Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond allen,

Mijn setje JBL SB400 is overleden ;w
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe soundbar, het liefste met subwoofer voor ook de wat diepere bass.
Qua gebruik is het vooral voor films en muziek, ook wat hardere muziek :9~
Verder ben ik er nog niet helemaal uit of ik ook rear speakers wil. Mijn bank staat tegen de muur, en ik weet niet of ik deze kan positioneren voor het optimale surround geluid.
Mijn budget is max 1000 euro.
Ik heb al het 1 en ander voorbij zien komen in dit topic, en heb hier dan ook een lijstje van gemaakt.
Welke set adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Gewoon puur afgaande om mijn eigen smaak zou ik zeggen : samsung hw-n950. Deze heb ik voor 850 kunnen bestellen. Komt dinsdag binnen. Tevens nu een gratis akg koptelefoon. De hw q90r is na mailcontact voor rond de 1050 bij frans de smet (ex verzenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFDev schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:31:
Gewoon puur afgaande om mijn eigen smaak zou ik zeggen : samsung hw-n950. Deze heb ik voor 850 kunnen bestellen. Komt dinsdag binnen. Tevens nu een gratis akg koptelefoon. De hw q90r is na mailcontact voor rond de 1050 bij frans de smet (ex verzenden).
Hey TFDev, de hw-n950 staat ook zeker op mijn lijstje. Ben dan ook erg benieuwd naar jouw ervaring wanneer je hem binnen en gebruikt hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:00
foxkuil schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:03:
Vraag omtrent het aansluiten: PS4 en Ziggo next aansluiten op Soundbar en of tv

Mijn nieuwe TV heeft 2 HDMI poorten waarvan 1 ARC (Samsung 43NU7090)
Mijn nieuwe Soundbar heeft 1 ingang en 1 uitgang met ARC (Samsung HW-N650)
Beiden komen dit weekend

Wat is dan nu het meest makkelijke/mooie manier om bovenstaande aan te sluiten zonder dat ik allerlei rare truckjes hoef uit te halen.
Lukt het me dan om:
Ziggo --> TV (ARC) <--> Soundbar (ARC)
PS4 <--> Soundbar (HDMI in)
Of is dat niet haalbaar
Volgens mij bedoel je dit:

Ziggo --> TV-HDMI1 (non-ARC)
TV-HDMI2 (ARC) <--> Soundbar (ARC)
PS4 --> Soundbar (HDMI in)

En ja, dat lijkt mij prima te moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:00
Even een vraagje rondom de draadloze connectie tussen soundbar en subwoofer. Dat gaat via BT (neem ik aan), wat is de reikwijdte in een woonkamer?

Bij mij past de sub niet aan de zijde in de woonkamer waar de tv+soundbar staan, dus hij moet naast de bank op zo'n 6 meter van de soundbar staan. Even los van de eventuele issues rondom de localisatie van de sub, is het wel een afstand die ongestoord en onderbroken connectie toelaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey TFDev, Ik ben benieuwd of jij inmiddels de 850 al hebt geinstalleerd en gebruikt. Hoe is jouw ervaring tot dusver? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ik heb hem inderdaad binnen (de N950), maar deze blijft nog wel even in doos zitten. Momenteel een verbouwing in huis gaande, en verwacht dat ie nog wel een week of 3 in de doos blijft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 08:42
https://nl-be.sennheiser.com/ambeo-soundbar

Ik heb deze soundbar al besteld en betaald, ik krijg hem volgende week dinsdag of woensdag binnen.
Ben heel benieuwd, volgens de previews op internet is ie heel indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:00
Mag je ook wel hopen met zo een prijs. Auw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:02
Heb de Denon heos 5.1 set (hs3) besteld gisteren. Hoop deze van de week binnen te krijgen. Kreeg bij double point nog €75 extra korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milkman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:08
hoi toevallig heb ik al een half jaar of zo een hw-n950 en ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee.
daarvoor had ik de voorganger (hwk950) die gaf een goed geluid maar constant gezeur met de rear speakers.

enfin daarna kort de lg sky10 geprobeerd maar die had heel mager geluid vooral de dialogen waren slechyt. . na lang twijfelen toch een hwn950 gekocht.

en deze bevalt een stuk beter. geluid is nog net zo goed maar de rears werken nu gewoon , tevens komt er nu ook meer geluid uit de rears dan bij de hwk950.

dus tot nu toe ben ik tevreden . geluid is gwppm goed en tot nu toe geen storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milkman schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:58:
hoi toevallig heb ik al een half jaar of zo een hw-n950 en ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee.
daarvoor had ik de voorganger (hwk950) die gaf een goed geluid maar constant gezeur met de rear speakers.

enfin daarna kort de lg sky10 geprobeerd maar die had heel mager geluid vooral de dialogen waren slechyt. . na lang twijfelen toch een hwn950 gekocht.

en deze bevalt een stuk beter. geluid is nog net zo goed maar de rears werken nu gewoon , tevens komt er nu ook meer geluid uit de rears dan bij de hwk950.

dus tot nu toe ben ik tevreden . geluid is gwppm goed en tot nu toe geen storingen.
klinkt goed milkman, ondanks het forse prijskaartje denk ik wel dat dit de beste investering is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
@Verwijderd
er komen soms best goede aanbiedingen voorbij, de mijne heb ik gekocht voor 900 toen ze nog gemiddeld 1400 euro waren. en volgens mij zijn ze in prijs gezakt nadien.

volgens mij komt de opvolger er ook weer aan dus ik zou er niet de volle mep meer voor betalen . maar voor een prijs rond de 800 euro is hij zeker zijn geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 21:33
milkman schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:14:
@Verwijderd
er komen soms best goede aanbiedingen voorbij, de mijne heb ik gekocht voor 900 toen ze nog gemiddeld 1400 euro waren. en volgens mij zijn ze in prijs gezakt nadien.

volgens mij komt de opvolger er ook weer aan dus ik zou er niet de volle mep meer voor betalen . maar voor een prijs rond de 800 euro is hij zeker zijn geld waard.
.. En nu zelfs 600 euro bij Ibood.

Ik heb hem gekocht. De vorige keer ging het erg hard, en greep ik net naast. Zou niet te lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

R Tomasi schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:54:
[...]

Ik heb hem gekocht. De vorige keer ging het erg hard, en greep ik net naast. Zou niet te lang wachten.
Met linkje :)

https://www.ibood.com/nl/...y-atmos-714-soundbar.html

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R Tomasi schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:54:
[...]

balen zeg, heb hem gemist |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 15:39
Wat is een beetje een leuke soundbar voor max grofweg 500 euro? Mijn ouders zijn aan het verbouwen in de woonkamer en willen niet meer de mooie Bose321 speakers aan de muur (ja ja begin maar niet). Nu willen ze ook een soundbar onder de 55" OLED, want dat heeft iedereen tegenwoordig en dat klinkt natuurlijk net zo goed als een degelijke hi-fi set up.

Nu serieus, is zo een Sonos Beam wat? Ik ben niet echt onder de indruk van de meeste soundbars, maar ben dan ook wat anders vergeleken. Mijn ouders zullen voornamelijk normaal tv kijken, en redelijk veel series en wat films in het weekend. Een beetje volume met diepgang lijkt mij dus wel wenselijk.

De Playbar is ook nog een optie (wel veel geld voor zo een ding), maar lees dat Spotify slecht werkt, en er geen DTS ondersteuning is. Dat viind ik niet heel top klinken voor zo een duur ding, en hij ziet er ook niet echt uit.

