een poppend geluid uit de sub, veel disconnects en haperingen in de speakers. Of je daar zelf vervolgens last van krijgt is natuurlijk de vraag.

Wat over het algemeen is bij Sonos is dat je weet dat je top kwaliteit krijgt. Ik vergelijk het met Apple, het is duur maar je weet wel dat wat je krijgt jaren ondersteunt wordt en degelijk is.

Bij PlatteTV is de Sonos ARC ook al te beluisteren en deze klinkt zeer goed. Let echter wel op dat deze setup met de sub en surround speakers zijn en je deze weer los erbij moet kopen. Ook hier geldt weer dat je weet dat het lang ondersteund wordt. De Playbar en Sonos Sub worden nu na 7 jaar vervangen. Samsung produceert onderhand ieder jaar wel nieuwe soundbars waarbij de vraag natuulijk is hoe lang zij support zullen leveren. Kijkend naar hun TV's zal dat niet heel lang zijn.

Maar het is een verschrikkelijk lastige keuze en hier dan ook 100% herkenbaar.

Edit:
Het lijkt misschien dat ik de samsung nu volledig aan het afzeiken ben, maar dat is niet het geval :+
De set van samsung is volledig compleet en verdere uitbreiding is dan ook totaal niet nodig (als dit al mogelijk is). Een keer betalen en je bent klaar. Wil je een 1:1 kopie ben je ruim het dubbele kwijt met Sonos.
Wat betreft de opmerkingen over de issues lees je er natuurlijk ook ontzettend veel goede verhalen over en ik less ook dat de updates al flink wat dingen gefixt hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Raxious op 19-05-2020 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:39

DON PAPA

Tweaker-fan

Metian schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:05:
of dat ik wacht op de nieuwe modellen van 2020; hoewel ik nergens kan vinden wanneer die uit moeten gaan komen.
Vandaag heb ik contact gehad met LG en die gaven aan dat de 2020 modellen tussen nu en half juni in de winkels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoehir
Hello,

Ik ben er al bijna uit. Ik ga voor de Samsung soundbar q90r. Ik las dat Expert laatst een aanbieding had van € 799. Heeft iemand tips wanneer ik eventueel een mooie aanbieding kan verwachten onder de € 800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:58
zoehir schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:31:
Hello,

Ik ben er al bijna uit. Ik ga voor de Samsung soundbar q90r. Ik las dat Expert laatst een aanbieding had van € 799. Heeft iemand tips wanneer ik eventueel een mooie aanbieding kan verwachten onder de € 800?
Ze zijn de laatste tijd juist duurder geworden ...

Wellicht zakt de prijs rond de intro van de opvolger (na de zomer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauT86
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik ben aan het orienteren op soundbar met randartikelen. Uitgekomen op samsung Q90-R. Mijn vraag is of dit setje qua dolby atmos gaat werken met lg oled 65e7. Ik kijk netflix via app op tv en speel mijn dvd’s af op de panasonic dmp-ub900. Kan de tv dolby atmos signaal doorsturen naar soundbar, omdat ik veel lees over earc dat hier voor nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
zoehir schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:31:
Hello,

Zonder hem te beluisteren (heb geen zin om weer naar de winkel te gaan ^^") net besteld bij platteTV. Als je met hun online chat contact op neemt kun je hem voor 899 krijgen. Is nog prijzig, maar scheelt toch weer 100 euro met de huidige prijs van 1000 die veel winkels weer hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Laatst online: 21:27
Raxious schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:30:
[...]

Zonder hem te beluisteren (heb geen zin om weer naar de winkel te gaan ^^") net besteld bij platteTV. Als je met hun online chat contact op neemt kun je hem voor 899 krijgen. Is nog prijzig, maar scheelt toch weer 100 euro met de huidige prijs van 1000 die veel winkels weer hanteren.
Ik zat net even te kijken met mijn inlog code op de samsung customer portal. Daar staat ie voor 849.
Even voor de volledigheid:
Q90R: €849,-
Q80R: €509,-
Q70R: €424,-
Q60R: €280,-

Even Samsung via Whatsapp o.i.d. benaderen en je krijgt zo'n code automatisch.

[ Voor 3% gewijzigd door crimby op 20-05-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
crimby schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:32:
[...]

Ik zat net even te kijken met mijn inlog code op de samsung customer portal. Daar staat ie voor 849.

Oh, dat is jammer. Maar da had ik weer een extra Samsung customer account moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:30

The_Worst

Unox

Raxious schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:30:
[...]

Bedankt voor de tip! Zelf nu ook besteld. Ze boden eerst 929 maar na een beetje aandringen toch nog kunnen zakken naar 899. 849 wilden ze niet aan.

Samsung ook een bericht gestuurd maar daar hebben ze nooit gereageerd. :-(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
The_Worst schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:25:
[...]

Bedankt voor de tip! Zelf nu ook besteld. Ze boden eerst 929 maar na een beetje aandringen toch nog kunnen zakken naar 899. 849 wilden ze niet aan.

