smv schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:57:
[...]
bedankt voor je info, dit is inderdaad wat ik zelf ook weet, ik had alleen gehoopt, wat meer uit dit topic te kunnen halen, maar dat gaat hem dan inderdaad niet worden. Mensen zetten neer als ze een probleem hebben met welke en hopen dat dan iemand die het topic nog volgt een juist advies kan geven. Daarnaast doet iemand anders even een vreugden dansje als ze een soundbar hebben gekocht die perfect klinkt in huis, daarna is hij ook foetsie.
Vind ik dan wel aan 1 kant een verkeerde (te algemene) naam voor de topic, maar geen probleem. Ik ga dan verder zoeken naar een 2.1 setje met boxen, die helaas niet meer gemaakt worden, maar ik erg blij mee ben en hopelijk deze snel ergens tweedehands kan vinden, aangezien ik er met de jaren bij elkaar een 7.2 setje van hebben gemaakt in mijn woonkamer. Het 2.1 setje moet in de aanbouw komen.
Ik ben eigenlijk zo'n beetje tegen het zelfde aangelopen.
Toen ik eens impulsief naar een soundbar ging kijken, liep ik tegen de polk magnifi max aan.
Op internet niet snel iets kunnen vinden, op een enkele reactie na binnen het tweakers forum.
Heb zodoende hier ook mijn vraag gezet, zonder eigenlijk het gehoopte resultaat.
Uiteindelijk ben ik via diverse buitenlandse sites meer te weten te komen over het merk Polk en de magnifi serie.
Ik ben met mijn dochter opnieuw gaan luisteren en tot de conclusie gekomen dat het deze set werd.
Hier zitten veel Samsung Q.. met of zonder R eigenaren met weinig of toch wel wat problemen.
Ik persoonlijk kreeg het niet op een eenvoudige manier voor elkaar om ook maar 1 verbinding met een Samsung soundbar tot stand te krijgen.
Alleen al vanwege de totale eenvoud was de Polk voor mij doorslaggevend.
Genoeg connectiviteit, simpele indicatie dmv leds en toch een volwaardig 5.1 geluid.
Ik heb vanavond nog eens naar DTS audio geluisterd via de Popcorn Hour A400, en ik kan je zeggen dat ik een brede grijns op m'n gezicht had staan
Ergens is het gewoon belachelijk wat men tegenwoordig uit een compact apparaat kunnen voortbrengen.
Mooie heldere stemmen, gebalanceerd hoog en midden en dan het laag.
Oké, het is niet te vergelijken met een volwaardige versterker met losse speakers, maar door komt toch verrekt aardig in de buurt.
Om nog maar te zwijgen over het volume wat het allemaal produceert.
Het is pe puur persoonlijke smaak en meer niet.
Oja, ik ben geen medewerker of vertegenwoordiger van polk.
Bovenstaande zijn alleen maar mijn ervaringen en mening.
En dat is wel erg fijn aan dit forum dat het hier geuit mag worden.