Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 21:20

Turfschipper

Hup NAC

Wil ik net de cashback invullen op de sony site. Kan dat pas over 30 dagen..... dat doet wel ff zeer zeg. Totaal geen rekening mee gehouden. Ook vaag dat dat nergens wordt aangegeven, pas als je het aan wil vragen.

Misselijke streek! Ik las overal, nou binnen een week of drie krijg je je geld terug, of je speakers opgestuurd. Maar ik moet nu eerst een maand wachten voordat ik het mag indienen.

Pfffff

Soundbar is wel heel vet, dus dat zit wel snor 😊

Edit

Lees dat het is dat je niet terug brengt en een cashback pakt... hmmm.... logisch.... haha!

Ok... nou ja... eigen foutje dan maar.

[ Voor 20% gewijzigd door Turfschipper op 30-11-2019 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-07 19:44
Turfschipper schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 22:59:
Heb de sony zf9 gehaald en...... wordt helemaal weg geblazen door de sound....

Megavet! Muziek is echt prima zeg, dat had ik niet verwacht. Komt een bak geluid uit dat ding. En dat zonder achter speakers.

Ps. Heb nog nooit fatsoenlijk geluid in huis gehaald. Dus ja... maar oei...echt heel blij mee!

Nu maar pielen met settings ed en ff ergens een atmos player plus content lenen of zo.
Gaaf! ik heb hem gisteren ook besteld maar duurt een weekje oid. Was een beetje een spontane/impuls aankoop omdat deze soundbar in m'n meubel past en ik niet een oude Sonos Playbar wilde kopen. Erg benieuwd naar!

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:32

Oekol

waka waka hey hey

Heeft iemand zijn of haar q80r of q80r of in die serie al gekoppeld gekregen met Amazon echo?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettiehamster
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01-2024
Kan het niet met Google home?
Alexis Amazon praat niet in het Nederlands toch ?
Leoon. schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:16:
Heeft iemand zijn of haar q80r of q80r of in die serie al gekoppeld gekregen met Amazon echo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hettiehamster schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:34:
Kan het niet met Google home?
Alexis Amazon praat niet in het Nederlands toch ?

[...]
Heb een amazon echo, weet dat t mogelijk is. Alleen niet hoe 't precies moet. Google gaf me niet echt een oplossing zo 1,2,3. Dacht hier zijn vast mensen die 't gedaan hebben. Engels is geen probleem, anders had ik de echo ook niet gekocht. Vind alexa wel cool d:)b

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-11-2022
Vraagje: Samsung q90R soundbar. Kan je het geluid van de achter rear speakers ook harder zetten?
Vergeleken met sonos 5.1 is dit beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Koppelen met Alexa is gelukt. Kan nu lekker op afstand tegen m'n soundbar lullen en zeggen wat die moet doen! Hij was al wel zichtbaar als 'switch' door het koppelen in Samsung smartthings. Heb de naam veranderd naar soundbar en kan hem nu bedienen. Voor mijn gevoel dingen 3x moeten doen, niet echt duidelijk wat nu echt de trigger gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:53
Ik zou wat hulp kunnen gebruiken bij een probleem met de Samsung Q90R Soundbar.

Setup :
LG 55LE8500
Samsung Q90R Soundbar via HDMI uit naar TV HDMI in (1 van de 4, maakt niet uit welke port, alle 4 geprobeerd).
Apple TV (normale 1080p versie) via HDMI naar HDMI 1 op Soundbar.
Ziggo Settopbox via HDMI naar HDMI 2 op Soundbar.

Probleem :
Als de TV aan heb staan, vervolgens HDMI 1 of 2 selecteer op de Soundbar, dan speelt de content van de Apple TV of Ziggo box 1 seconde af, vervolgens switch de Soundbar automatisch naar D.IN en ben ik het beeld (en geluid) kwijt. Op het moment dat ik de HDMI kabel van de Soundbar naar de TV uit de Soundbar haal blijft het geluid doorspelen en blijft de Soundbar netjes op HDMI 1 of HDMI 2 staan. Vanzelfsprekend heb ik op dat moment geen beeld meer.

Ik heb het geprobeerd met alleen de Apple TV aangesloten, alleen de Ziggo box aangesloten maar geen verschil. Kan het zijn dat mijn TV het signaal niet ondersteund? Het werkt gek genoeg elke keer 1 seconde wel alleen switcht de Soundbar dan dus van kanaal terug naar D.IN en ben ik de verbinding kwijt. Ik heb een aantal HDMI kabels geprobeerd overigens.

Op dit moment heb ik de Soundbar dus maar even met Toslink aangesloten zitten op de TV en de apparatuur op de HDMI poorten aangesloten zitten op de TV maar nu loopt het geluid een 1/4 tot 1/2 seconde achter en is niet in te stellen. Is helaas ook niet werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 13:55
Ik heb de Q90R bij Apollo bestelt voor 899. Hij staat voor die prijs ook op de site (onder Black Friday aanbiedingen, is een aparte entry en niet die van de price watch). PlatteTV wilde niet met de prijs mee en bleven bij 949 omdat de levertijd bij Apollo 8 dagen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettiehamster
Kan je de soundbar Q90r ook met Google Home koppelen? Of ander spraaksysteem dan Alexa?
Leoon. schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:07:
Koppelen met Alexa is gelukt. Kan nu lekker op afstand tegen m'n soundbar lullen en zeggen wat die moet doen! Hij was al wel zichtbaar als 'switch' door het koppelen in Samsung smartthings. Heb de naam veranderd naar soundbar en kan hem nu bedienen. Voor mijn gevoel dingen 3x moeten doen, niet echt duidelijk wat nu echt de trigger gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AMDFreak

Intel is zo..

dsdopey82 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:29:
Arc heeft de q90 al. Earc komt een update nog van Samsung. Die update heb je nodig voor lossless Dolby Atmos. Als je bijvoorbeeld Netflix kijkt met Dolby Atmos heb je deze update niet nodig. Dit is namelijk gecomprimeerde Dolby Atmos.
Ik zit nu erg in twijfel mbt (e) ARC en ARC..
Mijn TV heeft (e) ARC (HDMI 2.1).
Zelf twijfel ik voor de LG SL8YG soundbar (volgens mij is het geluid hiervan prima), welke Dobly Atmos ondersteund. Maar dan weer geen (e) ARC op.
Soundbars met (e)ARC zijn wel boven budget.

Kortom, wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen ARC en (e)ARC..

[ Voor 5% gewijzigd door AMDFreak op 01-12-2019 15:15 ]

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hettiehamster schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:40:
Kan je de soundbar Q90r ook met Google Home koppelen? Of ander spraaksysteem dan Alexa?

[...]
Op internet staat alleen vindbaar alexa. Kan zelfs met eigen bixby van Samsung niet. Dat was dan ook enige reden dat ik een Amazon speaker gekocht heb. Had sowieso nog geen ecosysteem voor smartspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettiehamster
Je kan de Google assistant toch met elk apparaat verbinden dat Bluetooth heeft?
Leoon. schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:01:
[...]

Op internet staat alleen vindbaar alexa. Kan zelfs met eigen bixby van Samsung niet. Dat was dan ook enige reden dat ik een Amazon speaker gekocht heb. Had sowieso nog geen ecosysteem voor smartspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hettiehamster schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:24:
Je kan de Google assistant toch met elk apparaat verbinden dat Bluetooth heeft?