Nu heeft iets als een LG SK9Y al een subwoofer erbij. Dat lijkt mij dan beter voor als je ook films kijken. Ik heb verder geen idee hoe dat allemaal werkt. Zijn er verder nog hippe features waar soundbars zich in onderscheiden? Spotify en al die gein zit op de TV, en via een Vero 4K+ worden films en series bekeken, dus weet niet wat er verder nog aan extra's op zo een ding kan.

Thanks!

[ Voor 9% gewijzigd door Bose321 op 28-05-2019 19:52 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukjr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-12-2024
Bose321 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:51:
Wat is een beetje een leuke soundbar voor max grofweg 500 euro? Mijn ouders zijn aan het verbouwen in de woonkamer en willen niet meer de mooie Bose321 speakers aan de muur (ja ja begin maar niet). Nu willen ze ook een soundbar onder de 55" OLED, want dat heeft iedereen tegenwoordig en dat klinkt natuurlijk net zo goed als een degelijke hi-fi set up.

Nu serieus, is zo een Sonos Beam wat? Ik ben niet echt onder de indruk van de meeste soundbars, maar ben dan ook wat anders vergeleken. Mijn ouders zullen voornamelijk normaal tv kijken, en redelijk veel series en wat films in het weekend. Een beetje volume met diepgang lijkt mij dus wel wenselijk.

De Playbar is ook nog een optie (wel veel geld voor zo een ding), maar lees dat Spotify slecht werkt, en er geen DTS ondersteuning is. Dat viind ik niet heel top klinken voor zo een duur ding, en hij ziet er ook niet echt uit.

Nu heeft iets als een LG SK9Y al een subwoofer erbij. Dat lijkt mij dan beter voor als je ook films kijken. Ik heb verder geen idee hoe dat allemaal werkt. Zijn er verder nog hippe features waar soundbars zich in onderscheiden? Spotify en al die gein zit op de TV, en via een Vero 4K+ worden films en series bekeken, dus weet niet wat er verder nog aan extra's op zo een ding kan.

Thanks!
Nubert nuPro AS-250 of Q Acoustics M2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:02
De denon heos bar en subwoofer heb ik binnen, de hs3's krijg ik later deze week.
Heb de set vast aangesloten in de slaapkamer (ben nog aan het verbouwen). Installatie is heel makkelijk en geluid is perfect. De heos app is even wennen, maar zit mijn inziens redelijk in elkaar, ben toch van plan om op de universele afstandsbediening de quick selects goed te zetten, zodat iedereen makkelijk alle settings klaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Luukjr schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 07:59:
[...]

Nubert nuPro AS-250 of Q Acoustics M2 ;)
Die Nubert ziet er gaaf uit! Maar geen HDMI? We willen juist geen extra remote meer, dus als het kan het liefst alles via de LG remote doen (met HDMI ARC geloof ik?). Zijn helaas wel allebei flinke units die je niet (zomaar) ophangt zo te zien. Nog eens overleggen hier wat ze nou willen.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukjr
Bose321 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:55:
[...]

Die Nubert ziet er gaaf uit! Maar geen HDMI? We willen juist geen extra remote meer, dus als het kan het liefst alles via de LG remote doen (met HDMI ARC geloof ik?). Zijn helaas wel allebei flinke units die je niet (zomaar) ophangt zo te zien. Nog eens overleggen hier wat ze nou willen.
Nubert is met HDMI-module verkrijgbaar, en het is niet de bedoeling dat je beide units ophangt, je kan er je TV opzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Luukjr schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:26:
[...]

Nubert is met HDMI-module verkrijgbaar, en het is niet de bedoeling dat je beide units ophangt, je kan er je TV opzetten ;)
Ah interessant. Ophangen is denk ik wel een must, aangezien de TV zelf ook aan de muur komt met alle kabels in de muur.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Ik vind het uitzoeken van een soundbar maar lastig. Al naar verschillende bcc's en mediamarkten geweest. Op dit moment staan in de ING rentepuntenwinkel de jbl 5.1 in de aanbieding en de Denon heos soundbar. De jbl viel zwaaaar tegen, zit geen enkele bas in de speaker zelf. De Denon kon ik keer op keer alleen testen met een standaar filmpje.

M'n ouders hebben heos en dat werkt wel prima en 't geluid vond ik te gek. Maar de man in de winkel gaf ook aan, eigenlijk beetje achterhaald. Hij liet een bose 700 systeem zien met vocie assistant en ook een Harman kardon met voice assistant en lekkere bas in de soundbar alleen.

Wat wij willen is namelijk beginnen met een soundbar die al genoeg bas heeft voor x tijd. Naar verloop van tijd uitbreiden met rearspeakers subwoofer etc.

Meneer in de winkel zei dat bij de heos ook uit rearspeakers 't zelfde wordt uitgezonden itt de bose en harman kardon bijv. Thuis gaan Googlen zie ik dat de bose 700 een 2 kanaal soundbar is en die van Harman kardon 5.nogwat. Ga je toch weer twijfelen met hoor je dit verschil zo goed etc etc.

We kijken series en films, zei het mondjesmaat. Vooral Spotify en tv kijken in algemeen. Lastig lastig!!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leoon. schreef op zondag 2 juni 2019 @ 09:08:
Ik vind het uitzoeken van een soundbar maar lastig. Al naar verschillende bcc's en mediamarkten geweest. Op dit moment staan in de ING rentepuntenwinkel de jbl 5.1 in de aanbieding en de Denon heos soundbar. De jbl viel zwaaaar tegen, zit geen enkele bas in de speaker zelf. De Denon kon ik keer op keer alleen testen met een standaar filmpje.

M'n ouders hebben heos en dat werkt wel prima en 't geluid vond ik te gek. Maar de man in de winkel gaf ook aan, eigenlijk beetje achterhaald. Hij liet een bose 700 systeem zien met vocie assistant en ook een Harman kardon met voice assistant en lekkere bas in de soundbar alleen.

Wat wij willen is namelijk beginnen met een soundbar die al genoeg bas heeft voor x tijd. Naar verloop van tijd uitbreiden met rearspeakers subwoofer etc.

Meneer in de winkel zei dat bij de heos ook uit rearspeakers 't zelfde wordt uitgezonden itt de bose en harman kardon bijv. Thuis gaan Googlen zie ik dat de bose 700 een 2 kanaal soundbar is en die van Harman kardon 5.nogwat. Ga je toch weer twijfelen met hoor je dit verschil zo goed etc etc.

We kijken series en films, zei het mondjesmaat. Vooral Spotify en tv kijken in algemeen. Lastig lastig!!
Hey Leon,
De Bose 700 zie ik ook veel goede berichten over op internet. De Harman Kardon heb ik niet eens op mijn ''verlanglijstje'' staan aangezien de prijzen van Harman Kardon vaak door het dak schieten. Iets met ''je betaalt voor kwaliteit''. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:34

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Heb zelf sinds kort de Samsung HW-Q70R soundbar en ben er best tevreden mee. Prima aanvulling op mijn LG OLED65C9. Een van de weinige die ervoor past zonder het display te blokkeren. Ook prima prijs/kwaliteit verhouding. Subwoofer zit genoeg power in en gaat lekker laag. En deze serie van 2019 is in samenwerking met Harman Kardon getweaked, dat hoor je ook duidelijk vergeleken met modellen van vorig jaar, waar alleen de N850/N950 samen met Harman Kardon waren gedaan.

eARC lijkt nog niet te werken, terwijl beiden het ondersteunen. Wel werkt DD+/DD+Atmos vanuit Netflix en Amazon en DTS5.1/LPCM2.0 vanuit alle andere apps. Heb mijn OSMC Vero 4K+ toch direct aan de soundbar hangen voor de volwaardige TrueHD Atmos en DTS:X soundtracks. Werkt allemaal goed samen. Ook Dolby Atmos vanaf HDMI bronnen (Xbox One X) komt gewoon door over ARC, net als met de LG C8 series.