Samsung ook een bericht gestuurd maar daar hebben ze nooit gereageerd. :-(
Ik heb er wel die extra garantie bij genomen voor 2 tientjes. Krijg je ook direct 4 weken proefperiode.
En ach, hij komt in ieder geval met een muur beugel ^^'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 23:10

TDB

MauT86 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:22:
Ik ben aan het orienteren op soundbar met randartikelen. Uitgekomen op samsung Q90-R. Mijn vraag is of dit setje qua dolby atmos gaat werken met lg oled 65e7. Ik kijk netflix via app op tv en speel mijn dvd’s af op de panasonic dmp-ub900. Kan de tv dolby atmos signaal doorsturen naar soundbar, omdat ik veel lees over earc dat hier voor nodig is?
Ik heb Apple TV (films, netflix en Disney+) en PS4Pro aangesloten op mijn Q90R, die vervolgens weer aangesloten op mijn (Sony) TV. Heb geen eARC, maar door deze opstelling krijg ik wel ATMOS.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
@MauT86 Volgens mij kunnen de 7 en 8 modellen inderdaad Atmos uitsturen naar de soundbar, maar via DD+. Ik heb een 6 en die kan helaas helemaal niets en ik heb een soort opstelling als @TBD . Xbox one X in de soundbar, en als er ooit weer een Shield TV Pro te krijgen is gaat die ook aan de soundbar. Dat zou als het goed is de Dolby ellende met HDR en Atmos moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Net bericht gekregen dat de HW-Q90R vrijdag geleverd wordt. Morgen maar eens kijken of er hier het een en ander verbouwt akn worden. Ga wat extra stopcontacten nodig hebben en iets van een schap voor de speakers xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauT86
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-12-2022
LOTG schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:35:
@MauT86 Volgens mij kunnen de 7 en 8 modellen inderdaad Atmos uitsturen naar de soundbar, maar via DD+. Ik heb een 6 en die kan helaas helemaal niets en ik heb een soort opstelling als @TBD . Xbox one X in de soundbar, en als er ooit weer een Shield TV Pro te krijgen is gaat die ook aan de soundbar. Dat zou als het goed is de Dolby ellende met HDR en Atmos moeten oplossen.
Maar tv rechtstreeks op soundbar via hdmi en vervolgens serie met dolby atmos (netflix streaming) zou in dit geval niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoehir
crimby schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:32:
[...]

dank je wel voor de Tip ;) ik heb nu ook zo n code gekregen. Veranderen de prijzen elke dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@MauT86 Voor een 7 serie wel, maar dan Atmos via Dolby Digital +, er zijn wat verschillende opties en je moet even kijken of dit voor jou goed genoeg is. Voor Netflix zou ik zeggen van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
zoehir schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:47:
[...]

dank je wel voor de Tip ;) ik heb nu ook zo n code gekregen. Veranderen de prijzen elke dag?
Nee dit zijn gewoon de prijzen. Maar wel goedkoper dan ergens anders zover ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Vraagje. Ik ben nu aan het kijken hoe ik de achterspeakers kwijt kan van de HW-Q90R. Mijn bank staat nu strak tegen de muur en een mogelijkheid zou kunnen zijn om aan de zijkant twee plankjes te plaatsen. Een ander alternatief zou een schap van zo'n 30cm over de hele lengte van de bank doen, maar dat betekend dus ook dat mijn bank +/- 25cm naar voren moeten. levert ook meteen een hoop loze ruimte op.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qQlv0Df.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/izVwUX1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yCUb2qN.jpg

Wat zou jullie advies zijn? Heb ook nog zitten kijken naar eventuel muur beugels om ze aan op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
crimby schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:08:
[...]
Nee dit zijn gewoon de prijzen. Maar wel goedkoper dan ergens anders zover ik kan vinden.
Hij is wel eens goedkoper geweest, maar dan in de aanbieding:
timsurname schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:06:
Op dit moment is de Samsung HW-Q90R in de aanbieding bij expert voor €799.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
@Raxious ik zou voor beugels gaan.
Kijk eens naar de Vogel's Sound 3200 bv (zelf even max gewicht etc checken) en dan een smal kabelgootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
NeutraleTeun schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:48:
@Raxious ik zou voor beugels gaan.
Kijk eens naar de Vogel's Sound 3200 bv (zelf even max gewicht etc checken) en dan een smal kabelgootje.
heb uiteindelijk 2x deze besteld, kan max. 5kg aan en de speakers zijn 2.2kg:
https://www.bol.com/nl/p/...rt/9200000064149599/?s2a=

Ik ziet met die verwarmingsbuizen aan de rechterkant dus ik moet een beugel hebben die iets verder naar voren komt. En Hama is voor zover mij bekend ook een prima merk.

Edit:
Heb de HW-Q90R ontvangen en uitgepakt. Echter merk ik dat het geluid van beide speakers erg zacht zijn. Ik heb mijn TV met ARC aangesloten. Wanneer ik vervolgens vanuit mijn TV de Spotify app opstart krijg ik alleen maar geluid vanuit de soundbar zelf.

Start ik Netflix op krijg ik wel geluid uit de rear speakers, maar niet echt luid. Heb de rear levels al op 6 gezet. Mijn PS4 heb ik aangesloten op een van de losse HDMI aansluitingen en heb in de instelling Dolby geselecteerd. Wanneer ik vervolgens in het menu van de PS4 zit krijg ik wel heel duidelijk surround, maar start ik vervolgens een game op verdwijnt het geluid uit de speakers weer min of meer.

Heb ook al de update gedaan van het apparaat. Weet iemand wat ik fout doe?

[ Voor 37% gewijzigd door Raxious op 22-05-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42

Oekol

waka waka hey hey

Ben op het zoek naar instellingen die jullie hebben gemaakt met een soundbar q80r. Dan bedoel ik de instellingen die je instelt wanneer je op het tandwieltje drukt op de afstandbediening.