[...]
Geen idee. Amazon heeft echt een 'skill' met de Samsung soundbar dus je kan echt met je stem bedienen. Aan/uit, volume wijzigen, dingen afspelen etc. Geen idee of je dat met elk apparaat met Bluetooth kan doen met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
Samsung soundbar q90r

Komt er ook geluid uit de achter rear speakers als het geen dolby atmos is?
Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49
Robkerk schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:31:
Samsung soundbar q90r

Komt er ook geluid uit de achter rear speakers als het geen dolby atmos is?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Ja hoor, ook Dolby Digital 5.1 werkt prima via de rears.
En gewoon stereo kun je ook over alle speakers weergeven indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:42
Weet iemand toevallig hoe het zit met die Sony cashback op soundbars?
Lijkt erop dat Sony ze cashback heeft verdubbeld.
https://www.sony.nl/promo/soundbar-cashback

Hier staat 100eu voor de XF9000 maar in de voorwaarden staat weer 50eu
Sony gebeld en hun hadden hier ook geen antwoord op. (krijg over 2 werkdagen antwoord...)

Mediamarkt claimt 100eu cashback exclusief bij Mediamarkt.
Coolblue en andere shops claimen weer 50eu cashback.

Wat is wijsheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:14
xeoMe schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:59:
Weet iemand toevallig hoe het zit met die Sony cashback op soundbars?
Lijkt erop dat Sony ze cashback heeft verdubbeld.
https://www.sony.nl/promo/soundbar-cashback

Hier staat 100eu voor de XF9000 maar in de voorwaarden staat weer 50eu
Sony gebeld en hun hadden hier ook geen antwoord op. (krijg over 2 werkdagen antwoord...)

Mediamarkt claimt 100eu cashback exclusief bij Mediamarkt.
Coolblue en andere shops claimen weer 50eu cashback.

Wat is wijsheid?
Ik ben benieuwd en hou ons op de hoogte. Ze hebben volgens mij vorige jaar ook rondom black friday de cashback ook verdubbeld, dus die verdubbelaar zou mooi zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
wilbert11 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:01:
[...]

Ik ben benieuwd en hou ons op de hoogte. Ze hebben volgens mij vorige jaar ook rondom black friday de cashback ook verdubbeld, dus die verdubbelaar zou mooi zijn ;-)
Sony ondertussen al 2x gebeld wordt je totaal niet duidelijk van.
Coolblue kon er ook niks over zeggen...
Aangezien het vorig jaar ook verdubbeld was is de kans wel groot dat het dit jaar weer zo is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:59
De samsung q90r is er weer voor 899 bij Apollo. 10 dagen levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Sony site is aangepast met hun cashback.
Mediamarkt geeft nog wel aan dubbele cashback 100,-

Heb de set vanmiddag aangeschafd bij Correct in de hoop dat Sony 100eu cashback gaf maar twijfel nu om terug te gaan en bij de Mediamarkt te gaan bestellen.
Wat een crisis daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:59
casper4253 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:22:
De samsung q90r is er weer voor 899 bij Apollo. 10 dagen levertijd.
Ik twijfel nog of ik hem bestel, als ik nu zeker wist dat de earc update komt was het anders.
Maar zo te lezen is er nog veel onduidelijkheid over.
Wou eigenlijk de lg c9 aanschaffen met de Q90r zodat ik de komende jaren met de nieuwste standaarden wel vooruit kan.
Misschien eerst met de tv beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
wilbert11 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:01:
[...]

Hi Jamie, we hebben inderdaad een dubbele cashback van 25 november t/m vandaag 2 december, maar dat geldt alleen voor aankopen bij Mediamarkt. De personen die binnen deze dagen een actiemodel hebben gekocht, krijgen een dubbele cashback. Vanaf morgen is het dus weer normale cashback vanuit Sony. Wel kan het zijn dat retailers zelf nog een extra actie doen. Mvg, Ari.

Nou weer een ritje naar de Mediamarkt en naar Correct, wat een gedoe en onduidelijkheid daar bij Sony

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
xeoMe schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:56:
[...]

Hi Jamie, we hebben inderdaad een dubbele cashback van 25 november t/m vandaag 2 december, maar dat geldt alleen voor aankopen bij Mediamarkt. De personen die binnen deze dagen een actiemodel hebben gekocht, krijgen een dubbele cashback. Vanaf morgen is het dus weer normale cashback vanuit Sony. Wel kan het zijn dat retailers zelf nog een extra actie doen. Mvg, Ari.

Nou weer een ritje naar de Mediamarkt en naar Correct, wat een gedoe en onduidelijkheid daar bij Sony
Ik ben zelf eerlijk gezegd ook nog een beetje skeptisch of die 200 euro cashback van Mediamarkt wel correct verwerkt gaat worden. Voor de zekerheid de actiepagina en voorwaarden maar even opgeslagen.

Morgen komt volgens Dynalogic mijn ZF9 binnen, ik ben benieuwd!

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Nephalem schreef op maandag 2 december 2019 @ 18:04:
[...]

Ik ben zelf eerlijk gezegd ook nog een beetje skeptisch of die 200 euro cashback van Mediamarkt wel correct verwerkt gaat worden. Voor de zekerheid de actiepagina en voorwaarden maar even opgeslagen.

Morgen komt volgens Dynalogic mijn ZF9 binnen, ik ben benieuwd!
Als we onze krachten kunnen bundelen komt het goed. :)
Ik heb chats waarbij het facebook team van Sony zegt dat alleen mediamarkt de dubbele cashback geeft.

Eerst 30 dagen wachten voordat we de cashback kunnen indienen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 21:20

Turfschipper

Hup NAC

Sony zf9. Heb tot nu toe maar 1 issue waar ik niet uit kom.

Ik heb een usb seagate sd schijfje. Daar heb ik atmos demo materiaal op gezet, gedownload. Maar als ik die op de soundbar aan sluit en af wil spelen, krijg ik de melding:

‘No usb device with playable content is connected’

Als ik de seagate in de tv stop, werkt die wel, alleen krijg je niet dat Atmos. Moet echt via de soundbar denk ik.

Alleen ja, dat werkt niet. Zit al te googlen maar zou dat misschien komen door het type usb van de soundbar en de sd schijf? Verder kom ik zelf niet. Ja, dat de usb port kapot is, maar daar ga ik niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-06 23:00
Hi,

Ik ben opzoek naar een soundbar en tijdens mijn zoektocht ben ik uitgekomen op de Samsung HW-Q70R.

Ik vroeg mij af of iemand ervaring met deze soundbar heeft en wellicht mij er iets meer over kan vertellen.

Ik ben afgelopen week bij de MediaMarkt geweest om daar te luisteren naar verschillende soundbars. In deze prijscategorie kwam de HW-Q70R het beste bij mij naar voren. Ik vind het design ook netjes.

Overigens is deze soundbar nu bij de MediaMarkt €749,- terwijl deze elders rond de €444,- ligt. Tijdens BF had hij ook deze prijs bij de MediaMarkt. Heeft iemand enig idee waarom deze nu opeens veel duurder is? (ik snap dat de BF deals afgelopen zijn maar hij is nu veel duurder dan waar die volgens de MediaMarkt eerst voor stond). (Ik wil graag bij de MediaMarkt kopen omdat ik nog een leuk bedrag aan bonnen heb/krijg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:42
@mrjobby De prijs zal voor BF verhoogt zijn om het te laten lijken dat de aangeboden korting heel hoog is. De normale prijzen zullen nu wel weer gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 22:28
Turfschipper schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:23:
Sony zf9. Heb tot nu toe maar 1 issue waar ik niet uit kom.

Ik heb een usb seagate sd schijfje. Daar heb ik atmos demo materiaal op gezet, gedownload. Maar als ik die op de soundbar aan sluit en af wil spelen, krijg ik de melding:

‘No usb device with playable content is connected’

Als ik de seagate in de tv stop, werkt die wel, alleen krijg je niet dat Atmos. Moet echt via de soundbar denk ik.

