Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:22

Famous

R 400+

Krishhh schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:03:
[...]

Ik overweeg ook om deze soundbar aan te schaffen, maar twijfel nog of het staat bij een 55 inch. Heb jij misschien een foto van hoe dat staat?
Ik probeer er voor je aan te denken vanavond!
Hij steekt beide zijdes iets uit, dacht de eerste dag wel dat er een grotere TV bij hoorde maar snel gewend :)
bij de buurman duurde het wennen wat langer :+

Xbox live: Ghesous

• RubenWwijk
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 12:14
Famous schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:43:
[...]

Ik probeer er voor je aan te denken vanavond!
Hij steekt beide zijdes iets uit, dacht de eerste dag wel dat er een grotere TV bij hoorde maar snel gewend :)
bij de buurman duurde het wennen wat langer :+
Heb zelf ook de SK10Y onder de 55 inch en het kan prima! Het steekt in beiden gevallen iets uit, maar wij storen ons daar niet aan. Geen miskoop in ieder geval. ;)

• Famous

Famous

R 400+

Krishhh schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:03:
[...]

Ik overweeg ook om deze soundbar aan te schaffen, maar twijfel nog of het staat bij een 55 inch. Heb jij misschien een foto van hoe dat staat?
Doe het even full size;

Dan nog betreft de rears.
Hieronder de bank en je zit in het midden van de tv als je op de tweede plek van rechts zit. Hierom twijfel ik dus voor de toevoeging omdat ik dan niet in het midden (tussen) de rears zit.
Zal het surroundgeluid dan nog wel goed overkomen?

• Ckriek
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:08
Famous schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:37:
[...]

Ik heb hier de SK10Y onder de 55”, vind het prima ogen! had hem ook wel goedkoop..

Wel zit ik al een tijd te twijfelen over de rears..
Vind je het echt een toevoeging?
Ze zijn totaal niet duur maar veel film kijken doe ik nou ook weer niet.
Het surroundgeluid gevoel vind ik nu wel goed aanwezig vanuit de bar.

Twijfel zit het meer om het mooi bij de bank te krijgen.. :+
Ben het met je eens,rears,voegen niet veel toe,maar voor de prijs 39 euro,hoef je het niet te laten,sucses met je beslissing.

• Famous

Famous

R 400+

Ckriek schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:15:
[...]

Ben het met je eens,rears,voegen niet veel toe,maar voor de prijs 39 euro,hoef je het niet te laten,sucses met je beslissing.
Dan is het een makkelijke beslissing ja, weet jij waar het €39,- is?
Ik zie €135 op voorraad of €129,- op bestelling namelijk.

• Ckriek
Famous schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:28:
[...]

Dan is het een makkelijke beslissing ja, weet jij waar het €39,- is?
Ik zie €135 op voorraad of €129,- op bestelling namelijk.
Neem me niet kwalijk prijs was 3 maanden geleden 119 euro,besteld bijcoolsound skp8 uitbreidings set,is toch geld,sorry hoe ik bij39euro kwam is mij een raadsel,set ziet er wel degelijk, uit boxen lijken op de sonos 1
Sorry voor mijn verkeerde prijs

• Krishhh
  • Laatst online: 22-10 16:56
Famous schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:52:
[...]

Doe het even full size;

[Afbeelding]

Dan nog betreft de rears.
Hieronder de bank en je zit in het midden van de tv als je op de tweede plek van rechts zit. Hierom twijfel ik dus voor de toevoeging omdat ik dan niet in het midden (tussen) de rears zit.
Zal het surroundgeluid dan nog wel goed overkomen?

[Afbeelding]
Thx voor de fotos, ziet er goed uit! 8). Ik ga de sk10y ook halen binnenkort.

PSN: TheKrish

• Witte_200
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:08
Hier sinds gisteren ook de SK10y in huis.

Ik zie dat jij de subwoofer naast de bank hebt staan, zo heb ik het nu ook, maar ik stoor me een beetje aan het feit dat ik hem ook echt hoor. Geluid komt van voor maar de lage tonen komen merkbaar van naast de bank.

Heb jij hier geen last van? Of heb je iets aan de instellingen gewijzigd?

PS: Ook nog geen ervaring met de Rears, maar denk er wel aan om deze nog bij aan te schaffen.

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:05

l3art

Moderator Mobile
Witte_200 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:03:
[...]

Ik zie dat jij de subwoofer naast de bank hebt staan, zo heb ik het nu ook, maar ik stoor me een beetje aan het feit dat ik hem ook echt hoor. Geluid komt van voor maar de lage tonen komen merkbaar van naast de bank.

PS: Ook nog geen ervaring met de Rears, maar denk er wel aan om deze nog bij aan te schaffen.
Dat komt denk ik omdat de sub ook wat van mid/laag overneemt. De speakers in de bar zelf zijn te klein om een goed mid te produceren dus dat wordt gecombineerd met de sub. Die tonen zijn beter te plaatsen voor het gehoor dan echt alleen de lage sub tonen.

Te koop Feiyu Tech G4S gimbal

• Witte_200
l3art schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:26:
[...]

Dat komt denk ik omdat de sub ook wat van mid/laag overneemt. De speakers in de bar zelf zijn te klein om een goed mid te produceren dus dat wordt gecombineerd met de sub. Die tonen zijn beter te plaatsen voor het gehoor dan echt alleen de lage sub tonen.
Daar lijkt het inderdaad op. Vandaar mijn vraag toen ik deze bij hem op de foto zag. Vraag mij af wat zijn ervaring hier mee is.

• Famous

Famous

R 400+

Witte_200 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:03:
[...]

Nee, moet niet zeggen dat ik dit ervaar.
Ik heb hier ook geen vrienden of familie over gehoor.

Bij de instellingen op de bar heb ik de bass op +0, treble op +2 en nog een instelling op +1, weet even niet welke.
Wellicht dat de bank ook een stukje akoestiek opvangt?

• DaemonAngel
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 04-04 12:27
De Sony ST5000 is van het weekend geïnstalleerd.
Met muziek is het geluid echt enorm goed! Ik ben er heel tevreden mee. Het verschil met mijn vorige sony soundbar van 300 euro is dag en nacht.

Ik heb wat test clips voor dolby atmos afgespeeld en het is inderdaad niet als een echt surround systeem maar ik ben wel onder de indruk. Een systeem met een heel hoge WAF en wel heel goed geluid.

Op Netflix nog niets afgespeeld dat er gebruik van maakt maar hij is er nog maar sinds zondag dusja.