Geluid in Adaptive mode klinkt goed ruimtelijk, ook voor simpele 2.0/5.1 bronnen. Maar de soundbar shined echt met Dolby Atmos/DTS:X tracks.

Wacht nu alleen nog tot de losse rear speakers weer leverbaar zijn. Zodat ik weer 5.1.2 audio heb.

De Harman Kardon Citation series klinkt ook erg fijn, maar complete set met Bar + Sub + Surround vond ik te duur voor wat het leverde en dan heb ik nog niet eens de Towers meegenomen... kromme is ook dat hij hooguit DD5.1/DTS5.1 aan kan, geen van de HD formaten... De losse Citation One/300 heb ik wel in huis voor Multiroom audio en Google Assistent, daarvoor werken ze heel goed en klinken ze fijn.

[ Voor 30% gewijzigd door BiG-GuY op 02-06-2019 18:24 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:39:
[...]

Hey Leon,
De Bose 700 zie ik ook veel goede berichten over op internet. De Harman Kardon heb ik niet eens op mijn ''verlanglijstje'' staan aangezien de prijzen van Harman Kardon vaak door het dak schieten. Iets met ''je betaalt voor kwaliteit''. 8)7
Dat klopt wel inderdaad. Die harman kardon citation bar (vriendin vond 'm er wel mooi uit zien) kost 999, de bose 700 kost 899. Maaaaar via Amazon.de kost hij 699. Dat is wel een vrij groot verschil en best wel interessant. Itt de harman kardon geen voice assistant van Google maar dan van Alexa. Same same but different. Zal je ws niks van merken verder.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mossie09
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-11-2021
Nu voor 1079 euro incl. Koptelefoon bij plattetv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 09:08

n2theb

Tweakers Abonnee

(jarig!)
Leoon. schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:23:
[...]

Dat klopt wel inderdaad. Die harman kardon citation bar (vriendin vond 'm er wel mooi uit zien) kost 999, de bose 700 kost 899. Maaaaar via Amazon.de kost hij 699. Dat is wel een vrij groot verschil en best wel interessant. Itt de harman kardon geen voice assistant van Google maar dan van Alexa. Same same but different. Zal je ws niks van merken verder.
In mijn ogen kan je net zo goed een soundbar nemen zonder google assistent en dan een google home er aan koppelen en je hebt hetzelfde effect als die citation. Overigens heb ik hem afgelopen weekend wel gezien bij de bcc en bekeken. Echt wel mooi spul alleen duur in vergelijking met andere soundbars van die prijsklasse!

[ Voor 3% gewijzigd door n2theb op 03-06-2019 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Bose321 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:51:

Thanks!
Ik heb zelf, net als volgens mij een flink aantal hier, de SK10Y.
Zelf erg tevreden mee en werkt uiteraard perfect samen met de remote.

Tegenwoordig is die al ruim onder de €500,- te krijgen.
Wel even wat instellingen aanpassen met de LG app, dan is het een stuk beter :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Famous schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:51:
[...]

Ik heb zelf, net als volgens mij een flink aantal hier, de SK10Y.
Zelf erg tevreden mee en werkt uiteraard perfect samen met de remote.

Tegenwoordig is die al ruim onder de €500,- te krijgen.
Wel even wat instellingen aanpassen met de LG app, dan is het een stuk beter :Y
Ziet er goed uit, wel een enorm ding ook weer. Genoeg om even te overleggen, aangezien de meeste blijkbaar niet op te hangen zijn (lijkt me met deze ook nog wenselijk met zogenaamde Atmos).

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Bose321 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:59:
[...]

Ziet er goed uit, wel een enorm ding ook weer. Genoeg om even te overleggen, aangezien de meeste blijkbaar niet op te hangen zijn (lijkt me met deze ook nog wenselijk met zogenaamde Atmos).
Eigenlijk past die perfect onder een 65" TV.
Op het moment van kopen was het verschil tussen de SK9Y en de SK10Y maar €80,- (dacht ik) dus gekozen voor de SK10Y onder mijn 55" samen met de uitbreiding van rears.

Een fotootje:
Famous in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

n2theb schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:43:
[...]

In mijn ogen kan je net zo goed een soundbar nemen zonder google assistent en dan een google home er aan koppelen en je hebt hetzelfde effect als die citation. Overigens heb ik hem afgelopen weekend wel gezien bij de bcc en bekeken. Echt wel mooi spul alleen duur in vergelijking met andere soundbars van die prijsklasse!
Eens. Die van bose is dus 699 via amazon en heeft Alexa dus ook prima. Weetje, het is ook echt geen must om dat te hebben. Boeiend, lekker via telefoon afspelen. Maar denk dat die bose 700 beter zou zijn dan bijv een soundbar van onder de 500 zoals. Bijv de bovenstaande sk10y. Maar laat me graag overtuigen dat ik geld kan besparen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Leoon. schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:59:
[...]

Eens. Die van bose is dus 699 via amazon en heeft Alexa dus ook prima. Weetje, het is ook echt geen must om dat te hebben. Boeiend, lekker via telefoon afspelen. Maar denk dat die bose 700 beter zou zijn dan bijv een soundbar van onder de 500 zoals. Bijv de bovenstaande sk10y. Maar laat me graag overtuigen dat ik geld kan besparen :)
ik heb de citation bar icm de woofer en surround speakers nu een week, ik had de afweging gemaakt tussen de sonos bar de Denon heus en de hk citation. ik moet zeggen het geluid van de hk is zeer indrukwekkend. Het geluid van de heos set up vond ik het minste omdat ik de woofer heel erg vond tegenvallen (dit kan komen door de setup van de winkel). De google assistent is zeker een leuke uitkomst. " hey google speel Micheal Jackson billy jean af" en hij doet het. Enige nadeel is als je muziek in surround modes afspeelt (dat de surround speakers ook mee spelen all stereo zeg maar) dan doet de google chrome assistent het niet. Ik heb zelf een 75 inch tv dus de grote van de bar is precies goed voor een grotere tv.

Het is een grotere uitgave maar ik vond het de uitgave zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Leoon. schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:59:
[...]

Voor die 699,- heb je alleen de soundbar. De sub moet je dan nog apart aanschaffen.

De Bose 700 klinkt als een klok als set (soundbar + sub) maar kost het dubbele van de LG.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

j-phone schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 00:26:
[...]

Voor die 699,- heb je alleen de soundbar. De sub moet je dan nog apart aanschaffen.

De Bose 700 klinkt als een klok als set (soundbar + sub) maar kost het dubbele van de LG.
Is dat positief, klinken als een klok? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Nou je maakt het me wel moeilijk in mijn keuze. Of deze if de bose 700 of iets totaal anders. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leoon. schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:24:
[...]

Nou je maakt het me wel moeilijk in mijn keuze. Of deze if de bose 700 of iets totaal anders. 8)7
Ik heb wel gezien dat deze LG Skye 10 vrij groot is, zeker de soundbar. Daarnaast lees ik berichten dat het geluid niet zo goed is van deze set, graag hoor ik iets van diegene die hem wel hebben staan thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:54:
[...]

