Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
hasseroderman schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:38:
[...]

Ik heb mijn bank tegen de muur en de rearspeakers ook, zeg maar naast de bank. Dat klink prima, ruimte effect is prachtig. Ze 'wijzen' gewoon richting mijn oren, maar de richting maakt niet zoveel uit, het komt niet precies. Hoogte? Op oorhoogte, maar 20-30 cm hoger maakt denk ik ook niet uit.
Zit ook btje met dit punt. Volgende maand wil ik wel graag die LG spk-8 (s?) Rears kopen. Heb sinds dit jaar de LG sk10y soundbar.

We kijken steeds meer Netflix en gebruiken anders de soundbar om Spotify te casten. Die rears zijn eigenlijk goed betaalbaar als het echt meerwaarde is, maar onze bank staat ook tegen de muur. Kan er 1 op de versterbank zetten. En die andere wellicht op de muur. Niet echt optimaal te plaatsen ben ik bang. Vandaar de twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themubson
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-10 20:58
@Lekkerboeie86 Ik heb sinds een week ook de rears gekocht. Ik heb een hoekbank tegen de muur. Aan de lnkerzijde van de bank een stuk raam en de rechterzijde een stuk muur.

Ik heb bij Amazon stands gekocht voor 26 euro. prima dingen voor die prijs. Niet de mooiste stands maar ze staan toch schuin achter de bank. Ik maakte me ook zorgen over de plaatsing van de rears (heb ik over gehad in deze topic). Maar in praktijk valt het echt reuze mee en het geluid zal gewoon goed zijn. Ze bieden zeker meerwaarde.

Afgelopen weekend de Call of duty beta gespeeld. Eerste keer dat ik een shooter met surround sound heb gespeeld. Wat een ervaring! Schoten/explosies/helicopter/voetstappen hoor je ook echt uit de richting waar ze vandaan komen. Wat betreft films, voegen de rears ook veel toe (afhankelijk per film natuurlijk).

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Vandaag de Q90R soundbar geinstalleerd en meteen geupdatet.

Ik merk bij 5.1 content en ander content behalve Atmos content dat het volume van de rear speakers erg laag/nauwelijks hoorbaar is, ook nadat ik het volume van de rear speakers heb verhoogd naar +6. Geen verschil. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ook verschillende geluidsmodi uitgeprobeerd maar geluid nog steeds veel te zwak.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

said006 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 02:05:
Vandaag de Q90R soundbar geinstalleerd en meteen geupdatet.

Ik merk bij 5.1 content en ander content behalve Atmos content dat het volume van de rear speakers erg laag/nauwelijks hoorbaar is, ook nadat ik het volume van de rear speakers heb verhoogd naar +6. Geen verschil. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ook verschillende geluidsmodi uitgeprobeerd maar geluid nog steeds veel te zwak.
Heb hier zelf geen last van. Het is uiteraard wel zo dat rears niet constant aanwezig zijn, omdat er alleen bij special effects echt gebruik van wordt gemaakt. Ik neem aan dat je dat zelf ook weet, dus dan lijkt het me dat er problemen zijn met de achterspeakers. Bij mij zijn op standje 0 de special effects luid en duidelijk aanwezig!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• themubson
https://www.ibood.com/ext...95419b540a4e044c97f310bed

Vandaag bij Ibood de LG SPK8 rears voor €99,95

• Lekkerboeie86
  • Nu online

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
scheelt niet zo veel,
pricewatch: LG SPK8 (Zwart)
ze zijn het zeker waard.

• Lekkerboeie86
  • Nu online
pwh53 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:08:
[...]

scheelt niet zo veel,
pricewatch: LG SPK8 (Zwart)
ze zijn het zeker waard.
Ik zie er inmiddels weer een nieuwe voorraad is. Opzich wel leuke aanbieding, niet extreem schokkend. Maar wel interessant opzich.

• pwh53
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:28:
[...]

Ik zie er inmiddels weer een nieuwe voorraad is. Opzich wel leuke aanbieding, niet extreem schokkend. Maar wel interessant opzich.
als je ze nog niet hebt,doen.
beetje vreemd dat ze in aanbieding zijn bij ibood,meestal zijn het opruimingen nav een nieuw model,zo heb ik mijn sk9y ook gekocht.nergens iets gelezen dat er een nieuw model komt.

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 11:54

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb met de Q90R opnieuw problemen met lip-sync. Ik dacht dat ik het opgelost had, maar het is af en toe terug :X

Ik vrees dat het aan de TV (Sony KD55-XE9305) ligt. Al de apparaten die op de TV zelf zijn aangesloten hebben er last van. Het vreemde is dat de PS3/4 die aangesloten zijn via de bar zelf, er SOMS last van hebben, afhankelijk van de game. Hetzelfde met Netflix, vaak gaat het goed, maar af en toe is het mis.

Als het goed werkt komt er geweldig geluid uit, maar ik word helemaal gek van de sync issues 8)7
Komt er ook nog eens bij dat er in de TV nog een bug zit waardoor bij het inschakelen van externe apparaten de TV niet mee wil opstarten. Dan moet ik de stroom eraf halen en opnieuw opstarten om het op te lossen...

Om gek van te worden allemaal :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
pwh53 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:35:
[...]

als je ze nog niet hebt,doen.
beetje vreemd dat ze in aanbieding zijn bij ibood,meestal zijn het opruimingen nav een nieuw model,zo heb ik mijn sk9y ook gekocht.nergens iets gelezen dat er een nieuw model komt.
Heb je advies maar gevolgd en hem zojuist besteld. Ben benieuwd!

• pwh53
ETzPliskin schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:35:
Ik heb met de Q90R opnieuw problemen met lip-sync. Ik dacht dat ik het opgelost had, maar het is af en toe terug :X

Ik vrees dat het aan de TV (Sony KD55-XE9305) ligt. Al de apparaten die op de TV zelf zijn aangesloten hebben er last van. Het vreemde is dat de PS3/4 die aangesloten zijn via de bar zelf, er SOMS last van hebben, afhankelijk van de game. Hetzelfde met Netflix, vaak gaat het goed, maar af en toe is het mis.

Als het goed werkt komt er geweldig geluid uit, maar ik word helemaal gek van de sync issues 8)7
Komt er ook nog eens bij dat er in de TV nog een bug zit waardoor bij het inschakelen van externe apparaten de TV niet mee wil opstarten. Dan moet ik de stroom eraf halen en opnieuw opstarten om het op te lossen...

Om gek van te worden allemaal :(
dat aan/uit of de stroom eraf,lijkt op een slechte hdmi-handshake

• Autopilot
Trackerfire schreef op donderdag 19 september 2019 @ 05:23:
[...]