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Ben er toch maar voor gegaan, ga morgen van tv speakers naar Samsung HW-MS650.
Wanneer eigen plek/meer ruimte gaan we voor een echte speaker setup maar voor nu moet dit een prima geprijsde oplossing zijn. :)

Alleen nog ff HDMI kabeltje vinden of ergens uittrekken (of ff opt kabel gebruiken tot de nieuwe hdmi kabels komen).

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:11
The Chosen One schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:50:
Ben er toch maar voor gegaan, ga morgen van tv speakers naar Samsung HW-MS650.
Wanneer eigen plek/meer ruimte gaan we voor een echte speaker setup maar voor nu moet dit een prima geprijsde oplossing zijn. :)

Alleen nog ff HDMI kabeltje vinden of ergens uittrekken (of ff opt kabel gebruiken tot de nieuwe hdmi kabels komen).
Ik zou optical doen ipv HDMI gezien de ARC issues.

schumi2004 in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:24
Ik heb sinds vandaag een sony ht-zf9.
Ik hoor regelmatig plopjes/kaakjes uit de soundbar zelf.
Het zijn van die geluidjes als je vroeger een vinyl plaat afspeelde als er een klein stofje op de plaat was.

Iemand die dit herkend en of een oplossing weet?

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Beetje gebladerd en zie maar 1 persoon met die issue. Ga het wel gewoon proberen. Misschien dat een Samsung TV + Samsung soundbar het probleem fixed :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• pitchdown
Mack80 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:28:
Echter is de sub van de Samsung een stuk storinggevoeliger dan de lg en jbl. Heb m’n kanalen van de WiFi al veranderd. Maar de WiFi doet rare plopjes en kraakjes veroorzaken in de sub.
Met de WiFi helemaal uit is het probleem opgelost.
Ben ik de enige?😄
Lag dit echt aan Wi-Fi?
Ik zit hier ook mee met een gloednieuwe sony

• schumi2004
The Chosen One schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:27:
[...]

Beetje gebladerd en zie maar 1 persoon met die issue. Ga het wel gewoon proberen. Misschien dat een Samsung TV + Samsung soundbar het probleem fixed :+
Volgens mij was ik niet de enige met ARC problemen maar goed, hoop voor je dat het werkt.

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18:50
Iemand al ervaring met de Bose 500?
Me vriendin en ik zitten erover na te denken om deze aan te schaffen na het overlijden van mijn Logitech Z906 setje.

Lijkt ons echt een beest kwa geluid

• pitchdown
pitchdown schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:22:
Ik heb sinds vandaag een sony ht-zf9.
Ik hoor regelmatig plopjes/kaakjes uit de soundbar zelf.
Het zijn van die geluidjes als je vroeger een vinyl plaat afspeelde als er een klein stofje op de plaat was.

Iemand die dit herkend en of een oplossing weet?
Iemand dit dit herkend?

• Witte_200
Famous schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:52:
[...]

Nee, moet niet zeggen dat ik dit ervaar.
Ik heb hier ook geen vrienden of familie over gehoor.

Bij de instellingen op de bar heb ik de bass op +0, treble op +2 en nog een instelling op +1, weet even niet welke.
Wellicht dat de bank ook een stukje akoestiek opvangt?
Ok. Zou inderdaad kunnen. De sub stond wel echt naast de zit positie dus we zaten er bijna boven op. :)

Ik heb hem nu naar voor verplaatst en klinkt persoonlijk beter. Alleen moet ie nog wel wat afgesteld worden.

PS: afgelopen weekend eens de Dolby Atmos trailers getest. Klinkt best goed voor een Soundbar...( nooit zo goed als afzonderlijke speakers natuurlijk...)

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:44
Hoi, Zelf heb ik ook deze soundbar (inclusief de rears) maar hier heb ik totaal geen last van.. Een week of wat geleden viel de subwoofer even een paar seconden uit maar dat is sinds ik de soundbar heb (twee maandjes) maar één keer voorgekomen.

Heb je er ook last van als je hem aan een andere stroomgroep hangt?

• pitchdown
D-Ed schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:28:
[...]

Hoi, Zelf heb ik ook deze soundbar (inclusief de rears) maar hier heb ik totaal geen last van.. Een week of wat geleden viel de subwoofer even een paar seconden uit maar dat is sinds ik de soundbar heb (twee maandjes) maar één keer voorgekomen.

Heb je er ook last van als je hem aan een andere stroomgroep hangt?
Ik hoor het geluid soms als Ziggo en aanstaat, maar ook soms vanuit de nvidia shield.
Er blijven dan maar enkele apparaten over welke dit kunnen veroorzaken:

1)Soundbar
2)TV
3)De optical kabel tussen de TV en de soundbar

Wat is wijsheid?

• D-Ed
pitchdown schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:02:
[...]

Ik hoor het geluid soms als Ziggo en aanstaat, maar ook soms vanuit de nvidia shield.
Er blijven dan maar enkele apparaten over welke dit kunnen veroorzaken:

1)Soundbar
2)TV
3)De optical kabel tussen de TV en de soundbar

Wat is wijsheid?
Starten met optical kabel vervangen door een HDMI. Mijn geluid loopt alleen vanuit KPN decoder via HDMI naar soundbar (loopt dus niet nog eens via tv).

• pitchdown
D-Ed schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:45:
[...]

Starten met optical kabel vervangen door een HDMI. Mijn geluid loopt alleen vanuit KPN decoder via HDMI naar soundbar (loopt dus niet nog eens via tv).
Ik heb optical omdat philips tv's nog wel eens in de war zijn met HDMI ingangen. Maar ik ga het proberen!

• D-Ed
pitchdown schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:47:
[...]

Ik heb optical omdat philips tv's nog wel eens in de war zijn met HDMI ingangen. Maar ik ga het proberen!
Als het geluid continue is gewoon even proberen je tv decoder rechtstreeks op de SB aansluiten. Dus eerst met zo min mogelijk connecties testen 👍

• Ben er
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22-10 22:46
Iemand ervaring met de Yamaha musiccast 400

• Mack80
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22-10 09:30
pitchdown schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:31:
[...]

Lag dit echt aan Wi-Fi?
Ik zit hier ook mee met een gloednieuwe sony
Yes. Heb heel wat moeten schuiven met m’n modem. Nu 99% storingsvrij. Maar WiFi was zeker de oorzaak. Probeer het maar eens.

• macciez
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18:09
G_Dragon schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:19:
Iemand al ervaring met de Bose 500?
Me vriendin en ik zitten erover na te denken om deze aan te schaffen na het overlijden van mijn Logitech Z906 setje.

