Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 15:45
casper4253 schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:21:
[...]

800,- zonder cashback is mogelijk. Weet het uit ervaring. Mail gewoon even een paar winkels en vraag naar hun laagste prijs.
Iemand enig idee waar? Heb Kamera Express en Apollo gemaild. Voor 800 lijkt het me een mooi kerstcadeau voor mezelf o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 17:02
Weet iemand het verschil tussen de 2018 Denon Heos Home Cinema HS2 en de 2019 Denon DHT-S516h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Frenkovic schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:36:
[...]

Iemand enig idee waar? Heb Kamera Express en Apollo gemaild. Voor 800 lijkt het me een mooi kerstcadeau voor mezelf o<:)
Probeer PlatteTV. Die geven binnen 10 minuten een lagere prijs op alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:38
deejaylethal schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:40:
[...]

Probeer PlatteTV. Die geven binnen 10 minuten een lagere prijs op alles
Heb de mijne idd ook bij PlatteTV besteld, zij gingen toen mee met aanbieding van 20% korting bij de MM.
Ik had toen nog de mazzel van cashback op de Q90R.
Maar PlatteTV geeft sowieso niet de laagste prijs op alles. Bijv. niet op OLED tv's. Wel t.o.v. geadverteerde prijs, maar bijv. Kamera Express is goedkoper dan PlatteTV met OLED tv's. PlatteTV gaat niet mee met hun prijzen, ook niet na verwijzing naar het OLED prijzen topic hier op Tweakers.
Ze beginnen dan te schermen met onwaarheden, zoals dat Kamera Express geen Benelux modellen verkoopt en geen officieel dealer is van merk .... (LG in mijn geval). Dat is pertinent onwaar, Kamera Express staat zelfs op website LG als zijnde officieel dealer. Dat vind ik altijd beetje kinderachtig van PlattteTV.
Afgezien daarvan, verder wel vrij goede service daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 15:45
Kamera Express 1049
Platte TV 975
Apollo 875

Nog net niet wat ik zoek. Met een cashback die ik begin van het jaar verwacht vanwege de waarschijnlijk aankomende nieuwe modellen in Q2 zal daar nog wel minimaal 100 euro vanaf kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:26
Dark Master schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:36:
Gisteren de Sennheiser Ambeo opgehaald ter vervanging voor de Soundtouch 300 met sub en rears.
Wat een apparaat zeg. Serieus wat geld, maar echt een soundbar kun je het niet meer noemen. Dit komt echt zeer dicht bij een volwaardige Atmos setup betreft geluid!

De Bose bar is natuurlijk nergens meer nu en wil ik ook niet meer zo snel naar terug.
Betreft een subwoofer, je hebt het niet echt nodig, maar voor de echte "stomp in je maag punch" is het wel gewenst! Ik had gelukkig nog een sub liggen dus die heb ik er tussen geplaatst.
Wellicht dat jij als kersverse eigenaar mijn vraag kan beantwoorden. Ik ben serieus geïnteresseerd in de Ambeo soundbar, maar ik kan nergens vinden of deze nu Spotify Connect ondersteund. Overal staat dat er Chromecast ondersteuning is, en dat je Spotify naar de soundbar kan casten, maar is dat dan hetzelfde als Spotify Connect? Ik vind het namelijk erg handig dat ik na het aanzetten van muziek ook wat andere media op mijn telefoon kan bekijken, terwijl Spotify dan door loopt op de soundbar. Zo werkt het bij mijn huidige setup ook. Ik heb trouwens een iPhone, waardoor ik wat schichtig ben qua compatibiliteit met Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 17:07
Ben ook geïnteresseerd in de Q90R voor max 800,-. Greep destijds de aanbieding net mis.

Mocht ik een aanbieding vinden dan deel ik die ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Net de Denon 516h via PlatteTV gekocht met een enorme bak korting. Wilde eigenlijk de Homecinema HS2, maar die is niet meer op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 12:58
iAdema schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:35:
[...]

Wellicht dat jij als kersverse eigenaar mijn vraag kan beantwoorden. Ik ben serieus geïnteresseerd in de Ambeo soundbar, maar ik kan nergens vinden of deze nu Spotify Connect ondersteund. Overal staat dat er Chromecast ondersteuning is, en dat je Spotify naar de soundbar kan casten, maar is dat dan hetzelfde als Spotify Connect? Ik vind het namelijk erg handig dat ik na het aanzetten van muziek ook wat andere media op mijn telefoon kan bekijken, terwijl Spotify dan door loopt op de soundbar. Zo werkt het bij mijn huidige setup ook. Ik heb trouwens een iPhone, waardoor ik wat schichtig ben qua compatibiliteit met Chromecast.
Het gaat inderdaad via Chromecast, maar werkt inprincipe hetzelfde als Spotify Connect. Eenmaal ingesteld als Chromecast via de google app kun je via Spotify de Ambeo selecteren.

Werkt top, geen enkele onderbreking gehad dus.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 20:00
deejaylethal schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:40:
Net de Denon 516h via PlatteTV gekocht met een enorme bak korting.
En wat is "een enorme bak korting"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejaylethal
vweereld schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 19:36:
[...]

En wat is "een enorme bak korting"?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
Dat is zeker de moeite waard. Ik ga gelijk ook maar even een korting aanvragen op de 516H en de 716H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:29
Hoe modulair zijn soundbars qua uitbreiding met meerdere kleine speakers? Moet je per se speakers kopen van hetzelfde merk? Ik heb onlangs een Sonos Beam aangeschaft en zit te kijken naar de verschillende speakers zoals de Sonos One en de Sonos Symfonisk. Af en toe zie ik ook speakers van andere merken in de sale voorbij komen zoals die van Denon.

Het gaat niet om een multiroom installatie, maar een eerste uitbreiding voor in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:24
Ik heb even een vraag. Ben nieuw in de wereld van soundbars.

Je ziet dat de goedkopere 2.1 hebben en de duurdere 5.1 of meer. Hoor je dit verschil echt ?

Sorry voor de newbie vraag 😅

Ik ben op zoek naar een soundbar en ik heb een budget van ongeveer 450 euro. Weet dat het persoonlijk is maar heeft iemand ook welke goed is in deze prijsklasse?

[ Voor 30% gewijzigd door Erik1805 op 25-12-2019 20:55 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejaylethal
Erik1805 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 20:13:
Ik heb even een vraag. Ben nieuw in de wereld van soundbars.

Je ziet dat de goedkopere 2.1 hebben en de duurdere 5.1 of meer. Hoor je dit verschil echt ?