Alleen ja, dat werkt niet. Zit al te googlen maar zou dat misschien komen door het type usb van de soundbar en de sd schijf? Verder kom ik zelf niet. Ja, dat de usb port kapot is, maar daar ga ik niet van uit.
Een snelle blik op de handleiding zie ik alleen 'Muziek op een usb apparaat beluisteren' en niks over video.

Probeer eens alleen een mp3 op een usb-stick te zetten en kijken of hij dat herkent...en daarna een film op een usb-stick.

Dan weet je wat wel en niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Laatst online: 10:49
mrjobby schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:50:
Hi,

Ik ben opzoek naar een soundbar en tijdens mijn zoektocht ben ik uitgekomen op de Samsung HW-Q70R.

Ik vroeg mij af of iemand ervaring met deze soundbar heeft en wellicht mij er iets meer over kan vertellen.

Ik ben afgelopen week bij de MediaMarkt geweest om daar te luisteren naar verschillende soundbars. In deze prijscategorie kwam de HW-Q70R het beste bij mij naar voren. Ik vind het design ook netjes.

Overigens is deze soundbar nu bij de MediaMarkt €749,- terwijl deze elders rond de €444,- ligt. Tijdens BF had hij ook deze prijs bij de MediaMarkt. Heeft iemand enig idee waarom deze nu opeens veel duurder is? (ik snap dat de BF deals afgelopen zijn maar hij is nu veel duurder dan waar die volgens de MediaMarkt eerst voor stond). (Ik wil graag bij de MediaMarkt kopen omdat ik nog een leuk bedrag aan bonnen heb/krijg)
Binnen een paar dagen zijn die prijzen weer gezakt bij de MM. Op de één of andere manier doen ze dat wel vaker. Heb het nog meegemaakt bij de aankoop van de Samsung HW-N850 soundbar. Die was laag bij de MM en lag ineens een paar 100 euro hoger (599 --> 849 ofzoiets) maar een paar dagen later was het weer 599.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Er zijn een paar zaken die elkaar een beetje volgen qua prijs. Wat er meestal gebeurt is dat er dan bij 1 de boel is uitverkocht en dan schiet de prijs weer omhoog.

Maar ik zou niet perse iets bij de Media Markt willen kopen. Het is handig als je iets meteen moet hebben, maar zelfs dan hebben ze het vaak niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-04 12:45
H en K Citation bar vs de Enchanted 1300. Ik weet globaal een beetje de verschillen, maar is er hier iemand die een van de twee in bezit heeft? Waarschijnlijk ben je verplicht er een sub bij te kopen, en de Enchanted serie is dan echt een heel stuk voordeliger omdat die nu voor de helft korting worden aangeboden.

1300 + sub kom je nu met de korting op 850 uit, voor de citation + sub 1600....

[ Voor 11% gewijzigd door Eagles op 03-12-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 16:02
J-M-T schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:23:
Ik zou wat hulp kunnen gebruiken bij een probleem met de Samsung Q90R Soundbar.

Setup :
LG 55LE8500
Samsung Q90R Soundbar via HDMI uit naar TV HDMI in (1 van de 4, maakt niet uit welke port, alle 4 geprobeerd).
Apple TV (normale 1080p versie) via HDMI naar HDMI 1 op Soundbar.
Ziggo Settopbox via HDMI naar HDMI 2 op Soundbar.

Probleem :
Als de TV aan heb staan, vervolgens HDMI 1 of 2 selecteer op de Soundbar, dan speelt de content van de Apple TV of Ziggo box 1 seconde af, vervolgens switch de Soundbar automatisch naar D.IN en ben ik het beeld (en geluid) kwijt. Op het moment dat ik de HDMI kabel van de Soundbar naar de TV uit de Soundbar haal blijft het geluid doorspelen en blijft de Soundbar netjes op HDMI 1 of HDMI 2 staan. Vanzelfsprekend heb ik op dat moment geen beeld meer.

Ik heb het geprobeerd met alleen de Apple TV aangesloten, alleen de Ziggo box aangesloten maar geen verschil. Kan het zijn dat mijn TV het signaal niet ondersteund? Het werkt gek genoeg elke keer 1 seconde wel alleen switcht de Soundbar dan dus van kanaal terug naar D.IN en ben ik de verbinding kwijt. Ik heb een aantal HDMI kabels geprobeerd overigens.

Op dit moment heb ik de Soundbar dus maar even met Toslink aangesloten zitten op de TV en de apparatuur op de HDMI poorten aangesloten zitten op de TV maar nu loopt het geluid een 1/4 tot 1/2 seconde achter en is niet in te stellen. Is helaas ook niet werkbaar.
Uiteindelijk zelfde probleem gehad met eerdere voorganger, de k950.
Zo zat van, en maar de Apple 4k tv & ziggo rechtstreeks Op tv aangesloten. Nu helaas geen Dolby atmos meer. Daarmee ook de reden voor deze soundbar beetje weg. Nu aan t kijken naar Bose soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
Samsung q90R:
Hoe is de weergave van muziek bij you tube filmpjes op de tv? Stereo of surround?

Wat is beter: de sonos playbar, sub en 2one’s vs de Samsung soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerthallink
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 16:05
Ik ben aan het twijfelen tussen deze 3 soundbars.

HW-Q70R
Bose Soundbar 500
Sonos Beam 

Graag zou ik er muziek mee willen afspelen via WiFi radio.
De bar komt onder een QE49Q67R te staan.

Wat zou de beste keus zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-06 23:00
gerthallink schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:09:

HW-Q70R
Bose Soundbar 500
Sonos Beam 

ik ben zelf ook gaan kijken tussen een HW-Q70R en een Sonos Beam en waar ik achter kwam is dat je voor jezelf moet bepalen of je een multiroom installatie wil of niet. Zoals bekend is Sonos een multiroom systeem waardoor de prijs ook direct een stuk hoger ligt.

De prijs van de Beam en HW-Q70R ligt redelijk gelijk alleen krijg je bij de HW een subwoofer erbij voor de totaalprijs en dat is bij de Beam niet het geval.

edit: Ik zie dat je bij de Bose Soundbar 500 ook geen subwoofer krijgt. Wellicht kan je dit meenemen in je beslissing ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door mrjobby op 04-12-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 13:00
Ik heb een nieuwe TV en mss is het eens tijd dat ik ook iets aan het geluid ga doen.
Ik heb vandaag en Sonos playbar (een jaar of 4), ingegeven door mijn toenmalige vriendin. Maar ik mis daar toch vooral de bas in.
Nu weet ik dat en losse reciever met goede boxen het beste is, maar ik heb nergens speakerdraad voorzien en dus zal het draadloos moeten worden.

Kan er met de Sonos nog iets gedaan worden (2* play one oid) of kijk ik best uit naar een ander systeem? Ik wil niet teveel meer uitgeven, 5-600€ extra, mss de Sonos verkopen (250-300€?) en iets anders in de plaats. De verkoopprijs mag bovenop de 5-600 geteld worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011

Trackerfire

BTC HODLER

Robkerk schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:37:
Samsung q90R:
Hoe is de weergave van muziek bij you tube filmpjes op de tv? Stereo of surround?

Wat is beter: de sonos playbar, sub en 2one’s vs de Samsung soundbar?
Q90R hier. Muziek is stereo. Er zit ook een optie op die er surround van kan maken. Werkt erg leuk, maar staat hier altijd op stereo en is DIK genieten!!!! Elke dag een feestje.

Dit geldt ook voor films, wat een genot om naar te luisteren. Hiervoor een Bose Soundbar 300 maar die is weggeblazen door dit setje.

[ Voor 12% gewijzigd door Trackerfire op 04-12-2019 23:42 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik heb dezelfde ervaring als mijn buurman hierboven.

Q90R heb ik nu een paar maanden en kan zeggen dat dat echt een geweldige set is!!

