Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:29
Mwa. Er is elk jaar wel zo'n award.
En die producten, vorige award, konden ook geen echte 5.1 set evenaren.
Dus zoveel wil dat niet zeggen.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• kernie
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23:22
luappul schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:02:
Ik heb de Samsung HW-MS650 soundbar in combinatie met de SWA-9000S rearspeakers. Over de soundbar ben ik tevreden, maar de rearspeakers zijn erg zacht waardoor ik nauwelijks door heb dat ze aan staan. Heeft iemand dezelfde set, en uitgevonden of hieraan iets te doen is? Op internet is wel het probleem te vinden en iets over instellingen in combinatie met een Samsung tv, maar ik heb een LG tv (OLED55B6V).
Het volume van de rear speakers al via settings hoger gezet?

PS4

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb even een vraagje over de Philips HTL 9100

pricewatch: Philips HTL9100

Zijn er meer mensen die een ruis door het geluid hebben bij het afspelen via Bluetooth? En valt daar misschien iets aan te doen ?
Bovenstaand is ineens weg :/

En hoe hebben jullie hem afgesteld? Ik lees her en der de bass helemaal op zn laagst en treble omhoog ?

Het valt mij op dat als ik een 5.1 serie/film b.v. van Netflix kijk dat ze rear speakers vrij hard staan. Ook komt front geluid gewoon uit de rears ik hoor de center nauwelijks. Is hier iets aan te doen?

kaasaanfiets wijzigde deze reactie 15-01-2019 23:40 (38%)

• luappul
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-02 17:52
kernie schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Het volume van de rear speakers al via settings hoger gezet?
Ik heb deze setting niet kunnen vinden en deze staat ook niet in handleiding genoemd. Kijk ik niet goed?

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:04
Fjeze schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:25:
Ik ben momenteel aan het twijfelen om over te stappen op een soundbar, vooral omdat ik in het nieuwe huis in de zithoek helaas niet heel gemakkelijk mijn huidige setup kwijt kan zonder dat de speakers wel erg dicht bij elkaar staan.
Huidige setup: Marantz SR-6010, Q-accoustics 3020 als front, 3090 als center en 3010 als rear speakers.

Ik luister persoonlijk ook veel muziek, maar hecht ook waarde aan 5.1 DTS-HD en dergelijke.

Nu heb ik gekeken naar de Sony ST-5000 en dit lijkt mij echt een van de betere sound bars, echter heeft deze geen mogelijkheid tot achter speakers, wat ik dan toch wel weer erg jammer vind.

Ook zou ik graag gebruik maken van Multiroom, aangezien ik bij de eettafel en de keuken losse (draadloze) speakers wil plaatsen en deze synchroom wil kunnen laten lopen met elkaar.

Iemand tips?
Ik ben 2 en een half jaar overgestapt van een Marantz SR7010, B&W CM9 en een SVS SB2000 naar een Bose Soundtouch 300 met bijbehorende rear-speakers en sub. Geen moment spijt van gehad.

Ook ik luister graag nog muziek, tuurlijk lever je wel iets in. Maar de weergave van deze soundbar is grandioos! Zowel bij muziek als films.

Maar het beste advies, is toch wel zelf luisteren. Geluid is smaak. ;)

MacBook Pro 15" 2016 * 16GB i7 2,7 GHz * 512Gig SSD *Egpu RX580 TB3

• kernie
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23:22
luappul schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:15:
[...]

Ik heb deze setting niet kunnen vinden en deze staat ook niet in handleiding genoemd. Kijk ik niet goed?
Het staat onder settings, hiermee zul je het wel vinden ;)

YouTube: Increase volume Samsung Soundbar 8500S or 9000S

PS4

• RudyL
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19-02 12:53
Ik ben van Sony zoekactie geswitcht naar Samsung en twijfel nu over de MS650 vs de N850. Inderdaad een groot verschil, ook in aanschafprijs, maar ben benieuwd of voor normaal gebruik het verschil ook merkbaar aanwezig is.

