Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:03
Ik houd op de zelfde manier de Q90R in de gaten. Cashback is meen ik niet meer van toepassing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cocktail
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-09 00:05
J-M-T schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:39:
Ik houd op de zelfde manier de Q90R in de gaten. Cashback is meen ik niet meer van toepassing.
Je kunt je in elk geval alvast inschrijven voor de blackfriday nieuwsbrief van Samsung zelf https://www.samsung.com/nl/blackfriday/ en tevens kans op een gratis Q90R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
Dank voor de suggestie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 23:07
Q90R bevalt goed, had een beetje bedenkingen bij de plaatsing van de bar zelf en de surround luidsprekers. De bar zelf staat in een kast, die de naar de zijkant speakers toch wel blokkeert, moet zeggen dat ik hier persoonlijk weinig hinder van ondervindt, heb de virtal side speakers uit en aan gehad en aan klinkt beter. De achter speakers staan pal achter de bank, op een plank die tussen de bank en de muur staat, mijn plekje (wat zeg je, Sheldon?) is voor de rechtse speaker maar ook hiervan, na het verlagen van het volume, ondervindt ik geen hinder.

Om het spul te testen heb ik (weer maar eens, ook zo met Dobly Pro Logic en later met 5.1) nu de Ultra HD versie van The Matrix gekocht en deze gisteren (weer maar eens, de 10+ keer) deze film gezien, de Q90R geeft mooi de Dolby Vision door aan de tv (ook wel een dingetje), het beeld was hierdoor verrukkelijk en het geluid was om te smullen, absoluut geen spijt.

HDMI CEC werkt fijn, wel schiet de input af en toe (eenmalig) van de XONEX naar de ATV, deze laatste zit op HDMI1 en heeft (denk ik) voorrang (?). Ab van de ATV en de TV doen het geluid van de bar regelen.

Vandaag komt de nieuwe Shield TV binnen, ben bang dat de ATV het veld moet ruimen omdat deze via plex niets met Atmos doet :(

Wat ik wel een bijzonder groot gemis vind is dat behalve als het Atmos is er niet getoond wordt welk geluid er wordt doorgegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door dezeppo op 20-11-2019 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Aangezien ik de q80r wil gaan kopen en die wel te koppelen is voor spraak bediening via Alexa wilde ik ook een echo kopen.

Op Amazon.de is de echo 2nd generatie voor 50 euro te koop. Kwam er via pepper op, tip voor diegene die hem ook willen gebruiken. Privewatch in acht nemende is dit een hele goeie aanbieding.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Ik ben opzoek naar een goede black friday deal soundbar voor mijn samsung Q6F 55inch. ik wil het graag voor gamen (ps4/ps5 en nintendo switch), series, ziggo gebruiken. Maar ik heb geen idee of ik nou puur voor een all in one moet gaan of 1 met draadloze sub of met 5.1.2 dolby atmos.
Het belangrijkste is dat ik de tv aan kan doen en dat alles werkt niet dat ik elke keer alles aan moet gaan zetten om het te gebruiken. Gaan binnenkort verhuizen naar een iets groter huis woonkamer is +- 5meter breed bij 8,5m lang rechthoekig. Tv zal aan de ene kant hangen en de bank aan de andere kant (dus 5 meter van elkaar af)
Iemand een advies ook m.b.t. weerkaatsen van geluid of verliezen geluid?

Mocht er meer info nodig zijn, excuses daarvoor ik ben echt een leek qua soundbars etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Ok, dit is dus de laatste kans voor mijn Samsung HW-Q80 soundbar, ik ben er helemaal klaar mee.

Ik heb mijn setup als volgt aangesloten:

LG 55 C8 > Soundbar  HDMI ARC

PS4 pro > Soundbar HDMI 2

Firmware is up to date op alle apparaten. Een hele simpele setup.

Onderstaande problemen op volgorde van laatste probleem eerst:

- Totaal wegvallen van geluid op alle inputs. Reset van de soundbar nodig om hem weer aan de praat te krijgen. Erg zorgelijk. Geen respons meer van de soundbar wat ik ook probeerde.

- Continu reconnecten met wifi, display laat af en aan connect / disconnect zien tijdens bekijken / beluisteren diverse bronnen (PS4, netflix)

In het begin geen last van, maar nadat ik via de SmartThings app wifi verbonden had, begon het gekloot. Vooral een irritatie omdat het knipperen van het display continu je aandacht trekt.

- Verlies van beeldsignaal over HMDI ARC. Tijdens het gamen op de Playstation 4 Pro valt schijnbaar willekeurig het beeldsignaal weg.  Mijn problemen lijken hetzelfde te zijn als in deze post:

https://eu.community.sams...ails-over-ARC/td-p/705845

Alleen daar zijn geen antwoorden te vinden. Andere kabel wellicht? Geen definitieve oplossing.

Handmatig naar HDMI 2 op de soundbar gaan en meestal herstelt het beeld zich dan.

Heeft er iemand een antwoord? Ik kijk het nog heel even aan, en anders gaat de soundbar retour naar de winkel. Ik zou er echt van balen want wanneer het werkt is het een goed ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
WilbertvdBroek schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:04:
Ok, dit is dus de laatste kans voor mijn Samsung HW-Q80 soundbar, ik ben er helemaal klaar mee.

Ik heb mijn setup als volgt aangesloten:

LG 55 C8 > Soundbar  HDMI ARC

PS4 pro > Soundbar HDMI 2

Firmware is up to date op alle apparaten. Een hele simpele setup.

Onderstaande problemen op volgorde van laatste probleem eerst:

- Totaal wegvallen van geluid op alle inputs. Reset van de soundbar nodig om hem weer aan de praat te krijgen. Erg zorgelijk. Geen respons meer van de soundbar wat ik ook probeerde.

- Continu reconnecten met wifi, display laat af en aan connect / disconnect zien tijdens bekijken / beluisteren diverse bronnen (PS4, netflix)

In het begin geen last van, maar nadat ik via de SmartThings app wifi verbonden had, begon het gekloot. Vooral een irritatie omdat het knipperen van het display continu je aandacht trekt.

- Verlies van beeldsignaal over HMDI ARC. Tijdens het gamen op de Playstation 4 Pro valt schijnbaar willekeurig het beeldsignaal weg.  Mijn problemen lijken hetzelfde te zijn als in deze post:

https://eu.community.sams...ails-over-ARC/td-p/705845

Alleen daar zijn geen antwoorden te vinden. Andere kabel wellicht? Geen definitieve oplossing.

Handmatig naar HDMI 2 op de soundbar gaan en meestal herstelt het beeld zich dan.

