Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

j-phone schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:28:
[...]
Hier staat sinds een aantal weken een Samsung HW-N850, nog geen moment spijt van gehad. Die dingen klinken inderdaad super.
Ik heb in die winkel ook even naar de kleinere Q70R geluisterd, het model zonder de surround speakers. Klonk ook als een klok. Ik durf het wel aan dat die dingen een waardig vervanger zijn voor een huis vol speakers en draden. Uiteraard heb ik sinds zaterdagavond heel veel zitten luisteren en ben best wel eens wat tegengekomen waarvan ik wist dat het met de oude opstelling beter klonk. Maar dat zijn dan precies die demo stukjes die je altijd showt aan mensen die willen horen hoe de boel klinkt. Dat wil dus zeggen dat 98% van die film heel goed met zo'n bar aan te horen is zonder echt iets te missen. En ik moet zeggen dat puur muziek (ik heb mijn hele cd collectie lossless geript naar FLAC) ook bijzonder goed klinkt. Ik speel het in principe af in adaptive sound mode, en dat gaat 98% van de gevallen heel erg goed. Een enkel keer gaat het 'mis' bij muziek die op een vreemde manier is gemixt (een paar nummers van Jarre) dan snapt het algoritme niet goed wat ie hoort en doet maar wat. Echt storen doet het niet, maar omdat je precies weet hoe het hoort te klinken, hoor je ineens wat geks.

Nee, ik ben niet bang om dit aan audiofielen te demoën. Als iemand met een open mind gaat zitten zal ie zeker aangenaam verrast zijn.

Maar....als ik ooit de loterij win, komt er een kast van een huis met een luisterruimte die ik volprop met B&W speakers natuurlijk... :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webpatrick
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-03 16:22
jurjen_g schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 20:33:
De JBL link bar is nu eindelijk te pre-orderen, ook direct in Nederland. Verwachte leverdatum 16 augustus. Ben benieuwd, wachten op de eerste reviews....

https://www.jbl.nl/home-a...Grey-EMEA-Current#start=1
Ik heb hem in de eerste batch al ontvangen (23 juli). Het geluid is redelijk, maar ik mis nog wel wat diepere bas, wellicht toch maar een JBL SW10 erbij als deze beschikbaar is. Qua Google ondersteuning valt het een beetje tegen. De Link Bar heeft nog geen nederlandse Assistent ondersteuning, wil je volledig gebruik kunnen maken van de Assistant, dan zal je hem eerst in het Engels moeten instellen. Ook kan je de Link Bar niet in een speaker group (Home App) instellen. De linkbar wordt gezien als een TV.
Ik heb via JBL/Harman Support nu wel een mail dat ze er mee bezig zijn.

Het Google Assistant logo op het device had wel achterwege kunnen blijven.

Dus ik hoop dat ze dit snel gaan uitrollen, anders heeft JBL/Harman Nederland nog wel wat uit te leggen.

Hieronder het het laatste bericht van JBL Harman Support:
Hartelijk dank voor al uw geduld.

Helaas ondersteunt de Link Bar nog geen Google Assistant in NL omdat deze ondersteuning regionaal is. In plaats daarvan gebruikt de Link Bar Google Search, die minder spraakopdrachten ondersteunt, dit geldt zowel voor de Engelse als de Nederlandse taal. Google Assistant voor de Link Bar wordt later dit jaar ondersteund.

Hetzelfde geldt voor de ondersteuning van de Google Home app. Het is nog niet mogelijk om de Link Bar in een groep te plaatsen en er is nog geen volledige ondersteuning voor de Google Home app. Google werkt op dit moment aan dit alles met Harman/JBL.

U zou kunnen proberen een fabrieksreset uit te voeren via het instellingenmenu van de Link Bar en het opnieuw in te stellen om te zien of het beter zal reageren op spraakopdrachten.

Daarna kan kunt u ook proberen een harde reset uit te voeren (haal de stekker uit het stopcontact voor 15 minuten).

We zijn ons ervan bewust dat veel van de functies van de andere Link luidsprekers nog niet worden ondersteund door de Link Bar. Google werkt aan dit alles.

Na het resetten van de soundbar, kunt u hem in het Engels installeren in plaats van in het Nederlands. Engelse versie ondersteunt wel Google Assistant en andere spraakcommando's zouden moeten werken, zoals het afspelen van een liedje of een film. Misschien is het verstandig om dit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 06:51

GS88

π raat

Ik heb vanaf komende donderdag een nieuwe woning.. nu wil ik een soundbar aanschaffen voor het afspelen van films en muziek. Ik heb laatst een Xbox One S aangeschaft als 4k-BluRay speler en een 55" LG 4k TV.

De openingspost is helaas sinds 2012 niet meer gewijzigd, ik had eigenlijk wel een soort best-buy vergelijking willen zien in diverse prijsklassen ( <150 // 150-250 // 250-350 // 350-500 en >500 o.i.d. )

Ik ben er zelf nog niet uit wat ik moet hebben (wel tot max. 150) ik zie allerlei dingen over dolby atmos en dx ofzo, moet nog uitzoeken wat de tv en de Xbox ondersteunen..

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
GS88 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:09:

Ik ben er zelf nog niet uit wat ik moet hebben (wel tot max. 150) ik zie allerlei dingen over dolby atmos en dx ofzo, moet nog uitzoeken wat de tv en de Xbox ondersteunen..
Als je budget max €150,- zal het bar weinig uitmaken welk model je kiest. Atmos hoef je al helemaal niet voor te zoeken want dat ga je niet redden voor je budget. (Ga je niet missen ook dus dat scheelt). Ik zou vooral zoeken naar een overjarig model wat (flink) is afgeprijsd en op die manier proberen toch nog enige kwaliteit in huis te halen. Maar zal een uitdaging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GS88 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:09:
Wat je ook kiest, laat je niets aansmeren zonder subwoofer. Trek er anders iets meer centjes voor uit, want zonder sub ga je echt spijt van krijgen. De Cinebar 11 van Teufel is momenteel flink afgeprijsd, maar nog wel boven de €150, maar volgens mij is ie voor die prijs wel een van de betere die je kunt vinden. En je mag ze 100 dagen uitproberen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 06:51

GS88

π raat

Ik begin nu toch wel enigzins te twijfelen.. of nog wat maanden doorsparen, of bijv 2e hands een harman sb20 of bovengenoemde teufel (of iets soortgelijks) zien te scoren via mp/v&a. Aan een soundbar kan niet veel schelen... toch?