Heb hier zelf geen last van. Het is uiteraard wel zo dat rears niet constant aanwezig zijn, omdat er alleen bij special effects echt gebruik van wordt gemaakt. Ik neem aan dat je dat zelf ook weet, dus dan lijkt het me dat er problemen zijn met de achterspeakers. Bij mij zijn op standje 0 de special effects luid en duidelijk aanwezig!
Dat begrijp ik. Ik heb de soundbar geupdatet via wifi en de SmartThings app, maar het lukt me niet om de rear speakers en de subwoofer te updaten.

Is jou dat gelukt? Hoe heb je dat gedaan?

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

said006 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:21:
[...]

Dat begrijp ik. Ik heb de soundbar geupdatet via wifi en de SmartThings app, maar het lukt me niet om de rear speakers en de subwoofer te updaten.

Is jou dat gelukt? Hoe heb je dat gedaan?
Dit staat in een document van Samsung wat ik gevonden heb op internet
[For Q90R/Q96R only]
2) Update the Subwoofer and Surround Speakers (Left / Right)
① When there is any “text” on display, press and hold the “DOWN” button on the
remote ( ) for about 6 seconds, until the display shows “UPDATE”.
② “UPDATE” → “BYE” → “ON” will appear on the display.
③ After the update, the Soundbar will restart and last source used will appear
on the display for about 20 seconds and then it will go off.
※ The time to complete step 2-2) will be around 10 minutes.
Misschien heb je er iets aan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:32
pwh53 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:50:
[...]

Ik heb ook een Q90 en af en toe ook een lipsync issue, ik heb zelf een LG Oled 55C7 TV.
Tevens vindt ik de Samsung Smart een draak van een app. Ik zit nog in mijn 14 dagen afkoel periode en ik heb vandaag besloten de soundbar terug te sturen.
Ik vindt dat er weinig muziek gestreamd kan worden via WiFi. Meeste alleen via Bluetooth. Muziek streamen vanaf je eigen NAS is niet mogelijk. Geluid is op zich OK voor een soundbar

• pwh53
Freestuff schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:59:
[...]

Ik heb ook een Q90 en af en toe ook een lipsync issue, ik heb zelf een LG Oled 55C7 TV.
Tevens vindt ik de Samsung Smart een draak van een app. Ik zit nog in mijn 14 dagen afkoel periode en ik heb vandaag besloten de soundbar terug te sturen.
Ik vindt dat er weinig muziek gestreamd kan worden via WiFi. Meeste alleen via Bluetooth. Muziek streamen vanaf je eigen NAS is niet mogelijk. Geluid is op zich OK voor een soundbar
jammer,toch zou die combinatie wel moeten werken,ik heb zelf ook een C7 en sk9y + rears,bevalt goed.

• Autopilot
Pierre schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:54:
[...]

Dit staat in een document van Samsung wat ik gevonden heb op internet

[...]

Misschien heb je er iets aan.
Bedankt maar lukt mij niet. Ik zie geen update staan na het volgen van de instructies. Het zou kunnen dan dit alleen werkt met de usb update en niet met wifi update maar staat er ook weer niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 11:54

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

pwh53 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:50:
[...]

Heb ik al verschillende keren geprobeerd, probleem blijft hetzelfde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autopilot
Na het updaten van mijn soundbar en rear speakers via de usb methode, werken de rear speakers nu uitstekend!

Wat een verschil met de oude firmware!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

said006 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 00:49:
Na het updaten van mijn soundbar en rear speakers via de usb methode, werken de rear speakers nu uitstekend!

Wat een verschil met de oude firmware!
Zo ook maar direct de update via usb doen. Eerst de Onkyo 686 weghalen (en op Marktplaats gooien) daarna de kabels weg kiepen (vriendin staat al te juichen hier) en dan de Samsung aansluiten en testen.

[ Voor 18% gewijzigd door Pierre op 21-09-2019 08:05 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

Pierre schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 07:54:
[...]

Zo ook maar direct de update via usb doen. Eerst de Onkyo 686 weghalen (en op Marktplaats gooien) daarna de kabels weg kiepen (vriendin staat al te juichen hier) en dan de Samsung aansluiten en testen.
Hmmm. Misschien hier dan toch ook maar proberen, ook al lijk ik er niet echt last van te hebben. Blijkbaar werkt de firmware update alleen op de soundbar dus en niet op de rears als ik het goed begrijp?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Trackerfire schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:34:
[...]

Hmmm. Misschien hier dan toch ook maar proberen, ook al lijk ik er niet echt last van te hebben. Blijkbaar werkt de firmware update alleen op de soundbar dus en niet op de rears als ik het goed begrijp?
Op de soundbar de rears en volgens mij de subwoofer. Via usb een eitje.

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:23
@said006 en @Pierre als ik mag vragen, welk versienummer installeren jullie dan en waar komt deze vandaan? Heb zelf de 1007.9 en dit is de meest recente volgens de site van samsung NL.

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Mereco schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:30:
@said006 en @Pierre als ik mag vragen, welk versienummer installeren jullie dan en waar komt deze vandaan? Heb zelf de 1007.9 en dit is de meest recente volgens de site van samsung NL.
Die heb ik ook.

• Autopilot
Mereco schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:30:
Dat is inderdaad de nieuwste.
Let wel op dat je de update 2x moet uitvoeren!
1x voor de soundbar en 1x voor de subwoofer en rear speakers.

Updaten van het laatste gaat op een andere manier. Zie samsung beschrijving.

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

said006 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:57:
[...]

Dat is inderdaad de nieuwste.
Let wel op dat je de update 2x moet uitvoeren!
1x voor de soundbar en 1x voor de subwoofer en rear speakers.

Updaten van het laatste gaat op een andere manier. Zie samsung beschrijving.
Is er dan ook bekend dat de update via de app niet werkt voor de sub en de rears? Dat bedoelde ik eigenlijk met mijn opmerking. Heb de update uitgevoerd via de app eerst namelijk, maar zie nu berichten dat er een groot verschil is na het updaten van de rears en subwoofer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autopilot
Trackerfire schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 23:14:
[...]

Is er dan ook bekend dat de update via de app niet werkt voor de sub en de rears? Dat bedoelde ik eigenlijk met mijn opmerking. Heb de update uitgevoerd via de app eerst namelijk, maar zie nu berichten dat er een groot verschil is na het updaten van de rears en subwoofer.
Dat weet ik dus niet zeker, staat ook nergens.
Maar ik heb de update eerst via de app gedaan en toen nog last van slechtwerkende rear speakers.

Na de update nogmaals te doen via usb (2x) werkten de rear speakers naar behoren.

Dit doet mij vermoeden dan de app alleen de soundbar update en niet de rears, maar zeker weten doe ik het niet.

Ik zou zeggen doe het via de usb methode dan zit je altijd goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Trackerfire schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 23:14:
[...]
De sub en rears worden door de bar geupgedate. Het staat allemaal in de beschrijving van Samsung te lezen. Je moet alles uitzetten en in volgorde weer aanzetten en dan met de knoppen spelen oid, dan gaat ie updaten en is het klaar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themubson
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:48:
[...]