Heeft er iemand een antwoord? Ik kijk het nog heel even aan, en anders gaat de soundbar retour naar de winkel. Ik zou er echt van balen want wanneer het werkt is het een goed ding.
lijkt op een slechte hdmi-kabel/handshake.
deze werkt goed
https://www.onlinekabelsh...4k-60hz-hdr-zwart-2-meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Als dit een voorbode is op wat wij kunnen verwachten met Black Friday ben ik helemaal blij!

https://www.lesnumeriques...emboursement-n143641.html
Black Friday 2019 - Samsung HW-Q80R soundbar (Dolby Atmos / DTS: X) aan 499 € na terugbetaling
@WilbertvdBroek waarom je je PS4 eigenlijk apart er aan gehangen? Is dat 'beter' dan dan je alles via (e)ARC laat lopen via je TV met 1 kabel?

[ Voor 31% gewijzigd door Oekol op 22-11-2019 21:56 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
@pwh53 Ik ga morgen gelijk een kabel regelen om het te testen. Maar het uitvallen van de hele set lijkt mee ander probleem.

@Verwijderd Ik dacht dat alles via de soundbar moest. Wat jij zegt is dat je de ps4 aan de tv koppelt en dat dan ARC de audio naar de soundbar stuurt? Moet ik morgen dan ook maar eens proberen.

Bedankt voor de snelle replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
WilbertvdBroek schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:14:
@pwh53 Ik ga morgen gelijk een kabel regelen om het te testen. Maar het uitvallen van de hele set lijkt mee ander probleem.

@Verwijderd Ik dacht dat alles via de soundbar moest. Wat jij zegt is dat je de ps4 aan de tv koppelt en dat dan ARC de audio naar de soundbar stuurt? Moet ik morgen dan ook maar eens proberen.

Bedankt voor de snelle replies.
ik had een kabel waarbij de soundbar gewoon helemaal vast liep,afstandbediening niets reageerde meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pwh53 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:36:
[...]

ik had een kabel waarbij de soundbar gewoon helemaal vast liep,afstandbediening niets reageerde meer.
Heb je het hier over een standaard kabel die er bij geleverd wordt? 8)7

@WilbertvdBroek heb er geen verstand van, lijkt me vooral relaxt zodat je niet telkens van input hoeft te wisselen

[ Voor 16% gewijzigd door Oekol op 23-11-2019 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Leoon. schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 07:32:
[...]

Heb je het hier over een standaard kabel die er bij geleverd wordt? 8)7

@WilbertvdBroek heb er geen verstand van, lijkt me vooral relaxt zodat je niet telkens van input hoeft te wisselen
nee,(weet niet meer waar ik die gekocht heb),2 hdmi-premium kabels op amazon besteld,maar die werkten niet goed met hdr.
nu heb ik deze
https://www.onlinekabelsh...k-kabel-met-hdr-7-5-meter
werkt perfect,bitstreamen vanaf de pc 4k 60hz hdr en dolby atmos.
en deze van soundbar naar tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pwh53 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:15:
[...]

nee,(weet niet meer waar ik die gekocht heb),2 hdmi-premium kabels op amazon besteld,maar die werkten niet goed met hdr.
nu heb ik deze
https://www.onlinekabelsh...k-kabel-met-hdr-7-5-meter
werkt perfect,bitstreamen vanaf de pc 4k 60hz hdr en dolby atmos.
en deze van soundbar naar tv
Begrijp ik dan goed dat er geen standaard compatible hdmi kabel mee wordt gestuurd? Want anders zou je dit probleem niet hebben right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Leoon. schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:28:
[...]

Begrijp ik dan goed dat er geen standaard compatible hdmi kabel mee wordt gestuurd? Want anders zou je dit probleem niet hebben right?
niet altijd (bij mijn lg sk9y niet,alleen optische kabel) en ook niet elke kabel haalt de maximale doorvoer snelheid,(goedkope en dure) ook erg afhankelijk vd lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniiita
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-12-2019
Vandaag een Sony HT-SF200 soundbar gekocht. Prima apparaat, geluid voldoet voor mij. Maar waar ik mee zit, is dat de afstandsbediening niet soepel werkt.
- als ik op ongeveer 1 meter bij het apparaat vandaan sta: nee (ik richt dus van schuin omhoog)
- als ik op ongeveer 1 meter richt op de onderkant van het apparaat (daar zit de ir): ja (daarvoor moet ik een beetje bukken). Dit houdt op na ongeveer 1,5 meter.
- dus als ik op de bank zit, werkt de AB niet. Maakt niet uit hoe hoog of laag of onder welke hoek. De AB is dan ongeveer 2,5m van apparaat verwijderd.
- apparaten die dwars kunnen liggen: Sony blue ray speler, ziggo mediabox next, Sony Bravia TV en een HDMI hub (mijn Bravia heeft maar twee hdmi uitgangen), Google home mini en uiteraard modem, tablets, smartphones.
- heb soundbar al een keer gereset.
- meegeleverde batterijen vervangen door andere.
- geen enkel knopje op de AB geeft reactie
- ir-repeater van soundbar aan of uit geeft geen effect.

Iemand enig idee wat me dit weekend zou kunnen helpen? Of toch maar Sony contacten vanaf maandag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Aniiita schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:46:
Vandaag een Sony HT-SF200 soundbar gekocht. Prima apparaat, geluid voldoet voor mij. Maar waar ik mee zit, is dat de afstandsbediening niet soepel werkt.
- als ik op ongeveer 1 meter bij het apparaat vandaan sta: nee (ik richt dus van schuin omhoog)
- als ik op ongeveer 1 meter richt op de onderkant van het apparaat (daar zit de ir): ja (daarvoor moet ik een beetje bukken). Dit houdt op na ongeveer 1,5 meter.
- dus als ik op de bank zit, werkt de AB niet. Maakt niet uit hoe hoog of laag of onder welke hoek. De AB is dan ongeveer 2,5m van apparaat verwijderd.
- apparaten die dwars kunnen liggen: Sony blue ray speler, ziggo mediabox next, Sony Bravia TV en een HDMI hub (mijn Bravia heeft maar twee hdmi uitgangen), Google home mini en uiteraard modem, tablets, smartphones.
- heb soundbar al een keer gereset.
- meegeleverde batterijen vervangen door andere.
- geen enkel knopje op de AB geeft reactie
- ir-repeater van soundbar aan of uit geeft geen effect.

Iemand enig idee wat me dit weekend zou kunnen helpen? Of toch maar Sony contacten vanaf maandag?
een voor een de andere apparaten uitschakelen,misschien kom je er achter welke stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Of kan het een optie zijn om je tv ab te gebruiken? Bij mijn Samsung q80 gebruik ik de ab eigenlijk niet tot nauwelijks. En misschien is er een ab app die kan helpen?
Zou evengoed wel moet werken. Dit zijn maar workarounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Leoon. schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:28:
[...]

De meegeleverde kabel was te kort om naar de tv te komen. Ik heb alle kabels door een voorzet wand lopen zodat er geen in het zicht hangen. Zou dus niet kunnen zeggen of die wel of niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

WilbertvdBroek schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:14:
[...]

