Nou, hij staat hier achter mij in de woonkamer lucht te verplaatsen dat het een lieve lust is!
Dat ding is zeer zeker niet slecht. Boven verwachting zelfs. En ik heb 'm niet eens helemaal perfect staan. De bar hangt nog niet aan de muur (gaat pas in het nieuwe huis gebeuren) en ook de surround staan gewoon op de vensterbank. De sub naast de Magnat gepleurd en de installatie gestart. Dat is een eitje, gewoon volgen wat er staat met de Samsung SmartThings app. Ik heb een Samsung foon, dus die stond er al op.
Wat tests gedaan met muziek vanaf mijn telefoon met Spotify, en ook vanaf de Nvidia Shield die ik als mediaplayer en tv kijkerd gebruik (via TV headend dat op een Pi draait). Muziek is gewoon goed. Geen opmerkingen over. Als je 'm op 'adaptive sound' zet, doet ie zelf alles surround maken. Het is persoonlijk of je dat mooi vind. Dat kon mijn Pioneer ook, maar die was er iets beter in. Eerlijkheidshalve moet ik daaraan toevoegen dat die Pioneer met dat setupmicrofoontje de hele kamer inmeet en zo in feite zijn eigen geparametriseerde equalizer programmeert, aangevuld met data voor delay en echo. Zoiets zou Samsung ook wel mogen toevoegen, want geen enkele kamer is hetzelfde. En vooral met dit spul, waar je meerdere speakers in één kastje heb, zou dat geen overbodige luxe zijn.
Maar mijn luistertests zijn zeer positief. Ik ben erg tevreden. Wat films geprobeerd, concerten van Bluray, klinkt eigenlijk allemaal als een klok. Bij twee muziekjes ging ie een beetje de mist in: Coldplay in Parijs klonk een beetje raar met gedempte vocals leek het wel. En een live cd van Joe Jackson had iets teveel echo. Maar verder klinkt het boven verwachtingen goed. Ik zou dit niet eens een stap terug willen noemen. Het is meer dat het 'anders' is. En als ik echt van muziek wil genieten, kan ik altijd terugvallen op de koptelefoon. De sub doet prima zijn best. Geen gebonk, niet laf, gewoon een prima sub, die de bommen van Ryan levensecht laat klinken en ook The Matrix klonk lekker.
Misschien doe ik het hier ook nog als ik zin heb, maar in het nieuwe huis ga ik de speakerlevels afregelen met een spl meter. Dan is dat in ieder geval goed. In mijn ervaring levert dat eigenlijk altijd een verbetering op.
En de prijs klopte gewoon. €1079 en ik krijg nog €250 terug van Samsung. Deze was de enige nog die ze hadden staan, maar hij kan ook gewoon besteld worden voor die prijs.
[
Voor 3% gewijzigd door
mphilipp op 10-08-2019 18:56
]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.