Rotterdam

• oknot
GS88 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 00:00:
Ik begin nu toch wel enigzins te twijfelen.. of nog wat maanden doorsparen, of bijv 2e hands een harman sb20 of bovengenoemde teufel (of iets soortgelijks) zien te scoren via mp/v&a. Aan een soundbar kan niet veel schelen... toch?
Doorsparen of 2e hands is denk ik wel het slimste wat je kan doen. Inderdaad een redelijk veilig apparaat om 2e hands aan te kopen. Zal meestal zoiets zijn dat de verkoper er toch andere verwachtingen van had ofzo. Wel ophalen en ter plaatse even luisteren, weet je zelf ook gelijk of het werkt en het geluid je bevalt. Wat mphillip aanhaalt is ook zeker belangrijk en idd wel een must, subwoofer doet wonderen voor het geluid, zeker bij soundbars die van zichzelf over het algemeen erg kleine drivers hebben die laagweergave nauwelijks of eigenlijk gewoon niet kunnen weergeven op normale volumes.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tweedehands kan prima. Maar kijk vooral met die draadloze soundbars goed na of er meerdere versies zijn geweest en of er problemen mee waren. Als die opgelost zijn met een firmware update is het niet erg, maar er zijn dus mensen geweest die bv de Samsung Q90R hebben gekocht die elke keer dat ze 'm aan zetten, geen geluid hadden uit de surrounds en de sub.
Ik had het ook, en het bleek dat de firmware updat niet goed was uitgevoerd. Die stond wel op de bar, maar moest ook met een vage procedure naar de surrounds en sub. Dat gekke dansje heb ik dus gedaan, maar voordat die firmware update er was, zijn er genoeg mensen helemaal dol geworden van dat (dure) ding wat het maar niet goed deed. Zo zijn er best wel wat apparaten met kuren in omloop. Check dat dus even op forums e.d. Daarom is het altijd goed om voor een beetje populair apparaat te kiezen. Hoe meer klachten, hoe groter de druk om een update te releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:15

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

De LG SK10Y weer in de aanbieding bij iBood voor 389 (incl verzenden) Link
Hmmm, kriebelt nu wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

SayWhatAgain! schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:41:
De LG SK10Y weer in de aanbieding bij iBood voor 389 (incl verzenden) Link
Hmmm, kriebelt nu wel...
Mmm kan het kriebelen maar hij staat gewoon op uitverkocht ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 18:15

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

chucky666 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:03:
[...]

Mmm kan het kriebelen maar hij staat gewoon op uitverkocht ;)
Haha, net nog niet! Scheelt weer keuzes maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 22:18
Ook 379 bij jouwveilingen. Note: showroom of ex-demo model..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:42

..Christiaan..

..zwll..

Die LG SK10y begint steeds meer in mijn hoofd te zitten. Ik heb een 55" OLED tv waar nu nog een Sonos soundbar onder staat; een sub naast en 2x play:1 achter aan de muur.
Het dolby atmos begint toch meer de overhand te krijgen bij mij en de beperkingen in geluidsformaten van Sonos ook.
Stel ik verkoop de Sonos; is de LG SK10y + de rearspeakers dan een waardig opvolger of gooi ik een boel kwaliteit weg?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdm9
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-06-2023
Ik twijfel nog tussen de st5000 en de samsung bars, hw80 of 90.

Welke gaat het meeste power geven?

Hij moet strak tegen de muur komen, er komt een pijp voor kabels in de muur.

Kan iemand duidelijkheid geven of je wall mount nog genoeg ruimte voor de kabels hebt die richting het gat moeten lopen bij beide apparaten?

Ik weet dat samsung van die wall mount brackets heeft, maar de st5000 volgens mij gewoon schroef gaten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Met dank aan @mphilipp vandaag de Samsung hw q90r aangeschaft voor 1080 euro bij Electro World Veen en wat een beest is het. Kom van een Sony HT RT 5 en deze was niet slecht, maar de Samsung is echt een heel klasse hoger. Met de Cashback is dit echt een koopje. Staat nu geïnstalleerd en als de achterspeakers hangen, ga ik hem verder afstellen. Atmos demo klinkt echt goed en rondom je. De Q90r heeft voor mijn zitgedeelte meer dan voldoende power. Deze is ongeveer 4 x 4 mtr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tvdm9 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:32:
Kan iemand duidelijkheid geven of je wall mount nog genoeg ruimte voor de kabels hebt die richting het gat moeten lopen bij beide apparaten?
De Samsung heeft uitsparingen voor de kabels. Maar wat je ook kunt doen ipv de bar zelf aan de muur bevestigen, is van die soundbar brackets kopen die ja een je wallmount van de tv bevestigd. Dat zijn L-vormige brackets die je met de lange kant van de L tussen de TV en de wallmount schoeft en dan kan de bar aan de korte kant bevestigd worden door zijn eigen schroefgaten, al dan niet met meegeleverde steuntjes. Als er steuntjes zijn, zijn die blijkbaar nodig, dus die zou ik dan altijd gebruiken. De achterkant van de bar is dan blijkbaar niet stijf genoeg om dat hele ding aan te hangen en moet ie steunen op die dingen. Kwestie van gewichts- en krachtverdeling.

Die brackets hebben volgens mij ook een tweede voordeel: hij zit iets verder naar voren, wat vooral met de Q90R misschien wel goed is omdat ie ook speakers aan de bovenkant heeft. Afhankelijk van de dikte van de totale TV+wallmount zou je zomaar een deel van die speakers kunnen afdekken door de TV.

Weer wat puzzelwerk dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
tvdm9 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:32:
Ik twijfel nog tussen de st5000 en de samsung bars, hw80 of 90.

Welke gaat het meeste power geven?

Hij moet strak tegen de muur komen, er komt een pijp voor kabels in de muur.

Ik weet dat samsung van die wall mount brackets heeft, maar de st5000 volgens mij gewoon schroef gaten.

Alvast bedankt!
De St5000 is bijzonder slecht uitgevoerd qua kabelmanagement om echt strak tegen de muur te krijgen zeker als je doorvoerpijp door het hart vd tv loopt. Netsnoer zit nml aan de linkerkant en er is niet aan een gootje in de behuizing daarvoor gedacht. Ook de hdmi aansluitingen zullen niet standaard gaan passen of je moet gaan zoeken naar haakse stekkers of verkorte types ofzo. Nu moet de st5000 ook wel wat afstand vd onderkant vd tv houden ivm de upfiring speakers en is wat afstand vd muur om die reden ook wel wenselijk.

[ Voor 7% gewijzigd door oknot op 18-08-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdm9
bedankt voor jullie antwoorden!

De tv komt 36 cm boven het meubel te hangen en precies in het midden van die 36 cm de bar. Dus alles heeft genoeg vrije ruimte. Ik vind het nl zo veel mooier dan als hij recht onder je tv hangt met zo’n beugel.

@mphilipp zit er iets van een wall mount systeem bij de q90r? Zoals in dit filmpje van een ander type
YouTube: How To Wall Mount Your HW-M450 Flat Soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tvdm9 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:25:
De tv komt 36 cm boven het meubel te hangen en precies in het midden van die 36 cm de bar. Dus alles heeft genoeg vrije ruimte. Ik vind het nl zo veel mooier dan als hij recht onder je tv hangt met zo’n beugel.
Het is idd een kwestie van smaak. Ik vind het weer fijner als ik minder gaten in de muur heb en 'n strak onder te TV heb zodat er niet nog eens draden tussen TV en bar zichtbaar zijn. Ook al gaat dat door een gootje of kabelhoes.
@mphilipp zit er iets van een wall mount systeem bij de q90r?
Ja, van die brackets; L-vormige steuntjes die je er achterop schroeft en ze dan vervolgens aan de muur hangt. Er zitten schroeven bij om de steun op de bar te schroeven en plastic busjes die je op de schroef (niet meegeleverd) moet doen die de muur in gaat. Zo steekt er alleen dat platic busje uit de muur en daar hang je de steuntjes aan door een gat.