Mijn normale gebruik is Netflix, Televisie (sport) & muziek streamen. Dat doen we nu op de huidige Sony tv, waarbij ik het geluid niet storend vind, maar wel benieuwd ben at een soundbar extra kan brengen. De mogelijkheid is er nu om te kiezen tussen de 650 en de N850 waarbij de N850 bijna het dubbele kost.

Ik vraag me echter af of deze dat waard gaat zijn, atmos, ja leuk (wellicht) maar waarmee bereik ik dat. Vast niet met mijn PS3 of Netflix via TV, KPN glasvezel. Daarbij is een hoog plafond met plafondplaten hiervoor wel goed geschikt of merk je er eigenlijk maar weinig van. Ook de zij speakers aan de N850, leuk, maar moet daardoor de gehele televisie kast vrij staan om zo niets te blokken, hmm dat is weer minder waf vriendelijk.

Optie is natuurlijk beide aanschaffen en luisteren, wellicht dat het meest logisch, maar hoor het graag indien jullie dezelfde keuze hebben gehad.

LOETKE

• Arnoud_G
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 21-01 13:16
Hoi allemaal,

Ik zie nu dat een Soundbar topic is :-)
Vanmiddag een topic gestart over een probleem met de JBL 3.1 Bar.

JBL Bar 3.1 center-speaker probleem

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !

• luappul
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-02 17:52
Aaah kijk, ik kon het me al niet voorstellen dat dit niet mogelijk was! _/-\o_

Speakersetje is nu van de categorie 'waardeloos' naar de categorie 'best leuke toevoeging voor weinig geld' verhuisd, thanks!!

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06:22
Crosspost: voor wie binnenkort iets wil aanschaffen... MediaMarkt 20 jaar | 20% korting | vanaf 25 januari 2019

• ToyotaMR2
Had gehoopt dat ik daar de zf9 kon aanschaffen. Maar helaas.

• RudyL
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:59:
Had gehoopt dat ik daar de zf9 kon aanschaffen. Maar helaas.
Want waarom kan dat niet?
Ik heb overigens besloten een MS650 te bestellen en te beluisteren hoe dat klinkt.

LOETKE

• ToyotaMR2
Voeren ze niet in hun assortiment?

• Dixie
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 11:53
Op mijn huidige 4K TV van Philips (55 inch.) Ambilight, zit standaard een soundbar onder. Het laag zit achter in de TV (2 speakers).
Op de stand "film", is het geluid super en vele malen beter dan het standaard geluid, wat je tegenwoordig veel tegenkomt.
Ik had al eerder een Sony Soundplate (die ook wel fraai geluid geeft), maar met de standdaard soundbar van Philips, heb ik deze nauwelijks meer in gebruik.

Dixie wijzigde deze reactie 20-01-2019 12:08 (3%)

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:06
Mesut7o schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Laat me weten of je tevreden bent over de rear speakers.
100%!

Net aangesloten en het geluid vult de kamer een stuk beter. Het surroundgeluid gevoel is ook aanzienlijk omhoog!
Voor die €129,- zou ik ze zeker in huis halen.

Xbox live: Ghesous | Golf R20 404PK, 527Nm

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Mfpower

In dubio

Mijn grote zoektocht naar een vervanging van mijn 5.1 set heeft een shortlist opgeleverd waaronder de Samsung HW-N950. Hij krijgt erg positieve reviews én heeft rear speakers (én DTS:X én Atmos én 4K DV passthrough).

Nadeel: hij is duur.

Maar er is een aanbieding bij Apollo 1129 euro (adviesprijs 1499).

Daarbij heeft Samsung nog 250 euro cashback dus dan kom je op 879. Nog steeds veel geld voor een soundbar. Echter op avforums krijgt deze een 10... dat zegt vast iets. Toevallig gisteren ook een review bij de buren.

Is er iemand hier met ervaring met deze set?