Via de app kun je ook dingen instellen via een equalizer hebben deze twee opties met elkaar te maken wellicht ook?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Mmm, het ene probleem opgelost en het volgende probleem ontstaat. Als ik nu vanuit mijn QLED (2018) de Spotify app opstart krijg ik geen geluid meer. Verder heb ik in het menu van de tv wel gewoon geluid maar spotify lijkt niks meer te produceren ondanks dat het nummer rustig doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:44
Ik heb jullie hulp nodig.

vandaag de bestelde soundbar binnen gekregen (Samsung HW-MS650). Altijd gebruik gemaakt van een 3.1 speaker set-up, alleen vanwege een klein rondkruipend (en waarschijnlijk snel al lopend) gevaarte toch eens de stap naar soundbar gemaakt om te zien hoe het geluid eruit komt.

Al mijn externe apparatuur zit aangesloten op een Sony DTS-1050 receiver en vanuit daar via ARC connected met de tv. Alleen ik krijg dus op geen enkele mogelijke manier geluid uit de soundbar, waarschijnlijk omdat ik iets finaal over het hoofd zie / deze verkeerd aansluit.
Het zou toch zo moeten zijn dat wanneer ik alles aansluit via de receiver en dan de soundbar aan de receiver koppel via HDMI dat deze zijn input source moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Heeft je tv wel een ARC HDMI?
Niet elke HDMI poort, is ARC geschikt.
Heb je in het Sony menu aangegeven, dat ARC gebruikt moet worden?
Moet je in het Sony menu soms een apparaat selecteren?
Meer kan ik niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Laatst online: 05:43
@randomice
Blijft de soundbar dan wel op HDMI arc staan of gaat hij naar een andere ingang. Ik neem aan dat de Arc poort van de tv met de Arc poort van de Soundbar is verbonden via de HDMI kabel. Soms blijft de tv bij mij op tv speakers staan ipv extern geluidsysteem dit kun je waarschijnlijk zijn in het menu van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 19:43
zoehir schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:47:
[...]

Hoe heb je deze code verkregen als ik vragen mag? Ik ben geïnteresseerd in de HW-Q80R, heb alleen tot op heden geen reactie gehad van Samsung via whatsapp. Zijn deze codes universeel, of voor éénmalig gebruik? Mocht je niets met jouw code doen, houd ik mij graag aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Hi-Sintar schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:19:
[...]

Hoe heb je deze code verkregen als ik vragen mag? Ik ben geïnteresseerd in de HW-Q80R, heb alleen tot op heden geen reactie gehad van Samsung via whatsapp. Zijn deze codes universeel, of voor éénmalig gebruik? Mocht je niets met jouw code doen, houd ik mij graag aanbevolen :)
Gewoon via Whatsapp inderdaad! Moet je even vragen of ze nog een mooie prijs hebben voor die soundbar en krijg je een code. Volgens mij is dat gewoon een chatbot die reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
crimby schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:54:
[...]

Gewoon via Whatsapp inderdaad! Moet je even vragen of ze nog een mooie prijs hebben voor die soundbar en krijg je een code. Volgens mij is dat gewoon een chatbot die reageert.
Bedankt, dan wacht ik het nog even af. Tot op heden reageren ze nog niet, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Hey hallo,

Sinds vorige week ook lekker genieten van mijn hw-q90r van Samsung
Heerlijk geluid zit er in .Ik heb echter 1 ding waar ik niet uitkom:
I
k wil graag mijn pc via hdmi verbinden met de soundbar(heb hem nu verbonden met optisch,spdif) Echter in mijn moederboard zit een hdmi aansluiting maar die werkt niet als geluidsoutput, heb me laten vertellen dat amd die niet ondersteund

Alleen nu heeft mijn gpu ook hdmi(gtx1070) Die kan toch ook geluid output verzorgen?
Heb het geprobeerd om dus een hdmi kabel tussen de videokaart en soundbar te doen alleen dan kan ik niets instellen in windows , ik heb het idee dat de soundbar er voor zorgt dat ik dan een 2de beeldscherm heb?
nvidia configuratiescherm is dan namelijk niet meer op mijn pc scherm te zien (en ik kan geen 2de scherm zien op mijn tv)

Doe ik iets verkeerd?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 07:58
Allen, ik ben voor onze nieuwe setup ook aan het kijken voor een atmos soundbar. Na wat onderzoek gaat vooralsnog de voorkeur uit naar de q90r van samsung/HK. Vraag: is de setup te combineren /linken aan een multiroom systeem? We kijken naar citation lijn van HK, maar kan online nergens vinden of dit in een 'ecosysteem' te bedienen is. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik zit momenteel naar de Samsung HW-Q60R te kijken en kreeg net een Tweakers prijsnotificatie dat ie nu bij Amazon.nl voor slechts 228 euro te bestellen is. Het gaat trouwens om een HW-Q60R/ZF en niet de XN versie?
hier de link

Een no brainer of is dit een versie die niet goed in NL te gebruiken is?

[ Voor 7% gewijzigd door crimby op 24-05-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 07:58
Nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door ziconl op 24-05-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenbuijs
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-07-2020
Nogmaals, cross- en dubbelposten zijn niet toegestaan. Laatste waarschuwing.

