Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@jos707 Je hoort echt dat het geluid uit de speakers achter je komt dus ja. Netflix heeft ook Atmos content, en volgens mij is de rest vrij veel 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
LOTG schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:57:
@jos707 Je hoort echt dat het geluid uit de speakers achter je komt dus ja. Netflix heeft ook Atmos content, en volgens mij is de rest vrij veel 5.1.
Thanks voor de info. Misschien dan toch maar meteen voor de duurdere versie gaan.
Een andere overweging was om in eerste instantie voor de Q80r zonder achterspeakers te gaan en dan eventueel later een ander merk achterspeakers los bij te kopen. Maar ik neem aan dat deze soundbar niet elke merk achterspeakers kan aansturen en dat deze specifiek van Samsung moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@jos707 Ik zou kijken of je ergens kunt luisteren, jij bent immers die het beste weet of je het verschil wel/niet hoort en of dat verschil het geld waard is.

Je kunt alleen de swa-9000 speakers er aan hangen voor zo ver ik weet. Dit zijn echter niet dezelfde als de Q90R heeft (met linkbox en geen upfiring).

Koffiedik kijken of ze ooit nog andere gaan uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik heb de gok genomen en voor de Q80r gegaan. 500€ was me te gortig voor 2 luidsprekers. Het virtuele surround is echt goed. Atmos geluid boven je hoor je ook nog.

Moest ik surround echt missen ga in wel voor de optionele luidsprekers zonder de 2 upfiring. Scheelt nog ruim 350€...

Ik vind de schaalverdeling wel niet goed. Op volume 30 gaat hij al onnoemelijk hard en daarna wordt het niet echt veel luider meer. De schaal gaat tot 100...

[ Voor 21% gewijzigd door Engineer Stewie op 11-12-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Engineer Stewie
Van daar, ga ergens luisteren dan weet je of het voor jou goed genoeg is.

Ga ook luisteren naar de Q80 en pas als je twijfelt naar de Q90. Vergelijken als je denk dat het goed is zorgt alleen maar voor twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 23:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Enig idee waar soundbars te beluisteren? Ik ben vandaag bij een Coolblue XL geweest en daar hadden ze wel een (niet ideale) opstelling van paar in een "huiskamer setting". Maar beperkte selectie en zoals gezegd, niet echt een ideale opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Ray-zor schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:49:
Enig idee waar soundbars te beluisteren? Ik ben vandaag bij een Coolblue XL geweest en daar hadden ze wel een (niet ideale) opstelling van paar in een "huiskamer setting". Maar beperkte selectie en zoals gezegd, niet echt een ideale opstelling.
Mediamarkt?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
LOTG schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:39:
@Engineer Stewie
Van daar, ga ergens luisteren dan weet je of het voor jou goed genoeg is.

Ga ook luisteren naar de Q80 en pas als je twijfelt naar de Q90. Vergelijken als je denk dat het goed is zorgt alleen maar voor twijfel.
Ik had de Q80r al. Mijn woonkamer is niet geschikt voor een 7.1.4 setup, dus waarom 500€ meer uitgeven. Moet daar nog altijd een aantal dagen voor gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
@LOTG @Engineer Stewie

500€ vind ik ook wat overdreven voor 2 mini-speakertjes, voor dit bedrag zou je ook een paar mooie hifi bookshelves kunnen halen. Samsung plaatst je natuurlijk wel in de positie dat je gelijk bij aankoop moet beslissen of je dit bedrag ervoor over hebt of niet, je kan blijkbaar niet later nog eventueel dezelfde speakers erbij kopen.
Ik zie nu wel dat Platte tv een eindejaaractie heeft op de prijzen. Dus mogelijks als er wat korting te rapen valt hoeft het niet de volle pot te woden voor de Q90r, dit zou het makkelijker maken om de knoop door te hakken.

[ Voor 5% gewijzigd door jos707 op 11-12-2019 23:15 ]

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-09 00:00
Bij onze mediamarkt kon ik geluid een aantal soundbars testen. Met veel tegenzin hebben ze 4 soundbars aangesloten Bose soundbar 700, canton smart soundbar 10, harman kardon citation bar en Q80R. De beslissing was vrij snel gemaakt :)

Heb net de Q80R gekocht voor 529 euro bij de mediamark.

alleen heb ik nog een 2e vraag, ik beschik over nog oude TV Philips 40PFL9715K/02 met HDMI Arc 1.4. Kan nergens iets vinden of die HDMI stereo of 5.1 ondersteund en optical aansluiting heeft die niet.

Hoe hebben jullie Ziggo box, PS4 aangesloten?

• LOTG
@bjornricardo33 Volgens mij zou die gewoon 5.1 moeten supporten. Ik heb alles op de TV aangesloten behalve de Xbox omdat mijn TV geen Atmos via ARC doorgeeft. Die zit dus op de soundbar.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:55
LOTG schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:15:
@bjornricardo33 Volgens mij zou die gewoon 5.1 moeten supporten. Ik heb alles op de TV aangesloten behalve de Xbox omdat mijn TV geen Atmos via ARC doorgeeft. Die zit dus op de soundbar.
Ik heb juist de Xbox rechtstreeks op de tv aangesloten, omdat zowel tv (LG 65C9) als de Xbox One X HDMI 2.1 hebben. Anders zouden HDMI 2.1 functies als ALLM en VRR niet werken als ik de Xbox rechtstreeks op mijn Q90R aansluit, maar PS4 (Pro) beschikt niet over deze functies zover ik weet.

[ Voor 5% gewijzigd door Powder Toastman op 12-12-2019 15:18 ]

• LOTG
@Powder Toastman Mijn LG B6 heeft dat allemaal niet, en ook geen Atmos over ARC. Enige wat die wel heeft is Dolby Vision, maar de Xbox support daar ook alleen een nieuwere versie van.

Ik vind de compatibiliteit enorm slecht onderling eigenlijk.

Dus Xbox op soundbar, dan heb ik Atmos en "gewoon" HDR.

De PS4 Pro ligt echt mijlen achter op Microsoft wat AV features betreft. Ook geen Atmos.

[ Voor 12% gewijzigd door LOTG op 12-12-2019 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
bjornricardo33 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:46:

Heb net de Q80R gekocht voor 529 euro bij de mediamark.
Waarom voor de Samsung gekozen? Scherpe prijs trouwens :9~

• Powder Toastman
LOTG schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:23:
Dus Xbox op soundbar, dan heb ik Atmos en "gewoon" HDR.
Dat is in jouw geval dan idd de beste oplossing ja.