Sorry voor de newbie vraag 😅

Ik ben op zoek naar een soundbar en ik heb een budget van ongeveer 450 euro. Weet dat het persoonlijk is maar heeft iemand ook welke goed is in deze prijsklasse?
Jawel, maar ga vooral zelf luisteren.
Mijn tip is een Denon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 20:21
Beste,

Ik heb onlangs wat aanpassingen gemaakt hier en ik had nog een goeie IPS monitor staan, die nu dienst doet als TV.
Maa het geluid is hierop bagger natuurlijk. Nu was ik eens aan het kijken voor bv een Sonos Beam.
Mijn monitor heeft enkel een HDMI en Displayport ingang en nog zo'n oude vga stekker. Verder geen optische ingang.
Nu staat deze via HMDI in verbinding met mijn TV setop box van Telenet. Deze heeft enkel een HDMI uitgang dewelke dus naar de monitor gaat.
Mijn vraag is nu of ik de Sonos Beam via optische kabel op mijn TV setop box kan aansluiten en ik dan geluid heb of werkt deze opstelling niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 22:34
@Astratuner Dat zou moeten werken.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
..

[ Voor 98% gewijzigd door Dark Matter op 27-12-2019 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik ben van plan om een Samsung HW-Q70R aan te schaffen. Nu vroeg ik mij alleen af hoe ik de boel aan moet sluiten aangezien mijn TV geen HDMI-ARC aansluiting heeft.

Ik kijk alles via aan Apple TV 5. Is het dan het handigste om

Apple TV -> HDMI in -> Q70R -> HDMI OUT -> TV aan te sluiten,

of moet ik een optische kabel gebruiken?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 17:07
mhr-zip schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:15:
Ik ben van plan om een Samsung HW-Q70R aan te schaffen. Nu vroeg ik mij alleen af hoe ik de boel aan moet sluiten aangezien mijn TV geen HDMI-ARC aansluiting heeft.

Ik kijk alles via aan Apple TV 5. Is het dan het handigste om

Apple TV -> HDMI in -> Q70R -> HDMI OUT -> TV aan te sluiten,

of moet ik een optische kabel gebruiken?
Precies zoals je beschreven hebt ;)

Dus geen optische kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Adel_F16 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:44:
[...]

Precies zoals je beschreven hebt ;)

Dus geen optische kabel.
Thx. Even een HDMI kabel mee bestellen dan!

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:27

Oekol

waka waka hey hey

Hoe is dit op te lossen dan? Ik ben nu atmos series aan het afspelen via Netflix maar kan nergens vinden hoe ik er achter kom of het atmos is? Als ik info knop druk van mij afstandbediening zie ik dat het een 2160p stream is die 15mbps doet. Qua audio zie ik niks. Gebruik deze lijst https://hd-report.com/lis...vies-tv-shows-on-netflix/

En zie gewoon TV arc als input. Soundbar is verbonden aan arc hdmi van tv rechtstreeks naar soundbar.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:59

Trackerfire

BTC HODLER

Leoon. schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:31:
[...]

Hoe is dit op te lossen dan? Ik ben nu atmos series aan het afspelen via Netflix maar kan nergens vinden hoe ik er achter kom of het atmos is? Als ik info knop druk van mij afstandbediening zie ik dat het een 2160p stream is die 15mbps doet. Qua audio zie ik niks. Gebruik deze lijst https://hd-report.com/lis...vies-tv-shows-on-netflix/

En zie gewoon TV arc als input. Soundbar is verbonden aan arc hdmi van tv rechtstreeks naar soundbar.
Die lijst zou je niet hoeven gebruiken. Als Netflix je bar als Atmos compatible registreert komt dit vanzelf bij de titel te staan die je wilt afspelen (vaak Vision - Atmos). Daarnaast, als ik Atmos afspeel via Netflix komt er in het begin wel even te staan dat er Atmos gespeeld wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door Trackerfire op 29-12-2019 14:22 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Trackerfire schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:20:
[...]

Die lijst zou je niet hoeven gebruiken. Als Netflix je bar als Atmos compatible registreert komt dit vanzelf bij de titel te staan die je wilt afspelen (vaak Vision - Atmos). Daarnaast, als ik Atmos afspeel via Netflix komt er in het begin wel even te staan dat er Atmos gespeeld wordt.
Ik zie wel dolby vision, ultra 4k en dergelijke bij Netflix staan. Nergens op mijn soundbar of iets waar ik het kan checken. Ik zie atmos namelijk nergens staan. Wil het zeker weten zie het alleen voor de beeld formaten staan niet audio.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Leoon. schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:52:
[...]

Ik zie wel dolby vision, ultra 4k en dergelijke bij Netflix staan. Nergens op mijn soundbar of iets waar ik het kan checken. Ik zie atmos namelijk nergens staan. Wil het zeker weten zie het alleen voor de beeld formaten staan niet audio.
Dan ziet Netflix niet dat je een set met Atmos hebt aangesloten. Probeer eens een andere HDMI (hoeft niet persé een dure te zijn, gewoon een andere). Welke apparatuur gebruik je (audio en tv) en op welk apparaat speel je Netflix af?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:43
Leoon. schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:52:
[...]

Als om 1 of andere reden niet wordt ondersteunt zie bij de Netflix series geen atmos staan. Als alles wel klopt zie je boven in beeld bij de serie atmos staan en dan speelt die ook atmos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Trackerfire schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:06:
[...]

Dan ziet Netflix niet dat je een set met Atmos hebt aangesloten. Probeer eens een andere HDMI (hoeft niet persé een dure te zijn, gewoon een andere). Welke apparatuur gebruik je (audio en tv) en op welk apparaat speel je Netflix af?
Helder. Raar dat alles verder wel klopt. Qua beeld zeg maar. Heb de soundbar in de hdmi arc out zitten. En dan rechtstreeks naar de soundbar. Ik gebruik nu zelfs de officiële hdmi kabel.

Speel Netflix via applicatie op de tv af

Heb mijn Sony xe9305 dus gekinkes vis hdmi arc naar soundbar. Verder ps4 Pro met hdmi in de tv. That's it.

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 29-12-2019 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Leoon. schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:10:
[...]

Helder. Raar dat alles verder wel klopt. Qua beeld zeg maar. Heb de soundbar in de hdmi arc out zitten. En dan rechtstreeks naar de soundbar. Ik gebruik nu zelfs de officiële hdmi kabel.

Heb mijn Sony xe9305 dus gekinkes vis hdmi arc naar soundbar. Verder ps4 Pro met hdmi in de tv. That's it.
Ondersteunt jou tv Atmos dan?

Als dit niet zo is. Speelt het dus ook geen atmos af.

[ Voor 8% gewijzigd door k1978 op 29-12-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

k1978 schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:11:
[...]

Ondersteunt jou tv Atmos dan?

Als dit niet zo is. Speelt het dus ook geen atmos af.
Ik dacht dat dat aan de applicatie ligt of die het door kan geven of niet? Ben ik daar mee abuis? Heb net gekeken, heb drie poorten op mijn soundbar en ook daar zit de hdmi kabel in hdmi arc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Leoon. schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:10:
[...]

Probeer hem eens in je tv in een niet ARC poort te steken en kijken wat Netflix doet.

Je tv is niet ondersteund zie ik voor Atmos. Dus denk dat het niet gaat werken, maar give it a try!

[ Voor 8% gewijzigd door Trackerfire op 29-12-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Leoon. schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:16:
[...]

