Haha excuses @Tinusvolkel. Alle lof voor jou
Als het goed is komt vandaag of morgen die LG soundbar van iBood, maar ik vraag me af waarom men adviseert om randapparatuur op de soundbar aan te sluiten. En deze met 1 hdmi kabel naar ARC te brengen.
Ik heb alleen een Ziggo horizon box en een PlayStation. Dit ga dit wel zo proberen, maar met mijn huidige soundbar zit alle randapparatuur gewoon in mijn tv. Zie ik iets over het hoofd?
Iemand ervaring met een LG C8 icm SK10Y? Geluid van de tv is zoveel beter dan verwacht, dat ik me af vraag of ik die soundbar wel nodig heb. Hoop eigenlijk van wel, maar misschien iemand hier ook ervaring mee. Alvast veel dank!
Ik heb alleen een Ziggo horizon box en een PlayStation. Dit ga dit wel zo proberen, maar met mijn huidige soundbar zit alle randapparatuur gewoon in mijn tv. Zie ik iets over het hoofd?
Iemand ervaring met een LG C8 icm SK10Y? Geluid van de tv is zoveel beter dan verwacht, dat ik me af vraag of ik die soundbar wel nodig heb. Hoop eigenlijk van wel, maar misschien iemand hier ook ervaring mee. Alvast veel dank!
Het is makkelijk want je hebt 1 kabel naar je tv lopen in plaats van 3. Hier heb ik de SK10Y al wat maanden staan maar heb er toch voor gekozen om na enige tijd de kabels naar de tv te leggen in plaats van alles via de soundbar.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:50:
Als het goed is komt vandaag of morgen die LG soundbar van iBood, maar ik vraag me af waarom men adviseert om randapparatuur op de soundbar aan te sluiten. En deze met 1 hdmi kabel naar ARC te brengen.
Kan alleen niet meer heugen waarom

Geluid van de OLED is ansich goed voor een platte tv maar niet te vergelijken met een goede soundbar. Ondanks dat het een soundbar is brengt hij het surround wel goed rond, iets wat de tv bijna niet doet.
De toevoeging van de rearspeakers maakt het nog beter maar de stemmen komen ook door deze speakers heen, dat is wel jammer. Nog een keer kijken of dat op een of andere manier toch in te stellen is..
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Heb je hem toevallig ook voor de voet staan? Of hangt alles aan de muur? Ik wil hem eigenlijk graag voor de TV leggen op het tv-meubel, maar gezien de hoogte van de soundbar moet het wel btje fraai eruit zien.Famous schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:05:
[...]
Het is makkelijk want je hebt 1 kabel naar je tv lopen in plaats van 3. Hier heb ik de SK10Y al wat maanden staan maar heb er toch voor gekozen om na enige tijd de kabels naar de tv te leggen in plaats van alles via de soundbar.
Kan alleen niet meer heugen waarom![]()
Geluid van de OLED is ansich goed voor een platte tv maar niet te vergelijken met een goede soundbar. Ondanks dat het een soundbar is brengt hij het surround wel goed rond, iets wat de tv bijna niet doet.
De toevoeging van de rearspeakers maakt het nog beter maar de stemmen komen ook door deze speakers heen, dat is wel jammer. Nog een keer kijken of dat op een of andere manier toch in te stellen is..
Mooi dat het je goed bevalt sowieso! Met deze opstelling is het wel helemaal af hoop ik
De TV hangt aan de muur en de soundbar ligt op het meubel.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:14:
[...]
Heb je hem toevallig ook voor de voet staan? Of hangt alles aan de muur? Ik wil hem eigenlijk graag voor de TV leggen op het tv-meubel, maar gezien de hoogte van de soundbar moet het wel btje fraai eruit zien.
Mooi dat het je goed bevalt sowieso! Met deze opstelling is het wel helemaal af hoop ik
Sub staat er tegenover, naast de bank.
TV had ik eerder hangen maar wist al de de SK10Y kwam, dus hier wat rekening mee gehouden maar die mocht wel iets lager hangen.
Had al wat bevinden en foto's gepost mocht je meer informatie willen of zien.

Als ik me niet vergis is dat omdat je bij ARC niet alle audio formaten kunt doorsturen. Atmos of DTS-HD worden nooit ondersteund, en bij sommige TVs heb je zelfs geen 5.1 via ARC (enkel een stereo downmix). Als je eerst naar je soundbar gaat, dan krijg je de originele audio-stream van de bron.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:50:
Vandaar kan je dan met 1 kabel naar je TV. Dat hoeft trouwens geen ARC input te zijn (want ARC = audio RETURN channel, dus bedoeld om audio van TV naar Soundbar te brengen). ARC heb je enkel nodig als er een bron met audio is die niet langs je soundbar passeert, al is dat wel bijna altijd het geval, omwille van bvb YouTube of Netflix apps op je TV.
Geluid van mijn Sony XE95 is ook zoveel beter dan verwacht, maar daarmee kan het nog altijd niet tippen aan mijn losse speakers. Plus in het geval van een soundbar zit je sowieso met meer discrete speakers om center channel ook echt center te hebben en om virtual Surround/Atmos te hebben.Iemand ervaring met een LG C8 icm SK10Y? Geluid van de tv is zoveel beter dan verwacht, dat ik me af vraag of ik die soundbar wel nodig heb. Hoop eigenlijk van wel, maar misschien iemand hier ook ervaring mee. Alvast veel dank!
PS: heb overigens zelf de iBood gemist

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 17-04-2019 10:42 ]
Zo goed vond ik hem niet.Twixie schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:41:
[...]
PS: heb overigens zelf de iBood gemist. Niet meer aan gedacht tot 's avonds en toen bleek ie uitverkocht.
Famous in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"
Denk als je ze eens opbelt dat ze best in de buurt kunnen komen.
En dan heb je een stuk betere garantie, mocht het nodig zijn.
Behalve dat je nu geen Cashback-actie meer hebt. Beste prijs volgens Pricewatch is €530, dus toch ruim boven de iBood prijs. Hoedanook, nu niets meer aan te doen, en heb ook niet echt dringend een soundbar nodig. Zoals ik al schreef twijfel ik telkens weer opnieuw als ik er een zie langskomen op iBood en ondertussen heb ik mijn TV al een jaar en doe het nog altijd met enkel mijn stereo speakersFamous schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:43:
[...]
Zo goed vond ik hem niet.
Famous in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"
Zeker waar, echter kost hij nu €539,- bij Smits (of €639 met de rears).Twixie schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:57:
[...]
Behalve dat je nu geen Cashback-actie meer hebt. Beste prijs volgens Pricewatch is €530, dus toch ruim boven de iBood prijs. Hoedanook, nu niets meer aan te doen, en heb ook niet echt dringend een soundbar nodig. Zoals ik al schreef twijfel ik telkens weer opnieuw als ik er een zie langskomen op iBood en ondertussen heb ik mijn TV al een jaar en doe het nog altijd met enkel mijn stereo speakers.
Toen ik ze opbelde was de prijs op de site €1.099,-
Anoniem: 1115249
Ik had Smits vorige week aan de telefoon en ze konden niet lager gaan dan 500 voor de Sk10y
Apart..Anoniem: 1115249 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:15:
Ik had Smits vorige week aan de telefoon en ze konden niet lager gaan dan 500 voor de Sk10y
wellicht ligt het eraan wie je aan de telefoon hebt, geen idee.
Heb net de LG Wi-Fi app geïnstalleerd voor de SK10Y.
Je hebt daar meer opties dan op de soundbar zelf en zag dat de modus op "Music" stond. Deze heb ik nu op Movie gezet en de stemmen uit de rears vielen bijna compleet weg! Heb ze ook nog op -1 gezet en het klinkt nu echt beter.
Je kon er ook voor kiezen om de output altijd op surround te hebben staan (wat blijkbaar standaard is) of op "Original Sound", heb hem nu op de laatste gezet.
Ben benieuwd als ik weer eens lekker ga zitten voor een film
Was trouwens ook een update beschikbaar voor de bar via de app. Heb die gelijk maar uitgevoerd

Thnx voor het delen! Krijg ''m hopelijk morgen binnen en kan dan gaan puzzelen met de settingsFamous schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:11:
[...]
Apart..
Je hebt daar meer opties dan op de soundbar zelf en zag dat de modus op "Music" stond. Deze heb ik nu op Movie gezet en de stemmen uit de rears vielen bijna compleet weg! Heb ze ook nog op -1 gezet en het klinkt nu echt beter.
Je kon er ook voor kiezen om de output altijd op surround te hebben staan (wat blijkbaar standaard is) of op "Original Sound", heb hem nu op de laatste gezet.
Was trouwens ook een update beschikbaar voor de bar via de app. Heb die gelijk maar uitgevoerd![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Potverdorie ik baal dat ik deze heb gemist. Wat een aanbieding! Wat is de kans dat deze nogmaals langskomt? Gebeurt dat uberhaupt wel eens?Tinusvolkel schreef op maandag 15 april 2019 @ 07:00:
Voor de liefhebbers van grote soundbars; bij iBood is de LG SK10Y excl. rears scherp in de aanbieding!
