Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 12:07
Ramon27 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:39:
Ik heb een LG Oled en Samsung hw-850. En kwa combi werkt het perfect. Maar waarom zou je de q90r halen en niet wachten tot April wanneer de nieuwe q800 uitkomt?
En waarom zou je wachten op een nieuw model als je nu op zoek bent en de Q90R over alle functies beschikt die je zoekt?
Een nieuw model dat net uit is, zal bijna altijd duurder zijn dan een uitlopend model waar nog wel eens aanbiedingen voor verschijnen of een mooie deal voor gemaakt kan worden bij Kamera Express ofzo, zo heb ik de Q90R aangeschaft voor €709,20 (aanbieding + cashback).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:55
Als je eARC nodig gaat hebben*, zou ik WEL wachten op volgend model met standaard eARC erop, nu blijkt dat op de huidige samsungs het er naar uitziet dat dat er niet gaat komen.

*bepaal zelf of je eARC nodig hebt : maar dit was recentelijk nogal in het "soundbar"nieuws
nieuws: Bezitters Samsung-soundbars klagen over uitblijven eARC-update

[ Voor 24% gewijzigd door Ted038 op 23-01-2020 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
Daar heb je gelijk in @Ted038, ikzelf hoop wel dat de update nog komt, heb in één van de vele topics op de diverse fora gelezen dat hij nu verwacht wordt in mei, bijna gelijktijdig met lancering nieuwe modellen. Of dat echt nog gaat gebeuren is koffiedik kijken.
Ik heb de Q90R aan mijn LG 65C9 hangen en ben er erg tevreden over, heb (lossy) Atmos via Netflix en verder tevreden over het geluid. Heb gelukkig geen lipsync problemen ondervonden bij tv kijken, Netflix of gamen.
Als update voor eARC en dus lossless Atmos er nog komt, mooi meegenomen, maar ik persoonlijk ben ook tevreden over de soundbar zoals hij nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 13:42
Ik heb de Q80r aan mijn LG 65C9 hangen en ook geen sync problemen. Gelukkig maar als de update met eARC er niet blijkt te komen...

Maar, ik heb problemen met muziek afspelen... Ik vind dat de bass dan belachelijk hard is, zelfs op -6. Op -12 is er dan weer bijna geen bas en er is niets tussen.
Ik lijk wel last te hebben van verschillende 'hardheden' van bas level naargelang de plaats waar ik sta. Mijn woonkamer en open keuken hebben een L vorm waar de woofer het verst van de keuken staat, maar ik ervaar meer bas geluid aan de andere kant van de woonkamer en keuken (afstand een 12m).

Mijn woofer staat in de hoek en is omgeven door een 3m lang salon aan 1 kant en 2,5m lang aan de andere kant. Je zou denken dat dat aardig dempt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Leoon. schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:29:
[...]

Ik bedacht me wellicht wel als je een blu Ray via ps4 afspeelt en de tv het niet ondersteund. Dat is wel een legitieme reden voor een directe koppeling right?
Yep, ik heb daarom ook mijn PS4 (Pro) direct aan de Q80R hangen. Zodat ik met blurays wel Atmos of DTS:X geluid heb.
Direct aan de tv gaat het hem niet worden, vanwege de ontbrekende eARC (en mijn tv heeft volgens mij toch geen eARC).

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
@mortael Maar je PS4 support geen Atmos en DTS:X, los van het feit dat alleen UHD blu-rays dit volgens mij hebben. Er is ook geen enkel PS4 spel met Atmos.

De Xbox One X heeft wel een UHD Blu-ray speler en spellen die Atmos support hebben, je moet ook de Dolby Atmos app installeren om het te kunnen gebruiken.

Dus tenzij je TV geen van de "normale" dolby en DTS audioformaten ondersteunt op ARC heeft het niet veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
Engineer Stewie schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:16:
Ik heb de Q80r aan mijn LG 65C9 hangen en ook geen sync problemen. Gelukkig maar als de update met eARC er niet blijkt te komen...

Maar, ik heb problemen met muziek afspelen... Ik vind dat de bass dan belachelijk hard is, zelfs op -6. Op -12 is er dan weer bijna geen bas en er is niets tussen.
Ik lijk wel last te hebben van verschillende 'hardheden' van bas level naargelang de plaats waar ik sta. Mijn woonkamer en open keuken hebben een L vorm waar de woofer het verst van de keuken staat, maar ik ervaar meer bas geluid aan de andere kant van de woonkamer en keuken (afstand een 12m).

Mijn woofer staat in de hoek en is omgeven door een 3m lang salon aan 1 kant en 2,5m lang aan de andere kant. Je zou denken dat dat aardig dempt :p
Dingen die je kunt proberen:
- subwoofer op andere plaats neerzetten, dat kan soms een behoorlijk verschil maken
- je kunt via de Smartthings app meer instellen dan via de afstandsbediening. Je kunt subwoofer niveau instellen via afstandsbediening, maar daarnaast kun je via een eenvoudige óf via iets uitgebreidere equalizer de verschillende toonhoogte instellen. De eenvoudige equalizer heeft alleen een schuifje voor lage- en een voor hoge tonen, de uitgebreidere heeft een stuk of 6 schuifjes. Misschien kun je hiermee het geluid meer naar wens afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
LOTG schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:11:
@mortael Maar je PS4 support geen Atmos en DTS:X, los van het feit dat alleen UHD blu-rays dit volgens mij hebben. Er is ook geen enkel PS4 spel met Atmos.
De PS4 heeft inderdaad geen Atmos/DTS:X ondersteuning met games.
Maar zoals ik al zei, met blu-rays geeft hij wel het signaal door naar, in mijn geval, de soundbar.
Ik geloof dat ik audio instelling van de blu-ray videospeler op de PS4 op bitstream direct heb staan hiervoor, zie ook hier (volgens die link is het zelfs mogelijk met de PS3 :) ).
Ik zie de soundbar ook switchen naar Atmos of DTS:X :)

Gewone blu-rays zijn er genoeg met Atmos of DTS:X soundtrack, kijk bijv. maar naar Mad Max, Ready Player One of Jurassic World Fallen Kingdom.

[ Voor 10% gewijzigd door mortael op 23-01-2020 16:08 ]

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 20:00
Maar is dit een goede keuze, werken de C8 en Q90R goed samen? Hoe klinkt de dolby atmos op de Q90R.
En is de Q90R veel beter dan de SJ9 die ik nu heb staan.
Als je interesse hebt in de Q90R dan zou ik nu toeslaan. Ik heb vanmorgen ook de Q90R besteld voor 825 euro met de BTW actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:55

spanx

_Sp[A]nX_

vweereld schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:51:
[...]

Als je interesse hebt in de Q90R dan zou ik nu toeslaan. Ik heb vanmorgen ook de Q90R besteld voor 825 euro met de BTW actie.
ik heb vanmiddag ook de "trekker"overgehaald..... bij BCC besteld ook voor 825. Gelukkig had ik nog een zooitje vvv bonnen, scheelt toch.

Zo te horen is iedereen positief over de Q90r, hebben jullie nog tips?
(gelijk kijken of er een update is voor de soundbar?)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
wilbert11 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:58:
[...]

.444 update heeft de volgende info:

Adds support for the eARC feature

Er wordt geen melding gedaan over support van rear speakers in surround modus. Ook staat er verder niks in het HT ST-5000 topic op avsforum.com. Dus denk dat de support medewerker van Sony het gewoonweg niet goed op de hoogte is.
Dat denk ik ook. Surrounds zouden de ST5000 perfect maken. Helaas lijkt dat niet te gebeuren.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 23:10
Ik heb zelf de Q90, over het algemeen tevreden over het geluid. Alleen komt het surround geluid niet altijd even goed uit de verf heb ik de indruk.

Ik heb de sound mode gewoon op standaard staan, heb ook al 'adaptive' of 'surround' geprobeerd maar kan weinig verschil merken. Iemand die weet welke modus nu het mooiste surround geluid geeft ?

[ Voor 13% gewijzigd door jos707 op 23-01-2020 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vweereld
Ik krijg vandaag mijn Q90R binnen en zal ook gaan stoeien met de instellingen. Maar volgens online reviews geeft de adaptive mode de meeste voorkeur. Ik laat mijn bevindingen hier nog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:13

mphilipp

Romanes eunt domus

jos707 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:49:
Ik heb de sound mode gewoon op standaard staan, heb ook al 'adaptive' of 'surround' geprobeerd maar kan weinig verschil merken. Iemand die weet welke modus nu het mooiste surround geluid geeft ?
Adaptive zou in principe het mooiste moeten zijn. Die versterkt/verduidelijkt ook de stemmen bij bv het journaal uit de center speaker.

