Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
said006 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:13:
Als mijn tv geen eARC ondersteunt maar alleen ARC,

Is het dan toch mogelijk om lossless audio te krijgen bijvoorbeeld TrueHD via optische kabel of mediabestand via USB aansluiten aan soundbar (indien mogelijk).

BTW, is het verschil uberhaupt tussen lossless en lossy merkbaar bij een SK9Y sounbar met rear speakers?
via usb niet,only service aansluiting
https://www.lg.com/nl/ond...&search=SK9Y&superCateId=

optisch niet genoeg bandbreedte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58

Is het dan toch mogelijk om lossless audio te krijgen bijvoorbeeld TrueHD via optische kabel of mediabestand via USB aansluiten aan soundbar (indien mogelijk).

BTW, is het verschil uberhaupt tussen lossless en lossy merkbaar bij een SK9Y sounbar met rear speakers?
Kan je de trueHD bron niet rechtstreeks aansluiten op de soundbar via HDMI? Dan heb je niets te maken met dat ARC /eARC geneuzel.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 17:01

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

k1978 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:16:
[...]

Helemaal mee eens 👍

Atmos en soundbar geloof ik ook niet in. Maar heel ruimtelijk goed geluid heb je bij de Sony wel.
Ik geloof best dat dit een geweldige soundbar is, maar als ik rond de 1k uitgeef voor een geluidssysteem wil ik wel zeker zijn :P

Als ik de reviews mag geloven dan is de ST-5000 zeer goed op gebied van geluidskwaliteit, maar minder op gebied van Atmos / Surround, en is het bij een gelijkaardige Samsung soundbar net omgekeerd?

Wat een luxeprobleem :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53

misschien heb je hier nog iets aan
https://jouwveilingen.nl/...s-soundbar-5-1-2ch-500w-1

sk10
https://jouwveilingen.nl/...dian-dolby-atmos-soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 17:37
ETzPliskin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:44:
[...]

Ik geloof best dat dit een geweldige soundbar is, maar als ik rond de 1k uitgeef voor een geluidssysteem wil ik wel zeker zijn :P

Als ik de reviews mag geloven dan is de ST-5000 zeer goed op gebied van geluidskwaliteit, maar minder op gebied van Atmos / Surround, en is het bij een gelijkaardige Samsung soundbar net omgekeerd?

Wat een luxeprobleem :+
Moet je hem zelf gaan beluisteren lijkt me dan logisch. Ik vind surround voor soundbar zijnde erg goed.. maar dat is mijn mening .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
@said006 vandaag is er nog een keer 10% vanaf gegaan,ik denk morgen ook nog een keer (zolang ze er nog zijn) was vorig jaar ook met een samsung k-950

[ Voor 47% gewijzigd door pwh53 op 04-07-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Bedankt!
Als hij er nog is na de laatste 10% ronde, koop ik hem direct.

Wel een risico want B grade plus geen garantie en retourneren...

Heb jij hier ervaringen mee?
pwh53 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:18:
@said006 vandaag is er nog een keer 10% vanaf gegaan,ik denk morgen ook nog een keer (zolang ze er nog zijn) was vorig jaar ook met een samsung k-950

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
said006 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 03:12:
Bedankt!

[...]
ik heb er vorige week 1 gekocht,was eigenlijk nieuw, alles zat nog in de origenele verpakking behalve soundbar zelf, is nooit aangesloten geweest.alleen de soundbar heeft ergens in een showroom gelegen.
2 jaar garantie heb je altijd,en mag volgens mij ook nog binnen 14 dagen terug.
om 0900 uur verandert de prijs.succes
ps.die van mij had een kleine transportschade,kon ruilen,geld terug of compensatie

[ Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 05-07-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
said006 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 03:12:
Bedankt!

[...]
heb je er 1 ?
ik zie ze niet meer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 10:48
Dat is wat erg ver voor mij want woon in het noorden. Iemand hem al beluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:57
-

[ Voor 98% gewijzigd door barry86 op 12-07-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik had er 1 in mijn winkelmand maar toen verdween hij tijdens afrekenen.
Later las ik dat hij maar 10 min in mijn mandje blijft.
Toen ik het nog een keer probeerde, waren ze al weg :(

De samsung 550 is er nog wel, is dat wat?
pwh53 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:10:
[...]

heb je er 1 ?
ik zie ze niet meer staan

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
said006 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 01:04:
Ik had er 1 in mijn winkelmand maar toen verdween hij tijdens afrekenen.
Later las ik dat hij maar 10 min in mijn mandje blijft.
Toen ik het nog een keer probeerde, waren ze al weg :(

De samsung 550 is er nog wel, is dat wat?
nee,die samsung 550 is nie wat,niet doen.
jammer man,vanmorgen rond 0600 waren er nog 2 sk-10 en 1 sk-9 (die was wel goedkoop hoor)

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Gisteren de Samsung HW-N850 besteld bij bol.com. Was een tweedehandsje via buybay en heeft een open verpakking. De prijs was 400 Euro, daar wil ik het risico wel voor nemen.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Vandaag bij de mediamarkt de A merkem bekeken van 750-1000,- en daarbij viel me op dat de geprezen sony st5000 wel een joekel is zeg! Kon ze helaas niet beluistere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Die Sony klinkt wel lekker. Strakke bas en leuke effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Kan ik me ook wel voorstellen. De tweeters zijn knap veel groter en meer. Dat moet zich toch ergens in vertalen.

Zijn er soundbars die qua audiokwaliteit gelijkwaardig zijn icm de prijsstelling?

Ik vind wel audio gelijkheid, maar zijn direct knap duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
j-phone schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:21:
Gisteren de Samsung HW-N850 besteld bij bol.com. Was een tweedehandsje via buybay en heeft een open verpakking. De prijs was 400 Euro, daar wil ik het risico wel voor nemen.
Ben wel nieuwsgierig naar je ervaring :) Zeker voor dat geld een mooie kans om te proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door VTec op 08-07-2019 09:41 ]

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
VTec schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:37:
[...]

Ben wel nieuwsgierig naar je ervaring. Zit zelf te kijken naar de N950 maar ik verwacht dat ik meer gebruik maak van Atmos dan DTS-X en dan is de N850 ook wel een mooi alternatief, zeker voor dat geld :)
Als het goed is komt hij morgen binnen. Ik zal je laten weten hoe het klinkt.

Ter referentie ben ik van 5.1 (Pioneer en zuilen) overgestapt naar 2.0 (oude Philips versterker met zuilen). Helaas was dat omdat de pioneer ermee ophield.

Mijn vrouw wil geen zuilen meer dus de overstap naar een soundbar is dan logisch. Een upgrade naar vrouw 2.0 zit niet in de planning namelijk ;)

Luisteren naar deze soundbar bij de MM was een positieve ervaring. Nu maar hopen dat het thuis ook een beetje klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redle
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-04 11:31
Ik ben op zoek naar rear speakers voor de sk9y. Welke zijn goed, en wat werkt er allemaal voor? Zag zelf de lg spk8, maar weet niet of er meer werken.

Hebben jullie tips voor rears?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmjvdm
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-06-2021
Wij gaan verhuizen en ook ik ga nu van een degelijke losse componenten 5.1 set naar een soundbar.
Hij komt te hangen onder een 75" tv wat in September aangeschaft gaat worden.

nu wil ik (nog) geen rears.
Ik zit er 5 meter vanaf.

aangezien onze leefruimte 5,40 bij 5,40 is plus daar nog een heel stuk kamer/keuken aan vast zit zoek ik iets met power, Atmos boeit me niet heel veel maar is mooi meegenomen.

De Sennheiser Ambeo vind ik te gek maar ook de prijs....

Dus ik zit nu te kijken naar:

Sony HT-ST5000
Samsung HW-Q80R
hw-n850

Wat gaat het best klinken/meeste vermogen?
volgens de reviews klinkt de Sony super, en van de HW-Q80 R is nog bar weinig te lezen..
Is dit nu dezelfde als de Q90R zonder rears?

any ideas? ook alternatieven zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Zo, de Samsung HW-N850 is bezorgd en staat opgesteld. Het was een tweedehandsje via bol.com, maar alles was nog mooi ingepakt en alleen de doos was open geweest. Voor 400 euro een koopje.

Gebruikte apparatuur:
TelevisiePhilips 60PFL 8708
ProviderZiggo / Horizon box
AansluitingHDMI in via de soundbar
HDMI-CECJa
HDMI ARCNee

Na alles aangesloten te hebben kreeg ik geen beeld op de televisie. Nu heeft deze tv altijd wel problemen met nieuw aangesloten HDMI apparaten dus even de stekker uit het stopcontact en er weer in. Voila daar kwam het beeld tevoorschijn.

De eerste impressie was vrij beroerd, geen bas en een wirwar van geluiden. Dit was via de radio 538 zender via de Horizon box. Nu ben nooit onder de indruk geweest van die stream qua kwaliteit maar het feit dat er geen bas hoorbaar was vond ik wel vreemd aangezien juist dat zo geprezen wordt in alle reviews.