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:07
Sony ZF9 bij de mediamarkt voor €524 en met die cashback die gratis 2 achterspeakers erbij. Dat is nog beter dan die blackfriday deal.

Direct even besteld! :)

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
Ja en direct af te halen, daar waar ik 525 betaalde bij Plattetv op de 29ste en nog steeds zit te wachten :-(

[ Voor 6% gewijzigd door jeehaa op 12-12-2019 21:17 ]

                           

• xeoMe
  • Laatst online: 16-09 11:07
jeehaa schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:17:
Ja en direct af te halen, daar waar ik 525 betaalde bij Plattetv op de 29ste en nog steeds zit te wachten :-(
Ja ik heb deze voor 599,- besteld bij Expert met een 100eu aanbetaling maar die ga even morgen even annuleren.
Goedkoper en sneller leverbaar, genoeg reden om te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettiehamster
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01-2024
Weet niet of ik dit hier mag posten maar heeft iemand interesse in een Samsung hw-Q90r voor black friday prijs?
Doos zit nog dicht. Mijn ouders vinden hem te groot.
Terug sturen kan wellicht wel maar misschien kan ik iemand er blij mee maken?

Stuur maar een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
@ Engineer Stewie

Het geluid van hw-q80R was van de 4 het beste. ook heb ik al diverse reviews gelezen en eigenlijk komt Q80 of Q90 altijd wel als een van de beste naar voren. Vooral het surround gevoel kwam bij de andere 3 te weinig te voren. maar ook stemmen zijn toch een stuk helderder. laatste onderdeel is de prijs, volgens mij was het een prijsfout bij de mediamarkt. volgens mij dachten ze dat dit de Q70 was :) trouwens andere soundbars waren nog duurder dan de HW80R en waren op bijna alle gebieden minder goed, behalve het design en grote wint Bose het wel.

probleem waar ik nu aanloop is hoe ik dit bakbeest beetje mooi krijg geïnstalleerd. Want mijn vrouw vind het wel erg groot haha. Zeker bij een oude TV ziet het beetje raar uit om een 40 inch tv erboven te plakken. nieuwe TV zit er op dit moment even niet in bij mijn wederhelft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@bjornricardo33 Een ongeluk zit in een klein hoekje :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Heb hem ook gekocht, op basis van reviews en nog niet beklaagd. Ik heb 635€ betaald, een stuk meer maar had het er voor over. De oude Sonos playbar heeft nog goed opgebracht.
Grootte valt toch mee :+ .

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49212958942_c73bc10bb2_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Zit er netjes uit! hoe heb je de kabels weggewerkt? heb je achter deze muur de meterkast?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Buis in de muur (zelf gebouwd huis) die van achter de TV tot achter de kast loopt en uitkomt tussen de stopcontacten, coax en UTP aansluitingen.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49213165047_e926dddfbc_c.jpg

Nu komt er nog een nieuwe hangkast (meubels zijn toch versleten) dat volledig dicht is (Telenet decoder is toch RF) en misschien hang ik de samsung soundbar nog op. Maar denk het niet, dan moet ik bij vervanging mogelijks gaten dichtmaken ed. Brengt ook niet veel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:52
Kunnen jullie mij Vertellen of de subwoofer zich kan meten met de Sonos sub of denon heos?

En is het mogelijk Om via een iphone muziek te sturen naar de samsung?

Ik twijfel tussen deze en de denon s716h icm dswh1 sub. Maar daar zijn bijna geen reviews van te vinden.

Update vandaag geluisterd naar beide. Samsung heel ruimtelijk maar sub heeft mij nog niet overtuigd. Maar slechter ruimte en links achter deed het niet. Ook geen goede fragmenten om te testen.

Denon andersom. Sub super! Maar ruimtelijk minder natuurlijk. Twijfel heel erg 😞

[ Voor 35% gewijzigd door Elmar1982 op 14-12-2019 18:50 ]

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gisteren een Samsung Tablet ontvangen met Dolby Atmos. Ik was erg verrast over wat voor surround effect dit kan creëren, en dat met 4 kleine speakers in een tablet. Waar gaat dit heen zal je misschien denken aan gezien dit een soundbar topic is. Nu heb ik het lumineuze idee gekregen (vrouwlief zal er compleet anders over denken) om mijn Yamaha YSP-2700 eventueel te vervangen voor een soundbar met Dolby Atmos.

Natuurlijk ga ik dit niet zomaar doen. Dan moet ik wel eerst echt volledig overtuigd zijn van de meerwaarde van Dolby Atmos op een soundbar. De Yamaha YSP-2700 kreeg namelijk lovende recensies vanwege de geluidskwaliteit en daar wil ik natuurlijk niet veel op inleveren omdat ik zo nodig Dolby Atmos wil.

Zijn er hier mensen die een 'reguliere' soundbar hebben vergeleken (het mooiste zou zijn de Yamaha, maar die kans is erg klein) met een Dolby Atmos soundbar? Wat waren voor jullie de voors en tegens? Of heeft het eigenlijk geen meerwaarde ten opzichte van een soundbar dat al aan surround projecte doet, zoals mijn Yamaha? En heeft het een meerwaarde ook al ondersteund een film/serie geen Dolby Atmos?

Edit:
Bedenk me net dat mijn LG 55C6 waarschijnlijk geen atmos passthrough heeft. Dan gaat het hele verhaal natuurlijk als nier meer op. :F Maar ik heb een OLED55C7V 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 14-12-2019 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
l3art schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:20:
Gisteren een Samsung Tablet ontvangen met Dolby Atmos. Ik was erg verrast over wat voor surround effect dit kan creëren, en dat met 4 kleine speakers in een tablet. Waar gaat dit heen zal je misschien denken aan gezien dit een soundbar topic is. Nu heb ik het lumineuze idee gekregen (vrouwlief zal er compleet anders over denken) om mijn Yamaha YSP-2700 eventueel te vervangen voor een soundbar met Dolby Atmos.

Natuurlijk ga ik dit niet zomaar doen. Dan moet ik wel eerst echt volledig overtuigd zijn van de meerwaarde van Dolby Atmos op een soundbar. De Yamaha YSP-2700 kreeg namelijk lovende recensies vanwege de geluidskwaliteit en daar wil ik natuurlijk niet veel op inleveren omdat ik zo nodig Dolby Atmos wil.