Mfpower wijzigde deze reactie 22-01-2019 14:38 (4%)

• RudyL
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:06:
Voeren ze niet in hun assortiment?
Is nu wel te bestellen, voor onder de 600 euro. Daarbij ook nog de keuze voor cashback of rear speakers. De n850 ook interessant geprijsd met daarbij nog zijn huidige cashback.

Ik ben overigens erg tevreden over de ms650, basic en een verbetering. Puur wat ik er van verwachtte gekregen. Waarbij ik niet denk dat een andere optie mijn hoop had kunnen waarmaken maar dit waarschijnlijk alleen licht zou verbeteren.

RudyL wijzigde deze reactie 23-01-2019 00:30 (12%)

LOETKE

• ToyotaMR2
Klopt, 5 minuten na middernacht de bestelling geplaatst voor de Sony ht-zf9 voor €560.

Even testen of het geluid en bediening OK is, en daarna de gratis rears fixen.

Dan kan de K950 de verkoop in.

• Langley78
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-02 20:44
ToyotaMR2 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 06:36:
Klopt, 5 minuten na middernacht de bestelling geplaatst voor de Sony ht-zf9 voor €560.

Even testen of het geluid en bediening OK is, en daarna de gratis rears fixen.

Dan kan de K950 de verkoop in.
Dan heb je denk ik veel geluk gehad; ik wilde deze soundbar vanochtend ook bestellen, maar lijkt compleet van de site verdwenen. Heb je toevallig ergens nog een directe link?

Haast creëer je zelf:-)

• Puoy
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18-02 23:12
Langley78 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:39:
[...]

Dan heb je denk ik veel geluk gehad; ik wilde deze soundbar vanochtend ook bestellen, maar lijkt compleet van de site verdwenen. Heb je toevallig ergens nog een directe link?
De HT-ZF9 is op dit moment uitverkocht. Zojuist in de mediamarkt Deventer gecheckt en daar is die ook uitverkocht. Mogelijk krijgen ze eind van de middag nog een levering, ook de site in de gaten houden daar kan die ook weer opnieuw online komen bij nieuwe voorraad.

-- Nu wel weer ter bestellen!

• ToyotaMR2
https://www.mediamarkt.nl..._sony-ht-zf9-1558907.html

Nu niet meer.
Ik was nog aan het twijfelen om wakker te blijven tot middernacht.
Blij dat ik het dus wel deed.

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:54
Nu met de kortingen aan het kijken voor een Bose systeem.

Dan een compleet pakket. Soundbar, Subwoofer en speakers.

Keuze uit de 300, 500 of 700 serie.

Tussen 500 en 700 serie zit wel een verschil van ruim 550 euro.
Iemand ervaring mee? Vind de 500 serie mooier ( want geen piano glans ). Kwa geluid is de 700 vast mooier maar als het er eenmaal staat weet je toch niet beter.

Dit wordt de vervanging van mijn 5.1 set Marantz met harman karton speakers.

• T.E
T.E schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:01:

Iemand ervaring mee? Vind de 500 serie mooier ( want geen piano glans ). Kwa geluid is de 700 vast mooier maar als het er eenmaal staat weet je toch niet beter.

Vanmiddag in de winkel uitgebreid getest. 700 serie is zeker wel beter, voller geluid. Maar toch gekozen voor de 500 serie. Toch het prijsverschil en dat piano glas vind ik verschrikkelijk lelijk.
Als het er eenmaal staat zal ik niet beter weten.

• ToyotaMR2
Zojuist de HT-ZF9 aangesloten en moet zeggen ben aardig verrast.

Vergeleken met de K950 is het best een zielig ding, maar past daardoor wel beter bij mijn 50" tv.

Formaat sub verschilt niet veel, de bar zelf wel aardig. Ook het gewicht is aardig, 6 vs 3 kg.

Het geluid met tv lijkt wel scheller/minder warm itt de K950, maar lijkt me ook niet geheel vreemd met 3 vs 15 drivers.
Ik merk het aangezien ik ze naast elkaar heb geluisterd.
Als ik dalijk 2 dagen verder ben, zal ik niet meer beter weten.