Gelukkig is de subwoofer 'draadloos' dus een beetje rondlopen in de woonkamer en het ding in een stopcontact prikken op wat andere plekken verbeterde de bas aanzienlijk.

Daarna maar even de telefoon gekoppeld met de soundbar. Dat was een fluitje van een cent. Je drukt op de bluetooth pair knop op de afstandsbediening en de soundbar staat in pairing mode. De bluetooth settings vervolgens openen op de telefoon, soundbar selecteren en het geheel is verbonden.

De telefoon die ik gebruik is een Samsung Galaxy S8 en daar staat de 'Smart things' app al op geïnstalleerd. Via deze app een firmware update gedaan en wat equalizer instellingen aangepast.

Daarna audio via bluetooth gestreamd en ik moet zeggen dat dat best goed klinkt. Seperate speakers met een nette versterker geeft een breder geluidsbeeld maar het klinkt stukken beter dan tv speakertjes. De sub integreert overigens heel goed. Je hoort geen overgang en alles lijkt uit de soundbar te komen.

De sounder kan heel hard geluid weergeven. Het valt op dat er dan 0 vervorming is en geen gekraak uit de soundbar of sub.

Heb nu XITE opstaan op de tv en dat klinkt ook prima. Films en series ga ik vanavond bekijken, nu weer terug aan het werk. Zal deze post aanvullen na het bekijken van wat Netflix materiaal vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Mooi om te lezen. Maar met de woorden:

'Dat het best goed klinkt'
'Prima'

Wordt ik niet enthousiast.
Geef je daarmee aan dat het acceptabel is maar geen wow gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
barry86 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 06:40:
Mooi om te lezen. Maar met de woorden:

'Dat het best goed klinkt'
'Prima'

Wordt ik niet enthousiast.
Geef je daarmee aan dat het acceptabel is maar geen wow gevoel?
Nou, het klinkt meer dan prima als je de audio uitvoer van de Ziggo Horizon box op Dolby digitaal zet. Ik had deze uitstaan (geen idee waarom). Dus de omschrijving gaat van 'best goed' naar 'meer dan goed'.

Geluid vanaf een smartphone gestreamd klinkt overigens beter.

Gisteravond nog wat series en films bekeken en daarin excelleert het apparaat. Het beeld wordt dan erg breed en diep. Geluiden komen van plaatsen waar het fysiek niet vandaan kan komen. Dus de reflecterende onderdelen doen goed hun werk.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze soundbar.

Weet iemand of Ziggo ook Atmos uitstuurt als je Netflix kijkt op kanaal 150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Ik heb sinds vorige week de Samsung HW-Q80R en kan bovenstaande antwoord beamen.

Geluid klinkt goed en vol (vooral films via bijv netflix. Gewoon TV is oké).
Instellingen (vooral van aansturende apparaten) wel goed nakijken inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Advies gevraagd!

Ik heb momenteel een Onkyo TX-SR309 met daaraan Teufel Concept E300 Digital

De sub heeft het helaas begeven. Nu twijfel ik tussen een nieuwe sub of eventueel de hele handel vervangen door een soundbar. De Onkyo heeft er een handje van om extreem heet te worden dus ik vermoed dat die niet ook nog eens jaren mee gaat.

Ik zoek dus iets wat een beetje vergelijkbaar geluid geeft of beter natuurlijk.
Nadeel is dat mijn LG TV maar 2 HDMI poorten heeft.
Momenteel gaat er 1 kabel vanaf de receiver naar de TV en op mijn receiver heb ik een Settopbox, Chromecast en Media Player aangesloten. Ik heb dus een soundbar met 2 HDMI input poorten nodig. Het andere apparaat kan dan eventueel aan mijn TV.

Ik heb niet echt een vastgesteld budget, maar zat te kijken naar rond de 400 tot 500 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Flappie op 12-07-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Flappie schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:40:
Advies gevraagd!

Ik heb momenteel een Onkyo TX-SR309 met daaraan Teufel Concept E300 Digital

De sub heeft het helaas begeven. Nu twijfel ik tussen een nieuwe sub of eventueel de hele handel vervangen door een soundbar. De Onkyo heeft er een handje van om extreem heet te worden dus ik vermoed dat die niet ook nog eens jaren mee gaat.

Ik zoek dus iets wat een beetje vergelijkbaar geluid geeft of beter natuurlijk.
Nadeel is dat mijn LG TV maar 2 HDMI poorten heeft.
Momenteel gaat er 1 kabel vanaf de receiver naar de TV en op mijn receiver heb ik een Settopbox, Chromecast en Media Player aangesloten. Ik heb dus een soundbar met 2 HDMI input poorten nodig. Het andere apparaat kan dan eventueel aan mijn TV.

Ik heb niet echt een vastgesteld budget, maar zat te kijken naar rond de 400 tot 500 euro.
Lees het topic even door, er staan zat soundbars in die aan je verwachtingen voldoen. Of het budget dan voldoende is laat ik even buiten beschouwing.

Of het geluid aan je verwachting voldoet weet niemand, behalve jij. Dat is nogal een persoonlijk dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 11:03
Goeeeed, ik ben op zoek naar een soundbar met goed vol rijk geluid.

Mijn vriendin vindt helaas de Teufel zuilspeakers te groot en de versterker lelijk op het tv meubel.

We hebben al wel een sony soundbarretje, dingetje van 250 euro ofzo. Is totaal niet te vergelijken met stereo speakers, zowel zuilen als boekenplank speakers, want ik mis meteen dat volle lekkere geluid.

Heeft iemand een tip voor me qua soundbar? Ik wil er eigenlijk sowieso niet meer dan 700 euro aan uitgeven, het moet leuk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 21:21
Recent een nieuwe TV en soundbar aangeschaft, de LG OLED 65C8 en LG SK10Y. Ben erg tevreden met het geluid en beeld, heb alleen nog niet echt de meest optimale configuratie gevonden.

Heb nu mijn PS4 en Decoder op mijn soundbar aangesloten en de soundbar via ARC HDMI naar mijn TV ARC HDMI. Las dat dit de beste geluidskwaliteit gaf. Geluid is goed maar het is wat onhandig omdat je op de soundbar van source moet veranderen als je switched tussen TV apps, decoder en PS4.

Ga ik er qua geluid op achteruit (kan die bijvoorbeeld niet Dolby Atmos etc. doorgeven) als ik mijn decoder en PS4 rechtstreeks op de TV aansluit en vervolgens de TV naar de soundbar? Of zou de C8 alles op maximale kwaliteit door kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:08
Wij verhuizen binnenkort naar onze nieuwe woning en zit een beetje vast met mijn huidige 5.1 setup. Alles werkt nog prima, maar de receiver van 2013 ondersteunt geen 4k HDR, de center speaker is aan vervanging toe en het nieuwe tv meubel is net te klein om alles te huisvesten..

Misschien het moment om over te stappen op een goede soundbar? Enige aanraders rond de 500 EUR markering? Ik lees veel goeds over de Yamaha YAS 207, maar misschien is er inmiddels weer wat beter op de markt?

Moet dienen voor films, muziek, tv, gaming in de woonkamer, liefst met aparte sub. Of geloof ik in fabeltjes en blijf ik beter weg van soundbars met dit budget? :)

Tussendoor zal ik zelf ook wat graven in dit topic :)

[ Voor 4% gewijzigd door Darks op 15-07-2019 00:50 ]

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
HomerJ schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:49:
Recent een nieuwe TV en soundbar aangeschaft, de LG OLED 65C8 en LG SK10Y. Ben erg tevreden met het geluid en beeld, heb alleen nog niet echt de meest optimale configuratie gevonden.

Heb nu mijn PS4 en Decoder op mijn soundbar aangesloten en de soundbar via ARC HDMI naar mijn TV ARC HDMI. Las dat dit de beste geluidskwaliteit gaf. Geluid is goed maar het is wat onhandig omdat je op de soundbar van source moet veranderen als je switched tussen TV apps, decoder en PS4.

Ga ik er qua geluid op achteruit (kan die bijvoorbeeld niet Dolby Atmos etc. doorgeven) als ik mijn decoder en PS4 rechtstreeks op de TV aansluit en vervolgens de TV naar de soundbar? Of zou de C8 alles op maximale kwaliteit door kunnen geven?
Als die tv eARC ondersteund dan wordt het Dolby Atmos signaal doorgegeven aan de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49
De JBL link bar is nu eindelijk te pre-orderen, ook direct in Nederland. Verwachte leverdatum 16 augustus. Ben benieuwd, wachten op de eerste reviews....

https://www.jbl.nl/home-a...Grey-EMEA-Current#start=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Sodemieters, dat Dolby Atmos is wel een wespennest. Technisch gezien is het een simpele toevoeging aan een DD+ signaal en kan het via bitstream gewoon doorgegeven worden aan je soundbar of receiver. Als je soundbar / receiver vervolgens Dolby Atmos ondersteund wordt het afgespeeld.