[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 24-05-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

goedenavond! ik zit al een tijdje te kijken naar een soundbar systeem. nu is mijn oog gevallen op het volgende:
https://www.coolblue.nl/p...rround-set-sub-zwart.html de hele set dus:. nu heb ik geen ervaringen met soundbars maar vind hem zeer fraai. goede reviews maar zit toch met een paar vragen.

aangezien ik in een appartement woon en onder mij dus mensen wonen, vroeg ik me af of de subwoofer niet doortrilt zodat mijn onderburen hier last van kunnen krijgen, klinkt misschien raar maar heb geen zin in rijdende rechter taferelen :X desnoods kan hij ook op mijn tv meubel staan maar heb het idee dat de subwoofer een erg groot apparaat is en heb het dus liever op de vloer :)

€2000 blijft toch een hoop geld dus misschien is een ander type of merk wel een betere aankoop. helaas heb ik echt geen idee wat een beetje in de buurt hiervan komt. en of dit natuurlijk wel top is, maar dat verwacht je wel met zo'n bedrag :X zijn natuurlijk ook setjes die de helft minder kosten maar zijn die ook echt minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
@Anoniem: 374460: heb je al proef geluisterd? €2000 is serieus veel geld voor een soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Luister ook eens naar de Bluesound soundbar.
Heeft geen subwoofer nodig , de soundbar heeft bas genoeg en heeft veel instellingen.
Prijs € 999, -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 17:23
blessure schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:14:
Heeft geen subwoofer nodig , de soundbar heeft bas genoeg en heeft veel instellingen.
Prijs € 999, -
Heb je daar zelf ervaring mee? Ik heb tot nu toe nog geen soundbar gehoord met een degelijke bass waardoor geen sub nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

SjakieZulu schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:30:
@Anoniem: 374460: heb je al proef geluisterd? €2000 is serieus veel geld voor een soundbar.
Nee nog niet! Ben benieuwd naar meningen en ervaringen hier waar ik juist wel of niet op moet letten! Ja €2000 is een hoop geld naar als het echt goede kwaliteit is en je doet er 10 jaar mee valt het uiteindelijk ook mee!
blessure schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:14:
Prijs € 999, -
Zal het in m'n achterhoofd houden! Thx voor de tip 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
Weet iemand of er soundbars bestaan met een dab+ tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 151% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
De Bluesound pulse 2i soundbar is aan te vullen met draadloze achterspeakers.
Ook is een subwoofer leverbaar, eveneens draadloos.
Zoals ik al schreef, subwoofer niet noodzakelijk.
De soundbar heeft prima streamerfuncties aan boord.
Heeft ook een HDMI aansluiting en als je tv een ARC cec HDMI heeft, dan gaat de soundbar, automatisch aan en uit, met de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 13:36

Wvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
DON PAPA schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:46:
Heeft iemand hier enig idee wanneer de LG DSN11RG in Nederland op de markt komt ? Ik had begrepen dat dit in week 19 zou zijn, maar blijkbaar is dat uitgesteld.
Heb je hier nog een antwoord op kunnen vinden? Ben eigenlijk in afwachting van deze serie.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Fruitschaal schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:47:
[...]Heb je hier nog een antwoord op kunnen vinden? Ben eigenlijk in afwachting van deze serie.
De klantenservice van LG heeft aangegeven dat ze tussen nu en half juni in de winkel zouden moeten liggen.

En vanmorgen onderstaand bericht ontvangen van Lambeekelectro

Goedendag,
Inderdaad is er nog steeds geen levertijd bekend bij EP. Ik heb echter verder geinformeerd en de vertegenwoordiger verwacht dat dit type eind deze maand leverbaar word.
met vriendelijke groet

We zullen dus nog even geduld moeten hebben ;)

[ Voor 34% gewijzigd door DON PAPA op 26-05-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Geen idee of dit het juiste topic is, maar misschien zijn er mensen die het zelfde proberen.

Ik heb een Q90R, en die wil ik aan Google Home koppelen. De info van Samsung doet mij vermoeden dat dit mogelijk is, maar tot dus ver nog geen succes.

Ik heb in de Home App de smart things koppeling gemaakt, en ik zie in de smart things app ook dat Googel bij assistants staat, echter zie ik in Home niets er bij komen. Ik kan ook meerdere keren de optie smarthome toevoegen vanuit home, en authorizen maar er komt geen device bij.

Bij de Alexa info van Samsung staat dat daar de soundbars met een andere optie moeten worden toegevoegd, maar dat zie ik in Home niet. De Q90R staat uiteraard in smart thing, en die kan ik ook vanuit daar bedienen.

Wat is het uiteindelijke doel? Ik heb een Xbox One X aan de soundbar hangen die door de wijsheid van Microsoft geen CEC ondersteunt. Wil ik dus naar de Xbox switchen moet ik eerst de TV op soundbar zetten, en dan de sounbar op HDMI 1. Uiterst irritant want de soundbar sprint dan naar ARC, en het duurt ook altijd even voor er beeld komt. Nog vervelender als ik van de Shield op HDMI 2 (met ARC) naar de Xbox wil, want dan moet je de hele input lijst door. Ik wil dus eigenlijk gewoon de Soundbar op HDMI 1 en de tv op soundbar kunnen zetten met 1 druk op de knop (of voice).

Mis ik nog iets waardoor Home het niet ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Volgens mij hebben de soundbars van samsung geen chromecast built in support waarmee groeperen of wat dan ook in google home dus niet kan? Een van de redenen waarom ik tot op heden nog wacht op een premium soundbar (wellicht de duurste lg soundbar van 2020?) die dat wel heeft en die dan m'n sony st-5000 moet vervangen. (top ding, maar door het gemis van rear speakers is de atmos effect minimaal, al heeft ie overigens wel chromecast built in en etc.)

[ Voor 12% gewijzigd door Steelo op 26-05-2020 22:17 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Steelo Chromecast zou niet uit moeten maken, je voegt juist de SmartThings integratie toe aan Google Home.

Ik heb het idee dat Google een mindere integratie heeft dan Alexa op dit punt. Na een hoop prutsen en zoeken, ben ik als developer maar er eens op uit getrokken om te kijken hoe het werkt.