Ook even een stukje Transformers in Atmos naast elkaar gekeken. En ondanks ik (nog) geen rears heb, hoorde ik af en toe wel het geluid van achteren/naast mij komen. Dus dat hebben ze toch goed gedaan op 1 of andere manier.

Geluid is meer dan prima. Daar waar de K950 gewoon een bruut ruimtevuller is (En dat doet ie op standje 20 al. Stand 25 is eigenlijk onhaalbaar ivm de buren, en dan te bedenken zijn max van 100.), is de Sony is meer "sophisticated".
Ik ben positief verrast en totaal geen spijt van de aankoop/wissel.

Dalijk nog de rears erbij en het is een prima setje, zeker voor de prijs -20% +gratis rears.

En niet geheel onbelangrijk, nummer 1 reden voor deze aankoop/wissel, de soundbar wisselt goed van ingangen mbv de Harmony ongeacht huidige ingang.

Tot zover happy user.
/tot mijn zoontje de sub poort ontdekt heeft en daar speelgoed in gaat duwen, of ontdekt dat hij het rooster van de bar eraf kan halen }:|

ToyotaMR2 wijzigde deze reactie 24-01-2019 19:28 (3%)

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19-02 13:07
macciez schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:30:
[...]

Ow sorry, druk druk druk :). Ja, merkte zeker een verschil, het maakt het geheel meer "volkomen". Zou er uiteindelijk zeker voor gaan.
Wij hebben woensdag de Sub Module er ook bij gehaald, wat een groot verschil! :)

• Beltoni
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22:44
Iemand ervaring met de Sony HT XF9000? Snap dat het geen high range product is. Ben op zoek naar een leuke add on voor mijn Sony KD55 TV en de prijs is wel bijzonder gunstig.

https://www.bcc.nl/sony-soundbar-ht-xf9000/244159

Alle input is welkom!!

Hoc non dicit nisi // XB1: Beltoon

• Mesut7o
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-02 10:59
thanks voor de heads up! dat wordt aanschaffen dan :)
Famous schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:23:
[...]

100%!

Net aangesloten en het geluid vult de kamer een stuk beter. Het surroundgeluid gevoel is ook aanzienlijk omhoog!
Voor die €129,- zou ik ze zeker in huis halen.

• AmbuTom
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 15-02 03:03
Ik heb de 300 met subwoofer. Meesterlijk geluid. Toen had je nog niet de 500 of 700, dus binnen bose kon ik toen niet kiezen. Wel vergeleken met vele andere systemen. Geluid is persoonlijk, maar persoonlijk ben ik zeer tevreden met het systeem. Software matig kan de soundtouch binnen de app nog verbeterd worden, maar daar heb jij geen last van. Jij gebruikt een andere app. Veel plezier!
T.E schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:01:

• T.E
Heb veel fun van de Bose 500 soundbar + sub.

Alleen een geluidsprobleem met mijn Popcorn Hour. Ik hoor achtergrond geluiden bij films veel te hard. Iemand enig idee hoe dit op te lossen? ( bijvoorbeeld auto's die op de achtergrond rijden klinken alsof ze continue aanwezig zijn. Erg irritant.

• 50Miles
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:03
T.E schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:05:
Heb veel fun van de Bose 500 soundbar + sub.

Alleen een geluidsprobleem met mijn Popcorn Hour. Ik hoor achtergrond geluiden bij films veel te hard. Iemand enig idee hoe dit op te lossen? ( bijvoorbeeld auto's die op de achtergrond rijden klinken alsof ze continue aanwezig zijn. Erg irritant.
Wat voor instellingen heb je in de app bij de equalizer? Ik heb de 500 + sub sinds vandaag staan en ik moet eerlijk zeggen dat ik twijfel. Via ARC aangesloten. Vind het geluid van mijn Samsung TV (7000 serie, 2018) er niet veel voor onder doen. Bass is wel iets anders en donkerder, maar goed.