Lijkt ons echt een beest kwa geluid
Ik heb de Bose 500 (incl. sub en rears) in m'n nieuwe appartement en ben er erg tevreden mee. Tot nu toe heb ik hem nooit verder open gehad dan halverwege, want daarna komen de buren denk ik klagen. Setup super easy en ziet er chique uit. Als je specifieke vragen hebt, let me know.

edit: ga er binnenkort ook nog de HomeSpeaker bij halen voor de badkamer en slaapkamer, ben benieuwd hoe dat wordt.

macciez wijzigde deze reactie 06-12-2018 00:47 (9%)

Do what you love, do it often

• G_Dragon
macciez schreef op donderdag 6 december 2018 @ 00:46:
[...]

Ik heb de Bose 500 (incl. sub en rears) in m'n nieuwe appartement en ben er erg tevreden mee. Tot nu toe heb ik hem nooit verder open gehad dan halverwege, want daarna komen de buren denk ik klagen. Setup super easy en ziet er chique uit. Als je specifieke vragen hebt, let me know.

edit: ga er binnenkort ook nog de HomeSpeaker bij halen voor de badkamer en slaapkamer, ben benieuwd hoe dat wordt.
Wij hebben hem gisteren ook opgehaald (gesealed) bij iemand op marktplaats, deze mevrouw werkt bij de Expert en had hem gewonnen op het werk. hebben er 400 euro voor neergelegd, gisteren lopen testen en wat een mega goed geluid! Zoals u hierboven ook beschrijft, had u de subs vanaf dag 1 of ook zoals wij doen pas later?

Ik mis de sub namelijk nu best nog wel :P

• pitchdown
Ik heb op mijn sony HT-ZF9 soundbar 2 ingangs-signalen aangesloten (ziggo en Nvidia shield). Er gaat vervogens 1 HDMI kabel de tv in.
Beide ingangs-signalen werken prima en de soundbar schakeld hiervoor tussen HDMI 1 en HDMI 2.
Nu wil ik smart-gedeelte van de TV zelf ook actief hebben. Beeld werkt gewoon, maar ik krijg geen geluid.
Dit werkt niet op HDMI 1, HDMI2 en "TV".
Kan ook over dezelfde kabel tussen de soundbar en de tv geen geluid en moet hier een aparte kabel als input komen tussen de tv en de soundbar? Ik heb al zitten spelen met ARC en easy-link instellingen op mijn Philips tv, maar kom er niet uit.

• Frijns.Net
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:26
@pitchdown Dat zou normaal gezien via de ARC aansluiting gewoon moeten werken. Op mijn Samsung TV moest ik dit wel activeren. En op mijn HEOS soundbar moest ik de ARC ingang op een preset zetten zodat ik het net als de HDMI ingang kan kiezen van welke bron het geluid komt, in dit geval van die ARC aansluiting.

• pitchdown
Frijns.Net schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:37:
@pitchdown Dat zou normaal gezien via de ARC aansluiting gewoon moeten werken. Op mijn Samsung TV moest ik dit wel activeren. En op mijn HEOS soundbar moest ik de ARC ingang op een preset zetten zodat ik het net als de HDMI ingang kan kiezen van welke bron het geluid komt, in dit geval van die ARC aansluiting.
en welke ingang op de versterker zou dan de juiste moeten zijn?

• Frijns.Net
Kun je op je soundbar de ARC ingang als source kiezen?

• pitchdown
Frijns.Net schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:13:
De inputs zijn:
TV --> dit zijn 2 fysieke aansluitingen op de soundbar met de keuze uit HDMI IN en Optical IN
HDMI1
HDMI2
Analog
USB

• pitchdown
Frijns.Net schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:13:
De betreffende "tv ingang" heeft in de handleiding onderstaande tekst.
Ik krijg er echter geen geluid van binnen als het smart deel van de tv aan staat.

HDMI OUT (TV eARC/ARC)-
aansluiting
Sluit hierop via een HDMI-kabel
een tv aan die uitgerust is met
een HDMI-ingang.
Het systeem is compatibel met
eARC en ARC. ARC is een functie
voor het verzenden van geluid
van de tv naar een AV-apparaat
zoals het systeem van de HDMIaansluiting
van de tv. eARC is een
uitbreiding van ARC waarmee
object-audio en meerkanaals
LPCM-content kan worden
verzonden terwijl dit met ARC niet
mogelijk is. Voor meer informatie
over eARC zie "Een tv die
compatibel is met eARC
aansluiten" (pagina 25). Voor
ondersteunde audio-indelingen
zie "Ondersteunde
ingangsaudioformaten"
(pagina 92). Voor specificaties en
opmerkingen over verbindingen
zie "Ondersteunde HDMI-videoindelingen"
(pagina 93).

• Frijns.Net
Om gokken te voorkomen even naar de handleiding gezocht
https://www.sony.co.uk/el...c29e654d9a6/47275332M.pdf

Check pagina 25 eens. Blijkbaar kun je ARC en eARC kiezen en ligt het aan je TV welke van die twee dat je actief moet maken. Misschien moet je nog een software update doen volgens de handleiding

Timing ;)

Ik verwacht dat je bij TV -> HDMI IN moet kiezen.
Je moet alleen even zien of je eARC of ARC juist hebt ingesteld.

Frijns.Net wijzigde deze reactie 06-12-2018 10:39 (14%)

• pitchdown
Frijns.Net schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:38:
Om gokken te voorkomen even naar de handleiding gezocht
https://www.sony.co.uk/el...c29e654d9a6/47275332M.pdf

Check pagina 25 eens. Blijkbaar kun je ARC en eARC kiezen en ligt het aan je TV welke van die twee dat je actief moet maken. Misschien moet je nog een software update doen volgens de handleiding

Timing ;)

Ik verwacht dat je bij TV -> HDMI IN moet kiezen.
Je moet alleen even zien of je eARC of ARC juist hebt ingesteld.
en moet eArc of Arc ingesteld worden op de soundbar zelf of op de tv?

• Frijns.Net
pitchdown schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:40:
[...]

en moet eArc of Arc ingesteld worden op de soundbar zelf of op de tv?
Volgens de handleiding beiden op hetzelfde aangezien het om twee verschillende type protocollen gaat.
Zelf heb ik ARC en dat werkt uitstekend voor bijvoorbeeld Netflix dat mijn TV afspeelt.
Via de ARC HDMI wordt het geluid dan via de HDMI kabel van de TV naar de soundbar gestuurd in Dolby Digital.

• pitchdown
Frijns.Net schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:42:
[...]

Volgens de handleiding beiden op hetzelfde aangezien het om twee verschillende type protocollen gaat.
Zelf heb ik ARC en dat werkt uitstekend voor bijvoorbeeld Netflix dat mijn TV afspeelt.
Via de ARC HDMI wordt het geluid dan via de HDMI kabel van de TV naar de soundbar gestuurd in Dolby Digital.
Hm ok dan moet ik dus even zoeken.
Zeker in de phlips tv kan ik hier niks over vinden tot op heden
De soundbar is overigens al voorzien van de laatste firmware.