Heb je advies maar gevolgd en hem zojuist besteld. Ben benieuwd!
En? Al uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Bezorging is vrijdag of zaterdag. Dus na het weekend heb ik pas een eerste indruk. Laat het wel weten uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:28
mphilipp schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:08:
[...]

De sub en rears worden door de bar geupgedate. Het staat allemaal in de beschrijving van Samsung te lezen. Je moet alles uitzetten en in volgorde weer aanzetten en dan met de knoppen spelen oid, dan gaat ie updaten en is het klaar.
Check. Hier ook gedaan, in die volgorde. No problemo, alles bij elkaar duren de 4 updates een klein half uurtje.

• damkoning
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-08 20:33
Wat ik alleen niet direct kan achterhalen. Betreft dit alleen voor nieuwere versie (Q90) of dient men ook de HW-N950 op deze manier te update?

• Autopilot
damkoning schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:01:
Wat ik alleen niet direct kan achterhalen. Betreft dit alleen voor nieuwere versie (Q90) of dient men ook de HW-N950 op deze manier te update?
Staat het niet op de Samsung webpagina van de HW-N950 hoe deze geupdatet dient te worden?

• damkoning
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-08 20:33
Daar wordt verteld dat het via USB geüpdate kan worden of door middel van smarthingsapp. Hier in staat nergens genoemd dat rear speakers en subwoofer ook een update benodigd hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

damkoning schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:03:
Daar wordt verteld dat het via USB geüpdate kan worden of door middel van smarthingsapp. Hier in staat nergens genoemd dat rear speakers en subwoofer ook een update benodigd hebben...
Dan probeer je het toch, is het nodig dan ben je klaar. Is het niet nodig dan is je soundbar weer up to date.

• lampje77
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-01-2023
Iemand ervaring met het ophangen van de Lg spk8 de extra boxjes van de Lg soundbar sk9y. Heb deze laatst gekocht bij ibood, ik dacht dat er een muurbeugel bij zou zitten. Dus nu is mijn vraag, hoe hebben jullie deze aan de muur gemaakt? Heb al geïnformeerd bij een winkel maar daar hebben ze alleen een vogel muurbeugel en dan ben ik 65 euro kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik zit ook te denken aan de Q90r vanwege de cashback. Mijn situatie: U vormige bank tegen een muur. Links een raam, rechts is open ruimte/eet-deel van de woonkamer.

Is dit een beetje knap af te stellen, Of zouden jullie doorsparen voor de bose 700 set (want je hebt daar die microfoon/headset)?

[ Voor 15% gewijzigd door Frantic op 27-09-2019 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
lampje77 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:12:
Iemand ervaring met het ophangen van de Lg spk8 de extra boxjes van de Lg soundbar sk9y. Heb deze laatst gekocht bij ibood, ik dacht dat er een muurbeugel bij zou zitten. Dus nu is mijn vraag, hoe hebben jullie deze aan de muur gemaakt? Heb al geïnformeerd bij een winkel maar daar hebben ze alleen een vogel muurbeugel en dan ben ik 65 euro kwijt!
Hier zelfde verhaal. Gisteren is hij binnen gekomen, maar de muur beugels nergens te vinden. Stond wel in de advertentie! Verder qua geluid was het wel leuke ervaring. Vooral mijn kat was behoorlijk onder de indruk toen ik Our Planet aan het kijken was. Nogal zoeken waar die vogels dan zaten. Erg grappig. Aansluiten was allemaal erg makkelijk. Het werkte gelijk. Via LG app nog even kijken naar de instellingen. Gek genoeg kan ik er via google bijzonder weinig over vinden.

Our planet is Atmos geluid en heb ik begrepen dat "original sound" aan te raden is. Maar bij andere bronnen je beter over kan schakelen naar "Surround". Verder heb je nog veel keuzes in de LG app icm de rears. Uiteraard wil je dit zo optimaal mogelijk. Dit weekend wat te doen op dat gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:28:
[...]

Hier zelfde verhaal. Gisteren is hij binnen gekomen, maar de muur beugels nergens te vinden. Stond wel in de advertentie! Verder qua geluid was het wel leuke ervaring. Vooral mijn kat was behoorlijk onder de indruk toen ik Our Planet aan het kijken was. Nogal zoeken waar die vogels dan zaten. Erg grappig. Aansluiten was allemaal erg makkelijk. Het werkte gelijk. Via LG app nog even kijken naar de instellingen. Gek genoeg kan ik er via google bijzonder weinig over vinden.

Our planet is Atmos geluid en heb ik begrepen dat "original sound" aan te raden is. Maar bij andere bronnen je beter over kan schakelen naar "Surround". Verder heb je nog veel keuzes in de LG app icm de rears. Uiteraard wil je dit zo optimaal mogelijk. Dit weekend wat te doen op dat gebied :)
lampje77 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:12:
klopt ik had ook geen muurbeugels erbij (ze bestaan ook helemaal niet bij lg), terug naar de winkel,in andere dozen gekeken ook geen beugel,met lg bellen/mailen heeft ook geen zin,want die snappen het niet,verwijzen dan naar de beugel die bij de soundbar zit 8)7 .
een paar pagina's terug staan wel wat muurbeugels.
bij atmos kun je niet kiezen in welke modus,gaat dan automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:34
Mn vriendin heeft een Samsung soundbar waarvan de sub elke keer ineens hard gaat brommen. Aangesloten via hdmi, maar je moet hem op tv zetten dat er geluid uit komt. Heeft ie sindskort pas dat ie begint te brommen. Het is een hwj 7500.

Heb m laatst geüpdate maar heeft volgensmij niet gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

Heb sinds gisteren een Harman sb20, nu aangesloten via optical. Weet iemand of er verschil in kwaliteit is tussen hdmi en optical? Ik lees online namelijk dingen die in strijd zijn met elkaar.. de ene keer is het verschil vrijwel niet hoorbaar, en op de andere website is hdmi "superieur" (iets met ondersteunen van andere audio-formaten, waarvan ik weer niet weet of de sb20 dat ondersteunt :? )

[ Voor 50% gewijzigd door GS88 op 01-10-2019 07:18 ]

Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:50
Na 6 jaar mijn setje B&W verkocht om wat ruimte te maken en wat nieuws is ook leuk uiteraard !
Uitgekomen bij een Bose 700 soundbar , man man man wat een achteruitgang! Vanmiddag eerst maar een sub erbij gehaald (bass module 700 ) daar is het iig beter van geworden .
Echter tijdens mijn bezoek liep ik tegen de Samsung hw-q90 aan , hier was ik zeer van onder de indruk , echter het gebrek aan connectiviteit (Google assistent, tunein ) en het beschikken over aan tv die Atmos ondersteund houdt mij vooralsnog tegen om te switchen .