Zouden de rear-speakers nog wat toevoegen?

EDIT: Als je van de 500 terug gaat naar TV-sound hoor je wel weer een duidelijk verschil 8)7. Twijfel nog steeds wel.

50Miles wijzigde deze reactie 28-01-2019 22:10 (7%)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• T.E
50Miles schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:03:
[...]

Wat voor instellingen heb je in de app bij de equalizer? Ik heb de 500 + sub sinds vandaag staan en ik moet eerlijk zeggen dat ik twijfel. Via ARC aangesloten. Vind het geluid van mijn Samsung TV (7000 serie, 2018) er niet veel voor onder doen. Bass is wel iets anders en donkerder, maar goed.

Zouden de rear-speakers nog wat toevoegen?

EDIT: Als je van de 500 terug gaat naar TV-sound hoor je wel weer een duidelijk verschil 8)7. Twijfel nog steeds wel.
Ik heb ook een 7000 serie uit 2018. De bose 500 is wel degelijk een flinke verbetering van het geluid maar je raakt er snel aan gewend waardoor het normaal lijkt. Heb zonet Bohemian Rhapsody gekeken en met zo'n muziekfilm komt er toch wel een lekker geluidje uit zeg. Of de speakers er meer uithaalt vast wel maar kon het in de winkel niet testen.

• RubenWwijk
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 19-02 15:22
Hopelijk kunnen jullie mij helpen, wacht namelijk al een week op een antwoord van de technische dienst van LG.

Mijn soundbar LG SK10Y werkt kwa geluid perfect. Alleen heb ik mijn Nvidia Shield en de KPN box aangesloten op de soundbar en deze is aangesloten via HDMI op mijn HDMI ARC kanaal op de tv. Dat werkt allemaal prima, maar zo te zien stuurt die geen 4k signaal door.

Als ik bijvoorbeeld Netflix aanzet op mijn Nvidia Shield via de soundbar krijg ik alleen HD kwaliteit te zien. Als ik mijn Shield rechtstreeks op mijn tv sluit, zie ik waar mogelijk is ultra HD. De HDMI kabels zijn precies hetzelfde en moeten 4k 60 hz aankunnen, dus daar kan het niet aan liggen.

Hebben jullie eventueel tips, waarom mijn soundbar geen 4k signaal doorgeeft?

Thanks!

• Elazz
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-02 16:45
Ik heb sinds gisteren eindelijk voor mijn HT ZF9 de bijhorende ZR9 rear speakers kunnen mounten aan de muur en nu komt het hele systeem tot zijn recht.

Ik heb middels het Dolby positioning boek en een paar andere referenties de juiste plaatsing gezocht:

- max 1/2 hoogte van muur
- 33 t/m 66cm boven oorhoogte
- Hoek van 30 graden qua hoogte met de soundbar als referentiepunt
- afstand tot een rear speaker 70% met de afstand van soundbar
- in een hoek richten naar het midden van de kamer en deels naar beneden gekanteld (richting)
- Juiste afstand instellen in settings menu

360 graden audio werkt nu pas perfect en het geluid heeft een flinke verbetering doorgemaakt. Ook is er een gesimuleerde hoogteverschil waarneembaar. Ook hoef je niet in het referentiepunt te zitten om 360 audio te merken. Ook de persoon (of tweede) van links/rechts.

Had de HTZF9 voor 570 kunen scoren inclusief de rear speakers via Sony Promotie. Was het dus meer dan waard.

Misschien dat ik een korte review ga plaatsen maar weet niet precies waar te beginnen (geen ervaring met audio reviews)

Elazz wijzigde deze reactie 29-01-2019 16:01 (4%)

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-02 16:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Niet meer nodig.

Mad-Matt wijzigde deze reactie 01-02-2019 15:17 (93%)

D3 Profile D3 XP Ladder

• Blondie14
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17-02 01:20
Vinni-B schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:45:
Hi, ik ben mij aan het oriënteren voor het kopen van een soundbar voor onder mijn Sony KD-43XF8505 tv. Omdat er nogal wat diversiteit in het aanbod van de systemen zit wil ik jullie graag om meningen/ervaring vragen.