Ik heb wel gezien dat deze LG Skye 10 vrij groot is, zeker de soundbar. Daarnaast lees ik berichten dat het geluid niet zo goed is van deze set, graag hoor ik iets van diegene die hem wel hebben staan thuis?
Stock uit de box kan je hem zeker 'beter' maken.
Zeker als je de rears erbij hebt zou ik aanraden om via de LG Wifi App de instellingen aan te passen.

Qua grote is hij perfect voor een 65", ik heb hem onder een 55" en dacht twee dagen "een grotere tv zou mooier zijn".
Nu heb ik hem alweer 3/4 jaar en zie het niet eens meer :)

Foto van mijn 'Setup' heb ik paar keer hier in het topic geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:01:
[...]

Stock uit de box kan je hem zeker 'beter' maken.
Zeker als je de rears erbij hebt zou ik aanraden om via de LG Wifi App de instellingen aan te passen.

Qua grote is hij perfect voor een 65", ik heb hem onder een 55" en dacht twee dagen "een grotere tv zou mooier zijn".
Nu heb ik hem alweer 3/4 jaar en zie het niet eens meer :)

Foto van mijn 'Setup' heb ik paar keer hier in het topic geplaatst.
Wat kost het mocht je die rears erbij willen hebben? Als ik jouw bericht goed begrijp stelt de set niet heel veel voor als je hem stock uit de box haalt en aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:08:
[...]

Wat kost het mocht je die rears erbij willen hebben? Als ik jouw bericht goed begrijp stelt de set niet heel veel voor als je hem stock uit de box haalt en aansluit?
Dat zijn de: LG SPK8-S.
Ik heb toen volgens mij €105,- ervoor betaald.

Stock uit de box vind ik de bar prima, standaard heb je Meridian techniek (is ook in dit topic over gepost). Sluit je de rears erbij aan dan zou ik wel adviseren om instellingen aan te passen, anders spelen zij bijvoorbeeld ook stemmen af. Dat is zeker te finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:15:
[...]

Dat zijn de: LG SPK8-S.
Ik heb toen volgens mij €105,- ervoor betaald.

Stock uit de box vind ik de bar prima, standaard heb je Meridian techniek (is ook in dit topic over gepost). Sluit je de rears erbij aan dan zou ik wel adviseren om instellingen aan te passen, anders spelen zij bijvoorbeeld ook stemmen af. Dat is zeker te finetunen.
Zo snel zie ik ze op zijn goedkoopste voor 130 euro die rears. Met de aanbieding van Ibood, heb je dan toch een aardig set voor zo'n 500 euro! _/-\o_

Ik zoek zelf ook een dikke set voor beneden in de woonkamer, en dan een wat goedkoper setje voor mijn ''mancave'' waar vooral gebruik gemaakt wordt van de PS4 met gamen en muziek.

Voor de woonkamer zit ik eigenlijk te azen op de Samsung HW-N950, maar ik laat mij misschien wel overhalen als er een andere goede, voor misschien een lagere prijs te vinden is. :9~

Iemand enig idee wat een beetje leuke set is als het slechts voor gamen en wat muziek is? Budget is voor deze set dan ook niet al te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themubson
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-09 12:06
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:44:
[...]

Zo snel zie ik ze op zijn goedkoopste voor 130 euro die rears. Met de aanbieding van Ibood, heb je dan toch een aardig set voor zo'n 500 euro! _/-\o_

Ik zoek zelf ook een dikke set voor beneden in de woonkamer, en dan een wat goedkoper setje voor mijn ''mancave'' waar vooral gebruik gemaakt wordt van de PS4 met gamen en muziek.

Voor de woonkamer zit ik eigenlijk te azen op de Samsung HW-N950, maar ik laat mij misschien wel overhalen als er een andere goede, voor misschien een lagere prijs te vinden is. :9~

Iemand enig idee wat een beetje leuke set is als het slechts voor gamen en wat muziek is? Budget is voor deze set dan ook niet al te hoog.
De rear speakers zijn op dit moment slecht leverbaar. Voor €130, heb je die gezien op art&craft? Zij hebben nog een onbekende levertijd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

themubson schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:10:
[...]

De rear speakers zijn op dit moment slecht leverbaar. Voor €130, heb je die gezien op art&craft? Zij hebben nog een onbekende levertijd namelijk.
Die had ik indd gezien. Ik zie dat ze op Otto ook te koop staan. Hier zijn ze wel iets duurder, maar ze spreken er wel over 2-4 leverdagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 19:00
Ha, nieuwe kans voor de SK10Y voor me, nadat ik ze vorige keer misliep. Qua formaat lijken ze me ideaal, want heb een 65" Sony XE93.

Er zijn nog altijd 2 dingen waarom ik twijfel. Eerst, ga ik er zoveel op vooruit gaan qua geluid. Heb nu 2 powered stereo speakers (AudioEngine 5) die wel een zeer goed stereo geluid geven. Ik kan die natuurlijk ook gewoon laten staan voor muziek (er hangt een Chromecast Audio aan). En voor film/games zal een discreet center channel en subwoofer van de SK10Y zeker wel meerwaarde leveren.

Andere twijfelpunt is al het aansluitgedoe en de beperkingen die er bij komen. Via ARC stuurt de TV niet alles door naar de soundbar. En via de Soundbar wordt geen Dolby Vision doorgestuurd (maar misschien is dat een non-issue want ik denk niet dat ik DV bronnen heb, behalve Netflix dat sowieso via de TV app is).

EDIT: toch maar besteld voor ie weer uitverkocht is... Kan me dan nog altijd bedenken indien nodig :).

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 06-06-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Ook nog steeds aan het kijken om mijn Logitech Z5500 (I know) maar eens te vervangen door een andere setup. Favoriet is de Yamaha YSP-5600, maar die blijft erg duur, en die support geen HDR passthrough wat vervelend is.

Volgende op de lijst is dan de Samsung HW-N950, stuk beter te betalen en wel HDR passthrough. Alleen 2 losse "draadloze" speakers.

Maar dan zit ik ook weer een beetje met het aansluiten. TV is een LG B6, en dan nog een PS4 Pro en Xbox One X.

Het grootste probleem is dat de B6 geen Dolby Atmos support, maar wel Dolby Vision. Dus Netflix met Atmos lijkt er niet in te zitten. Tenzij ik de Xbox zou gebruiken en rechtstreeks op de sounbar aansluit, maar dan ben je dus weer Dolby Vision kwijt...

Maar goed, UHD bluray met Atmos en gamen zou er dan wel in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redle
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-04 11:31
Ik zie dat veel van jullie een LG SK9Y of SK10Y hebben, dus hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen met een aantal vragen die ik heb.

1:

Ik heb sinds kort de SK9Y soundbar, en heb deze via ARC aangesloten op de tv (Samsung UE43NU7020WXXN). Ik ben zelf heel benieuwd naar Atmos, dus heb via Doby Access de geluidsinstellingen veranderd van mijn laptop zodat dit ook goed zou moeten gaan. Deze laptop is via HDMI in aangesloten op de soundbar, dus ik krijg geluid en beeld goed te zien op de tv.

