Ik heb in die winkel ook even naar de kleinere Q70R geluisterd, het model zonder de surround speakers. Klonk ook als een klok. Ik durf het wel aan dat die dingen een waardig vervanger zijn voor een huis vol speakers en draden. Uiteraard heb ik sinds zaterdagavond heel veel zitten luisteren en ben best wel eens wat tegengekomen waarvan ik wist dat het met de oude opstelling beter klonk. Maar dat zijn dan precies die demo stukjes die je altijd showt aan mensen die willen horen hoe de boel klinkt. Dat wil dus zeggen dat 98% van die film heel goed met zo'n bar aan te horen is zonder echt iets te missen. En ik moet zeggen dat puur muziek (ik heb mijn hele cd collectie lossless geript naar FLAC) ook bijzonder goed klinkt. Ik speel het in principe af in adaptive sound mode, en dat gaat 98% van de gevallen heel erg goed. Een enkel keer gaat het 'mis' bij muziek die op een vreemde manier is gemixt (een paar nummers van Jarre) dan snapt het algoritme niet goed wat ie hoort en doet maar wat. Echt storen doet het niet, maar omdat je precies weet hoe het hoort te klinken, hoor je ineens wat geks.j-phone schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:28:
[...]
Hier staat sinds een aantal weken een Samsung HW-N850, nog geen moment spijt van gehad. Die dingen klinken inderdaad super.
Nee, ik ben niet bang om dit aan audiofielen te demoën. Als iemand met een open mind gaat zitten zal ie zeker aangenaam verrast zijn.
Maar....als ik ooit de loterij win, komt er een kast van een huis met een luisterruimte die ik volprop met B&W speakers natuurlijk...