De meegeleverde kabel was te kort om naar de tv te komen. Ik heb alle kabels door een voorzet wand lopen zodat er geen in het zicht hangen. Zou dus niet kunnen zeggen of die wel of niet werkt.
Oeh dat is een goeie. Ik heb exact hetzelfde. Gleuf in de muur voor kabels. Benieuwd of die langs genoeg gaat zijn dan. Maar opzich is meter genoeg denk ik. Zal gek moeten lopen wil die dan te kort zijn.

Plattetv biedt mij de Q80R aan voor € 679, ga nog even langer wachten tot echt aanbiedingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 23-11-2019 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:35
Ik heb de Q90R, die is identiek aan de Q80R, behalve dan de extra surround speakers.
Ik heb als volgt aangesloten:
Soundbar naar tv met bijgeleverde HDMI kabel.
Xbox One X en kpn stb direct op tv.

Alles werkt perfect. Heb Xbox rechtstreeks op tv zitten ivm HDMI 2.1 functies zoals eARC, ALLM, VRR.
Maar PS4 pro heeft dat niet. Maar geluid verloopt prima via eARC, ook Atmos van Netflix app en Xbox.

Jouw problemen kunnen dus óf ontstaan door HDMI kabel, of je hebt gewoon een maandagochtend soundbar. Kabel is eenvoudig te testen. Helpt dit niet, dan soundbar terugsturen. Maar probleem ligt niet aan model soundbar, maar wellicht heb jij een brak exemplaar ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Zojuist de voorgesteld kabels besteld, 2 stuks om alles te vervangen. Ik laat wel weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 10:02
Binnen 2 jaar hoop ik een 48” OLED tv te kopen die worden verwacht, maar ik wil nu al graag een soundbar.

Heeft het voordelen om een LG soundbar te kiezen als mijn tv straks van hetzelfde merk is? Bijvoorbeeld de pricewatch: LG SK5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hettiehamster
  • Laatst online: 25-01-2024
Platte tv bied de Samsung Q90r voor 950,- aan.
Wacht nog op een mooie prijs onder de 900,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
Bij Apollo via persoonlijk aanbod is de Q90r nu 899. Schijnt hun Black Friday deal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb mijn zinnen gezet op een sony xf9000 of de zf9. Als die laatste niet mee doet bij black friday dan wordt het de eerste.

Vooralsnog doen beide nog nergens mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:23
@Turfschipper ik lees ergens
Bij mediamarkt kan je voor 599 kopen, vanaf morgen €200 cashback. €399 dus na cashback!!!
En dan ook nog de actie met gratis rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettiehamster
Waarom de keuze voor Sony en niet de Samsung Q90r?

Ben op zoek naar geluid ondersteuning serie/film en spotify voor de tv lg c9

Zou graag advies willen wat beste geluidsysteem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:36
Ik zoek een soundbar die niet te hoog is, voor de tv wordt geplaatst en:
  • 3x HDMI-in, de soundbar wordt de hub, niet de tv.
  • Losse subwoofer. Niet per se draadloos.
  • Subwoofer mag niet oversized zijn.
  • Dolby Digital en DTS HD-MA.
  • Een optie om vocals te boosten.
  • Geen lelijke knoppen op de voorkant.
  • Gebruiksvriendelijk.
  • Optioneel uitbreidbaar met draadloze surround speakers.
  • Max €500/550.
Ik kom dan uit op:
Samsung HW-N850
Of
Poll Audio Max SR

De Polk Audio is nu tijdelijk flink afgeprijsd waardoor het in dezelfde prijscategorie als de Samsung is gekomen. Ik ben dan ook geneigd deze nu te kopen. Het lijkt erop dat het zelfs Chromecast heeft ingebouwd.

Maar het allerbelangrijkste voordat ik een beslissing maak is geluid bij tv kijken, zowel bij 5.1 input als bij 2.0 input. En dan 2 dingen: hoe goed het geluid klinkt (natuurlijk) en hoe goed het surround effect is.
Geluid bij muziek is direct daarna ook belangrijk.

De Polk Audio bereikt surround middels de geleverde surround speakers. De Samsung heeft daarvoor gerichte projectie speakers ingebouwd.

Ik ben erg benieuwd of hier ervaringen met deze 2 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06
Turfschipper schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:31:
Ik heb mijn zinnen gezet op een sony xf9000 of de zf9. Als die laatste niet mee doet bij black friday dan wordt het de eerste.

Vooralsnog doen beide nog nergens mee.
Op amazon staat hij in de aanbieding. Zelf zou ik voor de Samsung q90 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettiehamster
Waarom niet voor sonos?
casper4253 schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:52:
[...]

Op amazon staat hij in de aanbieding. Zelf zou ik voor de Samsung q90 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Die is 2x zo duur, misschien wel 3x met cash back van morgen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casper4253
Hettiehamster schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:54:
Waarom niet voor sonos?

Geen dolby atmos. En idd duur. Verder is Smaak van geluid per persoon verschillend.
Ik vind de q90r het mooiste klinken Voor een soundbar. Het liefst zou ik geen soundbar willen kopen. Maar helaas wil mijn vrouw niet meer van die boxen in huis :(
Dus dan komt in mijn ogen de Q90r het beste in de buurt. Met een subwoofer en 2 speakers voor achter.

[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
NeutraleTeun schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:33:
@Turfschipper ik lees ergens

[...]

En dan ook nog de actie met gratis rears.
Het is wel OF niet EN. Dus of de cashback, of de rear speakers. Dus als je rear speakers wil hoef je niet te gaan rennen naar de media markt, gezien die actie ook geld buiten de black friday.

Ik ben zelf overigens ook de ZF9 te overwegen, tegenover de Samsung N950/Q90R. Het enige wat mij momenteel echt tegen houd is dat ik hem niet met Atmos heb kunnen horen, en de Samsung wel upfiring speakers en calibratie heeft en de Sony niet. Want met de rear speakers er bij is het wel een goede deal.

Iemand ze beide kunnen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casper4253
LOTG schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:03:
[...]

Het is wel OF niet EN. Dus of de cashback, of de rear speakers. Dus als je rear speakers wil hoef je niet te gaan rennen naar de media markt, gezien die actie ook geld buiten de black friday.

Ik ben zelf overigens ook de ZF9 te overwegen, tegenover de Samsung N950/Q90R. Het enige wat mij momenteel echt tegen houd is dat ik hem niet met Atmos heb kunnen horen, en de Samsung wel upfiring speakers en calibratie heeft en de Sony niet. Want met de rear speakers er bij is het wel een goede deal.