Wanneer ik via Dolby Access een Atmos demo video start, dan geeft de SK9Y aan dat het om Dolby Atmos gaat, dit werkt dus goed. Helaas is dat niet het geval bij een aantal 4K .mkv video's waarbij ik Atmos 7.1 kan selecteren bij de geluidskanalen. De instellingen zijn hetzelfde, VLC geeft aan dat het atmos is, maar de soundbar geeft alleen 'Dolby Audio' aan. De instelling op mijn tv staat bij HDMI in op Bitstream ipv PCM.

Waarom krijg ik het niet voor elkaar om Atmos op de soundbar te krijgen? Is er een simpele instelling die ik over het hoofd zie?

2:

Verder viel het mij op dat bij het kijken van een Atmos film (John Wick, en waarschijnlijk dus geen echte atmos, maar dolby audio) dat het geluid erg flets was. Verder hoorde ik stemmen zacht, maar details (regen, als iemand een krant opvouwt etc.) heel erg hard. Zacht gezegd was ik totaal niet onder de indruk van het geluid.

Er zitten veel instellingen op, maar het is mij onduidelijk wat het precies doet. Ik weet wel dat OVC de speakers aan de bovenkant zijn, maar waar is dit precies voor? Ik merkte dat met het verhogen van de Centre, ik de stemmen harder kreeg, maar ik kreeg hem niet zo ingesteld dat het geluid mooi vol klonk. Treble had ik lager gezet (minder de hoge detail geluiden), en bass wat harder, maar het klonk niet super. Verder had ik het op Movie gezet, aangezien hier alleen maar alle boxen open gaan?

Verder heb ik ook geen rear speakers, betekent dat ook simpel gezegd dat de functie 'rear' niks doet voor mij, of zitten deze toch in de soundbar zelf verwerkt?

Ik zag in voorgaande berichten veel voorbeelden van instellingen hoe iets goed zou moeten klinken, deze zal ik vanavond uitproberen, maar het zou ook mooi zijn om zelf beter te begrijpen wat nou iets precies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:26
Zie de LG SK10Y bij Ibood voor een goede prijs staan.
Vraag me af of dit qua geluidskwaliteit een stap vooruit is t.o.v. de Samsung HW H750 is die ik nu heb welke in 2014 het topmodel van Samsung was?

[ Voor 3% gewijzigd door X2X2X op 06-06-2019 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:54
Waarin is de Samsung HW-Q serie verbeterd tov bijv de Samsung HW-N850 / Samsung HW-N950?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Gremen schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:35:
Waarin is de Samsung HW-Q serie verbeterd tov bijv de Samsung HW-N850 / Samsung HW-N950?
Betere/strakkere sub. En als het goed is eARC. Al is het nog onduidelijk of de N-series de eARC update ook krijgen.
Verder is de Game Pro mode nieuw en is Adaptive sound mode beter dan de Smart mode. Klinkt ruimtelijker.

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 08-06-2019 12:45 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:28

Mfpower

In dubio

Redle schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:15:

Waarom krijg ik het niet voor elkaar om Atmos op de soundbar te krijgen?
Hier heb ik wel een antwoord op. In Windows kun je alleen Atmos krijgen met de Microsoft video speler. Sucks maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Heeft iemand ook al de nieuwe soundbar beluisterd de lg sl10
En wat is het wat is het verschil tegenover de sk10 van vorig jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Heb vandaag toch mijn Samsung HW-Q70R teruggebracht naar de winkel. Geluid van de Bar zelf viel toch wat tegen. De klank van de letter S vond ik te scherp, zeker bij mindere kwaliteit content, de sub was zeer krachtig, maar vooral in de Bar miste er dynamiek voor mij.
Had hiervoor een volwaardige KEF R series setup en deze bar was toch een te grote stap terug. Bedoeld als tussenstap tot de Klipsch WiSA speakers uit zijn.

Ben nu overgestapt op de Harman Kardon Citation Bar+Sub, geluid is dag en nacht verschil met de Samsung soundbar. Al kan deze geen Atmos/DTS:X, klinken normale Dolby Digital/DTS tracks veel beter dan de Atmos/DTS:X tracks op de Samsung bar. De Dolby Atmos/DTS:X tracks spelen gewoon af als DD/DTS. De extra investering zeker waard. De bar is eventueel ook goed bruikbaar zonder de losse Sub.

Zeker voor muziek vind ik de Citation Bar veel beter maar ook met films en series kijken.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Dan had ik toch voor de Harman kardon enchant1300 gegaan die heeft een nog beter geluid dan de citation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
BiG-GuY schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:18:
Heb vandaag toch mijn Samsung HW-Q70R teruggebracht naar de winkel. Geluid van de Bar zelf viel toch wat tegen. De klank van de letter S vond ik te scherp, zeker bij mindere kwaliteit content, de sub was zeer krachtig, maar vooral in de Bar miste er dynamiek voor mij.
Had hiervoor een volwaardige KEF R series setup en deze bar was toch een te grote stap terug. Bedoeld als tussenstap tot de Klipsch WiSA speakers uit zijn.

Ben nu overgestapt op de Harman Kardon Citation Bar+Sub, geluid is dag en nacht verschil met de Samsung soundbar. Al kan deze geen Atmos/DTS:X, klinken normale Dolby Digital/DTS tracks veel beter dan de Atmos/DTS:X tracks op de Samsung bar. De Dolby Atmos/DTS:X tracks spelen gewoon af als DD/DTS. De extra investering zeker waard. De bar is eventueel ook goed bruikbaar zonder de losse Sub.

Zeker voor muziek vind ik de Citation Bar veel beter maar ook met films en series kijken.
ik heb hem ook en ben het met je eens ik heb hem icm de surround speakers en de sub met een film trilt heel het huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ben er schreef op zondag 9 juni 2019 @ 01:22:
Dan had ik toch voor de Harman kardon enchant1300 gegaan die heeft een nog beter geluid dan de citation
Die mist alleen de optie voor fysieke rear speakers. De virtuele surround werkt in mijn woning niet vanwege de indeling van de ruimte.

En heb al enkele Citation One/300 in huis. Vond het wel mooi in zelfde stijl te hebben.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_81
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-01 18:13
Ben er schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:02:
Heeft iemand ook al de nieuwe soundbar beluisterd de lg sl10
En wat is het wat is het verschil tegenover de sk10 van vorig jaar
Ja heb ik, zie de review bij het product. Heb hem alleen niet vergeleken met de SK10 maar met de SJ9.

Mocht je dan nog iets willen weten over de SL10 dan moet je het maar laten weten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Roel_81 op 10-06-2019 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Hoe is het geluid van de sl 10 of 9 tegenover de sk 10 of 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
hoi

eerst had ik een samsung hwk950 geluid was goed maar helaas steeds terug kerende problemen met de rear speakers (disconnects)

ik heb daarna een LG sk10y gekocht maar weer terug gebracht. ik vond het geluid echt niet goed. dialogen waren zeer zacht en de sub was amper hoorbaar. vergeleken met de samsung viel het echt tegen.

uiteindelijk toch maar weer een samsung hwN950 gekocht. geluid is echt beter en godzij dank tot nu toe geen problemen met de rear speakers.

ik ben er nu erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gcroos
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-07-2022
Heeft er toevallig al iemand deze gekocht en in huis?
SAMSUNG HW-Q90R

Ik twijfel nog tussen deze Samsung of de Bose 700 met rear speakers en de subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
jouwveilingen.nl ibood opruiming (b-ware)

samsung n-950 699 euro

lg sk9 299 euro

https://jouwveilingen.nl/...ronica-magazijn-opruiming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 18:58
Beste Tweakers,

Zit met een probleem dat het me tot op heden niet gelukt is om via netflix atmos af te spelen.
Ik bezit de volgende apparatuur:

- LG Oled B6v (deze ondersteunt dus geen atmos via tv)
- Nvidia Shield (ondersteunt atmos)
- Sony soundbar HT-ST5000

Had eerst alles aangesloten op de soundbar en dan van de soundbar HDMI out arc naar HDMI arc van de tv. Dit gaf geen atmos geluid. Nu weet ik inmiddels dat arc geen atmos door kan geven.