Ben blij dat ik hem toendertijd met de cashback heb gekocht voor 649 euro (twijfelde toen) maar zooo blij dat ik het toch heb gedaan. Een van de weinige soundbars die gesprekken en stemmen kraakhelder kan weergeven, en muziek en effect lekker vol met precies de juiste bas.

Samen met de LG 65OLEDC9 voor 1799 euro zit ik voorlopig wel goed.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
Hebben jullie nog problemen met de Samsung q90R met de connectie? Dat er geen surround uit komt.
Zo ja, wat is de huidige oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:36

Pierre

Van nature lui!

Robkerk schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:06:
Hebben jullie nog problemen met de Samsung q90R met de connectie? Dat er geen surround uit komt.
Zo ja, wat is de huidige oplossing?
De firmware updaten, heb ik ook gedaan toen ik hem kocht en geen enkel probleem.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik twijfel tussen de samsung hw-Q80r en Q90r. De 90 heeft de rear speakers, maar eigenlijk heb ik geen plaats avhter de zetel en het prijsverschil tusen de 2 is toch een 350€ als je ook 2 stands meerekent.
Ik wil vooral wat meer bas ivm de Sonos playbar, niet zozeer full surround.

Voor de q80r moet ik ook niet veel opleggen tov de Sonos... choices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Engineer Stewie schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:04:
Ik twijfel tussen de samsung hw-Q80r en Q90r. De 90 heeft de rear speakers, maar eigenlijk heb ik geen plaats avhter de zetel en het prijsverschil tusen de 2 is toch een 350€ als je ook 2 stands meerekent.
Ik wil vooral wat meer bas ivm de Sonos playbar, niet zozeer full surround.

Voor de q80r moet ik ook niet veel opleggen tov de Sonos... choices.
Als de surround ervaring geen factor is of niet praktisch , gewoon de q80r pakken. Geluidskwaliteit is ook met alleen de bar en woofer meer dan prima.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-07 19:56
gerthallink schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:09:

HW-Q70R
Bose Soundbar 500
Sonos Beam 

Ik heb vorige week de Q70 gehaald, nadat ik in de winkel de Sonos Beam had gehoord. Qua design en geluid was de Beam meer dan prima, maar ik miste wel de subwoofer.

De Q70 is een stuk groter (breder) en qua geluid echt fantastisch. Zeker met de subwoofer erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Hoe zit het trouwens met radio (skyradio) luisteren op een soundbar?
Ik wil een 5.1 setje plaatsen bij mijn ouders ook het liefst ook waar ze makkelijk radio mee kunnen afspelen dan kan ik hun bose home speaker 500 weghalen.
Is dit tevens ook makkelijk? Ouders willen de radio graag aanzetten en aanlaten voor de hond en vogel als hun van huis gaan.

Morgen ga ik even testen en experimenteren in de winkel maar feedback is dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
Ik heb de Samsung q90r binnen. Wat ik al vreesde: geen geluid uit de subwoofer en de rear speakers.
Er branden blauwe lampjes, geluid op 6.
Nu wil ik een update doen met de smart app en bij de 3 puntjes staat geen informatie om een update te plaatsen. Wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:36

Pierre

Van nature lui!

Robkerk schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:39:
Ik heb de Samsung q90r binnen. Wat ik al vreesde: geen geluid uit de subwoofer en de rear speakers.
Er branden blauwe lampjes, geluid op 6.
Nu wil ik een update doen met de smart app en bij de 3 puntjes staat geen informatie om een update te plaatsen. Wie weet een oplossing?
Je moet het doen via usb. De instructies staan op de site van Samsung.
https://www.samsung.com/n...-je-q90r-soundbar-update/

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre op 06-12-2019 19:13 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Laatst online: 06:45
@Robkerk

Weet je zeker dat het bestand dat je gebruikt 5.1, 7.1 of iets dergelijks is en geen stereo.
Kun je vertellen hoe je wat hebt aangesloten?
Blauwe lampjes die continu branden betekenen een werkende verbinding bij mij.
Op de Samsung site waar Pierre naar verwijst staan ook instructies om de rears en de subwoofer handmatig te verbinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Mereco op 07-12-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46

Honesty

kattenneus!

Zelf hebben we al een jaar of vijf de LG music flow HSW, ons idee was LG op LG werkt het beste, maar op de afstandbediening na is dat ook het enige, geen BT en gewoon via optische ingang. Ondanks dat is het nog steeds een van onze beste aankopen omdat het geluid van platte tv's niet zo best is. Ik mis het als ik bij andere tv kijk.

Voor onze zoont(11 j) die in het nieuwe jaar de Samsung 32n5300 krijgt(KPN BF) hebben we nu voor in zijn kamer(2x8m 2.5 hoog) voor kerst een 2e xbox gekocht die hij samen met deze tv gaat gebruiken.
Omdat hij ook weleens netflix wil kijken en hij nog budget over heeft voor kerst heb ik hem aangeraden een kleine soundbar te kopen zoals deze: Samsung HW-K335
https://www.coolblue.nl/p...Zg9UT-rrRydxoCNZkQAvD_BwE

Ons idee is het is een kleinere kamer dus hoeft niet heel hard te kunnen, te hard is ook overkill(de onze staat nooit harder dan 12/50)
Samsung<>Samsung vind ik zelf mooier maar zoals ik zelf al ontdekte maakt het niet veel uit.

Wat zijn andere goede betaalbare alternatieve voor een 32" tv in een kleine kamer of toch even doorsparen tot iets beters?

Verder nog een hele rare vraag, ik zie steeds meer televisies zonder mini-jack uitgang, ik vind het soms toch wel fijn om te kunnen luisteren met hoofdtelefoon. Zijn er ook soundbars die wel een mini-jack uitgang hebben zodat je de tv kan doorlussen en via de hoofdtelefoon kan luisteren. Of moet ik dan aan een splitter denken en een opt>mini-jack kabel?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Heb vandaag dan toch mijn 3,5 jaar oude playbar verkocht (475€) en een Samsung HW-Q80r gekocht voor 635€. Hopelijk wel wat bas uit dat ding te krijgen.
Vind het verschil naar de Q90r te groot, ik zou er toch niet genoeg gebruik van maken.

Ik heb een HDMI 1.4 kabel (denk ik) lopen naar mijn LG C9 oled. Is dat genoeg voor eARC en maakt het uit dat ik mijn digicorder (zelfde ding als ziggo) op HDMI 1 laat?
Of moet de tv weer van de muur en een nieuwe kabel steken?

[ Voor 32% gewijzigd door Engineer Stewie op 07-12-2019 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smv
  • Laatst online: 13-06 14:13

smv

Goedenavond,

Ik heb vandaag dit topic gevonden en ik ben opzoek naar een mooie 2.1 setje met een hele goede/uitstekende bas er in.

Helaas zie ik dat de topic starter zijn post niet up to date houdt, met soundbars, dus een overzicht is er ook niet echt en met 126 bladzijdes die vanaf 2012 zijn, kan ik nu ook niet echt zeggen dat duidelijk is, welke nu voornamelijk wel goed is en welke slecht is. Ik heb eerder dit jaar bij BCC naar een mooie soundbar zitten luisteren, maar toen kwam er in een stukje trailer naar een lawine naar voren, die de bassbox dus niet aan kon, dat is dan voor mij ook een echt nogo.

Is er een overzicht hier op tweakers, met welke populair en goed is en welke niet?

@Kasj is ook eventueel handig om topic starter weer up te daten met soundbars? :)

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
Samsung q90R
Ondertussen komt er geluid uit de rear speakers en de subwoofer.
Echter het geluid uit de rear speakers en de woofer is erg zacht, zelfs bij plus 6.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-07 20:18
smv schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:09:
Goedenavond,

Ik heb vandaag dit topic gevonden en ik ben opzoek naar een mooie 2.1 setje met een hele goede/uitstekende bas er in.