Ik heb de sony niet kunnen luisteren.
Maar hier wel een review gevonden van iemand die er al veel heeft getest
YouTube: Sony HT-Z9F + SA-Z9R Wireless Rear Speakers Atmos Soundbar Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:04
Ik ben al een tijdje op zoek naar een soundbar en nu is de Black Friday-week natuurlijk een mooi moment om er eentje binnen te halen.
Ik heb al een Samsung Qled TV (uit 2018) staan dus daarom gaat de voorkeur (onlogisch misschien?) uit naar een Samsung. Ik zag nu deze soundbar incl subwoofer van Samsung voorbij komen voor een mooie prijs. Is dit een goede deal of zijn er betere spullen op de markt? Ik heb eigenlijk weinig verstand van soundbars

https://www.coolblue.nl/p...arman-kardon-hw-q60r.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Speculaes schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:10:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een soundbar en nu is de Black Friday-week natuurlijk een mooi moment om er eentje binnen te halen.
Ik heb al een Samsung Qled TV (uit 2018) staan dus daarom gaat de voorkeur (onlogisch misschien?) uit naar een Samsung. Ik zag nu deze soundbar incl subwoofer van Samsung voorbij komen voor een mooie prijs. Is dit een goede deal of zijn er betere spullen op de markt? Ik heb eigenlijk weinig verstand van soundbars

https://www.coolblue.nl/p...arman-kardon-hw-q60r.html
De vraag is wat je verwacht of wil hebben. Hoeveel kanaals geluid wil je hebben (surround of niet), hoeveel aansluitingen wil je op de sound bar, wat voor andere features moet die hebben (chromecast of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:04
LOTG schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:17:
[...]

De vraag is wat je verwacht of wil hebben. Hoeveel kanaals geluid wil je hebben (surround of niet), hoeveel aansluitingen wil je op de sound bar, wat voor andere features moet die hebben (chromecast of zo).
Volgens mij kan ik de soundbar koppelen aan de One Connect Box van Samsung. Daarop zit ook de PlayStation en de mediabox van Ziggo. Dan heb ik volgens mij voldoende aan één HDMI aansluiting.

Qua surround: voorlopig hoef ik geen boxen achter mij te hebben, mooi vol geluid (en een subwoofer) is waar ik naar op zoek ben.

Andere features: er zit geen WiFi op, maar met Bluetooth heb je eigenlijk wel voldoende connectie mogelijkheden. De soundbar wordt vooral gebruikt icm TV/PlayStation.
Als ik de reviews lees dan wordt vooral het gemis van WiFi Samsung kwalijk genomen. Hoe zeer is dat écht een gemis?

[ Voor 6% gewijzigd door Speculaes op 25-11-2019 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Vettigedennis Ik heb een LG TV, maar het merk soundbar boeit mij eigenlijk vrij weinig. Als het er maar een beetje netjes uit ziet en bij de rest past. Zwart is altijd wel goed.

Ja je mist misschien de specifieke link features, maar dat is meestal niet veel beter of slechter dan CEC of iets wat ik echt nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

LOTG schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:03:
[...]

Ja, dat was duidelijk voor mij, en idd 200 cashback nu bij mediamarkt. Dan is het 399 zonder de speakers.

Dat lijkt me een mooie prijs. Dan ga ik zonder de speakers beginnen. Want dat komt kwa geld beter uit, maar ook... heb geen console meer en er is ook niet niet zo heel veel atmos materiaal nog heb ik begrepen.

Dan haal ik de speakers later wel, als ik een ps5 haal.

Enige waar ik aan denk, zou er nog een korting vrijdag af gaan van mediamarkt zelf? Of is dat een te hebberige gedachte haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Turfschipper schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:11:
[...]

Ja, dat was duidelijk voor mij, en idd 200 cashback nu bij mediamarkt. Dan is het 399 zonder de speakers.

Dat lijkt me een mooie prijs. Dan ga ik zonder de speakers beginnen. Want dat komt kwa geld beter uit, maar ook... heb geen console meer en er is ook niet niet zo heel veel atmos materiaal nog heb ik begrepen.

Dan haal ik de speakers later wel, als ik een ps5 haal.

Enige waar ik aan denk, zou er nog een korting vrijdag af gaan van mediamarkt zelf? Of is dat een te hebberige gedachte haha?
Dat met die speakers was ik ook aan het denken, maar het probleem is dat die veel duurder zijn dan 200 euro. Ik heb ze tenminste nergens goedkoop kunnen vinden.
En als je met speakers wil doen dan is er gewoon geen reden meer om naar de mediamarkt te gaan want ze zijn 40 euro duurder dan elders. Als het nu 100 euro korting was en 100 euro cashback of speakers dan was het voor mij duidelijk.

Het is trouwens niet alleen atmos materiaal, het 5.1 kun je ook redelijk vergeten als ik de reviews zo lees. De achter speakers zijn nodig voor gewoon fatsoenlijk surround.

Ik denk ook dat ik vrijdag nog even af wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:23

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

@Nickrsd
* knip *
Kom, doe zelf wat moeite. Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 86% gewijzigd door S1NN3D op 25-11-2019 20:29 ]

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
Bij Apollo via persoonlijk aanbod is de Q90r nu 899. Schijnt hun Black Friday deal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
In de mediamarkt stond ik versteld wat een geluid er van de lg sl8yg en vond ik de samsung q60r en q70r vies tegen vallen.
Nu ben ik opzoek naar en passend soundset voor mn samsung qled q60f.
Persoonlijk weet ik niet of een mediamarkt een goede klankast bied om zoiets aan te horen en gezien de reviews lijkt de sl8yg niet een goeie aankoop.
De q90r is buiten budget anders had ik die het liefst gekocht uiteraard. Wat is voor rond de 500 euro een schappelijke soundbar?
Ik gebruik het voor series, gamen en wellicht op een verjaardag voor muziek al heb ik daar andere speakers voor eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

J-M-T schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:19:
dat kan beter...hoop ik dan maar.....

heel spijtig dat ik toen niet gebruik heb gemaakt van de cachback actie

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Heb de Q80R gekocht via plattetv.nl via een 'persoonlijke' korting van 20 euro. 579 euro uiteindelijk, ben tevreden. Jullie al geslaagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:34
Jazco2nd schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:27:
Ik zoek een soundbar die niet te hoog is, voor de tv wordt geplaatst en:
  • 3x HDMI-in, de soundbar wordt de hub, niet de tv.
  • Losse subwoofer. Niet per se draadloos.
  • Subwoofer mag niet oversized zijn.
  • Dolby Digital en DTS HD-MA.
  • Een optie om vocals te boosten.
  • Geen lelijke knoppen op de voorkant.
  • Gebruiksvriendelijk.
  • Optioneel uitbreidbaar met draadloze surround speakers.
  • Max €500/550.
Ik kom dan uit op:
Samsung HW-N850
Of
Poll Audio Max SR

De Polk Audio is nu tijdelijk flink afgeprijsd waardoor het in dezelfde prijscategorie als de Samsung is gekomen. Ik ben dan ook geneigd deze nu te kopen. Het lijkt erop dat het zelfs Chromecast heeft ingebouwd.

Maar het allerbelangrijkste voordat ik een beslissing maak is geluid bij tv kijken, zowel bij 5.1 input als bij 2.0 input. En dan 2 dingen: hoe goed het geluid klinkt (natuurlijk) en hoe goed het surround effect is.
Geluid bij muziek is direct daarna ook belangrijk.