• Frijns.Net
Op de Samsung moest ik het meen ik zo instellen dat het geluid via HDMI ARC uitgestuurd werd in plaats van via de speakers. Dus je zou eens moeten kijken of je naast het activeren van HDMI ARC daarna nog ergens anders kunt kiezen waar de TV zijn geluid naartoe stuurt.

• pitchdown
Frijns.Net schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:47:
Op de Samsung moest ik het meen ik zo instellen dat het geluid via HDMI ARC uitgestuurd werd in plaats van via de speakers. Dus je zou eens moeten kijken of je naast het activeren van HDMI ARC daarna nog ergens anders kunt kiezen waar de TV zijn geluid naartoe stuurt.
dat klopt, dat heb ik nu ook gevonden en dat werkt.
Ik heb hiervoor echter op de philips tv "easy link" moeten aanzetten.

Wanneer ik nu Ziggo inschakel, moet ik op sony afstandsbediening HDMI1 bevestigen voordat ik geluid krijg.
Misschien iets te "slim" easy link systeem...?

• Frijns.Net
Op zich is dat wel netjes zodat het systeem niet zomaar switcht terwijl je misschien Spotify aan het luisteren bent. Mijn Denon switch ook niet zomaar als ik iets inschakel, dan moet ik toch zelf de ingang wijzigen.
Ziggo en mijn mediaspeler gaan via de HDMI 1 en 2 en Netflix via de TV middels HDMI ARC.

• Ben er
Met hoofdletters, spaties, leestekens en regeleinden zal je post een stuk beter leesbaar zijn...

teacher wijzigde deze reactie 10-12-2018 21:12 (82%)

• macciez
G_Dragon schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:17:
[...]

Wij hebben hem gisteren ook opgehaald (gesealed) bij iemand op marktplaats, deze mevrouw werkt bij de Expert en had hem gewonnen op het werk. hebben er 400 euro voor neergelegd, gisteren lopen testen en wat een mega goed geluid! Zoals u hierboven ook beschrijft, had u de subs vanaf dag 1 of ook zoals wij doen pas later?

Ik mis de sub namelijk nu best nog wel :P
Ik had alles er meteen bij (een les die ik heb geleerd door vroegere setups). Kan vanavond wel even de sub uitdoen en kijken wat het verschil is, maar voor mijn gevoel doet hij precies wat hij moet doen: onopvallend aanwezig.

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18:10
The Chosen One schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:27:
[...]

Ik heb 'm vandaag binnen gekregen en meteen aangesloten uiteraard. Was geen plug & play helaas, even bezig geweest met HDMI ARC.

Kon de HDMI-CEC optie niet vinden (zat op een plek waar je het niet zou verwachten), nadat die aan was nog steeds geen geluid. Doordat ik daarvoor 3 verschillende HDMI kabels had geprobeerd, had ik 'm als laatst (zonder te kijken) in de verkeerde HDMI poort geprikt.

Even switchen en TV ARC optie deed het eindelijk. Het geluid deed het al over WIFI, maar dat heb ik liever niet.

Nu hopen dat de subwoofer (SWA-W700) in de aanbieding komt, want mis het extra beetje laag wel. :P

Bwoah

• schumi2004
Ben er schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:51:
Hallo moet dit even kwijt ik heb de bose soundbar 500 met de subwoofer en suroundspeakers en de universele afstandbediening dus de hele set,maar wil toch iets met dolby atmos of wil de Yamaha musiccast 400 ik vragen bij platte tv om in te ruilen ik heb deze set 2 weken platte tv doet een voorstel voor de Samsung n850 die kost 899 maar ik zou dan mijn set inleveren en dan nog 499 bij betalen dit is echte oplichting zeker als je roept de hoogste inruil prijs,dan de set maar verkopen op marktplaats
Misschien even opnieuw beginnen met een sausje grammatica eroverheen, wat verwacht je nu precies?

• G_Dragon
macciez schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:46:
[...]

Ik had alles er meteen bij (een les die ik heb geleerd door vroegere setups). Kan vanavond wel even de sub uitdoen en kijken wat het verschil is, maar voor mijn gevoel doet hij precies wat hij moet doen: onopvallend aanwezig.
De complete set is een grote smak geld, wij willen alles langzaam bij elkaar sparen.
Ik weet bijna wel zeker dat de sub een belangrijk onderdeel is, ik mis hem nu al.
De Soundbar levert super geluid maar net niet de power die een sub kan leveren :P .

• G_Dragon
macciez schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:46:
[...]

Merkte je een groot verschil gisteravond ?

• macciez
G_Dragon schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:55:
[...]

Merkte je een groot verschil gisteravond ?
Ow sorry, druk druk druk :). Ja, merkte zeker een verschil, het maakt het geheel meer "volkomen". Zou er uiteindelijk zeker voor gaan.

• Bomb-el
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 11-10 20:50
Hi, ik wil graag een soundbar kopen en twijfel tussen de Yamaha ysp 2700 of de HEOS Bar. Iemand ervaring met beide?

• jorisappel
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 15-10 13:26
Goedenavond.

Wij gaan in januari verhuizen en zijn opzoek naar een soundbar. Onze woonkamer is ongeveer 5 bij 5.(de keuken loopt
Hier wel in duur dus het is een redelijk grote ruimte.

Wat is de verstandigste keuze?
Een sonos playbar of de sonos beam met 2 sonos one’s

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
Geen Sonos.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• GGS_206
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

Wil je inderdaad persee Sonos of kan een ander merk ook?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• jorisappel
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 15-10 13:26
GGS_206 schreef op maandag 17 december 2018 @ 06:58:
Wil je inderdaad persee Sonos of kan een ander merk ook?
Een ander merk is ook geen probleem, ben nog wAt aan het orienteren

• Vinni-B
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07-10 07:58
Hi, ik ben mij aan het oriënteren voor het kopen van een soundbar voor onder mijn Sony KD-43XF8505 tv. Omdat er nogal wat diversiteit in het aanbod van de systemen zit wil ik jullie graag om meningen/ervaring vragen.

Momenteel heb ik nog geen extern audio systeem voor de tv. De soundbar moet met name dienen voor goed geluid bij films en series, maar ook voor het luisteren van muziek. Verder moet het systeem in een mulitroom opstelling te plaatsen zijn. Momenteel heb ik ook een Pioneer MRX-5 staan, deze moet bij voorkeur in de mulitroom opstelling passen (bijvoorbeeld d.m.v. Chromecast). De prijsklasse waar ik in zoek is ca. 700 euro.