Dus maar even wat testjes gedaan met de Dolby demo video's;

Plex media server (WIndows) + PS4

Hoewel de PS4 er geen probleem mee heeft om een signaal via HDMI te bitstreamen naar een receiver heeft de gratis versie van Plex media server daar geen ondersteuning voor. Het afspelen van TrueHD 7.1 + Atmos content resulteert in geen geluid. Afspelen van 5.1 content gaat overigens prima.

Ziggo Horizon Box + Netflix

Geen van de Atmos video's wordt zo weergegeven in de interface van Netflix op de Horizon box. Ik heb het duurste abonnement, maar geen mogelijkheid tot Atmos.

PS4 + Netflix

De Netflix interface op de PS4 geeft geen mogelijkheid om Dolby Atmos content af te spelen. Het zelfde dus als op de Ziggo box.

MacBook Pro 2018

Geen problemen met afspelen van de bestanden via VLC + HDMI naar de soundbar. Maar er zit wel een soort van clipping in het geluid. Ook worden er brom geluiden doorgegeven.

De testjes zijn allemaal zo gedaan dat de bron rechtsreeks naar de soundbar gaat via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@j-phone Je televisie ondersteund geen Atmos, zie handleiding tv hier, pagina 83 :
https://www.download.p4c....60pfl8708s_12_dfu_nld.pdf

En refereert naar : ISO/IEC 13818-3

ISO/IEC 13818-3 sectie 3 :
https://webstore.iec.ch/p...c13818-3%7Bed2.0%7Den.pdf

Conclusie ondersteuning van de televisie beperkt zich tot Dolby Digital 5.1 en DTS
Verder is Dolby Atmos downwards compatible met DD5.1, en is DD5.1 geen toevoeging aan het Atmos signaal

[ Voor 11% gewijzigd door Lip op 17-07-2019 00:44 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
@Lip De tv hoeft toch geen Atmos te ondersteunen? Ik werk niet met ARC, dat staat uit. Bronnen zijn ook allemaal extern en komen dus niet van apps op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Maar je gebruikt de televisie als HUB, dat is het hele probleem. En de enige kabel van je TV naar je soundbar gaat toch via HDMI?

[ Voor 35% gewijzigd door Lip op 17-07-2019 08:48 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
@Lip Nee, de bronnen gaan rechtstreeks naar de soundbar en die is verbonden met de TV.

'De testjes zijn allemaal zo gedaan dat de bron rechtsreeks naar de soundbar gaat via HDMI.'

[ Voor 35% gewijzigd door j-phone op 17-07-2019 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
@Lip Dit klopt niet helemaal volgens mij:
Verder is Dolby Atmos downwards compatible met DD5.1, en is DD5.1 geen toevoeging aan het Atmos signaal
Het klopt dat het compatible is en dat DD5.1 geen toevoeging is aan het Atmos signaal, maar mijn statement was:
Technisch gezien is het een simpele toevoeging aan een DD+ signaal en kan het via bitstream gewoon doorgegeven worden aan je soundbar of receiver.
Dolby Atmos is namelijk metadata in een DD+ audiostream. However, ARC kan het inderdaad niet doorgeven.

[ Voor 4% gewijzigd door j-phone op 17-07-2019 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Ik heb ook iets bijzonders ontdekt, misschien handig voor andere:
- Samsung TV (2019)
- Samsung HW-Q80R soundbar.

Op de tv kan je geluid standaard instellen op PCM en Dolby.

Als ik nu de Netflix app open en daar naar films/serie ga die atmos hebben dan zie ik niet het atmos icoontje en bij afspelen geeft de soundbar ook geen atmos aan.

Maar als ik na het starten van Netflix weer naar de geluid opties van tv ga, kan ik daar opeens wel DD+ selecteren. Als ik vervolgens de serie opnieuw selecteer in netflix (dus scherm terug en weer selecteren) zie ik wel opeens een atmos icoon en bij afspelen geeft soundbar ook atmos aan.

Beetje jammer dat je dus na het wisselen van bron/app zelf eerst DD+ moet selecteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
j-phone schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:33:
Sodemieters, dat Dolby Atmos is wel een wespennest. Technisch gezien is het een simpele toevoeging aan een DD+ signaal en kan het via bitstream gewoon doorgegeven worden aan je soundbar of receiver. Als je soundbar / receiver vervolgens Dolby Atmos ondersteund wordt het afgespeeld.

Dus maar even wat testjes gedaan met de Dolby demo video's;

Plex media server (WIndows) + PS4

Hoewel de PS4 er geen probleem mee heeft om een signaal via HDMI te bitstreamen naar een receiver heeft de gratis versie van Plex media server daar geen ondersteuning voor. Het afspelen van TrueHD 7.1 + Atmos content resulteert in geen geluid. Afspelen van 5.1 content gaat overigens prima.

Ziggo Horizon Box + Netflix

Geen van de Atmos video's wordt zo weergegeven in de interface van Netflix op de Horizon box. Ik heb het duurste abonnement, maar geen mogelijkheid tot Atmos.

PS4 + Netflix

De Netflix interface op de PS4 geeft geen mogelijkheid om Dolby Atmos content af te spelen. Het zelfde dus als op de Ziggo box.

MacBook Pro 2018

Geen problemen met afspelen van de bestanden via VLC + HDMI naar de soundbar. Maar er zit wel een soort van clipping in het geluid. Ook worden er brom geluiden doorgegeven.

De testjes zijn allemaal zo gedaan dat de bron rechtsreeks naar de soundbar gaat via HDMI.
bij mij werkt mediaplayer classic > videorenderer madvr > bitstreaming (klite codec-pack) goed met een hdmikabel van 7,5 meter vd action.4k hdr @60hz en dolby atmos (lg sk9y soundbar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmDkt
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-09 19:05
Op zoek naar een goede soundbar (eventueel met losse subwoofer unit):

Ik kwam uit bij de LG SK10Y, wat perfect lijkt voor mijn budget en toepassingen (voornamelijk muziek casten van Spotify en films bekijken met TV audio HDMI output)

De lengte van deze soundbar houdt me echter tegen, deze is met zijn 1,44 meter veel te lang...
Dat is ongeveer dezelfde lengte als mijn TV meubel, maar de TV zelf is zeker niet van dat formaat.

Wat zijn jullie alternatieve suggesties voor een soundbar van max 450 euro, met dezelfde functionaliteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 16:31
DmDkt schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:44:

Ik kwam uit bij de LG SK10Y, wat perfect lijkt voor mijn budget en toepassingen (voornamelijk muziek casten van Spotify en films bekijken met TV audio HDMI output)

De lengte van deze soundbar houdt me echter tegen, deze is met zijn 1,44 meter veel te lang...
Dat is ongeveer dezelfde lengte als mijn TV meubel, maar de TV zelf is zeker niet van dat formaat.

Wat zijn jullie alternatieve suggesties voor een soundbar van max 450 euro, met dezelfde functionaliteiten?
Ik zou kijken naar de sky9, deze heeft dezelfde specificaties maar is korter, en goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 10:48
gcroos schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:37:
Gisteren naar Leiden geweest om naar de Sennheiser Ambeo soundbar te luisteren, daarvoor ook de Bose 700 en de Samsung Q90R maar voor ons klonk de Sennheiser met afstand het beste. Je hebt echt het gevoel dat het geluid om je heen zit en daarnaast heeft die met de 500 watt ook nog power. Ook wat muziek beluisterd en dat klonk ook erg goed. Qua prijs wel stukken duurder maar de bose bijvoorbeeld met de sub en de rear zit je ook op minstens 1500 en dan heb je ook nog eens meer speakers in huis.
Ik ben ook benieuwd. Je leest veel goede reviews. Volgens mij kan geen andere soundbar tippen aan de Sennheiser, maar dat mag ook wel voor het geld. Ik ben vooral nieuwsgierig of hij ook zo goed klinkt in een standaard rijtjes huis met een flinke woonkamer met open keuken. Ik vrees dat nog niemand hiermee ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-09 17:59
Weet iemand waar de steun voor de lg65c8 voor de LG soundbar SK10Y nog te koop is? type is LG TK10. Kan hem alleen vinden bij Otto, voor 99 euro. adviesprijs was 49 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolhrafn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 14:42
Ik heb een week geleden de Samsung N850 gehaald. Echt een super geluid! Ik merk atmos niet echt maar het kan in mijn open woonkamer zonder muren in de buurt toch een goede geluidsbubble creëren.
Heel kort heb ik de LGSK10Y gehad, ook een zeer goed geluid maar we vonden hem met 1,42 m te groot.