De Polk Audio bereikt surround middels de geleverde surround speakers. De Samsung heeft daarvoor gerichte projectie speakers ingebouwd.

Ik ben erg benieuwd of hier ervaringen met deze 2 zijn.
Ik heb afgelopen zaterdag de Polk Magnifi Max SR gehaald en ben zeer onder de indruk van het geluid wat dit apparaat produceert.
Voor de ruimte van de woonkamer is dit ruimschoots voldoende en kan de buren mee laten genieten van de muziek en film.
Vooral de sub is heel erg mooi in balans met het geheel.
Niet te nadrukkelijk aanwezig maar zeer gedoseerd in het laag, en ik bedoel dan ook vanuit de zeer lage tonen.
Ik ondervindt enkel nog wat problemen met het casten van muziek vanaf de telefoon met Poweramp, maar dat kan aan de instellingen liggen die ik hanteer.
Soms lijkt het erop alsof de soundbar het geluid wil onderdrukken bij laag volume waardoor het een pompend geluid wordt.
De surroundspeakers heb ik nog niet in gebruik, omdat de woonkamer momenteel een opknapbeurt krijgt.
De aanschafprijs bij Mediamarkt NL ligt op dit moment 230 euro lager tov Mediamarkt DE en tov Amazon bijna 300 euro.
Voor mij een reden voor aanschaf 8) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:36
Junkyxl schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:17:
[...]

Ik heb afgelopen zaterdag de Polk Magnifi Max SR gehaald en ben zeer onder de indruk van het geluid wat dit apparaat produceert.
Voor de ruimte van de woonkamer is dit ruimschoots voldoende en kan de buren mee laten genieten van de muziek en film.
Vooral de sub is heel erg mooi in balans met het geheel.
Niet te nadrukkelijk aanwezig maar zeer gedoseerd in het laag, en ik bedoel dan ook vanuit de zeer lage tonen.
Ik ondervindt enkel nog wat problemen met het casten van muziek vanaf de telefoon met Poweramp, maar dat kan aan de instellingen liggen die ik hanteer.
Soms lijkt het erop alsof de soundbar het geluid wil onderdrukken bij laag volume waardoor het een pompend geluid wordt.
De surroundspeakers heb ik nog niet in gebruik, omdat de woonkamer momenteel een opknapbeurt krijgt.
De aanschafprijs bij Mediamarkt NL ligt op dit moment 230 euro lager tov Mediamarkt DE en tov Amazon bijna 300 euro.
Voor mij een reden voor aanschaf 8) .
Dank! Voor een referentiekader ben ik wel benieuwd wat je hiervoor had?

En ik zie dat hierboven vooral Samsung Q series worden aangeraden ivm de kortingen. Zelf ben ik een groot fan van Yamaha maar de versies met 3x HDMI-in gaan richting de €1000.

Het is voor een vrij grote woonkamer, afstand TV tot bank is 4 of 5 meter. Aan 1 zijde is wand en glas (tuin) de andere zijde is er niet, dat is gewoon open ruimte met een open keuken.

Het moet vooral gebruiksvriendelijk zijn :) en mag geen irritant dreunende bass hebben (hopelijk instelbaar). Sommige koptelefoons en in-ears hebben dat tegenwoordig sterk: extra veel bass. Het moet juist natuurlijk blijven en wel in staat zijn te verassen bij explosies etc.

In een review had ik gelezen dat er een gap is in lage tonen tot het laagste wat de soundbar bereikt en het hoogste van de sub. Dat het daarom juist wat minder is maar nog altijd 1 van de beste in zijn prijsklasse..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:34
Jazco2nd schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:32:
[...]

Dank! Voor een referentiekader ben ik wel benieuwd wat je hiervoor had?

En ik zie dat hierboven vooral Samsung Q series worden aangeraden ivm de kortingen. Zelf ben ik een groot fan van Yamaha maar de versies met 3x HDMI-in gaan richting de €1000.

Het is voor een vrij grote woonkamer, afstand TV tot bank is 4 of 5 meter. Aan 1 zijde is wand en glas (tuin) de andere zijde is er niet, dat is gewoon open ruimte met een open keuken.

Het moet vooral gebruiksvriendelijk zijn :) en mag geen irritant dreunende bass hebben (hopelijk instelbaar). Sommige koptelefoons en in-ears hebben dat tegenwoordig sterk: extra veel bass. Het moet juist natuurlijk blijven en wel in staat zijn te verassen bij explosies etc.

In een review had ik gelezen dat er een gap is in lage tonen tot het laagste wat de soundbar bereikt en het hoogste van de sub. Dat het daarom juist wat minder is maar nog altijd 1 van de beste in zijn prijsklasse..
Ik gebruikte tot voor kort dus van een Onkyo TX-SR605 met 5x Canton XS speakers en een Canton AS20 subwoofer.
Het merkbare verschil wat me gelijk opviel bij de Polk set is echt wel de subwoofer.
De Canton AS20 heeft de speaker echt in de kast ingebouwd waarbij de lage tonen via de baspoort de kamer in kwam.
Hierbij hoorde je bij een bepaalde zitpositie een geluid wat echt als 'plok' 'plok' 'plok' klonk.
De polk daarentegen werkt volgens het downfirering principe wat een hele andere beleving geeft qua geluid.
Persoonijk qua midden en hoge tonen doet de Polk soundbar niet onder voor de Canton XS speakers.
Volume kan echt flink opgeschroefd worden zonder dat de boel vervormd.
Tot nog toe qua geluid een dikke plus.
De gap waar jij het over hebt, heb ik nog niet opgemerkt.
Kan natuurlijk ook met de muziekstijl en luisterruimte te maken hebben.
Tja, en ik denk dat je qua bediening geen eenvoudigere soundbar vindt.
Woensdagavond ga ik met mijn dochter een Marvel film kijken via Disney+.
Ben zeer benieuwd hoe de set dan zijn werk doet.
Ik heb lang gezocht naar reviews van deze set, maar deze blijken erg schaars te zijn.
Na veel zoeken komen er toch wel wat tests naar voren via onze oosterburen, die de set hoog inschalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Leeon, veel plezier er mee! 😊

Ik wacht vrijdag af, ben al wel aan het denken om een xbox met atmos te halen. Want ps5 duurt nog een jaar.