Het set dat ik momenteel op het oog heb is de Sony HT-ZF9. Zeker met de huidige actie van de gratis achter speakers lijkt dit een goede keuze. Ook omdat het systeem een ingebouwde Chromecast heeft is deze gemakkelijk te koppelen in het netwerk. Wat ik mij wel afvraag is de kwaliteit van het geluid met maar drie drivers wel echt goed, de prijs is namelijk wel redelijk high-end. Wat zijn de ervaringen? En zijn er nog goede alternatieven?

• NicoJuicy
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01-10 00:24
Bij het zoeken naar een "ideale" soundbar kwam Vizio telkens opnieuw in mijn belangstelling, echter moeilijk te verkrijgen in Europa.

Bv.

https://www.amazon.com/gp...mbc?ie=UTF8&condition=all
https://www.amazon.com/gp...sr=8-9&keywords=vizio+5.1

Zijn er soms soortgelijke alternatieven? ( ze lijken behoorlijk goedkoop en degelijk)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
NicoJuicy schreef op woensdag 19 december 2018 @ 00:34:
Bij het zoeken naar een "ideale" soundbar kwam Vizio telkens opnieuw in mijn belangstelling, echter moeilijk te verkrijgen in Europa.

Bv.

https://www.amazon.com/gp...mbc?ie=UTF8&condition=all
https://www.amazon.com/gp...sr=8-9&keywords=vizio+5.1

Zijn er soms soortgelijke alternatieven? ( ze lijken behoorlijk goedkoop en degelijk)
Misschien biedt dit hoop: https://www.viziosoundbar.uk

Te koop Feiyu Tech G4S gimbal

• NicoJuicy
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01-10 00:24
Had die ook tegengekomen, maar: "Coming soon."
Had al in Web Archive gezeten ook om iets nuttigs te vinden, zonder geluk :)

• Mesut7o
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06-08 23:56
Ik heb dus vorige week de LG SK10Y aangeschaft. Zonder rear speakers. PRACHTIG geluid wat er uit komt. Ik moet zeggen dat ik het voor vrij goedkoop heb kunnen aanschaffen en dat voor €499,-

Smits Arnhem een Mail gestuurd of ze wat konden doen met de prijs. Het stond voor €799,-
Korting gekregen van €100,- Uiteindelijk gekocht voor €699,- LG Heeft een cashback van €200,- waardoor ik op 499,- uitkom.

Mocht er mensen die SK10Y willen aanschaffen, bel even rond en vraag of ze wat kunnen met de prijs want het kan je heel veel geld schelen. Niet geschoten is altijd mis.

• Mistymo
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-07 23:00
jorisappel schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:26:
Goedenavond.

Wij gaan in januari verhuizen en zijn opzoek naar een soundbar. Onze woonkamer is ongeveer 5 bij 5.(de keuken loopt
Hier wel in duur dus het is een redelijk grote ruimte.

Wat is de verstandigste keuze?
Een sonos playbar of de sonos beam met 2 sonos one’s
Ikzelf heb recent de Beam gekocht bij platte Tv voor €379 en ik ben totaal niet teleurgesteld. De Beam geeft een prima geluid en is super makkelijk in gebruik (vrouw hoeft alleen maar aan/uit knop te gebruiken op tv en het werkt :) ). Ik ga hem binnenkort uitbreiden met een Sub.
Lekker onderbouwd :F

• ToyotaMR2
Als zijn reactie 'een ander merk is ook geen probleem' is, dan valt er niet veel te onderbouwen, oftewel anderzijds, dan zou een Sonos toch wel geschikt zijn.

Maar als er een onderbouwing moet zijn, dan is dat iets met aansluitingen en formaten.

Geef je daar echter niks om, en hoeft er alleen maar geluid uit te komen, dan zal een Sonos vast prima zijn.

ToyotaMR2 wijzigde deze reactie 02-01-2019 21:44 (44%)

• SirJosias
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 17-05 19:26
Hier ook een Beam en 2x One staan. Tijdens black friday gekocht bij Soundstore voor 719 euro.

Ben er zeer tevreden mee! Heb het in een kamer van 5.50×6.50m staan (appartementje) en heb bass op +2 staan volgensmij. De 2 one's helpen hier goed bij ookal heb ik ze door alle drukte nog niet in surround opstelling staan (komt volgende week).

De geruchten gaan dat ee S18 sattelite speakers aan komen... wat het precies gaat worden is mij nog niet duidelijk maar hoop dat ze kunnen fungeren als front-left en front-right zodat mn Beam een dure center-channel word voor echt 5.0 (of 5.1) surround.

• Mistymo
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-07 23:00
SirJosias schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:35:
Hier ook een Beam en 2x One staan. Tijdens black friday gekocht bij Soundstore voor 719 euro.

Ben er zeer tevreden mee! Heb het in een kamer van 5.50×6.50m staan (appartementje) en heb bass op +2 staan volgensmij. De 2 one's helpen hier goed bij ookal heb ik ze door alle drukte nog niet in surround opstelling staan (komt volgende week).

De geruchten gaan dat ee S18 sattelite speakers aan komen... wat het precies gaat worden is mij nog niet duidelijk maar hoop dat ze kunnen fungeren als front-left en front-right zodat mn Beam een dure center-channel word voor echt 5.0 (of 5.1) surround.
Ik heb zelf de Beam en 2 play5 gen2 staan. De 5's heb ik als stereo staan en nog niet geprobeerd als surround. Heb jij al overwogen om een sub te kopen?

• ericklooster
  • Laatst online: 11-03 10:04
Ben van plan mijn audiosysteem (receiver + boxen) te vervangen. Ik zou het liefst een draadloos systeem willen. Na wat zoeken kwam ik op de volgende set uit:

https://www.jbl.nl/home-a..._color=Black-EMEA-Current

Prijs/kwaliteit lijkt het me een goede optie. Wat denken jullie?

• jvbragt
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-10 12:14
Ja, las ergens 19 januari in Amerika....

• Bomb-el
https://www.xda-developer...oogle-assistant-built-in/

Iemand anders deze al op de korrel?

• Famous

Famous

R 400+

Mesut7o schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:50:
Ik heb dus vorige week de LG SK10Y aangeschaft. Zonder rear speakers. PRACHTIG geluid wat er uit komt. Ik moet zeggen dat ik het voor vrij goedkoop heb kunnen aanschaffen en dat voor €499,-

Smits Arnhem een Mail gestuurd of ze wat konden doen met de prijs. Het stond voor €799,-
Korting gekregen van €100,- Uiteindelijk gekocht voor €699,- LG Heeft een cashback van €200,- waardoor ik op 499,- uitkom.