Voor de mensen die op zoek zijn naar een soundbar, check even https://jouwveilingen.nl/...ronica-magazijn-opruiming . Daar staan er nog verschillende op voor een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
vraag mbt. LG SPK-8 set,er zit 2x 5 meter kabel bij, kan ik deze inkorten ? ( 1x 2,5 m, 1x 1 m).staat me iets van bij dat het beter is kabels op dezelfde lengte te houden.
ps.heeft iemand een link voor muursteunen voor de speakers,dacht dat ik een soort sleutelgat aan de achterkant had,maar heb achter en onder een klein schroefgat.(wil ze zou plat mogelijk tegen de muur)

[ Voor 37% gewijzigd door pwh53 op 22-07-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_Hartog
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-11-2020
Zou wel willen weten wat het verschil is tussen de

Samsung ATMOS HW 950 van 2018 en de

Samsung ATMOS HW Q90 van 2019

Dan bedoel ik dus niet zo de prijs.🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:57
Jan_Hartog schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:47:
Zou wel willen weten wat het verschil is tussen de

Samsung ATMOS HW 950 van 2018 en de

Samsung ATMOS HW Q90 van 2019

Dan bedoel ik dus niet zo de prijs.🤔
there is another option: you can still pick up the HW-N950 for £1,199 as end-of-line stock. The Q90R does offer marginal improvements over the N950, but the two are still largely the same
https://www.avforums.com/review/samsung-hw-q90r-review.16157

Wat ik zo snel even lees

+ DTSX
+ Earc
+ improved sub (minimaal)
+ alexa support

En waarschijnlijk onderling het verbinden beter, dat is waar ik met mijn N950 K950 wel eens
moeite mee heb.

Toch even over de prijs 8)

Verder zag ik die N950 op die link hierboven ergens voor 699 euro, heel niet gek zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
ppeterr schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:54:
[...]

[...]

https://www.avforums.com/review/samsung-hw-q90r-review.16157

Wat ik zo snel even lees

+ DTSX
+ Earc
+ improved sub (minimaal)
+ alexa support

En waarschijnlijk onderling het verbinden beter, dat is waar ik met mijn N950 wel eens
moeite mee heb.

Toch even over de prijs 8)

Verder zag ik die N950 op die link hierboven ergens voor 699 euro, heel niet gek zeg!
De N950 ondersteund ook DTS:X en Earc is iets wat je TV moet ondersteunen om Atmos metadata mee te sturen naar je soundbar of receiver.

Voor de andere twee punten zou ik hem laten staan en voor de N950 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
De LG soundbars zijn weer in de aanbieding bij IBOOD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 05:57
@j-phone Je hebt gelijk, de N 950 heeft gewoon DTSX. Ik maakte een fout
vergelijk. Ik heb hier niet de N, maar de K 950 staan. Die heeft geen DTSX.

Overigens heb ik met de K950 nog niet de opties gemist die er in de 2 opvolgende modellen
in gestopt zijn.

Earc heb ik niet nodig omdat mijn shield direct op de K950 zit.
DTSx ben ik nog niet zoveel tegen gekomen, atmos daar in tegen wel veel.
Alexa, is een grapje die ik zelf met een echo dot doe.

Al met al, ben ik het met je eens. De N950 is de betere keuze.

[ Voor 33% gewijzigd door ppeterr op 23-07-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:36

Famous

R 400+

DmDkt schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:44:

LG SK9Y als genoemd inderdaad, nu wat goedkoper bij ibood: https://www.ibood.com/ele...12-ch-soundbar-500-w.html

Weet niet wat jouw afmeting van de TV is maar heb zelf een 55" met de SK10Y en vind dat prima kunnen :Y
HomerJ schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:49:

Ik dacht dus dat mijn C7 geen Atmos kon doen over HDMI / ARC omdat ik geen eARC heb.
Toch werkt het gewoon, zet een Netflix aan met Atmos en de soundbar springt netjes over naar "Atmos".
Ik weet niet of je de WiFi Speaker app van LG al heb geïnstalleerd? Daar kan je de soundbar nog verder instellen, imo wel nodig.

Heb zelf alles op de TV aangesloten, dit scheelt echt veel in gebruikersgemak!
De Magic Remote is erg fijn van LG en je bedient je soundbar er gewoon mee (volume).

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiegelei
  • Laatst online: 02-09 22:43
Famous schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:36:
[...]

LG SK9Y als genoemd inderdaad, nu wat goedkoper bij ibood: https://www.ibood.com/ele...12-ch-soundbar-500-w.html

Weet niet wat jouw afmeting van de TV is maar heb zelf een 55" met de SK10Y en vind dat prima kunnen :Y

[...]

Ik dacht dus dat mijn C7 geen Atmos kon doen over HDMI / ARC omdat ik geen eARC heb.
Toch werkt het gewoon, zet een Netflix aan met Atmos en de soundbar springt netjes over naar "Atmos".
Ik weet niet of je de WiFi Speaker app van LG al heb geïnstalleerd? Daar kan je de soundbar nog verder instellen, imo wel nodig.

Heb zelf alles op de TV aangesloten, dit scheelt echt veel in gebruikersgemak!
De Magic Remote is erg fijn van LG en je bedient je soundbar er gewoon mee (volume).
Super interesant, ik heb de sk10y gekocht en de soundbar aangesloten op HDMI 2 (ARC) op mijn C7. En krijg het niet voor elkaar. Ik test met de interne Netflix app op de C7. HDMI cables al gecheckt (high speed with ethernet). Toch blijft er alleen "Dolby" in de soundbar staan en krijg ik ook geen Atmos icoontje rechtsboven in..

Heb je nog iets bijzonders gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:36

Famous

R 400+

Spiegelei schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:23:
[...]

Super interesant, ik heb de sk10y gekocht en de soundbar aangesloten op HDMI 2 (ARC) op mijn C7. En krijg het niet voor elkaar. Ik test met de interne Netflix app op de C7. HDMI cables al gecheckt (high speed with ethernet). Toch blijft er alleen "Dolby" in de soundbar staan en krijg ik ook geen Atmos icoontje rechtsboven in..

Nee, je moet even spieken op de soundbar als die aanspringt :)
Ik wist het eerst ook niet en dacht dat het niet werkte (heb de rears erbij dus vond het prima geluid).

Op het display van de soundbar springt hij over naar "Atmos" zodra je een titel aanklikt :Y

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Spiegelei schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:23:
[...]

moet werken,ik heb ook een c7 icm sk9y,99% dat het je hdmi-kabel is ( ik heb er 1 vd action),atmos icoon krijg je op de tv,als het geluid via de tv-speakers gaat.gaat het geluid via arc krijg je op de tv bv. alleen dolby vision te zien en op de soundbar dolby atmos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gcroos
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-07-2022
Eindelijk de Sennheiser Ambeo soundbar en wat een beest is het. Niet alleen het geluid met muziek afspelen is een genot maar ook met films heb je het idee dat je in een 5.1 opstelling zit.

Het is een dure soundbar maar tov van een 5.1 opstelling weer zeer betaalbaar. Wij hadden hem bij overgaauw gekocht die hem dan ook ophangen en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Voor op de slaapkamer heb ik een Sony ht st5000 in combi met een kd65xf9005 aangeschaft waar ik opzich erg content mee ben. Geluid is in vergelijking met wat de tv zelf produceert prima te noemen maar op het gebied van dolby atmos werkelijk lachwekkend slecht. Nu twijfel ik toch om mezelf een upgrade kado te doen. Het zal een soundbar blijven omdat ik geen zin heb om een dedicated systeem aan te schaffen en in te bouwen vooral ook omdat ik dat beneden in de woonkamer al heb (5.1.4). De sennheiser Ambeo lijkt een goede kandidaat te zijn zoals hierboven al wordt geschreven maar tijdens het zoeken op www kwam ik de Creative X fi sonic carrier tegen en als ik de reviews mag geloven is dit het walhalla op gebied van soundbars. Zijn er hier toevallig mensen met deze soundbar en zo ja hoe bevalt het ding en waar is het aangeschaft? Kost een aardige duit maar als het echt zo goed is als beschreven is het voor mij wel het overwegen waard. Voor degenen die er verder nog nooit van gehoord hebben zie linkje.

https://us.creative.com/soniccarrier/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
Die creative X fi sonic. schijnt de Rolls-Royce onder de soundbars te zijn. Weer beter dan bv de sennheiser ambeo.

Maar deze is ook weer stuk duurder. 3800 euro geloof ik.

Zo blijf je bezig . Hier nog steeds erg tevreden met me Sony St-5000 😄👍

[ Voor 18% gewijzigd door k1978 op 05-08-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
k1978 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:06:
Die creative X fi sonic. schijnt de Rolls-Royce onder de soundbars te zijn. Weer beter dan bv de sennheiser ambeo.

Maar deze is ook weer stuk duurder. 3800 euro geloof ik.

Zo blijf je bezig . Hier nog steeds erg tevreden met me Sony St-5000 😄👍
Daar heb je idd gelijk in en de st5000 is ook best ok maar als ik dan weer zoiets als die x fi tegenkom begint het wel te jeuken😂. De st5000 is vooral luid maar weinig dynamisch en van surround (illusie) kan je al helemaal niet spreken en daar had ik (mischien onterecht) hogere verwachtingen van. Nou is €3800,- ook wel een shitload meer geld dan de €775,- die de st5000 mij gekost heeft en zal het ook een flinke discussie op gaan leveren met mijn vrouw maar toch.... Eerst maar eens op zoek naar een fysiek verkooppunt om het zelf eens te ervaren. Vooralsnog lijkt het een redelijl lastig te verkrijgen object te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:29

TDB

oknot schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:45:
[...]