Is er iemand met deze set (Samsung) die kan bevestigen dat er geen gebruik is van de sub bij streaming en het ontbreken van een Atmos bron ?

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
@Elahkneh Als je tv geen dolby 5.1 of Dolby plus kan doorgeven, heb je denk ik gewoon stereo geluid.
De soundbar kan dit eventueel wel omzetten naar een kunstmatig surround sound. Welke TV heb je?
Ik kan het nu even niet na checken maar Tunein wordt volgens mij wel ondersteund en en je kunt natuurlijk ook casten naar de Soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Mereco schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:51:
@Elahkneh Als je tv geen dolby 5.1 of Dolby plus kan doorgeven, heb je denk ik gewoon stereo geluid.
De soundbar kan dit eventueel wel omzetten naar een kunstmatig surround sound. Welke TV heb je?
Ik kan het nu even niet na checken maar Tunein wordt volgens mij wel ondersteund en en je kunt natuurlijk ook casten naar de Soundbar.
Ik heb een Philips 47pfl7008 uit 2013 geloof ik.
Geeft ie ook 4 Kanaals stereo door ? Gezien de set rear speakers heeft.

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
Hij zet dan het stereosignaal om naar 2.1 dus voorspeakers + subwoofer en in surround modus 7.1.4 dus alle speakers incl achterspeakers + subwoofer. Als ik ff snel de specs lees, lijkt het mij dat de tv wel dolby digital kan weergeven en evt doorgeven aan de soundbar, dus dan heb je in ieder geval 5.1 surround.
Net nog geprobeerd om Tunein te casten, maar dat blijkt toch niet te werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Mereco op 07-10-2019 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 12:12
Gisteren de cashback van Samsung voor de Q90R ontvangen. Dat is relatief snel vind ik, binnen 4 weken (aanvraag 13 september verstuurd).

Gezien de ervaringen in het LG OLED topic verwacht ik langer te moeten wachten op de cashback van m'n nieuwe 65C9 tv.

[ Voor 9% gewijzigd door Powder Toastman op 08-10-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Mereco schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:24:
Hij zet dan het stereosignaal om naar 2.1 dus voorspeakers + subwoofer en in surround modus 7.1.4 dus alle speakers incl achterspeakers + subwoofer. Als ik ff snel de specs lees, lijkt het mij dat de tv wel dolby digital kan weergeven en evt doorgeven aan de soundbar, dus dan heb je in ieder geval 5.1 surround.
Net nog geprobeerd om Tunein te casten, maar dat blijkt toch niet te werken.
Ik heb inmiddels de q90 set besteld . Het hele bose circus gaat retour . Belachelijke kwaliteit voor 1400 euro . Nu kom ik van een b&w 683 set . Maar ik kan me echt niet voorstellen dat mensen onder de indruk zijn van de bose 700 .
Geen enkel stereobeeld , je ‘voelt’ het niet , weinig power om laag volume . Net alsof je naar een sonos one luistert .

De sub is echt wel goed . Maar daar red je het niet mee.
Wel een dikke + voor de app en de functionaliteit . Dat zal ik nu waarschijnlijk oplossen met een nvidia shield .

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:13
Elahkneh schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:43:
[...]

Ik heb inmiddels de q90 set besteld . Het hele bose circus gaat retour . Belachelijke kwaliteit voor 1400 euro . Nu kom ik van een b&w 683 set . Maar ik kan me echt niet voorstellen dat mensen onder de indruk zijn van de bose 700 .
Geen enkel stereobeeld , je ‘voelt’ het niet , weinig power om laag volume . Net alsof je naar een sonos one luistert .

De sub is echt wel goed . Maar daar red je het niet mee.
Wel een dikke + voor de app en de functionaliteit . Dat zal ik nu waarschijnlijk oplossen met een nvidia shield .
Hier al enkele jaren in het bezit van een bose Soundtouch 300 inclusief sub + rears. Eigenlijk identiek aan de 700. Je hebt wel adaptiq uitgevoerd? Waarschijnlijk wel maar voor de zekerheid.

Hier ook afkomend van een Marantz + B&W cm8 set. Tuurlijk het heeft niet dezelfde wow factor, maar de Bose set komt wat mij betreft dicht in de buurt en met films is het helemaal genieten geblazen!

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen betreft geluid.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elahkneh
Dark Master schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:10:
[...]

Hier al enkele jaren in het bezit van een bose Soundtouch 300 inclusief sub + rears. Eigenlijk identiek aan de 700. Je hebt wel adaptiq uitgevoerd? Waarschijnlijk wel maar voor de zekerheid.

Hier ook afkomend van een Marantz + B&W cm8 set. Tuurlijk het heeft niet dezelfde wow factor, maar de Bose set komt wat mij betreft dicht in de buurt en met films is het helemaal genieten geblazen!

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen betreft geluid.
Ik heb adaptiq uitgevoerd , dat maakt het al stukken beter . Ik ben me bewust dat ik niet hetzelfde kan verwachten , maar vooral het tv geluid en tunein valt mij echt tegen . Ik mis echt een stukje stereobeeld en het voelen van het geluid . Dat zul je snappen als je van een cm8 set af komt ;)

Met films is dolby idd goed . Ik lees dat jij er een setje rears bij hebt . Functioneren ze alleen bij een dolby bron ? Ik had graag gezien dat ik er ‘tevreden’ over was , de app , functies , design zijn top , ik loop nu wat met een bekocht gevoel . Morgen de q90 testen naast de 700 , ben benieuwd :)

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 21:21
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:28:
[...]

Heb ook de SPK8 rear speakers gekocht voor mijn LG SK10Y.

Enig idee waarom het beter is om de surround functie uit te zetten bij Dolby Atmos? Vind het nog lastig om te zeggen of het beter klinkt.
Kan er verder weinig tot niks over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Elahkneh schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:55:
[...]

Ik heb adaptiq uitgevoerd , dat maakt het al stukken beter . Ik ben me bewust dat ik niet hetzelfde kan verwachten , maar vooral het tv geluid en tunein valt mij echt tegen . Ik mis echt een stukje stereobeeld en het voelen van het geluid . Dat zul je snappen als je van een cm8 set af komt ;)

Met films is dolby idd goed . Ik lees dat jij er een setje rears bij hebt . Functioneren ze alleen bij een dolby bron ? Ik had graag gezien dat ik er ‘tevreden’ over was , de app , functies , design zijn top , ik loop nu wat met een bekocht gevoel . Morgen de q90 testen naast de 700 , ben benieuwd :)
De rears maken wel uit, maar de sub heeft wel een flink grotere impact in vergelijking met de rears, ze functioneren ook bij een niet dolby bron, ook bij muziek dus. Het stereobeeld is zeker niet te evenaren met de B&W's maar ik vraag me af welke soundbar dat wel kan.