Zijn er hier mensen die een 'reguliere' soundbar hebben vergeleken (het mooiste zou zijn de Yamaha, maar die kans is erg klein) met een Dolby Atmos soundbar? Wat waren voor jullie de voors en tegens? Of heeft het eigenlijk geen meerwaarde ten opzichte van een soundbar dat al aan surround projecte doet, zoals mijn Yamaha? En heeft het een meerwaarde ook al ondersteund een film/serie geen Dolby Atmos?

Edit:
Bedenk me net dat mijn LG 55C6 waarschijnlijk geen atmos passthrough heeft. Dan gaat het hele verhaal natuurlijk als nier meer op. :F Maar ik heb een OLED55C7V 8)7
Vandaag mijn yamaha 2700 weg gedaan en heb dezelfde tv. Ben nu dus verder aan het kijken. Zie vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Elmar1982 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:08:
Kunnen jullie mij Vertellen of de subwoofer zich kan meten met de Sonos sub of denon heos?

En is het mogelijk Om via een iphone muziek te sturen naar de samsung?

Ik twijfel tussen deze en de denon s716h icm dswh1 sub. Maar daar zijn bijna geen reviews van te vinden.

Update vandaag geluisterd naar beide. Samsung heel ruimtelijk maar sub heeft mij nog niet overtuigd. Maar slechter ruimte en links achter deed het niet. Ook geen goede fragmenten om te testen.

Denon andersom. Sub super! Maar ruimtelijk minder natuurlijk. Twijfel heel erg 😞
Thuis doet de samsung sub wat die moet doen, voor mij althans. Tov de Sonos playbar (had die alleen) is de HW-Q80r een hele verbetering.

Ik luister muziek via spotify, TuneIn voor radio en je kan connecteren via bleutooth. Airplay is volgens mij afwezig.

Heb vandaag de Bose 700 nog gehoord, maar gezien de forse prijs keam die toch niet in aanmerking. Uiterlijk is die wel een stukje mooier nog.

Ben vooralsnog heel blij, prijs/kwaliteit (635€) is de samsung heel goed. Met mijn LG C9 ook geen vertraging. Niet met de interne apps, niet met de TV decoder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:09
Gisteren de Sennheiser Ambeo opgehaald ter vervanging voor de Soundtouch 300 met sub en rears.
Wat een apparaat zeg. Serieus wat geld, maar echt een soundbar kun je het niet meer noemen. Dit komt echt zeer dicht bij een volwaardige Atmos setup betreft geluid!

De Bose bar is natuurlijk nergens meer nu en wil ik ook niet meer zo snel naar terug.
Betreft een subwoofer, je hebt het niet echt nodig, maar voor de echte "stomp in je maag punch" is het wel gewenst! Ik had gelukkig nog een sub liggen dus die heb ik er tussen geplaatst.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Elmar1982 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:51:
[...]

Vandaag mijn yamaha 2700 weg gedaan en heb dezelfde tv. Ben nu dus verder aan het kijken. Zie vorige post.
Kon je er nog een fatsoenlijk bedrag voor krijgen voor de 2700?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Dark Master schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:36:
Gisteren de Sennheiser Ambeo opgehaald ter vervanging voor de Soundtouch 300 met sub en rears.
Wat een apparaat zeg. Serieus wat geld, maar echt een soundbar kun je het niet meer noemen. Dit komt echt zeer dicht bij een volwaardige Atmos setup betreft geluid!

De Bose bar is natuurlijk nergens meer nu en wil ik ook niet meer zo snel naar terug.
Betreft een subwoofer, je hebt het niet echt nodig, maar voor de echte "stomp in je maag punch" is het wel gewenst! Ik had gelukkig nog een sub liggen dus die heb ik er tussen geplaatst.
Gefeliciteerd :)

Sennheiser ken ik alleen maar van de goede koptelefoons. Vind het wel een prestatie dat ze ook een goed 'groot' systeem kunnen maken.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Engineer Stewie schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:23:
[...]

Thuis doet de samsung sub wat die moet doen, voor mij althans. Tov de Sonos playbar (had die alleen) is de HW-Q80r een hele verbetering.

Ik luister muziek via spotify, TuneIn voor radio en je kan connecteren via bleutooth. Airplay is volgens mij afwezig.

Heb vandaag de Bose 700 nog gehoord, maar gezien de forse prijs keam die toch niet in aanmerking. Uiterlijk is die wel een stukje mooier nog.
De bose heeftft geen atmos en kwam volgens met nooit echt heel hoog in testen.
Ben vooralsnog heel blij, prijs/kwaliteit (635€) is de samsung heel goed. Met mijn LG C9 ook geen vertraging. Niet met de interne apps, niet met de TV decoder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
Dark Master schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:36:

Beste bar die je kan hebben. Ik zou het ook wel weten maar 2500 is echt teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Elmar1982 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:09:
[...]

Beste bar die je kan hebben. Ik zou het ook wel weten maar 2500 is echt teveel.
Het is zeker veel geld, maar in mijn optiek compleet waard na alles ingesteld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Dark Master schreef op zondag 15 december 2019 @ 03:01:
[...]

Het is zeker veel geld, maar in mijn optiek compleet waard na alles ingesteld te hebben.
Ik vraag hoeveel beter deze klinkt in vergelijking met de Q90R. Zou mij verwonderen mocht deze de dubble prijs waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
jos707 schreef op maandag 16 december 2019 @ 00:23:
[...]

Ik vraag hoeveel beter deze klinkt in vergelijking met de Q90R. Zou mij verwonderen mocht deze de dubble prijs waard zijn.
De Q90r is voor rond de 1000€ te krijgen, das dus 2,5x. Kan me ook niet voorstellen dat het zoveel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:24
Wie kan mij vertellen hoelang de speakerkabels zijn van de Samsung SWA-9000S (kabel vanaf de linker- en rechter speaker naar de draadloze ontvanger)? Wij hebben de Samsung soundbar Q80R en willen deze mogelijk uitbreiden met de rearspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtx
  • Laatst online: 13-09 06:22

vtx

[...]

Bij RTINGS.COM komt de Q90R er beter vanaf iig.

https://www.rtings.com/so...er-ambeo-soundbar/866/904

Enige probleem is dat de samsung nog steeds geen eARC ondersteunt. Voor mij dan ook de reden dat ik er nog geen heb aangeschaft. De update die dit mogelijk zou moeten maken in verschoven naar een release in Jan 2020 (las ik ergens).

[ Voor 22% gewijzigd door vtx op 17-12-2019 06:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jos707
vtx schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:14:
[...]