Er is een papieren mal meegeleverd om de gaten in de muur te boren. Die is héél klein opgevouwen dus je denkt bij het uitpakken dat ie er niet bij zit... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdm9
mphilipp schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:57:
[...]

Het is idd een kwestie van smaak. Ik vind het weer fijner als ik minder gaten in de muur heb en 'n strak onder te TV heb zodat er niet nog eens draden tussen TV en bar zichtbaar zijn. Ook al gaat dat door een gootje of kabelhoes
Super bedankt mphilipp!

Ja wat de kabels betreft. Ik frees een goot in de muur met een bocht bij de tv en meubel. En een T stuk ter hoogte van de soundbar.

Daarna wordt alles gestuct en gespoten dus van kabels is dan niks meer te zien. (We gaan verhuizen en ook im ga van een deftige 5.1 setup naar een soundbar, ben benieuwd!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:02
Zijn er meer mensen met de HW-N950? Ligt het aan mij of doen die boxen achter relatief weinig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

NotSoSteady schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:48:
Zijn er meer mensen met de HW-N950? Ligt het aan mij of doen die boxen achter relatief weinig?
Ik ken die N950 niet, maar het kan aan een aantal dingen liggen. Ik weet niet of je eerder al een 5.1 set had, of dat je films afspeelt waarvan je weet dat er iets uit de surround speakers moet komen. Het kan gewoon de mix zijn van die specifieke film dat ze de effecten meer op de voorkant richten. In principe zijn de surrounds er om 'ruimte' aan het geluid te geven. Je krijgt bij wijze van spreken bij een opname op een plein in de surround speakers meer omgevingsgeluid (en dat kan heel subtiel zijn). Het geluid kan dan voornamelijk uit de fronts komen, maar de achterkanten doen een beetje mee om het geluid 'uit de ruimte' te laten komen. Zou je midden in zo'n scene de achterspeaker uit zetten, 'valt' het geluid ineens naar voren.

Maar het kan ook zijn dat, afhankelijk van de instelmogelijkheden, de afstanden of geluisnivo's niet goed zijn ingesteld. Soms kun je instellen hoe ver de individuele speakers van de luisterplek zijn verwijderd. Dat is voor de vertraging van het geluid, en soms kun je ook instellen hoe hard elke speaker moet afspelen. Dat is iets lastiger in te stellen, want dan heb je een referentiesignaal nodig en een decibelmeter. In principe is iets dat een constante toon (roze ruis/pink noise) op elke speaker afzonderlijk afspeelt al goed. Begin ergens en zet het volume op iets harder dan je normaal afspeelt en ga op de luisterplek meten met je db meter. Je wilt dus uiteindelijk op elk kanaal dezelfde output hebben. Misschien de center ietsje harder om de stemmen goed te kunnen horen. Dat kun je meestal wel afregelen. Dus dat kan een oorzaak zijn. Sowieso goed om dat te doen. Het kan behoorlijk schelen, vooral als je merkt dat het niet helemaal in balans was.

Download wat demo's met surround effecten. Als je steeds niets hoort achter, of geen helicopter door je kamer vliegt, is er iets mis...

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 09:42
Gisteren is de Panasonic HTB510 binnen gekomen. Direct aan mijn tv aangesloten (Sony KDL-40HX750 Al wat oudere tv maar wel gewoon met een ARC aansluiting. De tv herkent de soundbar direct. Kan deze ook harder en zachter zetten. Signaal komt ook door omdat ik zie dat deze harder gaat op de soundbar, maar hoor geen geluid. Verschillende HDMI kabels geprobeerd. Optische port is helaas geen optie omdat de fysieke aansluiting op de tv hiervan kapot is. Als ik via Spotify muziek luister op de soundbar heb ik wel gewoon geluid.

Iemand nog een idee wat het mogelijk zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:15

DjVe

Hatsaflats!

Geluifsinstellingen op tv aanpassen. Waarschijnlijk probeert de tv iets van surround door te geven, maar accepteert de bar het niet. Kan zijn dat je nu alles bitstream probeert te duwen en dat pikt de bar niet op, of je hebt de tv juist geforceerd op een surroudmodus staan die de bar niet kan encoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
DjVe schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:08:
Geluifsinstellingen op tv aanpassen. Waarschijnlijk probeert de tv iets van surround door te geven, maar accepteert de bar het niet. Kan zijn dat je nu alles bitstream probeert te duwen en dat pikt de bar niet op, of je hebt de tv juist geforceerd op een surroudmodus staan die de bar niet kan encoden.
Alle verschillende modussen gecontroleerd, maar ook dat veranderde niks. Nog steeds geen geluid helaas. Ben bang dat we dat er iets in de combi soundbar - tv mis gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

lookslikeyou schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:36:
[...]

Alle verschillende modussen gecontroleerd, maar ook dat veranderde niks. Nog steeds geen geluid helaas. Ben bang dat we dat er iets in de combi soundbar - tv mis gaat.
Bij mij gaf men TV (KD55-XE9305) initieel ook geen geluid door naar de soundbar die via ARC was aangesloten. Ik heb dit opgelost door in het 'Sync' menu de soundbar in te schakelen, dat die dus ook mee aan en uit gaat samen met de TV. Toen kwam er opeens geluid door via ARC.

Maar mij TV doet wel vaker vreemd tegenwoordig... Ik heb het gevoel dat er vrij veel bugs aanwezig zijn in de Android TV versie van Sony, en de extreem trage SOC helpt ook niet echt... Ik ga er binnenkort denk ik een Apple 4K aan hangen. Dan heb ik meteen ook Atmos ondersteuning. Nu is dat niet het geval omdat mijn TV modeljaar 2017 is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
ETzPliskin schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:06:
[...]

Bij mij gaf men TV (KD55-XE9305) initieel ook geen geluid door naar de soundbar die via ARC was aangesloten. Ik heb dit opgelost door in het 'Sync' menu de soundbar in te schakelen, dat die dus ook mee aan en uit gaat samen met de TV. Toen kwam er opeens geluid door via ARC.

Maar mij TV doet wel vaker vreemd tegenwoordig... Ik heb het gevoel dat er vrij veel bugs aanwezig zijn in de Android TV versie van Sony, en de extreem trage SOC helpt ook niet echt... Ik ga er binnenkort denk ik een Apple 4K aan hangen. Dan heb ik meteen ook Atmos ondersteuning. Nu is dat niet het geval omdat mijn TV modeljaar 2017 is |:(
Ook in dat menu bezig geweest om iets aan of uit te zetten. Maar helaas ook geen geluid. Op verschillende andere tv's geprobeerd met een optische kabel maar ook hier geen geluid. Ga helaas de soundbar terug sturen en een andere proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:34

Trackerfire

BTC HODLER

Vandaag bij Apollo de Samsung HW-Q90R gekocht. Prijs is € 1.199, maar bij navraag kan er nog 125 euro af. Totaal dus € 1.074 inclusief gratis verzending. Hier gaat ook nog eens de 250 euro cashback af. Netto dus 824 euro. Doe er je voordeel mee. Hele aardige gasten in de winkel ook!!