Ik ben van plan om in ons nieuwe huis een dedicated mancave te maken, dus stereospeakers zullen er dan weer zeker komen, of misschien de nieuwe Ambeo soundbar van Sennheiser? Ik ben wel echt verzot op surround! Dat doet de Bose wel zeer goed in mijn optiek.

Laat even weten wat je vind van de q90, dat ziet er ook zeker interessant uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
HomerJ schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:54:
[...]

Enig idee waarom het beter is om de surround functie uit te zetten bij Dolby Atmos? Vind het nog lastig om te zeggen of het beter klinkt.
waarom uitzetten,bij mij is het een wereld van verschil als ik de rears uitzet,juist bij bv. atmos.is ook de eerste keer dat ik dat lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

[...]

Als het Atmos geeft dan kan je volgens mij die instelling niet eens veranderen.
Wel even letten of jouw SK10Y wel aangeeft "ATMOS" als je iets afspeelt die het ondersteunt.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Famous schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:16:
[...]

Als het Atmos geeft dan kan je volgens mij die instelling niet eens veranderen.
Wel even letten of jouw SK10Y wel aangeeft "ATMOS" als je iets afspeelt die het ondersteunt.
klopt dan kun je niets veranderen,maar je kunt wel de rears uitzetten,(surround on/off) zoals ik het lees heeft hij dat advies gekregen/gelezen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

pwh53 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:22:
[...]

klopt dan kun je niets veranderen,maar je kunt wel de rears uitzetten,(surround on/off) zoals ik het lees heeft hij dat advies gekregen/gelezen. :?
:+ :+
Dan kon je de raars net zo goed niet kopen.

Wel even spelen met de LG WiFi speaker app om de geluidsinstellingen te veranderen.
Dat scheelt echt veel, heb mijn instellingen hier eens geplaatst en nog blij mee :Y

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Famous schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:39:
[...]

:+ :+
Dan kon je de raars net zo goed niet kopen.

Wel even spelen met de LG WiFi speaker app om de geluidsinstellingen te veranderen.
Dat scheelt echt veel, heb mijn instellingen hier eens geplaatst en nog blij mee :Y
ben ook erg blij met die van mij,vond de sk9y zonder de rears een beetje tegen vallen,ben nu zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
[...]

Volgens mij is het bij Atmos de bedoeling dat je hem op "Original sound" gaat zetten via de app. Het zeker een mooie toevoeging. Ben blij met de rears. Maar die instellingen vind ik allemaal wat lastig. Er is via die app best wat dingen mogelijk. Maar wat nou een goede afstelling zal afhankelijk zijn van de plaatsing en de ruimte waar het in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij kunnen vertellen of het mogelijk is om 4 stuks JBL 5.1 soundbar systemen via bluetooth op één tv aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Dark Master schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 01:33:
[...]

De rears maken wel uit, maar de sub heeft wel een flink grotere impact in vergelijking met de rears, ze functioneren ook bij een niet dolby bron, ook bij muziek dus. Het stereobeeld is zeker niet te evenaren met de B&W's maar ik vraag me af welke soundbar dat wel kan.

Ik ben van plan om in ons nieuwe huis een dedicated mancave te maken, dus stereospeakers zullen er dan weer zeker komen, of misschien de nieuwe Ambeo soundbar van Sennheiser? Ik ben wel echt verzot op surround! Dat doet de Bose wel zeer goed in mijn optiek.

Laat even weten wat je vind van de q90, dat ziet er ook zeker interessant uit! :)
@Dark Master de Samsung set staat nu naast de Bose , een serieuze bar (groot, hoog)
Qua surround blaast ie Bose weg , het tv geluid handelt de bose stukken beter af , er zit bij zware stemmen vrijwel geen laag in de Samsung en de subwoofer schakelt niet snel genoeg in daarbij .
Ik heb de rears bij de Samsung nog niet aangesloten , die heb ik bij de bose ook niet , dat zou niet fair zijn.
Het geluid van de Samsung is wel kamervullend en dat is prettig om te horen !

De SmartThings app is simpel en doet wat het moet doen . Valt weinig in te stellen en dat is best jammer .
Streamen vanaf telefoon enkel Bluetooth, geen AirPlay :/

Ik kijk het nog even wat dagen aan , blijft een tweestrijd om hier een goeie keus uit te maken .

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

Elahkneh schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:35:
[...]

@Dark Master de Samsung set staat nu naast de Bose , een serieuze bar (groot, hoog)
Qua surround blaast ie Bose weg , het tv geluid handelt de bose stukken beter af , er zit bij zware stemmen vrijwel geen laag in de Samsung en de subwoofer schakelt niet snel genoeg in daarbij .
Ik heb de rears bij de Samsung nog niet aangesloten , die heb ik bij de bose ook niet , dat zou niet fair zijn.

De SmartThings app is simpel en doet wat het moet doen . Valt weinig in te stellen en dat is best jammer .

Ik kijk het nog even wat dagen aan , blijft een tweestrijd om hier een goeie keus uit te maken .
Heb je wel al de laatste software-update gedaan bij de Samsung? Herken zelf de niet weergave van lage tonen niet. Sterker, ik vond Herman (de schermman) zelfs redelijk denderen tijdens dat hij praat. Meer dan bij mijn (welliswaar oudere) Bose set. Let op, de main speaker en de subwoofer moeten apart worden geüpdate. Zie hiervoor enkele pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:07
Nog niemand ervaring met de nieuwe Sennheiser Ambeo Soundbar? Volgens de vele reviews die ik heb gelezen veruit de beste soundbar die er te koop is wat natuurlijk ook wel mag voor die prijs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elahkneh
Trackerfire schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:43:
[...]

Heb je wel al de laatste software-update gedaan bij de Samsung? Herken zelf de niet weergave van lage tonen niet. Sterker, ik vond Herman (de schermman) zelfs redelijk denderen tijdens dat hij praat. Meer dan bij mijn (welliswaar oudere) Bose set. Let op, de main speaker en de subwoofer moeten apart worden geüpdate. Zie hiervoor enkele pagina's terug.
Hij is geleverd met versie 7008 . En voor zo ver ik kan zien is dat ook de laatste versie .
Op adaptive is het stukken beter , al zal dat persoonlijk zijn voor iedereen .
Ik heb inmiddels de bose retour gedaan , die valt echt in het niks . De samsung blaast je echt van de bank af ! Dát is nou wat ik zocht .

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:11

Oekol

waka waka hey hey

Elahkneh schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:35:
[...]

Thanks voor je updates over de bose 700. Lees geïnteresseerd mee. Wij zoeken vooral een soundbar die goed met tv geluid overweg kan en series / film ook prima weergeeft. Daarnaast om lekker Spotify op af te spelen. Omdat wij vonden dat er ook een bass in de soundbar zelf moet zitten omdat het anders echt niet fijn klinkt kwamen we samen met de verkoper in de winkel uit op de bose 700. Daar zouden we dan bijvoorbeeld alleen de soundbar van kunnen komen en later upgraden met de bas module. Rears willen wij sowieso niet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Leoon. schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:14:
[...]