Maar je kunt ook spelen met de volumenivo's van de rear speakers. Eeuwig zonder eigenlijk dat Samsung er geen setup microfoon met een intelligente/automatische setup in heeft gebouwd. Ik moet nog een keer in de weer met een dB meter om de volumenivo's van alle speakers goed op elkaar af te stemmen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:55

spanx

_Sp[A]nX_

mphilipp schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:39:
[...]

Adaptive zou in principe het mooiste moeten zijn. Die versterkt/verduidelijkt ook de stemmen bij bv het journaal uit de center speaker.

Maar je kunt ook spelen met de volumenivo's van de rear speakers. Eeuwig zonder eigenlijk dat Samsung er geen setup microfoon met een intelligente/automatische setup in heeft gebouwd. Ik moet nog een keer in de weer met een dB meter om de volumenivo's van alle speakers goed op elkaar af te stemmen.
Ik ehb net adaptive getest en inderdaad lijkt een goede standaard te zijn maar..... ik heb het gevoel dat er van links en rechts "te weinig" komt...

ik stap net af van een Canton 5.1 set.....

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
Ik heb de Q90R set binnen maar uit de surround speaker komt bijna geen geluid. Deze dienen dan een firmware update te krijgen maar dit wil nog niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:13

mphilipp

Romanes eunt domus

spanx schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:29:
[...]
Ik ehb net adaptive getest en inderdaad lijkt een goede standaard te zijn maar..... ik heb het gevoel dat er van links en rechts "te weinig" komt...
Eea hangt natuurlijk ook af van de mix. Soms is het gewoon keihard overal heen gemixt, en soms is het weer subtiel. Maar je kunt natuurlijk gewoon met de volumenivo's spelen. Helaas kun je op de Samsung alleen maar l+r tegelijk doen, dus niet linksvoor harder dan rechtsvoor, wat handig is als ze niet op gelijke afstand staan. Oké, slecht voorbeeld met een soundbar... :) maar voor achter geldt dat ook. En je kunt aan de voorkant links en rechts van de bar obstakels hebben aan één kant, wat ook weer invloed heeft. Onafhankelijke regeling had wenselijk geweest.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Powder Toastman schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:53:
[...]

En waarom zou je wachten op een nieuw model als je nu op zoek bent en de Q90R over alle functies beschikt die je zoekt?
Een nieuw model dat net uit is, zal bijna altijd duurder zijn dan een uitlopend model waar nog wel eens aanbiedingen voor verschijnen of een mooie deal voor gemaakt kan worden bij Kamera Express ofzo, zo heb ik de Q90R aangeschaft voor €709,20 (aanbieding + cashback).
Je hebt helemaal gelijk en daarom ben ik ook maar overstag gegaan.

Via Cashback krijg je bij BCC 4% terug. Dat maakt het iets minder dan 800 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 21:34
Ik had voor mij C9 een HW-Q90R besteld, maar die heb ik huilend weer teruggebracht. Ik heb nog nooit zo een slecht product meegemaakt. Kijk ff op AVforums en Samsung forums hoeveel klachten er over die soundbar zijn. Achterspeakers draadloos maar niet hoorbaar, enkel als je ze tegen de oren houd. Geen ruimte calibratie en beperkte instellingen. En geen eARC ondersteuning, die ook nooit meer gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
Na vandaag de Q90R sooundbar te hebben ontvangen en een firmware update te hebben gedaan komt er bijna geen geluid uit de surround speakers. Een klacht die vaak voorkomt. Net contact gehad met Platte TV en ik kan vanavond in de winkel mijn Q90R soundbar omruilen tegen de Q80R. Dan maar zonder surround speakers. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 21:34
vweereld schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:57:
Na vandaag de Q90R sooundbar te hebben ontvangen en een firmware update te hebben gedaan komt er bijna geen geluid uit de surround speakers. Een klacht die vaak voorkomt. Net contact gehad met Platte TV en ik kan vanavond in de winkel mijn Q90R soundbar omruilen tegen de Q80R. Dan maar zonder surround speakers. 8)7
Ik had ook de firmware geupdate naar de laatste versie. Ik had de center op 0 gezet en achter op +6.
Heb 4 verschillende dolby atmos films gekeken, maar nog steeds kwam er 0,00001% geluid aan de achterkant. Ik snap ook echt niet dat hier mensen zijn die tevreden kunnen zijn met deze soundbar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:33
Hier meer dan genoeg geluid uit de rear speakers van de HW Q90R. Heb ze zelfs op -3 staan omdat ze anders te veel overheersen.

Erg vreemd dat de een er wel problemen mee heeft en de ander totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 22:45
Hier ook geen problemen geluid genoeg zeggen de buren 🤣 .Welke firmware hebben jullie er op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Ik ervaar geen problemen met de speakers achter. Wel heb ik met Netflix op mijn 65OLED854/12 dat hij sommige films en series het geluid niet afspeelt. Op de website van Samsung EU is de laatste firmware versie 1007.9 en op de US site 1008. Zag op een andere forum dat je gewoon kunt updaten naar 1008. Straks dat is maar proberen kijken of het wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
Welke firmware hebben jullie er op staan
Ik had de laatste firmware erop gezet. Voor de soundbar was dit 1007.9 en voor de surround was dit 0136. Dit is te controleren door de soundbar uit te schakelen en dan de surround knop op de afstandbediening 5 seconden ingedrukt te houden. Dan komen alle firmware instellingen per speaker voorbij in het venstertje. Alles was up tot date maar nog steeds geen geluid uit de surround speaker. Nu staat tot volle tevredenheid sinds gisteravond de Q80R te blazen. Man wat een geluid wat je uit zo'n soundbar kan pompen. Het is een mooi breed geluid mede door de up speakers en de side speakers aan de kopzijde van de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 09:11

Trackerfire

BTC HODLER

vweereld schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:21:
[...]

Ik had de laatste firmware erop gezet. Voor de soundbar was dit 1007.9 en voor de surround was dit 0136. Dit is te controleren door de soundbar uit te schakelen en dan de surround knop op de afstandbediening 5 seconden ingedrukt te houden. Dan komen alle firmware instellingen per speaker voorbij in het venstertje. Alles was up tot date maar nog steeds geen geluid uit de surround speaker. Nu staat tot volle tevredenheid sinds gisteravond de Q80R te blazen. Man wat een geluid wat je uit zo'n soundbar kan pompen. Het is een mooi breed geluid mede door de up speakers en de side speakers aan de kopzijde van de soundbar.
Hmm jammer. Bij ons staat de Q90R met prachtige, soms zelfs overheersende rears te blazen. Echt bizar wat een geluid ze eruit persen. Desalniettemin enjoy de Q80. Persoonlijk had ik m omgeruild voor een andere Q90R omdat die het ws wel had gedaan.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:14
Bij ibood de LG achter speakers in de aanbieding.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powder Toastman
Er is een petitie gestart om Samsung aan te sporen toch de firmware update voor de Q70R, Q80R en Q90R uit te brengen die eARC functionaliteit met zich mee zou moeten brengen.
Of het helpt weet uiteraard niemand (zal wel niet), maar niet geschoten is altijd mis:

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelodude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 09:59
*Offtopic

Ik zou jullie graag willen vragen om een steentje bij te dragen. Samsung belooft functionaliteiten (earc) in toekomstige soundbar (q70r/q80r/q90r) updates, maar brengt deze vervolgens niet uit! Om dit ''probleem'' onder de aandacht te brengen is er een petitie gestart.

chng.it/gVySLMhYnd

Relevant voor elke tech liefhebber dacht ik zo, alvast bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door steelodude op 05-02-2020 14:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 23:30

TDB

steelodude schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:59:
*Offtopic

Ik zou jullie graag willen vragen om een steentje bij te dragen. Samsung belooft functionaliteiten (earc) in toekomstige soundbar (q70r/q80r/q90r) updates, maar brengt deze vervolgens niet uit! Om dit ''probleem'' onder de aandacht te brengen is er een petitie gestart.

chng.it/gVySLMhYnd

Kijk eens 1 reactie boven je….. :)

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jandehoop
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 18:00
Ok, ik heb experts nodig.

Ik heb online gezocht, op tweakers, én in dit topic gelezen. Het enige wat duidelijk is geworden is dat mensen erg enthousiast zijn over de Q90R. Dit ding is wel teringduur. Maar verder zijn er op tweakers weinig echt uitgebreide reviews te vinden waarbij soundbars met elkaar worden vergeleken.