Kom straks terug in het topic met de ervaringen rondom deze soundbar. Kom nu van een Bose Soundtouch 130 systeem, ook geen slechte soundbar dus leuk vergelijkingsmateriaal.

[ Voor 37% gewijzigd door Trackerfire op 27-08-2019 23:44 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• ETzPliskin

ETzPliskin

Trackerfire schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:42:
Vandaag bij Apollo de Samsung HW-Q90R gekocht. Prijs is € 1.199, maar bij navraag kan er nog 125 euro af. Totaal dus € 1.074 inclusief gratis verzending. Hier gaat ook nog eens de 250 euro cashback af. Netto dus 824 euro. Doe er je voordeel mee. Hele aardige gasten in de winkel ook!!

Kom straks terug in het topic met de ervaringen rondom deze soundbar. Kom nu van een Bose Soundtouch 130 systeem, ook geen slechte soundbar dus leuk vergelijkingsmateriaal.
Op welke TV ga je deze aansluiten? Ik heb recent ook de q90r gekocht en ervaar toch wel wat lip sync issues met de bar aangesloten via ARC op een sony XE9305.

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

ETzPliskin schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:54:
[...]

Op welke TV ga je deze aansluiten? Ik heb recent ook de q90r gekocht en ervaar toch wel wat lip sync issues met de bar aangesloten via ARC op een sony XE9305.
Ik heb hem op een LG C7V aangesloten. Geen lip sync issues gelukkig. Mocht je dit wel hebben, dan kun je volgens mij met de opties deze in Sync brengen met het tandwiel.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• ETzPliskin

ETzPliskin

Trackerfire schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:16:
[...]

Ik heb hem op een LG C7V aangesloten. Geen lip sync issues gelukkig. Mocht je dit wel hebben, dan kun je volgens mij met de opties deze in Sync brengen met het tandwiel.
Die sync functie gaat enkel in de verkeerde richting :+

Ik merk wel dat het goed is als ik de apparaten aansluit via de soundbar. Ook heb ik ergens gelezen dat het uitmaakt in welke volgorde je de apparaten inschakelt. Voorlopig kan ik er wel mee verder, maar er zitten te weinig hdmi poorten op om alle apparaten aan te sluiten helaas.

• Mereco
  • Nu online
@Trackerfire gefeliciteerd met de aankoop. Ik ben sinds 2 weken ook in het bezit van de Q90r en ben er zeer tevreden over met wat het laat horen. Oa Atmos demo's zijn best overtuigend. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ik heb hem aangesloten op een Sony Xe9005 tv, maar speel mijn media af via een Nvidia Shield. Ik ervaar geen lipsync issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-05 12:35
Trackerfire schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:16:
[...]

werkt atmos via arc ? bv netflix.heb zelf ook een C7 + een sk9y en de spk-8 set,heb deze genomen,ervan uitgaande dat de samsung (n950) geen atmos via arc ondersteunde,alleen via directe hdmi-ingang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

pwh53 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:37:
[...]

werkt atmos via arc ? bv netflix.heb zelf ook een C7 + een sk9y en de spk-8 set,heb deze genomen,ervan uitgaande dat de samsung (n950) geen atmos via arc ondersteunde,alleen via directe hdmi-ingang.
Ja, Atmos werkt via ARC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Ik vond de soundbar (SK10Y) al goed maar er komt steeds meer Atmos content op Netflix, dan merk je wel wat die kan.

Gisteren zat ik de nieuwe Dave Chapelle special te kijken en dacht eerst bij mijzelf, wat moet dit doen met Atmos?
Tot er een mobieltje afging in het publiek, ik begon te zoeken of er bij mij een alarm af ging :+
Echt heel mooi en helder geluid wat vanuit de linkse hoek kwam, al moet ik wel erbij zeggen dat ik ook de Rears heb.

Tijdje terug nog een normale film gekeken, zonder Atmos, maar ook dat pakt die goed op dat je heli's van links naar rechts hoort vliegen.

Hij staat al een jaar maar toch nog even onder de indruk ervan :D

[ Voor 12% gewijzigd door Famous op 30-08-2019 15:24 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
* knip *

Het is niet handig om hier dergelijke uitgebreid aankoopadvies te vragen. Daarnaast is het niet de bedoeling om op meerdere plaatsen hetzelfde te vragen. Verder in Pyrone89 in "Soundbar advies"

[ Voor 94% gewijzigd door S1NN3D op 31-08-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Was inderdaad een wat te uitgebreide vraag.

Teufel Cinebar 11 vs Yamaha YAS-108. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Famous schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:23:
Tijdje terug nog een normale film gekeken, zonder Atmos, maar ook dat pakt die goed op dat je heli's van links naar rechts hoort vliegen.
Het kan ook gewoon in 5.1 heel mooi uitgemixt worden hoor. In de film 'The Others' hoor je steeds spoken over de houten vloer boven je lopen (op zolder dus). Met 5.1 komt dan ook gewoon van boven lijkt het.

Als je de mixen van Dr.Chesky beluistert met een set stereo speakers (liever koptelefoon), hoor je ook heel duidelijk de plaatsing van het geluid. De instrumenten komen echt van alle kanten, niet alleen links en recht. Alles er tussenin, voor, achter, verzin het maar.

Maar met Atmos wordt dat makkelijker te mixen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:22
mphilipp schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 01:32:
Ik denk dat ik ook 'om' ben. Na jarenlang neergekeken te hebben op soundbars en draadloze speakers als zijnde inferieur, denk ik dat eea nu toch wel zo ver is dat (in ieder geval de top-end) best een goede luisterervaring oplevert. Niet dat het 100% tegen een high-end bedrade speakerset met dikke versterker op kan, maar ze slaan geen modderfiguur meer.
Ik ga straks verhuizen en ik merk nu al dat ik zit te hikken tegen het zoeken naar een beetje leuk kast waar die dikke Pioneer LX83 receiver in past. En dat al die kabels, mijn bijzettafel formaat subwoofer...ik kreeg er al hoofdpijn van als ik er aan moest denken.
Ik zit hier een beetje in dezelfde situatie, al ga ik niet verhuizen maar wel vernieuwen (vloer, meubels, behang).
Ik heb nu nog een Denon 4200 met B&W speakers (683's, 602 S3's en een LCR600 S3 als center).
Alles staat nu in een Ikea kastje, praktisch maar niet echt mooi. En zoals mphilipp zegt, een leuke kast waar zo'n receiver en een center inpassen, niet te vinden. En die 2 grote zuilen zou de vrouw liever ook weg zien, dus ik ben ook aan 't kijken voor een (goede) soundbar.
Na veel zoeken/lezen op internet ben ik eerst uitgekomen op 2 bars: De Sennheiser Ambeo of de Denon Heos (met sub en 2 rears) maar na de ervaring van mphilipp met de Samsung HW-Q90R te lezen lijkt dat ook wel wat.
Het probleem met die Sennheiser Ambeo is dat er hier in Vlaanderen nergens dealers zijn waar de Ambeo te zien/beluisteren is, zelfs in Nederland zijn er maar een paar.
Bijkomend probleem is ook dat de ruimte waar de TV staat aan de rechterkant open is. Ik vraag me af of dat op te lossen is met die kalibratie van de Ambeo. De Samsung heeft ook wel zijwaartse geluidsrichting maar daar heb je wel rears, maar weer geen kalibratie. Ook het aantal HDMI aansluitingen is minder, slechts 2.
De Heos heeft niet echt zijwaartse geluidsrichting dus dat is niet echt een probleem.
Misschien dat ik toch eens de lange rit maak naar Overgaauw om te luisteren.
Tips zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