Mocht er mensen die SK10Y willen aanschaffen, bel even rond en vraag of ze wat kunnen met de prijs want het kan je heel veel geld schelen. Niet geschoten is altijd mis.
Gisteren A Millie van Lil Wayne opgezet met de bass op +6, echt alles trilde in huis. 8)7

Zelf nog steeds erg te spreken over de Soundbar, zeker voor het geld (had hem iets goedkoper dan jij half jaartje terug).
Hiervoor een Sony uit dezelfde prijsklasse maar dat was echt flut in vergelijking.
Functies werken goed, degelijk geluid en het surroundgeluid doet die verrassend goed voor een soundbar.

Merk wel dat ik steeds vaker een film op zet dus die extra rear speakers zijn onderweg :)

• Mesut7o
Famous schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:21:
[...]

Gisteren A Millie van Lil Wayne opgezet met de bass op +6, echt alles trilde in huis. 8)7

Zelf nog steeds erg te spreken over de Soundbar, zeker voor het geld (had hem iets goedkoper dan jij half jaartje terug).
Hiervoor een Sony uit dezelfde prijsklasse maar dat was echt flut in vergelijking.
Functies werken goed, degelijk geluid en het surroundgeluid doet die verrassend goed voor een soundbar.

Merk wel dat ik steeds vaker een film op zet dus die extra rear speakers zijn onderweg :)
Heb je goed geregeld dan. 9 van 10 zaken waar ik contact mee had deden moeilijk over de prijs.

Ik merk nu ook dat ik ook vaker films opzet. M'n vrouw was blij dat ze me vaker zag 8)7
De rear speakers ga ik later aanschaffen. 130,- vind ik net iets te veel.

Laat me weten of je tevreden bent over de rear speakers.

• Famous

Famous

R 400+

Mesut7o schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Heb je goed geregeld dan. 9 van 10 zaken waar ik contact mee had deden moeilijk over de prijs.

Ik merk nu ook dat ik ook vaker films opzet. M'n vrouw was blij dat ze me vaker zag 8)7
De rear speakers ga ik later aanschaffen. 130,- vind ik net iets te veel.

Laat me weten of je tevreden bent over de rear speakers.
Ik ga “altijd” naar Smits, vraag andere niet eens. Wellicht kreeg ik destijds wat extra korting omdat ik paar weken ervoor mijn TV had gekocht daar.

De rears heb ik een tijdje in de gaten gehouden maar nooit een “aanbieding” gezien. De €129,- bij Smits is volgens mij wel een goede prijs. Helaas nog 2 weken levertijd erop maar die kunnen we nog wel wachten :)

• Mesut7o
Famous schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:27:
[...]

Ik ga “altijd” naar Smits, vraag andere niet eens. Wellicht kreeg ik destijds wat extra korting omdat ik paar weken ervoor mijn TV had gekocht daar.

De rears heb ik een tijdje in de gaten gehouden maar nooit een “aanbieding” gezien. De €129,- bij Smits is volgens mij wel een goede prijs. Helaas nog 2 weken levertijd erop maar die kunnen we nog wel wachten :)
De speakers heb ik echter op plattetv.nl gezien voor 129. Smiths gaf mij een prijs van 144,-

• Famous

Famous

R 400+

Mesut7o schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:31:
[...]

De speakers heb ik echter op plattetv.nl gezien voor 129. Smiths gaf mij een prijs van 144,-
Wanneer was dit?
Het is gewoon hun internetprijs;
https://www.smitsarnhem.nl/spk8-s-draadloze-rear-speakers

Zal een bericht plaatsen wanneer ik ze binnen heb :)!

• Mesut7o
Famous schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:33:
[...]

Wanneer was dit?
Het is gewoon hun internetprijs;
https://www.smitsarnhem.nl/spk8-s-draadloze-rear-speakers

Zal een bericht plaatsen wanneer ik ze binnen heb :)!
Wettefek. Misschien omdat ik ze per mail heb benaderd, vandaar dat ik 144,- tegen mijn hoofd aan heb gekregen. Nu weet ik dat ze ook vor 129,- verkopen.
Bedankt ;)

• Bomb-el
Famous schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:21:
[...]

Welke Sony?

• Bomb-el
Da's toch niet dezelfde prijsklasse?

De ht-zf9 en en st-5000 wel en dat zijn volgens mij geen gekke soundbars. Dacht dat je die bedoelde. Zit naast de aankomende LG namelijk ook te kijken naar de ZF9;)

• Famous

Famous

R 400+

Bomb-el schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:23:
Da's toch niet dezelfde prijsklasse?

De ht-zf9 en en st-5000 wel en dat zijn volgens mij geen gekke soundbars. Dacht dat je die bedoelde. Zit naast de aankomende LG namelijk ook te kijken naar de ZF9;)
Er zat ongeveer €80,- tussen de aanschafprijs, beide met de cashback eraf. Verschil in kwaliteit is in mijn ogen zeker dat waard!
Aanschaf van de 790 is natuurlijk wel wat geleden

• glambert
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 06-06 00:35
Op deze soundbar zit ik te wachten: https://nl-be.sennheiser.com/ambeo-soundbar.
Naar het schijnt wordt het de beste soundbar ooit gemaakt en er is zelfs geen subwoofer nodig.
Alleen een beetje prijzig € 2500, maar als het geluid echt goed is mag het voor mij.
Hij heeft 500 watt piekvermogen, dat lijkt me ruim voldoende.

Nog een beetje geduld, hij komt uit in mei.

glambert wijzigde deze reactie 07-01-2019 21:05 (9%)

• jordy5
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
Ik heb sinds enkele dagen de Heos Bar icm een sub. Had ervoor 2 flinke zuil speakers met een wat verouderde versterker. Vrouwlief vond het maar niks die grote boxen altijd, dus na aanschaf van een nieuwe tv die netjes aan de muur hangt een net setje erbij. Nu is het tv kijken zeer goed te noemen en ben ik zeker tevreden over wat zo’n bar weer kan geven. Met muziek ben ik wat minder overtuigd. Zacht is het prima, maar zo snel als het geluid wat hoger gaat dan klinkt het alleen mooi als je er recht voor zit. Soort vervorming aan de zij kanten of hoe je het noemt. Heeft dit te maken met hoe zo’n bar werkt (voornamelijk vooruit) of kan je nog wat in de instellingen doen om het beeld wat.. neutraler te krijgen? Heb het idee dat de speaker toch virtueel het geluid stuurt naar voren. Er zit een enorm verschil als je van de zijkant luistert dan van voren. Dat verschil merk ik met met bluetooth speaker zelfs niet. Bedankt alvast voor het meedenken.