En al HELEMAAL geen websites/topics waarin specifiek soundbars v.s. home cinema sets worden vergeleken. Anders dan dat Home Cinema beter surround heeft, maar ook meer draadjes, zie ik nergens dat iemand een 5.1 creative v.s. een Sonos Soundbar zet bijvoorbeeld.

Kom ik bij jullie! Twee vragen:
1) Ik lees dat er mensen zijn die van 5.1 over zijn gestapt naar soundbar. Was dat de moeite waard? Mis je je surround niet?
2) Zijn er ook mensen die kennis hebben van meer budget soundbar / home cinema systemen? Zo rond de 300,-? Of is dat allemaal crap?

Hoop dat iemand hier verstand / ervaring mee heeft! (mij verwijzen naar een topic / overzichtswebsite vind ik helemaal best, ik kan niets vinden in ieder geval, behalve Coolblue top-10-achtige websites).

p.s. Ik heb ooit, voor mijn PC, een mooie creative set 5.1 speakers + subwoofer gekocht en daar ben ik - voor mijn p.c. - echt altijd heel blij mee geweest. Dit zal niet aan te sluiten op de t.v. (want die heeft niet drie van die geluidskaart-ingangen), maar ik vind zoiets + draadjes niet zo erg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrLeon
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-11-2023
jandehoop schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:06:
Ok, ik heb experts nodig.

Ik heb online gezocht, op tweakers, én in dit topic gelezen. Het enige wat duidelijk is geworden is dat mensen erg enthousiast zijn over de Q90R. Dit ding is wel teringduur. Maar verder zijn er op tweakers weinig echt uitgebreide reviews te vinden waarbij soundbars met elkaar worden vergeleken.

En al HELEMAAL geen websites/topics waarin specifiek soundbars v.s. home cinema sets worden vergeleken. Anders dan dat Home Cinema beter surround heeft, maar ook meer draadjes, zie ik nergens dat iemand een 5.1 creative v.s. een Sonos Soundbar zet bijvoorbeeld.

Kom ik bij jullie! Twee vragen:
1) Ik lees dat er mensen zijn die van 5.1 over zijn gestapt naar soundbar. Was dat de moeite waard? Mis je je surround niet?
2) Zijn er ook mensen die kennis hebben van meer budget soundbar / home cinema systemen? Zo rond de 300,-? Of is dat allemaal crap?

Hoop dat iemand hier verstand / ervaring mee heeft! (mij verwijzen naar een topic / overzichtswebsite vind ik helemaal best, ik kan niets vinden in ieder geval, behalve Coolblue top-10-achtige websites).

p.s. Ik heb ooit, voor mijn PC, een mooie creative set 5.1 speakers + subwoofer gekocht en daar ben ik - voor mijn p.c. - echt altijd heel blij mee geweest. Dit zal niet aan te sluiten op de t.v. (want die heeft niet drie van die geluidskaart-ingangen), maar ik vind zoiets + draadjes niet zo erg.
Ik heb sinds dit weekend de Q90R thuis staan aangesloten op mijn LG C8. Ik heb hier voor een LG SJ9 soundbar staan. En hoewel hier ook prima geluid uitkwam kan deze echt niet op tegen de Q90R. Vooral de rear speakers maken een wereld van verschil in de beleving. Zowel de SJ9 en de Q90R ondersteunden Dolby Atmos maar ook hier wint de Q90R het makkelijk. Ik heb op beiden Dolby atmos demos afgespeeld en er zit nu zoveel meer diepte in het geluid. Het geluid komt van boven links recht voor en achter, geweldig. _/-\o_ Ik had dit dus echt niet met de SJ9 daar kwam alles gewoon van voor. Ik kan nu zeggen dat ik niet snel meer naar een soundbar zou gaan zonder rear speakers. Dus ik persoonlijk zou niet kunnen slagen voor 300 euro.

PS, ik heb de Q90R 5 maanden oud 2de hands op de kop kunnen tikken voor 700 euro. Misschien 2de hands ook een optie voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 18:00
MrLeon schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:44:
[...]

Ik heb sinds dit weekend de Q90R thuis staan aangesloten op mijn LG C8. Ik heb hier voor een LG SJ9 soundbar staan. En hoewel hier ook prima geluid uitkwam kan deze echt niet op tegen de Q90R. Vooral de rear speakers maken een wereld van verschil in de beleving. Zowel de SJ9 en de Q90R ondersteunden Dolby Atmos maar ook hier wint de Q90R het makkelijk. Ik heb op beiden Dolby atmos demos afgespeeld en er zit nu zoveel meer diepte in het geluid. Het geluid komt van boven links recht voor en achter, geweldig. _/-\o_ Ik had dit dus echt niet met de SJ9 daar kwam alles gewoon van voor. Ik kan nu zeggen dat ik niet snel meer naar een soundbar zou gaan zonder rear speakers. Dus ik persoonlijk zou niet kunnen slagen voor 300 euro.

PS, ik heb de Q90R 5 maanden oud 2de hands op de kop kunnen tikken voor 700 euro. Misschien 2de hands ook een optie voor jou?
Tnx, helder. Toch verbaast dit alles me. Ik heb eens opgezocht wat ik op mijn PC heb aangesloten: creative inspire t7900. Volgens tweakers pricewatch was dit zo'n 150,- 15 jaar geleden :p. Blaast de hele kamer door, supergoed geluid.7 boxjes, dikke subwoofer, hoezo bestaat zoiets niet voor de televisie, zeker als je - laten we zeggen - 300 uitgeeft (wat het dubbele is wat ik voor dit hele systeem heb betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-06-2023
iemand hier ervaring met een JBL 5.1 surround set?
pricewatch: JBL Bar 5.1 Surround

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Hebben hier mensen de Q90R opgehangen onder de tv of aan de muur?

Zou iemand een foto ervan willen delen ben even benieuwd hoe erg het opvalt dat de soundbar naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-06 06:50
Ik zit een beetje in dubio, ik zit te kijken naar een relatief compacte soundbar (110 tot 115 cm) met een hoop "value for money". Heb zitten kijken naar de Q90 maar die is voor mijn situatie echt te groot.

Heb nu de Harman Kardon Enchant 1300 incl sub gezien voor 640 euro totaal (uitlopend model). Ik realiseer mij dat deze geen Atmos geeft maar t.o.v. bijv de Sony ZF9 wel veel meer speakers in de basisunit wat hopelijk een beter geluidsbeeld zal geven. De HK heeft er 13 in de bar t.o.v. 3 van Sony.

Heeft iemand hier de Harman Kardon? Er staan namelijk verdacht weinig reviews online voor set die oorspronkelijk qua adviesprijs voor 1500+ werd verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 13:42
Ik heb nu al een tijdje de Samsung HW-Q80r en ben daar qua geluid wel tevreden over, soms is de bass wel wat heavy. Ma soit, heb de Sonos net weggedaan omdat daar de bas onbestaande was...

Maar ik heb problemen mbt Spotify, ik zie de Q80r vaak niet in de lijst met af te spelen apparaten staan, terwijl mijn Telenet decoder, pc en alle google homes enzo wel netjes in de lijst staan. Ook staat de Samsung constant offline in de SmartThing app.
Eerst dacht ik dat het met de verschillende access points te maken had, maar dat lijkt ook niet het geval.
Mijn accespoints zijn allemaal van mijn provider en die hebben de settings van de modem.

Nu, gisteren was ik het beu en had ik de 2.4GHz Wifi uitgezet, dus beneden heb ik nu enkel 5GHz en na een paar minuten stond de Q80r weer in de lijst. Moeten alle devices op dezelfde Wifi frequentie zitten? Lijkt me niet toch. Heb 4 jaar de Sonos playbar gehad en die heeft nooit zo een nukken gehad mbt Spotify...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC-fr
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-06 10:51
Ik heb een Samsung soundbar gekregen waarvan de subwoofer defect en weg was.
Het typenummer van de soundbar is HW-F550.
Nu kan ik een subwoofer kopen met typenummer PS-WH550.
Kan iemand mij vertellen of deze bij elkaar horen?
en of ze te koppelen zijn?
Ik ken iemand en die heeft een HW-F550 en daar zit een woofer bij met nummer PS-WF550.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:40
Misschien kunnen jullie mij helpen..

De TV is een Sony 55XE9005, de soundbar een HT-ZF9 met rear speakers en daarop aangesloten zijn een PS4 Pro op HDMI 1 en een Xbox One X op HDMI 2. De sounbar is verbonden middels een HDMI kabel naar HDMI 3/ARC op de TV. Dit heeft een 2 maanden prima gewerkt, maar nu heb ik problemen.