Thanks voor je updates over de bose 700. Lees geïnteresseerd mee. Wij zoeken vooral een soundbar die goed met tv geluid overweg kan en series / film ook prima weergeeft. Daarnaast om lekker Spotify op af te spelen. Omdat wij vonden dat er ook een bass in de soundbar zelf moet zitten omdat het anders echt niet fijn klinkt kwamen we samen met de verkoper in de winkel uit op de bose 700. Daar zouden we dan bijvoorbeeld alleen de soundbar van kunnen komen en later upgraden met de bas module. Rears willen wij sowieso niet.
Heb je nu speakers o.i.d ? Of alleen tv ‘speakers”
Als je echt wil genieten van een soundbar zou ik na mijn ervaring voor de Samsung gaan , de bose heeft écht wel een sub nodig om het mid en laag aan te vullen. Samen een krappe 1400 euro, voor minder koop je beter (Samsung hw-q90) ;) Mijn Bose set is inmiddels weer retour :)

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Elahkneh schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:37:
[...]

Heb je nu speakers o.i.d ? Of alleen tv ‘speakers”
Als je echt wil genieten van een soundbar zou ik na mijn ervaring voor de Samsung gaan , de bose heeft écht wel een sub nodig om het mid en laag aan te vullen. Samen een krappe 1400 euro, voor minder koop je beter (Samsung hw-q90) ;) Mijn Bose set is inmiddels weer retour :)
TV speakers maar dan wel beter dan 'gemiddeld', voor een tv. Tv is een Sony 65xe9305. We zullen weer moeten luisteren wanneer we tot koop over gaan. Het blijft toch iets persoonlijks.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:46
Vanavond een tweedehands Naim Mu-so (voorbeeld: https://www.wilbert.nl/st.../naim-muso-muzieksysteem-) gekocht. Vooral voor de muziek, maar ben ook benieuwd hoe hij bevalt icm de tv. Morgen maar eens rustig aansluiten. Iemand al ervaring met dit apparaat?

[ Voor 18% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 16-10-2019 00:59 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:54
Iemand die weet hoe je bij een HT-ZF9 kan controleren of een Atmos stream wel afgespeelt wordt?
Bij de K950 ging er een blauw lampje branden en kwam in het display Atmos tevoorschijn.

Bij de HT-ZF9 weet ik het eigenlijk nooit. Via "display" is het hoogste 7.1 (volgens mij) wat ik te zien krijg.

(dezelfde Atmos content)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb een vraag aan de gebruikers van de Samsung Q80R (of de Q90R) soundbar. Zelf heb ik de Q80R.

Klopt het dat hij met een Dolby/DTS stream dit niet laat zien op het scherm (behalve Atmos en DTS:X)?

Bij mij geeft hij met een Atmos of DTS:X video dit keurig aan op de soundbar, maar met een andere Dolby of DTS video niet.

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

mortael schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:41:
Ik heb een vraag aan de gebruikers van de Samsung Q80R (of de Q90R) soundbar. Zelf heb ik de Q80R.

Klopt het dat hij met een Dolby/DTS stream dit niet laat zien op het scherm (behalve Atmos en DTS:X)?

Bij mij geeft hij met een Atmos of DTS:X video dit keurig aan op de soundbar, maar met een andere Dolby of DTS video niet.
Klopt! Bij mij idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Hoe kun je dan zien welke geluidsstream er dan afgespeeld wordt op de q90r?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

said006 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 02:24:
[...]

Hoe kun je dan zien welke geluidsstream er dan afgespeeld wordt op de q90r?
Niet, alleen bij Atmos dus. M'n tv geeft wel aan welke stream er gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmjvdm
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-06-2021
Trackerfire schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:59:
[...]

Niet, alleen bij Atmos dus. M'n tv geeft wel aan welke stream er gebruikt wordt.
Klopt het dat je dit niet ziet als je via je TV (Q70 ARC) op Netflix een Atmos titel afspeelt?
Ik zie namelijk wel netjes in Netflix dat hij ATMOS audio speelt, maar er verschijnt niks op mijn soundbar, alleen TV ARC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

tmjvdm schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Klopt het dat je dit niet ziet als je via je TV (Q70 ARC) op Netflix een Atmos titel afspeelt?
Ik zie namelijk wel netjes in Netflix dat hij ATMOS audio speelt, maar er verschijnt niks op mijn soundbar, alleen TV ARC.
Bij mijn Q90 ARC geeft hij dan netjes aan in 't display dat hij Atmos afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmjvdm
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-06-2021
hmm, constant of heel even? of kan ik dit triggeren met de remote bijv.
Ik zie dit dus niet, dan lijkt het me dat hij ook geen Atmos speelt...

ik heb wel de originele HDMI die bij de bar zat, van de TV naar de bar lopen, dus die zou goed moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

tmjvdm schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:45:
hmm, constant of heel even? of kan ik dit triggeren met de remote bijv.
Ik zie dit dus niet, dan lijkt het me dat hij ook geen Atmos speelt...

ik heb wel de originele HDMI die bij de bar zat, van de TV naar de bar lopen, dus die zou goed moeten zijn.
Alleen als de film start en als ik het volume harder of zachter zet even. Daarna gaat het display gewoon uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:54
Mensen hier die een HT-ZF9 (met rears) en een ST5000 hebben gehad en iets kunnen zeggen over het verschil tussen die beiden?

De ST5000 heeft meer drivers, dus een betere dynamic range. Mist wel rears dus ook geen echte surround. Heeft wel upfiring en meer power, maar weet niet hoeveel dat brengt (tov de ZF9).

Ben begonnen met de YSP2500. Meer dan prima ding voor in een appartement. Later een eigen huisje, dus wou wel wat meer. Uitgekomen op de K950. Lomp bakbeest die je omver blaast en afbluft met z'n power. Ding kan op standje 100, maar hoger dan 20 is onhaalbaar tenzij je redelijk vrijstaand woont.
Ingeruild voor de ZF9 (met rears) omdat de K950 niet 100% werkte met de Logitech Harmony.

De ZF9 mist wat range en is wat vlak op sommige stukken, ook niet heel gek met maar 3 drivers.
Ik wil wel graag in de Atmos categorie blijven (ook nu vanwege de nieuwe Shield en dus Atmos via Netflix), ook al krijg je met een soundbar nooit echte Atmos. Het geeft wel iets extra lijkt mij. Toch?

Dus vandaar de gedachte naar een ST5000. Mis ik wel de rears (Maar dat kan ook als een plus zijn, minder zooi weer. En aangezien onze bank strak tegen de muur staat en de rears dus gelijk aan onze oren is dat ook een beetje lala).