Momenteel heb ik nog geen extern audio systeem voor de tv. De soundbar moet met name dienen voor goed geluid bij films en series, maar ook voor het luisteren van muziek. Verder moet het systeem in een mulitroom opstelling te plaatsen zijn. Momenteel heb ik ook een Pioneer MRX-5 staan, deze moet bij voorkeur in de mulitroom opstelling passen (bijvoorbeeld d.m.v. Chromecast). De prijsklasse waar ik in zoek is ca. 700 euro.

Het set dat ik momenteel op het oog heb is de Sony HT-ZF9. Zeker met de huidige actie van de gratis achter speakers lijkt dit een goede keuze. Ook omdat het systeem een ingebouwde Chromecast heeft is deze gemakkelijk te koppelen in het netwerk. Wat ik mij wel afvraag is de kwaliteit van het geluid met maar drie drivers wel echt goed, de prijs is namelijk wel redelijk high-end. Wat zijn de ervaringen? En zijn er nog goede alternatieven?
Ik oriënteer mij momenteel ook en vroeg mij af of je met zo'n apparaat met ingebouwde chromecast zowel muziek kan luisteren via een mobiel apparaat als geluid kan afspelen via je smart-tv als je een film kijkt? En is dat ook zo als het zo'n draadloos apparaat is? Als deze vraag hier niet thuishoort laat het dan ook weten. Ik probeer een weg te vinden in de nieuwere technieken 8)7

• Elazz
Blondie14 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 01:56:
[...]

Ik oriënteer mij momenteel ook en vroeg mij af of je met zo'n apparaat met ingebouwde chromecast zowel muziek kan luisteren via een mobiel apparaat als geluid kan afspelen via je smart-tv als je een film kijkt? En is dat ook zo als het zo'n draadloos apparaat is? Als deze vraag hier niet thuishoort laat het dan ook weten. Ik probeer een weg te vinden in de nieuwere technieken 8)7
De HT ZF9 kan verbonden worden met bluetooth of via het netwerk om muziek te spelen. Het heeft ingebouwde chromecast music om zo ook muziek te casten van bepaalde apps die dit ondersteunen. De soundbar is verbonden via HDMI (arc/earc) of optische kabel met de TV dus al het TV geluid wordt dan doorgestuurd naar de soundbar.

Subwoofer en optionele rear speakers zijn draadloos maar vereisen wel voeding (vanuit het stopcontact).

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 15:03
Ik heb zelf deze set inclusief rear-speakers : pricewatch: Sony HT-ZF9

Nu komt er regelmatig uit de rear-speakers alleen muziek wanneer er op tv een combinatie van muziek en spraak is.
Hoe is dit te wijzigen/het slimste in te stellen?

Heet dit niet multi-channel stereo?

pitchdown wijzigde deze reactie 01-02-2019 16:28 (5%)

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 15:03
pitchdown schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:23:
Ik heb zelf deze set inclusief rear-speakers : pricewatch: Sony HT-ZF9

Nu komt er regelmatig uit de rear-speakers alleen muziek wanneer er op tv een combinatie van muziek en spraak is.
Hoe is dit te wijzigen/het slimste in te stellen?

Heet dit niet multi-channel stereo?
Iemand?

• ToyotaMR2
Je wilt toch eigenlijk ook voornamelijk spraak van voren krijgen?

• unrealbe
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-02 08:09
Het momenteel twee grote zuilspeakers staan (dali's), maar ze zijn eigenlijk te groot voor mijn woonkamer en wil graag iets met dolby atmos aanschaffen. Ik twijfel tussen Samsung HW-N950 en LG’s SK10Y.
Bij de eerste krijg je er twee achterspeakers bij. Mijn zetel (een hoekzetel) staat echter volledig tegen de muur dus ik weet niet hoeveel meerwaarde ik mag verwachten daarbij?