Als ik de HDMI 1 op Standaard formaat zet in de soundbar werkt het, dat wil zeggen beeld en geluid. Zet ik deze weer terug op 'Enhanced format', wat je volgens mij wil, krijg ik geen beeld maar wel geluid.. Dit telt ook voor de Xbox One. Vreemde is dat het altijd gewerkt heeft, er is niets gewijzigd en voor zover ik kan zien zijn er ook geen updates voor 1 van de apparaten geweest. Na een factory reset van de TV en de soundbar krijg ik het nog steeds niet aan de praat. De HDMI kabels komen bij RU connected vandaag en hebben het dus ook altijd prima gedaan.

Edit: Na een boel zoeken kwam ik terecht op de reacties van een Youtube filmpje van een Pool die hetzelfde probleem leek te hebben. Hij gaf aan dat 'ie de aan/uit knop op de TV zelf (achterkant) 5 seconden ingedrukt heeft gehouden en dat het daarna weer goed zou gaan.. Je raadt het nooit, maar dat was voor nu de oplossing. (of toeval, maar het werkt weer zoals ik wil dat het werkt)

[ Voor 17% gewijzigd door rscheper op 17-02-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Met mijn HW-Q90R heb ik regelmatig problemen met het schakelen tussen de HDMI bronnen naar mijn Philips 65OLED854/12.

Hoe ik het aangesloten heb:
PlayStation 4 Pro->Soundbar->TV
Kpn ontvanger->Soundbar->TV

Het switchen tussen deze 2 HDMI bronnen gaat niet altijd even vlekkeloos. Als ik tussen deze 2 switch wordt het beeld op de tv eventjes groen dan zwart en dan beeld. Ik heb vandaag gehad dat tijdens het switchen er ruis beeld enkele seconden kwam toen weer zwart beeld en toen weer ruis en zo door. Ik heb toen alles uitgezet en weer aan en toen werkte het weer. Het switchen tussen de HDMI bronnen gaat ook erg langzaam.

Alle kabels zijn nieuwe HDMI 2.1 en de soundbar heb ik ge-update naar de US versie v1008 want deze was nog niet beschikbaar in de EU.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat het gewoon goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
thekvnz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 23:44:
Met mijn HW-Q90R heb ik regelmatig problemen met het schakelen tussen de HDMI bronnen naar mijn Philips 65OLED854/12.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat het gewoon goed werkt?
PlayStation 4 Pro->TV->Soundbar
Kpn ontvanger->TV->Soundbar

Dat al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Dat werkt wel goed maar las op een ander forum dat het beter is om hem eerst in de soundbar in te pluggen en dan naar de tv. Weet jij hier wat meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
thekvnz schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:42:
Dat werkt wel goed maar las op een ander forum dat het beter is om hem eerst in de soundbar in te pluggen en dan naar de tv. Weet jij hier wat meer over?
Nee

Ik heb de tv als verbindpunt ( dus in het midden) en dat bevalt prima ... ( met enchant 1300, ziggo en nvidia shield )

In die setup schakel je DAN dus op TV ipv soundbar, dus dan hopelijk voor jou ook geen schakelproblemen zoals je die nu hebt .....

[ Voor 14% gewijzigd door Ted038 op 18-02-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
thekvnz schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:42:
Dat is enkel beter als je bron lossless Dolby Atmos e.d. afspeelt, maar dat krijg je enkel uit een blu-ray speler of media speler. In het geval van de PS4 en het KPN kastje is dat niet het geval, dus kun je net zo goed alles aansluiten op tv en geluid via ARC naar soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 18-06 12:49

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Powder Toastman schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:02:
[...]

Dat is enkel beter als je bron lossless Dolby Atmos e.d. afspeelt, maar dat krijg je enkel uit een blu-ray speler of media speler. In het geval van de PS4 en het KPN kastje is dat niet het geval, dus kun je net zo goed alles aansluiten op tv en geluid via ARC naar soundbar.
Tenzij je graag radio van je TV decoder wilt luisteren zonder TV aan te hebben. :)

Ik heb ovigens ook veel gedoe met met 2 apparaten aangesloten op mijn Q90R soundbar. Aangesloten op een Q90R TV dus ik had eigenlijk een betere gebruiksvriendelijkheid gehad. Maar de always-on Vero 4K+en Ziggo Next gunnen elkaar blijkbaar de ruimte niet. Zelfs niet met een CEC killer op de apparaten. Mijn oplossing: power en kabel uit de Vero als ik hem niet gebruik. Is max 1x per maand dat ik via de streamer film kijk, dus dan sluit ik hem aan. Nu gaat het aanzetten, Ziggo kijken en TV apps gebruiken 95% van de tijd prima. Een noodzaak voor vrouw en kind. :) En alles met de OneRemote van Samsung, dat is erg fijn.

Maar soms schiet de SB niet naar de juiste HDMI, ook al is er maar 1 apparaat aangesloten. En ook met de SB remote krijg ik dat dan niet voor elkaar. HDMI1 bijv, schiet dan binnen een seconde weer terug naar iets anders. Ik moet dan via de SmartThings app de juiste HDMI "forceren", dat werkt wel altijd. Ik heb het lichte vermoeden dat vooral voor komt na gebruik van Spotify connect op de Sounbar. Maar niet altijd dus weet het niet zeker.

En over SmartThings gesproken, die heb ik ook gebruikt om de soundbar automatisch aan te zetten als de TV aangaat. Dit werkte een in een bepaalde configuratie ook zonder die SmartThings instelling, maar blijkbaar zoals het nu staat dus niet. Vreemd en de SmartThing route geeft wel een seconde of 5-10 vertraging met aanzetten, maar goed mee te leven want het werkt gelukkig wel 100%.

Dus best wel moeten experimenteren maar nu met een klein beetje compromises een goed werkbare situatie gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
Ray-zor schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:55:
[...]

Tenzij je graag radio van je TV decoder wilt luisteren zonder TV aan te hebben. :)
Daar heb je wel een punt. Had ik niet aan gedacht, want gebruik het zelf niet op die manier. Ik luister "verplicht" op m'n werk al 9 uur per dag radio, daarnaast nog in de auto, dus thuis luister ik zelden naar de radio. Als ik het wel doe, die ik dat via Juke op m'n telefoon en dan via bluetooth naar de soundbar. Werkt prima moet ik zeggen.
Vind via decoder ook lastig te zien welk station je beluistert, moet toch weer die tv aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Het afspeel volume via iPhones icm hw-q90r werkt erg vervelend. Als het volume amper aanstaat via de iPhone hoor je dit al heel hard op de soundbar. Als je 3 keer de volume toets omhoog klikt op de telefoon staat de soundbar al veelste hard. Als je de telefoon koppelt met de soundbar moet je eerst goed uitkijken dat het volume op de telefoon bijna helemaal uit staat anders staat het veelste te hard aan. Is er een manier hoe je dit kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:25
Ik heb dit bij mijn Q90r ook alleen merkte ik dat mijn pa het ook had met zijn LG sound bar. Kon nog geen oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Beste HW-Q90R eigenaren:

Weet iemand hoe ik de behuizing van deze sounbar kan schoonmaken zonder de garantie kwijt te raken (in het geval van uit elkaar halen van de behuizing)?

De kleintjes hebben eraan gezeten met vuile handen en de jongste is er zelfs met een groene kleurpotlood overheen gegaan |:(

De behuizing is erg lastig schoon te maken vanwege de gaatjes in de behuizing waar vuil ook terecht komt.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
Pfoeh, dat is vervelend.
Geen idee, ik zou het denk ik met een licht vochtige microvezeldoek proberen af te nemen.

Je zou nog kunnen proberen de licht vochtige microvezeldoek voor de kleine zuigmond van een stofzuiger te binden, en deze mee te laten zuigen terwijl je de soundbar schoonmaakt. Wellicht blijft de rommel dan in de doek hangen i.p.v. naar binnen vallen door de gaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Powder Toastman schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:24:
Er is een petitie gestart om Samsung aan te sporen toch de firmware update voor de Q70R, Q80R en Q90R uit te brengen die eARC functionaliteit met zich mee zou moeten brengen.
Of het helpt weet uiteraard niemand (zal wel niet), maar niet geschoten is altijd mis:

Link
steelodude schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:59:
*Offtopic

chng.it/gVySLMhYnd

Ik heb hem zelf ook al ondertekend. Ik heb wel een hoopgevend bericht voorbij zien komen. De update komt waarschijnlijk in Mei zodra de nieuwe lichting soundbars en tv's gepresenteerd worden omdat deze ook de update naar eARC nodig hebben. _/-\o_

https://twitter.com/steph.../1236041929873375233?s=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelodude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 09:59
Autopilot schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:41:
[...]