botech schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:39:
[...]
Bijkomend probleem is ook dat de ruimte waar de TV staat aan de rechterkant open is.
Bij mij is de ruimte aan de linkerkant open in de zin dat de muur een eind verder staat. Rechts is na ongeveer 1.5m een deur die vooral in de zomer vaak open staat. Ik heb geen problemen ervaren met de Atmos demos en het geluid lijkt nog steeds van alle kanten te komen.
En ik heb nog steeds niet met een db meter de speakers afgesteld. Dus ondanks het ontbreken van een automatische calibratie en het fine tunen van de speaker levels door mij klinkt het nog steeds als een klok. Ik denk dat het best wel meevalt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:03

TDB

Potverdikkie. Enorm te twijfelen tussen de Sony HT5000 en Samsung HW-Q90R. Die laatste kan ik nu (na cashback) voor 809 euro kopen. Iemand die mij kan helpen om een keuze te maken?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
mphilipp schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:12:
[...]

Bij mij is de ruimte aan de linkerkant open in de zin dat de muur een eind verder staat. Rechts is na ongeveer 1.5m een deur die vooral in de zomer vaak open staat. Ik heb geen problemen ervaren met de Atmos demos en het geluid lijkt nog steeds van alle kanten te komen.
En ik heb nog steeds niet met een db meter de speakers afgesteld. Dus ondanks het ontbreken van een automatische calibratie en het fine tunen van de speaker levels door mij klinkt het nog steeds als een klok. Ik denk dat het best wel meevalt dus.
OK. Nu heb je natuurlijk wel rears die je bij die Ambeo niet hebt wat ook weer verschil kan maken.
TDB schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:25:
Potverdikkie. Enorm te twijfelen tussen de Sony HT5000 en Samsung HW-Q90R. Die laatste kan ik nu (na cashback) voor 809 euro kopen. Iemand die mij kan helpen om een keuze te maken?
Waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Ik zou zeker de laatste kopen. Gisteren even wat zitten testen met Hi-res audio en concerten. Wow, gewoon compleet omver geblazen. En dit in vergelijking met de ook niet mis soundbar van Bose (300). WAT een geluid.

Verder Okja op Netflix gekeken evenals Our Planet. Wat een geweld en detail in het geluid. Op standje kraken nog steeds loepzuiver qua geluiden (ook de plaatsing). Ik er geen seconde over twijfelen, alhoewel het natuurlijk ook weer niet helemaal is te vergelijken. Die AMBEO is wel weer een klasse apart waarschijnlijk... voor het prijsverschil zou ik 't wel weten. Voor het geval je je afvraagt of de achterspeakers meerwaarde hebben, zeker! De doen uiterst prima mee in de Atmos beleving!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:27
Denk dat plattetv.nl bedoeld wordt. Daar is hij momenteel €1099 voor €250 cashback.
Zit zelf ook te twijfelen, ben net verhuisd en heb eigenlijk geen zin om de kabelbrei van mijn 5.1 Onkyo set weer uit te rollen door de kamer. Heb nu nog een 50" Panasonic plasma, maar dit najaar komt er een OLED van min. 65", dus eigenlijk moet de Onkyo toch vervangen worden want de NR609 heeft o.a. geen 4K HDR passthrough.

Zou men kunnen verwachten dat tegen Black Friday de prijs hoort nog onderdoor gaan, of zou dit voorlopig de laagste prijs zijn? Natuurlijk heeft niemand een glazen bol, maar wat is de verwachting op basis van afgelopen jaren?

[ Voor 17% gewijzigd door Powder Toastman op 04-09-2019 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
Dubbelpost, excuus...

[ Voor 97% gewijzigd door Powder Toastman op 04-09-2019 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:53

Oekol

waka waka hey hey

Die HW-Q90R rear boxen, hoe draadloos zijn die? Bij mij kan er bijv geen voedingskabel heen. Is dat nodig?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botech
Powder Toastman schreef op woensdag 4 september 2019 @ 02:27:
[...]

Zou men kunnen verwachten dat tegen Black Friday de prijs hoort nog onderdoor gaan, of zou dit voorlopig de laagste prijs zijn? Natuurlijk heeft niemand een glazen bol, maar wat is de verwachting op basis van afgelopen jaren?
Als je wacht op Black Friday ben je wel die Cashback korting van 250€ kwijt (is tot eind september). Ik zie de BF korting niet groter worden dan die 250€

.
Leoon. schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:13:
Die HW-Q90R rear boxen, hoe draadloos zijn die? Bij mij kan er bijv geen voedingskabel heen. Is dat nodig?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rephlexer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-12-2024
Denk dat plattetv.nl bedoeld wordt. Daar is hij momenteel €1099 voor €250 cashback.
Zit zelf ook te twijfelen, ben net verhuisd en heb eigenlijk geen zin om de kabelbrei van mijn 5.1 Onkyo set weer uit te rollen door de kamer. Heb nu nog een 50" Panasonic plasma, maar dit najaar komt er een OLED van min. 65", dus eigenlijk moet de Onkyo toch vervangen worden want de NR609 heeft o.a. geen 4K HDR passthrough.
Beetje dezelfde situatie hier. Ik verhuis binnen 2 weken en zie er tegen op mijn nieuwe living te ontsieren met mijn 5:1 set B&W boxen (604) en Yamaha RX-V1900 versterker en bijhorende meters kabels.
Mijn huidige Pioneer Kuro KRP 500a wordt binnenkort ook vervangen, maar dan moet de Yamaha ook weg aangezien die maar tot 1080p support.

Ik denk te beginnen met een HW-Q90R op de Pioneer aan te sluiten.
Dat zal een pak schelen qua verhuis en installatie werk. En dan zie ik nog welke tv het wordt.

Kan ik in dat geval alle HDMI's die nu naar mijn receiver gaan gewoon op de soundbar zelf aansluiten
(zoals nvidia shield etc) of eerder op de TV zelf? Beetje confused hoe het te doen zonder dedicated receiver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
ja,je kunt wel een langere kabel gebruiken en deze weg werken.
bv. deze

https://www.allekabels.nl...421/apparaatsnoer-c7.html

[ Voor 24% gewijzigd door pwh53 op 04-09-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Had je dan speakers willen hebben met batterijen? Dat gaat 'm niet worden natuurlijk. Er moet eeen degelijke versterker in zitten en een high performance draadloze verbinding zonder lag en geschikt voor de HD geluidsformaten. Not your typical Bluetooth zeg maar.