Ik dacht dat dat aan de applicatie ligt of die het door kan geven of niet? Ben ik daar mee abuis? Heb net gekeken, heb drie poorten op mijn soundbar en ook daar zit de hdmi kabel in hdmi arc
Als jij Netflix kijkt via je tv applicatie moet jou tv atmos kunnen doorsturen. Dat doet jou tv niet! Dus moet je iets hebben dat dit wel kan. Dus Netflix via Apple TV 4K of de nieuwe shield bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Helder. Helaas maar dan werkt het dus niet. @Trackerfire & @k1978 bedankt voor het snelle antwoorden. Ga ik nu met mijn zoektocht verder om de beste instellingen te vinden voor de Q80R. Meestal kan ik via internet wel vinden qua settings dit en dit en dan perfect. Voor deze soundbar niet eigenlijk.

Edit: ik ben even aan het googlen geslagen. Wellicht is er een optie. Wanneer mijn tv een eARC update krijgt, denk ik dat atmos mogelijk moet zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door Oekol op 29-12-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:42
Atmos hangt niet van eARC af, enkel losless atmos gaat niet over eARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Atmos gaat in ieder geval niet over een ARC kanaal. Met eARC wordt een Atmos signaal wel meegezonden.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik ben op zoek naar een soundbar voor mijn TV met een budget van 300,- Ik zit enorm te twijfelen tussen alle verschillende modellen en opties. Ik heb nu de een short-list gemaakt

Ik ben van plan om alles (playstation, settop box, etc) aan te sluiten via mijn TV (pricewatch: Philips 55POS9002/12 Zwart) met ARC naar de soundbar. Of is het beter om alle apparaten direct op de soundbar aan te sluiten?

Ik ben verre van audiofiel, maar wil wel wat meer "kamer-vullend geluid". Echter wel rekening houdend met de (beneden-)buren. :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-06 21:37
inmiddels, 1 maand later, worden alle black friday "kortingen" gehanteerd voor meerdere soundbars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:39
Standeman schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:41:
Ik ben op zoek naar een soundbar voor mijn TV met een budget van 300,- Ik zit enorm te twijfelen tussen alle verschillende modellen en opties. Ik heb nu de een short-list gemaakt

Ik ben van plan om alles (playstation, settop box, etc) aan te sluiten via mijn TV (pricewatch: Philips 55POS9002/12 Zwart) met ARC naar de soundbar. Of is het beter om alle apparaten direct op de soundbar aan te sluiten?

Ik ben verre van audiofiel, maar wil wel wat meer "kamer-vullend geluid". Echter wel rekening houdend met de (beneden-)buren. :)
Ik was dit weekend bij mijn schoonmoeder en die heeft sinds kort de MS650. Ik was flink onder de indruk van het geluid wat dat ding kan produceren en er was behoorlijk wat laag aanwezig voor een soundbar zonder subwoofer. Ik heb zelf thuis de HW Q90R staan die meer dan 3x zo duur is maar vond de MS650 echt niet zoveel slechter klinken.
Ik ben toen eens wat reviews gaan lezen en de MS650 ook komt behoorlijk positief uit de bus. Ik denk daarom dat je met de MS650 een goede soundbar in huis haalt voor relatief weinig geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 12:49
Eind van de maand ook van plan een soundbar aan te schaffen, ik lees dus even gezellig mee.
Mochten er leuke aanbiedingen langs komen, dan hou ik mij aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Nu al twee keer gehad dat mijn LG tv de audio output zelf had teruggezet op TV+OPT, terwijl die op HDMI-ARC stond. Lijkt soms te gebeuren nadat ik TuneIn via de Google Cast aan het afspelen was op de LG soundbar en ik daarna de tv aanzette. Verder nog geen idee wat de oorzaak is.
Komt dit iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Sleeon schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:46:
Eind van de maand ook van plan een soundbar aan te schaffen, ik lees dus even gezellig mee.
Mochten er leuke aanbiedingen langs komen, dan hou ik mij aanbevolen!
Met de ervaring van @X2X2X denk ik dat ik de MS650 ga aanschaffen. Die is nu in de aanbieding voor 249 bij Coolblue.

Reviews zijn inderdaad goed en geen subwoofer waarvan ik geen idee heb waar ik hem moet laten.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Ik wil graag een Denon DHT-S516H en kan een deal maken voor 599, Ik ga hem vanavond eerst nog eens opnieuw luisteren. En dan de keuze maken. Goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
Ik had in eerste instantie ook de voorkeur voor de Denon 516H maar zit nu toch te kijken naar de Samsung HW-Q80. Deze heeft ook Atmos hoewel ik daar ook geen wonderen van verwacht. De Denon is ook alleen te bedienen met een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:25

Turfschipper

Hup NAC

Maandje verder met de sony zf9. Super tevreden. En... cashback time.

Ingevuld, bevestigd, en binnen een dag mijn geld..... nouja.... de helft dan....

PFFFF!!!! Kan ook nooit eens goed gaan hier. Had bij de mediamarkt gehaald met speciale actie, dat je 200 terug krijgt ipv 100. Maar helaas....

Maar weer achteraan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
vweereld schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:28:
Ik had in eerste instantie ook de voorkeur voor de Denon 516H maar zit nu toch te kijken naar de Samsung HW-Q80. Deze heeft ook Atmos hoewel ik daar ook geen wonderen van verwacht. De Denon is ook alleen te bedienen met een app.
let even goed op met atmos, of de bron die je gebruikt, deze daadwerkelijk doorgeeft.
mijn samsung q8fn doet dat dus niet naar mijn q80r..
Jelmer93 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:00:
Ik wil graag een Denon DHT-S516H en kan een deal maken voor 599, Ik ga hem vanavond eerst nog eens opnieuw luisteren. En dan de keuze maken. Goede deal?
is dat deze?
https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL
X2X2X schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:32:
[...]

Ik was dit weekend bij mijn schoonmoeder en die heeft sinds kort de MS650. Ik was flink onder de indruk van het geluid wat dat ding kan produceren en er was behoorlijk wat laag aanwezig voor een soundbar zonder subwoofer. Ik heb zelf thuis de HW Q90R staan die meer dan 3x zo duur is maar vond de MS650 echt niet zoveel slechter klinken.
Ik ben toen eens wat reviews gaan lezen en de MS650 ook komt behoorlijk positief uit de bus. Ik denk daarom dat je met de MS650 een goede soundbar in huis haalt voor relatief weinig geld.
vandaag 2x dezelfde film gezien, op 2 bijna identieke tv's...
samsung q9fn tv met q80r soundbar
samsung q85r tv met q60r soundbar..
en enkele delen terug gekeken op mijn set (q8fn tv q80r soundbar)

ik blijf me toch steeds verbazen hoe goed die q60r is.. zeker voor zijn prijs (300 betaald)

en volgens mij is dat gewoon de nieuwe versie van de ms650 maar dan zonder sub ?