Daar heb je idd gelijk in en de st5000 is ook best ok maar als ik dan weer zoiets als die x fi tegenkom begint het wel te jeuken😂. De st5000 is vooral luid maar weinig dynamisch en van surround (illusie) kan je al helemaal niet spreken en daar had ik (mischien onterecht) hogere verwachtingen van. Nou is €3800,- ook wel een shitload meer geld dan de €775,- die de st5000 mij gekost heeft en zal het ook een flinke discussie op gaan leveren met mijn vrouw maar toch.... Eerst maar eens op zoek naar een fysiek verkooppunt om het zelf eens te ervaren. Vooralsnog lijkt het een redelijl lastig te verkrijgen object te zijn.
€ 3800 voor een soundbar? Nee, dat is mij veel te veel. Je hebt trouwens een goede deal met de ST5000 gehad: staan nu voor € 899 te koop.

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
oknot schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:45:
[...]

Dan zal ik wel een ideale kamer hebben. Want vind de surround echt goed. Wel bij juiste film met dolby atmos. Nee geen geluid achter me. Maar dat had ik ook niet verwacht.
Ik heb zelf nog stuk minder betaald voor de st5000. Dus ja er zal best beter zijn maar bang for the Buck is dit voor mij wel.

Maar ja als geld er voor over hebt. Waarom niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
k1978 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:56:
[...]

Dan zal ik wel een ideale kamer hebben. Want vind de surround echt goed. Wel bij juiste film met dolby atmos. Nee geen geluid achter me. Maar dat had ik ook niet verwacht.
Ik heb zelf nog stuk minder betaald voor de st5000. Dus ja er zal best beter zijn maar bang for the Buck is dit voor mij wel.

Maar ja als geld er voor over hebt. Waarom niet.

Voor de prijs idd een prima ding en het is ook wel appels met peren vergelijken. Bij mij komt het surroundgebeuren gewoon niet erg van de grond terwijl de slaapkamer een nagenoeg vierkante ruimte is met aan 1 kant ramen dus daar kan het niet aan liggen zou je zeggen. Ik heb het zowel met Netflix als uhd blu ray getest (transformers) en in beide gevallen was het niet overtuigend. Het geluid vult wel de breedte van de ruimte maar blijft duidelijk van voren komen. Mischien nog eens wat rommelen met de afstanden tot de luisterplek in de instellingen, ergens gelezen dat dat nog wat verschil zou kunnen maken.
TDB schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:48:
[...]

€ 3800 voor een soundbar? Nee, dat is mij veel te veel. Je hebt trouwens een goede deal met de ST5000 gehad: staan nu voor € 899 te koop.
Hoop geld hoor zeker waar. Vwb de st5000 is het een kwestie van even bellen en vragen naar een betere prijs. Dat hielp in mijn geval, wellicht ook omdat ik het in combi met de tv heb aangeschaft.

[ Voor 54% gewijzigd door oknot op 05-08-2019 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
@oknot mocht je hem kopen. Wil ik heel graag komen luisteren 😄👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:29

TDB

k1978 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:31:
@oknot mocht je hem kopen. Wil ik heel graag komen luisteren 😄👍
Ik zou sowieso wel een keer de ST5000 willen komen luisteren ;) (als je in de buurt van Utrecht woont).

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Vettigedennis schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:23:
[...]

Als je geen geluid achter je hoort heb je geen surround.
Oke dan geen surround.

Maar geluid om je heen behalve achter je. Daar heb je toch echt boxen achter je voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMoon
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Bij mijn zoektocht naar een soundbar van +/- 500 euro kwam ik uit bij de LG SK10Y.
Aangezien die bij ons aan de muur komt te hangen is het zien van deze unit een must.

Ik twijfel tevens ook nog tussen de Samsung N850 en Sony HT-ZF9, aangezien deze in het vergelijkbare segment zitten.

Nu wil het zo zijn dat deze soundbar in erg weinig winkels nog op demo te zien is. Met meerdere winkels gebeld en die geven mij te kennen dat deze soundbar eruit gaat.

Nu is mijn vraag, is 400 euro voor deze soundbar echt een koopje en moet ik deze voor die prijs nu echt gewoon bestellen, of kan ik beter naar de alternatieven kijken, die weliswaar iets duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmDkt
Famous schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:36:
[...]

Weet niet wat jouw afmeting van de TV is maar heb zelf een 55" met de SK10Y en vind dat prima kunnen.
Bedankt voor de uitleg, heb de SK9Y besteld via iBood (nog wachten op de levering, die is vrij traag bij deze webshop...)

Intussen probeer ik uit te zoeken hoe ik de beste verbinding opstel. Mijn meest gebruikte bron is een Chromecast die momenteel recht aan de HDMI van mijn tv hangt.

Wat raden jullie aan met deze soundbar erbij? Chromecast op soundbar aansluiten en terug met HDMI naar de tv? Of cc aan de tv laten en dan van tv naar soundbar via ARC? Het doel is om Dolby via Netflix te laten werken op mijn chromecast, maar ben hier eerlijk gezegd geen expert in.

Alle tips zijn welkom :-)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
DmDkt schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:12:
[...]

Bedankt voor de uitleg, heb de SK9Y besteld via iBood (nog wachten op de levering, die is vrij traag bij deze webshop...)

Intussen probeer ik uit te zoeken hoe ik de beste verbinding opstel. Mijn meest gebruikte bron is een Chromecast die momenteel recht aan de HDMI van mijn tv hangt.

Wat raden jullie aan met deze soundbar erbij? Chromecast op soundbar aansluiten en terug met HDMI naar de tv? Of cc aan de tv laten en dan van tv naar soundbar via ARC? Het doel is om Dolby via Netflix te laten werken op mijn chromecast, maar ben hier eerlijk gezegd geen expert in.

Alle tips zijn welkom :-)

Bedankt
Er zit ook een chromecast in de soundbar zelf maar deze gebruik ik zelf niet dus weet niet wat je hiermee kan. Ik heb zelf een LG oled 7c en in de soundbar moet je hdmi out met hdmi in op de tv verbinden. Dan geeft hij bij mij gewoon al het geluid (ongeacht de bron) door. Volgens mij kan je dan de chromecast ook gewoon in de hdmi van tv laten

Ik heb trouwens van dezelfde deal gebruik gemaakt en had hem binnen 3 dagen binnen (24 juli besteld en 26 juli binnen).

Zelf vond ik hem zo uit de doos qua geluid wat tegenvallen. Hoog en laag is echt perfect maar vooral bij stemmen vond ik het soms wat blikkerig klinken. Kan ook aan de kamer/indeling liggen. Ik heb uiteindelijk deze instellingen grotendeels gebruikt

https://lgcommunity.us.co...9y-sk10y-best-sound-guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmDkt
Utoka schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:14:
[...]

Er zit ook een chromecast in de soundbar zelf maar deze gebruik ik zelf niet dus weet niet wat je hiermee kan. Ik heb zelf een LG oled 7c en in de soundbar moet je hdmi out met hdmi in op de tv verbinden. Dan geeft hij bij mij gewoon al het geluid (ongeacht de bron) door. Volgens mij kan je dan de chromecast ook gewoon in de hdmi van tv laten

Ik heb trouwens van dezelfde deal gebruik gemaakt en had hem binnen 3 dagen binnen (24 juli besteld en 26 juli binnen).

Zelf vond ik hem zo uit de doos qua geluid wat tegenvallen. Hoog en laag is echt perfect maar vooral bij stemmen vond ik het soms wat blikkerig klinken. Kan ook aan de kamer/indeling liggen. Ik heb uiteindelijk deze instellingen grotendeels gebruikt

https://lgcommunity.us.co...9y-sk10y-best-sound-guide
Maken deze instellingen het voor jou goed? Of overweeg je hem terug te sturen (14 dagen retour recht)? Ik zal in elk geval deze guide ook proberen van zodra hij aankomt.

Ik heb 23 juli besteld bij iBood, de zending werd geregistreerd bij PostNL op 26 juli, maar nu zit het ergens vast en niemand weet waarom...

De chromecast in de soundbar lijkt mij eerder een ingebouwde chromecast audio. Zou het niet raar zijn als de soundbar zelf een video bron is en deze op de TV kan weergeven? Maakt op zich voor mij niet uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
DmDkt schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:38:
[...]

Maken deze instellingen het voor jou goed? Of overweeg je hem terug te sturen (14 dagen retour recht)? Ik zal in elk geval deze guide ook proberen van zodra hij aankomt.

Ik heb 23 juli besteld bij iBood, de zending werd geregistreerd bij PostNL op 26 juli, maar nu zit het ergens vast en niemand weet waarom...

