Powder Toastman schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:02:
[...]
Dat is enkel beter als je bron lossless Dolby Atmos e.d. afspeelt, maar dat krijg je enkel uit een blu-ray speler of media speler. In het geval van de PS4 en het KPN kastje is dat niet het geval, dus kun je net zo goed alles aansluiten op tv en geluid via ARC naar soundbar.
Tenzij je graag radio van je TV decoder wilt luisteren zonder TV aan te hebben.
Ik heb ovigens ook veel gedoe met met 2 apparaten aangesloten op mijn Q90R soundbar. Aangesloten op een Q90R TV dus ik had eigenlijk een betere gebruiksvriendelijkheid gehad. Maar de always-on Vero 4K+en Ziggo Next gunnen elkaar blijkbaar de ruimte niet. Zelfs niet met een CEC killer op de apparaten. Mijn oplossing: power en kabel uit de Vero als ik hem niet gebruik. Is max 1x per maand dat ik via de streamer film kijk, dus dan sluit ik hem aan. Nu gaat het aanzetten, Ziggo kijken en TV apps gebruiken 95% van de tijd prima. Een noodzaak voor vrouw en kind.

En alles met de OneRemote van Samsung, dat is erg fijn.
Maar soms schiet de SB niet naar de juiste HDMI, ook al is er maar 1 apparaat aangesloten. En ook met de SB remote krijg ik dat dan niet voor elkaar. HDMI1 bijv, schiet dan binnen een seconde weer terug naar iets anders. Ik moet dan via de SmartThings app de juiste HDMI "forceren", dat werkt wel altijd. Ik heb het lichte vermoeden dat vooral voor komt na gebruik van Spotify connect op de Sounbar. Maar niet altijd dus weet het niet zeker.
En over SmartThings gesproken, die heb ik ook gebruikt om de soundbar automatisch aan te zetten als de TV aangaat. Dit werkte een in een bepaalde configuratie ook zonder die SmartThings instelling, maar blijkbaar zoals het nu staat dus niet. Vreemd en de SmartThing route geeft wel een seconde of 5-10 vertraging met aanzetten, maar goed mee te leven want het werkt gelukkig wel 100%.
Dus best wel moeten experimenteren maar nu met een klein beetje compromises een goed werkbare situatie gevonden.