[ Voor 97% gewijzigd door aron225 op 04-01-2020 21:54 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 04-06 14:11
aron225 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 21:45:
[...]

let even goed op met atmos, of de bron die je gebruikt, deze daadwerkelijk doorgeeft.
mijn samsung q8fn doet dat dus niet naar mijn q80r..

[...]

is dat deze?
https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL

[...]

vandaag 2x dezelfde film gezien, op 2 bijna identieke tv's...
samsung q9fn tv met q80r soundbar
samsung q85r tv met q60r soundbar..
en enkele delen terug gekeken op mijn set (q8fn tv q80r soundbar)

ik blijf me toch steeds verbazen hoe goed die q60r is.. zeker voor zijn prijs (300 betaald)

en volgens mij is dat gewoon de nieuwe versie van de ms650 maar dan zonder sub ?
Goede berichten! Had eigenlijk 1000e gereserveerd voor een goede soundbar maar dat lijkt dus mee te vallen. Binnenkort eens een paar beluisteren bij Wifimedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
j-phone schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:21:
Atmos gaat in ieder geval niet over een ARC kanaal. Met eARC wordt een Atmos signaal wel meegezonden.
Atmos kan toch ook via ARC? Of mijn soundbar liegt met het afspelen van content met Atmos.
De Q80r heeft geen eARC en toont Atmos in het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 22:29

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Engineer Stewie schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:52:
[...]

Atmos kan toch ook via ARC? Of mijn soundbar liegt met het afspelen van content met Atmos.
Lossy (gecomprimeerd? ik ben zeker geen expert) Atmos kan wel over ARC met DD+. Zover ik weet voert bijv Netflix deze variant.
Lossless Atmos heeft wel eARC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ray-zor schreef op zondag 5 januari 2020 @ 19:39:
[...]

Lossy (gecomprimeerd? ik ben zeker geen expert) Atmos kan wel over ARC met DD+. Zover ik weet voert bijv Netflix deze variant.
Lossless Atmos heeft wel eARC nodig.
Lossless idd via eARC. Maar dat hoor ik toch niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Engineer Stewie schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:52:
[...]

ARC is de methode die wordt gebruikt om je TV een surround / geluidskanaal terug te sturen naar je receiver / soundbar / whatever en is niet voldoende om een Atmos signaal via een app op je TV in datzelfde Atmos weer te geven op diezelfde receiver / soundbar / whatever.

Wanneer je een apparaat via HDMI aansluit op je versterker / soundbar / whatever dan heb je niets met ARC van doen en werkt een Atmos signaal wel, mits het randapparaat dat ondersteund uiteraard.

Sluit je echter een BR speler of een XONE aan op je TV (via HDMI) dan heb je een eARC signaal nodig om het Atmos signaal terug op je receiver te krijgen.

Het keyword is 'terug'. De TV is namelijk ineens de bron van het audiosignaal geworden en tegelijkertijd een HUB voor de andere HDMI inputs.

Dolby Atmos is eigenlijk niets meer dan wat extra metadata dat wordt meegestuurd in een DD+ signaal. Het ARC protocol ondersteund dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
j-phone schreef op zondag 5 januari 2020 @ 23:10:
[...]

ARC is de methode die wordt gebruikt om je TV een surround / geluidskanaal terug te sturen naar je receiver / soundbar / whatever en is niet voldoende om een Atmos signaal via een app op je TV in datzelfde Atmos weer te geven op diezelfde receiver / soundbar / whatever.

Wanneer je een apparaat via HDMI aansluit op je versterker / soundbar / whatever dan heb je niets met ARC van doen en werkt een Atmos signaal wel, mits het randapparaat dat ondersteund uiteraard.

Sluit je echter een BR speler of een XONE aan op je TV (via HDMI) dan heb je een eARC signaal nodig om het Atmos signaal terug op je receiver te krijgen.

Het keyword is 'terug'. De TV is namelijk ineens de bron van het audiosignaal geworden en tegelijkertijd een HUB voor de andere HDMI inputs.

Dolby Atmos is eigenlijk niets meer dan wat extra metadata dat wordt meegestuurd in een DD+ signaal. Het ARC protocol ondersteund dit niet.
Maar als ik Netflix app gebruik op mijn LG C9 zie ik dat de sounbar over ARC, dolby atmos geluid ontvangt.
Heb geen andere apparaten die Atmos ondersteunen als de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Engineer Stewie schreef op zondag 5 januari 2020 @ 23:16:
[...]

Maar als ik Netflix app gebruik op mijn LG C9 zie ik dat de sounbar over ARC, dolby atmos geluid ontvangt.
Dan moet je tv dat kunnen..
Alle samsung toestellen kunnen dit niet..

Daarom is het hele: soundbar made for qled 1 grote misleiding. Lg oled kunnen namelijk wel arc atmos krijgen.. qled niet..

Zie deze link welke tv s het kunnen:
https://www.homecinemamag...by-atmos-op-tv-labyrinth/

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Engineer Stewie schreef op zondag 5 januari 2020 @ 23:16:
[...]

De LG C9 serie heeft dan ook eARC volgens de specs...

Edit: @aron225 goede link (y)

[ Voor 4% gewijzigd door j-phone op 06-01-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
j-phone schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:22:
[...]

De LG C9 serie heeft dan ook eARC volgens de specs...

Edit: @aron225 goede link (y)
Ja, maar mijn Atmos soundbar niet (HW-Q80r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Engineer Stewie schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:47:
[...]

Ja, maar mijn Atmos soundbar niet (HW-Q80r)
Lijkt me sterk, zijn voorganger (HW-N850) namelijk wel. Het zou overigens ook wel moeten anders had je geen Atmos signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:55
Als ik alle berichten goed lees dan lijkt het dat wanneer je een LG c9 hebt, er wél een Dolby Atmos signaal verstuurd wordt naar de soundbar als je gebruikt maakt van de LG Netflix app. Dit is dan wel Dolby Atmos via DD+. Ik dacht dat je alleen eARC nodig hebt bij DTHD én DD+ tegelijk. Mocht je dat willen dan dien je externe apparatuur rechtstreeks op de soundbar aan te sluiten.

Please correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
@niels2322 en @Engineer Stewie Jullie hebben gelijk!
  • DD+ + Atmos kan over ARC verstuurd worden
  • Dolby TrueHD + Atmos alleen over eARC
En het is dus inderdaad zo dat de nieuwere Samsung Q soundbars nog steeds geen eARC ondersteuning hebben.

My bad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
Ben overigens wel benieuwd naar de volgende generatie soundbars, die zullen allemaal wel HDMI 2.1 hebben (en dus ook eARC). Twijfel nog om de hw-q90r aan te schaffen, die is nu wel leuk geprijsd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 23:10
Ik meen mij te herinneren dat Samsung deze maand(?) een eARC update zou uitbrengen voor de q90R. Ik weet niet in hoeverre die belofte ondertussen is waargemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:42

AMDFreak

Intel is zo..