Om te beginnen is IFTTT integratie even bagger. Die ziet de soundbar wel, maar is bepert tot on/off functionaliteit. Dan de automation opties in de SmartThings app, iets beter, daar zit ook volume controls bij, maar nog steeds niet de andere opties die de smartthings app je laat doen rechtstreeks op het device.

Dus toen maar de dev opties eens gaan bekijken.

Op de SmartTings dev portal kun je zie wat je aparaat allemaal support en wat je er mee kan, en daar kun je dus inderdaad van een soundbar zien dat hij een mediaInputSource optie heeft. Een beetje met de script editor klooien en inderdaad, ik kan via smart things de inputsource bedienen.

Het lijkt er dus op dat Google (of Samsung, geen idee wie de integratie heeft gemaakt) niet deze opties aanbied via Home en dus assistant. Alexa moet dit volgens mij wel kunnen, want zoals het werkt ziet de API niet echt verschil tussen een soundbar en TV als het aankomt op bediening. Je device zegt dat je de inputsource mag bedienen en welke opties er zijn. En ik durf wel te zeggen dat het via Bixby ook zal werken.

Nog maar wat verder klooien en kijken of we ergens iets aan elkaar geplakt krijgen om het toch via Google Home te doen.

Wat mij in elk geval al gelukt is, is een virtuele switch aan te maken in Smart Things, die ziet Google wel en die triggerd dan de soundbar input naar HDMI 1 (via SmartThings automation). Niet ideaal maar het gaat ergens heen.

Edit:
Indien iemand het boeit, je kunt via de SmartThings api je soundbar inputs, on/off, volume/mute en audio player bedienen. Ook kun je de status van alles uitlezen.

Je kunt alleen niet de levels van alles instellen (equalizer/subwoofer, alle opties die niet beschikbaar zijn in de smart things app als je niet op het zelfde netwerk zit. De API heeft hier geen functionaliteit voor). Indien iemand intresse heeft wil ik daar wel eens een apart topic over maken.

[ Voor 11% gewijzigd door LOTG op 27-05-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Fruitschaal schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:47:
[...]Heb je hier nog een antwoord op kunnen vinden? Ben eigenlijk in afwachting van deze serie.
Op onderstaande webshop geven ze aan dat ze de LG DSN11RG nu op voorraad te hebben, ik heb alleeen totaal geen ervaring met deze webshop/winkel. Maar ik verwacht dat hij nu snel ook snel in andere webshops zal gaan verschijnen.

https://www.wifimedia.eu/nl/lg-dsn11rg.html

Edite: inmiddels alweer uitverkocht...

[ Voor 39% gewijzigd door DON PAPA op 28-05-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 15:33
DON PAPA schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Op onderstaande webshop geven ze aan dat ze de LG DSN11RG nu op voorraad te hebben, ik heb alleeen totaal geen ervaring met deze webshop/winkel. Maar ik verwacht dat hij nu snel ook snel in andere webshops zal gaan verschijnen.

https://www.wifimedia.eu/nl/lg-dsn11rg.html
Indrukwekkende specs maar met de 2019 series komt Samsung beter uit de tests dan LG. Verwacht dat dit met de 2020 modellen ook zo zal zijn.. opzich jammer want ik heb een LG TV.

Ik ga verhuizen en wil een soundbar kopen voor rond de €600. Zit nu te denken aan de Samsung HW-Q80R. Goede reviews en eventueel nog uit te breiden met achterspeakers. Volledig surround zoals ik nu heb heeft toch de voorkeur maar is geen must voorlopig.

Wel tegenvallertje dat Xbox geen CEC heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
slaapkamer schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 23:53:
Hey hallo,

Sinds vorige week ook lekker genieten van mijn hw-q90r van Samsung
Heerlijk geluid zit er in .Ik heb echter 1 ding waar ik niet uitkom:
I
k wil graag mijn pc via hdmi verbinden met de soundbar(heb hem nu verbonden met optisch,spdif) Echter in mijn moederboard zit een hdmi aansluiting maar die werkt niet als geluidsoutput, heb me laten vertellen dat amd die niet ondersteund

Alleen nu heeft mijn gpu ook hdmi(gtx1070) Die kan toch ook geluid output verzorgen?
Heb het geprobeerd om dus een hdmi kabel tussen de videokaart en soundbar te doen alleen dan kan ik niets instellen in windows , ik heb het idee dat de soundbar er voor zorgt dat ik dan een 2de beeldscherm heb?
nvidia configuratiescherm is dan namelijk niet meer op mijn pc scherm te zien (en ik kan geen 2de scherm zien op mijn tv)

Doe ik iets verkeerd?

Thanx
Kan je niet je pc aansluiten via HDMI van de 1070 op de soundbar en dan een HDMI kabel naar je beeldscherm laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
Kan je niet je pc aansluiten via HDMI van de 1070 op de soundbar en dan een HDMI kabel naar je beeldscherm laten lopen?
[/quote]

hey hoi ja ik heb dat geprobeerd vanuit de 1070 via hdmi naar soundbar maar de 1070 "denkt"dan dat ik een 2de scherm aansluit waardoor mijn computerscherm ineens als 2de scherm fungeert
Ik kan dan niet in de instellingen van nvidia of realtek om mijn geluid te bedienen omdat die ook naar dat "2de scherm"zijn verplaatst

Ondertussen dat ik dit typ besef ik me dat ik het misschien wel heel onduidelijk formuleer sorry haha