De chromecast in de soundbar lijkt mij eerder een ingebouwde chromecast audio. Zou het niet raar zijn als de soundbar zelf een video bron is en deze op de TV kan weergeven? Maakt op zich voor mij niet uit hoor.
Deze instellingen maken het voor mij goed voor nu maar ben nog niet helemaal 100% tevreden maar heb ook nog niet met een atmos bron gehoord (denk dat mijn hdmi kabel dit niet ondersteunt). Ben ook nog niet met muziek bezig geweest. Daarbij overheerst met bovenstaande instellingen de bass wel echt veels teveel.

Ik betrap mij er ook op dat ik er teveel op ga letten. Laatst zette ik de tv aan en dacht meteen weer "bah dat blikkerige geluid". Bleek dat de soundbar nog op wifi/spotify stond zat ik dus naar de gewone tv speakers te luisteren. Als je dan switched hoor je echt wel heel veel verschil in positieve zin. Veel zit dus bij mij ook tussen de oren zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
TDB schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:48:
[...]

De st5000 kun je in de duitse webshops voor 750,- aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMoon
MisterMoon schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:00:
Bij mijn zoektocht naar een soundbar van +/- 500 euro kwam ik uit bij de LG SK10Y.
Aangezien die bij ons aan de muur komt te hangen is het zien van deze unit een must.

Ik twijfel tevens ook nog tussen de Samsung N850 en Sony HT-ZF9, aangezien deze in het vergelijkbare segment zitten.

Nu wil het zo zijn dat deze soundbar in erg weinig winkels nog op demo te zien is. Met meerdere winkels gebeld en die geven mij te kennen dat deze soundbar eruit gaat.

Nu is mijn vraag, is 400 euro voor deze soundbar echt een koopje en moet ik deze voor die prijs nu echt gewoon bestellen, of kan ik beter naar de alternatieven kijken, die weliswaar iets duurder zijn.
Niemand? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Hier heb ik de Samsung HW-N850 in gebruik en ben er erg tevreden mee. Dat gezegd hebbende heb ik in een Mediamarkt ook geluisterd naar de LG. Klonk prima.

Welke jij beter vindt klinken weet alleen jij. Ook de featureset is verschillend tussen de soundbars.

Loop eens een Mediamarkt binnen, daar hebben ze de oudere series nog weleens aangesloten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMoon
j-phone schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:13:
[...]

Hier heb ik de Samsung HW-N850 in gebruik en ben er erg tevreden mee. Dat gezegd hebbende heb ik in een Mediamarkt ook geluisterd naar de LG. Klonk prima.

Welke jij beter vindt klinken weet alleen jij. Ook de featureset is verschillend tussen de soundbars.

Loop eens een Mediamarkt binnen, daar hebben ze de oudere series nog weleens aangesloten staan.
Hier was ik dus al geweest (duiven en Arnhem), maar bij beide niet gezien.

Ik wil 'm ook graag zo vlak mogelijk opgehangen tegen de muur, iets met interieur..

Ik heb net mijn oog laten vallen op de SL9YG, die je dus vlak tegen de muur kan installeren. Maar deze is helaas nog 800 euro. Ik heb hem overigens pas in november nodig dus hoop ik dat de prijs al gezakt is dan.

Iemand in het bezit van de SL9 en mij hierover iets kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:58
barry86 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:31:
[...]

En in mijn ogen de beste koop prijs/kwaliteit wise. Enig nadeel is dat losse rears niet worden ondersteund.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 17:01

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

barry86 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:31:
[...]

Welke webshops zijn dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiegelei
  • Laatst online: 02-09 22:43
pwh53 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:48:
[...]

moet werken,ik heb ook een c7 icm sk9y,99% dat het je hdmi-kabel is ( ik heb er 1 vd action),atmos icoon krijg je op de tv,als het geluid via de tv-speakers gaat.gaat het geluid via arc krijg je op de tv bv. alleen dolby vision te zien en op de soundbar dolby atmos.
Ok thanks, dus van de TV krijg je geen melding dat het Atmos is tenzij je het over de interne speakers doet.
Ben inmiddels 5 HDMI kabels verder, nog geen resultaat, er blijft "Dolby Audio" weergegeven worden.
Heb jij nog iets speciaals op de HDMI kabel staan? Heb zowel met als zonder Ethernet al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Google is your friend. Maar o.a. hier:
https://media-red.shop/au...KP_ixNTnNG8QaAg1WEALw_wcB

Op de duitse ebay komen ze dan vaak voor 600-700,- voorbij. 2e hands maar nieuw in de doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Spiegelei schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:32:
[...]

Ok thanks, dus van de TV krijg je geen melding dat het Atmos is tenzij je het over de interne speakers doet.
Ben inmiddels 5 HDMI kabels verder, nog geen resultaat, er blijft "Dolby Audio" weergegeven worden.
Heb jij nog iets speciaals op de HDMI kabel staan? Heb zowel met als zonder Ethernet al geprobeerd.
op welke manier speel je het af ? (en wat )
kabel is een van 3 euro vd action.
edit.
ik heb even terug gelezen,c7 en interne netflix.
als je alleen de tv-speakers gebruikt,krijg je dan wel atmos-icoon ?
controleer de laatste software 05.80.35
netflix helemaal verwijderen,
lukt het niet dan tv fabrieksinstellingen resetten.

[ Voor 22% gewijzigd door pwh53 op 08-08-2019 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk dat ik ook 'om' ben. Na jarenlang neergekeken te hebben op soundbars en draadloze speakers als zijnde inferieur, denk ik dat eea nu toch wel zo ver is dat (in ieder geval de top-end) best een goede luisterervaring oplevert. Niet dat het 100% tegen een high-end bedrade speakerset met dikke versterker op kan, maar ze slaan geen modderfiguur meer.
Ik ga straks verhuizen en ik merk nu al dat ik zit te hikken tegen het zoeken naar een beetje leuk kast waar die dikke Pioneer LX83 receiver in past. En dat al die kabels, mijn bijzettafel formaat subwoofer...ik kreeg er al hoofdpijn van als ik er aan moest denken.

Eerst viel ik op de prachtige Harman Kardon Citation, maar die bleek toch weer wat beperkingen te hebben in de ondersteuning van de geluidsformaten. Na eea gelezen en bekeken te hebben kwam ik uit op de Samsung HW-Q90R, die zo te zien alles heeft wat ik nodig heb, en meer. Dat hele Dolby Atmos had ik niet eens aan gedacht, maar het ziet er geinig uit. Kijken wat dat voor extra beleving geeft.

MIsschien nog een pricewatch-tipje: bij Electro World in Veen staat ie voor €1079 als je 'm in de winkel komt ophalen. En aangezien Samsung momenteel een cash-back actie heeft van €250 waar Electro World ook aan meedoet, is dit wel de voordeligste manier om aan dat ding te komen. Ik ben benieuwd en zal zeker hier mijn ervaringen posten.

Iemand nog een suggestie voor iets beters of een argument om dit niet te doen?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protonin
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik dacht op lg q&a gelezen te hebben dat het ligt aan earc ondersteuning die je tv moet hebben voor dolby atmos naar je soundbar en dat is pas vanaf de C9 series, maar ik weet het niet 100% zeker, want de sounbar ondersteunen nog geen eArc (hdmi2.1?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
mphilipp schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 01:32:
Ik denk dat ik ook 'om' ben. Na jarenlang neergekeken te hebben op soundbars en draadloze speakers als zijnde inferieur, denk ik dat eea nu toch wel zo ver is dat (in ieder geval de top-end) best een goede luisterervaring oplevert. Niet dat het 100% tegen een high-end bedrade speakerset met dikke versterker op kan, maar ze slaan geen modderfiguur meer.
Ik ga straks verhuizen en ik merk nu al dat ik zit te hikken tegen het zoeken naar een beetje leuk kast waar die dikke Pioneer LX83 receiver in past. En dat al die kabels, mijn bijzettafel formaat subwoofer...ik kreeg er al hoofdpijn van als ik er aan moest denken.

Eerst viel ik op de prachtige Harman Kardon Citation, maar die bleek toch weer wat beperkingen te hebben in de ondersteuning van de geluidsformaten. Na eea gelezen en bekeken te hebben kwam ik uit op de Samsung HW-Q90R, die zo te zien alles heeft wat ik nodig heb, en meer. Dat hele Dolby Atmos had ik niet eens aan gedacht, maar het ziet er geinig uit. Kijken wat dat voor extra beleving geeft.

MIsschien nog een pricewatch-tipje: bij Electro World in Veen staat ie voor €1079 als je 'm in de winkel komt ophalen. En aangezien Samsung momenteel een cash-back actie heeft van €250 waar Electro World ook aan meedoet, is dit wel de voordeligste manier om aan dat ding te komen. Ik ben benieuwd en zal zeker hier mijn ervaringen posten.