Ik wacht juist bewust op de nieuwe lijn LG soundbars.. zie zullen denk ik standaard HDMI 2.1 aan boord krijgen.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:20
Ik ben nog erg aan het twijfelen tussen twee modellen:

- Sony HT-ST5000
- Samsung Q80R

Reden van twijfel is het volgende, beide sets halen hoge scores op div. review sites. Echter waar de Samsung vooral lovende recensies haalt zie ik voor de Sony gemengde resultaten. De een zegt ontzettend goed en de ander zegt het valt tegen.

Als ik de keus had zou ik voor de Samsung gaan omdat dit de veilige keus is + deze nieuwer is. Enige nadeel is dat ik een Sony tv heb en bang ben dat HDMI ARC en CEC niet lekker gaat werken tussen beide merken.

Zelf ergens gaan luisteren is geen optie, ik heb geen audio zaak in de buurt waar een van beide op voorraad is + ik wil de set online bestellen. Dan voelt het niet lekker om die hele set-up te laten aansluiten en hem dan niet daar te kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door VulcanRaven op 08-01-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Sinds een paar weken heb ik de HW-Q90R gekoppeld aan de Q90R TV die ik al had. De geluidservaring is wel een beetje wat ik had verwacht. De detaillering en ruimtelijkheid is minder dan van mijn 5.1 set is, maar voldoende voor mijn behoeft. Met als pluspunten: ruimtebesparend en Atmos ondersteuning. De daadwerkelijk Atmos ervaring is lastig te zeggen zonder vergelijkingsmateriaal, maar na ene paar test en demos wat summier aanwezig.
2 vragen, problemen die ik ervaar, waarvan de eerste als erg teleurstellend:

1) Met een Q90R TV én Q90R soundbar verwachtte ik perfecte samenwerking. Maar zodra ik andere apparaten op de soundbar aansluit (Ziggo Next en Vero 4K+) gaat binnen de kortste keren de ARC connectie met de TV mis op verschillende manieren. Het lijkt wel een batlle of CEC of zo. En dan hangt de Next al aan een CEC killer. Noodgedwongen is de Next nu direct aan de TV gekoppeld (voor geluid format maakt dat niet uit, maar voor audio sync issues wel). En de Vero houd ik wel gekoppeld aan de soundbar vanwege Atmos, maar trek de hdmi stekker eruit als ik die niet gebruik.

2) De bas is extreem aanwezig. Ik heb bass level op -6 en de sub op -12 en dan nog staat bij films regelmatig het huis onnodig te trillen. Ik wist van tevoren dat een soundbar een compromis zou zijn, maar een passende, gecontroleerde bas mis ik op dit moment het meest. Misschien eens gaan kijken naar de equalizer.

Overall, de geluidbeleving valt binnen de bandbreedte die ik verwachtte. De gebruikdvriendelijkheid absoluut niet. Al zal dat CEC gedoe vast ook bij veel andere merken/apparaat spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
Ray-zor schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 00:10:

1) Met een Q90R TV én Q90R soundbar verwachtte ik perfecte samenwerking. Maar zodra ik andere apparaten op de soundbar aansluit (Ziggo Next en Vero 4K+) gaat binnen de kortste keren de ARC connectie met de TV mis op verschillende manieren. Het lijkt wel een batlle of CEC of zo. En dan hangt de Next al aan een CEC killer. Noodgedwongen is de Next nu direct aan de TV gekoppeld (voor geluid format maakt dat niet uit, maar voor audio sync issues wel). En de Vero houd ik wel gekoppeld aan de soundbar vanwege Atmos, maar trek de hdmi stekker eruit als ik die niet gebruik.

2) De bas is extreem aanwezig. Ik heb bass level op -6 en de sub op -12 en dan nog staat bij films regelmatig het huis onnodig te trillen. Ik wist van tevoren dat een soundbar een compromis zou zijn, maar een passende, gecontroleerde bas mis ik op dit moment het meest. Misschien eens gaan kijken naar de equalizer.

Overall, de geluidbeleving valt binnen de bandbreedte die ik verwachtte. De gebruikdvriendelijkheid absoluut niet. Al zal dat CEC gedoe vast ook bij veel andere merken/apparaat spelen.
Ik heb de Q90R aan een LG 65C9 OLED hangen. De Xbox One X en KPN tv kastje heb ik beide aan tv aangesloten, maar ondervind geen CEC problemen, en heb ook geen lipsync issues. Vreemd dat het bij een bijpassende Q90R tv er wel issues zijn.

Wat betreft een te overheersende bas, je kunt ook proberen de subwoofer op een andere locatie in de kamer te plaatsen, kan soms ook een groot verschil maken in geluidsbeleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
Powder Toastman schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:35:
[...]

Ik heb de Q90R aan een LG 65C9 OLED hangen. De Xbox One X en KPN tv kastje heb ik beide aan tv aangesloten, maar ondervind geen CEC problemen, en heb ook geen lipsync issues. Vreemd dat het bij een bijpassende Q90R tv er wel issues zijn.

Wat betreft een te overheersende bas, je kunt ook proberen de subwoofer op een andere locatie in de kamer te plaatsen, kan soms ook een groot verschil maken in geluidsbeleving.
@Powder Toastman ik ben erg benieuwd naar je bevindingen, heb namelijk precies dezelfde combinatie besteld! Heb je bijv. wel Atmos geluid op de soundbar bij het afspelen van films via de USB-ingang van de C9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
niels2322 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:57:
[...]

@Powder Toastman ik ben erg benieuwd naar je bevindingen, heb namelijk precies dezelfde combinatie besteld! Heb je bijv. wel Atmos geluid op de soundbar bij het afspelen van films via de USB-ingang van de C9?
Dat zou ik moeten uitproberen, ik heb dat niet getest. Ik heb wel Atmos (DD+) op soundbar bij ingebouwde Netflix app van de tv, en via Xbox One X.

Update: Zojuist een Dolby Atmos (DD+) file gedownload, zal hem vanavond even testen via USB ingang van de C9.

[ Voor 10% gewijzigd door Powder Toastman op 09-01-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Powder Toastman schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:35:
[...]

Thx voor de input. Audio sync issue met de Next icm Dolby setting "aan" is een breed probleem. Dolby "uit" is niet/nauwelijks een issue. In mijn vorige setup was de Next aangesloten op een receiver en op een of andere manier compenseerde die de Dolby sync issues. Ik hoopte dat de soundbar dit ook zou doen maar helaas.
En de Vero aan de TV is niet optimaal aangezien de QLEDs (nog) geen eARC hebben en dus niet de volle potentie van Atmos door kunnen geven aan de soundbar. Jouw LG heeft volgens mij wel eARC, maar de Q90R soundbar niet, dus weet niet wat dat doet met Atmos.

De sub verplaatsen zou ik eens kunnen proberen inderdaad. Wel jammer als dat de fix blijkt, want juiste de wireless feature stelt me nu in staat de sub weg te stoppen achter de bank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
Ray-zor schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:05:
[...]