• jvbragt

• Bomb-el
Interessant! Ik wil ook kunnen uitbreiden naar 5.1 en de JBL kan dat al zie ik, benieuwd of LG die mogelijkheid ook biedt. Deze ga ik ook zeker in de gaten houden. Laat de reviews maar komen :) ze voldoen beiden iig aan twee van mijn belangrijkste criteria. (Google assistent, Dolby atmos) Nu nog hopen dat de geluidskwaliteit hoog genoeg is en de prijs op een enigszins acceptabel niveau zit.

Ben ook wel nieuwsgierig naar het aantal HDMI ingangen (tenzij ik een tv ga kopen met earc, dan is dat minder relevant, maar het duurt vrees ik nog wel even tot die op de markt komen met een acceptabel prijsniveau)

• luappul
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10-10 19:30
Ik heb de Samsung HW-MS650 soundbar in combinatie met de SWA-9000S rearspeakers. Over de soundbar ben ik tevreden, maar de rearspeakers zijn erg zacht waardoor ik nauwelijks door heb dat ze aan staan. Heeft iemand dezelfde set, en uitgevonden of hieraan iets te doen is? Op internet is wel het probleem te vinden en iets over instellingen in combinatie met een Samsung tv, maar ik heb een LG tv (OLED55B6V).

• jvbragt
Bomb-el schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:02:
Interessant! Ik wil ook kunnen uitbreiden naar 5.1 en de JBL kan dat al zie ik, benieuwd of LG die mogelijkheid ook biedt. Deze ga ik ook zeker in de gaten houden. Laat de reviews maar komen :) ze voldoen beiden iig aan twee van mijn belangrijkste criteria. (Google assistent, Dolby atmos) Nu nog hopen dat de geluidskwaliteit hoog genoeg is en de prijs op een enigszins acceptabel niveau zit.

Ben ook wel nieuwsgierig naar het aantal HDMI ingangen (tenzij ik een tv ga kopen met earc, dan is dat minder relevant, maar het duurt vrees ik nog wel even tot die op de markt komen met een acceptabel prijsniveau)
3 HDMI ingangen en 1 HDMI ARC uitgang en schakelen tussen deze met Google assistant. _/-\o_

jvbragt wijzigde deze reactie 09-01-2019 10:30 (3%)

• felr
  • Laatst online: 14-09 23:17
Ik ben van plan om de Sony zf9 of de LG sk9y of de sk10y.
Weet iemand of een van deze soundbars hdr films met Dolby atmos kunnen afspelen via USB of Nvidia shield.

• Bomb-el
jvbragt schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:29:
[...]

3 HDMI ingangen en 1 HDMI ARC uitgang en schakelen tussen deze met Google assistant. _/-\o_
Klinkt goed :) wel opmerkelijk dat ie nog steeds niet op de markt is trouwens. De eerste berichten dateren al vanaf Q1/ Q2 2018

• jvbragt
Bomb-el schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:46:
[...]

Klinkt goed :) wel opmerkelijk dat ie nog steeds niet op de markt is trouwens. De eerste berichten dateren al vanaf Q1/ Q2 2018
Ik denk dat er hier en daar nog wat uitdagingen waren/zijn qua techniek

• Fjeze
  • Laatst online: 15:44

Fjeze

AllesPerfect!

Ik ben momenteel aan het twijfelen om over te stappen op een soundbar, vooral omdat ik in het nieuwe huis in de zithoek helaas niet heel gemakkelijk mijn huidige setup kwijt kan zonder dat de speakers wel erg dicht bij elkaar staan.
Huidige setup: Marantz SR-6010, Q-accoustics 3020 als front, 3090 als center en 3010 als rear speakers.

Ik luister persoonlijk ook veel muziek, maar hecht ook waarde aan 5.1 DTS-HD en dergelijke.

Nu heb ik gekeken naar de Sony ST-5000 en dit lijkt mij echt een van de betere sound bars, echter heeft deze geen mogelijkheid tot achter speakers, wat ik dan toch wel weer erg jammer vind.

Ook zou ik graag gebruik maken van Multiroom, aangezien ik bij de eettafel en de keuken losse (draadloze) speakers wil plaatsen en deze synchroom wil kunnen laten lopen met elkaar.

Iemand tips?

Fly or Die

• Bomb-el
Fjeze schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:25:
Ik ben momenteel aan het twijfelen om over te stappen op een soundbar, vooral omdat ik in het nieuwe huis in de zithoek helaas niet heel gemakkelijk mijn huidige setup kwijt kan zonder dat de speakers wel erg dicht bij elkaar staan.
Huidige setup: Marantz SR-6010, Q-accoustics 3020 als front, 3090 als center en 3010 als rear speakers.

Ik luister persoonlijk ook veel muziek, maar hecht ook waarde aan 5.1 DTS-HD en dergelijke.

Nu heb ik gekeken naar de Sony ST-5000 en dit lijkt mij echt een van de betere sound bars, echter heeft deze geen mogelijkheid tot achter speakers, wat ik dan toch wel weer erg jammer vind.

Ook zou ik graag gebruik maken van Multiroom, aangezien ik bij de eettafel en de keuken losse (draadloze) speakers wil plaatsen en deze synchroom wil kunnen laten lopen met elkaar.

Iemand tips?
Ik heb daar ook naar gekeken en die is om die reden ook afgevallen. Ik wacht nu even de reviews en prijzen van de SL9YG en JBL link bar af.
De HEOS Bar is kwalitatief en qua mogelijkheden ook een van de betere. Is wel vrij prijzig en vind ik persoonlijk niet zo mooi.
Je zou ook kunnen kijken naar de Sony ht-zf9. Is een later model en heeft de mogelijkheid tot rear speakers, maar wellicht iets mindere geluidskwaliteit. Dat laatste weet ik niet zeker.

• ToyotaMR2
De Samsung K950 heeft ook rears.

• Ckriek
De sky 9 en sky10 ook,moet je er wel los bijkopen,sks8 kosten 139 euro

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14-10 16:53
Fjeze schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:25:

Iemand tips?
Ik zou voor je deze stap allicht onderneemt toch eerst even gaan luisteren. Als je van een leuke surround set komt met een degelijke receiver en speakers is elke soundbar toch wel een flinke stap terug in geluidsbeeld. Zeker als je ook veelvuldig muziek luistert. Dat stereobeeld ga je nooit meer zo ruimtelijk en fris uit een soundbar krijgen ten opzichte van je huidige set.

En multi-room is natuurlijk ook eenvoudig toe te voegen aan een bestaande receiver door een streamer in de categorie Sonos/Heos of iets dergelijks toe te voegen. Alle huidige Denon/Marantz modellen komen zelfs met Heos al ingebouwd.