Er is toch altijd wel een manier te vinden om stroom ergens te krijgen? Via de plint bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Bij de SK10Y heb je een "ontvanger" die je aansluit op het stroom en naar de boxen loopt een dun speaker kabeltje, zeker niet zo dik als een stroomkabel. Dit zal niet heel anders zijn bij de Q90R.

Wellicht kan je die dunnere kabels wel kwijt?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
Rephlexer schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:39:
[...]

Kan ik in dat geval alle HDMI's die nu naar mijn receiver gaan gewoon op de soundbar zelf aansluiten
(zoals nvidia shield etc) of eerder op de TV zelf? Beetje confused hoe het te doen zonder dedicated receiver..
Eigenlijk net zo als op je receiver, dus kan op de soundbar aangesloten en daarvandaan naar tv. Anders meer kans op lag. Maar de Samsung heeft wel helaas maar slechts 2 HDMI ingangen en 1 uitgang naar de tv. Heb nu 6 ingangen op m'n Onkyo, waarvan de meeste in gebruik, maar veel oudere apparatuur gebruik ik nog maar heel weinig (X360, media player, etc.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:36
De hw-q90r is echt leuk geprijsd bij mediamarkt.

https://www.mediamarkt.nl...rdon-hw-q90r-1611946.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Famous schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:49:
Dit zal niet heel anders zijn bij de Q90R.
Nee, er gaat gewoon een stroomkabel in. Geen tussenstation oid. Ik vind het geen probleem, want ik kan het langs de plinten laten lopen en met z'n stripje naar boven zie je er weinig meer van. Ik ben al lang blij dat ik geen speakerkabel door de tent moet trekken.

• Powder Toastman
Klopt. Alleen geldig bij afhalen in de winkel € 959,20, vóór € 250 cashback van Samsung.
Er zijn alleen nog maar weinig MM's hier in de buurt met voorraad. Plattetv gemaild, en zij zijn bereid om mee te gaan met deze prijs. Dus dan voor € 709,20 netto in huis.
Weet niet of er verzendkosten bijkomen, maar hier is een plattetv niet ver vandaan. Geen verzendkosten.

• TDB

TDB

Ook besteld voor dezelfde prijs (€ 959,20) bij PlatteTV. Krijg bericht zodra ik hem kan op komen halen. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botech
Powder Toastman schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:03:
[...]

Klopt. Alleen geldig bij afhalen in de winkel € 959,20, vóór € 250 cashback van Samsung.
Er zijn alleen nog maar weinig MM's hier in de buurt met voorraad. Plattetv gemaild, en zij zijn bereid om mee te gaan met deze prijs. Dus dan voor € 709,20 netto in huis.
Weet niet of er verzendkosten bijkomen, maar hier is een plattetv niet ver vandaan. Geen verzendkosten.
Als je dat nu eens een uur eerder had gezegd, dat had me een retourtje Breda van 3 1/2 uur bespaard 8)7 :P
Nu, ik heb 'm toch ook aan een leuke prijs. Was nog aan het denken aan die Ambeo of Heos, maar nu werd het prijsverschil tocht echt te groot.
Nu nog m'n Denon 4200 en B&W speakers kwijt zien te geraken :X
Nog 1 vraag aan de mensen die de Q90r al,hebben: welke stands gebruiken jullie voor de rears?

• pwh53
botech schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:18:
[...]

Als je dat nu eens een uur eerder had gezegd, dat had me een retourtje Breda van 3 1/2 uur bespaard 8)7 :P
Nu, ik heb 'm toch ook aan een leuke prijs. Was nog aan het denken aan die Ambeo of Heos, maar nu werd het prijsverschil tocht echt te groot.
Nu nog m'n Denon 4200 en B&W speakers kwijt zien te geraken :X
Nog 1 vraag aan de mensen die de Q90r al,hebben: welke stands gebruiken jullie voor de rears?
deze passen waarschijnlijk ook wel
https://www.vebos.nl/vebo...ng-hw-k950-zwart-set.html

• botech
Klopt, die had ik ook gevonden, één van de weinige. Ik had liever iets meer keus gehad, daaarom mijn vraag hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

botech schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:18:
[...]
Ik had nog de simpelste Vogel dingetjes aan de muur hangen die je links/rechts/omhoog/omlaag kan draaien. Van plèstik. Die Samungs hangen daar prima aan. Straks verhuizen, en ik denk dat ik diezelfde dingen maar meeneem. Je ziet ze toch niet als die dingen eraan hangen. Hangt mij best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
mphilipp schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:01:
[...]

Ik had nog de simpelste Vogel dingetjes aan de muur hangen die je links/rechts/omhoog/omlaag kan draaien. Van plèstik. Die Samungs hangen daar prima aan. Straks verhuizen, en ik denk dat ik diezelfde dingen maar meeneem. Je ziet ze toch niet als die dingen eraan hangen. Hangt mij best.
ik heb zoiets gehaald voor de lg spk8, hoekanker vd gamma
https://www.gamma.nl/asso...nkt-90x90x60-mm/p/B100092

[ Voor 42% gewijzigd door pwh53 op 05-09-2019 21:42 ]

Anoniem: 839259

Hallo,

Iemand ervaring met de plaatsing van de rear speakers van de Samsung hw q90r? Volgens Samsung zouden de speakers een stuk achter de bank moeten staan, nou staat mijn bank tegen de muur dus komen de speakers net boven de bank te hangen. Heeft iemand dit als een probleem ervaren?

Heeft iemand verder nog ervaring met een plafond met balken in combinatie met dolby atmos (speakers gericht op het plafond), doet dit afbreuk aan het effect?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalanche17
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03-2024
BCC gaat overigens ook mee met de laagste prijsgarantie, en passen de prijs in de winkel aan conform de prijzen van de Mediamarkt. Op deze manier gisteren ook een set meegenomen :-)
Powder Toastman schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:03:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
Ook maar gelijk de knoop doorgehakt, voor € 709,20 geen gekke deal (na cashback) denk ik zo. Besteld bij Plattetv. Helaas geen voorraad meer in de winkel hier maar wordt morgen gratis thuisbezorgd.
Bij Vebos gelijk deze vloerstaanders besteld. Niet goedkoop voor een paar vloerstaanders, maar ja.
Nu nog kijken of ik mijn Onkyo NR609 met HKTS11 surround set nog kwijt kan raken voor een nette prijs. Bespaar mij in ieder geval de draden trekken in m'n nieuwe huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 04-06 22:32

Fjeze

AllesPerfect!

Mooie prijs voor die Samsung, ik snap alleen niet zo goed dat samsung geen enkele manier van Multiroom ondersteund op deze soundbar.
Dat is voor mij echt al een reden om hem te laten staan (naast dat ik nog erg twijfel of hij qua geluidskwaliteit niet te veel tegen gaat vallen t.o.v. mijn Q-Acoustics 3020 speakers, en dan voornamelijk met muziek).