Helaas zie ik dat de topic starter zijn post niet up to date houdt, met soundbars, dus een overzicht is er ook niet echt en met 126 bladzijdes die vanaf 2012 zijn, kan ik nu ook niet echt zeggen dat duidelijk is, welke nu voornamelijk wel goed is en welke slecht is. Ik heb eerder dit jaar bij BCC naar een mooie soundbar zitten luisteren, maar toen kwam er in een stukje trailer naar een lawine naar voren, die de bassbox dus niet aan kon, dat is dan voor mij ook een echt nogo.

Is er een overzicht hier op tweakers, met welke populair en goed is en welke niet?

@Kasj is ook eventueel handig om topic starter weer up te daten met soundbars? :)

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen hiermee.
Zoals door meerdere mede tweakers in dit topic aangegeven is geworden is het echt een persoonlijke voorkeur voor welke soundbar men kiest.
Wat voor de een prachtig klinkt, vindt waarschijnlijk de ander helemaal niet klinken.
Daarnaast heeft de een meer budget te besteden dan de ander.
Het advies wat ik kan geven is zelf de tijd nemen om verschillende soundbars te beluisteren en hieruit en keuze te maken.
Uiteindelijk klinkt het thuis weer anders dan in de winkelen dat is ook iets om mee te nemen.
Ikzelf heb onlangs de Polk Magnifi Max SR set gekocht in de black friday actie bij Media Markt en ben hier qua geluid zeer tevreden over.
Met mijn indeling van de woonkamer heeft het geen zin om een soundbar met DTS:X of DB Atmos te nemen, omdat de reflecties voor het surroundgeluid niet behaald zullen worden.
Zodoende ook gekozen voor een traditionele 5.1 opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
Ik heb de Samsung q90R. Er komt nu wel geluid uit mijn subwoofer en mijn rear speakers.
Echter erg weinig, zelfs op plus 6. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik heb sinds vorige week een samsung q80r soundbar gehaald, als vervanging voor mijn oude stereo soundbar (HK SB26)

muziek is niet de sterkste kant van de q80r, en viel me toch best tegen, maar het 1 afstandsbediening principe deed mij over de streep trekken, en film kijken of wel genieten met dit ding..

ik heb alleen een dingetje, een collega heeft de HW-N850, de voorganger van de q80, en die heeft spotify connect (spotify openen, en ziet dat de soundbar als speaker)
ik kan dit met de Q80 niet? hij staat wel op dezelfde wifi als mijn telefoon, en kan hem via de smart app ook benaderen, maar geen muziek heen sturen over wifi..

ik gebruik nu alleen de HDMI ARC aansluiting, of is er een betere manier om netflix naar die soundbar te sturen? (tv is een samsung qe65q8fn)

en heeft iemand ervaring met de swa-9000 rear speakers? ik zit sterk te denken een setje aan te schaffen als deze in de aanbieding zijn een keer

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:42
@Robkerk Herkenbaar, het ligt heel erg aan de mix van de film of game. Ik heb over het algemeen wel dezelfde ervaring dus heb ervoor gekozen alle speakers wat lager te zetten (m.u.v. de center geloof ik, omdat stemmen anders slechter hoorbaar waren). Zo staan de meeste speakers geloof ik op -3 of -4, de center op -1 tot +1 (weet even niet welke) en de achterspeakers op +6.

@aron225 Ik heb de Q90R, feitelijk hetzelfde als de Q80R maar dan met de achterspeakers. Wij hebben de eerste maanden de set zonder achterspeakers aangesloten, inmiddels ook de achterspeakers aangesloten (de set was "op de groei" gekocht :+ ). Ik merk wel duidelijk verschil qua beleving met films, maar dan moet de "mix" ook echt goed zijn (zie ook het antwoord richting Robkerk).

Uiteindelijk wel heel tevreden met de Q90R, qua muziek vind ik het wel minder dan de set die we daarvoor hadden (een Jamo S606 set met center en rears), maar qua films is de balans wel beter en de subwoofer maakt echt indruk. Bij bijv. Jurassic Park voel je de T-Rex aan komen lopen :9

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
@AaroN

Ik heb ook de Q90R en aangesloten op WiFi (is ook niet anders mogelijk).
Als ik Spotify open en kijk bij beschikbare apparaten, staat de soundbar er gewoon bij.
Misschien eens proberen om hem opnieuw op de WiFi aan te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:36

rg-mohwa

Phoe Hé

Moet de subwoofer bij de q90r ook vooraan staan (naast de soundbar) of kan je deze ook achter neerzetten ? Bijvoorbeeld naast de bank ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hettiehamster
Zit er geen utp aansluiting op de Q90r?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mereco
rg-mohwa schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:07:
Moet de subwoofer bij de q90r ook vooraan staan (naast de soundbar) of kan je deze ook achter neerzetten ? Bijvoorbeeld naast de bank ?
In principe kun je zelf bepalen waar je de subwoofer zet, maar zullen de resultaten mogelijk verschillen. Aangezien aan de rechterzijde een speaker zit, zul je hiermee rekening moeten houden. Voordeel van draadloos is dat je het makkelijk kunt uitproberen. Ik heb zelf de subwoofer in de buurt van de soundbar.
Hettiehamster schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:51:
Zit er geen utp aansluiting op de Q90r?
Nee, er is alleen een WiFi mogelijkheid om het aan te sluiten.

[ Voor 56% gewijzigd door Mereco op 08-12-2019 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
@rg-mohwa lage tonen hoor je de richting niet van dus hij kan overal staan. Kan wel zijn dat de bank iets dempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:36

rg-mohwa

Phoe Hé

LOTG schreef op zondag 8 december 2019 @ 10:02:
@rg-mohwa lage tonen hoor je de richting niet van dus hij kan overal staan. Kan wel zijn dat de bank iets dempt.
Dat klopt dat zou zo moeten zijn. een collega had een Yamaha soundbar gekocht en zijn sub achter de bank gezet en dat klonk verschrikkelijk. Na contact gehad te hebben met Yamaha werd verteld dat de sub echt naast de soundbar moest staan. Toen klonk het inderdaad een stuk beter vandaar dat ik me afvroeg of dit ook voor de q90r zo was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:59
aron225 schreef op zondag 8 december 2019 @ 07:51:
ik heb sinds vorige week een samsung q80r soundbar gehaald, als vervanging voor mijn oude stereo soundbar (HK SB26)

ik gebruik nu alleen de HDMI ARC aansluiting, of is er een betere manier om netflix naar die soundbar te sturen? (tv is een samsung qe65q8fn)

en heeft iemand ervaring met de swa-9000 rear speakers? ik zit sterk te denken een setje aan te schaffen als deze in de aanbieding zijn een keer
Had je dan niet beter de Q90 kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
casper4253 schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:27:
[...]

Had je dan niet beter de Q90 kunnen kopen?
Ik heb 547€ betaald voor de q80r, de q90 is FLINK duurder, dusdanig duurder dat ik dan even gewacht had, en dan een flinke 5.1 set neer had gezet (ik heb nog een bloedmooie set monitor audio rs8i boven staan) de vrouw vond dit geen goed idee.
Mereco schreef op zondag 8 december 2019 @ 08:54:
@AaroN

Ik heb ook de Q90R en aangesloten op WiFi (is ook niet anders mogelijk).
Als ik Spotify open en kijk bij beschikbare apparaten, staat de soundbar er gewoon bij.
Misschien eens proberen om hem opnieuw op de WiFi aan te melden?
Helaas geprobeerd en kan hem echt niet vinden..
Zal zo poging 3 wagen..
Met zowel android als iphone staat hij er niet tussen

[ Voor 36% gewijzigd door teacher op 08-12-2019 21:19 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
graag alles in 1 post, ipv meerdere keren achter elkaar posten

[ Voor 89% gewijzigd door teacher op 08-12-2019 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
aron225 schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:40:
[...]