Dus heb nu de shield aangesloten op de sound bar en soundbar via hdmi out arc naar me tv naar hdmi geen arc. Maar nog geen atmos..

Heb verschillende dure hdmi kabels geprobeerd maar dit maakt geen verschil. Iemand die de oplossing weet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
k1978 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:13:
Beste Tweakers,

Zit met een probleem dat het me tot op heden niet gelukt is om via netflix atmos af te spelen.
Ik bezit de volgende apparatuur:
[knip]
- Nvidia Shield (ondersteunt atmos)

[knip]
Heb verschillende dure hdmi kabels geprobeerd maar dit maakt geen verschil. Iemand die de oplossing weet ?
Yeah, maar geen leuke. De Nvidia Shield stuurt geen atmos door via de Netflix app, maar inderdaad wel via Kodi en/of Plex. Enkel deze apparaten ondersteunen op het moment dolby atmos voor Netflix:
https://help.netflix.com/nl/node/64066

Echter, ik heb ook een Sony HT-ST5000 en ik heb toen vanwege m'n eigenwijze karakter m'n nvidia shield verwisseld met een apple tv 4k en yeah, dan heb je atmos. Alleen om eerlijk te zijn, je merkt er nagenoeg niks van. Daarnaast heb je audiosync issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Heeft iemand een idéé waar je de senheiser ambeo kan kopen of beluisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
ghstly schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:42:
[...]

Yeah, maar geen leuke. De Nvidia Shield stuurt geen atmos door via de Netflix app, maar inderdaad wel via Kodi en/of Plex. Enkel deze apparaten ondersteunen op het moment dolby atmos voor Netflix:
https://help.netflix.com/nl/node/64066

Echter, ik heb ook een Sony HT-ST5000 en ik heb toen vanwege m'n eigenwijze karakter m'n nvidia shield verwisseld met een apple tv 4k en yeah, dan heb je atmos. Alleen om eerlijk te zijn, je merkt er nagenoeg niks van. Daarnaast heb je audiosync issues.
Bedankt weet ik ieder geval dat ik niet verder hoef te zoeken. Of ik over stap op een Apple tv weet ik nog niet. Heeft die Apple zowel dolby vision als atmos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
k1978 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 05:50:
[...]
Heeft die Apple zowel dolby vision als atmos?
Yayup, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redle
Mfpower schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 18:47:
[...]

Hier heb ik wel een antwoord op. In Windows kun je alleen Atmos krijgen met de Microsoft video speler. Sucks maar het is niet anders.
Jammer inderdaad. Maar nu probeer ik de film te openen met 'windows media player', maar hier kan ik geen ander audiokanaal zitten (dolby zit op het tweede kanaal, het eerste kanaal is surround).

Als ik het open met 'Films en tv', krijg ik de foutmelding wanneer ik Atmos selecteer:

Afspelen niet mogelijk

Een andere app beheerst op dit moment het geluid. Sluit deze app af om hier te luisteren en probeer het vervolgens opnieuw.

0xc00d4e85

Iemand een idee hoe dit op te lossen is, en hoe ik met Windows Atmos kan afspelen op de soundbar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Redle schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:35:
[...]

Jammer inderdaad. Maar nu probeer ik de film te openen met 'windows media player', maar hier kan ik geen ander audiokanaal zitten (dolby zit op het tweede kanaal, het eerste kanaal is surround).

Als ik het open met 'Films en tv', krijg ik de foutmelding wanneer ik Atmos selecteer:

Afspelen niet mogelijk

Een andere app beheerst op dit moment het geluid. Sluit deze app af om hier te luisteren en probeer het vervolgens opnieuw.

0xc00d4e85

Iemand een idee hoe dit op te lossen is, en hoe ik met Windows Atmos kan afspelen op de soundbar?
mediaplayer classic + madvr ( voor 4k hdr) geluid op bitstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 10:48
Ben er schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:34:
Heeft iemand een idéé waar je de senheiser ambeo kan kopen of beluisteren
Geen idee, maar net een review gelezen die vandaag is uitgebracht. Volgens mij is het op soundbar gebied echt de top waar Sonos, Yamaha, Samsung, Denon en Sony bij lange na niet aan kunnen tippen. De prijs is natuurlijk ook navenant. Ik ga binnenkort eens kijken waar ik hem kan aanschaffen. Ik vraag mij af of hij überhaupt al te koop is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redle
pwh53 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:06:
[...]

mediaplayer classic + madvr ( voor 4k hdr) geluid op bitstream.
Alles geïnstalleerd zoals aangegeven, madvr staat aangegeven in de opties van mpc, bitstream staat bij audioinvoer, alles via Arc.

Maar helaas, sowieso redt mn computer het niet qua afspelen en schokt alles goed, maar de sk9y geeft ook nog steeds dolby audio aan in plaats van atmos...

Zijn er mediaspelers die het aankunnen? In het verleden had ik een ‘ac ryan play on’ wat goed werkte, maar is er zoiets dat atmos aankan en geen streamer is (zoals apple tv)? (edit: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi zou hier aan moeten voldoen, kan ook van HDD afspelen ipv streamen)

[ Voor 9% gewijzigd door Redle op 16-06-2019 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukjr
cassiekai schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 19:10:
[...]

Geen idee, maar net een review gelezen die vandaag is uitgebracht. Volgens mij is het op soundbar gebied echt de top waar Sonos, Yamaha, Samsung, Denon en Sony bij lange na niet aan kunnen tippen. De prijs is natuurlijk ook navenant. Ik ga binnenkort eens kijken waar ik hem kan aanschaffen. Ik vraag mij af of hij überhaupt al te koop is in Nederland.
Het is een soundbar die overdonderend goed is, maar ik ben voorlopig zeer tevreden met mijn Q Acoustics M2 8) ,want ik heb geen behoefte aan surround effecten, dat klinkt mij allemaal te vermoeiend en gekunsteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Luukjr schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:07:
[...]

Het is een soundbar die overdonderend goed is, maar ik ben voorlopig zeer tevreden met mijn Q Acoustics M2 8) ,want ik heb geen behoefte aan surround effecten, dat klinkt mij allemaal te vermoeiend en gekunsteld.
De Sennheiser is naar wat ik gelezen heb niet alleen erg goed in surroundgeluid, maar ook in audio. Ik moet hem zelf eerst een keer gaan beluisteren als ik hem ergens kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
cassiekai schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 19:10:
[...]

Wel 2500 euro en zonder sub. Serieus geld .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gcroos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mossie09
gcroos schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:10:
Heeft er toevallig al iemand deze gekocht en in huis?
SAMSUNG HW-Q90R

Ik twijfel nog tussen deze Samsung of de Bose 700 met rear speakers en de subwoofer.
Goedemiddag,

Ik ben nu een weekje in bezit van de Samsung HW-Q90R en hij bevalt me erg goed!
Zodra ik de televisie aanzet gaat de soundbar gelijk aan en zodra ik de playstation 4 aanzet schakelt die direct op game modus.