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
En ik ben ook eigenaar van een Q90R. Phoe, mijn bankrekening moet nu wel even herstellen. 65C9 en nu de HW-Q90R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:04
Fjeze schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:43:
Mooie prijs voor die Samsung, ik snap alleen niet zo goed dat samsung geen enkele manier van Multiroom ondersteund op deze soundbar.
Wellicht omdat het een surround soundbar is. Het is geen receiver.
Dat is voor mij echt al een reden om hem te laten staan (naast dat ik nog erg twijfel of hij qua geluidskwaliteit niet te veel tegen gaat vallen t.o.v. mijn Q-Acoustics 3020 speakers, en dan voornamelijk met muziek).
Qua muziek valt het juist erg mee. Met de speakers die je hebt heb je natuurlijk meer opties qua plaatsing, maar qua beleving en geluidskwaliteit is de Samsung erg goed te noemen.

Wat beter is qua geluidskwaliteit is erg persoonlijk.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
heeft iemand hier de HW-Q90R aangesloten op een niet Samsung tv? Ik kijk een film met Dolby Atmos maar hij geeft het niet aan op de soundbar. Op een Samsung TV geeft hij dit wel aan.

/edit: Werkend gekregen op de 65C9.

[ Voor 9% gewijzigd door Khayma op 08-09-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik lees dat de rearspeakers van de q90r achter de bank geplaatst moeten worden.

Nu is mijn bank al tegen de muur geplaatst.
Is het dan toch nog handig om de rearspeakers aan te sluiten? Zo ja hoe hoog en in welke richting moet ik ze dan aansluiten? Naar elkaar toe richting het midden van de bank? Of naar voren toe richting de tv/soundbar?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik word wel wat gek van de lip-sync issues met de Samsung Q90R icm een Sony KD55-XE9305 :X

De soundbar is nu aangesloten via ARC, en als ik gewoon TV kijk met de Telenet TV box (rechtstreeks op de TV zelf) is er een sync probleem wat ik niet goed krijg. Ook bij consoles die aangesloten zijn via de TV zelf is er vertraging op het geluid.

Ik heb de consoles (ps3 en ps4) ondertussen aangesloten via de soundbar, en in vele gevallen gaat dit goed. Maar bij sommige games, vooral op de ps3, is er nog steeds vertraging merkbaar.

Netflix via de app op de TV is geen probleem, die is perfect in sync. Alleen erg dat de TV compressed Atmos kan doorsturen via de ingebouwde Video app, maar Netflix blokkeert het blijkbaar op Sony TV's van modeljaar < 2018...

De sync instelling van de soundbar gaat ook alleen maar van 0 tot 300ms, maar het beeld zit altijd voor, dus die instelling maakt het alleen maar erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
ETzPliskin schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:15:
Ik word wel wat gek van de lip-sync issues met de Samsung Q90R icm een Sony KD55-XE9305 :X

De soundbar is nu aangesloten via ARC, en als ik gewoon TV kijk met de Telenet TV box (rechtstreeks op de TV zelf) is er een sync probleem wat ik niet goed krijg. Ook bij consoles die aangesloten zijn via de TV zelf is er vertraging op het geluid.

Ik heb de consoles (ps3 en ps4) ondertussen aangesloten via de soundbar, en in vele gevallen gaat dit goed. Maar bij sommige games, vooral op de ps3, is er nog steeds vertraging merkbaar.

Netflix via de app op de TV is geen probleem, die is perfect in sync. Alleen erg dat de TV compressed Atmos kan doorsturen via de ingebouwde Video app, maar Netflix blokkeert het blijkbaar op Sony TV's van modeljaar < 2018...

De sync instelling van de soundbar gaat ook alleen maar van 0 tot 300ms, maar het beeld zit altijd voor, dus die instelling maakt het alleen maar erger...
Heb je geen sync instellingen op je TV zitten? Bij mijn LG kan dit wel instellen. Op de soundbar via de smartthings app is dat ook mogelijk maar volgens mij heb je dat al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Khayma schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:37:
[...]

Heb je geen sync instellingen op je TV zitten? Bij mijn LG kan dit wel instellen. Op de soundbar via de smartthings app is dat ook mogelijk maar volgens mij heb je dat al gedaan.
Op de TV bestaat er wel een Sync menu, maar dit dient vooral voor het gezamelijk in- en uitschakelen van externe apparaten.

Ik heb ook wel ergens een AV-Sync optie gevonden, maar het gevolg daarvan was dat de FALD niet meer in sync liep waardoor er bij scene wisselingen irritante flashes zichtbaar werden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een Bose Soundbar 700, daar zit ADAPTIQ-audiokalibratie op; maakt dit veel uit of heeft instellen niet bijster veel effect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:18
said006 schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:18:
Ik lees dat de rearspeakers van de q90r achter de bank geplaatst moeten worden.

Nu is mijn bank al tegen de muur geplaatst.
Is het dan toch nog handig om de rearspeakers aan te sluiten? Zo ja hoe hoog en in welke richting moet ik ze dan aansluiten? Naar elkaar toe richting het midden van de bank? Of naar voren toe richting de tv/soundbar?
Ik heb mijn bank tegen de muur en de rearspeakers ook, zeg maar naast de bank. Dat klink prima, ruimte effect is prachtig. Ze 'wijzen' gewoon richting mijn oren, maar de richting maakt niet zoveel uit, het komt niet precies. Hoogte? Op oorhoogte, maar 20-30 cm hoger maakt denk ik ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Ik wil de q90r halen vanwege de cashback maar na het lezen van de vele reviews over het verliezen van verbinding met de speakers ben ik nu toch wat terughoudender.

Iemand ervaring hiermee die dit kan bevestigen of ontkrachten.

Zie deze reviews:
https://www.bhphotovideo....1_4_channel_soundbar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
said006 schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:20:
Ik wil de q90r halen vanwege de cashback maar na het lezen van de vele reviews over het verliezen van verbinding met de speakers ben ik nu toch wat terughoudender.

Zie deze reviews:
Wat ik gelezen heb, is dit na een software update verholpen. Heb de set wel besteld en vandaag binnen, maat nog niet geïnstalleerd, dus nog geen persoonlijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma

Zie deze reviews:
Is al geruime tijd opgelost met een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Zie deze reviews:
Ik heb nog nooit problemen gehad met de verbinding van de speakers :)

Edit: Over updates gesproken, ik zie op de UK website van Samsung dat de laatste firmware versie 1008 is. Voor de rest van Europa is dat blijkbaar 1007.9. Is het een probleem om de UK versie te flashen? Of best gewoon wachten?

[ Voor 17% gewijzigd door ETzPliskin op 10-09-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga hem dan toch maar bestellen bij PlatteTV!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Werkt als een speer na de update. Bij mij hadden ze (de winkel) de update 'half' uitgevoerd, dus alleen op de bar. Je moet daarna nog een procedure (beschreven in de update documentatie) uitvoeren om de sub en surrounds te updaten, maar als je dat gedaan hebt, werkt het zoals het hoort.

Ik kan me voorstellen dat de mensen die de bar maanden geleden hebben gekocht zich opgelicht voelen. Bizar dat Samsung zoiets op de markt brengt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Vandaag ook een Samsung Q90r gekocht. Dit nadat ik hem bij @mphilipp gezien en ook gehoord had. Dan kan mijn Onkyo NR 686 de deur uit.
Morgen al in huis, vriendin ook blij dan is alle bekabeling van die surround set het huis uit.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

mphilipp schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:23:
[...]