Vorige week had ik nog niks nodig, boxen gaan kapot, en nu wil ik weer van alles hebben haha! Ach ja... vind het nog steeds leuk, nieuwe hardware halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:48
Weet iemand of de rear speakers van de Q90R ook beschikbaar zijn of komen?
Of zou hiervoor voorlopig de SWA-9000S nog actief blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Mijn ervaring met het Atmos geluid uit de Q80 is redelijk beperkt. Op netflix heb je enkele series die het ondersteunen voor de rest heb ik niets. Afgaande op wat Netflix te bieden heeft zou ik voor Atmos de soundbar niet kopen, wel voor het goede geluid.
Met Atmos klinkt het geluid als een soort geluidsbubbel waar je je in bevind. Het is niet perse heel erg surround achtig maar klinkt wel heel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:29
WilbertvdBroek schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:05:
Mijn ervaring met het Atmos geluid uit de Q80 is redelijk beperkt. Op netflix heb je enkele series die het ondersteunen voor de rest heb ik niets. Afgaande op wat Netflix te bieden heeft zou ik voor Atmos de soundbar niet kopen, wel voor het goede geluid.
Met Atmos klinkt het geluid als een soort geluidsbubbel waar je je in bevind. Het is niet perse heel erg surround achtig maar klinkt wel heel vol.
Dat is ook mijn ervaring bij de Sony ST5000. Surround of Atmos... nee maar wel vol in de kamer :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Gremen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 00:01:
Weet iemand of de rear speakers van de Q90R ook beschikbaar zijn of komen?
Of zou hiervoor voorlopig de SWA-9000S nog actief blijven?
Dat zou wel leuk zijn, ik vind die wireless rear speakers geen optie omdat ze niet draadloos en hebben een aparte module nodig. Moet je nog een kabel naar de module gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09-2024
Is het mogelijk om de Chromecast built-in firmware in een Sony HT-RT5 te updaten/tweaken naar een recente versie?
De laatste systeem update (M28.R.0476) van de soundbar is van eind 2017 en toen is v1.21.76349 erop gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
LOTG schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:21:
[...]

Dat zou wel leuk zijn, ik vind die wireless rear speakers geen optie omdat ze niet draadloos en hebben een aparte module nodig. Moet je nog een kabel naar de module gaan trekken.
Die module heeft alleen een stekker voor elec en verbind verder toch via wifi met de soundbar?
Alleen de 2 speakers zijn bedraad (voor stroom en geluid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Gremen
Inderdaad dus hoe is dat wireless? Dat de module wireless met de soundbar verbind lost mijn probleem nu niet op dat ik de kabels van de speakers weg wil hebben. Plus ik moet een extra module neer zetten.

De speakers van de Q90R hebben alleen een kabel voor stroom (stopcontact), dus ik hoef geen kabel van de speaker naar een receiver te trekken.

Ik snap wel dat ze er voor kiezen ze niet los te verkopen, want dan zijn ze of harstikke duur of de Q90 word minder interessant (vooral nu, bijna 400 euro verschil en de achter speakers zijn het enige wat anders is).

Edit:
Ik zie juist dat de Q90 rear speakers ook speakers naar boven hebben, en de SWA-9000S hebben dit ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door LOTG op 26-11-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Ah op die manier. Ja als de 2 speakers zelf wireless verbinden is dat nog beter. (Moet er inderdaad wel weer stekker naar stopcontact)

[ Voor 4% gewijzigd door Gremen op 26-11-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Gremen Dat klopt, maar het is (voor mij) makkelijker om ze in te steken op de plek waar ik ze wil hebben dan kabels naar de receiver te moeten trekken die ik dan ook moet insteken.

Als ze helemaal draadloos waren was nog beter, maar dan moet je ze weer gaan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick271280
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:24
Goedemorgen,

Heeft iemand ervaring met de Canton Smart Soundbar 10 i.c.m. 2 Smart Soundbox 3 rear speakers?

Ik ben op zoek naar een soundbar oplossing met draadloze rear speakers omdat ik anders met een bekabeling probleem zit in mijn nieuwe huis. Als ik mijn bestaande 5.1 set ga gebruiken, dan lopen er speakerkabels over de vloer en dat vind ik niet mooi eruit zien.
Daar komt bij dat ik nog een subwoofer heb die ik wil blijven gebruiken (SVS SB-2000), dus de Samsung Q90r valt dan al af.
Bluesound ook nog bekeken, maar deze ondersteund geen Atmos wat de Canton weer wel doet.

Nu kwam ik op mijn zoektocht deze Canton tegen. De soundbar is nog niet heel lang uit volgens mij en ik kan er maar weinig over vinden. Ben nog geen review tegengekomen, behalve dat hij soundbar van het jaar genoemd wordt bij Roast Award, samenwerking tussen verschillende Duitse sites.

Ben benieuwd of jullie de Canton Smart Soundbar 10 al in het wild tegengekomen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:31
ephymerous schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:45:
[...]

Dat is ook mijn ervaring bij de Sony ST5000. Surround of Atmos... nee maar wel vol in de kamer :)
Ik ben ook op zoek naar vol geluid ;-) Heb net dus ook maar de Sony ST5000 gekocht voor netto nog geen 750 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 14:29
wilbert11 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:44:
[...]

Ik ben ook op zoek naar vol geluid ;-) Heb net dus ook maar de Sony ST5000 gekocht voor netto nog geen 750 euro.
Waar is ie voor dat geld? Een oom van me wil m ook :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:31
Kijk maar even bij Smits op hun website. Gaat dan nog 150 euro cashback af
ephymerous schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:36:
[...]

Waar is ie voor dat geld? Een oom van me wil m ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Problemen met de Q80 lijken vooralsnog opgelost. Nieuwe kabels aangesloten loste niets op. PS4 een game opstarten, klapte het beeld er weer uit. Nu de PS4 naar de tv en alleen 1 hdm arc naar de soundbar. Functionaliteit lijkt hetzelfde gebleven, probleem heeft zich nog niet voorgedaan. Nu wat langer testen of het blijft zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindaman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 04:41
Na het lezen van dit topic blijft een vraag onbeantwoord.

Soundbar wat is het beste voor Atmos.
Samsung q90r lijkt er het beste uit te komen, maar ik heb ook een review gelezen waarin de sennheiser ambeo als betre naar voren komt.

Ik heb zelf een Atmos demo van de Ambeos gehoord en dat maakte wel indruk, Echter als ik voor de helft van dat geld een beter Atmos resultaat krijg dan ga ik daarvoor.
Stereo/muziek met van de Ambeos is echt drama te noemen.

Voor mijn audio heb ik al een goede stereo setup, dus daar hoeft de soundbar niet in uit te blinken.
Heeft iemand toevallig beide gehoord om een vergelijk te kunnen maken tusen beide producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 14:12

AMDFreak

Intel is zo..

Sinds enige tijd heb ik een nieuwe tv gekocht.
Ik had hiervoor een 5.1 setup met een passieve subwoofer, alleen deze heb ik verkocht omdat ik liever een actieve subwoofer zou willen.

Laatst een keer een soundbar mogen luisteren in de MediaMarkt, toen was ik wel erg onder de indruk van de geluidsprestaties. Het geluid van mijn tv (LG 55C9 valt mij ook niet tegen). Echter zou ik toch wat meer volume willen.