50%... of hij komt ... of niet.TheProf82 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:22:
[...]
Potverdorie ik baal dat ik deze heb gemist. Wat een aanbieding! Wat is de kans dat deze nogmaals langskomt? Gebeurt dat uberhaupt wel eens?
Maar volgens mij worden aanbiedingen niet vaak herhaald op iBood.
Echter zou die eind mei in de hunt nog voorbij kunnen komen. (datum is nog niet bekend, maar volgens mij is er meestal wel een hunt na het uitbetalen van het vakantiegeld.)
Ik zal vast iets fout doen, maar vooralsnog krijg ik het niet voor elkaar. Kabel loopt van TV ARC naar HDMI out. Playstation + ziggobox in soundbar. Dit allemaal doorlopen. https://www.homecinemamag.../sluit-soundbar-beste-tv/
Krijg alleen geluid en geen beeld. Doe ik de Ziggo box in de TV, dan doet het geluid + beeld het. Het beeld signaal lijkt niet van soundbar naar TV te lopen.
Iemand die het gelijk ziet wat mis is?
Krijg alleen geluid en geen beeld. Doe ik de Ziggo box in de TV, dan doet het geluid + beeld het. Het beeld signaal lijkt niet van soundbar naar TV te lopen.
Welke soundbar?Lekkerboeie86 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:18:
Ik zal vast iets fout doen, maar vooralsnog krijg ik het niet voor elkaar. Kabel loopt van TV ARC naar HDMI out. Playstation + ziggobox in soundbar. Dit allemaal doorlopen. https://www.homecinemamag.../sluit-soundbar-beste-tv/
Belangrijker nog, op welke functie/output staat de soundbar?
[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 18-04-2019 15:26 ]
Heb C8 met soundbar LG SK10Y. Gisteren hadden we het er nog over waarom het beter zou kunnen zijn om alles op de soundbar aan te sluiten met 1 kabel naar TV. De soundbar staat op ARC stand. Kabels zitten juist erin. Maar er volgt alleen geluid van een ziggo zender die ik niet kan zien. Doe ik de ziggobox rechtstreeks op de TV, dan heb ik wel beeld + geluid. Ook ff de menu's heen gelopen, maar ik zie niets vreemds. Het werkt allemaal prima, maar niet met 1 kabel naar TV met de alle randapparatuur in de soundbar. Alle randappartuur zit nu gewoon in de TV.Famous schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:26:
[...]
Welke soundbar?
Belangrijker nog, op welke functie/output staat de soundbar?
Volgens mij was dat precies de rede waarom ik alsnog alles naar de TV heb getrokken..Lekkerboeie86 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:32:
[...]
Heb C8 met soundbar LG SK10Y. Gisteren hadden we het er nog over waarom het beter zou kunnen zijn om alles op de soundbar aan te sluiten met 1 kabel naar TV. De soundbar staat op ARC stand. Kabels zitten juist erin. Maar er volgt alleen geluid van een ziggo zender die ik niet kan zien. Doe ik de ziggobox rechtstreeks op de TV, dan heb ik wel beeld + geluid. Ook ff de menu's heen gelopen, maar ik zie niets vreemds. Het werkt allemaal prima, maar niet met 1 kabel naar TV met de alle randapparatuur in de soundbar. Alle randappartuur zit nu gewoon in de TV.
Als jij de ziggo box op HDMI 1 heb, moet je jouw soundbar op HDMI 1 output zetten. Dan krijg je beeld (met de F knop op de kleine afstandbediening).
Omdat ik nu alles via de TV heb gedaan kan ik de Soundbar altijd op ARC laten staan en bedien ik de rest via de TV en enkel de Magic Remote, zonder die van de sb.. Ik werd gek van het continu switchen

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 18-04-2019 15:36 ]
Om eerlijk klinkt mij dat ook handiger. Daarbij zie ik dit advies ook in boekje bij de soundbar. Maar omdat ik vrijwel overal wat anders lees, wilde ik dat toch proberen. Als echt het enige voordeel is dat er slechts 1 kabel naar de tv loopt, dan zit het mij prima. Maar mocht iemand een betere reden hebben om de randapparatuur aan de soundbar aan te sluiten dan ben ik daar erg benieuwd naar!Famous schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:35:
[...]
Volgens mij was dat precies de rede waarom ik alsnog alles naar de TV heb getrokken..
Als jij de ziggo box op HDMI 1 heb, moet je jouw soundbar op HDMI 1 output zetten. Dan krijg je beeld (met de F knop op de kleine afstandbediening).
Omdat ik nu alles via de TV heb gedaan kan ik de Soundbar altijd op ARC laten staan en bedien ik de rest via de TV en enkel de Magic Remote, zonder die van de sb.. Ik werd gek van het continu switchen
Ik heb Heos bar (Nu iets langer dan twee jaar denk ik) Af en toe hebben we dat het beeld op zwart gaat (Geluid loopt wel door) en binnen een paar seconden komt het beeld terug.
Ik vraag mij af of dit klinkt als een probleem met de bar of met de TV. Het is een oude samsung (12 jaar oud zonder arc)
Aangezien het geluid niet onderbroken wordt lijkt het mij een probleem met de TV. Of een probleem met de KPN decoder. Voor zover ik weet heb ik het nooit met mijn Xbox gehad die ook via de bar loopt.
Meer mensen hier last van gehad? Of een idee aan welke kant ik het moet zoeken.
Ik vraag mij af of dit klinkt als een probleem met de bar of met de TV. Het is een oude samsung (12 jaar oud zonder arc)
Aangezien het geluid niet onderbroken wordt lijkt het mij een probleem met de TV. Of een probleem met de KPN decoder. Voor zover ik weet heb ik het nooit met mijn Xbox gehad die ook via de bar loopt.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
bij direct aansluiten op de soundbar heb je een bredere geluidsformaat ondersteuning,(arc in de meeste gevallen max. 5.1) bv.dts-x,dolby atmos enz.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:46:
[...]
Om eerlijk klinkt mij dat ook handiger. Daarbij zie ik dit advies ook in boekje bij de soundbar. Maar omdat ik vrijwel overal wat anders lees, wilde ik dat toch proberen. Als echt het enige voordeel is dat er slechts 1 kabel naar de tv loopt, dan zit het mij prima. Maar mocht iemand een betere reden hebben om de randapparatuur aan de soundbar aan te sluiten dan ben ik daar erg benieuwd naar!
of misschien een slechte hdmi-handshake,eventueel een andere kabel proberenJSchut schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:54:
Ik heb Heos bar (Nu iets langer dan twee jaar denk ik) Af en toe hebben we dat het beeld op zwart gaat (Geluid loopt wel door) en binnen een paar seconden komt het beeld terug.
Ik heb de sk10y gekocht bij iBood maar hij is langer dan mijn tv-meubel. Een ander tv-meubel gaat helaas niet dus ik ga de mijne terugsturen. Ik denk dat ik voor de sk9y ga gaan of nog iets kleiner. Ik ben van België anders zou ik nog wel eens polsen of iemand hem hier nog wil kopen voor dezelfde prijs als op iBood maar enkel afhaling in Overijse (BE). Of ruil kan ook.
Iemand hier ervaringen met die sk9y of die een advies heeft voor een soundbar van max 120cm en max 300 a 400?
Groeten
Iemand hier ervaringen met die sk9y of die een advies heeft voor een soundbar van max 120cm en max 300 a 400?
Groeten
Ik ga dat dan nog maar is opnieuw bekijken. Het moet eigenlijk wel kunnen, maar of het in praktijk ook lekker werkt zullen we even moeten afwachten. Uiteindelijk wil ik wel alles eruit halen qua kwaliteit. Maar het geluid valt tot nog toe niet tegenpwh53 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:27:
[...]
bij direct aansluiten op de soundbar heb je een bredere geluidsformaat ondersteuning,(arc in de meeste gevallen max. 5.1) bv.dts-x,dolby atmos enz.
Hi ! Ik heb jullie hulp nodig. Volgende maand komt de prachtige LG c8 55 inch in mijn woonkamer te staan. Hiervoor ben ik opzoek naar een soundbar of surround set. Ik kom er zelf niet uit. Mijn budget is ongeveer 500 euro.
ik vind het belangrijk dat het surround sound is en dat er een goeie bass in zit voor films.
Zelf vind ik de philips fidelio er ontzettend strak uitzien en de 2 losse speakers een mooi gadget. Echter kan ik van deze serie echt 0 reviews vinden. Wat is jullie ervaring hiermee en weten jullie waarom je nergens iets over de fidelio f5 kan vinden ?
https://www.bol.com/nl/p/...sKGThL3Q.1.4.ProductImage
Mochten jullie suggesties hebben voor een mooie geluidsinstallatie voor mijn c8 hoor ik het heel graag !
ik vind het belangrijk dat het surround sound is en dat er een goeie bass in zit voor films.
Zelf vind ik de philips fidelio er ontzettend strak uitzien en de 2 losse speakers een mooi gadget. Echter kan ik van deze serie echt 0 reviews vinden. Wat is jullie ervaring hiermee en weten jullie waarom je nergens iets over de fidelio f5 kan vinden ?
https://www.bol.com/nl/p/...sKGThL3Q.1.4.ProductImage
Mochten jullie suggesties hebben voor een mooie geluidsinstallatie voor mijn c8 hoor ik het heel graag !