Maar dan zou ik wel graag wat ervaringen horen van gebruikers met dezelfde producten.

(iig geen Samsung vanwege hun source onder 1 knop)

[ Voor 85% gewijzigd door NeutraleTeun op 03-11-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:18
Waar ik heel erg benieuwd naar ben:
Zijn er in dit forum nog mensen die een Polk Magnifi Max SR set in gebruik hebben?
Zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wittie2
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-03-2024
Leoon. schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:14:
[...]

Wij hebben de Soundbar 700 met de bassmodule 700 in bezit. Prachtig machine. Leuk om naar films te kijken, waar je echt het bioscoop gevoel krijgt. Ook voor muziek trilt het hier geestig in huis. Nu nog sparen voor de surround speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwepik
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-03-2021
Wittie2 schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:59:
[...]

Wij hebben de Soundbar 700 met de bassmodule 700 in bezit. Prachtig machine. Leuk om naar films te kijken, waar je echt het bioscoop gevoel krijgt. Ook voor muziek trilt het hier geestig in huis. Nu nog sparen voor de surround speakers.
Heb deze laatst ook beluisterd in media markt en ik (als leek) was best onder de indruk van de bak geluid die eruit kwam. Ben toen ook even bij klubben naar binnen gegaan en ze willen daar absoluut niets van Bose weten. De medewerker zei zelfs dat hij niet begreep waarom mensen uberhaupt nog spullen kochten van dat merk, puur om de naam.

Jullie enig idee waar die houding richting Bose vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Junkyxl schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:34:
Waar ik heel erg benieuwd naar ben:
Zijn er in dit forum nog mensen die een Polk Magnifi Max SR set in gebruik hebben?
Zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee?
Even de zoekfunctie gebruiken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

Ouwepik schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:52:
[...]

Heb deze laatst ook beluisterd in media markt en ik (als leek) was best onder de indruk van de bak geluid die eruit kwam. Ben toen ook even bij klubben naar binnen gegaan en ze willen daar absoluut niets van Bose weten. De medewerker zei zelfs dat hij niet begreep waarom mensen uberhaupt nog spullen kochten van dat merk, puur om de naam.

Jullie enig idee waar die houding richting Bose vandaan komt?
Dit zal vooral te maken hebben met het feit dat Bose an sich prima klinkt, maar voor een purist absoluut prul is. Bose laat vrijwel niks van 't origineel over zoals de maker iets bedoelt heeft en maakt er compleet de eigen getunede versie van. Hiermee bedoel ik vooral dat het geluid veelal niet in balans en verhouding is. Met de huidige moderne muziek bijna geen probleem, maar heb je een complex nummer dan klinkt het van geen kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
Hier al 3 jaar in het bezit van een soundtouch 300, eigenlijk hetzelfde als de Bose 700, zonder de Alexa.
Super tevreden over, met de rears + sub haal je echt een kleine bioscoop ervaring in huis wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
l3art schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:51:
[...]

Even de zoekfunctie gebruiken.
Dat heb ik uiteraard gedaan, voordat ik überhaupt de vraag durfde te stellen ;)
Ben echter benieuwd of er mensen in dit forum actief zijn die de set in bezit hebben en wat hun bevindingen cq ervaringen zijn.
Je kan er op internet erg weinig over terug vinden valt me op.
De Magnifi Mini van Polk vindt je genoeg over terug, maar niet de Magnifi Max SR.
Ik ben er inmiddels wel achter dat er wat problemen mee waren, maar na een software-update schijnt dit allemaal verholpen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Junkyxl schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:08:
[...]

Dat heb ik uiteraard gedaan, voordat ik überhaupt de vraag durfde te stellen ;)
Ben echter benieuwd of er mensen in dit forum actief zijn die de set in bezit hebben en wat hun bevindingen cq ervaringen zijn.
Je kan er op internet erg weinig over terug vinden valt me op.
De Magnifi Mini van Polk vindt je genoeg over terug, maar niet de Magnifi Max SR.
Ik ben er inmiddels wel achter dat er wat problemen mee waren, maar na een software-update schijnt dit allemaal verholpen te zijn.
chefspecial in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"

Volgens mij gaat het hier over de soundbar die jij bedoeld toch?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junkyxl
l3art schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:30:
[...]

chefspecial in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"

Volgens mij gaat het hier over de soundbar die jij bedoeld toch?
Klopt, zover ben ik uiteindelijk ook gekomen.
Echter zijn deze berichten inmiddels een jaar oud 8) .
Omdat ik zelf aan het overwegen ben om deze set aan te schaffen, was ik benieuwd of er meerdere gebruikers van deze set hier actief zijn in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-10 17:33
Een vraag over de Samsung Q80R soundbar.

Hoe kan ik deze het beste aansluiten op een LG OLED 55E9, i.c.m. een Ziggo Next en PS4Pro, voor de maximale beeld- en geluidskwaliteit?

1. de Next en PS4 op de tv en de tv met een HDMI-kabel naar de soundbar, of
2. de Next en PS4 op de soundbar en deze via een HDMI naar de tv?

Voor Netflix en Videoland gebruik ik vooralsnog de apps op de tv.

De tv ondersteunt HDMI-eARC, de soundbar nog niet heb ik begrepen (komt via een toekomstige update?!). Beide kanten moeten eARC ondersteunen voor Dolby Atmos, of maakt dit niks uit?

Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 21% gewijzigd door jwjol op 12-11-2019 12:12 ]

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 12:12
De eARC update is er al een tijdje, althans op mijn Q90R wel en die zijn op de rears na identiek dacht ik.
Ik heb mijn Xbox One X rechtstreeks op tv aangesloten vanwege de HDMI 2.1 die de Samsung soundbar niet ondersteund. Op die manier kan ik profiteren van ALLM en VRR , maar dat zit niet op de PS4 pro zover ik weet. Via eARC krijg ik vanuit Netflix app op tv en de XOX Dolby Atmos uit de soundbar.
Zonder de genoemde functies maakt het volgens mij bijzonder weinig uit welke optie je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocktail
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 20:22
Ik neig al een tijdje om een soundbar aan te schaffen en heb met interesse in dit topic zitten neuzen. Op basis van o.a. de ervaringen in dit topic kom ik uit op de Samsung Q80R. Geen Q90R omdat onze bank midden in de kamer staat waardoor achterspeakers (met stroomkabel) niet handig zijn.