Helaas geprobeerd en kan hem echt niet vinden..
Zal zo poging 3 wagen..
Met zowel android als iphone staat hij er niet tussen
Geen idee of je hier wat aan hebt, maar bij mijn Yamaha soundbar had ik ook het probleem dat hij niet verscheen op mijn telefoon.
Echter op de laptop met daarop Spotify verscheen hij wel in het overzicht. Toen ik eerst met de laptop verbinding had gemaakt tussen spotify en de soundbar, was hij ook zichtbaar op de telefoon. Deze toen op de telefoon overgenomen. Sindsdien is de soundbar blijvend zichtbaar op mijn telefoon.

Wat ik me nu ter plekke nog afvraag, zou het ook te maken kunnen hebben met dat de soundbar misschien op een 2,4Ghz netwerk zit en de telefoon op 5Ghz? Dat deze daardoor voor de telefoon in eerste instantie niet zichtbaar is? Just a wild guess.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mereco
l3art schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:58:
[...]

Geen idee of je hier wat aan hebt, maar bij mijn Yamaha soundbar had ik ook het probleem dat hij niet verscheen op mijn telefoon.
Echter op de laptop met daarop Spotify verscheen hij wel in het overzicht. Toen ik eerst met de laptop verbinding had gemaakt tussen spotify en de soundbar, was hij ook zichtbaar op de telefoon. Deze toen op de telefoon overgenomen. Sindsdien is de soundbar blijvend zichtbaar op mijn telefoon.

Wat ik me nu ter plekke nog afvraag, zou het ook te maken kunnen hebben met dat de soundbar misschien op een 2,4Ghz netwerk zit en de telefoon op 5Ghz? Dat deze daardoor voor de telefoon in eerste instantie niet zichtbaar is? Just a wild guess.
Ik heb dit meteen geprobeerd. Soundbar zit op 5 Ghz en de telefoon op 2.4 Ghz en de soundbar is op de telefoon zichtbaar in de Spotify app. @aron225 je kunt de soundbar met de source knop op WiFi zetten. Misschien dat dit resultaat geeft? Misschien een idee om de Tunein app ook te proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smv

smv

Junkyxl schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 23:07:
[...]

Zoals door meerdere mede tweakers in dit topic aangegeven is geworden is het echt een persoonlijke voorkeur voor welke soundbar men kiest.
Wat voor de een prachtig klinkt, vindt waarschijnlijk de ander helemaal niet klinken.
Daarnaast heeft de een meer budget te besteden dan de ander.
Het advies wat ik kan geven is zelf de tijd nemen om verschillende soundbars te beluisteren en hieruit en keuze te maken.
Uiteindelijk klinkt het thuis weer anders dan in de winkelen dat is ook iets om mee te nemen.
Ikzelf heb onlangs de Polk Magnifi Max SR set gekocht in de black friday actie bij Media Markt en ben hier qua geluid zeer tevreden over.
Met mijn indeling van de woonkamer heeft het geen zin om een soundbar met DTS:X of DB Atmos te nemen, omdat de reflecties voor het surroundgeluid niet behaald zullen worden.
Zodoende ook gekozen voor een traditionele 5.1 opzet.
bedankt voor je info, dit is inderdaad wat ik zelf ook weet, ik had alleen gehoopt, wat meer uit dit topic te kunnen halen, maar dat gaat hem dan inderdaad niet worden. Mensen zetten neer als ze een probleem hebben met welke en hopen dat dan iemand die het topic nog volgt een juist advies kan geven. Daarnaast doet iemand anders even een vreugden dansje als ze een soundbar hebben gekocht die perfect klinkt in huis, daarna is hij ook foetsie.

Vind ik dan wel aan 1 kant een verkeerde (te algemene) naam voor de topic, maar geen probleem. Ik ga dan verder zoeken naar een 2.1 setje met boxen, die helaas niet meer gemaakt worden, maar ik erg blij mee ben en hopelijk deze snel ergens tweedehands kan vinden, aangezien ik er met de jaren bij elkaar een 7.2 setje van hebben gemaakt in mijn woonkamer. Het 2.1 setje moet in de aanbouw komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Junkyxl
smv schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:57:
[...]

bedankt voor je info, dit is inderdaad wat ik zelf ook weet, ik had alleen gehoopt, wat meer uit dit topic te kunnen halen, maar dat gaat hem dan inderdaad niet worden. Mensen zetten neer als ze een probleem hebben met welke en hopen dat dan iemand die het topic nog volgt een juist advies kan geven. Daarnaast doet iemand anders even een vreugden dansje als ze een soundbar hebben gekocht die perfect klinkt in huis, daarna is hij ook foetsie.

Vind ik dan wel aan 1 kant een verkeerde (te algemene) naam voor de topic, maar geen probleem. Ik ga dan verder zoeken naar een 2.1 setje met boxen, die helaas niet meer gemaakt worden, maar ik erg blij mee ben en hopelijk deze snel ergens tweedehands kan vinden, aangezien ik er met de jaren bij elkaar een 7.2 setje van hebben gemaakt in mijn woonkamer. Het 2.1 setje moet in de aanbouw komen.
Ik ben eigenlijk zo'n beetje tegen het zelfde aangelopen.
Toen ik eens impulsief naar een soundbar ging kijken, liep ik tegen de polk magnifi max aan.
Op internet niet snel iets kunnen vinden, op een enkele reactie na binnen het tweakers forum.
Heb zodoende hier ook mijn vraag gezet, zonder eigenlijk het gehoopte resultaat.
Uiteindelijk ben ik via diverse buitenlandse sites meer te weten te komen over het merk Polk en de magnifi serie.
Ik ben met mijn dochter opnieuw gaan luisteren en tot de conclusie gekomen dat het deze set werd.
Hier zitten veel Samsung Q.. met of zonder R eigenaren met weinig of toch wel wat problemen.
Ik persoonlijk kreeg het niet op een eenvoudige manier voor elkaar om ook maar 1 verbinding met een Samsung soundbar tot stand te krijgen.
Alleen al vanwege de totale eenvoud was de Polk voor mij doorslaggevend.
Genoeg connectiviteit, simpele indicatie dmv leds en toch een volwaardig 5.1 geluid.
Ik heb vanavond nog eens naar DTS audio geluisterd via de Popcorn Hour A400, en ik kan je zeggen dat ik een brede grijns op m'n gezicht had staan :*) :*)
Ergens is het gewoon belachelijk wat men tegenwoordig uit een compact apparaat kunnen voortbrengen.
Mooie heldere stemmen, gebalanceerd hoog en midden en dan het laag.
Oké, het is niet te vergelijken met een volwaardige versterker met losse speakers, maar door komt toch verrekt aardig in de buurt.
Om nog maar te zwijgen over het volume wat het allemaal produceert.

Het is pe puur persoonlijke smaak en meer niet.
Oja, ik ben geen medewerker of vertegenwoordiger van polk.
Bovenstaande zijn alleen maar mijn ervaringen en mening.
En dat is wel erg fijn aan dit forum dat het hier geuit mag worden. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mereco
@smv
Welke set wil je vervangen dan, zodat wij iets weten om te vergelijken.
Kun je dan ook je budget vertellen?
Ik heb zelf de Samsung HW-Q90R soundbar, waarvan ik vind dat de subwoofer duidelijk aanwezig is.
Nu ben ik geen grote liefhebber van zware bassen, dus mogelijk dat dat wat vertekent.
De HW Q80R is de soundbarset zonder achterspeakers, dus mogelijk een kandidaat voor jou en ergens in de buurt te beluisteren.

En @Junkyxl veel plezier met de aankoop.