Dit had ik al eerder geprobeerd. Alleen wel met exact dezelfde kabel. (Zelfde merk, lengte etc)pwh53 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:30:
[...]
of misschien een slechte hdmi-handshake,eventueel een andere kabel proberen
Heb nu een compleet andere kabel gepakt en dit loste het op. Dacht de kabel al uitgesloten te hebben. Maar blijkbaar niet
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Gisteren hier nog mee bezig geweest, maar nog niet gelukt. Was gewoon weer opnieuw begonnen met aansluiten, maar krijg alleen geluid bij de Ziggo box en geen beeld. Mijn PlayStation ziet hij helemaal niet als ik rechtstreeks op de soundbar aansluit. 1 kabel loopt van Tv Arc naar soundbar out. Ook verschillende kabels aan gepakt zonder resultaat.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:59:
[...]
Ik ga dat dan nog maar is opnieuw bekijken. Het moet eigenlijk wel kunnen, maar of het in praktijk ook lekker werkt zullen we even moeten afwachten. Uiteindelijk wil ik wel alles eruit halen qua kwaliteit. Maar het geluid valt tot nog toe niet tegen
Doe ik alle randapparatuur op de tv en 1 kabel naar soundbar werkt het prima, maar dan mis ik dus wel een aantal geluidskwaliteiten. En dat vind ik wel erg balen.
Je leest veel over 4K pass through als je de soundbar als hub gebruikt, maar vooralsnog zit er niets goed. Iemand bekend met dit probleem?
wel geluid en geen beeld bij ziggo klinkt als een slechte hdmi-handshake,alle apparatuur 5 min. vd stroom af,en dan stuk voor stuk aansluiten.lukt het niet,probeer een nieuwe kabel vd action ofzo van 3 euro.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:30:
[...]
Gisteren hier nog mee bezig geweest, maar nog niet gelukt. Was gewoon weer opnieuw begonnen met aansluiten, maar krijg alleen geluid bij de Ziggo box en geen beeld. Mijn PlayStation ziet hij helemaal niet als ik rechtstreeks op de soundbar aansluit. 1 kabel loopt van Tv Arc naar soundbar out. Ook verschillende kabels aan gepakt zonder resultaat.
Doe ik alle randapparatuur op de tv en 1 kabel naar soundbar werkt het prima, maar dan mis ik dus wel een aantal geluidskwaliteiten. En dat vind ik wel erg balen.
Je leest veel over 4K pass through als je de soundbar als hub gebruikt, maar vooralsnog zit er niets goed. Iemand bekend met dit probleem?
Bedankt voor je reactie. Ik ga er mee aan de gang. Vanavond ff paar nieuwe kabels kopen bij action. Ik laat wel ff weten of het gelukt is. Zou daar erg blij van worden!pwh53 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:46:
[...]
wel geluid en geen beeld bij ziggo klinkt als een slechte hdmi-handshake,alle apparatuur 5 min. vd stroom af,en dan stuk voor stuk aansluiten.lukt het niet,probeer een nieuwe kabel vd action ofzo van 3 euro.
Wel oppassen met die goedkope Action kabels. Toen ik nieuwe 4K tv had, ook met zo'n kabel getest tussen PS4 en TV. Alles werkte perfect... tot ik de boel finalizeerde met de kabels mooi weggewerkt en zo, en ineens zo nu en dan dropouts kreeg. Ze zullen dus 99.99% goed werken maar het is die 0.01% waar je je dood zult aan ergeren.
volgens mij heb je een c8,heb je quickstart aan staan ? menu algemene instellingen (staat standaard aan) die moet uit staan,(is je wifi ook sneller).eigenlijk beter is c8 terug naar fabrieksinstellingen,quickstart en energiemodus uit,dan moet het lukken tv maakt dan namelijk een nieuwe hdmi-edid aan,waarschijnlijk ook geen nieuwe kabels nodig.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:06:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik ga er mee aan de gang. Vanavond ff paar nieuwe kabels kopen bij action. Ik laat wel ff weten of het gelukt is. Zou daar erg blij van worden!
https://www.hdbtconnect.nl/blogs/blog/wat-is-edid/
Klopt inderdaad! Heb een C8. Met uurtje eindelijk klaar hier en dan heb ik wat te doen vanavond. Weer een aantal mogelijkheden om het aan de praat te krijgen. Of quick start aanstaat, weet ik niet. Naar mijn weten heb ik deze instelling niet veranderd. Bedankt voor de hulp. Update volgt vanavond nogpwh53 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:22:
[...]
volgens mij heb je een c8,heb je quickstart aan staan ? menu algemene instellingen (staat standaard aan) die moet uit staan,(is je wifi ook sneller).eigenlijk beter is c8 terug naar fabrieksinstellingen,quickstart en energiemodus uit,dan moet het lukken tv maakt dan namelijk een nieuwe hdmi-edid aan,waarschijnlijk ook geen nieuwe kabels nodig.
https://www.hdbtconnect.nl/blogs/blog/wat-is-edid/
HDMI CEC (anylink, simplink) aan in de instellingen van de tv? Kanaal van de soundbar op HDMI 1 ?Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:30:
[...]
Gisteren hier nog mee bezig geweest, maar nog niet gelukt. Was gewoon weer opnieuw begonnen met aansluiten, maar krijg alleen geluid bij de Ziggo box en geen beeld. Mijn PlayStation ziet hij helemaal niet als ik rechtstreeks op de soundbar aansluit. 1 kabel loopt van Tv Arc naar soundbar out. Ook verschillende kabels aan gepakt zonder resultaat.
@Famous Vandaag de Sk10y binnen gekregen en direct aan het werk gezet. Ik was in de eerste instantie niet te spreken over het geluid. Zat zelfs nog een paar minuten te overwegen om ''m terug te sturen. En toen.... kwam ik er achter dat het geluid van m'n tv op de achtergrond nog aan stond! Dat verklaarde (achteraf) de lichte echo ook ^^ Inmiddels is' ie up and running en wat mij betreft prachtig geluid. Ik gebruik dan voornamelijk de movie-mode. De soundbar was blijkbaar al up-to-date, aangezien de app aangeeft de nieuwste versie te hebben. Het is nog even puzzelen binnen de movie mode (bass, center etc) wat mijn voorkeur heeft, maar mooi geluid is het sowieso!
Nou het is niet te geloven, maar het is GELUKT!
Uiteindelijk was de kabel van TV naar soundbar gewoon niet in orde. Ben begonnen met opnieuw naar begin instelling etc. Alle instelling tips hierboven doorlopen, maar uiteindelijk geen verschil. Nogsteeds alleen geluid en geen beeld. Uiteindelijk andere kabel gepakt en opnieuw opgestart. En werkte het eigenlijk gelijk. Heel veel dank iedereen hier voor alle tips en trucks. Ik ga hiervan flink genieten
Uiteindelijk was de kabel van TV naar soundbar gewoon niet in orde. Ben begonnen met opnieuw naar begin instelling etc. Alle instelling tips hierboven doorlopen, maar uiteindelijk geen verschil. Nogsteeds alleen geluid en geen beeld. Uiteindelijk andere kabel gepakt en opnieuw opgestart. En werkte het eigenlijk gelijk. Heel veel dank iedereen hier voor alle tips en trucks. Ik ga hiervan flink genieten
Ik heb een Sonos Beam gekocht voor 419. Past perfect in de woonkamer en het geluid valt me niet tegen. Geen spijt van dus; de LG vonden we thuis toch te groot :-).
Hier ook nog steeds enorm blij met de Sonos Beam; ergens eind vorig jaar gekocht in een actie. Wij komen van enkel direct geluid uit de tv, dus dit was al een enorme upgrade. Echt surround sound in een later huis, nu niet echt plek voor boxjes achter ons of zo. Komt prachtig geluid uit.TheProf82 schreef op zondag 21 april 2019 @ 15:48:
Ik heb een Sonos Beam gekocht voor 419. Past perfect in de woonkamer en het geluid valt me niet tegen. Geen spijt van dus; de LG vonden we thuis toch te groot :-).
Ik heb een Samsung HW-J355 soundbar. Is een redelijk budget-bar, maar op redelijk volume klinkt hij best goed voor zijn prijs. Op lager volume (eigenlijk het volume waar we normaal op luisteren, is redelijk zacht) geeft hij een erg opgesloten en niet helder geluid.
Is dat een normaal iets bij soundbars, of kan ik met een upgrade naar een midrange bar (ca 200-250 euro) daar winst op boeken?
Is dat een normaal iets bij soundbars, of kan ik met een upgrade naar een midrange bar (ca 200-250 euro) daar winst op boeken?
Vorige week de Sony HT-ZF9 besteld en opgesteld (zonder rear). Voordat ik hem besteld op veel verschillende fora (waaronder Tweakers) gekeken naar de recensies. In het algeheel is iedereen erg enthousiast. Top, bestellen en thuis dus testen
!