[...]

Ik heb hem zelf ook al ondertekend. Ik heb wel een hoopgevend bericht voorbij zien komen. De update komt waarschijnlijk in Mei zodra de nieuwe lichting soundbars en tv's gepresenteerd worden omdat deze ook de update naar eARC nodig hebben. _/-\o_

https://twitter.com/steph.../1236041929873375233?s=21
Als Stephen Withers het zegt is hoop alleen maar een uitgestelde teleurstelling. Hij roept al maanden dat zijn Samsung "contacten" zeggen dat de update zsm wordt gepusht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:04

Oekol

waka waka hey hey

Voor alle Samsung q80r en Q90R gebruikers. Als jullie een films kijken welke sound mode gebruiken jullie dan?

Standard, adaptive, surround of game mode wellicht? Hoor graag wat het beste is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
Ik heb ‘m altijd op surround staan maar je moet zelf even luisteren wat je prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Praat- of kinderprogramma: adaptive (kan het volume omlaag terwijl toch verstaanbaar). Anders gewoon standard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
Op dit moment is de Samsung HW-Q90R in de aanbieding bij expert voor €799.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:09

AMDFreak

Intel is zo..

Enig idee wanneer de nieuwe lijn soundbars van LG op de markt gaan komen?
Ik verwacht namelijk dat deze standaard eARC heeft.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldeneye22
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-06 22:10
Hoi allen, ik heb onlangs de Q90R aangeschaft en aangesloten.

Bij mij komt er nu wel geluid uit de rears (eerst niet), maar ik heb niet de ervaring zoals jullie die beschrijven van een overheersend geluid. Het geluid is alleen hoorbaar als je er dichtbij staat of je oor er tegenaan houdt.
Mijn huidige setup
  • TV: LG UF6400
  • ik gebruik de meegeleverde 1.4, high speed kabel via ARC-out naar ARC-in op de tv
  • firmware van zowel soundbar als sub als rears meteen geüpdate naar 1008.0
  • het volume van de soundbar staat op 15
  • volume van de rears op +6
  • content komt van de native Netflix tv app, Spotify via bluetooth, HD tv via Youfone
Al gevonden
Nu heb ik zelf al op dit forum en andere fora gelezen en onderzoek gedaan en verschillende tips/aanwijzingen gevonden. Ik heb al deze oplossingen geprobeerd, maar geen van allen zorgen ervoor dat het geluid uit de rears luider klinkt. 
  • snellere HDMI kabel kopen
  • > is mogelijk, maar ben eerst benieuwd naar jullie antwoorden
  • tv is te oud en heeft geen Atmos ondersteuning, waardoor het volume uit de rears laag is
  • > is mogelijk, kan ik helaas niet testen
  • rears doen alleen mee bij atmos content, voor de specifieke special effects Samsung forum 
  • > is mogelijk, kan ik helaas niet testen omdat ik geen Atmos kan afspelen
  • Bij normale content (e.g. HD tv kijken, muziek luisteren) 'kopieren' de rears het geluid van de bar (maar zacht?) en doen in principe niet mee.
  • > dat ervaar ik inderdaad, echter alleen heel zacht..
Vragen
@Trackerfire @Powder Toastman @X2X2X Ik las dat jullie geen last hebben van een laag volume uit de rears en ik heb een aantal vragen:
  • bij welke content horen jullie de rears 'overheersen'? Alleen bij atmos content? Of bij alle content, zoals HD tv kijken, YouTube via native tv app, muziek via bluetooth
  • welke hardware (tv, hdmi kabel, externe mediaplayer) gebruiken jullie?
  • op welk volume staat de hele set/soundbar als jullie de rears horen?
@Autopilot @Robkerk @Arjan90 @RVE_NL Ik last dat jullie er wel last van hebben/hadden.
  • Hebben jullie het kunnen oplossen? Zo ja, hoe?
  • Of ervaren jullie nog steeds het lage volume probleem?
Alvast bedankt voor het meedenken!

---
Geen last van
Trackerfire schreef op donderdag 19 september 2019 @ 05:23:
[...]
Heb hier zelf geen last van. Het is uiteraard wel zo dat rears niet constant aanwezig zijn, omdat er alleen bij special effects echt gebruik van wordt gemaakt. Ik neem aan dat je dat zelf ook weet, dus dan lijkt het me dat er problemen zijn met de achterspeakers. Bij mij zijn op standje 0 de special effects luid en duidelijk aanwezig!
Trackerfire schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 23:21:
[...]
Hmm jammer. Bij ons staat de Q90R met prachtige, soms zelfs overheersende rears te blazen. Echt bizar wat een geluid ze eruit persen. Desalniettemin enjoy de Q80. Persoonlijk had ik m omgeruild voor een andere Q90R omdat die het ws wel had gedaan.
Powder Toastman schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:36:
[...]
Ja hoor, ook Dolby Digital 5.1 werkt prima via de rears.
En gewoon stereo kun je ook over alle speakers weergeven indien gewenst.
X2X2X schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:45:
Hier meer dan genoeg geluid uit de rear speakers van de HW Q90R. Heb ze zelfs op -3 staan omdat ze anders te veel overheersen.
Erg vreemd dat de een er wel problemen mee heeft en de ander totaal niet.
Wel last van
Autopilot schreef op donderdag 19 september 2019 @ 02:05:
Vandaag de Q90R soundbar geinstalleerd en meteen geupdatet.

Ik merk bij 5.1 content en ander content behalve Atmos content dat het volume van de rear speakers erg laag/nauwelijks hoorbaar is, ook nadat ik het volume van de rear speakers heb verhoogd naar +6. Geen verschil. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ook verschillende geluidsmodi uitgeprobeerd maar geluid nog steeds veel te zwak.
Robkerk schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 23:51:
Ik heb de Samsung q90R. Er komt nu wel geluid uit mijn subwoofer en mijn rear speakers.
Echter erg weinig, zelfs op plus 6. Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Arjan90 schreef op zondag 8 december 2019 @ 08:04:
@Robkerk Herkenbaar, het ligt heel erg aan de mix van de film of game. Ik heb over het algemeen wel dezelfde ervaring dus heb ervoor gekozen alle speakers wat lager te zetten (m.u.v. de center geloof ik, omdat stemmen anders slechter hoorbaar waren). Zo staan de meeste speakers geloof ik op -3 of -4, de center op -1 tot +1 (weet even niet welke) en de achterspeakers op +6.
RVE_NL schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:36:
Ik heb een Samsung HW-Q90R, werkelijk top geluid met Dolby Atmos content!

Echter bij het afspelen van "gewone muziek" (bijv. spotify connect of muziek in youtube app) komt er uit mijn achterspeakers een vervormd "nep surround" geluid en geen normaal dubbel stereo geluid.
Ook is het geluid bij het afpelen van muziek uit de achterspeaker aanzienlijk lager van volume dan het volume uit de bar. Is dit normaal, ik lees dit nergens in de reviews?

Dit "probleem" speelt bij alle modussen: Standaard, Surround, Game, Adaptive. Ik heb zelfs al de rears op +6 gezet, maar er blijft een enorm volume verschil. Nog niet te spreken over het vervormde geluid (het vervormde is vooral duidelijk bij muziek met zang zoals pop, bij dance/electro muziek is dit moeilijk te horen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:21
@goldeneye22 wat een mooie uitgebreide post! Zoals gezegd ligt het echt aan de mix, een UHD met Dolby Atmos van bijv. Angel Has Fallen was prima, maar andere films zijn minder. Ik heb het zoals gezegd opgelost door de speakers van de Q90r aan te passen qua volume, dit kun je via de afstandsbediening regelen. Voor iets minder, center gelijk en achter op +6. Toen was de balans bij mij beter icm Netflix en Disney+, over de hele linie klopt de balans beter.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldeneye22
Arjan90 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:22:
@goldeneye22 wat een mooie uitgebreide post! Zoals gezegd ligt het echt aan de mix, een UHD met Dolby Atmos van bijv. Angel Has Fallen was prima, maar andere films zijn minder. Ik heb het zoals gezegd opgelost door de speakers van de Q90r aan te passen qua volume, dit kun je via de afstandsbediening regelen. Voor iets minder, center gelijk en achter op +6. Toen was de balans bij mij beter icm Netflix en Disney+, over de hele linie klopt de balans beter.
Thanks voor je snelle reactie!
De balans aanpassen door met instellingen te spelen, werkt voor mij helaas niet.. Het geluid blijft even zacht.