[ Voor 5% gewijzigd door Mereco op 08-12-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
@Mereco thanx, dat komt zeker goed.
De Samsung Q90R heb ik ook naar gekeken, maar viel daarbij ook nog eens buiten het budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
aron225 schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:23:
[...]

Ik heb 547€ betaald voor de q80r, de q90 is FLINK duurder, dusdanig duurder dat ik dan even gewacht had, en dan een flinke 5.1 set neer had gezet (ik heb nog een bloedmooie set monitor audio rs8i boven staan) de vrouw vond dit geen goed idee.
Heb 635 betaald voor de Q80r, vond de sprong naar Q90r ook veel te groot. Verder is mijn woonkamer niet geschikt voor apeakers achter de zetel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Mereco schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:11:
[...]

Ik heb dit meteen geprobeerd. Soundbar zit op 5 Ghz en de telefoon op 2.4 Ghz en de soundbar is op de telefoon zichtbaar in de Spotify app. @aron225 je kunt de soundbar met de source knop op WiFi zetten. Misschien dat dit resultaat geeft? Misschien een idee om de Tunein app ook te proberen?
Sinds vrijdag ook mijn Q90R, via de Smart Things app de sound bar aan het WIFI gehangen en hij was direct zichtbaar in Spotify op mijn Android telefoon.

Ik hoef hem ook niet op WIFI te zetten, hij springt automatisch naar de goede input als ik muziek start.

Weet iemand of het ook mogelijk is om met de LG magic remote de input op de soundbar aan te passen? Ik heb de Xbox er nu rechtstreeks op aangesloten (Want helaas geen atmos vanuit de B6), maar dan moet ik de Samsung remote gebruiken om hem van ARC naar HDMI 1 te zetten. Volume en powerstate sync werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49
aron225 schreef op zondag 8 december 2019 @ 07:51:
Heb er persoonlijk geen ervaring mee, ik heb de Q90R, maar wat mij opvalt is dat deze weer een extra box (ontvanger en voeding) met zich meebrengt. Het voordeel van de achterspeakers van de Q90R is dat ze enkel een stopcontact nodig hebben, ze hebben ieder zelf een bluetooth verbinding met de soundbar.
Daarnaast hebben de achterspeakers van de Q90R ook upfiring speakers voor Atmos.

Op site van Samsung wordt door een paar gebruikers aangegeven dat het volume van de SWA-9000 erg laag is. Maar dat vinden sommigen ook van de rears van de Q90R. Merk zelf dat het in erg grote mate afhankelijk is van het bronmateriaal. Dus weet niet of je veel waarde moet hechten aan dergelijke reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitabissj
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:40
hallo, ik had eens een vraagje.

Ik heb sinds heel kort een LG SL8YG soundbar met de rear speakers erbij.
Is met men tv verbonden via ARC HDMI.
Als ik nu op men tv (LG C9 oled) via de youtube app een 5.1 surround test doe, worden de achterste kanalen niet apart aangesproken. Het geluid komt gewoon door alle speakers tegelijk.
Men surround staat ingesteld op de soundbar.

Is dit normaal en simuleert de soundbar enkel surround? Of zijn het effectief aparte kanalen die aangesproken kunnen worden en staan mijn instellingen gewoon niet goed?

Men excuses als deze vraag al eerder is gesteld, maar ik vond het niet direct terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:39
YouTube geeft volgens mij geen surround door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Vitabissj schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:59:
hallo, ik had eens een vraagje.

Ik heb sinds heel kort een LG SL8YG soundbar met de rear speakers erbij.
Is met men tv verbonden via ARC HDMI.
Als ik nu op men tv (LG C9 oled) via de youtube app een 5.1 surround test doe, worden de achterste kanalen niet apart aangesproken. Het geluid komt gewoon door alle speakers tegelijk.
Men surround staat ingesteld op de soundbar.

Is dit normaal en simuleert de soundbar enkel surround? Of zijn het effectief aparte kanalen die aangesproken kunnen worden en staan mijn instellingen gewoon niet goed?

Men excuses als deze vraag al eerder is gesteld, maar ik vond het niet direct terug.
Youtube is totaal ongeschikt als bronmateriaal voor een test, gezien alles word gedownmixed naar 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitabissj
LOTG schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:02:
[...]

Youtube is totaal ongeschikt als bronmateriaal voor een test, gezien alles word gedownmixed naar 2.0.
dat is duidelijk! Bedankt :) ik vermoedde het ook al hoor, maar raar dat er dan zo'n demo's online staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LOTG
@Vitabissj Ik denk dat het bij mensen die het uploaden voor veel verwarring zorgt dat youtube het wel support, maar vervolgens alles er uit kiepert.

Als je test files zoekt kun je die hier downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitabissj
bedankt! ga ik eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smv

smv

Mereco schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:47:
@smv
Welke set wil je vervangen dan, zodat wij iets weten om te vergelijken.
Kun je dan ook je budget vertellen?
Ik heb zelf de Samsung HW-Q90R soundbar, waarvan ik vind dat de subwoofer duidelijk aanwezig is.
Nu ben ik geen grote liefhebber van zware bassen, dus mogelijk dat dat wat vertekent.
De HW Q80R is de soundbarset zonder achterspeakers, dus mogelijk een kandidaat voor jou en ergens in de buurt te beluisteren.

En @Junkyxl veel plezier met de aankoop.
De set die ik wil vervangen is: Tv speakers.

Ik heb een 7.2 setje in mijn woonkamer waar ik tevreden over bent, maar ik heb een tweede tv in een andere ruimte, waar niks aan zit. Hier zit een PS4 aan en op termijn komt er ook wel ander spul aan als we dat wensen. Hier wil ik gewoon een leuk en knap 2.1 setje aan hebben, zodat als je muziek wilt luisteren ook een knap geluid hebt en een bass die knap is. Als je tv wilt kijken en er komt een lawine langs van film of iets, dat deze ook knap is.

Budget is wat het toelaat, maar ik hoop, maar ik weet niet of dat reeel is dat je rond de 300 a 350 hopelijk uit de voeten kan. Mocht dit te weinig zijn, dan zal er geld bij moeten, maar een 1000 euro wat ik hier voorbij ziet komen voor een soundbar, vind ik het geld niet waard, dan kan ik net zo goed mijn oude onkyo uit de doos halen en hier een 2.1 setje op aan sluiten, dan heb ik het zelfde voor minder (denk ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
@smv Een Q90R is een 7.1.4 set en de Q80R is een 5.1.2 set, dus als je "maar" een 2.1 set zoekt zijn deze wat overdreven denk ik.

Weet iemand trouwens wat virtual doet bij de instellingen bij de Q90R? De handleiding was er niet duidelijk over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mereco
@smv Om toch in de soundbars te blijven, misschien de Samsung Hw Q60R. Is rond 350 Euro te vinden en mogelijk vlak in jouw buurt te beluisteren. Zo te zien geeft hij veel door qua beeld en geluidsformaten, wat de oude Onkyo mogelijk niet meer doet.

@LOTG ik word ook niet wijzer wat virtual setting inhoudt. Misschien omdat de Q80R dezelfde soundbar is zonder achterspeakers, deze setting gebruikt kan worden om Bv Atmos te simuleren?

[ Voor 29% gewijzigd door Mereco op 10-12-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smv

smv

Vettigedennis schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:39:
[...]

Ik zou die Onkyo weer tevoorschijn halen en op marktplaats mooie vloerstaanders 2e hands kopen. Dali of iets dergelijks. Een soundbar van 300€ klinkt nooit deftig. Voor 300€ zijn echt wel leuke speakers te vinden.
Mereco schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:51:
@smv Om toch in de soundbars te blijven, misschien de Samsung Hw Q60R. Is rond 350 Euro te vinden en mogelijk vlak in jouw buurt te beluisteren. Zo te zien geeft hij veel door qua beeld en geluidsformaten, wat de oude Onkyo mogelijk niet meer doet.