Nu kan ik met het kijken van televisie prima genieten van het geluid. Echter luister ik zelf veel muziek. Bij de HT-ZF9 heb ik het gevoel dat er een bepaalde touch mist
. Begrijp me niet verkeerd, het geluid is prima, maar het is het net niet. De soundbar zelf gaat daarom weer retour.
Nu was ik benieuwd of iemand anders een soortgelijke ervaring heeft en of er nog andere soundbars worden geadviseerd. Ik lees o.a. veel positieve verhalen over de Bose 700. Die staat dus op mijn lijstje om te testen, maar ik ben benieuwd of ik in mijn geval niet te hoge verwachtingen van een soundbar heb en beter een stereoset kan aanschaffen.
Nu kan ik met het kijken van televisie prima genieten van het geluid. Echter luister ik zelf veel muziek. Bij de HT-ZF9 heb ik het gevoel dat er een bepaalde touch mist
Nu was ik benieuwd of iemand anders een soortgelijke ervaring heeft en of er nog andere soundbars worden geadviseerd. Ik lees o.a. veel positieve verhalen over de Bose 700. Die staat dus op mijn lijstje om te testen, maar ik ben benieuwd of ik in mijn geval niet te hoge verwachtingen van een soundbar heb en beter een stereoset kan aanschaffen.
Hey Vrienden,
ik ben al enige tijd op zoek naar een soundbar die ik met surround speakers kan gaan inzetten om mijn film effect te behouden of te verbeteren. ik heb nu een pioneer vsx923 receiver icm een Harman Kardon htkts16bq setje die helaas niet meer met internet verbonden kan worden (waarom geen idee). Nu zoek ik dus goede soundbar die ik kan gaan inzetten.
Ik was toevallig gister bij platte tv om de setup van Denon te beluisteren, de heos bar icm met de losse woofer en de heos 1 hs2 achterspeakers. Ik moet eerlijk zeggen de woofer viel me echt tegen en tot mijn verbazing vond ik de sonos set up veel beter klinken. maar nu toch de vraag aan jullie kenners. Wat kan ik nou het beste doen als ik toch een soundbar zou willen die qua 5.1 het dichts bij mijn receiver geluid zit?
misschien kunnen jullie me op weg helpen
alvast bedankt
Groetjes
ik ben al enige tijd op zoek naar een soundbar die ik met surround speakers kan gaan inzetten om mijn film effect te behouden of te verbeteren. ik heb nu een pioneer vsx923 receiver icm een Harman Kardon htkts16bq setje die helaas niet meer met internet verbonden kan worden (waarom geen idee). Nu zoek ik dus goede soundbar die ik kan gaan inzetten.
Ik was toevallig gister bij platte tv om de setup van Denon te beluisteren, de heos bar icm met de losse woofer en de heos 1 hs2 achterspeakers. Ik moet eerlijk zeggen de woofer viel me echt tegen en tot mijn verbazing vond ik de sonos set up veel beter klinken. maar nu toch de vraag aan jullie kenners. Wat kan ik nou het beste doen als ik toch een soundbar zou willen die qua 5.1 het dichts bij mijn receiver geluid zit?
misschien kunnen jullie me op weg helpen
alvast bedankt
Groetjes
Hoe bevallen je instellingen nu van je soundbar? Ik ben er zelf tevreden mee, maar ik merk dat ik blijf zoeken naar betere afstelling. Bij een film of serie zet ik hem op de movie stand. Maar ik ga toch ook is een keer die standaard modus een tijdje proberen. Heb je buiten dat nog andere instellingen aangepast binnen die app?Famous schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:11:
[...]
Apart..
Was trouwens ook een update beschikbaar voor de bar via de app. Heb die gelijk maar uitgevoerd![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik niet echt meer een film heb gekeken en dus ook niet naar de instellingen.Lekkerboeie86 schreef op zondag 28 april 2019 @ 23:30:
[...]
Hoe bevallen je instellingen nu van je soundbar? Ik ben er zelf tevreden mee, maar ik merk dat ik blijf zoeken naar betere afstelling. Bij een film of serie zet ik hem op de movie stand. Maar ik ga toch ook is een keer die standaard modus een tijdje proberen. Heb je buiten dat nog andere instellingen aangepast binnen die app?
Ja, gister Josie op Netflix maar het is nou niet dat daar surround in zat
Had laatst wel dat ik (met VI) de rears met praten van Johan op een vervelende toon hoorde, soort van "slis" erin. Heb dit enkel nog met VI meegemaakt, wellicht komt het door IPTV dat het niet de beste kwaliteit was?
De Movie stand was voor mij al een flinke verbetering tov van Music gezien niet alles even hard uit de rears komt.
Nav die iBood deal nog wat verder online gelezen, en de consensus lijkt toch echt wel te zijn dat je voor een bepaald budget eigenlijk veel beter bent met een goede stereo set, eventueel met sub, dan met een soundbar met virtual surround.Easy2u schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:42:
Nu kan ik met het kijken van televisie prima genieten van het geluid. Echter luister ik zelf veel muziek. Bij de HT-ZF9 heb ik het gevoel dat er een bepaalde touch mist. Begrijp me niet verkeerd, het geluid is prima, maar het is het net niet. De soundbar zelf gaat daarom weer retour.
Wat ik in het soundbar wereldje al helemaal niet begrijp is de combinatie van een soundbar met rear speakers. Volgens mij moet een zuivere 5.1 set toch wel een stuk beter klinken dan een bar + rears. Enige added value is eventueel nog de ceiling projection voor Atmos. Of mis ik iets ?
Meestal goedkoper.
Geen extra receiver nodig.
Meestal draadloos, dus makkelijker je rears kwijt kunnen.
Deels WAF.
Bv.
Geen extra receiver nodig.
Deels WAF.
Bv.
[ Voor 5% gewijzigd door NeutraleTeun op 29-04-2019 12:18 ]
Mijn advies is om de Standard mode te gebruiken voor films. Dit is de modus waar Meridian mee aan gewerkt heeft (zou handiger zijn als deze mode Meridian had geheten ipv Standard). Het geluid is veel 'echter' in deze modus. Heb zelf veel uitgeprobeerd en op andere fora gelezen.Famous schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:59:
[...]
Ik moet zeggen dat ik niet echt meer een film heb gekeken en dus ook niet naar de instellingen.
Ja, gister Josie op Netflix maar het is nou niet dat daar surround in zat![]()
Had laatst wel dat ik (met VI) de rears met praten van Johan op een vervelende toon hoorde, soort van "slis" erin. Heb dit enkel nog met VI meegemaakt, wellicht komt het door IPTV dat het niet de beste kwaliteit was?
De Movie stand was voor mij al een flinke verbetering tov van Music gezien niet alles even hard uit de rears komt.
Zet (via de app) Night mode, auto volume en DRC uit: dit is een vorm van compressie. Center speaker op 5/6 (hoog, aangezien de Sk10y niet zo goed is met dialogen). Treble en OVC heb ik op 3/4. Sub en bass op 0/1.
Probeer eens paar dagen deze settings uit. Mijn ervaring is, is dat dit de beste settings zijn (ik heb geen rears). Ik kan absoluut niet terug naar een andere mode.
Dat is ook zo iets dat ik nooit begrepen heb. Het grootste 'probleem' qua bedrading is IMHO toch echt aan de luidsprekers zelf, en dat los je niet op want je heb nog altijd power nodig. Bovendien moet je dan ook nog eens aan weerskanten een stopcontact hebben. Als je dan toch tot aan je stopcontact geraakt, is het toch echt wel een minimum aan effort en 'lelijkheid' om netjes langs de muur/plint luidsprekerdraad te leggen tot aan je receiver.NeutraleTeun schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:17:
Volgens mij raak je je rears juist moeilijker kwijt draadloos dan met speakerdraad ?
[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 29-04-2019 12:56 ]
Top, eens proberen vanavond!themubson schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:53:
[...]
Mijn advies is om de Standard mode te gebruiken voor films. Dit is de modus waar Meridian mee aan gewerkt heeft (zou handiger zijn als deze mode Meridian had geheten ipv Standard). Het geluid is veel 'echter' in deze modus. Heb zelf veel uitgeprobeerd en op andere fora gelezen.
Zet (via de app) Night mode, auto volume en DRC uit: dit is een vorm van compressie. Center speaker op 5/6 (hoog, aangezien de Sk10y niet zo goed is met dialogen). Treble en OVC heb ik op 3/4. Sub en bass op 0/1.
Probeer eens paar dagen deze settings uit. Mijn ervaring is, is dat dit de beste settings zijn (ik heb geen rears). Ik kan absoluut niet terug naar een andere mode.
Benieuwd hoe het dan met de rears is, anders even verder mee spelen.
Maar Meridian is dus enkel in Standard mode?

Heb jij daar toevallig nog een linkje van? Ben wel benieuwd.
Alle toevoegingen staan inderdaad al uit, net als bij TV's een standaard gegeven
@Twixie Voor de rears van de SK10Y heb je 1 stroompunt nodig.
Ik heb in mijn woning speakerkabels liggen welke voor 7.2 zijn voorbereid maar ben blij met de soundbar + rears.
[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 29-04-2019 13:01 ]
Pagina 37 van de NL handleidingFamous schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:58:
[...]