Ik snap je punt qua content, daar zou het inderdaad aan kunnen liggen. Maar als jij andere content bekijkt/beluisterd (niet Atmos), moet je dan ook je hoor tegen de speakers houden voordat je iets van geluid hoort of hoor je het geluid ook wel als je gewoon op de bank zit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Soms wel, soms niet. Soms zijn de achterkanalen echt subtiel en moet ik zoals je zegt mijn oren er tegenaan houden, maar ik heb ook al een paar films gehad. Dit was overigens met mijn oude Jamo set niet heel anders, hoewel de balans daar standaard in mijn beleving wat beter was.

Welke geluidsmodus heb je de set op staan? Je hebt de intelligente modus, die maakt er bij ons vaak wel wat knaps van, ook als het 2.1 is waardoor je iets meer in de film wordt geplaatst. Surround vind ik maar matig.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldeneye22
Arjan90 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:35:
Soms wel, soms niet. Soms zijn de achterkanalen echt subtiel en moet ik zoals je zegt mijn oren er tegenaan houden, maar ik heb ook al een paar films gehad. Dit was overigens met mijn oude Jamo set niet heel anders, hoewel de balans daar standaard in mijn beleving wat beter was.

Welke geluidsmodus heb je de set op staan? Je hebt de intelligente modus, die maakt er bij ons vaak wel wat knaps van, ook als het 2.1 is waardoor je iets meer in de film wordt geplaatst. Surround vind ik maar matig.
Ja ik heb alle modi gebruikt en denk dat ik de Adaptive mode het best vind. Surround vindt ik ook matig. Begrijp me niet verkeerd, het geluid is absoluut mooi! Ook met de films (Netflix) met 'normaal' geluid.

Ik twijfel nu alleen of dit aan mijn setup ligt of aan de speakers. Als het namelijk aan de speakers ligt, dan wil ik de set retourneren.

In ieder geval al wel een 'goed teken' dat jij bij sommige films ook ervaart dat de kanalen subtiel zijn. Misschien was mijn verwachting ook "verkeerd". Ik verwachtte dat de rears hard geluid zouden geven ongeacht de input (en niet alleen met Atmos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Het maakt voor mij trouwens niet uit of het een Atmos bron is of niet. Een Atmos bron van bijv. een UHD film zorgt er vooral voor dat het bovenkanaal meer gebruikt wordt. Veel Netflix films worden bijv. gewoon met 5.1 geleverd, dan worden je achterkanelen gewoon gebruikt (en dus ook je achterspeakers), Atmos is dus echt niet nodig.

Ik kan me zo even herinneren dat in Daredevil seizoen 2 een aflevering zit in het trappenhuis, volgens mij was het surround sound daar ook goed (als je via Google zoekt op staircase scene Daredevil vind je hem vast wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 23:30

TDB

goldeneye22 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:10:

Bij mij komt er nu wel geluid uit de rears (eerst niet), maar ik heb niet de ervaring zoals jullie die beschrijven van een overheersend geluid. Het geluid is alleen hoorbaar als je er dichtbij staat of je oor er tegenaan houdt.
Mijn huidige setup
  • TV: LG UF6400
  • ik gebruik de meegeleverde 1.4, high speed kabel via ARC-out naar ARC-in op de tv
  • firmware van zowel soundbar als sub als rears meteen geüpdate naar 1008.0
  • het volume van de soundbar staat op 15
  • volume van de rears op +6
  • content komt van de native Netflix tv app, Spotify via bluetooth, HD tv via Youfone
Al gevonden
Nu heb ik zelf al op dit forum en andere fora gelezen en onderzoek gedaan en verschillende tips/aanwijzingen gevonden. Ik heb al deze oplossingen geprobeerd, maar geen van allen zorgen ervoor dat het geluid uit de rears luider klinkt. 
  • snellere HDMI kabel kopen
  • > is mogelijk, maar ben eerst benieuwd naar jullie antwoorden
  • tv is te oud en heeft geen Atmos ondersteuning, waardoor het volume uit de rears laag is
  • > is mogelijk, kan ik helaas niet testen
  • rears doen alleen mee bij atmos content, voor de specifieke special effects 
  • > is mogelijk, kan ik helaas niet testen omdat ik geen Atmos kan afspelen
  • Bij normale content (e.g. HD tv kijken, muziek luisteren) 'kopieren' de rears het geluid van de bar (maar zacht?) en doen in principe niet mee.
  • > dat ervaar ik inderdaad, echter alleen heel zacht..
Vragen
@Trackerfire @Powder Toastman @X2X2X Ik las dat jullie geen last hebben van een laag volume uit de rears en ik heb een aantal vragen:
  • bij welke content horen jullie de rears 'overheersen'? Alleen bij atmos content? Of bij alle content, zoals HD tv kijken, YouTube via native tv app, muziek via bluetooth
  • welke hardware (tv, hdmi kabel, externe mediaplayer) gebruiken jullie?
  • op welk volume staat de hele set/soundbar als jullie de rears horen?
@Autopilot @Robkerk @Arjan90 @RVE_NL Ik last dat jullie er wel last van hebben/hadden.
  • Hebben jullie het kunnen oplossen? Zo ja, hoe?
  • Of ervaren jullie nog steeds het lage volume probleem?
Alvast bedankt voor het meedenken!

---
Geen last van
[...]

[...]

[...]

[...]
Wel last van
[...]

[...]

[...]

[...]
Je schrijft dat je geen ATMOS kunt afspelen.
[YouTube: Best Dolby Atmos DTS X Trailers]

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldeneye22
Arjan90 schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:13:
Het maakt voor mij trouwens niet uit of het een Atmos bron is of niet. Een Atmos bron van bijv. een UHD film zorgt er vooral voor dat het bovenkanaal meer gebruikt wordt. Veel Netflix films worden bijv. gewoon met 5.1 geleverd, dan worden je achterkanelen gewoon gebruikt (en dus ook je achterspeakers), Atmos is dus echt niet nodig.

Ik kan me zo even herinneren dat in Daredevil seizoen 2 een aflevering zit in het trappenhuis, volgens mij was het surround sound daar ook goed (als je via Google zoekt op staircase scene Daredevil vind je hem vast wel).
Ik zal dat voorbeeld even opzoeken!

Maar wat is dus lees en wat verwarrend is:
- rears doen alleen mee als het is gespecificeerd in x.x.4 Atmos mix
- rears doen altijd mee, ook in 5.1/7.1 mixen

Mijn vraag is dan nog steeds: waarom is dat volume zo laag? Ik hoor ze bijvoorbeeld totaal niet 'overheersen' als door sommigen hier is benoemd :D
Thanks. Deze heb ik inderdaad ook gevonden, maar ik las dat Youtube dit als 2.1 converteert. Dus weet niet of ik met deze filmpjes alles uit de rears haal, als met 'echte' Atmos content. Dat terzijde, ook bij deze filmpjes is het volume uit de achterspeakers laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Sorry, wat bedoel je met "rears"? Ik bedoel dan de 5 kanalen (midden, linksvoor, linksachter, rechtsachter, rechtsvoor) en niet de x.x.4 kanalen van boven. Die hoor ik zeker van de achterspeakers minder goed (maar onze opstelling is daar ook niet ideaal voor). Bij bijv. Angel Has Fallen heb ik de UHD Bluray gezien met het Atmos geluidsspoor en dan hoor ik, vooral van de grote speaker voor, de helikopter over me heen vliegen, achter is dat geluid minder indrukwekkend.

Ik was onder de veronderstelling dat je de 5 kanalen bedoelde die gebruikelijk zijn in een 5.1 set, niet de extra hoogte kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:39
goldeneye22 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:10:

Allereerst complimenten voor je heldere post ;).

Je zou nog even de firmware kunnen updaten, ondanks dat de smarthings app aangaf dat ik de laatste versie had bleken niet alle speakers op de allerlaatste versie te zitten.

Jammer is dat deze set geen "normaal stereo geluid" uit de achterspeakers geeft, je blijft afhankelijk van de content of er geluid uit je rear speakers komt. Bij Dolby Digital 5.1 werken de achterspeakers gewoon prima.
Echter bij het afspelen van muziek merk je vaker extreem zacht geluid (je kunt je oor tegen de achterspeaker houden en hoort het nauwelijks).