Er loopt ook al een hdmi(arc) naar mijn tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Benny schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:59:
[...]Ik ga verhuizen en wil een soundbar kopen voor rond de €600. Zit nu te denken aan de Samsung HW-Q80R. Goede reviews en eventueel nog uit te breiden met achterspeakers. Volledig surround zoals ik nu heb heeft toch de voorkeur maar is geen must voorlopig.
Heb je de LG DSN8YG ook bekeken:
https://www.homecinemamag...et-ai-en-kamerkalibratie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
slaapkamer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:14:
[/quote]

hey hoi ja ik heb dat geprobeerd vanuit de 1070 via hdmi naar soundbar maar de 1070 "denkt"dan dat ik een 2de scherm aansluit waardoor mijn computerscherm ineens als 2de scherm fungeert
Ik kan dan niet in de instellingen van nvidia of realtek om mijn geluid te bedienen omdat die ook naar dat "2de scherm"zijn verplaatst

Ondertussen dat ik dit typ besef ik me dat ik het misschien wel heel onduidelijk formuleer sorry haha

Er loopt ook al een hdmi(arc) naar mijn tv
Dan zal het beeld wel op je tv uitkomen. Dat al gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
Sj44k13 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:38:
[...]

Dan zal het beeld wel op je tv uitkomen. Dat al gecheckt?
Ja ik heb het net nogmaals geprobeerd.
Nvidia 1070 stelt wel dan de tv in als mijn "hoofd"scherm(1) maar op de tv kan zie ik het scherm niet terug
Heb dus vanuit mijn videokaart met hdmi naar de soundbar geleid
en met andere hdmi kabel naar tv hdmi(arc)

bedankt alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-06 19:54
Hoi allemaal,

Ik wil een soundbar aanschaffen het budget is €600,-

Ik heb een LG55C9 oled tv.

Wij willen surround kunnen luisteren maar ook Spotify kunnen streamen.
Dolby Atmos is leuk maar is het echt een toegevoegde waarde?
Mijn TV ondersteund eARC dus Dolby Atmos uitvoer is mogelijk.

Dit heb ik zelf gevonden.

Samsung QR80
Sonos Beam + 2x Symfonisk van Ikea
Harmon Kardon multibeam 700
LG 10YG + LG SPK8

Hebben jullie nog suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Hi-Sintar schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:51:
[...]

Bedankt, dan wacht ik het nog even af. Tot op heden reageren ze nog niet, helaas.
Uiteindelijk na een beetje zeuren ;) via whatsapp, een paar dagen geleden een code ontvangen. Bleek de HW-Q80R toen uitverkocht... Maar vandaag kreeg ik een voorraad-update en direct besteld, voor € 509,-. Morgen wordt hij geleverd. Ben zeer benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
slaapkamer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:39:
[...]

Ja ik heb het net nogmaals geprobeerd.
Nvidia 1070 stelt wel dan de tv in als mijn "hoofd"scherm(1) maar op de tv kan zie ik het scherm niet terug
Heb dus vanuit mijn videokaart met hdmi naar de soundbar geleid
en met andere hdmi kabel naar tv hdmi(arc)

bedankt alvast!!
Misschien stomme vraag, maar heb je op de tv de juiste input gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
Sj44k13 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 01:10:
[...]

Misschien stomme vraag, maar heb je op de tv de juiste input gekozen?
Nee hoor geen stomme vraag!
Ja ik zie in tv input alleen maar mijn shield staan (hdmi1) de andere hdmi 2 staat uit heel vreemd
Als ik de 1070 rechtstreeks de tv aansluit (zonder tussenkomst van de soundbar) ziet hij hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb net de LG DSN11RG besteld (als het mee zit word hij vanavond nog bezorgd) deze gaat dan mijn huidige Bose 700 set vervangen, het zal mij benieuwen hoe dit gaat klinken ten opzichten van de Bose set...

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 28-05-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
J-East schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:35:
[...]

Heb je daar zelf ervaring mee? Ik heb tot nu toe nog geen soundbar gehoord met een degelijke bass waardoor geen sub nodig is
Ja , ik heb de Bluesound soundbar , het laatste model, nu bijna 2 weken.
Ik ben onder de indruk, van de geluidskwaliteit.
Ik houd persoonlijk niet zo van een zware bas, ik heb de bas zelfs iets terug geregeld.
Ik heb de soundbar niet gekocht, om hem eventueel uit te breiden, naar surround, wat wel tot de mogelijkheden behoort.
Het gaat mij om een beter en verstaanbaar tv geluid.
Van een Dolby signaal, maakt de soundbar een uitstekend stereo geluid.
Ook in diverse tests, komt men tot de conclusie, dat een subwoofer, niet noodzakelijk is.
Verder zitten er op de soundbar diverse streamingsdiensten en een uitstekend werkende internet radio.
Ik zou zeggen, ga eens in een winkel luisteren.
Ik heb ervaring met Bluesound.
Ik heb ook nog een Bluesound Vault, dat is een ripper.
Al mijn cd”s staan daar op en ik kan ze , uiteraard, ook afspelen, over de soundbar.
Bluesound , is een onderdeel van NAD.
Deze firma maakt uitstekende versterkers e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-East
DON PAPA schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:16:
Ik heb net de LG DSN11RG besteld (als het mee zit word hij vanavond nog bezorgd) deze gaat mijn huidige Bose 700 set vervangen, het zal mij benieuwen hoe dit gaat klinken ten opzichten van de Bose set...
Ben ik ook zeer benieuwd naar, ik hoor graag je bevindingen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
rjn27 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:50:
Hoi allemaal,

Ik wil een soundbar aanschaffen het budget is €600,-

Ik heb een LG55C9 oled tv.

Wij willen surround kunnen luisteren maar ook Spotify kunnen streamen.
Dolby Atmos is leuk maar is het echt een toegevoegde waarde?
Mijn TV ondersteund eARC dus Dolby Atmos uitvoer is mogelijk.