Werkt als een speer na de update. Bij mij hadden ze (de winkel) de update 'half' uitgevoerd, dus alleen op de bar. Je moet daarna nog een procedure (beschreven in de update documentatie) uitvoeren om de sub en surrounds te updaten, maar als je dat gedaan hebt, werkt het zoals het hoort.
In de handleiding lees ik alleen over update via USB. Ik heb via wifi / app gedaan. Moet ik dan nog de laatste stappen doen om sub / rears te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
PlatteTV doet nu opeens moeilijk en willen niet lager gaan dan 1.025 euro. met als argument dat de Media markt actie voorbij is! Help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
said006 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:23:
PlatteTV doet nu opeens moeilijk en willen niet lager gaan dan 1.025 euro. met als argument dat de Media markt actie voorbij is! Help.
Wat valt er te helpen? Is toch ook niet zo raar. De actie is voorbij, zij gingen mee met de prijs van de Mediamarkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autopilot
@Khayma Je hebt gelijk. Mijn eigen schuld dat ik zo lang heb gewacht.
@Pierre Hoeveel heb jij betaald en waar heb je hem vandaag gekocht?

edit: toch gelukt via PlatteTV. Blijkbaar maakt het uit wie je tegenover je hebt bij PlatteTV.

[ Voor 59% gewijzigd door Autopilot op 10-09-2019 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

said006 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:25:
@Khayma Je hebt gelijk. Mijn eigen schuld dat ik zo lang heb gewacht.
@Pierre Hoeveel heb jij betaald en waar heb je hem vandaag gekocht?

edit: toch gelukt via PlatteTV. Blijkbaar maakt het uit wie je tegenover je hebt bij PlatteTV.
@said006 Heb hem gekocht bij BCC met de Samsung korting koste hij € 1059. Ben nu nog bezig met een verbouwing thuis dus hij blijft nog even in de doos @mphilipp :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TDB schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:19:
[...]
In de handleiding lees ik alleen over update via USB. Ik heb via wifi / app gedaan. Moet ik dan nog de laatste stappen doen om sub / rears te updaten?
Ik dank het wel. USB of de app maakt niet uit denk ik, want dat gaat allemaal eerst op de bar. De bar update de sub en rears. Ik weet niet of er een manier is om de software versie van die draadlozen op te vragen, want de app laat alleen de versie van de bar zien.

Gewoon even doen en dan weet je het iig zeker. Het is even bewerkelijk maar niet moeilijk.

• Autopilot
Weet iemand welke muurbeugels geschikt zijn om de rear speakers van de HW-Q90R op te hangen?
Ik kan niets vinden op het internet behalve de standaarden van Vebos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
Ik ga het gewoon met deze dingen proberen:

https://www.gamma.nl/asso...max-2kg-2-stuks/p/B106997

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Exact die dingen heb ik ook, alleen staat er bij mij Vogel op en waren ze denk ik een knaak duurder. Prima dingen. Schroefje zoeken dat in de speaker past en klaar is Kees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
mphilipp schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:09:
[...]

Exact die dingen heb ik ook, alleen staat er bij mij Vogel op en waren ze denk ik een knaak duurder. Prima dingen. Schroefje zoeken dat in de speaker past en klaar is Kees.
Ik heb uiteindelijk net as we speak die van vogels besteld. Die van gamma gaan tot 2kg en die van Vogels tot 5KG.

Heb jij ook de Q90R achterspeakers op hangen?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Khayma schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:11:
[...]
Ik heb uiteindelijk net as we speak die van vogels besteld. Die van gamma gaan tot 2kg en die van Vogels tot 5KG.

Heb jij ook de Q90R achterspeakers op hangen?
Ja, die dingen hingen er al voor mijn vorige rear speakers. Ze gaan mee met de verhuizing. Ze hangen prima, alleen vroeg ik me idd wel af of ze sterk genoeg zijn voor die Samsungs. Geen idee wat ze wegen, maar ze zijn best zwaar. Voorlopig hangen ze nog in de positie waarin ik ze heb opgehangen, ze zijn dus niet gezakt.

Maar een goede tip: die Vogels lijken me dan beter.

• Khayma
mphilipp schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:15:
[...]

Ja, die dingen hingen er al voor mijn vorige rear speakers. Ze gaan mee met de verhuizing. Ze hangen prima, alleen vroeg ik me idd wel af of ze sterk genoeg zijn voor die Samsungs. Geen idee wat ze wegen, maar ze zijn best zwaar. Voorlopig hangen ze nog in de positie waarin ik ze heb opgehangen, ze zijn dus niet gezakt.

Maar een goede tip: die Vogels lijken me dan beter.
Met een beetje beunen kan je ervoor zorgen dat ze niet doorzakken. :9

//Edit: Heb het even opgezocht en de achterspeakers wegen 2KG per stuk;

The wireless rear speakers are also the same as last year, with a finish that matches the soundbar and built-in amplification for forward- and upward-firing drivers. The speakers themselves measure W12 x H21 x D14.4cm and weigh 2kg.

[ Voor 21% gewijzigd door Khayma op 11-09-2019 15:25 ]

• Autopilot
Ja die universele zouden inderdaad moeten passen.
Ik heb me laten vertellen dat deze van vogels ook prima passen

https://www.vogels.com/nl...-muurbeugels?product=3725
@mphilipp zijn deze de vogels die je bedoelde?

Scheelt ook een hoop vergeleken met de staanders van 149 euro :)

• Mereco
  • Nu online
https://www.kabelshop.nl/...53J05tByR7qRoCjMwQAvD_BwE

Ik heb mijn rearspeakers aan deze beugels hangen. Er zit alles in het pakket om de speakers op te hangen en installeren.
Ook zijn de speakers nu goed te richten.

• TDB

TDB

Waarschijnlijk stomme vraag, toch maar even stellen. Film aan het kijken op Apple TV, de film heeft ATMOS. Ik zie dat echter niet op mijn Samsung HW-Q90R aangegeven. Komt dat door mijn HDMI kabel (lees: ik moet een nieuwe HDMI kabel kopen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
TDB schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:36:
Waarschijnlijk stomme vraag, toch maar even stellen. Film aan het kijken op Apple TV, de film heeft ATMOS. Ik zie dat echter niet op mijn Samsung HW-Q90R aangegeven. Komt dat door mijn HDMI kabel (lees: ik moet een nieuwe HDMI kabel kopen)?
Hij zou het moeten aangeven. heb je toevallig via de settings iets aan staan van virtual surround ofzo? Dat moet uitstaan anders doet Atmos het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Khayma schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:37:
[...]

Hij zou het moeten aangeven. heb je toevallig via de settings iets aan staan van virtual surround ofzo? Dat moet uitstaan anders doet Atmos het niet.
Bleek toch aan mijn HDMI kabel te liggen. Andere kabel en de HQ-Q90R gaf Dolby Atmos aan. Gisteravond stukken van Han Solo en Ready Player One gekeken. Prachtig geluid. Kat die op de bank erbij lag, keek de hele tijd om zich heen: waar komt dat geluid toch allemaal vandaan? :)

Pagina: 1 ... 29 ... 58 Laatste