Waar ik nog mijn twijfels over heb is of deze soundbar in mijn situatie meerwaarde levert ten opzichte van b.v. zijn kleinere broer de Q70R of een Bose 700. De rede is dat wij een vide hebben en de soundbar tegen de muur komt te staan welke overgaat in een schuin plafond. Ik vraag me af wat dit doet met het geluid komende van de opwaarts gerichte speakers en de algehele geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Ik ben inmiddels voor mezelf er wel uit dat het géén Dolby Atmos of DTS:X soundbar gaat geworden.
De opstelling in onze woonkamer is zo verre van ideaal dat het met het weerkaatsen van het geluid niet gaat werken.
Zodoende dat ik aan het kijken ben voor een normale 5.1 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:26
Cocktail schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:04:
Ik neig al een tijdje om een soundbar aan te schaffen en heb met interesse in dit topic zitten neuzen. Op basis van o.a. de ervaringen in dit topic kom ik uit op de Samsung Q80R. Geen Q90R omdat onze bank midden in de kamer staat waardoor achterspeakers (met stroomkabel) niet handig zijn.

Waar ik nog mijn twijfels over heb is of deze soundbar in mijn situatie meerwaarde levert ten opzichte van b.v. zijn kleinere broer de Q70R of een Bose 700. De rede is dat wij een vide hebben en de soundbar tegen de muur komt te staan welke overgaat in een schuin plafond. Ik vraag me af wat dit doet met het geluid komende van de opwaarts gerichte speakers en de algehele geluidskwaliteit.
Het is toch juist de bedoeling dat je speakers aan de muur hangen en je bank er een stuk vandaan staat? Tegen de muur is juist niet aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Cocktail schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:04:

Ik zit in dezelfde race als @Cocktail. Bank staat midden in de kamer met aan beide zijkanten 3 meter ruimte. Aan de achterkant van de bank een meter of anderhalf richting de muur. Juist hierdoor willen wij niet de rearspeakers omdat je dan weer draad door je kamer lopen hebt. Ook aan het twijfelen of de bose 700 goed perfect zou zijn, de prijs is iig stuk hoger met bad module.

Daarbij vraag ik me ook af wanneer er weer nieuwe versies op de markt komen. Volgens mij is de bose 700 al ff uit. Zul je zien kopen we 'm en dan komt de bose 800 met 4k hdr en dolby atmos ondersteuning bij wijze van.

Edit: zie net dat ratings begonnen is met soundbar testen. Leuk kijkvoer: YouTube: Best Soundbars to Buy in 2019 – RTINGS.com

[ Voor 13% gewijzigd door Oekol op 17-11-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmeirlaen
  • Laatst online: 06-02-2024
Bestaat er een soundbar die de audio can tv kan doorsturen naar andere chromecast devices in groep? Bvb twee shelve speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Er staat nu een q80r te koop in de pricewatch voor € 588,81 wat me heel goedkoop lijkt. Is een webshop in België die veel slechte reviews heeft en ook via de bol plaza verkoopt (tweede referral in de pricewatch). Voor hoeveel hebben de Q80R gebruikers hun soundbar gekocht? Is het een goeie prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocktail
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 20:22
Leoon. schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:01:
[...]

Ik zit in dezelfde race als @Cocktail. Bank staat midden in de kamer met aan beide zijkanten 3 meter ruimte. Aan de achterkant van de bank een meter of anderhalf richting de muur. Juist hierdoor willen wij niet de rearspeakers omdat je dan weer draad door je kamer lopen hebt. Ook aan het twijfelen of de bose 700 goed perfect zou zijn, de prijs is iig stuk hoger met bad module.

Daarbij vraag ik me ook af wanneer er weer nieuwe versies op de markt komen. Volgens mij is de bose 700 al ff uit. Zul je zien kopen we 'm en dan komt de bose 800 met 4k hdr en dolby atmos ondersteuning bij wijze van.

Edit: zie net dat ratings begonnen is met soundbar testen. Leuk kijkvoer: YouTube: Best Soundbars to Buy in 2019 – RTINGS.com
Bij ons is de afstand tussen de bank en de muur erachter 6m en de zijmuren minimaal 2,5m. Aan beide kanten van de bank wordt gelopen.

Zag dat Samsung hoge cijfers kreeg van rtings. Ik ben wel nog benieuwd wat een schuin plafond doet met de samsung QxxR sets. Het zou een beetje jammer zijn als de set namelijk niet tot zijn recht komt. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Leoon. schreef op zondag 17 november 2019 @ 18:52:
Er staat nu een q80r te koop in de pricewatch voor € 588,81 wat me heel goedkoop lijkt. Is een webshop in België die veel slechte reviews heeft en ook via de bol plaza verkoopt (tweede referral in de pricewatch). Voor hoeveel hebben de Q80R gebruikers hun soundbar gekocht? Is het een goeie prijs?
Voor € 588,- bij Plattetv in de aanbieding, kreeg daar ook nog € 100,- cashback op.

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

mortael schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:17:
[...]

Voor € 588,- bij Plattetv in de aanbieding, kreeg daar ook nog € 100,- cashback op.
Thanks! Hoop op een prijs onder 600 euro tijdens Black Friday. Bestel liever niet bij die Belgische shop die ik niet ken. Liever bij eventuele garantie NL winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dezeppo
  • Laatst online: 13-10 14:00
Na lang wikken en wegen en afwegen en denken en peinzen en (dit draadje) lezen maar een HWQ90R gekocht ter vervanging van mn Sonos Beam 5.1 systeem, wil weer wel s meer dan 5.1. Nu lees ik op diverse plekken dat het afspelen van Atmos of DTSX content via Plex (of andere spelers) via Apple TV niet mogelijk is (anders dan via officiele app of de Netflix/Prime app). Ook dat ARC het signaal niet naar de soundbar doorgeeft maar ik daarvoor eARC nodig heb, niets is eenvoudig of goedkoop :), maar eens kijken of ik beter een LG C9 kan kopen of een Samsung QE55Q90R.

Xbox One X maar eens aansluiten via de soundbar, misschien dat Fallen Order beter klinkt met Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwepik
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-03-2021
dezeppo schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:59:
Na lang wikken en wegen en afwegen en denken en peinzen en (dit draadje) lezen maar een HWQ90R gekocht ter vervanging van mn Sonos Beam 5.1 systeem, wil weer wel s meer dan 5.1. Nu lees ik op diverse plekken dat het afspelen van Atmos of DTSX content via Plex (of andere spelers) via Apple TV niet mogelijk is (anders dan via officiele app of de Netflix/Prime app). Ook dat ARC het signaal niet naar de soundbar doorgeeft maar ik daarvoor eARC nodig heb, niets is eenvoudig of goedkoop :), maar eens kijken of ik beter een LG C9 kan kopen of een Samsung QE55Q90R.

Xbox One X maar eens aansluiten via de soundbar, misschien dat Fallen Order beter klinkt met Atmos.
Ben erg benieuwd wat je van je nieuwe set vind en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Is het al blackfriday? Kan niet wachten om de Q80R te kopen. Als iemand hem ergens in de aanbieding ziet, graag delen :D

Pagina: 1 ... 30 ... 58 Laatste