@LOTG ik word ook niet wijzer wat virtual setting inhoudt. Misschien omdat de Q80R dezelfde soundbar is zonder achterspeakers, deze setting gebruikt kan worden om Bv Atmos te simuleren?
LOTG schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:16:
@smv Een Q90R is een 7.1.4 set en de Q80R is een 5.1.2 set, dus als je "maar" een 2.1 set zoekt zijn deze wat overdreven denk ik.

Weet iemand trouwens wat virtual doet bij de instellingen bij de Q90R? De handleiding was er niet duidelijk over.
Het enige wat ik inderdaad wil is eventueel een knappe soundbar voor dat geld, 5.1 surround of meer uit een soundbar, kan ik zelf niet echt geloven, omdat alle geluid vanuit 1 kant komt. Het moet dus via muren of iets dergelijks uit eindelijk om je heen komen, waardoor het lijkt alsof het achter je komt. Ik kan niet echt geloven, dat dit voor een klein bedrag kan. Daarnaast wil ik hoe dan ook een losse bass box hebben bij de soundbar, omdat je een knappe bass niet uit een soundbar kan krijgen (ben ik van mening).

Je komt dan hoe dan ook bij een soundbar + bassbox uit. Het is wel wat iemand anders al zei, wat opvalt is inderdaad dat bijna iedereen nu over een samsung soundbar, maar er zijn nog meer smaakjes natuurlijk.

De oude onkyo, zat ook aan te denken, maar het is ook zo, dat deze niet alles nieuwe formaten ondersteund, dus dat is wel ook iets om mee te nemen.

Zijn er wel knappe en goede soundbars rond dit bedrag?
2.1 is minimale eis wat ik wil, meer is altijd meegenomen immers!
Ik kan mij niet voorstellen dat ik voor dat bedrag een knappe 5.1 of 7.1 kan verwachten, als je deze ook voor 800 euro kan kopen (mijn redenatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
@smv
Bij de Samsung Hw Q60R zit ook een draadloze subwoofer. Of deze aan jouw eisen voldoet, is voor mij moeilijk inschatten. Ik haal inderdaad Samsung aan, omdat ik daar recente ervaring mee heb. Sony heeft ook leuke set.

[ Voor 27% gewijzigd door Mereco op 10-12-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smv

smv

Mereco schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:13:
@smv
Bij de Samsung Hw Q60R zit ook een draadloze subwoofer. Of deze aan jouw eisen voldoet, is voor mij moeilijk inschatten.
Snap ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
@smv Als je een soundbar niet beschouwd als super, duper high end audio shizzle zal je nog weleens kunnen schrikken wat de nieuwere generatie soundbars voortbrengt aan surround ervaring. Als vervanger voor een volwaardige 7.1.2 set van een 1000 euro+ moet je het niet zien. Als een volwaardige aanvulling voor je entertainment echter wel.

Maar ook hier geldt dat je uiteindelijk zelf moeten gaan luisteren.

En nu ik genieten van Avengers Endgame op de Samsung HW-N850 :)

(Hier zit ook de 'virtual' setting op, geen idee wat het doet)

[ Voor 6% gewijzigd door j-phone op 10-12-2019 20:56 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik heb de samsung HW-Q80r sinds vandaag.
Mooi afgewerkte sounfbar, onnoemelijk veel bass bij muziek, geweldige atmos demo’s via olex afgespeeld maar mis een beetje bas bij films (netflix).
Tot nu toe enkel bij Lucifer viel ik op een gegeven moment uit de zetel.

Wat zijn goede films om te testen?
Voor eARC (toekomst) is er een hdmi met ethernet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Engineer Stewie schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:03:
Ik heb de samsung HW-Q80r sinds vandaag.
Mooi afgewerkte sounfbar, onnoemelijk veel bass bij muziek, geweldige atmos demo’s via olex afgespeeld maar mis een beetje bas bij films (netflix).
Tot nu toe enkel bij Lucifer viel ik op een gegeven moment uit de zetel.

Wat zijn goede films om te testen?
Voor eARC (toekomst) is er een hdmi met ethernet nodig?
Probeer Disney+ eens, zit een lekker geluid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smv

smv

j-phone schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:54:
@smv Als je een soundbar niet beschouwd als super, duper high end audio shizzle zal je nog weleens kunnen schrikken wat de nieuwere generatie soundbars voortbrengt aan surround ervaring. Als vervanger voor een volwaardige 7.1.2 set van een 1000 euro+ moet je het niet zien. Als een volwaardige aanvulling voor je entertainment echter wel.

Maar ook hier geldt dat je uiteindelijk zelf moeten gaan luisteren.

En nu ik genieten van Avengers Endgame op de Samsung HW-N850 :)

(Hier zit ook de 'virtual' setting op, geen idee wat het doet)
Kan je voor 300 a 350 max het als super duper highend dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
smv schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:29:
[...]

Kan je voor 300 a 350 max het als super duper highend dan?
Voor de soundbar die ik heb is 400 euro betaald via bol.com (open verpakking). Heersende prijs was 699 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Engineer Stewie Hangt natuurlijk van de mix af. Ben nu Dark aan het kijken en die klinkt lekker op mijn Q90R.

@j-phone Wil ik ook graag testen alleen geen Atmos doorgave van mijn B6 en de Xbox app heeft het (nog) niet. Op de Amazon Prime app zie ik het ook niet er bij staan, alleen Netflix voor nu dan (en UHD blurays).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
LOTG schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:10:
@Vitabissj Ik denk dat het bij mensen die het uploaden voor veel verwarring zorgt dat youtube het wel support, maar vervolgens alles er uit kiepert.

Als je test files zoekt kun je die hier downloaden.
@LOTG in de bovengenoemde link kun je een aantal mooie Atmos demos vinden. Nature vind ik zelf wel een goede of anders Leaf. Ik speel ze af via de Nvidia Shield. Mogelijk dat dit ook via de Xbox OF een Uhd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Mereco Helaas niet via de Xbox. Momenteel is daar echt de enige manier om Atmos af te spelen Netflix en de Bluray player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
LOTG schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:08:
@Mereco Helaas niet via de Xbox. Momenteel is daar echt de enige manier om Atmos af te spelen Netflix en de Bluray player.
@LOTG

De bestanden zijn MKV. Kun je deze niet op een stick zetten en via de Blurayspeler afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ik heb geen losse bluray speler, ik bedoel de bluray player app van de Xbox. Een Shield staat nog op het verlanglijstje voor ooit, soundbar was even duur zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Beste mede tweakers, ik ben op zoek naar compacte standaards voor mijn rear surroundspeakers. Het liefst geen Vogels standaard, omdat ik hier de voet nogal erg lomp vind. Is natuurlijk wel stabieler, maar zoek iets kleiners. Kan iemand mij een goed alternatief bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerthallink
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 16:05
Iemand ervaring met de Teufel Cinebar Lux
Reviews zijn goed.

Ik zoek iets liefst zonder losse speakers.
Waar je (wifi) radio zenders kunt programmeren onder voorkeur in de remote control.

Bose 700 is voor mij ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-07 18:05
Ik twijfel tussen de Samsung HW-Q80r en de HW-Q90r. Voor zover ik heb kunnen zien verschillen beide versie enkel waarbij de duurdere HW-Q90r geleverd wordt met 2 upfiring achterspeakers.

Alleen vraag ik mij af of het waard is om de forse meerprijs neer te leggen voor deze achterspeakertjes.

Heeft iemand hier dezelfde overweging gedaan en iets kan zeggen of deze achterspeakers echt iets toevoegen aan de surround beleving ? Voornamelijk waarbij Netflix als bron zal dienen.
Pagina: 1 ... 32 ... 58 Laatste