Heb de rear speakers nog niet kunnen gebruiken omdat we net zijn verhuisd en we nog hert een en ander
moeten monteren voordat de speakers geplaatst kunnen worden.

Bij Apollo Almere voor 1065 euro op de kop getikt.

Bij vragen hoor ik het wel,

Mvg,

Stefan Mos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
@Mossie09 Hoe heb je nu alles aangesloten bij je Samsung HW-Q90R als ik vragen mag? Zo ver ik weet heeft deze maar 2 HDMI aansluitingen.

Heeft deze ook Spotify support dat je weet? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
k1978 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:00:
[...]

Wel 2500 euro en zonder sub. Serieus geld .
Dat is het zeker, maar voor serieuze spullen betaal je meestal serieus geld. Leiden is een eind weg voor mij dus wacht tot hij in het noorden te beluisteren is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mossie09
ghstly schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:47:
@Mossie09 Hoe heb je nu alles aangesloten bij je Samsung HW-Q90R als ik vragen mag? Zo ver ik weet heeft deze maar 2 HDMI aansluitingen.

Heeft deze ook Spotify support dat je weet? Bedankt!
Via een HDMI naar me one Connect box van me Samsung tv.

Spotify werkt goed, of via je mobiel streamen of via je tv de spotify app.

Mvg,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
@Mossie09 Bedankt. Ben benieuwd wat je ervaringen zijn wanneer je ook de rears actief hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 12:23
Ik zie door de bomen het bos niet meer :'( .

Zoek selecties en daarna reviews lezen brengen me elke keer bij verschillende soundbars en raak de weg kwijt. Hebben jullie misschien goede tips?

Soundbar 2.1 met subwoofer specifiek voor films en series
Geen muziek of games.
Gebruiksvriendelijk voor de vrouw (dus gewoon aan en uit ;) )
Kamerruimte 25m2
Geluid + subwoofer instelbaar voor de man
Aansluit mogelijkheden niet interessant
Apps niet interessant
Budget tot ~500 euro

Ik kom daarbij vaak op hoge segment soundbars van de bekende merken, die 2/3jaar oud zijn.
Maar dan heb je weer ook de nieuwere versies b-segmenten met minder feautures etc, help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

We zijn verhuisd en daarmee ene stap dichterbij de soundbar. Nu zat ik eens na te denken, er zit maar 1 HDMI poort op de bose 700 zoals ik zag. Ik heb als HDMI poort de tv en ps4 in m'n hoofd. Hoe moet ik dat dan doen, al het geluid via de tv laten lopen met 1 kabel en de ps4 niet apart aansluiten? Werkt dit? Of heb je dan vertragingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gcroos
Gisteren naar Leiden geweest om naar de Sennheiser Ambeo soundbar te luisteren, daarvoor ook de Bose 700 en de Samsung Q90R maar voor ons klonk de Sennheiser met afstand het beste. Je hebt echt het gevoel dat het geluid om je heen zit en daarnaast heeft die met de 500 watt ook nog power. Ook wat muziek beluisterd en dat klonk ook erg goed. Qua prijs wel stukken duurder maar de bose bijvoorbeeld met de sub en de rear zit je ook op minstens 1500 en dan heb je ook nog eens meer speakers in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Dus mee naar huis genomen ? 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 15:19
barry86 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:48:
Ik zie door de bomen het bos niet meer :'( .

Zoek selecties en daarna reviews lezen brengen me elke keer bij verschillende soundbars en raak de weg kwijt. Hebben jullie misschien goede tips?

Soundbar 2.1 met subwoofer specifiek voor films en series
Geen muziek of games.
Gebruiksvriendelijk voor de vrouw (dus gewoon aan en uit ;) )
Kamerruimte 25m2
Geluid + subwoofer instelbaar voor de man
Aansluit mogelijkheden niet interessant
Apps niet interessant
Budget tot ~500 euro

Ik kom daarbij vaak op hoge segment soundbars van de bekende merken, die 2/3jaar oud zijn.
Maar dan heb je weer ook de nieuwere versies b-segmenten met minder feautures etc, help!
Heb zelf de (LG) sk9y

Prima soundbar , voldoende bass (en instelbaar)
Supersimpele bediening
Past prima binnen budget

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-08 10:22
Hey allemaal,

Na veel lezen in dit en andere topics heb ik eindelijk besloten om over te gaan naar een Soundbar ipv versterker en boxen, omdat het toch allemaal te groot wordt voor me nieuwe appartement.

Na eerst een grote voorkeur voor de bose 700 heb ik na een aantal luister sessies toch besloten om voor de citation bar te gaan om voornamelijk muziek mee te luisteren.

Nu zat er in het verkoop verhaal iets over Google assistent waar ik in eerste instantie niks van wil weten. Maar de verkoper legde ook uit dat je via die assistent ook allerlei andere speakers kan koppelen die niet perse van harman kardon hoeven te zijn. Betekend dit dat ik mijn oude actieve speakers zou kunnen koppelen met bijvoorbeeld een Google audio cast en voegt dit echt wat toe? Of is dit een leuk, maar verwacht er niet teveel van functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Hallo gcroos ik ben benieuwd of je hem ook gaat nemen en je bevindingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EpicDnS
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-11-2024
ghstly schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:03:
@Mossie09 Bedankt. Ben benieuwd wat je ervaringen zijn wanneer je ook de rears actief hebt. ;)
Ik heb deze set nu +/- een week staan en ben zeer tevreden (inclusief rears). Was altijd wat sceptisch over een soundbar, maar - zeker in combinatie met de rears - is dit echt een uitstekende set. Ik kom van een set met losse speakers en een subwoofer, dus was in het begin wat bang dat ik dit zou gaan 'missen', maar de output van de soundbar is zodanig dat ik aan van voren eerder het idee heb meer (en voller) geluid te krijgen, dan minder.

Nadeel vind ik het gebrek aan kalibratiemogelijkheden. Mijn oude Bose kwam inclusief microfoon om het geluid goed af te stemmen; bij de Samsung zit iets dergelijks niet en ben je op jezelf aangewezen. Het is mij dan ook nog niet helemaal gelukt om alles mooi in balans te krijgen. Wellicht dat er binnenkort online wat meer handvatten verschijnen als meer mensen zich hier mee bezig hebben gehouden.

Ander nadeel is dat het aansluiten van een platenspeler wat lastig is op HDMI of Optisch, daarvoor zul je een extra verloop nodig hebben.

Spotify et cetera werkt allemaal prima via de Bluetooth verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Laatst online: 18-08-2020
Iemand wat tips voor een 5.1 systeem om aan te sluiten op een Playstation 4? Heb nu een soundbar met losse subwoofer, maar wil graag achter in de kamer ook wat geluid hebben.

Voorkeur:

Soundbar - losse subwoofer - 2 draadloze achterspeakers - mogelijk met Dolby Atmos.

*Edit* JBL 5.1 leek me wel wat, maar twijfel over het opladen van batterijen bij de draadloze speakers als ik een lange filmsessie houd. Tevens heeft de JBL 5.1 op het eerste oogopslag niet zoveel audioformaten die hij kan afspelen.