Top, eens proberen vanavond!
Benieuwd hoe het dan met de rears is, anders even verder mee spelen.
Maar Meridian is dus enkel in Standard mode?![]()
Heb jij daar toevallig nog een linkje van? Ben wel benieuwd.
Alle toevoegingen staan inderdaad al uit, net als bij TV's een standaard gegeven
@Twixie Voor de rears van de SK10Y heb je 1 stroompunt nodig.
Ik heb in mijn woning speakerkabels liggen welke voor 7.2 zijn voorbereid maar ben blij met de soundbar + rears.
https://www.lg.com/nl/ond...steuning-product/lg-SK10Y
Ik krijg geen kabels boven een plintje kwijt.Twixie schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:56:
[...]
Dat is ook zo iets dat ik nooit begrepen heb. Het grootste 'probleem' qua bedrading is IMHO toch echt aan de luidsprekers zelf, en dat los je niet op want je heb nog altijd power nodig. Bovendien moet je dan ook nog eens aan weerskanten een stopcontact hebben. Als je dan toch tot aan je stopcontact geraakt, is het toch echt wel een minimum aan effort en 'lelijkheid' om netjes langs de muur/plint luidsprekerdraad te leggen tot aan je receiver.
Volgens mij raak je je rears juist moeilijker kwijt draadloos dan met speakerdraad ?
Links van de bank heb ik een deur (naar de hal/trap).
Mocht ik daar wel iets op verzinnen, gaat een stukje verderop de muur om naar links naar de keuken (dus geen rechte/dichte muur naar de overkant naar de tv).
Rechts van de bank heb ik een 2-3 meter boog/toog als opening naar de eetkamer.
Dan zou ik al moeten gaan boren door de vloer en eventueel via de kruipruimte werken.
Dus tja. Als je kabels kunt wegwerken, prima.
Maar voor nu ben ik blij dat ik uit de voeten kan met alleen 2x netsnoer. Die achter de bank in een verdeeldoos komt. Die toch tegen de muur staat en je die kabels toch niet ziet.
Helemaal top om dit is te proberen. Gebruik je ook deze setting als je bijvoorbeeld Spotify of wellicht een spelletje doet?themubson schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:53:
[...]
Mijn advies is om de Standard mode te gebruiken voor films. Dit is de modus waar Meridian mee aan gewerkt heeft (zou handiger zijn als deze mode Meridian had geheten ipv Standard). Het geluid is veel 'echter' in deze modus. Heb zelf veel uitgeprobeerd en op andere fora gelezen.
Ik hoop eigenlijk een keer de juiste instelling te pakken te hebben en dan gewoon lekker genieten. Zowel qua Tv als geluid blijf ik spelen met de settings. Dat mag binnenkort wel eens klaar zijn
Ik heb het een en ander geprobeerd zojuist.themubson schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:53:
[...]
De Standaard mode is met rears in elk geval niet top.
Het surround effect wat het kan maken heb je totaal niet, althans niet zoals op Movie mode (diverse YT demos bekeken). Dat is echt een wereld van verschil!
Center wat lager zetten en de rears wat harder geeft niet het gewenste effect.
Zeker met de demo: dolby presents " | trailer dolby in het begin hoor je die bal echt goed in surround gaan in de movie mode.
Heb hem nu op Movie met;
Treble +3
Woofer +1
Center +4
OSV +3
Rear +0
Output: Original Sound
Het zou vast nog een tandje beter kunnen maar ik ben geen audiofiel
Dit is al erg prettig geluid tov out of the box!
@Lekkerboeie86 Ik luister geen muziek via de sounbar. Wel een keertje via Bluetooth een liedje afgespeeld maar het geluid ervan vond ik mwoah. Heel snel o.a. de Music mode geprobeerd en dat klonk al beter.
Geluid van games is OK. Ik heb mijn PS4 Pro direct op de TV aangesloten. De soundbar support namelijk geen 4k HDR 60hz passthrough (geen linkje, heb dit hier en daar op fora gelezen). Ik heb ook mijn harddisk op de TV aangesloten en films die ik vandaar afspeelde klonken ook erg goed. Paar dagen terug Blade Runner 2049 gekeken en wat een fenomenaal geluid.
@Famous Heb zelf geen rears, dus kan daar helaas niet over oordelen. Is het wel trouwens handig om Youtube filmpjes af te spelen om je geluid te testen? Youtube audio is alleen stereo. En de Output zou op Surround moeten staan als je rears hebt, of ben ik nou gek
Geluid van games is OK. Ik heb mijn PS4 Pro direct op de TV aangesloten. De soundbar support namelijk geen 4k HDR 60hz passthrough (geen linkje, heb dit hier en daar op fora gelezen). Ik heb ook mijn harddisk op de TV aangesloten en films die ik vandaar afspeelde klonken ook erg goed. Paar dagen terug Blade Runner 2049 gekeken en wat een fenomenaal geluid.
@Famous Heb zelf geen rears, dus kan daar helaas niet over oordelen. Is het wel trouwens handig om Youtube filmpjes af te spelen om je geluid te testen? Youtube audio is alleen stereo. En de Output zou op Surround moeten staan als je rears hebt, of ben ik nou gek
Over de output van YT durf ik het niet te zeggen maar hij speelt het wel surround af, zelfs met "original sound" in plaatst van Surround.themubson schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:54:
@Lekkerboeie86
Had deze instelling gepakt omdat hij sowieso erg veel over de rears gooide met "always surround'.
Surround werkt verder nog prima dus ik vind het best

@Lekkerboeie86 @Famous Oja en altijd ff checken of de laatste firmware op de soundbar staat. Ik had de sk10y 2 maanden geleden gekocht maar wegens tegenvallende resultaten weer retour gedaan. Pas daarna had ik me een beetje verdiept in soundbar, geluidsmodi en de firmware updates die de boel wat verbeteren. Toevallig kwam de sk10y op IBOOD langs voor een mooie prijs. Gekocht en direct nieuwste firmware erop en veel met de settings gespeeld. Nu klinkt de soundbar veeeel beter dan eerst.
EDIT: spelling
EDIT: spelling
[ Voor 4% gewijzigd door themubson op 30-04-2019 16:16 ]
Voor alle posters hiervoor met SK9Y of SK10Y met rears: ik heb ook wat gespeeld met de SK9Y, nu een tijdje in bezit en volgens mij komen de settings redelijk overeen met de SK10Y.
Het viel me op dat als je de rears hebt deze bij DTS/Dolby 5.1 alleen aangingen in de movie mode. De kanalen zijn dan echter niet discreet (de rears spelen dan ook geluid van voor af). Als je de standard mode of ASC mode gebruikt met surround ON dan krijg je wel discrete dolby 5.1 waarbij elk geluid uit de goede speaker komt. Het nadeel is alleen dat met surround ON stereo wordt geupscaled naar surround, met stemmen uit de rears bijvoorbeeld.
Dat betekent dus dat je afhankelijk van het input signaal een andere setting moet kiezen.
Wat voor mij het beste werkt:
Stereo -> Standard of ASC met surround OFF
DD5.1/AC3/DTS -> standard of ASC met surround ON (wanneer er een stereo track in dolby stream zit wordt deze netjes discreet weergegeven op enkel de front speakers). Wanneer je surround OFF hebt staan worden de rear channels uit de side speakers van de bar zelf gestuurd.
7.1 -> standard of ASC; surround setting heeft geen invloed
Atmos -> maakt niet uit, deze setting overruled alles
de Movie mode, hoe "cool" deze ook klinkt upmixt alle bronsettings met een niet altijd mooi resultaat tot gevolg. In elk geval niet zoals het origineel behoort te zijn.
Als je geen rear speakers hebt dan kan ik je niet van advies voorzien
Ik heb alles getest met verschillende bronnen en door m'n soundbar en m'n oude 5.1 set naast elkaar te draaien.
Wat betreft muziek ben ik wel achteruit gegaan, daar komt nog een andere oplossing voor. Maar om je eerlijk de waarheid te zeggen was ik qua stereo-muziek al achteruit gegaan door van een dedicated stereo receiver naar een 5.1 set te gaan. Het idee is ook om in onze tv-hoek geen muziek te gaan draaien.
Het viel me op dat als je de rears hebt deze bij DTS/Dolby 5.1 alleen aangingen in de movie mode. De kanalen zijn dan echter niet discreet (de rears spelen dan ook geluid van voor af). Als je de standard mode of ASC mode gebruikt met surround ON dan krijg je wel discrete dolby 5.1 waarbij elk geluid uit de goede speaker komt. Het nadeel is alleen dat met surround ON stereo wordt geupscaled naar surround, met stemmen uit de rears bijvoorbeeld.
Dat betekent dus dat je afhankelijk van het input signaal een andere setting moet kiezen.
DD5.1/AC3/DTS -> standard of ASC met surround ON (wanneer er een stereo track in dolby stream zit wordt deze netjes discreet weergegeven op enkel de front speakers). Wanneer je surround OFF hebt staan worden de rear channels uit de side speakers van de bar zelf gestuurd.
de Movie mode, hoe "cool" deze ook klinkt upmixt alle bronsettings met een niet altijd mooi resultaat tot gevolg. In elk geval niet zoals het origineel behoort te zijn.