Bij RTINGS.COM komt de Q90R er beter vanaf iig.

Enige probleem is dat de samsung nog steeds geen eARC ondersteund. Voor mij dan ook de reden dat ik er nog geen heb aangeschaft. De update die dit mogelijk zou moeten maken in verschoven naar een release in Jan 2020 (las ik ergens).
Eigenlijk rekening houdend met de prijs zie ik weinig reden om voor de Ambeo te kiezen. Natuurlijk ondersteunt deze meer formaten maar ik neem aan dat met toekomstige updates de Q90 het gros van deze formaten ook gaat ondersteunen.

De Ambeo is ook fors groter dus deze krijg je ook niet zomaar netjes weggeplaatst onder de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
jwjol schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:41:
Wie kan mij vertellen hoelang de speakerkabels zijn van de Samsung SWA-9000S (kabel vanaf de linker- en rechter speaker naar de draadloze ontvanger)? Wij hebben de Samsung soundbar Q80R en willen deze mogelijk uitbreiden met de rearspeakers.
Dat zijn gewoon speakerkabels. Die kan je verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:24
Engineer Stewie schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:11:
[...]

Dat zijn gewoon speakerkabels. Die kan je verlengen.
Zonder de kabels te beschadigen? Dit i.v.m. de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
jwjol schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:40:
[...]

Je kan ze desnoods verlangen met wago klemmen. Kan je zo insteken, verzekeren en omgekeerd.
Is gewoon een moderne vorm van een kroontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
[...]

waarschijnlijk zit er 2 x 5 meter bij,zat ook bij mijn set van lg,is het niet genoeg haal je 2x 7,5 meter,vervalt je garantie niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
[...]

Kabels zijn lang zat YouTube: Samsung Wireless Rear Speaker kit SWA-9000S unboxing / распаковка mi....
Als je ze hebt, koppel iets terug. Moesten ze goed zijn wil ik ze ook nog wel overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 05-09 18:03
vtx schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:14:
[...]Enige probleem is dat de samsung nog steeds geen eARC ondersteund. Voor mij dan ook de reden dat ik er nog geen heb aangeschaft. De update die dit mogelijk zou moeten maken in verschoven naar een release in Jan 2020 (las ik ergens).
Daar ben ik helaas ook achter gekomen nadat ik hem aangesloten had.
Vero 4k+ rechtstreeks op de HW-Q90R geen 4K passthrough maar maximaal maar fullhd,
Vero 4K+ recchtreeks op de TV--Samsung-7-Series--50 wel 4K maar geen Atmos passthrough naar de HW-Q90R.
Ik hoop dat die update snel komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark Master
[...]

Ik druk geluid niet uit in geld. Geluid is emotie en persoonlijk. Voor mij springt de Ambeo hoog boven alle andere bars uit, in mijn optiek rechtvaardigt het voor mij de hoge prijs.

Ik vind ook vooral de Ambeo techniek interessant en vind het bizar dat ze dit met virtualisatie voor elkaar krijgen uit 1 apparaat.
Een grote plus vind ik ook dat er een dedicated sub aansluiting op zit. Dat zie je zeer weinig! De woofers die bij de meeste soundbars zitten kun je niet echt een woofer noemen maar meer een geluidskist die nog een stukje laag meepakt.

Ik snap dat voor iedereen de beweegreden anders is. Het is zeker veel geld daar kun je niet omheen.

Ps: Ziet er trouwens prima uit onder de tv hoor. ;)

Ambeo

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Master op 17-12-2019 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 23:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

mekonghigh schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:47:
[...]

Daar ben ik helaas ook achter gekomen nadat ik hem aangesloten had.
Vero 4k+ rechtstreeks op de HW-Q90R geen 4K passthrough maar maximaal maar fullhd,
Vero 4K+ recchtreeks op de TV--Samsung-7-Series--50 wel 4K maar geen Atmos passthrough naar de HW-Q90R.
Ik hoop dat die update snel komt.
Zelf heb ik nog geen soundbar maar wel aan het oriënteren en o.a naar de HW-Q90R aan het kijken. Het lijkt me dat je iets in de Vero moet instellen want de soundbar ondersteunt 4K HDR10+ throughput. (Eén van de redenen waarom ik deze soundbar overweeg tov een upgrade van m’n huidige 5.1 set. Er bestaan nog geen receivers met HDR10+ ondersteuning.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 05-09 18:03
Ray-zor schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:14:
[...]Het lijkt me dat je iets in de Vero moet instellen want de soundbar ondersteunt 4K HDR10+ throughput. (Eén van de redenen waarom ik deze soundbar overweeg tov een upgrade van m’n huidige 5.1 set. Er bestaan nog geen receivers met HDR10+ ondersteuning.)
Op de Vero4K+ heb ik daar nog geen instelling voor gevonden. Ik dacht eerst dat het een instelling in de soundbar moest zijn omdat de Vero4K+ rechtstreeks op de tv wel werkt. Maar helaas heb ik daar ook nog niks gevonden.
Ray-zor schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:14:
(Eén van de redenen waarom ik deze soundbar overweeg tov een upgrade van m’n huidige 5.1 set. Er bestaan nog geen receivers met HDR10+ ondersteuning.)
Dat was ook mijn reden. Achteraf had ik beter kunnen wachten met aanschaffen tot die update uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier het komende voorjaar nieuwe meubels, waaronder ook een nieuw tv-kastje. Misschien een goed moment om mijn lompe Sony STR-DB940 versterker en mijn JBL 5.1 speakerset de deur uit te doen.

Dus in de zoektocht naar iets vervangends kwam ik via een Pioneer slim receiver en microsetjes uiteindelijk bij de soundbars terecht. En daar begint het.. er lijkt bij vrijwel elke soundbar wel iets niet goed te functioneren als je reviews mag geloven. Of de chromecast functie doet het niet (LG) of draadloze subwoofers lopen te ploppen (bij diverse merken gelezen).

Wat heb ik nodig:
Radio
FM radio staat regelmatig aan nu. Chromecast support leek me een goede vervanging, aangezien er maar weinig soundbars zijn met DAB of FM. Bluetooth vind ik vervelend, aangezien dan alle geluiden via de soundbar gaan. Ingebouwde Chromecast lijkt bij diverse merken wel aanwezig, maar niet altijd probleemloos te functioneren. Dus een losse Chromecast op een HDMI poort lijkt me goed alternatief. Dan zowel te gebruiken voor audio (tv uit) als video (tv aan).