Ik heb met Samsung support contact opgenomen over dit issue, maar vrees ervoor dat er nooit 2x stereo (voor en achter) komt.
TDB schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:22:
Je schrijft dat je geen ATMOS kunt afspelen.
Youtube speelt geen echte ATMOS content, op je soundbar zie je ook geen "ATMOS" verschijnen bij het afspelen hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldeneye22
Arjan90 schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:37:
Sorry, wat bedoel je met "rears"? Ik bedoel dan de 5 kanalen (midden, linksvoor, linksachter, rechtsachter, rechtsvoor) en niet de x.x.4 kanalen van boven. Die hoor ik zeker van de achterspeakers minder goed (maar onze opstelling is daar ook niet ideaal voor). Bij bijv. Angel Has Fallen heb ik de UHD Bluray gezien met het Atmos geluidsspoor en dan hoor ik, vooral van de grote speaker voor, de helikopter over me heen vliegen, achter is dat geluid minder indrukwekkend.

Ik was onder de veronderstelling dat je de 5 kanalen bedoelde die gebruikelijk zijn in een 5.1 set, niet de extra hoogte kanalen.
Ik bedoel niet per se alleen de hoogte speakers (bovenkant achterspeakers). Ik bedoel de 2 losse achterspeakers (linksachter, rechtsachter) in het algemeen. Ook vanuit de voorkant van deze achterspeakers komt weinig geluid. Ik was in de veronderstelling dat deze achterspeakers meer geluid zouden moeten geven, aangezien ze bij mij heel weinig geluid geven en bij andere op dit forum en andere fora "overheersen" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldeneye22
RVE_NL schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:40:
[...]

Allereerst complimenten voor je heldere post ;).

Je zou nog even de firmware kunnen updaten, ondanks dat de smarthings app aangaf dat ik de laatste versie had bleken niet alle speakers op de allerlaatste versie te zitten.
Thanks, ja alle speakers schijnen geupdate te zijn, want ik zie dit onderstaande. Ik heb dit via de USB stick manier gedaan. Onderstaande is volgens deze support pagina het maximale momenteel.

ON > M 0126.0 > B 1008.0 > H 0051.0 > FD 0040.0 > W 0241.0 > S 0136.0 > RR 0136.0 > RL 0136.0
RVE_NL schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:40:
[...]
Jammer is dat deze set geen "normaal stereo geluid" uit de achterspeakers geeft, je blijft afhankelijk van de content of er geluid uit je rear speakers komt. Bij Dolby Digital 5.1 werken de achterspeakers gewoon prima.
Echter bij het afspelen van muziek merk je vaker extreem zacht geluid (je kunt je oor tegen de achterspeaker houden en hoort het nauwelijks).

Ik heb met Samsung support contact opgenomen over dit issue, maar vrees ervoor dat er nooit 2x stereo (voor en achter) komt.
Dus als ik het goed begrijp heb jij met sommige content (muziek) hetzelfde als ik: "je kunt je oor tegen de achterspeaker houden en hoort het nauwelijks"

Maar bij Dolby Digital 5.1 komt er wel hard geluid uit? Harder dan met andere content? Heb je een voorbeeld? Bijvoorbeeld iets van Netflix?

Want bij de serie (Ozark) die ik nu via Netflix kijk, is het geluid hetzelfde als met muziek: zacht. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:39
goldeneye22 schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:05:
Dus als ik het goed begrijp heb jij met sommige content (muziek) hetzelfde als ik: "je kunt je oor tegen de achterspeaker houden en hoort het nauwelijks"

Maar bij Dolby Digital 5.1 komt er wel hard geluid uit? Harder dan met andere content? Heb je een voorbeeld? Bijvoorbeeld iets van Netflix?

Want bij de serie (Ozark) die ik nu via Netflix kijk, is het geluid hetzelfde als met muziek: zacht. :O
Er zijn veel films waar het Dolby echt goed mee klinkt: The Dark Knight, The Matrix of Inception, gave films ook trouwens ;). Je kunt ook lijstjes vinden via google met "best surround sound movies netflix". Maar er zijn ook veel "gewone" series/films waar het surround effect van vooral de rears echt tegenvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
@TBD @goldeneye22 Youtube doet geen Atmos of DTS, dus dat heeft weinig zin.

Als je testfiles nodig hebt kun je deze proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

goldeneye22 schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:55:
[...]

Ik bedoel niet per se alleen de hoogte speakers (bovenkant achterspeakers). Ik bedoel de 2 losse achterspeakers (linksachter, rechtsachter) in het algemeen. Ook vanuit de voorkant van deze achterspeakers komt weinig geluid. Ik was in de veronderstelling dat deze achterspeakers meer geluid zouden moeten geven, aangezien ze bij mij heel weinig geluid geven en bij andere op dit forum en andere fora "overheersen" :*)
Heb je een fragment van Ozark wat ik bijvoorbeeld kan testen of het hard of zacht is over de rears? Tijdslijntje?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goldeneye22
Arjan90 schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:13:

RVE_NL schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:03:
[...]

Er zijn veel films waar het Dolby echt goed mee klinkt: The Dark Knight, The Matrix of Inception, gave films ook trouwens ;). Je kunt ook lijstjes vinden via google met "best surround sound movies netflix". Maar er zijn ook veel "gewone" series/films waar het surround effect van vooral de rears echt tegenvalt.
LOTG schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:12:
@TBD @goldeneye22 Youtube doet geen Atmos of DTS, dus dat heeft weinig zin.

Als je testfiles nodig hebt kun je deze proberen.
Trackerfire schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:41:
[...]

Heb je een fragment van Ozark wat ik bijvoorbeeld kan testen of het hard of zacht is over de rears? Tijdslijntje?
Bedankt allemaal, voor jullie reacties.
Ik heb gister nog eens gekeken en wat testen gedaan. Ik heb dolby 5.1 en Atmos trailers gedownload en de rears iets dichterbij en hoger gezet en met deze content hoor ik ze inderdaad heel goed. Ook met de Dolby Atmos trailers op Youtube hoor ik meer. Daarnaast ook wat zitten spelen met de instellingen van de soundbar en de balans is nu inderdaad beter. Helemaal als ik het volume van de set harder zet (20-25)

Het lijkt er dus op dat ik in eerste instantie gewoon ongelukkig had getest qua content. Ik heb gister bijvoorbeeld naast de achterspeaker gezeten met een Ozark aflevering (S03E08) en hoorde bijna niks (op een paar vogels na :+ ). Het lijkt erop alsof Ozark weinig special effects heeft en daardoor ook niks uit de achterspeakers komt. De bass is daarentegen wel zwaar bij sommige delen/muziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kan iemand uitleggen hoe de typenummering van Philips soundbars in elkaar steekt?
Ik snap er niks van, welke nou oude of nieuwe modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hoi allemaal, ik heb een q80r en ik zou zweren dat ik via Spotify de soundbar kon selecteren om af te spelen. Helaas werkt dit niet (meer)?

Ik heb firmware 1007,9 126R. Heb ik niet de laatste versie of zo? Samsung smartthings zegt van wel.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Oekol schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:35:
Hoi allemaal, ik heb een q80r en ik zou zweren dat ik via Spotify de soundbar kon selecteren om af te spelen. Helaas werkt dit niet (meer)?

Ik heb firmware 1007,9 126R. Heb ik niet de laatste versie of zo? Samsung smartthings zegt van wel.
Kan inderdaad. Wellicht is hij de wifi verbinding even kwijt. Die opnieuw installeren zal het euvel waarschijnlijk ook verhelpen. Bij ons was dit op de 5ghz band vaak het geval. Sinds 2.4 hebben we geen enkele uitval meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Trackerfire schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:38:
[...]

Kan inderdaad. Wellicht is hij de wifi verbinding even kwijt. Die opnieuw installeren zal het euvel waarschijnlijk ook verhelpen. Bij ons was dit op de 5ghz band vaak het geval. Sinds 2.4 hebben we geen enkele uitval meer gehad.
Heb inderdaad het idee dat hij op 2,4 zit en de telefoons op 5 of andersom. Maakt dat echt uit? Ons 2,4 en 5 heeft exact dezelfde naam.

Heb hem helemaal er uit gehaald en opnieuw geïnstalleerd en toen deed hij het. Ben nu even een hartverzakking verder: als ik in de Spotify app de volume wil regelen gaat hij direct naar volume 40 of zo. KEIHARD DUS! Ik schrik me altijd helemaal de tyfus dat is zo intens hard. Wat is dit voor bug? Heeft iedereen dit en hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Oekol schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:59:
[...]