Thx voor de input. Audio sync issue met de Next icm Dolby setting "aan" is een breed probleem. Dolby "uit" is niet/nauwelijks een issue. In mijn vorige setup was de Next aangesloten op een receiver en op een of andere manier compenseerde die de Dolby sync issues. Ik hoopte dat de soundbar dit ook zou doen maar helaas.
En de Vero aan de TV is niet optimaal aangezien de QLEDs (nog) geen eARC hebben en dus niet de volle potentie van Atmos door kunnen geven aan de soundbar. Jouw LG heeft volgens mij wel eARC, maar de Q90R soundbar niet, dus weet niet wat dat doet met Atmos.

De sub verplaatsen zou ik eens kunnen proberen inderdaad. Wel jammer als dat de fix blijkt, want juiste de wireless feature stelt me nu in staat de sub weg te stoppen achter de bank. :)
Klopt, de LG heeft eARC, en de Q90R (nog) niet. Samsung loopt al maanden te zeggen dat er een firmware update komt die eARC moet brengen, maar deze is keer op keer uitgesteld, en inmiddels zijn de 2020 modellen al aangekondigd, dus of die update nog komt durf ik niet te zeggen. Zou niet de eerste keer zijn dat Samsung zich niet aan z'n beloftes houdt. Veel mensen zijn in afwachting van deze update.

Door het nog ontbreken via de eARC update, heb ik wel Atmos via Netflix of andere bronnen als het DD+ Atmos is (lossy). Lossless Atmos (Dolby TrueHD) kan ik inderdaad niet zonder eARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Powder Toastman schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:12:
[...]

Klopt, de LG heeft eARC, en de Q90R (nog) niet. Samsung loopt al maanden te zeggen dat er een firmware update komt die eARC moet brengen, maar deze is keer op keer uitgesteld, en inmiddels zijn de 2020 modellen al aangekondigd, dus of die update nog komt durf ik niet te zeggen. Zou niet de eerste keer zijn dat Samsung zich niet aan z'n beloftes houdt. Veel mensen zijn in afwachting van deze update.

Door het nog ontbreken via de eARC update, heb ik wel Atmos via Netflix of andere bronnen als het DD+ Atmos is (lossy). Lossless Atmos (Dolby TrueHD) kan ik inderdaad niet zonder eARC.
Dat Firmware verhaal heb ik ook een beetje over gelezen. Maar volgens mij wordt jouw scepsis gedeeld door de meerderheid van de mensen die er op zitten te wachten. Ik las dat TCL wel heeft aangekondigd een deel van hun 2019 alsnog van een eARC update te voorzien. Misschien is dat een extra trigger voor Samsung....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
Waarvoor is het quoten van bovenstaande berichten nodig als je reageert op de post direct erboven?? Maakt het lezen er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

vweereld schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:53:
Waarvoor is het quoten van bovenstaande berichten nodig als je reageert op de post direct erboven?? Maakt het lezen er niet makkelijker op.
Omdat diegene dan een melding krijgt dat er reactie is op zijn bericht en je dus niet al je lopende topics moet blijven langslopen om te kijken of er reactie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 16-06 15:50

TDB

Leoon. schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:59:
[...]

Omdat diegene dan een melding krijgt dat er reactie is op zijn bericht en je dus niet al je lopende topics moet blijven langslopen om te kijken of er reactie is :)
_/-\o_ yep

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
@Leoon. @TDB Daar hebben ze dus de optie om iemand te taggen in een bericht voor uitgevonden. Dan krijgt die persoon een bericht dat iemand hem heeft genoemd in het juiste topic en hoeft de rest niet het zelfde bericht nog eens te lezen.

Quoten is alleen handig als het al langer geleden is of je een klein onderdeel van de lap tekst wil aanstippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

LOTG schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:37:
@Leoon. @TDB Daar hebben ze dus de optie om iemand te taggen in een bericht voor uitgevonden. Dan krijgt die persoon een bericht dat iemand hem heeft genoemd in het juiste topic en hoeft de rest niet het zelfde bericht nog eens te lezen.

Quoten is alleen handig als het al langer geleden is of je een klein onderdeel van de lap tekst wil aanstippen.
En persoonlijk vind ik het weer erg fijn dat met het quoten je makkelijker andere GOT'ers helpt. Zij lezen de vraag en het antwoord ipv een antwoord lezen en dan op zoek moeten gaan naar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@TBD Het staat er boven, je ziet de vraag en het antwoord praktisch onder elkaar staan. Dit is gewoon topic vervuiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

@LOTG in dit geval wel, vaak is dat niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

@LOTG en zie dat jij er ook niet vies van bent: LOTG in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"
:+
[edit]: en dit is nu wél vervuiling: had beter mijn eerdere reactie kunnen editten. |:(

[ Voor 26% gewijzigd door TDB op 09-01-2020 16:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:14
Zullen we de discussie of een (laatste) post quoten nodig of overbodig is ergens anders voeren? Dit is niet het topic er voor ;) Thnx!

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
niels2322 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:57:
[...]

Ik heb de Leviathan Atmos demo gedownload en via USB afgespeeld op interne video player van de 65C9. Helaas was de door mij gebruikte USB stick (oudje) te traag (of USB poort) om de 4K video met Atmos soepel af te spelen, maar kreeg wel melding HDR op scherm en Dolby Atmos op display van de Q90R soundbar (gevolgd door TV ARC). Dus het werkt wel bij mij.
Overigens, wellicht ten overvloede: ik gebruik gewoon de bij de soundbar meegeleverde HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 23:31
Turfschipper schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 01:18:
Maandje verder met de sony zf9. Super tevreden. En... cashback time.

Ingevuld, bevestigd, en binnen een dag mijn geld..... nouja.... de helft dan....

PFFFF!!!! Kan ook nooit eens goed gaan hier. Had bij de mediamarkt gehaald met speciale actie, dat je 200 terug krijgt ipv 100. Maar helaas....

Maar weer achteraan....
Lijkt mij dat er een deel van Sony komt en een deel van MM?

Mag over een paar dagen de achterspeakers aanvragen. Tot dusver ook zeer tevreden maar voor de beleving wil ik die achterspeakers toch wel graag hebben. Misschien dat ik nog twee extra draadloze speakers haal voor de multiroom audio. Overigens vind ik de subwoofer er mooi uit zien, maar ik denk dat ik er wat speakerstof voor ga hangen, omdat die erg in het zicht staat te glimmen.

                           

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Laatst online: 15:09
Ik heb een Samsung HW-Q90R, werkelijk top geluid met Dolby Atmos content!

Echter bij het afspelen van "gewone muziek" (bijv. spotify connect of muziek in youtube app) komt er uit mijn achterspeakers een vervormd "nep surround" geluid en geen normaal dubbel stereo geluid.
Ook is het geluid bij het afpelen van muziek uit de achterspeaker aanzienlijk lager van volume dan het volume uit de bar. Is dit normaal, ik lees dit nergens in de reviews?

Dit "probleem" speelt bij alle modussen: Standaard, Surround, Game, Adaptive. Ik heb zelfs al de rears op +6 gezet, maar er blijft een enorm volume verschil. Nog niet te spreken over het vervormde geluid (het vervormde is vooral duidelijk bij muziek met zang zoals pop, bij dance/electro muziek is dit moeilijk te horen.)