Pc als mediaspeler
Ik heb nu een pc naast m'n televisie staan met video via HDMI naar de tv en audio via een optische kabel naar de versterker. Dit zou via HDMI naar de soundbar kunnen.

XBox 360
Staat ook bij de tv. En moet dus ook aangesloten worden via HDMI. Zou zoals nu naar de tv kunnen, maar zou natuurlijk ook bij voorkeur via de soundbar moeten.

Tv geluid
Bij voorkeur zou ik dit dan ook naar de soundbar sturen. Signaal loopt via een CI+ kaart, dus geen externe decoder. Maar dat sluit ik niet uit voor de toekomst.

In bovenstaande situatie zit ik dus al zeker op 3 input HDMI poorten en 1 input/output HDMI voor de tv. Ik zou dit kunnen verminderen door de Xbox rechtstreeks op de tv te doen, maar dan zit ik nog op 3 poorten in totaal. En ik zie maar weinig soundbars met zoveel inputs. Is toch vreemd? Er zijn toch veel mensen met meer apparatuur?

Hoe switcht een soundbar van input? Gaat dat automatisch als er ergens een signaal op binnenkomt, of moet je via de afstandsbediening altijd de inputpoort kiezen? Ik wil namelijk zowel mijn kids als vriendin met zo min mogelijk afstandbedieningen en het switchen van inputkanalen opzadelen.

Wat betreft het 5.1 geluid wat ik nu wel heb. Ik vind het niet erg om dat te missen. Ik kijk nu gemiddeld 1x per maand een film waarin 5.1 echt wat toe zou voegen. Het zou mooi zijn, maar niet perse noodzakelijk.

Maar... na heel wat zoeken naar allerlei soorten en merken soundbars weet ik het niet. Is een soundbar voor mij wel de juiste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@hars73

Ik heb de samsung HW-Q80r, maar dat geldt ook voor de HA-Q90r.

TV kan je via de HDMI ARC poort laten lopen. Dus de interne apps en je CI kaartje.
Muziek gebruik ik TuneIn, dat werkt rechtstreeks via wifi streaming. Chromecast zou ook kunnen.
PC kan dan naast de chromecast nog in je soundbar.
XBOX ga je rechtstreeks moeten aansluiten. Maar deze wil je mss net rechtstreeks op de bar aansluiten, aangezien die zowat alle formaten kent.

Ik zou de chromecast voor radio proberen weg te laten en kijken of je via tunein kunt werken. Dan heb je alles wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Ik deed eerst ook "moeilijk" en wilde perse een soundbar met minimaal 3 HDMI poorten.
In plaats de LG SK9Y ben ik toen voor de LG SK10Y gegaan.

Na een week heb ik alles weer losgetrokken, en dat is helaas nogal een werkje hier, om alles gewoon op de TV aan te sluiten en de Soundbar op ARC.
Ik bedien nu alles enkel met de Magic Remote van LG en heb de soundbar afstandbediening niet nodig (heb een hekel aan meerdere ab's).

Verschillende series heb ik op mijn PC staan maar die "stream" ik gewoon naar de TV, geen kabel voor nodig en de soundbar pakt het geluid direct.
Weet niet of dat bij jou een mogelijkheid is?

En als jij een beetje goede soundbar pakt met Atmos (zeker met rears) dan is jouw geluidsbeleving echt wel goed!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ohja, voor films op PC gebruik ik plex. Dat werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Hoe krijg je de Q90R gekalibreerd op je ruimte dan? De Ambeo (en ook bv Yamaha) heeft een richtmicrofoon om luisterposities in te stellen. Voor zover ik weet kan de Samsung dat niet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hmmm op mijn LG 49UJ635V tv zitten 3 HDMI poorten, waarvan eentje ARC. Is nog wel een aardig idee om die te gaan gebruiken.

Even snel een idee:
Xbox op een HDMI1 van de tv.
PC op een HDMI3 van de tv.
De HDMI2/ARC van de tv naar de soundbar.

Daarbij een soundbar met 1 ARC HDMI poort en nog een tweede HDMI zoeken.
De HDMI/ARC met de HDMI/ARC van de tv verbinden
Op deze tweede HDMI poort van de soundbar een chromecast aansluiten.

- Begrijp ik dan goed dat in bovenstaande situatie het geluid van de xbox (tv op HDMI1), pc (tv op HDMI3) en tv (tv op Live TV) altijd automatisch naar de soundbar gaan? Hierbij hoef ik de soundbar input nooit te switchen.

- En dat door de soundbar naar de tweede input te zetten de chromecast te horen is, rechtstreeks op de soundbar zonder dat de tv aanhoeft?

- En dat het videosignaal van de chromecast op de tv zichtbaar is als ik de tv op HDMI2 zet?

PC gebruik ik voornamelijk voor nog wat films die op mijn NAS staan. Verder niet, dus dat gebruik is eindig. Zou ook nog via de mediaplayer van de tv kunnen. Die kan ook bij m'n NAS.

EDIT na nog weer een zoekpoging: Is de LG SK6F dan misschien een mooie optie? Ja, deze is goedkoop en zal niet het geluid geven van een soundbar van 1000 euro. Maar deze heeft in ieder geval 2 HDMI poorten, ingebouwde chromecast, is een LG, dus misschien wat voordelen in afstandsbediening omdat ook mijn tv van LG is en deze heeft zelfs een FM antenne aansluiting! In dit geval hoef ik dus niet eens een losse Chromecast aan te sluiten en kan alles via de HDMI/ARC.
pricewatch: LG SK6F

[ Voor 20% gewijzigd door hars73 op 17-12-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:55
@hars73
Wat ga je doen als uiteindelijk de analoge radio van de kabel gaat verdwijnen?
Weet niet welke aanbieder je hebt, maar Ziggo gaat vanaf 2020 de analoge radio van de kabel uitfaseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Junkyxl schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 23:19:
@hars73
Wat ga je doen als uiteindelijk de analoge radio van de kabel gaat verdwijnen?
Weet niet welke aanbieder je hebt, maar Ziggo gaat vanaf 2020 de analoge radio van de kabel uitfaseren.
Ow die FM ontvanger is alleen maar een extra dat die erop zit. Via bijvoorbeeld TuneIn en de chromecast mogelijkheden kan ik ook prima radio luisteren. Het is trouwens definitief de LG SK6F geworden, net besteld. Ik ben niet zo'n audiofiel, dus de geluidskwaliteit zal voor mij voldoende moeten zijn. En genoeg aansluitmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Laatst online: 17:37
Engineer Stewie schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:39:
[...]