Ter vervanging van bovenstaande kan het haast niet anders dan een teleurstelling worden naar mijn mening. Onlangs zelf een redelijke soundbar aangeschaft voor op de slaapkamer (sony st5000) en voor die locatie opzich prima al stelt het ook daar teleur voor waartoe het systeem volgens sony toe in staat zou moeten zijn. Voor een woonkamer situatie zou ik toch echt de extra mile gaan en al die draden wegwerken, een goede kast zoeken waar je versterker in past en voor een 5.1(.4) set up gaan. Dat klinkt gewoon 10x beter. Ik heb in mijn woonkamer de beschikking over een 5.1.4 setup waarbij ik alles dankzij een verbouwing in de wanden en muren heb kunnen inbouwen en die geluidservaring overtreft een soundbar zo gigantisch, is natuurlijk ook wel logisch maar als je hoopt op een ervaring die je je huidige set up niet doet missen ben ik bang dat jenteleurgesteld gaat worden naar mijn bescheiden mening. Of dieper in je buidel tasten als het budget er is en eens gaan luisteren naar een sennheiser Ambeo of een Creative X Fi sonic carrier waarvan vooral de laatste als je de berichten mag geloven echt doet wat het beloofd. Kost wel aanzienlijk meer dan de bekendere top end balkjes en is zover ik het kon vinden in Nederland niet te beluisteren in een winkel maar op papier absoluut veelbelovend. Ik heb er in ieder geval al een week discussie over met mijn vrouw die me voor gek verklaard en haar vetorecht gebruikt😂😂. Maar van die X Fi zou ik graag eens een uitgebreide demo willen horen. Al met al is denk ik de conclusie (alhans mijn conclusie) dat een soundbar vooral erg praktisch is want geen draden, versterkers en extra speakers maar dat je daardoor dus ook wel onvermijdelijk een behoorlijke consessie doet als je van een mid end tot een high end 5.1/7.1 systeem af komt. Overtuigend surroundgeluid zonder rearspeakers bestaat volgens mij niet en een atmos ervaring dmv weerkaatsing via upfiring speakers al dan niet in een soundbar overtuigen mij ook niet. Dus afhankelijk van hoe veeleisend je bent kan een soundbar de oplossing zijn maar als je voor de max soundbubble ervaring wilt gaan zou ik het persoonlijk lekker bij je huidige setup houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Laatst online: 16-09 19:02
[/quote] MIsschien nog een pricewatch-tipje: bij Electro World in Veen staat ie voor €1079 als je 'm in de winkel komt ophalen. En aangezien Samsung momenteel een cash-back actie heeft van €250 waar Electro World ook aan meedoet, is dit wel de voordeligste manier om aan dat ding te komen. Ik ben benieuwd en zal zeker hier mijn ervaringen posten.

[/quote]

@mphilipp Ik ben bang dat er of iets meer achter zit of dat de prijs onjuist is. Mogelijk een 2e kansje? Op de website van Electro World zelf staat hij voor 1499 euro, maar krijg je er 8 vouchers bij. Misschien dat ze qua waarde hier creatief mee zijn. Ik heb zelf ook belangstelling voor de soundbar. Het zomeraanbod van Platte TV is voor mij nu 1249 euro. Na de Casback actie blijft er dan 999 euro over. Als het lukt om hem voor 1079 euro te kopen en de cashback te krijgen is dit een enorm goede deal, maar ben zelf bang😔😔😔😔

@oknot Bij de Samsung Hw Q90r zitten wel twee Rearspeakers bij. Qua beleving en uitgaande van recensies en ervaringen doet hij het toch verrekte goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Mereco op 10-08-2019 12:06 . Reden: Diverse aanpassingen in tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
[b]Mereco in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"Mereco schreef

@oknot Bij de Samsung Hw Q90r zitten wel twee Rearspeakers bij. Qua beleving en uitgaande van recensies en ervaringen doet hij het toch verrekte goed.
2 rearspeakers is in ieder geval een plus. Maar in vergelijking met hetgeen mphillipp reeds heeft verwacht ik niet dat het een vergelijkbare ervaring gaat opleveren. Voordeel is dus voornamelijk gemak. Geen draden etc weg te hoeven werken. Hiervoor boet je denk ik alleen wel in aan geluidsbeleving/kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oknot schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:05:
[...]
Of dieper in je buidel tasten als het budget er is en eens gaan luisteren naar een sennheiser Ambeo of een Creative X Fi sonic carrier waarvan vooral de laatste als je de berichten mag geloven echt doet wat het beloofd.
Dat verhaal van die Creative ben ik dan weer geneigd niet zo snel te geloven. Alleen een bar met sub kan nooit echt surround overbrengen. Dan moet je een ideale kamer hebben met alle muren op de juiste afstand.
Misschien als dat ding een setup microfoon heeft waardoor ie parametergestuurd de boel kan aanpassen, maar dat weet ik niet.

Er zijn gewoon een aantal dingen in mijn overwegingen die een rol spelen. Van al die belachelijk grote spullen af komen is daar één van. Ik weet wel dat in audio (vaak) groter beter is. Een versterker die flink aan de bak moet met 7 speakers kan nu eenmaal niet in een luciferdoosje. En een overtuigende bass haal je niet uit een schoenendoos. Natuurwetten kun je nu eenmaal niet breken.

Maar ik ben het met je eens dat het een stap(je) terug zal zijn. Aan de andere kan heb ik gemerkt dat a)door de leeftijd en b)door Metallica mijn gehoor niet zo geweldig meer is. Links heb ik continue een piep bv. Daarom heb ik ook onlangs bij de aanschaf van een bt koptelefoon niet gekozen voor die dure Sony van €350, maar voor de Teufel. Voor mij goed zat. Die Sony is beter, maar ik twijfel er zeer sterk aan of ik het kan horen.

Wat betreft die aanbieding van Electro World in Veen: het is 20 minuutjes rijden voor mij, dus ik rij er gewoon heen en kijk wat voor truuk het is. Ik heb ze al gevraagd of het inclusief die cash back is (want dat soort truuks passen ze soms ook toe), maar dat was niet zo. En Electro World staat op de site van Samsung genoemd als deelnemende winkel. De set is nieuw, dus geen refurbished spul. Wat overigens gewoon ook als fabrieksnieuw beschouwd moet worden.

[edit]
Mijn vriendinnetje zal er trouwens blij mee zijn. Zij is momenteel op vakantie en zal wel opkijken. Ze zegt niets van die grote spullen, maar als ik draden begin te trekken in de nieuwe woning zal er wel gefronst worden denk ik. Maar gek genoeg ben ik degene die er eigenlijk vanaf wil...go figure :+

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 10-08-2019 12:41 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
@mphilipp klinkt als tinnitus dat oorsuizen van je en helaas heb ik daar zelf in beide oren ook behoorlijk last van maar dat is opzich wel iets anders dan bv in meer of mindere mate doof zijn. Dus om die reden genoegen nemen met een mindere geluidservaring zou in mijn optiek zonde zijn. Ik ervaar een behoorlijke piep/ruis in mijn oren en als ik daarop focus is het om gek van te worden. Gelijktijdig zijn mijn oren nog wel in staat om zaken zoals dynamiek en detail te ontwaren uit een willekeurige geluidsmix en juist daarom vond ik het belangrijk om hetgeen wat bij mij het geluid voortbrengt van een (binnen mijn budget) zo hoog mogelijke kwaliteit te laten zijn en daar geniet ik nu bijna elke dag met volle teugen van. Neemt niet weg dat ik daarvoor 78mtr speakerdraad heb moeten wegwerken en allerlei voorzetwanden en een verlaagd plafond heb moeten realiseren en dat is uiteraard niet iets waar iedereen zin in heeft en staat dan ook wel aan het andere uiterste van een soundbar. Is gewoon puur om aan te geven dat je oorsuizen als zodanig geen belemmering zou moeten zijn. Vwb je hoofdtelefoonkeuze denk ik dat je met de teufel eerder betere kwaliteit hebt aangeschaft tov de sony dan dat je erop hebt ingeleverd. Sony is een gevestigd merk met bijhorende en algemeen geacepteerde prijs terwijl teufel een heel andere strategie hanteert maar wel prima audiospul afleverd. Ik blijf erbij dat in jouw specifikieke geval een soundbar niet het geluid gaat leveren wat je gewend bent maar dat je er wel qua plaatsingsgemak etc erop vooruit gaat. Dus de overweging die je moet nemen is een heel persoonlijke waarbij voor allebei de keuzes iets te zeggen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oknot schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:58:
Ik blijf erbij dat in jouw specifikieke geval een soundbar niet het geluid gaat leveren wat je gewend bent maar dat je er wel qua plaatsingsgemak etc erop vooruit gaat. Dus de overweging die je moet nemen is een heel persoonlijke waarbij voor allebei de keuzes iets te zeggen valt.
Dat het anders wordt is zeker (denk ik), maar of het resultaat acceptabel is, dát is de vraag. Ik kan eigenlijk niet anders dan het uitproberen om te zien of ik kan leven met dat resultaat.