Daarnaast las ik dat je de LG ook extra achterspeakers kan toevoegen (LG SPK8-S ) Iemand ervaring mee?

Ik merk dat ik helaas wel te laat ben want beide speakers hebben een cashback actie die afgelopen is.

• ToyotaMR2
Voor de mensen met de gratis rears van Sony.
Hebben jullie daar een bevestiging oid (van ontvangst poststukken) of een verzendbericht ontvangen.

Of stond er gewoon opeens de postbode voor de deur?

• 50Miles
Nou, mijn Bose 500 is retour gezonden. Inmiddels heb ik de Samsung HW-N850 aangesloten. Eerste indruk is een wereld van verschil. De subwoofer merk je bij deze set zoals bedoeld is. Dat miste ik bij de Bose enorm.

De HW-N850 is wel een enorm groot apparaat, maar de eerste indruk is top. Vanavond een filmpje proberen.

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:04
50Miles schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 14:39:
Nou, mijn Bose 500 is retour gezonden. Inmiddels heb ik de Samsung HW-N850 aangesloten. Eerste indruk is een wereld van verschil. De subwoofer merk je bij deze set zoals bedoeld is. Dat miste ik bij de Bose enorm.

De HW-N850 is wel een enorm groot apparaat, maar de eerste indruk is top. Vanavond een filmpje proberen.
Dat is wel echt heel bijzonder, ik heb de vorige generatie hier staan. Soundbar 300, Acoustimass 300 en de backspeakers. De sub merk je juist ontzettend bij films wanneer het echt nodig is hier. Ik heb geen idee of de subwoofer bij de Bose 500 serie heel anders is btw.

(Toevallig wel de Adaptiq van Bose gedaan? Zo niet dan kan ik je alvast zeggen dat het een wereld van verschil is!)

MacBook Pro 15" 2016 * 16GB i7 2,7 GHz * 512Gig SSD *Egpu RX580 TB3

• 50Miles
Ik heb een aantal review gezien waar men de Bose 300 beter vond dan de 500. Ik heb adaptiq zeker uitgevoerd.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Iemand met de Samsung K950 die een oplossing gevonden heeft voor het feit dat de soundbar uit gaat nadat de input voor een aantal (5?) minuten gepauzeerd is? Dit gebeurt bij mij bijvoorbeeld wanneer ik TV via Ziggo kastje of film/serie via de Netflix app in mijn TV (Samsung KS7000) pauzeer.

• otter-tweakers
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-02 17:51
ToyotaMR2 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:25:
Voor de mensen met de gratis rears van Sony.
Hebben jullie daar een bevestiging oid (van ontvangst poststukken) of een verzendbericht ontvangen.

Of stond er gewoon opeens de postbode voor de deur?
Ik heb vandaag bevestiging (ongeveer 2 weken na insturen) dat mijn aanvraag was goedgekeurd. Volgens de tekst kan de afhandeling nog 6 weken duren. Afwachten maar tot de speakers binnen komen.

-- Niels

• ToyotaMR2
Ja ik heb gisteren maar eens een mailtje gestuurd. Stukken waren ontvangen en in ontvang de promotie zsm.

Ben benieuwd.

• Elazz
ToyotaMR2 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 19:26:
Ja ik heb gisteren maar eens een mailtje gestuurd. Stukken waren ontvangen en in ontvang de promotie zsm.

Ben benieuwd.
Had na 2 weken ongeveer een bevestigingsmail van Sony ontvangen en vervolgens heeft het nog 6 weken geduurd. Je ontvangt een melding wanneer het wordt opgestuurd incl. track & trace.

• ToyotaMR2
Niemand hier last van sync problemen met de zf9?

Word er een beetje gek van. Ze moeten gewoon een min sync toevoegen ipv enkel +.
Of is dit its fysieks onmogelijk?

ToyotaMR2 wijzigde deze reactie 14-02-2019 12:27 (55%)

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True