De Q90r is voor rond de 1000€ te krijgen, das dus 2,5x. Kan me ook niet voorstellen dat het zoveel beter is.
Niet dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:29

TDB

Engineer Stewie schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:39:
[...]

Niet zo lang geleden gekocht voor iets meer dan 800 euro (na cashback).

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 11:25
Ik heb er zelf ook naar gekeken. Maar ik vond het de 2500 niet waard. Het geluid was mooi voor een soundbar. En ik was zeker onder de indruk hoe ze dolby atmos simuleren zonder achter en up firing speakers. Maar het kan niet op tegen echte achter speakers en upfiring speakers. En dat is eigenlijk altijd zo. Bose heeft het ook altijd geprobeerd.

Als ik 2500, had te besteden voor een soundbar dan had ik het wel geweten. Dan had er nu een mooi 7.1.4 setje van klipsch met versterker gestaan :)

Als de ambeo rond de 1000, was geweest had ik hem overwogen. Maar nu voor de q90r gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Weet iemand hoe ik met de samsung q90r de upfiring speakers goed kan testen. Eigenlijk alles kalibreren. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Wellicht is de B&O voor 1500 een mooie tussenoplossing voor de Ambeo. Die heeft zeker zijn looks mee. Of de Philips 840 met B&W soundbar. Alleen in 65" te krijgen helaas.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettiehamster
hier hebben we https://tweakers.net/aanbod/ voor.....

[ Voor 79% gewijzigd door teacher op 18-12-2019 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 18-12-2019 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Iemand nog tips?

Via apple tv 4k en appletv+ kan ik gewoon dolby atmos afspelen (Q80r) maar via netflix krijg ik alleen 5.1 content te zien (via chromecast of apple tv 4k). Heb het netflix abonnement al op hoogste staan maar krijg overal 5.1 sound te zien/te horen, films als bright zijn volgens netflix ook op atmos af te spelen maar bij mij gebeurt dit niet. iemand een idee waaraan dit ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettiehamster
.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 18-12-2019 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Elmar1982 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:28:
Weet iemand hoe ik met de samsung q90r de upfiring speakers goed kan testen. Eigenlijk alles kalibreren. ?
https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

bjornricardo33 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:20:
Iemand nog tips?

Via apple tv 4k en appletv+ kan ik gewoon dolby atmos afspelen (Q80r) maar via netflix krijg ik alleen 5.1 content te zien (via chromecast of apple tv 4k). Heb het netflix abonnement al op hoogste staan maar krijg overal 5.1 sound te zien/te horen, films als bright zijn volgens netflix ook op atmos af te spelen maar bij mij gebeurt dit niet. iemand een idee waaraan dit ligt?
Ook dus als je bij Netflix zelf kijkt? Dan denk ik namelijk dat het aan je TV ligt?

Hier zegt hij bij de titel gewoon "Dolby Vision & Atmos" bijvoorbeeld.
De soundbar springt dan op "ATMOS" als ik de titel afspeel, betreft de LG C7 / SK10Y.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Hier is de kogel door de kerk.. ik ga een deftige stereo set aanschaffen naast de soundbar (q80r)

Ik kan er aan wennen voor tv geluid, en voor films is dat ding gewoon goed te noemen, maar muzikaal is het absoluuuuut niet , zeker niet vergeleken met mijn vorige soundbar (hk sb26).

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• deejaylethal
  • Laatst online: 14-08 09:15
Heeft iemand ervaring met de Heos HS2? Ik vond m in de setup van Coolblue in Amsterdam beter klinken dan de Sonos Playbar.
https://www.coolblue.nl/p...-heos-homecinema-hs2.html

Daarnaast zag ik eerder op AVforums een review van de Samsung MS650. Deze komt daar heel goed uit, wat is jullie visie erop? Verkrijgbaar voor 260 euro namelijk...
https://www.avforums.com/...650-soundbar-review.13814

• j-phone
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:48:
Hoe krijg je de Q90R gekalibreerd op je ruimte dan? De Ambeo (en ook bv Yamaha) heeft een richtmicrofoon om luisterposities in te stellen. Voor zover ik weet kan de Samsung dat niet.
De Samsungs hebben geen calibratie mechanisme aan boord. Wel heb je het voordeel dat je relatief makkelijk kan schuiven met je subwoofer (afhankelijk of er een stopcontact in de buurt is).

Je kan via een app wat frequenties instellen middels de equalizer en je kan het volume van de sub apart regelen. En that's it.

En toch klinkt het lekker. Er zijn (veel) betere resultaten te behalen met een dedicated setup, maar na dit jaren te hebben gehad vind ik een soundbar eigenlijk wel prima klinken (Samsung HW-N850).

Edit: Je kan ook nog de kanalen (per groep) op volume regelen. Maar er is geen parametrische equalizer of afstandmeting aanwezig.

[ Voor 7% gewijzigd door j-phone op 19-12-2019 21:07 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Heb eindelijk eens gezien dat de Q80r weergeeft datver dolby atmos geluid afgespeeld wordt. De tekst op het display gaat heel even van TV ARC naar Dolby Atmos.
Klinkt nog steeds heel goed, vind de bas soms wel nog overdreven, en dan bij TV weer te min. Heb de iseale serting nog niet gevonden.
Ik heb het gevoel dat het per sound type instelbaar had moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
Disney+ heeft nu eindelijk dolby atmos gefixed voor lg webos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Ik heb de Sony KD-65XF9005 en ben van plan binnenkort een soundbar set-up aan te schaffen. Ik heb de Samsung HW-Q80R / 90R op het oog. Ik moet nog bepalen of de rear speakers meerwaarde hebben in mijn geval.

Ik snap alleen niet heel veel van de aansluit mogelijkheden en opties hier in. Momenteel kijk ik zowat alle films via de apps op de TV zelf. Netflix, Amazon Prime, Disney+ en voor lokale streaming van films op mijn Synology gebruik ik de Kodi app. Daarnaast heb ik mijn PS4 (geen pro) aangesloten op de TV waar ik heel af en toe een DVD of Blu-Ray op kijk.