Dit heb ik zelf gevonden.

Samsung QR80
Sonos Beam + 2x Symfonisk van Ikea
Harmon Kardon multibeam 700
LG 10YG + LG SPK8

Hebben jullie nog suggesties.
De nieuwe serie van LG zou ook nog een optie kunnen zijn. Lastig allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
Dat is het, en helaas nergens een plek om ze allemaal te kunnen beluisteren en vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoehir
drama met Samsung shop,

Ik heb dit nooit meegemaakt maar echt drama Samsung. Ik twijfel of ik de bestelling ga annuleren bij Samsung voor de soundbar qr 90r.via de shop had ik korting vandaar dat ik deze via samsung shop wilde bestellen.

Ik was een hele week aan het wachten dat de soundbar op voorraad zou bij Samsung Shop. Gistermiddag was die op voorraad en gelijk besteld. Er stond aangegeven dat ik een tijdslot moest aangeven wanneer ze langs komen om het te brengen. Ik heb netjes aangegeven vandaag tussen 8 uur en 13 s middags. Ik wachten en ze zijn niet geweest. Vervolgens bel ik op en gevraagd hoe het zit. Na 4 keer bellen zeggen ze dat die toch niet meer op voorraad is en dat ik maar moet wachten. Ik zeg tegen hun dat ik vandaag een vakantiedag heb opgenomen om thuis te zijn. Ze zeggen daar kunnen we niks aan doen. Vervolgens vraag ik krijg ik daar een vergoeding voor omdat ik niks voor niks heb staan wachten. Ze zeggen dat ze niks kunnen doen. Ik vraag waar kan ik een klacht indienen? kreeg ik te horen bij de CEO van samsung. Echt ik vind dat gewoon niet kunnen.

Dus zoals je ziet is mijn vertrouwen helemaal weg bij Samsung. Meer mensen met zulke ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:15
zoehir schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:38:
drama met Samsung shop,

Ik heb dit nooit meegemaakt maar echt drama Samsung. Ik twijfel of ik de bestelling ga annuleren bij Samsung voor de soundbar qr 90r.via de shop had ik korting vandaar dat ik deze via samsung shop wilde bestellen.

Ik was een hele week aan het wachten dat de soundbar op voorraad zou bij Samsung Shop. Gistermiddag was die op voorraad en gelijk besteld. Er stond aangegeven dat ik een tijdslot moest aangeven wanneer ze langs komen om het te brengen. Ik heb netjes aangegeven vandaag tussen 8 uur en 13 s middags. Ik wachten en ze zijn niet geweest. Vervolgens bel ik op en gevraagd hoe het zit. Na 4 keer bellen zeggen ze dat die toch niet meer op voorraad is en dat ik maar moet wachten. Ik zeg tegen hun dat ik vandaag een vakantiedag heb opgenomen om thuis te zijn. Ze zeggen daar kunnen we niks aan doen. Vervolgens vraag ik krijg ik daar een vergoeding voor omdat ik niks voor niks heb staan wachten. Ze zeggen dat ze niks kunnen doen. Ik vraag waar kan ik een klacht indienen? kreeg ik te horen bij de CEO van samsung. Echt ik vind dat gewoon niet kunnen.

Dus zoals je ziet is mijn vertrouwen helemaal weg bij Samsung. Meer mensen met zulke ervaringen?
Niet specifiek met de Samsung shops. Wel met andere online shops. Wil je dat soort dingen voorkomen? Ga naar een fysieke winkel.

Online heb ik het meeste vertrouwen in Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Interessant.. maar dit is een 3.1.2 en de Samsung HW-Q80R is 5.1.2 voor minder geld. Is room calibration het waard? Reviews zien er wel goed uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
drama met Samsung shop,

Ik had het met coolblue in Arnhem . Speciaal een afspraak daar gemaakt (is een coolblue xl winkel) om me laten informeren over soundbars en specifiek de hw 90-r .
Je kan dan een afspraak maken met een "specialist". Nou mooi een specialist ! Hij wist echt van toeten noch blazen! "die samsung die heb ik niet! , misschien moet je het eens proberen bij mediamarkt" Ik stond weer buiten in 2 minuten
Door gereden naar BCC en daar stond nog 1 .Kreeg zo'n goede service!mederwerker wist er alles van en kon me dezelfde korting geven als online verjaardag korting van samsung zelf! Klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
drama met Samsung shop,

Dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad, want mijn Q80R soundbar is vandaag netjes bezorgd. Alles aangesloten en werkt perfect, goede vervanging voor mijn oude MS-650. Heb niet perse slechte ervaring met de Samsung webshop, maar wel met Dynalogic waar zij mee samenwerken. Gelukkig ging het vandaag goed, maar in het verleden veel slechte ervaringen mee gehad (niet komen opdagen, veel te laat komen etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb vanavond de LG DSN11RG binnen gekregen, maar ik moest wel even wennen aan de grote van zowel de soundbar als de achterspeakers, deze zijn in vergelijking met de Bose 700 set die ik tot nu had staan, echt een stuk groter. Waar ik ook van stond te kijken is dat er meteen muurbeugels bij geleverd worden om zowel de soundbar als de achterspeakers op te kunnen hangen. Dit moest ik bij mijn vorige sets (Sonos en Bose) er apart bij kopen. Morgen ga ik de boel installeren (als ik tijd heb) en dan ben ik benieuwd of het geluid van deze LG set net zoveel indruk gaat maken als dat ik nu had bij het uitpakken van de doos... :)

Zie hier het verschil tussen de LG en Bose 700 set
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-NkmgiqKE9r8gKrIh_Jajoq3XM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VfbZA6WfINTV6KBd0qKSJ3lW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5d818e463CowSAEk0UDUfhTya8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nuX0ETwemZEp1UcPVONFsWhb.jpg?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door DON PAPA op 02-06-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoehir
Hi-Sintar schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:51:
[...]

Dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad, want mijn Q80R soundbar is vandaag netjes bezorgd. Alles aangesloten en werkt perfect, goede vervanging voor mijn oude MS-650. Heb niet perse slechte ervaring met de Samsung webshop, maar wel met Dynalogic waar zij mee samenwerken. Gelukkig ging het vandaag goed, maar in het verleden veel slechte ervaringen mee gehad (niet komen opdagen, veel te laat komen etc.).
Ik kreeg gisteravond een sms dat ze het vandaag zouden komen bezorgen. kreeg ik vanochtend dat ze het toch niet gaat lukken om te laten bezorgen ;(

Echt een zooitje bij Samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

zoehir schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:30:
[...]

Ik kreeg gisteravond een sms dat ze het vandaag zouden komen bezorgen. kreeg ik vanochtend dat ze het toch niet gaat lukken om te laten bezorgen ;(

Echt een zooitje bij Samsung!
Denk je nu echt dat ze dat expres doen, veel zendingen (van vele shops) zijn vertraagd door het Covid19 probleem. Maak je niet druk zeg kom op.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Mijn nieuwe DSN11RG set staat inmiddels op zijn plek en alles werkt, en voor de belangstellende het geluid is net zo indrukwekkend als het formaat, gewoon super. Zeker als je dolby Atmos content opzet op Netflix, maar ook het gewone TV geluid is gewoon top. Hier ga ik een ieder geval heel veel plezier aanbleven, of mijn buren er straks net zo overdenken betwijfel ik wel.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 29-05-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
DON PAPA schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:25:
Mijn nieuwe DSN11RG set staat inmiddels op zijn plek en alles werkt, en voor de belangstellende het geluid is net zo indrukwekkend als het formaat, gewoon super. Zeker als je dolby Atmos content opzet op Netflix, maar ook het gewone TV geluid is gewoon top. Hier ga ik een ieder geval heel veel plezier aanbleven, of mijn buren er straks net zo overdenken betwijfel ik wel.. ;)
(veel) beter dan de Bose? Die staat nl. ook op mijn lijstje..

ik vind alleen de LG zo bulky :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

J-East schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:37:
[...](veel) beter dan de Bose?
Voor gewoon TV kijken zit er niet echt heel veel verschil tussen de LG en de Bose, maar tijdens film kijken op Netflix met Dolby Atmos is het echt een wereld van verschil. Ik zou een ieder geval niet meer terug willen naar de Bose set... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 29-05-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
DON PAPA schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:14:
[...]

Voor gewoon TV kijken zit er niet echt heel veel verschil tussen de LG en de Bose, maar tijdens film kijken op Netflix met Dolby Atmos is het echt een wereld van verschil. Ik zou een ieder geval niet meer terug willen naar de Bose set (welke ik meteen te koop heb gezet)... ;)
Dat had ik in de winkel ook al zo ervaren. En qua muziek? Maakt dat nog veel verschil?

Anders ga ik maar eens een goed vergelijk maken tussen de Samsungs met Dolby Atmos en de LG's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

J-East schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:17:
[...]En qua muziek? Maakt dat nog veel verschil?
Ja en dat komt hoofdzakelijk dat de achterspeakers van LG het beter doen dan de achterspeakers van de Bose set. Het geluid is veel voller door de hele kamer heen met deze LG set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
[...]

Hoe bevalt de Q80R ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
[...]

Heb je de Q80 inmiddels getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41
Ik zit erg te twijfelen tussen de Samsung Q90r en een soortgelijke van LG (omdat m'n tv ook van LG is (Oled 55C9).
Mensen met ervaring met beiden en dan de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door DON PAPA op 30-05-2020 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Met 25% korting (ING Rentepunten) de nieuwe JBL Bar 9.1 voor €750 ?
Die volledig wireless speakers lijken me echt top. Ik wil echt af van die draden..

Of de Q80R voor €510
Of toch de LG DSN9YG die mooi samen gaat met mijn LG OLED..

Even een soundbar kopen is toch lastiger dan ik dacht pfff.. ze hebben allemaal hun voor en nadelen, hoe ga ik ooit een keuze maken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Hallo don papa
Even een vraag over de lg dsn11rg deze word geleverd met achter speakers.
Zijn deze met een stekker of accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ben er schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:13:
Even een vraag over de lg dsn11rg deze word geleverd met achter speakers.
Zijn deze met een stekker of accu.
Deze zijn met een stekker en hebben geen accu

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 31-05-2020 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias92
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-05 08:13
Hoi! Ik weet niet zeker of ik hier op de juiste plek ben maar ik vroeg me af of iemand weet of je wanneer je een soundbar aansluit op een LGOLEDB8PLA ook geluid van externe bronnen te horen krijgt. Hij ondersteunt HDMI ARC maar ik heb begrepen dat bij veel TV's dat enkel geldt voor de ingebouwde tuner en eventuele apps op de TV zelf. Ik gebruik heel vaak de STB van KPN en heb een playstation en vaak mijn laptop of telefoon aangesloten via HDMI.
De B8 heeft trouwens een heel lage voet dus een eventuele soundbar zou heel dun moeten zijn, ik heb al gehoord dat de Bose 500 een goede zou zijn, als er mensen zijn die andere tips hebben (liefst iets goedkoper) zijn ze heel welkom!
Pagina: 1 ... 36 ... 58 Laatste