Zelf heb ik in de vergelijk de LG SK8 (2.1) en de LG SL8YG (3.1.2) opgenomen. Deze vallen ook wel mooi binnen mijn budget.
Alleen ik kan ergens uit opmaken dat er ook rear speakers meegeleverd worden bij de SL8, of kan je deze nog erbij kopen? In principe heb ik hier niet direct behoefte aan. Echter is het vermogen van de SL8 een stuk hoger dan die van de SK8.

Iemand die mij iets meer duidelijkheid kan geven? Of een duidelijk advies? :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasmiddel1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-01 19:08
Goedemiddag,

Heeft iemand ervaring met de Harman Kardon enchant 1300 soundbar, inclusief de subwoofer?

Ik gebruik al jaren een logitech z506 setje voor tv geluid en wil eigenlijk wel eens een goede geluidset aanschaffen. Ik gebruik mijn tv vooral voor netflix en voor het luisteren van muziek. Ik zit te kijken naar de sony zf9 (399 of 600 met achterspeakers) of LGSL8YH (490 inclusief achterspeakers) en kwam de harman kardon tegen met flinke korting (860 inclusief sub, in plaats van 1700). Nu vraag ik mij af of het prijsverschil het waard zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Vanmorgen in de winkel eens wat soundbars beluisterd. Hetgeen wat mij het meeste opviel, wat zijn die subwoofers slecht :o. De stemmen waren, bijvoorbeeld bij de LG SL4Y, door de sub hoorbaar. Het lijkt wel of er amper een filter tussenzit.
De verkoper zei dat dit bij geen enkele soundbar is in te stellen.

Eigenlijk alleen de Bose 700 en Sonos Playbar en Beam vond ik mooi, waarbij de prijs van de Beam mij aardig past. Alleen vind ik deze niet mooi. Liever heb ik een langere bar.

Iemand nog andere suggesties wat qua geluid bij deze soundbars in de buurt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:18

TDB

My-life schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:49:
Vanmorgen in de winkel eens wat soundbars beluisterd. Hetgeen wat mij het meeste opviel, wat zijn die subwoofers slecht :o. De stemmen waren, bijvoorbeeld bij de LG SL4Y, door de sub hoorbaar. Het lijkt wel of er amper een filter tussenzit.

Eigenlijk alleen de Bose 700 en Sonos Playbar en Beam vond ik mooi, waarbij de prijs van de Beam mij aardig past. Alleen vind ik deze niet mooi. Liever heb ik een langere bar.

Iemand nog andere suggesties wat qua geluid bij deze soundbars in de buurt komt?
Zelf sinds een paar maanden de Samsung Q90R in bezit, erg over te spreken (toen na cashback voor 809 euries). Heb je daar ook naar geluisterd?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@TDB Nee, die heb ik niet gezien. Maar ik ben eigenlijk ook nog niet opzoek naar een set met achter speakers erbij.

[ Voor 5% gewijzigd door My-life op 27-11-2019 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
@My-life Zoals de Q90R :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gster
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-09-2021
Ik ben in de markt voor een nieuwe Soundbar bij mijn LG 4k 55 inch tv.

Na wat onderzoek zit ik een beetje te twijfelen tussen de LG SL8YG, Samsung HW-Q70R en de Sony HT-ZF9. Deze laatste is eigenlijk net wat boven budget (500 euro). De losse rear speakers zal ik (uiteindelijk) bij de sets erbij kopen.

Ik wacht sowieso tot vrijdag zelf om te kijken of er bij een nog extra korting bovenop komt wat het voordeel zou kunnen geven. Zijn er nog andere modellen waar ik op moet letten in deze prijsklasse?
Zo heb ik een Sonos Beam met twee Ikea rears overwogen (is een 5.0 setup wel te vergelijken met bovenstaande?) en bijvoorbeeld ook de Polk magnifi max sr.
Hij komt te staan in een compacte woonkamer, vooral als gebruik voor Netflix, films, PS4 Pro en af en toe een keer wat muziek.

Graag wat hulp waar nog precies op te letten en waar de voorkeur zou liggen, ik zoek een set waar ik komende jaren mee vooruit kan (ondersteund veel formats) en die het beste past bij mijn gebruik (geen audiofiel maar wil wel graag goede surround en evt. wanneer het kan de nieuwere technieken uitproberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

De sony is met cashback 399 bij mediamarkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gster
Turfschipper schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:10:
De sony is met cashback 399 bij mediamarkt....
Maar als alternatief worden de rear speakers gratis aangeboden, deze zijn 300 los (+/- 250 bij andere sites).
Nu de cashback pakken en later duurder uitkomen (en dan nog 250 moeten betalen) is niet echt aantrekkelijk.
Uiteindelijk wil ik altijd rear speakers hebben, welke set het ook wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Gster Vooral omdat die actie met de rear speakers ook buiten black friday geld. Was wel interessant geweest als je die 100 euro in beide situaties krijgt. Nu zie ik niet in waarom ik moet rennen voor die soundbar bij de Media Markt als ik de rear speakers wil. Sterker nog, hij is duurder bij de media markt dan elders.

Komt er op neer dat je 50 euro winst hebt tenopzichte van de goedkoopste shop en je geen rear speakers hebt.

Dus, even een rekensommetje.

MM: 399
Elders 459

Met rear speakers a 250.
MM: 649 met cashback, of 599 zonder cashback.
Elders zonder cashback: 559.

Dus, wil je geen rear speakers, dan is het interessant. Wil je ze wel, kost het je 90 euro extra achteraf dan dat je ze nu pakt en geen cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ok. Ik dacht je die later wilde aanschaffen. Net als ik.

Bij mij zal dat rond uitkomen ps5 zijn denk ik. En dan kunnen die speakers ook weer minder kosten.

[ Voor 47% gewijzigd door Turfschipper op 27-11-2019 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Turfschipper Of ze zijn niet meer te krijgen, zo iets is mij ook wel eens overkomen. Of omdat nog maar 1 iemand ze verkoopt vragen ze de hoofdprijs...

[ Voor 27% gewijzigd door LOTG op 27-11-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gster
Ik zie nu dat de LG SL8YG eigenlijk afvalt omdat deze geen (e)ARC zou ondersteunen, iets wat je eigenlijk wel zou willen met het oog op ATMOS etc. Ik vond de LG juist weer aantrekkelijk vanwege zijn upfiring speakers..

Dan blijft dus eigenlijk alleen de Sony HT-ZF9 en de Samsung HW-Q70R over als meest complete sets qua features?
Of zie ik nog een alternatief over het hoofd (ik wil in principe wel een Soundbar-achtige setup, geen lompe receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 14:12

AMDFreak

Intel is zo..

@Gster Volgens mij heeft de LG SL8YG wel (e)ARC ondersteuning zie specificaties. pricewatch: LG SL8YG

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gster
AMDFreak schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:15:
@Gster Volgens mij heeft de LG SL8YG wel (e)ARC ondersteuning zie specificaties. pricewatch: LG SL8YG
Sorry, ik zet het er wat ongelukkig neer. ARC heeft deze inderdaad, eARC (met 2.1 HDMI) helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@TBD Als ik op Q90R zoek kom op ik deze, pricewatch: Samsung HW-Q90R 'Inclusief draadloze achterspeakers'.
Kijk ik niet goed? Overigens is 1000 euro veel meer dan ik ervoor over heb.