Ik heb drie vragen m.b.t. de geplande set-up:

1. Kan ik de soundbar met één kabel aansluiten op de TV en dan vanuit zowel de TV als vanuit de PS4 surround krijgen of dien ik dan de PS4 door te lussen of apart aan te sluiten?
2. Gaat Dolby Atmos (waar beschikbaar) gewoon werken via bijv. de Netflix app of Disney+ app. Of dien ik hiervoor een externe media speler zoals Apple TV gebruiken?
3. In geval dat bij optie 2 Atmos niet werkt, heeft het dan zin om voor deze soundbar te gaan? Is deze buiten de Atmos features nog steeds de beste keus in deze prijsklasse van +- 1000 euro?

*Kleine sidenote, ik wil geen volledige audio set-up met versterker etc. omdat dat niet past in mijn "clean" interieur. Daarnaast wil ik geen externe media speler gebruiken. Ik heb juist deze TV gekozen omdat ik het gemak van alle media onder 1 afstandsbediening fantastisch vindt. Als dat betekend dat sommige functies zoals Atmos niet werken dan leg ik me daar bij neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

VulcanRaven schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:53:
Ik heb de Sony KD-65XF9005 en ben van plan binnenkort een soundbar set-up aan te schaffen. Ik heb de Samsung HW-Q80R / 90R op het oog. Ik moet nog bepalen of de rear speakers meerwaarde hebben in mijn geval.

Ik snap alleen niet heel veel van de aansluit mogelijkheden en opties hier in. Momenteel kijk ik zowat alle films via de apps op de TV zelf. Netflix, Amazon Prime, Disney+ en voor lokale streaming van films op mijn Synology gebruik ik de Kodi app. Daarnaast heb ik mijn PS4 (geen pro) aangesloten op de TV waar ik heel af en toe een DVD of Blu-Ray op kijk.

Ik heb drie vragen m.b.t. de geplande set-up:

1. Kan ik de soundbar met één kabel aansluiten op de TV en dan vanuit zowel de TV als vanuit de PS4 surround krijgen of dien ik dan de PS4 door te lussen of apart aan te sluiten?
2. Gaat Dolby Atmos (waar beschikbaar) gewoon werken via bijv. de Netflix app of Disney+ app. Of dien ik hiervoor een externe media speler zoals Apple TV gebruiken?
3. In geval dat bij optie 2 Atmos niet werkt, heeft het dan zin om voor deze soundbar te gaan? Is deze buiten de Atmos features nog steeds de beste keus in deze prijsklasse van +- 1000 euro?

*Kleine sidenote, ik wil geen volledige audio set-up met versterker etc. omdat dat niet past in mijn "clean" interieur. Daarnaast wil ik geen externe media speler gebruiken. Ik heb juist deze TV gekozen omdat ik het gemak van alle media onder 1 afstandsbediening fantastisch vindt. Als dat betekend dat sommige functies zoals Atmos niet werken dan leg ik me daar bij neer.
Zelf ook een PS4 Pro, Sony TV en Samsung Q90R. PS4 via HDMI aangesloten op Q90R en die middels HDMI aan Sony TV. Werkt prima. Zelf heb ik daarnaast ook een Apple TV met oa Disney+. Op de Disney+ discussie hier op GoT lees je dat (zeker in het begin) veel mensen problemen hadden met de app. Met Apple TV echt vanaf het begin nul komma nul problemen mee gehad. ATMOS wordt perfect doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 145% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-09 09:54
Ik ga begin januari verhuizen en ben van plan een LG OLED aan te schaffen (twijfel nog welke) en de samsung q90 soundnar. Ik wacht stiekem nog wel even tot eind januari in verband met de BTW dagen.

Nu komen er dus ieder jaar rond april nieuwe modellen van de samsung soundbars op de markt. Verwachten jullie dat deze modellen veel zullen verschillen t.o.v. de huidige modellen? M.a.w. is het het waard om een paar maanden te wachten met de aanschaf van een nieuwe soundbar? Het nadeel is dan natuurlijk wel dat ze in het begin rond de 1.500 kosten, vraag mij af of dat het wachten waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Wat vinden we van het verschil tussen de 2018 en 2019 modellen van Samsung? Zit daar echt verschil in? Of is het een poetsbeurt en een nieuwe naam?
Het gaat mij dan om het verschil tussen de HW-N850 en de Q80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
TDB schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:11:
[...]

Zelf ook een PS4 Pro, Sony TV en Samsung Q90R. PS4 via HDMI aangesloten op Q90R en die middels HDMI aan Sony TV. Werkt prima. Zelf heb ik daarnaast ook een Apple TV met oa Disney+. Op de Disney+ discussie hier op GoT lees je dat (zeker in het begin) veel mensen problemen hadden met de app. Met Apple TV echt vanaf het begin nul komma nul problemen mee gehad. ATMOS wordt perfect doorgegeven.
Geeft de Apple TV ook de Atmos content van Netflix goed weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB

TDB

j-phone schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:21:
[...]
Het antwoord moet ik daarop schuldig blijven (heb geen "atmos" abo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Laatst online: 17:37
j-phone schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:21:
[...]

Jazeker geen enkel probleem. Ook Dolby Vision trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:52
Ben zelf nog aan het twijfelen tussen een q80r of een receiver met 5.1 set.

Is de q80r of q90r echt zo slecht met muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik heb de Q80r maar soms wordt de soundbar niet gevonden door spotify terwijl ze wel op hetzelfde Wifi-netwerk zitten. Ik verbind dan meestal vial bluetooth maar eigenlijk wil ik dat niet aangezien alle geluid doorkomt, het mijn batterij leegtrekt en ik in de buurt moet blijven van de soundbar.

Op een later moment kan de soundbar wel gevonden worden zonder dat ik iets verandert heb. Nog iemand dergelijk probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:11
DM89 schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:28:
Ben zelf nog aan het twijfelen tussen een q80r of een receiver met 5.1 set.

Is de q80r of q90r echt zo slecht met muziek?
Ik heb de q90r. Hiervoor zowel 5.1 als stereo gehad (Denon, B&W datsoort spul). Ik ben echt heel happy met de q90r. Niet alleen surround geluid is fantastisch, ook (stereo) muziek is uitstekend. Geen problemen met verbindingen na de welbekende firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
hasseroderman schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:46:
[...]

Ik heb de q90r. Hiervoor zowel 5.1 als stereo gehad (Denon, B&W datsoort spul). Ik ben echt heel happy met de q90r. Niet alleen surround geluid is fantastisch, ook (stereo) muziek is uitstekend. Geen problemen met verbindingen na de welbekende firmware update.
Dat klinkt goed, want heb ook een paar keer gelezen dat het erg tegenvalt :o Denk dat ik dan voor de Q80R zou gaan angezien het prijsverschil groot is of er moet een goede aanbieding komen.