[ Voor 30% gewijzigd door Navuri op 25-06-2019 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghstly
@Navuri Een Playstation 4 kan wel 5.1 (en 7.1) uitsturen maar helaas geen Dolby Atmos. Je kan dit gewoon doorlussen via HDMI of optical (bijv. een SONOS bar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Laatst online: 18-08-2020
ghstly schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:48:
@Navuri Een Playstation 4 kan wel 5.1 (en 7.1) uitsturen maar helaas geen Dolby Atmos. Je kan dit gewoon doorlussen via HDMI of optical (bijv. een SONOS bar).
Oh thanks man, dan hoef ik daar niet eens naar te kijken. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Is de Sony ST-5000 eigenlijk nog een aanrader de dag van vandaag? Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een leuke soundbar of surround.

De Samsung Q90R staat ook op mijn radar, maar ik vraag mij af of het de meerprijs waard is ten opzichte van de N950.

Mijn TV is een Sony 55XE9305. Op zich ben ik wel fan van Sony producten, maar ik vind het heel jammer dat Sony geen high-end soundbar heeft met rear speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij als audio newbie kunnen helpen met een aantal vragen.
Ik ben op zoek (voor mijn nieuwe Phlips 65 inch oled) naar een Atmos soundbar (evt met 2 rearspekers optioneel) voor rond de 300 a 400 euro. Ik heb de LG SK9Y en SK10Y op het oog. Als jullie alternatieven hebben hoor ik het ook graag.

1) Loop ik tegen problemen aan als ik een Philips Oled gebruik met een LG soundbar bij bijvoorbeeld Atmos materiaal of iets anders?

2) Hoe werken de rear speakers? Moet je ze telkens opladen en vervolgens werken ze draadloos achter in je kamer opgehangen zonder snoeren?

3) Loop ik tegen Atmos verlies aan vanwege de bovenkastjes boven de tv (soundbar komt onder de tv te staan) die het geluid terugkaatsen? Zie foto hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Ld4Htd2/Whats-App-Image-2019-05-27-at-16-36-11.jpg

4) Hoe is jullie ervaring met overlast voor vrouwtje/kinderen die boven dan liggen te slapen met hun deuren open als soundbar aan staat?

DE LG SK9Y staat nu op iBOOD voor 299 euro. Doen of niet?

Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Autopilot op 01-07-2019 17:09 ]

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
said006 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:04:
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij als audio newbie kunnen helpen met een aantal vragen.
Ik ben op zoek (voor mijn nieuwe Phlips 65 inch oled) naar een Atmos soundbar (evt met 2 rearspekers optioneel) voor rond de 300 a 400 euro. Ik heb de LG SK9Y en SK10Y op het oog. Als jullie alternatieven hebben hoor ik het ook graag.

1) Loop ik tegen problemen aan als ik een Philips Oled gebruik met een LG soundbar bij bijvoorbeeld Atmos materiaal of iets anders?

2) Hoe werken de rear speakers? Moet je ze telkens opladen en vervolgens werken ze draadloos achter in je kamer opgehangen zonder snoeren?

3) Loop ik tegen Atmos verlies aan vanwege de bovenkastjes boven de tv (soundbar komt onder de tv te staan) die het geluid terugkaatsen? Zie foto hieronder:

[Afbeelding]

4) Hoe is jullie ervaring met overlast voor vrouwtje/kinderen die boven dan liggen te slapen met hun deuren open als soundbar aan staat?

DE LG SK9Y staat nu op iBOOD voor 299 euro. Doen of niet?

Alvast bedankt!
1.als de tv het kan is het een beperkt DD+ atmos signaal weet niet welk model je wilt.
2.rearspeakers werken met een draadloze ontvanger ( 1 x stopcontact) vanuit de ontvanger 2 audio-kabels naar de speakers.let op dit is een extra set spk-8
pricewatch: LG SPK8 (Zwart)
bij de samsung 950 hebben beide achterspeakers alleen een stopcontact nodig ( wel 3x zo duur).
3.waarschijnlijk niet
4.die zullen wakker worden denk ik,maar daar heb je een volume knop voor.
heb zelf ook de sk9 (ik heb al een tijdje de lg c7) voor deze prijs vorige week gekocht,geen spijt van,haal nog wel de achterspeakers erbij.
gewoon doen,bevalt het niet krijg je je geld op marktplaats wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Bedankt!

Wat bedoel je met een beperkt DD+ Atmos geluid?

Ik heb een Philips 65OLED803 en wil de LG SK9Y aanschaffen.

Haal ik er als Philips eigenaar minder uit dan een LG eigenaar?
pwh53 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:55:
[...]

1.als de tv het kan is het een beperkt DD+ atmos signaal weet niet welk model je wilt.
2.rearspeakers werken met een draadloze ontvanger ( 1 x stopcontact) vanuit de ontvanger 2 audio-kabels naar de speakers.let op dit is een extra set spk-8
pricewatch: LG SPK8 (Zwart)
bij de samsung 950 hebben beide achterspeakers alleen een stopcontact nodig ( wel 3x zo duur).
3.waarschijnlijk niet
4.die zullen wakker worden denk ik,maar daar heb je een volume knop voor.
heb zelf ook de sk9 (ik heb al een tijdje de lg c7) voor deze prijs vorige week gekocht,geen spijt van,haal nog wel de achterspeakers erbij.
gewoon doen,bevalt het niet krijg je je geld op marktplaats wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
ETzPliskin schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:26:
Is de Sony ST-5000 eigenlijk nog een aanrader de dag van vandaag? Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een leuke soundbar of surround.

De Samsung Q90R staat ook op mijn radar, maar ik vraag mij af of het de meerprijs waard is ten opzichte van de N950.

Mijn TV is een Sony 55XE9305. Op zich ben ik wel fan van Sony producten, maar ik vind het heel jammer dat Sony geen high-end soundbar heeft met rear speakers.
Hier nog steeds zeer tevreden over de Sony ST-5000 verbaas me soms nog steeds wat voor surround sound deze weet te produceren. Helaas geen ondersteuning van rear speakers.

Maar mocht je deze aanschaffen krijg je geen spijt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
said006 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 02:54:
Bedankt!

Wat bedoel je met een beperkt DD+ Atmos geluid?

Ik heb een Philips 65OLED803 en wil de LG SK9Y aanschaffen.

Haal ik er als Philips eigenaar minder uit dan een LG eigenaar?

[...]
volgens dit artikel (en tabel) niet
https://www.homecinemamag...by-atmos-op-tv-labyrinth/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghstly
ETzPliskin schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:26:
Mis wel de mogelijkheid van het aansluiten van rears, maar de soundbubble is erg prettig. Daarnaast heeft deze een de beste subwoofers naar mijn bescheiden mening. Voor Dolby Atmos hoef je het echter niet te doen; dat heb ik nooit kunnen ervaren persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Als mijn tv geen eARC ondersteunt maar alleen ARC,

Is het dan toch mogelijk om lossless audio te krijgen bijvoorbeeld TrueHD via optische kabel of mediabestand via USB aansluiten aan soundbar (indien mogelijk).

BTW, is het verschil uberhaupt tussen lossless en lossy merkbaar bij een SK9Y sounbar met rear speakers?

[ Voor 20% gewijzigd door Autopilot op 02-07-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
ghstly schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:12:
[...]

Mis wel de mogelijkheid van het aansluiten van rears, maar de soundbubble is erg prettig. Daarnaast heeft deze een de beste subwoofers naar mijn bescheiden mening. Voor Dolby Atmos hoef je het echter niet te doen; dat heb ik nooit kunnen ervaren persoonlijk.
Helemaal mee eens 👍

Atmos en soundbar geloof ik ook niet in. Maar heel ruimtelijk goed geluid heb je bij de Sony wel.
Pagina: 1 ... 27 ... 58 Laatste