[ Voor 3% gewijzigd door RVE_NL op 10-01-2020 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
RVE_NL schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:36:
Ik heb een Samsung HW-Q90R, werkelijk top geluid met Dolby Atmos content!

Echter bij het afspelen van "muziek met bijv. spotify connect of youtube app op tv" komt er uit mijn achterspeakers een vervormd "nep surround" geluid en geen normaal stereo geluid. Ook is het geluid bij muziek uit de achterspeaker aanzienlijk lager van volume dan het volume uit de bar. Is dit normaal, ik lees dit nergens in de reviews?

Dit "probleem" speelt bij alle modussen: Standaard, Surround, Game, Adaptive. Ik heb zelfs al de rears op +6 gezet, maar er blijft een enorm volume verschil. Nog niet te spreken over het vervormde geluid (het vervormde is vooral duidelijk bij muziek met zang zoals pop, bij dance/electro muziek is dit moeilijk te horen.)
In de standaard modus doen de surroundspeakers niet mee en zou je dit probleem niet moeten ervaren.
Alle andere modi verkrachten de muziek die je aan de soundbar voert inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
niels, het klopt idd dat een c9 wel atmos passthrough heeft over (e)ARC.
de q80r heeft geen eARC, gewoon ARC, er zou eARC komen via een firmware update.

of dit ooit wel of niet is gebeurd weet ik niet, maar zover ik weet niet..

blijft in ieder geval vreemd dat lg toestellen makkelijker toegang hebben tot het hele atmos gebeuren dan mensen zoals ik die een QLed toestel hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Laatst online: 15:09
X2X2X schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:16:
[...]
In de standaard modus doen de surroundspeakers niet mee en zou je dit probleem niet moeten ervaren.
Alle andere modi verkrachten de muziek die je aan de soundbar voert inderdaad.
Thx! Klopt, bij de standaard zijn de achter speakers uit.

Het is toch vreemd dat de achterspeakers muziek op een beduidend lager volume met vervormd geluid afspelen? Of is dit echt bij meerdere soundbars gebruikelijk? (ik ben anders gewend in ieder geval).

Persoonlijk vind ik het maar een zeer vreemd dat is toch niet lekker muziek luisteren, gek genoeg staat hier ook nergens iets over in reviews. Als andere soundbars wel gewoon stereo geluid op normaal volume uit de rears geven overweeg ik sterk de set om te ruilen.

[ Voor 8% gewijzigd door RVE_NL op 13-01-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 23:31
Inmiddels heb ik de SA-Z9R achterspeakers ontvangen van Sony en ik ben 'blown away'! Een ieder die de ZF9 heeft raad ik aan deze erbij te nemen.

Ik zoek nog wat multiroom aanvullingen voor het systeem, bijvoorbeeld de SRS-ZR5 maar deze lijken niet meer goed leverbaar.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:35
Mede Tweakers,
Ik zie net dit topic mag ik om een advies vragen ?

Ik heb een compromis moeten sluiten en daarbij word mijn HK BDS330 setje vervangen ( of te wel is de klos )
Ik ben dus op zoek na een leuke soundbar voor vervanging van de tv speakers, maar die toch een leuk geluid kan en mag geven voor tv, en films ( geen muziek behalve muziek zenders dan )

Ik zie in de pricewatch er veel staan maar waar mag ik op letten, voldoet er 1 van bv 300,- of moet ik denken aan 900,-.

Ipv weer een apart topic aan te maken ben ik hier miss zo geholpen, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:29
Soundbar gekocht, de hk enchant 1300, en deze aangesloten op tv, Philips 65PUS9109/12, en er beetje mee aan het spelen....

Maar wat is nu aan te raden: tvkastje & shield Tv aansluiten op soundbar, en dan beeld naar tv, of tvkastje en shield Tv op tv aansluiten, en geluid via ARC naar de soundbar?

(beiden genoeg vrije hdmi-sloten en ook tv is 4k geschikt. Minimale geluidsoutput van tv is minimaal dolby digital en DTS.
ATMOS heeft de soundbar niet, dus dat is ook op tv niet nodig ;) )

Of maakt t weinig uit en hangt t af van op welke afstandbediening je t liefst de beeldbron selecteert?

[ Voor 12% gewijzigd door Ted038 op 20-01-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
jeehaa schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:31:
Inmiddels heb ik de SA-Z9R achterspeakers ontvangen van Sony en ik ben 'blown away'! Een ieder die de ZF9 heeft raad ik aan deze erbij te nemen.

Ik zoek nog wat multiroom aanvullingen voor het systeem, bijvoorbeeld de SRS-ZR5 maar deze lijken niet meer goed leverbaar.
Ze schijnen nu ook te werken op de Sony HT-ST5000. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:59
k1978 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 06:03:
[...]

Ze schijnen nu ook te werken op de Sony HT-ST5000. Iemand ervaring mee?
Heb je hier ook een bron van? Volgens mij werkt de ST-5000 niet met de SA-Z9R als rears voor surround. Maar als dat wel zou is dan zou dat super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
wilbert11 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:41:
[...]

Heb je hier ook een bron van? Volgens mij werkt de ST-5000 niet met de SA-Z9R als rears voor surround. Maar als dat wel zou is dan zou dat super zijn.
Heb ergens gelezen dat iemand Sony ned. had gebeld en die gezegd hadden dat het sinds update .444 zou werken.

Maar ja hoe betrouwbaar is dat 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:59
k1978 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:47:
[...]

Heb ergens gelezen dat iemand Sony ned. had gebeld en die gezegd hadden dat het sinds update .444 zou werken.

Maar ja hoe betrouwbaar is dat 😄
.444 update heeft de volgende info:

Adds support for the eARC feature

Er wordt geen melding gedaan over support van rear speakers in surround modus. Ook staat er verder niks in het HT ST-5000 topic op avsforum.com. Dus denk dat de support medewerker van Sony het gewoonweg niet goed op de hoogte is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
Ted038 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:19:
Soundbar gekocht, de hk enchant 1300, en deze aangesloten op tv, Philips 65PUS9109/12, en er beetje mee aan het spelen....

Maar wat is nu aan te raden: tvkastje & shield Tv aansluiten op soundbar, en dan beeld naar tv, of tvkastje en shield Tv op tv aansluiten, en geluid via ARC naar de soundbar?

(beiden genoeg vrije hdmi-sloten en ook tv is 4k geschikt. Minimale geluidsoutput van tv is minimaal dolby digital en DTS.
ATMOS heeft de soundbar niet, dus dat is ook op tv niet nodig ;) )

Of maakt t weinig uit en hangt t af van op welke afstandbediening je t liefst de beeldbron selecteert?
Het voordeel van je bron op de soundbar aansluiten is dat je deze dan kunt gebruiken zonder de tv aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
Net het artikel zitten lezen van de eARC update van Samsung.