De reviews die je op internet zo her en der ziet zijn ook niet altijd even behulpzaam. De meeste praten gewoon de folder na en zeggen eigenlijk niets, buiten dat het natuurlijk geweldig is. Sommigen claimen onafhankelijk te zijn, zoals de lachwekkende 'review/test' van een aantal soundbars bij Nakamichi (die er zelf ook een heeft) en surprise...de beste was de Nakamichi. Het was zogenaamd blind, maar iedereen leek precies te weten waar ze naar luisterden. Ze konden de speakers ook gewoon zien en herkennen aan vormgeving en logo's.
Dus je bent eigenlijk alleen op jezelf aangewezen. Reviews worden gekocht door kortingsbonnen enzo, dus ik bekijk ze alleen maar om te zien of ze iets nieuws zeggen. Heel soms is dat bv een klein aandachtspuntje, dus dat neem ik dan mee. Maar geluidskwaliteit kan alleen ik beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
@mphilipp ...Mee eens. Nou kopen dan maar😂😂😉

[ Voor 15% gewijzigd door oknot op 10-08-2019 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mereco
Ik ben ontzettend benieuwd, dus in de auto en huphup😉😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oknot schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:35:
@mphilipp ...Mee eens. Nou kopen dan maar😂😂😉
Haha, jullie willen bloed zien 8)

Wat die tinnitus betreft heb je gelijk. Ik hoor nog best wel wat, en ik kan dat gepiep aardig wegfilteren dus het stoort me niet zo heel erg. Maar op mijn Samsung foon heb ik zo'n functie dat ie het geluid kan aanpassen aan wat jij precies hoort. Ik zie in de grafiek van de versterking dat ik in de hoge tonen wel wat mis. Kan kloppen, want met 53 en iets teveel luide muziek kan je gehoor best wel achteruit gaan. Ik rij ook nog eens motor en had in het begin geen oordoppen.

We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
mphilipp schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:41:
[...]

Haha, jullie willen bloed zien 8)

Wat die tinnitus betreft heb je gelijk. Ik hoor nog best wel wat, en ik kan dat gepiep aardig wegfilteren dus het stoort me niet zo heel erg. Maar op mijn Samsung foon heb ik zo'n functie dat ie het geluid kan aanpassen aan wat jij precies hoort. Ik zie in de grafiek van de versterking dat ik in de hoge tonen wel wat mis. Kan kloppen, want met 53 en iets teveel luide muziek kan je gehoor best wel achteruit gaan. Ik rij ook nog eens motor en had in het begin geen oordoppen.

We gaan het zien...
Beetje offtopic maar goed. Dat je qua hoge tonen verlies ervaart is niet heel raar gezien je leeftijd (niet rot bedoeld maar gewoon een feit). Ben zelf 41 en registreer de hoogste tonen ook al een tijdje niet meer terwijl mijn zoontje van 8 nog lachend 13000hz kan horen (#jaloers). Tinnitus is alleen iets anders, wel een gevolg van gehoorschade, dat wel maar hierbij zijn het de beschadigde zenuwen die omdat ze het niet meer goed doen als een malle lukraak signalen gaan verzenden wat je hersenen dan weer intrepeteren als geluid. Voor de 1 een piep of suis terwijl de ander het ervaart alsof er een trein door zijn of haar hoofd denderd. Helaas nog niet heel veel tegen te doen al worden er wel vorderingen gemaakt de laatste tijd vwb behandeling hiertegen. Terugkomend op je soundbar, ik zou wel voor de zekerheid je huidige set up nog even achter hand houden voor het geval het hele soundbargeluid toch niet bevalt. Die soundbar raak je wel weer kwijt voor een redelijk bedrag terwijl het voor hetgeen je reeds hebt weinig uitmaakt of je het nu verkoopt of over een half jaar. Kan je het op je gemak uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 01:25
MisterMoon schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:00:

Uitstekende soundbar voor die prijs, hij gaat eruit omdat de SL10Y inmiddels te koop is voor €900 ofzo (de opvolger met DTS:X ondersteuning en een ingebouwde spraakassistent) verder is hij identiek aan de SK10Y.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nou, hij staat hier achter mij in de woonkamer lucht te verplaatsen dat het een lieve lust is! 8)

Dat ding is zeer zeker niet slecht. Boven verwachting zelfs. En ik heb 'm niet eens helemaal perfect staan. De bar hangt nog niet aan de muur (gaat pas in het nieuwe huis gebeuren) en ook de surround staan gewoon op de vensterbank. De sub naast de Magnat gepleurd en de installatie gestart. Dat is een eitje, gewoon volgen wat er staat met de Samsung SmartThings app. Ik heb een Samsung foon, dus die stond er al op.
Wat tests gedaan met muziek vanaf mijn telefoon met Spotify, en ook vanaf de Nvidia Shield die ik als mediaplayer en tv kijkerd gebruik (via TV headend dat op een Pi draait). Muziek is gewoon goed. Geen opmerkingen over. Als je 'm op 'adaptive sound' zet, doet ie zelf alles surround maken. Het is persoonlijk of je dat mooi vind. Dat kon mijn Pioneer ook, maar die was er iets beter in. Eerlijkheidshalve moet ik daaraan toevoegen dat die Pioneer met dat setupmicrofoontje de hele kamer inmeet en zo in feite zijn eigen geparametriseerde equalizer programmeert, aangevuld met data voor delay en echo. Zoiets zou Samsung ook wel mogen toevoegen, want geen enkele kamer is hetzelfde. En vooral met dit spul, waar je meerdere speakers in één kastje heb, zou dat geen overbodige luxe zijn.

Maar mijn luistertests zijn zeer positief. Ik ben erg tevreden. Wat films geprobeerd, concerten van Bluray, klinkt eigenlijk allemaal als een klok. Bij twee muziekjes ging ie een beetje de mist in: Coldplay in Parijs klonk een beetje raar met gedempte vocals leek het wel. En een live cd van Joe Jackson had iets teveel echo. Maar verder klinkt het boven verwachtingen goed. Ik zou dit niet eens een stap terug willen noemen. Het is meer dat het 'anders' is. En als ik echt van muziek wil genieten, kan ik altijd terugvallen op de koptelefoon. De sub doet prima zijn best. Geen gebonk, niet laf, gewoon een prima sub, die de bommen van Ryan levensecht laat klinken en ook The Matrix klonk lekker.

Misschien doe ik het hier ook nog als ik zin heb, maar in het nieuwe huis ga ik de speakerlevels afregelen met een spl meter. Dan is dat in ieder geval goed. In mijn ervaring levert dat eigenlijk altijd een verbetering op.

En de prijs klopte gewoon. €1079 en ik krijg nog €250 terug van Samsung. Deze was de enige nog die ze hadden staan, maar hij kan ook gewoon besteld worden voor die prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 10-08-2019 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
Kijk eens aan. Is wel een heel goede prijs. Gefeliciteerd met de aankoop en ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben. Nu eens kijken of ik mijn wederhelft kan overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 01:49

Animal_X

Rodin

Iemand met een Samsung HW-MS650 die het voor elkaar heeft gekregen on een Dolby DTS signal af te spelen?

Ik ben super tevreden met de Samsung Soundbar. Geweldig product voor het geld. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om een DTS signaal af te spelen.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mereco schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:06:
Nu eens kijken of ik mijn wederhelft kan overtuigen.
Mijn vriendinnetje was heel blij met het nieuws.

Morgen komt iemand mijn monster subwoofer ophalen (Magnat Omega 380 van 30Kg!) en donderdag gaat de Pioneer naar een nieuw baasje. Ik ben goed aan het opruimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Animal_X schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:09:
Iemand met een Samsung HW-MS650 die het voor elkaar heeft gekregen on een Dolby DTS signal af te spelen?

Ik ben super tevreden met de Samsung Soundbar. Geweldig product voor het geld. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om een DTS signaal af te spelen.
Hoe stuur je het signaal naar de soundbar? Als het vanaf je tv is kan dat ook de beperkende factor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 01:49

Animal_X

Rodin

oknot schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 07:09:
[...]

Hoe stuur je het signaal naar de soundbar? Als het vanaf je tv is kan dat ook de beperkende factor zijn.
Van de Q9F QLED via de HDMI ARC poort naar de soundbar. In het menu van de TV is een DTS menu functie die hij zelf zou moeten pakken bij een DTS signaal. Dit doet hij echter niet en er is helemaal geen geluid bij DTS. Dolby Digital en multichannel PCM geen problemen.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
mphilipp schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 00:01:
[...]

Mijn vriendinnetje was heel blij met het nieuws.

Morgen komt iemand mijn monster subwoofer ophalen (Magnat Omega 380 van 30Kg!) en donderdag gaat de Pioneer naar een nieuw baasje. Ik ben goed aan het opruimen :)
Hier staat sinds een aantal weken een Samsung HW-N850, nog geen moment spijt van gehad. Die dingen klinken inderdaad super.

Pagina: 1 ... 28 ... 58 Laatste