Edit:
Ik zie waar de verwarring vandaan kwam, ik had een tiepvaud gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door My-life op 27-11-2019 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:18

TDB

My-life schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:08:
[...]

@TBD Als ik op Q90R zoek kom op ik deze, pricewatch: Samsung HW-Q90R 'Inclusief draadloze achterspeakers'.
Kijk ik niet goed? Overigens is 1000 euro veel meer dan ik ervoor over heb.
Je kijkt goed. Ik zou even wachten tot aanstaande black friday en het weekend. Mogelijk dat er nog mooie aanbiedingen komen.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@TBD Daarom ben ik nu aan het oriënteren om zo een goede keuze te kunnen maken.

Ik heb inmiddels gezien dat de Bose 700 ook een broertje heeft, de Soundbar 500. Zo te zien is hij wel van alle gemakken voorzien, HDMI met eARC, Wi-Fi, Bluetooth, Airplay.
Iemand een idee hoe die zicht verhoud t.o.v. de 700?

• Hettiehamster
Zal een hw-Q90R goed functioneren in een woonkamer van 5,5x5,5 meter?
Woonkamer wordt afgesloten van de rest van de woning dmv schuifdeuren

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Heb nu firmware 1007.9 op m'n q80r soundbar. Moet ik dan nu nog iets aparts doen voor de subwoofer of is dat alleen voor de Q90R?

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Hettiehamster schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:02:
Zal een hw-Q90R goed functioneren in een woonkamer van 5,5x5,5 meter?
Woonkamer wordt afgesloten van de rest van de woning dmv schuifdeuren
De HW-N850 functioneert meer dan goed in een grotere ruimte qua geluid. Ik. kan me dus voorstellen dat de Q90R ook prima presteert.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 08:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Op dit moment heb ik basic doch redelijke receiver en 5.1 setup. Ik overweeg een soundbar zoals de Q90R, en dan ook meteen als hub voor alle apparaten. Hoewel deze meer formaten ondersteunt dan mijn huidige setup, verwacht ik eerlijk gezegd niet dat het kwalitatief een dedicated 5.1 verslaat. Maar het zou wel flink wat ruimte schelen dus vandaar. Een algemene vraag die ik heb en niet makkelijk een antwoord op kan vinden is het gebruik icm met een koptelefoon.

Als het wat later op de avond is, pak ik wel regelmatig de koptelefoon (bedraad) om de rest van huis niet lastig te vallen en die plug ik gewoon voor in de receiver. Echter is er bij de HW-Q90R, en de meeste andere die ik zie, geen aansluiting voor een koptelefoon. Met mijn huidige TV overigens niet anders. Ik lees dat de Q90R bluetooth ondersteunt maar volgens mij is dat alleen voor er naar toe streamen. Bovendien lees ik geen goede verhalen over het gebruik van bluetooth headphones voor TV/films ivm audio vertraging.
De enige optie die ik zie is de koptelefoon direct in het apparaat te pluggen wat op dat moment speelt, wat voor de TV waarschijnlijk een toslink-to-audiojack converter betekent. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Welliswaar 50 euro korting op de soundbars, nog duurder dan met de cashback dagen van pas. Ik pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@mxmemx Het valt inderdaad tegen. Ik wacht ook nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
@LOTG Vorig jaar werd her en der nog wel eens 100+ euro korting gegeven op producten van 900+ euro. Beschamend dat ze dit jaar met 50 euro korting durven te claimen dat het "black friday" is. Ik wacht wel op de volgende cashback actie, dan krijg je tenminste echte kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettiehamster
Q90r gekocht voor 899,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casper4253
Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

My-life schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:49:

Het lijkt me toch wel dat je de speakers kan instellen.
Ik weet niet waar je was maar de verkoper is gewoon niet op de hoogte.

Mijn SK10Y heb ik ook kunnen instellen dus waarom zou dit met een nieuwer model niet kunnen?

Zie bijvoorbeeld:
Famous in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"
Famous in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 29-11-2019 13:49 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Heb de sony zf9 gehaald en...... wordt helemaal weg geblazen door de sound....

Megavet! Muziek is echt prima zeg, dat had ik niet verwacht. Komt een bak geluid uit dat ding. En dat zonder achter speakers.

Ps. Heb nog nooit fatsoenlijk geluid in huis gehaald. Dus ja... maar oei...echt heel blij mee!

Nu maar pielen met settings ed en ff ergens een atmos player plus content lenen of zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 29-11-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

dat zou ik ook graag willen weten :)

waar heb je hem gekocht?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

En weer nergens een deal te bekennen met Black Friday wbt de Yamaha YSP 5600. Je zou toch verwachten dat deze inmiddels alweer 4 jaar oude sound projector stof aan het vergaren is in diverse magazijen (te duur, geen hdr passthrough, bulky enz), maar niets lijkt minder waar? Nog altijd 1800 euro hier.

Dit zijn fijnere prijzen: https://www.amazon.com/Bl...0-MusicCast/dp/B01N7C7MLK

[ Voor 15% gewijzigd door JoeZuCK op 30-11-2019 08:42 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:09
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe tv en soundbar, na onderzoek kom ik uit op een lg c9 met een Q90r soundbar. Alleen lees ik op plaatsen dat niet iedereen Atmos geluid krijgt.
Ik neem toch aan als ik mijn SHIELD tv 2017 rechtstreeks op de soundbar insteek dat ik dan Atmos en dts:x moet krijgen?
Zodra de earc update komt moet dit ook lukken via de lg c9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsdopey82
  • Laatst online: 27-07 17:49
TheMystery schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:46:
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe tv en soundbar, na onderzoek kom ik uit op een lg c9 met een Q90r soundbar. Alleen lees ik op plaatsen dat niet iedereen Atmos geluid krijgt.
Ik neem toch aan als ik mijn SHIELD tv 2017 rechtstreeks op de soundbar insteek dat ik dan Atmos en dts:x moet krijgen?
Zodra de earc update komt moet dit ook lukken via de lg c9?
Bij Apollo is die voor 899,-
Is wel een persoonlijke aanbieding. Even contact met ze opnemen. Ik wil deze graag ook, maar 899,- vind ik nog te duur. Ik wacht wel op begin volgend jaar met een cashback actie. Dan moet een prijs van 800 of lager wel mogelijk zijn, gezien afgelopen zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsdopey82
  • Laatst online: 27-07 17:49
Arc heeft de q90 al. Earc komt een update nog van Samsung. Die update heb je nodig voor lossless Dolby Atmos. Als je bijvoorbeeld Netflix kijkt met Dolby Atmos heb je deze update niet nodig. Dit is namelijk gecomprimeerde Dolby Atmos.
Pagina: 1 ... 31 ... 58 Laatste