Het is denk ik toch niet zo'n ramp wanneer je soundbar geen eARC hebt? De Samsung soundbar heeft 2 hdmi IN poorten die je kan gebruiken voor o.a. volledig Atmos geluid door er bijvoorbeeld een nvidia shield op aan te sluiten. De apparaten die geen Atmos ondersteunen, zoals een ziggo of kpn box kunnen dan rechtstreeks op de tv. Of mis ik iets / zie ik iets over het hoofd? 

Voor mij geldt derhalve het volgende:

Via tv: ziggo box, Nintendo switch
Via soundbar: nvidia shield, ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

niels2322 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:57:
Net het artikel zitten lezen van de eARC update van Samsung.

Het is denk ik toch niet zo'n ramp wanneer je soundbar geen eARC hebt? De Samsung soundbar heeft 2 hdmi IN poorten die je kan gebruiken voor o.a. volledig Atmos geluid door er bijvoorbeeld een nvidia shield op aan te sluiten. De apparaten die geen Atmos ondersteunen, zoals een ziggo of kpn box kunnen dan rechtstreeks op de tv. Of mis ik iets / zie ik iets over het hoofd? 

Voor mij geldt derhalve het volgende:

Via tv: ziggo box, Nintendo switch
Via soundbar: nvidia shield, ps4
Wat is je voordeel door de ps4 direct op de soundbar aan te sluiten? Ik heb ook een ps4 en een q80r maar heb alles aan de tv hangen en die aan de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Leoon. PS4, helemaal niets maar een Xbox One X daar en tegen wel gezien die Dolby Atmos support en UHD blurays speelt.

Ook de reden dat mijn PS4 Pro aan de TV hangt en mijn Xbox momenteel als enige aan de soundbar (tot dat ik ook een Shield heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

LOTG schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:49:
@Leoon. PS4, helemaal niets maar een Xbox One X daar en tegen wel gezien die Dolby Atmos support en UHD blurays speelt.

Ook de reden dat mijn PS4 Pro aan de TV hangt en mijn Xbox momenteel als enige aan de soundbar (tot dat ik ook een Shield heb).
Ik bedacht me wellicht wel als je een blu Ray via ps4 afspeelt en de tv het niet ondersteund. Dat is wel een legitieme reden voor een directe koppeling right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
LOTG schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:49:

Ik dan weer mijn Xbox One X rechtstreeks aan de tv hangen, omdat via de Q90R de functies ALLM en VRR niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
Hallo,

Ik heb een Sony HT-NT5 met draadloze subwoofer. Ik gebruik die met een Samsung QE55Q9F tv. Over het algemeen wel tevreden mee maar heb altijd al een beetje spijt gehad van het feit dat het 2 verschillende merken zijn. Heb al te vaak verbindingsproblemen met de subwoofer gehad en nu ineens met audiosync met de tv. Het geluid van de soundbar loopt een paar seconden achter. Ik heb al meermaals de stroom van de tv en soundbar er volledig af gehad voor meerdere minuten, de soundbar opnieuw gereset (aan/uitknop + volume - ingedrukt houden), niets helpt. Ik ben voordat de problemen zich voordeden niet aan de instellingen gekomen. Kan iemand mij hierbij helpen? Normaal lost het probleem zich vanzelf op anders doet een reset van de soundbar dat wel maar nu dus niet. Word er een beetje gek van :(

Oja, omdat het dus 2 verschillende merken zijn kan ik NIET in het menu van de soundbar komen. Als ik HDMI 1 selecteer krijg ik altijd te zien dat hij de bron niet kan vinden maar er staat vreemd genoeg wel een HT-NT5 op HDMI 1 gedetecteerd en verbonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeon
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik heb een LG C8 aan de muur hangen met hieraan een LG SJ9 soundbar. Nu ben ik een beetje aan het rond kijken voor een andere soundbar met achterspeakers. Ik was gister bij de Media markt en zag hier de Samsung HW-Q90R staan. Mooie soundbar met mooi geluid wat ik zo snel kon horen. Nu zit ik te denken om de SJ9 te verkopen en ik wil binnenkort overstappen van energie maatschappij en krijg dan een mooie Kadobon. Ik heb dan al een mooi bedrag en met kleine aanbetaling van mij kant zou ik die Q90R kunnen kopen.

Maar is dit een goede keuze, werken de C8 en Q90R goed samen? Hoe klinkt de dolby atmos op de Q90R.
En is de Q90R veel beter dan de SJ9 die ik nu heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
MrLeon schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:48:
Ik heb een LG C8 aan de muur hangen met hieraan een LG SJ9 soundbar. Nu ben ik een beetje aan het rond kijken voor een andere soundbar met achterspeakers. Ik was gister bij de Media markt en zag hier de Samsung HW-Q90R staan. Mooie soundbar met mooi geluid wat ik zo snel kon horen. Nu zit ik te denken om de SJ9 te verkopen en ik wil binnenkort overstappen van energie maatschappij en krijg dan een mooie Kadobon. Ik heb dan al een mooi bedrag en met kleine aanbetaling van mij kant zou ik die Q90R kunnen kopen.

Maar is dit een goede keuze, werken de C8 en Q90R goed samen? Hoe klinkt de dolby atmos op de Q90R.
En is de Q90R veel beter dan de SJ9 die ik nu heb staan.
Heb zelf ook de C8 icm de HW Q90R.
Hiervoor een LG SK10Y met achterspeakers gehad.
Vond de SK10Y zo belabberd slecht klinken dat ik deze gauw weg heb gedaan en de Q90R heb aangeschaft.
Deze is in ieder opzicht 10x beter dan de SK10Y.
Aangezien de SK10Y een stapje omhoog is t.o.v. de SJ9 die je nu hebt zal de HW Q90R een enorme stap vooruit zijn gok ik. De Q90R werkt ook perfect samen met de C8. Nooit problemen met vertraging of wat dan ook. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de Q90R redelijk hoog is. In mijn geval kan ik de onderkant van het scherm nog net zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeon
  • Laatst online: 20-11-2023
X2X2X schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:24:
[...]

Heb zelf ook de C8 icm de HW Q90R.
Hiervoor een LG SK10Y met achterspeakers gehad.
Vond de SK10Y zo belabberd slecht klinken dat ik deze gauw weg heb gedaan en de Q90R heb aangeschaft.
Deze is in ieder opzicht 10x beter dan de SK10Y.
Aangezien de SK10Y een stapje omhoog is t.o.v. de SJ9 die je nu hebt zal de HW Q90R een enorme stap vooruit zijn gok ik. De Q90R werkt ook perfect samen met de C8. Nooit problemen met vertraging of wat dan ook. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de Q90R redelijk hoog is. In mijn geval kan ik de onderkant van het scherm nog net zien.
Dat is goed om te horen, ik vind de SJ9 al wel redelijk goed dus zou de Q90R me helemaal moeten bevallen. Ik heb de TV aan de muur hangen dus de hoogte van de soundbar is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb een LG Oled en Samsung hw-850. En kwa combi werkt het perfect. Maar waarom zou je de q90r halen en niet wachten tot April wanneer de nieuwe q800 uitkomt?
Pagina: 1 ... 34 ... 58 Laatste