Heb inderdaad het idee dat hij op 2,4 zit en de telefoons op 5 of andersom. Maakt dat echt uit? Ons 2,4 en 5 heeft exact dezelfde naam.

Heb hem helemaal er uit gehaald en opnieuw geïnstalleerd en toen deed hij het. Ben nu even een hartverzakking verder: als ik in de Spotify app de volume wil regelen gaat hij direct naar volume 40 of zo. KEIHARD DUS! Ik schrik me altijd helemaal de tyfus dat is zo intens hard. Wat is dit voor bug? Heeft iedereen dit en hoe is dit op te lossen?
Geen idee of het echt uit maakt maar bij ons was hij op de 5 instabiel en op de 2.4 al maanden stabiel.

Spotify bug is bekend en gaan ze niks aan doen. Hier ook meerdere keren een hartverzakking gehad. Enige manier is nummer op pauze volume regelen en muziek weer aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Oekol schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:59:
[...]

Pakt die niet de volumestand van jouw telefoon?
Hier zie ik, wanneer ik hem koppel, direct de volume regeling met hoe hard die staat.

Lg sk10y, iphone

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Famous schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:25:
[...]

Pakt die niet de volumestand van jouw telefoon?
Hier zie ik, wanneer ik hem koppel, direct de volume regeling met hoe hard die staat.

Lg sk10y, iphone
Dat dat doet hij, als je hem dan 'iets' harder wilt doen gaat hij naar level 9000. Je schrikt je 't apenzuur.
Trackerfire schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:24:
[...]

Geen idee of het echt uit maakt maar bij ons was hij op de 5 instabiel en op de 2.4 al maanden stabiel.

Spotify bug is bekend en gaan ze niks aan doen. Hier ook meerdere keren een hartverzakking gehad. Enige manier is nummer op pauze volume regelen en muziek weer aan :D
Heb je een link of iets dergelijks waar staat dat het bekend is? Niet om te controleren, maar via Google kon ik echt helemaal niks vinden. Dus wil meer leren waar ik dan zoeken moet. Wat stom dat ze niks willen repareren, weet je waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

@Oekol klopt, als ik Spotify op heb en doe hem 1 tik harder gaat die met 6 stappen omhoog.

Pak altijd de LG app erbij, dan lukt het wel. LG Wifi speaker in mijn geval. :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Famous schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:51:
@Oekol klopt, als ik Spotify op heb en doe hem 1 tik harder gaat die met 6 stappen omhoog.

Pak altijd de LG app erbij, dan lukt het wel. LG Wifi speaker in mijn geval. :)
Vaag zeg. Het is ook geen super erg probleem als in: 'alexa turn up volume in living room' et voila.

Het probleem is wanneer ik m'n mobiel in mijn handen heb of naast mij heb liggen op de tafel dat even aan de zijkant van mobiel het luid harder doen 10x sneller is dan alexa aanroepen. En daar ligt de fout elke keer en de hartritmestoornissen tot gevolg. Hij staat dan ineens op 35 bij mij volgens mij. Zo intens hard haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
https://www.homecinemamag...et-ai-en-kamerkalibratie/

Mooie review over de LG DSN8YG, krijgt een 9.
Adviesprijs 699e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 10:27

DJT

Eindelijk een soundbar met enige vorm van calibratie. Nu nog eentje met een losse microfoon, een aanpasbare curve en een subwoofer aansluiting die géén €2500 kost.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik heb een HK Citation 700 soundbar met de twee surround speakers voor rechts en links achter (alleen een sub ontbreekt nog) De twee satellieten zijn herkend maar atm krijg ik alleen geluid uit die twee als ik op de soundbar virtual surround aan zet. Gevoelsmatig zou dat niet zo hoeven werken maar klopt het dat surround met die Virtual Surround optie aan en uit gezet kan worden of gebeurt er iets anders? Moet je de speakers via een ander menu deel aanzetten? Zo ja dan heb ik dat deel in het audiomenu nog niet gevonden.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Laatst online: 13:25

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Hoi,

Ter info.

Op andere fora lees ik dat er een EARC update is voor de Samsung HW-Q90R en dat dit goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Wreckerrm schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:38:
Hoi,

Ter info.

Op andere fora lees ik dat er een EARC update is voor de Samsung HW-Q90R en dat dit goed werkt.
Ja daag!? Dat zou geweldig zijn. Heb je bron? Echter heb ik dan nog wel te maken met een tv die dat niet ondersteund.. Maar hey. Alle kleine beetjes helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Laatst online: 13:25

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Verhip ja, ik heb de update er op staan. Dat verklaart waarschijnlijk waarom mijn Q90R dit weekend ineens een reset nodig had voordat er weer geluid uit kwam.
Nu de Q90R TV nog......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
Verdomd, na de update komt er eArc in beeld. Hopelijk nu wat meer betrouwbaarheid. Tot deze update iig erg vaak bron problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:48

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik hoop dat ze over de LG DSN11RG straks net zo te spreken zijn, want dan word dat de opvolger van mijn Bose 700 set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

J-M-T schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:12:
Verdomd, na de update komt er eArc in beeld. Hopelijk nu wat meer betrouwbaarheid. Tot deze update iig erg vaak bron problemen gehad.
Waar heb je hem aanhangen? Ik aan mijn Sony xe9305 TV en die heeft geen earc dus ik schiet er per saldo weinig mee op. Mijn ps4 heeft het volgens mij ook niet.

Hoe zat het ook alweer met subwoofer updaten? Heb onderstaande gevolgd met pijl naar beneden, maar kan nergens checken of de subwoofer geupdated is. De soundbar was op de achtergrond al gebeurd blijkbaar.
https://www.samsung.com/n...subwoofer-bij-de-hw-q90r/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
Oekol schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:17:
[...]

Waar heb je hem aanhangen? Ik aan mijn Sony xe9305 TV en die heeft geen earc dus ik schiet er per saldo weinig mee op. Mijn ps4 heeft het volgens mij ook niet.

Hoe zat het ook alweer met subwoofer updaten? Heb onderstaande gevolgd met pijl naar beneden, maar kan nergens checken of de subwoofer geupdated is. De soundbar was op de achtergrond al gebeurd blijkbaar.
https://www.samsung.com/n...subwoofer-bij-de-hw-q90r/
Ik heb hem aan een LG OLED65c9 hangen. Vanuit bijvoorbeeld de Netflix app op de tv geeft het display nu zelfs met Atmos content ook Dolby Atmos aan en als ik de TV gewoon aanzet meteen eARC ipv D.in.

Momenteel heb ik verder niets aan de soundbar hangen omdat ik al-tijd gezeik had met het wisselen van bronnen. Als ik iets anders aangesloten had kreeg ik later veelal geen geluid meet uit de soundbar vanuit de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:26
Merkt iemand verschil? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Yep hier ook eindelijk de eARC update op mijn HW-Q90R binnen en geïnstalleerd. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:48

DON PAPA

Tweaker-fan

Heeft iemand hier enig idee wanneer de LG DSN11RG in Nederland op de markt komt ? Ik had begrepen dat dit in week 19 zou zijn, maar blijkbaar is dat uitgesteld.

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 09-05-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
Ik heb op de Q90R Soundbar sinds de eARC update nu wel last van zeer laag volume op de rears. Ook op +6 op achter. Straks een update via USB proberen en wat andere truukjes die er te vinden zijn.

Als het werkt is het goede Soundbar maar heb er toch frequent gedoe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06
Sinds de samsung update gaat mij soundbar niet meer aan als ik de tv aan zet en blijft de tv op luidspreker staan ipv soundbar/HDMI. Moet nu steeds zelf soundbar als uitvoer selecteren.
Iemand dit ook wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
Gremen schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:16:
Sinds de samsung update gaat mij soundbar niet meer aan als ik de tv aan zet en blijft de tv op luidspreker staan ipv soundbar/HDMI. Moet nu steeds zelf soundbar als uitvoer selecteren.
Iemand dit ook wel eens gehad?
Heel af en toe heb ik dat, dat de soundbar niet automatisch aangaat met de tv. Maar dat had ik voor de update ook al. Zodra ik de soundbar dan zelf aanzet schakelt het geluid direct over naar de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Wat voor TV hebben jullie hier bovenstaand? @Gremen @Powder Toastman

Zelf hier geen last van, Sony TV. Enig waar ik wel last van heb is dat wanneer ik tegen alexa zeg 'turn lights on in living room' ze de soundbar ook aan doet, vrouwen...

Pagina: 1 ... 35 ... 58 Laatste