Ik heb alles getest met verschillende bronnen en door m'n soundbar en m'n oude 5.1 set naast elkaar te draaien.
Ik ben van een goede 5.1 set gegaan naar een SK9Y met rears. De reden was bekabeling en het weghalen van grote staanders (minder plaats in ons nieuwe huis). De film beleving is nagenoeg hetzelfde (ik heb ze een tijdje naast elkaar gehad) en juist de rears voegen het belangrijkste toe qua beleving.Twixie schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:24:
[...]
Nav die iBood deal nog wat verder online gelezen, en de consensus lijkt toch echt wel te zijn dat je voor een bepaald budget eigenlijk veel beter bent met een goede stereo set, eventueel met sub, dan met een soundbar met virtual surround.
Wat ik in het soundbar wereldje al helemaal niet begrijp is de combinatie van een soundbar met rear speakers. Volgens mij moet een zuivere 5.1 set toch wel een stuk beter klinken dan een bar + rears. Enige added value is eventueel nog de ceiling projection voor Atmos. Of mis ik iets ?
Wat betreft muziek ben ik wel achteruit gegaan, daar komt nog een andere oplossing voor. Maar om je eerlijk de waarheid te zeggen was ik qua stereo-muziek al achteruit gegaan door van een dedicated stereo receiver naar een 5.1 set te gaan. Het idee is ook om in onze tv-hoek geen muziek te gaan draaien.
[ Voor 32% gewijzigd door Mfpower op 30-04-2019 22:17 ]
Ik zou de rears ook graag willen alleen heb ik hoekbank tegen de muur staan met aan de linkerkant het raam en aan de rechterkant nog een stuk muur (rare indeling I know). De rears zullen dan zeer dicht bij me staan. Daarnaast dingt het WAF nog mee die absoluut geen aan de muur gemounte rears wil hebben.Mfpower schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:09:
Voor alle posters hiervoor met SK9Y of SK10Y met rears: ik heb ook wat gespeeld met de SK9Y, nu een tijdje in bezit en volgens mij komen de settings redelijk overeen met de SK10Y.
[...]
Ik ben van een goede 5.1 set gegaan naar een SK9Y met rears. De reden was bekabeling en het weghalen van grote staanders (minder plaats in ons nieuwe huis). De film beleving is nagenoeg hetzelfde (ik heb ze een tijdje naast elkaar gehad) en juist de rears voegen het belangrijkste toe qua beleving.
Grappig. Ik heb dezelfde opstelling inclusief hoekbank. Een rear staat in de vensterbank en een rechts naast de bank. Het is niet perfect zoals in mijn oude huis maar ik zou niet zonder willen. M.i. Wordt het grootste effect van home theater bereikt door de rear channels.themubson schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:30:
[...]
Ik zou de rears ook graag willen alleen heb ik hoekbank tegen de muur staan met aan de linkerkant het raam en aan de rechterkant nog een stuk muur (rare indeling I know). De rears zullen dan zeer dicht bij me staan. Daarnaast dingt het WAF nog mee die absoluut geen aan de muur gemounte rears wil hebben.
Hmm toch dan maar eens nadenken hoe ik de rears kan opstellen.Mfpower schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:49:
[...]
Grappig. Ik heb dezelfde opstelling inclusief hoekbank. Een rear staat in de vensterbank en een rechts naast de bank. Het is niet perfect zoals in mijn oude huis maar ik zou niet zonder willen. M.i. Wordt het grootste effect van home theater bereikt door de rear channels.
Ha! Net het topic wat ik eigenlijk al een aantal dagen nodig heb.
Al enige tijd heb ik de Samsung HW-K650 in mijn bezit, een op zich prima soundbar die ik destijds voor een mooie prijs (€300) op de kop heb kunnen tikken. Het kriebelt al enige tijd om deze uit te breiden. Vorige week heb ik vanuit een audio winkel de Samsung R7 (WAM7500) geleend, om te ervaren hoe het is om deze uit te breiden. Zij verkopen deze normaal niet meer en hadden hem nog liggen. Mocht ik willen kan ik deze met een redelijke korting overkopen. Helaas lukte het met niet om via de TV 1 rear speaker toe te voegen. Hierdoor heb ik het 'surround' gedeelte nog niet kunnen testen. Spotify werkt wel met de toegevoegde speaker.
Nu vraag ik mezelf af.. Is het het waard om nog een samsung speaker bij te zoeken en mijn HW-K650 op deze manier uit te breiden, of kan ik beter wachten en in de toekomst een geheel andere soort set kopen?
Minpunten tot nu toe gevonden:
- Verouderde app 'Multiroom'
- Lastig om volume af te stemmen in de app
- Soms wegvallen van connectie, maar komt snel terug
- Bij gegroepeerde devices in de app is de soundbox niet meer te vinden in de TV. Hierdoor eerst groep verwijderen, dan connecten.
Wat zijn jullie ervaringen met de Multiroom (R en/of M boxen i.c.m. Soundbar)?
Al enige tijd heb ik de Samsung HW-K650 in mijn bezit, een op zich prima soundbar die ik destijds voor een mooie prijs (€300) op de kop heb kunnen tikken. Het kriebelt al enige tijd om deze uit te breiden. Vorige week heb ik vanuit een audio winkel de Samsung R7 (WAM7500) geleend, om te ervaren hoe het is om deze uit te breiden. Zij verkopen deze normaal niet meer en hadden hem nog liggen. Mocht ik willen kan ik deze met een redelijke korting overkopen. Helaas lukte het met niet om via de TV 1 rear speaker toe te voegen. Hierdoor heb ik het 'surround' gedeelte nog niet kunnen testen. Spotify werkt wel met de toegevoegde speaker.
Nu vraag ik mezelf af.. Is het het waard om nog een samsung speaker bij te zoeken en mijn HW-K650 op deze manier uit te breiden, of kan ik beter wachten en in de toekomst een geheel andere soort set kopen?
- Bij gegroepeerde devices in de app is de soundbox niet meer te vinden in de TV. Hierdoor eerst groep verwijderen, dan connecten.
Zie dat er veel mensen een SK10Y of een SK109 hebben. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Zelf heb ik een SK10Y, alleen krijg ik geen 4k throughpass met de Netflix app op de Nvidia Shield. Heb dit nog niet getest met 4k films via Plex.
Heb daardoor contact gehad met LG en kreeg te horen dat de Nvidia Shield niet compatible is met de SK10Y soundbar, waardoor geen 4k kwaliteit doorgestuurd kan worden. Zijn hier mensen die dezelfde ervaring hebben met de Nvidia Shield? Want volgens LG zou dit dan ook betrekking moeten hebben op andere 4k films buiten Netflix om.
De shield is aangesloten op kanaal HDMI 1 op de soundbar en de soundbar is aangesloten op de tv.
Alvast bedankt!
Zelf heb ik een SK10Y, alleen krijg ik geen 4k throughpass met de Netflix app op de Nvidia Shield. Heb dit nog niet getest met 4k films via Plex.
Heb daardoor contact gehad met LG en kreeg te horen dat de Nvidia Shield niet compatible is met de SK10Y soundbar, waardoor geen 4k kwaliteit doorgestuurd kan worden. Zijn hier mensen die dezelfde ervaring hebben met de Nvidia Shield? Want volgens LG zou dit dan ook betrekking moeten hebben op andere 4k films buiten Netflix om.
De shield is aangesloten op kanaal HDMI 1 op de soundbar en de soundbar is aangesloten op de tv.
Alvast bedankt!
Nu bij Ibood de volgende soundbar in de aanbieding> https://www.ibood.com/ele...ung-hw-n550-soundbar.html
Iemand ervaringen ermee ben naar een soundbar opzoek voor onder de 250.-
Voor Films/Series/Gaming.
Had de volgende soundbars al gevonden.
samsung-hw-n550
LG SK5
Had de volgende soundbars al gevonden.

samsung-hw-n550
LG SK5
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Maar jij zit dus steeds te switchen met surround off/on?Mfpower schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:09:
Daar heb ik dus echt geen zin in

Hier vind ik het surround tot nu toe het mooiste op de movie setting met de rears (ook muziek).
Ik zal het vanavond of van de week eens proberen met de Standaard mode incl. Surround Always On.
@RubenWwijk En als je de Shield rechtstreeks op de tv aansluit en het geluid via de bar laat lopen?
@themubson Ik heb de zelfde opdeling alleen gespiegeld.
Hoekbank, en als je op de bank zit heb je rechts een groot raam en links een stuk muur die door loopt.
[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 01-05-2019 12:35 ]
Ja idd, ik moet switchen. En ik heb er eigenlijk ook geen zin in, maar wat is het alternatief? Dat is óf een lelijke geupmixte movie-stand (waarbij front-geluid uit de rears komt, wie heeft dat ooit bedacht), óf rears die niet aangaan bij 5.1, óf wel rears bij 5.1 maar bij stereo dan upmix over de rears. Ik vind dat het grootste nadeel van de bar. Wat er eigenlijk mist is dat er geen discrete modus is waarbij de back channels van 5.1 op de rears gemapt worden zonder dat er bij stereo een upscaling plaatsvindt. Uiteindelijk is er voor elke modus dus wel een goede stand, maar niet één stand waarbij alles matcht.Famous schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:34:
[...]