Vind het een mooi apparaat, ik hoef niet het beste van het beste maar muziek moet wel fatsoenlijk klinken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
DM89 schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:41:
[...]

Dat klinkt goed, want heb ook een paar keer gelezen dat het erg tegenvalt :o Denk dat ik dan voor de Q80R zou gaan angezien het prijsverschil groot is of er moet een goede aanbieding komen.

Vind het een mooi apparaat, ik hoef niet het beste van het beste maar muziek moet wel fatsoenlijk klinken..
Ik had de Sonos playbar en nu de Samsung HW-Q80r en de samsung moet zeker niet onder doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
Vettigedennis schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:20:
Beter ga je in een zaak luisteren welke soundbar de mooiste klank heeft en het meest muzikaal is. Atmos is een gimmick op die dingen. Veel belangrijker is hoe ze klinken.

Voor 1000€ zou ik eens gaan luisteren naar de Dynaudio Music 7 , Dali Kubik One / Katch One Soundbar , B&W Soundbar , Naim Muso of misschien nog beter , actieve Bookshelfs zoals KEF lsx , Devialet Reactor. Grote kans dat dat beter klinkt en nog steeds strak en minimalistisch uit ziet.
Vind dat je best wel generaliseert met bijv. Atmos is een gimmick op soundbars. Ik heb zelf de Q90R (dus met achterspeakers), maar Atmos is echt meer dan een gimmick met de upfiring speakers, het klinkt goed. Zoals ook in de vele reviews wordt aangehaald.

Voor actieve bookshelves zoals je aanhaald, zal je toch een receiver setup moeten hebben, want die gaan niet werken met de meeste soundbars.
Daarnaast geef je aan dat de soundbars rond de 1000 euro van merken als Katch One, Dali en Naim Muso beter klinken. Hoe kom je aan deze informatie? Heb je daadwerkelijk de HW-Q90R wel eens beluisterd?
Want de meeste mensen in dit topic, en vele reviews, geven wel aan dat de HW-Q90R één van de beste soundbars voor z'n geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Ik heb ook de HW-Q90R en ben er erg tevreden over, prachtige sound en echt een genot om een film te kijken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Pierre schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:12:
Ik heb ook de HW-Q90R en ben er erg tevreden over, prachtige sound en echt een genot om een film te kijken.
En hoe vind jij de muziek?

Ik zou de Q90R ook wel willen maar vind het erg veel geld voor 2 speakers achter maar geloof wel dat dit voor een betere ervaring zorgt met films/games..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

DM89 schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:23:
[...]

En hoe vind jij de muziek?

Ik zou de Q90R ook wel willen maar vind het erg veel geld voor 2 speakers achter maar geloof wel dat dit voor een betere ervaring zorgt met films/games..
Ik heb er ook mijn Denon DP300 F op aangesloten (de audiofreaks zullen me voor gek verklaren) maar ik vind het prima klinken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
DM89 schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:23:
[...]Ik zou de Q90R ook wel willen maar vind het erg veel geld voor 2 speakers achter maar geloof wel dat dit voor een betere ervaring zorgt met films/games..
Weet niet hoeveel haast je ermee hebt, maar als je de tijd hebt te wachten op een aanbieding, dan kun je wellicht een behoorlijk voordeel behalen.
Ik heb mijn Q90R in september aangeschaft, was toen aanbieding en bovendien cashback actie en heb er netto €709,20 voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Powder Toastman schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:47:
[...]

Weet niet hoeveel haast je ermee hebt, maar als je de tijd hebt te wachten op een aanbieding, dan kun je wellicht een behoorlijk voordeel behalen.
Ik heb mijn Q90R in september aangeschaft, was toen aanbieding en bovendien cashback actie en heb er netto €709,20 voor betaald.
Dat is een hele mooie prijs, wacht sowieso nog even met de aankoop tot er een mooie aanbieding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Zojuist de Q80r beluisterd, maar word toch vrolijker van een Denon qua muziek-weergave. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
deejaylethal schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:38:
Zojuist de Q80r beluisterd, maar word toch vrolijker van een Denon qua muziek-weergave. Ben ik de enige?
Die Denon doet niet veel zonder speakers. Waar heb je beide beluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
j-phone schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:45:
[...]

Die Denon doet niet veel zonder speakers. Waar heb je beide beluisterd?
Bij PlatteTV. Wat bedoel je met: doet niet veel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
deejaylethal schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:12:
[...]

Bij PlatteTV. Wat bedoel je met: doet niet veel?
Naar een versterker luister je niet, je luistert naar de speakers.

Stond die Denon daar ook en welke speakers stonden erop aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Soundbar heb ik het over, geen versterker natuurlijk - natuurlijk slaat op het feit dat dit een soundbar-topic is.
De Denon 716 en de Homecinema HS2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
deejaylethal schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:52:
Soundbar heb ik het over, geen versterker natuurlijk - natuurlijk slaat op het feit dat dit een soundbar-topic is.
De Denon 716 en de Homecinema HS2
Aaaaaaagggh natuurlijk, my bad 8)7

Wist niet dat Denon ook soundbars had, sorry!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 11:25
DM89 schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:52:
[...]

Dat is een hele mooie prijs, wacht sowieso nog even met de aankoop tot er een mooie aanbieding komt.
800,- zonder cashback is mogelijk. Weet het uit ervaring. Mail gewoon even een paar winkels en vraag naar hun laagste prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
deejaylethal schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:38:
Het js makkelijk om te zeggen dat je eigen producten top zijn, het vergt een stuk meer om kritisch te zijn..

JA ik ben in bezit van de q80r, en ik deel je mening.. muziek is absoluut niet top op deze soundbar, er is teveel compressie, enorme pieken in het frequentie bereik, en het komt gewoon niet los.. ik heb werkelijk ALLE settings geprobeerd, en ga er een set (waarschijnlijk kef ls50) boekenplankers naast zetten met een losse versterker, sub, en als puur muziek setup gebruiken..

Laat ik heel eerlijk zijn, voor de meeste mensen is zo een soundbar meer dan prima, maar voor de mensen die een mooi stuk muziek willen spelen niet ideaal

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark Master
Dit wou ik toch even delen, bizar wat ze er allemaal achter proppen!

Sennheiser Ambeo naked

Pagina: 1 ... 33 ... 58 Laatste