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Zijn er mensen met ervaring hebben met deze soundbar van de Lidl ?

https://www.lidl-shop.nl/...-met-Bluetooth/p100223348
Technische specificaties
2 x 20 W

Reikwijdte: 10 m

Kabelverbindingen met o.a. TV mogelijk door: HDMI-ARC (Audio Return Channel), AUX-IN, Line-IN (3,5-mm aux-ingang)

Draadloze verbinding mogelijk door: Bluetooth® versie V3.0 + EDR

Tevens is er een uitgang voor een externe actieve subwoofer

Aansluiting(en)
Netstroom

Toebehoren
Inclusief afstandsbediening, 1 meter audio verbindingskabel en 1,5 meter HDMI ARC-kabel

Afmetingen
94 x 6,6 x 10,7 cm
Ik heb momenteel een 5.1 systeem maar ben zat van alle boxen in mijn kamer. Dat ik er op kwaliteit achteruit ga maakt mij niet zoveel uit.

• Witte_200
Vraagje aan de LG SK9/10Y gebruikers met achter speaker set:

Weten jullie of het volume van de achterspeakers apart te regelen is voor links & rechts? Ik zit namelijk niet exact tussen het midden van de twee achter speakers dus zou het ook handig (en logisch) zijn dat deze apart van elkaar in te stellen zijn. Echter lijk ik dit niet te vinden.

Kijk ik er over of kan het inderdaad gewoon niet?

bedankt!

• RudyL
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18-10 13:23
Ook ik denk momenteel (weer) aan de aanschaf van een soundbar ter uitbreiding van mijn Sony 55XE9005 televisie. Niet dat ik heel ontevreden ben over het geluid van de televisie, maar het geeft bij Netflix wel eenzijdig geluid, wat wellicht door een soundbar al verbeterd gaat worden.

Doordat ik erg tevreden ben over de TV en denk in de trant van een tv merk combineren met hetzelfde merk soundbar is waarschijnlijk een goede samenwerking kom ik in eerste instantie uit bij de drie Sony's en dan wel de HT-XF9000, de HT-ZF9 & HT-ST-5000.

Drie verschillende prijs categorieën met uiteraard verschillende mogelijkheden. Momenteel neig ik naar de HT-ZF9 ivm de 'gratis' rear speakers, maar twijfel daar weer over de opstelling binnen de woonkamer. En de meerwaarde van de extra boxen t.o.v. de (on)mogelijkheden van de andere twee types.

Belangrijkste is dat ik voornamelijk Netflix films & series kijk en er een PS3 op wil aansluiten voor het bekijken van BluRay films. Ook zal er regelmatig muziek via Spotify of radio (via tv ontvanger) worden geluisterd. Begrijp ik het goed dat de TV Tuner en de PS3 op de soundbar tegelijkertijd kunnen worden aangesloten en er een HDMI teruggaat naar TV ARC? Benieuwd naar wat de tips zijn in deze keuze.

LOETKE

• HugoStiglitz
  • Laatst online: 17-10 15:23
Vraagje voor de lg bezitters

Ik ben aan het kijken naar een soundbar van lg, de specificaties zien er goed uit en volgens mij kan hij ook wat ik wil. Enkel 1 ding kom ik niet helemaal uit, als je TuneIn radio gaat luisteren wat volgens mij kan. Gaat dit dan door op het moment dat je de deur uit loopt, we laten hier de radio altijd aan voor de hond en is dus een beetje een must. En als dit zo is, kun je de soundbar ook de radio weer inschakelen zonder app?

• Ben er
Ik heb ook de lg sk10y in bezit gehad maar mij viel het tegen.
Heb nu de Harman kardon enchant1300 met subwoofer dit is even een verschil kwa geluid al heeft het geen dolby atmos of dts
De soundbar heeft zelfs een goed geluid zonder de subwoofer

Ik zou toch naar een echt muziek merk gaan voor een goede soundbar.
dan heb je het wel over Harman kardon Yamaha en de aankomende senheiser ambeo en de nieuwe bose soundbar.

• ToyotaMR2
Als je de keuze wilt/kunt maken met of zonder rears... Altijd met rears kiezen.

Ze maken wel degelijk verschil.

• garrow
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11-10 15:07

garrow

PSN: Garrow1978

Zit erg te twijfelen of ik voor een soundbar ga, of mijn huidige 5.1 opstelling ga veranderen naar een 2/3.1 opstelling.
M'n speakers en sub moeten vervangen worden, versterker is nog prima Yamaha RX-a1010.

Doel is voornamelijk om het geluid uit de tv tijdens series en films te verbeteren, muziek luisteren we niet zo veel meer.

Ben zelf wel gecharmeerd van de Canton DM9 of Q accoustics M4 soundbar, maar uiteraard aan jullie de vraag om alternatieve sounbars welke ook een beetje laag kunnen produceren. Als ik voor een soundbar ga wil ik eigenlijk ook geen losse sub meer.

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:56

Mfpower

In dubio

Volgens mij deel ik mijn twijfels wel met een aantal anderen.
Ik heb nu een Onkyo TX-SR508 met een setje niet al te dure Jamo speakers. Waarvan 2 staanders. Gezien deze set geen HDR/4K/DV passthrough ondersteunt ben ik aan het rondkijken naar vervanging. Ik twijfel heel erg tussen een soundbar met rear-speakers (LG9/10Y bijvoorbeeld) of een nieuwe versterker met de nieuwste ondersteuning.

De reden dat ik een soundbar overweeg is omdat grote staanders, alle kabels etc een doorn in mijn oog zijn (en helemaal die van mijn vrouw) door de beperkte ruimte. Is er iemand die van een dergelijke set is overgestapt naar een soundbar met rears? Is die ervaring echt heel erg veel slechter? Het gaat mij om 90% van de tijd series/films kijken. Heel af en toe muziek maar dan stel ik niet al te hoge eisen.

Een setup zonder rears vind ik helemaal niets, mijn ervaring met enkel een soundbar vind ik niet immersive genoeg.

• glambert
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 06-06 00:35
Dan heb je de nieuwe Sennheiser Ambeo soundbar nog niet gezien, volgens mij de enige soundbar die een surround setup kan vervangen.

https://nl-be.sennheiser.com/ambeo-soundbar

Komt uit in mei, maar heeft wel een prijskaartje: € 2500

Heeft op CES dit jaar, toch wel de grootste technologie beurs ter wereld, de award gewonnen voor beste audioproduct, dat wil toch wel iets zeggen denk ik dan.

glambert wijzigde deze reactie 15-01-2019 06:34 (25%)

Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True