Maar jij zit dus steeds te switchen met surround off/on?
Daar heb ik dus echt geen zin in![]()
Hier vind ik het surround tot nu toe het mooiste op de movie setting met de rears (ook muziek).
Ik zal het vanavond of van de week eens proberen met de Standaard mode incl. Surround Always On.
@RubenWwijk En als je de Shield rechtstreeks op de tv aansluit en het geluid via de bar laat lopen?
@themubson Ik heb de zelfde opdeling alleen gespiegeld.
Hoekbank, en als je op de bank zit heb je rechts een groot raam en links een stuk muur die door loopt.
Waarschijnlik ben ik te audiofiel voor een soundbar maar te weinig om die zuilen nog langer te tolereren
Overigens is het denk ik geen echte fout; ik heb heel lang geleden eens een 7.1 set gehad via de pc op m'n studentenkamer. Bij 7.1 kanalen was het fantastisch, maar bij 5.1 ging het rear geluid via de side channels, net als nu bij de soundbar en m'n achter speakers waren stil. Daar irriteerde ik me toen ook al aan. Blijkbaar is het de manier waarop surround systemen 5.1 upmixen naar 7.1.
[ Voor 12% gewijzigd door Mfpower op 01-05-2019 12:50 ]
Ja, ik denk dat je het zelf al benoemd 
Je bent té, ik vind het namelijk in de movie mode met "original sound" en de instelling die ik eerder hierboven poste prima.
En ja, ik heb gewoon goed surround en nee, de stemmen komen niet tot amper uit de rears!
Je bent té, ik vind het namelijk in de movie mode met "original sound" en de instelling die ik eerder hierboven poste prima.
En ja, ik heb gewoon goed surround en nee, de stemmen komen niet tot amper uit de rears!
[quote]Famous schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:34:
[...]
Als de shield rechtstreeks aan de TV aangesloten zit, heb ik wel 4k kwaliteit. Alleen dan moet er een optische kabel van de TV naar de soundbar, maar dan werkt Dolby Atmos niet meer? Of is het dan ook mogelijk om het geluid via HDMI naar de soundbar te laten gaan, voor Dolby Atmos geluid?
[...]
Als de shield rechtstreeks aan de TV aangesloten zit, heb ik wel 4k kwaliteit. Alleen dan moet er een optische kabel van de TV naar de soundbar, maar dan werkt Dolby Atmos niet meer? Of is het dan ook mogelijk om het geluid via HDMI naar de soundbar te laten gaan, voor Dolby Atmos geluid?
@RubenWwijk
Volgens mij - en daar kom ik nu ook pas achter - is je shield wel compatible maar ondersteunt de soundbar geen 4K HDR passthrough @ 60Hz.
Onderbouwing hier: https://www.avsforum.com/...ars/2963372-sk10y-26.html
probeer de refresh eens op 30Hz te zetten?
Weer een minpuntje voor LG soundbars...
Volgens mij - en daar kom ik nu ook pas achter - is je shield wel compatible maar ondersteunt de soundbar geen 4K HDR passthrough @ 60Hz.
https://www.lg.com/nl/audio/lg-SK6F
Zojuist de volgende besteld ben benieuwd. Vroeger wel een van samsung gehad maar daar viel de verbinding de hele tijd bij weg.
Zojuist de volgende besteld ben benieuwd. Vroeger wel een van samsung gehad maar daar viel de verbinding de hele tijd bij weg.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
4K 60hz zou geen probleem moeten zijn. 4K HDR 60hz is wel een probleem. De soundbar kan max 4K HDR 30hz aan (volgens mij heb ik dit op dezelfde forum gelezen).Mfpower schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:30:
@RubenWwijk
Ga vanavond eens proberen of het daaraan ligt! Alvast bedankt voor de tips!themubson schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:58:
[...]
4K 60hz zou geen probleem moeten zijn. 4K HDR 60hz is wel een probleem. De soundbar kan max 4K HDR 30hz aan (volgens mij heb ik dit op dezelfde forum gelezen).
Heb het weer gevondenRubenWwijk schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:10:
[...]
Ga vanavond eens proberen of het daaraan ligt! Alvast bedankt voor de tips!
The bar does not passthrough 4k HDR @ 60hz. I tried everything, including two different highend switches that do pass it through. Tried Roku as well as xbox one x. When i hook such devices up directly to TV or through either switch to the TV then i get the 4k HDR @ 60hz. Through the bar you are stuck with 4k HDR @ 30hz. I think it's kind of crazy they didn't do that on such a new bar. If my switch that was made back in 2016 can do it this bar should be able to do it....but i'm no expert.
Dat is het. Bedankt voor de aanvulling. Ik baal er wel van want in de toekomst kan dit nog eens een issue voor me geven als ik een shield of Apple tv of Vero ga aanschaffen. Of een ps5.themubson schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:22:
[...]
Heb het weer gevonden. Dit is de ervaring van een member van AVS forums.
[...]
IdemMfpower schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:33:
[...]
Ik baal er wel van want in de toekomst kan dit nog eens een issue voor me geven als ik een shield of Apple tv of Vero ga aanschaffen. Of een ps5.
[ Voor 6% gewijzigd door AlexFL op 01-05-2019 17:01 ]
Aansluiten op de tv en de bar het geluid laten doen?Mfpower schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:33:
[...]
Dat is het. Bedankt voor de aanvulling. Ik baal er wel van want in de toekomst kan dit nog eens een issue voor me geven als ik een shield of Apple tv of Vero ga aanschaffen. Of een ps5.
Heb hier gewoon alles op de tv aangesloten en de bar via ARC.
Modus kan lekker op ARC blijven staan en de rest regelt de tv.
Als ik de XBO X aanzet geeft die gewoon HDR weer, met 60fps
Precies dit. Ik heb alleen mn Nintendo Switch dock aan de soundbar hangen. De rest gaat via de tv.Famous schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:44:
[...]
Aansluiten op de tv en de bar het geluid laten doen?
Gisteravond de outout veranderd van de shield, zodat het niet meer op 4k 60 hz stond. Maar bij alle andere opties kreeg ik niet de Ultra HD optie op Netflix. En het beeld ging alleen maar stotteren..themubson schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:22:
[...]
Heb het weer gevonden. Dit is de ervaring van een member van AVS forums.
[...]
Vanavond maar de HDMI kabels op de TV aan sluiten en het geluid via ARC afspelen.
Bedankt voor jullie hulp!
Voor games denk ik de beste optie. Kan dan alleen geen lossless audio afspelen omdat de tv geen e-arc heeft.Famous schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:44:
[...]
Ik gebruik voor de Sk10y voor Netflix en films de Movie-mode en voor muziek de music-mode. Heb nog eens extra aandacht besteed aan de standard-mode nav de berichten hierboven, maar ik vind het geluid zeker niet mooier dan movie & music. Ieder zijn smaak natuurlijk
Heb sinds vorige week de rears en het geluid is er nog een stuk mooier op geworden!
De soundbar ook niet.Mfpower schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:08:
[...]
Voor games denk ik de beste optie. Kan dan alleen geen lossless audio afspelen omdat de tv geen e-arc heeft.
Anoniem: 604938
Mijn tv-meubel is maar liefst 40 centimeter breed. Zijn er soundbar oplossingen die daarop kunnen passen, of kom ik toch met een receiver en losse speakers aan het werken als ik mijn tv geluid wil upgraden?
Ok. Nog een minpunt
Overigens is dit nog een optie https://www.amazon.de/Fei...56802099&s=gateway&sr=8-4
Kun je HD audio naar de bar sturen en video naar de tv.
Enig idee hoe je de modus op arc kan laten staan? 😅Famous schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:44:
[...]
Heb de Shield nu op de tv aangesloten en heb gelukkig weer ultra HD.
Nu zijn er geen apparaten meer op de soundbar aangesloten en heb ik alleen een HDMI kabel van de soundbar naar de tv.
Maar als ik de soundbar op opt/HDMI arc probeer te zetten verspringt ie naar optical en hoor ik geen geluid.
Weet je wat ik zo verkeerd doe? 😅
Heb je de HDMI kabel wel in de ARC poort op de soundbar?
In principe ziet hijzelf welke input signaal geeft. Hier komt optical niet eens op 'scherm, springt direct naar ARC.
In principe ziet hijzelf welke input signaal geeft. Hier komt optical niet eens op 'scherm, springt direct naar ARC.
Sony MT-500. Heb em zelf ook, ben er erg blij mee.Anoniem: 604938 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:29:
Mijn tv-meubel is maar liefst 40 centimeter breed. Zijn er soundbar oplossingen die daarop kunnen passen, of kom ik toch met een receiver en losse speakers aan het werken als ik mijn tv geluid wil upgraden?
De HDMI kabel zit in de HDMI out (arc) op de soundbar in de HDMI arc op tv..Famous schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:21:
Heb je de HDMI kabel wel in de ARC poort op de soundbar?
Heb al voor de zekerheid de HDMI kabels uit de apparaten gehaald en 5 min later opnieuw ingedaan. Helaas geen geluid. 😕
heeft er iemand ervaring met Denon Heos homecinema (eerste versie)?
ik krijg het apparaat werkend op de app, speelt dan nog geen audio af. en na een software update geeft die een hardware fout.. (snel rood knipperend licht)
heeft iemand mogelijk een oplossing?
apparaat/systeem op alle mogelijke manieren ge-reset.
helaas het zelfde resultaat.
hoor graag!
ik krijg het apparaat werkend op de app, speelt dan nog geen audio af. en na een software update geeft die een hardware fout.. (snel rood knipperend licht)
hoor graag!
Misschien nog iemand met input? Post is ondertussen al begraven.Prophasis schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:51:
Ha! Net het topic wat ik eigenlijk al een aantal dagen nodig heb.

Wellicht te simpel, maar staat je tv geluid/sound wel op ARC?RubenWwijk schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:54:
[...]
De HDMI kabel zit in de HDMI out (arc) op de soundbar in de HDMI arc op tv..
Heb al voor de zekerheid de HDMI kabels uit de apparaten gehaald en 5 min later opnieuw ingedaan. Helaas geen geluid. 😕
Stekker er uit, 5 minuten wachten. Reset knop achter ingedrukt houden en de stekker er in doen.timmy8186 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 00:02:
heeft er iemand ervaring met Denon Heos homecinema (eerste versie)?
hoor graag!
Als het lampje oranje knippert loslaten en wachten totdat de reset naar fabrieksinstellingen is afgerond.
Dit kan wel even duren. Daarna zou het lampje weer blauw moeten blijven branden en kan je de software updaten.
Raar. Misschien dat je in de tv settings de audio output op hdmi/arc moet instellen?RubenWwijk schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:19:
[...]
Enig idee hoe je de modus op arc kan laten staan? 😅
Heb de Shield nu op de tv aangesloten en heb gelukkig weer ultra HD.
Nu zijn er geen apparaten meer op de soundbar aangesloten en heb ik alleen een HDMI kabel van de soundbar naar de tv.
Maar als ik de soundbar op opt/HDMI arc probeer te zetten verspringt ie naar optical en hoor ik geen geluid.
Weet je wat ik zo verkeerd doe? 😅
Wij hebben een Sonos Beam, aangesloten per ARC. Als we kijken via onze 4k speler, of gamen via Xbox (of Netflix, etc) hebben we gewoon uitstekend geluid. Hij pakt dan meteen de Sonos Beam. We hebben echter ook een Switch. Het komt daarmee regelmatig voor dat hij toch opeens het geluid van de TV pakt. Je hoort het geluid verspringen. Als hij eenmaal in een game zit en geluid heeft van de Beam blijft dat ook gewoon. Maar bij het opstarten dus regelmatig gewoon TV geluid. Iemand die dit herkent?
Maar via ARC is HD audio weer een probleem zover ik weet. waaronder Atmos.Famous schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:44:
[...]
Heb je HDMI-CEC wel aan staan op de TV? Anders kun je de HDMI out niet als geluidsoutput kiezen op de TV.RubenWwijk schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:54:
[...]
De HDMI kabel zit in de HDMI out (arc) op de soundbar in de HDMI arc op tv..
Ik ben opzoek naar een soundbar met minimaal 3x hdmi in en google cast of 4x hdmi in zonder google cast,
moet een tvbox/dvd/laptop op aangesloten kunnen worden de TV waarop die komt is nog een oudere TV waarvan nog maar 1 hdmi poort werkt TV zal in de toekomst ook vervangen worden maar wou eerst de soundbar doen omdat de versterker en boxen die we nu hebben op zijn zit een storen de brom in het geluid.
De soundbar zal voornamelijk voor films/series gebruikt worden dus het zou fijn zijn als die ook 5.1 kan met achter speakers.
Kom er alleen niet echt uit wat nu een beetje goed is heb wel een paar gezien met 3/4x hdmi in maar dan kosten ze al gouw 1000/1500 euro en dan zit er soms geen dolby atmos op wat ik bij die prijs toch wel een beetje zou verwachten.
Denk dat ik voor de Sony ht-st5000 ga die heeft alle specs die ik zoek behalve de rear speakers voor volgens mij een nette prijs.
moet een tvbox/dvd/laptop op aangesloten kunnen worden de TV waarop die komt is nog een oudere TV waarvan nog maar 1 hdmi poort werkt TV zal in de toekomst ook vervangen worden maar wou eerst de soundbar doen omdat de versterker en boxen die we nu hebben op zijn zit een storen de brom in het geluid.
De soundbar zal voornamelijk voor films/series gebruikt worden dus het zou fijn zijn als die ook 5.1 kan met achter speakers.
Kom er alleen niet echt uit wat nu een beetje goed is heb wel een paar gezien met 3/4x hdmi in maar dan kosten ze al gouw 1000/1500 euro en dan zit er soms geen dolby atmos op wat ik bij die prijs toch wel een beetje zou verwachten.
Denk dat ik voor de Sony ht-st5000 ga die heeft alle specs die ik zoek behalve de rear speakers voor volgens mij een nette prijs.
[ Voor 7% gewijzigd door aegis op 05-05-2019 23:10 ]
Vraag je aan Sony HT-ST5000 eigenaren is de chromecast die er inzit alleen voor audio? Of kun je er ook video zoals Netflix enzo naar toe streamen?
Alleen audioaegis schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:33:
Vraag je aan Sony HT-ST5000 eigenaren is de chromecast die er inzit alleen voor audio? Of kun je er ook video zoals Netflix enzo naar toe streamen?
@maxtrash okay thx boot antwoord. Wel jammer nu moet ik dus een Chromecast er aan hangen voor Netflix
Ik weet niet of de aanbieding voor de samsung-hw-n550 nog steeds geldt. Maar ik kan wel vermelden dat deze soundbar voor zij prijsklasse erg goed klinkt.sten123 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:31:
Nu bij Ibood de volgende soundbar in de aanbieding> https://www.ibood.com/ele...ung-hw-n550-soundbar.html
Had de volgende soundbars al gevonden.![]()
samsung-hw-n550
LG SK5
De set-up was snel geregeld, de draadloze subwoofer werd in een keer gevonden, ook andere apparaten werden snel gevonden middels blue-tooth.
Qua presets kun je niet veel kiezen: standaard of surround en het mainvolume en subwoofervolume.
Maar, beiden klinken gewoon goed. Natuurlijk geen echt surround, maar wel een ruimtelijker geluid bij films. Ook muziek is erg goed genietbaar, zowel stevige rock als wat rustiger werk. Het geluid staat als een huis.
Op andere sites lees ik dat sommigen de subwoofer niet krachtig genoeg vinden, voor mij voldoet hij echter ruimschoots.
Naast de geleverde afstandsbediening kan de soundbar ook met de Samsung remote app worden bediend. Bij mij kan ik dan alleen het volume van de subwoofer niet beïnvloeden, maar ja dat is slechts een kleinigheidje.
Ik heb deze daar besteld en komt mooi geluid uit! Heb de TV aan de muur hangen en een Mediabox Next van Ziggo.Tinusvolkel schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:19:
Vandaag de LG SK8 bij ibood in de aanbieding.
Kost via pricewatch 295, en nu bij ibood 186
Ik kon gelijk met de AB van de Mediabox het geluid van de soundbar bedienen, da's top! Maar ik zie dan wel nog iets van AnyNET+ omhoog komen van de TV en er kwam een popup van de Mediabox Next dat hij de Soundbar kon bedienen.
Ik moet de Soundbar nog ophangen, dus heb niet verder kunnen kijken (alleen even snel aangesloten). Hoop dat ik die AnyNET+ melding uit kan zetten, nogal irritant.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Vraag omtrent het aansluiten: PS4 en Ziggo next aansluiten op Soundbar en of tv
Mijn nieuwe TV heeft 2 HDMI poorten waarvan 1 ARC (Samsung 43NU7090)
Mijn nieuwe Soundbar heeft 1 ingang en 1 uitgang met ARC (Samsung HW-N650)
Beiden komen dit weekend
Wat is dan nu het meest makkelijke/mooie manier om bovenstaande aan te sluiten zonder dat ik allerlei rare truckjes hoef uit te halen.
Lukt het me dan om:
Ziggo --> TV (ARC) <--> Soundbar (ARC)
PS4 <--> Soundbar (HDMI in)
Of is dat niet haalbaar
Mijn nieuwe TV heeft 2 HDMI poorten waarvan 1 ARC (Samsung 43NU7090)
Mijn nieuwe Soundbar heeft 1 ingang en 1 uitgang met ARC (Samsung HW-N650)
Beiden komen dit weekend
Wat is dan nu het meest makkelijke/mooie manier om bovenstaande aan te sluiten zonder dat ik allerlei rare truckjes hoef uit te halen.
Lukt het me dan om:
Ziggo --> TV (ARC) <--> Soundbar (ARC)
PS4 <--> Soundbar (HDMI in)
Of is dat niet haalbaar
"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."